Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:30:
[...]

Nou ja, de zak past bij jouw dus ook niet goed? Als ik hem meetrek in een bochtje om een stoelpoot ofzo valt hij vaak om wat ik op zich niet zo erg vind, maar als hij op de verkeerde zijkant ligt dan schiet dat plasticje en het filter dat daar achter zit los en ligt het op de grond in een grote stofwolk :P

Filters vervangen doe ik ook niet, ik maak ze (buiten) schoon, maar ik vind het nogal veel werk iedere keer als de stofzak vol zit en dat komt gewoon doordat de zak slecht sluit. Als ik dat niet doe dan zuigt hij weer voor geen meter. Ik moet wel toegeven dat de zakken van de AH komen, misschien zijn echte Bosch zakken beter, maar dat is weer zo'n gedoe met kopen.
Maar misschien is het inderdaad een ander type, de mijne is ook 1600W en jij had het over 1800W en de kleur is anders (misschien gebruiken ze een kleur per model, het ding was een impulsaankoop dus ik heb geen idee verder). Het model ziet er wel hetzelfde uit.
De zak past ook bij mij inderdaad niet echt goed,de zak lijkt wel wat te groot te zijn. Maar op zich sluit die wel prima aan bij waar de stof er in moet komen dus ik heb geen last van stof wat er buiten ligt. Dat het filter losschiet heb ik ook nog nooit gehad... maar goed, ik zal hem vanavond weer eens van stal halen. Het is tenslotte alweer een maandje of wat geleden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

GaMeOvEr schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:58:
[...]

Dat is nogal kort door de bocht, ik heb hier momenteel 3 fatsoenlijke stofzuigers, een Miele "cat and dog" een Philips zakloos ding met roterende borstel (dat was de vervanging voor de miele toen we eenmaal met veel harige huisdieren en kleden zaten) en nu dan een Dyson, omdat de Philips stuk ging, maar op de dag dat de Dyson arriveerde spontaan besloot weer te werken.... Naja, nu hebben we er eentje in de kelder, eentje op de begane grond en eentje boven. :+

Hoe dan ook, de zuigkracht is per stofzuiger beter. De Miele doet het al aanzienlijk beter dan al die bouwmarkt no-name aanbiedingsdingen, de Philips doet het beter dan de Miele en de Dyson doet het beter dan de Philips. Dat merk je in hoeverre ze de kleden goed schoon krijgen en hoeveel zooi bijvoorbeeld de Dyson nog pakt als je er al met de Philips overheen bent geweest. (En de Philips was daar al beter in dan de Miele.)

Dan heb je ook nog dingen zoals gebruiksgemak, hoe goed rijd het ding achter je aan, hoe degelijk zijn de stangen/accesoires, flikkert hij vaak om, kun je de accesoires in het apparaat kwijt etc. Het grote voordeel van de zakloze varianten die ik heb is dat je gewoon geen zuigkracht kwijtraakt naarmate de zak voller raakt en je bent van dat gekloot met die stofzakken af. (Die natuurlijk net op zijn als de oude vol is en dergelijke.)

"Iedere stofzuiger zuigt dus is goed genoeg" is net zoiets als zeggen dat een Fiat Panda net zo goed als een Mercedes C klasse "ze hebben allemaal wielen en een stuur dus maakt niets uit".
Dude een stofzuiger!!!! Who gives a flying fuck. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan me druk te maken over welke stofzuiger het het beste doet. Ik heb iig geen ambities om professioneel huisvrouw te worden. :o

lmv stofzuiger

zoals ik al zei: 5-spaaks lmv sportvelgen FTW. :+

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 17:28
Flagg schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:24:
[...]

Dude een stofzuiger!!!! Who gives a flying fuck. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan me druk te maken over
Welke stofzuiger het het beste doet. Ik heb iig geen ambities om professioneel huisvrouw te worden. :o
+1

Niets mis met vergelijken maar kom op, een stofzuiger? Really?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:49

GaMeOvEr

Is een hork.

Nouja, heel simpel, ik ben hier degene die stofzuigt en als een goeie stofzuiger helpt dat ik daar sneller mee klaar ben met minder ergernissen (omlazeren, klote sturen etc) dan heb ik graag een goeie. Maar misschien komen jullie daar ook achter als je eenmaal uit je studentenkamer/kleine flat bent en een heel huis moet doen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door GaMeOvEr op 21-01-2011 12:32 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-05 17:17
Dan heb het toch slecht bekeken GaMeOvEr, normale mensen huren daar namelijk iemand voor in ;)

Het is toch zeker 5 jaar geleden dat ik voor het laatst gestofzuigd hebt. Toen ik ging samenwonen zei ik tegen mijn vriendin: 'je hebt twee keuzes: óf jij gaat schoonmaken óf we huren iemand in'. Dat was een makkelijke discussie :+

[ Voor 55% gewijzigd door havana op 21-01-2011 12:55 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

Ik heb interesse in de bosch roxx, iemand die deze in gebruik heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-04 22:07
@ havana: Neemt diegene dan een eigen stofzuiger mee?

Trouwens, wij stofzuigen vaker dan dat de schoonmaakster komt, dus gebruik ik hem zelf ook.

Maar dude, een PC!!!! Who gives a ... Is toch ook gewoon een commodity? ;)

[ Voor 2% gewijzigd door VincentH op 21-01-2011 13:13 . Reden: @ toegevoegd ivm tussentijdse post ]

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-02 14:41

iNFiNiTY-

pro

[...]

Dude een stofzuiger!!!! Who gives a flying fuck. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan me druk te maken over welke stofzuiger het het beste doet. Ik heb iig geen ambities om professioneel huisvrouw te worden. :o

[afbeelding]

zoals ik al zei: 5-spaaks lmv sportvelgen FTW. :+
Brute rims man, kan je deze ook pimpen met led?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
VincentH schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:12:
@ havana: Neemt diegene dan een eigen stofzuiger mee?

Trouwens, wij stofzuigen vaker dan dat de schoonmaakster komt, dus gebruik ik hem zelf ook.

Maar dude, een PC!!!! Who gives a ... Is toch ook gewoon een commodity? ;)
Nee, maar mijn AEG 1600 Watt van 65 euro doet het kennelijk prima, want ze heeft nooit klachten en ik ook niet over het resultaat. Vaker dan 1x per week stofzuigen is in mijn geval niet nodig. We zijn met z'n tweeën en hebben geen huisdieren.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb laminaat en ik merk dat mijn huidige stofzuiger krasjes maakt ondanks de 2 wieltjes en borsteltjes die erop zitten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

havana schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:54:
Dan heb het toch slecht bekeken GaMeOvEr, normale mensen huren daar namelijk iemand voor in ;)

Het is toch zeker 5 jaar geleden dat ik voor het laatst gestofzuigd hebt. Toen ik ging samenwonen zei ik tegen mijn vriendin: 'je hebt twee keuzes: óf jij gaat schoonmaken óf we huren iemand in'. Dat was een makkelijke discussie :+
Nou, ik werk vanuit huis en mijn vriendin doet het meeste werk voor ons bedrijf en daarvoor doe ik dan wat huismanwerk. Of ik het nu zo slecht bekeken heb: Opstaan wanneer ik wil, naar bed wanneer ik wil, geen files, etc. Ik stofzuig dan wel wat en doe wat was. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 17:28
GaMeOvEr schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:30:
Nouja, heel simpel, ik ben hier degene die stofzuigt en als een goeie stofzuiger helpt dat ik daar sneller mee klaar ben met minder ergernissen (omlazeren, klote sturen etc) dan heb ik graag een goeie. Maar misschien komen jullie daar ook achter als je eenmaal uit je studentenkamer/kleine flat bent en een heel huis moet doen. ;)
Echt? Je wilt je punt maken door ons over één kam te scheren en te zeggen dat we allemaal nog op een studentenkamer zitten? 8)7

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
Joh, don't feed the troll!

MacBook Pro Late 2012 | iPhone SE | iPad Air |Canon EOS 80D | Sigma 17-70mm f2.8-4.0 OS HSM | EF70-200mm f4L | EF 35mm f2 | EF 50mm f1.8 II | ELGA | SMA+Yingli 1375WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Slaapje schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:39:
[...]

Echt? Je wilt je punt maken door ons over één kam te scheren en te zeggen dat we allemaal nog op een studentenkamer zitten? 8)7
Neu, ik maak mijn punt sowieso al. En mind the smilie enzo. Dat voor sommigen een stofzuiger een stofzuiger is zal vast zo zijn. Net zoals voor sommige mensen een kinzooi accuschroefboor net zo goed is als een metabo.

Meestal is het wel zo als de meeste mensen met "goed gereedschap" hebben gewerkt ze het punt van het betere spul wel inzien. Allemaal een kwestie van referentiekader. Sowieso, ik wordt "afgezeken" omdat ik de aanschaf van een stofzuiger serieus neem en mag geen geintje terugmaken over studentenkamers? Come on zeg. Maar val vooral over mijn geintje in plaats van in te gaan op mijn argumenten hoor.

Voor iemand die 200m2 moet stofzuigen meerdere keren in de week zal de prioriteit van de stofzuiger ook anders liggen dan voor iemand die eens in de week 70m2 moet doen. (En nee, hiermee wil ik niet impliceren dat dat allemaal maar viespeuken zijn voordat we dat krijgen.)

[ Voor 17% gewijzigd door GaMeOvEr op 21-01-2011 13:53 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 14:58

Dido

heforshe

Slaapje schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:39:
Je hebt helemaal gelijk, echt handig is dat niet.

Het enige valide punt dat gemaakt hoeft te worden is natuurlijk dat mensen die het onderwerp van deze draad niet interessant genoeg vinden, gewoon weg dienen te blijven in plaats van de draad te gaan zitten verzieken met de mededeling dat ze het onzinnig vinden. Rot op naar het apple-forum en ga daar zitten trollen dat je dat apple-logootje belachelijk vindt of zo.

(En ja, deze opmerking mag gelezen worden als mod-break. en nee, hier vindt verder geen discussie meer over plaats in deze draad.)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het slaat inderdaad nergens op. Er worden hier pagina's volgeschreven over welke screenprotector geschikt is voor je iPhone en welke niet, welk reepje geheugen misschien net een fractie sneller is dan een ander en dan mag je niet eens serieus discussiëren over een stofzuiger?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 14:58

Dido

heforshe

pssst: die discussie is gesloten ;)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Overigens zullen de eisen aan een stofzuiger natuurlijk ook afhangen van de persoonlijke situatie:

- Wel of geen huisdieren (haren!)
- Wel of geen kleden/vloerbedekking/harde vloeren
- Te reinigen oppervlak in m2 (des te meer meters, des te meer last je krijgt van korte snoeren, slecht sturen, omvallen, etc)
- Mensen die wel of niet allergisch zijn/astmatisch aangelegd (Filters en dergelijke.)

Ik kan me zomaar voorstellen dat iemand zonder huisdieren in een modaal appartement en voornamelijk harde vloeren prima uit kan met een cheapie stofzuiger, omdat er maar eens in de week gestofzuigd hoeft te worden, terwijl iemand met een groter oppervlak, kleden en huisdieren al snel uitkomt op een duurdere, omdat die graag een speciale borstel wil om de kleden goed schoon te krijgen (huisdier haren) en ook wat meer let op hoe de stofzuiger rolt en de zuigkracht, omdat het ding nu eenmaal vaker en langer gebruikt wordt in de praktijk.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dude een stofzuiger!!!! Who gives a flying fuck. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken dan me druk te maken over welke stofzuiger het het beste doet.
Ik kan mijn tijd ook wel beter gebruiken. Juist daarom wil ik een stofzuiger die het ook goed doet, en niet iets waarmee ik voor de vorm wat rondloop, maar óf het stof niet goed opzuigt, óf het een beetje rondblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreku88000
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04 10:27
*Kickje*
Volgens sommige mensen zo te lezen een saaie thread over een onmogelijke discussie over stofzuigers.. maar ik ben blij te lezen dat er ook mensen zijn die een keuze serieus nemen (omdat ze er zelf mee moeten werken) en mij zo ook van informatie voorzien (thanks GaMeOvEr).

Mijn situatie is dus als volgt: Men nemen een koppel (ik en mijn vrouw), een hond (woef woef, Milan de labrador die een heel jaar verhaart), een dochter van 14 maanden die nu de wereld buiten de box gaat ontdekken en een tweeling op komst (joepie). Mijn vrouw is niet al te groot en heeft dus flinke last van de zware lichamelijke belasting die de zwangerschap met zich meebrengt. Als dank voor het dragen van onze kinderen help ik zoveel mogelijk in het huishouden. Dit bevat eigenlijk alles behalve strijken. (ja, ik poets liever de wc dan dat ik sta te strijken)

Kom ik dus op het punt van stofzuigen. Dit gebeurd dus minimaal (echt waar) 1x per dag. Als Milan lang binnen is geweest (kantooruren zit ie doorgaans buiten in zijn ren met kussen, geïsoleerd hok en dak boven zijn hoofd) en er liggen veel haren (die hond blijft verharen) dan gebeurd het ook dat er 's ochtends èn 's avonds gestofzuigd wordt (door mij dus). We hebben een woning met open keuken en een open trap in de woonkamer (ook bouwkundig een ramp met stof en warmte, maar dat terzijde) met vloeroppervlak van ong 50 m². Nu begint onze Philips stofzuiger (die een ongelooflijk rotgeluid maakt met de wieltjes van de zuigmond) af te takelen (motor begint te stinken en ander bij-geluid te maken), dus wordt het tijd voor een nieuwe.

De Philips die we nu in gebruik hebben, is niet speciaal aangeschaft voor dieren of allergieën, maar omdat ik huismijt-allergie heb (nee, de hond gaat niet weg) en onze hond flink verhaart, vindt ik het wel belangrijk een goede stofzuiger te kiezen als opvolger van de Philips. Budget ligt rond de € 200. Voor dat geld wil ik wel een degelijk apparaat dat niet alles wat van voor wordt opgezogen er vanachter weer uitgooit.

Zoals gezegd gaat het om een oppervlak van ong 50 m² wat geheel uit tegels bestaat zonder kleden. In de nabije toekomst (<2 jaar) gaan we verhuizen en zal de vloer gedeeltelijk bestaan uit laminaat en gedeeltelijk uit tegels. Kans bestaat dat er dan wel een kleedje in de woonkamer komt, maar wat mij betreft liever niet.

Zelf al wat aan het zoeken geweest en ik kom eigenlijk uit op een paar mogelijkheden:
  • Een Nilfisk uit de extreme serie met Hepa H14 filter. Die worden ook vanuit verschillende allergie sites aangeraden vanwege goede filtering van de lucht. Verkrijgbaar vanaf ongeveer € 160,-
  • Een Dyson, en dan (denk ik) een DC32 allergy parquet, vanwege betere filtering en gebruik op harde vloeren, kost alleen wel € 347,- Dus eigenlijk boven budget en ook is de vrouw niet zo gecharmeerd van een Dyson, want het is een mannen stofzuiger vind ze. Als ik bijvoorbeeld een DC29 origin zoek op kieskeurig, zijn die verkrijgbaar vanaf ongeveer € 230,-, maar zijn die dan net zo goed op harde vloeren en wat betreft filtering? Ook lees ik wisselende verhalen over de degelijkheid van deze stofzuigers, maar dat lees ik ook over de Nilfisk extreme serie.
  • Een Miele, puur vanwege het feit dat ik die dingen vaan tegenkom als we een kastenwand moeten plaatsen en dat mensen dan al 20 jaar ofzo een Miele hebben die het dan nog steeds goed doet. Maar welke ik dan moet hebben ivm stoffiltering en hondenharen zou ik niet weten.
Zijn er hier meer mensen misschien die een soortgelijke situatie hebben en ervaringen willen delen over hun Nilfisk, Dyson of Miele? Dan zou ik weer wat verder zijn. Of misschien zijn er wel veel betere stofzuigers voor mensen met allergieen die ik nog over het hoofd heb gezien? Ik ben benieuwd!

Lenovo Thinkpad Yoga X380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verhoudingsgewijs heb jij "makkelijke" stofzuigeisen. Je hebt alleen harde vloeren, geen vloerbedekking en kleden, dus dat krijgt zo'n beetje iedere stofzuiger wel goed schoon en alles netjes opgezogen, in tegenstelling tot als je bijvoorbeeld vloerbedekking of veel kleden zou hebben.

De enige echte eisen die je dus hebt, zijn filtering en gebruiksgemak (wordt vaak gebruikt tenslotte)

Qua filtering valt daar inderdaad wel op te zoeken wat de ervaringen zijn (kan ik je niet mee helpen, ben niet allergisch) en gebruiksgemak moet je zien in zaken zoals de lengte van het snoer, opbergsysteem voor hulpstukken, telescopische buis, degelijke bevestiging hulpstukken en of het ding een beetje goed rolt en stuurt. Zelf ben ik nog heel erg overtuigd van de voordelen van zakloze stofzuigers, maar waarschijnlijk is dat voor jou niet ideaal als je buiten dat ding staat uit te kloppen boven de kliko. (Dat stuift dan natuurlijk weer.)

Qua zuigkracht hoef je je in ieder geval niet druk te maken, dat trekt ieder beetje fatsoenlijke stofzuiger wel, laminaat en tegels.

Ik denk dat alles in jouw shortlist wel voldoet, mits het maar voorzien is van de juiste HEPA-filtering.

Mijn ervaring met Miele is prima (sturen goed, hulpstukken allemaal in de stofzuiger, snoer lang genoeg, ding gaat al zeker 10 jaar mee) behalve dat je dan weer met zo'n stofzak zit. De Dyson die ik heb is voor mijn toepassing (kleden) beter, maar het snoer had wat langer mogen zijn en hij stuurt niet zo soepel als de Miele, maar hij maakt (in mijn toepassing) wel weer veel beter schoon en ik maak altijd de bak leeg na het zuigen, zodat je niet met zo'n stinkende stofzuiger zit. Hulpstukken en dergelijke klikken goed vast in het apparaat als ook op de slang/stang en er zitten uitwasbare filters in, dus je hoef er nooit supplies voor te kopen. (Misschien is dit bij een Allergie model anders)

De philips die ik heb is ook fijn, stuurt goed, lekker lang snoer (10 meter) maar de betrouwbaarheid daarvan is matig. (al 2x stuk geweest in 2,5 jaar) Hulpstukken zitten wel goed op de buis/slang, maar donderen wel weer vaak van het apparaat zelf af. (matig kliksysteem)

[ Voor 13% gewijzigd door GaMeOvEr op 16-08-2011 13:49 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:51
Ik gebruik de Nilfisk die je noemt, ook ivm met mijn (vele) allergiëen.
Werkt prima, enige nadeel wat ik er aan kan noemen is dat ik het idee heb dat er nogal wat zuigkracht verloren gaat tussen de stofzuiger en de mond, dus dat de slang lekt ofzo.
Daar zijn sommige anderen wel beter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentH
Wij hebben nu sinds januari een Miele S5 Ecoline. Huis (120m) met vooral gladde vloeren (afgezien van de trappen en overlopen) en in de woonkamer een wollen tapijt.
Mijn vriendin is behoorlijk astmatisch, geen huisdieren dus. Wel een peuter en nr. 2 kan ieder moment komen.
De Miele bevalt erg goed. Hij is licht, wendbaar en heeft een redelijk lang snoer. Hij is behoorlijk stil (je kunt er bij TV kijken) en zuigt uitstekend. Ook mijn vriendin (zwanger en niet al te groot) en de schoonmaakster (Thais en dus piepklein) kunnen hem goed hanteren. De stang is verstelbaar en goed lang, zodat ook ik (1.85) zonder voorover te buigen goed kan stofzuigen.
Er wordt bij ons twee keer per week gezogen en een twijfelpuntje vooraf was de grootte van de zakken. In de praktijk valt dat goed mee. Ik heb net de tweede vervangen. Die zat vooral vol met blauwe wol van het nieuwe tapijt.
Alles voelt nog solide aan en wekt de indruk nog vele jaren mee te gaan. Daar koop je per slot van rekening een Miele voor.
Kortom ik ben er dik tevreden mee en heb geen spijt van de aankoop.

Het Hepa filter wordt niet meegeleverd (koolstoffilter) en kost 20,- Ik heb ook direct een Miele Garantie-Plus Box besteld bij Miele voor 5 jaar garantie en 4 pakken stofzuigerzakken.

[ Voor 0% gewijzigd door VincentH op 16-08-2011 14:18 . Reden: opp toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Doe maar niet

[ Voor 91% gewijzigd door Standeman op 16-08-2011 15:10 . Reden: Doe je voordeur op slot, de trolls ontsnappen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb een bosch free`e (belachelijke naam maar goed) die ik heb gekozen vanwege het gewicht (ik mag max 6 kg tillen en deze is 5,4), hepa-filter, de wendbaarheid, en het lange snoer. kostte ook een bom duiten, heb er 172 euro voor betaald bij de makro vorig jaar. deze dus

ben er tot nu toe erg tevreden mee, geen spijt van. de stofzak is ook makkelijk te wisselen en als je een beetje beschaafd merk koopt komt er tijdens het wisselen geen stof uit. de meeste stofzuigers van 2200w zijn een stuk zwaarder. hij maakt ook niet heel erg veel lawaai, hiervoor had ik een miele en dat leek wel een straaljager, zeker als de stofzak al redelijk vol zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

GaMeOvEr schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:41:
Ik denk dat alles in jouw shortlist wel voldoet, mits het maar voorzien is van de juiste HEPA-filtering.

De Dyson die ik heb is voor mijn toepassing (kleden) beter,
Hulpstukken en dergelijke klikken goed vast in het apparaat als ook op de slang/stang en er zitten uitwasbare filters in, dus je hoef er nooit supplies voor te kopen. (Misschien is dit bij een Allergie model anders)
Hier in bezit van saarlooswolfhond. Zeg maar haarlooswolfhond als je de vloer bekijkt, maar goed. Shunka verhaart ook het hele jaar, maar de seizoenen zijn daar best aan te zien hoor. In de winter en zomer verhaart ze best stevig en in de lente en herfst is het dan nog een slagje erger. Trouwens we hebben ook een border collie, maar de haren van Xinix vallen eigenlijk niet echt op tussen de hoeveelheid die onze Shunka produceert.
Serieus, soms vraag ik me echt af hoe het mogelijk is dat die hond nog niet kaal is.

Goed, wij hebben dus een Dyson gekocht een paar jaar geleden. Die werkt eigenlijk overal gewoon super goed. Hiervoor hadden we een miele. Die doet het trouwens ook nog steeds en heeft zelfs een verhuizing overleeft. Maar het geklooi met zaken stond ons wat tegen.
De stofzuiger hebben we gekocht, letterlijk een paar uur nadat mijn vrouw de stofzuiger door de woonkamer had gehaald. De honden waren (geen idee meer waarom) bij mijn ouders. Dus het eerste dat je doet, is natuurlijk het nieuwe speeltje uitproberen.
Sinds dat moment heb ik er nooit meer over gedacht waarom ik bijna 300 euro aan een stofzuiger heb uitgegeven.

n.d. Ook bij het allergie model kun je alle filters gewoon uitwassen. Het is wel even een geklooi om de filters er allemaal uit te krijgen. Er zit er ook eentje best diep in het apparaat verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-05 12:13

Ardana

Moderator General Chat

Mens

dreku88000 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:17:
De Philips die we nu in gebruik hebben, is niet speciaal aangeschaft voor dieren of allergieën, maar omdat ik huismijt-allergie heb (nee, de hond gaat niet weg) en onze hond flink verhaart, vindt ik het wel belangrijk een goede stofzuiger te kiezen als opvolger van de Philips.
Ik heb zelf 'n stofzuiger van 't merk Seba, zij zijn gespecialiseerd in stofzuigers-tegen-allergieën. Een van hun voordelen is bijv. de air-belt, dat betekent dat hij z'n uitlaat niet op 1 plek heeft, maar rondom de hele stofzuiger. Daardoor is er geen stevige luchtstroom naar buiten, maar slecht een briesje, waardoor stof en ellende niet wordt opgewaaid.

Linkje

Owja, mijn ervaring: ik heb de mijne nu 6 jaar, en nog niets mee gebeurd, zuigt nog als de beste, snoer-oprolmechanisme doet het ook prima, ben nog dik tevreden. Div. zuigmonden worden meegeleverd, 'n aparte zuigmond voor parket zou je bij moeten bestellen en de zakken zijn afsluitbaar. Ik heb geen stof/haren-allergieen, was gewoon op zoek naar 'n goede, betrouwbare stofzuiger, dus heb ook geen ervaring met de filters.

[ Voor 20% gewijzigd door Ardana op 16-08-2011 18:43 ]

Verbied conversiepraktijken tegen LHBTQIA+-mensen, teken de petitie!

Pagina: 1 2 Laatste