Op de hond letten.
Als die binnenshuis spontaan in rust begint te hijgen is dat een indicatie dat het warm begint te worden. Het dier gaat zich ook eigenlijk pas lekker voelen als het zo tegen het vriespunt loopt (Sheltie - dikke vacht).
Hond hijgt => Airco aan. Paar jaar geleden aangeschaft. Het is een luxe maar wat een zaligheid op warme dagen. Voor de hond ook. Als ik hem uitgelaten heb op een warme dag hijgt ie anders nog minstens wel een uur voordat ie weer een beetje afge
koeld is. Nu laat ik hem op de grond liggen, zet de airco aan en richt de airflow omlaag naar hem toe. Dan is ie met een 10-15 minuten weer afge
koeld.
Verder overclock ik niet en heb ook geen extreem veel hitte producerende componenten in mijn
PC's.
Overigens. Vermijdt die airco's met een slang naar buiten als je echt een hele kamer wilt
koelen. Voor elke liter lucht die het huis uitgeblazen wordt door die slang moet er ook weer een het huis binnengezogen worden. Een keer raden waar die vandaan komt. Die komt van buiten en is dus weer warm/heet. Een split systeem is het enige goede systeem om een ruimte te
koelen. Die dingen met slang zijn alleen bruikbaar als je de ge
koelde luchtflow op je richt. Ze creëren een koude zone in de kamer maar veel meer ook niet.