Ik heb net vodafone een e-mail gestuurd met deze vraag, kijken wat er terugkomt... Vodafone begint de laatste tijd wel echt een steeds slechtere provider te worden, jammer...P_de_B schreef op zondag 31 januari 2010 @ 16:08:
Die van mij (standaard Vodafone) ook niet.
is die sense interface niet alleen van HTC magic's en dus niet voor de vodafone versies, lijkt me nogal logisch vim het geheugen gebrek van de vodafone versie
Yup, op een 32B een Sense interface draaien is vragen om gedoe. Dat weten ze daar ook welHammerT schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:23:
is die sense interface niet alleen van HTC magic's en dus niet voor de vodafone versies, lijkt me nogal logisch vim het geheugen gebrek van de vodafone versie
Nickname does not reflect reality
ja dat zou moeten kunnen
alleen moet je een serienummer hebben waarmee je de update kan downloaden
mijn serienummer pakt ie iig niet
en dan is het nog maar de vraag of ie niet alsnog zegt dat het niet kan op je telefoon
alleen moet je een serienummer hebben waarmee je de update kan downloaden
mijn serienummer pakt ie iig niet
en dan is het nog maar de vraag of ie niet alsnog zegt dat het niet kan op je telefoon
[ Voor 92% gewijzigd door JarlSX op 01-02-2010 09:30 ]
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Verwijderd
Geachte heer [entail],
Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat het antwoord dat u heeft ontvangen niet aansluit op uw vraag.
Ik vind het natuurlijk vervelend wanneer het antwoord dat u heeft ontvangen niet aansluit op uw vraag. Op dit moment is er nog niet bekend wanneer er voor de HTC Magic (en andere Android toestellen) een nieuwe software versie beschikbaar zal komen.
Wanneer u gebruik maakt van een Vodafone Branded HTC Magic is het niet mogelijk om de update te gebruiken die door HTC wordt aangeboden.
Houdt u de informatie in de gaten op de onderstaande link. Hier worden de laatste bekende updates weergegeven.
http://www.vodafone.nl/za...ort/windows_mobile_email/
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Martijn Arts
Vodafone Klantenservice
dit is echt om moe van te worden....
net weer gebeld, kreeg iemand anders aan de telefoon deze keer
hij kon wel m'n issue terugvinden, maar er was nog helemaal NIETS mee gedaan
37 minuten (!) aan de telefoon gezeten, en er kwamen af en toe wat rare uitspraken
"u heeft geen garantie meer"
"het is een oud model"
uiteindelijk wist hij te melden dat het een vodafone telefoon is, omdat er VF in het serienummer staat
ik moet dus bij vodafone zijn, zei ie, maar hij vond het ook apart hoe dat dan in elkaar zat
heeft waarschijnlijk te maken met het verbod op koppelverkoop en het feit dat het toestel unlocked is
wat dat er mee te maken heeft heb ik geen flauw idee van
ik heb 'm ook verteld van de petitie, toen gaf hij aan dat deze dus aan vodafone aangeboden zal moeten worden, omdat zij (volgens hem) voor de update moeten zorgen
dat "escaleren" gaat niet meer gebeuren, volgens meneer valt er niks te escaleren en moet ik bij vodafone zijn vanwege de VF in het serienummer
ben ze nu aan het bellen...
edit1:
en uiteraard zegt vodafone "u moet bij htc of proximus zijn"
ben nu weer met htc aan het bellen...
edit2:
meneer van htc gaat het nu alsnog "escaleren" (eerst zien, dan geloven)
hij riep in eerste instantie meteen "maar u moet toch bij vodafone zijn", maar nadat het hele verhaal nog 's was besproken, hij op de htc website had gekeken en ik hem vertelde dat ze in nederland een OTA update hebben gehad naar 1.6, vond hij het "interessant worden"
hij gaat me op de hoogte houden, kan wel weer een weekje duren....
net weer gebeld, kreeg iemand anders aan de telefoon deze keer
hij kon wel m'n issue terugvinden, maar er was nog helemaal NIETS mee gedaan
37 minuten (!) aan de telefoon gezeten, en er kwamen af en toe wat rare uitspraken
"u heeft geen garantie meer"
"het is een oud model"
uiteindelijk wist hij te melden dat het een vodafone telefoon is, omdat er VF in het serienummer staat
ik moet dus bij vodafone zijn, zei ie, maar hij vond het ook apart hoe dat dan in elkaar zat
heeft waarschijnlijk te maken met het verbod op koppelverkoop en het feit dat het toestel unlocked is
wat dat er mee te maken heeft heb ik geen flauw idee van
ik heb 'm ook verteld van de petitie, toen gaf hij aan dat deze dus aan vodafone aangeboden zal moeten worden, omdat zij (volgens hem) voor de update moeten zorgen
dat "escaleren" gaat niet meer gebeuren, volgens meneer valt er niks te escaleren en moet ik bij vodafone zijn vanwege de VF in het serienummer
ben ze nu aan het bellen...
edit1:
en uiteraard zegt vodafone "u moet bij htc of proximus zijn"
ben nu weer met htc aan het bellen...
edit2:
meneer van htc gaat het nu alsnog "escaleren" (eerst zien, dan geloven)
hij riep in eerste instantie meteen "maar u moet toch bij vodafone zijn", maar nadat het hele verhaal nog 's was besproken, hij op de htc website had gekeken en ik hem vertelde dat ze in nederland een OTA update hebben gehad naar 1.6, vond hij het "interessant worden"
hij gaat me op de hoogte houden, kan wel weer een weekje duren....
[ Voor 20% gewijzigd door JarlSX op 01-02-2010 17:37 ]
ik had er al lang zelf een nieuwe rom op gegooidVerwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:06:
echt een verhaal zonder einde...
Verwijderd
Een andere ROM erop flashen is niet gevaarlijk. Het is alleen gevaarlijk als je de SPL flasht.Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:46:
heb daar gewoon wat schrik voor... wil echt geen bricked
niks gehoord, zal morgen of overmorgen even bellen
Ik heb sinds vanmiddag plots geen internet verbinding meer, komt geen g of 3g in het scherm te staan. Was bij Utrecht in de trein, in eens was het weg. Uit en aan gezet maar geen soulaas.
Meer mensen met dit probleem? Heb een vodafone HTC Magic.
Less is more
ja, vodafone storing: nieuws: Vodafone-klanten kampen met datastoring - updatekickassmen schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:08:
Ik heb sinds vanmiddag plots geen internet verbinding meer, komt geen g of 3g in het scherm te staan. Was bij Utrecht in de trein, in eens was het weg. Uit en aan gezet maar geen soulaas.
Ik heb het ook.. raar is dat ik het alleen in Alphen aan den Rijn heb
Of het is toeval dat ik het op mijn werk wel internet had en nu thuis weer niet.
Ah.. nou het is al vanaf 6:30 en niet vanaf 14:49 wat in dat nieuwsbericht staat:
Len in "Het Grote Kleine Mededelingentopic deel 237"
@ hieronder: abonnees
Ah.. nou het is al vanaf 6:30 en niet vanaf 14:49 wat in dat nieuwsbericht staat:
Len in "Het Grote Kleine Mededelingentopic deel 237"
@ hieronder: abonnees
[ Voor 39% gewijzigd door Len op 11-02-2010 17:11 ]
Vraag aan de belgische proximus abbonees: Kunnen jullie nog videos bekijken van youtube? Zowel via de web interface als het programmatje lukt het bij mij sinds enkele dagen niet meer.
Ik heb de Vodafone Magic, maar ik gebruik het met T-Mobile, wat prima werkt overigens. Ik heb alleen het probleem dat als ik naar het buitenland ga, dat hij niet automatisch een netwerk pakt. Ik moet het netwerk handmatig selecteren.
Een ander vergelijkbaar probleem wat ik heb is als ik geen ontvangst heb, dat hij niet meer automatisch inlogt op het netwerk als ik wel voldoende signaal heb. Ik moet dan eerst flightmode aanzetten en weer uitzetten of handmatig inloggen.
Iemand bekend met dit probleem?
Een ander vergelijkbaar probleem wat ik heb is als ik geen ontvangst heb, dat hij niet meer automatisch inlogt op het netwerk als ik wel voldoende signaal heb. Ik moet dan eerst flightmode aanzetten en weer uitzetten of handmatig inloggen.
Iemand bekend met dit probleem?
Jimster
Heb net hetzelfde probleem. Heb er zelf ook nog geen oplossing voor gevonden. Dacht dat het eerst aan het programma ApnDroid lag. Maar dit is dus niet de oorzaak.
Heb net hetzelfde probleem. Heb er zelf ook nog geen oplossing voor gevonden. Dacht dat het eerst aan het programma ApnDroid lag. Maar dit is dus niet de oorzaak.
Gebruik je het toestel ook met een andere provider?nielsvv schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 09:44:
Jimster
Ik gebruik de originele 1.6, ik heb wel APN droid, maar sinds kort pas. Welk netwerk heb je?
Wellicht handiger om een nieuw topic aan te maken (mods?).
Vandaag 2 keer contact gehad met HTC. Eerste keer kreeg ik iemand die van niks wist en niet uit hun systeem kon bepalen hoe het nu precies zat. Hij zou gaan kijken of iemand anders contact met me op kon nemen, dat was om 15:00 nog niet gebeurd, dus zelf maar weer gebeld.
Kreeg dezelfde persoon aan de lijn als de vorige keer, maar hij was alles alweer vergeten.
Hij zei op een gegeven moment zelfs "het staat nogal summier in het systeem" waarop ik zei "dan had je ons gesprek beter moeten verwerken".
Het verhaal is NIET geescaleerd! Sterker nog, daar deed ie nu heel moeilijk over (om het alsnog te escaleren) want nu was er, volgens hem, geen reden om te escaleren. Heb het hem toch laten doen, al gaf hij meteen aan "er niet echt iets van te verwachten".
Heb me behoorlijk kwaad zitten maken aan de telefoon, er is al 2 keer beloofd deze zaak te escaleren en er gebeurt gewoon helemaal niks. Ben nu al 2 maanden bezig met dit verhaal!
Heb 'm de link gegeven naar de ipetitions site (helaas maar 120 handtekeningen), heb tevens gedreigd de pers te gaan zoeken als hier niks aan gedaan wordt.
Hebben jullie een idee om dat ook werkelijk uit te voeren?
Ik verwacht helemaal niks van die "escalatie", zou leuk zijn om die gozer, als ik hem volgende week spreek en ze gaan niks voor de Proximus Magic eigenaren doen, te kunnen vertellen dat we in de startblokken staan.
Vandaag 2 keer contact gehad met HTC. Eerste keer kreeg ik iemand die van niks wist en niet uit hun systeem kon bepalen hoe het nu precies zat. Hij zou gaan kijken of iemand anders contact met me op kon nemen, dat was om 15:00 nog niet gebeurd, dus zelf maar weer gebeld.
Kreeg dezelfde persoon aan de lijn als de vorige keer, maar hij was alles alweer vergeten.
Hij zei op een gegeven moment zelfs "het staat nogal summier in het systeem" waarop ik zei "dan had je ons gesprek beter moeten verwerken".
Het verhaal is NIET geescaleerd! Sterker nog, daar deed ie nu heel moeilijk over (om het alsnog te escaleren) want nu was er, volgens hem, geen reden om te escaleren. Heb het hem toch laten doen, al gaf hij meteen aan "er niet echt iets van te verwachten".
Heb me behoorlijk kwaad zitten maken aan de telefoon, er is al 2 keer beloofd deze zaak te escaleren en er gebeurt gewoon helemaal niks. Ben nu al 2 maanden bezig met dit verhaal!
Heb 'm de link gegeven naar de ipetitions site (helaas maar 120 handtekeningen), heb tevens gedreigd de pers te gaan zoeken als hier niks aan gedaan wordt.
Hebben jullie een idee om dat ook werkelijk uit te voeren?
Ik verwacht helemaal niks van die "escalatie", zou leuk zijn om die gozer, als ik hem volgende week spreek en ze gaan niks voor de Proximus Magic eigenaren doen, te kunnen vertellen dat we in de startblokken staan.
Doe zoals ik met m'n Magic Proximus... http://www.golb.be/upgrade-root-uw-proximus-htc-magic/
Enigste optie volgens mij, ik zou er geld durven opzetten dat er niks van updates nog komt via Proximus...typisch
Moet zeggen dat ik 1.6 toch een stukje handiger en wat sneller vind dan 1.5
Enigste optie volgens mij, ik zou er geld durven opzetten dat er niks van updates nog komt via Proximus...typisch
Moet zeggen dat ik 1.6 toch een stukje handiger en wat sneller vind dan 1.5
Ik draai allang 2.x maar tis voor mij nu een principe kwestie geworden. En er zullen altijd mensen zijn die alleen officiele updates willen/durven installeren.
Sinds gisteren laad mijn batterij alleen op als de telefoon uit is. Als hij dan een maal vol geladen is, is hij binnen 90 minuten leeg.
Het gekke is dat de ledjes niet branden als ik het toestel probeer op te laden. Als het toestel aan staat, en hem probeer te laden, veranderd het batterij icoontje, en geen van de ledjes doen het.
Ik heb voor de zekerheid op ebay een batterij gekocht maar ik vrees dat er meer aan de hand is.
Kent iemand dit pobleem?
Het gekke is dat de ledjes niet branden als ik het toestel probeer op te laden. Als het toestel aan staat, en hem probeer te laden, veranderd het batterij icoontje, en geen van de ledjes doen het.
Ik heb voor de zekerheid op ebay een batterij gekocht maar ik vrees dat er meer aan de hand is.
Kent iemand dit pobleem?
a backup is a man's best friend
Lijkt mij toch wel aan de batterij te kunnen liggen. Hoop dat die nieuwe batterij het probleem oplost.
Dat denk ik ook. Vannacht heb ik de batterij opgeladen maar de telefoon daarna een paar uur laten liggen zonder dat hij aan de stroom hing. Toen ik hem een paar uur later aandeed stond de stroomindicator al op 70%. De batterij is niet meer helemaal gezond.
Alaaf
Dat de post maar snel komt
Alaaf

Dat de post maar snel komt
Kleine update van het proximus verhaal, ze belden me net, wilden mijn thuisadres hebben, geen idee waarom. Maar het is in behandeling bij het "escalatieteam", zodra ze nieuws hebben laten ze het weten.
Ze durven met het antwoord niet eens te bellen, hebben een ticket aangemaakt met dit waardeloze antwoord:
"Na de eskallatie is dit het antwoord dat ik verkregen heb:
Ik heb het eskallatie team op de hoogte gebracht van Uw website met handtekeningen.
HTC is niet verantwoordelijk wat netwerken wel of niet doen met hun Hardware of Software.
Als Vodafone besluit hier geen geld in te steken en dus de klanten niet voorziet van de laatste software updates dan is dit niet HTC zijn fout.
Dat dan de HTC gemerkte toestellen dat wel zijn, wordt hierboven dus uitgelegd."
Dus "het is niet onze fout, zak maar in de stront".
"Na de eskallatie is dit het antwoord dat ik verkregen heb:
Ik heb het eskallatie team op de hoogte gebracht van Uw website met handtekeningen.
HTC is niet verantwoordelijk wat netwerken wel of niet doen met hun Hardware of Software.
Als Vodafone besluit hier geen geld in te steken en dus de klanten niet voorziet van de laatste software updates dan is dit niet HTC zijn fout.
Dat dan de HTC gemerkte toestellen dat wel zijn, wordt hierboven dus uitgelegd."
Dus "het is niet onze fout, zak maar in de stront".
teruggestuurd:
"Natuurlijk 'helpt' dit 'advies' niet. Voor de zoveelste keer, ik wil weten waar ik aan toe ben.
En je maakt mij niet wijs dat HTC niet gewoon aan Proximus en/of Vodafone kan vragen hoe het zit.
Graag een antwoord waar ik WEL iets aan heb!"
antwoord van HTC
"Gezien het antwoord dat ik kreeg van het escallatie team verwacht ik geen interne beweging bij HTC wat betreft een nieuwe update voor de Magic. U kunt proberen dezelfde vraag aan Vodafone voor te leggen. Ik begrijp dat dit niet het antwoord was wat U verwachtte. Updates zijn gebaseerd of HTC een groot volume van vragen over deze update krijgt. De meeste updates worden vooral gepubliceerd voor de nieuwste HTC modellen."
Dus, ik mag het zelf gaan regelen, zij gaan het niet doen, bovendien noemen ze de Magic dus gewoon verouderd, terwijl die net 1 jaar op de markt is.
Ik kap ermee, ben het zat. Koop iig nooit meer een htc toestel.
"Natuurlijk 'helpt' dit 'advies' niet. Voor de zoveelste keer, ik wil weten waar ik aan toe ben.
En je maakt mij niet wijs dat HTC niet gewoon aan Proximus en/of Vodafone kan vragen hoe het zit.
Graag een antwoord waar ik WEL iets aan heb!"
antwoord van HTC
"Gezien het antwoord dat ik kreeg van het escallatie team verwacht ik geen interne beweging bij HTC wat betreft een nieuwe update voor de Magic. U kunt proberen dezelfde vraag aan Vodafone voor te leggen. Ik begrijp dat dit niet het antwoord was wat U verwachtte. Updates zijn gebaseerd of HTC een groot volume van vragen over deze update krijgt. De meeste updates worden vooral gepubliceerd voor de nieuwste HTC modellen."
Dus, ik mag het zelf gaan regelen, zij gaan het niet doen, bovendien noemen ze de Magic dus gewoon verouderd, terwijl die net 1 jaar op de markt is.
Ik kap ermee, ben het zat. Koop iig nooit meer een htc toestel.
Ik heb even snel terug gelezen wat je probleem nu is, je hebt een HTC magic 32A uit belgie met een nederlanse T-mobile sim?
Het probleem is toch proximus, waarom zou de mytouch 3G wel een 1.6 update hebben gekregen maar jouw magic 32a niet
en ja het klopt dat de belgen geen ota 1.6 krijgen. Waarom zou jij dan wel een 1.6 update kunnen krijgen?
Edit: dit klopt dus niet, mytouch 3G == magic 32B
Het probleem is toch proximus, waarom zou de mytouch 3G wel een 1.6 update hebben gekregen maar jouw magic 32a niet
Edit: dit klopt dus niet, mytouch 3G == magic 32B
[ Voor 7% gewijzigd door HammerT op 24-02-2010 10:31 ]
proximus en htc wijzen naar elkaar
uiteindelijk komt het toestel van htc dus heb ik het met hun opgenomen.
en ik zou niet weten waarom er voor een magic die toevallig bij een andere provider zit, geen update zou komen en voor anderen wel, dat slaat echt nergens op.
dat heeft rogers ook geprobeerd en dat hebben ze geweten.
is toch te gek voor woorden dat een provider zulke updates tegen zou kunnen houden, alleen maar omdat ze er een boot logo op hebben gezet?
uiteindelijk komt het toestel van htc dus heb ik het met hun opgenomen.
en ik zou niet weten waarom er voor een magic die toevallig bij een andere provider zit, geen update zou komen en voor anderen wel, dat slaat echt nergens op.
dat heeft rogers ook geprobeerd en dat hebben ze geweten.
is toch te gek voor woorden dat een provider zulke updates tegen zou kunnen houden, alleen maar omdat ze er een boot logo op hebben gezet?
Vandaag heb ik de nieuwe batterij gekregen.
Helaas laadt ook die niet op. Alleen als het toestel helemaal uit is wordt de batterij opgeladen.
Nu moet ik toch weer contact opnemen met de toch al slechte HTC support.
Op de vorige mail van vorige week vrijdag hb ik van hun nog geen antwoord gekregen.
Het blijft huilen met de pet op.
Helaas laadt ook die niet op. Alleen als het toestel helemaal uit is wordt de batterij opgeladen.
Op de vorige mail van vorige week vrijdag hb ik van hun nog geen antwoord gekregen.
Misschien ligt het aan de lader? Probeer 'm eens op te laden via een USB poort.Heyster schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 17:22:
Vandaag heb ik de nieuwe batterij gekregen.
In de auto en thuis aan de lader werkt het niet. Maar ik kan het vanavond via de USB poort wel eens proberen.
Vanochtend had ik al een mailtje van HTC.
Die willen dat ik met de toestand naar Vodafone shop ga. HTC wil mij niet helpen omdat ik geen Vodafone klant ben.
De kerel waarvan ik de GSM heb gekocht was wel Vodafone klant.
Er zit niets anders op dan vanavond de kelder door te spitten om de originele doos met daarin de rekening te zoeken
Ik heb de doos en de rekening gevonden! Morgen na het werk zie je mij in de Vodafone shop
Vanochtend had ik al een mailtje van HTC.
Die willen dat ik met de toestand naar Vodafone shop ga. HTC wil mij niet helpen omdat ik geen Vodafone klant ben.
De kerel waarvan ik de GSM heb gekocht was wel Vodafone klant.
Er zit niets anders op dan vanavond de kelder door te spitten om de originele doos met daarin de rekening te zoeken

[ Voor 18% gewijzigd door Heyster op 17-02-2010 20:36 ]
Vodafone gaat mijn toestel in de shop een aantal dagen testen. Als hij defekt is moet ik de batterij komen ophalen en ze sturen me dan zo snel mogelijk een nieuw toestel.
Lijkt me een goed idee. zit alleen dan nog een kleine week zonder toestel.
Lijkt me een goed idee. zit alleen dan nog een kleine week zonder toestel.
ik hebnog een keer geprobeerd om iets voor de Proximus gebruikers te betekenen. deze keer Proximus zelf nog maar een keer gebeld. werd eerst geholpen door iemand die me niet echt m'n verhaal liet doen, bovendien werd de verbinding verbroken (wss slecht ontvangst aan mijn kant)
nogmaals gebeld, deze keer werd ik geholpen door een dame, zij heeft 2 maal de technische dienst gevraagd over de updates, maar ze hebben geen informatie. de collega van deze dame heeft ook een Magic en vertelde haar ook dat hij op een update aan het wachten is.
ik kom bij geen van beide bedrijven (htc en proximus) hoog genoeg in de hierachie om een echt antwoord te krijgen, misschien dat iemand een vriend/bekende weet die bij een van de bedrijven werkt en iets voor de Proximus gebruikers kan betekenen, ik geef het nu echt op.
nogmaals gebeld, deze keer werd ik geholpen door een dame, zij heeft 2 maal de technische dienst gevraagd over de updates, maar ze hebben geen informatie. de collega van deze dame heeft ook een Magic en vertelde haar ook dat hij op een update aan het wachten is.
ik kom bij geen van beide bedrijven (htc en proximus) hoog genoeg in de hierachie om een echt antwoord te krijgen, misschien dat iemand een vriend/bekende weet die bij een van de bedrijven werkt en iets voor de Proximus gebruikers kan betekenen, ik geef het nu echt op.
Verwijderd
Vandaag een mail gehad van het kabinet van Vincent Van Quickenborne. Zij hebben ook contact opgenomen met Proximus/Belgacom en dit is hun antwoord...
Wat vinden jullie hiervan?Bregt
Het verhaal van "weigeren" en/of "blokkeren" van updates klopt geenszins.
Ter verduidelijking, er zijn 2 varianten van de HTC Magic: (1) De Google-versie (samenwerking tussen Google, HTC en een operator, bv. Vodafone) - in dit geval beslist Google welke operator het toestel mag verkopen, en (2) De HTC-versie (open markt-versie van HTC of samenwerking tussen HTC en een operator) - dit is het geval voor Proximus.
Het proces voor upgrades van de handset is verschillend tussen de 2 varianten: Google pusht de upgrades "over the air" (FOTA), terwijl de HTC-versie enkel kan worden ge-upgraded via software op computer (verdeeld via de site van HTC (http://www.htc.com/europe...px?p_id=280&act=faq&cat=0).
Wij kunnen formeel zijn dat momenteel nergens ter wereld een officiële upgrade naar 1.6 of 2.0 bestaat, noch voor de Google magic, noch voor de HTC magic. De enige updates die ter beschikking zijn gesteld, zijn bug fixes (via FOTA voor de Google-versie) of nieuwe features (bv. HTC Sense update die binnenkort zal worden gereleased voor de HTC-versie) op het huidige 1.5 android platform.
Anderzijds hebben wij alle begrip voor de vragen en behoeften die bij onze klanten leven en proberen daar ook maximaal aan tegemoet te komen. Zo geeft Proximus een antwoord op de meest frequent gestelde vragen via de ondersteunende site (http://customer.proximus.be/en/Sup_Settings/index.html) en zal Proximus zeker meedelen als er een update beschikbaar is.
Het is dus fout te stellen dat Proximus de functie om de firmware "over the air" te updaten zou hebben onderdrukt, aangezien die functie alleen beschikbaar is voor de Google-versie en niet de HTC-versie. Als operator hangt Proximus af van de handset-leveranciers voor de upgrade van de toestellen, zij beslissen uiteindelijk of er een upgrade komt of niet. De upgrades moeten worden aangemaakt (zelfs in het geval van open source handsets) voor elke variant (land/taal/operator/enz) . Wij stellen weliswaar de vraag aan HTC, maar tot op heden is er geen bevestiging wat de upgrade-strategie voor dit toestel zal zijn. En indien er een update zou komen, dan zal voor de Belgische variant een specifieke versie moeten worden aangemaakt zonder de Youtube client (verplicht door Google), dus die zal altijd wat later zijn.
Ik hoop dat dit je toelaat een antwoord te formuleren op onderstaande vraag.
Mvg,
Dit klopt niet 100%, de magic 32B heeft idd wel 1.6 gekregen, maar de magic 32A niet. Maar dat maakt voor jouw verhaal verder niets uit. Verder klopt het gewoon, zoveer ik weet zijn er geen magic 32A's met officiele 1.6 of hoger.Wij kunnen formeel zijn dat momenteel nergens ter wereld een officiële upgrade naar 1.6 of 2.0 bestaat, noch voor de Google magic, noch voor de HTC magic. De enige updates die ter beschikking zijn gesteld, zijn bug fixes (via FOTA voor de Google-versie) of nieuwe features (bv. HTC Sense update die binnenkort zal worden gereleased voor de HTC-versie) op het huidige 1.5 android platform.
even voor de duidelijkheid:
32A = (2) De HTC-versie (open markt-versie van HTC of samenwerking tussen HTC en een operator) - dit is het geval voor Proximus.
32B = (1) De Google-versie (samenwerking tussen Google, HTC en een operator, bv. Vodafone) - in dit geval beslist Google welke operator het toestel mag verkopen
[ Voor 5% gewijzigd door HammerT op 24-02-2010 10:38 ]
Of die update OTA komt of middels een RUU maakt natuurlijk niks uit voor de gebruiker, feit blijft dat er geen updates zijn gereleased of uberhaupt aangekondigd voor de htc variant van de Magic, terwijl andere toestellen wel naar 1.6, 2.0 of zelfs 2.1 worden geupgrade.
Ik heb meermaals contact gehad met HTC en daar werd zelfs aangegeven dat updates doorgaans alleen voor nieuwere toestellen worden uitgebracht.
Oftewel, ondanks het feit dat de 32A Magic bijna dezelfde specs heeft als de Hero (alleen de camera is wat minder), krijgt die laatste wel een update naar 2.1 (in maart) maar wordt de Magic gezien als verouderd en moet men maar afwachten wanneer dit toestel een update krijgt, ALS die al uberhaupt komt.
Sterker nog, de Hero heeft Sense, dus daar moeten ze meer aanpassingen voor doen, die zijn voor de Magic niet eens nodig.
Dit vind ik ook het grootste nadeel van Android, dat providers/fabrikanten zonodig aanpassingen moeten doen aan Android, hierdoor zullen nooit alle android toestellen op dezelfde versie lopen. Ze zouden de rom gewoon in 2 stukken moeten hakken, een deel Android en een deel voor aanpassingen. Maar dat zal wel te simpel zijn gedacht.
Ik heb meermaals contact gehad met HTC en daar werd zelfs aangegeven dat updates doorgaans alleen voor nieuwere toestellen worden uitgebracht.
Oftewel, ondanks het feit dat de 32A Magic bijna dezelfde specs heeft als de Hero (alleen de camera is wat minder), krijgt die laatste wel een update naar 2.1 (in maart) maar wordt de Magic gezien als verouderd en moet men maar afwachten wanneer dit toestel een update krijgt, ALS die al uberhaupt komt.
Sterker nog, de Hero heeft Sense, dus daar moeten ze meer aanpassingen voor doen, die zijn voor de Magic niet eens nodig.
Dit vind ik ook het grootste nadeel van Android, dat providers/fabrikanten zonodig aanpassingen moeten doen aan Android, hierdoor zullen nooit alle android toestellen op dezelfde versie lopen. Ze zouden de rom gewoon in 2 stukken moeten hakken, een deel Android en een deel voor aanpassingen. Maar dat zal wel te simpel zijn gedacht.
[ Voor 13% gewijzigd door JarlSX op 24-02-2010 11:49 ]
Ja zeker waar, maar wat nu het voordeel aan een update naar 2.1 is voor de eindgebruiker? Ik bedoel google earth of de nieuwe gallery zullen toch niet op een magic / hero / G1 draaien aangezien je daar toch wat meer vermogen voor nog nodig hebt.
En het mooie aan android is just ook dat je er legaal een andere rom op kan zetten.
En het mooie aan android is just ook dat je er legaal een andere rom op kan zetten.
Verwijderd
Ik begrijp eigenlijk ook niet dat HTC zich niets aantrekt van updates (32A) van hun phones maar er toch wel hun naam op voor- en achterkant staan hebben. Ook al is het dan een model dat bijvoorbeeld via Proximus of Vodafone of whatever verdeeld wordt
je kan er "legaal" een andere rom op zetten ja, ben je wel je garantie kwijt. (neem aan dat je een rom van XDA etc bedoelt), bovendien zijn er mensen die zoiets niet aan durven
en er zijn wel meer voordelen aan een hogere versie van android
er zijn apos die perse 1.6 willen hebben
en wat dacht je van toevoegingen als flash of de nieuwe dalvik vm?
die komen echt niet beschikbaar op 1.5
de magic en de hero zijn echt wel krachtig genoeg voor de nieuwe features hoor, de enige reden dat de nieuwe 3d gallery nog niet goed draait op de magic is omdat de benodigde drivers nog niet zijn uitgebracht door htc
en er zijn wel meer voordelen aan een hogere versie van android
er zijn apos die perse 1.6 willen hebben
en wat dacht je van toevoegingen als flash of de nieuwe dalvik vm?
die komen echt niet beschikbaar op 1.5
de magic en de hero zijn echt wel krachtig genoeg voor de nieuwe features hoor, de enige reden dat de nieuwe 3d gallery nog niet goed draait op de magic is omdat de benodigde drivers nog niet zijn uitgebracht door htc
Ik denk alleen zelf niet meer dat er nog een update voor de Magic uit gaat komen. Vodafone doet geen uitspraak hierover, net zoals HTC zelf.
Of de search die binnen alle items (ook calender, sms, email etc) werkt. Er zijn zat features zonder eyecandy die ik graag al had gezien.
en wat zie ik nu net op phandroid... vodafone (uk?) komt met een 2.0 update voor de Magic...
dan snap ik niet dat htc dat niet gewoon zegt....
dan snap ik niet dat htc dat niet gewoon zegt....
Verwijderd
Mja, maar wil nog niets zeggen voor ons hier hé JarISX. Proximus heeft wel ergens een samenwerking met Vodafone, maar of ze het gaan doorduwen naar de proximus toestellen zal nog maar de vraag zijn en ik vrees er eerlijk gezegd een beetje voor
Maar zou allesinds wel mooi zijn
proximus kan zich dan iig niet meer verschuilen achter "er is nergens ter wereld een update voor de magic uitgebracht"
bovendien betekent het ook dat er dan nieuwe drivers voor de magic beschikbaar komen en er betere custom (2.0 of zelfs 2.1) roms voor de magic gaan komen
bovendien betekent het ook dat er dan nieuwe drivers voor de magic beschikbaar komen en er betere custom (2.0 of zelfs 2.1) roms voor de magic gaan komen
Verwijderd
Ok ja, daar heb je inderdaad wel een punt. Ik zou zeggen: Laat ons hopen dat er vlug meer nieuws (en updates) beschikbaar komen
http://tweakers.net/nieuw...rzien-van-android-20.html Er komt 2.0 naar de MagicVerwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:48:
Ok ja, daar heb je inderdaad wel een punt. Ik zou zeggen: Laat ons hopen dat er vlug meer nieuws (en updates) beschikbaar komen
Geen idee, je krijgt ze toch gewoon over the air?Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:51:
wat houd deze rom update in![]()
http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=246&cat=2&dl_id=882
Hi all
Ik heb een (klein) doch vervelend probleem. Af en toe valt mijn GSM immers gewoonweg uit, zonder reden & start hij terug op? Heeft iemand van jullie dit probleem ook al eens gehad? Zoja, wat is de oorzaak & liefst ook een oplossing?
Bovendien verzendt hij al mijn verzonden berichten nogmaals nadat hij terug is opgestart... (maar dat is allicht een bug bij handcent?)
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb een (klein) doch vervelend probleem. Af en toe valt mijn GSM immers gewoonweg uit, zonder reden & start hij terug op? Heeft iemand van jullie dit probleem ook al eens gehad? Zoja, wat is de oorzaak & liefst ook een oplossing?
Alvast bedankt voor de hulp!
http://www.androidworld.n...htc-update-voor-de-magic/Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:51:
wat houd deze rom update in![]()
http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=246&cat=2&dl_id=882
Daar staat uitleg over deze upgrade...
apart, waarom wordt die vraag 3x keer gesteld, in 3 verschillende gedeeltes van het forum, door 3 verschillende mensen?
Zit er in die rom ook support voor exchange dat mensen weten? (Dus naast mail ook contacts en agenda?)
Dat zou wel een mooie meerwaarde aan het toestel geven
Heeft iemand al adroid 2 gepushed gekregen? Na het twitter berichtje van vodafone spanje is het akelig stil gebleven...
Ik in ieder geval niet, denk dat het ook eerder eind maart word misschien zelfs april.
Net een telefoontje gehad van htc, naar aanleiding van de enquete die ik na mijn laatste gesprek met hun had ingevuld (waarin ik me zeer ontevreden heb getoond).
Uiteraard kon ie me niks bieden. er is NIKS bekend over updates voor de proximus magic. Volgens deze meneer hebben ze de update wel aangeboden bij vodafone/proximus en is het nu aan die partij(en) om er iets mee te doen.
Ga er maar niet vanuit dat er nog een update komt voor de proximus magic, ik heb iig gezegd tegen deze meneer dat ik daar inmiddels vanuit ga.
Enige wat je hieraan kan doen: koop geen branded telefoon
Of ga naar XDA
Uiteraard kon ie me niks bieden. er is NIKS bekend over updates voor de proximus magic. Volgens deze meneer hebben ze de update wel aangeboden bij vodafone/proximus en is het nu aan die partij(en) om er iets mee te doen.
Ga er maar niet vanuit dat er nog een update komt voor de proximus magic, ik heb iig gezegd tegen deze meneer dat ik daar inmiddels vanuit ga.
Of ga naar XDA
De Hero rom is ook uitgesteld en ze zijn redelijk gelijk qua hardware.TWFpa2Vs schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:04:
Ik in ieder geval niet, denk dat het ook eerder eind maart word misschien zelfs april.
Dat is uiteraard gedaan om de Legend eventjes wat interessanter te maken/houden. Verrast me weinig.m3gA schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 19:29:
De Hero rom is ook uitgesteld en ze zijn redelijk gelijk qua hardware.
Je zegt dat de update dus ook al bij Vodafone is aangeboden. Ik ben benieuwd wanneer Vodafone 'm dan gaat pushen? En weet je om welke update het gaat? 2.0, 2.0.1, 2.1?JarlSX schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:54:
Net een telefoontje gehad van htc, naar aanleiding van de enquete die ik na mijn laatste gesprek met hun had ingevuld (waarin ik me zeer ontevreden heb getoond).
Of ga naar XDA
Kan geen van beide vragen beantwoorden, bij vodafone werd ik meteen afgewimpeld met "dan moet je bij htc of proximus zijn".
Wat uiteraard het antwoord van een clueless helpdesk persoon is, maar zie jij maar eens iemand aan de telefoon te krijgen die echt weet waar ie het over heeft.
Wat uiteraard het antwoord van een clueless helpdesk persoon is, maar zie jij maar eens iemand aan de telefoon te krijgen die echt weet waar ie het over heeft.
Verwijderd
Ik wil even wat opheldering, over de roms en het verschil tussen MyTouch (32B) en HTC Magic (32A).
Ik ben van plan om de MyTouch te kopen, kan ik deze voorzien van de sense interface, via een officiële update? Zo nee, wat is de hoogste Android versie, die ik via de officiële update kan krijgen. En krijg de 32B een update naar 2.0 of krijgt alleen de 32A dat?
Ik ben van plan om de MyTouch te kopen, kan ik deze voorzien van de sense interface, via een officiële update? Zo nee, wat is de hoogste Android versie, die ik via de officiële update kan krijgen. En krijg de 32B een update naar 2.0 of krijgt alleen de 32A dat?
Alleen voor de 32A is een officiele Sense versie beschikbaar. Sense op een 32B moet je ook niet willen, is gewoon te langzaam. Voor beiden is 1.6 de meest recente versie. Er zijn wel wat berichten verschenen dat 2.x ook voor de MyTouch/Magic zou uitkomen, maar ik moet het eerst nog zien voor ik het geloof.Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 17:26:
Ik wil even wat opheldering, over de roms en het verschil tussen MyTouch (32B) en HTC Magic (32A).
Als ik je een advies mag geven, ga voor de 32A. De 32B is een kreupele versie van de Magic/MyTouch. Het extra geheugen van de 32A maakt het gewoon een vlotter toestel.
BullS**t, zo kreupel is de 32B nou ook weer niet, ik vind 'm super. Dus iets objectiever mag ook wel.k7of9 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 14:52:
[...]
Alleen voor de 32A is een officiele Sense versie beschikbaar. Sense op een 32B moet je ook niet willen, is gewoon te langzaam. Voor beiden is 1.6 de meest recente versie. Er zijn wel wat berichten verschenen dat 2.x ook voor de MyTouch/Magic zou uitkomen, maar ik moet het eerst nog zien voor ik het geloof.
Als ik je een advies mag geven, ga voor de 32A. De 32B is een kreupele versie van de Magic/MyTouch. Het extra geheugen van de 32A maakt het gewoon een vlotter toestel.
Er zijn trouwens wel wat nieuwere en snellere Android gsm te koop, ik zou de Magic nu niet meer kopen.
[ Voor 7% gewijzigd door Smid70 op 22-03-2010 10:06 ]
Mwa, heb zelf ook een 32B maar irriteer me dagelijks aan het feit dat ze van het geheugen hebben gesnoept. Het was gewoon een véél fijner toestel geweest als ze dat niet hadden gedaan. Ben het wel met hem eens.Smid70 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 10:03:
BullS**t, zo kreupel is de 32B nou ook weer niet, ik vind 'm super. Dus iets objectiever mag ook wel.
Al blijft het een leuk ding verder hoor, maar puur en alleen vanwege deze reden wil ik nu een Desire/iets anders. Als je ziet hoe een Android werkt die wel "voldoende" geheugen heeft is dat toch wel een stuk fijner. YMMV.
Nothing works. Hasn't been uploaded. Niet echt nieuws-worthy also, IMHO.
is rond een uur of 2 verwijderd, post van Only.Holoris is van 12:45
[ Voor 11% gewijzigd door JarlSX op 23-03-2010 14:50 ]
Wát is er verwijderd? Pagina waar naartoe gelinkt wordt is van eergisteren of zo
hij staat op xda al in de trash
Dat weet ik wel, heb dat forum, net als zo'n beetje alle andere threads op XDA (

Verwijderd
Weet iemand hier hoe ik m'n vodafone locked HTC Magic zonder sim kaart kan opstarten. Zeg maar, in offline modus.
Je drukt op de Power-on toets, die zit helemaal rechtsonder, de telefoon gaat aan, en het werkt gewoonVerwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 14:05:
Weet iemand hier hoe ik m'n vodafone locked HTC Magic zonder sim kaart kan opstarten. Zeg maar, in offline modus.

of je gaat naar settings en duwt vliegtuig modus aan
Mja, of je runt APNdroid inderdaad jaHammerT schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:25:
of je gaat naar settings en duwt vliegtuig modus aan

Hoe doe je die klok? Wat voor lettertype is dat? Welke widget?Brad Pitt schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 17:03:
[...]
Je drukt op de Power-on toets, die zit helemaal rechtsonder, de telefoon gaat aan, en het werkt gewoon
[afbeelding] [afbeelding]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Dat is Beautiful Widgets, met een downloadable skin geïnstalleerd.spaceboy schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:52:
[...]
Hoe doe je die klok? Wat voor lettertype is dat? Welke widget?
Verwijderd
Zit toch al in ROM, out of the box!wessel99 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:58:
Zit er in die rom ook support voor exchange dat mensen weten? (Dus naast mail ook contacts en agenda?)
http://209.85.229.132/sea...change&cd=1&hl=en&ct=clnkChoose Your Connections
Take your inbox or inboxes with you wherever you go. HTC Magic makes it worry-free with easy account set up, multiple mailbox support and Microsoft® Exchange Server synchronization for email, calendar and contacts. Simply put, with HTC Magic, you can always keep your personal and office emails flowing.
Het loopt alweer tegen eind april, en die beloofde update naar android 2.*.* is er nog steeds niet zover ik het kan nagaan....
beetje jammer dat ze dit zo lang uitstellen. drivers etc zou toch allemaal geen groot probleem mogen zijn?
beetje jammer dat ze dit zo lang uitstellen. drivers etc zou toch allemaal geen groot probleem mogen zijn?
Petrolhead en draadjesnerd
htc vindt de nieuwere toestellen belangrijker, dat hebben ze mij iig wel duidelijk gemaakt
letterlijk uit een support mail: "Updates zijn gebaseerd of HTC een groot volume van vragen over deze update krijgt. De meeste updates worden vooral gepubliceerd voor de nieuwste HTC modellen."
de hero heeft ook nog steeds geen 2.x update
letterlijk uit een support mail: "Updates zijn gebaseerd of HTC een groot volume van vragen over deze update krijgt. De meeste updates worden vooral gepubliceerd voor de nieuwste HTC modellen."
de hero heeft ook nog steeds geen 2.x update
[ Voor 41% gewijzigd door JarlSX op 04-05-2010 10:30 ]
Verwijderd
De upgrade voor de Hero is ook uitgesteld tot Juni.
En HTC Sync werkt niet op de Vodafone Magic omdat het niet in ROM zit. Je kan alleen syncen met google.
En HTC Sync werkt niet op de Vodafone Magic omdat het niet in ROM zit. Je kan alleen syncen met google.
Ik heb al gezocht maar ik kon er niet iets over vinden, en ik denk dat het komt doordat Vodafone mijn internet omlaag heeft geschroefd maar mijn internet is sinds een paar maanden veel langzamer dan voorheen.
Voorheen kon ik nog via 3G youtube filmpjes streamen op lage kwaliteit maar nu lukt me dat al niet meer op dezelfde plaatsen.
Hebben anderen hier ook last van?
Voorheen kon ik nog via 3G youtube filmpjes streamen op lage kwaliteit maar nu lukt me dat al niet meer op dezelfde plaatsen.
Geen last van nee. Zowel op normale als wel hoge kwaliteit is het prima kijken/streamen naar/van YouTube en ook downloaden, surfen en andere dingen gaan nog steeds snel met Vodafone.qwertyuio schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:07:
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn htc magic. Ik zette um vandaag aan en ik kreeg het opstart schermpje met vodafone erop, daarna die met android erop, maar daarna gewoon een zwart beeld... Er is niets met de telefoon gebeurd, gister deed hij het gewoon nog.
Ik heb al een paar keer de accu eruit gehaald, en de simkaart, maar dat helpt allemaal niet..
Weet iemand wat ik moet doen?
Ik heb al een paar keer de accu eruit gehaald, en de simkaart, maar dat helpt allemaal niet..
Verwijderd
Hardreset
so the base situation is phone OFF. then press home and back simultaneous, then touch red button briefly.
then it asks reset? power = no action = yes
action = press the scroll ball, then hit the scroll ball
then it asks
Clear.....
Done.
<SEND> Reset Device
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 22:56 ]
Verwijderd
Had 2 weken geleden precies hetzelfde. Niets hielp ook geen hard reset.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:02:
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn htc magic. Ik zette um vandaag aan en ik kreeg het opstart schermpje met vodafone erop, daarna die met android erop, maar daarna gewoon een zwart beeld... Er is niets met de telefoon gebeurd, gister deed hij het gewoon nog.
Telefoon opgestuurd naar de reparatie service van Vodafone, waar het is gerepareerd onder HTC garantie. Tenminste dat bleek toen ik het toestel weer terug kreeg. Reparatie heeft anderhalve week geduurd.
Bij de reparatie omschrijving staat: Software update. Toestel afgeregeld volgens specificaties.
Start nu weer normaal op.
Gegevens firmware versie:
Firmversie 1.6
Smalbandversie 62.505.20.17U_2.22.19.26I
Kernel-versie
2.6.29.00479-g3c7df37
Build-nummer DRC92
Die fout heb ik vroeger een aantal keer gehad met oude CM builds. Het ging fout als de geheugenkaart even geen contact maakte (bijvoorbeeld doordat je hem liet vallen). Een Nandroid backup terug zetten was in aller gevallen de goede oplossing.
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:02:
Hoi jongens,
Ik heb ook een HTC Magic en wil zelf de controle hebben over Android updates.
Is dit mogelijk? Zo ja; hoe kan ik mijn telefoon dan het makkelijkst update naar de laatste Android versie?
Zal waarschijnlijk niet zo makkelijk zijn als ik hoop
Is dit mogelijk? Zo ja; hoe kan ik mijn telefoon dan het makkelijkst update naar de laatste Android versie?

Lees es eerst ff dit topic door, is al meerdere malen voorbij gekomen namelijk...jlammertink schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:42:
Hoi jongens,
Rooten?jlammertink schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:42:
Wat ik zoek is een duidelijke tutorial. Ik kan wel gaan zoeken in 56 pagina's maar dat schiet ook niet echt op. En als ik mijn telefoon root weet ik nog steeds niet waar ik updates vandaag kan halen en hoe ik die kan installeren.
Zou dit ook voor de HTC Magic ( Vodafone ) gebeuren?
http://mobile.engadget.co...he-full-mytouch-3g-range/
Heb hem op dit moment geroot, stel deze update komt uit.. Kan ik die dan gewoon installeren?
http://mobile.engadget.co...he-full-mytouch-3g-range/
Heb hem op dit moment geroot, stel deze update komt uit.. Kan ik die dan gewoon installeren?
[ Voor 25% gewijzigd door souljah1h op 10-06-2010 10:20 ]