Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi

Ik ben redelijk nieuw met Android....Ik ben aan het pluizen hoe ik de galaxhero rom kan opzetten....ik heb veel forums bekeken...maar alle stappen worden op een cryptische manier geschreven...nou goed ik ben zover om te starten alleenn mis ik nog 1 stap en dat is hoe krijg ik een interface met een windows pc...want er wordt overal bij verteld dat je CMD moet openen een aantal statements moet afvuren voor een recovery image maaar wat heb ik nodig om met me Galaxy toestel te communiceren

Alvast erg bedankt voor jullie hulp

grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:22
Het is mij op de volgende manier gelukt:
Kijk even in deze post. Pak daarvan in ieder geval de bovenste ADB & Fastboot drivers. Pak het zip-bestand uit en verwijder eerst alle eerder geïnstalleerde drivers zoals die van PC Suite. Sluit je telefoon aan en verwijs windows naar de map waar je net die drivers hebt neergezet.

De rest van de stappen t/m 7 uit die post ook volgen, alleen raad ik aan niet die oude versie 3 van de Recovery te gebruiken maar versie 4.1 die je hier kunt vinden.

Succes!

edit: ik zie dat inmiddels versie 4.2 al uit is waarmee het nog makkelijker gaat. Dragaz = koning :Y) Ik kan ook zeker zijn GalaxHero ROM aanbevelen. Wel goed de aanwijzingen lezen!

[ Voor 15% gewijzigd door Harmani op 21-10-2009 20:01 ]

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Harmani

Erg bedankt voor de toelichting...ik zal nu maar mijn armen uit de mouwen steken en beginnen;)

Grt
Yassin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb online de I5 firmware gevonden.
Ik heb wat uitzoek werk gedaan en durf 'nog' niet te updaten.

Ik heb geupdate van H7 naar H8 dat werkt echt goed. de batterij is echt beter.

Als ik nu *#1234# intype in mijn telfoon. Dan zie ik de hidden version.

Er staat nu dit:
I7500XXIH8
I7500XXIH8
CSC: I7500VIAIH4

Die VIA betekend O2 germany.
Ik heb nu de CSC file van duitsland.
Mijn pre installed apps (NOS en Layer) zijn ook weg.

Ik heb dus nu duitse firmware.
Kan dat geen kwaad met het updaten naar donut en verder.
Zijn er eigenlijk mogelijkheden om de firmware te downgraden?

Mijn vraag is..als iemand die niet de firmware heeft geupdagrade wat ziet staat er als je *#1234# intypt?

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Voor zover ik weet kun je er elke firmware opzetten die je wilt, zolang je maar in bezit van de ROM/image file.

Die Duitse versie is verder niet van invloed op verdere updates. Behalve misschien als de officiële manier via New PC Suite van Samsung ooit functioneel wordt, dan kan het zijn dat hij weer met een Duitse wordt geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Ik ben nog wat wezen zoeken.
Op internet (*knip*) staat alles uitgelegd.

Wat daar gek genoeg ook staat is dat het in stellen van nieuwe firmware moet met odin.
Het lijkt dus de officiele manier.

De XX in de firmware is belangrijk. Je heb ook nog EX dat is niet voor nederland.

[ Voor 7% gewijzigd door pven op 03-04-2010 23:22 ]

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Jongens,

Ik zit echt muurvast....probeer al een dag mijn toestel gedetecteerd to laten worden met mijn PC (windows xp) ...maar totaal geen leven in de brouwerij. Eerst kreeg ik tweetal disk schijf te zien...NU ZIE IK HELEMAAL NIETS MEER...als ik naar mijn device manager ga, dan zie ik onder storage volumes twee generic volume staan met een gele uitroepteken!!

Ik heb meerder malen een driver update geprobeerd maar dat werkt ook niet...ik krijg het volgende te zien :

the wizard could not find a better match for your hardware than the software you currently have installed

Ik kom niet verder jongens...wie heeft er enig idee

Alvast bedankt
Yassin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Maak voor problemen aub even een apart topic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:28
Ik draai nu al enkele dagen de Galaxyhero rom en moet zeggen dat ie redelijk bevalt. Hij is wat sneller op het homescreen maar bijv. Mail, Browser en Het Weer zijn een stukje trager met het openen.

Het batterijgebruik is ook achteruit gegaan, ik denk dat dit komt door Quickdroid die ten alle tijde 25-60% cpu gebruik heeft. Weet iemand hoe je die applicatie kan verwijderen? Het kan in ieder geval niet via de standaard manier. Het killen van de applicatie heeft ook geen nut omdat ie toch weer terugkomt.

edit:
Hier een beschrijving hoe Quickdroid te verwijderen: http://androidforums.com/...-slower-than-thought.html

[ Voor 13% gewijzigd door Team-RiNo op 24-10-2009 19:10 ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick90
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08-2024
Jochemmol schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:56:

Er staat nu dit:
I7500XXIH8
I7500XXIH8

Mijn vraag is..als iemand die niet de firmware heeft geupdagrade wat ziet staat er als je *#1234# intypt?
Ik heb via Dynafix de II5 firmware gekregen met de pre installed apps NOS en Layar. Ik zie dit in de *#1234# staan:

PDA: I7500XXII5
Phone: I7500XXII5
CSC: I7500ENII3

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Even terzijde, ik heb twee keer mijn telefoon naar Dynafix gestuurd met het welbekende knoppen probleem (HOME en MENU knop werken niet) en twee keer heb ik alleen een 'softwareupdate' gehad en een lief kaartje dat ze na uitgebreid mijn toestel getest te hebben geen problemen hebben ondervonden.

Heeft iemand al ergens zijn toestel met succes laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarf
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 10:18
hallo,

ik heb een vraagje, heb net na enig zoek werk de firmware geupdate naar h8 (hoorde dat dat de beste was) ...
maar ik vroeg me af is er al een multitouch browser voor de Galaxy, en dan bedoel ik dat je met 2 vingers in en uit kunt zoomen (iphone like) ..???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Weapons schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 12:42:
Dit topic is niet voor garantieafhandelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

[...]

Even terzijde, ik heb twee keer mijn telefoon naar Dynafix gestuurd met het welbekende knoppen probleem (HOME en MENU knop werken niet) en twee keer heb ik alleen een 'softwareupdate' gehad en een lief kaartje dat ze na uitgebreid mijn toestel getest te hebben geen problemen hebben ondervonden.
Denk dat het echt aan de bouw van het toetel ligt, de rechterkant van het toestel drukt zo erg op de camera knop dat het de Home en Menu knop het niet doen totdat je even op de zijkant drukt tussen de Camera en Liock toets op aan de zijkant naast de Home knop met een beetje kracht. Heb dit probleem zelf regelmatig en denk erover om de schroefjes iets losser te draaien als test vanuit de binnenkant...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
[...]

Ik heb via Dynafix de II5 firmware gekregen met de pre installed apps NOS en Layar. Ik zie dit in de *#1234# staan:

PDA: I7500XXII5
Phone: I7500XXII5
CSC: I7500ENII3

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Ben op zich wel benieuwd welke CSC versie dat is? Kwam dat 'EN' tot nu toe nog niet tegen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit soort verzoeken horen niet op het forum thuis.

[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 26-10-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een (nog) niet geupgrade zwarte Duitse (en daarmee bedoel ik niet een donkere duitse vrouw zonder borstvergroting). Als ik *#1234# bel, dan krijg ik:
PDA: I7500XXIFF
Phone: I7500XXIFF
CSC: I7500VIAIFE

Lees forum al een tijdje mee. Ook ik heb last van een sticky cameraknop, die ik er af en toe met m'n nagel uittrek aan de korte kant v/d knop. Hoeft niet vaak, want ik heb m nooit in t hoesje.

Batterij super snel leeg, alhoewel hij met een hele nacht opladen in de uit-stand opeens wel een veel langere batterijduur heeft. Maar nog steeds te kort mijns inziens.

Aangezien ik geen enkele ervaring heb met een ROM flashen, en met die butt software van Samsung ook geen verbinding krijg met mijn handy, ga ik dat ODIN gebeuren maar eens heel rustig uitpluizen als ik een dag de tijd heb...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Verwijderd schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:29:
[...]

Ik heb een (nog) niet geupgrade zwarte Duitse (en daarmee bedoel ik niet een donkere duitse vrouw zonder borstvergroting). Als ik *#1234# bel, dan krijg ik:
PDA: I7500XXIFF
Phone: I7500XXIFF
CSC: I7500VIAIFE

Lees forum al een tijdje mee. Ook ik heb last van een sticky cameraknop, die ik er af en toe met m'n nagel uittrek aan de korte kant v/d knop. Hoeft niet vaak, want ik heb m nooit in t hoesje.

Batterij super snel leeg, alhoewel hij met een hele nacht opladen in de uit-stand opeens wel een veel langere batterijduur heeft. Maar nog steeds te kort mijns inziens.

Aangezien ik geen enkele ervaring heb met een ROM flashen, en met die butt software van Samsung ook geen verbinding krijg met mijn handy, ga ik dat ODIN gebeuren maar eens heel rustig uitpluizen als ik een dag de tijd heb...
ODIN is volgens de samsung firmware site (zie eerdere post) ook de 'manier' om de firmware te upgraden.
Ik moet zeggen dat de batterij langer meegaat. Ik vind de I5 'slechter' dan de H8.
Wat wel veel beter is in de I5 is het laden van je home screen vanuit standby mode.

Ik zou zowiezo stap voor stap upgraden. En niet direct naar I5.
Via de firmware site kan je alle firmware versies die samsung heeft uitgeleverd downloaden.

Het flashen was voor mij een 'berg' maar uiteindelijk is het echt heel makkelijk en met 3 minuten gedaan.
Ik kan niet direct een handleiding vinden. Maar dat wordt wel in dit form vertelt (en op de samsung site).
Mocht het niet lukken hoor ik het wel.

PS (van H7 naar H8 had ik een harde reset nodig. dus backuppen (my backup pro 'free' for 30 days), van H8 naar I5 had ik geen reset nodig.)

Ik hoop dat het je lukt ;)

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarom zou je stap voor stap upgraden? Ik zou gewoon H8 of I5 nemen, aangezien dit de populairste zijn. Eventueel probeer je beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Begrijp ik ook niet helemaal. Bovendien is juist bij I5 het probleem met de unlock-toets een irritante bug. Heb daar bij H8 geen last van. Accuduur van H8 is ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Het is inderdaad zo dat je soms 2x moet drukken op die unlock knop.

Maar als het scherm laat dan is het echt een stuk sneller.
Batterij vind ik moeilijk te zeggen. Het is me wel duidelijk dat de accu duur aanzienlijk verbetert was tussen H7 en H8.

H8 en I5 kan ik nog niet goed beoordelen.

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Jochemmol schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:36:
Het is inderdaad zo dat je soms 2x moet drukken op die unlock knop.

Maar als het scherm laat dan is het echt een stuk sneller.
Batterij vind ik moeilijk te zeggen. Het is me wel duidelijk dat de accu duur aanzienlijk verbetert was tussen H7 en H8.

H8 en I5 kan ik nog niet goed beoordelen.
Ik hou de unlock knop even wat langer in, dan gaat het bij mij eigenlijk wel goed met de I5 versie.

De accuduur is wel enorm verbeterd sinds H8 nu ik de I5 versie gebruik, soms haal ik 48 uur uptime wat eerst soms maar 16 uur was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 14-09 14:44
uptime was bij H8 bij mij ook al prima eigenlijk. (als in: gemakkelijk 3 dagen en 2 nachten, en dan nog minstens 30% over)

Let wel, ik sync geen mail, en heb bt en wifi meestal uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:12:
[...]

Ik hou de unlock knop even wat langer in, dan gaat het bij mij eigenlijk wel goed met de I5 versie.
Mja, dat lukt wel, maar het is traag, en dat is irritant. Even snel unlocken gaat eigenlijk niet. En als je telefoon op de achtergrond bezig is dan is het bijna onmogelijk om het ding te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:12:
[...]

De accuduur is wel enorm verbeterd sinds H8 nu ik de I5 versie gebruik, soms haal ik 48 uur uptime wat eerst soms maar 16 uur was...
Vind ik toch apart dat de accuduur per toestel zo kan verschillen. Mijn ervaringen zijn echt anders: beter met H8. Merk trouwens wel duidelijk dat de mate waarin het toestel in het hoesje zit enorm uitmaakt. Vanochtend met 100% in het hoesje in de tas gestopt. Haal hem er net dus zonder het toestel te hebben gebruikt uit met 55%. Gisteren het toestel alleen in de auto even in het hoesje gehad en op het werk er meteen uit. 's Avonds nog steeds 85% over met matig intensief gebruik (wat bellen, surfen, mailen, twitter, etc.). Komt blijkbaar door de camera-button die ingedrukt wordt als je toestel in het hoesje hebt zitten. Je hoort hem ook klikken als je hem in het hoesje schuift.

Vind dat een groot pluspunt van de Galaxo rom, dat je die camera-toets uit kunt schakelen. Zal eens vragen op Androidforums of ik dat ook voor elkaar kan krijgen met H8. Dan ben ik tevreden. Of heeft iemand hier een idee hoe we dat voor elkaar kunnen krijgen? Super user access (root) heb ik zo weer voor elkaar dus dat is geen probleem. ;)

Edit: er loopt al een draadje over op Androidforums: zie hier. Het lijkt erop dat men daar fanatiek bezig is met het 'bijknippen' van het hoesje. Hopelijk kan de camera-button ook softwarematig worden gedeactiveerd zonder de schaar erbij te pakken. Dat gaat me dan weer net wat te ver.

[ Voor 12% gewijzigd door nightcrow op 28-10-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 21:26

Zay

n00b

Even een vraag aan andere Galaxy bezitters. Gebruiken jullie een satnav? Zo ja, welke?

Ik heb gisteren namelijk CoPilot geprobeerd, maar die ging niet aan de pruttel op mijn beestje. (II5 ROM) dus die heb ik vandaag maar via de markt terug gegeven.

Nou zit ik ook naar Sygic te kijken, maar aangezien die en wat duurder is en ik die niet even een dag uit kan testen en evt. refunden moet ik maar oldfashion rondvragen of het ding werkt...

Of anders: Ik ben op zoek naar een turn by turn navigatie systeem waarbij de kaarten op de SD staan en dus niets hoeft te streamen (en dus roamen als ik in het buitenland ben) Minimaal BeNeLux kaarten, maar mag ook meer. Ik vind het ook geen probleem er voor te betalen, mits het maar goed werkt. :)

CoPilot kreeg ik dus niet aan de pruttel, hij installeerde prima, maar ik heb nooit een kaart kunnen downloaden door errors. Een grijze versie Sygic start niet op, maar dat kan heel goed door de grijsheid komen, dus die streep ik nog niet weg...

Iemand ervaring?

"If you think education is expensive, try ignorance." --Derek Curtis Bok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Zojuist mijn originele zwarte Galaxy geüpdate naar H8. Dat draait toch een stuk soepeler.

Ik ben van plan om nog een soort siliconen hoesje te kopen. Iemand suggesties? Op Ebay staan er wel een paar.

http://cgi.ebay.nl/Siliko...3%B6r?hash=item27ab23c7c9

Afbeeldingslocatie: http://www.sale-hamburg.net/sale-ebay/samsung/i7500_silikon2.jpg

of

http://cgi.ebay.nl/SAMSUN...uches?hash=item5d26b9f557

Afbeeldingslocatie: http://images.esellerpro.com/2108/300.400@I/254/17/004-002-026%5Fa.jpg

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 17:24
Ik ben ook wel benieuwd of iemand ervaringen heeft met een witte / transparante siliconenhoes.
Deze ziet er namelijk niet bijzonder goed uit en de rest is eigenlijk allemaal zwart. Op Marktplaats staat ook niet echt iets goeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibulez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 22:54
Ik heb sinds gisteren ook een Galaxy, maar is er een manier om alle internet verbindingen te laten stoppen.
Wifi kan uit, 3g kan uit, maar dan hou je de 2g modus over. Kan deze dan ook uit?
Want 's nachts of als ik op school zit hoeft er geen verbinding te zijn, de batterij gaat hierdoor zelfs in lock mode snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Daar heb je APNdroid voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibulez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-07 22:54
Bedankt, dat was precies waar ik naar opzoek was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Jongens

Ik heb een probleem met me Samsung.

Heb geprobeerd galaxhero op te zetten....heb mijn toestel geroot en dat ging prima

Vervolgens heb ik de update.zip in mijn internal memory gezet en de volgende stappen uitgevoerd :

Reboot in recovery mode (Volume down + both Call buttons) and choose "Nandroid backup" to save a backup of your current ROM just in case.

backup G apps

Then, choose "Wipe data/factory reset". The phone will reboot in recovery mode again.

Choose "Apply sdcard:update.zip" (second menu entry on the recovery screen)

Restore Google applications ("Restore G.Apps")

"Enable root (su)".

toen ik een enable root koos...gaf die al een foutmelding, vervolgens heb ik dat zo gelaten en heb ik gekozen voor reboot system!!

nou hij ging in de reboot en vervolgens na die android HD logo viel mijn scherm uit en leek also de telefoon uit was gegaan....op de lock toets gedrukt maar er gebeurde niets.....dus ben weer terug gegaan naar de root en heb de volgende stappen genomen:

wipe data
restore backup

enable root su....was weer gefaald

vervolgens het toestel maar gereboot

reboot system

nou dan ging ie weer rebooten en vervolgens komt ie weer bij de android HD logo maar dan blijft ie daar.....

Het toestel reboot niet meer verder!!!!!

Wie kan mij hiermee helpen, kan het toestel namelijk niet meer gebruiken!!!!

Grt
Yassin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar heb je dan de Google Apps wel eerst gebackupt en toen, na de installatie, teruggezet??!
Want zonder Google Apps, start ie idd niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm Ja dat heb ik wel gedaan...

maar zowieso vind ik het vreemd dat ik na een wipe nog steeds die android hd logo zie

en op dit moment blijft het toestel daar vastzitten

!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd, als je een nandroid backup terugzet, hoor je gewoon je oude rom weer te hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:53:
hmm Ja dat heb ik wel gedaan...

maar zowieso vind ik het vreemd dat ik na een wipe nog steeds die android hd logo zie

en op dit moment blijft het toestel daar vastzitten

!!!
Enable Root SU is een overbodige stap, Root zit standaard in de Galax Hero rom en bij applicaties die Root vereisen vraagt hij het netjes of dat ok is. Probeer het dus eens zonder enable Root SU...

Ik had ook problemen bij updaten, je moet eerst een originele I5 flashen en daar de Google Apps van backuppen, dan de update.zip doen en een restore van de Google apps doen en dan herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de info

hoe kan ik weer de orginele I5 flashen...graag in meer details

Alvast bedankt
grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:37:
Thanks voor de info

hoe kan ik weer de orginele I5 flashen...graag in meer details

Alvast bedankt
grt
Je kan dit met Odin doen, lees maar eens op : http://translate.google.n...3D4625%26hl%3Dnl%26sa%3DG

(Je moet je wel registreren om de link te kunnen downloaden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

Echt wat hebben ze toch die knoppen aan de zijkant toch onhandig neergezet, alle telefoon houders voor in de auto raken minimaal 1 knop aan. Of het volume of de lock of zelfs meer.
Uiteindelijk een cheapo gekocht en een stukje weggesneden uit het foam, klemt nu tussen de lock en de camera button.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

dfr0st schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:15:
Echt wat hebben ze toch die knoppen aan de zijkant toch onhandig neergezet, alle telefoon houders voor in de auto raken minimaal 1 knop aan. Of het volume of de lock of zelfs meer.
Uiteindelijk een cheapo gekocht en een stukje weggesneden uit het foam, klemt nu tussen de lock en de camera button.
Ik zoek ook nog steeds een goede houder voor in mijn auto, zag deze: http://www.pdashop.nl/pro...older-samsung-galaxy.html maar ik vraag me af of deze ook niet de Lock en Camera knop raakt?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 13:23
-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:34:
[...]

Ik zoek ook nog steeds een goede houder voor in mijn auto, zag deze: http://www.pdashop.nl/pro...older-samsung-galaxy.html maar ik vraag me af of deze ook niet de Lock en Camera knop raakt?!?!
Ik kan bevestigen dat deze houder geen knoppen aanraakt. Prima houder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Een vraagje:
Ik ben aan het zoeken naar telefoons, liefst een allround-toestel met redelijk wat vrijheid qua software, redelijke camera, groot genoeg voor navigatie in de auto en natuurlijk internet.
(bellen is niet zo belangrijk).

Zouden jullie mij de Galaxy aanraden, of kan ik beter verder kijken?

Qua budget is dit zo'n beetje het maximum wat ik wil uitgeven voor een toestel.
Is de kans trouwens groot dat android 2 ook geschikt wordt gemaakt voor dit toestel?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Quacka schreef op zondag 01 november 2009 @ 17:30:
Een vraagje:
Ik ben aan het zoeken naar telefoons, liefst een allround-toestel met redelijk wat vrijheid qua software, redelijke camera, groot genoeg voor navigatie in de auto en natuurlijk internet.
(bellen is niet zo belangrijk).

Zouden jullie mij de Galaxy aanraden, of kan ik beter verder kijken?
Ik zou zeggen, probeer het ding eens uit in de winkel. Dit is een persoonlijke keuze.
Qua budget is dit zo'n beetje het maximum wat ik wil uitgeven voor een toestel.
Is de kans trouwens groot dat android 2 ook geschikt wordt gemaakt voor dit toestel?
Moeilijk te zeggen. Samsung heeft nog niets bekendgemaakt over een eventuele update. Het toestel zou het aan moeten kunnen, dus het zal hoe dan ook wel in een custom ROM verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Misschien een heel stomme vraag maar ik kan het niet vinden in de telefoon zelf en ook de manual geeft geen uitsluitsel. Hoe kan ik de contacten van mijn Samsung Galaxy (android 1.5) contacten kopieren naar SIM? De andere kant op kan wel. Iemand ENIG idee? Ben ik nou gek of kan het niet?

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Tobiaz schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:18:
Misschien een heel stomme vraag maar ik kan het niet vinden in de telefoon zelf en ook de manual geeft geen uitsluitsel. Hoe kan ik de contacten van mijn Samsung Galaxy (android 1.5) contacten kopieren naar SIM? De andere kant op kan wel. Iemand ENIG idee? Ben ik nou gek of kan het niet?
Er is een applicatie in de Market waarmee dit zou moeten lukken : contact2sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Fred_Perry, super! Ik vind het belachelijk dit dit niet standaard aanwezig is btw.

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Tobiaz schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:48:
Fred_Perry, super! Ik vind het belachelijk dit dit niet standaard aanwezig is btw.
Denk dat ze er gewoon van uitgaan dat je alles via Gmail doet qua contacts en geen SIM nummers meer gebruikt? (Dat terwijl er genoeg zijn die de contacts graag op SIM willen hebben zodat ze die in hun tweede telefoon kunnen gebruiken tijdens sporten/uitgaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Hoe doen jullie backup Gapss in recovery mode?
Ik zie alleen restore staan?

Ben nu ook bezig met de Gallaxyhero rom erop te zetten ;)

Laat maar... Ik heb de nieuwe recovery versie en dan hoeft dat niet meer.. (doet hij het automatisch als je de officieele I5 rom op je interne sd heb staan :D )

[ Voor 38% gewijzigd door Thoraxx op 02-11-2009 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fred_perry

Dankje voor de info...ik heb mijn phone kunnen flashen en hij werkt gelukkig weer

Grt
Yassin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:47:
Fred_perry

Dankje voor de info...ik heb mijn phone kunnen flashen en hij werkt gelukkig weer

Grt
Yassin
Mooi, het ging bij mij ook niet in een keer goed met GalaxHero (Draai je die nu ook of de standaard I5?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thoraxx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 15:03
Ik ga denkt van de GalaxHero weer terug naar H8. Vind hem erg langzaam geworden nu, H8 draaide een stuk soepeler! Verder zie ik ook niet veel voordelen van de GalaxHero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:48
Even een heel ander vraagje : hoe kan ik die Galaxy updaten zonder gebruik te maken van windows ?

Dus mac of linux ?

(Heb niet voor niets een android gekocht :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

jp73 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:59:
Even een heel ander vraagje : hoe kan ik die Galaxy updaten zonder gebruik te maken van windows ?

Dus mac of linux ?

(Heb niet voor niets een android gekocht :X )
De Android SDK is beschikbaar voor Windows, Linux en Mac OSX. (http://developer.android.com/sdk/index.html) Je kunt het dus updaten via adb op elke OS, ODIN is , AFAIK, alleen beschikbaar voor Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung PC Studio werkt niet erg goed op windows 7. Weet iemand een goede oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
updaten via odin of adb? Updaten is toch al het enige waar je NPS voor kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Dryhte schreef op woensdag 04 november 2009 @ 07:04:
updaten via odin of adb? Updaten is toch al het enige waar je NPS voor kan gebruiken.
Inderdaad, het enige wat je met de NPS zou kunnen doen is updaten en zelfs dat kan hij niet :X
Ik ben wel anders gewend met de nokia pc suite

Samsung zelf geeft op zijn firmware site aan dat je ODIN moet gebruiken

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Jochemmol schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:23:
[...]

Inderdaad, het enige wat je met de NPS zou kunnen doen is updaten en zelfs dat kan hij niet :X
Ik ben wel anders gewend met de nokia pc suite
LOL - met nokia pc suite kon ik _zelfs_ nokia pc suite zelf niet updaten :)

serieus, NPS is inderdaad nutteloos, maar de link met google calendar en contacts zorgt er voor mij iig voor dat dat niet zo'n onoverkomelijk probleem is.
Jochemmol schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:23:
Samsung zelf geeft op zijn firmware site aan dat je ODIN moet gebruiken
jochemmol, waar geeft Samsung dat precies aan? Ik ben zelf al op zoek gegaan naar een 'officiële' download voor Odin en Samsung firmwares, maar niet gevonden...

[ Voor 29% gewijzigd door Dryhte op 04-11-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Dryhte schreef op woensdag 04 november 2009 @ 09:29:
jochemmol, waar geeft Samsung dat precies aan? Ik ben zelf al op zoek gegaan naar een 'officiële' download voor Odin en Samsung firmwares, maar niet gevonden...
Ik moet mijn opmerking terugnemen.
Ik dacht dat het de samsung website was.
http://samsung-firmware.webs.com/
Maar dat is het niet. In elk geval staat op deze site allemaal informatie over firmwares van samsung (i7500).
Alles staat goed uitgelegd. je moet je wel aanmelden. Ik heb dat gedaan met een dummy account

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar hebben jullie het allemaal over? Mijn vriendin wilt op haar telefoon muziek zetten en andere dingen doen maar tijdens de installatie van Samsung PC Studio krijgt ze diverse errors dat bepaalde dingen niet kunnen worden geinstalleerd of zo. Na afloop start SPS wel op maar vind ze het toestel niet. (windows 7)

Nokia PC Suite werkte voor mijzelf gewoon goed hoor, ook alle updates erop werkten goed. Ik kon altijd smsjes/fotos backuppen, firmware upgraden. Wat nokia betreft lijken zij hun software beter voor mekaar te hebben dan samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:38:
Waar hebben jullie het allemaal over? Mijn vriendin wilt op haar telefoon muziek zetten en andere dingen doen maar tijdens de installatie van Samsung PC Studio krijgt ze diverse errors dat bepaalde dingen niet kunnen worden geinstalleerd of zo. Na afloop start SPS wel op maar vind ze het toestel niet. (windows 7)
Dat had ik ook met de laatste versie van NPS. Hij herkende geen enkele telefoon terwijl hij er wel degelijk aan hing. Ik heb toen mijn telefoon met Odin geüpdate.

Kan ze niet gewoon muziek via de Windows Verkenner naar haar Galaxy kopiëren? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar dat lijkt me de makkelijkste weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Jozz schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:40:
[...]

Dat had ik ook met de laatste versie van NPS. Hij herkende geen enkele telefoon terwijl hij er wel degelijk aan hing. Ik heb toen mijn telefoon met Odin geüpdate.

Kan ze niet gewoon muziek via de Windows Verkenner naar haar Galaxy kopiëren? Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar dat lijkt me de makkelijkste weg.
Je kan gewoon de balk bovenin het homescreen naar beneden slepen en, als de USB kabel erin zit, raak de USB connected regel aan en kies Mount. Dan zie je de telefoon gewoon als hardeschijf en kun je er MP3's naar slepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jozz schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:40:
[...]

met mijn nokia kan ik niet muziek naar telefoon kopieeren maar moet het via een muziekconverter, nog kleinere formaat (uit de hoofd AAC+ of zoiets?)

Overigens moet ik bekennen dat de speciale pc suite voor de N-series waardeloos is, ik gebruik de standaard PCsuite, dat gaat gewoon goed...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:42
De samsung galaxy is geen Nokia heh? Je kan gewoon via de verkenner bestanden van en naar je galaxy kopieeren en plakken zoals door Fred Perry omschreven wordt.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
bwah. de gewone Nokia pc suite werkt misschien wel maar blijft waardeloos (was voor mij enkel en alleen een middel om mijn kalender en contacts gemakkelijker te updaten, bestanden overzetten deed ik rechtstreeks over bluetooth of usb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds kort de galaxy

maar ik kan niks verzenden via bluetooth of ontvangen
weet iemand hoe ik dit kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:39:
ik heb sinds kort de galaxy

maar ik kan niks verzenden via bluetooth of ontvangen
weet iemand hoe ik dit kan oplossen
Welkom op GoT :)

Het handigste is, is dat je éérst even zelf op zoek gaat naar het antwoord. Als je namelijk even Googled naar de vraag, vind je min of meer direct dat Android nogal wat beperkingen heeft mbt Bluetooth :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
... en dat die beperkingen grotendeels opgelost zullen zijn wanneer (als?) de galaxy geupdate wordt tot versie 2.0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
Dryhte schreef op donderdag 05 november 2009 @ 08:38:
... en dat die beperkingen grotendeels opgelost zullen zijn wanneer (als?) de galaxy geupdate wordt tot versie 2.0...
Als dat ooit gebeurt....
quote: Android Forums
Taken out from android.hdblog.it (translated), Nov 04 (Source):

Unfortunately, the network appeared rumors that Samsung would indicate that the Galaxy will not be upgrading to the new OS 1.6, nor even to Eclair Donut 2.0. The news is also reflected in the information that we have in the office for several weeks. The thing is still not official and the hope remains. Probably will receive a further update for this device but always Cupcake 1.5. In fact besides Spica Samsung is working on two other terminals for the European market and the same will be updated to Spica Eclair 2.0 by early 2010 (again according to the rumors).

And some good news:

Among the bad news but it comes a nice .... Given the success of the rom for Galaxy created exclusively by drakaz for HDblog, we decided to give a new rom, high performance, with an entirely new graphics and we hope you enjoy it.
We show you a taste of what will be the dominant colors ... Soon you'll get more

Bron: http://androidforums.com/...-last-version-galaxy.html
Als dit echt waar is baal ik hier wel van. Hopelijk komen er dan custom roms met 1.6 en 2.0...

[ Voor 6% gewijzigd door Jozz op 05-11-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waardeloze support van Samsung dan. Ik zou zo niet weer een Android-telefoon van Samsung kopen :| HTC heeft al zijn Android-telefoons een update gegeven. Tenminste, die voor de Hero moet nog komen, maar daar wordt aan gewerkt. Zelfs de goedkopere en oudere G1-telefoon heeft een update naar Donut gekregen.

Tis ook maar dat ik deze Galaxy gekregen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 05 november 2009 @ 14:51:
Waardeloze support van Samsung dan. Ik zou zo niet weer een Android-telefoon van Samsung kopen :| HTC heeft al zijn Android-telefoons een update gegeven. Tenminste, die voor de Hero moet nog komen, maar daar wordt aan gewerkt. Zelfs de goedkopere en oudere G1-telefoon heeft een update naar Donut gekregen.

Tis ook maar dat ik deze Galaxy gekregen heb.
Is er niet iets wat we zouden kunnen doen? Klacht sturen? Zou dat helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:02
Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:24:
[...]

Is er niet iets wat we zouden kunnen doen? Klacht sturen? Zou dat helpen?
Kan werken, als je naar de druk van HTC gebruikers kijkt om de ROM van de Hero open te stellen.

Vraag aandacht, zorg voor een grote groep en aandacht van 'media' lees gezagsdragende instanties (Tweakers :P ). Spam vervolgens argumenten en klachten en wacht op reactie.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij heeft toch ook een stuk minder geheugen dan de Hero.. Zal er wel me samenhangen dan.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

virtualJac schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:33:
[...]

Kan werken, als je naar de druk van HTC gebruikers kijkt om de ROM van de Hero open te stellen.

Vraag aandacht, zorg voor een grote groep en aandacht van 'media' lees gezagsdragende instanties (Tweakers :P ). Spam vervolgens argumenten en klachten en wacht op reactie.
Dat HTC de broncode vrijgaf was omdat ze het verplicht waren volgens de licentie. Het waren alleen de users die HTC hier op wezen. In dit geval hebben "wij" nergens recht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Balen dat er geen upgrade komt naar 2.0.
Ik begin toch wat spijt te krijgen dat ik deze heb gekocht.

Maar ik vond wel dit
http://www.androidworld.n...-en-wacht-op-android-2-0/

[ Voor 56% gewijzigd door Jochemmol op 05-11-2009 23:45 ]

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Jochemmol schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:43:
Balen dat er geen upgrade komt naar 2.0.
Ik begin toch wat spijt te krijgen dat ik deze heb gekocht.

Maar ik vond wel dit
http://www.androidworld.n...-en-wacht-op-android-2-0/
Misschien wel goed van Samsung om de 1.6 " tussenversie" over te slaan, hopelijk komt er dan echt een 2.0 upgrade beschikbaar begin volgend jaar. En als Samsung het niet doet, dan komt er wel een custom versie uit denk ik via hdblog.it bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 05 november 2009 @ 23:50:
[...]

Misschien wel goed van Samsung om de 1.6 " tussenversie" over te slaan, hopelijk komt er dan echt een 2.0 upgrade beschikbaar begin volgend jaar. En als Samsung het niet doet, dan komt er wel een custom versie uit denk ik via hdblog.it bijvoorbeeld...
Toch begrijp ik van kam187 (schijnt er behoorlijk wat van te weten) dat de 1.6 kernel source van de Behold II wellicht ook te porten is naar de Galaxy: bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nightcrow schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:10:
[...]

Toch begrijp ik van kam187 (schijnt er behoorlijk wat van te weten) dat de 1.6 kernel source van de Behold II wellicht ook te porten is naar de Galaxy: bron.
Dat zijn de betere berichten :) Denk dat het Andoid platform het ook wel makkelijk maakt om dit soort dingen te doen, fingers crossed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
Sinds gisteren is eindelijk mijn Vodafone abbonnement ingegaan. Het probleem is alleen dat mijn APN settings verdwijnen als ik op Save druk. Iemand idee hoe dat kan?

Ik heb hem laatst met Odin geupdate naar H8.

PDA: I7500XXIH8
Phone: I7500XXIH8

Kan het zijn dat die CSC niet klopt?

Hm. Jochemmol heeft dezelfde versie als ik, dus blijkbaar klopt het wel.

Er staat nu dit:
I7500XXIH8
I7500XXIH8

[ Voor 59% gewijzigd door Jozz op 06-11-2009 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Ik had dat inderdaad ook.
Ik heb echt een harde reset moeten doen na de upgrade naar H8. van H8 naar I5 was dat niet nodig.

Of H8 werkt kan je 'deels' zien door te kijken of je het programma 'switchers' heb.
Ik had dat na de upgrade niet. Na de reset wel.

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
Jochemmol schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:21:
Ik had dat inderdaad ook.
Ik heb echt een harde reset moeten doen na de upgrade naar H8. van H8 naar I5 was dat niet nodig.

Of H8 werkt kan je 'deels' zien door te kijken of je het programma 'switchers' heb.
Ik had dat na de upgrade niet. Na de reset wel.
Factory reset did the trick. Ik had Switchers wel, dus dacht dat het wel in orde was. Vreemde was dat NOS Teletekst en Layers er ook nog op stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Eindelijk 3d versnelling op de Galaxy: http://androidforums.com/...l-working-galaxy-ii5.html

Misschien toch een reden voor mij om m'n Galaxy te rooten :)

voor wie geen zin heeft om te gaan kijken, blijkbaar is het mogelijk de opengl driver van de Htc G1 over te kopiëren naar de Galaxy, waardoor die eindelijk kan beschikken over opengl versnelling :)

Ik stel me steeds meer vragen of de competentie van de samsung software devs...

[ Voor 44% gewijzigd door Dryhte op 07-11-2009 10:27 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Jozz schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:46:
[...]

Factory reset did the trick. Ik had Switchers wel, dus dacht dat het wel in orde was. Vreemde was dat NOS Teletekst en Layers er ook nog op stonden.
Stonden die er nog op nadat je H8 had geflasht? Dan heb je de NL-se witte versie zeker ;)

Volgens mij blijven geïnstalleerde apps gewoon aanwezig totdat je een harde reset hebt gedaan. Daarom doe ik dat eigenlijk altijd na het flashen van een andere rom.

Ondanks de negatieve geluiden hier op GoT en op andere fora over het al dan niet updaten naar 1.6 of 2.0 ben ik zelf nog steeds behoorlijk tevreden met de Galaxy. Draai alweer een tijd H8 en heb 's avonds nog vaak 60% of meer accucapaciteit over met Google-sync voor de privémail/contacten/agenda en Touchdown voor de zakelijke mail/contacten/agenda en redelijk intensief gebruik. Wat mij betreft is de Galaxy nog steeds het mooiste Android-apparaat op de markt op dit moment. En ondanks de beperkte hoeveelheid RAM draait alles naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ik zit er ook over na te denken om dit toestel aan te schaffen, maar kun je met dit toestel zoomen met 2 vingers? ik heb wel wat youtube filmpjes gekeken maar zover ik kan zien is dit niet mogelijk met android? weet niet of het veel uitmaakt maar ik vind het wel makkelijk werken op een iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
nee je kan niet zoomen met 2 vingers, of nee het maakt niet veel uit? of nee ik ben boos en dat is het enige wat ik kan zeggen? Of toch gewoon nee? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee je kan niet zoomen met twee vingers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Multi-touch zou wel mogelijk moeten zijn met het touch-screen van de galaxy.
Misschien dat dit nog komt in android 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het OS zelf kan wel multitouch aan.. het is de vraag of Samsung het in de ROM implementeert. Met de Droid zie je dat Motorola geen pinch-to-zoom in de ROM gestopt heeft. Bij de Milestone is het echter wel weer zo. Zou kunnen dat we het hier ten tijde van de update wel zien... maar wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:54:
Multi-touch zou wel mogelijk moeten zijn met het touch-screen van de galaxy.
Misschien dat dit nog komt in android 2?
Goed om te weten dat het wel mogelijk zou moeten zijn met het scherm wat op het toestel zit.... wie weet is het idd later wel mogelijk het te activeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.android-hilfe....-ja-es-geht-wirklich.html
http://androidforums.com/...l-working-galaxy-ii5.html

3D ondersteuning met opengl :)

Download 'signed-google_ion-ota-14721.zip' van het HTC - Developer Center, deze staat bij de OTA versies en dan de recovery image.

Pak de ZIP uit en verplaats het bestand 'libhgl.so' naar '/system/lib/libhgl.so'

[werkt alleen op geroote toestellen]

Jammer dat Samsung dit zelf niet kon 8)7

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2009 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Heb ik 9 posts geleden ook al gemeld...

[ Voor 47% gewijzigd door Dryhte op 08-11-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh mooi :), zag ik niet.
Sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je trouwens de Galaxo of Galaxhero ROM hebt, worden de apps dan standaard op je (interne) SD kaart opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 14:53:
Als je trouwens de Galaxo of Galaxhero ROM hebt, worden de apps dan standaard op je (interne) SD kaart opgeslagen?
Nee, gewoon in het geheugen en niet op de SD kaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie wel eens problemen met dat het scherm niet mee reageert als je belt?
Zo nee, dan is misschien mn proximity sensor stuk of zo.

Normaliter gaat je scherm uit als je de telefoon bij je oor houdt, maar als ik m dan weer voor me hou (bv om voicemail codes in te tikken), dan blijft het scherm geblokkeerd. Met enig geluk komt er na een tijdje de melding '2x tikken om te ontgrendelen', maar dat werkt niet. In het begin werkte dit 'redelijk' goed, maar de laatste tijd gaat het alleen maar fout.

Als ik *#*#0*#*#* ("LCD TEST") bel en voor 'sensor' kies, en ik ga dan de prox. sensor testen, detecteert ie de proximity gelijk, en gaat dat een hele tijd trillen met blauw scherm, ook als ik mn vinger weer bij de sensor weg haal. Alsof ie niet detecteert dat de proximity voorbij is (proximity blijft op 1 staan).
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
dune218, da's een bekende bug waar voor zover ik weet nog geen oplossing voor is. Ik heb er ook last van (maar je kan het telefoontoetsenbord gelukkig ook bedienen met de D-pad, dus voicemail bedienen lukt nog net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Gaat het scherm wel weer aan dan? Of blijft hij zwart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Als je op de menu knop duwt zou het scherm weer aan moeten gaan. Probeer anders even de unlock knop enkele tellen ingedrukt te houden, ook dat is soms nodig.

Ik heb zelf ook al gevloekt hierop, is m.i. het voornaamste probleem van deze phone. (waar ik overigens vrij tevreden over ben, al wacht ik met ongeduld op de 2.0 updates)

EDIT: kan iemand die Galaxo heeft geflasht, bevestigen of zij ook last hebben van dit probleem? Want het stoort me eigenlijk wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Dryhte op 11-11-2009 18:26 ]

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:28
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:39:
Hebben jullie wel eens problemen met dat het scherm niet mee reageert als je belt?
Zo nee, dan is misschien mn proximity sensor stuk of zo.

Normaliter gaat je scherm uit als je de telefoon bij je oor houdt, maar als ik m dan weer voor me hou (bv om voicemail codes in te tikken), dan blijft het scherm geblokkeerd. Met enig geluk komt er na een tijdje de melding '2x tikken om te ontgrendelen', maar dat werkt niet. In het begin werkte dit 'redelijk' goed, maar de laatste tijd gaat het alleen maar fout.

Als ik *#*#0*#*#* ("LCD TEST") bel en voor 'sensor' kies, en ik ga dan de prox. sensor testen, detecteert ie de proximity gelijk, en gaat dat een hele tijd trillen met blauw scherm, ook als ik mn vinger weer bij de sensor weg haal. Alsof ie niet detecteert dat de proximity voorbij is (proximity blijft op 1 staan).
Is dit normaal?
Ik heb hetzelfde probleem met de Proximity sensor. Echter is het voor mij niet zo'n probleem omdat door het aanraken van het touchscreen het scherm ook aangaat tijdens het bellen.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe ik van de telefoon een filmpje naar de sd kaart kan sturen ?
Pagina: 1 ... 9 ... 15 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en abonnementen mogen in dit topic.