Toon posts:

[EL-Contest] Blink a LED

Pagina: 1
Acties:

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:54

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
[EL-Contest] We're back

Vorig jaar is er een EL-Contest geweest wat helaas niet geworden is wat de originele bedoeling was. Maar het concept blijft menig el-er boeien. Vandaar het idee om het eens nieuw leven in te blazen.

Klinkt goed! Hoe doe ik mee?

Meedoen is simpel, begin een topic met [EL-Contest | Maand] Aan het begin en een naam voor je projectje.

Elke maand mag je 1x meedoen, thats it. Als me veel ideen hebt moet je er 1 uitkiezen ;)

Een week voor het einde moet je topic aangemaakt zijn om mee te kunnen doen, en daarin moet minimaal staan:
- [El-Contest / maand] in de titel.
- De naam van je project.
- Welke onderdelen / software er gebruikt is bij het bouwen. (Je hoeft niet alles open te geven, maar je moet wel duidelijk maken hoe het werkt).
- Beeldmateriaal van je creatie, screenshots, plaatjes, filmpjes, hoe meer hoe beter.
- Indien er materiaal (code, schema's) geleend is, een duidelijke bronvermelding waar dit teruggevonden kan worden.

Hoe kan je winnen?

Simpel, aan het eind van de contest volgt een 2-daagse periode waarin er een poll komt welke uiteindelijk beslits welke wint.
Meedoen is genoeg om mee te dingen naar de 'prijs', het daadwerkelijk afhebben is leuk, maar niet verplicht. Het gaat er vooral om wie het leukste idee heeft en het beste uitgevoerd heeft (met nadruk erop dat beste niet per definitie het netste, duurste of uitgebreidste is)

Ok, I'm in, wanneer begint het.

De eerste contest begint direct 1 Juni.
En de eerste contest is:

[EL-Contest] Blink a LED

Blink a LED, ook wel bekend als de "Hello World" van EL'ers leek een goed startpunt voor de contest, alleen is hiet niet de uitdaging om een knipperende led te krijgen, maar deze knipperend te krijgen op een zo omslachtig mogelijke manier.
Zie ook De Rube Goldberg Machine

Edit:
De knipper moet meer dan 0.5Hz en minder dan 10Hz zodat het duidelijk aichbaar is voor het menselijk ook en een camera.

Een voorbeeldje:
- Een white noise generator met een filter eraan voor 1Hz welke weer een frequentiegenerator aanstuurt om via een trafo een ledje te laten branden.
- Een liftje voor knikkers bouwen welke de knikkers langs een ledje gooit waardoor deze even niet zichtbaar is.
- Verzin zelf maar iets ;)

Wat is de planning?

1 Jun 2009Opening contest
20 Jun 2009Laatste dag om je topic te beginnen
27 Jun 2009 23:59Einde contest - begin jurering
29 Jun 2009 23:59Einde jurering, winnaar bekend
1 Jul 2009Begin nieuwe contest door winnaar

Disclaimer
Ik, de moderators of wie dan ook gerelateerd aan dit forum is op geen manier veranwoordelijk voor de juistheid van alle gegevens, het wel of niet werken van de creaties, het correct zijn van de jurering of enige andere vorm van schade of letsel mogelijk voortkomend uit deze contest.
Er staat hier niks op het spel, er zijn geen prijzen (behalve het bedenken van de volgende contest) dus houdt het allemaal een beetje sociaal. Er is een reden waarom er bijna geen regels zijn ;)

Klok is stuk :(

• wacco
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 28-01-2018

wacco

cli, hlt.

Oh boy, dat wordt even als een gek brainstormen. Heb straks lekker nog maar 1 vak te doen dus eigenlijk best wel wat tijd over voor iets idioots als dit. *O*

Het liftje met knikkers lijkt te suggereren dat het ook een-klein-beetje-EL-en-wat-CM mag zijn oid? Anders is het gewoon een slecht voorbeeld. :P

Is er nog een pin-count of ander limit zoals vorig jaar?

Spolap: Interactive webcomic

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Nee, geen limieten, En het hoeft ook niet helemaal EL te zijn, wat mechanisch of software mag prima. Zoals gezegd, er zijn erg weinig regels om het gewoon erg open te houden.

• Anthor
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Eindelijk weer een contest d:)b , count me in.

Ik moet nog wat concreets verzinnen, maar mijn eerste gedachte is een uC icm mechanische elementen (hoewel het misschien leuker is om de uC er tussenuit te halen)

Over rube goldberg devices:
'Die lauf der dinge' is een goed voorbeeld van een Rube Goldberg device

En honda heeft er ooit eens een reclame mee gemaakt:
http://www.youtube.com/watch?v=FGngcQb_0qg

• Rafarion
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 07-12 13:06
Hmm interessant,eens kijken of ik wat leuks kan bedenken.
Wel een vraagje,
De uiteindelijke LED wordt bijv aangestuurd door een uC.
Dan zit in die uC niks meer dan if(....) then on then off.( heel kort dus :))
Maar die uC bepaalt dat door omslachtige manier 1 en manier 1 komt weer tot een status door omslachtige manier 2.
Dat mag dan toch of gaat het echt om de weg tussen de Led en de eerste aansturing bron die omslachtig moet?

"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."

• wacco

wacco

cli, hlt.

Volgens mij mag dat gewoon. Zou niet weten waarom niet iig. :)

Ik zit een beetje te spelen met het idee dat ik m'n hardwarecomponenten bak eens wil opruimen. En er ligt onder andere nog een FPGA in met componenten voor een programmer, wat sdram, een cpld en dac. Misschien dat ik wat van dat spul er in wil flikkeren.

Daarnaast had ik mezelf voorgenomen eens Altium te leren gebruiken dus misschien is het wel leuk om een test print daar in te gaan brouwen en die dan ook laten maken, heb ik ook een excuus om eens wat met een 4-layer print te doen. Dan wordt het 'omslachtige' dat ik een paar weken zit te printplaat tekenen / signal integrity checken etc.

Maar qua 'leuk' voor anderen zal het wel niet echt een winnend idee zijn, dus ik weet het nog niet. :/

• dalus
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 30-10 17:32

dalus

Firing Sparks

Humz I'm in :) * dalus mompelt iets met een led en 12KVA aan vermogen Jullie mogen raden :+

High Powered Madness

• wacco

wacco

cli, hlt.

Je icon en signature belooft een hoop!

Gaat dat werken, een arc naar een led? Heb het eigenlijk alleen gezien dat men een tl-buis erbij houd. Nja, ik ben benieuwd! :)

• dalus

dalus

Firing Sparks

Als ik op 15 meter afstand een led in de hand hou gaat hij al aan en uit. Wil wat gaan verzinnen zodat ik direct op de led de vonk kan laten inslaan. Heb eens geprobeerd met een gloeilamp (60w) brandde door.

Een ding weet ik zeker dit is de meest overkill manier 12KVA voor een led :9

High Powered Madness

• _Danny_
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 06-05-2016
Moet de led echt knipperen of is het voldoende als het lijkt alsof?

LOL ... Ik heb achter me een 25 jaar oude Hitachi PLC ... lijkt me wel een aardig startpunt ...

• Robino
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:01
Ik doe een duit in het ideeën-zakje waarbij ik de uitvoering aan een ander overlaat (lees: geen tijd) :P Lijkt mij wel leuk om inzending te zien die gebruik maakt van bimetaal en dan natuurlijk niet om direct het knippereffect mee te bewerkstelligen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07-11 19:06
Je snapt natuurlijk wel dat je dit nooit kunt winnen, aangezien er vast een of andere idioot honderden verschillende dingen aan elkaar gaat knopen om dit voor elkaar te krijgen.

Nu is de vraag wie dat gaan doen :+

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:03

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hey! M'n EL contest foto :P Leuk dat die nog gebruikt wordt!

Ik ga er over nadenken, ik wilde toch al langer een Rube Goldberg machine maken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 04-08 20:00

Roel

screen -x addict

Hmm.. Nou kan ik een project ombouwen zodat het ledje gaat knipperen. Mooi duurzaam omgebouwd solar lampje met een pic in.. :)

Of toch eens wat mechanisch bedenken. Gaan we over nadenken :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cynical
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 30-06-2011
Alhoewel ik waarschijnlijk te weinig tijd zal hebben ga ik denk ik ook eens aan de slag voor deze contest. Op zolder heb ik nog iets leuks liggen dat ik kan gebruiken.
(Mompelt iets over stoom en stroom)

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

water en el == stroom en stroom ?
wacco schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 22:48:
Je icon en signature belooft een hoop!

Gaat dat werken, een arc naar een led? Heb het eigenlijk alleen gezien dat men een tl-buis erbij houd. Nja, ik ben benieuwd! :)
Denk dat ik een idee heb voor de voorschakelweerstand ;)

Een led is nogal erg goed bestand tegen hoogspanning,

[Voor 89% gewijzigd door dalus op 31-05-2009 12:28]

High Powered Madness

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KingOfDos
  • Laatst online: 05-10-2018

KingOfDos

C:\DOS>_

Ik ben ook van plan mee te doen, wat ik er mee ga doen weet ik nog niet, zolang het maar omslachtig is he. ;)

*NIX ftw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 07-12 17:34
Microcontroller een PWM signaal uitsturen, dat omvoren tot een sinus. De sinus inlezen via een ADC en daarmee een LED aansturen.

En zijn vast nog wel wat andere nutteloze dingen te bedenken met de overige portjes. Bijvoorbeeld nog met een paar pinnen een DAC maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Danny_
Maak een circuit waarin een led brand tot er een zekering uitvliegt, hoef je alleen nog maar een automagische zekering vervanger toe te voegen! Kan wel wat kostbaar worden in zekeringen ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oddish2211
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 07-12 08:53
ik heb ook nog wel een ideetje,
met een 555 een motor aansturen die aan een hefboom zit (dit idee) en dan de andere kant op een knopje laten slaan die daarop weer een led aan/uit laat gaan.

kun je hem ook nog in snelheid laten regelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
oddish2211 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 13:32:
ik heb ook nog wel een ideetje,
met een 555 een motor aansturen die aan een hefboom zit (dit idee) en dan de andere kant op een knopje laten slaan die daarop weer een led aan/uit laat gaan.

kun je hem ook nog in snelheid laten regelen.
Zoiets had ik dus ook bedacht, maar dan met servo's.

Great minds think alike ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roel
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 04-08 20:00

Roel

screen -x addict

Hmm, of een leave me alone-box die een schakelaar van een ledje aan en uit zet :)

Al heb ik daar natuurlijk weer te weinig tijd voor om te maken./

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Roel schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:33:
Hmm, of een leave me alone-box die een schakelaar van een ledje aan en uit zet :)

2 tegenover elkaar, 1 die 'm aanzet, 1 die 'm uitzet :D :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01-12 10:09
Sphere denkt iets te gaan doen met citroenen en augurken =)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aegis3d
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 03-12 23:40
Ik heb net servo's en een laser op DX besteld, daar kan ik wel wat leuks mee doen :D

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Heb een kleine regel toegevoegd betreffende de knipperfrequentie, die moet tussen de 0.5 en 10Hz liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 18-03 11:12
Roel schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:33:

Lollig! Dat is echt kunst :D

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Santford
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 22:32

Santford

FP PowerMod
Leuk om te zien dat er weer een contest loopt, wordt EL op GoT ook weer wat levendiger. Jammer dat ik deze maand zelf helaas geen tijd heb om mee te doen i.v.m. afstuderen, maar volgende maand kan er zeker een inzending van mij verwacht worden. Ik ben benieuwd naar de projecten die hieruit voort gaan komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Part
  • Laatst online: 19:51

Part

Helemaal niets.....

SA007 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:01:
Heb een kleine regel toegevoegd betreffende de knipperfrequentie, die moet tussen de 0.5 en 10Hz liggen.
Jammer mijn idee was een led gevoed door een zonnecel en deze te plaatsen op een roterende massa van 5.974.200.000.000.000.000.000.000kg met een rotatie frequentie van ongeveer 1 dag om zo minimaal 0.0000116 Hz weer te geven. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anthor
  • Niet online
beetje jammer dat er hierboven met mijn ideeën werd mee getypt :P, maar ik ga dus proberen een systeempje maken met motortjes, servos en schakelaars. De elektronica probeer ik simpel te houden, zodat verschillende onderdelen elkaar alleen mechanisch beïnvloeden.

Dit soort rare dingen worden de bouwstenen van mijn 'blink a led' constructie:
http://www.scrap.cistron.nl/GoT/servo-switch.avi
:+

Dit wordt mijn schakeling voor de led:
code:
1
2
           ________                    _|_ 
+5v ------|________|--------|>|-------.   .------  Gnd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Part schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:24:
[...]

Jammer mijn idee was een led gevoed door een zonnecel en deze te plaatsen op een roterende massa van 5.974.200.000.000.000.000.000.000kg met een rotatie frequentie van ongeveer 1 dag om zo minimaal 0.0000116 Hz weer te geven. ;)
Dat is niet omslachtig, alleen lui...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Danny_
SA007 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:01:
Ow damn ... Iedere seconde tenminste 1 keer switchen ... word het toch nog een snelle Rube Goldberg machine!

Inventarisatie tot dusver:
  • 2 cd-rom drives
  • 13 tuimel schakelaars
  • 1 Hitachi Hizac D-40 PLC (volgens stikker op de zijkant moet de batterij voor 86-12 vervangen worden :P )
  • 1 printer
  • 1 tas vol relais
  • 1 dubbele 7 segments display (zo een waar vroeger het aantal megaherzen van je PC mee werd aangegeven)
De plannen:

1 cdrom drive heeft inmiddels aan de onderkant een led die aangaat als je de lade dichtschuift, de tweede moet de lade gaan bedienen. De rest gaat vooralsnog gebruikt worden om de schakelaars om te zetten en stappen te tellen :+

Mijn idee was alle schakelaars aan = lade open, schakelaars uit = lade dicht. Gezien de vereiste frequentie moet het misschien toch een beetje anders ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0rbit
Ik heb wel een ideetje; Probleem, mijn electronica skills zijn vooral wiskundig en inmiddels diep ergens begraven. M.a.w. Wanneer eindigt de contest? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bassie
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 06-07-2020
1 Jun 2009 Opening contest
20 Jun 2009 Laatste dag om je topic te beginnen
27 Jun 2009 23:59 Einde contest - begin jurering
29 Jun 2009 23:59 Einde jurering, winnaar bekend
1 Jul 2009 Begin nieuwe contest door winnaar

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 0rbit
:$ ... Helemaal overheen gelezen.

Moet je het geheel met een video illustreren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21-11 11:00

xp7amrkr

De enige echte!

Ik begin ook maar eens met brainstormen...

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Mr_Atheist schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:01:
:$ ... Helemaal overheen gelezen.

Moet je het geheel met een video illustreren?
Er staat ook dat al het grafisch materiaal goed is, maar meer = beter :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 00:03

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Even een tipje: SBS6 Kettingreactie gaat ook iets doen met Rube Goldberg achtige dingen maar dan GROOOOOT.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

SA007 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 15:31:
[...]

2 tegenover elkaar, 1 die 'm aanzet, 1 die 'm uitzet :D :)
Is exact wat ik wil gaan maken. Het is weer zo'n contest waar het eigenlijk om gaat wie het meest vrije tijd heeft. Vandaag heb ik een dagje vrij en vind dit wel een leuk projectje om mee bezig te gaan!

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:12

IWriteCode

Less = more

Van de wiki site:
Goldberg's drawings, for example, almost always included a live animal that was expected to perform part of the sequence of tasks.
:-)

Less = more

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:34

TrailBlazer

Karnemelk FTW

In het kader van nutteloos.
http://www.dumpert.nl/med..._nutteloze._apparaat.html

Heb wel een ideetje maar eigenlijk geen tijd of skills :p

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr_x007
  • Laatst online: 20:20
Hoe hard is de eis van minimaal 0.5 Hz? ik heb wel ideeën maar dan word er ongeveer eens in de 5-10 sec geknipperd. mag dat?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Tsjah, een lampje wat elke 5-10 sec omschakelt is dat nog knipperen?

Vraagt om een poll :)
Poll: Wanneer is het een schakelend lampje nog knipperen te noemen
Nog hoger...
0.5Hz (Elke seconde aan/uit)
0.1Hz (5 sec aan/ 5 uit)
0.05Hz (10 sec aan/ 10 sec uit)
Nog lager...
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Dan kan je je natuurlijk ook afvragen wanneer een led nog knippert. Bij 10 Hz is het al minder zichtbaar denk ik, dan brand de led gewoon minder fel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07-12 17:07

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

10Hz minder zichtbaar? Bij 50Hz zie je nog knipperingen...(officieel niet, maar de meeste wel).

Appeltaart is lekker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Ga dat zo even proberen dan!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

TrailBlazer schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 11:49:
In het kader van nutteloos.
http://www.dumpert.nl/med..._nutteloze._apparaat.html

Heb wel een ideetje maar eigenlijk geen tijd of skills :p
Zie eerder. Iemand heeft hier zitten meelezen en dat daarna naar dumpert geupload. :P

Ik weet nog steeds niets, behalve dan dat hele FPGA plan. Nu ging ik dat printje zowiezo al eerdaags ontwerpen dus misschien dat ik daar gewoon bij blijf, maar winnen zal ik wel niet. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tomw
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 06-12 22:25
Mr_x007 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:26:
Hoe hard is de eis van minimaal 0.5 Hz? ik heb wel ideeën maar dan word er ongeveer eens in de 5-10 sec geknipperd. mag dat?
Vergeet ook niet dat dit een elektronica contest is. De meeste dingen die hier al gekomen zijn, zijn meer mechanica dan elektronica. Ik denk dat door die hogere frequentie ook meer mensen geneigd gaan zijn om terug meer met elektronica te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ben ondertussen al met een aardig LED project bezig geweest:
http://www.debaanbrekers.com/ftp/finishedflash.wmv

Maar ik heb wel een idee voor een blinking LED zonder een blinking LED te gebruiken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mux
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 07-12 11:10

mux

99% efficient!

Sphere- schreef op zondag 31 mei 2009 @ 22:52:
Sphere denkt iets te gaan doen met citroenen en augurken =)
Bio-transistor!!

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dalus

dalus

Firing Sparks

Denk niet dat ik het ga halen deze contest. In ieder geval niet met mijn huidig plan mijn teslacoil te gebruiken. De parts die ik nodig heb zijn nogal een tijdje onderweg lees ontvang ik pas na de contest.

Ik ga dus maar eens brainstormen om het op een andere manier te doen. Wel heb ik hulp een migratory junbox vol met 10kg aan parts ;) Als alles goed gaat is die overmorgen hier :9

High Powered Madness

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Heb helaas geen tijd, (verhuizen en zo), maar wel een heel leuke contest :-) Zelf zou ik, als ik tijd zou hebben, zo veel mogelijk verschillende soorten microprocessoren met zo veel mogelijk verschillende soorten protocollen aan elkaar hangen :-) En dan de eerste in de keten, het ledje aan de laatste laten aansturen :-)

Less = more

• _Danny_
Uit de afwezigheid van topics (m.u.v. die van Koffercomputer) maak ik eigenlijk op dat het animo voor deze contest erg laag is? Ik moet zeggen dat ik zelf ook nog niet de moeite heb genomen een topic te openen, ik heb wat zooi bij elkaar gezocht en wat simpele dingetjes getest maar ik heb (nog) geen definitief idee hoe dit alles aan elkaar te knopen. Misschien moet ik maar gewoon simpel beginnen en kijken waar volgende week het schip strand ...

• dalus

dalus

Firing Sparks

Parts heb ik nu wel, maar helaas geen tijd. Kan wiskunde opnieuw doen @ examens :(

High Powered Madness

• Anthor
  • Niet online
Ik ben bijna klaar, maar ik wacht nog met het openen van een topic tot ik een inzending heb. (wel voor de 20ste)

• wacco

wacco

cli, hlt.

Ohja, contest. Ehm... ik stel het even een maandje uit denk ik. Heftig bezig met een poging een nieuwe woning af te krijgen zodat we over een maandje kunnen verhuizen dus dit zal even moeten wachten helaas. :(

• djneo-nl
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:10
Ja gaaf dus ik moet een ledje op een originele manier laten knipperen,heb nog wel wat knex :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sphere-
De volgende personen hebben op tijd een topic aangemaakt en doen dus mee aan de contest:

Anthor: Servo Controlling Robot Arm Pulsator
_Danny_: Tray Fight
SA007: Slingerklok als tijdsbasis
Sphere-: Blink-a-led met home made batterij
koffercomputer: St(r)oom en kokend water

• djneo-nl
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 23:10
Kan ik wel meedoen met de juli wedstrijd. ook al doe ik niet mee met de juni wedstrijd.
want ik kan niet mee doen met juni want ik ga zo op vakantie,daarom heb ik geen topic aan gemaakt.

• Sphere-
djneo-nl schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:03:
Kan ik wel meedoen met de juli wedstrijd. ook al doe ik niet mee met de juni wedstrijd.
want ik kan niet mee doen met juni want ik ga zo op vakantie,daarom heb ik geen topic aan gemaakt.
Dat kan hoor :)

• _Danny_
Het kan nog lang niet tegen Anthors inzending op (erg mooi gedaan!) maar ik wil toch even vermelden dat ik foto's en een filmpje heb toegevoegd \[EL-Contest / Juni] Tray Fight

• Anthor
  • Niet online
Hebben er nog mensen suggesties voor veranderingen aan het concept, zodat er volgende maand misschien wat meer mensen mee gaan doen?

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Ik vind het concept ontzettend leuk. Zit momenteel alleen midden in een verhuizing, anders had ik wel gekeken of ik ook een inzending kon bijdragen...

Less = more

• _Danny_
Ik ben bang dat mensen afhaken door de korte doorlooptijd, feitelijk heb je macimaal drie weken om iets te verzinnen, bouwen en showen - daarna nog een paar dagen om het af te maken, dat is best kort.

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Is er een mogelijkheid 2 contests parallel naast elkaar te laten lopen? Dus elke contest 6 weken en dan om de maand een nieuwe? Veel mensen zullen van de extra 3 weken kunnen profiteren, en het is niet 'moeilijk' om aan twee contests tegelijk mee te doen.

Zelf ben ik ook aan deze contest begonnen, maar zit nu midden in me tentamenperiode en heb daar jammer genoeg geen tijd meer voor :'(

• Springuin
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 13-09 20:19
De reden dat er weinig mensen meedoen komt denk ik niet door de korte looptijd. De meeste van deze projecten zijn in een avondje in elkaar te zetten. Een avondje vrij moet vrij makkelijk te vinden zijn. Je moet jezelf er meer toe zetten om wat te bedenken, te maken en vervolgens moet je er fototjes en een filmpje van maken en het hierneer zetten. Daar is wat meer motivatie voor nodig dan het typen van een gemiddelde post.

Ik krijg net een idee btw... misschien ga ik ook maar wat maken :).

• Anthor
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid: Volgens de regels van deze contest is het inschrijf termijn verlopen. De volgende krijgt een andere opdracht. Ik heb geen bezwaar tegen late inzendendingen (ik ben toch al klaar :P ), en ik weet ook niet of die extra deadline om een topic te openen nu wel zo handig is.

Één centraal topic per opdracht waar iedereen wipjes in kan posten, valt ook wel wat voor te zeggen. Dat zou ook de drempel om mee te doen wat kunnen verlagen. (Maar misschien kijk ik te veel het concept van de 3D contests in Devschuur>Graphics)

Twee contest naast elkaar lijkt me niet zo handig, er zijn nu al te weinig deelnemers voor 1 contest.
Een langere looptijd valt wat voor te zeggen, maar dat is al geprobeerd en daar deden ook nogal weinig deelnemers aan mee.

De vorige contest kwam een beetje uit de lucht vallen. Ik hoop dat het voor het deelnemersaantal helpt dat iedereen nu al weet dat begin juli een nieuwe gestart wordt.
(Nu dus gewoon stug doorgaan en hopen dat het concept aanslaat :P )

Een subtiele cross-post op CO of soortgelijke forums kan denk ik ook geen kwaad :)

p.s.
Een avondje vrij om een projectje te maken is denk ik iets te optimistisch.

• _Danny_
Ik weet niet wat de looptijd in het verleden was? Het moet in ieder geval niet langer dan twee maanden zijn denk ik. Ik ben denk ik ook wel voorstander van 1 centraal topic. Ik heb ook stille hoop dat de juli contest meer deelnemers zal trekken.

Juist het zoeken naar alternatieve of ongewone methoden om iets uit te voeren maken dat je niet in 1 avondje klaar bent toch?

• wacco

wacco

cli, hlt.

Springuin schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:33:
De reden dat er weinig mensen meedoen komt denk ik niet door de korte looptijd. De meeste van deze projecten zijn in een avondje in elkaar te zetten. *snip*
Ik was iets van plan waar ik een complete printplaat voor wilde uittekenen wat me minimaal wel een weekje zoet zou houden. Daarnaast wilde ik het in Altium gaan doen, en ik heb nog nooit gewerkt met dat programma, dus tel er nog maar een week bij op. Nu had ik al bagger weinig tijd dus dan is een maand zó voorbij. :P

Ik ben zowiezo wel voorstander van een wat langere periode, dan kan je tenminste een beetje een project beginnen. Een snelle hack is natuurlijk ook leuk, maar dan is er IMO niet echt een contest element aanwezig. Als ik de inzending van Anthor zie krijg ik niet het idee dat dat even snel in een avondje gedaan is bijvoorbeeld. :)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee