Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Volgens mij kom je dan toch bij dit soort universele houders uit eventueel gecombineerd met een autolader. Bij Brodit hebben ze iig nog geen carkit/houder voor de Galaxy. Ben zowiezo wel erg benieuwd of er strakke bureau- en/of autohouders uit zullen komen. Dat vind ik een nadeel van de locatie van de micro-usb aansluiting van de Galaxy. Het ziet er wel strak uit en het klepje zorgt ervoor dat er geen vuil in komt, maar erg praktisch is het niet. Mijn huidige HTC S740 plug je gewoon overal in (houder thuis/kantoor/auto) en hij laadt ook meteen op. Maar misschien dat daar nog wel innovatieve oplossingen voor worden bedacht.
Op androidhilfe.de hebben ze een draadje geopend voor Galaxy-accessoires.

[ Voor 8% gewijzigd door nightcrow op 25-08-2009 09:27 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
CLB schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 00:40:
Yes via 't filmen ken ik 't, maar dat is een 'omweg'.. Naja ook niet de grootste issue, wel jammer.
Kan inmiddels wel, zie hier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm nice nice... weer een pluspuntje voor de Galaxy..

En toch vraag ik het hier nog een keer..
Ik ben op zoek naar een officiele bron van Samsung zelf waarin ze zeggen hoeveel RAM de Galaxy heeft.
Al die bronnen van 'ik heb het via Samsung zelf' doen me niks.. Wat is er nou moeilijk aan om op de website
van Samsung bij de specs 192MB RAM neer te plempen of even een CEO op YouTube te laten blaten..? |:(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 14-09 14:44
CLB schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:01:
[...]

Hmm nice nice... weer een pluspuntje voor de Galaxy..

Ik ben op zoek naar een officiele bron van Samsung zelf waarin ze zeggen hoeveel RAM de Galaxy heeft.
Al die bronnen van 'ik heb het via Samsung zelf' doen me niks.. Wat is er nou moeilijk aan om op de website
van Samsung bij de specs 192MB RAM neer te plempen of even een CEO op YouTube te laten blaten..? |:(
Zie: Verwijderd in "Samsung Galaxy I7500"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik zeg is dat gewoon een bron a la 'ik heb het van Samsung gehoord blablabla'

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi_roy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-09 16:05
CLB schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:40:
Zoals ik zeg is dat gewoon een bron a la 'ik heb het van Samsung gehoord blablabla'
Mja, dit zou je toch in een spec sheet verwachten. Worden die niet gepubliceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blijkbaar is de Samsung Galaxy 1 groot en wazig mysterie bij Samsung...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik zat op youtube en zag dit filmpje.

Ik denk dat het een nederlander is. Omdat hij buienradar en funda zo goed uitspreekt ;)

Hij heeft een filmpje over dat layer. Maar hij heeft ook de wit/zilver versie.
Ik vind hem opzich wel mooi
http://www.mobypicture.com/user/Dutchcowboy/view/457759

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:31
*weg* levertijden horen in [ABO] Samsung Galaxy I7500 levertijden + abonnementen-topic, mits het voldoet aan de topicregels.

[ Voor 121% gewijzigd door pven op 27-08-2009 08:55 . Reden: toevoeging ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
*weg* daar hebben we [ABO] Samsung Galaxy I7500 levertijden + abonnementen-topic voor

[ Voor 92% gewijzigd door pven op 27-08-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Jochemmol schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:11:
Ik zat op youtube en zag dit filmpje.

Ik denk dat het een nederlander is. Omdat hij buienradar en funda zo goed uitspreekt ;)

Hij heeft een filmpje over dat layer. Maar hij heeft ook de wit/zilver versie.
Ik vind hem opzich wel mooi
http://www.mobypicture.com/user/Dutchcowboy/view/457759
Vind dat wel moeilijk om te beoordelen omdat ie eigenlijk helemaal niet volledig in beeld komt. Bovendien is de kwaliteit van de video crappy. Zal wel n iPhone zijn. ;)

Voor de rest voegt het filmpje eigenlijk ook niets toe. Tis meer een teaser. Als ie nou dat Layar eens laat zien met buienradar bijvoorbeeld. Ben daar wel benieuwd naar. Layar is trouwens volgens mij ook los van de Galaxy te vinden in de app-store van Android (voor diegenen die hem in Duitsland hebben besteld including me).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Dat ben ik ook met je eens.

Het was meer dat ik dat filmje zag en het mij wel een 'indicatie' gaf van het design van de wit/zilvere.
Ik had die nog nooit gezien.

Het geeft wel een hele andere uitstraling dan een zwarte. Ik ben er nog niet over uit.

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamayo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:02
Samsung Galaxy i7500 + Vodafone APN instellingen (internet & mms)

Name: Vodafone live!
APN: live.vodafone.com (particulier) of office.vodafone.com (zakelijk)
Proxy: <Not set>
Port: <Not set>
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: <Not set>
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS port: 8799
MCC: 204
MNC: 04
APN type: internet + mms
Authentification Type: Secure(CHAP)

let op: instellingen opslaan.

@Pinata: Misschien kan je APN settings aan de startpost toevoegen?

[ Voor 14% gewijzigd door tamayo op 27-08-2009 12:00 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 00:06:
Heeft iemand al een andere ROM op zjin Samung Galaxy gezet? Lees op http://www.androidmag.net...xy-fatal1ty-e-drakaz.html dat er dus een is, maar vraag me af hoe goed/compleet hij is... Voor de G1 zijn er er een redelijk aantal te downloaden van Cyanogen, is de Galaxy dan zo verschillend (afgezien van het toetsenbord)?
Heb dus nu de Fatal1ty rom erop gezet, was even schrikken omdat hij default in Italiaans start (Gewoon rustig lezen en switchen naar Engels), en het ziet er allemaal goed uit. Keyboard deed het niet gelijk , HTC_IME via adb install erop gezet en toen kon ik weer typen...Pff.. Was wel even spannend :)

Anyways, deze ROM schijnt een lagere clock-snelheid op de CPU te zetten waar ik niet zoveel van merk maar de accu gaat nu opvallend langer mee :) Wat ook leuk is, toeval of niet, ik kan nu wel van de market Copy-Protected apps downloaden! (Wilde Pure Calendar installeren en ik kon hem niet van de market halen) Lijkt dus, misschien, niet aan de provider te liggen maar aan de firmware/rom van de standaard Galaxy?!?

Ben er in ieder geval wel blij mee, iets nieuwere ROM (Nog geen multi-touch achtige dingen helaas) en alle Apps kunnen downloaden en een langere accu-duur _/-\o_

https://powershellisfun.com

• nightcrow
Heb gisteren het apparaatje opgehaald bij onze buren en ik moet zeggen, het is echt een strak ding. Heb even moeten zoeken naar de instellingen voor mobiel internet van Telfort. Gevonden op internet:

Bij de instellingen voor een nieuw APN achter "naam": Telfort
Achter "APN": Internet
Achter "Gebruikersnaam": telfort
Achter "Wachtwoord": telfort
Verder helemaal niets en in het lijstje "namen toegangspunten" alleen Telfort op AAN zetten
Daarna de optie "gegevensroaming" aanvinken in het overzichtsscherm

Omdat Telfort gebruikt maakt van het KPN-netwerk ziet de Galaxy (net als de Hero) mobiel internet als roaming. Je zult daarom ook altijd een r-symbooltje blijven zien. Dat schijnt dus niet te leiden tot torenhoge kosten.

Na dit te hebben ingesteld meteen even de browser getest en de appstore natuurlijk. Algemene indruk is dat alles echt prima werkt. Nog geen lag gehad oid. Ook de flister van de camera doet zijn werk goed. Bij schemer zijn de foto's toch echt veel beter dan zonder flits. Zal het toestel de komende dagen nog wat verder testen.

Verwijderd

Gefeliciteerd met je aanwinst Nightcrow. Misschien kun je gelijk eens testen of jij ook iets merkt van de vermeende problemen met de Samsung Galaxy. Ben erg benieuwd naar je bevindingen.

Gisteren vond ik dit berichtje op een nederlandse Android site:

"Vanuit de UK komen geruchten dat de Samsung Galaxy daar tijdelijk niet via operator O2 verkrijgbaar is. De reden zou zijn, dat O2 wacht tot er een aantal problemen met de Galaxy zijn opgelost. Gebruikers in Frankrijk en Duitsland zouden klachten hebben over een flikkerend scherm, spontane resets, crashes en een accuduur die nog slechter is dan die van deT-Mobile G1. Al met al geen zaken die je als fabrikant en verkopende operator bij een nieuw toestel wilt zien. Volgens O2 gaan ze de Samsung Galaxy weer in het assortiment opnemen als de problemen verholpen zijn.

Of de problemen zich ook voordoen bij Nederlandse gebruikers is onvoldoende bekend. Op een Italiaans Android-forum is ondertussen een aardige bloemlezing over Galaxy problemen te vinden"

• tamayo
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:50:
Gebruikers in Frankrijk en Duitsland zouden klachten hebben over een flikkerend scherm, spontane resets, crashes en een accuduur die nog slechter is dan die van deT-Mobile G1. Al met al geen zaken die je als fabrikant en verkopende operator bij een nieuw toestel wilt zien. Volgens O2 gaan ze de Samsung Galaxy weer in het assortiment opnemen als de problemen verholpen zijn.
Ik heb dit toestel vanaf maandag, hiervoor had ik de HTC Magic. Er zijn inderdaad wat bugs bijv. accu meter komt niet overeen met echte levensduur van accu: na een dag gebruik houd het ineens op. Ik heb soms een spontane reset gehad van het toestel, maar dit had ik ook met de Magic. Flikkerend scherm heb ik nog niet gehad. Echter denk ik dat dit soort problemen aan de software liggen. Dus wachten op updates. Hardware is prima in orde. Het scherm is prachtig (diep zwart en kleuren spatten van het scherm) en het toestel voelt goed aan. De 4+ toets had echter vierkant mogen zijn, dat was een stuk praktischer geweest wanneer je het toestel liggend gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door tamayo op 27-08-2009 12:12 ]

Nog steeds niemand..
CLB schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:01:
[...]
Ik ben op zoek naar een officiele bron van Samsung zelf waarin ze zeggen hoeveel RAM de Galaxy heeft. Al die bronnen van 'ik heb het via Samsung zelf' doen me niks.. Wat is er nou moeilijk aan om op de website van Samsung bij de specs 192MB RAM neer te plempen of even een CEO op YouTube te laten blaten..? |:(

• nightcrow
Verwijderd schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 08:50:
Gefeliciteerd met je aanwinst Nightcrow. Misschien kun je gelijk eens testen of jij ook iets merkt van de vermeende problemen met de Samsung Galaxy. Ben erg benieuwd naar je bevindingen.

Gisteren vond ik dit berichtje op een nederlandse Android site:

"Vanuit de UK komen geruchten dat de Samsung Galaxy daar tijdelijk niet via operator O2 verkrijgbaar is. De reden zou zijn, dat O2 wacht tot er een aantal problemen met de Galaxy zijn opgelost. Gebruikers in Frankrijk en Duitsland zouden klachten hebben over een flikkerend scherm, spontane resets, crashes en een accuduur die nog slechter is dan die van deT-Mobile G1. Al met al geen zaken die je als fabrikant en verkopende operator bij een nieuw toestel wilt zien. Volgens O2 gaan ze de Samsung Galaxy weer in het assortiment opnemen als de problemen verholpen zijn.

Of de problemen zich ook voordoen bij Nederlandse gebruikers is onvoldoende bekend. Op een Italiaans Android-forum is ondertussen een aardige bloemlezing over Galaxy problemen te vinden"
Las dat bericht ook dus ben alert op de problemen die erin worden genoemd. Heb geen last van een flikkerend scherm (las op Androidhilfe.de dat dat flikkerende scherm vooral of alleen optreedt bij het gebruik van Edge). Ook geen last van spontane resets (draai nog de originele rom). Wat betreft de accu heb ik nog wat twijfels. Heb het idee dat als de Galaxy in de beschermhoes zit hij de accu leegtrekt ofzo. Die ging vandaag wel erg rap namelijk maar hij lijkt zich nu wel weer wat normaler te gedragen. ;)

Het punt van de accu hou ik nog in de gaten, voor de rest is het echt puur genieten. Android draait echt prima en is echt een verademing ten opzichte van winmo standard dat ik hiervoor gebruikte op mn S740. Ook de appstore is verslavend, volop handige en leuke gratis apps. De Galaxy zelf voelt solide aan en is net zwaar genoeg om goed in de hand te liggen en niet zwaar genoeg om lomp te zijn.

Wat me verder bevalt zijn de hardwarebuttons onder het scherm. Die werken echt prima en voelen goed en degelijk aan. Kortom, vooralsnog weinig te klagen.

• mawi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-09 13:32
nightcrow schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 20:51:
[...]

Las dat bericht ook dus ben alert op de problemen die erin worden genoemd. Heb geen last van een flikkerend scherm (las op Androidhilfe.de dat dat flikkerende scherm vooral of alleen optreedt bij het gebruik van Edge). Ook geen last van spontane resets (draai nog de originele rom). Wat betreft de accu heb ik nog wat twijfels. Heb het idee dat als de Galaxy in de beschermhoes zit hij de accu leegtrekt ofzo. Die ging vandaag wel erg rap namelijk maar hij lijkt zich nu wel weer wat normaler te gedragen. ;)

Het punt van de accu hou ik nog in de gaten, voor de rest is het echt puur genieten. Android draait echt prima en is echt een verademing ten opzichte van winmo standard dat ik hiervoor gebruikte op mn S740. Ook de appstore is verslavend, volop handige en leuke gratis apps. De Galaxy zelf voelt solide aan en is net zwaar genoeg om goed in de hand te liggen en niet zwaar genoeg om lomp te zijn.

Wat me verder bevalt zijn de hardwarebuttons onder het scherm. Die werken echt prima en voelen goed en degelijk aan. Kortom, vooralsnog weinig te klagen.
Goed om te horen dat ie bevalt; je hoort zoveel verschillende verhalen momenteel. Ik verwacht 'm begin volgende week en wat betreft de accu, zou deze niet gewoon een aantal maal opgeladen moeten zijn om een goede status weer te kunnen geven? Volgens mij had ik exact hetzelfde met m'n TyTN II twee jaar geleden. Ik heb het ook wel een beetje gehad met Windows Mobile en heb ook hoge verwachtingen van Android....

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Hmm, iemand enig idee waar je drivers voor dit toestel kunt vinden voor Windows? Kan er namelijk nergens drivers voor vinden :X

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

DaannO schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:22:
Hmm, iemand enig idee waar je drivers voor dit toestel kunt vinden voor Windows? Kan er namelijk nergens drivers voor vinden :X
Drivers staan op de New PC Studio, voor de Fastboot en Recovery kun je de Android SDK USB drivers gebruiken als je de .inf file aanpast (Zie mijn post in dit topic met de waardes die je moet toevoegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domipost
  • Laatst online: 29-08 08:12
Weet iemand hoe het zit met screenshots maken met DDMS? Ik heb Samsung PC Suite en Samsung New PC Suite geïnstalleerd en de .inf file in de SDK aangepast, maar DDMS herkent hem niet? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
mawi schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 21:52:
[...]

Goed om te horen dat ie bevalt; je hoort zoveel verschillende verhalen momenteel. Ik verwacht 'm begin volgende week en wat betreft de accu, zou deze niet gewoon een aantal maal opgeladen moeten zijn om een goede status weer te kunnen geven? Volgens mij had ik exact hetzelfde met m'n TyTN II twee jaar geleden. Ik heb het ook wel een beetje gehad met Windows Mobile en heb ook hoge verwachtingen van Android....
Denk idd ook dat dat nog wel zou kunnen schelen. Om de accu echt volledig opgeladen te krijgen moet je hem ook vrij lang ingeplugd laten zitten, ook al geeft ie aan dat de accu vol is. Laatste gedeelte duurt trouwens erg lang vanwege het niet-lineaire laadverloop van dit soort accu's. Als je hem er dan vanaf haalt heb je ongeveer 92%. Heb hem nu twee keer volledig laten ontladen (de eeuwige discussie of dat slecht is voor een Li-Ion accu of niet even negerend) en hem vannacht rustig laten laden. Hij geeft nu 100% aan. Ben benieuwd hoe het loopt vandaag. Heb ook het idee dat bepaalde apps (zoals een google-reader of nu.nl) ook behoorlijk slurpen.

Koppeling met de Parrot CK3100 trouwens was trouwens geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tamayo
Heeft iemand de Galaxy al geROOT? zoja, zou er een stap voor stap uitleg gegeven kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
IDD, de uitleg op http://forum.hdblog.it/showthread.php?t=3926 volstaat voor mij iig niet ('boot in fastboot mode' - wtf?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Dryhte schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 15:00:
IDD, de uitleg op http://forum.hdblog.it/showthread.php?t=3926 volstaat voor mij iig niet ('boot in fastboot mode' - wtf?).
Fastboot:
Toestel uit, power-on + call inhouden (Bellen en ophangen toets dus)

Recovery mode:
Toestel uit, Volume-Down, power-on en call inhouden (Volume -, bellen en ophangen toets dus)

Je moet voor beide dingen (Fastboot en Recovery) nog wel usb drivers installeren, zie mijn post hierover in dit topic hoe je de .inf file moet aanpassen van de Android SDK.

[ Voor 16% gewijzigd door Tags NL op 28-08-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
dus maw dit doen terwijl ze aan de usb hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Laatst online: 10-09 08:26
Ja, anders kan je geen commando's sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Je moet wel alles goed doorlezen voordat je aan dit soort dingen begint, klakkeloos commando's overtikken en het misschien missen dat er iets fout gaat is niet handig...

Het is mij dus wel gelukt op deze manier en ben nu bezig met andere ROM's erop te zetten, op dit moment gebruik ik de Fatal1ty v1.3 ROM (http://translate.google.n...mod-galaxy.html%26hl%3Dnl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlkiller
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:20
Als ik dat ding in fastboot-modus laat booten, dan blijft ie daar omstreeks 2 minuten in en daarna boot ie normaal... Hoort dat zo? Het is niet te doen om die drivers te installeren enzo... Laat staan commando's intypen enzo...

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

jlkiller schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:43:
Als ik dat ding in fastboot-modus laat booten, dan blijft ie daar omstreeks 2 minuten in en daarna boot ie normaal... Hoort dat zo? Het is niet te doen om die drivers te installeren enzo... Laat staan commando's intypen enzo...
Hij staat een tijd in Fastboot modus zodat je een nieuwe recovery.img erop kan zetten en dan moet je het inderdaad doen met adb vanuit de Android SDK. (ADB werkt alleen als je drivers installeert)

Je zult er toch wel wat moeite voor moeten doen, daarna kun je Root applicaties installeren of nieuwe ROMS installeren... De procedure is best te doen, maar je zult je er toch wel iets in moeten gaan verdiepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
reclame (it)

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Er schijnt weer een nieuwe update aan te komen waarmee je oa meer RAM vrij hebt na het opstarten (link). Hij is alleen nog maar uitgegeven voor Italië, maar hier vind je de handleiding voor installeren. >:)

De accu van mijn Galaxy gedraagt zich nu redelijk ok. Gisteren na een volle nacht laden heel lang op de 100% en daarna met af en toe internet, bellen, mailen en sms was het gebruik gedaald tot ongeveer 80%. Toen bij thuiskomst meerdere uren zeer intensief gebruik :P en om 23:15 was ie leeg. Dat kan slechter volgens mij. Bovendien lijkt de accu steeds beter te gaan presteren na een aantal keer volledig op- en ontladen.

Wat me verder opvalt is dat ik me totaal niet erger aan de vingerafdrukken. Daar is het toestel idd erg gevoelig voor, maar het scherm is zo betoverend mooi dat het me niet opvalt. En hoe vaak kijk je naar de achterkant van je toestel?

Had zelf nog wel vrees voor de sluiting voor de micro-usb aansluiting maar dat voelt ook allemaal goed aan. Vind de usb-kabel zelf wel te kort.

Kortom, so far so good! Voordat ik aan het rooten ga beginnen eerst maar eens wat andere thema's op de Galaxy proberen. Iemand al ervaringen met aHome, openhome of freshface? Heb de gratis versies gisteren geprobeerd maar je krijgt overal zoveel gadgets bij waar je niet op zit te wachten, dat ik nu toch weer de standaard skin heb draaien. Van de drie vond ik persoonlijk freshface nog het beste. Je kunt daarmee ook 5 of nog meer homescreens creëren a la Sense. Weer een minpunt van de review op Mobile Cowboys ontkracht ;)

[ Voor 6% gewijzigd door nightcrow op 29-08-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Als je aan het rooten begint, hou je dan aub een 'log' bij (stap voor stap, voor dummies)? (btw - mijn Galaxy is gisteren niet binnengekomen - curse GLS :((( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Vanochtend H7 geflasht conform de handleiding in mijn eerdere post (die handleiding is inmiddels aangepast, werkte eerst niet goed) en het toestel lijkt inderdaad sneller. Zal eens kijken of ik een goede app kan vinden om de hoeveelheid RAM goed te monitoren. Best handig dat je na een harde reset of een update je via 'my downloads' in de appstore al je eerder gedownloade apps op een rijtje hebt. :)

Ben er inmiddels ook achter dat de meegeleverde PC Suite van Samsung alleen gebruikt kan worden om updates te installeren (al werkt dat sinds H7 ook niet meer). Uberhaupt een verbinding maken viel me tegen: bluetooth werkt alleen nog maar voor de overdracht van audio via AD2P (en met de Carkit) dus het moet via de USB-kabel. Daarvoor moet je wel via instellingen - over het toestel - extra instellingen - alleen massaopslag uitvinken. Nogal omslachtig dus.

[ Voor 0% gewijzigd door nightcrow op 30-08-2009 08:02 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
Wanneer komt dit kreng nou officieel uit?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Zosas schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:58:
Deze week nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoF
  • Laatst online: 19:18
Sterker nog, hij is vandaag leverbaar bij BelCompany!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nightcrow schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 08:01:
bluetooth werkt alleen nog maar voor de overdracht van audio via AD2P (en met de Carkit)
Dat is algemeen bekend en 'n Android issue, niet van de I7500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zosas schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 09:58:
Daarvoor hebben we nou juist [ABO] Samsung Galaxy I7500 levertijden + abonnementen-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
Die heb ik inmiddels gevonden... gevalletje van slecht gelezen in de startpost ;)
NicoF schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:18:
Sterker nog, hij is vandaag leverbaar bij BelCompany!
Ja, voor 529,- euro 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Valandil op 01-09-2009 11:31 ]

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Laatst online: 06:22
Ik kwam nog wat info tegen betreffende het updaten van de Galaxy naar Android 2.0 Donut wanneer het eenmaal zo ver is. Ik weet niet in hoeverre dit een betrouwbare bron is, maar het lijkt dus geen probleem te zijn.

http://www.google.com/sup...id=6574d30cd043e873&hl=en

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Nog een aantal vraagjes voor de gelukkige bezitters van deze telefoon:

- Hoe is het geluid van de ingebouwde luidspreker van de Galaxy? Als je bijvoorbeeld ergens buiten zit, is de muziek dan goed hoorbaar? En de handsfree functie, is die voldoende voor af en toe gebruik in de auto?
(Misschien dat iemand het weet in vergelijk met de N95, die behoorlijk krachtige speakertjes had.)

- Voor symbian (N95) is een programma te downloaden genaamd SportsTracker. Erg handig proggie om afgelegte routes tot in detail terug te kijken en op google maps weer te geven. Is iemand al zoiets voor Android tegen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Harmani schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 13:11:
Ik kwam nog wat info tegen betreffende het updaten van de Galaxy naar Android 2.0 Donut wanneer het eenmaal zo ver is. Ik weet niet in hoeverre dit een betrouwbare bron is, maar het lijkt dus geen probleem te zijn.

http://www.google.com/sup...id=6574d30cd043e873&hl=en
Waarschijnlijk zullen alle huidig beschikbare Android-telefoons de overstap kunnen maken, op de G1 na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
[b]
- Voor symbian (N95) is een programma te downloaden genaamd SportsTracker. Erg handig proggie om afgelegte routes tot in detail terug te kijken en op google maps weer te geven. Is iemand al zoiets voor Android tegen gekomen?
Misschien is dit iets?

http://www.androlib.com/a...id-maps-mytracks-iwn.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kijk anders even in Android Software & Discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
Kurztest Samsung i7500 Galaxy (Vandaag geplaatst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er ook mensen die het witte exemplaar al binnenhebben..
En zoja kunnen jullie wat mooie macro-foto's schieten.. Van die 2 witte foto's op internet word ik ook niet blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Dat lijkt er inderdaad dicht bij in de buurt te komen. Hopen dat het net zo uitgebreid is! Bedankt!

@ RoD: zal hier verder niet meer ingaan op software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Ben heel benieuwd naar welke rom er op de witte Galaxy draait. Zou iemand met een wit toestel dat kunnen checken onder instellingen - over het toestel - smalbandversie? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Laatst online: 13-09 14:48
efeltee schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 12:55:
Even een waarschuwing om de firmware NIET te updaten naar I7500XXIG8 !!

Het is een crappy firmware waardoor je mobiel random gaat rebooten (1-2x per dag). Heb het helaas gedaan maar voor diegene die het nog niet gedaan hebben hou het bij de 'oude' firmware.
Ik heb ondertussen een i7500 (Edit > Het is een zwarte) en deze is standaard voorzien van i7500XXIG8.
:)

En dit staat er ook bij:
CSC: I7500VIAIG6
Wat dat ook betekenen mag.

Ik dacht alleen dat de Studio New PC Studio software iets makkelijker was.
Ik zie nu o.a. wel 2 verwisselbare schijven in Windows Explorer, maar kan er niks mee. Ik heb geen losse geheugenkaart trouwens.
Ook herkend de New PC Studio software deze 2 schijven als naampje "Android" en "Android1" binnen de software. Gebruiken kan ik deze niet omdat er geen losse geheugenkaart inzit.

Heb ondertussen "debug USB" oid aangezet, en nu staat er een GT-i7500 in de New PC Studio.
Klik ik daar op zegt de software : Apparaat wordt niet ondersteund"..

Nog maar ff verder rommelen en kijken of ik uberhaupt wel de software wil gebruiken..

[ Voor 44% gewijzigd door Hoyden op 01-09-2009 21:56 . Reden: Type Zwart aangepast. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jij hebt 'n witte dan? Dan kun je mooi even 'n hele rits mooie foto's posten denk ik zo :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
@Hoyden
Waar heb jij 'm vandaan? (Omdat ie zwart is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
MrMarcie schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:02:
@Hoyden
Waar heb jij 'm vandaan? (Omdat ie zwart is).
Zie het levertijden topic :)

(Uit Duitsland via handyattacke, wat super vlot ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Net de Beta 2 van de Hero rom voor de Galaxy erop gezet (http://forum.hdblog.it/showthread.php?t=4267), ziet er mooi uit en is lekker snel t.o.v de standaard rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar voor zover ik zie.. Geen 'Sense'... Waarom dan 'Hero rom' of is dat toevalig..?
Ik zou gelijk gaan voor de Galaxy als er 'n Hero ROM opkan ivm 'Sense'... maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Hoyden schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:41:
[...]

Ik heb ondertussen een i7500 (Edit > Het is een zwarte) en deze is standaard voorzien van i7500XXIG8.
:)

En dit staat er ook bij:
CSC: I7500VIAIG6
Wat dat ook betekenen mag.

Ik dacht alleen dat de Studio New PC Studio software iets makkelijker was.
Ik zie nu o.a. wel 2 verwisselbare schijven in Windows Explorer, maar kan er niks mee. Ik heb geen losse geheugenkaart trouwens.
Ook herkend de New PC Studio software deze 2 schijven als naampje "Android" en "Android1" binnen de software. Gebruiken kan ik deze niet omdat er geen losse geheugenkaart inzit.

Heb ondertussen "debug USB" oid aangezet, en nu staat er een GT-i7500 in de New PC Studio.
Klik ik daar op zegt de software : Apparaat wordt niet ondersteund"..

Nog maar ff verder rommelen en kijken of ik uberhaupt wel de software wil gebruiken..
Ah ok dan heb je dezelfde firmware als ik had (heb ook een zwarte). In een eerdere post concludeerde ik al dat je niks hebt aan NPS behalve dan het updaten van die firmware. Als het goed is kun je naar 'bijwerken' en als je dan 'apparaat' selecteert kun je waarschijnlijk updaten naar H2. Zelf ben ik direct overgegaan naar H7, maar daar zou ik als ik jou was even mee wachten als je geen problemen hebt met G8. Ik kan bijvoorbeeld een aantal apps in de appstore niet meer vinden. Zou je misschien eens willen kijken of jij de app 'het weer' of 'linkedin beta' nog kunt vinden van jupe? Over deze missing apps op de Galaxy wordt al in meerdere fora gesproken maar zonder root kun je er niets aan doen. Dat wordt dus mijn volgende stap. ;) Op HDblog.it staat een handleiding die ik aan het bekijken ben.

Had gisteren ook last van het bekende flikkerende scherm. Bij slechte GPRS-ontvangst zie je streepjes over het scherm lopen als je een zware pagina probeert te laden. Verder niet schokkend, maar het hoort natuurlijk niet. Zou ook daarom even wachten met updaten naar H7. Misschien dat iemand anders al ervaringen heeft met H2? Ben zoals gezegd erg benieuwd naar welke firmware er op de witte staat. :)

Google heeft het apparaat trouwens zo bedacht dat alles online zou moeten lopen via je Google account behalve de firmware-updates. Vandaar volgens mij het ontbreken van ondersteuning voor NPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Volgens mij lukte het bijwerken inderdaad wel, alleen was volgens mij alles up to date..
Heb er nog niet zo goed naar gekeken.

Verder heb ik nog geen internet bij dit abbo.
19-09 ga ik over naar Vodafone en vanaf dan zal ik ook een inet blox gaan aanvragen.

Op dit moment zegt H2 e.d. mij ook nog niet zoveel :)
Zal er wel een keer verder induiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

CLB schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:46:
Maar voor zover ik zie.. Geen 'Sense'... Waarom dan 'Hero rom' of is dat toevalig..?
Ik zou gelijk gaan voor de Galaxy als er 'n Hero ROM opkan ivm 'Sense'... maarja
Het is een een Beta versie die zoveel mogelijk van de look van de Hero laat zien, denk dat dit echt nog wel beter gaat worden...

Lees net op de pagina van de maker, die nu twee weken vakantie gaat, dat er Flash en Sense in gaat komen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Tags NL op 02-09-2009 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 02 september 2009 @ 08:26:
Lees net op de pagina van de maker, die nu twee weken vakantie gaat, dat er Flash en Sense in gaat komen :)
Bereidt u zich vast voor op meermaals per dag herladende Rosie praktijken ;) Hero Rom op een niet Hero toestel is nagenoeg niet te doen. Die 96MB minder killen de hele experience. Al zijn ze aardig op de weg met custom Hero Rom's, dat wel, maar zo soepel als een niet-Hero Rom gaat het niet worden.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Brad Pitt schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:00:
[...]

Bereidt u zich vast voor op meermaals per dag herladende Rosie praktijken ;) Hero Rom op een niet Hero toestel is nagenoeg niet te doen. Die 96MB minder killen de hele experience. Al zijn ze aardig op de weg met custom Hero Rom's, dat wel, maar zo soepel als een niet-Hero Rom gaat het niet worden.
Hoeft van mij ook niet perse compleet te zijn, zoals de rom nu is (beetje de look zeg maar) is ook wel goed... Per build wordt de batterij-duur in ieder geval beter en er zitten standaard een aantal handigheidjes in waardoor het gebruik steeds leuker wordt. (Veel beter dan Windows Mobile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 02 september 2009 @ 10:29:
Hoeft van mij ook niet perse compleet te zijn, zoals de rom nu is (beetje de look zeg maar) is ook wel goed... Per build wordt de batterij-duur in ieder geval beter en er zitten standaard een aantal handigheidjes in waardoor het gebruik steeds leuker wordt. (Veel beter dan Windows Mobile)
Helemaal mee eens, wordt allemaal elke keer stukjes beter (heb een Magic maar daar geldt dat uiteraard ook gewoon voor ;)). Ben zelf helemaal geen fan van de Hero-UI, ik vind het omhoog slepen van de applicatie-lijst juist zo leuk. Veel cooler dan drukken op een knopje. Puur vanwege ook dat soort dingen zal ik nooit een Hero-Rom er op zetten. Hero-look is verder prima, er zitten uiteraard wel gewoon hele mooie dingen in.

De recente custom Rom's doen het inderdaad prima qua accuduur. Wel knap dat die gasten dat allemaal zo weten te maken hoor. En ben er blij mee, het rommelen is eigenlijk juist (voor mij) wat Android zo leuk maakt ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlkiller
-={Fred_Perry}=- schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:26:
Net de Beta 2 van de Hero rom voor de Galaxy erop gezet (http://forum.hdblog.it/showthread.php?t=4267), ziet er mooi uit en is lekker snel t.o.v de standaard rom
Ik heb het toestel net geroot en via Nandroid een backup gemaakt.

Als ik een nieuwe rom wil installeren, is het toch een kwestie van update.zip naar mijn SDcard kopieren (in de root-folder, neem ik aan?) Vervolgens een wipe / factory reset doen en dan op 'apply: update.zip' drukken? Of doe ik dan iets gigantisch fout. Voordat ik mijn Galaxy vern**k... Bedankt voor je antwoord!

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

jlkiller schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:03:
[...]

Ik heb het toestel net geroot en via Nandroid een backup gemaakt.

Als ik een nieuwe rom wil installeren, is het toch een kwestie van update.zip naar mijn SDcard kopieren (in de root-folder, neem ik aan?) Vervolgens een wipe / factory reset doen en dan op 'apply: update.zip' drukken? Of doe ik dan iets gigantisch fout. Voordat ik mijn Galaxy vern**k... Bedankt voor je antwoord!
Als je de juiste recovery hebt geinstalleerd en Nandroid backup gedaan, dan kun je apply:update doen inderdaad, na herstart zal de nieuwe ROM laden... Mocht je problemen hebben na het laden van de nieuwe ROM, applicatiecrashes of dat niet alle applicaties erop staan die erop zouden moeten staan: Gewoon weer Wipe/Factory reset doen en nogmaals proberen, bij mij moest ik het ook twee keer doen omdat hij niet alles had verwijderd van de vorige ROM. (Je kunt nog terug met Nadroid backup)

Go for it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Ik begrijp niet zo goed waarom er een andere ROM geinstalleerd moet worden.
Ik heb hem nu ook besteld maar is de standaard ROM niet goed?

Als android 2.0 uitkomt zullen daar toch weer updates inzitten?

Ik zie nu op steeds meer sites staan dat er 192MB RAM in het toestel zit. In een review wordt gezegd dat het RAM toch nog te weinig is. Ik zie op pdadb meerdere toestellen die gaan uitkomen met android.
Die hebben wel 128MB RAM.
Dat zou dan helemaal trager werken.

Of android 2.0 heeft 'mooie' features daarvoor :X

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Jochemmol schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:46:
Ik begrijp niet zo goed waarom er een andere ROM geinstalleerd moet worden.
Ik heb hem nu ook besteld maar is de standaard ROM niet goed?

Als android 2.0 uitkomt zullen daar toch weer updates inzitten?

Ik zie nu op steeds meer sites staan dat er 192MB RAM in het toestel zit. In een review wordt gezegd dat het RAM toch nog te weinig is. Ik zie op pdadb meerdere toestellen die gaan uitkomen met android.
Die hebben wel 128MB RAM.
Dat zou dan helemaal trager werken.

Of android 2.0 heeft 'mooie' features daarvoor :X
Het gaat er toch niet om of die goed is, je bent tweaker of niet ;) Nee, de standaard rom heeft een aantal features niet die wel in andere Rom's zitten: Beter toetsenbord, langere batterijduur, mooiere interface, standaard root oplossing enz...

Denk dat iedereen wel met de standaard ROM overweg kan, maar ja.. Je wil soms wat meer (spelen) en dat kan prima met dit toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Wat ik nu nog niet snap is hoe ik bestanden e.d. op de Samsung kan zetten.

Ik heb geen losse geheugenkaart en wil toch graag bestanden (oa. muziek) op het interne geheugen zetten.
Geen idee hoe ik dit aanpak en waarmee dit kan.

Zoals ik al eerder meldde heb ik alleen 2 verwisselbare schijven zichtbaar als ik de telefoon aansluit.
Maar die zullen wijzen op de aanwezigheid van de geheugenkaart mogelijkheid neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Hoyden schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:18:
Wat ik nu nog niet snap is hoe ik bestanden e.d. op de Samsung kan zetten.

Ik heb geen losse geheugenkaart en wil toch graag bestanden (oa. muziek) op het interne geheugen zetten.
Geen idee hoe ik dit aanpak en waarmee dit kan.

Zoals ik al eerder meldde heb ik alleen 2 verwisselbare schijven zichtbaar als ik de telefoon aansluit.
Maar die zullen wijzen op de aanwezigheid van de geheugenkaart mogelijkheid neem ik aan.
Als je hem met USB aansluit, dan kun je de bovenbalk naar beneden slepen en op de usb regel drukken en kiezen voor het mounten van de schijf. Als je dat doet, dan zie je hem in je verkenner staan en kun je er bestanden op zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:26:
[...]

Als je hem met USB aansluit, dan kun je de bovenbalk naar beneden slepen en op de usb regel drukken en kiezen voor het mounten van de schijf. Als je dat doet, dan zie je hem in je verkenner staan en kun je er bestanden op zetten...
Tja, het is zo simpel maar je moet er maar net achterkomen. :D
Het lijkt me toch niet dat dit in de handleiding staat...

Het klinkt misschien erg noob, maar kan ik ook, eenmaal connectie hebbende met mijn Wlan, internettten zonder gebruik te maken van de Simkaart / UMTS etc.

De Wi-Fi connectie is er, maar kan er nog weinig mee lijkt.. ;)

EDIT: De Wi-Fi lijkt gewoon te werken.
Bereik was te slecht :D

Ik neem toch aan dat wat ik nu doe op het internet, niks kost :?
Ik moet nog een internet abbo bij de provider afsluiten.
Qua instellingen hiervoor heb ik ook nog niks gedaan, dus kan daar ook weinig mee mis gaan lijkt mij zo.

[ Voor 17% gewijzigd door Hoyden op 02-09-2009 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Hoyden schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:28:
[...]

Tja, het is zo simpel maar je moet er maar net achterkomen. :D
Het lijkt me toch niet dat dit in de handleiding staat...

Het klinkt misschien erg noob, maar kan ik ook, eenmaal connectie hebbende met mijn Wlan, internettten zonder gebruik te maken van de Simkaart / UMTS etc.

De Wi-Fi connectie is er, maar kan er nog weinig mee lijkt.. ;)

EDIT: De Wi-Fi lijkt gewoon te werken.
Bereik was te slecht :D

Ik neem toch aan dat wat ik nu doe op het internet, niks kost :?
Ik moet nog een internet abbo bij de provider afsluiten.
Qua instellingen hiervoor heb ik ook nog niks gedaan, dus kan daar ook weinig mee mis gaan lijkt mij zo.
Zo lang je geen APN gegevens erin zet, dan kan hij niet eens het internet op zonder Wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlkiller
Ja! Ik heb GalaxROM er nu op draaien. Het moest idd 2x gebeuren, voordat ie voorbij het Android-ding kwam. Maar heb nu wel QuickOffice en een PDF-viewer. Hij gaat alleen over de zeik als ie de layout voor mn weatherwidget moet downloaden, maar dat kan ook een serverprobleem ofzo zijn aldaar. Later gewoon nog een keer proberen. Of 't komt omdat ie alleen via WiFi verbonden is atm.

Die ROM lijkt iig prima. Wel wat kleine issues, maar het is immers ook nog maar een tweede beta. Geen problemen dus! :)

Mijn portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Laatst online: 18:50
Ik ben sins gister ook in het vezit van een (zwarte) galaxy :)

Maar als je bestanden op je phone wilt zetten klan het toch ook gewoon via windows ik zag in ieder geval gewoon een schijf met daarin een aantal mappen met o.a. music dan dat werkt ook gewoon.

Nu alleen nog root :)

• Hoyden
Langras schreef op woensdag 02 september 2009 @ 21:36:
Ik ben sins gister ook in het vezit van een (zwarte) galaxy :)

Maar als je bestanden op je phone wilt zetten klan het toch ook gewoon via windows ik zag in ieder geval gewoon een schijf met daarin een aantal mappen met o.a. music dan dat werkt ook gewoon.

Nu alleen nog root :)
Dan heb je er zeker een losse geheugenkaart inzitten ?

• Eiland
Nee ik heb er geen geheugenkaart in zitten (deze zat er niet bij) als ik heb op de pc aansluit heb ik een schijf van +- 6gb

• MrMarcie
YO TANGO

Ziet er helemaal niet verkeerd uit in wit. Deed mijn Vodafone kaartje uit mijn LG Cookie erin en kon direct internetten _/-\o_

Helaas vandaag geen tijd om verder te klooien maar op eerste gezicht super dingetje. Meer volgt latterrr!

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/483/galaxye.jpg

• MrMarcie
tamayo schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:39:
Samsung Galaxy i7500 + Vodafone APN instellingen (internet & mms)

Name: Vodafone live!
APN: live.vodafone.com (particulier) of office.vodafone.com (zakelijk)
Proxy: <Not set>
Port: <Not set>
Username: vodafone
Password: vodafone
Server: <Not set>
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS port: 8799
MCC: 204
MNC: 04
APN type: internet + mms
Authentification Type: Secure(CHAP)

let op: instellingen opslaan.
Heb bij die Authentification Type: Secure(CHAP) staan Normal (PAP) is dat wel o.k. of moet ik dat aanpassen?

Tevens heb ik GPRS bereik en geen UMTS. Moet ik daar nog wat voor instellen? Heb internetblox.
[edit] Zie dat ie toch af en toe op 3G springt ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door MrMarcie op 03-09-2009 14:02 . Reden: edit ]

MrMarcie schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:21:
Helaas vandaag geen tijd om verder te klooien maar op eerste gezicht super dingetje. Meer volgt latterrr!

[afbeelding]
Slick design'tje man, de rest van de foto's zien we wel ;)

• Eiland
Heeft iemand anders ook problemen met het afspelen van andere filmpjes zoals oa streaming movs, uitzending gemist, of is dat niet mogelijk met de huidige rom

[ Voor 49% gewijzigd door Eiland op 03-09-2009 19:23 ]

• Superbol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:23
Heb die van mij inmiddels ook binnen via telecomadvies. Kan helaas niet warm of koud worden van het wit, dus heb hem meteen in de verkoop staan om vervolgens een zwarte aan te schaffen. Heb er ook nog niet echt mee gespeeld, dus kan helaas weinig anders zeggen dat het in ieder geval wel een ongelovelijk mooi toestel is om te zien...en dan maar even inbeelden dat die er zwart uitziet :) Hopelijk binnen een week een verkoop + nieuwe aankoop kunnen realiseren, en zal dan even wat bevindingen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Kan iemand met een wit toestel eens kijken welke firmware daarop draait? Dat kan via: instellingen - over het toestel - smalbandversie. Als de code daar eindigt op G8 en je ondervindt geen problemen, dan niet updaten naar H7 (vooralsnog alleen nog maar uitgebracht in Italië, zie eerdere posts hierover van mij).

Met H7 kun je diverse apps niet meer vinden in de appstore en flikkert het scherm van het toestel bij slechte ontvangst. Volgens mij wordt het er allemaal wel een stuk sneller door, maar dat weegt niet op tegen de nadelen. Heb gisteren G8 er weer op gezet maar dan krijg je dus de spontane reboots.

Je kunt met H7 (en de hierboven genoemde G8 trouwens) ook niet meer updaten via NPS. Krijg dan een melding 'server login fail'. Iemand anders dat toevallig ook al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

Ik heb problemen met mijn pop3 mail. Nou is het zo dat als je een verkeerd mail adres hebt ingetikt, je mail in Outbox blijft hangen. Weet iemand hoe je daar die berichten weer uit kan krijgen? Delete lijkt er niet in te zitten. Ik blijf nu om de zoveel tijd een return to sender berichtje krijgen....

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

nightcrow schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:27:
Kan iemand met een wit toestel eens kijken welke firmware daarop draait? Dat kan via: instellingen - over het toestel - smalbandversie. Als de code daar eindigt op G8 en je ondervindt geen problemen, dan niet updaten naar H7 (vooralsnog alleen nog maar uitgebracht in Italië, zie eerdere posts hierover van mij).

Met H7 kun je diverse apps niet meer vinden in de appstore en flikkert het scherm van het toestel bij slechte ontvangst. Volgens mij wordt het er allemaal wel een stuk sneller door, maar dat weegt niet op tegen de nadelen. Heb gisteren G8 er weer op gezet maar dan krijg je dus de spontane reboots.

Je kunt met H7 (en de hierboven genoemde G8 trouwens) ook niet meer updaten via NPS. Krijg dan een melding 'server login fail'. Iemand anders dat toevallig ook al gehad?
Heb gisteravond via Odin mijn Galaxy geupdate naar H7, het scherm flikkeren heb ik nog niet gezien (maar ook nog niet veel gebeld). Hij lijkt wel sneller, maar dat is misschien maar het gevoel wat je erbij hebt na een update. Updaten via NPS lukte al niet meer met G8, Device Unknown, maar ik kreeg inderdaad een server login fail bij NPS....

De spontane reboots bij G8 kreeg ik alleen als ik APNDroid had gebruikt om mijn APN te disablen zodat mijn batterij wat langer mee ging, doe jij dit ook soms?

Ik wacht wel even af hoe het gaat de komende dagen met H7 voordat ik terug ga...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Nee dat heb ik nog niet gebruikt. Hij lag gewoon niks te doen en herstartte zomaar. Daarom gisteravond weer met Odin H7 geflasht. Denk dat ie wel echt sneller is. Baal alleen van de missing apps, al is dat wel op te lossen als je root hebt. Kom alleen niet helemaal uit die how-to op hdblog.it. afgezien van de missing apps en de foutmelding in NPS draait H7 zoals gezegd wel snel & stabiel dus ik gebruik hem voorlopig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
nightcrow schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:27:
Kan iemand met een wit toestel eens kijken welke firmware daarop draait?
Komt ie dan, de versie is I7500XXIH7

Ik kan inderdaad een aantal apps niet vinden (bv. nl.jupe.weather en usefull switches) en wat betreft het flikkeren, dit zie je wel eens bij een 2G verbinding, maar is niet echt storend

[ Voor 29% gewijzigd door mawi op 04-09-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemmol
Ik heb hem gisteren ook ontvangen.
Ik heb inderdaad ook de H7 versie maar heb nergens problemen mee.
Usefull switches kon ik wel vinden in de appstore.

Maar ik gebruik toggle settings. Verder weet ik niet welke beter is.

Wat mij wel opvalt is dat als ik bv bluetooth aan heb voor mijn carkit dat de batterij erg hard gaat.
Ik had hem als wekker gebruikt. toen was ik al 1 streepje kwijt.

Ik vind de accu erg tegenvallen. Ik weet alleen niet of daar iets aan te doen is.
Ik heb niks raars met de accu gedaan. na openen van de doos heb ik hem helemaal opgeladen zonder hem te gebruiken. Daar deed hij lang over. Gisterenavond was hij meteen leeg. het opladen ging toen snel.

maar na gebruik van mijn wekker en bluetooth was hij weer op de helft leeg :?

Jochemmol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
mawi schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:57:
[...]

Komt ie dan, de versie is I7500XXIH7

Ik kan inderdaad een aantal apps niet vinden (bv. nl.jupe.weather en usefull switches) en wat betreft het flikkeren, dit zie je wel eens bij een 2G verbinding, maar is niet echt storend
Dank voor het doorgeven. Interessant dat de witte versie ook H7 draait. Wat gebeurt er als je in NPS naar bijwerken gaat, krijg je dan een foutmelding? Mis zelf de 'het weer' app van Jupe ook. Die is echt prima. Heb wel ontdekt dat je met Buienradar.mobi ook een heel eind komt. Hoop dat Google snel H7 op de whitelist zet en alle apps beschikbaar komen.
Jochemmol schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:37:
Ik heb hem gisteren ook ontvangen.
Ik heb inderdaad ook de H7 versie maar heb nergens problemen mee.

Maar ik gebruik toggle settings. Verder weet ik niet welke beter is.

Wat mij wel opvalt is dat als ik bv bluetooth aan heb voor mijn carkit dat de batterij erg hard gaat.
Ik had hem als wekker gebruikt. toen was ik al 1 streepje kwijt.

Ik vind de accu erg tegenvallen. Ik weet alleen niet of daar iets aan te doen is.
Ik heb niks raars met de accu gedaan. na openen van de doos heb ik hem helemaal opgeladen zonder hem te gebruiken. Daar deed hij lang over. Gisterenavond was hij meteen leeg. het opladen ging toen snel.

maar na gebruik van mijn wekker en bluetooth was hij weer op de helft leeg :?
Ben er inmiddels achter dat de accu beter gaat presteren als je hem een aantal keer volledig hebt laten ontladen en dan uitgeschakeld 8-10 uur aan de lader hangt. Dat wordt dus na verloop van tijd beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mawi
Jochemmol schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:37:
Was blijkbaar ook een typo van mij (SwitcheRs) en ik neig ook iets meer naar Toggle Switches, ziet er ook heel leuk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
Misschien beetje stomme vraag, maar als ik 'm via USB draadje aan de PC koppel zie ik twee schijven, maar kan er niks mee. Kan ze niet openen. Wat nu?

Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/5558/94553424.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door MrMarcie op 04-09-2009 12:53 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Ben je niet vergeten op je telefoon in het notificatie tab/scherm de usb te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
Langras schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:02:
Ben je niet vergeten op je telefoon in het notificatie tab/scherm de usb te koppelen?
8)7
Werkt nu. Thanks.

Wat wel opvalt (erg storend) dat bellen erg blikkerig klinkt en andere kant zei ook dat ik niet zo duidelijk was als normaal. Tevens viel ie soms even een fractie van een seconde weg. Hoop dat dat met updates wat beter wordt want als het hardware matig is dan vind ik dat toch wel een probleem. Ik bel namelijk regelmatig :S

[ Voor 42% gewijzigd door MrMarcie op 04-09-2009 13:33 . Reden: bel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
Weet iemand of er ook een rom beschikbaar is voor de galaxy met flash ondersteuning dat is eigenlijk wat ik nog mis (en het bekijken van enkele video streams)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:48
Ik ben imiddels ook een tevreden bezitter van de Witte Galaxy. Ik heb deze Donderdag ontvangen van Telecomadvies.

Tot nu toe vind ik het een top telefoon! De batterijduur is kort maar het lijkt nu bij de 2e lading al wat beter te gaan dus ik ga er wel vanuit dat na een paar volle ladingen dit beter is.

Zelf had ik ook last van het geluid bij het bellen wat gas0line omschrijft maar dit werd een stuk beter toen ik het volume lager zette waardoor niet het geluid zachter werd maar wel de overmodulatie een stuk minder werd. Ik dacht dat het aan de ontvangende partij lag maar dit lijkt toch wel een Galaxy probleem te zijn.

Ik heb overigens Firmware H7

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
Herken dat wel ja, het volume moet best zacht staan wil de ander niet schel/blikkerig klinken. Maar is dat wel een softwarematig probleem of ligt het misschien aan de speaker? Uiteraard hoop ik het eerste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
Tussenbericht:

Mijn eerste Android phone, en ik ben er weg van. ZIjn natuurlijk altijd puntjes van kritiek maar scherm is mooi, werkt goed en die Apps zijn geweldig. Kijk nu live stocks en de sterrenhemel bijvoorbeeld. Maar je kan ook gewoon al je email accounts (IMAP in mijn geval) erin douwen. En met de koppeling met Google (agenda enzo) krijg ik nu misschien eens een gestructureerd leven d:)b

Vind na zo'n eerste dag dat de toetsen goed zitten en makkelijk werken. Toetsenbordje is nog wel ff wennen, en trilstand gaat niet uit ondanks dat ik dat wel ingesteld heb. En om 'm te ontgrendelen (scherm weer aan) moet je naa mijn smaak te lang drukken, maar misschien is dat ook wel in te stellen. En voordeel vind ik toch wel de standaard Android installatie, zodat je zelf alles kan instellen/aanpassen. En die layers applicatie is toch wel heel aardig. Ga ik zeker gebruiken, ben nameijk op zoek naar een nieuwe woning in Amersfoort. YouTube filmpjes zijn allemaal erg blurry, maar misschien is dat toeval.

Enige wat nog wel wennen wordt is om 'm real live te gaan gebruiken. Dus gewoon in de broekzak enzo. Toestel is zo mooi dat je bang bent 'm te beschadigen. Maar ja zullen we toch aan moeten.

Nu maar weer ff verder instellen en proberen :9 Heb de handleiding nog niet gelezen, zou ook niet moeten. Maar zou wel bijvoorbeeld wat dingen willen afschermen. Bepaalde foto's en video's bijvoorbeeld. Dus als je eens wat laat zien aan mensen dat je dan ook een afgeschermd gedeelte hebt. Ze hoeven niet alles te zien _O-

Afbeeldingslocatie: http://img297.imageshack.us/img297/6403/galaxy2.jpg

[ Voor 2% gewijzigd door MrMarcie op 04-09-2009 21:19 . Reden: plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor dat laatste zijn speciale apps, zoals Video Safe License of PhotoVault =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ gasOline ik ben benieuwd wat jij van de batterijduur en de belkwaliteit vindt?

edit: sorry, zag dat je al wat gezegd had hierover, excuus

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2009 22:14 . Reden: onnozelheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
Verwijderd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 21:58:
@ gasOline ik ben benieuwd wat jij van de batterijduur en de belkwaliteit vindt?

edit: sorry, zag dat je al wat gezegd had hierover, excuus
1e batterij lading was ongeveer 24 uur. Maar wel constant Wifi / Satelliet aan en veel 'spelen'. Ben nu met de 2e lading bezig. Heb het idee dat je bij normaal gebruik makkelijk 1,5 a 2 dagen kan halen.

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden en abonnementen mogen in dit topic.