[Browser MMOG] Evony

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35
Afbeeldingslocatie: http://media.curse.com/CommunityServer.Components.SiteFiles/127284/News/evonylogo.jpg

Evony is een Webbased Massive Multiplayer Online game. Hierin bouw je je eigen stad en leger, die je gebruikt om de spelwereld te verkennen en tegen anderen te spelen.

Het lijkt enigszins op Ikariam, maar er zitten wel een hoop verschillen tussen. Ben je bekend met die game, kijk dan onder het kopje "Verschillen met Ikariam".

In het kort een overzicht van de interface, welke met behulp van Flash werkt. Het voordeel van Flash is dat je geen browser reloads hoeft te doen en er in de interface wat animaties zijn. Het kon ook met Ajax, maar dat is een keuze van de ontwikkelaar geweest.
Goed, de interface dus:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3568/3403665011_d83abf7c61_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3424/3403667335_06b506300f_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3451/3403669519_fe49982259_o.jpg

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_u5FK0DjeH98/She8jxm4V0I/AAAAAAAAAw0/bbFxJXC8kGs/s1600/EVONY_town.JPG

Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_u5FK0DjeH98/She8kPPQfpI/AAAAAAAAAw8/u2IVRF6zaT4/s1600/EVONY_city.JPG

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/_u5FK0DjeH98/Sh2sL-COIzI/AAAAAAAAAx8/P2m0bwpvOGQ/s400/Evony_World_Map.JPG
Kijk eens linksbovenin: Friesland! (daar zit ik dus)

Afbeeldingslocatie: http://media.curse.com/CommunityServer.Components.PostAttachments/00/00/47/21/62/barracks.jpg-720x540.jpg

Beginnen met spelen
Voordat je mee kunt spelen zul je je moeten registreren. Aangezien Server 9 pas is begonnen en er al wat tweakers op zitten (ik en B-Buster), stel ik voor dat je je hier aanmeld. Het spel is gratis te spelen, maar je kunt er ook voor kiezen om ingame munten te kopen en deze aan allerlei zaken te besteden. Hiermee kun je bonussen unlocken, extra resources krijgen of bouwtijd verkorten.
Interesse? Bekijk de tour.

Een account is alleen geldig op de server waarvoor je je hebt aangemeld (server 9 hopen we). Dit spel werkt niet met eilanden, maar is als spelwereld juist 1 groot eiland. Hierdoor heb je geen boten nodig, maar kunnen je troepen en handelaren gewoon via het land lopen. Als je je aanmeld moet je ook je positie op de wereldkaart kiezen. Hiervoor kun je een soort provincie aanklikken. Aangezien Friesland wel erg leuk klonk ben ik daar gaan zitten, dus als je later in de GoT alliantie wilt, is het zinvol om ook daar te gaan zitten. De positie van je stad kun je later nog wel wijzigen (moet je ingame coins voor halen om een precieze lokatie te kiezen), maar het duurt niet zo heel lang om je troepen te verplaatsen dus een grote afstand is nog niet dramatisch.

Als je begint met spelen is het noodzaak om bekend te raken met de interface. Kijk een beetje rond en probeer erachter te komen hoe het spel in elkaar zit. Een aardige handleiding kun je hier vinden. Maar op zich heb je die niet nodig want er zijn maar een paar dingen belangrijk om mee te beginnen.

Om het beginnende spelers makkelijk te maken is er namelijk een quests systeem toegevoegd. Hierin kun je zien wat je kunt doen en als je dat gedaan hebt kun je een beloning krijgen. Dit kan variëren tussen nieuwe resources, medailles, goud, prestige of items. Deze items kun je inzetten voor een aantal zaken. Dit kan 25% extra resources vergaren. Bouwtijd verkorten of ingame munten krijgen. Zo hoef je dus niet geld uit te geven, maar kun je al gratis en voor niets van deze extra features gebruik maken. Uiteraard houdt dit een keer op, maar voor de eerste paar dagen kun je goed vooruit. Bouwtijd kun je zoiezo verkorten van gebouwen die minder dan 5 minuten nodig hebben om te bouwen. Dit is in het begin erg handig, zodat je binnen notime een leuke hoeveelheid inwoners hebt en aardig wat resources binnen haalt.

Als beginner geniet je van een 7 dagen wapenstilstand. In deze tijd kun je niet aangevallen worden, dus dat is erg fijn. Als je je Town Hall upgrade naar hoofdstuk 5, zul je deze bescherming kwijt raken, dus zorg ervoor dat je genoeg troepen en verdediging hebt om jezelf te verdedigen.

Inwoners
Iets wat mogelijk verwarrend kan werken is de balans van het aantal inwoners, de belasting die ze betalen en de loyaliteit van je inwoners. In het kort (uitgebreide beschrijvingen staan op het forum) houd dit in dat de inwoners van je stad een hoeveelheid belasting betalen. Deze belasting kun je instellen bij je town hall. 1000 inwoners met een belasting van 20% levert 200 goud per uur op. Je loyaliteit is het gedeelte wat overblijft van het percentage van de belasting. Bij 20% belasting krijg je een loyaliteit van 80%. Bij 10% belasting is deze 90% en bij 50% is deze 50%. De loyaliteit bepaald hoeveel inwoners je maximaal kunt hebben. Heb je een population limit (deze verhoog je door meer huizen te bouwen en upgraden) van ongeveer 1000 met een loyaliteit van 80%, dan heb je in totaal 800 inwoners. Deze betalen dan 20% belasting dus 160 goud per uur.
Je hebt echter inwoners nodig om te werken om grondstoffen te verzamelen en om je leger te kunnen maken. Bovendien zorgt de hoeveelheid loyaliteit er ook voor hoe snel je inwonersaantal stijgt (dit gaat namelijk niet direct).

Zoals je ziet is dit dus een systeem wat je even door moet krijgen. Iets wat je wel moet weten is dat je inwoners geen voedsel nodig hebben. Deze heb je nodig voor het onderhouden van je troepen. Dus in het begin heb je nog niet veel voedsel (en dus farms) nodig om te beginnen. Hout is iets waar je je in het begin op moet focussen.

Grondstoffen
Je hebt een aantal grondstoffen die je kunt/moet verzamelen.
Dit zijn hout (belangrijkste bouwmateriaal), steen, ijzer, eten, goud.
Om deze te verzamelen zul je gebouwen buiten je City in je Town moeten neerzetten. Het aantal beschikbare plaatsen hangt af van de level van je Town Center. In het begin heb je niet zoveel, maar dat heb je ook nog niet nodig.
Om deze gebouwen neer te zetten zul je ze moeten bouwen op de plaatsen in je town. Klik erop en maak een keuze om er 1 neer te zetten.
Voedsel verzamel je in een farm, hout in een sawmill, steen in een quarry en metaal in een mijn.
Goud krijg je door de belasting van je inwoners en het voltooien van quests. Kijk hier dus goed naar of je ze hebt voltooid!

Handige links
Evony Wiki
Overzicht van guides
Officiële beginnersguide
Handige beginners guide
Video tutorials
Regels

Verschillen met Ikariam
Ikariam lijkt erg veel op Evony en als je dat gespeeld hebt (of nog steeds speelt), zul je een stuk sneller doorhebben hoe het spel werkt. Er zijn echter een aantal dingen waar je rekening mee moet houden.

Geen wijn
Je hebt in Evony geen wijn of tavern/cafe. De manier waarop je inwoners trekt is door de population limit te verhogen (huizen bouwen e.d.) en de loyaliteit te verhogen. Verder heb je geen farm nodig om ze tevreden te houden (geloof ik, weet het nog niet 100% zeker), maar heb je die nodig voor je troepen.

Veel meer bouwplaatsen
Buiten je city en in je city heb je meer plaatsen om iets te bouwen. Je mag van een hoop gebouwen ook meerdere neerzetten. Hoeveel je er neerzet hangt af van wat je plannen zijn. Maar in het begin kun je wel een aantal sawmills en huizen neerzetten om deze later te upgraden. Zet niet meteen je hele veld vol, want dan heb je later niet genoeg ruimte en moet je ze weer afbreken.

Geen boten nodig
Alles gaat over land. Je hebt dus ook geen port nodig of deze units te researchen.

Muren zijn uitgebreider
Behalve het maken van de muur kun je deze ook nog voorzien van verdediging. Dit kunnen vallen zijn, obstakels, torens voor boogschutters (jazeker!) en nog 2. Hiervoor is wel research nodig, maar wel de moeite waard en zo kun je je basis veel beter verdedigen.

Speedup
Gebouwen die minder dan 5 minuten nodig hebben om te maken (zonder bonus aan), kun je gratis versnellen zodat ze meteen klaar zijn. Zo kun je heel snel een stad op poten zetten zonder lang te moeten wachten.

Market werkt fijner
In de market kun je een prijs en hoeveelheid instellen die je wilt betalen of krijgen voor goederen. Dan worden er de beste deals gemaakt (indien mogelijk) en worden deze verzonden. De waarde van goederen op de markt schommelt erg dus als je soms teveel moet uitgeven of te weinig krijgt kun je het later nog eens proberen.

Progressie beter te zien
Als je een upgrade uitvoert, research doet, een nieuw gebouw neerzet of je leger ergens heen stuurt, dan zie je onderin de interface hoe ver deze is en hoe lang het nog duurt.

Flash
Dit spel werkt in flash dus heb je niet meer dat je hele pagina moet herladen. Ook werkt het inloggen een stuk fijner (nog geen auto login, maar alleen knopje van inloggen indrukken). Eenmaal geladen hoef je verder maar weinig van je verbinding te verbruiken. Bovendien werkt het nu ook gewoon in elke browser. En ziet de interface er wat actiever uit.

Nadelen
Uiteraard is ook dit spel niet perfect. Het is onder andere erg complex en je legers kunnen groter zijn, waardoor je verdediging ook veel werk nodig heeft. Ook heb je een hoop upgrades en researches nodig om verder te komen. De chatbalk is ook erg irriterend (al kun je hierin wel instellen dat je alleen met je alliantie praat). Verder zul je waarschijnlijk meer werk in het spel moeten steken dan Ikariam omdat sommige dingen sneller voltooid zijn. Gamecoins kunnen ook irritatie opleveren aangezien de melden "Not enough gamecoins" iets teveel in beeld komt. Af en toe krijg je ook wat meldingen in je scherm te zien, die totaal niet relevant zijn (vind ik persoonlijk). Deze kun je echter niet uitzetten.

Alliantie
Zoeken naar de GoT alliantie kun je doen in het alliantie scherm met de naam "GoT".
We zijn nog niet zo heel groot en ik ben zelf ook aan het uitvinden hoe het precies werkt, maar kom er bij en dan zie ik je ingame! Voordeel van zo'n alliantie is dat je wars kunt regelen, treaties met andere allianties kunt hebben, alliantie chat ziet in de ingame chatbalk en met elkaar kunt praten.

Laat wel even weten als je in de alliantie wilt (via ingame message of PM), want anders weet ik niet zeker of je wel een GoTter bent!

Tweakers in Evony
Hier volgt een overzicht van de tweakers die in Evony meedoen. Hierbij wordt per speler 1 stad getoond (meestal je hoofdstad). De lijst staat op volgorde van X -> Y Coördinaat. Stuur een PM naar mij om je toe te voegen aan de lijst.

Notatie is als volgt: X coördinaat & Y coördinaat - Stad naam - Ingame naam - Tweakers naam

Server 9
Friesland

X 10 & 54 - Busterdorp - BBuster - B-Buster
X 25 & Y 61 - Alexandria - Ggotcha - _Arthur
X 66 & Y 167 - Eldereen - Vidalis - Nick_S
X 175 & Y 38 - Yarinka - Daves2hd - daves2hd
X 120 & Y 187 - Stigtown - SirBoris - Martinspire (leader)

Handig om te weten
Algemeen
Server 9 is pas vanaf 21 mei live gegaan. Er zijn dus nog niet veel grote spelers.
Evony heette eerder Civony. Sommige links op het forum zijn nog niet vervangen, dus als je een 404 error krijgt, kijk hier dan even naar.

Scout termen
Als je scout krijg je soms een onvolledig rapport. De termen beteken het volgende:
Few: 1 – 24
Pack: 25 – 49
Lots: 50 – 99
Horde: 100 – 249
Throng: 250 – 499
Swarm: 500 – 999
Zounds: 1,000 – 2499
Legion: 2500 – 4999
Bulk: 5000 – 10000
Giga: 10000 and more

Steden
Je kunt vanaf de rank van Knight meerdere steden maken (1 per rank omhoog). Het voordeel is dat je meer te doen hebt en je ook nog eens meer inkomsten hebt
Het nadeel is dat je vanaf dat moment aangevallen kunt worden en zodoende je stad kunt verliezen. Dit eender welke stad zijn die je in bezit hebt. Dus ook je hoofdstad! Bedenk dus goed dat je niet alleen gaat bouwen, maar ook je verdediging snel op poten zet.

Updates
28 mei 2009: TS aangemaakt.
Ik zit zelf nog in de beginnersfase, maar bevalt wel goed. Ben alleen benieuwd hoe agressief mijn buurt is :+
Zal de TS nog uitbreiden.

[ Voor 144% gewijzigd door Martinspire op 29-05-2009 21:59 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Hm... Handen jeuken wel weer om weer eens wat te proberen :P
Maar ik weet ook dat het straks weer zoveel tijd gaat kosten :( dillema
"Verschillen met Ikariam".
En ehh waat is dit kopje dan ? :)

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Zal hem even toevoegen :P

[ Voor 0% gewijzigd door Martinspire op 28-05-2009 12:51 . Reden: Fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Verder zul je waarschijnlijk meer werk in het spel moeten spelen dan Ikariam omdat sommige dingen sneller voltooid zijn.
Spelen kan beter steken zijn ?

Ehh goed server9 maar welke state zit je? En wat is het verschil tussen die staten naast leuke gebieden voor clans om te domineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
daves2hd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:22:
[...]

Spelen kan beter steken zijn ?

Ehh goed server9 maar welke state zit je? En wat is het verschil tussen die staten naast leuke gebieden voor clans om te domineren.
Ter verduidelijking, ik zit in Server 9 -> Friesland -> X 120 & Y 187

De verschillen heb ik niet echt gemerkt, het is volgens mij meer een manier om niet te ver van je vrienden af te zitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 28-05-2009 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Ik nu ook ;)
(X175) X (Y:38)

gewoon wat random gebouwen en mines uit de grodn getampt :P komt ooit wel goed ;) niet zoveel tijd hier op werk om eens rustig alles te bestuderen maar zo vul ik net die gaatjes van verveling })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casmo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08 00:24

Casmo

Mr. Hero

Wat een mooie graphics!!! Ik wordt nu een beetje gedemotiveerd voor me eigen spel :-( haha. Ik meld me in ieder geval gelijk aan!

naxasius.com, mijn eigen mmorpg spel (browser based).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ben zelf ook nog niet zo lang bezig. Heb nu iig een klein leger gemaakt om een bos aan te vallen zodat mijn hout 5% extra krijgt. Vraag me alleen wel af of ik daar uiteindelijk geen problemen mee krijg (bos ligt naast een ander dorp en is level 1!)
Maar goed, ik voltooi daar hopenlijk een aantal quests mee dus kan me altijd nog terugtrekken.

Vind het iig wel aardig om te spelen. Op dit moment heb ik alle goedkope gebouwen al gebouwd en ben ik dus aangekomen bij het stadium van "wachten tot het voltooid is". Al heb je op zich wel genoeg te doen. Komt ook omdat je dus niet meer op hoeft te letten of je nog wel genoeg wijn hebt (itt Ikariam) en of ze tevreden zijn. Zolang je niet teveel Levy gebruikt (zoek maar op als je wilt weten wat het is), dan kom je daar niet mee in de problemen. Levy heb ik tot nu toe alleen nog maar gebruikt voor de quests. Maar heb nog genoeg te doen. Vooral gebouwen upgraden en misschien beginnen met een 2e stad.

Ben alleen wel benieuwd naar hoe het zit als ik dadelijk mijn beginnerstadium uitkom. Of ik dan nog goed mee kan komen of meteen aangevallen wordt. Ze hebben deze server pas op 21 mei in gebruik genomen dus dat betekend gelukkig wel dat nog niet iedereen een hoog level heeft en dat er nog niet hele sterke allianties zijn.

Maar heb er wel vertrouwen in. Waarschijnlijk kost het verdedigen wel een aardige cent, maar omdat je dus redelijk snel troepen kunt bouwen heb je minder problemen om eroverheen te komen. Ook heb je gewoon een pakhuis waar spullen worden neergelegd zodat die niet gestolen worden bij een aanval. Misschien die ook nog ff upgraden tot een redelijk niveau (als in: "kan daarna nog wel verder spelen").

Heb tot nu toe een betere indruk gekregen dan ik van Ikariam had toen ik daarmee begon. Maar misschien komt dat ook door die quests. Voegt wel wat toe en nu heb je ook echt een doel om iets te doen. Dan heeft het zin om een gebouw te upgraden.

Mocht je in de alliantie willen, dan stuur maar een pm of zoek het in Evony. Wil je in de bovenstaande lijst van tweakes, dan moet je me even een pm sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 28-05-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Mja eerste wat me gelijk opvalt in wereld map is dat er loads en loads aan NPC rondhangen. Maakt dit aanvallen niet een stuk makkelijker en saaier? In de zin van, het is een NPC wat gaat hij doen er tegen? Een alliantie vormen en me afmaken met z'n alle? Betwijfel dat het spel zo geschreven zou zijn. Beetje rare add vind ik dan weer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
daves2hd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:45:
Mja eerste wat me gelijk opvalt in wereld map is dat er loads en loads aan NPC rondhangen. Maakt dit aanvallen niet een stuk makkelijker en saaier? In de zin van, het is een NPC wat gaat hij doen er tegen? Een alliantie vormen en me afmaken met z'n alle? Betwijfel dat het spel zo geschreven zou zijn. Beetje rare add vind ik dan weer :p
Het voordeel van die NPC's is dat je minder vaak zult hebben dat ze spelers aan zullen vallen met een gelijke score. Aangezien zo'n NPC niet meer terug kan slaan als ie wordt afgemaakt. Daarnaast kun je als vreedzame alliantie toch aanvallen. Dit moet je zoiezo doen om je medailles te halen (voor quests heb je dat nodig).

Bovendien is er dan wat afwisseling. Ik vind het een goed systeem.

Naast het feit dat je nu ook geen corruptie oid hebt die je hele resourcemanagement door de soep haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Laatst online: 18-09 22:40

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Ook maar eens gaan kijken:

X 66 & Y 167 - Eldereen - Vidalis - Nick_S

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Ik zit er sinds gisteravond ook, op X:10 Y:54

Ziet er leuk uit, ben nog volop aan het bouwen en af en toe wachten tot ik resources heb, maar gelukkig vallen de wachttijden tot nu toe mee.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Alleen jammer dat het compleet flash is. M'n firefox op Ubuntu vindt dat niet zo lief (eigenlijk m'n processor niet) en m'n browser op m'n Android wordt er ook niet echt vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:59
Ik ben ook al even bezig met het spel (zal nog even uitvogelen waar ik precies zit, zit nu op het werk). Ik vind het wel leuk, zijn ook zat mogelijkheden om uit te breiden. Dat houdt het ook leuk, daarnaast heb je zoveel "uitdagingen" / quests die je moet behalen dat je wel even zoet bent.
Ben net gepromoveerd naar Knight, heb een lvl 6 major en net een extra lvl 5 hero aangeschaft. Kan ik in elk geval aanvallen, om zo te zorgen dat mijn binnenkomende grondstoffen e.d. beter worden.
B-Buster schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:53:
Ik zit er sinds gisteravond ook, op X:10 Y:54

Ziet er leuk uit, ben nog volop aan het bouwen en af en toe wachten tot ik resources heb, maar gelukkig vallen de wachttijden tot nu toe mee.
Je weet wel dat je door speed up te klikken zeker in het begin snel kan bouwen? Daarnaast zou ik ervoor zorgen (heb ik iig wel gedaan) dat je vrij snel naar 2lvl 5 en 1 lvl4 gaat (geloof ik, ook dat moet ik ff nakijken) voor elk van de grondstoffen. Je kan dan zeker na een nachtje slapen zoveel bouwen dat je het niet meer opkrijgt in eerste instantie.

Ik ben maandagavond begonnen, krijg nu van 't meeste zo'n 5000 binnen (sommigen 7000) en de lvl's van de gebouwen stijgen nog aardig vlot.

Wat ook slim is is om te zorgen dat je snel een academy krijgt. Je kan hier technologie onderzoeken, deze technologieën kan je tegelijk onderzoeken met het bouwen en of uitbreiden van een nieuw gebouw. Scheelt weer tijd, zeker als je dingen een beetje "in 't voren" ontwikkeld, kan je straks zo door met uitbreidingen. Ik heb me daarin een beetje verkeken en moet (ja nu al) soms wachten op m'n nieuwe technologiën, terwijl dat best in 't voren verder ontwikkeld had kunnen zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door jbdeiman op 28-05-2009 16:26 . Reden: Quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Goede tips, thnx.

De speed up functie was me al bekend. Heb nu per grondstof 1000 tot 1500 aan productie, academie is ook al aanwezig dus het gaat wel aardig nu. Ik zit nu de quests een beetje te volgen, daarbij rekening houdend met welke het meeste opbrengen, die doe ik het eerst. Nu met de town wall bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Is het slim om meerdere cottages aan te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Dat zou ik wel doen, anders ga je geheid tegen te weinig population aanlopen als je je grondstoffen productie verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Mja I messed up :D Was op werk niet echt aan het opletten en zie nu pas die quests, als je die volgt kun je veel meer bouwen. Maar ach ga ik maar wat langzamer hoor. Wil sowieso niet vol actief gaan spelen en verdedigend. De tijd van 's avonds laat uit bed komen om te raiden en weet ik het wat allemaal heb ik al wel gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik ben nu een dag of 3 bezig en heb al een aardige stad opgebouwd. Resources komen ook lekker binnen
Food: 11000 (had ff verkeerd gelezen en dacht dat ik achter liep, zie beneden voor meer info).
Wood: 10000
Stone: 3900
Iron: 3900
Gold: 348
Population is nu 3240

De reden dat mn Food zo hoog is, is omdat ik bij de statistieken van food zat te kijken en Troops upkeep op -1026 zag staan. Zat alleen niet op te letten dat ik dus 10000 produceerde. Dus allemaal farms bijmaken. Heb ik ze weer es niet nodig :S

Naja, dan verkoop ik die zooi maar gewoon. Al moet ik wel zeggen dat food echt geen drol opbrengt op de market.

Ik heb trouwens ook nog iets teveel rond zitten klikken, waardoor ik veel te weinig goud overheb. Hierdoor kan ik maar moeilijk researchen (veel goud nodig) en zodoende loop ik wat dat betreft dus wel wat achter. Ben dus ook nog geen Knight. Niet genoeg medailles en goud. Goud is geen probleem, dat komt wel weer, maar medailles lukt nog niet echt.

Meerdere cottages is op zich wel een slim idee. Heb er hier nu 6 van level 3 (kun je speedup doen). En kan die later eventueel wel gaan upgraden.

Merk trouwens wel dat het handig is om je Academy en market op een makkelijke plaats neer te zetten aangezien je die wel vaak nodig hebt. Staan nu bij mij tussen andere gebouwen in dus moet telkens ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

3 dagen? Ik ben vandaag begonnen en heb nu dit:

Productie:
Food: 1800
Wood: 9300
Stone: 5600
Iron: 4900
Gold: 800

Population: 2500/4500

En Captain/Knight

Belasting staat op 40%, waarmee ik dus met levy tussen de 40 en de 60 schommel. Aangezien ik een aardige pop kan ondersteunen, kan ik zelfs met loyalty op 40 al m'n arbeidsplaatsen vullen.

[ Voor 39% gewijzigd door Nick_S op 28-05-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mja doordat ik zoveel farms heb loop ik wat achter, maar aangezien ik het idee heb dat ik die dadelijk wel nodig heb om een groot leger te onderhouden laat ik ze wel gewoon staan.
Ben nu eerst ff wat upgrades e.d. aan het doen om betere soldaten te kunnen doen en daarna gaat de productie weer omhoog. Wil namelijk eerst allerlei goede mannen kunnen maken en ga daarna hopen dat ik heel blijf.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik een aantal van die quests had gedaan, maar pas later zag dat ik daar nog niet de reward van binnen had. Ook die chests die je moet openen om verder te gaan had ik niet meteen door (hint: check bij "my items" je chests, haal er 1 binnen, klik hem aan en druk op apply om de inhoud de openen. Krijg je ook weer wat zooi voor en dan kun je ook weer een rank omhoog.

Maar goed, zat ook ff aan te kloten. Was even een forest aan het aanvallen met 300 man. Zat alleen niet op te letten en was een level 8 forest. Oftewel alles werd gekilled. Hero kwam op zn knieën terug en moest dus ff wat anders uitzoeken om aan te vallen. Maar goed, dat kostte me dus ook aardig wat units :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

zojuist m'n 1e kleine leger verloren ^^ ik dacht woei een steenveld naast me ik wil productie... ouch berg defenders en een lv19 hero... dusch ik kapot. Oops,... ach volgende keer toch maar scouten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
daves2hd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:27:
zojuist m'n 1e kleine leger verloren ^^ ik dacht woei een steenveld naast me ik wil productie... ouch berg defenders en een lv19 hero... dusch ik kapot. Oops,... ach volgende keer toch maar scouten :p
Ja je kunt je daar lelijk in vergissen.

Trouwens, iemand een idee hoe we dit spel iets populairder kunnen maken? Misschien een berichtje naar de communities van andere GoT allianties in andere browsergames sturen? Of posten in die topics? Of mag dat mogelijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Zorgen dat dit topic bovenaan blijft staan. :) Misschien opnemen in je sig, maar ik denk niet dat het gewaardeerd wordt om in andere topics te gaan spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mja zo'n vermoeden had ik ook. Maar in vergelijkbare games kunnen we misschien nog subtiele hints maken ;)

Als in: Ben nu ook met Evony begonnen. Beetje vergelijkbaar, maar ook wel leuk om te doen. Check het topic hier.

Maar goed, mijn productie en inwoners aantal is al een tijdje niet vooruit geschoten. Die upgrades kostten namelijk aardig wat tijd en resources waardoor het ff wat minder snel gaat. Daarnaast had ik de eerste dag ff een half uurtje eraan besteed, maar was ik het daarna vergeten om het gister pas weer op te pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar eens begonnen! Zit op 177,9!

edit: ook applied voor de Alliance - username is Fafeq

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2009 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

op irc wat rond blaten misschien ? :) #huiskamer, #Spielerij en zo nog vast wel wat drukkere channels te vinden... Zolang we maar pogen de FoKers te ontwijken vind ik het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Uit de TS:
Je hebt in Ikariam geen wijn of tavern/cafe. De manier waarop je inwoners trekt is door de population limit te verhogen (huizen bouwen e.d.) en de loyaliteit te verhogen. Verder heb je geen farm nodig om ze tevreden te houden (geloof ik, weet het nog niet 100% zeker), maar heb je die nodig voor je troepen.
In Ikariam heb je zeker te weten wel wijn. Echter kan je dit pas gebruiken op het moment dat je de Tavern kan bouwen. En een farm heb je dan ook niet nodig in Ikariam. Huizen voor woonruimte is ook niet nodig in Ikariam.

Ik vermoed dat je in de war bent met een andere game, is ook webbased, weet daar even de naam niet van.
Bij die ik bedoel kon je ook nog eens kiezen uit drie verschillende fracties en moest je naar ik weet wel huizen en farms en zo bouwen, paar jaar terug werd dat veel gespeeld, ook mensen van GoT trouwens.

[ Voor 31% gewijzigd door CH4OS op 29-05-2009 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
GJtje schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 01:28:
Uit de TS:
[...]
In Ikariam heb je zeker te weten wel wijn. Echter kan je dit pas gebruiken op het moment dat je de Tavern kan bouwen. En een farm heb je dan ook niet nodig in Ikariam. Huizen voor woonruimte is ook niet nodig in Ikariam.

Ik vermoed dat je in de war bent met een andere game, is ook webbased, weet daar even de naam niet van.
Bij die ik bedoel kon je ook nog eens kiezen uit drie verschillende fracties en moest je naar ik weet wel huizen en farms en zo bouwen, paar jaar terug werd dat veel gespeeld, ook mensen van GoT trouwens.
Was een typo, ik bedoelde dat Evony geen wijn heeft. Ikariam wel ja. En jij denkt aan Travian.
daves2hd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 01:16:
op irc wat rond blaten misschien ? :) #huiskamer, #Spielerij en zo nog vast wel wat drukkere channels te vinden... Zolang we maar pogen de FoKers te ontwijken vind ik het prima :)
Je kunt in het chatkanaal van de alliantie ook gewoon chatten. Nog veel makkelijker. Enigste wat je hoeft te doen is je aanmelden voor de alliantie en dan onderin de chatbalk de alliantie chat te activeren.
Edit:
8)7 Je bedoelde dit als promotie van onze alliantie 8)7
Mja dat kan natuurlijk ook ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 29-05-2009 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, weer iets geleerd... Never attack Archers lol :).

Afbeeldingslocatie: http://www.wisgerhof.net/never_attack_archers.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Ik heb net mijn city even verhuisd naar Friesland, leek me wel een handig plan, ik zat aan de andere kant van de wereld. Heb me ook maar meteen ge"apply"d voor de GoT alliantie, wel jammer dat ik veel punten ben kwijtgeraakt omdat ik me bij een standaard alliantie had aangemeld.

Mijn inkomen:
Goud: 1396
Food: 4700 (dat is incl. een minderwaarde wegens upkeep voor mijn troepen a ong 2700)
Hout: 7635
Steen: 5539
IJzer: 5398

Daanaast heb ik meer dan 8000 inwoners (bovengrens van 10000) en al behoorlijk wat onderzocht. Ben bijna aan de archers. Voor de inwoners heb ik nu:
4*lvl5, 2*lvl4 en 3*lvl3

Mijn locatie: 110,117 (username = choocker, vraag niet hoe ik daarbij kwam, want dat weet ik niet.. )

Edit:
Overigens kan je best wel archers aanvallen, maar je bent natuurlijk met dit soort gewone units behoorlijk in het nadeel. Je kan namelijk niet over afstand aanvallen, maar wordt al voordat jij een klap kan uitdelen behoorlijk belaagd door de komende pijlen. Wanneer je units sneller bewegen (of vooral wanneer je zelf archers hebt), wanneer je cavalerie hebt dan zal het een stuk beter gaan tegen archers.

[ Voor 58% gewijzigd door jbdeiman op 29-05-2009 09:51 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap ik, maar had alle army bonusses (+10% less wounded, +10% defense+attack) en zo' n gigantische meerderheid, ik dacht dat het moest kunnen :P. Maar zelfs geen 1 casualty aan zijn kant, wel even een leer momentje voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Archers zijn inderdaad erg sterk, die moet je ook met archers aanvallen en dan eventueel extra units erbij zetten om ze van dichtbij te doen.

Ik kan ze nu ook maken dus dat gaat lekker. Moet alleen nog die archer towers voor mijn muur hebben en dan ben ik er klaar voor. Heb daarna als doel dat ik de paarden wil kunnen maken en ga daarna weer eens mijn productie verhogen.

Zit nu wel met een goudgebrek, maar ach, dan duurt het ff wat langer.

Ga trouwens ook nog maar eens wat workers e.d. maken om een nieuwe stad te kunnen vestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Martinspire schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 01:52:
Was een typo, ik bedoelde dat Evony geen wijn heeft. Ikariam wel ja. En jij denkt aan Travian.
Juist ja, Travian bedoelde ik! :)

Overigens staat vlak boven het stukje over de wijn het kopje Alliantie, moet dat niet Verschillen met Ikariam zijn oid? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Hoe zit het met units atk&def dan?
archers hebben maar 50 defense en 120 atk. Niet dat dat leger een overmacht aan sterkere unit heeft maar toch wel flink in aanval om in iedergeval 1 archer te mollen lijkt me ? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
daves2hd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:05:
Hoe zit het met units atk&def dan?
archers hebben maar 50 defense en 120 atk. Niet dat dat leger een overmacht aan sterkere unit heeft maar toch wel flink in aanval om in iedergeval 1 archer te mollen lijkt me ? :S
Wat je vergeet is dat de archer van een afstand kan schieten. Hierdoor heeft een vijand een paar seconde nodig om hem aan te vallen en tijdens deze seconden kan deze een paar pijlen afvuren. Jaja, zo technisch is dit spel! _/-\o_

Verder zijn paarden ook wel handig tegen archers aangezien die veel sneller erbij zijn. Maar je moet altijd archers meenemen anders verlies je zoiezo wel veel. En scout voordat je gaat aanvallen. Scheelt een hoop.
GJtje schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 10:01:
[...]
Juist ja, Travian bedoelde ik! :)

Overigens staat vlak boven het stukje over de wijn het kopje Alliantie, moet dat niet Verschillen met Ikariam zijn oid? :)
Zo te zien heb ik niet echt op zitten letten. Maar goed, het 1 en ander wordt gefixed, aangepast en uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Heb ik dan technisch gezien niet meer aan 1000archers en 200 soldiers als defense dan andersom? :/ En uiteindelijk nog wat paardjes als def misschien...Ballista en catapult zijn de enige die outrangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Archers zijn inderdaad erg goed voor defence, maar ik denk dat je ook gewoon vallen, torens en andere zooi bij je muur moet maken. Want volgens mij zijn die paarden ook nog best wel goed als counter tegen archers.

Maar is het erg dat je goed kunt verdedigen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

Nou, ook even één en ander aangeklikt. Vanavond kijk ik wel even weer. Flink wat Q's gedaan dus dat schoot lekker op. Dat 'speed up' is lekker zo aan het begin.

Zodra ik een embassy heb stuur ik ook wel even een apply. Ik heet Murphsy en m'n stadje Estretea.

Vind het wel enorm zonde dat ik mijn standaard 'fantasy-game-nickname' niet kan gebruiken, hoezo maar 10 letters? Ik mocht zelfs geen 10 gebruiken. Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik heb me inmiddels ook aangemeld voor de Alliance onder de naam Miraka. Ik zit op xx,yy

[ Voor 5% gewijzigd door mr_obb op 26-06-2009 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Ook ik heb me aangemeld, LPEspecial. Zal me aanmelding bij de clan als ik dat kan.

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
De beste verdediging is altijd nog een goede balans tussen verschillende troepen. Paarden zijn zo snel dat je ze niet gemakkelijk met boogschutters kan verdedigen, dus moet je die op een andere manier verdedigen. Elke unit heeft (als het goed is) zijn voor/ nadelen tegenover een andere unit.

Natuurlijk helpt het het meest om eerst te verkennen en je units in de aanval af te stemmen op die van de verdediging, hierdoor krijg je zo min mogelijk verliezen. Daarbij helpt het "attack" level van je hero die je mee stuurt natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
Wat is eigenlijk de manier om population omhoog te krijgen. Heb voldoende loyaliteit, echter de groei is er een beetje uit. Moet hiervoor Town level omhoog, of iets anders ?

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
LPEspecial schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:33:
Wat is eigenlijk de manier om population omhoog te krijgen. Heb voldoende loyaliteit, echter de groei is er een beetje uit. Moet hiervoor Town level omhoog, of iets anders ?
Je population limit verhogen. Oftewel huizen bijmaken. Als je Population Trend op stable staat, dan heb je geen plaats meer voor nieuwe inwoners. Dit aantal zal namelijk (afhankelijk van de hoogte van de belasting) nooit hetzelfde zijn als de population limit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Een one build def zal waarsch niet het beste zijn nee maar een combinatie van veel zal het nooit zijn ;) Elke game heeft z'n exploits omdat balance gewoon erg lastig word gemaakt bij meer en meer factoren. Er word gekeken naar snelheid, leven, aanval, verdediding, afstand sowieso maar daar in heeft alles nog steeds een volgorde op wat als 1e aanvalt en wat als eerste geraakt word en wie tweede en wat afchermd....

Uiteindelijk komen de meeste games op een 2/3 unit combo uit die het meeste effectief is kost/duurzaamheid gezien. Zal hier vast niet anders zijn dan al die andere games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45

_Arthur

blub

Ook aangemeld:

X 25 & Y 61 - Alexandria - Ggotcha - _Arthur

Is er al een IRC kanaal? :-)

[ Voor 26% gewijzigd door _Arthur op 29-05-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

Er is een ingame chat kanaal voor de alliantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Nick_S schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 21:42:
Er is een ingame chat kanaal voor de alliantie.
Ik zag het ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Heeft iemand er iets op tegen als ik in truce mode ga spelen. Aka ik kan niet aanvallen noch aangevallen worden tot zo ver ik het begrijp. Wil het voorlopig namelijk rustig houden en lekker een beetje tijdvullen af en toe niet vol actief opletten met raiden en verdedigen :P

Later ga ik wel uit truce mode denk ik en als de alliantie in war gaat wil ik ofc ook best helpen. Maar vind het naast een beetje een chicken optie wel ideaal om dan maar te gebruiken als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Mooi toch? Vind het erg handig in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

daves2hd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:04:
Heeft iemand er iets op tegen als ik in truce mode ga spelen. Aka ik kan niet aanvallen noch aangevallen worden tot zo ver ik het begrijp. Wil het voorlopig namelijk rustig houden en lekker een beetje tijdvullen af en toe niet vol actief opletten met raiden en verdedigen :P

Later ga ik wel uit truce mode denk ik en als de alliantie in war gaat wil ik ofc ook best helpen. Maar vind het naast een beetje een chicken optie wel ideaal om dan maar te gebruiken als het kan.
Die truce mode werkt maar 12uur zie ik met een cooldown van weer 12uur.
Martinspire schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:04:
Mooi toch? Vind het erg handig in ieder geval.
Zekers! Is makkelijker dan irc. Want nu kan iedereen dit gebruiken zonder dat ze snappen wat irc is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Nou, ik heb m'n tweede Evony sessie er ook op zitten. Weer veel Quests gedaan, een Major gerecruit, etc. Tot dusverre lijkt het best een goede browsergame, zeker interessanter dan Travian of Ikariam. Dit voelt een beetje als een grafischer en uitgebreider Utopia. Leuk.

Ik zit in Friesland (107,141) en m'n town heet Estretea. Zodra ik Town Hall lvl. 2 heb zal ik ook applyen voor de Alliance.

Wanneer moet ik gaan werken aan verdediging? Ik heb op dit moment nog niets. Ik volg voornamelijk de quests en ga er stiekem vanuit dat ik vanzelf een 'Bouw Verdedinging!' quest krijg?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

murphsy schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 10:54:
Nou, ik heb m'n tweede Evony sessie er ook op zitten. Weer veel Quests gedaan, een Major gerecruit, etc. Tot dusverre lijkt het best een goede browsergame, zeker interessanter dan Travian of Ikariam. Dit voelt een beetje als een grafischer en uitgebreider Utopia. Leuk.

Ik zit in Friesland (107,141) en m'n town heet Estretea. Zodra ik Town Hall lvl. 2 heb zal ik ook applyen voor de Alliance.

Wanneer moet ik gaan werken aan verdediging? Ik heb op dit moment nog niets. Ik volg voornamelijk de quests en ga er stiekem vanuit dat ik vanzelf een 'Bouw Verdedinging!' quest krijg?!
Klopt, er komen quests voor leger opbouwen en voor verdediging opbouwen. Ga maar vast steen sparen voor de muur. Lvl 4 is 80k steen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy

murphsy

Product Monkey

Ochjee, dat is niet weinig. Meteen ff van 2 naar 4 quarry's gegaan.

Nu aangesloten bij GOT ook, verder vooral aan het focussen op m'n production. Voordat ik uit protection kom wil ik die gewoon zo hoog mogelijk hebben. Blijf lekker doorklikken nog, dat vind ik wel fijn. Houdt het interactief.

Ben wel benieuwd hoe lastig managen het wordt wanneer je 2 of 3 towns hebt. Vooral als je dan ook nog eens in oorlog komt. Volgens mij dikke chaos. Alles bijhouden wordt dan lastig en kost me misschien wel teveel tijd. We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

_Arthur schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 23:26:
[...]

Die truce mode werkt maar 12uur zie ik met een cooldown van weer 12uur.
Bah jammer :D naja dan hou ik het bij mines stampen en laatste moment leger stampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een dagje hiermee bezig
ik heb zonet een aanvraag gestuurd voor de alliance :).
Ik heb toch al redelijk wat vind ik.
Food +4816
Wood + 7300
Stone + 4420
Irion + 3340

Dit wel met + 25 % bonus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kga toch maar weer het oorlogspad op, zo blijft het interessant :P. 600 archers, 1k warriors, 1k pikemen chaaaaaarge :p

edit: lvl 6 landje gejat.. maar check de hero die erop stond

Afbeeldingslocatie: http://www.wisgerhof.net/lvl_46_hero.PNG

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2009 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Aangemeld.
X 94 & Y 121 - Nieuwegein - promwarm - PromWarMachine

Heb veel ervaring met dit soort spellen. Zowel Travian, als Gladiator als Ikariam gedaan. Daar gaat m'n tijd. Maar goed, ben bijna afgestudeerd, dus ik tracteer mezelf op een rondje Evony. :)

Een vraag nog: ik wil zo gaan slapen. Is het handig om even snel een paar lage level resourcegebouwen te maken. Die kan ik namelijk 'speed uppen', maar 2x lvl 2 is wel minder efficient dan 1x lvl 4.

edit
Ik heb het maar gewoon gedaan en het lijkt goed uit te pakken. Zie morgen wel wat m'n saldo is. Eerst maar eens een paar uur slapen :)

Kan iemand me btw terloops even toestemming geven om de alliance te joinen? Ben die world bagger nu al zat. :P

edit2
Ik stort me altijd vrij enthousiast op dit soort spellen. Zo ook deze keer. De week achterstand die ik heb op deze server is voor mij daarom best groot. Ik twijfelde dan ook niet zo lang toen ik net hoorde dat server 11 zojuist is geopend. Voor de liefhebber.. join mij.. en join ook server 11. :)

edit3
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/wqKYbNVJionlU5mXjEbRxO63/full.jpg

Dit krijg ik echt om het uur ofzo. Vreselijk irritant. Hebben jullie dat ook? Dit is op s9.

[ Voor 47% gewijzigd door PromWarMachine op 31-05-2009 05:17 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee... wel even een tip; lvl 8 landjes zijn best wel lastig. 1000 archers verloren net, ouch!! Stonden 3.500 swordsmen op.. Dat doe ik niet snel nog een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

PromWarMachine schreef op zondag 31 mei 2009 @ 03:35:
edit3
[afbeelding]

Dit krijg ik echt om het uur ofzo. Vreselijk irritant. Hebben jullie dat ook? Dit is op s9.
Jep, komt hier helaas ook elke dag wel een keer voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Men max landje is lvl 5, heb dan ook nog maar 100 pikeman :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
Server 9 is al een tijdje niet meer te bereiken.
EDIT: En nu weer wel (na ongeveer 10 min)

[ Voor 35% gewijzigd door LPEspecial op 31-05-2009 13:05 ]

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Verwijderd schreef op zondag 31 mei 2009 @ 01:21:
Kga toch maar weer het oorlogspad op, zo blijft het interessant :P. 600 archers, 1k warriors, 1k pikemen chaaaaaarge :p

edit: lvl 6 landje gejat.. maar check de hero die erop stond

[afbeelding]
Was het niet handiger geweest als je nog archers had? Dan had je waarschijnlijk geen casualties. Die gasten zijn namelijk erg goed in prijsschieten ;)
PromWarMachine schreef op zondag 31 mei 2009 @ 03:35:
Aangemeld.
X 94 & Y 121 - Nieuwegein - promwarm - PromWarMachine

Heb veel ervaring met dit soort spellen. Zowel Travian, als Gladiator als Ikariam gedaan. Daar gaat m'n tijd. Maar goed, ben bijna afgestudeerd, dus ik tracteer mezelf op een rondje Evony. :)

Een vraag nog: ik wil zo gaan slapen. Is het handig om even snel een paar lage level resourcegebouwen te maken. Die kan ik namelijk 'speed uppen', maar 2x lvl 2 is wel minder efficient dan 1x lvl 4.

edit
Ik heb het maar gewoon gedaan en het lijkt goed uit te pakken. Zie morgen wel wat m'n saldo is. Eerst maar eens een paar uur slapen :)

Kan iemand me btw terloops even toestemming geven om de alliance te joinen? Ben die world bagger nu al zat. :P
Dan moet je eerst uit je andere alliantie. Of ff ingame een message naar me sturen. En als je erin wilt dan kun je anders ook ingame een verzoek doen, dan is het gewoon een kwestie van accepten (door ons).
edit2
Ik stort me altijd vrij enthousiast op dit soort spellen. Zo ook deze keer. De week achterstand die ik heb op deze server is voor mij daarom best groot. Ik twijfelde dan ook niet zo lang toen ik net hoorde dat server 11 zojuist is geopend. Voor de liefhebber.. join mij.. en join ook server 11. :)
Heb het al druk zat met nummer 9 :P
edit3
[afbeelding]

Hij lag er inderdaad ff uit. Geen idee hoe het kwam, maar was ook de eerste keer dat ik het meemaakte.

Vind hem vandaag zoiezo wel erg traag. Switchen tussen mn steden gaat niet snel en dan blijft de info iets te lang hangen. Eens kijken op het forum wat ik kan vinden.

Ga me vandaag maar eens richten op het verhogen van mijn productie. Hoewel die niet slecht is, denk ik dat ik die beter nu kan verhogen zodat ik dadelijk weer een moddervet leger kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu al 2 dorpen :). ben even ant focussen op men geldproductie. veel cottages en veel sawmills :). en naarmate ik men townhall upgrade men stone en iron production balancen met de rest:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Heb er ook nu 2. Ben alleen bezig met het upgraden en researchen. Kan al paarden en archers maken, maar wil graag ook transporters. Scheelt je wel met het vervoeren van grondstoffen e.d. tussen steden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrX
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 07:58
Ben net begonnen, best wel een leuk spel tot nu toe. De quests zijn een leuke toevoeging ten opzichte van andere spellen en je hebt het gevoel dat je snel vordering maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
We hebben nog 1 lid van de alliantie nodig om de quest te halen.

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

LPEspecial schreef op zondag 31 mei 2009 @ 20:45:
We hebben nog 1 lid van de alliantie nodig om de quest te halen.
net geregisreerd op server 9; Friesland(129,554) ben het spel een beetje aan het cecken atm... wordt dt een beetje actief gespeeld? kan de guild nog niet joinen, dus zal dat wel doen zodra dat kan :P

nog tips tricks?

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Volg de quests gezien je veel kosten terug krijgt en soms een bonus. Kom je toch vrij goedkoop verder.
In het begin heb je vooral wood en stone en Iron nodig (op die volg orde). Gewoon opbouwen verder en het komt vanzelf wel :). Ik ging bij mines lv3/4 pas naar hogere hq iniedergeval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Goed bezig allemaal. Eerst dacht ik dat Nick_S enorm skilled was met zijn enorme inkomsten na slechts een dag.

Nu, 24 uur nadat ik geregistreerd ben, blijkt dat wel mee te vallen. Als je gewoon de quests volgt, je speedups slim gebruikt en vooral voor expansie gaat (ik wist eerst niet dat je population bepaald wordt door je MAX population * loyalty). Nu weet ik dat wel en maak ik er slim gebruik van.

Inkomsten na een dag:
+6900 food
+13546 wood
+8056 stone
+4748 wood

+1080 gold

Overigens lijkt s9 er nu weer eens even uit te liggen..

[ Voor 4% gewijzigd door PromWarMachine op 01-06-2009 01:10 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S

Nick_S

PromWarMachine schreef op maandag 01 juni 2009 @ 01:10:
Goed bezig allemaal. Eerst dacht ik dat Nick_S enorm skilled was met zijn enorme inkomsten na slechts een dag.

Nu, 24 uur nadat ik geregistreerd ben, blijkt dat wel mee te vallen.
He, ik ben echt wel skilled. ;) Maar het ligt er inderdaad even uit. Ik kon net weer gaan bouwen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Nick_S schreef op maandag 01 juni 2009 @ 01:15:
[...]

He, ik ben echt wel skilled. ;) Maar het ligt er inderdaad even uit. Ik kon net weer gaan bouwen. :(
had ik ook... hij doet het nu iig weer; net wat hout gekocht, dus eff 25minuten wachten nog tot ik mn 1000population kan claimen ;) (zit nu op 850 :P )

hmm, moet nu 10K popupation hebben... zit inmiddels op vl 2 town en ben nu mn villages aan ht upgraden naar lvl 3... moet nog ~6k population...
-edit-

off for the night :)

ruim 5k population nu, en wood & iron productie ietsje opgevoerd...

heb zowiezo 7 dagen nOOb-protection, dus dat komt wel goed ;)

[ Voor 29% gewijzigd door kwakke01 op 01-06-2009 08:14 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu echt alles in men resources production ant pompe :). ik wil tegen dat ik uit die protection ben echt een stabiele en goede productie hebbe :)

Nog 1 iemand voor de alliance quest :o.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Vandaag maar eens mn populatie en productie omhoog gegooid. Kan nu weer rustig gaan bouwen ;).
Ga morgen mn town hall naar level 5 upgraden en ben dan van de beginnersprotectie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nu ant zorgen dat al men productie op min lvl 5 is, en daarna ga ik zien men 2de stad op gelijk lvl te krijgen :). en dan mss town hall naar lvl 5 doen als ik ondertusse ook nog genoeg resources heb voor een army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 19:24:
en dan mss town hall naar lvl 5 doen als ik ondertusse ook nog genoeg resources heb voor een army
Stel dat zolang mogelijk uit als je kan. Beter er voor zorgen dat je bv beide halls gelijk naar lvl5 kan upgraden bv.

Een 2e stad eet een boel resources in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

heb inmiddels 100 puntjes bij elaar geschraapt; ben nu bezig met de quests die open stonden (moet er nog 2 ofzo) dus gaat redelijk... heb nu een embassy in de steigers, dus kan binnenkort bij GoT

nadeel vind ik wel dat de server wel erg vaak down is :( is dat altijd zo, of alleen nu toevallig???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

kwakke01 schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:11:
heb inmiddels 100 puntjes bij elaar geschraapt; ben nu bezig met de quests die open stonden (moet er nog 2 ofzo) dus gaat redelijk... heb nu een embassy in de steigers, dus kan binnenkort bij GoT

nadeel vind ik wel dat de server wel erg vaak down is :( is dat altijd zo, of alleen nu toevallig???
Gemiddeld 2 maal per dag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

_Arthur schreef op maandag 01 juni 2009 @ 21:14:
[...]

Gemiddeld 2 maal per dag..
:( naja, zolang het dan maar is als ik niet online ben :P

inmiddels achter gekomen dat ik nog wat rewards moest claimen, waardoor nieuwe quests beschikbaar kwamen ^^ ben nu luitenant, en heb captain ook bijna binnen :)

als iemand me kan accepten in de got-guild, heb ik weer een qust af ;)

off for the next few quests :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan maar hier doorspammen lol. Lelijke downtime :(

edit: 15 minuten mn .... tis al 18!! :p

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2009 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

Verwijderd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:31:
Dan maar hier doorspammen lol. Lelijke downtime :(

edit: 15 minuten mn .... tis al 18!! :p
yep, zit nu op ~ 5 keer per dag ^^ wel balen, want dat maakt het er niet leuker op (verlies bouwtijd op deze manier ^^ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ik zag dat ze een paar kleine updates hadden gemaakt (bij inlogscherm zie je links wat er nieuw is. Heb zo'n idee dat het patchen gewoon brak werkt en ze daarvoor de meeste servers gewoon offline moeten halen.

Dit topic is wel handig om te kijken wat de status van de server is: http://bbs.evony.com/showthread.php?t=15026
Al is dat ook niet helemaal betrouwbaar.

Gister ging het nog wel redelijk.
Oké, hij was af en toe wat traag, maar hij werkte de hele dag.

Zal eens kijken of er een andere server is waar de downtime minder is.

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 02-06-2009 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
Vandaag, na de update, is de server zo stabiel als dat je mag hopen. Het is een leuke game, echter we zoeken nog mensen die lid willen worden van onze alliantie.

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

LPEspecial schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 12:59:
Vandaag, na de update, is de server zo stabiel als dat je mag hopen. Het is een leuke game, echter we zoeken nog mensen die lid willen worden van onze alliantie.
yep, nog een stuk of 9 om de volgende quest-reward te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

kwakke01 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 18:08:
yep, nog een stuk of 9 om de volgende quest-reward te halen ;)
Er moeten nog gewoon 50+ man joinen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:26
Ik heb net ook even een account aangemaakt, ziet er wel uit als een leuk spelletje :)
Ik kan alleen nu niet meer inloggen? Hij zegt elke keer connection error, op server 9. Doe ik iets fout, of hebben meer mensen hier last van?

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

GamemasterByte schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:18:
Ik heb net ook even een account aangemaakt, ziet er wel uit als een leuk spelletje :)
Ik kan alleen nu niet meer inloggen? Hij zegt elke keer connection error, op server 9. Doe ik iets fout, of hebben meer mensen hier last van?
hier hebben meer mensen last van :( naja, kan toch nog nix doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

GamemasterByte schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:18:
Jep, is het stukjes even. Doorgaans werkt het weer in een minuutje of 5 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Hij is er nu alweer ruim 3 kwartier uit. Ondanks dat ik een belang heb als er meer mensen bij de alliance komen, zou ik bijna een advies uitbrengen om niet meer server 9 te joinen. Hij ligt er gewoon te vaak uit.

Server 11, waar ik ook zit, heeft dit absoluut niet.
Waarschijnlijk is er weinig animo bij de rest van de alliance om te verhuizen, maar s11 is nog maar dag of 4 oud, in tegenstelling tot de 3 weken die server 9 al online was, toen ik server 9 joinde :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

PromWarMachine schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 20:58:
Hij is er nu alweer ruim 3 kwartier uit. Ondanks dat ik een belang heb als er meer mensen bij de alliance komen, zou ik bijna een advies uitbrengen om niet meer server 9 te joinen. Hij ligt er gewoon te vaak uit.

Server 11, waar ik ook zit, heeft dit absoluut niet.
Waarschijnlijk is er weinig animo bij de rest van de alliance om te verhuizen, maar s11 is nog maar een week oud, in tegenstelling tot de 3 weken die server 9 al online was, toen ik server 9 joinde :)
Jep, nu wel erg lang duren.

En 3 weken? Volgens mij is server9 nog maar sinds 25 mei actief.

Wat ik trouwens op de civony forums lees is dat er veel servers last hebben van het feit dat ze crashen of niet beschikbaar zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door _Arthur op 02-06-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

_Arthur schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:01:
[...]

Jep, nu wel erg lang duren.

En 3 weken? Volgens mij is server9 nog maar sinds 25 mei actief.

Wat ik trouwens op de civony forums lees is dat er veel servers last hebben van het feit dat ze crashen of niet beschikbaar zijn.
ik zit er nu 2 dagen op, en vid het al ZWAAR irritant ig... kunnen we niet op de laatste server opnieuw beginnen? dit speelt immers ook voor geen meter...

tuurlijk heb ik makelijk praten; ik spel pas 2 dagen maar toch... dit s nix als het zo blijft :(

spelen er veel gotters op 11??? op 9 zitten er nu 21iig

-edit-

of server 12; zie net dat dat de laatste is die erbij gekomen is...

naja, we zien wel; ik zit nu ig op 11, en als die stabieler is, speel ik daar vanaf nu... op 9 toch al een aantal missers gemaskt, dus mss is het zowiezo wel goed om overnieuw te beginnen... wel jammer als 9 zo instabiel blijft, want op 9 kreeg ik goeie support :)

[ Voor 20% gewijzigd door kwakke01 op 02-06-2009 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

kwakke01 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:16:
ik zit er nu 2 dagen op, en vid het al ZWAAR irritant ig... kunnen we niet op de laatste server opnieuw beginnen? dit speelt immers ook voor geen meter...

tuurlijk heb ik makelijk praten; ik spel pas 2 dagen maar toch... dit s nix als het zo blijft :(

spelen er veel gotters op 11??? op 9 zitten er nu 21iig

-edit-
of server 12; zie net dat dat de laatste is die erbij gekomen is...
Velen met je die het zwaar irritant vinden. Toch altijd klote zo'n verslaving ;)

Alleen, als ik alleen al het technical forum door snuffel zijn er vandaag problemen geweest met de volgende servers: 11/1/4/6/12/9/10

Dus helaas niet alleen maar nr9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

go go go

Edit: Gezien ik niet "serieus" ga spelen... Maakt een nieuwe server mij niet uit. Ik ga niet voor de nr1 pos en speel voor "plezier" (lol wat zeg ik nu voor geks :D).
Maar ik vind het iniedergeval niet erg, wat bezig geweest met raids ed vind het wel leuk maar ik blijf er bij dat ik toch op defense met high mines en research wil gaan en niet alles uit raids ;). Desondanks het dan langzamer gaat. Dus dat vat ik op onder minder serieus dat m'n doel niet nr1 is :P

[ Voor 96% gewijzigd door daves2hd op 02-06-2009 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

daves2hd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:24:
go go go

Edit: Gezien ik niet "serieus" ga spelen... Maakt een nieuwe server mij niet uit. Ik ga niet voor de nr1 pos en speel voor "plezier" (lol wat zeg ik nu voor geks :D).
Maar ik vind het iniedergeval niet erg, wat bezig geweest met raids ed vind het wel leuk maar ik blijf er bij dat ik toch op defense met high mines en research wil gaan en niet alles uit raids ;). Desondanks het dan langzamer gaat. Dus dat vat ik op onder minder serieus dat m'n doel niet nr1 is :P
12 dan dus??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Dunno hoeveel mensen hebben we al? Laten we het lijstje aanvullen voor server 12.
Als je mee wil doen ctrl-c/v dit lijstje en vul hem aan:

Ik wil best restarten op server 12 omdat 9 problemen heeft:
Daves2hd
Kwakke01

Ik wil niet restarten omdat ik nu al bezig ben en ik bijt er wel door heen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01

kwakke01

daves2hd schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:36:
[...]

Dunno hoeveel mensen hebben we al? Laten we het lijstje aanvullen voor server 12.
Als je mee wil doen ctrl-c/v dit lijstje en vul hem aan:

Ik wil best restarten op server 12 omdat 9 problemen heeft:
Daves2hd
Kwakke01

Ik wil niet restarten omdat ik nu al bezig ben en ik bijt er wel door heen:
mijn naam op server 12 is kwakke; mn town heet kwakke01 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

kwakke01 schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 21:51:
[...]

mijn naam op server 12 is kwakke; mn town heet kwakke01 :P
mja oke... als nog het lijstje voor de duidelijkheid lijkt me :D
oh en welke provintie en wat is het plan met alliantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil best restarten op 12, maar denk niet dat het een goed idee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 12 is nu ook een alliance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Ik ben vandaag gestart op server 12 in Bohemia 406/83

God does not play dice

Pagina: 1 2 3 Laatste