Ik heb geen flauw idee, maar mss zo het kunnen door een van file managers uit market te dowoaden en daarmee te kopieeren?Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 02:01:
weet iemand hoe ik van de telefoon een filmpje naar de sd kaart kan sturen ?
Via USB aansluiten en dan verplaatsen via de Verkenner?Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 02:01:
weet iemand hoe ik van de telefoon een filmpje naar de sd kaart kan sturen ?
https://powershellisfun.com
Voor de liefhebbers: op GSM Arena is een uitgebreide review te vinden van de Galaxy. Misschien iets om op te nemen in de TS?
Heb trouwens met H8 geen last van de hierboven beschreven problemen met het scherm tijdens het bellen. Welke firmware draaien jullie?
Heb trouwens met H8 geen last van de hierboven beschreven problemen met het scherm tijdens het bellen. Welke firmware draaien jullie?
Ik had het met H8 ook niet (nu op I5, helaas), maar ik lees op androidforums.com wel dat sommigen er wel last van hebben met H8.nightcrow schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 13:16:
Voor de liefhebbers: op GSM Arena is een uitgebreide review te vinden van de Galaxy. Misschien iets om op te nemen in de TS?
vraagje,
ik heb net (succesvol) recovery 0.4.2 op m'n galaxy geïnstalleerd met als doel om de libhgl.so libraries te kunnen installeren. Ik slaag er echter niet in om de adb tool aan de praat te krijgen.
In welke modus moet de Galaxy opgestart worden om adb te laten werken? fastboot, recovery, gewoon opgestart,...?
Ik veronderstel dat het volstaat 'm gewoon op te starten, maar als ik 'm dan verbind via usb en (in de juiste directory, dank je wel)
'adb remount'
uitvoer, dan krijg ik de foutmelding 'permission denied' (hoewel ik toch in recovery root aangezet heb).
ik heb net (succesvol) recovery 0.4.2 op m'n galaxy geïnstalleerd met als doel om de libhgl.so libraries te kunnen installeren. Ik slaag er echter niet in om de adb tool aan de praat te krijgen.
In welke modus moet de Galaxy opgestart worden om adb te laten werken? fastboot, recovery, gewoon opgestart,...?
Ik veronderstel dat het volstaat 'm gewoon op te starten, maar als ik 'm dan verbind via usb en (in de juiste directory, dank je wel)
'adb remount'
uitvoer, dan krijg ik de foutmelding 'permission denied' (hoewel ik toch in recovery root aangezet heb).
[ Voor 31% gewijzigd door Dryhte op 15-11-2009 10:05 ]
telefoon moet normaal opgestart zijn, usb debugging moet aanstaan en de drivers geinstalleerd voor het adb device.Dryhte schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 23:51:
vraagje,
'adb remount'
Nevermind, heb het net gevonden.
adb remount werkt bij mij enkel terwijl ik in de recovery console zit, maar adb shell en dan su werkt altijd (normaal opgestart en in console);
'k heb intussen de grotere libhgl.so kunnen installeren (maar helaas help het niet met de slechte performance van friction mobile, wat ik wel gehoopt had)
adb remount werkt bij mij enkel terwijl ik in de recovery console zit, maar adb shell en dan su werkt altijd (normaal opgestart en in console);
'k heb intussen de grotere libhgl.so kunnen installeren (maar helaas help het niet met de slechte performance van friction mobile, wat ik wel gehoopt had)
Na een update naar II5, worden mijn contacten niet meer gesynct met mijn gmail account.
Ik had na de update een recovery gedaan, toen kwamen alle contacten dubbel in het gmail account, deze heb ik dus maar helemaal geleegd, maar nu wordt er na het syncen de melding:
"er zijn momenteel problemen met de synchronisatie. synchronisatie wordt snel opnieuw uitgevoerd."
Maar telkens werkt het niet (is al ongeveer een maand zo).
Hoe kan ik zorgen dat dit weer werkt?
Ik had na de update een recovery gedaan, toen kwamen alle contacten dubbel in het gmail account, deze heb ik dus maar helemaal geleegd, maar nu wordt er na het syncen de melding:
"er zijn momenteel problemen met de synchronisatie. synchronisatie wordt snel opnieuw uitgevoerd."
Maar telkens werkt het niet (is al ongeveer een maand zo).
Hoe kan ik zorgen dat dit weer werkt?
download handy backup voor android, backup je contacten, kopieer de backup file naar je pc en upload ze manueel naar gmail (via de import functie in het contacts scherm).
Daarna even syncen uitzetten en weer aan, en het zou terug moeten werken (zo ging het iig bij mij)
Opgelet: gebruik handy backup niet om je contacts terug te zetten op de telefoon, anders krijg je hetzelfde probleem. Voor een grote operatie (massa's contacts tegelijk) werk je best via import in gmail.
Hopelijk werkt dit voor jou...
Daarna even syncen uitzetten en weer aan, en het zou terug moeten werken (zo ging het iig bij mij)
Opgelet: gebruik handy backup niet om je contacts terug te zetten op de telefoon, anders krijg je hetzelfde probleem. Voor een grote operatie (massa's contacts tegelijk) werk je best via import in gmail.
Hopelijk werkt dit voor jou...
Bij mij blijft het scherm 6/10 keer aan staan waardoor je met je oor allemaal toetsen gaat indrukken, waardoor vervolgens je moeder aan de andere kant gek wordt en zomaar ophangt..... ik druk altijd even het lock knopje in als ik ga bellen.... niet echt vlekkeloos dusVerwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:39:
Hebben jullie wel eens problemen met dat het scherm niet mee reageert als je belt?
Zo nee, dan is misschien mn proximity sensor stuk of zo.
Normaliter gaat je scherm uit als je de telefoon bij je oor houdt, maar als ik m dan weer voor me hou (bv om voicemail codes in te tikken), dan blijft het scherm geblokkeerd. Met enig geluk komt er na een tijdje de melding '2x tikken om te ontgrendelen', maar dat werkt niet. In het begin werkte dit 'redelijk' goed, maar de laatste tijd gaat het alleen maar fout.
Als ik *#*#0*#*#* ("LCD TEST") bel en voor 'sensor' kies, en ik ga dan de prox. sensor testen, detecteert ie de proximity gelijk, en gaat dat een hele tijd trillen met blauw scherm, ook als ik mn vinger weer bij de sensor weg haal. Alsof ie niet detecteert dat de proximity voorbij is (proximity blijft op 1 staan).
Is dit normaal?
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Iemand op Android Forums is een petitie gestart met als doel Samsung te overtuigen dat ze toekomstige Android versies moeten blijven ondersteunen (1.6 & 2.0)
Of ze daar gevoelig voor zijn weet ik niet, maar baat het niet, schaadt het niet! Ik zeg DOEN!
http://www.petitionspot.com/petitions/samsunggalaxy/
Of ze daar gevoelig voor zijn weet ik niet, maar baat het niet, schaadt het niet! Ik zeg DOEN!
Science is stranger than fiction
DoneHarmani schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:12:
Iemand op Android Forums is een petitie gestart met als doel Samsung te overtuigen dat ze toekomstige Android versies moeten blijven steunen (1.6 & 2.0)
Het lijkt erop dat ik een probleem heb met m'n Galaxy.
Ik had (om even te testen) de Galaxo rom geïnstalleerd, maar ik wou vandaag terugkeren naar 'vanilla'. Ik boot in recovery, 'restore latest backup' (dat was vanilla II5), restore successful, ik reboot, en de telefoon is inmiddels al zo'n 20minuten aan het booten. Ik ga 'm nog even laten liggen, wie weet start hij uiteindelijk toch op, maar dit boezemt toch geen vertrouwen in... ik had gehoopt dat een nandroid restore inmiddels toch al goed zou werken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik had (om even te testen) de Galaxo rom geïnstalleerd, maar ik wou vandaag terugkeren naar 'vanilla'. Ik boot in recovery, 'restore latest backup' (dat was vanilla II5), restore successful, ik reboot, en de telefoon is inmiddels al zo'n 20minuten aan het booten. Ik ga 'm nog even laten liggen, wie weet start hij uiteindelijk toch op, maar dit boezemt toch geen vertrouwen in... ik had gehoopt dat een nandroid restore inmiddels toch al goed zou werken.
Heb ik ook gehad en toen opgelost door batterij eruit te halen, in downloadmodus op te starten en I5 opnieuw te flashen. Je zult dan ook opnieuw de recovery moeten flashen. Ben benieuwd of je dan je Nandroid back-up weer kunt installeren.Dryhte schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:10:
Het lijkt erop dat ik een probleem heb met m'n Galaxy.
Je kan dus een II5 backup niet restoren boven een Galaxo? Crap.
[ Voor 152% gewijzigd door Dryhte op 24-11-2009 12:59 ]
Als ik wil opnemen (telefoon) en de knop linksonder indruk word de verbinding vaak (70%) verbroken. Hebben meerdere daar last van? Ook doet de knop linksboven het regelmatig niet of hij repeat.
Lees hier nu ook dat Samsung niet meegaat naar versie 1.6 van Android. Moet zeggen Samsung levert normaal erg goede producten (heb er veel, beeldschermen en een stofzuiger bijv) maar de Galaxy valt me toch heel erg tegen. Vooral alles wat met bellen te maken heeft.
Lees hier nu ook dat Samsung niet meegaat naar versie 1.6 van Android. Moet zeggen Samsung levert normaal erg goede producten (heb er veel, beeldschermen en een stofzuiger bijv) maar de Galaxy valt me toch heel erg tegen. Vooral alles wat met bellen te maken heeft.
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Signed. Ik ben benieuwd of Samsung er wat mee doet. Ik heb overigens ook ergens geruchten gelezen dat ze 1.6 overslaan, maar dat 2.0 wel zou komen voor de Galaxy.Harmani schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:12:
Iemand op Android Forums is een petitie gestart met als doel Samsung te overtuigen dat ze toekomstige Android versies moeten blijven ondersteunen (1.6 & 2.0)
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Klopt. 1.6 slaan ze over 2.0 doen ze wel weer mee!
Ik heb die petitie ook maar getekend.
Ik heb die petitie ook maar getekend.
[ Voor 28% gewijzigd door MrMarcie op 24-11-2009 18:40 . Reden: petitie ]
For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi
Ik heb net een Samsung Galaxy besteld en op zoek naar nog wat meer info erover vond ik dit topic. Gezien de verhalen van verbeterde batterij-duur wil ik ook graag updaten naar firmware versie H8, wat naar ik begrijp kan met de Odin Multidownloader (van hier). Ik kan alleen de H8 firmware zelf nergens vinden.. iemand een tip?
Ook begrijp ik niet waarom je niet kan updaten mbv een officieel programma van Samsung, gezien het toch om een officiele update van Samsung gaat?
Als laatste had ik een vraagje over muziek op de telefoon zetten en syncen etc. Ik zie dat je daarvoor PC Studio van Samsung kan gebruiken, maar wat als je (zoals ik) alleen beschikt over (Ubuntu) Linux? Ik dacht dat als ik een Android (Linux) telefoon in huis zou halen dat die wel goed zou kunnen samenwerken met mijn Linux PC..
Alle tips welkom!
Ook begrijp ik niet waarom je niet kan updaten mbv een officieel programma van Samsung, gezien het toch om een officiele update van Samsung gaat?
Als laatste had ik een vraagje over muziek op de telefoon zetten en syncen etc. Ik zie dat je daarvoor PC Studio van Samsung kan gebruiken, maar wat als je (zoals ik) alleen beschikt over (Ubuntu) Linux? Ik dacht dat als ik een Android (Linux) telefoon in huis zou halen dat die wel goed zou kunnen samenwerken met mijn Linux PC..

Alle tips welkom!
Mijn galaxy werd geleverd met de H8 firmware en heb dus niet hoeven upgraden. In eerste instantie was de levensduur van mijn batterij erbarmelijk maar na een keer leeg laten lopen en daarna met het toestel uit de gehele nacht opladen gaat het nu stukken beter (al blijft het behelpen)kramer65 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:59:
Ik heb net een Samsung Galaxy besteld en op zoek naar nog wat meer info erover vond ik dit topic. Gezien de verhalen van verbeterde batterij-duur wil ik ook graag updaten naar firmware versie H8, wat naar ik begrijp kan met de Odin Multidownloader (van hier). Ik kan alleen de H8 firmware zelf nergens vinden.. iemand een tip?
Als laatste had ik een vraagje over muziek op de telefoon zetten en syncen etc. Ik zie dat je daarvoor PC Studio van Samsung kan gebruiken, maar wat als je (zoals ik) alleen beschikt over (Ubuntu) Linux? Ik dacht dat als ik een Android (Linux) telefoon in huis zou halen dat die wel goed zou kunnen samenwerken met mijn Linux PC..![]()
Alle tips welkom!
Als je de galaxy via de datakabel aansluit op ubuntu kun je gewoon mounten en kopieren, je moet alleen even opletten in welke folder je de muziek plaatst maar dat wijst zich bijna vanzelf.
Ah! Dat klinkt top! Dat hele updaten van firmware heb ik eerlijk gezegd weinig zin in dus ik hoop dat die van mij ook met de H8 firmware wordt geleverd.
Ook is het goed te horen dat ik mbv Ubuntu gewoon kan mounten. Alvast bedankt! voor alle info!
Ik kan niet wachten tot ik hem binnen heb!
Ook is het goed te horen dat ik mbv Ubuntu gewoon kan mounten. Alvast bedankt! voor alle info!
Met *#1234# kan je controleren wat voor firmware je hebt.kramer65 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:48:
Ah! Dat klinkt top! Dat hele updaten van firmware heb ik eerlijk gezegd weinig zin in dus ik hoop dat die van mij ook met de H8 firmware wordt geleverd.
Hier kan je H8 downloaden:
http://samsung-firmware.webs.com/WEBPROTECT-fwlistgijlm.htm
Je moet overigens wel eerst registreren.
http://forum.hdblog.it/showthread.php?t=5348
Changelog :
GalaxHero 1.1 :
- VNC server on port 5901 (can be activated in GalaxoConf). Very slow, but works with keyboard. (F2 = return, HOME=home). Keyboard work only with a patched kernel.
- Fixed Superuser whitelist by Pegasus21 & Drakaz
- Full SSHD support, with /etc/passwd, /etc/shadow ect. Also support SCP. Can be activated in GalaxoConf. (To change root password : adb shell remountrw, adb shell passwd)
- Sms/Mms patch to choose after how many sms the message must be converted to an mms (Thanks to ieftm for this advice)
- Fixed unlock alarm clock
- Add an option on AdvancedLauncher to activate/deactivate haptic
- News sysctl tweak from experts on XDA
- Home app is now locked in memory to avoid reloading of it
- 2 kernel can be applied after the rom update : one with keyboard patch for VNC + mem patch (provide 9mo extra memory for system, but remove 3D), and the other with only keyboard patch for VNC. DO NOT FLASH THOSE BOOT IMAGE BEFORE FIRST START (if you do, setupwizard block on keyboard opening)
Features :
- Based on I5
- Most languages :
- Czech
- Danish
- German
- English
- Spanish
- Finnish
- French
- Italian
- Dutch
- Norwegian
- Polish
- Portuguese
- Swedish
- Root (with superuser)
- ADB root whith personnalised bash prompt
- All applications optimised with zipalign
Optimized Kernel 2.6.27.35 with :
- Compcache 5.4
- Patched kernel with BFS
- Patched kernel with SQUASHFS 3.4 + LZMAcompression
- Full Netfilter support
- Swap support
- Build whith Cgroups (for the future ?)
- Tunneling support (tun.ko)
- New HW modules
- Tuned CPU Freq : 245Mhz/528Mhz
- Lot of another kernel modules : CRAMFS,EXT4,NFS Client, NFS Server,CIFS,NTFS, IPV6, VFAT, CPUFREQ*, TUN, and a lot of another (see in /system/libmodules)
Applications :
- Modified MMS app from rgv151 on XDA([Solo gli utenti registrati al Forum possono vedere i link. ])
- Loccy's BetterBrowser 1.5 ([Solo gli utenti registrati al Forum possono vedere i link. ])
- Advanced Launcher (rogro82/irrenhaus on XDA ([Solo gli utenti registrati al Forum possono vedere i link. ]) :
- Native from rogro82 : dekstop rotation, 10 desktops (see extended conf in main menu)
- Modification by irrenhaus : possibility to group apps and folders on tray launcher, optimization
- Added by me : new wallpapers, haptic support
- Add jbed java support (see [Solo gli utenti registrati al Forum possono vedere i link. ] for a lot of apps and games !)
- New app only in Galaxo & GalaxHero : GalaxoParameters+, GalaxoApps, GalaxoConf
- GalaxoParameters : activate/deactivate camera button, remount in rw/ro system fs, access to some hidden menus
- GalaxoApps : proposes to download usefull applications using Android Market
- GalaxoConf : manage rom configuration (compcache, sshd..)
- HTC Style Hero widget from manup456 on XDA ([Solo gli utenti registrati al Forum possono vedere i link. ])
- Apps included :
- TetherWifi Galaxy Version
- GalaxoParameters
- GalaxoApps
- HTC QuickOffice
- HTC PDFReader
- HTC exchange
- SoundRecoder
- QuickDroid
- Get-a-robot-vpnc
- SwiFTP (FTP server)
- Remove Google Apps
- Remove all market third party apps, and add a recommanded app downloader, GalaxoApps, which use the market to download the desired app
System :
- New rc, with config file support (GalaxoConf)
- Compache auto-configuration support (compcache can be activated in GalaxoConf)
- Full ext4dev support for /data partition (you can convert your /data partition, AFTER flashing, with the recovery. Simply wipe (also with the recovery) to delete all the data on /data and restore ext3 filesystem). Use this option only for testing purpose (don't improve the performances)
- Sshd server running on port 2222, must be activated in GalaxoConf (default password is the EIMEI of the phone. To change the password using adb : adb shell remountrw, adb shell "echo new_password > /system/etc/dropbear/password, adb shell remountro)
- Script to activate/deactivate the camera button (camenable/camdisable with adb)
- Script to remount in rw/ro the filesystems in both recovery/system (remountro, remountrw). Already exist with adb (adb remount) but usefull in recovery to remount correct partition, and with connectbot.
- Compressed modules and binary into squashfs images to save space
- Busybox 1.15.1 with full applets
- Moving all app to internal memory to keep space on /system for the future
- Vpn support
- New adbd where replacing default shell from sh to bash with custom bashrc
- Recompile some tools for android-arm : zsh, nano, vim, inadyn
- Both LatinIME & HTC IME keyboard
- Lot of tools in xbin/
- Telnetd
- Debug tools
- Access phone, contacts, market and other without sim cards (wifi)
- Dynamic dns support (recompilation of inadyn for arm, not tested)
Swap :
- Swap is now managed by compcache. If a second partition on external sd card exist, compcache used it automatically as a backup swap. Removed a-swapper because swap in internal memory is perf-killer, and swap on external is better associed with compcache. Be carrefull : swaping is perf-killer if your sdcard was not performant.
Other tweak/improvment :
- Tweaked CPU freq rules, improved responsiveness (sampling can be managed in GalaxoConf)
- Cgroups activated, waiting for Samsung's android source code for using cgroups..
For Hero version :
- EXACTLY THE SAME SYSTEM AS GALAXO
- Hero theme, mixed from XDA's magic/dream themes
Ga hem testen
Edit:
Heb hem nu draaien, iets meer geheugen over en gewoon weer een complete versie met alle bovengenoemde apps. Voelt wel lekker responsive, maar dat heb je altijd na een nieuwe install
Changelog :
GalaxHero 1.1 :
- VNC server on port 5901 (can be activated in GalaxoConf). Very slow, but works with keyboard. (F2 = return, HOME=home). Keyboard work only with a patched kernel.
- Fixed Superuser whitelist by Pegasus21 & Drakaz
- Full SSHD support, with /etc/passwd, /etc/shadow ect. Also support SCP. Can be activated in GalaxoConf. (To change root password : adb shell remountrw, adb shell passwd)
- Sms/Mms patch to choose after how many sms the message must be converted to an mms (Thanks to ieftm for this advice)
- Fixed unlock alarm clock
- Add an option on AdvancedLauncher to activate/deactivate haptic
- News sysctl tweak from experts on XDA
- Home app is now locked in memory to avoid reloading of it
- 2 kernel can be applied after the rom update : one with keyboard patch for VNC + mem patch (provide 9mo extra memory for system, but remove 3D), and the other with only keyboard patch for VNC. DO NOT FLASH THOSE BOOT IMAGE BEFORE FIRST START (if you do, setupwizard block on keyboard opening)
Features :
- Based on I5
- Most languages :
- Czech
- Danish
- German
- English
- Spanish
- Finnish
- French
- Italian
- Dutch
- Norwegian
- Polish
- Portuguese
- Swedish
- Root (with superuser)
- ADB root whith personnalised bash prompt
- All applications optimised with zipalign
Optimized Kernel 2.6.27.35 with :
- Compcache 5.4
- Patched kernel with BFS
- Patched kernel with SQUASHFS 3.4 + LZMAcompression
- Full Netfilter support
- Swap support
- Build whith Cgroups (for the future ?)
- Tunneling support (tun.ko)
- New HW modules
- Tuned CPU Freq : 245Mhz/528Mhz
- Lot of another kernel modules : CRAMFS,EXT4,NFS Client, NFS Server,CIFS,NTFS, IPV6, VFAT, CPUFREQ*, TUN, and a lot of another (see in /system/libmodules)
Applications :
- Modified MMS app from rgv151 on XDA([Solo gli utenti registrati al Forum possono vedere i link. ])
- Loccy's BetterBrowser 1.5 ([Solo gli utenti registrati al Forum possono vedere i link. ])
- Advanced Launcher (rogro82/irrenhaus on XDA ([Solo gli utenti registrati al Forum possono vedere i link. ]) :
- Native from rogro82 : dekstop rotation, 10 desktops (see extended conf in main menu)
- Modification by irrenhaus : possibility to group apps and folders on tray launcher, optimization
- Added by me : new wallpapers, haptic support
- Add jbed java support (see [Solo gli utenti registrati al Forum possono vedere i link. ] for a lot of apps and games !)
- New app only in Galaxo & GalaxHero : GalaxoParameters+, GalaxoApps, GalaxoConf
- GalaxoParameters : activate/deactivate camera button, remount in rw/ro system fs, access to some hidden menus
- GalaxoApps : proposes to download usefull applications using Android Market
- GalaxoConf : manage rom configuration (compcache, sshd..)
- HTC Style Hero widget from manup456 on XDA ([Solo gli utenti registrati al Forum possono vedere i link. ])
- Apps included :
- TetherWifi Galaxy Version
- GalaxoParameters
- GalaxoApps
- HTC QuickOffice
- HTC PDFReader
- HTC exchange
- SoundRecoder
- QuickDroid
- Get-a-robot-vpnc
- SwiFTP (FTP server)
- Remove Google Apps
- Remove all market third party apps, and add a recommanded app downloader, GalaxoApps, which use the market to download the desired app
System :
- New rc, with config file support (GalaxoConf)
- Compache auto-configuration support (compcache can be activated in GalaxoConf)
- Full ext4dev support for /data partition (you can convert your /data partition, AFTER flashing, with the recovery. Simply wipe (also with the recovery) to delete all the data on /data and restore ext3 filesystem). Use this option only for testing purpose (don't improve the performances)
- Sshd server running on port 2222, must be activated in GalaxoConf (default password is the EIMEI of the phone. To change the password using adb : adb shell remountrw, adb shell "echo new_password > /system/etc/dropbear/password, adb shell remountro)
- Script to activate/deactivate the camera button (camenable/camdisable with adb)
- Script to remount in rw/ro the filesystems in both recovery/system (remountro, remountrw). Already exist with adb (adb remount) but usefull in recovery to remount correct partition, and with connectbot.
- Compressed modules and binary into squashfs images to save space
- Busybox 1.15.1 with full applets
- Moving all app to internal memory to keep space on /system for the future
- Vpn support
- New adbd where replacing default shell from sh to bash with custom bashrc
- Recompile some tools for android-arm : zsh, nano, vim, inadyn
- Both LatinIME & HTC IME keyboard
- Lot of tools in xbin/
- Telnetd
- Debug tools
- Access phone, contacts, market and other without sim cards (wifi)
- Dynamic dns support (recompilation of inadyn for arm, not tested)
Swap :
- Swap is now managed by compcache. If a second partition on external sd card exist, compcache used it automatically as a backup swap. Removed a-swapper because swap in internal memory is perf-killer, and swap on external is better associed with compcache. Be carrefull : swaping is perf-killer if your sdcard was not performant.
Other tweak/improvment :
- Tweaked CPU freq rules, improved responsiveness (sampling can be managed in GalaxoConf)
- Cgroups activated, waiting for Samsung's android source code for using cgroups..
For Hero version :
- EXACTLY THE SAME SYSTEM AS GALAXO
- Hero theme, mixed from XDA's magic/dream themes
Ga hem testen
Edit:
Heb hem nu draaien, iets meer geheugen over en gewoon weer een complete versie met alle bovengenoemde apps. Voelt wel lekker responsive, maar dat heb je altijd na een nieuwe install
Verwijderd
I7500XXII8 is trouwens ook uit op http://samsung-firmware.webs.com/WEBPROTECT-fwlistgijlm.htm
Zijn er al berichten over hoe deze firmware draait? Eventuele problemen/verbeteringen? Ik heb gisteravond wat gegoogled, maar niets zinvols gevonden.Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:39:
I7500XXII8 is trouwens ook uit op http://samsung-firmware.webs.com/WEBPROTECT-fwlistgijlm.htm
Die Samsung Studio PC herkend mijn Telefoon niet, maar kan wel gewoon bestanden via Studio up- en downloaden. Kan ook via Windooz. Maar in beide gevallen loopt Windoos/PC Studio vaak vast.
Wat nu, wil graag updaten maar niet via de onofficiele weg.
Begin wel een beetje spijt te hebben van mijn aankoop. Heb maanden op die Galaxy gewacht maar had beter de Hero kunnen kopen denk ik. Of nog langer gewacht op de nieuwe apparaten die komen gaan.
Begin wel een beetje spijt te hebben van mijn aankoop. Heb maanden op die Galaxy gewacht maar had beter de Hero kunnen kopen denk ik. Of nog langer gewacht op de nieuwe apparaten die komen gaan.
[ Voor 45% gewijzigd door MrMarcie op 26-11-2009 16:18 ]
Je kan vrij eenvoudig met Odin (Zie posts in dit topic) je telefoon updaten, de Samsung Studio is een niet erg goed product maar dat doet niets af aan de kwaliteit van de telefoon.MrMarcie schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:05:
Die Samsung Studio PC herkend mijn Telefoon niet, maar kan wel gewoon bestanden via Studio up- en downloaden. Kan ook via Windooz. Maar in beide gevallen loopt Windoos/PC Studio vaak vast.
Mijn Samsung software vind deze update nog niet.. Helaas.Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:39:
Ben hem ook maar eens aan het flashen. Hoe bevalt ie jou tot nu toe? Al een idee van de batterijduur? Ben benieuwd.-={Fred_Perry}=- schreef op woensdag 25 november 2009 @ 20:28:
Ga hem testen
Edit:
Ik zit nu nog op 74% vanaf het moment dat ik hem vanochtend van de lader af had gehaald om iets van 06:30, heb vandaag wat gebeld en gesmsed. Voor de rest voelt hij wat soepeler aan als de vorige release en hij is gewoon meer af qua applicaties en instellingen.nightcrow schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 21:32:
[...]
Ben hem ook maar eens aan het flashen. Hoe bevalt ie jou tot nu toe? Al een idee van de batterijduur? Ben benieuwd.
Ben echt benieuwd naar 1.6 of 2.0 versies, denk dat 1.5 nu wel klaar is zeg maar...
Edit:
Heb nu nog 45% accu over @ 1 dag later 15:15 's middags, gaat stukken beter dan de vorige versie
[ Voor 8% gewijzigd door Tags NL op 28-11-2009 15:17 ]
Bij mij lijkt de accu t met 1.1 ook langer vol te houden. Het voelt idd allemaal wat soepeler aan. Je ziet nu trouwens ook n 'g' in de statusbalk bij gprs-ontvangst ipv alleen maar de 'h'. Komende dagen maar ns verder mee spelen en het hiermee hopelijk uitzingen tot 2.0. Heb jij ook QuickDroid etc verwijderd conform de tips van Kam187 van Androidforums? Voordat je daaraan begint zou ik eerst Nandroid even draaien, want toen ik het script van Kam uitvoerde was de Switchers-app weg. Ga nu dus maar Quickdroid etc. via adb shell verwijderen.
Accu is er nu net mee opgehouden, niet slecht (Maar nog steeds niet perfect). Heb alle apps er nog op staan en zal QuickDroid er in ieder geval afhalen, gebruik het ook niet eigenlijk. Heb nog niet clearapps.sh gebruikt, zal eens kijken wat er allemaal in staat en het handmatig doen...nightcrow schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:09:
Bij mij lijkt de accu t met 1.1 ook langer vol te houden. Het voelt idd allemaal wat soepeler aan. Je ziet nu trouwens ook n 'g' in de statusbalk bij gprs-ontvangst ipv alleen maar de 'h'. Komende dagen maar ns verder mee spelen en het hiermee hopelijk uitzingen tot 2.0. Heb jij ook QuickDroid etc verwijderd conform de tips van Kam187 van Androidforums? Voordat je daaraan begint zou ik eerst Nandroid even draaien, want toen ik het script van Kam uitvoerde was de Switchers-app weg. Ga nu dus maar Quickdroid etc. via adb shell verwijderen.
Een 'h' ?nightcrow schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:09:
Ik heb altijd al een G in beeld, tenzijn er 3G is..
Bij de vorige versie van de ROM stond er alleen maar H als je internetverbinding had, er leek wel geen verschil te zijn en dat heb ik nu wel (Dus een G(prs) of een H(sdpa))Hoyden schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:35:
[...]
Een 'h' ?
Ik heb altijd al een G in beeld, tenzijn er 3G is..
Kan iemand die de libhgl.so 'mod' (i.e. kopie nemen van libhgl.so van Hero) bevestigen dat zijn batterijduur wel nog normaal is?
Ik heb lange tijd mits normaal gebruik van een niet geroote phone gemakkelijk 3 dagen uit mijn foon kunnen halen, maar sinds iets meer dan een week gaat hij geen 2 dagen meer mee (trouwens zonder enige spelletjes te spelen). Dat valt min of meer samen met mijn eerste stapjes in rooten en installatie van de andere libhgl.so file.
Normaal gebruik is voor mij: een 30tal minuten bellen per dag, 10' surfen op EDGE, sync contacts en calendar, tiental smsjes, background data aan, locatie bepaling aan, google finance widget synct ieder uur. Geen wifi, BT of gps. Op vanilla (maar geroote) I5.
Ik heb lange tijd mits normaal gebruik van een niet geroote phone gemakkelijk 3 dagen uit mijn foon kunnen halen, maar sinds iets meer dan een week gaat hij geen 2 dagen meer mee (trouwens zonder enige spelletjes te spelen). Dat valt min of meer samen met mijn eerste stapjes in rooten en installatie van de andere libhgl.so file.
Normaal gebruik is voor mij: een 30tal minuten bellen per dag, 10' surfen op EDGE, sync contacts en calendar, tiental smsjes, background data aan, locatie bepaling aan, google finance widget synct ieder uur. Geen wifi, BT of gps. Op vanilla (maar geroote) I5.
[ Voor 3% gewijzigd door Dryhte op 30-11-2009 14:08 ]
Heb sinds kort ook een galaxy i7500. Wou wel is een keer android proberen na een iphone alleen de overstap is tot nu toe niet echt lekker gegaan. Heb gelezen dat de ondersteuning van samsung zelf er gewoon niet is ? In ieder geval word mijn telefoon niet eens herkend ( ben dus niet de enige lees ik ) Plus ik heb geen internet, iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, heb hier nog niets over gelezen..
Je moet natuurlijk wel de internetinstellingen goed zetten. En daar is best wel wat over te vinden.
Verder had je waarschijnlijk beter een Spica kunnen kopen.
Verder had je waarschijnlijk beter een Spica kunnen kopen.
@RoD
Ja vergeet weer is wat te vermelden -> het is zeker niet normaal dat je scherm zwart blijft als je inet instelling probeert aan te passen ( APN right)
*Zucht* nevermind, moet nog wennen
problem fixed. Van iphone's word je lui... moet nog wennen dat het iets minder gebruiksvriendelijk is. ff nieuwe apn er op
Ja vergeet weer is wat te vermelden -> het is zeker niet normaal dat je scherm zwart blijft als je inet instelling probeert aan te passen ( APN right)
*Zucht* nevermind, moet nog wennen
[ Voor 105% gewijzigd door ibidriv3r op 30-11-2009 23:05 ]
Probeer mijn i7500 van ii5 naar ii8 te updaten maar lukt maar steeds niet met odin. Krijg een fail. Heb ii8 gedownload en zo'n ops ? Geen idee wat dat is maar is blijkbaar nodig voor de indeling of zo.
Maar bij die fail staat iets over big partion size ? Iemand enig idee wat ik fout doe? Wel verschillende tutorials gezien maar die gaan er van uit dat er meerdere bestanden zijn. Maar bij mij is ii8 1file.
edit : tel staat ofcourse ook in download mode.
@RoD
Maar waarom een spica. Is gewoon goedkope versie van de i7500 right ?
Maar bij die fail staat iets over big partion size ? Iemand enig idee wat ik fout doe? Wel verschillende tutorials gezien maar die gaan er van uit dat er meerdere bestanden zijn. Maar bij mij is ii8 1file.
edit : tel staat ofcourse ook in download mode.
@RoD
[ Voor 4% gewijzigd door ibidriv3r op 02-12-2009 20:50 ]
Ga ik misschien nog proberen.-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 26 november 2009 @ 17:13:
[...]
Je kan vrij eenvoudig met Odin (Zie posts in dit topic) je telefoon updaten, de Samsung Studio is een niet erg goed product maar dat doet niets af aan de kwaliteit van de telefoon.
Dat ik spijt heb van de aankoop heeft de telefoon als reden zoals eerder gemeld. De linker knoppen werken slecht en als iemand mij belt gaat ie vaak bijna direct op Voicemail. Als ik op wil nemen wordt regelmatig de verbinding verbroken.
Ja, maar kijk eens naar de specs; een stuk beter. Er lijkt mij geen enkele reden meer om de Galaxy te kopen.Norbertvdl schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:44:
Probeer mijn i7500 van ii5 naar ii8 te updaten maar lukt maar steeds niet met odin. Krijg een fail. Heb ii8 gedownload en zo'n ops ? Geen idee wat dat is maar is blijkbaar nodig voor de indeling of zo.
@RoD
800mhz cpu idd. Daar had ik overheen gelezen. Wel jammer van die 128mb ram!
5mp camera blijft voor mij een reden voor de "gewone" galaxy. En geen amoled volgens mij?
@gas0line
Natuurlijk zou kunnen. Maar denk niet dat er nou zo'n bijzondere sensor in die spica zit
@RoD
Klopt gezien, lijkt me ondertussen ook wel een hele leuke phone. Dan binnenkort maar is een spica halen, die 8gb heb ik toch niet nodig intern.
Maar eerst is even mijn galaxy op de laatste firmware krijgen misschien dat dan de accu eindelijk is wat langer mee gaat
5mp camera blijft voor mij een reden voor de "gewone" galaxy. En geen amoled volgens mij?
@gas0line
Natuurlijk zou kunnen. Maar denk niet dat er nou zo'n bijzondere sensor in die spica zit
@RoD
Klopt gezien, lijkt me ondertussen ook wel een hele leuke phone. Dan binnenkort maar is een spica halen, die 8gb heb ik toch niet nodig intern.
Maar eerst is even mijn galaxy op de laatste firmware krijgen misschien dat dan de accu eindelijk is wat langer mee gaat

[ Voor 95% gewijzigd door ibidriv3r op 02-12-2009 21:21 ]
Gezien het Spica-draadje zit er meer RAM in dan in de Galaxy, die 128MB klopt waarschijnlijk niet. Maargoed, dit gaat wat offtopic 
Edit: er zit als het goed is ook Amoled op.
Edit: er zit als het goed is ook Amoled op.
[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 02-12-2009 21:10 ]
Misschien maakt die 3.2 wel mooiere plaatjes als die 5. En echt mooie foto's komen er nu ook weer niet uit. Maar ja vergeleken met een 5D is dat ook moeilijk.Norbertvdl schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:54:
800mhz cpu idd. Daar had ik overheen gelezen. Wel jammer van die 128mb ram!
Ik ben "nieuw" met betrekking tot de i7500. De dunne galaxy spreekt mij wel aan. Weet iemand waar een zwarte te krijgen is, want een witte wil ik niet.
Dit topic is niet bedoeld om shops te bespreken, wel kun je even in het ABO-topic kijken of er aanbiedingen zijn. Zie de topicwaarschuwing.
In Odin komt het al iets verder....
Download Start...
<0> Create File...
<1> StartThread Detected : 1
<2> StartThread Detected : 0
<3> StartThread Detected : 0
<4> StartThread Detected : 0
<5> StartThread Detected : 0
<6> StartThread Detected : 0
<7> StartThread Detected : 0
<8> StartThread Detected : 0
<1> Begin Thread..
<1> Engine RUN!!!
<1> setup connection...
<1> odin mode.. check platform verification.
<1> START!!!
<1> odin mode.. do file mapping..
<1> check download environment.
<1> e - big partition size!!
Eerst kreeg in dat StartThread ook niet en kreeg ik direct een fail. Begrijp alleen niet waarom die fail blijft. Heb dus nu Odin 3.98 heb verder de II8 van samsung-firmware gedownload en ook nog een .ops van samsung firmware. Iemand enig idee wat er nu nog fout is?
Download Start...
<0> Create File...
<1> StartThread Detected : 1
<2> StartThread Detected : 0
<3> StartThread Detected : 0
<4> StartThread Detected : 0
<5> StartThread Detected : 0
<6> StartThread Detected : 0
<7> StartThread Detected : 0
<8> StartThread Detected : 0
<1> Begin Thread..
<1> Engine RUN!!!
<1> setup connection...
<1> odin mode.. check platform verification.
<1> START!!!
<1> odin mode.. do file mapping..
<1> check download environment.
<1> e - big partition size!!
Eerst kreeg in dat StartThread ook niet en kreeg ik direct een fail. Begrijp alleen niet waarom die fail blijft. Heb dus nu Odin 3.98 heb verder de II8 van samsung-firmware gedownload en ook nog een .ops van samsung firmware. Iemand enig idee wat er nu nog fout is?
Uit het Spica topic van iemand die een vraag had ingediend of 2.0 kwam voor de Spica. Doordat hij de galaxy geselecteerd had omdat de spica er nog niet was kreeg hij dit antwoord:
Hopenlijk begin 2010 anders is mijn galaxy al weer weg denk ik en ga ik m inruilen voor een snellere met meer ram en het liefst ook weer amoled.
iig goed nieuwsOnze reactie op uw vraag/opmerking is de volgende:
Uw klantnummer: 2801xxxxx
Geachte heer/mevrouw *naam*,
Dank u voor uw email met betrekking tot uw Samsung GT-I7500. Mijn vraag ging over de I5700 dus dit klopt al niet.
De update voor uw galaxy van de2.0 komt uit in 2010
Indien u nog vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen met ons Contact
Center op het nummer 0900 – SAMSUNG (0900-7267864). Vergeet u dan niet
uw klantnummer te vermelden, zodat wij u beter en sneller van dienst
kunnen zijn.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
*naam*
Contact Center Medewerker
Samsung Electronics Benelux B.V.
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Dat is goed nieuws. Hopelijk komt 2.0 begin 2010..
Tot nu toe bevalt de Galaxy mij prima.
Yep het is een prima toestel met een lekkere accu. Ik heb alleen wel opgemerkt dat de oplader van Samsung vrij slecht is, mijn toestel gaat om de een of andere reden een stuk langer mee als ik deze oplaad met een universele lader van HTC (zo een waar je iedere usb kabel op kan aansluiten).Jozz schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:59:
Dat is goed nieuws. Hopelijk komt 2.0 begin 2010..
Iemand hier een verklaring voor? Een collega van mij is er wel van overtuigd dat samsung accu's/laders over het algemeen vrij slecht zijn. Dit is echter mijn eerste samsung.
[ Voor 15% gewijzigd door Team-RiNo op 04-12-2009 12:57 ]
5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D
Verwijderd
Waar heb jij die oplader gekocht ergens?Team-RiNo schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:57:
[...]
Yep het is een prima toestel met een lekkere accu. Ik heb alleen wel opgemerkt dat de oplader van Samsung vrij slecht is, mijn toestel gaat om de een of andere reden een stuk langer mee als ik deze oplaad met een universele lader van HTC (zo een waar je iedere usb kabel op kan aansluiten).
Iemand hier een verklaring voor? Een collega van mij is er wel van overtuigd dat samsung accu's/laders over het algemeen vrij slecht zijn. Dit is echter mijn eerste samsung.
Want mijn samsung oplader is kapot en zoek dringend een (goede) nieuwe
Ik ben eertlijk gezegd nog op zoek naar een extra lader.Team-RiNo schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:57:
[...]
Yep het is een prima toestel met een lekkere accu. Ik heb alleen wel opgemerkt dat de oplader van Samsung vrij slecht is, mijn toestel gaat om de een of andere reden een stuk langer mee als ik deze oplaad met een universele lader van HTC (zo een waar je iedere usb kabel op kan aansluiten).
Is er slechts een type van HTC voor alle toestellen?
Er zijn er wel meerdere maar deze zie ik de laatste tijd alleen nog maar bij de HTC toestellen (Type: HTC TC P300) en (PN: 79H00082-00M).Jozz schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:13:
[...]
Ik ben eertlijk gezegd nog op zoek naar een extra lader.
Is er slechts een type van HTC voor alle toestellen?
Ik heb ze niet zelf aangeschaft maar we hebben er hier een paar liggen (ict afdeling). Op google zijn er wel wat links als je zoekt naar htc tc p300. Je kan dan je usb kabel van je galaxy aansluiten aan de oplader.
Thx.Team-RiNo schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 15:21:
[...]
Er zijn er wel meerdere maar deze zie ik de laatste tijd alleen nog maar bij de HTC toestellen (Type: HTC TC P300) en (PN: 79H00082-00M).
Ik heb ze niet zelf aangeschaft maar we hebben er hier een paar liggen (ict afdeling). Op google zijn er wel wat links als je zoekt naar htc tc p300. Je kan dan je usb kabel van je galaxy aansluiten aan de oplader.
Hier vond ik ook nog wat verschillende laders, volgens mij ook de P300 die je noemt:
http://shop.androidplanet...gorybox&utm_term=opladers
Yep, het is deze: http://shop.androidplanet.nl/htc-p300-reislader
Heeft met 5V 1A ook een iets hogere laadstroom dan de standaard samsung lader.
Heeft met 5V 1A ook een iets hogere laadstroom dan de standaard samsung lader.
[ Voor 39% gewijzigd door Team-RiNo op 04-12-2009 16:07 ]
Verwijderd
Hoi! Ik heb nu een beetje een paar rare problemen met m'n Galaxy, waar ik toch wel een beetje ongerust van wordt. Tot nu toe heeft het apparaat goed gewerkt, en ik begrijp ook totaal niet waar deze problemen vandaan komen.
Ten eerste krijg ik geen melding meer als ik een e-mail ontvang met Gmail. Voorheen werkte dat gewoon en een aantal minuten nadat ik een mail kreeg, kreeg ik netjes een melding. Ook synchroniseert 'ie niet meer automatisch, maar moet ik elke keer refresh doen, ookal staat het automatisch syncen gewoon aan. Als ik handmatig een refresh doe, haalt 'ie wel alles binnen.
Ook werkt de Market niet meer goed. Ik kan alles gewoon bladeren en dergelijke, maar als ik een app wil downloaden dan verschijnt er "Starting download..." maar blijft daar op staan. Ook als ik naar een ander scherm ga of zelfs de telefoon opnieuw start, blijft dat er staan.
Ten slotte kwam ik er net achter dat de verbinding met de computer ook niet meer werkt. Als ik de USB-kabel erin steek krijg ik normaliter een melding of ik iets wil mounten (op m'n telefoon), dan kies ik ja en heb ik een mass storage device in Windows. Nu krijg ik helemaal geen melding op m'n telefoon. Wel begint op een andere computer het detecteren van hardware, maar dan wordt er alleen een "Android device" gevonden en geen mass storage device.
Ik dacht eerst dat het met m'n internet te maken had, want laatst had ik met m'n APN instellingen gerotzooid. Die heb ik echter weer teruggezet en browsen zelf gaat ook goed. Ik begrijp echt niet waar deze problemen vandaan komen, of ze gerelateerd zijn en hoe ik het moet oplossen. Ik vind het zwaar irritant, want als ik zo'n apparaat koop, ga ik er toch wel vanuit dattie het goed doet in plaats van deze random bugs vertoond.
Ten eerste krijg ik geen melding meer als ik een e-mail ontvang met Gmail. Voorheen werkte dat gewoon en een aantal minuten nadat ik een mail kreeg, kreeg ik netjes een melding. Ook synchroniseert 'ie niet meer automatisch, maar moet ik elke keer refresh doen, ookal staat het automatisch syncen gewoon aan. Als ik handmatig een refresh doe, haalt 'ie wel alles binnen.
Ook werkt de Market niet meer goed. Ik kan alles gewoon bladeren en dergelijke, maar als ik een app wil downloaden dan verschijnt er "Starting download..." maar blijft daar op staan. Ook als ik naar een ander scherm ga of zelfs de telefoon opnieuw start, blijft dat er staan.
Ten slotte kwam ik er net achter dat de verbinding met de computer ook niet meer werkt. Als ik de USB-kabel erin steek krijg ik normaliter een melding of ik iets wil mounten (op m'n telefoon), dan kies ik ja en heb ik een mass storage device in Windows. Nu krijg ik helemaal geen melding op m'n telefoon. Wel begint op een andere computer het detecteren van hardware, maar dan wordt er alleen een "Android device" gevonden en geen mass storage device.
Ik dacht eerst dat het met m'n internet te maken had, want laatst had ik met m'n APN instellingen gerotzooid. Die heb ik echter weer teruggezet en browsen zelf gaat ook goed. Ik begrijp echt niet waar deze problemen vandaan komen, of ze gerelateerd zijn en hoe ik het moet oplossen. Ik vind het zwaar irritant, want als ik zo'n apparaat koop, ga ik er toch wel vanuit dattie het goed doet in plaats van deze random bugs vertoond.
pbean:
Heb je VodaFone ?
Volgens mij zijn er, sinds de grote data storing, o.a. problemen met Market en andere gerelateerde internet diensten.
Wellicht is dat het ?
Heb je VodaFone ?
Volgens mij zijn er, sinds de grote data storing, o.a. problemen met Market en andere gerelateerde internet diensten.
Wellicht is dat het ?
pbean:
Klinkt als een gevalletje Vodafone. Alle google diensten werken waardeloos bij mij op het moment, zodra ik over ga op wifi heb ik vrijwel geen problemen meer.
Klinkt als een gevalletje Vodafone. Alle google diensten werken waardeloos bij mij op het moment, zodra ik over ga op wifi heb ik vrijwel geen problemen meer.
Voor wie interesse zou moeten hebben: er is een nieuwe versie van Samsung NPS uit, IK1. Ik ben 'm aan het installeren en zal eens testen of je er nu al wat meer mee kan doen daar voordien (maar don't get your hopes up)
Hier downloaden:
http://www.samsungmobile....uals/softwareNpsUpdate.do
EDIT: nee, niks nieuws
Hier downloaden:
http://www.samsungmobile....uals/softwareNpsUpdate.do
EDIT: nee, niks nieuws
[ Voor 4% gewijzigd door Dryhte op 06-12-2009 17:09 ]
Afgelopen zaterdag ook maar eens het HTC keyboard geïnstalleerd. Werkt net wat beter. Toetsen lijken wat groter. Tot nu toe bevalt het prima.-={Fred_Perry}=- schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 20:27:
Toch maar eens het HTC keyboard geprobeerd, niet gek! Hier vindt je hoe je hem kan installeren: http://androidforums.com/...htc-keyboard-samsung.html
Er lijkt weer een firmware update te zijn: K4. Heb hem hiervandaan gehaald en net geïnstalleerd via Odin. Je moet het wel een paar keer proberen op die downloadsite. Er is een nieuw boot-screen (geen Android-logo meer, alleen Samsung) en een nieuw toetsenbord van Samsung. Voor de rest lijkt het zoals altijd na een harde reset wat sneller. De gebruikelijke apps zijn weer niet te vinden in de market. Ben benieuwd hoelang dat deze keer duurt. Zal deze firmware eens paar dagen proberen. Geen probleem met de lock-toets so far zoals bij I5.
Iemand anders nog nieuwe dingen ontdekt?
Iemand anders nog nieuwe dingen ontdekt?
Kan je een printscreen/foto maken van het nieuwe toetsenboard.
Ik ben benieuwd.
Heb je ergens een changelog kunnen vinden?
Ik ben benieuwd.
Jochemmol
Screenshots en meer informatie:Jochemmol schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:41:
Kan je een printscreen/foto maken van het nieuwe toetsenboard.
Ik ben benieuwd.
http://translate.google.c...nslate.google.co.uk&twu=1
Verbeteringen zijn er wel, met name de snelheid:
http://androidforums.com/...0/24882-new-firmware.html
Ik ga hem morgenavond wel ff installeren.
[ Voor 3% gewijzigd door Jozz op 09-12-2009 00:02 ]
Even een simpel vraagje over het updaten van de Galaxy. Ik heb het al eens eerder gedaan, maar dat was toen ik em net had. Toen heb ik hier niet over na hoeven te denken omdat er nog niets op stond:
Moet ik applicaties enzo gaan backuppen voor updaten van de firmware? ofwel: worden er programma's gewist bij update?
Moet ik applicaties enzo gaan backuppen voor updaten van de firmware? ofwel: worden er programma's gewist bij update?
"If you think education is expensive, try ignorance." --Derek Curtis Bok
Normaal gezien wordt er niets overschreven bij een officiële update, hoewel dit met een vorige update van Samsung wel eens het geval was.
Je kan toch gewoon je apps terug afhalen van de market?
Je kan toch gewoon je apps terug afhalen van de market?
Ik heb alleen nog maar updates geflasht met Odin en daarna altijd een harde reset gedaan om zeker te weten dat de update ook echt geïnstalleerd was. Daarna ben je dus wel al je apps en instellingen kwijt. Het is dus zeker niet onverstandig een backup te maken van je apps. Let wel: een aantal apps kun je na de update niet meer installeren omdat de firmware-versie nog niet is vrijgegeven voor de market. Vraag me niet precies hoe dat werkt. Meestal duurt het een paar dagen tot weken voordat je alle apps weer kunt downloaden.
Wat mij erg tegenvalt bij K4 is de accuduur. Waar ik voorheen bij H8 aan het eind van de dag nog circa 85% over had, staat de teller nu op 65% met ongeveer hetzelfde gebruik. Dat, in combinatie met het missen van de apps in de market (kan bijvoorbeeld Touchdown niet meer gebruiken na de trial voor mijn zakelijke agenda) is voor mij reden om weer terug te switchen naar H8. Je kunt door het maken van een Nandroid back-up met Odin altijd je oorspronkelijke firmware inclusief alle apps en instellingen weer terugzetten. Je moet dan alleen wel na het flashen met Odin opnieuw de recovery flashen. Let daarbij op dat je dezelfde recovery gebruikt als waarmee je de backup hebt gemaakt.
Wat mij erg tegenvalt bij K4 is de accuduur. Waar ik voorheen bij H8 aan het eind van de dag nog circa 85% over had, staat de teller nu op 65% met ongeveer hetzelfde gebruik. Dat, in combinatie met het missen van de apps in de market (kan bijvoorbeeld Touchdown niet meer gebruiken na de trial voor mijn zakelijke agenda) is voor mij reden om weer terug te switchen naar H8. Je kunt door het maken van een Nandroid back-up met Odin altijd je oorspronkelijke firmware inclusief alle apps en instellingen weer terugzetten. Je moet dan alleen wel na het flashen met Odin opnieuw de recovery flashen. Let daarbij op dat je dezelfde recovery gebruikt als waarmee je de backup hebt gemaakt.
Lost deze nieuwe firmware het probleem 'touchscreen werkt niet meer tijdens bellen' op? Heb ik enkel met I5 last van gehad... of is me met H8 toch niet opgevallen.
Toch wel vreemd dat de Samsung NPS nog steeds geen updates weergeeft..
Toch maar eens Odin proberen.
[ Voor 18% gewijzigd door Hoyden op 09-12-2009 21:00 ]
Heb er niet op gelet toen ik K4 draaide maar heb er met H8 geen last van. Schijnt dat er op android forums oook mensen zijn met H8 die er wel last van hebben maar ik kan dat dus niet Bevestigen. Lijkt bij I5 iig vaker voor te komen. Anders maak je n Nandroid backup en probeer je K4 of H8 uit. Klinkt als n erg irritant probleem namelijk en volgens mij heb je er al best lang last van of niet?Dryhte schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:29:
Lost deze nieuwe firmware het probleem 'touchscreen werkt niet meer tijdens bellen' op? Heb ik enkel met I5 last van gehad... of is me met H8 toch niet opgevallen.
Iemand met een Galaxy die een keer het programma Shazam wil proberen? (deze staat in de market)
Ik heb deze namelijk op mijn Galaxy Spica geïnstalleerd maar hij kan mijn microfoon niet aanspreken lijkt het, ben benieuwd of de I7500 dit ook heeft. Bvd!
Ik heb deze namelijk op mijn Galaxy Spica geïnstalleerd maar hij kan mijn microfoon niet aanspreken lijkt het, ben benieuwd of de I7500 dit ook heeft. Bvd!
[ Voor 3% gewijzigd door Vinze op 09-12-2009 21:50 ]
Gebruik Shazam al een tijdje en hij werkt prima op de Galaxy, Super app.Vinze schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:49:
Iemand met een Galaxy die een keer het programma Shazam wil proberen? (deze staat in de market)
Zou als k jou was dan wel even je toestel rooten en een nandroid backup draaien zodat je altijd weer terug kunt. Er zijn daar volop handleidingen voor bv op android forums.Hoyden schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:37:
Toch wel vreemd dat de Samsung NPS nog steeds geen updates weergeeft..
De nieuwe firmware staat er nu al op..nightcrow schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:57:
[...]
Zou als k jou was dan wel even je toestel rooten en een nandroid backup draaien zodat je altijd weer terug kunt. Er zijn daar volop handleidingen voor bv op android forums.
Dat wil dus zeggen dat ik voortaan geen firmware updates via Samsung meer kan doen en verder moet met Odin ?
Volgens mij werkt dat niet zo.
Bij het updaten wordt er gekeken door de NPS of er voor jou provider nog updates zijn.
Dit doet hij via een bestand (volgens mij de CSC file).
Als er een update komt voor samsung en jou tel heeft die nodig dan krijg jij waarschijnlijk de update.
Volgens mij is er ook een secret code om de originele firmware terug te zetten.
Deze code reset ook je interne SD card dus voorzichtig.
Ik heb hem niet getest maar als je je originele firmware terug kan zetten (voor mij H7) dan denk ik dat er niks mis is.
Die reset heb ik nooit geprobeerd
http://android-dls.com/wi...p?title=Galaxy_Essentials
Bij het updaten wordt er gekeken door de NPS of er voor jou provider nog updates zijn.
Dit doet hij via een bestand (volgens mij de CSC file).
Als er een update komt voor samsung en jou tel heeft die nodig dan krijg jij waarschijnlijk de update.
Volgens mij is er ook een secret code om de originele firmware terug te zetten.
Deze code reset ook je interne SD card dus voorzichtig.
Ik heb hem niet getest maar als je je originele firmware terug kan zetten (voor mij H7) dan denk ik dat er niks mis is.
Die reset heb ik nooit geprobeerd
http://android-dls.com/wi...p?title=Galaxy_Essentials
Jochemmol
Toevallig net nog even getest ivm installatie Windows 7. Daar werkt de nieuwste versie (IK1) van NPS niet op trouwens, de voorgaande wel (IJ1). Heb wel de Engelse taal gekozen (UK). Daarna de Galaxy aangesloten en kreeg direct een melding dat ik de firmware moest updaten. Net gedaan en werkt dus nog steeds.Hoyden schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:46:
[...]
De nieuwe firmware staat er nu al op..
Dat wil dus zeggen dat ik voortaan geen firmware updates via Samsung meer kan doen en verder moet met Odin ?
Zou me als ik jou was niet te veel voorstellen van NPS. Updaten met Odin werkt prima. Software van Samsung is voor de rest ook nutteloos. Overbrengen van muziek en films kan ook via WMP en bestanden via explorer. Syncen van agenda etc. werkt niet via NPS.
Zou hij echt komen volgend jaar? De Samsung Galaxy II:
http://phonereport.info/i...oogle-android-smartphone/
Zal me verbazen als dat zo is. Bovendien denk ik dat Samsung de boot een beetje aan het missen is wat Android betreft omdat ze zo inzetten op het Bada gebeuren. Denk zelf dat dat gaat floppen. En hoeveel PR is er nu helemaal geweest voor de Galaxy of de Spica? Ik zie nu warempel weer reclames voor de Jet verschijnen in de abri's?-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:49:

Alles apps zijn trouwens alweer beschikbaar met K4.
Hier een link met wat ervaringen van met de nieuwe firmware
http://translate.google.c...biamenti%2F&sl=auto&tl=nl
Ik heb hem ook gedownload (gisteren deed hij het niet). Ik ga het vanavond een proberen.
Vooral het verhaal over het intern geheugen + batterij (link hierboven) maakt mij blij
http://translate.google.c...biamenti%2F&sl=auto&tl=nl
Ik heb hem ook gedownload (gisteren deed hij het niet). Ik ga het vanavond een proberen.
Vooral het verhaal over het intern geheugen + batterij (link hierboven) maakt mij blij
Jochemmol
Weet je dat zeker ?nightcrow schreef op donderdag 10 december 2009 @ 21:27:
[...]
Alles apps zijn trouwens alweer beschikbaar met K4.
O.a. "weer" kan ik nog niet vinden.
Dat was zo'n buienradar proggie.
Vaag.. gisteravond kon ik alles weer vinden en ik heb 'het weer' dan ook direct geinstalleerd (prima app). Staat er, net als de goede nos teletekst, weer op en draai toch echt K4. Heel apart. Misschien heeft het er mee te maken dat ik doordat ik via NPS een update naar I5 heb geflasht en daarna via Odin K4? Zie ook alleen de phone en pda staan bij *#*#1234#*#*.Hoyden schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:14:
[...]
Weet je dat zeker ?
O.a. "weer" kan ik nog niet vinden.
Dat was zo'n buienradar proggie.
Denk het wel, dit nieuws is al even bekend.-={Fred_Perry}=- schreef op donderdag 10 december 2009 @ 19:49:
Ik heb de K4 firmware weer verwijdert.
Ik heb de II8 versie nu geinstalleerd.
Ik vond het nieuwe toesenboard echt fijn maar mijn batterij was na 1 morgen al op 52% terwijl ik met II5 tot 3 dagen met de accu kon doen.
De hoeveelheid ram viel me ook tegen Ik had met de II5 ook z'n 40MB ruimte.
Ik had wel het idee dat het toestel een stuk sneller was maar dat weegt niet op tegen de slechte accu duur e.d.
Ik ga kijken hoe II8 werkt.
Ik vond het nieuwe toesenboard echt fijn maar mijn batterij was na 1 morgen al op 52% terwijl ik met II5 tot 3 dagen met de accu kon doen.
De hoeveelheid ram viel me ook tegen Ik had met de II5 ook z'n 40MB ruimte.
Ik had wel het idee dat het toestel een stuk sneller was maar dat weegt niet op tegen de slechte accu duur e.d.
Jochemmol
Ik heb ook een paar vraagjes over de telefoon:
- Kan ik ook bij berichten mijn verzonden berichten, verwijderde berichten en concepten ergens zien? Het enige wat ik kan vinden is die thread structuur, wat ik wel erg basis vind.
- Kan ik op een makkelijke manier zien welke versie van de firmware op mijn telefoon staat? Ik zie alleen dat er firmware 1.5 op staat, maar geen specificatie van het type firmware (II8 of iets dergelijks).
- Kan ik ook bij berichten mijn verzonden berichten, verwijderde berichten en concepten ergens zien? Het enige wat ik kan vinden is die thread structuur, wat ik wel erg basis vind.
- Kan ik op een makkelijke manier zien welke versie van de firmware op mijn telefoon staat? Ik zie alleen dat er firmware 1.5 op staat, maar geen specificatie van het type firmware (II8 of iets dergelijks).
Als je *#1234# intoetst, dan zie je de versie toch wel staan? (De laatste drie posities van de waarde bij pda/phone/csc)Morgoth88 schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:20:
Wie kan mij helpen m'n applicatie, Rainy Days, te testen / debuggen op de Samsung Galaxy? Ik heb van enkele gebruikers een melding gehad dat het niet werkt of crashed en de rode draad is steeds de galaxy.
Hoe / wat / waarom zie hier: http://code.neenbedankt.c...ny-days-on-samsung-galaxy
Hoe / wat / waarom zie hier: http://code.neenbedankt.c...ny-days-on-samsung-galaxy
*knip* dit valt onder spam en stellen we derhalve niet op prijs.
[ Voor 83% gewijzigd door RoD op 14-12-2009 11:11 ]
Maar wat is het algemene beeld over de update? Batterij gaat nu wat langer mee of merken jullie geen verschil?
[ Voor 90% gewijzigd door Katseviool op 14-12-2009 00:32 ]
Verwijderd
Ik ben toch wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die een oordeel hebben over de bel kwaliteit van dit toestel. Ik heb het idee dat dat toch wel een probleem is bij touchscreen telefoons en ben dan ook wat huiverig om er een aan te schaffen. Aan de andere kant lijkt dit me een prachtig scherm
.
Ben wel benieuwd want I8 ben ik nog nergens tegen gekomen. Waarschijnlijk heb je die van die vage website met Samsung firmwares? Ik heb me daar niet voor aangemeld iig. Staat er ook echt II8 bij *#*#1234#*#*? Over het algemeen was ik na een aantal dagen gebruik eigenlijk wel positief over K4, accuduur lijkt toch beter te zijn en het gaat allemaal net wat sneller. Enige nadeel zijn de missing apps. Daarom maar weer even teruggestapt naar I5 totdat die weer beschikbaar zijn en ik touchdown weer volledig kan draaien.Jochemmol schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:11:
Zie hierboven. Lijkt toch wel wat te zijn verbeterd.Katseviool schreef op maandag 14 december 2009 @ 00:24:
Maar wat is het algemene beeld over de update? Batterij gaat nu wat langer mee of merken jullie geen verschil?
Heb dat niet meegenomen in mijn review, maar de belkwaliteit van mijn uit Duitsland geïmporteerde zwarte Galaxy is ronduit brak. Het volume moet op zijn laagste stand staan wil je de ander fatsoenlijk (dwz zonder gekraak door overvolume) kunnen horen. Misschien ligt het aan mijn Duitse toestel. Denk niet dat dat standaard is voor touchscreen telefoons en er zijn inmiddels ook andere apparaten met een amoled-scherm.Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 01:23:
Ik ben toch wel benieuwd of er nog meer mensen zijn die een oordeel hebben over de bel kwaliteit van dit toestel. Ik heb het idee dat dat toch wel een probleem is bij touchscreen telefoons en ben dan ook wat huiverig om er een aan te schaffen. Aan de andere kant lijkt dit me een prachtig scherm.
[ Voor 4% gewijzigd door nightcrow op 14-12-2009 08:59 ]
De II8 versie werkte idd niet dus ik heb nu ook weer II5 geinstalleerd.
Ja ik heb hem van die vage samsung firmware site.
Ik vind het een nette site met alle uitgebrachte firmware's + een nederlandse handleiding over hoe ODIN te gebruiken.
Ik vond K4 ook sneller werken maar mijn accu was na een ochtend op stil staan al op 50% terwijl ik om 8.30 100% had.
Misschien was er ergens een app die draaide.
Wat voor mij een nadeel aan deze tel is is dat ik mij bezig moet houden met het killen van apps om mijn toestel snel te houden.
Ik bedoel...mijn toestel hapert. als ik dan ga kijken is er altijd een app 'Google chat' dat draaid. als ik dat uitzet dan heb ik opeens weer veel RAM en is mijn toestel weer snel. Ik heb nog nooit google chat gebruikt.
Zo zijn er nog wat processen die mijn tel vertragen, maar die apps gebruik ik nooit en zal ik ook nooit gaan gebruiken.
Zijn er geen tools waarmee je kan instellen dat bepaalde processen nooit gestart mogen worden?
Ik vind het een nette site met alle uitgebrachte firmware's + een nederlandse handleiding over hoe ODIN te gebruiken.
Ik vond K4 ook sneller werken maar mijn accu was na een ochtend op stil staan al op 50% terwijl ik om 8.30 100% had.
Misschien was er ergens een app die draaide.
Wat voor mij een nadeel aan deze tel is is dat ik mij bezig moet houden met het killen van apps om mijn toestel snel te houden.
Ik bedoel...mijn toestel hapert. als ik dan ga kijken is er altijd een app 'Google chat' dat draaid. als ik dat uitzet dan heb ik opeens weer veel RAM en is mijn toestel weer snel. Ik heb nog nooit google chat gebruikt.
Zo zijn er nog wat processen die mijn tel vertragen, maar die apps gebruik ik nooit en zal ik ook nooit gaan gebruiken.
Zijn er geen tools waarmee je kan instellen dat bepaalde processen nooit gestart mogen worden?
Jochemmol
Jawel, die zijn er zeker. Pas echter wel op wát je allemaal disabled. Niet alles dat je uit zet is "handig"Jochemmol schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:16:
Nickname does not reflect reality
Verwijderd
Het zal niet standaard zijn voor een touchscreen telefoon maar HTC heeft hier ook een handje van en kwam in een review van een medetweaker tegen dat ook de T-Mobile Pulse ondermaats presteert op het gebied van bel kwaliteit. Voor mij is bellen nog altijd een van de belangrijkste redenen om een telefoon te kopen dus wil dan ook dat dit goed in orde isnightcrow schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:55:
[...]
Heb dat niet meegenomen in mijn review, maar de belkwaliteit van mijn uit Duitsland geïmporteerde zwarte Galaxy is ronduit brak. Het volume moet op zijn laagste stand staan wil je de ander fatsoenlijk (dwz zonder gekraak door overvolume) kunnen horen. Misschien ligt het aan mijn Duitse toestel. Denk niet dat dat standaard is voor touchscreen telefoons en er zijn inmiddels ook andere apparaten met een amoled-scherm.
Heb dus ook de zwarte uit Duitsland geïmporteerde versie en heb totaal geen last van gekraak door overvolume en heb ook geen klachten gehoord van mensen die ik zelf bel. Maar... Wat voor provider heb je? (Ik heb KPN/Hi)nightcrow schreef op maandag 14 december 2009 @ 08:55:
Heb dat niet meegenomen in mijn review, maar de belkwaliteit van mijn uit Duitsland geïmporteerde zwarte Galaxy is ronduit brak. Het volume moet op zijn laagste stand staan wil je de ander fatsoenlijk (dwz zonder gekraak door overvolume) kunnen horen. Misschien ligt het aan mijn Duitse toestel. Denk niet dat dat standaard is voor touchscreen telefoons en er zijn inmiddels ook andere apparaten met een amoled-scherm.
Mijn provider is KPN/Telfort. Bij mij staat het belvolume eigenlijk altijd in de laagste stand omdat de gesprekspartner anders erg scherp klinkt.-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:24:
[...]
Heb dus ook de zwarte uit Duitsland geïmporteerde versie en heb totaal geen last van gekraak door overvolume en heb ook geen klachten gehoord van mensen die ik zelf bel. Maar... Wat voor provider heb je? (Ik heb KPN/Hi)
Feit blijft dat er een firmware-versie op die site staat die niet is uitgebracht en die dus ook niet werkt. Dat vind ik vaag. Bovendien is het apart dat je je eerst moet registreren om überhaupt iets te kunnen zien en een handleiding voor Odin kun je bv ook op androidforums vinden.Jochemmol schreef op maandag 14 december 2009 @ 09:16:
Misschien eens met een andere SIM/Provider proberen? Heb dit met alle versies die ik ondertussen heb getest van de firmware nog niet gehad... Als het met een andere SIM/Provider wel goed gaat, dan ligt het (raar genoeg) aan de combinatie Samsung Galaxy en KPN/Telfort?nightcrow schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:05:
[...]
Mijn provider is KPN/Telfort. Bij mij staat het belvolume eigenlijk altijd in de laagste stand omdat de gesprekspartner anders erg scherp klinkt.
Heb geen problemen met deze app. Werkt naar mijn idee prima. Heb een Duitse Galaxy met firmware I5.grhmpf schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:55:
Wie kan mij helpen m'n applicatie, Rainy Days, te testen / debuggen op de Samsung Galaxy? Ik heb van enkele gebruikers een melding gehad dat het niet werkt of crashed en de rode draad is steeds de galaxy.
Zal dat eens proberen. misschien ligt het aan mijn toestel. Herkende het van de review van phone arena, vandaar.-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:08:
[...]
Misschien eens met een andere SIM/Provider proberen? Heb dit met alle versies die ik ondertussen heb getest van de firmware nog niet gehad... Als het met een andere SIM/Provider wel goed gaat, dan ligt het (raar genoeg) aan de combinatie Samsung Galaxy en KPN/Telfort?
Bedankt voor de info!nightcrow schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:43:
[...]
Heb geen problemen met deze app. Werkt naar mijn idee prima. Heb een Duitse Galaxy met firmware I5.
[...]
Ik heb een witte (NL). Maar belkwalitiet is ronduit slecht. Verbinding valt ook soms een fractie van een seconde weg zodat je moet vragen om te herhalen wat ze zeggen. Hele toestel doet het prachtig maar de problemen zitten voornamelijk in bellen, telefoon aannemen en geluid tijdens bellen. Aangezien dit een telefoon is is dat wel lastig.[b][message=33098025,noline]
En wat voor provider heb je?MrMarcie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:05:
[...]
Ik heb een witte (NL). Maar belkwalitiet is ronduit slecht. Verbinding valt ook soms een fractie van een seconde weg zodat je moet vragen om te herhalen wat ze zeggen. Hele toestel doet het prachtig maar de problemen zitten voornamelijk in bellen, telefoon aannemen en geluid tijdens bellen. Aangezien dit een telefoon is is dat wel lastig.
Let op:
Berichten over levertijden en abonnementen mogen in dit topic.
Berichten over levertijden en abonnementen mogen in dit topic.