Verwijderd

Voor de liefhebbers er is ook een HYVE geopend voor the Galaxy. O-)

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik twijfel erg om de galaxy aan te schaffen. Maar misschien dat jullie me kunnen geruststellen :)
Waarom ik eigenlijk voor de Galaxy wil gaan ipv de Hero is de betere camera met flits, amoled scherm en het design.
Waar ik alleen over twijfel is of de 192Mb ram geheugen aan boord genoeg is voor de toekomst, dus 1.6/2.0 en of je wel een beetje kunt multitasken en wat apps tegelijk open hebben.
Ik lees dat je soms bij een simpel spelletje op de Galaxy al last van vertraging hebt.

Misschien dat iemand kan vertellen hoe storend dit is en of het überhaupt storend is?

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 01:32
BigB schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:21:
Ik twijfel erg om de galaxy aan te schaffen. Maar misschien dat jullie me kunnen geruststellen :)
Waarom ik eigenlijk voor de Galaxy wil gaan ipv de Hero is de betere camera met flits, amoled scherm en het design.
Waar ik alleen over twijfel is of de 192Mb ram geheugen aan boord genoeg is voor de toekomst, dus 1.6/2.0 en of je wel een beetje kunt multitasken en wat apps tegelijk open hebben.
Ik lees dat je soms bij een simpel spelletje op de Galaxy al last van vertraging hebt.

Misschien dat iemand kan vertellen hoe storend dit is en of het überhaupt storend is?
Tsjah, tot nu toe voldoet 't allemaal prima bij mij. En ik vermoed dat android 2.0 ook nog wel ondersteund wordt. Alleen android ontwikkeld zich op het moment zo snel dat ik zeker geen android telefoon zou nemen met de insteek dat je over 2 jaar nog steeds de nieuwste updates kunt installeren. Daarom heb ik hem ook genomen bij een 1-jarig abonnement. Over een jaar is er alweer zoveel mooi nieuws op de markt dat ik dan vast weer een nieuw toestel wil.

[ Voor 0% gewijzigd door Arson op 16-09-2009 16:21 . Reden: Typo's ]

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

• BigB
  • Niet online
_.-SuperstaR-._ schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:19:
[...]

Tsjah, tot nu toe voldoet 't allemaal prima bij mij. En ik vermoed dat android 2.0 ook nog wel ondersteund wordt. Alleen android ontwikkeld zich op het moment zo snel dat ik zeker geen android telefoon zou nemen met de insteek dat je over 2 jaar nog steeds de nieuwste updates kunt installeren. Daarom heb ik hem ook genomen bij een 1-jarig abonnement. Over een jaar is er alweer zoveel mooi nieuws op de markt dat ik dan vast weer een nieuw toestel wil.
Oke, ja ik was ook van plan om met 1 jarig te nemen/verlengen en dan inderdaad over een jaar kijken wat de nieuwe ontwikkelingen zijn.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
wrcveen schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:41:
Wat een waardeloze batterij, na 3 uur zonder te gebruiken, wifi en gps staat de batterij al op 75%. (batterij meter is nog helemaal vol, maar het progammathe 'battery status' geeft dat aan.
Nu de H8 er op staan, nu naar 30 uur nog 52% accuduur. Eerst was de accu na een werkdag al zo leeg. H8 update kan ik dus echt aanraden!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Wat zijn jullie ervaringen met de meegeleverde koptelefoon? Weet niet of het aan Android of de firmware van de Galaxy ligt of aan de koptelefoon, maar het geluid is echt bagger. Muziek klinkt vervormd en als ik de koptelefoon gebruik om te bellen hoor ik bijna niets. Alleen aan de rechterkant hoor ik dan heel vaag iets. Dit is toch wel een domper. Zou gewoon goed moeten werken. Ben benieuwd of meer mensen dit probleem hebben. Of gebruiken jullie een andere koptelefoon?

Edit: ligt aan de koptelefoon. Net een andere aangesloten (wist niet dat ik die nog had) en daarmee is het geluid prima.

[ Voor 11% gewijzigd door nightcrow op 17-09-2009 08:00 . Reden: voortschrijdend inzicht ]

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
wrcveen schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:28:
[...]

Nu de H8 er op staan, nu naar 30 uur nog 52% accuduur. Eerst was de accu na een werkdag al zo leeg. H8 update kan ik dus echt aanraden!
Ik red het inderdaad net met een dag nog. Maar wacht toch nog maar even met de update, aangezien er steeds meer wordt gesproken over Donut (ben benieuwd wanneer ie uitkomt).

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
Ligt het aan mij of werkt die samsung pc studio totaal niet op windows 7? (het downloaden van de samsung servers lukt ook al 9/10 keer niet).

Is er al iets bekent wanneer die h8 update in nederland beschikbaar komt via samsung? Ik zou liever niet gaan zitten hacken in mijn nieuwe telefoon.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

pingwings schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:01:
Ligt het aan mij of werkt die samsung pc studio totaal niet op windows 7? (het downloaden van de samsung servers lukt ook al 9/10 keer niet).

Is er al iets bekent wanneer die h8 update in nederland beschikbaar komt via samsung? Ik zou liever niet gaan zitten hacken in mijn nieuwe telefoon.
Samsung PC Studio doet het ook niet goed op Vista en XP hoor, een keer kunnen updaten en daarna zegt hij Unknown Device of Server error...

https://powershellisfun.com

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Mooi stukje over hoe je ADB aan te praat krijgt:

http://www.i7500world.com...g-for-the-samsung-galaxy/

• nightcrow
En mocht het niet helemaal lukken met het aanpassen van de .inf-file. Die kun je, met dank aan Fred Perry, hier downloaden. Vervolgens in de driver-map plakken in SDK en de oorspronkelijke file overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 14-09 14:44
Er is blijkbaar een nieuwe firmware uit... II4 (link, nog geen image beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:31
Bij mijn Galaxy valt de verbinding tijdens bellen soms even (fractie van een seconde) en soms wat langer weg. 1 a 2 seconden. Heb dit al met meerdere partijen meegemaakt.

Hebben jullie daar ook last van of is het exemplarisch?

Wat kan de oorzaak zijn en is dit evrholpen bij nieuwe updates. Heb zelf de NL Witte versie via Telecomadvies (BC).

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb de galaxy nu een paar weken.
Ik ben opzich tevreden.

tot vandaag.
De linksboven knop werkt niet meer.
Als ik in de agenda zat kon ik altijd met de linksboven knop het menu opvragen en switchen naar dag of maand view enz.
Dit geld ook voor de browser.

Helaas reageert deze knop niet meer.
Ik heb mijn toestel helemaal gereset. Maar dat had geen zin

Ik baal echt. Mijn eerste samsung |:(

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Jochemmol schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:20:
Ik heb de galaxy nu een paar weken.
Ik ben opzich tevreden.

tot vandaag.
De linksboven knop werkt niet meer.
Als ik in de agenda zat kon ik altijd met de linksboven knop het menu opvragen en switchen naar dag of maand view enz.
Dit geld ook voor de browser.

Helaas reageert deze knop niet meer.
Ik heb mijn toestel helemaal gereset. Maar dat had geen zin

Ik baal echt. Mijn eerste samsung |:(
Bekend probleem, de camera toets blijft soms wat hangen... Gewoon even de camera knop wat indrukken/wiebelen en dan zou hij het weer moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

MrMarcie schreef op maandag 21 september 2009 @ 15:46:
Bij mijn Galaxy valt de verbinding tijdens bellen soms even (fractie van een seconde) en soms wat langer weg. 1 a 2 seconden. Heb dit al met meerdere partijen meegemaakt.

Hebben jullie daar ook last van of is het exemplarisch?

Wat kan de oorzaak zijn en is dit evrholpen bij nieuwe updates. Heb zelf de NL Witte versie via Telecomadvies (BC).
Geen last van @ Hi , wat voor provider heb je dan? (En wat voor Firmware?)

• Dryhte
  • Laatst online: 14-09 14:44
Even wat Real Life (tm) batterij ervaring met H8 firmware: drie dagen & 2 nachten (zondag 8u tot dinsdag 23u) met licht gebruik (per dag een uurtje surfen & market, wifi zelden aan, 2G (want ik heb geen 3G), background data en auto sync aan (maar geen gmail sync, en geen andere apps die syncen dan calendar en contacts)).

Gisteravond stond mijn batterij op 30% en vond ik het tijd 'm terug op te laden.

Bijna zo goed als mijn vorige dumbphone :) (die trok 't nog een dag langer) maar VEEL beter dan de 24u die ik er de eerste dag maar uitkreeg!

EDIT: geen last van wegvallende calls, behalve op locaties waar ik dat met vorige gsm ook had.

[ Voor 8% gewijzigd door Dryhte op 23-09-2009 09:57 ]

• nightcrow
Alle apps (waaronder alle Jupe software) kunnen weer gevonden worden in de appstore en dit keer ook gedownload/geïnstalleerd met de H8 firmware.

[ Voor 7% gewijzigd door nightcrow op 23-09-2009 18:37 ]

• mcpswijnenburg
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 21:25
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:03:
Voor de liefhebbers er is ook een HYVE geopend voor the Galaxy. O-)
Lid geworden :)

• MrMarcie
-={Fred_Perry}=- schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 20:27:
[...]

Geen last van @ Hi , wat voor provider heb je dan? (En wat voor Firmware?)
Vodafone & standaard Firmware (firmware 1.5 / kernel 2.6.27 hudson@andy #1 / i7500xxih7)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

MrMarcie schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:31:
[...]

Vodafone & standaard Firmware (firmware 1.5 / kernel 2.6.27 hudson@andy #1 / i7500xxih7)
Heb zelf IH8 i.p.v IH7, kan me niet voorstellen dat daar het verschil nu in zit... Heb je hetzelfde gedrag als je de SIM in een ander toestel stopt, een oude Nokia ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Nieuwe firmware:

http://www.i7500world.com...xxii5-firmware-available/

Kan geflashed worden via Odin, uitleg staat erbij en bij mij ging het goed. Wijzigingen/updates in deze versie zijn nog niet bekend, kan nog geen changelog vinden in ieder geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 24 september 2009 @ 16:35:
[...]

Heb zelf IH8 i.p.v IH7, kan me niet voorstellen dat daar het verschil nu in zit... Heb je hetzelfde gedrag als je de SIM in een ander toestel stopt, een oude Nokia ofzo?
Nee, heb al sinds 1993 Vodafone en dit nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Laatst online: 13-09 14:48
-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:22:
Nieuwe firmware:

Kan geflashed worden via Odin, uitleg staat erbij en bij mij ging het goed. Wijzigingen/updates in deze versie zijn nog niet bekend, kan nog geen changelog vinden in ieder geval...
Bedankt :P

Heb de mijne via Samung NPS geflashed.
Wat er anders aan is weet ik ook niet.

• nightcrow
Nieuwe firmware:

Twijfel eerlijk gezegd of het de moeite is om weer een paar weken te moeten wachten voordat alle apps weer zichtbaar worden. Op zich draait H8 prima. Heb je al een idee van de eventuele verbeteringen?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nightcrow schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 10:12:
[...]

Twijfel eerlijk gezegd of het de moeite is om weer een paar weken te moeten wachten voordat alle apps weer zichtbaar worden. Op zich draait H8 prima. Heb je al een idee van de eventuele verbeteringen?
Moet zeggen dat ik nog geen merkbare verschillen heb gezien, heb ook geen problemen met apps die niet zichtbaar zijn. (Heb hem geflashed naar de nieuwe versie en daarna via Nandroid de backup terug gezet van mijn Hero Beta 2 rom. Gebruik dus wel de nieuwe baseband, maar gebruik nog steeds hetzelfde Android OS waarmee ik geen Market problemen heb)

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Nieuwe firmware:

Changelog(je) gevonden:

Change Log:
Battery life appears to be much better than H8
Random turn-off bug is still not fixed
Faster performance in transitions, opening apps, etc.

Kan nog niet beoordelen of de Battert Life inderdaad beter is, had zelf geen last van Random turn-off en Faster performance... Tsja.. Nog niet echt gemerkt, je krijgt wel vaker snel een soort van placebo effect als je een nieuwe versie erop zet ;)

• Eiland
  • Nu online
Voor iedereen die een win7 x64 omgeving heeft (of misschien vista x64)

gebruik de drivers uit deze link deze werken meteen.

http://androidforums.com/...x64-computer-drivers.html

Kan iemand mij misschien vertellen wat ik hier verkeerd doe telefoon staat in recovery mode (volume down + call + hang up) maar er lijkt wel helemaal niks te gebeuren
Afbeeldingslocatie: http://img121.imageshack.us/img121/2822/captureph.png

[ Voor 37% gewijzigd door Eiland op 26-09-2009 13:26 ]

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Langras schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:06:
Voor iedereen die een win7 x64 omgeving heeft (of misschien vista x64)

gebruik de drivers uit deze link deze werken meteen.

http://androidforums.com/...x64-computer-drivers.html

Kan iemand mij misschien vertellen wat ik hier verkeerd doe telefoon staat in recovery mode (volume down + call + hang up) maar er lijkt wel helemaal niks te gebeuren
[afbeelding]
Hij moet in Download modus staan, Volume-Down + Ok + Hang up

• Eiland
  • Nu online
-={Fred_Perry}=- schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 13:52:
[...]
Hij moet in Download modus staan, Volume-Down + Ok + Hang up
Aha bedankt werkt nu.

Ik raad mensen aan deze firmware te gebruiken bij (had een hele oud firmware) is het echt een grote verbetering

[ Voor 47% gewijzigd door Eiland op 26-09-2009 18:14 ]

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
moet er weer een reset gedaan worden? Is er ook een backup applicatie? , geen zin om alles weer te moeten downloaden en installeren vanuit de market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Vanochtend I5 geflasht met Odin en daarna meteen voor de zekerheid harde reset gedaan. Zoals verwacht zijn de gebruikelijke apps weer niet te vinden in de appstore, ben benieuwd hoe lang dat deze keer duurt. Zal de batterijduur eens in de gaten houden. Android lijkt ook wel weer iets sneller te reageren maar dat is denk ik meer te wijten aan de clean install.

Edit: alle apps kunnen weer worden gevonden in geïnstalleerd met I5. Lekker snel dit keer.

[ Voor 11% gewijzigd door nightcrow op 30-09-2009 08:24 . Reden: update ]

• Hoyden
Ik heb sinds vandaag problemen met mobiel internet.
Ik krijg het mobiele internet icoon niet meer in beeld.

De telefoon heb ik al gereset en daarna weer de vodafone instellingen erin gezet zoals eerder in de topic werd vermeld, maar het icoon blijft weg.

Gisteren werkte het nog, maar nadat vannacht het toestel heeft uitgestaan krijg ik het niet meer aan de gang.
Het toegangspunt is aangevinkt en Vodafone NL heb ik geselecteer bij Mobiele netwerken.

Is er nog een andere manier / optie om mobiel internet aan te zetten ?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

wrcveen schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 22:12:
moet er weer een reset gedaan worden? Is er ook een backup applicatie? , geen zin om alles weer te moeten downloaden en installeren vanuit de market.
Je kunt via Astro filemanager een backup maken van al je apps, je vindt ze dan in een keer weer installeren door astro te installeren en ze te restoren

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Hoyden schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:02:
Ik heb sinds vandaag problemen met mobiel internet.
Ik krijg het mobiele internet icoon niet meer in beeld.

De telefoon heb ik al gereset en daarna weer de vodafone instellingen erin gezet zoals eerder in de topic werd vermeld, maar het icoon blijft weg.

Gisteren werkte het nog, maar nadat vannacht het toestel heeft uitgestaan krijg ik het niet meer aan de gang.
Het toegangspunt is aangevinkt en Vodafone NL heb ik geselecteer bij Mobiele netwerken.

Is er nog een andere manier / optie om mobiel internet aan te zetten ?
Heb je wireless aan staan? (Hij maakt dan geen mobiel internet verbinding)

• Hoyden
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:09:
[...]

Heb je wireless aan staan? (Hij maakt dan geen mobiel internet verbinding)
Wifi en alle andere via Switchers uit te zetten apparatuur is uit.
Ik snap het echt niet meer.

• BigB
  • Niet online
Hoyden schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:25:
[...]

Wifi en alle andere via Switchers uit te zetten apparatuur is uit.
Ik snap het echt niet meer.
Toevallig vodafone?
Hier ook problemen met VF namelijk!

• Hoyden
BigB schreef op woensdag 30 september 2009 @ 09:26:
[...]

Toevallig vodafone?
Hier ook problemen met VF namelijk!
Vodafone idd.
Dan maar even geduld hebben en hopen dat het weer terug komt.
Had al op Vodafone site gekeken maar zag geen storingen of onderhoud in mijn gebied.

[ Voor 27% gewijzigd door Hoyden op 30-09-2009 09:31 ]

• BigB
  • Niet online
Ligt dus niet aan je telefoon of je switchers maar aan de provider!
Scheelt weer een hoop extra zoekwerk.

• Mavel 128
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 18:02

Mavel 128

Gamertag: Mavel 128

Ik heb geen galaxy maar een hero. Maar even ter 'geruststelling' heb vodafone en sinds vanochtend geen 3g/gprs meer in zeewolde. Dus een storing.

Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind zelfs met de II5-firmware de snelheid nog niet optimaal. Het is wel een verbetering, maar het kan nog beter, imo. Wat vinden jullie?

• nightcrow
Heb daar ook nog mijn twijfels over. Dat geldt trouwens ook voor de batterijduur. Heb zelf niet direct het idee dat die echt heel erg is verbeterd ten opzichte van H8.

Gisteren de stap genomen en heb nu dan eindelijk root via deze duidelijke handleiding op Android Forums. Voordat je begint eerst het apparaat via debug-mode koppelen aan de juiste driver die je kunt downloaden in de post. Voor de laatste stappen 8 t/m 13 moet je de drivers gebruiken bij de 1.5 sdk. Zelf heb ik ook zonder busybox geen problemen met het kopiëren van bestanden dus de laatste stappen zijn naar mijn weten niet direct nodig.

Behalve de custom roms van HDblog en Modaco zijn er naar mijn weten echter geen custom roms beschikbaar. Iemand hier ervaringen mee?

Verwijderd

RoD schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:37:
Ik vind zelfs met de II5-firmware de snelheid nog niet optimaal. Het is wel een verbetering, maar het kan nog beter, imo. Wat vinden jullie?
Het is een hele verbetering tegenover de H7 versie die ik gebruikte, daarnaast vind ik wel dat er inderdaad nog ruimte is voor verbetering de einden van animaties stotteren nog wel vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm nu geroot.. Hoe kom ik aan een netfiler-enabled kernel voor de nieuwste II5 firmware?
(i.v.m. wifi tethering, wat niet met de gewone kernel werkt!)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Volgens mij kom je via deze thread van Modaco een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Volgens mij is er een nieuwe firmware beschikbaar via de Samsung’s PC Studio. Zou de batterijduur en snelheid weer wat moeten verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
RoD schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:00:
Volgens mij is er een nieuwe firmware beschikbaar via de Samsung’s PC Studio. Zou de batterijduur en snelheid weer wat moeten verbeteren.
Dit zou echt wel gaaf zijn!
Jammer alleen dat samsung pc studio niet werkt op mijn pc (de setup kan geen usb drivers installeren oid).

Die support bij samsung is overigens ook echt slecht, ik had een mail naar hun gestuurd met een vraag waarom die pc studio niet werkt, krijg ik antwoord dat ik even opnieuw moet installeren en dat het dan wel werkt.
Vervolgens terug gemaild (via een formulier van samsung die alleen werkt nadat er met firebug een aantal velden enabled worden), Ik heb deze keer maar een screenshot toegevoegd van de user interface die het raar doet op mijn pc en de foutmelding die ik krijg bij de setup.
hopelijk krijg ik nu wel een degelijk antwoord.

Is er nog een andere (officiele) mogelijkheid om te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kunt ook via Odin updaten. Moet je wel eerst het (met copyright beschermde) firmware-file vinden. Details staan uitvoerig beschreven in dit topic. Maar officieel is dit niet. Maar dat hoeft niet uit te maken.

* RoD vraagt zich af wie de firmware al geinstalleerd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingwings
Nja, ik wil wel de volledige functionaliteit behouden, is dat ook het geval met updaten via odin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:38
pingwings schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:03:
Nja, ik wil wel de volledige functionaliteit behouden, is dat ook het geval met updaten via odin?
Yup!

@ Rod: Welke versie zou dat moeten zijn dan?

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:57
Ik heb afgelopen week II5 geïnstalleerd via Odin en na hem woensdagmiddag volledig opgeladen te hebben staat de batterij nu nog steeds op 42%. Nou heb ik hem niet heel veel gebruikt, maar na 4 dagen nog lang niet leeg vind ik een prima prestatie.

@pinwings en Danjel, je houdt gewoon de volledige functionaliteit, het is alleen een andere manier van installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Danjel schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 14:15:
[...]

Yup!

@ Rod: Welke versie zou dat moeten zijn dan?
I7500XXII5_VIAII5

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
RoD schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:00:
Ben wel benieuwd naar het nummer van die update. Kan er op de andere fora niets over vinden. Ben vanochtend na een week I5 teruggestapt naar H8. Had zelf namelijk het idee dat de accu het minder lang volhoudt met I5. Bovendien zit er een bug in de unlock-toets volgens mij. Die doet het niet altijd en soms moet je hem 2x indrukken. Erg irritant. Na het flashen via Odin moet blijkbaar de recovery image ook opnieuw worden geflasht om weer root te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

nightcrow schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:13:
[...]

Ben wel benieuwd naar het nummer van die update.
Zie hierboven :P
Kan er op de andere fora niets over vinden. Ben vanochtend na een week I5 teruggestapt naar H8. Had zelf namelijk het idee dat de accu het minder lang volhoudt met I5.
Ik heb geen ervaring met H8, maar de verbetering tov een beta-firmware die ik hiervoor draaide was niet gigantisch groot.
Bovendien zit er een bug in de unlock-toets volgens mij. Die doet het niet altijd en soms moet je hem 2x indrukken. Erg irritant.
Inderdaad, dat zou overigens gefixed worden in de firmware die ik hierboven vermeldde. Althans, er wordt iets soortgelijks gemeld.
Na het flashen via Odin moet blijkbaar de recovery image ook opnieuw worden geflasht om weer root te krijgen?
Ik denk het wel idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Je was me voor :)

Die I5 update is alweer een weekje uit volgens mij. Lees er gemengde reacties over. Op android forums is een thread gestart met de buglist van I5. Daar wordt de bug met de locktoets ook nog genoemd. Zoals ik al aangaf vind ik zelf H8 de beste firmware tot nu toe. Tis wel apart dat jij hem blijkbaar via NPS kunt flashen. Heb je een NLse witte versie? En welke NPS-versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een snel vraagje, heeft hij nou 128 of 192 mb ram? heb namelijk allebij of fora gezien :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

nightcrow schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:33:
Je was me voor :)

Die I5 update is alweer een weekje uit volgens mij. Lees er gemengde reacties over. Op android forums is een thread gestart met de buglist van I5. Daar wordt de bug met de locktoets ook nog genoemd. Zoals ik al aangaf vind ik zelf H8 de beste firmware tot nu toe. Tis wel apart dat jij hem blijkbaar via NPS kunt flashen. Heb je een NLse witte versie? En welke NPS-versie heb je?
Nee NPS herkent hem juist niet. Ik doe het altijd via Odin. Ik heb geloof ik een relatief oud model. Stond nog een beta-firmware op (was een reviewmodel). In ieder geval volgens die nieuwssite, zou er een nieuwe firmware moeten zijn, dus ik ben wel benieuwd naar mensen die de firmware al hebben draaien en weten wat de veranderingen zijn tov de "gewone" II5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein beetje off-topic: Heeft iemand nog ergens de NU.NL nieuws app?
Deze app lijkt verdwenen uit de market :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
RoD schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:45:
[...]

Nee NPS herkent hem juist niet. Ik doe het altijd via Odin. Ik heb geloof ik een relatief oud model. Stond nog een beta-firmware op (was een reviewmodel). In ieder geval volgens die nieuwssite, zou er een nieuwe firmware moeten zijn, dus ik ben wel benieuwd naar mensen die de firmware al hebben draaien en weten wat de veranderingen zijn tov de "gewone" II5 :)
Ah ok het betreft een 'nieuwe' I5. Overheen gelezen ;) Dan gaan mijn opmerkingen over de buglist etc. dus ook niet op. Je bent er snel bij aangezien het nog niet op Android-hilfe staat of Android forums.

Ben benieuwd hoe snel we hem via Odin kunnen flashen en of alle bugs er idd uit zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Daar waren we al van op de hoogte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is een nieuwere versie van de II5 firmware volgens mij!
Edit: Nope, dit is dezelfde firmware die al ruim een week uit is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Echt? Het lijkt mij toch een nieuwe versie. Anders snap ik ook niet hoe ze dit kunnen claimen:
Also improved was the screen-unlock by reducing the unlock-time to 0.5 seconds
Bovendien zijn al die artikelen van vandaag. Is het geen aangepaste II5?

Vaag...

Edit: de "nieuwe" versie heet I7500XXII5_VIAII5, en ik heb I7500XXII5 op m'n telefoon staan.

[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 04-10-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Dan zou ie een andere naam moeten hebben. II6 op z'n minst.
De laatste 3 tekens staan voor: I (jaartal, I is de 9e letter in het alfabet, 2009) I (maand, I is de 9e letter in het alfabet, september) en het laatste cijfer staat voor de hoeveelste versie van die maand.

-edit:

Ik lees nu je edit, zit idd nog weer een toevoeging aan... Heel raar en imo verwarrend. Of is het wel een officiele firmware? :?

[ Voor 20% gewijzigd door Danjel op 04-10-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
RoD schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:17:
Echt? Het lijkt mij toch een nieuwe versie. Anders snap ik ook niet hoe ze dit kunnen claimen:

[...]

Bovendien zijn al die artikelen van vandaag. Is het geen aangepaste II5?

Vaag...

Edit: de "nieuwe" versie heet I7500XXII5_VIAII5, en ik heb I7500XXII5 op m'n telefoon staan.
In het bericht waar jij naar verwijst wordt the unwired als bron genoemd met een link naar dit artikel. Dan zou het idd de reeds uitgebrachte I5 zijn en is de bugfix die wordt geclaimd dus nog duidelijk niet verholpen. Idd vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er wordt tevens een claim gemaakt dat de genoemde II5-firmware 3x zo snel zou zijn. Ook dat is niet waar. Als het daadwerkelijk om de II5-firmware gaat die al bekend is, dan is het gewoon een waardeloze firmwareversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Dat idee heb ik dus ook, vandaar de stap terug naar H8 :)

Ik begrijp de opbouw van de firmware-codes, maar waar staat dat VIA voor? Staat dat ook in de info over het toestel nadat je I5 hebt geflasht? Kan iemand met I5 dat misschien checken via *#1234#? Volgens mij stond dat er niet in namelijk. Vind het trouwens ook vaag dat na het flashen van I5 je via genoemde code geen CSC versie meer ziet. Hoe is dat te verklaren? Bij mij staat er nu weer 2x H8 en CSC H4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Bij beide versies is de pda en phone versie exact hetzelfde. Enkel is bij de VIA versie nu ook de csc ingevuld. Firmare gecheckt op beide versies via *#1234#.

Enige idee wat csc betekend?

[ Voor 9% gewijzigd door Danjel op 04-10-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danjel schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:49:
Bij beide versies is de pda en phone versie exact hetzelfde. Enkel is bij de VIA versie nu ook de csc ingevuld. Firmare gecheckt op beide versies via *#1234#.

Enige idee wat csc betekend?
CSC kan je ook bij Odin instellen.. Hm..
Heeft iets te maken met in welk land je zit qua provider :S
THE CSC FILE

This file uses the same numbering system as the Baseband in the last three characters.

This delivers operator-specific branding, configuration and applications. The operator can be derived from the three characters in the version number:

VIA = O2 (Germany)
O2U = O2 (UK)
ITV = Vodafone (Italy)
BOG = Bouygues Telecom (France)

You can find out your current CSC version by dialling the following "number" on your phone:

*#*#44336#*#*
VIA is dus van O2 in Duitsland :D

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2009 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Verwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:20:
[...]

CSC kan je ook bij Odin instellen.. Hm..
Heeft iets te maken met in welk land je zit qua provider :S
Niet instellen, als je een csc file hebt kun je die daar uploaden naar je telefoon. Echter heb ik IH8, II5 en II5via in een enkel tar bestand ipv 4 losse files.

Versie werkt overigens zover ik heb getest prima. De screenunlock knop reageert wel een stuk beter en hij is sneller geunlocked heb ik het idee.

[ Voor 16% gewijzigd door Danjel op 04-10-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danjel schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:29:
[...]

Niet instellen, als je een csc file hebt kun je die daar uploaden naar je telefoon. Echter heb ik IH8, II5 en II5via in een enkel tar bestand ipv 4 losse files.
Ja, en je kan dus zelf je CSC file kiezen. Dat bedoel ik met instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Danjel schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:29:
[...]

Versie werkt overigens zover ik heb getest prima. De screenunlock knop reageert wel een stuk beter en hij is sneller geunlocked heb ik het idee.
Met andere woorden, de VIA-firmware is wel degelijk anders dan de "gewone" II5? Heb je dan ook het idee dat het toestel sneller is geworden tov de gewone II5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
RoD schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:35:
[...]

Met andere woorden, de VIA-firmware is wel degelijk anders dan de "gewone" II5? Heb je dan ook het idee dat het toestel sneller is geworden tov de gewone II5?
Yup, hij is wel degelijk anders dan de gewone II5 naar mijn beleving.
Zowieso staat er (na een hardreset) wel een shortcut op het homescherm naar de browser met de O2 website als startpagina.
Ik merk tot nu toe geen verschil in snelheid of iets dergelijks. Accu kan ik nog niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat 'VIA' de CSC van O2 in Duitsland is. O2 kan wat extra opties erin hebben gezet.
Aan snelheid of accuduur zal je denk ik niet veel verschil merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Eerste wat me opvalt is dat wanneer ik een applicatie download via de maket en direct erna iets anders op ga zoeken dat het toetsenbord en zoekveld verdwijnt zodra de applicatie gedownload is en/of geinstalleerd is. Dan mag ik weer opnieuw mn zoekveld intikken. Beetje irritant en heb het met vorige versies niet gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Danjel schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:50:
Eerste wat me opvalt is dat wanneer ik een applicatie download via de maket en direct erna iets anders op ga zoeken dat het toetsenbord en zoekveld verdwijnt zodra de applicatie gedownload is en/of geinstalleerd is. Dan mag ik weer opnieuw mn zoekveld intikken. Beetje irritant en heb het met vorige versies niet gemerkt.
Heb ik in alle versies en ROMS gehad, je download iets en zoekt ondertussen verder en tijdens het typen is de installatie klaar en kun je weer opnieuw beginnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Oke, toeval dus dat het mij nu pas opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick90
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08-2024
Is er bij iemand bekend of je de SMS'jes kan afschermen met een password? Ik heb wel een paar apps gevonden maar dan moet ik ze eerst in een bepaalde map zetten. Ik wil dat ze gelijk afgeschermd zijn bij het binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kun je denk beter even hier vragen: Android Software & Discussie

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Weapons schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 23:11:
Is er bij iemand bekend of je de SMS'jes kan afschermen met een password? Ik heb wel een paar apps gevonden maar dan moet ik ze eerst in een bepaalde map zetten. Ik wil dat ze gelijk afgeschermd zijn bij het binnenkomen.
Kijk eens in Android Software & Discussie , SMSvault wordt daar bijvoorbeeld als tip gegeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Danjel schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:50:
Als ik het zo hoor is het de moeite niet waard om up te daten vanaf de gewone II5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Niet echt de moeite waard nee. Aantal applicaties uit de market zijn ook niet meer zichtbaar (o.a. my tracks). Zojuist de accu volgeladen gereset. Dus nu eens kijken hoelang hij het vol gaat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:48
Ik heb donderdag II5 geflashed en ben er erg tevreden mee. Na een volle lading donderdag nacht heb ik er tot vanmorgen mee gedaan met behoorlijk gebruik en het toestel is erg snel. Dit heb ik bij de eerdere firmware versies niet gezien!

Het kan wel zijn dat Batterygraph erg veel stroom gebruike, die heb ik na de flash niet meer geïnstalleerd namelijk, maar 3 dagen is voor mij top! Ik heb ook geen last van shutdown bug of slechte reactie op de unlock button. Wellicht dat het te maken heeft met slecht functionerende toetsen? Ik heb er zelf al een toestel voor omgeruild namelijk.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik denk niet dat het aan de toetsen ligt. Het unlocken is gewoon brak. Zeker als de telefoon op de achtergrond met iets bezig is. Ik was gisteravond bezig met bestanden uitpakken, en toen was het zo'n beetje onmogelijk om het toestel te unlocken. Het ding reageerde nauwelijks meer. Na het uitpakken was het voorbij en was het weer "gewoon" niet erg snel.

Dat moet beter kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:48
RoD schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:10:
Ik denk niet dat het aan de toetsen ligt. Het unlocken is gewoon brak. Zeker als de telefoon op de achtergrond met iets bezig is. Ik was gisteravond bezig met bestanden uitpakken, en toen was het zo'n beetje onmogelijk om het toestel te unlocken. Het ding reageerde nauwelijks meer. Na het uitpakken was het voorbij en was het weer "gewoon" niet erg snel.

Dat moet beter kunnen.
Wellicht, maar ik denk dat dat meer Android gerelateerd is die bijv. dezelfde prioriteit geeft aan het extract proces als het unlock proces. Zolang er maar 1 cpu in zit zal dat dan zwaar vertragen.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Klopt, dat het trager wordt kan ik me voorstellen. Dat het toestel helemaal niet meer wil unlocken kan ik me echter niet voorstellen. Alle anderen dingen werken ook nog gewoon, hetzij wat trager omdat de telefoon dus druk bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Hoe vinden jullie keuze menu's gaan als je aan het bellen bent naar een helpdesk oid?
Hier heb ik aardig wat moeite om het scherm te unlocken en het dialpad zichtbaar te maken. Gaat random aan/uit en het dialpad verdwijnt dan weer vaak.
Iemand met H8 firmware betere ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick90
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08-2024
Danjel schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 15:47:
Hoe vinden jullie keuze menu's gaan als je aan het bellen bent naar een helpdesk oid?
Hier heb ik aardig wat moeite om het scherm te unlocken en het dialpad zichtbaar te maken. Gaat random aan/uit en het dialpad verdwijnt dan weer vaak.
Iemand met H8 firmware betere ervaring mee?
Ik heb hier geen problemen mee. Gewoon even dubbel op het scherm tikken om te unlocken. Is in het begin wel even wennen maar daarna gaat het wel ;).

Nog even een vraagje, ik heb een Hi abonnement en probeer de APN instellingen goed te krijgen. Op internet heb ik vele opties gezien maar geen één heb ik daarvan werkend. Ik heb al contact gehad met de Hi klantenservice maar ook deze hebben nog geen oplossing omdat de Galaxy nog te nieuw zou zijn.

Hiervoor had ik vodafone zonder enige problemen dus het moet op de één of andere manier toch mogelijk zijn om een 3G verbinding te krijgen?

[ Voor 38% gewijzigd door Diederick90 op 05-10-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:22
Iemand al ontdekt hoe je de naam van een Map/Folder op je homescreen kan wijzigen?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Weapons schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 21:19:
[...]

Nog even een vraagje, ik heb een Hi abonnement en probeer de APN instellingen goed te krijgen. Op internet heb ik vele opties gezien maar geen één heb ik daarvan werkend. Ik heb al contact gehad met de Hi klantenservice maar ook deze hebben nog geen oplossing omdat de Galaxy nog te nieuw zou zijn.
Name: Hi
APN: internet
Proxy: None
Username: None
Password: None
Server: None
MMSC: None
MSM Proxy: None
MMS port: None
MCC:204
MCN:08
APN Type :internet +mms
Authentication Type: None

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die instellingen staan ook gewoon op de Hi-site. Gewoon "ander toestel" selecteren. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Lijkt erop dat er dit jaar nog een T-Mobile branded nieuwe Samsung Android gaat verschijnen (in de VS?). Zie dit bericht van Engadget. Zit nu TouchWiz op. Lijkt wel erg op de Galaxy maar dan met andere hardware buttons. Ben benieuwd naar de hoeveelheid RAM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waren ze nu eigenlijk ook van plan om de touchwiz op de Galaxy te zetten? Heb ik namelijk niet zo'n in in. of moet ik hem dan rooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Ik probeer momenteel m'n Galaxy te voorzien van een nieuwe firmware, maar krijg de melding dat het toestel niet wordt ondersteund (in NPS). En ja, ik heb het vinkje weggehaald bij "Mass Storage only".

Had iemand hier al een oplossing voor (behalve Odin)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

mawi schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:21:
Ik probeer momenteel m'n Galaxy te voorzien van een nieuwe firmware, maar krijg de melding dat het toestel niet wordt ondersteund (in NPS). En ja, ik heb het vinkje weggehaald bij "Mass Storage only".

Had iemand hier al een oplossing voor (behalve Odin)?
AFAIK zit er niets anders op dan Odin gebruiken als je nieuwe firmware wil gebruiken, snap niet dat Samsung dit soort problemen nog steeds niet heeft opgelost :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Gebruik gewoon ODIN? Werkt hartstikke goed. Kan niet veel meer misgaan... Zolang je gewoon pas je usb kabeltje eruit haalt als ie op pass staat dan is het goed. Ik laat zelfs mn telefoon met rust tot ie op pass staat. Dan weet je zeker dat het goed zit. Hardresetje erna en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:01:
Waren ze nu eigenlijk ook van plan om de touchwiz op de Galaxy te zetten?
Heb ik namelijk niet zo'n in in. of moet ik hem dan rooten
Nee hoor, zal 'n nieuwe skin zijn bij hun nieuwe Androiders, net als 'Sense' van HTC :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Danjel schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 23:17:
Gebruik gewoon ODIN? Werkt hartstikke goed. Kan niet veel meer misgaan... Zolang je gewoon pas je usb kabeltje eruit haalt als ie op pass staat dan is het goed. Ik laat zelfs mn telefoon met rust tot ie op pass staat. Dan weet je zeker dat het goed zit. Hardresetje erna en gaan met die banaan.
Ok, ik ben over. Enig idee waar ik de firmware (nl) kan downloaden? Of kan ik die gewoon uit een map van NPS extracten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Ik weet niet of linken naar een firmware mag. Maar via google de firmware naam intikken is al voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danjel schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:07:
Ik weet niet of linken naar een firmware mag. Maar via google de firmware naam intikken is al voldoende.
Hoezo niet, opensource is legaal toch?
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en abonnementen mogen in dit topic.