Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Maar ik wil eigenlijk de telefoon zo origineel als mogelijk houden. (i.v.m.) garantie.
Aan de andere kant, op deze manier heb ik niks aan mijn telefoon aangezien het ook mijn agenda is.
Welke rom zou het beste zijn? (Nederlands bij voorkeur)
Bij de instellingen kun je de klok ook altijd in bovenste taakbalk vastzetten. Verschiet deze dan ook? Anders zet je touchflo uit en gebruik je SPB Shell 3 ofzo (wel betaalversie)
PSN: riznind
Is dit een bekend probleem? Het is gekomen sinds dat ik de nieuwste firmware er op gezet heb, een aantal maanden geleden.
Is hier iets aan te doen?
Komt dit door de simlock of is dat een of ander programmatje wat meedraaid (welk misschien in de rom is gebakken).
Ik zou in ieder geval graag een custom rom er gaan opzetten (vooral om dat mooie rose niet meer te zien :-)), moet ik het toestel dan eerst laten unlocken (zowel sim als cid) of is er van een simlock geen sprake en komt die melding door de rom?
Anoniem: 172324
Weet iemand misschien welke screenprotector uit 2 delen bestaat. Ik wil namelijk een screenprotector die je kan plakken over het scherm maar ook op de onderste vier knoppen.
Je toestel heeft geen simlock, anders zou je je Proximus simkaart er immers niet in kunnen gebruiken.chundo schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:36:
Ik heb tweedehandseen T-mobile MDA Vario IV. Het toestel is orgineel dus met sim en cid lock. Ik heb er mijn (Belgisch) proximus simkaart ingestoken en kan gewoon bellen en sms'sen. Ik krijg alleen ieder minuut ofzo een sms met de volgende tekst "Proximus-info: verzenden van sms mislukt. U hebt geen toelating om een sms naar dit nummer te verzenden." het nummer is +32477306003 (een onbestaand nummer).
Komt dit door de simlock of is dat een of ander programmatje wat meedraaid (welk misschien in de rom is gebakken).
Ik zou in ieder geval graag een custom rom er gaan opzetten (vooral om dat mooie rose niet meer te zien :-)), moet ik het toestel dan eerst laten unlocken (zowel sim als cid) of is er van een simlock geen sprake en komt die melding door de rom?
Waarschijnlijk ligt het er idd aan, zoals hierboven al gepost, dat je het juiste nummer van de sms-centrale moet instellen.
Anoniem: 220860
Thanks hij werkt nu! Ik dacht dat ik de QVGA moest hebben!Rizn schreef op maandag 22 juni 2009 @ 14:50:toon volledige bericht
[...]
Je hebt zeker die Bliss theme geinstalleerd, want daar moet die ook in zitten en bij mij kwam die ook niet tevoorschijn. dus gezocht naar een aparte cab en gevonden!
edit: Kan ook zijn dat je in Chome editor het panel moet activeren en verplaatsen (heet Chome)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=513431
heb zelf versie 1.3 geinstalleerd
Voor alle plug ins en themes zie deze link
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=512121
Eergister trouwens die TouchResponse op EnergyROM 3.0 van ongeveer een anderhalf maand geleden geinstalleerd. Resultaat was dat mn telefoon helemaal niks meer deed(geen/zwart/blauw beeld bij het opstarten).
Toen een hard reset en gelijk de nieuwe ROM erop. Nu helaas wel alle smsjes kwijt omdat ik geen back up had.
6.5 Nederlands is er denk ik niet. Wel 6.1 Romeos.chundo schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:47:
de romupdate is dus gelukt, voorlopig heb ik de EnergyRom om dat hier als goed wordt omschreven. Ik zou graag overschakelen naar een Nederlandstalige rom zoals ik al zei in mijn vorige post.
De link naar een nederlandse uitleg over rom flashen is stuk trouwens.
Instellingen - Systeem - ApparaatinformatiePolluxDKB schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:36:
Hoe kan je precies kijken welke Radio versie je op het moment hebt? En welke kan ik het beste naar updaten? 1.02.25.32 Raphael denk ik?
De link naar een nederlandse uitleg over rom flashen is stuk trouwens.
Ik heb op 't moment nog 1.02.25.28 en die bevalt me eigenlijk best goed
Thanks, ik heb nu 1.11.25.01.Eric_Cantona schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:40:
[...]
Instellingen - Systeem - Apparaatinformatie
Ik heb op 't moment nog 1.02.25.28 en die bevalt me eigenlijk best goed(ZO-Brabant met 'n Vodafone-abonnement).
Kan ik maar beter zeker wel updaten? GPS Fix bevalt me niet zo, en de ontvangst is ook matigjes.
En zoiets, radio updaten, kan gewoon met bijv EnergyROM 3.0?
Al geprobeerd, of het kaartje het in een andere telefoon wel doet ? En of een ander kaartje in je TP werkt ?BPP schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:48:
Ik heb overal op google gezocht en het zal vast een hele simpele oplossing zijn, maar ik weet het niet. Ik stop een microsdcard van 1GB in mijn HTC TP. Maar ik kan hem nergens vinden. Enige wat ie zegt is "Total storage memory card : Not installed" Heb hem meerdere malen geformatteerd, maar niets werkt.
Nog wel 1 probleempje, nogal hardnekkig kennelijk:
Eerst deed mn mail het prima, Gmail gewoon, hij ontving alles, nooit problemen.
Toen geupdate naar de officiele nieuwe ROM, en toen is het misgegaan
''Cannot connect with current connectio settings. To change your connection settings, tap Settings''
Zelfs na alles verwijdert te hebben qua isntellingen, en zelfs een hard reset, bleef het volhouden.
En nu dus ook, met de omschakeling naar EnergyROM en een hard reset is het nog niet opgelost
De instellingen staan wel gewoon prima, internet zelf werkt goed, YouTube werkt prima, weer binnenhalen, etc. Maar alleen bij mail gaat het niet goed
Iemand tips? Vodafone, onbepert internet abo, en dus Gmail.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 220860 op 25-06-2009 09:21 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik heb dus de HTC TP gehaald. Nu hoorde ik veel over het probleem dat ie verbinding maakte met GPRS zodra je internet of iets dergelijks opstartte. Nou heb ik het dus geinstalleerd en via start>>instellingen>>Verbindingen>>Verbindingsinstellingen mijn provider uitgekozen (Hi). En daarna Nodata opgestart en Hi MMS en Mobiele Startsite Disabled? Is dit genoeg om niet meer automatisch over te schakelen naar GPRS als ik aan het internetten ben via Wifi. Of als de weer-update weer eens contact wil maken. Want durf nu nog geen eens mijn simkaart erin te stoppen, te bang om aan het eind van de maand een dikke rekening te krijgen. Hahaha
Wel gewoon WM 6.1, het was volgens hem nog niet mogelijk om een Nederlandse 6.5 Rom te maken, maar zodra deze wel officieel door MS is uitgegeven, gaat Monx ook hier weer een NLD ROMeOS van maken
Het enige nadeel is dan dat je 'moet' doneren.. wel leuk om te weten dat ie doorgaat iig!crumpler schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 01:12:
Even een kleine update voor de Nederlandse ROMeOS gebruikers, Monx komt dit weekend met een nieuwe versie!Even een kleine update voor de Nederlandse ROMeOS gebruikers, Monx komt dit weekend met een nieuwe versie!![]()
![]()
Wel gewoon WM 6.1, het was volgens hem nog niet mogelijk om een Nederlandse 6.5 Rom te maken, maar zodra deze wel officieel door MS is uitgegeven, gaat Monx ook hier weer een NLD ROMeOS van maken
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Volgende week maar weer eens updaten dan
Post je hier je ervaringen? Ben benieuwd!crumpler schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 01:12:
Even een kleine update voor de Nederlandse ROMeOS gebruikers, Monx komt dit weekend met een nieuwe versie!Even een kleine update voor de Nederlandse ROMeOS gebruikers, Monx komt dit weekend met een nieuwe versie!![]()
![]()
Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall
Dat soort mensen voelen zich vaak über omdat ze zoveel 'respect' krijgen.MsG schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:59:
Ja dat vond ik ook zo'n stom systeem bij hem. Ik ging al eens een discussie met hem aan en zei dat je dus gewoon moet betalen voor zijn roms tegenwoordig. Hij zei nee je hoeft enkel te doneren. Nou ja wat is het verschil.
Ja, ik zal ze hier zeker posten!Royalpieter schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 14:15:
[...]
Post je hier je ervaringen? Ben benieuwd!
Overigens, ik kan hem volkomen gelijk geven dat ie er een kleine vergoeding voor vraagt!
Je moet eens weten hoeveel tijd erin zit om zo'n ROM te maken, en heb ook zo goed als niet anders alleen maar de ROMeOS rom gebruikt op me telefoon. Heb dan ook een leuk bedrag overgemaakt naar Monx, en niet zoals ik hier gelezen heb een bedrag van 1 dollar
Sorry hoor, maar dat ik vind ik best wel zielig als je dat doet...
Het is ook zo als je gewoon een normaler bedrag overmaakt, wordt Monx ook enthousiaster en zal ie meer tijd besteden aan het ontwikkelen van de (Nederlandse) ROMeOS.
Maar goed, dit weekend heb ik het in ieder geval druk, dus kleine kans dat ik dit weekend nog de nieuwe versie erop ga zetten, maar maandag ga ik hem er zeker opzetten *)
Zal dan na een dag of twee mijn ervaringen posten
Doneren doe je uit vrije wil en is daarom niet verplicht. De ROM cookers steken er veel tijd in en zijn ook veelal hobbyisten.
Omdat er veel meer mensen smartphones kopen, zoeken er ook meer meer mensen naar oplossingen voor bugs en daardoor komt de "ik doe iets gratis voor de community en krijg er gratis iets voor terug" cultuur in gevaar omdat de verhouding scheef groeit.
Door wat bugs en de traagheid van romeos met wm6.5 nu aan de energy gegaan. Ook erg prettig alleen mis ik de mooie context menu's (van edit en copy-paste enzo).
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Anoniem: 147093
Herkens de micro SDHC kaart niet, mijn kaartje erin...wordt wel herkend... ik dat kaartje bij mij erin ook geen probleem...rara
Ook vreemd dat er geen ROM update is via Vodafone, er zit gewoon een oude ROM op

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 147093 op 28-06-2009 00:17 ]
Ander vraagje met betrekking tot Push Mail. Ik wil na de vakantie Hi Eindeloos Online aanvragen. Nu lees ik dat normaal gesproken Push Mail verboden is met je mobiele data-abonnement, maar datgene wat ik nu gebruik dan?
Ja, echt lame is dat. Ik heb ook een vodafone branded toestel en na de rom update begin dit jaar die maar niet door vodafone aangepast werd aangeboden ben ik met custom roms bezig gegaan.Anoniem: 147093 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 00:14:
Vandaag even met een Vodafone branded TP bezig geweest..
Herkens de micro SDHC kaart niet, mijn kaartje erin...wordt wel herkend... ik dat kaartje bij mij erin ook geen probleem...rara![]()
Ook vreemd dat er geen ROM update is via Vodafone, er zit gewoon een oude ROM op
Anoniem: 110035
Ik had mijn toestel binnen 1,5 week weer terug. Dat stukje onder het scherm was er nieuw opgezet. Viel binnen de garantie. Geheel kostenloos.
Daarnaast b ik mijn toestel 2 week geleden weer opgestuurd. Mijn touchscre was kapot. Hij reageerde aan een kant niet meer. Kon er niets meer mee beginnen, ook het uitlijnen werkte dus niet meer. Ik heb hem nu weer terug, nieuw touch screen erop.
ik ben dik tevreden over de garantie
zie foto:

Ik heb het toestel sinds augustus 2008 (één van de eerste modellen dus) en altijd met zo'n beschermsticker gelopen. Onlangs liet de sticker los en loop ik sinds 2 weken zonder sticker en nu gebeurt me dit

Ik neem aan dat dit gewoon een garantie gevalletje is? Iemand anders dit al eens opgestuurd en vergoed gekregen?
Gr.
Dennis
Ik heb bij windows live de synchronisatie op handmatig gezet, het weer hetzelfde. QuickGPS idem. En bij verbindingen geavanceerd HSPDA uitgeschakeld. Zie ik toevallig iets over het hoofd?
Deze avond(nacht) geupdate naar ROMeOS NLD v1.98.2, en moet zeggen dat het allemaal al een stuk soepeler loopt. Alle programma's weer geïnstalleerd, dus na hem in ieder geval morgen weer een dag intensief gebruikt te hebben kan ik mijn echte meningen er over plaatsen, maar lijkt er goed uit te gaan zien!
En Monx heeft vandaag, de 30e, nog een update uitgebracht nadat ie afgelopen zaterdag v1.98.1 uitbracht, daar zaten nog enkele bugs in dus ben blij dat ik niet meteen ben gaan updaten, omdat ik daar de tijd dus niet voor had!
Zie je bij Nodata geen optie Hi (mobiel) internet ofzo iets? Die moet uit.BPP schreef op maandag 29 juni 2009 @ 22:51:
Nog maar een berichtje, heb nodata goed geinstalleerd en Hi MMS en Hi Mobiele Startsite als disabled staan bij Nodata. Maar heb hem alsnog op kunnen betrappen dat ie verbinding maakte met het internet. Er kwam een H'tje te staan en daarop tikte er secondes weg. Heb maar snel verbreken gedrukt, maar hij bleef maar overnieuw en overnieuw verbinding maken. Heb maar snel mijn simkaart eruit gehaald. Hoe kan ik er nou voor zorgen dat hij geen contact meer maakt met het internet behalve als ik handmatig mijn wifi aanzet.
Ik heb bij windows live de synchronisatie op handmatig gezet, het weer hetzelfde. QuickGPS idem. En bij verbindingen geavanceerd HSPDA uitgeschakeld. Zie ik toevallig iets over het hoofd?
[ Voor 41% gewijzigd door BPP op 30-06-2009 10:28 ]
Anoniem: 244445
Er gaat iets mis zodra de TP2 de nieuwe instellingen automatisch wil bepalen (althans, bij Hi). Beter doe je dit alsnog nog handmatig. Maak zelf de TGP's, en dan werkt NoData zoals het hoort.BPP schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 10:28:
Nee alleen Hi MMS en Hi mobiele startsite. Is het namelijk zo dat Nodata in het geheugen moet draaien?
Never mind, dacht in het T7373-topic te zitten
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 244445 op 30-06-2009 15:26 ]
En hou zou dat moeten? Ik weet natuurlijk wel waar de verbindingsinstellingen zitten, maar geen mogelijkheid om ze te verwijderenFreaky Gabbur schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:36:
Waarom halen mensen die het internet niet opwillen niet gewoon de verbindingsinstellingen weg? Dan is er toch geen weg meer om toch op internet te komen?
P.s. Is het soms instellingen> tab verbindingen >verbindingen> tab modem> bestaande verbindingen beheren en dan alles wat daar staat verwijderen?
Is het trouwens zo dat ondanks dat ik Hi heb, mijn internetinstellingen moet zetten op die van KPN?
[ Voor 23% gewijzigd door BPP op 30-06-2009 17:46 ]
Omdat velen zoals ik wel op internet willen kunnen. Ik heb ook geen internet abbo, maar ik zat laatst in een vakantiehuisje zonder wifi daar, dus toen heb ik maar even 75 cent betaald voor 15 minuten 3GFreaky Gabbur schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:36:
Waarom halen mensen die het internet niet opwillen niet gewoon de verbindingsinstellingen weg? Dan is er toch geen weg meer om toch op internet te komen?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Nice! Kijk uit naar je ervaringen. Ben ook benieuwd of nu ook de stock button in TF3d zitcrumpler schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 04:26:
Het valt bij mij nog mee hoe erg dat plastic begint te verbuigen in de hoekjes, maar het is wel zichtbaar helaas...
Deze avond(nacht) geupdate naar ROMeOS NLD v1.98.2, en moet zeggen dat het allemaal al een stuk soepeler loopt. Alle programma's weer geïnstalleerd, dus na hem in ieder geval morgen weer een dag intensief gebruikt te hebben kan ik mijn echte meningen er over plaatsen, maar lijkt er goed uit te gaan zien!
En Monx heeft vandaag, de 30e, nog een update uitgebracht nadat ie afgelopen zaterdag v1.98.1 uitbracht, daar zaten nog enkele bugs in dus ben blij dat ik niet meteen ben gaan updaten, omdat ik daar de tijd dus niet voor had!
Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall
De stock button?Royalpieter schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 20:49:
[...]
Nice! Kijk uit naar je ervaringen. Ben ook benieuwd of nu ook de stock button in TF3d zit

Telefoon lijkt verder gewoon soepel te lopen, maar kan er nog niet veel over zeggen want heb hem vandaag niet veel gebruikt.
De '00:00' bug is in ieder geval nog niet opgelost. (Als je telefoon in stand-by staat tijdens de overgang van 23.59 naar 00.00 blijft de klok stil staan op 00.00, en gaat pas weer verder lopen als je hem uit stand-by haalt, dus bijvoorbeeld als je 's ochtends op je telefoon kijkt zie je eerst dat de klok van 00.00 naar 08.30 gaat lopen.)
En verder wat problemen met mijn email op te halen (ondanks dat de proxy uit staat), maar dat lijkt niet aan de ROM zelf te liggen, dus moet ik nog even uitzoeken.
Later deze week meer
Ook een optie: verander de naam van het toegangspunt in iets wat niet bestaat. Bijvoorbeeld: verander ' internet' in 'internep' oid. Ook al probeert je toestel om verbinding te maken zal het nooit lukken, en kosten maak je ook niet.Freaky Gabbur schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 14:36:
... en oranje! :P
Denk dat hij het over de aandelen tab heeft?
Instellingen, verbindingen, dan bij internet bestaande verbindingen beheren.Door op de verbinding te drukken en ingedrukt te houden krijg je de optie om te verwijderen.BPP schreef op dinsdag 30 juni 2009 @ 17:33:
[...]
En hou zou dat moeten? Ik weet natuurlijk wel waar de verbindingsinstellingen zitten, maar geen mogelijkheid om ze te verwijderen
P.s. Is het soms instellingen> tab verbindingen >verbindingen> tab modem> bestaande verbindingen beheren en dan alles wat daar staat verwijderen?
Is het trouwens zo dat ondanks dat ik Hi heb, mijn internetinstellingen moet zetten op die van KPN?
kan het even niet vinden...

je kan hotmail via pop ophalen. Moet je ff zoeken naar de instellingen, of kijken hoe GMail het doetAnoniem: 147093 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 23:19:
Zag laatst ergens een posting over het instellen van Hotmail buiten je bestaande Live programma om...
kan het even niet vinden...
Multimonitor is relax :P
Inderdaad, die bedoel ik.sander-sp schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 10:52:
[...]
Denk dat hij het over de aandelen tab heeft?
Ja, die posting zoek ik... staan de pop en smtp instellingen bijMeIsTwisted schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:00:
[...]
je kan hotmail via pop ophalen. Moet je ff zoeken naar de instellingen, of kijken hoe GMail het doet

Ik heb gisteren romeos 1.98.2 nld geinstalleerd. De aandelentab zit er niet in verwerkt.(ook niet aan te zetten met tf3d config). Voor de rest een goede indruk, nog geen vreemde dingen tegengekomen.
Anoniem: 110035
heb die van mij met ditzelfde probleem ter reparatie aangeboden aan belcompany, en die zeggen mij dat dit niet onder garantie valt.. en dat ik dit zelf losgepeuterd heb....Hapkars schreef op zondag 28 juni 2009 @ 21:07:
Ik heb dit ook gehad, een puntje liet los. Ik heb hem opgestuurd naar HTC (via een reparatiewinkel bij de vodafonewinkel in de herestraat in Groningen).
Ik had mijn toestel binnen 1,5 week weer terug. Dat stukje onder het scherm was er nieuw opgezet. Viel binnen de garantie. Geheel kostenloos.
Daarnaast b ik mijn toestel 2 week geleden weer opgestuurd. Mijn touchscre was kapot. Hij reageerde aan een kant niet meer. Kon er niets meer mee beginnen, ook het uitlijnen werkte dus niet meer. Ik heb hem nu weer terug, nieuw touch screen erop.
ik ben dik tevreden over de garantie
inmiddels 3 weken verder en heb mijn toestel nog niet terug...
Zoals hierboven al gezegd is, deze zit er inderdaad niet in.
Nu ik bijna een week verder ben heb ik er eigenlijk niet heel veel meer over te zeggen, ik zie zelf geen grote verschillen na de update, maar helaas blijft een soft-reset nog wel zo'n 2x per week nodig....
Heb nu wel al 2x dat s2u2 veemd doet. Bij een beller kan ik soms wel opnemen, maar blijft daarna het s2u2 scherm staan, met de slider nog actief, en ik krijg m niet goed weg. Beetje vreemd.
Ik heb vanavond via de Vodafone site MMS geactiveerd door de instellingen in te vullen. De telefoon zat daarbij verbonden via Wi-fi. Wat ik echter niet wist, is dat hij na de MMS instellingen blijkbaar ook (on)vriendelijk gebruik maakt van GPRS, terwijl Wi-Fi van origine gewoon aanstond. Met als gevolg dat de telefoon zonder dat ik het door had 2 uur op het internet heeft gezeten.
Hoe worden de kosten van mobiel internet berekend?
Met je abonnement of prepaid kun je surfen op internet voor
€ 0,75 per 15 minuten. Deze kosten vallen buiten je tegoed.
Als een sessie minder dan 15 minuten duurt, betaal je voor 15 minuten. Je betaalt alleen voor actief gebruik. De stand-by-tijd, zonder gebruik, brengen we niet in rekening.
Nou vraag ik me af of ik hier nu 8 x 0.75e voor mag gaan betalen? Want hoe berekenen ze nu precies die sessietijd? Ik heb voor zover ik weet gewoon 2 uur lang op de Metro site gezeten ofzo, dus dat is dan 2 uur stand-by-tijd?
Maar ik denk dat je gewoon via WiFi hebt zitten internetten, en dat er niks aan de hand is. MMS gaat inderdaad ook via GPRS (altijd), maar via een andere 'verbinding' dan mobiel internet.
Oftewel, niks aan het handje.
Denk je er wel om dat je niet teveel gaat GPRS-en in Griekenland? Dat kan namelijk nogal snel een hele dure grap worden. Installeer anders voor de zekerheid even NoData (zie Google of TS).
Fijne vakantie!
Ik lees dus veel over Romeos en Energy. En zo zullen er nog wel wat zijn.
Kan echter nergens vinden welke nou de beste is enz. Romeos is denk ik de bekendste?
Ben wel benieuwd of het echt zo'n mega impact heeft qua prestaties, vergeleken met de laatste officiële rom van HTC zelf waarmee mijn toestel al een stuk beter werd.
Facts don't care about your feelings
Denk t niet echt. Iig meer resolutie en meer geheugen. Ligt eraan wat je er mee wilt doen.YoshiBignose schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:23:
Is de HTC Touch Pro een enorme verbetering t.o.v. de Tytn 2?
[ Voor 21% gewijzigd door Freich op 05-07-2009 20:55 ]
Verschil is zeker duidelijk waarneembaar.Freich schreef op zondag 05 juli 2009 @ 18:19:
Ben nu toch van plan om maar eens een onofficiële ROM te gaan flashen.
Ik lees dus veel over Romeos en Energy. En zo zullen er nog wel wat zijn.
Kan echter nergens vinden welke nou de beste is enz. Romeos is denk ik de bekendste?
Ben wel benieuwd of het echt zo'n mega impact heeft qua prestaties, vergeleken met de laatste officiële rom van HTC zelf waarmee mijn toestel al een stuk beter werd.
Welke Rom voor jou goed is ... dat zul je zelf toch uit moeten vinden.
Mijn laatste ervaringen (met EnergyRom, Windows Mobile 6.5):
- Stabiel
- Zeer zuinig in energie (na een volle dag verbruik nog 70 - 80% batterij over, uit gewoonte toch elke dag aan de lader)
- Snel (ivm stock rom)
Happy Blessings <3
Welke EnergyRom versie heb je? Magic of Phoenix?RedSoniq schreef op zondag 05 juli 2009 @ 20:57:
[...]
Verschil is zeker duidelijk waarneembaar.
Welke Rom voor jou goed is ... dat zul je zelf toch uit moeten vinden.
Mijn laatste ervaringen (met EnergyRom, Windows Mobile 6.5):
- Stabiel
- Zeer zuinig in energie (na een volle dag verbruik nog 70 - 80% batterij over, uit gewoonte toch elke dag aan de lader)
- Snel (ivm stock rom)
Echter normaal zodra ik op de power knop druk dan gaat hij in standby en zodra ik weer op de knop druk is hij gelocked. Nu is hij al unlocked als ik op de power knop druk en hem aan zet. Nu kan ik dit met advanced config aanpassen, maar zodra ik hem aan zet blijft het scherm gedimt terwijl die optie uit staat. Iemand die dit probleem kent?
Edit: De optie Backlight Lock Level krijg ik niet van Dim While Unlocking af, kan dat hem zijn? Als ik iets anders kies zet hij hem gewoon weer terug, zelfs met een soft reset.
[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 06-07-2009 22:51 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Even "No Data" installeren, kun je alles uitzetten en tijdens je vakantie wel via WiFi aan de gang,,,MailMan schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 23:59:toon volledige bericht
Zit even met een (domme) vraag, maar ik ga over 3 uur op vakantie naar Griekenland en heb dan geen tijd/internet en dit blijft anders toch knagen.
Ik heb vanavond via de Vodafone site MMS geactiveerd door de instellingen in te vullen. De telefoon zat daarbij verbonden via Wi-fi. Wat ik echter niet wist, is dat hij na de MMS instellingen blijkbaar ook (on)vriendelijk gebruik maakt van GPRS, terwijl Wi-Fi van origine gewoon aanstond. Met als gevolg dat de telefoon zonder dat ik het door had 2 uur op het internet heeft gezeten.
Hoe worden de kosten van mobiel internet berekend?
Met je abonnement of prepaid kun je surfen op internet voor
€ 0,75 per 15 minuten. Deze kosten vallen buiten je tegoed.
Als een sessie minder dan 15 minuten duurt, betaal je voor 15 minuten. Je betaalt alleen voor actief gebruik. De stand-by-tijd, zonder gebruik, brengen we niet in rekening.
Nou vraag ik me af of ik hier nu 8 x 0.75e voor mag gaan betalen? Want hoe berekenen ze nu precies die sessietijd? Ik heb voor zover ik weet gewoon 2 uur lang op de Metro site gezeten ofzo, dus dat is dan 2 uur stand-by-tijd?
Dus ook mijn smsjes, mails, en bestanden?
Windows Live MyPhoneDenthis schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:38:
Is het mogelijk om een backup te maken van me gsm?
Dus ook mijn smsjes, mails, en bestanden?
Ik heb ook de nieuwe enery rom erop gezet.
Nu heb ik een aantal vragen.
Als ik een sms type en druk op de FN knop start mijn calendar op. Nu kan ik geen vraagteken op dubbele punt meer type
En kan het today menu aangepast worden? hij staat op windows default vind het opzich wel fijn maar wil een andere indeling ervan hebben
Zou zelf wel willen weten hoe je de volgorde en items van Windows Default Today aan kan passen, ik kan wel kiezen voor het klassieke systeem met zelf aanvinken of voor een alternatief systeem, maar Windows Default is niet te customizen.
Ik kan het niet vinden, normaal was er een apart toetsenbord menutje, waar kan ik dit nu instellen?Tsurany schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 16:03:
Even je toetsenbord goed instellen, staat ook in het topic op XDA.
Zou zelf wel willen weten hoe je de volgorde en items van Windows Default Today aan kan passen, ik kan wel kiezen voor het klassieke systeem met zelf aanvinken of voor een alternatief systeem, maar Windows Default is niet te customizen.
Is het ook mogelijk om te de tijd aangeving in te stellen op 24uurs?
Die andere kan ook, tis mij ook gelukt, maar ben vergeten waar het stond.
ja idd, had ik al eerder gedaan maar stond toch weer op die fuse ding.Tsurany schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 20:04:
Start - Utilities - Tweaks - Keyboard Selector
Die andere kan ook, tis mij ook gelukt, maar ben vergeten waar het stond.
dankje wel
Bij wm6.1 kon je in het start menu allemaal applicaties zetten die je zelf wilde, kan dit nu ook nog ergens of via een tooltje?
1: Je kan re/START downloaden, hiermee kan je je icons min of meer mee ordenen.
2: Je kan met Total Commander op je telefoon je start menu sorteren en nieuwe snelkoppelingen aanmaken.
3: Aansluiten op je computer met Device Manager en dan zorgen dat je systeem mappen en verborgen bestanden kan zien op je Windows pc. Dan navigeer je naar de map op je telefoon waar je start menu staat en kan je daar alles ordenen.
Je start menu staat in /Windows/Start Menu/Programs.

Dit plaatje kan je gebruiken voor je mappen, is dezelfde als standaard gebruikt worden voor de mappen zoals Spelletjs, alleen dan zonder specifiek logo. Logo aanpassen dmv re/START, wel deze png even in je icon map dumpen in program files/reSTART.
[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 08-07-2009 00:51 ]
[ Voor 89% gewijzigd door pven op 25-07-2009 23:32 ]
ja ik snap dat ze verschillen in naam, dat had ik al door omdat de ene p4600 en de andere t7272 heette... en de P en de T lijken nu eenmaal niet op elkaar..Tsurany schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 12:43:
Staat bovenaan zelfs, P4600 is de UK versie.
Ik vroeg daarom ook wat het verschil was in specs en niet het verschil in naam, ik kan dat namelijk nergens ontdekken.. wat krijg je voor die 80 euro extra

Zoals ik het lees en begrjip is het verschil de os taal.darkpluisje schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:54:
[...]
ja ik snap dat ze verschillen in naam, dat had ik al door omdat de ene p4600 en de andere t7272 heette... en de P en de T lijken nu eenmaal niet op elkaar..
Ik vroeg daarom ook wat het verschil was in specs en niet het verschil in naam, ik kan dat namelijk nergens ontdekken.. wat krijg je voor die 80 euro extra
Dat lijkt me vrij logisch, UK versie is engelse taal.darkpluisje schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 16:54:
[...]
ja ik snap dat ze verschillen in naam, dat had ik al door omdat de ene p4600 en de andere t7272 heette... en de P en de T lijken nu eenmaal niet op elkaar..
Anoniem: 265953
Ik heb nu een spelletje 'gekocht', namelijk Worms, maar dit is een exe, en als ik deze uitvoer op de telefoon is het geen geldige dingetje... op tweakers forum las ik al dat je het op je eigen pc moest installeren ofzo via die activesynq, maar ik snap er niks van.. iemand? En iemand nog een site met veel applicaties/spelletjes voor deze telefoon?
Bij je "touch" toetsenbordinstellingen zit het ook nog ergens... schuifje wat je op T9 of ABC (in volledig of gedeeltelijk Qwerty...) kunt zetten, deze op ABC zetten...YoshiBignose schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:51:
Hoe krijg ik die T9 eigenlijk weg bij het typen van berichten. Ik heb het bij INVOER uitgezet en automatische woordcorrectie ofz ook, maar hij blijft het doen. Terwijl ik gewoon met het toetsenbord typ, wat moet ik dan met T9
Anoniem: 265953
Ik start de exe, vervolgens mag ik kiezen waar ik het wil installeren en er gebeurt niks op mijn mobiel ofzo... en ik kan 'm niet op me mobiel installeren 9alleen C:/D:)Tsurany schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 22:22:
Als je dit al niet snapt moet je echt even wat inlezen over deze telefoon want dit is nog wel het meest simpele. Je hangt je telefoon aan je pc met usb kabel, zorgt dat active sync of mobile device center draait en dan de exe starten.
Edit: je moet 'm ook op je pc installeren blijkbaar......
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 265953 op 08-07-2009 22:42 ]
Ook lijkt het schermpje me een beetje klein voor internet, of valt dat ook mee ?
Schermpje is idd klein voor internet, maar je kan met opera heel makkelijk inzoomen. Dat zal je op elke telefoon houden, ook al zou het scherm een paar inch groter zijn dan kan je alsnog niet fijn er mee internetten in full screen mode.
naja zat een beetje te vergelijken met de pro2, welke ik toch wel een stukje fijner vond (zeker groter scherm en wat grotere toetsen) maar hij is dan ook 2x zo duur... Snap dat je alleen met duimen typt, en ben wel wat onhandigheid daarin gewend (heb nu een pixon), maar heb de pro nog niet zo goed kunnen testen en viel me gewoon op dat de spatiebalk zo klein wasTsurany schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:27:
Hoezo klein? Je typt met je duimen, niet met 10 vingers, dus dan maakt het vrij weinig uit hoe groot de spatiebalk is. Dat zal echt geen problemen opleveren tenzij je enorm lomp bent.
Schermpje is idd klein voor internet, maar je kan met opera heel makkelijk inzoomen. Dat zal je op elke telefoon houden, ook al zou het scherm een paar inch groter zijn dan kan je alsnog niet fijn er mee internetten in full screen mode.
ik was helemaal yped over deze phone... maar lees nu toch veel slechte dingen hier. Vooral problemen met de batterij en met een trage interface schijnen vaak voor te komen..
zouden mensen hier hem wel aanraden ?
[ Voor 10% gewijzigd door darkpluisje op 09-07-2009 01:54 ]
Ik ben het met je eens. Ik had hiervoor een TyTn 2 en die spatiebalk was ook veel groter, maar is een kwestie van wennen natuurlijk.darkpluisje schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 00:03:
ok nog een laatste vraagje.. het enige waar ik een beetje tegen aanhik is de grootte van de spatiebalk.. iemand klachten dat hij te klein is, of wen je daar aan?
Ook lijkt het schermpje me een beetje klein voor internet, of valt dat ook mee ?
De TP1 is al bijna een jaar uit. Qua specs is de TP2 niet echt veranderd, behalve een groter scherm en een grotere batterij capaciteit. Dus of je hier je geld aan wil uitgeven, tja. Ik denk dat de meeste TP1 bezitters wachten op een model met een snellere processor en meer ram.