Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Even een vraag aan bezitters. In reviews ( ook een user review op tweakers ) lees ik dat tijdens het bellen het geluid soms weg valt, merken jullie dit ook? Of kwam het gewoon door waarschijnlijk een fout in de firmware of aan een fout van bv de provider?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Dennizzz33 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:25:
Even een vraag aan bezitters. In reviews ( ook een user review op tweakers ) lees ik dat tijdens het bellen het geluid soms weg valt, merken jullie dit ook? Of kwam het gewoon door waarschijnlijk een fout in de firmware of aan een fout van bv de provider?
Zelf geen problemen mee gehad, misschien ligt het ook wel aan de provider/ontvangst en is hij daar iets gevoeliger voor? (Heb zelf Hi)

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

mawi schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 07:55:
[...]

Ok, ik ben over. Enig idee waar ik de firmware (nl) kan downloaden? Of kan ik die gewoon uit een map van NPS extracten??
http://translate.google.n...253Fp%253D25858%26hl%3Dnl

(Je moet je wel registreren om de download link te gebruiken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:33:
[...]

Zelf geen problemen mee gehad, misschien ligt het ook wel aan de provider/ontvangst en is hij daar iets gevoeliger voor? (Heb zelf Hi)
Hmm hoop dat dat het probleem is, ga hem ook bij HI afnemen, alleen nog steeds even wachten totdat het 14 okt is. en ze hem niet weer uitstellen, bedankt voor je snelle antwoord!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Ok, ik had 'm inmiddels al gevonden en de update is ook gelukt. Heb nog geen harde reset gedaan, wat is jullie ervaring hiermee? Zou het echt nodig zijn? Ik heb wel een backup gemaakt mbv MyBackup Proen kan dus ook alles terug zetten als het moet.

[EDIT] hmmm, kom er toch even op terug, com.android.phone hangt... toch maar een reset geven vrees ik.

[ Voor 7% gewijzigd door mawi op 07-10-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuudle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-01 10:24
Hoi,

ik heb gister mijn telefoon ge-update naar H8, maar nu heb ik ineens geen 3G connectie meer. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Voor diegenen die problemen hebben met het installeren van Samsung pc studio, probeer het eens met je AV-software uitgeschakeld. Kaspersky blockte bij mij de installatie blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Nuudle schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:51:
Hoi,

ik heb gister mijn telefoon ge-update naar H8, maar nu heb ik ineens geen 3G connectie meer. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Voor diegenen die problemen hebben met het installeren van Samsung pc studio, probeer het eens met je AV-software uitgeschakeld. Kaspersky blockte bij mij de installatie blijkbaar.
3G moet je helemaal opnieuw instellen met de gegevens van je provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuudle
Ah, kijk eens aan :). Bedankt voor het snelle antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm hoop dat dat het probleem is, ga hem ook bij HI afnemen, alleen nog steeds even wachten totdat het 14 okt is. en ze hem niet weer uitstellen, bedankt voor je snelle antwoord!
same, ze komen met een domme smoes dat ze de telefoon aan het testen zijn. Daar klopt dus niks van want Samsung hoort dat te doen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2009 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitlegen wat dat toch is met H8 en II5? is het trouwens hoofdletter i of kleine L?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuudle
wrcveen schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:01:
[...]

3G moet je helemaal opnieuw instellen met de gegevens van je provider
Kan ik dit doen bij de APN instellingen of is dat ergens anders?
ALvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
Ja dat moet je doen bij APN instellingen, moet je de knop indrukken (linksboven van "echte" knoppen) en dan toevoegen selecteren. (instellingen: http://www.androidworld.n...net-instellingen-apn.html )

Ik heb net geupgrade naar ii5, ging goed, moest alleen wel een reset doen vanwege com.android.phone die moeilijk ging doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuudle
pingwings schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:00:
Ja dat moet je doen bij APN instellingen, moet je de knop indrukken (linksboven van "echte" knoppen) en dan toevoegen selecteren. (instellingen: http://www.androidworld.n...net-instellingen-apn.html )

Ik heb net geupgrade naar ii5, ging goed, moest alleen wel een reset doen vanwege com.android.phone die moeilijk ging doen.

Ik heb inderdaad ook een hard reset moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 14:45:
Kan iemand mij uitlegen wat dat toch is met H8 en II5? is het trouwens hoofdletter i of kleine L?
Het is een hoofdletter i. :)

De meningen over I5 zijn verdeeld. Zelf heb ik I5 een week gedraaid en ben sinds afgelopen weekend weer teruggestapt naar H8. Hierbij houdt de accu het langer uit en ik heb geen problemen met de unlock-toets. Voor de rest is het enige verschil de app switchers waar de knoppen gekleurd worden als ze aan staan. Op Android Forums is men trouwens een thread begonnen over de bugs in I5. Je zou ze allebei zelf eens moeten proberen want het bovenstaande is allemaal subjectief natuurlijk. Al met al ben ik persoonlijk zeer tevreden met H8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennizzz33 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:25:
Ja klopt daar heb ik ook wel eens last van, super irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:24:
[...]

Ja klopt daar heb ik ook wel eens last van, super irritant!
Welke firmware heb je en welke provider? Zwarte of witte toestel? Ben erg benieuwd :o

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
+1, hier valt het ook soms weg.

Zwart toestel met de II5-firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Is het erg merkbaar/irritant? Een telefoon is tenslotte om te bellen.. twijfel hierdoor nu best wel.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 14-09 14:44
Ik heb dit ook wel al gemerkt (gebeurt zelden), maar ik dacht dat het om een slechte verbinding ging... Zwart toestel met H8 firmware (ik update niet meer tot er een Donut firmware is - geen zin om altijd mijn smsjes weer kwijt te raken).

Voor mij is het zeker niet erg genoeg om ontevreden te zijn over de telefoon. Beschouw het als kinderziektes van het platform...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prima telefoontje, aangeschafd na omruilen van een ander toestel wat echt niet goed beviel (LG Arena KM900).

Wel ff een vraagje, is Bluetooth 2.1 niet backwards compatible? Ik kan geen fotos uitwisselen met N82 en deze telefoon. Verder geen klachten of zo. Alleen maar pluspunten tov de omgeruilde telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dennizzz33 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 17:32:
Is het erg merkbaar/irritant? Een telefoon is tenslotte om te bellen.. twijfel hierdoor nu best wel.
Nah. Meestal heb ik zoiets als :? en dan is het ook alweer voorbij. Tevens gebeurt het niet zo vaak dat je je er aan kan ergeren. Maar misschien dat iemand anders andere ervaringen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff zitten te zoeken in dit topic maar ik vind niet wat datgeen is dat rechts naast de speaker zit? Lichtsensor? Mail/sms verklikker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:31
Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 21:49:
Ik heb ff zitten te zoeken in dit topic maar ik vind niet wat datgeen is dat rechts naast de speaker zit? Lichtsensor? Mail/sms verklikker?
Nabijheidssensor. Dus die 'ziet' o.a. dat je belt, dan werkt touchscreen niet meer bijv.

Zie ook pagina 14

[ Voor 8% gewijzigd door MrMarcie op 08-10-2009 22:34 . Reden: meer ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Bij HDblog.it heeft men een nieuwe custom rom met compcache klaarstaan waar nu nog wat laatste tests aan worden verricht. Lijkt erg ok te worden. Heb dus maar weer I5 geflasht en de nieuwe recovery versie 0.4 en nandroid gedraaid en een Google apps back-up (nieuw in v0.4). Now we wait :)

In deze post van Android Forums staat vrij helder uitgelegd hoe je je recovery kunt flashen met fastboot. Let op: hier wordt nog versie 0.3 van de recovery image aangeboden terwijl je 0.4 moet hebben voor de nieuwste rom. Deze heeft bovendien meer opties. Zoals gezegd werkt fastboot met de drivers in deze post. Voor het adb gedeelte moet je de (aangepaste) sdk drivers gebruiken. Al heb je die laatste stappen volgens mij niet direct nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennizzz33 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:32:
[...]

Welke firmware heb je en welke provider? Zwarte of witte toestel? Ben erg benieuwd :o
Ik heb de zwarte en heb hem ge-update naar H8 maar ook daar voor had ik er last van.
Provider is Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Ik heb daar geen last van (ook niet gehad).
firmware: I5
Provider: Vodafone
Kleur: Wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje, is Bluetooth 2.1 niet backwards compatible? Ik kan geen fotos uitwisselen met N82 en deze telefoon. Verder geen klachten of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:21
Met een wit toestel en I5 firmware nog nooit last gehad van wegvallend geluid. Ook niet met oudere firmware's.

Aan de reacties te lezen hier lijkt het een probleem bij de zwarte versie?

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Team-RiNo schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 14:50:
Met een wit toestel en I5 firmware nog nooit last gehad van wegvallend geluid. Ook niet met oudere firmware's.

Aan de reacties te lezen hier lijkt het een probleem bij de zwarte versie?
Ik heb mijn toestel nog niet, maar heb een zwarte besteld met Vodafone abbo. Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat het van de kleur plastic afhangt of je last van dit probleem hebt.

Is dit niet afhankelijk van je provider?

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
Jozz schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 15:20:
[...]

Ik heb mijn toestel nog niet, maar heb een zwarte besteld met Vodafone abbo. Het lijkt me eerlijk gezegd sterk dat het van de kleur plastic afhangt of je last van dit probleem hebt.

Is dit niet afhankelijk van je provider?
Geen idee, ik heb Vodafone. Ik weet wel dat de zwarte eerder op de markt was dan de witte dus een andere hardware revisie kan goed mogelijk zijn.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:31
Ik heb de witte, en heb het probleem ook.

edit:

Vannacht is ie automatisch uitgeschakeled terwijl de batterij vrijwel vol is. In display zelfs nog 100%. Hoop dat dat een eenmalige actie is van 'm

Nieuwe toepassing:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=EBjmtXuorjA]

[ Voor 84% gewijzigd door MrMarcie op 10-10-2009 12:19 . Reden: edit ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 21:35
Heb hem afgelopen week in de handen gehad (bij Saturn, dus niet echt een winkel waar je voor informatie bij de medewerkers moet zijn). Over het algemeen zeg ik: leuke telefoon! Érg prettig scherm, onder weet-ik-wat-voor-hoek goed zichtbaar en een prettig touchscreen. Foto's van goede kwaliteit en internet lijkt het ook goed te doen. Natuurlijk niet de kans gehad om te kijken hoe het zit met applicaties installeren, maar goed.

Er zijn echter 2 dingen die me negatief opvallen:
1. Het touch-screen toetsenbord. Als ik een tekst wil typen, druk ik regelmatig verkeerd, en dat terwijl ik toch niet bepaald dikke vingers heb. Dat maakt het typen niet prettig.
2. Het maken van een foto gaat te traag. Als ik afdruk zit er nog bijna een halve seconde vertraging in totdat de foto echt gemaakt is.

Vooral het eerste is voor mij een reden om een telefoon waar ik eerst echt enthousiast over was, toch maar niet aan te schaffen.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Het typen went op den duur van tijd wel. Ik had er in het begin ook veel moeite mee.

Er zijn overigens ook andere toetsenbord applicaties beschikbaar. Misschien dat die wel uitkomst voor jou bieden?

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
heb de laatste dagen problemen met m'n Menu- en Telefoonknop (2 knoppen aan de linkerkant). Iemand anders dit ook al eens gehad? Ik draai firmware versie i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ger schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 13:51:
Heb hem afgelopen week in de handen gehad (bij Saturn, dus niet echt een winkel waar je voor informatie bij de medewerkers moet zijn). Over het algemeen zeg ik: leuke telefoon! Érg prettig scherm, onder weet-ik-wat-voor-hoek goed zichtbaar en een prettig touchscreen. Foto's van goede kwaliteit en internet lijkt het ook goed te doen. Natuurlijk niet de kans gehad om te kijken hoe het zit met applicaties installeren, maar goed.

Er zijn echter 2 dingen die me negatief opvallen:
1. Het touch-screen toetsenbord. Als ik een tekst wil typen, druk ik regelmatig verkeerd, en dat terwijl ik toch niet bepaald dikke vingers heb. Dat maakt het typen niet prettig.
2. Het maken van een foto gaat te traag. Als ik afdruk zit er nog bijna een halve seconde vertraging in totdat de foto echt gemaakt is.

Vooral het eerste is voor mij een reden om een telefoon waar ik eerst echt enthousiast over was, toch maar niet aan te schaffen.
Zoals Danjel zegt went het typen inderdaad snel. En vanaf Donut schijnt de foto-applicatie een pak sneller te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Zijn er al mensen die de nederlandse versie van de galaxy via de samsung pc suite hebben kunnen updaten?

Als je alsnog wil updaten (ODIN) moet je dan eerst de voorgande firmware updates uitvoeren?

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Jochemmol schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:37:
Zijn er al mensen die de nederlandse versie van de galaxy via de samsung pc suite hebben kunnen updaten?

Als je alsnog wil updaten (ODIN) moet je dan eerst de voorgande firmware updates uitvoeren?
Nope, je kunt de versie flashen via Odin die je wilt. Ik weet niet welke je nu hebt en welke je wilt gaan draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ik vind het geluid tijdens het telefoneren erg slecht, zacht en dof. Niemand dat nog opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

mawi schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:10:
heb de laatste dagen problemen met m'n Menu- en Telefoonknop (2 knoppen aan de linkerkant). Iemand anders dit ook al eens gehad? Ik draai firmware versie i5.
Misschien eens de beide kanten van de telefoon eens goed op elkaar drukken, heb soms hetzelfde probleem met mijn onderste knoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
mawi schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:10:
Ik had een soortgelijk probleem. Bij mij werkte dan alleen de Back knop nog en alle andere niet. Ik heb mijn toestel er voor omgeruild.

Dit was overig firmware onafhankelijk en dus een hardware fout. Soms kon ik het oplossen door mijn camera button een beetje te bewegen.

[ Voor 14% gewijzigd door Team-RiNo op 13-10-2009 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, misschien een beetje een domme vraag, maar ik heb al in het boekje gekeken en daar staat het niet in. Maar er zit natuurlijk zo'n plasticje over het scherm om die te beschermen enzo, maar is het nou de bedoeling dat ik die erop laat zitten of moet ik die er toch maar afhalen? Ik heb al een beetje zitten spelen voordat ik erachter kwam dat die er uberhaupt op zat en het werkte wel prima, maar ik wil toch even weten wat de bedoeling is. :)

Ik neem aan dat er hiervoor trouwens ook wel van die screen protectors bestaan zoals voor de IPhone enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:28:
Ik heb al een beetje zitten spelen voordat ik erachter kwam dat die er uberhaupt op zat en het werkte wel prima, maar ik wil toch even weten wat de bedoeling is. :)
Dat jij het toestel binnenkrijgt met een perfect en krasvrij display misschien? ;)
Ik neem aan dat er hiervoor trouwens ook wel van die screen protectors bestaan zoals voor de IPhone enzo?
Yes :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:41:
[...]

Dat jij het toestel binnenkrijgt met een perfect en krasvrij display misschien? ;)
Hehe dat begrijp ik (gaf ik volgens mij ook al aan in m'n post), maar aan de hand van je reactie neem ik dus aan dat ik de folie maar moet verwijderen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ligt aan jezelf natuurlijk.. Na een tijdje gaat het toch opkrullen en wordt het lelijk.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:22
Aan de zijkanten zitten ook overal reepjes doorzichtig plastic. Bij de witte versie duurde het wel een dag of twee voordat ik dat zag. Bij de zwarte valt het meer op. Zal wel tegen beschadigen tijdens het productieproces zijn.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank. :) Ik had die reepjes al eerder gezien maar dacht dat het deel was van het design ofzo. xD

Ik wilde even proberen snel een Hello World in elkaar te knutselen en die op m'n telefoon te zetten, maar dat blijkt toch wel wat lastiger dan verwacht. Blijkbaar moet ik eerst een of andere Samsung PC Studio downloaden (die overigens nergens op de Samsung site te vinden is!) en installeren om correcte USB drivers ofzo te krijgen, en daarna de Android SDK WinUSB INF-file aanpassen om de Galaxy te ondersteunen.

Ben nu bezig met het updaten van de PC Studio en hoop dat ik daarna verder kom, want met alleen het hacken van de INF-file ziet 'ie de telefoon wel, installeert 'ie ook wel wat drivers maar dan krijg ik de melding dat er "iets" fout is. :-(

Edit: ik zie nu pas dat er in de download section op de Samsung website bij de I7500 geen PC Studio ding meer staat, maar dat er een andere link is "Phone Software Update", waar je blijkbaar de "New PC Studio" vandaan kan halen. Ik had al de "oude" geïnstalleerd (verder niet gestart ofzo) en die installeerde wel veel devices.

Vervolgens de INF-hack voor SDK 1.6 uitgevoerd en daarna "adb devices" gedaan en hij kwam tevoorschijn. :) Dus dat is mooi.
Ter referentie: INF-hack voor SDK 1.6. Instructies en INF-hack voor SDK 1.5.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via Odin mijn firmware geupdate (bestand GT-i7500I7500VIAII5I7500XXII5I7500XXII5_500.zip). Het leek allemaal goed te zijn gegaan, want in Odin stond ook "PASS". De laatste message was <killed timer>, terwijl volgens het voorbeeldplaatje nog <added>, <detected> en <disconnect> zou moeten verschijnen. Dit is bij mij dus niet gebeurd. Het probleem is dat mijn telefoon nu niet meer wil opstarten. Bij een normale opstart verschijnt er Samsung Galaxy in beeld, maar verder gebeurt er niks. Er wordt op het forum gessproken over een hard reset, maar hoe doe je dat? Heb wel de recovery mode ontdekt via "volume_down+call+power button". Als ik dit doe verschijnt er in het display inderdaad "RECOVERY MODE...". Maar wat is de volgende stap? Ik las op een Engelstalig forum "After boot, press menu button to start recovering.". Maar als ik op de menuknop druk gebeurt er helemaal niets. Wie kan mij helpen om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 21:25:
Ik heb via Odin mijn firmware geupdate (bestand GT-i7500I7500VIAII5I7500XXII5I7500XXII5_500.zip). Het leek allemaal goed te zijn gegaan, want in Odin stond ook "PASS". De laatste message was <killed timer>, terwijl volgens het voorbeeldplaatje nog <added>, <detected> en <disconnect> zou moeten verschijnen. Dit is bij mij dus niet gebeurd. Het probleem is dat mijn telefoon nu niet meer wil opstarten. Bij een normale opstart verschijnt er Samsung Galaxy in beeld, maar verder gebeurt er niks. Er wordt op het forum gessproken over een hard reset, maar hoe doe je dat? Heb wel de recovery mode ontdekt via "volume_down+call+power button". Als ik dit doe verschijnt er in het display inderdaad "RECOVERY MODE...". Maar wat is de volgende stap? Ik las op een Engelstalig forum "After boot, press menu button to start recovering.". Maar als ik op de menuknop druk gebeurt er helemaal niets. Wie kan mij helpen om mijn telefoon weer aan de praat te krijgen?
Nog een keer de procedure doorlopen (Download mode en via Odin dus). Heb je geen Nandroid backup gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
FP, als je je foon root en er Nandroid backup op zet, kan je dan nog via Odin nieuwe officiële firmwares installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Dryhte schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:57:
FP, als je je foon root en er Nandroid backup op zet, kan je dan nog via Odin nieuwe officiële firmwares installeren?
Het is mij wel gelukt met de meeste firmwares via Odin, heb een keer echt Nandroid moeten gebruiken om mijn ROM terug te zetten waarbij ik dan nog steeds de nieuwe firmware heb (OS wilde niet laden wat bij de firmware in zat, maar de firmware was wel geupdate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

http://forum.hdblog.it/showthread.php?t=4842 :)

GALAXO & GALAXHERO FINAL VERSION

Changelog :

Because the changelog are too big, restarting a new one.

Features :

- Based on I5
- Most languages
- Root (with superuser)
- ADB root whith personnalised bash prompt
- All applications optimised with zipalign

Optimized Kernel 2.6.27.35 with :

- Compcache 5.4
- Patched kernel with BFS
- Patched kernel with SQUASHFS 3.4 + LZMAcompression
- Full Netfilter support
- Swap support
- Build whith Cgroups (for the future ?)
- Tunneling support (tun.ko)
- New HW modules
- Tuned CPU Freq : 245Mhz/528Mhz
- Lot of another kernel modules : CRAMFS,EXT4,NFS Client, NFS Server,CIFS,NTFS, IPV6, VFAT, CPUFREQ*, TUN, and a lot of another (see in /system/libmodules)
Applications :

- Modified MMS app from rgv151 on XDA(http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=540651)
- Loccy's BetterBrowser 1.5 (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=551119)
- Advanced Launcher (rogro82/irrenhaus on XDA (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=540880) :

- Native from rogro82 : dekstop rotation, 10 desktops (see extended conf in main menu)
- Modification by irrenhaus : possibility to group apps and folders on tray launcher, optimization
- Added by me : new wallpapers, haptic support
- Add jbed java support (see http://getjar.com/ for a lot of apps and games !)
- New app only in Galaxo & GalaxHero : GalaxoParameters+, GalaxoApps, GalaxoConf

- GalaxoParameters : activate/deactivate camera button, remount in rw/ro system fs, access to some hidden menus
- GalaxoApps : proposes to download usefull applications using Android Market
- GalaxoConf : manage rom configuration (compcache, sshd..)
- HTC Style Hero widget from manup456 on XDA (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=540214)
- Apps included :

- TetherWifi Galaxy Version
- GalaxoParameters
- GalaxoApps
- HTC QuickOffice
- HTC PDFReader
- HTC exchange
- SoundRecoder
- QuickDroid
- Get-a-robot-vpnc
- SwiFTP (FTP server)
- Remove Google Apps
- Remove all market third party apps, and add a recommanded app downloader, GalaxoApps, which use the market to download the desired app
System :
- New rc, with config file support (GalaxoConf)
- Compache auto-configuration support (compcache can be activated in GalaxoConf)
- Full ext4dev support for /data partition (you can convert your /data partition, AFTER flashing, with the recovery. Simply wipe (also with the recovery) to delete all the data on /data and restore ext3 filesystem). Use this option only for testing purpose (don't improve the performances)
- Sshd server running on port 2222, must be activated in GalaxoConf (default password is the EIMEI of the phone. To change the password using adb : adb shell remountrw, adb shell "echo new_password > /system/etc/dropbear/password, adb shell remountro)
- Script to activate/deactivate the camera button (camenable/camdisable with adb)
- Script to remount in rw/ro the filesystems in both recovery/system (remountro, remountrw). Already exist with adb (adb remount) but usefull in recovery to remount correct partition, and with connectbot.
- Compressed modules and binary into squashfs images to save space
- Busybox 1.15.1 with full applets
- Moving all app to internal memory to keep space on /system for the future
- Vpn support
- New adbd where replacing default shell from sh to bash with custom bashrc
- Recompile some tools for android-arm : zsh, nano, vim, inadyn
- Both LatinIME & HTC IME keyboard
- Lot of tools in xbin/
- Telnetd
- Debug tools
- Access phone, contacts, market and other without sim cards (wifi)
- Dynamic dns support (recompilation of inadyn for arm, not tested)

Swap :

- Swap is now managed by compcache. If a second partition on external sd card exist, compcache used it automatically as a backup swap. Removed a-swapper because swap in internal memory is perf-killer, and swap on external is better associed with compcache. Be carrefull : swaping is perf-killer if your sdcard was not performant.
Other tweak/improvment :
- Tweaked CPU freq rules, improved responsiveness (sampling can be managed in GalaxoConf)
- Cgroups activated, waiting for Samsung's android source code for using cgroups..

For Hero version :
- EXACTLY THE SAME SYSTEM AS GALAXO
- Hero theme, mixed from XDA's magic/dream themes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap iets niet, de verkoper in de winkel zei dat android zichzelf automartisch updated. Waarom praat iedereen hier dan over ene odin en nandroid en zelf updaten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:09:
Ik snap iets niet, de verkoper in de winkel zei dat android zichzelf automartisch updated. Waarom praat iedereen hier dan over ene odin en nandroid en zelf updaten??
De Samsung Galaxy i7500 is geen google phone zoals de G1 en HTC Magic , dus geen OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
YEAH! Hier zat ik ook al de hele week op te wachten _/-\o_

Heb je hem er al op staan FP? is het een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:15:
[...]

De Samsung Galaxy i7500 is geen google phone zoals de G1 en HTC Magic , dus geen OTA
Bedoel je met OTA over the air? Dus deze telefoon mist een zelfupdatende functie? Hoezo is het overigens geen google telefoon? Er zit android op en alleen maar google toepassingen en zelfs android market....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Harmani schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:26:
[...]

YEAH! Hier zat ik ook al de hele week op te wachten _/-\o_

Heb je hem er al op staan FP? is het een aanrader?
Ben nu aan het backuppen, ben ook erg benieuwd! (Ga de "Hero" versie gebruiken)

Edit:

Hmm.. Typisch, duurt nu wel heel lang bij de eerste boot (Stond er ook bij, maar heb al iets van een kwartier gewacht)

Ga nu eerst even een kale/standaard I5 erop zetten en het dan nog eens doen...

[ Voor 29% gewijzigd door Tags NL op 15-10-2009 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Ik heb Gapps & Nandroid backup gedraait, maar kan eigenlijk nergens vinden wat het verschil is tussen GalaxO en GalaxHERO ? Zijn ze beide voor de Galaxy of is die laatste voor de Hero bedoelt?

Heb er al iets over gevonden:

The only difference is the skin:
Quote:

Maar welke wordt er in de screenshot gebruikt? Ze hebben toch beide Sense neem ik aan?

[ Voor 37% gewijzigd door Harmani op 15-10-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Harmani schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:40:
Ik heb Gapps & Nandroid backup gedraait, maar kan eigenlijk nergens vinden wat het verschil is tussen GalaxO en GalaxHERO ? Zijn ze beide voor de Galaxy of is die laatste voor de Hero bedoelt?
For Hero version :
- EXACTLY THE SAME SYSTEM AS GALAXO

Dus Hero versie is alleen maar een Theme, Galaxo is meer standaard versie. Sense UI zit er niet in zoals bij de Hero helaas

[ Voor 5% gewijzigd door Tags NL op 15-10-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Welke doe jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Ben zeer benieuwd. Zal de Hero eerst eens testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Zo, hij staat er eindelijk op :) Heb eerst een kaal/standaard I5 ROM erop gezet, dan via de nieuwe recovery een backup gemaakt van de Google Apps, Wipe gedaan, Rom update, Google Apps restore, reboot, lang wachten en klaar :)

Eerste indruk is lekker snel! Nu mijn data terug aan het zetten met MyBackup Pro, eens kijken hoe het allemaal verder gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Ik heb ook de stappen gevolgd en de Hero versie erop gezet. Eerste boot duurde erruuug lang, zat wel even te zweten :p

Het ziet er iig allemaal rete strak uit, en alles voelt vele malen 'snapier'. Vooral met 1 vinger typen gaat me nu ineens veel beter af! Handig voor de vriendin (die de witte heeft) is ook de optie om een oldschool cijfer toetsenbord met T9 tevoorschijn te halen.

Veel handige apps erop, alhoewel ik van het merendeel niet eens snap wat ik er mee zou moeten doen. Nog even verdiepen in dingen als Compcache, SSHD, Busybox en de GalaxoParameters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 20:26:
[...]

Bedoel je met OTA over the air? Dus deze telefoon mist een zelfupdatende functie? Hoezo is het overigens geen google telefoon? Er zit android op en alleen maar google toepassingen en zelfs android market....?
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Harmani schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:05:
Ik heb ook de stappen gevolgd en de Hero versie erop gezet. Eerste boot duurde erruuug lang, zat wel even te zweten :p

Het ziet er iig allemaal rete strak uit, en alles voelt vele malen 'snapier'. Vooral met 1 vinger typen gaat me nu ineens veel beter af! Handig voor de vriendin (die de witte heeft) is ook de optie om een oldschool cijfer toetsenbord met T9 tevoorschijn te halen.

Veel handige apps erop, alhoewel ik van het merendeel niet eens snap wat ik er mee zou moeten doen. Nog even verdiepen in dingen als Compcache, SSHD, Busybox en de GalaxoParameters.
Inderdaad veel apps, maar eens even verder ontdekken. Voor de rest gaat het als een trein, me is happy :)

Edit:

Een H i.p.v een 3g in mijn statusbar? Dat heb ik hier nog nooit gezien.. WTF?!?

[ Voor 5% gewijzigd door Tags NL op 15-10-2009 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

De Samsung Galaxy is geen Google branded telefoon, dus geen OTA updates... (Kan even geen goede link vinden om het uit te leggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vind je bovengenoemde custom ROM sneller dan de II5? Dat is waar het mij vooral om te doen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

RoD schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:06:
Vind je bovengenoemde custom ROM sneller dan de II5? Dat is waar het mij vooral om te doen zou zijn.
Ik kan wel stellen dat hij sneller is, je hebt natuurlijk wel weer net een nieuwe/schone installatie gedaan maar hij voelt sneller aan in menu's en acties en de hoeveelheid extra apps/utils maken hem wel completer dan de vorige builds die ik heb getest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Hier ook zeker een winst op het performence gebied! Verder spreken de vele tweaks en de strakke looks me erg aan! Nu nog afwachten wat het met het accu verbruik doet. Ik heb de GalaxHero versie gebruikt.

Mijn 3G icon is ook een H geworden... HSDPA misschien?

Toch merk je wel de beperkingen van het geheugen van de galaxy, veel apps achter elkaar installeren en openen en het duurt een aantal seconden om je Home screen weer in te laden. Maar volgens mij kun je dat met deze ROM ondervangen met dat Compcache of swap en een class 6 SD kaartje, iemand daar al in verdiept?

[ Voor 13% gewijzigd door Harmani op 16-10-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:33:
[...]

Ik kan wel stellen dat hij sneller is, je hebt natuurlijk wel weer net een nieuwe/schone installatie gedaan maar hij voelt sneller aan in menu's en acties en de hoeveelheid extra apps/utils maken hem wel completer dan de vorige builds die ik heb getest!
Dat kan ik zeker bevestigen. Draai ook de Galaxo Hero en het voelt allemaal veel sneller en vloeiender. Vooral het toetsenbord lijkt veel beter te reageren. Ook ben ik het met Harmani eens dat de looks veel strakker zijn en er nu niet alleen een 3G-symbool staat maar ook de H. Alleen al de ontgrendeling van het scherm is mooier. Eerste boot duurde idd lang, staat ook in de startpost op HDblog, komt door de grote hoeveelheid apps die geïnstalleerd moeten worden.

Verder kun je met Galaxo+ de cameraknop aan de zijkant uit- en inschakelen. Die knop schijnt een behoorlijke negatieve invloed te hebben op de accuduur als je het toestel in het beschermhoesje hebt zitten. Je hoort die knop ook klikken als je het toestel in het hoesje schuift. Ben dus zeer benieuwd naar de accuduur.

Moet me nog wat verdiepen in het hele compcache gebeuren, maar alles bij elkaar is deze rom zeker een aanrader! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Harmani schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:47:
Maar volgens mij kun je dat met deze ROM ondervangen met dat Compcache of swap en een class 6 SD kaartje, iemand daar al in verdiept?
Nee, met geen enkele (Compcache of wat dan ook) setting of instelling kan je op een niet-288MB Android het draaien van een Hero Rom die het *langdurig* smooth doet vergeten. Ain't gonna happen. Na een paar geheugen intensieve apps te hebben geopend krijg je sowieso een herladende desktop/UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Ok dat is jammer, maar weet je dan misschien wat wel het nut is om compcache te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Er wordt op HDblog gesproken over een backup tool. Gebruiken jullie dit ook? en is dit eenvoudig te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Brad Pitt schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 09:31:
[...]

Nee, met geen enkele (Compcache of wat dan ook) setting of instelling kan je op een niet-288MB Android het draaien van een Hero Rom die het *langdurig* smooth doet vergeten. Ain't gonna happen. Na een paar geheugen intensieve apps te hebben geopend krijg je sowieso een herladende desktop/UI.
Als ik even voor mezelf spreek: ik hoef ook helemaal geen Hero rom te draaien. De custom rom van HDblog heeft wellicht wat trekjes van Sense, maar is vooral erg strak en zeer snel. Bovendien biedt de rom van HDblog veel tweak-mogelijkheden, waar we voorlopig in ieder geval weer even mee vooruit kunnen. Welke custom rom draai jij op je Magic en gebruik je compcache?

Na een eerste dag testen ben ik nog steeds zeer tevreden. Het strakke design bevalt goed en het is op zich best grappig (weinig functioneel) dat het home screen nu ook kan worden gekanteld. Bovendien is het prima om 5 schermen te hebben ipv 3. Na een volle dag met af en toe wat internet, twitter, bellen etc. had ik gisteravond om 23:00 uur nog dik 50% over. Vanmiddag denk ik even een microsd halen om de compcache te testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
nightcrow schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 08:54:
Als ik even voor mezelf spreek: ik hoef ook helemaal geen Hero rom te draaien.
Ah, nee ik ook niet. Vind de standaard interface persoonlijk fijner. Al is Sense (initieel) wel heel space.
Welke custom rom draai jij op je Magic en gebruik je compcache?
De Enomther AOSP Rom gebaseerd op Donut 1.6, met Compcache ja. Voorlopig (voor mij) by far de fijnste Rom. Wel Loccy's browser er op gezet en gebruik de Advanced Launcher. Vind het mooier als je weinig gebruikte apps effe kan hiden uit je applicatie-lijst. Erg weinig UI-reloads, erg fijne Rom. Voor nu ;)
Het strakke design bevalt goed en het is op zich best grappig (weinig functioneel) dat het home screen nu ook kan worden gekanteld.
Wanneer een roteerbare Home-screen wel een beetje handig kan zijn is als je een applicatie afsluit die je toevallig in Landscape draaide. Als je dan weer iets anders op wilt starten hoef je je telefoon niet te draaien en dat scheelt je toch al gauw weer een paar seconden 8) Plus het is gewoon cool dat het kan natuurlijk ;)
Bovendien is het prima om 5 schermen te hebben ipv 3.
Eerste dat ik doe is die 5 schermen altijd weer terugzetten naar 3, zoveel mensen zoveel smaken I guess.
Na een volle dag met af en toe wat internet, twitter, bellen etc. had ik gisteravond om 23:00 uur nog dik 50% over.
Dat is best netjes ja! Is ook heel erg Rom-afhankelijk, hoe lang je accu mee gaat. Jouw Rom is netjes dus :)
Vanmiddag denk ik even een microsd halen om de compcache te testen. :)
Mja, maar Compcache draait in je Ram hè... Alleen wanneer ook dié "vol" loopt zal er worden geswapt naar je SD. Compcache is een stukkie Ram dat wordt gereserveerd en waarin de data die daar wordt opgeslagen automatisch wordt gecomprimeerd. Afhankelijk van de data kan je op die manier wat meer kwijt in hetzelfde stukje geheugen.
Meestal wordt er rond de 32MB gereserveerd. Wat dan kan worden gevuld met tussen de 32 en xxMB data. Als ook Compcache dát niet meer aan kan en je hebt een Linux swap partitie (en een swap-compatible Rom) zal daarop verder worden opgeslagen. Dat is uiteraard wat trager, want is een extern medium. Compcache op zich is natuurlijk ook trager omdat er continu realtime moet worden gecomprimeerd en gedecomprimeerd. Op onze toestellen is dat echter een noodzakelijk kwaad.

Al met al draaien Roms met Compcache over het algemeen vaak wel wat langer smooth, is mijn mening. Echter het gebruiken van geheugen-intensieve applicaties dan wel bijvoorbeeld surfen op "grote" pagina's zal dan bij het afsluiten daarvan toch ook vaak weer resulteren in een herladende UI. Compcache kan daar relatief weinig aan doen. Komt met deze (Enomther) Rom voorlopig gelukkig weinig voor. Benieuwd hoe het bij jou gaat werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

pingwings schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 01:57:
Er wordt op HDblog gesproken over een backup tool. Gebruiken jullie dit ook? en is dit eenvoudig te gebruiken?
Als je de nieuwe Recovery V4.1 gebruikt (http://forum.hdblog.it/showthread.php?t=3995), dan kun je vrij eenvoudig een backup maken van je hele telefoon en nu ook apart de Google Apps (Wat wel nodig is omdat die niet standaard in bijvoorbeeld de nieuwe Galaxo ROM zit).

Voor mijn SMS/MMS, Call history, bookmarks en applicatie backup gebruik ik MyBack Pro (Kost een paar dollar maar heeft me niet in de steek gelaten bij het vele ROM switchen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Update via NPS werkt nu blijkbaar wel (ik gebruik de nieuwe versie die hier te vinden is: http://support.samsung.de...ileid=2426632&filetype=SW )

Ben momenteel aan het updaten van H8 naar I5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Dryhte schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:52:
Update via NPS werkt nu blijkbaar wel (ik gebruik de nieuwe versie die hier te vinden is: http://support.samsung.de...ileid=2426632&filetype=SW )

Ben momenteel aan het updaten van H8 naar I5...
Toen ik mijn Samsung Galaxy had gekocht, werkte NPS ook en kon ik een keer updaten. Daarna lukte dat dus niet meer, lijkt wel dat de NPS versie is gekoppeld aan de nieuwste Firmware versie en dat hij die gebruikt te hebben het toestel niet meer snapt...

Of zou Samsung nu eindelijk het NPS probleem hebben opgelost en het mogelijk hebben gemaakt dat je kan blijven updaten met NPS van versie naar versi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Met deze nps versie lijkt het anders te zijn; hij detecteert nog steeds een i7500 en zegt dat deze niet hoeft geupdate te worden aangezien versie II5 de laatste is. En :( nog steeds enkel gratis market apps.

WTF?

[ Voor 13% gewijzigd door Dryhte op 17-10-2009 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Dryhte schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:08:
Met deze nps versie lijkt het anders te zijn; hij detecteert nog steeds een i7500 en zegt dat deze niet hoeft geupdate te worden aangezien versie II5 de laatste is. En :( nog steeds enkel gratis market apps.

WTF?
Vreemd, NPS doet het nog steeds niet en ik draai dus de laatste I5 Galaxo ROM (Zie verder hierboven)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Heb je de IH4 versie van NPS? Dan detecteert die misschien custom roms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Dryhte schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:43:
Heb je de IH4 versie van NPS? Dan detecteert die misschien custom roms...
Gebruik ik inderdaad, blijkbaar toch een check op custom roms? (Jij gebruikt alleen standaard ROM dus?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Heb ook ooit een keer kunnen updaten via NPS. Liep toen halverwege het proces vast. Het is beter om via Odin de gewenste firmware te flashen (I5) en als je dan nog wilt een custom rom zoals die van HDblog. NPS is gewoon waardeloos en je hebt het in principe ook nergens voor nodig. Updaten kan via Odin en muziek syncen via WMP. Je contacten, mail en agenda-items kun je allemaal online bijhouden met Google.

Lichtelijk offtopic: sinds de laatste update toont Advanced Task Killer free ook het beschikbare hoeveelheid geheugen (of het viel me nooit op ;)). Schommelt met de Galaxo Hero rond de 20 MB. Op zich prima dus. Nog geen compcache getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Dryhte schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:08:

WTF?
Vind het trouwens wel heel vaag dat je die apps niet kunt zien. Die zouden gewoon zichtbaar moeten zijn namelijk omdat I5 alweer een tijd uit is. Of je hebt een nieuwe versie van I5. Wat zie je na het intoetsen van *#1234#?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nightcrow schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:35:
Lichtelijk offtopic: sinds de laatste update toont Advanced Task Killer free ook het beschikbare hoeveelheid geheugen (of het viel me nooit op ;)). Schommelt met de Galaxo Hero rond de 20 MB. Op zich prima dus. Nog geen compcache getest.
Ben het wel met Compcache aan het testen, merk nog niet veel verschillen eigenlijk en zit nog steeds op 20Mb vrij geheugen met alles geladen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
nightcrow schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:39:
[...]

Vind het trouwens wel heel vaag dat je die apps niet kunt zien. Die zouden gewoon zichtbaar moeten zijn namelijk omdat I5 alweer een tijd uit is. Of je hebt een nieuwe versie van I5. Wat zie je na het intoetsen van *#1234#?
pda : I7500XXII5
phone: I7500XXII5
CSC: I7500VIAII5

't Is wel een duitse phone, en ik zit in België, bij Base. Ik heb ook nog nooit andere dan gratis apps in de market gezien, 't is dus niks nieuws voor mij (maar ik wou dat ik daar wat kon aan doen, ik wil namelijk Bejeweled kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Dryhte schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:54:
[...]

pda : I7500XXII5
phone: I7500XXII5
CSC: I7500VIAII5

't Is wel een duitse phone, en ik zit in België, bij Base. Ik heb ook nog nooit andere dan gratis apps in de market gezien, 't is dus niks nieuws voor mij (maar ik wou dat ik daar wat kon aan doen, ik wil namelijk Bejeweled kopen)
De Google Market kan Provider locked zijn, levert Base zelf wel abbo's met Android toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:56:
[...]

De Google Market kan Provider locked zijn, levert Base zelf wel abbo's met Android toestellen?
Zou het dan via WiFi wel gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Base levert geen packs met I7500. Maar 't is wel belachelijk, ik kan best met creditcard betalen...

En nee, met wifi werkt 't evenmin.

[ Voor 35% gewijzigd door Dryhte op 17-10-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Dryhte schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 21:00:
Base levert geen packs met I7500. Maar 't is wel belachelijk, ik kan best met creditcard betalen...

En nee, met wifi werkt 't evenmin.
En heb je al een Custom ROM getest? Las hier een aantal mensen die met I5 problemen hadden op de Market en ik niet met een Custom ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Nog geen custom ROM getest. 'k Heb momenteel namelijk niet de tijd om te gaan zoeken als er iets fout zou lopen (gsm moet goed werken en 100% bruikbaar zijn)

Zodra ik er tijd voor heb wil ik best wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Klein vraagje hoe kan ik mijn ingestelde google email account verwijderen ...??

grt
Yassin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang zou de accu mee moeten gaan? Ik had 'em vanacht in de lader, maar zonet was opeens de accu leeg. Ik hem 'em rond 8u uit de lader gehaald en toen ik net (1:30) m'n telefoon net pakte was die al uit en leeg, dus ik weet niet wanneer die uit gegaan is. Stel dattie om 12 of 1 uur uit gegaan is, dan zou dat 16-17 uur zijn. Maar in die tijd heb ik er dus helemaal niets mee gedaan (heeft op m'n bureau geleden, in locked/standby/scherm uit stand, geen sms gehad, niet gebeld, niets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 16:32:
Hey

Klein vraagje hoe kan ik mijn ingestelde google email account verwijderen ...??

grt
Yassin
Via Google: "The easy way to do this is to go to Settings --> SD card and phone storage --> Factory data reset. This will wipe out everything on your device and you start with a clean slate, so keying in your new Google account from there won't be a problem.
If you want to do so without resetting your phone, go to Settings --> Applications --> Manage applications. There, you will see a list of all the apps on your phone. Tap on all the applications that are related to your Google account like Gmail and Google Talk. For each one of them, select "Clear data". Once you've done that, go to Data synchronization in the settings and you will be prompted to sign in to a Google account. Just key in the credentials you want to use and you'll be all set."
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 01:40:
Hoe lang zou de accu mee moeten gaan? Ik had 'em vanacht in de lader, maar zonet was opeens de accu leeg. Ik hem 'em rond 8u uit de lader gehaald en toen ik net (1:30) m'n telefoon net pakte was die al uit en leeg, dus ik weet niet wanneer die uit gegaan is. Stel dattie om 12 of 1 uur uit gegaan is, dan zou dat 16-17 uur zijn. Maar in die tijd heb ik er dus helemaal niets mee gedaan (heeft op m'n bureau geleden, in locked/standby/scherm uit stand, geen sms gehad, niet gebeld, niets).
Welke firmware versie draai je? Dat kun je zien via *#1234#

Op het Duitse Galaxy-forum van Android-hilde.de waar veel werd gesproken over 'Abstürze' lees ik dat na de H7 update dat probleem niet meer voorkomt. Wellicht kun je updaten via Odin (zie eerdere posts in dit topic voor een how-to en de nodige downloads) en testen of je dit probleem dan nog hebt. Met H8 en I5 had ik er iig geen last van.

Kwam hier nog een overzichtelijke wiki tegen over de Galaxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nightcrow schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 06:50:

[...]

Welke firmware versie draai je? Dat kun je zien via *#1234#

Op het Duitse Galaxy-forum van Android-hilde.de waar veel werd gesproken over 'Abstürze' lees ik dat na de H7 update dat probleem niet meer voorkomt. Wellicht kun je updaten via Odin (zie eerdere posts in dit topic voor een how-to en de nodige downloads) en testen of je dit probleem dan nog hebt. Met H8 en I5 had ik er iig geen last van.

Kwam hier nog een overzichtelijke wiki tegen over de Galaxy.
De versie is I7500XXIH7.

Dat Odin klinkt een beetje als hocus pocus voor mij, en als ik zo wat zoek in dit topic over Odin kan er van alles mis mee gaan. Heeft Samsung niet zelf dat PC Studio ofzo, kan daarmee niet de firmware geupdate worden? Ik kan in ieder geval op Google helemaal niets vinden van een website ofzo van Odin met informatie erover, alleen wat forum posts hier en daar.

Als ik een update uitvoer, ben ik dan alles kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Als je een update uitvoert ben je idd al je instellingen en data van het interne telefoongeheugen kwijt. Aan de interne SD verandert niets. Persoonlijk vind ik het allemaal niet zo veel werk gezien het gemak waarmee Google alles synct en de Market waarin de apps die je hebt gedownload staan weergegeven. Bovendien kun je het je met root access en de nodige backup apps nog makkelijker maken.

Al met al maak je natuurlijk zelf de keuze, maar als ik je eerdere post lees waarin je aangeeft dat het toestel plotseling uitgeschakeld en leeg bleek te zijn zou ik persoonlijk een update naar H8 uitvoeren met Odin. Dat heeft bij mij tot vanochtend altijd prima gewerkt. Kwestie van downloaden, ops file en tar bestand selecteren (wijst zich vanzelf), dan apparaat starten in download-modus (opnemen en ophangen tegelijkertijd ingedrukt houden), dan nadat er 'pass' in beeld verschijnt een harde reset en klaar.

Vanochtend trouwens zelf wel even peentjes gezweet toen ik van Galaxo Hero terug wilde naar H8 (blijft toch mijn favoriete firmware). Blijkbaar moet je dan eerst terug naar de gewone I5 en daarna kun je pas weer terug naar H8. Apparaat bleef hangen in het boot screen in eerste instantie. Was even spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
nightcrow schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:08:
... H8 (blijft toch mijn favoriete firmware)...
Ben ik het toch wel mee eens.

Met H8 nooit 1 crash gehad, en binnen de eerste 10 minuten met I5 wel weer (hoewel het meevalt, en batterijduuris identiek).

Mijn voornaamste probleem met I5 is dat ik er niet in slaag tijdens een telefoongesprek het phone keyboard te gebruiken (scherm reageert niet nadat ik de telefoon even tegen m'n oor gehouden heb), wat nooit een probleem was in H8.

[ Voor 27% gewijzigd door Dryhte op 21-10-2009 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Ik had 2 vraagjes een een opmerking 8)

Ik heb gisteren 'eindelijk' de stap genomen op via ODIN mijn firmware te updaten naar H8.
Bij het downloaden kreeg ik 1 PDA package maar ik moet ook een ORION bestand hebben.
Die had ik niet. Ik heb die daarom gedownload vanuit een andere release.

Na updaten stond er netjes H8 firmware maar bij het starten deed 3G het niet.
Na een harde reset werkt alles weer helemaal perfect.
Ik merk eigenlijk geen verschil met H7, behalve de switcher tool. over de batterij duur kan ik nog niks zeggen omdat ik pas gisteren heb geupdate.

Ik had gehoopt via NPS te kunnen updaten naar I5 firmware maar dat werkte niet. Ik kan nergens meer de I5 software vinden. Weet iemand waar ik hem kan downloaden?

Mijn tweede vraag: Is het al mogelijk / is het iemand al gelukt om zijn Nederlandse galaxy te updaten naar Donut? Ik heb ergens gelezen dat de Galaxy geen Google phone is en daarom niet standaard geupdate wordt.

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Afaik is er nog geen 1.6-update voor de Galaxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
RoD schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:45:
tnx. Ik dacht als die er is kan ik beter hem nu installeren, ik heb toch net een harde reset gedaan ;)

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
RoD schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:45:
Klopt. Op het Duitse Galaxy-forum van Android-hilfe.de wordt nog wel gesproken over een release in oktober (bron), maar of dat ook gaat gebeuren waag ik te betwijfelen. Ben wel benieuwd of 1.6 ook een performance-boost zal geven aan de Galaxy met name op het gebied van de accuduur.
Pagina: 1 ... 8 ... 15 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en abonnementen mogen in dit topic.