Wordt een apart spel. Maar als ik verschillende nieuwsberichten mag geloven komt er ook nog DLC voor de normale Left 4 Dead.Matis schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 14:36:
Vind het bijzonder matig, hopelijk komt dit als DLC uit voor L4D
Wel begrijpelijk dat heel veel mensen hier een geirriteerd gevoel aan hun kringspier aan overhouden. Kleine recap:
-17 november 2008: L4D komt uit. $50, 4 co-op campaigns, 2 versus campaigns, 8 wapens en ontelbare bugs/glitches/exploits
-november 2008: TF2 ($20) wordt geupdate met nieuwe wapens, achievements, unlocks, bugfixes
-rest van 2008: L4D wordt sporadisch geupdate, geen nieuwe content
-begin 2009: TF2 wordt geupdate met nieuwe wapens, achievements, unlocks, bugfixes
-begin 2009: L4D krijgt wat bugfixes die de bestaande bugs voor ~30% oplossen
-medio 2009: TF2 wordt geupdate met nieuwe wapens, achievements, unlocks, bugfixes
-medio 2009: L4D krijgt 2 nieuwe versus mappen (slechtere versies van de community maps die al gemaakt waren), survivor mode (gebaseerd op user submitted content en overduidelijk haastwerk), introduceert nieuwe bugs en glitches
-juni 2009: TF2 wordt geupdate met nieuwe wapens, achievements, unlocks, bugfixes
-juni 2009: L4D2 wordt aangekondigd, verwachting is dat support/content voor L4D 1 vrijwel meteen zal stoppen
Niet echt wat we van Valve gewend waren. Ondertussen geef ik L4D gewoon nog extra tijd, ik vermaak me opzich prima en ik heb het voor $20 gekocht in het 50% off weekend en nu 61 uur gespeeld, heeft me dus $0.32 per uur gekost wat natuurlijk een schijntje is.
-17 november 2008: L4D komt uit. $50, 4 co-op campaigns, 2 versus campaigns, 8 wapens en ontelbare bugs/glitches/exploits
-november 2008: TF2 ($20) wordt geupdate met nieuwe wapens, achievements, unlocks, bugfixes
-begin 2009: TF2 wordt geupdate met nieuwe wapens, achievements, unlocks, bugfixes
-medio 2009: TF2 wordt geupdate met nieuwe wapens, achievements, unlocks, bugfixes
-medio 2009: L4D krijgt 2 nieuwe versus mappen (slechtere versies van de community maps die al gemaakt waren), survivor mode (gebaseerd op user submitted content en overduidelijk haastwerk), introduceert nieuwe bugs en glitches
-juni 2009: TF2 wordt geupdate met nieuwe wapens, achievements, unlocks, bugfixes
-juni 2009: L4D2 wordt aangekondigd, verwachting is dat support/content voor L4D 1 vrijwel meteen zal stoppen
Niet echt wat we van Valve gewend waren. Ondertussen geef ik L4D gewoon nog extra tijd, ik vermaak me opzich prima en ik heb het voor $20 gekocht in het 50% off weekend en nu 61 uur gespeeld, heeft me dus $0.32 per uur gekost wat natuurlijk een schijntje is.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
maar als je bedenkt dat ik cs1.3/4/5/6 zo'n 8000 uur (5,5 jaar lang 4 uur per dag) gespeeld heb voor 20 euro, dan is l4d met $0.32 per uur rete duurArfman schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 15:19:
Wel begrijpelijk dat heel veel mensen hier een geirriteerd gevoel aan hun kringspier aan overhouden. Kleine recap:
Ik ga er opzich wel van uit dat Valve weet wat ze doen. En wat we nu zien is en blijft een development versie.
Ik heb het 17 november voor de volle mep (godzijdank nog dollars) gekocht. Vind het een hartstikke geinig spel, die zijn geld de eerste week al dubbel en dwars waard was, alleen is de ondersteuning minimaal.
Het lijkt allemaal een beetje afgeraffeld, zoals Arfman zegt!
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Het rare is dus, dat bij Team Fortress 2 de ondersteuning enorm groot is. En dus bij Left 4 Dead de ondersteuning minimaal is. Zo kan je dus toch goed het verschil zien tussen Valve South (L4D) en de normale Valve (de rest).Matis schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:30:
Ik heb het 17 november voor de volle mep (godzijdank nog dollars) gekocht. Vind het een hartstikke geinig spel, die zijn geld de eerste week al dubbel en dwars waard was, alleen is de ondersteuning minimaal.
Dat steekt inderdaad nog het meest. TF2, wat veel goedkoper is, wordt overladen met updates en unlocks, terwijl een spel als L4D (waar veel meer bugs en nog-te-fixen zaken inzitten) bij lange na niet de aandacht krijgt die het verdient IMHO ..
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
http://store.steampowered.com/stats/
Current Players, Peak Today, Game
Niet zo heel vreemd dat TF2 ook meer ondersteuning krijgt. 2 x meer spelers.
22,815 33,338 Team Fortress 2 11,437 16,358 Left 4 Dead
[ Voor 41% gewijzigd door Matis op 02-06-2009 16:40 ]
Zijn al die zogenaamde gameplay trailers niet gewoon mods op L4D? Of is dat niet mogelijk?
Je kan het met een engine waar je vrij op mag modden en een redelijke sandbox tot je beschikking hebt zoiets best maken.
Maar goed, L4D zijn we nog wel even zoet mee. Tegen die tijd zien we wel weer
Je kan het met een engine waar je vrij op mag modden en een redelijke sandbox tot je beschikking hebt zoiets best maken.
Maar goed, L4D zijn we nog wel even zoet mee. Tegen die tijd zien we wel weer
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Valve South ( Turtle Rock ) heeft ook CS: Condition Zero gemaakt, zo raar vind ik dit fiasco dus niet. Jammer dat Valve geen generaal beleid heeft over support e.d.Ywa schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:36:
[...]
Het rare is dus, dat bij Team Fortress 2 de ondersteuning enorm groot is. En dus bij Left 4 Dead de ondersteuning minimaal is. Zo kan je dus toch goed het verschil zien tussen Valve South (L4D) en de normale Valve (de rest).
Net na de sniper / spy update was dit nog meer, toen kon men zelf een verviervoudiging zien van de aantallen. Ik denk dat het hem niet alleen aan de support ligt, maar ook aan de core gameplay. Ze hebben geprobeert om L4D zeer replayable te maken, maar dit is jammer niet echt goed gelukt. Vooral survivor zijn word saai omdat het extreem eentonig is. Ook mist het spel nogal aan keuzes of stategie, enkel erop los schieten.Matis schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:38:
L4D had IMO zoveel beter kunnen zijn wat minder snel was en meer strategie, meer survival. Dat je echt moet zoeken naar items, wapens en ammunitie ipv. de vijand opzoeken. De vele exploits, bugs en finales zichzelf laten al zien hoe slecht L4D uberhaupt getest was. Nu met de aankondiging van L4D2 lijkt 1 meer op een soort opgepoetste beta die een hoop content en features mist.
[ Voor 54% gewijzigd door Fox op 02-06-2009 16:47 ]
Logisch ook dat het 2x meer spelers heeft. Team Fortress 2 ga je sneller spelen, omdat je geen vrienden e.d. nodig hebt om het leuk te hebben. L4D wordt wel veel gespeeld, maar de momenten waarop dat is is vaak in weekenden en dus niet op dinsdagen.
Alsnog is dat geen smoes om minder updates of meer updates te geven aan L4D/TF2. Als ze L4D weer goede DLC zouden geven, krijgt het weer een boost.
Alsnog is dat geen smoes om minder updates of meer updates te geven aan L4D/TF2. Als ze L4D weer goede DLC zouden geven, krijgt het weer een boost.
waarom krijgen counterstrike source en counterstrike dan nog minder updates/content als l4d?Matis schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:38:
op spelersaantallen moet je het denk ik niet gaan bekijken, maar meer op het feit dat ze heel veel downloadeble content hebben beloofd bij L4D en dat ze dat niet waarmaken, terwijl ze dat wel bij TF2 waarmaken
misschien juist door de extra content heeft TF2 wel zoveel spelers, als L4D ook zoveel content extra zou krijgen, dan zoude de stats er heel anders uit kunnen zien
Ik wilde met die cijfers alleen aangeven dat TF2 gewoon meer spelers heeft dan L4D. CS is sws een (veel) ouder spel.
Nja ik vind het jammer dat er weinig gefixt wordt. Maar het blijft een supertoffe game om lekker te raggen
Nja ik vind het jammer dat er weinig gefixt wordt. Maar het blijft een supertoffe game om lekker te raggen
Counter-Strike: Source zal ook nog wel een grote update krijgen, denk ik. Kijk maar naar Day of Defeat: Source. Alleen is Valve jammer genoeg er niet heel snel mee.
Zeker de eerste maanden na release op 17 november 2008 had Left 4 Dead meer spelers dan TF2. De laatste tijd is mede door gebrek aan updates voor L4D en wel een aantal grote updates/bugfixes voor TF2 de balans weer de kant van TF2 opgegaan.
Zoals Dalyxia al zei als er nu weer grote update(s) voor l4d zou komen zou het weer de andere kant op gaan. Het is zou je kunnen zeggen als een weegschaal die steeds heen en weer blijft gaan.
Zoals Dalyxia al zei als er nu weer grote update(s) voor l4d zou komen zou het weer de andere kant op gaan. Het is zou je kunnen zeggen als een weegschaal die steeds heen en weer blijft gaan.
Anoniem: 58485
Is CSS nou niet gewoon een verbeterde versie van CS1 gewoon? Met de nieuwere Half life 2 engine waardoor je betere graphics en audio hebt ...Ywa schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:56:
Counter-Strike: Source zal ook nog wel een grote update krijgen, denk ik. Kijk maar naar Day of Defeat: Source. Alleen is Valve jammer genoeg er niet heel snel mee.
16k aan spelers voor L4D valt me nog eigenlijk vies tegen.
CSS is inderdaad ook eigenlijk gewoon een cheapo remake van cs1.6 op een andere engineAnoniem: 58485 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 01:01:
[...]
Is CSS nou niet gewoon een verbeterde versie van CS1 gewoon? Met de nieuwere Half life 2 engine waardoor je betere graphics en audio hebt ...
16k aan spelers voor L4D valt me nog eigenlijk vies tegen.
makkelijk cashen dus ook al eigenlijk
Day of Defeat: Source is ook gebaseerd op Day of Defeat. En die heeft wel de Source 2007 update gekregen. Het is een kwestie van tijd denk ik.
Deze cijfers zijn van nu. Een maandje geleden (voor de grote TF2 update) had L4D nog ruim meer spelers en was na CS:S het meest populaire spel.Matis schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 16:38:
Het is alleen maar logisch dat er door het gebrek aan content/updates en nu deze onzin veel mensen afhaken (waaronder ik als fanatiek L4D speler).
als je even verder denkt, dan bestaat de populariteit van valve vooral uit 3rd party mods die Valve heeft overgekocht, CS, DoD, TFC waar ze dan een betaal sequal op hebben gemaakt, CSS, DoD source, TF2Ywa schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 10:50:
Day of Defeat: Source is ook gebaseerd op Day of Defeat. En die heeft wel de Source 2007 update gekregen. Het is een kwestie van tijd denk ik.
L4D is eigenlijk ook gewoon een sequal op Zombie Panic alleen dan iets vrijere remake
Dit is gewoon echt slordig om te zeggen. Als je je een beetje in verdiept weet je dat het niet zo is.Dalyxia schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 14:45:
L4D is eigenlijk ook gewoon een sequal op Zombie Panic alleen dan iets vrijere remake
Zombie Panic! Source wordt ontwikkeld door vrijwilligers. Deze modificatie kwam op Steam (met 4 andere modificaties). Zodat updates etc. automatisch worden uitgeleverd. ZPS is nog steeds gratis en zal dat voor altijd blijven (zover nu duidelijk is).
Je zegt nu dat Left 4 Dead een sequel is op Zombie Panic! Source. Maar er zijn bijna geen overeenkomsten in de gameplay en design van beide games.
Een paar overeenkomsten die ik wel kon vinden:
- Zombies
- Wapens
- Zelfde engine*
Zoals je misschien al kan raden zijn dit niet overeenkomsten waarbij Left 4 Dead meteen een sequel is. Sowieso is Left 4 Dead al een co-op game en ZPS is dat niet (gewoon 24/32 slots server en knallen maar).
Echt slordig om iets te beweren waar je geen weet van hebt.
Nounounou, mag wel iets liever zijn he. 
Ik denk dat hij bedoelt dat L4D gebaseerd is op het feit dat je in ZPS als survivors moet overleven tegen de zombies. Ook in ZPS is de ammunitie schaars. Alleen dan wat extremer dan bij L4D, waar je wel meer dan 1 clip ammo hebt.
Ik denk dat hij bedoelt dat L4D gebaseerd is op het feit dat je in ZPS als survivors moet overleven tegen de zombies. Ook in ZPS is de ammunitie schaars. Alleen dan wat extremer dan bij L4D, waar je wel meer dan 1 clip ammo hebt.
Yes, in de devcomment hebben ze het ook over met zn 4en tegen 50 terrorists met alleen een mesje als bot.
Zo deden wij dat altijd al in CS:S echt awesome was dat
Zo deden wij dat altijd al in CS:S echt awesome was dat
Ik vond het gewoon een opmerking die nergens op sloeg.
Zo zijn er nog meer zombie modificaties voor Half-Life 2 (Zombie Master). En heb je zelfs game modes voor Garry's Mod waarbij zombies voorkomen.ErikKo schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 16:13:
en hier nog een teleurgestelde l4d fan. Het concept blijft echt cool, de uitwerking van l4d zeer matig. Vooral de server/client code is gewoon ronduit ranzig. Om nu een update uit te brengen met wat nieuwe wapens en trucjes? lame. Ik ben op zich wel bereid tegen weinig geld l4d2 te kopen, maar wel met de volgende wensen:
* nettere servercode
* geen xbox lobby onzin, maar in ieder geval de keuze voor de serverbrowser
* prijs = max 15 eur voor mensen die l4d ook al hebben
* iets meer afwisseling in gameplay
* moet ik nog iets zeggen over exploits/bugs in het spel zelf?
L4d heeft nooit de afwerking gehad van valve spellen. Vergeet ook niet dat het wel onder de valve naam wordt uitgebracht maar niet door valve gemaakt wordt!
* nettere servercode
L4d heeft nooit de afwerking gehad van valve spellen. Vergeet ook niet dat het wel onder de valve naam wordt uitgebracht maar niet door valve gemaakt wordt!
Lt. Marx, het wordt gemaakt door hun dochter bedrijf Valve South. Dus je kan wel zeggen dat het door Valve ontwikkeld wordt.
Volgens Amazon gaat L4D2 voor $49,99 van eigenaar wisselen.
Wat is er trouwens mis met de server code?
Volgens Amazon gaat L4D2 voor $49,99 van eigenaar wisselen.
Wat is er trouwens mis met de server code?
hopelijk werkt het idee van valve voor L4d2 dat de AI director de maps ook wat aan kan passen. dat zou al een hoop eentonigheid voor de survivors tegengaan.
verder lijkt 50 euro mij wel wat veel voor L4D2 aangezien het meer een geupdate versie van L4D lijkt.
Hopelijk veranderd dat nog
verder lijkt 50 euro mij wel wat veel voor L4D2 aangezien het meer een geupdate versie van L4D lijkt.
Hopelijk veranderd dat nog
Alles wat we op dit moment gezien hebben van L4D2 is toch best eenvoudig te porten naar L4D wanneer de final SDK uitkomt? Wat weerhoudt mensen ervan de maps/wapens/models te porten naar de oude L4D?
Een director die het kan laten regenen of zombies die in de fik vliegen bij kogelimpact, kan me gestolen worden eigenlijk.
Een director die het kan laten regenen of zombies die in de fik vliegen bij kogelimpact, kan me gestolen worden eigenlijk.
Anoniem: 190625
Een tank is beter te verslaan als hij in de hens staat, hou dus een molotof molotovcocktail paraat,

Btw als Gamespy en steam gebruiker ben ik niet zo thuis in het manueel toevoegen/bezoeken van de servers die in de opening post genoemd worden ..
Hoe join ik nou zo'n GOT approved server ?
Btw als Gamespy en steam gebruiker ben ik niet zo thuis in het manueel toevoegen/bezoeken van de servers die in de opening post genoemd worden ..
Hoe join ik nou zo'n GOT approved server ?
[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 190625 op 03-06-2009 21:09 ]
type connect <ip> <port> in console
of voeg ze toe aan de favorite tab van de server browser
Hoe je de serverbrowser tevoorschijn tovert staat in de startpost
[Multi] Left 4 Dead - Deel 4
of voeg ze toe aan de favorite tab van de server browser
Hoe je de serverbrowser tevoorschijn tovert staat in de startpost
[Multi] Left 4 Dead - Deel 4
ik bedoelde ermee te zeggen dat L4d uitkwam vlak nadat ZPS en Zombie Master enz erg populair werden en dat het idee erachter hetzelfde is, survival tegen zombies.Ywa schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:51:
[...]
Ik vond het gewoon een opmerking die nergens op sloeg.
[...]
Zo zijn er nog meer zombie modificaties voor Half-Life 2 (Zombie Master). En heb je zelfs game modes voor Garry's Mod waarbij zombies voorkomen.
hoe dan ook, zo zie ik het, misschien klopt het niet helemaal, maar tis nou eenmaal de mening waar ik voor uitkom
+ vergeet niet dat Cs, DoD, Team fortress Classic enz eerst ook allemaal vrijwilligers waren maar later overgekocht zijn door valve. (btw weet ik niet zeker of TFC door vrijwilligers gemaakt werd)
[ Voor 14% gewijzigd door Dalyxia op 03-06-2009 23:17 ]
Tanks rennen sneller in campaign als ze in de fik staan, dus denk niet dat dat een heel goed idee is.Anoniem: 190625 schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 21:03:
Een tank is beter te verslaan als hij in de hens staat, hou dus een molotov molotovcocktail paraat,
Hoe join ik nou zo'n GoT approved server ?
Join de steamgroup en maak een lobby in een van deze servers.
Hoe en wat, staat beschreven in de openingspost.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Probeer eens je console naar voren te toveren en tik dan in 'Openserverbrowser'.Lt. Marx schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 18:00:
en hier nog een teleurgestelde l4d fan. Het concept blijft echt cool, de uitwerking van l4d zeer matig. Vooral de server/client code is gewoon ronduit ranzig. Om nu een update uit te brengen met wat nieuwe wapens en trucjes? lame. Ik ben op zich wel bereid tegen weinig geld l4d2 te kopen, maar wel met de volgende wensen:
* nettere servercode
Voor de rest was ik het eigenlijk zat om met gekraakte versies te gaan spelen en dat was de reden tot aanschaf. Opzich leuk maar te vaak spelen gaat ook weer vervelen. Vooral survival, als je elke map onderhand wel hebt gehad is de lol er een beetje vanaf. En ook met VS mode : Als je een team hebt wat loopt te kloten kan je het wel shaken, en andersom ook (Als infected zijnde).
Daarom moet je het ook met vrienden spelen en niet met onbekenden. Dat scheelt echt veel in je prestaties en plezier.Anoniem: 58485 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 03:54:Vooral survival, als je elke map onderhand wel hebt gehad is de lol er een beetje vanaf. En ook met VS mode : Als je een team hebt wat loopt te kloten kan je het wel shaken, en andersom ook (Als infected zijnde).
Absoluut, daarbij speelt soms ook de taalbariere een probleem. Samen met 4 GoTters gaat het veelal stukken beter.ErikKo schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:38:
Daarom moet je het ook met vrienden spelen en niet met onbekenden. Dat scheelt echt veel in je prestaties en plezier.
Tenzij ze via HLSS muziek gaan spelen
* Matis noemt geen namen
Anoniem: 123662
Kort interview en 4 mins in-game van L4D2: http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=1138
Ik vraag me af met al de negatieve commentaren hier, wie van de posters L4D voor de volle mep gekocht hebben en wie 50% weekends of g2play deals gedaan hebben. Ik heb me ruim 300 uur vermaakt met L4D en zal dat ook zeker doen met het vervolg. Verbeteringen die in het interview worden aangegeven voor het vervolg geven gewoon aan dat Valve duidelijk de game ervaring wil verbeteren.
Na 300 uur moet ik namelijk zeggen dat vooral coop wel erg makkelijk is, en dat terwijl onze clan een special mod draait waarbij het aantal hp van special infected omhoog is gegaan, het aantal van 1 soort ook. Het in een hoekje zitten waar het interview over praat is inderdaad een standaard tactiek die al voor de release op de demo duidelijk werd als een winnaar. Het maakt de game daarmee echt wel saaier.
(zo en nu genoeg tekstmuur)
Ik vraag me af met al de negatieve commentaren hier, wie van de posters L4D voor de volle mep gekocht hebben en wie 50% weekends of g2play deals gedaan hebben. Ik heb me ruim 300 uur vermaakt met L4D en zal dat ook zeker doen met het vervolg. Verbeteringen die in het interview worden aangegeven voor het vervolg geven gewoon aan dat Valve duidelijk de game ervaring wil verbeteren.
Na 300 uur moet ik namelijk zeggen dat vooral coop wel erg makkelijk is, en dat terwijl onze clan een special mod draait waarbij het aantal hp van special infected omhoog is gegaan, het aantal van 1 soort ook. Het in een hoekje zitten waar het interview over praat is inderdaad een standaard tactiek die al voor de release op de demo duidelijk werd als een winnaar. Het maakt de game daarmee echt wel saaier.
(zo en nu genoeg tekstmuur)
^^ maakt het uit hoe je de game gekocht heb? Ik heb de game gekocht via g2play maar mag ik dan een minder product verwachten?
@jism: die heb ik (zoals vele anderen) zelfs gebind staan onder f4. Maar als je dit regelmatig gebruikt weet je dat ook dit niet altijd werkt. Het moet gewoon standaard kunnen om te navigeren via de serverbrowser.
@jism: die heb ik (zoals vele anderen) zelfs gebind staan onder f4. Maar als je dit regelmatig gebruikt weet je dat ook dit niet altijd werkt. Het moet gewoon standaard kunnen om te navigeren via de serverbrowser.
Matis schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:41:
[...]
Absoluut, daarbij speelt soms ook de taalbariere een probleem. Samen met 4 GoTters gaat het veelal stukken beter.
* Matis noemt geen namen
Eigenlijk is het enige probleem wat ik ermee heb (50% weekend dealer hier
) dat Valve, voor het eerst in hun bestaan (waardoor het extra hard tegenvalt) hun beloftes niet nakomt: http://www.videogamer.com..._4_dead_launch_plans.html
Niettegenstaande reserveer ik alvast een paar tientjes voor november, zodat ik L4D2 kan kopen. Het zou alleen wel sjiek zijn om een pre-sale deal of upgrade offer voor bestaande klanten aan te bieden van Valve.
New maps? Survivormaps kun je moeilijk nieuw noemen, net zoals de 2 VS mappen, die bestonden namelijk al en waren al eerder door de community omgevormd tot VS mappen (en nog beter ook). Bijna alles wat ze beloofd hebben zijn ze niet nagekomen, en da's gewoon slecht.One of the things that we're doing is we seem to be in a transition between games as a package product and games more of a service. So if you look at Team Fortress 2, one of things that's really helped grow the community is the continuous updates, where we release new maps, new character classes, new unlockables, new weapons. And we tell the stories about the characters, like the meet the sniper, or meet the sandwich. And that ongoing delivery of content really seems to grow the community.
Niettegenstaande reserveer ik alvast een paar tientjes voor november, zodat ik L4D2 kan kopen. Het zou alleen wel sjiek zijn om een pre-sale deal of upgrade offer voor bestaande klanten aan te bieden van Valve.
Je kan hem ook weer in het startmenu zetten.

Zie de FAQ van de TS: [Multi] Left 4 Dead - Deel 4

Zie de FAQ van de TS: [Multi] Left 4 Dead - Deel 4
[ Voor 26% gewijzigd door mhoogendam op 04-06-2009 12:32 ]
Ik ben benieuwd hoe uitgebreid left 4 dead 2 zal worden. Wat ik uit verschillende previews opmaak is dat direct bij de launch survival mode beschikbaar zal zijn en versus voor alle campaigns. Ik hoop dat dit zo is, want het was belachelijk dat niet alle versus campaigns bij de release beschikbaar waren.New maps? Survivormaps kun je moeilijk nieuw noemen, net zoals de 2 VS mappen, die bestonden namelijk al en waren al eerder door de community omgevormd tot VS mappen (en nog beter ook). Bijna alles wat ze beloofd hebben zijn ze niet nagekomen, en da's gewoon slecht.
Maar toch, een zombie/survival/horror setting in het volle zonlicht is niet echt spannend vind ik. En ze mogen ook nog wat sleutelen aan de muziek die gebruikt wordt. Zo is een soort van kermis muziekje te horen als de horde komt

Zoals de meeste left 4 dead spelers , hopen we op een uppergrade offer voor l4d bezitters. Ik zie dat alleen niet gebeuren, maar eerder een 5% discount pre order offer en op een later stadium een keer een free-day / discount weekend.
Timing en soort van muziek maakt veel uit of het als leuk of irritant ervaren wordt. En op tijd stoppen bij een druk moment is wel zo handig. In versus is het gewoon niet handig vanwege de human tegenpartij.Matis schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 09:41:
[...]
Absoluut, daarbij speelt soms ook de taalbariere een probleem. Samen met 4 GoTters gaat het veelal stukken beter.
* Matis noemt geen namen
Er is niets mooier om een finale te starten met ride of the valkyries aan
Winners never cheat, Cheaters never win
ehm, normaal gesproken worden verbeteringen in een gratis patch verspreid toch? tenminste, ik heb nog nooit voor een patch hoeven te betalen, omdat die "verbeteringen" gewoon al in de game hadden moeten zitten + ze beloven regelmatige content updates + patches, wat ook niet waargemaakt isAnoniem: 123662 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 11:51:
Verbeteringen die in het interview worden aangegeven voor het vervolg geven gewoon aan dat Valve duidelijk de game ervaring wil verbeteren.
enne, ik had L4D gepre-ordered op steam, dus wat maakt mij dat dan? Teleurgestelde fan van het eerste uur die zich genaaid voelt door valve?
Haha, jij was het hoor DescriptorDescriptor schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:31:
Timing en soort van muziek maakt veel uit of het als leuk of irritant ervaren wordt. En op tijd stoppen bij een druk moment is wel zo handig. In versus is het gewoon niet handig vanwege de human tegenpartij.
Er is niets mooier om een finale te starten met ride of the valkyries aan
* Matis installeert weer HLSS op zijn systeem
[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 04-06-2009 13:49 ]
Anoniem: 123662
Geen enkele publisher/developer is verplicht om iets anders dan bug fixes te leveren, dus er had helemaal niets gemoeten wat dat betreft. Ik zie dat de perceptie duidelijk anders is.Dalyxia schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:33:
[...]
ehm, normaal gesproken worden verbeteringen in een gratis patch verspreid toch? tenminste, ik heb nog nooit voor een patch hoeven te betalen, omdat die "verbeteringen" gewoon al in de game hadden moeten zitten + ze beloven regelmatige content updates + patches, wat ook niet waargemaakt is
enne, ik had L4D gepre-ordered op steam, dus wat maakt mij dat dan? Teleurgestelde fan van het eerste uur die zich genaaid voelt door valve?
Waar je voor betaalde: 4 coop campaigns, 2 versus campaigns
Wat je tot nu toe gekregen hebt voor dat geld: 4 coop campaigns, 4 versus campaigns, 16 survival maps, SDK
Er is door Valve aangegeven dat L4D niet dood is, maar ook nog steeds van updates voorzien zal worden. De 4v4 matching, SDK die het nu dus mogelijk maakt voor iedere source mapper om L4D campaigns te maken.
5 campaigns, alle speelbaar op Versus, en Survivor mode (alhoewel dat het allersaaiste is wat je kunt doen op deze aardkloot zo ongeveer, behalve naar het testbeeld kijken IMHO).Descriptor schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:31:
[...]
Ik ben benieuwd hoe uitgebreid left 4 dead 2 zal worden. Wat ik uit verschillende previews opmaak is dat direct bij de launch survival mode beschikbaar zal zijn en versus voor alle campaigns. Ik hoop dat dit zo is, want het was belachelijk dat niet alle versus campaigns bij de release beschikbaar waren.
Die gameplay video's zou ik niet teveel waarde aan hechten. Het is nog niet af, ze zitten nu juist in de fase van playresting/bugfixing. Ook de setting qua daglicht zal nog wel veranderd worden, net zoals muziek. L4D 1 was spot-on wat dat betreft, daar ben ik niet zo bang voor.Maar toch, een zombie/survival/horror setting in het volle zonlicht is niet echt spannend vind ik. En ze mogen ook nog wat sleutelen aan de muziek die gebruikt wordt. Zo is een soort van kermis muziekje te horen als de horde komt. Ik weet dat het nog maar in een begin stadium is, maar veel l4d spelers nemen dit toch als negatief op.
5% zou me echt vies tegenvallen, ik persoonlijk vind dat 25% meer in de buurt zit.Zoals de meeste left 4 dead spelers , hopen we op een uppergrade offer voor l4d bezitters. Ik zie dat alleen niet gebeuren, maar eerder een 5% discount pre order offer en op een later stadium een keer een free-day / discount weekend.
nee ze zijn tot niks verplicht, maar zoals het nu gegaan is hebben ze er een ontevreden klant bij, en dat is ook niet de bedoeling van publishers/developers lijkt meAnoniem: 123662 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 15:37:
[...]
Geen enkele publisher/developer is verplicht om iets anders dan bug fixes te leveren, dus er had helemaal niets gemoeten wat dat betreft. Ik zie dat de perceptie duidelijk anders is.
Waar je voor betaalde: 4 coop campaigns, 2 versus campaigns
Wat je tot nu toe gekregen hebt voor dat geld: 4 coop campaigns, 4 versus campaigns, 16 survival maps, SDK
Er is door Valve aangegeven dat L4D niet dood is, maar ook nog steeds van updates voorzien zal worden. De 4v4 matching, SDK die het nu dus mogelijk maakt voor iedere source mapper om L4D campaigns te maken.
L4D begint gewoon een beetje een EA game nasmaakje te krijgen, en ik koop uit principe al geen spellen van EA meer
Wat dat betreft ben ik misschien iemand die erg snel ontevreden is en aan mijn eigen standpunten vasthoudt
Toch maar even een ander onderwerp aansnijden.
Sinds enkele dagen ook in het bezit van L4D en natuurlijk ook al wat zitten spelen.
Nu kan ik wel ervaringen opschrijven maar die hebben jullie zelf ook
Enige wat ik kan zeggen is dat teamspel een verreiste is zeker in versus, damn wat is het irritant als mensen de Rambo gaan uithangen.
En als iemand eens wilt spelen ( in teamverband please
) dan kan je me vinden op Steam als Fanatix
Sinds enkele dagen ook in het bezit van L4D en natuurlijk ook al wat zitten spelen.
Nu kan ik wel ervaringen opschrijven maar die hebben jullie zelf ook
Enige wat ik kan zeggen is dat teamspel een verreiste is zeker in versus, damn wat is het irritant als mensen de Rambo gaan uithangen.

En als iemand eens wilt spelen ( in teamverband please

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Er zijn 60 Fanatixen op Steam 
Showing results 1 - 50 of 60
Voeg me maar toe, Arfman. Ik ben altijd in voor een potje Versus/Campaign, zolang het maar om teamwork gaat
Showing results 1 - 50 of 60
Voeg me maar toe, Arfman. Ik ben altijd in voor een potje Versus/Campaign, zolang het maar om teamwork gaat
Ik dacht dat ik orgineel was
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
Ondertussen heb ik je gespot (zelfde icon als hier
) maar ik heb hier geen Steam client, en via de community webinterface kun je geen vrienden toevoegen, dus dat doe ik van het weekend wel even anders.
Dat klopt 
Ik heb jou nu ook gevonden (had eerst gewoon via add friend maar die was al een jaar niet meer online geweest
)
Ik heb jou nu ook gevonden (had eerst gewoon via add friend maar die was al een jaar niet meer online geweest

[ Voor 50% gewijzigd door Fanatix op 05-06-2009 11:16 ]
Ik wist al dat je mij bedoelde (of dat er een grote kans hiervoor was) na ons laatste potje als MC/DJ L4DMatis schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:48:
[...]
Haha, jij was het hoor Descriptormaar ik vind het helemaal niet erg. Zie er vaak wel de gein van in hoor. Het was toen toch alleen elkaar met molotov's bestoken enzo.
* Matis installeert weer HLSS op zijn systeem
Michael jackson met Thriller , Wagner met Ride of the valkyrie of trashman met surfing bird etc.. etc.. . Tis altijd humor om muziek + knallen te horen.
Arfman en Fanatix ik zal jullie ook wel even adden. Ik moet ook nog steeds 3 campaigns halen op expert

Dat was idd één van de beste mixes ooitDescriptor schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:18:
Ik wist al dat je mij bedoelde (of dat er een grote kans hiervoor was) na ons laatste potje als MC/DJ L4D
Michael jackson met Thriller , Wagner met Ride of the valkyrie of trashman met surfing bird etc.. etc.. . Tis altijd humor om muziek + knallen te horen.
Sinds een weekje heb ik Left 4 Dead op de Xbox 360. Nou is online met vreemden spelen wel aardig, maar met Tweakers spelen is natuurlijk veel leuker!
Mensen die L4D op de 360 spelen, voeg me toe: monnick
Mensen die L4D op de 360 spelen, voeg me toe: monnick
Heb je al in men lijstje staan Monnick
. Fr3z wil dan vast ook wel meedoen
.
Edit: Ik zag je niet meer in men lijst staan? Je hebt me denk ik verwijderd... Heb je opnieuw toegevoegd. Heb inmiddels weer live dus.
Edit: Ik zag je niet meer in men lijst staan? Je hebt me denk ik verwijderd... Heb je opnieuw toegevoegd. Heb inmiddels weer live dus.
[ Voor 77% gewijzigd door Blaat op 05-06-2009 18:58 ]
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Ik moet ze alle 4 nog op Expert. Ik join steeds al bestaande games omdat ik niet vaak tijd heb om 3 uur te besteden op 1 avond. Maar als ik de kans heb moeten we het zeker eens proberen!Descriptor schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:18:
[...]
Ik wist al dat je mij bedoelde (of dat er een grote kans hiervoor was) na ons laatste potje als MC/DJ L4D
Arfman en Fanatix ik zal jullie ook wel even adden. Ik moet ook nog steeds 3 campaigns halen op expertEigenlijk had ik ze al, maar ze waren toen niet gesaved.... wel jammer want death toll en dead air binnen 2.5 uur in 1x halen op expert is me nog geen 2de keer gelukt met een team op 1 avondje. En Blood harvest haalde ik wel een keer, maar werd gepakt door een hunter in de escape tank
Ik wil ook weer co-oppen! Laatste dagen weer redelijk wat L4D gedaan.
En "The bird is the word" is gewoon machtig mooi met L4D
En "The bird is the word" is gewoon machtig mooi met L4D
Ter land, ter zee en in de kroeg
Quick math is mijn favouriet: zomaar ergens ingegooid worden... niet weten waar je terecht gaat komen. Leuk vind ik dat!
P.S. ik heb ergens gelezen dat er een mod bestond waarin een boomer de kop van Wilders had... Nog iemand gehoord?
Vraag me niet hoe dat eruit ziet...
P.S. ik heb ergens gelezen dat er een mod bestond waarin een boomer de kop van Wilders had... Nog iemand gehoord?
Vraag me niet hoe dat eruit ziet...
E7200-Asus-HD 4670 OC compo-640 HD Spinpoint-4Gb DDR2 800 OCZ-Antec Sonata Plus 550W
Dat is alleen het nadeel van Co-op (op expert) met L4D, je moet echt wel even een avondje vrij maken om het uit te kunnen spelen. Ik baal nog steeds van die keer dat Descriptor, Maaarten, nog 1 en Toeter bij air-plane de laatste waren, en dat Toeter pleitos ging terwijl hij de server was...Alles voor nietsArfman schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:45:
[...]
Ik moet ze alle 4 nog op Expert. Ik join steeds al bestaande games omdat ik niet vaak tijd heb om 3 uur te besteden op 1 avond. Maar als ik de kans heb moeten we het zeker eens proberen!

Left4Dead start niet meer op bij mij, sinds de laaste update wil hij gewoon niet meer opstarten. Ik kan klikken wat wil. Steam zegt dan Left 4 Dead wordt gestart en vervolgens gebeurt er niks. Hij heeft het altijd gedaan en heb hem orgineel.
EDIT: Laat maar, ik heb hem opnieuw geherinstalleerd en hij doet het weer. Blijf steam toch maar vervelende rommel vinden.
EDIT: Laat maar, ik heb hem opnieuw geherinstalleerd en hij doet het weer. Blijf steam toch maar vervelende rommel vinden.
[ Voor 20% gewijzigd door Metalbuster op 05-06-2009 19:13 ]
Rustig, rustig, jonge grashopper... De kennis en ervaring van een reis verkrijg je tijdens de reis zelf, niet bij het bereiken van het eindpunt. Observeer, analyseer en leer. Gebruik wat je vindt op je reis om jezelf te verrijken. Immers, hoe kan jij je drie andere metgezellen redden wanneer je niet eens je eigen innerlijke strijd en zwakheden kan overwinnen?Christiano007 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:17:
[...]
Dat is alleen het nadeel van Co-op (op expert) met L4D, je moet echt wel even een avondje vrij maken om het uit te kunnen spelen. Ik baal nog steeds van die keer dat Descriptor, Maaarten, nog 1 en Toeter bij air-plane de laatste waren, en dat Toeter pleitos ging terwijl hij de server was...Alles voor niets

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Drink er nog 1The Zep Man schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 23:58:
[...]
Rustig, rustig, jonge grashopper... De kennis en ervaring van een reis verkrijg je tijdens de reis zelf, niet bij het bereiken van het eindpunt. Observeer, analyseer en leer. Gebruik wat je vindt op je reis om jezelf te verrijken. Immers, hoe kan jij je drie andere metgezellen redden wanneer je niet eens je eigen innerlijke strijd en zwakheden kan overwinnen?
Ik krijg overigens alleen de custom server-lijst actief. Ook de last played servers, maar internet servers is compleet leeg (altijd al geweest).Lt. Marx schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 12:28:
Ik heb nu een vaste groep waarmee ik wel es speel, fransen, russen, UK'ers ...
Zijn er ook vaste Gotters die spelen? Zou wel es potje willen doen met nl'ers .. vaak zit ik toch een end te vloeken met beginners uit andere landen die niet weten waarom er een hunter of smoker van je afgeslagen moet worden ...
Mijn SteamID is http://steamcommunity.com/profiles/76561197962636719 voor de mensen die me willen toevoegen voor een old skool L4D Versus of survival potje ...
Ghehe dan wil ik zeker wel mee doenR420R schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 15:19:
Heb je al in men lijstje staan Monnick. Fr3z wil dan vast ook wel meedoen
.
@ R420R, ik had je geloof ik verwijderd. Af en toe schoon in mn friendlist op 
Lijkt me leuk om een potje te spelen binnenkort
Lijkt me leuk om een potje te spelen binnenkort
Ik speel ook left 4 dead op de XBOX360 en mijn nick is lord jos. Speel meestal versus of campaign op expert
http://eu.battle.net/d3/en/profile/cavefish-2679/
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=23911
But what about Left 4 Dead, which some players expect to fall by the wayside in the wake of its sequel?
Leonard declined to commit to there being more Valve-created content for the game, instead pointing out some upcoming functionality tweaks and the potential in user-created levels for the PC version. "We are doing updates across the summer, adding new matchmaking features, and new features to facilitate user maps after the SDK is out," he said. "Certainly, user maps will be part of the ongoing Left 4 Dead 1 experience."
Ik vind het persoonlijk nogal bot overkomen.
Eerst bij release van L4D meerdere uitspraken over een gros aan gratis content, campaigns, wapens, models, unlockables.
Daarna bleef het lang uit, enkel een magere update in de vorm van een nieuwe mode en map. Die twee versus campaigns zouden er al vanaf het begin in moeten zitten.
Dan aankondiging van L4D2 onder het nom van "vertrouw ons".
Toen kwamen ze met "We waren gelijk na de release van L4D aan het tweede deel begonnen, het is te veel werk om gratis of voor een kleine prijs te geven dus maken we er een deel twee van." De gratis content en community van L4D1 zijn ze hierbij helemaal vergeten.
En nu na al de klachten op het officiele steam forum, een statement in de vorm van "we maken de SDK voor L4D af, en daarmee kan je je eigen content maken."
http://arstechnica.com/ga...-4-dead-sequel-to-ars.ars
Eerst bij release van L4D meerdere uitspraken over een gros aan gratis content, campaigns, wapens, models, unlockables.
Daarna bleef het lang uit, enkel een magere update in de vorm van een nieuwe mode en map. Die twee versus campaigns zouden er al vanaf het begin in moeten zitten.
Dan aankondiging van L4D2 onder het nom van "vertrouw ons".
Toen kwamen ze met "We waren gelijk na de release van L4D aan het tweede deel begonnen, het is te veel werk om gratis of voor een kleine prijs te geven dus maken we er een deel twee van." De gratis content en community van L4D1 zijn ze hierbij helemaal vergeten.
En nu na al de klachten op het officiele steam forum, een statement in de vorm van "we maken de SDK voor L4D af, en daarmee kan je je eigen content maken."
http://arstechnica.com/ga...-4-dead-sequel-to-ars.ars
Zelfs Gabe zelf vond L4D2 geen goed plan in de eerste instantie, maar liet het team maar zijn gang gaan. Jammer dat Valve zijn reputatie moet lijden onder de slechte keuzes en woordvoering van Turtle Rock.So the team brought their concepts and ideas to create a sequel to Gabe Newell, and even he was skeptical about the idea. According to Faliszek, he expressed his doubts, and claimed this move was against the character of the company. "To Gabe's credit, and he's a great guy to work for, he said if this is what you want to do, if this is what you're excited about, go do it."
wat een bullshit zeg, het komt er dus op neer dat ze l4d1 alleen nog de SDK voor uitbrengen en dan mogen we onszelf ermee redden en gaan zij lekker verder met l4d2.SniperFox schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 20:15:
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=23911
But what about Left 4 Dead, which some players expect to fall by the wayside in the wake of its sequel?
Leonard declined to commit to there being more Valve-created content for the game, instead pointing out some upcoming functionality tweaks and the potential in user-created levels for the PC version. "We are doing updates across the summer, adding new matchmaking features, and new features to facilitate user maps after the SDK is out," he said. "Certainly, user maps will be part of the ongoing Left 4 Dead 1 experience."
alle beloofde content komt dus niet en wij zijn mooi in het ootje genomen
Ik heb me hier maar bij aan gesloten:
http://steamcommunity.com/groups/L4D2boycott
Misschien is het wat onprofessioneel maar ik moet zeggen ze willen het wel professioneler maken.
+ ik vind het ook ruk wat valve nu doet. Ze hadden nog extra content belooft. Toen ik L4D voor het eerst speelde dacht ik al dit kan het niet zijn te weinig maps en wapens dit zullen ze wel uit gaan breiden in de toekomst. Toen kwam de belofte dat ze dat ook gingen doen net als in TF2. Maar nu ineens L4D2 waar al die extra's in zitten. Maar daar mag je gewoon weer 50 euro voor gaan betalen
+ ze hebben er een TF2 feel good overheen gegooid heel irritant. Het moet gewoon happy zombie shooter worden. Gewoon het oude concept bewaren. Lekker scarry sfeertje er in.
Dus ik wil ook korting op L4D2 maar ik denk dat als ik die al krijg ik em toch niet goed vind omdat het een te happy zooitje wordt.
http://steamcommunity.com/groups/L4D2boycott
Misschien is het wat onprofessioneel maar ik moet zeggen ze willen het wel professioneler maken.
+ ik vind het ook ruk wat valve nu doet. Ze hadden nog extra content belooft. Toen ik L4D voor het eerst speelde dacht ik al dit kan het niet zijn te weinig maps en wapens dit zullen ze wel uit gaan breiden in de toekomst. Toen kwam de belofte dat ze dat ook gingen doen net als in TF2. Maar nu ineens L4D2 waar al die extra's in zitten. Maar daar mag je gewoon weer 50 euro voor gaan betalen
+ ze hebben er een TF2 feel good overheen gegooid heel irritant. Het moet gewoon happy zombie shooter worden. Gewoon het oude concept bewaren. Lekker scarry sfeertje er in.
Dus ik wil ook korting op L4D2 maar ik denk dat als ik die al krijg ik em toch niet goed vind omdat het een te happy zooitje wordt.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Wellicht is het animo voor l4d toch niet zo hoog geweest als dat men dacht daar bij valve.
Het is een ubergruwelijk lekkere game , maar als je het moet doen met 5 episodes met ongeveer elk 4 mapjes dan is de fun er op ten duur ook gewoon uit.
Het is een ubergruwelijk lekkere game , maar als je het moet doen met 5 episodes met ongeveer elk 4 mapjes dan is de fun er op ten duur ook gewoon uit.
Jep daarom vind ik het ook niet kunnen dat ze nu ineens met L4D2 komen. L4D1 is nog niet zo lang uit en in mijn ogen ook nog lang niet af. + ze hebben het sfeertje verpest.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Niet alleen maps, maar ook gameplay...
Ik vind dat de exploits en stacking flink de versus ervaring onderuit kan halen. Ze hebben daar over gesproken in een interview, en zeiden dat dit niet meer mogelijk is in L4D2. In L4D1 zouden ze dit niet doen omdat het te veel werk zou zijn.
Dit is nog één van de vervelendste dingen, ze zorgen gewoon dat L4D2 een beter product word door de fixes en gameplay aanpassingen, en laten L4D1 maar zitten. L4D1 voelt daarom erg als een opgepoetste betá aan. De enigste gameplay aanpassing die ze gedaan hebben is melee cooldown, maar dit haalde slechts weinig uit. De rest bewaren ze gewoon expres voor L4D2.
Ik vind dat de exploits en stacking flink de versus ervaring onderuit kan halen. Ze hebben daar over gesproken in een interview, en zeiden dat dit niet meer mogelijk is in L4D2. In L4D1 zouden ze dit niet doen omdat het te veel werk zou zijn.
Dit is nog één van de vervelendste dingen, ze zorgen gewoon dat L4D2 een beter product word door de fixes en gameplay aanpassingen, en laten L4D1 maar zitten. L4D1 voelt daarom erg als een opgepoetste betá aan. De enigste gameplay aanpassing die ze gedaan hebben is melee cooldown, maar dit haalde slechts weinig uit. De rest bewaren ze gewoon expres voor L4D2.
Ja en die is niet leuk om te spelen omdat het overdag is en allemaal TF2 achtig is. + we hebben gewoon de volle mep voor een beta betaalt ik vind dit dus niet kunnen.
Ik heb 170 uur spelplezier gehad voor 50 euro.....ik weet niet wat mensen hier uitgeven aan andere hobbies...maar ik vind het een koopje
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
nou ik heb er niet zo veel uur gebruik van gemaakt omdat ik de content te mager vond. Ik wachtte nog steeds op bug vrije matches en meer content. Ik heb zat andere games die ik veel meer gespeeld heb zoals:
-DOW2
-UT1
-UT2004
-DOW1
-Starcraft
-Warcraft 3
Enz.
-DOW2
-UT1
-UT2004
-DOW1
-Starcraft
-Warcraft 3
Enz.
Lijkt me logisch dat je die spellen meer hebt gespeeld aangezien bijna die hele rij ouder is dan L4D 
Natuurlijk zie ik ook graag dat L4D word ge-upgrade naar L4D2, ik denk alleen niet dat dit erin zit.
Ook ik heb er ondertussen 200 uur opzitten voor 50 euro, kwartje per uur is best om te doen.
Natuurlijk zie ik ook graag dat L4D word ge-upgrade naar L4D2, ik denk alleen niet dat dit erin zit.
Ook ik heb er ondertussen 200 uur opzitten voor 50 euro, kwartje per uur is best om te doen.
Er wordt beloofd dat er extra's bij zullen komen, die er uiteindelijk niet komen maar eerder in de opvolger verstopt zitten.Deadeye878 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:27:
Ik heb 170 uur spelplezier gehad voor 50 euro.....ik weet niet wat mensen hier uitgeven aan andere hobbies...maar ik vind het een koopje
Ik kan me voorstellen dat men zich bedrogen voelt bij aankoop, en waar het achteraf allemaal niet zo lijkt te zijn.
Dingen beloven die niet komen is inderdaad niet slim....maar gezien de prijs van het spel kun je toch ook niet de wereld aan gratis updates verwachten?Anoniem: 58485 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:45:
[...]
Er wordt beloofd dat er extra's bij zullen komen, die er uiteindelijk niet komen maar eerder in de opvolger verstopt zitten.
Ik kan me voorstellen dat men zich bedrogen voelt bij aankoop, en waar het achteraf allemaal niet zo lijkt te zijn.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Agree, ware het niet dat TF2 (goedkoper dan L4D) wél al die updates en free addons kreeg.Deadeye878 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:57:
[...]
Dingen beloven die niet komen is inderdaad niet slim....maar gezien de prijs van het spel kun je toch ook niet de wereld aan gratis updates verwachten?
50€ voor de geboden content vind ik een zeer fors bedrag. Vooral als je dit vergelijkt met de andere Valve games die ~20€ kosten, vooral TF2 in dit geval. Maar de hoofd oorzaak dat mensen boos zijn is dat Valve South zijn beloftes niet na gekomen is, en vervolgens het tweede deel een sequel in plaats van expansion. Hiermee is het zeer waarschijnlijk dat het speler aantal van L4D1 zeer fors afneemt.Deadeye878 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 15:57:
[...]
Dingen beloven die niet komen is inderdaad niet slim....maar gezien de prijs van het spel kun je toch ook niet de wereld aan gratis updates verwachten?
Opnieuw 50€ neerleggen voor eenzelfde game met toevoegingen en nieuwe campaigns voelt niet eerlijk aan voor mensen die al 50€ hebben betaald voor het eerste deel, ongeacht hoe lang je ermee heb gespeeld. Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als UT2K3 --> UT2K4.
De beste oplossing vind ik persoonlijk een middeweg:
1. L4D2 een expansion maken waardoor de speler groepen niet worden opgedeeld over twee games, en zorgt dat de oude content herspeeld kan worden met nieuwe mogelijkheden. Dit kost Valve meer moeite, maar loont op den duur. Bestaande klanten zijn eerder geneigd de uitbreiding te kopen voor ~30€ dan een heel nieuw deel voor 50€, en nieuwe klanten moeten eerst L4D1 kopen voordat zij de uitbreiding kunnen kopen. Hiermee zou volgens mij alle groepen blij zijn. Enigste nadeel is extra werk.
2. Bestaande klanten korting geven. Minder goede oplossing maar wel zo eerlijk voor bestaande klanten.
Ik mag ook niet klagen over 29,95€ via een online purchase maar ik vind het wel jammer dat er verder geen updates nor content meer bijkomt. Er zijn nog voldoende bugs die erin zitten en die er voor mij part worden uitgesloot, met als goedmakertje een handvol maps. Maar een eigen SDK om je eigen maps mee te bouwen is ook prima.
Ik zie voldoende mogelijkheden om de ultiemste map te bouwen en te spelen.
Ik zie voldoende mogelijkheden om de ultiemste map te bouwen en te spelen.
Rippie, ben er weer als uni rustiger is, ga kapot hiero.
De meeste mensen deugen!
Matis schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:25:
[...]
Dat was idd één van de beste mixes ooitHoewel Construction Side zaad ging, was het toch supergeinig
Vooral ook als iedereen het leuk vind en niet meteen ragequit
Klopt, dat was best wel zuur. niet veel later probeerde we het nog een keer en kwam ik vast te zitten achter de kofferhoop naast het vliegtuigChristiano007 schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 17:17:
[...]
Dat is alleen het nadeel van Co-op (op expert) met L4D, je moet echt wel even een avondje vrij maken om het uit te kunnen spelen. Ik baal nog steeds van die keer dat Descriptor, Maaarten, nog 1 en Toeter bij air-plane de laatste waren, en dat Toeter pleitos ging terwijl hij de server was...Alles voor niets

shit happends?

Tja, wat betreft left 4 dead 2... wat moet ik er van zeggen? , sowieso het thema horror in de volle zon maakt het niet echt overtuigend. Daarnaast het hele content aspect zal het mij nog benieuwen hoeveel bestaande l4d bezitters deel 2 zullen kopen. Her en der zie ik ook boycot groups en site's gemaakt worden. Wat zal valve hier van vinden en zullen ze ook luisteren naar de community luisteren?
Bah wat een rampenavond zo.
Eerst een aantal potjes gejoined (join game in progress) omdat ik maar ff de tijd had.
Eerste potje is leuk, gezellige mensen maar een lag van hier tot Tokio.
Tweede potje alleen lag, derde potje begint goed tot ik de lag zie en twee man met een ping van boven de 1000.
Vierde potje word ik instant gevote kicked.
Vijfde potje is er een admin die z'n powers abused (random hordes spawned steeds).
En dan nog eens alle eigenwijze Russen die je tegenkomt
En dat na een aantal leuke potjes met Arfman gisteren
Fanatix gaat morgen avond die server browser tevoorschijn toveren en zorgen voor pings onder de 100
Eerst een aantal potjes gejoined (join game in progress) omdat ik maar ff de tijd had.
Tweede potje alleen lag, derde potje begint goed tot ik de lag zie en twee man met een ping van boven de 1000.
Vijfde potje is er een admin die z'n powers abused (random hordes spawned steeds).
En dan nog eens alle eigenwijze Russen die je tegenkomt

En dat na een aantal leuke potjes met Arfman gisteren

Fanatix gaat morgen avond die server browser tevoorschijn toveren en zorgen voor pings onder de 100
Hehe, k. Sjeck je mail.Cassius schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:06:
Rippie, ben er weer als uni rustiger is, ga kapot hiero.
En je moet niet met random mensen gaan spelen, zoek vrienden! Voeg gotters toe en vraag rond of er iemand vrienden heeft. Persoonlijk heb ik ook een spuughekel aan al die pings. Daarom host ik altijd local met vrienden. (Lang leve glasvezel.

Ja dat ben ik met je eens, ik heb ook een aantal gotters toegevoegd, maar de ping is met mijn 8mbit adsl lijntje ook gewoon onder de 40 ms hoorErikKo schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:14:
[...]
Hehe, k. Sjeck je mail.
En je moet niet met random mensen gaan spelen, zoek vrienden! Voeg gotters toe en vraag rond of er iemand vrienden heeft. Persoonlijk heb ik ook een spuughekel aan al die pings. Daarom host ik altijd local met vrienden. (Lang leve glasvezel.) Het is echt zoveel relaxeder om met (een beetje) bekenden te spelen.
Er is overigens weer een update voor TF2 uitgebracht
[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 09-06-2009 08:19 ]
Ja, er waren allerlei problemen met Steam later las ik. Jammer dat ik niet meer tijd heb 's avonds, ik moet echt eens een avond helemaal vrijplannen om een Expert campaign te halen, lijkt me echt leuk om te doen.Fanatix schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:33:
Bah wat een rampenavond zo.
En dan nog eens alle eigenwijze Russen die je tegenkomt![]()
En dat na een aantal leuke potjes met Arfman gisteren![]()
Ja, een expert campaign is echt geweldig. Het is eerst even wennen van survival/versus aangezien je elkaar wel echt hard kapot schiet met friendly fire. Maar het is wel echt een uitdaging. Nu ik veel survival heb gespeeld is een tank niet meer zo spannend. "Tank, links." iedereen shottie leegvlammen en hij is plat.
In expert ging dat altijd anders. "TAAAAANK!" iedereen bang en wegrennen. Toen was je tenminste trots wanneer je hem plat kreeg.
In expert ging dat altijd anders. "TAAAAANK!" iedereen bang en wegrennen. Toen was je tenminste trots wanneer je hem plat kreeg.
Die goede oude tijd héErikKo schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:54:
Ja, een expert campaign is echt geweldig. Het is eerst even wennen van survival/versus aangezien je elkaar wel echt hard kapot schiet met friendly fire. Maar het is wel echt een uitdaging. Nu ik veel survival heb gespeeld is een tank niet meer zo spannend. "Tank, links." iedereen shottie leegvlammen en hij is plat.
Ik ben van plan m'n L4D servers offline te halen.
Aangezien er weinig animo vanuit valve komt om L4D verder te ontwikkelen, ben ik bang dat er geen leuke content meer komt.
De SDK is veeeels te laat uitgebracht, en daarom is de L4D community niet goed van start gekomen zoals wel het geval was met TF2.
Het spel is nog wel leuk, maar niet leuk genoeg om de 3 servers online te houden.
voor de mensen die de servers die met de search_key gotl4d draaiden wilden joinen, maar niet konden, kwam ik nog wat tegen.
Brainstorm en ik gebruikten de gotl4d searchkey voor onze servers, en deze sprong op een dag eruit.
wat we ook probeerden, er waren geen servers gevonden die aan deze key hingen (er waren er 4 a 5).
Wat blijkt, doordat Brain een b-bal server op dezelfde server had draaien, was de IP blacklisted.
Dit resulteerde dat de L4D servers ook niet meer bij de master server list herkend waren.
Dit resulteerde weer dat de gotl4d search_key niet meer werkte.
Toch iets waar ik een paar uur in had zitten kloten zonder soelaas
Aangezien er weinig animo vanuit valve komt om L4D verder te ontwikkelen, ben ik bang dat er geen leuke content meer komt.
De SDK is veeeels te laat uitgebracht, en daarom is de L4D community niet goed van start gekomen zoals wel het geval was met TF2.
Het spel is nog wel leuk, maar niet leuk genoeg om de 3 servers online te houden.
voor de mensen die de servers die met de search_key gotl4d draaiden wilden joinen, maar niet konden, kwam ik nog wat tegen.
Brainstorm en ik gebruikten de gotl4d searchkey voor onze servers, en deze sprong op een dag eruit.
wat we ook probeerden, er waren geen servers gevonden die aan deze key hingen (er waren er 4 a 5).
Wat blijkt, doordat Brain een b-bal server op dezelfde server had draaien, was de IP blacklisted.
Dit resulteerde dat de L4D servers ook niet meer bij de master server list herkend waren.
Dit resulteerde weer dat de gotl4d search_key niet meer werkte.
Toch iets waar ik een paar uur in had zitten kloten zonder soelaas
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Wij hebben deze week onze servers ook verminderd.
We hebben 3 L4D servers uitgezet en zitten nu op 3 servers met searchkey en 1 public server zonder key.
Ook is onze TF2 server nu goed ingericht zodat deze als public server weer veel bezoekers trekt.
We hebben 3 L4D servers uitgezet en zitten nu op 3 servers met searchkey en 1 public server zonder key.
Ook is onze TF2 server nu goed ingericht zodat deze als public server weer veel bezoekers trekt.
Ja wat een kutzooi. Heb ik vorig jaar 50 euro neergelegd voor left4dead met de belofte dat er nieuwe content zou komen. Hieronder nog even een qoute (link voor origineel)
Nieuwe Characters? Nee
Nieuwe maps? Nee
Nieuwe achievements? Nee
Nieuwe wapens? Nee
Nou komt dit uit een bericht een maand voor de release en nu zeggen ze opeens dat nieuwe content de balans weghaalt. Wat? Ik dacht dat games een maand voor de release (bijna) klaar zijn. Op zo'n moment moet je toch ongeveer wel weten wat wel of niet in je spel past en welke content je er in wilde stoppen maar door de deadline niet lukte? No offense, ben zelf een fan van Left4Dead maar vind het wel een beetje bot van Valve om eerst een statement te maken en vervolgens doen alsof hun neus bloedt wanneer ze erop aangesproken worden. Waar ik het wel mee eens ben is dat de nieuwe content misschien teveel is om gratis weg te geven maar om daar nou de volle 50 euro weer voor neer te leggen gaat me te ver. Ik kijk wel wat er gebeurt, ondertussen heb ik me (hoe kinderachtig het ook mag zijn) aangemeld bij de boycott-groep. Niet omdat ik die content wil (wtf heb ik nog aan een sdk) maar zodat Valve hopelijk niet meer dit soort EA praktijken vertoont en gewoon een klantvriendelijk bedrijf blijft.
Nou ga ik even afturven wat we hebben gekregen:Valve intends to support hotly anticipated zombie survival shooter Left 4 Dead post-release with new characters, new maps, new achievements and new weapons in order to grow the community, Gabe Newell has revealed.
Nieuwe Characters? Nee
Nieuwe maps? Nee
Nieuwe achievements? Nee
Nieuwe wapens? Nee
Nou komt dit uit een bericht een maand voor de release en nu zeggen ze opeens dat nieuwe content de balans weghaalt. Wat? Ik dacht dat games een maand voor de release (bijna) klaar zijn. Op zo'n moment moet je toch ongeveer wel weten wat wel of niet in je spel past en welke content je er in wilde stoppen maar door de deadline niet lukte? No offense, ben zelf een fan van Left4Dead maar vind het wel een beetje bot van Valve om eerst een statement te maken en vervolgens doen alsof hun neus bloedt wanneer ze erop aangesproken worden. Waar ik het wel mee eens ben is dat de nieuwe content misschien teveel is om gratis weg te geven maar om daar nou de volle 50 euro weer voor neer te leggen gaat me te ver. Ik kijk wel wat er gebeurt, ondertussen heb ik me (hoe kinderachtig het ook mag zijn) aangemeld bij de boycott-groep. Niet omdat ik die content wil (wtf heb ik nog aan een sdk) maar zodat Valve hopelijk niet meer dit soort EA praktijken vertoont en gewoon een klantvriendelijk bedrijf blijft.
Ze hebben nu al meer dan 20.000 leden. Goed voor 1 Miljoen aan inkomsten die ze mislopen als L4D2 uitkomt en 50 euro gaat kosten voor de mensen die L4D1 gekocht hebben. Op een gegeven moment zijn het er zo veel dat valve wel even achter de oren gaat krabben en hopelijk dat er een compromis komt. Dus korting op L4D2 of zo.rockmanz schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:44:
Ja wat een kutzooi. Heb ik vorig jaar 50 euro neergelegd voor left4dead met de belofte dat er nieuwe content zou komen. Hieronder nog even een qoute (link voor origineel)
[...]
Nou ga ik even afturven wat we hebben gekregen:
Nieuwe Characters? Nee
Nieuwe maps? Nee
Nieuwe achievements? Nee
Nieuwe wapens? Nee
http://www.videogamer.com...d2_too_big_to_be_dlc.html
Wat een flut smoezen zeg. Als de ontwikkelaars achter TF2 ook alles in één keer maakte zou dit ook "te groot" zijn geweest voor DLC. Dit is gewoon dubbel liegen, ze willen gewoon opnieuw full-price vangen voor de extra content meer niet.
Wat ik ook raar vind is dat iedereen denkt dat de boycotters van L4D2 alle content gratis willen hebben, zelfs in het interview word dit gezegt. Dat is helemaal niet waar, zij willen alleen dat Valve zijn belofte waar maakt, dat Valve zorgt dat de community niet split, of dat L4D2 een uitbreiding wordt.
lol
Wat een flut smoezen zeg. Als de ontwikkelaars achter TF2 ook alles in één keer maakte zou dit ook "te groot" zijn geweest voor DLC. Dit is gewoon dubbel liegen, ze willen gewoon opnieuw full-price vangen voor de extra content meer niet.
Wat ik ook raar vind is dat iedereen denkt dat de boycotters van L4D2 alle content gratis willen hebben, zelfs in het interview word dit gezegt. Dat is helemaal niet waar, zij willen alleen dat Valve zijn belofte waar maakt, dat Valve zorgt dat de community niet split, of dat L4D2 een uitbreiding wordt.
lol

[ Voor 5% gewijzigd door Fox op 09-06-2009 14:07 ]
Let op:
Het Left 4 Dead 2 topic vind je hier. Discussie over deel 2 van de game graag daar en niet hier.
Het Left 4 Dead 2 topic vind je hier. Discussie over deel 2 van de game graag daar en niet hier.