Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Het lijkt erop dat met H7 een aantal apps weer gevonden kan worden in de appstore (bijvoorbeeld de Jupe-apps). Kan ze alleen nog niet downloaden. Zou iemand met een witte Galaxy en H7 dat misschien eens willen testen door bijvoorbeeld de 'het weer' app te downloaden en te installeren? (offtopic: is zowiezo een aanrader) Vraag me namelijk af, of de H7-firmware uit Italië verschilt van de firmware die geleverd wordt op de NL-se Galaxy. Wat gebeurt er als je een witte H7 aansluit op NPS en voor 'bijwerken' en dan 'apparaat' kiest? Ik krijg met de Italiaanse H7 een melding 'server login failed'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Kwam deze duidelijke root-handleiding tegen. Zal eens kijken of het hiermee lukt. :)

Edit: de link naar de download 'samsung easy galaxy pack' werkt niet in de handleiding hierboven. Je kunt hem hier rechtstreeks downloaden.

[ Voor 36% gewijzigd door nightcrow op 05-09-2009 13:21 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:48
nightcrow schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 11:39:
Het lijkt erop dat met H7 een aantal apps weer gevonden kan worden in de appstore (bijvoorbeeld de Jupe-apps). Kan ze alleen nog niet downloaden. Zou iemand met een witte Galaxy en H7 dat misschien eens willen testen door bijvoorbeeld de 'het weer' app te downloaden en te installeren? (offtopic: is zowiezo een aanrader)
Ik zie de app wel maar de download failed helaas. Ik heb overigens wel meerdere apps gehad die ik niet kon downloaden. Ligt dat aan de H7 firmware?

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Dank voor het checken. Het schijnt dat Google bepaalde firmware-versies eerst op een soort whitelist moet zetten oid zodat alle apps zichtbaar worden en je ze kunt downloaden. Voor H7 is dat nog niet gebeurd volgens mij. Toen ik G8 draaide kon ik alle apps wel gewoon zien en downloaden/installeren. Blijkbaar is Google er wel mee bezig, want de Jupe-apps waren tot gisteren ook onvindbaar. Nu zien we ze dus weer. Als je root hebt kun je dat ook met H7 wel oplossen (zie ook de thread hierover op androidforums.com) maar dan moet je dat wel hebben. Vooralsnog kom ik daar zelf nog niet helemaal uit.

Edit: hier weer een handige how-to voor noobs gevonden voor de Hero van XDA. Is best verhelderend.

[ Voor 34% gewijzigd door nightcrow op 05-09-2009 15:35 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celluiar
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 13:30
BLAUWE STREEP

Hee allemaal,

Ik haalde zojuist mijn Samsung Galaxy uit de lader, en nu zit er boven waar de status balk normaal zit een blauwe horizontale streep van precies de dikte van de status balk. :/ Ik zie door die blauwe streep nog wel heel lichtjes de statusbalk zitten. (zie afbeeldingen)

Afbeeldingslocatie: http://img117.imageshack.us/img117/1985/175952.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/3793/195357.th.jpg

Nog meer mensen met het zelfde probleem? Ik ga maandag maar langs de winkel ermee..

Afbeeldingslocatie: http://img117.imageshack.us/img117/8615/175927.th.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Celluiar op 05-09-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 11:28
MrMarcie schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:14:
Tussenbericht:

Mijn eerste Android phone, en ik ben er weg van. ZIjn natuurlijk altijd puntjes van kritiek maar scherm is mooi, werkt goed en die Apps zijn geweldig. Kijk nu live stocks en de sterrenhemel bijvoorbeeld. Maar je kan ook gewoon al je email accounts (IMAP in mijn geval) erin douwen. En met de koppeling met Google (agenda enzo) krijg ik nu misschien eens een gestructureerd leven d:)b

Vind na zo'n eerste dag dat de toetsen goed zitten en makkelijk werken. Toetsenbordje is nog wel ff wennen, en trilstand gaat niet uit ondanks dat ik dat wel ingesteld heb. En om 'm te ontgrendelen (scherm weer aan) moet je naa mijn smaak te lang drukken, maar misschien is dat ook wel in te stellen. En voordeel vind ik toch wel de standaard Android installatie, zodat je zelf alles kan instellen/aanpassen. En die layers applicatie is toch wel heel aardig. Ga ik zeker gebruiken, ben nameijk op zoek naar een nieuwe woning in Amersfoort. YouTube filmpjes zijn allemaal erg blurry, maar misschien is dat toeval.

Enige wat nog wel wennen wordt is om 'm real live te gaan gebruiken. Dus gewoon in de broekzak enzo. Toestel is zo mooi dat je bang bent 'm te beschadigen. Maar ja zullen we toch aan moeten.

Nu maar weer ff verder instellen en proberen :9 Heb de handleiding nog niet gelezen, zou ook niet moeten. Maar zou wel bijvoorbeeld wat dingen willen afschermen. Bepaalde foto's en video's bijvoorbeeld. Dus als je eens wat laat zien aan mensen dat je dan ook een afgeschermd gedeelte hebt. Ze hoeven niet alles te zien _O-

[afbeelding]
Mooi toestel! En ook een mooie dame op de achtergrond :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op plaatjes ziet het toestel er nogal plastic uit. Voelt het toestel in de praktijk degelijk aan? Het viel me bij de Hero op dat ie zo duurzaam aanvoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:31
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 22:40:
Op plaatjes ziet het toestel er nogal plastic uit. Voelt het toestel in de praktijk degelijk aan? Het viel me bij de Hero op dat ie zo duurzaam aanvoelde.
Ik weet niet hoe die Hero voelt maar vind de Galaxy behoorlijk duurzaam overkomen. Maar ja, wel 'kwetsbaarder' dan een ouderwetse Nokia 6020 of zo. Maar dat komt dan voornamelijk door het grote scherm en de grote van de telefoon.

Ben nu weer een dag verder en moet zeggen dat ie lekker en snel werkt. Maar batterij is alweer aan de lader, dus bij redelijk intensief gebruik en Sat/Wifi aan is 24 uur maximaal lijkt het.

Heb nu al mijn emailaccount (IMAP) erin zitten. Superhandig. Wel kan je instellen dat ie een 'piepje' geeft bij nieuwe mail. Maar als je dan slaapt (gebruik 'm als wekker) dan hoor je snachts regelmatig 'piepjes' en dat is niet fijn. Is er nog een App die dat 's nachts uitschakelt. Soort van timer?

Internet verbinding springt niet makkelijk naar mijn WiFi toe en het mobiele internet staat vaker op G dan op 3G. Maar dat ligt mogelijk aan bereikbaarheid, alhoewel het wel van Vodafone is.

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/8568/galaxy4.jpg

Zal binnenkort review plaatsen met wel goede foto's.

[ Voor 0% gewijzigd door MrMarcie op 05-09-2009 23:36 . Reden: foto ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrMarcie schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:31:
[...]

Ik weet niet hoe die Hero voelt maar vind de Galaxy behoorlijk duurzaam overkomen. Maar ja, wel 'kwetsbaarder' dan een ouderwetse Nokia 6020 of zo. Maar dat komt dan voornamelijk door het grote scherm en de grootte van de telefoon.
Ik vond de achterkant van de Galaxy nogal cheapass overkomen en ook zo aanvoelen. Dit kwam door de glimmende lak. Moet wel zeggen dat 't 'n showmodel was, maar de achterkant lijkt me binnen enkele dagen al krassen..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb hem nu ook een aantal dagen ingebruik.
De batterij valt mij ook tegen. Het is wel elke nacht laden.
Als ik bv BT de hele dag aan heb dan gaat het helemaal hard. terwijl dat voor mijn nokia navigator geen probleem was.

Misschien draaien er veel processen op de achtergrond. Waardoor het toestel snel leeg is.
Als dat zo is hoop ik dat het met android 2.0 beter gaat. Maar als het hardware is dan is het balen.
Mensen die hem geroot hebben met een andere ROM merk je dan batterij verschil?

Over de achterkant. Op alle foto's die ik zag was de achterkant idd glad.
Maar misschien hebben ze bij samsung wat gedaan met de kritiek want er zit geen gladde achterkant op.

De achterkant heeft een reliëf. Dat voelt lekker en voorkomt echt krassen dus dat hebben ze goed gedaan.

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm heb ik niet opgemerkt! Enige foto's?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 14:48
Mijn Galaxy heeft wel degelijk een gladde, glimmende achterkant :P

Oftwewel, gewoon zoals hier staat afgebeeld:

Afbeeldingslocatie: http://allaboutphones.nl/photos/12513903426775/Samsung-i7500-Galaxy-vs-Samsung-S8000-Jeacutet.jpg (de rechtse)

[ Voor 57% gewijzigd door Hoyden op 06-09-2009 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 21:03
Hij heeft een beetje een vergelijkbare achterkant als de Samsung Star van wat ik zo gauw heb gezien (plastic zat er nog op).

Ikzelf heb de Hero en moet wel zeggen dat de Galaxy bij de eerste keer opgestart te zijn een heel stuk trager vond. Ook de bouwkwaliteit van de Hero heb ik meer vertrouwen in, de Galaxy voelt toch een beetje plastic aan (de Samsung Jet bijv. voelt toch een stuk minder plastic en steviger aan). Ook de Hero is natuurlijk van kunststof, maar lijkt wel veel meer te kunnen hebben/voelt dus degelijker. Ik heb overigens de Hero in het bruin, mocht dat uitmaken.

Verder heb ik ze nog niet echt kunnen vergelijken, ik ben wel blij dat ik de Hero heb genomen want ik vind de Galaxy wel erg lomp ogen en ik vind het weer een standaard Samsung zoals ze momenteel gemaakt worden
(Jet, Pixon12, Omnia2, Galaxy.. Waarbij de laatste nog het meeste verschilt qua design), dat vind ik toch wel erg jammer!

[ Voor 3% gewijzigd door Arjan90 op 06-09-2009 09:18 ]

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Op de een of andere manier krijg lukt het me niet om de SDK usb-drivers te installeren. Draai Vista Home Premium 32-bits maar als ik met debugging-mode on (instellingen - toepassingen - ontwikkeling - usb-fouten opsporen aangevinkt) probeer om handmatig de usb-driver uit de SDK-map te installeren, krijg ik een foutmelding. Vanochtend geprobeerd met XP SP3, maar dat lukt ook niet. Kan iemand die al root heeft misschien aangeven wat ik verkeerd doe?
Heb uiteraard zelf ook al volop gegoogled, maar kom er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
Ik moet zeggen dat ik sommige dingen wel, maar sommige ook niet herken. Vind 'm bijvoorbeeld relatief bijzonder snel opstarten. Maar misschien omdat ik het NL model heb? De achterzijde klepje is nogal fragiel, maar als ie eenmaal gemonteerd zit zit het muurvast en is het stevig. Maar blijft plastic uitstraling houden.

De achterkant heeft ribbels, (@CLB) zie foto's. Maar blijf de Galaxy over het algemeen te glad vinden in zijn geheel. Dus ook de zijkanten. Had wat beter gemogen.

Afbeeldingslocatie: http://img529.imageshack.us/img529/3579/galaxy5.jpg
Achterzijde witte Glaxy

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/9039/galaxy5a.jpg
Uitsnede

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
Ik wil een oplader voor in de auto aanschaffen voor de Galaxy. Zijn er dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf, of is elke 12V oplader goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 14-09 14:44
Ik zou denken dat elke 12V > USB goed zou moeten zijn (je weet natuurlijk nooit hoe goed ze zich aan de usb spec houden maar zo moeilijk kan dat nu niet zijn).

Ik heb zelf een el-cheapo opladertje gekocht, en mijn mp3speler laadt in de auto sneller op dan aan eender welke pc :) (phone nog niet opgeladen in de auto, maar da's ook usb dus...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Ik heb de gewone samsung lader gekocht.
Je moet checken of de connector past :)

Ik heb ook gekeken naar mijn gewone lader. Die heeft als uuitgang 5V 0.7A (700mA).

Ik heb een lader gekocht die die uitgangsspanning heeft en die werkte goed.

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heeft iemand anders al het probleem gehad dat de interne "sd kaart" blijft hangen?
Ik had daarnet mijn gloednieuwe Galaxy aan mijn pc gehangen en na mooi te unmounten op de tel en da kabel eruit te trekken kwam er in de statusbalk een tandwieltje met het bericht "checking internal SD card for erors"

telefoon uitgeschakeld en terug aangezet en het icoontje was weg, spijtig genoeg samen met de gedownloade data.

Nu kan ik zelfs in het menu voor de SD kaart, niks meer activeren, herkent mijn telefoon de pc niet meer dus geen mogelijkheid meer om te mounten.

HELP??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:27:
Hallo,

Heeft iemand anders al het probleem gehad dat de interne "sd kaart" blijft hangen?
Ik had daarnet mijn gloednieuwe Galaxy aan mijn pc gehangen en na mooi te unmounten op de tel en da kabel eruit te trekken kwam er in de statusbalk een tandwieltje met het bericht "checking internal SD card for erors"

telefoon uitgeschakeld en terug aangezet en het icoontje was weg, spijtig genoeg samen met de gedownloade data.

Nu kan ik zelfs in het menu voor de SD kaart, niks meer activeren, herkent mijn telefoon de pc niet meer dus geen mogelijkheid meer om te mounten.

HELP??
Als je de kabel erin stopt, dan herkend Windows hem helemaal niet meer? Je kunt ook niet meer op je interne SD kaart browsen met Astro of een andere file-explorer?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrMarcie schreef op zondag 06 september 2009 @ 11:34:
De achterkant heeft ribbels, (@CLB) zie foto's
Dankje! Ziet er ansich wel goed uit..
Zelf wacht ik nog maar even verder.. Touch HD2 gaat ook 'n Androider worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel,

Macbook ziet helemaal niks, Windows ziet nog beide "disks", maar zonder attributen (0KB used, 0KB size)
net effe lopen verderklooien met de telefoon en de camera hangt bij "Preparing interal SD card"

ik voel een bezoekje aan de handelaar aankomen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb btw al een "reset to factory" gedaan... dat levert niks op,
ook niet batterij eruit en weer derin...

nu ja, heb hem vandaag gehaald dus zal nog wel onder garantie vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:45:
ik heb btw al een "reset to factory" gedaan... dat levert niks op,
ook niet batterij eruit en weer derin...

nu ja, heb hem vandaag gehaald dus zal nog wel onder garantie vallen...
Dat mag ik wel aannemen, wel erg jammer als je hem net hebt :( Je kunt nu wel verder klooien met een custom recovery rom en dan proberen er nog iets mee te doen maar hij is nu nog fabrieksstandaard en dan kun je maar beter je garantie claimen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik heb volgende firmware op mijn Galaxy: I7500XXIFF. Ik begrijp dat dit niet de meest recente is, dus heb ik NPS geinstalleerd om een nieuwe firmware te kunnen downloaden. Dit lukt echter niet (NPS crasht bij opstarten meteen met foutmelding 'NPSMain').

Weet iemand of er een andere manier is om de Galaxy firmware te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

In eerste instantie willen ze de telefoon niet vervangen aangezien ze bij die zaak van mening zijn dat het mijn fout is en dat het louter om een instelling gaat.

Het lijkt me sterk dat de geheugenchip kapot is aangezien het "hoofdgeheugen" om diezelfde chip staat en nog functioneert!?

Als ik "Mass Storage" aanvink in de geavanceerde instellingen, dan herkent windows de telefoon als 2 schijven, zonder grootte, als ik het uitvink ziet windows niets.

eender in welke positie de Mass Storage optie is, en eender of de telefoon per USB kabel met de PC verbonden is of niet, staat er in het SD kaart menu bij interne SD kaart "SD kaart activeren" maar in het grijs, dus niet actief.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? en of er iets aan te doen is?

thx,
Karel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 14:05:
Hoi,

In eerste instantie willen ze de telefoon niet vervangen aangezien ze bij die zaak van mening zijn dat het mijn fout is en dat het louter om een instelling gaat.

Het lijkt me sterk dat de geheugenchip kapot is aangezien het "hoofdgeheugen" om diezelfde chip staat en nog functioneert!?

Als ik "Mass Storage" aanvink in de geavanceerde instellingen, dan herkent windows de telefoon als 2 schijven, zonder grootte, als ik het uitvink ziet windows niets.

eender in welke positie de Mass Storage optie is, en eender of de telefoon per USB kabel met de PC verbonden is of niet, staat er in het SD kaart menu bij interne SD kaart "SD kaart activeren" maar in het grijs, dus niet actief.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? en of er iets aan te doen is?

thx,
Karel
Ik zou gewoon naar de winkel gaan, en een oplossing eisen. Blijkbaar kun je het interne sd kaartje niet meer gebruiken, dus dan mogen ze dat daar ter plekke oplossen of een nieuwe mee-geven. Binnen een dag zou ik gewoon als DOA beschouwen, en dus direct een nieuwe als het niet ter plekke te verhelpen is.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dryhte schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 09:11:
Ik heb volgende firmware op mijn Galaxy: I7500XXIFF. Ik begrijp dat dit niet de meest recente is, dus heb ik NPS geinstalleerd om een nieuwe firmware te kunnen downloaden. Dit lukt echter niet (NPS crasht bij opstarten meteen met foutmelding 'NPSMain').

Weet iemand of er een andere manier is om de Galaxy firmware te updaten?
Ik heb inmiddels een oplossing gevonden (H7 firmware geflashed via Odin - zie hier)

H7 draait iig vlotjes, nu even zien of de batterij het hiermee wat langer dan 1 dag uithoudt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Dryhte schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:14:
[...]

Ik heb inmiddels een oplossing gevonden (H7 firmware geflashed via Odin - zie hier)

H7 draait iig vlotjes, nu even zien of de batterij het hiermee wat langer dan 1 dag uithoudt...
Die van mij nu wel. Enige probleem is dus dat je bepaalde apps niet meer kunt downloaden. Apps van Jupe bijvoorbeeld worden wel gevonden maar kunnen niet worden geïnstalleerd. Heb jij dat probleem ook?

Ben trouwens op zoek naar een manier waarop je kunt voorkomen dat de Galaxy oplaadt als je hem via USB aansluit op je PC. Heeft iemand daar een oplossing voor?

Ook voor apps waarmee je gemakkelijk kunt rebooten (zonder dat je root hebt) hou ik me aanbevolen. Tot nu toe niet kunnen vinden namelijk.

Alles bij elkaar draait de Galaxy met H7 via Odin prima (NL'se H7 die standaard op de witte draait schijnt ook redelijk stabiel te zijn?) en is en blijft het een retestrak apparaat. Heb de root-handleiding uit mijn eerdere post doorlopen maar daarna alles weer gerestored. Kon daarmee namelijk geen nandroid back-up draaien en bovendien is het aanbod van custom ROM's te beperkt ten opzichte van de moeite die het kost om te rooten (en de risico's die dat met zich meebrengt). Wacht wel op Donut. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog 1x dan
CLB schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:01:
En toch vraag ik het hier nog een keer..
Ik ben op zoek naar een officiele bron van Samsung zelf waarin ze zeggen hoeveel RAM de Galaxy heeft. Al die bronnen van 'ik heb het via Samsung zelf' doen me niks.. Wat is er nou moeilijk aan om op de website van Samsung bij de specs 192MB RAM neer te plempen of even een CEO op YouTube te laten blaten..? |:(
Vooral voor de TS van: Android (apps) en RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
nightcrow schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:35:
[...]../..

Ben trouwens op zoek naar een manier waarop je kunt voorkomen dat de Galaxy oplaadt als je hem via USB aansluit op je PC. Heeft iemand daar een oplossing voor?
../..
Waarom zou je dat nu willen?

Heb 'm nu een week en ben er weg van. Mooi scherm en goede indeling toetsen. Maar vooral het Android gedoe vind ik waanzinnig. Eindelijk alles goed bij elkaar en georganiseerd. En wijzig je iets op internet/telefoon dan is het gelijk gesynced. Het enige is die batterijduur, daar moeten ze echt wat op vinden. Loopt leeg waar je bijstaat, zeker als je meer doet dan bellen alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Met de H7 firmware lijkt die batterijduur een pak beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag me ook be waarom die niet zou mogen opladen.. Of denk je dat 't niet goed is voor je batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zay
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 21:26

Zay

n00b

Enige scenario wat ik me kan bedenken is icm een laptop zonder netstroom. Dat wil nog wel eens heel stuk sneller je accu leegtrekken...

[ Voor 0% gewijzigd door Zay op 09-09-2009 14:32 . Reden: typo ]

"If you think education is expensive, try ignorance." --Derek Curtis Bok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Laatst online: 15:38
Celluiar schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:05:
BLAUWE STREEP

Hee allemaal,

Ik haalde zojuist mijn Samsung Galaxy uit de lader, en nu zit er boven waar de status balk normaal zit een blauwe horizontale streep van precies de dikte van de status balk. :/ Ik zie door die blauwe streep nog wel heel lichtjes de statusbalk zitten. (zie afbeeldingen)

[afbeelding]

[afbeelding]

Nog meer mensen met het zelfde probleem? Ik ga maandag maar langs de winkel ermee..

[afbeelding]
Yup, hier een vergelijkbaar probleem. Bij mij is het streepje echter een stuk dunner.
Valt mij wel op dat hij er alleen is als het scherm zelf ook een beetje flikkert (wat schijnbaar een bekend probleem is bij de H7 firmware).

Wat hebben ze gezegd bij jou? Kreeg je een nieuwe? Of is ie ter reparatie?

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 14:19
nightcrow schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:35:
[...]

Die van mij nu wel. Enige probleem is dus dat je bepaalde apps niet meer kunt downloaden. Apps van Jupe bijvoorbeeld worden wel gevonden maar kunnen niet worden geïnstalleerd. Heb jij dat probleem ook?
Jupe het Weer doet het ook niet met de gewone standaard firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Ah goed nieuws dus. Ik hoop dat daarmee ook het flikkeren van het scherm mee opgelost is.
Enige probleem is nog dat pc studio downloaden. Via de samsung website moet ik eerst een serie invullen, alleen de 'I' serie staat er niet eens bij. :?
Hier een linkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
CLB schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:09:
Vraag me ook be waarom die niet zou mogen opladen.. Of denk je dat 't niet goed is voor je batterij?
Volgens de mannen/vrouwen van Android-Hilfe schijnt het idd beter te zijn voor je accu om hem helemaal te ontladen en vervolgens uitgeschakeld minimaal 8 uur aan de lader te hangen. Vandaar dat ik liever heb dat hij niet oplaadt als ik hem op de PC aansluit via USB. In WinMo kan je dit aanvinken bij de accu-settings.
Goed nieuws! Schijnt dat je wel eerst na het updaten een harde reset moet doen volgens the unwired. Ben NPS opnieuw aan het installeren maar vrees dat H7 daar nog steeds niet door wordt herkend. Dan maar eens proberen om via Odin G8 te flashen. Iemand met H7 al geprobeerd te updaten via NPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 01:32
Danjel schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:36:
[...]

Ah goed nieuws dus. Ik hoop dat daarmee ook het flikkeren van het scherm mee opgelost is.
Enige probleem is nog dat pc studio downloaden. Via de samsung website moet ik eerst een serie invullen, alleen de 'I' serie staat er niet eens bij. :?
Hier een linkje.
Ik ben zelf sinds gisteren ook in het bezit van de i7500. Dus ik wil ook graag updaten. Volgens mij moet je de New PC studio software hebben. Die kun je hier vinden:
http://nl.samsungmobile.c...uals/softwareNpsUpdate.do

Ben zelf nu ook bezig met downloaden, hopen dat het updaten goed gaat. Al over veel problemen gelezen met de samsung software.

In the beginning there was nothing,and even that exploded!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Ah, klein verschil in de naam dus. Maar wat voor problemen lees je dan? Enige wat ik tot nu toe heb gelezen is dat je zelf even een hard-reset moet uitvoeren na de update en dat bij sommigen wordt gemeld dat de i7500 niet ondersteunt wordt.

Voor degene die NPS niet aan de praat krijgen: usb massa opslag moet uit staan bij: instellingen -> over het toestel -> extra instellingen -> vinkje uitvinken.

[ Voor 76% gewijzigd door Danjel op 09-09-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
Danjel schreef op woensdag 09 september 2009 @ 18:19:
Ah, klein verschil in de naam dus. Maar wat voor problemen lees je dan? Enige wat ik tot nu toe heb gelezen is dat je zelf even een hard-reset moet uitvoeren na de update en dat bij sommigen wordt gemeld dat de i7500 niet ondersteunt wordt.
Nou, het probleem dat ik nu zelf ook heb: Ik heb de software geinstalleerd. Zet in mijn galaxy de optie 'alleen massaopslag' uit. Nu wordt mijn telefoon herkend. Maar wanneer ik deze wil updaten krijg ik de melding 'Device not supported.' Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Het werkt ook als je H7 hebt via Odin: je kunt de H8 hier downloaden. Die uitpakken en vervolgens in Odin de OPS-file selecteren en alleen de PDA-file. Dan opstarten in downloadmode en op start klikken. Daarna dus nog even de harde reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Yup, zelfde probleem. Nog geen oplossing gevonden/gezien. Ik gok erop dat de update enkel nog beschikbaar is voor bepaalde landen/regio's en nog niet de onze?

Oke, dus via ODIN werkt het wel? Wat zijn jou eerste ervaringen tot nu toe? Problemen opgelost of?
Ik heb hier een tutorial gevonden voor ODIN. Is deze nog up to date? En kan ik de daarin gelinkte orion.ops file gebruiken?

[ Voor 51% gewijzigd door Danjel op 09-09-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Ik heb sinds een week de galaxy.
Ik ben erg tevreden en de batterij gaat nu goed mee (2 dagen als ik wat youtube/gps/internet/msn/sms :9 )

Ben dus erg tevreden.
Ik snap alleen niet hoe dat zit met die firmware updates.
Worden die niet via samsung 'gemeld' op mijn toestel? Of staan die altijd ergens op internet.

Ik zag ook dat mensen de pc studio hadden gedownload. Deze kan ik niet voor de galaxy downloaden.
Welk toestel kiezen jullie of maakt het niet uit?

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Jochemmol schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:27:
Ik heb sinds een week de galaxy.
Ik ben erg tevreden en de batterij gaat nu goed mee (2 dagen als ik wat youtube/gps/internet/msn/sms :9 )

Ben dus erg tevreden.
Ik snap alleen niet hoe dat zit met die firmware updates.
Worden die niet via samsung 'gemeld' op mijn toestel? Of staan die altijd ergens op internet.

Ik zag ook dat mensen de pc studio hadden gedownload. Deze kan ik niet voor de galaxy downloaden.
Welk toestel kiezen jullie of maakt het niet uit?
Je hebt toch een cd met de New PC Studio bij je telefoon gekregen? (De Firmware voor de Galaxy is nog niet OTA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Nee dat vond ik zo raar. Er zat geen CD bij.
Die hoorde er dus wel bij |:(

De zegels zaten wel dicht (van de doos). Dus hij was nog niet open geweest.
Ik zie de software niet op de site staan.
Weet iemand of je hem ergens kan downloaden?

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
Jochemmol schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:35:
Nee dat vond ik zo raar. Er zat geen CD bij.
Die hoorde er dus wel bij |:(

De zegels zaten wel dicht (van de doos). Dus hij was nog niet open geweest.
Ik zie de software niet op de site staan.
Weet iemand of je hem ergens kan downloaden?
Ik had hetzelfde, ook geen cd erbij. De witte NL versie.
Paar posts hierboven heb ik een link naar de New PC Studio software geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Ik zie het. Bedankt. Ik had net de samsung pc studio 3 gedownload.
Ik ga het meteen weer ongedaan maken :-D

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
Jochemmol schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:41:
Ik zie het. Bedankt. Ik had net de samsung pc studio 3 gedownload.
Ik ga het meteen weer ongedaan maken :-D
Ben benieuwd of jij niet de melding krijgt dat je device niet supported is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Ik heb zojuist me device geupdate via SNPS.

Alles in orde :P
Heb geen hard reset gedaan btw.. (gebruik ook nog geen 3g etc.)

Het werkt inderdaad pas na het uitvinken van USB gedoe:
"usb massa opslag moet uit staan bij: instellingen -> over het toestel -> extra instellingen -> vinkje uitvinken."

Pas daarna herkend de SNPS een GT-I7500 device, naast de Android(1) en Android(2).

[ Voor 12% gewijzigd door Hoyden op 09-09-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Heb jij een gewoon nederlands toestel en draaide jij hiervoor de originele H7?

Het herkennen is het probleem niet. Alleen dan zodra je wilt gaan updaten dan zegt ie dat mijn device niet herkend wordt.

Wat voor taal heb jij NSP en/of je telefoon? Misschien dat daar de issue vandaan komt.

[ Voor 57% gewijzigd door Danjel op 09-09-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Danjel schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:53:
Heb jij een gewoon nederlands toestel en draaide jij hiervoor de originele H7?
Ik heb een origineel Zwart Duits (Europees) toestel met originele CD en originele H7 "voorgeinstalleerd" :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
Ik volg nu die Odin tutorial, maar in het firmware bestand dat ik heb gedownload zit maar 1 .tar file.
Volgens de beschrijving zou ik voor boot, phone, pda en csc aparte bestanden moeten hebben. Of moet ik gewoon de 'one package' optie aanvinken? Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
_.-SuperstaR-._ schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:03:
Ik volg nu die Odin tutorial, maar in het firmware bestand dat ik heb gedownload zit maar 1 .tar file.
Volgens de beschrijving zou ik voor boot, phone, pda en csc aparte bestanden moeten hebben. Of moet ik gewoon de 'one package' optie aanvinken? Iemand enig idee?
Zie ook mijn eerdere post: je hoeft alleen de OPS-file en de PDA-file in te voeren. Als Odin H8 geflashed heeft meteen even een harde reset doen!

Eerste ervaringen zijn erg goed. Toestel reageert veel sneller, batterij-indicator is nauwkeuriger, scherm flikkert niet tot nauwelijks meer en 'Switches'-app werkt prima. Helaas lukt downloaden van Jupe apps nog steeds niet. Verder is het zeker de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Hmm, ik ben benieuwd. Ik heb over jou post heen gelezen denk ik.

Hij is nu bezig met updaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Danjel schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:30:
Hmm, ik ben benieuwd. Ik heb over jou post heen gelezen denk ik.

Hij is nu bezig met updaten. :)
Heuh, wat heb je nu gedaan dat het wel werkt? Er staat 2x een map met Android. Alleen in NPS kan ik dan geen telefoon selecteren. Vinkje aan/uit helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Via ODIN updaten. Alleen het OPS en tar bestand laden (tar laden in het PDA gedeelte).
Ik heb eerder een linkje gepost naar een tutorial.

Ik krijg alleen geen 3G connectie meer (vodafone). :/ zowieso is het blauwe streepje nu constant in beeld. Dus denk dat ik er morgen even mee terug ga naar de winkel.

[ Voor 37% gewijzigd door Danjel op 09-09-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Inderdaad. Hij herkent hem niet.

Heeft iedereen dat? (ik lees het meer).
Misschien leveren ze daarom in nederland geen CD mee. Omdat de software nog niet werkt. :?

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Jochemmol schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:27:
Inderdaad. Hij herkent hem niet.

Heeft iedereen dat? (ik lees het meer).
Misschien leveren ze daarom in nederland geen CD mee. Omdat de software nog niet werkt. :?
Ik had dat bij mijn originele G8-firmware niet, toen kon ik ook updaten via NPS naar H2. Nadat ik via Odin H7 had geflashed herkende hij de Galaxy nog wel maar ik kon de firmware niet meer updaten (melding: network login failed). Ook niet toen ik daarna via Odin weer G8 flashte (melding: device not supported oid). Heb NPS weer geuninstalled, vind het nutteloze software en het werkt bovendien uitermate traag. Via je Google-account kun je alles online syncen en updaten van de firmware gaat ook prima met Odin. Schijnt trouwens dat Samsung werkt aan een nieuwe versie van NPS die wel werkt (link). Wat ik wel mis is de mogelijkheid tot het syncen van muziek; had het wel prettig gevonden als je dat via NPS kon comprimeren, overzetten en beheren. Domweg copy-pasten van mapjes geeft toch verschillen in volume en kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Zo was ie toen ik hem kreeg.
Afbeeldingslocatie: http://www.surreal-light.nl/pics/samsung_galaxy.JPG

Zo ziet ie er nu uit...
Afbeeldingslocatie: http://www.surreal-light.nl/pics/galaxy_stuk.JPG

Ik was al niet de eerste die er in dit topic melding van maakte. Morgen maar eens langs de winkel of samsung support bellen/mailen.

Ik heb wel geupdate naar H8. Maar ookal ga ik nu terug naar H7, dan blijf ik het probleem behouden. Dus aan de update zal het niet liggen.

De switchers applicatie is trouwens wel een goeie! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Danjel op 09-09-2009 22:24 ]

• Dryhte
H7 > H8 via Odin, en alles ok (geen reboot nodig)...

Switchers alleen is al de moeite waard (zeker nu useful switches betalend geworden is), en alles lijkt nog net dat tikkeltje sneller te gaan. Voorlopig alles stabiel, afwachten!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Dryhte schreef op donderdag 10 september 2009 @ 18:13:
H7 > H8 via Odin, en alles ok (geen reboot nodig)...

Switchers alleen is al de moeite waard (zeker nu useful switches betalend geworden is), en alles lijkt nog net dat tikkeltje sneller te gaan. Voorlopig alles stabiel, afwachten!
Heb het ook via Odin gedaan, had H7 ook via Odin gedaan maar nu ging het niet goed :( Wilde niet meer starten, recovery via Nandroid gedaan en alles draait weer en hij is wel naar H8 gegaan. Ben benieuwd of de batterij nu weer wat langer mee wil gaan...

• Jochemmol
Op de site van samsung staat een nieuwe versie van de new pc suite.
Aan de bestandsnaam te zien is het een nieuwe versie.

Ik ben hem aan het downloaden en kijken of hij werkt
http://www.samsungmobile....model=GT-I7500&sw_type=SW

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Het blijft me verbazen.
De software staat nu op de nederlandse site.
Maar nog steeds dezelfde melding (toestel wordt niet herkent)

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
Ik ben inmiddels ook over naar de H8 firmware. Ik heb het met Odin gedaan gezien de Samsung applicatie ook bij mij melding geeft dat er geen updates beschikbaar zijn.

De firmware voelt iets sneller en het Batterijgebruik van 3G lijkt een stuk beter te zijn.

Wat ik wel al heb sinds ik het toestel heb, is dat bij applicaties als Shopsavvy de flitser aangaat bij het scannen van barcodes waardoor die dus overbelicht en onleesbaar is voor de camera. Het uitzetten van de flitser heeft helaas geen effect.

De batterij ben ik op zich wel tevreden mee. Hij gaat ongeveer 24 uur mee en in deze tijd luister ik ~5 uur naar webradio over 3G of Wifi en bel/sms/mail/surf ik wat. Wifi gebruikt overigens wel duidelijk minder stroom dan 3G. Ik zet verder ook altijd de verbinding terug naar 2G als ik niet meer nodig heb.

En in vergelijking met mijn oude HTC Touch Cruise is dit scherm echt super!! Er zit echt een groot verschil tussen AMOLED en LCD. Het is alleen jammer dat niet alle apps een volledig zwarte kleur gebruiken..

[ Voor 18% gewijzigd door Team-RiNo op 11-09-2009 11:13 ]

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick90
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-08-2024
Sinds kort heb ik ook de Samsung Galaxy. Ik heb alleen een paar problemen. Bij de New PC Studio krijg ik steeds een melding als ik mijn telefoon wil verbinden 'Apparaat wordt niet ondersteund.'. En ik kan af en toe mijn Home en Menu knop niet gebruiken. Daar stond in dit topic al iets over (ik zou mijn telefoon moeten locken en vervolgens de cameratoets in moeten drukken), maar dat werkt nu zelfs niet meer.

Heeft iemand voor deze problemen een oplossing? Want ik kan zo ook mijn telefoon software niet updaten doordat NPS niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
Weapons schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:34:
Sinds kort heb ik ook de Samsung Galaxy. Ik heb alleen een paar problemen. Bij de New PC Studio krijg ik steeds een melding als ik mijn telefoon wil verbinden 'Apparaat wordt niet ondersteund.'. En ik kan af en toe mijn Home en Menu knop niet gebruiken. Daar stond in dit topic al iets over (ik zou mijn telefoon moeten locken en vervolgens de cameratoets in moeten drukken), maar dat werkt nu zelfs niet meer.

Heeft iemand voor deze problemen een oplossing? Want ik kan zo ook mijn telefoon software niet updaten doordat NPS niet goed werkt.
Ik zou zeggen, lees de afgelopen 2 pagina's eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
Weapons schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:34:
En ik kan af en toe mijn Home en Menu knop niet gebruiken. Daar stond in dit topic al iets over (ik zou mijn telefoon moeten locken en vervolgens de cameratoets in moeten drukken), maar dat werkt nu zelfs niet meer.
Ik heb sinds gisteren ook dit probleem. Het is bij mij niet alleen de home knop maar alle knoppen aan de voorkant behalve de terug knop. Het lijkt er op dat het een mechanisch defect is gezien een paar tikjes met de telefoon tegen bijv. de tafel de knoppen weer laat werken.

Als dit blijft ga ik hem zeker terugsturen voor de garantie want het is behoorlijk irritant als je home knop niet meer werkt in sommige applicaties.

[ Voor 7% gewijzigd door Team-RiNo op 13-09-2009 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He, ik heb sinds kort ook een Samsung Galaxy, en heb sinds update een irritant probleem. Ik heb precies alle aanwijzingen gevolgd van het forum, (dus update via Odin, hard reset), maar kan sinds dien geen mobiel internet meer ontvangen. (wel wifi, maar niet 2G of 3G) Het is de versie I7500xxIH8 die ik er op heb. Herkent iemand dit probleem of heeft iemand oplossing? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:20:
He, ik heb sinds kort ook een Samsung Galaxy, en heb sinds update een irritant probleem. Ik heb precies alle aanwijzingen gevolgd van het forum, (dus update via Odin, hard reset), maar kan sinds dien geen mobiel internet meer ontvangen. (wel wifi, maar niet 2G of 3G) Het is de versie I7500xxIH8 die ik er op heb. Herkent iemand dit probleem of heeft iemand oplossing? Alvast bedankt!
Heb je wel een APN ingevuld staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
Verwijderd schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:20:
Ik moest na de update mijn APN gegevens invullen om internet te krijgen. Het kan ook zijn dat je nog een hard reset moet uitvoeren anders blijft je dataverbinding verbreken vlak na het opstarten van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-={Fred_Perry}=- schreef op zondag 13 september 2009 @ 22:26:
[...]

Heb je wel een APN ingevuld staan?
idd, dat was het probleem, erg bedankt!

Voor mensen met zelfde probleem: je kunt via ,Instellingen mobiel netwerk -> Namen toegangspunten -> opties, APN opnieuw invullen. Ik heb gegevens gewoon op internet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
Wat een waardeloze batterij, na 3 uur zonder te gebruiken, wifi en gps staat de batterij al op 75%. (batterij meter is nog helemaal vol, maar het progammathe 'battery status' geeft dat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

wrcveen schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:41:
Wat een waardeloze batterij, na 3 uur zonder te gebruiken, wifi en gps staat de batterij al op 75%. (batterij meter is nog helemaal vol, maar het progammathe 'battery status' geeft dat aan.
Je kan zien wat het meeste stroom vreet door naar je batterij status (Dial *#*#4636#*#*# en kies Battery History en selecteer op CPU Usage / Since Last unplugged). Ik had bijvoorbeeld een Battery Widget die zo vaak de status controleerde dat de batterij gewoon sneller leeg was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
FP, ken je zo nog 'dial' codes om verborgen features in Android of specifiek op de Galaxy te ontdekken? Ik heb al gezocht maar helaas niks gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
Dryhte schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:50:
FP, ken je zo nog 'dial' codes om verborgen features in Android of specifiek op de Galaxy te ontdekken? Ik heb al gezocht maar helaas niks gevonden...
http://android-dls.com/wiki/index.php?title=Secret_Codes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Thanks! Bookmarked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Iemand al een manier gevonden waarop je bookmarks kunt sorteren in Google Chrome Lite? Kom daar niet uit. Heb al vrij veel bookmarks maar ben er nog niet achter hoe ik die bijvoorbeeld kan sorteren op alfabet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Toch even rapporteren dat (weliswaar na een reset to factory settings) ook bij mij de H8 firmware spectaculair de batterijduur verbeterd heeft. Voordien had ik moeite om de batterij 20u aan de praat te houden, nu staat de batterij na 2 dagen en 1 nacht op 50%... ('k ga 'm nu wel opladen, want morgen heb ik 'm zeker nodig ;) en in mirakels geloof ik niet.)

Ik vraag me af hoe zoiets door een firmware update zo sterk kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
Dryhte schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:19:
Toch even rapporteren dat (weliswaar na een reset to factory settings) ook bij mij de H8 firmware spectaculair de batterijduur verbeterd heeft. Voordien had ik moeite om de batterij 20u aan de praat te houden, nu staat de batterij na 2 dagen en 1 nacht op 50%... ('k ga 'm nu wel opladen, want morgen heb ik 'm zeker nodig ;) en in mirakels geloof ik niet.)

Dat is goed om te horen, binnenkort maar eens updaten.
En hoe gaat het met de indicator in de statusbalk? Bij mij nu blijft ie heel lang 1 a 1,5 dagen groen maar als de indicator gaat lopen gaat het opeens heel hard. Beetje raar en vervelend dus.

SAMSUNG GALAXY LITE (video)

[ Voor 5% gewijzigd door MrMarcie op 14-09-2009 22:15 . Reden: Video ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tja, je begint maar rond de 50% een groot stuk zwart te zien he... vind ik ook jammer. Maar zolang dat niet betekent dat je nog maar een paar uur te gaan hebt (zoals bij vorige firmwares) kan ik daar best mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
Dryhte schreef op maandag 14 september 2009 @ 21:19:

Ik heb hem nu een week, Maar de eerste dagen was hij iedere nacht gedurende de nacht uitgegaan omdat de batterij op was. Terwijl ik apndroid aangezet had en gps, wifi en bt uit stonden.

Eergisteren met Odin geupdate (H8) volgens de beschrijving die in deze thread staat. (en ook een hard reset gedaan na de update). Maar ook toen had ik nog het probleem dat de batterij 's-nachts op was.
Daarna nog een keer de H8 update eroverheen geknald, maar nu voor 'one package' gekozen ipv alleen PDA. Of dit nou geholpen heeft of dat het iets anders is geweest weet ik niet, maar nu was de batterij nog gewoon vol toen ik vanochtend wakker werd. Ik had geen batterij status programma geinstalleerd, dus exacte cijfers kan ik niet geven, maar volgens mij maakt het echt veel verschil.

Let trouwens wel op, bij de H8 die in dit topic gelinked wordt staat een sms centrale ingesteld met een buitenlands nummer. Of het kwaad kan weet ik niet, maar kwam dit toevallig tegen toen ik alle instellingen naliep.

Weet iemand trouwens een goede batterij status widget? Ik meen ergens gelezen te hebben dat sommige van de batterij widgets de batterij juist heel erg belasten.

[ Voor 5% gewijzigd door Arson op 14-09-2009 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Ik heb niet echt verstand van telefoons updaten 8)7
Ik heb de tar file gedownload maar ik kan geen ODIN handleiding vinden.

Ik kan op google ook niet vinden wat ODIN is.
Weet iemand hier meer van?

Een harde reset betekend dat, dat ik alle software moet installeren?

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Jochemmol schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:18:
Ik heb niet echt verstand van telefoons updaten 8)7
Ik heb de tar file gedownload maar ik kan geen ODIN handleiding vinden.

Ik kan op google ook niet vinden wat ODIN is.
Weet iemand hier meer van?

Een harde reset betekend dat, dat ik alle software moet installeren?
Een kleine Odin uitleg :

http://translate.google.n...showthread.php%3Ft%3D4390

(Vertaald van Italiaans naar Engels)

En met een harde reset moet je inderdaad je software opnieuw installeren en je settings opnieuw doen, backupppen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ik vind in de menustructuur van Android niks terug over backup&restore. Ik veronderstel dat je een app gebruikt om te backuppen? Kan je zeggen welke app daar goed voor is? (ik heb de vorige twee updates gewoon effe geslikt en al mijn smsjes vaarwel gewuifd... gelukkig syncen de kalender en de contacts met gmail, en de settings terug goed zetten duurt maar een paar minuten)

En voor Jochemmol, als je Odin en de firmware wil downloaden zonder account op hdblogs.it, ga dan eens in deze thread kijken: http://androidforums.com/...sung-new-pc-studio-4.html Daar heb ik m'n info en files gehaald.

[ Voor 25% gewijzigd door Dryhte op 15-09-2009 06:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
_.-SuperstaR-._ schreef op maandag 14 september 2009 @ 22:17:
[...]
Ik heb hem nu een week, Maar de eerste dagen was hij iedere nacht gedurende de nacht uitgegaan omdat de batterij op was. Terwijl ik apndroid aangezet had en gps, wifi en bt uit stonden.

Eergisteren met Odin geupdate (H8) volgens de beschrijving die in deze thread staat. (en ook een hard reset gedaan na de update). Maar ook toen had ik nog het probleem dat de batterij 's-nachts op was.
Daarna nog een keer de H8 update eroverheen geknald, maar nu voor 'one package' gekozen ipv alleen PDA. Of dit nou geholpen heeft of dat het iets anders is geweest weet ik niet, maar nu was de batterij nog gewoon vol toen ik vanochtend wakker werd. Ik had geen batterij status programma geinstalleerd, dus exacte cijfers kan ik niet geven, maar volgens mij maakt het echt veel verschil.
Dit vind ik een interessante constatering. Heb dus net ook via de one-package optie via Odin H8 geflasht. Ben benieuwd of het uitmaakt. Deed het eerst door alleen de PDA-file te selecteren. Zal ook het sms-nummer eens nakijken.

Repost: iemand een idee hoe je je bookmarks kunt ordenen in Google Chrome Lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Dryhte schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 06:45:
Ik vind in de menustructuur van Android niks terug over backup&restore. Ik veronderstel dat je een app gebruikt om te backuppen? Kan je zeggen welke app daar goed voor is? (ik heb de vorige twee updates gewoon effe geslikt en al mijn smsjes vaarwel gewuifd... gelukkig syncen de kalender en de contacts met gmail, en de settings terug goed zetten duurt maar een paar minuten)

En voor Jochemmol, als je Odin en de firmware wil downloaden zonder account op hdblogs.it, ga dan eens in deze thread kijken: http://androidforums.com/...sung-new-pc-studio-4.html Daar heb ik m'n info en files gehaald.
Ik backup mijn data en applicaties met MyBackup Pro, handig met terugzetten van instellingen/sms en mms, call history enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arson
Dryhte schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 06:45:

Als het je alleen om je smsjes gaat, dan is er ook sms backup. Die schrijft je smsjes ook weg naar je gmail. Wel een goed programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Ik ga het allemaal eens proberen. :)
Het enige nadeel is dat ODIN 'zegt' dat er geen andere suites geinstalleerd mogen zijn.
Het probleem is dat ik de NPCS heb geinstalleerd. Ik had eerst de PC Suite en daarna de engelse NPCS maar bij uninstallen was altijd mijn hal.dll beschadigt en ik heb al 2x windows opnieuw moeten installeren |:(

Maar als de PC suite niet werkt hoe gaat het dan met de android updates? of werkt dat niet via een PC suite?

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
Jochemmol schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:58:

Het enige nadeel is dat ODIN 'zegt' dat er geen andere suites geinstalleerd mogen zijn.
Ik heb ODIN gewoon gebruikt met de Suite van Samsung en ben geen problemen tegengekomen.
Jochemmol schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:58:
Maar als de PC suite niet werkt hoe gaat het dan met de android updates? of werkt dat niet via een PC suite?
De software geeft aan dat er geen updates beschikbaar zijn omdat Samsung nog geen update beschikbaar heeft gemaakt voor de Nederlandse galaxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
de samsung suite geeft niet de melding dat er geen updates zijn maar dat het toestel niet wordt herkend

Mooi dat de suite geen problemen geeft met ODIN anders kon ik weer windows installeren

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
Jochemmol schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:59:
de samsung suite geeft niet de melding dat er geen updates zijn maar dat het toestel niet wordt herkend

Mooi dat de suite geen problemen geeft met ODIN anders kon ik weer windows installeren
Een pagina terug staat daar een oplossing voor.. Had je zelf ook kunnen lezen, anders even posten wat je al geprobeerd hebt.
Hoyden schreef op woensdag 09 september 2009 @ 19:47:
Ik heb zojuist me device geupdate via SNPS.

Alles in orde :P
Heb geen hard reset gedaan btw.. (gebruik ook nog geen 3g etc.)

Het werkt inderdaad pas na het uitvinken van USB gedoe:
"usb massa opslag moet uit staan bij: instellingen -> over het toestel -> extra instellingen -> vinkje uitvinken."

Pas daarna herkend de SNPS een GT-I7500 device, naast de Android(1) en Android(2).

[ Voor 7% gewijzigd door Team-RiNo op 15-09-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Ik heb ook geen probleem ;)
De samsung suite herkent het toestel niet. Hij zegt toestel wordt niet ondersteund.
Ik heb de software gedownload vanaf de samsung site.
Hij heeft een duitstoestel met de samsung suite CD.

Wat ik ook doe de suite herkent het toestel niet. (de suite werkt niet).
De reden dat hij ws wel kan updaten is omdat de H8 software niet gereleased is in nederland. Het is officieel een O2 update.
Misschien omdat hij het toestel in duidsland heeft gekocht dat de suite dat herkent en de O2 update wel download.

Jochemmol

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
Sinds een paar dagen heb ik ook een samsung galaxy, maar ik heb toch nog een paar vragen:

Hoe kan ik zorgen dat de trilfunctie aan blijft staan wanneer ik de telefoon op stil zet?

En hoe kan ik zorgen dat de telefoon niet de hele tijd met internet verbinding maakt? (ook om o.a. batterij te besparen)

Ik lees over de "H8 update", dat zal ik dan maar even moeten proberen :D

Alvast bedankt!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

pingwings schreef op woensdag 16 september 2009 @ 07:32:
Sinds een paar dagen heb ik ook een samsung galaxy, maar ik heb toch nog een paar vragen:

Hoe kan ik zorgen dat de trilfunctie aan blijft staan wanneer ik de telefoon op stil zet?

En hoe kan ik zorgen dat de telefoon niet de hele tijd met internet verbinding maakt? (ook om o.a. batterij te besparen)

Ik lees over de "H8 update", dat zal ik dan maar even moeten proberen :D

Alvast bedankt!
Je kan met Volume Down hem op trillen zetten, hierdoor trilt hij alleen en maakt hij geen geluid (Zet standaard alle geluiden uit op telefoons, hekel aan ringtones)

Je kan met APNDroid je internetverbinding uitzetten en weer aan wanneer je het wil gebruiken, doe het zelf ook om batterij te sparen. Ben nog op zoek naar een tool die een Idle-Disconnect doet en weer connect wanneer nodig, op Windows Mobile had ik dat ook en scheelt toch weer behoorlijk wat batterijgebruik.

De H8 update zorgt wel voor een beter batterijduur, aanrader!

• pingwings
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 00:15
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 16 september 2009 @ 07:55:
[...]

Je kan met Volume Down hem op trillen zetten, hierdoor trilt hij alleen en maakt hij geen geluid (Zet standaard alle geluiden uit op telefoons, hekel aan ringtones)

Je kan met APNDroid je internetverbinding uitzetten en weer aan wanneer je het wil gebruiken, doe het zelf ook om batterij te sparen. Ben nog op zoek naar een tool die een Idle-Disconnect doet en weer connect wanneer nodig, op Windows Mobile had ik dat ook en scheelt toch weer behoorlijk wat batterijgebruik.

De H8 update zorgt wel voor een beter batterijduur, aanrader!
Bedankt!
Apndroid werkt lekker simpel :p

Ah nu zie ik hoe ik dat kan doen met die volumeknoppen! beetje raar dat zoiets niet via de instellingen te zetten is.. maarja (misschien in een volgende update :) ).

De h8 update, is die te installeren via de samsung pc studio? (had zoiets ergens gehoord).

[ Voor 0% gewijzigd door pingwings op 16-09-2009 08:49 . Reden: smilie wou niet smilen ]

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

pingwings schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:48:
[...]

De h8 update, is die te installeren via de samsung pc studio? (had zoiets ergens gehoord).
Met een beetje geluk wel, maar bij de meesten hier lukt het niet via de pc studio op dit moment. (Of omdat hij nog niet uit is gebracht voor Nederland of omdat ze al andere updates hebben gedaan). Je kan het via Odin proberen, lees dit topic voor links of kijk bijvoorbeeld eens op android.hdblog.it ...

• wrcveen
Als ik het toestel in landscape hou dan kan ik geen contacten bewerken. Althans de letters die je aanklikt op het toetsenbord verschijnen niet in beeld. Maar na het opslaan staan ze er wel degelijk. Het toestel verticaal houden geeft geen problemen. Bekende bug, heb de H8 firmware?

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

wrcveen schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:10:
Als ik het toestel in landscape hou dan kan ik geen contacten bewerken. Althans de letters die je aanklikt op het toetsenbord verschijnen niet in beeld. Maar na het opslaan staan ze er wel degelijk. Het toestel verticaal houden geeft geen problemen. Bekende bug, heb de H8 firmware?
Zelf heb ik dit probleem niet (Heb H8 maar de Hero Rom beta 2 erop staan), bij eerste keer openen voor bewerken moest ik wel een keer back doen en dan het nummer aanklikken

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en abonnementen mogen in dit topic.