Verhoudingsgewijs heb jij "makkelijke" stofzuigeisen. Je hebt alleen harde vloeren, geen vloerbedekking en kleden, dus dat krijgt zo'n beetje iedere stofzuiger wel goed schoon en alles netjes opgezogen, in tegenstelling tot als je bijvoorbeeld vloerbedekking of veel kleden zou hebben.
De enige echte eisen die je dus hebt, zijn filtering en gebruiksgemak (wordt vaak gebruikt tenslotte)
Qua filtering valt daar inderdaad wel op te zoeken wat de ervaringen zijn (kan ik je niet mee helpen, ben niet allergisch) en gebruiksgemak moet je zien in zaken zoals de lengte van het snoer, opbergsysteem voor hulpstukken, telescopische buis, degelijke bevestiging hulpstukken en of het ding een beetje goed rolt en stuurt. Zelf ben ik nog heel erg overtuigd van de voordelen van zakloze stofzuigers, maar waarschijnlijk is dat voor jou niet ideaal als je buiten dat ding staat uit te kloppen boven de kliko. (Dat stuift dan natuurlijk weer.)
Qua zuigkracht hoef je je in ieder geval niet druk te maken, dat trekt ieder beetje fatsoenlijke stofzuiger wel, laminaat en tegels.
Ik denk dat alles in jouw shortlist wel voldoet, mits het maar voorzien is van de juiste HEPA-filtering.
Mijn ervaring met Miele is prima (sturen goed, hulpstukken allemaal in de stofzuiger, snoer lang genoeg, ding gaat al zeker 10 jaar mee) behalve dat je dan weer met zo'n stofzak zit. De Dyson die ik heb is voor mijn toepassing (kleden) beter, maar het snoer had wat langer mogen zijn en hij stuurt niet zo soepel als de Miele, maar hij maakt (in mijn toepassing) wel weer veel beter schoon en ik maak altijd de bak leeg na het zuigen, zodat je niet met zo'n stinkende stofzuiger zit. Hulpstukken en dergelijke klikken goed vast in het apparaat als ook op de slang/stang en er zitten uitwasbare filters in, dus je hoef er nooit supplies voor te kopen. (Misschien is dit bij een Allergie model anders)
De philips die ik heb is ook fijn, stuurt goed, lekker lang snoer (10 meter) maar de betrouwbaarheid daarvan is matig. (al 2x stuk geweest in 2,5 jaar) Hulpstukken zitten wel goed op de buis/slang, maar donderen wel weer vaak van het apparaat zelf af. (matig kliksysteem)
[
Voor 13% gewijzigd door
GaMeOvEr op 16-08-2011 13:49
]
Aannames zijn fataal.