Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:03
Het is wel een leuk spel. Alleen zo jammer dat het wer zo kall is de eerste pakket.
Het zou helemaal mooi zijn als ze een tool maken wat in Sims 2 zit omzet naar Sims 3. Lijk me dat er niet zo heel erg veel verschil in zit. Zal me niks verbazen dat ze dit zelf gebruiken bij EA.

Voor het trouwen. Ik kon heel makkelijk verkering krijgen door 2x achter elkaar te zoenen. Er is zeker geen item of tool waar je sims jonger of ouder kan maken? Bij de Sims 2 had je een schilderij maar je de leeftijd van je sim kon veranderen.

En waar kan je zaadjes kopen om te planten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-01 14:18
Ik blijf erbij dat vrouwen versieren in dit spel toch wel eeeeeeeeeeeeerrg makkelijk is. Gewoon door het park lopen, een vrouw begroeten, alle mogelijke opties kiezen waarmee je een gesprek kunt voeren. Volgende dag bel je of ze langs wilt komen bij je huis, je gaat weer praten, kiest voor alle onderdelen uit 'romantiek' en voor je het weet ben je getrouwd. Ik moet dan altijd weer denken aan de Amstel reclame met 'ging alles maar zo gemakkelijk'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:04

djidee

Mr. Slungel

Calamor schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:00:
Het is wel een leuk spel. Alleen zo jammer dat het wer zo kall is de eerste pakket.
Het zou helemaal mooi zijn als ze een tool maken wat in Sims 2 zit omzet naar Sims 3. Lijk me dat er niet zo heel erg veel verschil in zit. Zal me niks verbazen dat ze dit zelf gebruiken bij EA.
Die gebruiken ze zeker, veel items komen over uit Sims2, of zijn iets aangepast... Ik mis ook heel veel dingetjes... Bepaalde apparaten, de universiteit, het binnen in een winkel/uitgaansgelegenheid kijken etc etc... Benieuwd wat er nog aan packages gaat komen en op wat voor termijn
OCTheEagle schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:03:
Ik blijf erbij dat vrouwen versieren in dit spel toch wel eeeeeeeeeeeeerrg makkelijk is. Gewoon door het park lopen, een vrouw begroeten, alle mogelijke opties kiezen waarmee je een gesprek kunt voeren. Volgende dag bel je of ze langs wilt komen bij je huis, je gaat weer praten, kiest voor alle onderdelen uit 'romantiek' en voor je het weet ben je getrouwd. Ik moet dan altijd weer denken aan de Amstel reclame met 'ging alles maar zo gemakkelijk'.
Zo gaat het toch ook IRL? Of doe jij soms iets fout :+

Nee, daten enzooi is wel erg gemakkelijk, zal ik me binnenkort ook eens mee bezig houden, mijn mannetje is zich nu vooral aan het bezig houden met zijn bazin, dat is nou niet echt een aantrekkelijk mokkel (maar wel makkelijk om snel promotie te maken wellicht)...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:56

g0tanks

Moderator CSA

Voor het trouwen. Ik kon heel makkelijk verkering krijgen door 2x achter elkaar te zoenen. Er is zeker geen item of tool waar je sims jonger of ouder kan maken? Bij de Sims 2 had je een schilderij maar je de leeftijd van je sim kon veranderen.

En waar kan je zaadjes kopen om te planten?
Ik had gelezen dat er zo'n boom was die dan een fruit groeide, waardoor je een dag jonger wordt als je het opat. Alleen heb ik geen idee waar je het kan vinden.
Ah, ik ben niet de enige. :P Regelmatig sla ik op aangezien die crashes bij het saven me echt irriteren. Vraagje: De backup-save bevat zeker niet de nieuwste save-informatie? A.k.a. je moet waarschijnlijk weer een stukje overnieuw spelen?
De backup is van de laatste save voor de crash.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mijzelf afvraag is: Als je een key koopt in zon online store.of je dan ook jezelf aangemeld krijgt bij EA online voor al die extras die je kan gebruiken in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 19:13
omgwtfbbq schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 08:37:
[...]

Ik heb dualscreen, ik alt-tab dus vrij veel uit Sims 3, en wat mij opvalt, is dat als ik van bureaublad terug alt-tab naar Sims, dat de brightness achterlijk omhoog word gegooit. Dit zou misschien verklaren waarom Screenshots dus zoveel donkerder worden dan ingame te zien is.
Ah, inderdaad. Ik had ook al zo'n idee omdat ik niks aan m'n monitor verander whatsoever. Typisch, maar ik kan me vaag herinneren dat dat bij de vorige Sims ook zo was. :P
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 08:27:
[...]

AH! Kan straks ook de hele buurt mee genieten als je sims aan het schijten is? (doe ik altijd xD)

Overigens vraag ik me af of het mogelijk is om weer schilderijen hoger of lager te hangen. Weet iemand of dat kan?
Het huis wat ik bouw (heb gebouwd) zit inderdaad vol met spiegels en ramen omdat het in Sims 3 voor de eerste keer echt mogelijk is om op die manier een strak huis te maken. :)

Schilderijen hoger/lager kan niet vziw.
g0tanks schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:52:
[...]

De backup is van de laatste save voor de crash.
Ah, jammer. Ik sla nu toch al elke keer onder een andere naam op dus daar schiet ik niets mee op. Wel een bug die snel gefixt mag worden want het gebeurt me net iets te vaak. :(
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:39:
Wat ik mijzelf afvraag is: Als je een key koopt in zon online store.of je dan ook jezelf aangemeld krijgt bij EA online voor al die extras die je kan gebruiken in het spel.
Toegang tot de store is niet het probleem, maar die items kosten geld. Daar zal je hoe dan ook extra geld voor moeten neerleggen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Thijs_O op 22-05-2009 13:53 ]

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:57:
Ik speel nu met 1 vrouwtje die obv verliefd is op dr zus en andersom ook. Nu samenwonen :D
Ah? Hebben de Sims in Sims 3 eindelijk de homoseksualiteit ontdekt?

[ Voor 3% gewijzigd door YellowOnline op 22-05-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YellowOnline schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:08:
[...]

Ah? Hebben de Sims in Sims 3 eindelijk de homoseksualiteit ontdekt?
Jij hebt zeker nooit (goed) Sims 2 gespeeld...Kon al lang, alleen niet trouwen geloof ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijs_O schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:53:
[...]

Ah, inderdaad. Ik had ook al zo'n idee omdat ik niks aan m'n monitor verander whatsoever. Typisch, maar ik kan me vaag herinneren dat dat bij de vorige Sims ook zo was. :P

[...]

Het huis wat ik bouw (heb gebouwd) zit inderdaad vol met spiegels en ramen omdat het in Sims 3 voor de eerste keer echt mogelijk is om op die manier een strak huis te maken. :)

Schilderijen hoger/lager kan niet vziw.

[...]

Ah, jammer. Ik sla nu toch al elke keer onder een andere naam op dus daar schiet ik niets mee op. Wel een bug die snel gefixt mag worden want het gebeurt me net iets te vaak. :(

[...]

Toegang tot de store is niet het probleem, maar die items kosten geld. Daar zal je hoe dan ook extra geld voor moeten neerleggen. ;)
Het gaat er mij om dat je dus ene extra dorp krijgt als je online aanmeld, zou dat ook werken met zon gekochte key?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 15:27
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 08:27:
[...]
EN KAN IEMAND EEN FATSOENLIJK UITZIENDE SIM MAKEN? :@ Het lukt me niet! Ze zien er altijd idioot uit :S
Dat is mij ook nog niet gelukt, kaaklijnen lijken niet meer te bestaan in Sims 3 en alle kinnen zijn helemaal bol. Daardoor krijgen alle Sims een heel raar rond gezicht :?

Ik moet zeggen dat de hoeveelheid items me eigenlijk best meevalt. Als je bedenkt dat van werkelijk ieder item, van sokken tot auto's, de kleur te veranderen is, keuze zat lijkt mij? Tuurlijk blijft de vorm hetzelfde maar het voegt toch al heel wat toe dat je stoelen in 50 verschillende kleuren kunt doen met 200 verschillende motiefjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 19:59
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:57:
Ik speel nu met 1 vrouwtje die obv verliefd is op dr zus en andersom ook. Nu samenwonen :D
Wat, is incest een optie geworden in Sims 3? :P

Zitten trouwens wel wat vage dingen in het spel moet ik zeggen, zo kan je schilderijen over de ramen hangen :p.

Vind het wel leuk gedaan dat je nu ook eindelijk de sim time to age kan instellen, jammer dat het tot max 960 dagen gaat maar, maar toch een stuk beter dan eerst waarbij je enige optie wilde je wat langer spelen eigenlijk alleen aging off was.

Het spel draait over het algemeen verder ook wel soepeltjes, heb het idee dat het beter draait dan Sims 2; en dat terwijl ik de systeem eisen voor sims 2 toch ver te boven ga. Hier en daar af en toe nog wel een crashje echter, als bijvoorbeeld het willen gaan naar het ziekenhuis of er voorbij gaan; geeft een CTD bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Ik merk dat er hier en daar nog wel wat bugs in het spel zitten. Zo heb ik meegemaakt dat een bezoeker met z'n auto kwam en bij het weggaan z'n auto niet meenam, de auto staat vervolgens op mijn erf en kan ik ook niet weghalen omdat deze 'in gebruik' is. Ook merk ik dat bij teveel Sims in een te klein huis, dat soms Sims vastlopen waardoor ze vervolgens helemaal niks meer kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het ook niet voor mekaar om te trouwen. Eerst dacht ik vooruit ik trouw met die rijke bazin van me, maar ik was ook druk bezig met cariere maken en voor ik het wist was ik alweer haar baas. Dus wilde ik trouwen met de huishoudster :+. Maar veel verder dan woohoo kom ik niet. Geen samenwonen, geen wil je met me trouwen. Kiss, hold hands complimentjes, haar beter leren kennen, niks werkt. Maar goed topic doorgespit: nog beter je best doen dus....

Trouwens is deze sims zoveel beter als sims 2? Ik heb sims 2 even gespeeld en volgens mij is het precies hetzelfde met wat andere graphics. Lijkt me zelfs als je een paar uitbreidingen hebt gekocht voor sims 2 dat je met sims 3 er flink op achteruit gaat.
Volgens mij was skills leren in sims 2 ook belangrijker als in deel 3. Ik kon amper koken, had geen charisma, een logica van 1-2 en ik was in no time ceo.

Geld verdienen is ook maar lastig, verdien 550 per uur maar ja die gozer werkt maar negen uur in de week :s
Een nieuw poppetje gemaakt, ik denk misschien kan die met mijn andere poppetje samenwonen en hebben ze samen 2 goede banen en kunnen ze wat succesvolle kinderen maken. Maar eenmaal het poppetje gemaakt kon ik de ander niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
Weet iemand hoe je dingen kan planten?
Ik heb nog geen skills er voor.
Heb lopen zoeken. Maar iemand zegt dat je gewoon op een leeg vlak in de tuin moet klikken en dan kan je planten. Ik zie het niet bij mij komen.
Een ander zegt dat je het kan kopen in de bouw modus. Heb er in gezocht maar niet gevonden.
Is er iemand al achter gekomen hoe dat werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 02:08:
Ik krijg het ook niet voor mekaar om te trouwen. Eerst dacht ik vooruit ik trouw met die rijke bazin van me, maar ik was ook druk bezig met cariere maken en voor ik het wist was ik alweer haar baas. Dus wilde ik trouwen met de huishoudster :+. Maar veel verder dan woohoo kom ik niet. Geen samenwonen, geen wil je met me trouwen. Kiss, hold hands complimentjes, haar beter leren kennen, niks werkt. Maar goed topic doorgespit: nog beter je best doen dus....
Je moet echt heel veel romantische dingen doen voordat die optie beschikbaar wordt. Wat ik doe is gewoon op een zaterdag ofzo vroeg tegen haar beginnen te lullen en doorgaan totdat het genoeg is. :P

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Calamor schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 02:39:
Weet iemand hoe je dingen kan planten?
Ik heb nog geen skills er voor.
Heb lopen zoeken. Maar iemand zegt dat je gewoon op een leeg vlak in de tuin moet klikken en dan kan je planten. Ik zie het niet bij mij komen.
Een ander zegt dat je het kan kopen in de bouw modus. Heb er in gezocht maar niet gevonden.
Is er iemand al achter gekomen hoe dat werkt?
Ik heb redelijk wat planten in de tuin staan, zelfs een geldboom :P
Gewoon boeken over tuinieren lezen en cursusje volgen. Daarna kun je vruchten e.d. kopen in de supermarkt, die kun je planten.

Waar je zaden vandaan haalt weet ik ook niet.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Ik heb een sim met een 'zakenbaan', momenteel is hij de baas (niveau 9?). Het verdient echt weinig, 260 per uur (hij werkt 3 uur per dag, 3 dagen in de week). Bij het vorige niveau verdiende hij veel meer op een dag, is er iets wat je moet doen naast het vergaderingen houden?(Daar verdien je 750 per vergadering mee).

Verder weet ik het zo net nog niet, Sims 2 is toch veel uitgebreider. Natuurlijk komt EA voor Sims 3 ook weer met de nodige uitbreidingen, maar of we daar nou zo blij van moeten worden (zullen niet goedkoper zijn denk ik zo ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb hetzelfde, ik verdien nu 486 per uur en werk maar 9 uur per week. Je kan als je genoeg geld hebt partners worden met winkels en daarna de winkels opkopen, dan kan je elke week een bedrag ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 15:40

Brons

Fail!

Ik heb het spel ondertussen wel gezien. Zit weer geen uitdaging in, als je de basisbehoeften hebt ben je gewoon klaar.

Wat mij opviel is dat hoe hoger je kwam met de jobs hoe minder je ging verdienen na level 5 ofzo. Level 10 business werkt iets van 9 uren per week met iets meer salaris dan zeg een level 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

Cubic X schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 10:10:
Verder weet ik het zo net nog niet, Sims 2 is toch veel uitgebreider. Natuurlijk komt EA voor Sims 3 ook weer met de nodige uitbreidingen, maar of we daar nou zo blij van moeten worden (zullen niet goedkoper zijn denk ik zo ;) )
Dat was bij de overgang van sims1 naar sims2 ook al zo. Vergelijk een kale sims2 maar eens met een compleet uitgebreide Sims1. Grafische update, maar alle leuke dingetjes eruit. (geen huisdieren meer, geen leuke carrieres, geen hot dates, geen magische dingetjes, niks...)

Dus het is weer eventjes wachten op een nightlife/hotdate achtige uitbreiding. En de Universiteit uibreiding. En de HeftigeHuisdieren uitbreiding. En de Apartementsleven en weet ik welke bullshit allemaal nog meer.
En niet te vergeten de starbucks/ikea/mcdonalds/burgerking/H&M/RijkeLeven/etc itempacks.

Pas daarna kunnen we de boel echt gaan vergelijken :P
Want we zitten nu met sims3 nog aan het begin van de cyclus terwijl sims2 alweer aan het eind van de cyclus zit. En ik wacht nog eventjes met het oordeel van welke beter is tot ik weer naar de universiteit kan en daarna mijn eigen bedrijfje kan starten aan huis.
Of als vrijgezel in een appartementencomplex te gaan wonen met mijn 2 katten.
Of
of
of
of

En dan heb ik het nog niet over alle shit die overal te downloaden is voor sims2. (Ferrari? Check. Lambo? Check. Complete high-society inrichting? Check. Roze toiletten? Check...)

EDIT:
@Brons.
latere banen verdienen idd eerst minder. Maar door daarbij verder te "promoveren" krijg je dan steeds salarisverhogingen. (ik sta inmiddels op 840simoleons per uur... voor 9uur in de week ;))

[ Voor 6% gewijzigd door MazeMouse op 23-05-2009 12:06 ]

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Journalistiek verdient ook niet slecht, zojuist een meesterwerk geschreven dat zes keer royalties van 9,6k oplevert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Salaris wordt, als je net aan de top staat, per dag minder maar je krijgt er iets voor terug: vrije tijd. :P

Gebruik dat om bijvoorbeeld te schrijven. In het begin levert het niks op maar daarna stroomt het geld binnen. En ga zo snel mogelijk investeren in de bedrijven in het dorp, en koop ze daarna uit. Mijn sim verdient $1000 per uur, dus $9000 per week aan werk. Maar er komt ook $50.000 aan royalties binnen van zijn boeken, en nog eens $30.000 aan winst van de bedrijven. En dan heeft-ie nog niet eens alle bedrijven in handen. :)

Geld is juist helemaal geen issue. En als je verder komt, je behoeftes ook niet meer. Met de levenslange wens kan je allerlei upgrades kopen waardoor je je helemaal niet meer zorgen hoeft te maken om de behoeftes van je Sims. Of in ieder geval nauwelijks. Terwijl je 'vroeger' echt hele strakke dagritmes moest volgen waarbij je Sim slechts 1-2 uurtjes per dag had voor bijvoorbeeld het verbeteren van zijn vaardigheden. :P

Of dit goed is? Ja en nee. Het breekt een beetje met het idee van een vast ritme, elke dag weer. Daardoor wordt het spel minder snel eentonig. Maar de vraag is: wat moet je dan doen? Extra werken (vergaderingen, schrijven e.d.) is alleen in het begin nodig als je het geld nodig hebt. Je kan aan je vaardigheden werken, maar dat is na een tijdje ook klaar. Wat dan nog overblijft is het sociale deel: vrienden maken, een gezin opbouwen, e.d.

Ik weet het niet. Enerzijds is Sims 3 leuker maar aan de andere kant gaat het sneller vervelen omdat je sneller 'alles gezien' hebt. Maarja, dat is uiteindelijk met alle Sims zo, tot er weer een uitbreidingspakket komt.. :)

Edit:
g0tanks schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 13:13:
Journalistiek verdient ook niet slecht, zojuist een meesterwerk geschreven dat zes keer royalties van 9,6k oplevert. :)
Dat valt toch niet onder journalistiek? Ik doe Zaken maar mijn Sim schrijft diezelfde meesterwerken ook, gewoon thuis achter zijn PCtje. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Thijs_O op 23-05-2009 13:21 ]

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Oh, ik dacht dat dat ook bij journalistiek hoorde. Dan ga ik maar eens met m'n zaken sim ook maar wat schrijven. :P

In het begin duurt het inderdaad even voordat je wat geld hebt, maar als je eenmaal wat investeringen hebt gedaan krijg je zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:12
haha leuke verhalen hier^^

maar mijn sims loopt precies na 5 minuten vast, elke keer. Iemand hier een oplossing voor of ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

De mijne start niet eens :( CRC errors bij het installeren en dan "service initialization failed" als ik het spel op wil starten. Maar goed, ik lees dat er veel mensen zijn met dat probleem - geen oplossingen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
Dus je Sim is veel minder tijd kwijt aan werk, en je hebt werktechnisch gezien ook meer mogelijkheden in 3? Dat zou wel een vooruitgang zijn :) Jammer alleen als het idd makkelijker is de aspiraties te vullen. Maar wel leuk als je tijd hebt om hobbies te ontwikkelen, vooral boeken schrijven is leuk. Het kost je wat tijd (ffwd tot het boek af is :+ dan mochten ze slapen in sims 2 >:) ) maar als het dan een bestseller is kun je er leuk aan verdienen :)
Maar toch lijken de mogelijheden me een vooruitgang. Zeker omdat je in 2 net een paar uur per dag hebt om wat te doen, en meestal is dat praten of spelen anders werden ze ongelukkig.
Ik heb trouwens nooit de uitbreidingen gespeeld van de Sims 2. Voor mij zal 3 dus wel een vooruitgang zijn gok ik :)

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik heb alle uitbreidingen voor The Sims 2, dan valt The Sims 3 wel even tegen, er is volgens mij geen eens een jacuzzi? Ik ben nog niet echt wild van de 3e sims versie, de User interface is wel stukken beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Noem mij een leek, maar waar zit nou die verdraaide kledingwinkel in dit spel? Supermarkt, bibliotheek, gemeentehuis etc kan ik allemaal wel vinden.

Overigens moet ik zeggen dat je best snel carriëre kunt maken in dit spel waarna het geld binnenstroomt. Ging het echte leven ook maar zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waar ik een kookboek kan vinden :S Staat gewoon niet in de kast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update over de store prijzen:
Now, you're probably wondering how much these items will cost. We were asked not to reveal specific prices, as the development team hasn't finalized all the prices yet and some may change before launch. We can say that we saw some things priced as low as 25 points and 75 points. We also saw many items at the 100-point level. We're told that the upper limit for stuff is around 2,000 points, which we imagine are probably for complete themed sets full of many individual items.
Dit is dus ca. een dollar per item (als $10 = 1,000 simpoints is). Via credit card, PayPal or EA cash cards ga je simpoints kunnen kopen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor wie Susan Boyle kent (zie Britain's Got Talent op Youtube):

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6NNsazyHiMM]

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTheEagle
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 21:35:
Kan iemand mij vertellen waar ik een kookboek kan vinden :S Staat gewoon niet in de kast :(
Boekenwinkel? Er staat er eentje naast het park (richting strand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:36
Ik vind het best een leuk spel, ben nu carrière aan het maken bij de plaatselijke politie haha! Mijn huis ziet er niet uit maat dat komt later wel goed :P Voor de rest loopt het prima op mijn oude machine _/-\o_ wel veel op low maar dan nog ziet het er nog wel kwel uit..

[ Voor 25% gewijzigd door _VooDooMen_ op 24-05-2009 00:42 ]

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
Verwijderd schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:21:
Voor wie Susan Boyle kent (zie Britain's Got Talent op Youtube):

[video]

:+
Leuke viral _/-\o_

Misschien nog even leuk om te delen: De villa van mijn sim zoals die er nu bij staat. Is nog niet af overigens, ik wil buiten nog meer dingen verbeteren qua tuin en vooral verlichting. Ben er wel redelijk tevreden over. Ook blijkt wel weer handige functionaliteit, zoals het selecteren van een voordeur. Iedereen belde eerst aan bij mijn fitnessruimte omdat die deur dichter bij de kavelgrens zat, maar dat is dus ook in te stellen. Dat soort kleine dingetjes zijn wel ++. :)

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/4l6c8z.jpg

Heb dus inderdaad veel met glas gewerkt maar dat geeft imo een erg tof effect. Idem voor de spiegels die de volle muur bedekken. Daarmee lijken kamers echt ruimer. :P

Het ontbreken van kern-items is en blijft wel een van de grote missers van Sims 3, zoals hier al vaak gezegd. En kijk, ik snap best dat men dingen zoals de huisdieren, seizoenen en de H&M-kledinglijn weg laat. Da's misschien wel stom en huilie en wat nog meer maar EA is een commercieel bedrijf wat ook wil verdienen. Maar wat ik niet snap is dat men dan redelijk essentiële items weg laat die zelfs in de Sims 1 basis en Sims 2 basis vertegenwoordigd waren, zoals de piano, de lift en (in mindere mate) de jacuzzi. Dat geeft de spelers gewoon het gevoel van een 'kaal' spel en dat is jammer. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 03:13
Thijs_O schreef op zondag 24 mei 2009 @ 00:55:
Het ontbreken van kern-items is en blijft wel een van de grote missers van Sims 3, zoals hier al vaak gezegd. [..] Maar wat ik niet snap is dat men dan redelijk essentiële items weg laat die zelfs in de Sims 1 basis en Sims 2 basis vertegenwoordigd waren, zoals de piano, de lift en (in mindere mate) de jacuzzi. Dat geeft de spelers gewoon het gevoel van een 'kaal' spel en dat is jammer. :/
Tja, als een groot deel van de spelers net zoals jij het spel schaamteloos illegaal downloadt, dan gaat EA natuurlijk op zoek naar andere manieren om hun intellectueel eigendom te gelde te maken.

Niet dat ze de eerdere Sims games niet gigantisch uitgemolken hebben met expansion packs, maar als je het basisspel toch niet koopt, heb je dan wel recht van klagen dat er te weinig content in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 15:14
Soultaker schreef op zondag 24 mei 2009 @ 01:45:
[...]

Tja, als een groot deel van de spelers net zoals jij het spel schaamteloos illegaal downloadt, dan gaat EA natuurlijk op zoek naar andere manieren om hun intellectueel eigendom te gelde te maken.

Niet dat ze de eerdere Sims games niet gigantisch uitgemolken hebben met expansion packs, maar als je het basisspel toch niet koopt, heb je dan wel recht van klagen dat er te weinig content in zit?
Ze kunnen op deze manier dan ook juist voor elkaar krijgen dat juist minder mensen t spel kopen. Onder het motto minder spel, voor t zelfde/meer geld. Downloaden werkt ook wel... en anders wachten op buget bak. Ze gaan dit waarschijnlijk toch wel weer uitmelken. Echter, als ze nu nog kleinere pakketen maken, om er vervolgens meer aan te kunnen verdienen dan laat t voor mij maar. Wacht wel tot ze afgeprijst worden dan. Voor nu gedownload om t 2 dagen te proberen, mocht ik t wat vinden, koop ik hem wel, anders is t de prullenbak, net als de rest van de spellen die ik op deze manier probeer (vindt een officiele demo erg vaak misvormdt beeld geven van de hele game)

Daarnaast sowieso raar idee. Alsnog kunnen ze wel expension packs uitbrengen, maar deze zijn ook te cracken dus tja, zo blijft men bezig...

Over Sims 3 zelf. Eigenlijk nog niet mee gespeelt, tijd nog niet voor gehad. 1X opgestart en half tutorial even snel doorgelopen. T spel loopt eigenlijk best lekker. Heb t idee dat deze minstends net zo goed of misschien zelfs nog wel beter loopt als de sims 2. Al had ik met sims 2 altijd lomp huis, en was t testen nu klein huisje, maar je ziet wel de halfe wijk. Eens zien hoe hij blijft draaien als lomp wat ga bouwen :9

Verder kan ik der dus ook nog niet echt over oordelen. Denk dat ik er snel op uitgekeken raak, zeker als ik hier al lees dat er minder voorwerpen inzitten zoals Thuis_O zegt. Beetje zo'n deja vu gevoel, met kleine veranderingen, en aantal objecten wat je mist :X
Denk dat voor mij gevalletje wordt van wacht wel tot hij in de buget bak belandt :)

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenBatt op 24-05-2009 02:10 ]

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
[...]

Wat een onnodige op-de-man flame. :)
Ter uwer informatie: De game is twee weken voor de release uitgelekt. En als iemand die al vanaf deeltje één de serie speelt ben ik natuurlijk al lange tijd benieuwd naar Sims 3, en heb ik hem dus inderdaad "illegaal gedownload" (contradictio in terminis..). Maar ook schaamteloos, omdat op de kast achter mij alle delen van de Sims die ik heb gespeeld netjes in hun doosje staan. Legaal. Sims 1 met alle uitbreidingspakketten en deeltje 2 met enkele uitbreidingspakketten; toen was ik er wel op uitgekeken.

Nu kan ik wel uitleggen dat EA hier niet de 'zielenpiet' is omdat EA meer dan genoeg geld binnenharkt met De Sims en men enkel voor meer gaat, wat volkomen logisch is, maar dat verhaaltje rechtvaardigt nog niet het illegaal spelen van games. Maar wanneer een spel twee weken (wat tegenwoordig écht lang is) van te voren uitlekt is het meer dan logisch dat mensen het gaan spelen uit nieuwsgierigheid. Conclusie: plak mensen niet zomaar allerlei labels op, kthx. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeMouse
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 11:47

MazeMouse

Ja, of niet natuurlijk

[...]

Ik ben een "try before I buy" downloader.
(Demo's geven vaak maar een half beeld)

En dat is hier een goede zaak geweest. Je betaald je straks alsnog helemaal blauw aan die game en dan zitten er veel minder items in dan in de vanilla 1 en vanilla 2 het geval was. Waarvoor je straks ook weer mag aftikken...
Leuk, maar dan verwijder ik de game en koop hem niet (of pas uit de budgetbak of wanneer er van die combipakketten verschijnen). Niet dat het dan zozeer klagen is maar EA loopt nu echt geld mis want ik ga niet 60 euro neertikken voor een spel dat niet compleet voelt :)

Er is een grens aan het uitmelken en dat is bereikt op een moment dat een game volledig uitgekleed wordt zodat er maar extra geld verdient kan worden met het "compleet" maken van je game. En dat is exact waar dit nu enorm op begint te lijken. Items eruit slopen die veel mensen eigenlijk standaard verwachten en die dan voor (veel) geld straks vlak na release in de store pleuren.

Dus maar te hopen dat deze community straks ook weer actief wordt en daar gewoon netjes hun eigen (gratis) alternatieven op gaat maken. Waarschijnlijk wel, maar dan is 60 euro een dure gok om te nemen :)

sudo apt-get rekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeren en dames, laten we nou eerst even wachten totdat de game 'live' is gegaan. Misschien zitten er wel gratis downloadbare items in de store, komt er een gigantisch themepakket met super veel items voor minimale prijs. Het kan heel goed zijn dat dit niet het geval is, maar laten we nog even wachten met vooroordelen - totdat de game live is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* wareztalk.

Werkt hij op Win 7? RC?

[ Voor 72% gewijzigd door PromoX op 24-05-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
De Sims 3 is beschikbaar in 20 talen ofzo, waaronder dus Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

g0tanks schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:38:
De Sims 3 is beschikbaar in 20 talen ofzo, waaronder dus Nederlands.
Ik bedoel nu al ;). Wil hem even testen voordat ik hem koop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:40:
[...]

Ik bedoel nu al ;). Wil hem even testen voordat ik hem koop :).
Multilanguage..
NL is ook voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoyden schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:58:
[...]

Multilanguage..
NL is ook voorzien.
Bedankt! Iemand die weet of hij op Win 7 RC x86 draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Nederlands zit ook gewoon in de gelekte versie. Net als met voorgaande Sims zitten alle talen er gewoon standaard bij. Ik draai hem op Windows 7 RC zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het spel werkt erg goed op m'n Macbook Pro. Ik had verwacht dat het een drama zou zijn gezien het natuurlijk een port is van Windows naar Mac. Maar dat valt enorm mee, op medium trekt mijn 8600M GT het erg goed. Vermaak me er ook best mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Houd het nuttig :).

[ Voor 91% gewijzigd door PromoX op 24-05-2009 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 12:23

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:01:
[...]

Bedankt! Iemand die weet of hij op Win 7 RC x86 draait?
Draait wel ,maar crashed zonder reden na verloop van tijd.
Na installatie van XP draait ie zonder problemen.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er al iemand een filmpje met de ingame movie editor kunnen maken en geupload naar youtube, of durft niemand dat hier nog aan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb totaal geen crashes op Windows 7 RC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 20:36

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Grappig dat mensen zo vallen over dat bepaalde items niet in het spel zitten. Heb het flink zitten spelen en me daar nog geen moment aan gestoord. Wat me wel opviel is dat er zo veel meer mogelijkheden zijn kwa interacties. Bijv in de prullenbak van de buren rommelen (Kun je leuke dingen in vinden), de 'seamless' wereld (koop een fiets en ga daarop naar de winkels) en _veel_ bonussen die dingen unlocken (Elk skill heeft er wel een paar, waardoor je bijvoorbeeld als je veel tuiniert na een tijd veel minder onkruid hoeft te wieden.)

Meest positieve vind ik uiteindelijk dat het gebalanceerder is. Was je in Sims 1 en 2 nog eindeloos bezig met bijv je sociale netwerk onderhouden, kost dat in de Sims 3 een stuk minder tijd, waardoor je meer tijd over hebt om te doen wat jij leuk vindt. Ook het inrichten van je huis heeft nu meer vrijheid (Dingen schuin zetten, en een fijner grid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 12:23

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

jelmervos schreef op zondag 24 mei 2009 @ 12:10:
Ik heb totaal geen crashes op Windows 7 RC.
ow shit rc idd, ik had een beta nog draaien :P

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er een paar die wat screentjes willlen maken van nieuwe features/ hun huizen ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 03:13
Thijs_O schreef op zondag 24 mei 2009 @ 02:25:
Nu kan ik wel uitleggen dat EA hier niet de 'zielenpiet' is omdat EA meer dan genoeg geld binnenharkt met De Sims en men enkel voor meer gaat, wat volkomen logisch is, maar dat verhaaltje rechtvaardigt nog niet het illegaal spelen van games.
Fijn dat we het daar over eens zijn. :) Het punt was overigens niet dat EA zielig is (ik geef zelf ook toe dat EA een slechte reputatie heeft qua uitmelken van franchises) maar dat er een wisselwerking is tussen uitgevers die hun product ten gelde willen maken en spelers die geen probleem hebben met illegaal kopiëren in plaats van spellen legaal aan te schaffen. Het is logisch dat de spellenproducenten zich dan afkeren van het produceren van zelfstandige, volledige spellen, en zich in plaats daarvan richten op de secundaire markt (door middel van abonnementen, add-ons, et cetera).

Het is dan hypocriet om hier enerzijds te bekennen dat je het spel illegaal downloadt (dat geldt vrijwel zeker voor iedereen die hier nu al zijn ervaringen post) en tegelijkertijd je te beklagen over een ontwikkeling waarvoor je zelf medeverantwoordelijk bent. Dát is mijn punt.
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:26:
Heeren en dames, laten we nou eerst even wachten totdat de game 'live' is gegaan. Misschien zitten er wel gratis downloadbare items in de store, komt er een gigantisch themepakket met super veel items voor minimale prijs.
Juist. Volgens deze IGN preview krijg je als speler sowieso voor $10 krediet in de store, en daarbij kun je een hele wijk (Riverview) gratis downloaden. Het lijkt er dus op dat het qua content wel goed zit, maar dat EA spelers graag tot online registratie wil verleiden. Dat dat logisch is, heb ik hierboven proberen te bepleiten. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Soultaker op 24-05-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Aan de andere kant mag je je natuurlijk wel afvragen waarom het niet gelijk in de game kon komen.
Sims 3 is kariger dan Sims 1 en 2 was toen het uit kwam. Ik vind het nou niet echt micro transacties meer aangezien de eerste sets en hun prijzen al bekend zijn. 45/47 items voor 19/20 dollar wat dus gewoon 19/20 euro hier gaat worden. Ik vind dat gewoon schandalig hoog het zijn naar mijn idee gewoon macro transacties.

[ Voor 13% gewijzigd door Hakker op 25-05-2009 11:44 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
Mocht dat zo (uitgebreid) zijn is het een keurige constructie, iedereen die download om wat voor reden dan ook kan het spelen, maar de betalers krijgen veel leuke extra's. Zo hoort het.

EA kennende zal het allemaal wel heel duur zijn ben ik bang :(

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woon samen met mijn zus en hebben beide lvl 5 op het werk ofzo al. Ik zie trouwens graag huizenscreens dus posten maar :D

PS kan niet wachten op de eerste uitbreiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een onzichtbaar stuk vuil in mijn huis. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:44:
Is je aanrecht vies? Dat had ik dus, moeilijk te zien (vond ik :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 20:36

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:44:
Of in je inventory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:57

Stronkie

Where wind is Trouble

Wat mij dus opvalt tijdens het spelen is dat de game wel erg soepel loopt. Ik heb alleen 1 probleem... Hoe krijg ik me echtgenote weg :)... in een hokje stoppen werkt niet meer.. en vreemdgaan voor haar ogen wekt alleen maar woede op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
lol dat wil ik ook wel weten. Ben iets te snel getrouwd met iemand, heb wel weer zin om een beetje losse vriendinnetjes te hebben... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-D
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 19:36

M-D

Ik heb het nu ook een paar uur gespeeld en dit zijn de dingen die mij tot nu toe het meeste zijn opgevallen.

- Alles is wat sneller, laden bij sims 2 duurde bij mij altijd een tijdje.
- UI een stuk beter, alles is net even wat makkelijker te vinden en wat duidelijker ingedeeld.
- Meer mogelijkheden tot inrichting, je kan nu dingen op verschillende manieren op bijvoorbeeld een tafel neerzetten. Ook kun je de meeste objecten schuin neerzetten, wat tot een hele uitgebreide manier van indelen leidt.
- De wereld, leuk dat je nu eindelijk een beetje door de stad kan lopen zonder telkens te hoeven laden. Ook bij je buren op bezoek gaan is leuk.
- Tijdsverloop is wat realistischer.

Ook een paar minpunten (die hier ook al een paar keer voorbij gekomen zijn:

- Minder items, sommige basis dingen miste ik (jacuzzi, glijbaan voor zwembad, etc.)
- Spel crashte bij mij en heeft geen autosave (nu snap ik dat het een leak is, maar toch...) waardoor ik toch wat werk kwijt was.

Verder nog niet zoveel op aan te merken, alhoewel ik wel merk dat ik het alweer een beetje gezien heb (had ik ook bij vorige sims'). Allemaal een beetje van hetzelfde en een aantal punten zijn ook een stuk makkelijker geworden (helemaal als je een hoge skill hebt). Nu snap ik dat ik er niet echt in duik (heb nog niet getuinierd), maar het grootste probleem is dat je het een en ander mist uit de uitbreidingen Sims (2). Nu komt dat allemaal nog wel, maar ik vind dat EA het langzaam zo gaat maken dat er meer uitbreidingen gaan komen met steeds minder inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

is het waar wat ik gelezen heb dat er geen gemodde dingen toegelaten word op het spel????

Het is inderdaad raar dat de modders van Sims 2 nog niets hebben gemaakt.. Normaal zijn ze wel snel met dit soort dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Stronkie schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:15:
is het waar wat ik gelezen heb dat er geen gemodde dingen toegelaten word op het spel????

Het is inderdaad raar dat de modders van Sims 2 nog niets hebben gemaakt.. Normaal zijn ze wel snel met dit soort dingen...
Het is net een week gelekt en jij verwacht al dat er mods zijn? De meeste sites zijn niet zo dom om nu al ites aan te gaan bieden. Dit doen ze pas na de officiele launch.

[ Voor 12% gewijzigd door Hakker op 25-05-2009 14:26 ]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Als men zelf extra items kan maken en verspreiden, waarom zou je ze dan nog bij EA kopen? Je kunt ze dan toch gewoon elders downloaden en gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

Lol zelfs dat houd modders niet tegen... Maar het is dus waar dat modders totaal geen kans hebben sowieso... daar Sims 3 geen custom dingen ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ik hoop dat de performance onder Vista x64 een stuk beter is. Ik heb Sims 2 (Appartements Leven) een tijdje geleden gekocht voor mijn vriendin (stiekem vind ik zelf ook leuk hoor ;)) en ik erger me aan het feit dat het spel af en toe hapert. Vooral al je met de camera aan klooien bent (dus opzij scrollen of draaien). Ik dacht eerst dat dit een probleem was in de "semi" legale versie die ik had dus heb ik hem origineel gekocht en gepatched (ook omdat ik vind dat je spellen die je veel speelt en die het geld waard zijn gewoon moet kopen en de prijs vrij aardig was), maar de problemen blijven.

Op zich voldoet mijn PC aan de eisen (ook voor de Sims 3), een C2D E2800 (2ghz), 2GB en een Ati Radeon HD4670 (512MB) (was een 2400), maar het haperen is gewoon vervelend (mijn P4 2800 met een radeo 9000 op XP had zover ik weet nooit last van haperingen in Sims 2).

Valt me trouwens op dat het lijstje met Ati kaarten niet alle types bevat. Zo staat er wel een 2400 en 2600 bij maar uit de 4xxx serie alleen de 4850 en 4870. Waarom zou dat gedaan zijn? Een 4670 veegt zover ik weet de vloer aan met de 2400 en 2600. Ben een beetje bang dat als ik dadelijk issues heb en daarover contact opneem met EA ze doodleuk zeggen: je videokaart is niet supported.

Verder ziet het er wel gigantisch vet uit en heb hem ook al in de pre-order staan. Vooral het vrij rondlopen lijkt me leuk. Staan op de DVD weer alle talen zoals bij Sims 2? Ik heb hem namelijk in Engeland besteld (scheelde best wat geld)?

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
Ik kon iig gewoon een taal kiezen bij de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-D
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 19:36

M-D

Wel raar dat ze nu geen custom content meer downloaden, hoewel ik het ergens wel van EA was te verwachten. Snap niet dat ze het niet gewoon toelaten, mensen die 'hun' content willen kopen kopen het toch wel.

Ohja, een groot nadeel vind ik dat alle sims er zo lelijk en onrealistisch uitzien :/. Allemaal zo'n bol hoofd. Of ben ik de enige die dat vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 16-09 16:34
.Gertjan. schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:39:
Ik hoop dat de performance onder Vista x64 een stuk beter is. Ik heb Sims 2 (Appartements Leven) een tijdje geleden gekocht voor mijn vriendin (stiekem vind ik zelf ook leuk hoor ;)) en ik erger me aan het feit dat het spel af en toe hapert. Vooral al je met de camera aan klooien bent (dus opzij scrollen of draaien). Ik dacht eerst dat dit een probleem was in de "semi" legale versie die ik had dus heb ik hem origineel gekocht en gepatched (ook omdat ik vind dat je spellen die je veel speelt en die het geld waard zijn gewoon moet kopen en de prijs vrij aardig was), maar de problemen blijven.

Op zich voldoet mijn PC aan de eisen (ook voor de Sims 3), een C2D E2800 (2ghz), 2GB en een Ati Radeon HD4670 (512MB) (was een 2400), maar het haperen is gewoon vervelend (mijn P4 2800 met een radeo 9000 op XP had zover ik weet nooit last van haperingen in Sims 2).

Valt me trouwens op dat het lijstje met Ati kaarten niet alle types bevat. Zo staat er wel een 2400 en 2600 bij maar uit de 4xxx serie alleen de 4850 en 4870. Waarom zou dat gedaan zijn? Een 4670 veegt zover ik weet de vloer aan met de 2400 en 2600. Ben een beetje bang dat als ik dadelijk issues heb en daarover contact opneem met EA ze doodleuk zeggen: je videokaart is niet supported.

Verder ziet het er wel gigantisch vet uit en heb hem ook al in de pre-order staan. Vooral het vrij rondlopen lijkt me leuk. Staan op de DVD weer alle talen zoals bij Sims 2? Ik heb hem namelijk in Engeland besteld (scheelde best wat geld)?
Heb het zelf voor mijn vriendin geinstalleerd op mijn pc. Is ook Vista X64 met een vergelijkbare configuratie als die van jou en werkt als een trein. Veel beter dan Sims2!

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Moshe85 schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:12:
[...]

Heb het zelf voor mijn vriendin geinstalleerd op mijn pc. Is ook Vista X64 met een vergelijkbare configuratie als die van jou en werkt als een trein. Veel beter dan Sims2!
Klinkt goed, want ik had wel even buikpijn van de Sims 2. Vond het best zuur als je de Double Deluxe versie + Appartements Leven koopt en het werkt niet lekker (dan heb je bijna spijt dat je een originele game koopt en Vista x64 koopt om het maximale uit je hardware te halen).

Ben benieuwd... Hij zou volgens diverse sites tussen 5 en 8 juni uit komen...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Nu online
Sta je rustig in het park gitaar te spelen, gaat er opeens 5 meter langs je iemand dood :D
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/27xdjpl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Laatst online: 10-09 20:13

FikkieHo

Wokmaster

vertelt vast wat over je muziektalent :)

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker

Hakker

a.k.a The Dude

Stronkie schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:31:
Lol zelfs dat houd modders niet tegen... Maar het is dus waar dat modders totaal geen kans hebben sowieso... daar Sims 3 geen custom dingen ondersteund
mjah als jij iets binnen 5 dagen iets verwacht wel ja.
Ik denk dat we om die bewering binnenkort gewoon hard kunnen lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
naar verluid spelen we eigenlijk allemaal een beta, de final is pas recent beschikbaar gekomen. ik ben benieuwd of er nog iets veranderd is.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:08
ph4ge schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:40:
naar verluid spelen we eigenlijk allemaal een beta, de final is pas recent beschikbaar gekomen. ik ben benieuwd of er nog iets veranderd is.
ik heb hetzelfde gelezen, ene razor heeft het net uitgebracht.

Ik kon alleen niet vinden wat er veranderd is t.o.v. de zogenaamde beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
ff gedownload en bekeken, eerste indrukken;

- Ziet er erg goed uit, niet zo denderend als het verschil tussen 1 en 2, maar toch nog heel aardig.
- Door de hele buurt wandelen, is leuk gedaan.
- Alles aanpasbaar!! Vind ik een heel groot pluspunt, alles je eigen kleuren, materialen en motiefjes, echt prachtig dat dit eindelijk (had eigenlijk al veel en veel eerder moeten kunnen) kan.
- Sims sneller tevreden, als ze nu een boterham eten hebben ze geen honger meer, ook eten ze eindelijk op het werk!!
- Kleine dingetjes zoals meerdere objecten op 1 stukje tafel/nachtkastje, dingen schuin zetten, bovenkeukenkastjes.

al met al best grappig, maar ook veel nadelen;
- Geen huisdieren, ik vind het ronduit belachelijk hoe ze met de sims te werk gaan. Ze laten gewoon alles er weer uit, om zo weer geld te kunnen verdienen met de tig uitbreidingen. Een spel met per deel uitgebreider en daardoor nog beter worden, maar in de sims is dat niet het geval.
Het is elke keer weer hetzelfde, waarom toch.

wbt beta vs final.
die van reloaded is gewoon de final.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-06 16:43
KillerDream schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 20:23:
Snap zo niet waarom het spel als makkelijk wordt geschouwd. Ben nu 3 weken met een Sim bezig en die verdient nu $60 per uur na een aantal promoties bij de politie en werkt 6 uur op een dag.

Dat geld verdienen gaat hier dus niet zo snel.
Daarom werken de cheats van De Sims 2 ook in deel 3. Lekker makkelijk veel geld maken en dan veel dure spullen kopen. Al valt het aantal en dure spullen een beetje tegen. Ik heb inmiddels een mega huis maar kan hem niet vol krijgen. Ik heb alle spullen al. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Royer schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:28:
[...]

Daarom werken de cheats van De Sims 2 ook in deel 3. Lekker makkelijk veel geld maken en dan veel dure spullen kopen. Al valt het aantal en dure spullen een beetje tegen. Ik heb inmiddels een mega huis maar kan hem niet vol krijgen. Ik heb alle spullen al. :+
Is het niet de bedoeling dat je die vrijspeelt oid, of dat die in een van de 20 addons (zoveel zijn er bij Sims 2 geloof ik :X ) komen? :P

Ik ben iig niet zo onder de indruk, maarja. Sims is dan ook geen game van mijn genre. Ik wacht wel op de modding-community, om eens een keer een paar leuke forten te bouwen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie

Stronkie

Where wind is Trouble

ja je kunt wel dingen vrij spelen .. maaar het zijn iet zo zeer objecten.. maar meer bonussen van je sim

zoals

maakt sneller vrienden
leert sneller
is niet snel moe
kan goed feestjes geven
etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik snap wel waarom ze geld vragen voor de uitbreiding, ondertussen zit de halve wereld het spel al gratis te spelen.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Ik lig er geen tel wakker om, misschien kopen meer mensen het orgineel als ze niet met 482304 expansions komen waar je los 20 euro voor kan lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calamor
En straks komt er in eens een Sims2toSims3 tool. Kan je gelijk alle uitbreidingen van Sims2 in Sims3 gebruiken. Hoe zou EA daar wel niet op reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-08 21:39
Heeft iemand ook last van het feit dat je de tijd niet door kunt spoelen, als je op normal, faster, faster, fastest drukt blijft de tijd gewoon hetzelfde lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QinX
  • Laatst online: 01:42

QinX

Shai-Hulud

Ik ben ook aan het spelen, een van de hobby's is tuinieren alleen heb ik een of andere vage bloem, de doodsbloemstruik, ik kan er niets mee, planten, laten groeien, 1 vrucht plukken kan wel. verkopen krijg ik niets voor. dus wat is het nu van die bloem?

http://tweakers.net/productreview/user/184256

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Eerste impressie, erg leuk gedaan! Voor carriere geen skills meer te leren of vrienden maken, gewoon kansen benutten. De extra eigenschappen zijn erg handig, alleen kiezen, kiezen kiezen. Niet mijn sterktste punt ;)
De game voelt wel zeer uitgekleed, ze hadden veel meer items moeten toevoegen. Laat de 10 uitbreidingen maar komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:37
Goh gemengde gevoelen bij mij voor dit spel. Heb Sims 1 en 2 allebei wel ff gespeeld en ging 3 even "testen"voor ik hem zou kopen voor mijn vriendin (en die paar uurtjes dat ik het grappig vind)
Mijn Pc is namelijk best gaar en oud, maar ik moet zeggen dat Sims 3 beter draait dan Sims 2 :)

Tziet er allemaal best grappig uit , maar idd weinig verschil alleen de buurt is dan wel weer top.
Ik had hem zeker weten gekocht als ik een gevoel zou hebben dat het spel compleet was. Heel dit spel is uitgekleed voor de aankomende expansions...dat merk je aan alles.

Ik vind dat helemaal nergens op slaan, want als je Sims 3 koopt moet je het gevoel hebben dat je alles van deel 2 en meer hebt. Dat had dan bijvoorbeeld de open buurt geweest, maar niet zoals hier alles er maar weer uithalen. Als ze gewoon de huisdieren erin hadden gelaten en wat meer meubels enz. dan had ik hem 100 % legaal gehaald. Nu doen ze net alsof er geen andere Expansions meer te verzinnen zijn.
Op deze manier speel ik nog liever deel 2 met alles erop en eraan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 27-05-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mmm als ik het zo lees kan ik ook niet wachten om het te gaan spelen. Jammer dat ik nog even moet wachten (op 5 juni wordt hij pas uitgegeven en dan moet hij nog verstuurd worden vanuit Engeland).

Eerlijk duurt het langst O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metalbuster schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 23:06:
Ik lig er geen tel wakker om, misschien kopen meer mensen het orgineel als ze niet met 482304 expansions komen waar je los 20 euro voor kan lappen.
De eerste keer zeker, aangezien het nieuw is en je er geen genoeg van kan krijgen.
De 2de misschien aangezien je het toch niet kan laten.
De 3de keer.....
Op een gegeven moment heb je het als consument toch wel gezien om iedere keer een game te kopen die willens en wetens is uitgekleed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:02:
[...]

De eerste keer zeker, aangezien het nieuw is en je er geen genoeg van kan krijgen.
De 2de misschien aangezien je het toch niet kan laten.
De 3de keer.....
Op een gegeven moment heb je het als consument toch wel gezien om iedere keer een game te kopen die willens en wetens in uitgekleed.
En door het downloaden maak je de wereld wel beter? Ik ben het er mee eens dat door de expansie packs de kosten flink kunnen oplopen. Maar goed je koopt toch alleen de expansies die je graag wil spelen. Als vakantie je niet boeit binnen de sims laat je die uitbreiding liggen.

Als ze de expansies allemaal in het basis spel zetten dan wordt het basisspel gigantisch duur. Ik heb liever dat de basis gewoon goed is, wat dan leuk is qua uitbreidingen koop ik later wel. Liever dat dan een gigantisch slecht spel waarin wel veel expansies zitten. Vergeet ook niet dat ze waarschijnlijk een groot deel van de engine hebben herschreven (daarom zat er een lange tijd tussen 2 en 3) om bijvoorbeeld het wandelen door de stad mogelijk te maken (en omdat dual core nu eindelijk goed schijnt te worden ondersteund).

Maar goed je hebt altijd mensen die dingen downloaden om het downloaden (kijk maar eens hoeveel mensen hier te koop lopen met hun illegale versie). Meeste gebruiken waarschijnlijk een hoop functies uit de uitbreidingen niet eens, maar lopen wel te zeuren dat het spel zo duur is. Kom op, ik heb pas voor een kleine 40 euro Sims2 Double Deluxe + Appartementsleven gekocht. Voor een spel waar je lang mee bezig kan zijn is dat niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Kul opmerkingen. Dit spel voelt uitgekleed. Dat merk je niet alleen aan ontbrekende huisdieren, eigen winkels geen vakantie mogelijken maar meer aan het ontbreken van items. Je ziet gewoon dat je keuze mogelijkheden met meubels zeer beperkt is. Het toevoegen van extra functionaliteiten hoort thuis in content patches en uitbreidingen. Maar de basis van The Sims 3 is heel karig.

[ Voor 15% gewijzigd door Loev op 27-05-2009 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Loev schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:44:
[...]

Kul opmerkingen. Dit spel voelt uitgekleed. Dat merk je niet alleen aan ontbrekende huisdieren, eigen winkels geen vakantie mogelijken maar meer aan het ontbreken van items. Je ziet gewoon dat je keuze mogelijkheden met meubels zeer beperkt is. Het toevoegen van extra functionaliteiten hoort thuis in content patches en uitbreidingen. Maar de basis van The Sims 3 is heel karig.
Bij de Xbox360 is 't ook kaal: daar vindt iedereen het schijnbaar fantastisch dat je zelf (tegen dure accessoire prijzen, 80 euro voor wifi bv) kunt beslissen wat je er bij wilt kopen voor wat je nodig hebt ipv dat je alles standaard compleet krijgt (zoals bij de PS3, die helemaal niet zo duur is).

Ik vind het wel een goed idee dat je zelf via de store kunt kopen wat je nodig hebt. Ik hoef bijv. helemaal geen huisdieren in m'n huis. Via expansions kan ieder voor zich bepalen wat hij of zij erbij wilt hebben.

Bij ander speelgoed is het precies hetzelfde: Als je een Marklin-treinbaanset koopt, krijg je ook niet alles erbij. Daar krijg je gewoon de basis, en de rest wat je nodig hebt koop je erbij. Hetzelfde met Lego, Racebanen etc.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2009 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:48:
[...]

Bij de Xbox360 is 't ook kaal: daar vindt iedereen het schijnbaar fantastisch dat je zelf (tegen dure accessoire prijzen, 80 euro voor wifi bv) kunt beslissen wat je er bij wilt kopen voor wat je nodig hebt ipv dat je alles standaard compleet krijgt (zoals bij de PS3, die helemaal niet zo duur is).

Ik vind het wel een goed idee dat je zelf via de store kunt kopen wat je nodig hebt. Ik hoef bijv. helemaal geen huisdieren in m'n huis. Via expansions kan ieder voor zich bepalen wat hij of zij erbij wilt hebben.

Bij ander speelgoed is het precies hetzelfde: Als je een Marklin-treinbaanset koopt, krijg je ook niet alles erbij. Daar krijg je gewoon de basis, en de rest wat je nodig hebt koop je erbij. Hetzelfde met Lego, Racebanen etc.
Misschien ben ik iets te verwend met games. Maar ik verwacht dat een gamemaker een zo goed mogelijk en compleet mogelijke game maakt.
En als ik zie dat een gamemaker erg zijn best doet om een vervolg game van functionaliteit en content te strippen zodat ze deze opnieuw kan verkopen, dan scoort deze gamemaker minpunten bij mij.
Het liefste zie ik slechte reviews en slechte mond op mond reclame, slechte verkopen, zodat blijkt dat deze uitmelk strategie niet werkt en er een strategie wijziging komt of dat ze er helemaal mee kappen en het overlaten aan developper die wat minder denkt met hun beurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

[...]

Zover ik weet kun je in de sims 3 je eigen motiefjes gebruiken op je meubels en je kleding. Dat is al iets wat voor meer variatie zorgt. En wie zegt dat er geen object creator komt alles wat men nu zegt gaat over een gelekte (misschien wel BETA) versie. De mensen die het spel kopen krijgen ook updates, wie weet wat daar nog in zit. Als veel mensen gaan klagen dan heb je kans dat EA een creator aanbiedt.

Maar goed, je hebt voor 2 de uitbreidingen gekocht, waarom zouden ze dat dan gratis bij leveren in een nieuwe versie? Dan hebben mensen die de uitbreidingen nooit gekocht hebben ook al die dingen gratis. Misschien dat ze je een soort korting kunnen aanbieden bij de uitbreidingen.

Waarom is het nou zo'n groot bezwaar om te betalen voor uitbreidingen? Zo werkt het in het echte leven ook (zie ook opmerking Holoris) als ik bijvoorbeeld voor het borspel catan alle uitbreidingen heb krijg ik ze echt niet gratis als ik het kaartspel koop. En als ik een Wii koop geeft Nintendo me ook niet gratis al mijn oude NES games op de Virtual console kado. Als ik een nieuwe auto koop geeft de dealer me echt geen gratis airco omdat ik in mijn vorige auto ook al airco had zitten (oke, dit is wel een beetje een raar voorbeeld, maar goed).

En als het allemaal te duur wordt laat je het liggen en blijf je je vermaken met 2 (of je wacht tot de expansies goedkoper worden, oudere uitbreidingen koop je nu al voor iets meer dan 10 euro volgens mij). Ik vind het gevoel van een uitgekleed spel geen reden om het dan maar te downloaden. Sommige mensen willen gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Als je graag met je Sims 2 expansie packs wil blijven spelen start je toch gewoon de sims 2 op. Daar heb je ze toch voor gekocht en die gaan niet verloren omdat je Sims 3 hebt gekocht.

Waarom wordt er altijd zo geklaagd over deze opzet (vooral bij de Sims). Er zijn tal van spellen waar je moet betalen voor extra content. XBox 360 games zitten er stampvol mee (kijk bv naar Guitar Hero, bij 3 krijg je niet de songs van 2 er gratis bij, maar die kun je wel kopen).

Als het je niet bevalt maak je een statement naar de leverancier en boycot je het spel en ga je iets anders doen.
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:03:
[...]

Misschien ben ik iets te verwend met games. Maar ik verwacht dat een gamemaker een zo goed mogelijk en compleet mogelijke game maakt.
En als ik zie dat een gamemaker erg zijn best doet om een vervolg game van functionaliteit en content te strippen zodat ze deze opnieuw kan verkopen, dan scoort deze gamemaker minpunten bij mij.
Het liefste zie ik slechte reviews en slechte mond op mond reclame, slechte verkopen, zodat blijkt dat deze uitmelk strategie niet werkt en er een strategie wijziging komt of dat ze er helemaal mee kappen en het overlaten aan developper die wat minder denkt met hun beurs.
Ze hebben het niet echt gestript volgens mij. Het is gewoon gebaseerd op de basis van 2. Daar zaten ook nog geen reizen en huisdieren in. Ze hebben gewoon de "core" van het spel opnieuw gemaakt en uitgebreid met zaken als "rondlopen door de stad", persoonlijkheden en "skinnable" meubels. Ze hebben de oude meubels er niet uit gestript, maar ze hebben gewoon niet alles overgenomen.

Je bent toch niet verplicht het te kopen. Ik vond vroeger dat men de Fifa serie aan het uitmelken was(ik vond dat je voor alleen speler updates best veel betaalde), dan laat ik dat gewoon liggen. Klaar.

En daarbij komt, compleet en zo goed mogelijk zijn vaak dingen die niet samen gaan in een spel. Dat rekt de development tijd op en dan staan de uitgevers te zeuren. Het is vaak geen afweging van de developer, maar van de uitgevers (en de aandeelhouders van die uitgevers). Ik heb liever een stabiel spel dan een uitgebreid spel wat stampvol met bugs zit.

En zolang iedereen het blijft downloaden zal die slechte reclame niet komen (vergis je ook niet in het gemiddelde publiek van de Sims, die zijn volgens mij al snel tevreden), dan nemen alleen de verkoopcijfers af en moeten ze de sims 4 nog verder "uitkleden". Er is ook nog niets bekend over de uitbreidingen, misschien worden die nu wel goedkoper.

[ Voor 27% gewijzigd door .Gertjan. op 27-05-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
Als je niet de moeite neemt om mijn post te lezen quote ik mijzelf nog wel even.
Het toevoegen van extra functionaliteiten hoort thuis in content patches en uitbreidingen. Maar de basis van The Sims 3 is heel karig.
Nogmaals ik heb het over de basis! Meubels, carrières, dat soort ding. Niet over functionaliteiten die de gameplay veranderen.

Even wat anders. Gisteren kreeg ik een kans op me werk. Kletsen met gemeente zodat ze minder belastingen moeten betalen, het zou om miljoenen gaan. Ik ga na mijn werk met de gemeente zitten. 3 uur daar gezeten met succes. Kom ik op mijn werk kreeg ik maar 1 euro opslag. WTF! :( 8)7 Gierige apen!

[ Voor 70% gewijzigd door Loev op 27-05-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Loev schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:09:
[...]

Als je niet de moeite neemt om mijn post te lezen quote ik mijzelf nog wel even.

[...]
Ik lees jouw post wel, maar het enige wat je mist zijn dus extra meubels? Dan herhaal ik namelijk nog eens wat ik heb gezegd: wie zegt dat er geen update komt om je eigen meubels te maken. Alles is nu gebaseerd op een gelekte versie (die al dan niet een Beta is, gezien de bugs die sommige mensen ervaren). Maar goed bij sims 2 had je ook al content sets die je kon kopen (H&M en dergelijke).

Het is mij niet echt duidelijk wat jij ziet als dingen die in de core moeten en dingen die wel in uitbreidingen mogen. Maar goed mijn reactie was niet puur op jou gericht, maar gewoon een algemeen gevoel wat ik heb als ik discussies hoor over dit soort spellen (en "marketing" concepten).

edit:

Ik lees nu je edit. Ik heb geen flauw idee hoeveel meubels of carriers er in 1, 2 en 3 zitten. Maar op zich denk ik dat ze wel een redelijke set erin zetten, want als mensen het niet blijven spelen tot de volgende uitbreiding zal die uitbreiding ook niet snel gekocht worden. Het spel moet voor spelers leuk blijven tot de update, anders kopen ze die niet.

[ Voor 17% gewijzigd door .Gertjan. op 27-05-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:03:
[...]

100 punten.

Helaas zullen alle meisjes toch alle uitbreidingen kopen en komt Sims 4 zonder huisdieren en vakanties.

Ea Wins, We lose.

Respect voor ontwikkelaars die een flink kloppend spel op de markt brengen. (Bijvoorbeeld Oblivion, maar dat kost "net iets" meer ontwikkeltijd en het is compleet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalbuster
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 21:27
Hier noem je dan ook even een buiten categorie op met Oblivion. Die lui maken gewoon een volwaardige uitbreiding (Shivering Islands) wat de moeite waard is om voor te betalen. Daarbij is Oblivion al een complete game en wordt het nog uitgebreider door die goede uitbreiding.

Sims is wat dat betreft gewoon bende, ik vindt het bijna onbeschoft om zo'n half gebakken game op de markt te brengen waar de helft nog van ontbreekt. Natuurlijk brengen al die expansions wel het extra geld in het laatje. Maar zoals ik al zei zullen waarschijnlijk meer mensen het origineel kopen als het gewoon compleet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Metalbuster schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:05:
Hier noem je dan ook even een buiten categorie op met Oblivion. Die lui maken gewoon een volwaardige uitbreiding (Shivering Islands) wat de moeite waard is om voor te betalen. Daarbij is Oblivion al een complete game en wordt het nog uitgebreider door die goede uitbreiding.

Sims is wat dat betreft gewoon bende, ik vindt het bijna onbeschoft om zo'n half gebakken game op de markt te brengen waar de helft nog van ontbreekt. Natuurlijk brengen al die expansions wel het extra geld in het laatje. Maar zoals ik al zei zullen waarschijnlijk meer mensen het origineel kopen als het gewoon compleet is.
Dat is een persoonlijke mening. Persoonlijk vind ik het onzin om extra te moeten betalen voor bijvoorbeeld uitbredingen van World of Warcraft (in mijn ogen zitten in die uitbreidingen niet veel nieuwe dingen, behalve een hoger level te behalen en wat quests (let op dat is hoe ik er over denk, en niet hoe het is waarschijnlijk), maar goed sommige betalen daarvoor en dat is hun keus). Het is maar net wat je er voor overhebt. Jij vind het een bende wat betreft de Sims, ik vind het een bende wat betreft dat soort games (en laat ik helemaal niet beginnen over het moeten betalen voor online gamen in WoW, en als ik maandelijks betaal wil ik gewoon een compleet spel).

Als het je ding niet is besteed je er geen aandacht aan en laat je het toch links van je liggen. Ik heb hier echt het gevoel dat mensen het beleid van EA aanhalen om het downloaden van het spel goed te praten.

En of iets compleet is is ook persoonlijk. Ga je voor spel mogelijkheden (bv door de stad lopen of uitgebreidere persoonlijkheden) of wil je tig extra meubels. Ik ga voor het eerste. En de Sims 3 basis is volgens mij niet veel kaler dan de Sims 2 basis (ja oeh, minder meubels, maar deze schijn je te kunnen skinnen). In mijn ogen is de Sims over het algemeen een vrij compleet spel en kun je met uitbreidingen het spel uitbreiden met dingen die je wel of niet boeiend vind (als je even wacht na de release kun je de uitbreidingen voor 10 a 20 euro kopen). Maar deze discussies waren er vast ook toen Sims 2 uitkwam (maar daar was de wijziging in de engine groter omdat we volledig 3d kregen).

Maar goed, zoals ik al aangaf hiervoor: als je de uitbreidingen voor Sims 2 hebt gekocht zijn die niet weg als je 3 koopt, je kunt 2 en 3 goed naast elkaar spelen dus niemand houdt je tegen om je uitbreidingen te blijven gebruiken. En om jouw voorbeeld aan te halen, stel dat Oblivion met een nieuwe versie komt (Oblivion II of what ever), denk je dan echt dat de ontwikkelaar je alle oude uitbreidingen dan cadeau geeft? Daar geloof ik namelijk helemaal niks van.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste