Wie weet zijn het wel geen airco's maar lucht-warmtepompen. (Ik denk wel dat het airco's zijn, maar goed).ericplan schreef op maandag 22 juni 2009 @ 12:56:
Ik zag bij Floris Wouterlood een mooie foto van een dak vol PV met nog net twee buitenunits van de airco in beeld, dan kan je beter isoleren en zonwering gebruiken.
Op dezelfde wijze zie je op foto's van huizen met enorme zonnestroominstallaties nog wel eens vrij dikke (en dus onzuinige) auto's staan. Dan denk ik ook bij mezelf, wat wil je nou bereiken?
Ik zit zelf trouwens ook te denken aan een lucht-warmtepomp. We hebben een zonnestroom-overschot van zo'n 200kWh per jaar en daar krijgen we wel een beetje geld voor, maar niet het volledige 'aankoopbedrag'. Het zou natuurlijk beter zijn om dat overschot nuttig in te zetten. Een aardwarmtepomp komt niet in aanmerking, dat is me teveel gedoe met de hele tuin omspitten en zo. Een lucht-warmtepomp (ziet er precies zou uit als een airco en kan 's zomers ook zo werken) met een unit die binnen lekker warme lucht uitblaast zie ik op zich wel zitten.
Ik ben bezig de details (prijs, opbrengst, geluidsproductie, benodigde werkzaamheden, etc.) te onderzoeken.
[ Voor 8% gewijzigd door JeroenH op 22-06-2009 13:31 ]
Atomstack X7 Pro 10w laser cutter