Acties:
  • 0Henk 'm!

• bobwarley
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

Release datum

The EA Sims Studio is pleased to announce that The Sims 3, the highly-anticipated flagship game from the best-selling PC franchise The Sims, has gone gold for the PC and Mac, is off to manufacturing and will street in 60 countries June 2, 2009.

Versies: Normal & Collector

Een gewone versie (zowel packaged als digitale download via de EA store) en een collector's edition. De gewone editie gaat 50 dollar kosten en de collectors edition 70 dollar. De collector's edition heeft als extra's:

* De Sims 3 Plumbob 2GB usb drive
* De Sims 3 Plumbob Stickers
* De Sims 3 Sleutelhanger
* Een 'tips & hints' guide
* Een exclusieve in-game sportwagen

Basic Info

In De Sims 3 is de buurt niet meer opgedeeld, de speler kan dus vrij bewegen in een wijk. Alle Sims worden ook tegelijkertijd ouder, ongeacht met welke familie de speler speelt. Van de acht behoeften uit De Sims 1 en 2 blijven er zes - honger, blaas, energie, sociaal, hygiëne en plezier - over (comfort en omgeving verdwijnen). De behoeften kunnen ook worden beïnvloed door moodlets, punten die kunnen worden verdiend bij speciale gebeurtenissen, waaronder kleine gebeurtenissen, zoals tanden poetsen en grote gebeurtenissen zoals bruiloften. Ook hebben de behoeften nog maar drie niveau's, rood (ontzettend laag), geel (gemiddeld) en groen (gevuld). De behoeften zijn zo aangepast, zodat de speler zich kan concentreren op sociale relaties en situaties, en zich minder druk bezig hoeft te houden met de behoeften van de Sims. Er blijven nog wat kleine mogelijkheden uit de uitbreidingspaketten uit De Sims 2 over, zoals: de leeftijd 'jong-volwassen', de inventaris en mobieltjes , auto's en restaurants , bladeren harken en vissen) en tandenpoetsen en plafonds zullen er wel in zitten, maar de grote mogelijkheden, zoals huisdieren zitten er niet in.

Carrière

Er zijn twaalf carrières beschikbaar (rechtsgeleerdheid, criminaliteit, militaire dienst, wetenschap, politiek, journalisme, bedrijfseconomie, entertainment, kookkunst, geneeskunde, sport en tuinieren). Elke carrière heeft een gebouw in de wijk. De speler kan de Sims naar die gebouwen volgen, maar kan niet in de gebouwen kijken. Wel kan hij het gedrag van de Sim tot op zekere hoogte beïnvloeden, want net zoals bij eerdere spellen zullen er zich mogelijkheden tot promotie voordoen.
Binnen de carrière zijn er verschillende banen: Twee Sims in dezelfde carrière op hetzelfde niveau hoeven niet per se dezelfde baan te hebben.

Creëer-een-Sim

Creëer-een-Sim is het onderdeel waarin de speler zelf zijn Sims kan maken. Sims kunnen nu een hoop eigenschappen meer krijgen dan in de eerdere spellen. Hierdoor kun je nog uniekere Sims maken. Ook kan de speler nu zelf de schoenen en eventueel hoofddeksels en handschoenen kiezen.
In de eerdere spellen kon de speler zijn Sim alleen dik of dun maken, maar in De Sims 3 kunnen de armen en benen en het lichaam apart worden aangepast, zo kan de speler een Sim maken met dikke benen en gespierde armen. In de Sims 2 waren er maar 3 lichaamstypes (dik, normaal, fit), maar als een Sim te weinig in beweging is en teveel eet, wordt hij geleidelijk aan dikker. Ook met huidskleur is dit, de speler hoeft niet meer te kiezen uit vier huidskleuren, maar kan de huid lichter of donkerder maken naar eigen smaak. Ook bij het haar zijn meer mogelijkheden dan de vier hoofdkleuren en er zijn meer kapsels beschikbaar. Ook krijg je als je je aanmeldt op de website 'SimPoints' hiermee kan je dingen kopen O.A voor je Sim (kleding en haar) maar ook voor je huis (Meubels,Ramen En Interieur)

Persoonlijkheid

De configuratie van de persoonlijkheid van een Sim is ingewikkelder gemaakt. Bij De Sims 2 kreeg je 20 punten per Sim, die je allemaal moest toewijzen, dat is nu veranderd. Als peuter krijgt een Sim 2 karaktertrekken, als een kind 3, als een tiener 4 en als jong-volwassene 5, die de Sim voor de rest van zijn leven houdt.
Er zijn tachtig unieke karaktertrekken. Zoals: slecht, humor, charismatisch, eenzaam, buitenmens, feestbeest, verlegen, onhandig, atletisch, heethoofdig, gelukkig en gestoord. Het is niet mogelijk om twee karaktertrekken te kiezen die elkaar tegenspreken (zoals dapper en angstig).

Bron: Wikipedia:Sims3

De Sims Store

Net zoals bij De Sims 2 zit er nu ook weer een mogelijkheid om dingen te sharen met de community. Tevens kun je nu ook dingen kopen door middel van Sim Geld. In de verschillende forum's word dit systeem al heel erg afgekraakt.. De objecten zijn te duur (2000 Sim Punten zouden 24 Euro gaan kosten). Bovendien gooide EA met de release the SimStore al vol met dingen die al lang in het spel hadden kunnen zitten. Gelukkig is het nu niet meer lang wachten voordat de MOD community nieuwe dingen gaat maken.

Systeemeisen PC / MAC

THE SIMS 3 MINIMUM HARDWARE REQUIREMENTS

FOR WINDOWS XP
* Windows XP (Service Pack 2)
* 2.0 GHz P4 processor or equivalent
* 1 GB RAM
* At least 6.5 GB of hard drive space with at least 1 GB additional space for custom content
* 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0

FOR WINDOWS VISTA
* Windows Vista (Service Pack 1)
* 2.4 GHz P4 processor or equivalent
* 1.5 GB RAM
* At least 6.5 GB of hard drive space with at least 1 GB additional space for custom content
* 128 MB Video Card with support for Pixel Shader 2.0

For computers using built-in graphics chipsets, the game requires at least:
* Intel Integrated Chipset, GMA X3000 or above.
* 2.6 GHz Pentium D CPU, or 1.8 GHz Core 2 Duo, or equivalent
* 0.5 GB additional RAM

SUPPORTED VIDEO CARDS
NVIDIA GeForce series
FX 5900, FX 5950
6200, 6500, 6600, 6800,
7200, 7300, 7600, 7800, 7900, 7950
8400, 8500, 8600, 8800
9600, 9800, GTX 260, GTX 280

ATI Radeon™ series
9500, 9600, 9800
X300, X600, X700, X800, X850
X1300, X1600, X1800, X1900, X1950
2400, 2600, 2900
3450, 3650, 3850, 3870,
4850, 4870
Intel® Extreme Graphics
GMA X3x00 series

Trailer

Updates

18/5: Collector's Edition bevat méér dan oorspronkelijk aangegeven: zojuist aangepast.
15/6: Topic geupdate door Stronkie, thnx!

Links

Offical Sites

http://www.thesims3.com

Modding Sites

http://linna.modthesims.info/
http://www.thesimsresource.com/programs/browse

Reserved

[Voor 94% gewijzigd door bobwarley op 15-06-2009 19:47]

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik ben benieuwd hoe deze versie zich gaat houden op het moment dat je veel sims en object tegelijkertijd op je scherm hebt staan. 1 en 2 werden dan vaak behoorlijk traag, hopelijk is dat in deze versie wat minder.
Vind het altijd wel een vermakelijk spel moet ik zeggen, beetje huisjes bouwen is altijd grappig.

De systeemeisen valle allezins mee in ieder geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HlpDsK
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Ben ik nou raar als ik nooit verder ben gekomen dan mijn Sims zo gruwelijk mogelijk aan hun einde te laten komen?

Specs | Backup or die!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bobwarley
  • Niet online
HlpDsK schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:27:
Ben ik nou raar als ik nooit verder ben gekomen dan mijn Sims zo gruwelijk mogelijk aan hun einde te laten komen?
Zoals de fire trap? :P

Zo'n manier van spelen doet me weer gelijk denken aan Dungeon Keeper! Daar kon je ook geloof ik ook martel materieel neerzetten en evil spelen.

[Voor 8% gewijzigd door bobwarley op 18-05-2009 17:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18-11 19:08

trixx

-CTU- SuiZide

Mocht je nog wat NL tekst en uitleg willen maken in je TS hier staat wat info van EA zelf.

http://www.electronicarts.nl/games/13749,pccd/KeyFeatures/

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• warp
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Nee hoor. Zwembaden zonder trapjes, huizen zonder deuren en sanitair.... O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Ik heb me ooit voorgenomen alleen nog maar te gamen op de Xbox 360, maar damnit het begint nu wel weer te kriebelen. Ben benieuwd hoe de performance is met OSX.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miss_Stranger
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13-05 12:53

warp schreef op maandag 18 mei 2009 @ 17:41:
Nee hoor. Zwembaden zonder trapjes, huizen zonder deuren en sanitair.... O-)
Zeker niet raar. ;)
Om The Sims "volgens normale game verloop" te spelen, ging bij mij na enkele uurtjes ook stierlijk vervelen. ;(

:: Second Place Is First Place Loser ::

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bobwarley
  • Niet online
HQ filmpje met gameplay:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=v7P96spczWo]

[Voor 7% gewijzigd door bobwarley op 18-05-2009 19:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Infinchible
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20:23
Filmpje is niet meer beschikbaar door EA. Ik zou wel precies willen weten wat ze nu veranderd hebben aan het spelen met de sims. Hoe de behoeftes en dergelijke zich uiten van de sims, dat zou nu heel anders gedaan zijn. Hopelijk hebben ze nu ook de gedachten en dergelijke meer uitgewerkt, dat lijkt me wel heel leuk. Ik zal hem straks even testen en dan geef ik hier wel een mini-reviewtje.
Ik en mijn vriendin hebben ons nog wel een redelijke tijd vermaakt met the Sims 2. Kijken of het hiermee ook lukt. :)

Rig | Diablo3 | Hardloopblogje

Acties:
  • 0Henk 'm!

• !GN!T!ON
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 01-12 10:18
wat ik zo apart vind is dat als dit "het belangrijkste spel van het jaar is" ik er nog maar 1x van gehoord heb en dat is via holoris blog net 5 minuten geleden....

het word iig niet bepaald gemarket door EA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bobwarley
  • Niet online
!GN!T!ON schreef op maandag 18 mei 2009 @ 21:26:
wat ik zo apart vind is dat als dit "het belangrijkste spel van het jaar is" ik er nog maar 1x van gehoord heb en dat is via holoris blog net 5 minuten geleden....het word iig niet bepaald gemarket door EA.
Ik heb over de stilte rond deze game al eerder op mijn blog geschreven. Ik verwijs je graag door naar mijn post daarover: Random Bits: The Sims 3: Hoe staat er mee?

Het klopt dat er weinig hype rond de game hangt, als je het bijv. vergelijkt met GTA en Spore. Hoewel andere gamesites wel degelijk het eea over Sims 3 verspreiden, zie bijvoorbeeld recentelijk: http://www.google.nl/sear...gold%22&btnG=Zoeken&meta=
(dat T.net dit nieuws niet heeft opgepikt, heb ik ook over geblogged)

Overigens wie zegt dat dit het 'belangrijkste spel van het jaar is' ? Ik in ieder geval nooit.

Wèl heb ik geschreven dat het "een van de belangrijkste spellen van de PC" van het jaar is, maar dat is heel wat anders dan "het belangrijkste spel van het jaar".

Overigens waarom de Sims 3 een van de belangrijkste van het jaar is voor de PC, wil ik je graag nog even wijzen op wat feiten:
The Sims was first released on February 4, 2000. By March 22, 2002, The Sims had sold more than 6.3 million copies worldwide, making it the best-selling PC game in history;[1] the game has shipped 16 million copies worldwide as of February 7, 2005.[2] Since its initial release, seven expansion packs and a sequel, The Sims 2 (with its own expansion packs), have been released. A third game, The Sims 3, is currently under production, due for release on 2nd June 2009. The Sims has won numerous awards, including GameSpot's "Game of the Year Award" for 2000. 'The Sims' franchise also holds the record for best-selling games franchise of all time, with more than 100 million copies of Sims 1, Sims 2, all expansion and stuff packs being sold worldwide to date.
bron: Wikipedia: The Sims

Niet veel PC (!) spellen doen dat na. En zo was Sims 2 (niet hierin gemeldt als zijnde) de best verkochte game van 2004 voor de PC toen hij uitkwam.

Maar niet alleen goede, zo niet de beste verkochte game ooit voor de PC, hebben de Sims 1 en 2 ook altijd critical acclaims gescored.

http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/sims (92%)
http://www.metacritic.com/games/platforms/pc/sims2 (90%)

Wat ook nog eens bijdraagt is dat Will Wright achter de game zit (nu: zat). Een heel bekende uit de PC industrie.

Overigens, ik wacht ook liever op o.a. Starcraft 2. Ik ben nooit een echte 'the sims' speler geweest, maar ik ben zeker wel benieuwd naar nummer 3. Gewoon om te zien wat er allemaal nieuw aan toegevoegd is en veranderd. Het is een van de belangrijkste PC titels van dit jaar. Die wil ik toch even gespeeld hebben. (net als bv Spore, ook al boeide me die niet langer dan een uur - ik speel uberhaupt weinig tot geen games meer).

[Voor 84% gewijzigd door bobwarley op 18-05-2009 22:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 01-12 08:16
Ik vind het alweer jammer dat er geen multiplayer lan functie aanwezig is.

't lijkt me wel wat om dit spel een keer op 2 pc's tegelijk te spelen..
Dat je beide een character bent bijv.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-12 16:49
Het is wel weer even leuk maar toch vind ik er te weinig verschil in zitten tussen Sims 2. Ook zijn de graphics niet veel beter. Wel is de gameplay er wat op vooruit gegaan, je kan nu veel vrijer door de hele stad lopen. Je sim heeft nu ook een inventory en een GSM wat wel leuk is. Misschien moet ik nog wat verder spelen om de echte veranderingen te vinden maar ik vind het nou niet zoveel beter dan het laatste deeltje.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Thijs_O

Passion4curtainz

Ik heb alleen nog even in de 'living' modus gespeeld, en ik vind het allemaal best aardig tot nu toe. Sowieso is het allemaal wat overzichtelijker (bij De Sims 2 zat ik helft van de tijd in pausemodus om alles bij te houden) en ook is de nieuwe interactie, bijvoorbeeld bij de werkende Sims, een goede verbetering. Evenals nieuwtjes zoals het handmatig verbeteren van je sanitair bijvoorbeeld. :P

GSM is ook handig, maar jammer dat het niet werkt door bijv. op je character te klikken. Eerst naar je inventaris gaan elke keer maakt het wat ontoegankelijker.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BereND
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 29-08-2016

BereND

Post hier je onzin

Wie niks bewaart, is ook nooit wat kwijt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 00:10

TommyGun

Stik er maar in!

Yup. Lekker vroeg, dat dan weer wel. M'n dinnetje is weer blij :*)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xbox2go
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 05-08-2014
Ik denk dat ik de collector´s edition ga kopen, lijkt me leuk spel :)

YouTube Kanaal http://www.youtube.com/user/Max86Mad http://www.ebay.nl/usr/max24nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is Sims 3 nou echt veel zwaarder voor je PC dan Sims 2?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 00:10

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
Sims 3 is iets zwaarder

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Instaleren duurt iniedergeval wel een eeuwigheid :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-11 22:04

Brons

Fail!

Zo, heb ik weer iets om mijn vriendin bezig te houden. Ze speelt op dit moment nog steeds Sims 1 omdat ze Sims 2 nooit zo leuk vond. Ze doet dit al een aantal jaren en als haar laptop opnieuw windows erop krijgt moeten haar Sims altijd mee :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zelfde geldt voor mijn vriendin, speel het zelf ook wel es maar ben er snel op uitgekeken. M'n vriendin speelt het uren lang.

Installatie ging op m'n laptop redelijk snel, maar wel via een gemountte ISO.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 19:35

Hakker

a.k.a The Dude

nou Sims 3 is idd heel wat zwaarder dan Sims 2 waarvoor weet ik niet wat grafisch is het er niet echt op vooruit gegaan. Als ik alles op Max zet krijg ik Far Cry 2 achtige taferelen met mijn systeem en die voldoet ruim aan de aanbevolen systeemeisen.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ranewen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 04-09-2020
Lijkt me heerlijk, de nieuwe sims. Van wat ik er van begreep zijn er wel degelijk meer mogelijkheden mbt gedachten, ambities, beroepen etc. De Sims is echt zo leuk en verslavend, maar het blijft me vervelen als je echt een gezin hebt gemaakt, je als een zotje aan het klikken bent om iedereen op tijd naar school/werk te krijgen :+ Ik zou het heel leuk vinden als de tijdverdeling in de Sims 3 net wat realistischer is, dat opstaan of eten bijvoorbeeld niet meer een uur of langer duurt. Het wordt na een tijdje echt moeilijk om ze blij te houden :+

Ik ga het spel wel kopen denk ik, jammer alleen dat de uitbreidingspakketten ook zo duur zijn. Ik wacht iig even met het opnieuw installeren van Sims 2, eerst maar even afstuderen, lijkt me veiliger :+

Overigens vond ik 2 echt een super vooruitgang tov 1, dat was echt beperkt en grafisch niet zo tof. Scheelt ook dat ik inmiddels een betere pc had bij 2, die kon het allemaal net wat makkelijker aan :P
Heb nu sinds 3 dagen een iMac staan, dus nieuwe spel moet geen probleem zijn denk ik.

[Voor 16% gewijzigd door Ranewen op 19-05-2009 14:46]

If you can't write, there is nothing left.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bobwarley
  • Niet online
Ranewen schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:45:

Ik ga het spel wel kopen denk ik, jammer alleen dat de uitbreidingspakketten ook zo duur zijn. Ik wacht iig even met het opnieuw installeren van Sims 2, eerst maar even afstuderen, lijkt me veiliger :+
Heb je alvast een leuke cadeau om te vragen aan iemand voor je afstuderen! The Sims 3 (Collector's Edition)

[Voor 4% gewijzigd door bobwarley op 19-05-2009 14:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ranewen
Hahaha ja daar zeg je wat!
Helaas heb ik de twee belangrijkste cadeaus al gehad (beetje mosterd voor de maaltijd, zeg maar; hoe denk je dat ik aan mijn iMac kom ;) ), maar ik kan het geld dat ik (hopelijk) krijg wel hier bijleggen misschien :)

/offtopic

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: april 2008
  • Niet online
Je kan ook een sims 3 promo-disc gratis halen bij bartsmit/intertoys dat soort zaken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heb hem net even gespeeld :) Ziet er erg leuk uit, en ja, het is weer vreselijk uitgebreid.
Nog veel meer opties :) Zal binnenkort wat meer dingen posten :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bobwarley
  • Niet online
Ranewen schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 15:30:
Hahaha ja daar zeg je wat!
Helaas heb ik de twee belangrijkste cadeaus al gehad (beetje mosterd voor de maaltijd, zeg maar; hoe denk je dat ik aan mijn iMac kom ;) ), maar ik kan het geld dat ik (hopelijk) krijg wel hier bijleggen misschien :)

/offtopic
Zo veel spellen zijn er niet voor de iMac en aangezien je toch wél op z'n minst één spel op je computer nodig hebt voor je ontspanning: want computers zijn niet all work and no play toch. Nou dan moet dat Sims 3 er wel op komen, want 1 en 2 vond je ook al leuk, hahaha, yahooo ! :)

nb: zou je ons ook willen laten weten t.z.t. hoe het spel draait op de iMac? Thanks!

[Voor 11% gewijzigd door bobwarley op 19-05-2009 18:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:40

Pubbert

random gestoord

Ik heb hem ook getest, ziet er wel leuk uit, graphics niet veel verbeterd, mogelijkheden wel.

Ik heb iets raar, elke trap die ik uitkies heeft ontzettend artifacts, bij andere games geen last van, erg raar.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thijs_O

Thijs_O

Passion4curtainz

Andere mensen die last hebben van spontane crash-to-desktop bij het opslaan? Soms gaat saven goed, soms krijg ik een foutcode (12 of 13) en kan ik verder spelen maar niet saven en soms stopt 't spel gewoon bij 't saven zonder melding ofzo. :(

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StijnBos
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 12-05-2014

StijnBos

Duitse beursbabe :)

Ik heb echt continu artifacts. Meer mensen die hier last van hebben?

[Voor 39% gewijzigd door StijnBos op 19-05-2009 21:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bobwarley
  • Niet online
StijnBos schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 21:19:
[afbeelding]
In: My Documents/Electronic Arts/Sims 3 staat een configfile, misschien valt daar iets mee te tweaken? Maak wel eerst een backup van het configbestand.

Je hebt je PC toch niet ge'OCed of Windows 7 RC draaien? Maar beter maak je als er meer mensen met het probleem rondlopen een SPV-topic van. Ik wil dan wel een link opnemen in de TS naar dat 'problemen & vragen' topic. Dan blijft deze lekker schoon met de gameplay zelf.

Overigens op een ander forum werd niets vermeldt van evt. artifacts.
Wel dat bijna iedereen het spel beter vindt dan Sims 1 en 2! En vergeet ook niet dat er nog een hoop downloadable content aankomt.

[Voor 36% gewijzigd door bobwarley op 19-05-2009 21:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 27-11 21:56

djidee

Mr. Slungel

Hij is bij mij vreselijk donker, vooral indoors... Vermoed Win7 als schuldige.. Misschien wat spelen met shaders/shadows&lightning.. Jammer dat je hem dan moet rebooten

Verder ziet ie er leuk uit, aardig wat mogelijkheden, wat flexibeler met bepaalde zaken inrichten en voor elkaar krijgen... Alleen een mooie open keuken gaat nog altijd moeizaam bij mij... Kookeiland etc werkt ook nooit lekker.. (wordt altijd lelijk)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BackSlash
  • Laatst online: 18:44
[afbeelding]
Ik heb niet van die kraters in de grond, wel van die "toxic waste oplichtende bomen". Ik heb al verschillende grafische opties naar beneden bijgesteld, maar ik heb de oorzaak nog niet gevonden. Als iemand een oplossing heeft... hoor ik die graag!

edit:

Dit bedoel ik dus:

Allemaal rare bomen.

Maar ingame (inhouse) wel normaal beeld.

Vreemd trouwens dat de screenshots vrij donker zijn, ingame is het een stuk lichter :) Ik draai overigens op XP.

[Voor 25% gewijzigd door BackSlash op 19-05-2009 23:19]

Desktop werkkamer: Ryzen 7 5800X / 32GB / RTX 3080 / triple 5K monitors || Woonkamer: iMac Retina 5K / 27” Late 2015 || HTPC: Core i7 3770 / 8GB || Macbook Pro Retina 15,4" Late 2013 || Synology DS415+ / 8GB / 14TB || iPhone 12 Mini || iPad Pro 10.5"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miss_Stranger
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13-05 12:53
[afbeelding]
Misschien kun je de boel met nHancer wat opleuken?

:: Second Place Is First Place Loser ::

• Thijs_O

Thijs_O

Passion4curtainz

Na wat verder spelen zijn me weer wat dingen opgevallen:

1] Het is wel heel erg simpel om snel carrière te maken nu je geen vaardigheidspunten meer hoeft te halen. Ik zat binnen no-time op lvl 10 met flink inkomen en al.
2] Het gebrek aan mogelijkheden om naar binnen te gaan vind ik toch jammer. En dan bedoel ik dus het binnengaan van winkels, restaurants e.d. Je ziet er niets van, terwijl je zelfs bij De Sims 1 & 2 alles gewoon kon zien. Beetje jammer, maar dat stoppen ze vast in een uitbreidingspakket. :(

• Santax
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-01-2018
@thijs, heb jij dan echt last van uitbreidingen aangezien je deze korte recensie kon schrijven?
Zelf heb ik de demo even gezien bij een vriend (!) en het lijkt me wel leuk. Wat me opviel is dat de beeldkwaliteit stukken lager is dan de Sims 2 op hetzelfde systeem maar dat is opzich niet vreemd gezien de grote steden. Wat me ook opviel is dat de laadtijden aanzienlijk lager liggen, zelfs op dat systeem. Ik kan niet wachten tot hij in de winkels ligt :D Nu alleen nog een manier vinden om mijn vriendin ervan te weren... Anders zou het wel eens een hele eenzame zomer kunnen worden voor me :'(

• bobwarley
  • Niet online
Thijs_O schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 00:10:
Na wat verder spelen zijn me weer wat dingen opgevallen:

1] Het is wel heel erg simpel om snel carrière te maken nu je geen vaardigheidspunten meer hoeft te halen. Ik zat binnen no-time op lvl 10 met flink inkomen en al.
Daar was ik ook al bang voor! Dat gebeurde ook met Simcity Societies. De gedachte lijkt wel dat Sim games zou eenvoudig mogelijk moeten zijn zodat iedereen het kan spelen, vroeger was dat wel anders. Simcity 1, SimFarm, SimLife e.d. waren nou niet bepaald gemakkelijk. Ik zag zelfs ergens staat dat deze game vanaf 3+ jaar al geschikt is. Maar dat te gemakkelijk maakt het juist voor de iets serieuzer speler minder leuk idd. Is er in de 'opties' niet iets van difficulty in te stellen?
2] Het gebrek aan mogelijkheden om naar binnen te gaan vind ik toch jammer. En dan bedoel ik dus het binnengaan van winkels, restaurants e.d. Je ziet er niets van, terwijl je zelfs bij De Sims 1 & 2 alles gewoon kon zien. Beetje jammer, maar dat stoppen ze vast in een uitbreidingspakket. :(
Klopt! En als Downloadable Content uiteraard. In de boxed versie krijg je als je de gameregistreert met je uniekecode btw direct $10 aan Simpoints om nieuwe dingen te kunnen kopen in de Simstore, als ik me niet vergis.

[Voor 3% gewijzigd door bobwarley op 20-05-2009 09:03]

• Pubbert
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 18:40

Pubbert

random gestoord

[afbeelding]
Ik heb hetzelfde, als ik in huizen de trap weghaal, zijn de artefacts weg.

Wat trouwens raar is, mijn vriendin heeft een eigen useraccount op mijn PC, en onder haar account werkt het wel gewoon!

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Wat mij opviel was dat bij opties de lifetime van je sim in te stellen is.. Ging mij in sims2 vaak wat te snel met het ouder worden (aging off werd ook regelmatig gebruikt). Nu kun je de lifespan zelf instellen en het is gewoon een vinkje met Aging off.. Wel netjes imho :9

Ik vind de extra vrijheid die je hebt bij het bouwen (schuine paden / parkeerplaatsen ed) wel fijn, meer mogelijkheden dan in Sims2... Verder moet ik de interactie ed nog uitzoeken met anderen, eigenlijk alleen nog maar aan het bouwen geweest... Mis wel dingetjes kwa items/uitgebreidheid enzo, maar altijd in het hoofd houden dat sims2 vol met uitbreidingen hing, dus dat zal nog wel komen...

"Mekker, blaat"

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Zag ik nou goed dat er geen goedkoop koffiezetapparaat in het spel zit? :(

• Crashman
  • Laatst online: 09-11 15:23
BackSlash schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 23:10:
[...]

Ik heb niet van die kraters in de grond, wel van die "toxic waste oplichtende bomen". Ik heb al verschillende grafische opties naar beneden bijgesteld, maar ik heb de oorzaak nog niet gevonden. Als iemand een oplossing heeft... hoor ik die graag!

edit:

Dit bedoel ik dus:
[afbeelding]
Allemaal rare bomen.

[afbeelding]

Vreemd trouwens dat de screenshots vrij donker zijn, ingame is het een stuk lichter :) Ik draai overigens op XP.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Draai zelf Windows 7 RC1. Heb een ATI HD4870X2. Zag net pas dat catalyst 9.5 uit was, heb deze nog niet geprobeerd. Dat zal ik vanavond even doen.

Het gekke is, dat wanneer ik de game voor het eerst startte, deze artefacts er nog niet waren, daarna heb ik alles op high gezet en de resolutie op 1680x1050.

Verder stiekem toch best wel grappig spel. Moet alleen zorgen dat mijn zusje het niet te zien krijgt :o

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• Fikkie007
  • Laatst online: 20:48
djidee schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 10:12:
Wat mij opviel was dat bij opties de lifetime van je sim in te stellen is.. Ging mij in sims2 vaak wat te snel met het ouder worden (aging off werd ook regelmatig gebruikt). Nu kun je de lifespan zelf instellen en het is gewoon een vinkje met Aging off.. Wel netjes imho :9
Waar kan je dit uitzetten? Vind dat ouder worden zo irritant. Verder weer een leuk spel, niets nieuws ofzo verder. Zal over 2 weken ook wel weer vervelen, maar goed!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Fikkie007 schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 11:44:
[...]

Waar kan je dit uitzetten? Vind dat ouder worden zo irritant. Verder weer een leuk spel, niets nieuws ofzo verder. Zal over 2 weken ook wel weer vervelen, maar goed!
Bij de opties.

Heb gister ook even gekeken naar het spel, ziet er goed uit! Ben blij dat het laden van de buurt e.d. en het afsluiten veel sneller is. Objecten schuin kunnen neerzetten is ook leuk.

• omgwtfbbq
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 30-11 22:14
[...]

edit:

Dit bedoel ik dus:
[afbeelding]
Allemaal rare bomen.

[afbeelding]

Ik heb hetzelfde als jij, alleen heb ik ook nog last van clippende kleding op de sims zelf. Grafische kwaliteit omlaag gooien helpt niet, en ben bezig met andere dingen te vinden die het op zouden kunnen lossen.

Ik heb deze problemen op het volgende systeem:
E6750 @ 3,5Ghz
4GB PC8500 Crucials
Ati 4870 op Catalyst 9.4
Windows Vista Ultimate 32bits

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 22:42

Player1S

Formerly known as L1nt

Ik neem aan dat beide met de minder legale versie aan het stoeien zijn.
Kan het niet de aangepaste exe zijn? Bij bijvoorbeeld FM zat er ook iets in waardoor een gekraakte versie problemen veroorzaakte.

Player1s Twitch

• Thijs_O

Thijs_O

Passion4curtainz

Santax schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 05:11:
@thijs, heb jij dan echt last van uitbreidingen aangezien je deze korte recensie kon schrijven?
Ik snap je vraag niet echt. :P Ik vind het in ieder geval jammer dat je nu niet mee kan kijken als je Sim bijv. een restaurant binnen gaat. Dat kon bij Sims 1 (vanaf Hot Date) en Sims 2 wel gewoon, dus waarom dat nu niet meer mogelijk is snap ik niet. Enige theorie die ik heb, is dat dit later pas wordt toegevoegd in een uitbreidingspakket. Als dat echt zo is dan heb ik nu voor het eerst het idee dat ze een cruciaal spelonderdeel bewust hebben weggelaten om later voor extra $$$ toe te voegen. :(
Holoris schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 08:22:
[...]

Daar was ik ook al bang voor! Dat gebeurde ook met Simcity Societies. De gedachte lijkt wel dat Sim games zou eenvoudig mogelijk moeten zijn zodat iedereen het kan spelen, vroeger was dat wel anders. Simcity 1, SimFarm, SimLife e.d. waren nou niet bepaald gemakkelijk. Ik zag zelfs ergens staat dat deze game vanaf 3+ jaar al geschikt is. Maar dat te gemakkelijk maakt het juist voor de iets serieuzer speler minder leuk idd. Is er in de 'opties' niet iets van difficulty in te stellen?

[...]

Klopt! En als Downloadable Content uiteraard. In de boxed versie krijg je als je de gameregistreert met je uniekecode btw direct $10 aan Simpoints om nieuwe dingen te kunnen kopen in de Simstore, als ik me niet vergis.
Simcity Societies vond ik een ramp en daar zou ik het niet mee willen vergelijken, maar ik vind het wel raar dat de vaardigheden niet langer nodig zijn voor promotie. Dat was bij vorige delen gewoon zo essentieel: gaandeweg kreeg je een promotie, kreeg je wat meer geld, kon je je huis verbouwen etc. Nu heb ik gewoon eerst in het goedkoopste huisje binnen drie ingame weken mezelf opgewerkt tot LVL 10 van de 'Zaken' tak et voila, mijn 'levenswens' is vervuld. :?

Maargoed, mijn Sim werkt nu 9 uur per week voor een lekker salaris dus ik zal me eens storten op de andere 'werkmogelijkheden'. Het is dus mogelijk om een aandeel te kopen van een bedrijf in het dorp en je kan het zelfs uitkopen. Ik heb voor $18,000 de lokale McDonalds uitgekocht dus ik ben benieuwd of dat nog een leuk inkomen of mogelijkheden biedt.

Ik moet trouwens zeggen: ik vind de spelwereld klein. Je hebt slechts één wijk met een centrum en wat huizen en that's it. Ook kan je bij het bewerken van de stad niet meer de vrijheid gebruiken die je bij bijv. Sims 2 had. Je kan niet overal een leeg kavel neer zetten en gaan bouwen, dat vind ik erg jammer. So much voor de strandhut. :(

Conclusie: Ik ben bang dat je nogal snel raakt uitgekeken op dit spel. Meer dan de vorige delen. Je hebt je baan in no time, het geld stroomt dan binnen en als je huisje eenmaal geperfectioneerd is dan kan je enkel nog wat spelen met het maken van een mooie familie e.d. En omdat de spelwereld beperkt is, biedt dit ook weinig lange-termijn mogelijkheden.

• BackSlash
omgwtfbbq schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 13:20:
[...]

Ik heb hetzelfde als jij, alleen heb ik ook nog last van clippende kleding op de sims zelf. Grafische kwaliteit omlaag gooien helpt niet, en ben bezig met andere dingen te vinden die het op zouden kunnen lossen.

Ik heb deze problemen op het volgende systeem:
E6750 @ 3,5Ghz
4GB PC8500 Crucials
Ati 4870 op Catalyst 9.4
Windows Vista Ultimate 32bits
Nu je het zegt, dat kapsel van mijn poppetje zag er ingame ook wel een beetje vreemd uit... alsof je er half door zijn haar heen kon kijken... Dus dat heb ik denk ik ook. Wel vreemd. Ik heb overigens de Reloaded versie, misschien dat het daar mee te maken heeft? Eens kijken of Catalyst 9.5 helpt (ik heb ook een Radeon 4870).

Desktop werkkamer: Ryzen 7 5800X / 32GB / RTX 3080 / triple 5K monitors || Woonkamer: iMac Retina 5K / 27” Late 2015 || HTPC: Core i7 3770 / 8GB || Macbook Pro Retina 15,4" Late 2013 || Synology DS415+ / 8GB / 14TB || iPhone 12 Mini || iPad Pro 10.5"

• Xbox2go
@Thijs Geloof mij dat er extra dorpen etc bijkomen met uitbreidingen zoals bij de vorige delen ook zo was.

YouTube Kanaal http://www.youtube.com/user/Max86Mad http://www.ebay.nl/usr/max24nl

• Brons

Brons

Fail!

Tsja, daar verdienen ze nou eenmaal veel geld mee. Expansions met relatief weinig inhoud voor een goede prijs.

• StijnBos

StijnBos

Ik gebruik Vista maar zo te zien zijn de mensen met problemen de mensen met een Ati grafische kaart? Ik wel namelijk.
Daarnaast vind ik het spel een beetje tegenvallen. Vooral de ontiegelijk lelijke zooi waar je je huis mee moet inrichten. Ziet er niet uit :S

• KillerDream
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:09
Snap zo niet waarom het spel als makkelijk wordt geschouwd. Ben nu 3 weken met een Sim bezig en die verdient nu $60 per uur na een aantal promoties bij de politie en werkt 6 uur op een dag.

Dat geld verdienen gaat hier dus niet zo snel.

• Thijs_O

Thijs_O

Passion4curtainz

Tja, misschien een andere carrière kiezen?:P Als Politichef je 'levenswens' is kan je dat altijd later nog eens doen. Als je overschakelt naar Zaken zou het geld snel binnen moeten stromen. Ik zit nu al een tijdje op LVL 10 en heb sindsdien flink wat salarisverhogingen gehaald, verdien nu $600 per uur. En de verdiensten uit eigendom worden ook steeds beter; inmiddels 3 bedrijven volledig overgenomen. :)

Overigens wel dubieus: Het is als mannetjes-Sim mogelijk om te reproduceren ( :P ) met vrouwtjes-Sims zonder samen te wonen whatsoever. Mijn mannetjes-Sim heeft inmiddels vijf vrouwtjes-Sims van nageslacht voorzien, en dat nageslacht is allemaal halfbroer/zus van elkaar. Oftewel, na een tijdje wordt het wel een incestieuze boel in die Sims-stad. :')

• Maximized
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02:56

Maximized

En niet minimized

Eventjes het spel getest op een Mac Mini (2009, 9400M 265MB) en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben! Installeren ging vlot, en met alles op de laagste settings (maar wel een native resolutie van 1680 x 1050) is het nog goed speelbaar ook :) Ik heb het spel getest onder Mac OSX trouwens :)

Ik vind dat deze speelstijl echt 100x beter is dan The Sims 2. Dit verveelt niet zo snel, omdat je nu nog meer gestuurd wordt door het spel. Misschien dat er ook iets bestaat als te veel vrijheid in een spel hebben, en The Sims 3 lost dat mooi op door je laten focussen op een bepaald doel, aan de hand van wat voor Sim je hebt.

Ik dacht overigens dat de Sims zelf voor hun behoeften zouden zorgen? Ik meende dit ergens te hebben gelezen...

Desalniettemin een leuk spel! en mijn vriendinnetje ook weer blij :P

• Stronkie
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:47

Stronkie

Where wind is Trouble

Ik vind het heeeeeeeeel knap dat deze topic open blijft.. Bij mijn weten is het spel nog niet uit :)... Maarja Iedereen zou wel een minder legale versie van the sims spelen

De problemen die je hebt met een ati kaart komt door de drivers van ATI.. Ik heb dit met enkele spelen ook al gehad.. Maar nu ik terug gegaan ben naar Windows XP.. Heb ik niet zo veel last meer

• Ranewen
Kun je dat behoeften-ding niet aan- of uitzetten? In deel 2 bestaat er de optie 'free will', als je die aanzet doen ze waar ze zin in hebben (wat soms overigens uiterst frustrerend is).

• rCk
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 01-12 16:16
Stronkie schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 00:35:
Ik vind het heeeeeeeeel knap dat dit topic open blijft.. Bij mijn weten is het spel nog niet uit :)... Maarja Iedereen zou wel een minder legale versie van the sims spelen

De problemen die je hebt met een ati kaart komt door de drivers van ATI.. Ik heb dit met enkele spelen ook al gehad.. Maar nu ik terug gegaan ben naar Windows XP.. Heb ik niet zo veel last meer
Waarom zou dit topic gesloten moeten worden? Het gaat niet over dat iedereen illegaal speelt. Nee het gaat over het spel zelf. Zo lastig is het hier niet, zolang je het maar niet over illegale content e.d. gaat praten.

• omgwtfbbq
BackSlash schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 15:18:
[...]

Nu je het zegt, dat kapsel van mijn poppetje zag er ingame ook wel een beetje vreemd uit... alsof je er half door zijn haar heen kon kijken... Dus dat heb ik denk ik ook. Wel vreemd. Ik heb overigens de Reloaded versie, misschien dat het daar mee te maken heeft? Eens kijken of Catalyst 9.5 helpt (ik heb ook een Radeon 4870).
Laten we oppassen met wat we zeggen. Sommige dingen mogen niet ;) Ik spreek je wel even over DM :)

• Octopuz908
  • Laatst online: 28-11 11:32
[...]

edit:

Dit bedoel ik dus:
[afbeelding]
Allemaal rare bomen.

[afbeelding]

Probeer eens anti-aliasing uit te zetten in het spel. Daardoor ging het bij mij ook weg. Het ziet er wat minder uit dan maarja wel beter als die bomen ;)

• StijnBos

StijnBos

Ik heb gemerkt dat idd AA uitzetten een oplossing biedt voor de rare bomen en strepen. Maar wat ik nu merk is dat ik na een tijdje spelen allemaal artifacts krijg (witte puntjes) Dit komt echt niet door dat mijn kaart te heet wordt hij is namelijk ook niet overgeclocked ofzo. Vreemd :\ Bij spellen als GTA IV heb ik dit niet.

• BackSlash
Als AA in het spel wordt aangeduid als "zachte randen"... dan is dat niet de oplossing... die stond namelijk al uit. CCC 9.5 heeft overigens ook niks geholpen.

Zijn er eigenlijk wel mensen met een Ati kaart die zonder beeldfouten kunnen spelen?

[Voor 36% gewijzigd door BackSlash op 21-05-2009 10:45]

• Maximized

Maximized

En niet minimized

En EA heeft het weer geflikt:

EA sets Sims 3 store prices

Met andere woorden, je koopt dus een deel van een spel om vervolgens nog meer te betalen voor de rest. Er zitten erg weinig items in de game :'(

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 00:16

g0tanks

Moderator CSA
Jezus wat zijn die dingen duur. Bij het registreren van een account krijg je wel gratis $12, maar dan nog. :/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• DennusB
  • Niet online
Maximized schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:15:
En EA heeft het weer geflikt:

EA sets Sims 3 store prices

Met andere woorden, je koopt dus een deel van een spel om vervolgens nog meer te betalen voor de rest. Er zitten erg weinig items in de game :'(
In het spel zelf zitten al heeeel veel items hoor ?

• Cubic X
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:27
DennusB schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:34:
[...]

In het spel zelf zitten al heeeel veel items hoor ?
Niet waar. In De Sims 2 zaten veel meer items...weer goed werk van EA :P

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Cubic X schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:36:
[...]

Het viel mij ook al op ja dat er veel meer items in De Sims 2 zaten.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Komen er nog losse uitbreidingen of gaan ze alles via die store doen?

Nu is het ook een stap terug van Sims 2 met alle uitbreidingen naar een kale Sims 3 (geen huisdieren, seizoenen, enz).

[Voor 9% gewijzigd door jelmervos op 21-05-2009 11:43]

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Cubic X schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 11:36:
[...]

Inderdaad, qua inrichting zit er echt bijna niets in.

Net getrouwd met een vrouw die in een studentenhuis woonde, eigen huis verkocht, alle bewoners vermoord en het nieuwe huis verkocht. Cash >:)

• Egootje
  • Niet online
Ik ben best onder de indruk. Ben het waarschijnlijk na een paar dagen al beu maar het is over de hele lijn een veel dieper en minder frustrerend spel geworden. Mijn zus kan hier ongetwijfeld maanden spelplezier aan beleven.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Vind wel dat slapen/werk heel veel tijd kost, zet hem dan op de hoogste snelheid maar dan nog zit ik gewoon te wachten tot die kerel van mij terug is. Hij is alleen, is namelijk homo (gaat met z'n baas).

[Voor 7% gewijzigd door jelmervos op 21-05-2009 11:59]

• Maximized

Maximized

En niet minimized

Klopt het trouwens dat ik geen piano kan vinden? Ik heb een muzikale sim gemaakt, maar ik kan alleen die lelijke gitaar vinden.. Ik wil juist een piano virtuoso maken :P

Die vleugels bij The Sims 2 waren helemaal mooi :)

• Hakker
  • Laatst online: 25-11 19:35

Hakker

a.k.a The Dude

Werkelijk geen probs met artifacts met een C2D E6600, 2 Gb mem, Ati X1950 XTX (catalyst 9.3) en Vista SP1

Wat betreft de Store prijzen...KOLERE wat een uitbuiting is dat zeg.

[Voor 6% gewijzigd door Hakker op 21-05-2009 14:13]

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• Crashman
Bij mij heeft het uitzetten van ''Adaptive Ant-Aliasing'' in de CCC het probleem met de 'radioactieve' bomen opgelost. :)

Verder staat ingame alles op high en 1680*1050. Ik heb overigens een ATI HD4870X2 :)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• Brons

Brons

Fail!

Zijn eigen custom items mogelijk? Ik neem aan dat binnen een paar dagen de eerste gratis sets te downloaden zijn. Of zouden ze dat verboden hebben om er zelf meer aan te verdienen?

• outcast within
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 29-11-2014

outcast within

Nieuwe ondertitel

eens kijken of ik em aan de praat krijg op een schamele 7300gt

MaxBurn schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 21:50: Volgens mij snap je de hele opzet van GoT niet helemaal. We zitten hier om elkaar te helpen, maar niet om het wiel opnieuw uit te vinden of om luie mensen te helpen

• KillerDream
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:09
outcast within schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:33:
eens kijken of ik em aan de praat krijg op een schamele 7300gt
Moet lukken denk ik. Ik draai hem op een 6800 met alles op LOW.

• Thijs_O

Thijs_O

Passion4curtainz

In de categorie van items: heeft iemand een lift gevonden? :+

Zou toch wel jammer zijn als die ook is weggelaten. :X

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ik moet nu voor de directeur van waar mijn Sims werkt een lekkere groepsmaaltijd maken. Heeft iemand enig idee hoe ik doet moet doen? :P

• Crashman
g0tanks schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 17:30:
Ik moet nu voor de directeur van waar mijn Sims werkt een lekkere groepsmaaltijd maken. Heeft iemand enig idee hoe ik doet moet doen? :P
Ik heb precies dezelfde vraag. Ik heb al geprobeerd 'serve meal' te doen en in mijn inventory te stoppen, maar de 'deliver food' optie blijft grijs.

Misschien moet je meerdere maaltijden bereiden?

edit: net 3 maaltijden in mijn inventory gehad 1 nice en 2 normal. nog steeds niet af kunnen leveren.
Probeer nu een 'very nice' meal te krijgen aangezien dat in de beschrijving staat.

[Voor 17% gewijzigd door Crashman op 21-05-2009 18:07]

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ik ben nu aan het proberen meerdere maaltijden te maken, twee is zo te zien niet genoeg. :/

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik had hetzelfde probleem, verschillende maaltijden geprobeerd (ontbijt, lunch, diner), kon geen van alle afleveren... Dus hoe maak ik een groepsmaaltijd en waar???

• Thijs_O

Thijs_O

Passion4curtainz

Oh, dat is vrij simpel. Let goed op de opdracht: 'lekker'.

Ga naar de lijst met vaardigheden van je Sim. Bij de kookvaardigheid klik je op het icoontje rechts, zodat je het overzicht van die vaardigheid ziet. Dan zie je ook welke maaltijden jouw Sim kan bereiden en wat de kwaliteit daarvan is. Als je iets lekkers moet hebben, zorg dan ook voor iets van die kwaliteit.

Thuis bereiden (public area werkt niet) in de vorm van 'Maaltijd serveren'. Dan inderdaad in je inventory stoppen. Maar nu: Als de optie om af te leveren grijs is, houd de muis erop. De mouse-over geeft dan aan wat er mis is, in 9/10 gevallen: Verkeerde tijdstip. Dan kan je bijvoorbeeld alleen tussen 17.00 of 22.00 afleveren, dat soort dingen. Dit zien jullie waarschijnlijk over het hoofd. :)

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Geen een van de kwaliteiten van de maaltijden die ik kan bereiden is lekker, en ik moet het vandaag al afleveren. :/

• Thijs_O

Thijs_O

Passion4curtainz

Dan doe je een rechtermuisklik op de opdracht om 'em te annuleren. Geloof me, dat soort opdrachten krijg je nog heel erg vaak en als je ze eens skipt mis je niets. :)

Overigens is het wel heel leuk om te bouwen met al die nieuwe dingen. :D Nu al een tijd bezig met 'n huis en de mogelijkheden zijn echt ongelofelijk. Dertig manieren om een klok neer te zetten op een nachtkastje, zorgvuldig kiezen welke kleur de klink van het aanrechtkastje moet hebben, etc.

• bobwarley
  • Niet online
Thijs_O schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 19:07:
Overigens is het wel heel leuk om te bouwen met al die nieuwe dingen. :D Nu al een tijd bezig met 'n huis en de mogelijkheden zijn echt ongelofelijk. Dertig manieren om een klok neer te zetten op een nachtkastje, zorgvuldig kiezen welke kleur de klink van het aanrechtkastje moet hebben, etc.
Plaats eens wat screenshots ! (nu heeft iedereen met karma toch gratis ruimte op t.net, lekker makkelijk)

• Thijs_O

Thijs_O

Passion4curtainz

Printscreens worden behoorlijk veel donkerder dan ingame zo te zien. Ik ga eerst even het huis in kwestie afbouwen en zal dan wat screens maken en die in één keer in Photoshop wat lichter maken. :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hoe moet ik samenwonen/trouwen met een vrouw? Ik kan alles met een vrouw, tot o jaa aan toe. Alleen ik kan geen verkering vragen, samenwonen of trouwen. Wel kan ik met de vrouw in het gemeentehuis een kindje proberen te maken :S

Kan het komen omdat ik al een keer verkering heb gevraagd? Of omdat ik jongvolwassene ben?

• OCTheEagle
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 29-11 15:43
jelmervos schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:32:
Hoe moet ik samenwonen/trouwen met een vrouw? Ik kan alles met een vrouw, tot o jaa aan toe. Alleen ik kan geen verkering vragen, samenwonen of trouwen. Wel kan ik met de vrouw in het gemeentehuis een kindje proberen te maken :S

Kan het komen omdat ik al een keer verkering heb gevraagd? Of omdat ik jongvolwassene ben?
Gewoon nog beter je best doen :) . Blijf romantisch doen en op een gegeven moment komen de opties beschikbaar om samen te gaan wonen, verkering te vragen etc.

• Egootje
  • Niet online
Ik heb hetzelfde, kan niet trouwen of samenwonen. Meer zelfs, ik kan wel in de zetel en het bed kussen maar niet als ik rechtsta (dan kan ik alleen huggen.) Heb zelfs een kind bij iemand verwerkt maar dat kind gaat dan gewoon bij de moeder wonen. Ik heb een vermoeden dat het met de leak/crack te maken heeft, of dat het gewoon nog een bug is die gepatched moet worden.

• Crashman
:D ik ging vandaag vissen in de parkvijver. Vis ik ineens een tuinkabouter op! xD
Heb hem maar in mijn tuin gezet en Jeramie genoemd :P

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Lol, je hebt zelfs de optie om computers te overklokken in het spel. :P

http://i39.tinypic.com/2m3rzbk.png

edit: Net toen ik mijn spel op wilde slaan liep liep hij ineens vast, opnieuw gestart en het bleek dat de save corrupt was geworden. :| Toen ben ik even gaan kijken in de save map, zo te zien wordt er automatisch van elke save ook nog een backup gemaakt. :D

[Voor 50% gewijzigd door g0tanks op 21-05-2009 21:55]

• Thijs_O

Thijs_O

Passion4curtainz

Egootje schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:27:
Ik heb hetzelfde, kan niet trouwen of samenwonen. Meer zelfs, ik kan wel in de zetel en het bed kussen maar niet als ik rechtsta (dan kan ik alleen huggen.) Heb zelfs een kind bij iemand verwerkt maar dat kind gaat dan gewoon bij de moeder wonen. Ik heb een vermoeden dat het met de leak/crack te maken heeft, of dat het gewoon nog een bug is die gepatched moet worden.
It's not a bug, it's a feature. Ik heb de optie om samen te wonen al meerdere keren langs zien komen dus je doet gewoon niet hard genoeg je best. :P Dat je relatie maxed out is niet voldoende; je moet er heel wat interacties tegenaan gooien.

Het verwekken van een kind bij een ander lijkt me ook min of meer een feature. Opties zoals 'Mag ik blijven logeren?' lijken in ieder geval bedoeld om dat te ondersteunen. ;) Overigens kan dat op de lange termijn een schadelijk gevolg hebben: Mijn (mannelijke) Sim heeft nu al 20 kinderen verwerkt bij een zestal vrouwen, en die kinderen zijn dus allemaal familie. In de stamboom staan ze ook aangegeven als halfbroers/zussen.

Ik speel nu in de modus dat niemand ouder wordt, maar straks zet ik 'ouder worden' aan. Dan groeien al die baby's ook op, en zullen uiteindelijk volgens het natuurlijk verloop de huidige bevolking vervangen. Dan is iedereen familie van elkaar; lekker incestieus. ;)
g0tanks schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 21:43:
Lol, je hebt zelfs de optie om computers te overklokken in het spel. :P

[afbeelding]

edit: Net toen ik mijn spel op wilde slaan liep liep hij ineens vast, opnieuw gestart en het bleek dat de save corrupt was geworden. :| Toen ben ik even gaan kijken in de save map, zo te zien wordt er automatisch van elke save ook nog een backup gemaakt. :D
Ah, ik ben niet de enige. :P Regelmatig sla ik op aangezien die crashes bij het saven me echt irriteren. Vraagje: De backup-save bevat zeker niet de nieuwste save-informatie? A.k.a. je moet waarschijnlijk weer een stukje overnieuw spelen?

Nog even een screenie van het huis wat ik nu aan het bouwen ben, nog verre van af though. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Egootje
  • Niet online
Je hebt gelijk, na nog een paar keer proberen kon het opeens wel allemaal. Hangt ook allemaal flink af van de mood van je personage blijkbaar. En damn $249.000, ik ben nu level 10 journalisme en daar ga ik nog lang voor mogen sparen. :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StijnBos

StijnBos

Thijs_O schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 22:11:
[...]

Nog even een screenie van het huis wat ik nu aan het bouwen ben, nog verre van af though. :P

[afbeelding]
AH! Kan straks ook de hele buurt mee genieten als je sims aan het schijten is? (doe ik altijd xD)

Overigens vraag ik me af of het mogelijk is om weer schilderijen hoger of lager te hangen. Weet iemand of dat kan?

EN KAN IEMAND EEN FATSOENLIJK UITZIENDE SIM MAKEN? :@ Het lukt me niet! Ze zien er altijd idioot uit :S

[Voor 9% gewijzigd door StijnBos op 22-05-2009 08:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• omgwtfbbq
Thijs_O schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 20:12:
Printscreens worden behoorlijk veel donkerder dan ingame zo te zien. Ik ga eerst even het huis in kwestie afbouwen en zal dan wat screens maken en die in één keer in Photoshop wat lichter maken. :)
Ik heb dualscreen, ik alt-tab dus vrij veel uit Sims 3, en wat mij opvalt, is dat als ik van bureaublad terug alt-tab naar Sims, dat de brightness achterlijk omhoog word gegooit. Dit zou misschien verklaren waarom Screenshots dus zoveel donkerder worden dan ingame te zien is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Ik vroeg me gisteren af wat die groene pen was als je met je muis op een muur stond.. Maar dan kun je die hele muur een vak (of meer) naar buiten slepen, met behoud van vloer/wallpaints ed... Verdomd handig (zat het ook al in 2? Nee toch?)

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xbox2go
Ik speel nu met 1 vrouwtje die obv verliefd is op dr zus en andersom ook. Nu samenwonen :D

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee