DarkChylde schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 22:36:
ik heb vandaag sipdroid geinstalleerd. En het instellen was een beetje een uitzoek werk....
via deze link alles uiteindelijk ingesteld.
http://www.pletform.eu/in...th-SIP-Sipdroid-free.html
Maar het werkt

Ik gebruik nu mijn smsdiscount voip account via pbxes.org om te bellen.
Ga het waarschijnlijk niet voor mobiel gebruiken. Maar is wel handig voor naar vast, of als ik buiten mijn bundel dreig te komen. Ik hoop eigenlijk ook dat het in het buitenland ook via wifi goed werkt. Dan is het gratis bellen vanaf mijn mobiel naar de vaste nummer in nederland.
Heb Sipdroid nu ook geinstalleerd. Dank voor de tip, is echt een aanrader! Heb m'n Poivy account (van Betamax, ook o.a. Voipbuster) ingesteld via pbxes.org. Werkt zowel via wifi als 3G (Telfort). Heb 3G nog niet uitvoerig getest, maar een eerste test was goed.
Als Sipdroid opgestart is laat het een icoontje bovenin in de meldingenbalk zien, met status of het aangemeld is bij SIP server. In de instellingen van Sipdroid kan je instellen of je het bij Wifi verbinding wil gebruiken en of je het bij 3G wil gebruiken.
Bellen gaat gewoon via de standaard dialer. Wanneer bij instellingen gekozen is voor bellen: 'altijd via Sipdroid', gaat het bellen altijd via Sipdroid (indien beschikbaar/aangemeld uiteraard). Als bij de instellingen gekozen is voor standaard via de telefoon, dan kan je via Sipdroid bellen door in de dialer een paar sec. op een naam te klikken en te kiezen voor 'sms bericht verzenden'. Daar staat dan als optie bij 'Sipdroid, when available'. Ik heb voor de laatste instelling gekozen, omdat ik toch voornamelijk naar mobiele nummers bel en dat niet via Poivy wil laten lopen. Voor vaste nummers en buitenlandse nummers echter ideaal. Heb via Poivy nog meer dan 300 dagen gratis bellen naar vaste nummers in Nederland en veel andere landen. En op vakantie ook super!