Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 24-04 15:23
ericplan schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:49:
[...]

Die kosten worden natuurlijk opgebracht door veel minder rekeninghouders in vergelijking met de ING of Rabo.
Met een balans van 11,5 miljard euro, en elke maand 750.000 Triodossers x 3,50 € aan inkomsten inleggen, mag je toch anno 2020 verwachten dat Triodos toch iets meer investeert in hun app/privé rekeningen. Duurzaamheid en moderniteit moeten toch samen kunnen gaan. Maar misschien pas ik ook niet bij Triodos, dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03:43
Die Triodossers zullen lang niet allemaal een betaalrekening hebben. De maandelijkse inkomsten van de betaalrekeningen zullen dus heel wat lager zijn. En een balanstotaal zegt niet zo veel. Het klinkt als heel veel, maar bijvoorbeeld de volksbank heeft al een 5 keer hogere balans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:53

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Rubbergrover1 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:29:
Het is trouwens de vraag of de meerderheid van de 'doelgroep' er echt rouwig om is dat niet de meest nieuwe functionaliteit wordt geboden. Volgens mij zit je om andere redenen bij Triodos.
Dat bedoel ik dus :*)
een app :? wat moet ik daar mee? ik doe alle bankzaken op mijn laptop, lekker groot, zo,n scherm ;)
inderdaad zit ik om andere redenen bij Triodos, en dan is het salaris van zo,n topman 1 van de redenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-04 09:45
Datisraar schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:46:
Ik heb een rekening bij Bunq en las dat ruim 700.000 Nederlanders bankieren bij Triodos. Ben
voor duurzaamheid en dacht laat ik ook daar eens kijken, en heb een rekening daar geopend bij Triodos, voor 3,50 € per maand. Maar de rekening en app is erg basic. Geen snelle uitgaande Instant Payment overboekingen, betaalverzoeken kunnen sturen, Apple Pay ontbreekt, geen notificaties bij bijschrijven op je rekening en ook kunnen inloggen in de app met vingerafdruk ontbreekt. Is Triodos wellicht wat stil in de tijd (10 jaar?) blijven staan met de ontwikkeling en functionaliteiten in de app?
Persoonlijk mis ik geen van die zaken. Gebruik ze toch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 27-04 14:46
Voor mij was het ontbreken van dat soort zaken, juist een reden om over te stappen naar bunq.

Een jaar of zo geleden heb ik nog wel geprobeerd een beleggingsrekening te openen bij Triodos. Maar na meerdere brieven versturen, telefoontjes, en uiterst stroeve authenticatie processen, heb ik daar uiteindelijk maar weer van afgezien. Het was zoveel moeite dat ik het het gewoon niet waard vond.

Ik vind het dus juist erg jammer dat een bank die zoveel dingen juist ontzettend goed doet, een hoop mensen afstoot door ver achter de feiten aan te lopen qua gebruiksvriendelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
mcDavid schreef op zondag 12 april 2020 @ 12:57:
Voor mij was het ontbreken van dat soort zaken, juist een reden om over te stappen naar bunq.

Een jaar of zo geleden heb ik nog wel geprobeerd een beleggingsrekening te openen bij Triodos. Maar na meerdere brieven versturen, telefoontjes, en uiterst stroeve authenticatie processen, heb ik daar uiteindelijk maar weer van afgezien. Het was zoveel moeite dat ik het het gewoon niet waard vond.

Ik vind het dus juist erg jammer dat een bank die zoveel dingen juist ontzettend goed doet, een hoop mensen afstoot door ver achter de feiten aan te lopen qua gebruiksvriendelijkheid.
Nou ja, zo ver lopen ze volgens mij niet achter hoor. Alle banken hebben lastige brieven bij aanvragen zaken etc. En de functionaliteit die ontbreekt valt ook wel mee. Apple pay werd eerder genoemd maar dat bieden de meeste banken ook pas minder dan een jaar aan en heeft slechts een zeer beperkte doelgroep.

Het kan zijn dat jij een negatieve ervaring hebt gehad maar dat had ik bijvoorbeeld bij de ING die keer op keer fouten maakten en het onmogelijk maakten om via de klantenservice iets gedaan te krijgen.

Ook de ABN heb een ik veel negatieve ervaringen mee wat betreft gebruiksvriendelijkheid en klantenservice.

[ Voor 4% gewijzigd door Philip Ross op 12-04-2020 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:33:
Die Triodossers zullen lang niet allemaal een betaalrekening hebben. De maandelijkse inkomsten van de betaalrekeningen zullen dus heel wat lager zijn. En een balanstotaal zegt niet zo veel. Het klinkt als heel veel, maar bijvoorbeeld de volksbank heeft al een 5 keer hogere balans.
Ik heb idd bewust m'n betaalrekening elders, daar staat toch nooit zo'n groot bedrag op. Triodos gebruik ik puur voor beleggen en sparen. Zo wordt m'n geld toch goed gebruikt én heb ik wat moderne zaken die een grootbank met zich mee brengt. Al mis ik maar weinig hoor bij Triodos, ook gewoon geen zin om alles om te gooien.

Ideale combi wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Philip Ross schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:12:

Het kan zijn dat jij een negatieve ervaring hebt gehad maar dat had ik bijvoorbeeld bij de ING die keer op keer fouten maakten en het onmogelijk maakten om via de klantenservice iets gedaan te krijgen.

Ook de ABN heb een ik veel negatieve ervaringen mee wat betreft gebruiksvriendelijkheid en klantenservice.
Heheh, gelukkig noem je daar 2 banken waar ik met een héle grote boog omheen zou lopen. ;)

Ik heb nu 3 (eigenlijk 2) banken in gebruik. ASN, SNS en Bunq.

Bij geen van allen zo'n stroef proces meegemaakt om een rekening te openen als bij Triodos. Bij bunq was het binnen 5 minuten gepiept, maar goed misschien is dat was teveel gevraagd van de oude garde? Bij SNS was het online een formulier invullen en een keer identificeren bij een filiaal. Voor mijn ASN rekening heb ik destijds geloof ik bij een postkantoor geidentificeerd, maar dat is al een tijdje geleden.

Bij Triodos begon het met het ontbreken van een online aanmeld formulier. Zelf een PDF printen, invullen met pen en opsturen in een envelop vind ik niet bepaald een 2019 manier om een rekening te openen. Vervolgens was mijn gewatermerkte kopie-ID niet goed genoeg. Dat kan ik begrijpen, maar het was moeilijk uit te leggen dat ik me niet confortabel voelde een "blanco" kopie via de post te versturen. Uiteindelijk kreeg ik een upload-mogelijkheid (top! Had dat gewoon gelijk zo op de website gezet?) maar na weer 2 weken niets gehoord te hebben en er zelf maar achteraan te bellen, bleek niemand die upload geopend te hebben en was hij inmiddels automatisch verwijderd.
Dat was voor mij het moment dat ik zoiets had van: "weet je wat? Laat ook maar."

Nu had ASN natuurlijk ook zo zijn episode qua identificatie, maar dat hebben ze uiteindelijk toch ook netjes en gebruiksvriendelijk opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Rubbergrover1 schreef op zondag 12 april 2020 @ 09:33:
Bedankt voor.je reactie, maar dan nog is het de keuze van Triodos om verder geen functionaliteiten aan de rekening op internet of app te doen. Betaalverzoeken kunnen doen aan familie/vrienden, of notificaties van bijschrijven op je rekening hoeven niet zoveel te kosten. En het gebruik van Apple Pay met telefoon of horloge in deze Corona crises tijd is natuurlijk beter voor ieders gezondheid bij Betaal automaten. Er zullen vast wel rekening houders zijn met een iPhone of Apple Watch..

[ Voor 4% gewijzigd door Datisraar op 12-04-2020 14:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:44

ericplan

5180 Wp PV

Datisraar schreef op zondag 12 april 2020 @ 14:35:
[...]
Bedankt voor.je reactie, maar dan nog is het de keuze van Triodos om verder geen functionaliteiten aan de rekening op internet of app te doen. Betaalverzoeken kunnen doen aan familie/vrienden, of notificaties van bijschrijven op je rekening hoeven niet zoveel te kosten. En het gebruik van Apple Pay met telefoon of horloge in deze Corona crises tijd is natuurlijk beter voor ieders gezondheid bij Betaal automaten. Er zullen vast wel rekening houders zijn met een iPhone of Apple Watch..
Niets is gratis. En ja, zo’n betaalverzoek is misschien handig, maar die notificaties zou ik direct uitzetten. Apple Pay zijn ze mee bezig.
Voor mij is het belangrijker dat m’n bank duurzaam bezig is. Die features komen vanzelf, alleen lopen ze er niet mee voorop.
Wat heb je trouwens aan al die zaken als het bankverkeer toch stilligt, zoals nu in zo’n lang paasweekend.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
[...]

betaalverzoeken doe je toch gewoon met tikkie??

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
[...]

In die verzoeken en notificaties zelf gaan de kosten ook niet zitten. Die zitten vooral in het aanpassen en onderhouden van de app. Die kosten verschillen weinig tussen een kleine en grote bank, waardoor de kosten per rekeninghouder wel een stuk hoger worden.

En wat Ramon aangeeft, betaalverzoeken kun je gewoon met tikkie doen. Betalen via NFC in de telefoon zou voor mij wel meerwaarde hebben, maar ik heb begrepen dat je daarvoor zelfs bij ABN AMRO niet meer altijd terecht kunt. Dus daarin is Triodos geen uitzondering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Aikon schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:17:
Triodos gebruik ik puur voor beleggen en sparen.
Nou, ik hoop niet dat je een spaarrekening hebt bij Triodos, de rente staat al jaaren op 0 % :'(
en ja, heb ook een spaarrekening, maar het saldo = al jaren €0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
JAN-B schreef op zondag 12 april 2020 @ 17:49:
[...]
Nou, ik hoop niet dat je een spaarrekening hebt bij Triodos, de rente staat al jaaren op 0 % :'(
Dat vind ik niet echt een argument eerlijk gezegd. Rentes bij alle banken zijn zo laag dat het eigenlijk gewoon geen zak uitmaakt.

Als je zoveel spaargeld hebt dat die rente nog echt wat oplevert kun je het sowieso beter beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:59
[...]
Sommige mensen hebben jaren geleden een langlopend deposito afgesloten, de laatste lopen nu zo'n beetje af voor nog 4%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-04 22:03
Aikon schreef op zondag 12 april 2020 @ 13:17:
[...]

Ik heb idd bewust m'n betaalrekening elders, daar staat toch nooit zo'n groot bedrag op. Triodos gebruik ik puur voor beleggen en sparen. Zo wordt m'n geld toch goed gebruikt én heb ik wat moderne zaken die een grootbank met zich mee brengt. Al mis ik maar weinig hoor bij Triodos, ook gewoon geen zin om alles om te gooien.

Ideale combi wat mij betreft.
Beleggen bij Triodos is best prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
[...]
Carfanatic schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:23:
[...]

Beleggen bij Triodos is best prijzig.
Tja, voor de scherpste prijzen hoef je niet bij Triodos te zijn. Dat doe je vanwege de manier waarom Triodos met je geld om gaat.

Of ik nu 0,3% of 0% rente krijg, dat komt toch op hetzelfde neer ;) Heb ik liever voor die paar centen 'gemoedsrust'.

Enne... je kan sommige Triodos-beleggingsproducten ook buiten Triodos om kopen, en ze hebben zelf 2x per jaar acties waarbij aankoopkosten vervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Rubbergrover1 schreef op zondag 12 april 2020 @ 16:53:
[...]

In die verzoeken en notificaties zelf gaan de kosten ook niet zitten. Die zitten vooral in het aanpassen en onderhouden van de app. Die kosten verschillen weinig tussen een kleine en grote bank, waardoor de kosten per rekeninghouder wel een stuk hoger worden.

En wat Ramon aangeeft, betaalverzoeken kun je gewoon met tikkie doen. Betalen via NFC in de telefoon zou voor mij wel meerwaarde hebben, maar ik heb begrepen dat je daarvoor zelfs bij ABN AMRO niet meer altijd terecht kunt. Dus daarin is Triodos geen uitzondering.
De grootbanken rekenen gemiddeld 1,50€ per maand voor een betaalrekening, money you go is gratis en Bunq die kleiner is als Triodos vraagt 8€ per maand maar daar krijg je weer veel voor terug als gebruiker. Bij Bunq werkt NFC betaling overigens prima. Maar 3,50€ per maand voor een Triodos bankrekening is eigenlijk te veel.
Tikkie is trouwens waardeloos en gebruik ik liever betaalverzoeken van banken zelf. Als ik Tikkie gebruik op vrijdagavond staat het geld pas maandag op mijn rekening, bij een betaalverzoek direct! (ook in het lange Paasweekend 😉). Ik heb gebeld naar Triodos voor Apple Pay en gaat voorlopig nog niet gebeuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Het begint wel allemaal erg ongefundeerd te worden, Datisraar. Eerst van dat inloggen met vingerafdruk dat niet zou kunnen bij Triodos, terwijl dat gewoon kan. Nu weer de onjuiste bewering dat grootbanken gemiddeld €1,50 vragen voor hun betaalrekening. Ook dat is niet juist. Het gemiddelde van ING, ABNAMRO en RABO ligt eerder rond de €1,65. We leven in een vrij land.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ach, weet je, er is op iedere bank wel kritiek te leveren. En er zijn weinig banken die alles bieden. Zo kun je volgens mij bij bunq bijvoorbeeld alleen via de app bankieren? Dat zou voor mij nou juist een reden zijn om een bank links te laten liggen. En als ik het topic over bunq lees, zijn er wel meer punten van kritiek.

Voor die paar euro per maand zou ik niet naar een andere bank overstappen als de huidige bank bevalt. Als ik zou willen overstappen, dan zou dat wel meespelen bij de overweging. Maar in dit geval denk ik dat bij veel mensen het duurzame karakter meer waard is dan die paar euro. En wellicht is het ook wel een bewuste keus van de bank om alleen klanten te willen die bewust voor Triodos kiezen. En de koopjesjagers links te laten liggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carfanatic
ericplan schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:28:. Nu weer de onjuiste bewering dat grootbanken gemiddeld €1,50 vragen voor hun betaalrekening. Ook dat is niet juist. Het gemiddelde van ING, ABNAMRO en RABO ligt eerder rond de €1,65. We leven in een vrij land.
Je mag mag toch wel zeggen dat Triodos duur is? hij zat er 15 cent naast, big deal. Ook een duurzame ASN Bank met een vergelijkbaar aantal klanten heeft een betaalrekening voor €1,65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redrohX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10-2024

redrohX

errr....

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 06:53:
Ach, weet je, er is op iedere bank wel kritiek te leveren. En er zijn weinig banken die alles bieden. Zo kun je volgens mij bij bunq bijvoorbeeld alleen via de app bankieren?
Nee hoor, ze hebben nu al een poosje een web versie waar je kan bankieren. Ik moet eerlijk bekennen dat ik als bunq gebruiker van het eerste uur hier weer pas aan dacht nadat ik je berichtje las. Maar er zijn vast gebruikers die hier wel dagelijks hun bunqzaken mee regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ah, ok. Ik dacht dat ik dat hier ergens in een overzichtje van voordelige banken had zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
ericplan schreef op maandag 13 april 2020 @ 15:28:
Het begint wel allemaal erg ongefundeerd te worden, Datisraar. Eerst van dat inloggen met vingerafdruk dat niet zou kunnen bij Triodos, terwijl dat gewoon kan. Nu weer de onjuiste bewering dat grootbanken gemiddeld €1,50 vragen voor hun betaalrekening. Ook dat is niet juist. Het gemiddelde van ING, ABNAMRO en RABO ligt eerder rond de €1,65. We leven in een vrij land.
Hoe stel je inloggen met vingerafdruk in dan? Want ik kan dat toch echt niet in mijn triodos app.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

LED-Maniak schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 14:43:
[...]

Hoe stel je inloggen met vingerafdruk in dan? Want ik kan dat toch echt niet in mijn triodos app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6z1ESABrzxBb1nDIgKGeXplEJxk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k24Hkz8gv1cimNLw8SRuDUVZ.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ZsQBvyd5kP8nQPQzJb_n2UP6_0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Nd8RnwYo1zCZ9jHOGiqAJmiL.png?f=user_large

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Blijkbaar IOS only, op android zit die optie niet.
Ik zit al een jaar of 5 bij triodos. Voor betaalverzoeken gebruikte ik altijd bunq, die heb ik recent gesloten dus zal helaas terug moeten vallen op tikkie. Zou graag zien dat triodos daar een eigen variant van introduceert.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Nou. Even een Triodos-ervaring van mij:

Ik had tot zojuist een spaarrekening bij Triodos, maar het is blijkbaar onmogelijk om zonder per post verstuurd formulier (!) de tegenrekening te wijzigen. :+ Ik was best bereid om het formulier in te vullen en te scannen (had ik al gedaan), maar het is echt onmogelijk om dit digitaal af te handelen (telefonisch bevestigd). Nu ben ik door de ING en zeker door bunq wellicht wat verwend geraakt, maar om mensen (en helemaal nu) naar de brievenbus te sturen om een paar databaserecords te laten wijzigen vind ik wel wat ver gaan. Gelukkig was het wel mogelijk om vanuit de app de gehele rekening op te zeggen. :')

0.0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Zat banken die voor specifieke zaken nog papier gebruiken. Een tegenrekening wijzig je normaliter toch vrijwel nooit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
Carfanatic schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:07:
[...]

Je mag mag toch wel zeggen dat Triodos duur is? hij zat er 15 cent naast, big deal. Ook een duurzame ASN Bank met een vergelijkbaar aantal klanten heeft een betaalrekening voor €1,65.
ASN is geen eigen bank maar onderdeel van een grote bank. Natuurlijk mag je zeggen dat het duur is maar hou je dan wel bij de juiste cijfers.

Hij geeft zelf ook aan dat bijvoorbeeld Bunq nog veel duurder is. Vergelijk triodos ook met kleine banken en weeg de opties die je wel/niet hebt dan af tegen de prijs.

Doe je dat niet dan is het zomaar uit het niets roepen dat iets duur is vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Philip Ross schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:39:
[...]

ASN is geen eigen bank maar onderdeel van een grote bank. Natuurlijk mag je zeggen dat het duur is maar hou je dan wel bij de juiste cijfers.

Hij geeft zelf ook aan dat bijvoorbeeld Bunq nog veel duurder is. Vergelijk triodos ook met kleine banken en weeg de opties die je wel/niet hebt dan af tegen de prijs.

Doe je dat niet dan is het zomaar uit het niets roepen dat iets duur is vreemd.
Terug naar de basis: het gaat ook om wat je krijgt voor een bankrekening. Bij Bunq krijg je voor 8€ per maand het nodige voor terug aan diverse mogelijkheden voor het gebruik, Asn kost daar in tegen 1,65€ per maand. Nu lees ik in NRC dat Triodos naar 5€ per maand gaat per 1 juli ! Okay, Triodos kiest niet voor een innovatieve bankrekening in hun app, dat is duidelijk een keuze. Ik heb via de app -heel modern dat dan weer wel- daar mijn rekening net gelijk op kunnen zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Datisraar op 16-04-2020 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
Datisraar schreef op donderdag 16 april 2020 @ 07:16:
[...]

Terug naar de basis: het gaat ook om wat je krijgt voor een bankrekening. Bij Bunq krijg je voor 8€ per maand het nodige voor terug aan diverse mogelijkheden voor het gebruik, Asn kost daar in tegen 1,65€ per maand. Nu lees ik in NRC dat Triodos naar 5€ per maand gaat per 1 juli ! Okay, Triodos kiest niet voor een innovatieve bankrekening in hun app, dat is duidelijk een keuze. Ik heb via de app -heel modern dat dan weer wel- daar mijn rekening net gelijk op kunnen zeggen.
Spaarrekening aanhouden kost je ook nog eens €2 per maand :o

https://www.nrc.nl/nieuws...on-aan-spaargeld-a3996856

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Zoals ze aangeven gaan ze dat als eerste bak invoeren ja. Lijkt te suggereren dat NRC verwacht dat andere banken gaan volgen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:54
Ben persoonlijk wel blij nu weg te zijn bij de Triodos. Kosten beginnen wel erg hard op te lopen. Principes beginnen steeds meer geld te kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Aikon schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:50:
Zat banken die voor specifieke zaken nog papier gebruiken. Een tegenrekening wijzig je normaliter toch vrijwel nooit.
Beide argumenten zijn drogredenen.

Als het makkelijker is om het pand te verlaten, dan een simple administratieve actie uit te voeren, dan stel je als organisatie m.i. de verkeerde prioriteiten.
Gewaagd om geld te gaan rekenen voor deze dienstverlening. :D

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:53
Zelfde bericht, maar dan zonder paywall: https://www.nu.nl/economi...met-meer-dan-een-ton.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Datisraar schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:06:
[...]

Dat is inderdaad niet zo moeilijk met de overstap service. Je opent ergens anders een bankrekening bijvoorbeeld bij Asn bank en vraagt de overstap service aan bij je andere bank. Dan worden incasso’s en overboekingen automatisch doorgeleid voor 13 maanden. Je salaris of uitkering moet je wel zelf nog even doorgeven, want na 13 maanden houden de automatische doorboekingen op. En na de overstap service activatie kun je de oude rekening bij Triodos opheffen.
Thanks voor de info. Nu het maandbedrag naar 5 euro gaat ga ik er toch maar werk van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-03 15:21

Bio

ben wel een beetje klaar met Triodos, al jaren gefrustreerd over de tariefverhogingen. Wij hebben een en/of rekening.

Begonnen op 40 euro per jaar en inmiddels dan naar 120, dat is een verdrievoudiging. Gelukkig laten ze nu eindelijk en/of rekeningen niet meer gelijkmatig oplopen, maar het blijft te duur.

Tijd om weg te gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Bio op 16-04-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Inderdaad. Helaas tijd om weg te gaan. Hoewel ik zeker verwacht dat andere banken ook de prijzen omhoog zullen gaan gooien.

Maar op zoek waar ik dan een en/of rekening zal nemen. ING is goedkoop, maar die dient feitelijk al als "andere/back up" rekening.

En heel veel zaken (deposito's elders bijvoorbeeld) zitten gekoppeld aan deze Triodos rekening, dus best wel weer een werk om dat te gaan regelen :( - dat heeft me tot nu toe ook weerhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Blijkbaar heeft de hele Volksbank het duurzaamheidsbeleid van ASN overgenomen, dus als dat een drijfveer is kan je alvast kiezen uit SNS, ASN en Regiobank.

Iemand een idee waar de grote verschillen zitten tussen die 3, of zijn internetbankieren e.d. gewoon hetzelfde maar met een ander sausje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
Bio schreef op donderdag 16 april 2020 @ 17:59:
Blijkbaar heeft de hele Volksbank het duurzaamheidsbeleid van ASN overgenomen, dus als dat een drijfveer is kan je alvast kiezen uit SNS, ASN en Regiobank.

Iemand een idee waar de grote verschillen zitten tussen die 3, of zijn internetbankieren e.d. gewoon hetzelfde maar met een ander sausje?
Ze lijken erg op elkaar, maar Asn bank heeft nu een tijdelijke actie van de eerste 3 maanden gratis en dan pas 1,65€ per maand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Ach. Duurzaamheid heeft z’n prijs. Maar een betaalrekening + spaarrekening is nog altijd minder duur dan bunq. (Bunq doet me denken aan Microsoft Word. Je betaalt voor 1000 opties waar je er maar 10 van gebruikt.)

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
ericplan schreef op donderdag 16 april 2020 @ 18:59:
Ach. Duurzaamheid heeft z’n prijs. Maar een betaalrekening + spaarrekening is nog altijd minder duur dan bunq. (Bunq doet me denken aan Microsoft Word. Je betaalt voor 1000 opties waar je er maar 10 van gebruikt. )
En Triodos de een na duurste van alle banken, ja het is allemaal betrekkelijk, als je de duurste bank spiegelt aan de 5€ van Triodos zodat je voor het gevoel nog niet zo duur uit bent, terwijl alle andere banken (veel) goedkoper zijn of meer hebben (bankrekening met creditcard). Als je die Bunq1000 opties amper gebruikt is dat geen goeie bank voor je en kun je ook kiezen voor een bank die 1,65€ per maand rekent en is minder prijzig en ook nog eens duurzaam is (en de spaarrekening nog gratis is). Ik ben erg voor duurzaamheid, maar de keuze voor 7€ of 1,65€ per maand voor een combi betaal- en spaarrekening is te groot.

[ Voor 26% gewijzigd door Datisraar op 16-04-2020 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Het is vooral een en/of rekening waar het bij ontspoord.

Gezamenlijk met spaarrekening wordt nu 10 euro per maand. ASN is in vergelijking dan 3,30. SNS zelfs minder dan 3 euro.

Dan is Triodos dus 3x zo duur, terwijl die andere opties ook duurzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:40
Eerlijk gezegd werd ik er een beetje pissig van. Prima om iets meer te betalen voor duurzaamheid. Maar een prijsverhoging van 40%?
Ook in een periode waarin mensen onzekerheid hebben over hun baan. Of het juist te druk hebben om zich hier mee bezig te houden (zorg). Ik vind dat niet duurzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kofcaf
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 24-04 15:27
Hier ook Triodos (al enige jaren), nog niet echt verdiept in kosten en stijgingen. Als het echt zoveel verschilt eens kijken of overstappen inderdaad een optie is (alhoewel principes best wat mogen kosten natuurlijk ;) ).

Maar ik vraag me dan wel af waarom ze de kosten zo verhogen, ligt dat er ook niet aan dat ze het 'ergens' anders niet meer terug kunnen verdienen? Lees, de rentes en het 'gratis geld' dat de ECB nu rondpompt zorgt ervoor dat de inkomsten van banken onder druk staan? Misschien dat dat bij grotere banken minder speelt omdat die een bredere portefeuille hebben dus makkelijker kunnen spreiden en bij Triodos niet? Of loopt (zoals al eerder gemeld) Triodos voor en zullen de andere banken snel volgen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:43
Ik ben net vorig jaar overgestapt naar Triodos, wetende dat die duurder is en minder biedt dan mijn vorige bank (ABN). En de huidige prijsstijging maakt het wel erg duur voor relatief weinig, al voldoet het voor mij allemaal prima. Al die ontbrekende mogelijkheden: ik had ze nog niet gemist. En principes mogen wat kosten, inderdaad.

Het positieve gevoel van bij ABN weg zijn overheerst nog steeds en ik vond overstappen wel gedoe. Voorlopig blijf ik dus nog wel even.

[ Voor 4% gewijzigd door Brunniepoo op 16-04-2020 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteren nog gebeld met triodos voor het opzeggen van de spaarrekening die ik toch niet gebruikte. Ik ging er van uit dat dat via internetbankieren moest, blijkt dat dan weer juist *alleen* via de app te kunnen :S
Ze wist mij te verzekeren dat betaalverzoeken in Q2 komen, fingers crossed dan maar

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Idiote actie van Triodos om zo fors de prijzen te verhogen. Net nu in deze tijd van Corona!

Dit was de bekende druppel. Hier is het exit Triodos, inmiddels een betaalrekening bij de ASN Bank aangevraagd. ASN Bank 19,80 euro per jaar, Triodos 84 euro per jaar. Dat verschil is te groot voor zoiets als een standaard betaal- plus spaarrekening.

Triodos peperdure nieuwe hoofdkantoor komt zo ook in een wat ander daglicht hierdoor.

Die Papegaai of de Walvis pas is voor ons groen genoeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gr0Nxujj9rV08NiJ41hs7qxnvU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/iDY9QyxIzgHrUWXrVyfdd9Qb.png?f=user_large

[ Voor 55% gewijzigd door CR2032 op 17-04-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-04 20:55
Na vele jaren tevreden met Triodos neem ik met pijn in mijn hart afscheid.
Jammer, ik gunde ze het, ben heel erg eens met hun beleid.

Ik ben zo'n 10 jaar terug een keer op hun kantoor geweest in Zeist. Super tof: in de hal hadden ze allemaal kunst van jonge kunstenaars staan, oa banken van karton waar je echt op kon zitten. Het had totaal niet het gevoel van een bank, maar meer van een vriendelijk kantoor. De mensen liepen opvallend met een glimlach rond en ik vroeg hoe het was om daar te werken, waarop het antwoord was dat het een heel prettige werkomgeving was en duurzaamheid in alles doorgevoerd was. Zoals de lunches bv: biologisch en restjes werden nooit weggegooid maar de volgende dag weer verwerkt.

Ook had ik een keer een lift gekregen van de directeur van Triodos. Ik liep met een nieuw gekochte printer op mijn hoofd door Zeist heen en hij pikte me op. Super tof!

Helaas vind ik het nu echt te duur geworden, ik denk dat ze zichzelf in de vingers snijden met deze forse prijsverhoging en ook 2,- voor een spaarrekening.
Natuurlijk is het belachelijk hoe het financieel beleid nu is bij de ECB met negatieve rentes, waardoor Triodos zich genoodzaakt voelt deze stappen te nemen.

Echt jammer.

;w

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 08:33
Banken verdienen een stuk minder (niks?) aan het uitlenen van spaargeld. Ik verwacht bij mijn bank ASN ook prijsverhogingen en da’s ok. Als ik maar zo’n walvispas krijg ;)

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WTBram
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-04 12:57
Ze zijn altijd een van de duurdere banken geweest, en ondanks dat koos ik toch voor Triodos.

Maar ze zijn ook vaker de eerste die slecht nieuws durft te brengen, bv toen de spaarrentes naar 0% gingen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, en ze zijn voor mij nog geen zachte heelmeesters gebleken.

Ik neigde ook naar overstappen, maar kijk het tot juli nog even aan, als andere banken volgen heeft overstappen voor mij geen zin.

https://www.volkskrant.nl...leine-spaarders~b8dd7f30/

Als ik toch overstap kijk ik iig weer even bij eerlijkgeldwijzer.nl, tot nu toe leek ASN en daarna SNS geloof ik het beste alternatief.

[ Voor 11% gewijzigd door WTBram op 18-04-2020 09:22 ]

Have no fear, the engineer is here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B

JAN-B

525 Wp op mijn dak

birdibird schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 03:30:
Na vele jaren tevreden met Triodos neem ik met pijn in mijn hart afscheid.
Jammer, ik gunde ze het, ben heel erg eens met hun beleid.
Ja, ik snap de vele negatieve reacties hier natuurlijk wel, maar om nou meteen over te stappen :?
ik heb wel het idee dat ASN er veel nieuwe klanten bijkrijgt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
JAN-B schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:41:
[...]
Ja, ik snap de vele negatieve reacties hier natuurlijk wel, maar om nou meteen over te stappen :?
ik heb wel het idee dat ASN er veel nieuwe klanten bijkrijgt.
Dat is toch de enige manier om Triodos te laten merken dat ze fout bezig zijn met deze absurde prijsverhoging.
Wanneer klanten nu massaal weglopen schrikken ze wellicht genoeg. En andere banken dat ze dit voorbeeld maar niet moeten volgen.

Anders kun je gerust verwachten dat volgend jaar Triodos weer duurder gaat worden. Want waar ligt de grens, straks 200 euro per jaar voor een rekening?

[ Voor 4% gewijzigd door CR2032 op 18-04-2020 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WTBram
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-04 12:57
CR2032 schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 22:53:
[...]
Dat is toch de enige manier om Triodos te laten merken dat ze fout bezig zijn met deze absurde prijsverhoging.
Wanneer klanten nu massaal weglopen schrikken ze wellicht genoeg. En andere banken dat ze dit voorbeeld maar niet moeten volgen.

Anders kun je gerust verwachten dat volgend jaar Triodos weer duurder gaat worden. Want waar ligt de grens, straks 200 euro per jaar voor een rekening?
Mijn eerste reactie was ook dat ik ervan baalde. Volgens mij is er niemand die enthousiast wordt van een prijsverhoging, en dat mogen (en zullen) ze best weten.

Maar zijn ze ook echt fout bezig..?
Bekijk het ook eens over de lange termijn, ipv de begrijpelijke primaire reactie. (Kortetermijnvisie lijkt vandaag vaak de norm lijkt te zijn, zelfs bij wereldleiders...):
Als over een jaar alle banken bv. 40% duurder geworden blijken te zijn, kun je ze niet verwijten fout bezig te zijn; je mag ze dan complimenteren met het feit dat ze het financiële klimaat juist hebben ingeschat. En daar tijdig op hebben gehandeld.

Bunq is (toeval..?) ook al flink in prijs gestegen. (Ja ik weet dat die topman dat al eerde had aangekondigd en teruggedraaid, maar toch)

Niemand heeft een glazen bol, ook ik niet, maar Triodos is ook niet zo stom om zomaar hun eigen ramen in te gooien. Ze hebben het eerder bij het rechte eind gehad met het brengen van slecht nieuws (0% spaarrente).

Van mij krijgen ze het voordeel van de twijfel, in elk geval tot juli, om te zien wat andere banken tot die tijd hebben gedaan. Zijn die ook gestegen? Dan maak ik het financiële systeem een verwijt, en blijf ik bij Triodos, die in dat vervelende systeem het ethisch meest verantwoorde pad blijven bewandelen en daar het voortouw in nemen.

Have no fear, the engineer is here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ach weet je, Triodos zat met de spaarrente altijd al flink onder de andere banken. Bij veel spaarders waren zo de jaarlijkse kosten voor bij Triodos sparen in plaats van bij bijvoorbeeld ASN in het verleden al heel wat hoger dan die paar euro per maand. Maar psychologisch is het natuurlijk heel anders of je 2 euro per maand moet betalen of dat je bij wijze van spreken 5 euro per maand minder rente ontvangt

Dat ze nu niet simpelweg iedereen op bijvoorbeeld min een half procent zetten, maar in plaats daarvan een vast bedrag in rekening brengen vind ik eigenlijk niet zo gek. Want in feite heeft een bank natuurlijk voor iedere rekeninghouder ook bepaalde vaste kosten en is het wel zo eerlijk om het op deze manier te verrekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcl!
Het foute er aan is, dat de kleine spaarder nu ook die 2 euro moet betalen, terwijl de kosten zitten in de spaarders die enorme bedragen parkeren.

Daarnaast ben ik al heel lang klant van Triodos, vele jaren naar tevredenheid, maar de afgelopen 6 jaar zijn er steeds vervelende incidenten geweest die een nare bijsmaak geven. Dit is gewoon de druppel. Vandaar mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
Ook voor spaarders met minder dan een ton wordt negatieve rente berekend door de ECB, die wordt nu alleen betaald door de mensen met meer dan een ton. Het verschil tussen 0% en -0,5% is best veel. Waarom niet gelijkwaardig voor alle spaarders?

Ik twijfel ook om mijn rekeningen te sluiten en over te stappen naar ASN. Ben sinds 2006 klant, toen was de rente trouwens gemiddeld hoger dan bij grootbanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
dcl! schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:38:
Het foute er aan is, dat de kleine spaarder nu ook die 2 euro moet betalen, terwijl de kosten zitten in de spaarders die enorme bedragen parkeren.
De kosten van geld stallen wel. Maar voor een bank zijn er meer administratieve kosten verbonden aan het aanhouden van een rekening. Eigenlijk is het daarom juist raar dat het simpel aanhouden van een spaarrekening altijd kosteloos is geweest.

(Uiteraard werden die kosten indirect wel verrekend met een lagere rente, maar dat betekent in feite dat mensen met meer spaargeld al die jaren extra hebben betaald voor de kosten van mensen met weinig saldo.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Uit oogpunt van rente is het hebben van een spaarrekening bij Triodos niet echt een noodzaak, maar ik vind het niet plezierig om het spaargeld op m'n betaalrekening te zetten en de spaarrekening dan maar op te heffen.

Ik heb toch het gevoel dat men in geval van pasfraude of ander misbruik dan erg eenvoudig bij al m'n geld kan komen.

Jammer dat Triodos geen pakketten aanbiedt. Bijvoorbeeld een pakket Solo (betaalrekening + spaarrekening). Je betaalt toch, maar het lijkt minder erg.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Niet online
WTBram schreef op zondag 19 april 2020 @ 07:27:
[...]

Mijn eerste reactie was ook dat ik ervan baalde. Volgens mij is er niemand die enthousiast wordt van een prijsverhoging, en dat mogen (en zullen) ze best weten.

Maar zijn ze ook echt fout bezig..?
Bekijk het ook eens over de lange termijn, ipv de begrijpelijke primaire reactie. (Kortetermijnvisie lijkt vandaag vaak de norm lijkt te zijn, zelfs bij wereldleiders...):
Als over een jaar alle banken bv. 40% duurder geworden blijken te zijn, kun je ze niet verwijten fout bezig te zijn; je mag ze dan complimenteren met het feit dat ze het financiële klimaat juist hebben ingeschat. En daar tijdig op hebben gehandeld.

Bunq is (toeval..?) ook al flink in prijs gestegen. (Ja ik weet dat die topman dat al eerde had aangekondigd en teruggedraaid, maar toch)

Niemand heeft een glazen bol, ook ik niet, maar Triodos is ook niet zo stom om zomaar hun eigen ramen in te gooien. Ze hebben het eerder bij het rechte eind gehad met het brengen van slecht nieuws (0% spaarrente).

Van mij krijgen ze het voordeel van de twijfel, in elk geval tot juli, om te zien wat andere banken tot die tijd hebben gedaan. Zijn die ook gestegen? Dan maak ik het financiële systeem een verwijt, en blijf ik bij Triodos, die in dat vervelende systeem het ethisch meest verantwoorde pad blijven bewandelen en daar het voortouw in nemen.
En dat is natuurlijk precies waar Triodos op gokt. Hoe ver kunnen ze gaan tot teveel klanten gaan weglopen.
'Stemmen met je voeten' heet dat. Weglopen is het enige wat klanten kunnen doen om hun ongenoegen echt duidelijk te maken.

Het overstappen naar ASN is hier niet alleen een primaire reactie, maar ook een inhoudelijke. Zo verraste het ons dat de ASN Bank (Volksbank) op veel beleidspunten nu beter scoort dan Triodos (!). Beter dan welke bank dan ook. https://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer.

Dus bij ASN Bank ben je beter verantwoord aan het bankieren èn bespaar je flink op de jaarlijkse kosten.

Eigen schuld Triodos. Spijtig wel, want het wàs een sympathieke bank.

[ Voor 7% gewijzigd door CR2032 op 19-04-2020 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Als je naar de prijsstelling in Duitsland kijkt (klap 'Konditionen' even uit), dan kan er nog wel een schepje bovenop... € 5,50 per maand voor de rekening, en dan nog € 15 per jaar voor een pinpasje, of € 39 voor een kredietkaart.

Natuurlijk moet je dan wel steeds vragen om bij te pinnen als je cash nodig hebt, want gegarandeerd gratis geld halen bij een automaat is er niet bij in Duitsland.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 19-04-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

WTBram schreef op zondag 19 april 2020 @ 07:27:
[...]
Ik zie het anders.

Veel mensen moeite (zoals ik) hebben met overstappen vanwege het gedoe er omheen oa omdat je bankrekeningnummer niet te porten is. Sommige mensen moeten een betaalrekening hebben (en vaak genoeg daar ook een deel van hun salaris op laten storten) bij hun hypotheekverstrekker. Wat ik duidelijk probeer te maken is dat de markt voor betaalrekeningen niet zo vrij is als dat nodig is voor een goede concurrerende markt. Dus als er 1 bank is die de kosten gaat opvoeren, gaat de rest waarschijnlijk ook wel mee. Immers, waarom zouden ze het niet doen? Mensen stappen toch moeilijk over.
Die 0% zat er aan te komen omdat de ECB rente negatief was en dat vaak een leidraad is. En dit vind ik ook geen rare beslissing. Wel jammer, maar niet raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gropah schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:28:
Sommige mensen moeten een betaalrekening hebben (en vaak genoeg daar ook een deel van hun salaris op laten storten) bij hun hypotheekverstrekker.
Ik meende dat dit een paar jaar geleden was afgeschaft. Of is het alleen bij plannen gebleven?

Wat je nu dus wel ziet is dat je dan korting krijgt als je een hypotheek bij een bank neemt waar je ook een betaalrekening hebt.

Zolang die korting groter is dan de kosten die je moet betalen ben je natuurlijk wel een dief van je eigen portemonne als je er geen gebruik van maakt.
Wat ik duidelijk probeer te maken is dat de markt voor betaalrekeningen niet zo vrij is als dat nodig is voor een goede concurrerende markt.
Ja, de banken hebben het ook mooi gemaakt met de IBAN waarin ze de naam van de bank hebben verwerkt. Onlangs is er ook een advies gekomen dat het porteren van een bankrekening "te ingewikkeld" en "te duur" zou zijn.

Hopelijk treden ze hier in Europa ook ooit nog eens tegen op, maar voorlopig zal het wel bij de Overstapservice blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowmiss
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-04 12:27
WTBram schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 09:21:
Ik neigde ook naar overstappen, maar kijk het tot juli nog even aan, als andere banken volgen heeft overstappen voor mij geen zin.
Zo stond ik er ook in. Nu is er hier in het huishouden ook een ASN rekening en de ASN bank heeft aangegeven dat de nieuwe kosten per 1 augustus €1,90 worden ipv de huidige €1,65.
Voor mij reden om mijn betaalrekening van de Triodos om te zetten naar een van de ASN.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:52
Hier gaat nu toch met pijn in mijn hart mijn spaarrekeningen weer terug naar de Rabobank. Vanaf jongs af aan had ik daar mijn betaalrekening. Deze heb ik aangehouden, omdat onze verzekeringen er ook nog zitten en die zijn i.c.m. de betaalrekening goedkoper. Ook hebben we de creditcard bij de Rabobank, want dat kan niet bij Triodos. Maar die € 2,- per spaarrekening (ik heb er drie) vind ik ook enorm hoog. Bij Rabobank zijn deze gratis. Alleen ons geld stallen kost ons dus € 72,- per jaar.

Oftewel, nieuwe situatie:

Hypotheek: Triodos
Beleggingen: ASN
Betaalrekening: Triodos
Spaarrekening: Rabobank
Creditcard: Rabobank
Verzekeringen*: Rabobank

Toch jammer ;(

*Nog niet verdiept in duurzame varianten van verzekeren.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• Rubbergrover1
Op eerlijkegeldwijzer.nl kun je bekijken hoe 'goed' verzekeraars op diverse aspecten scoren. Dan kun je kijken wat voor jou belangrijke aspecten zijn. Volgens mij scoren Vivat en asr over het algemeen redelijk goed, op de voet gevolgd door Achmea. (Via Rabo zit je waarschijnlijk bij Achmea.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:13

XanderDrake

Build the future!

CurlyMo schreef op woensdag 2 september 2020 @ 23:22:
Hier gaat nu toch met pijn in mijn hart mijn spaarrekeningen weer terug naar de Rabobank. Vanaf jongs af aan had ik daar mijn betaalrekening. Deze heb ik aangehouden, omdat onze verzekeringen er ook nog zitten en die zijn i.c.m. de betaalrekening goedkoper. Ook hebben we de creditcard bij de Rabobank, want dat kan niet bij Triodos. Maar die € 2,- per spaarrekening (ik heb er drie) vind ik ook enorm hoog. Bij Rabobank zijn deze gratis. Alleen ons geld stallen kost ons dus € 72,- per jaar.

Oftewel, nieuwe situatie:

Hypotheek: Triodos
Beleggingen: ASN
Betaalrekening: Triodos
Spaarrekening: Rabobank
Creditcard: Rabobank
Verzekeringen*: Rabobank

Toch jammer ;(

*Nog niet verdiept in duurzame varianten van verzekeren.
Ik heb wel eens gehoord waarom Triodos zo duur is; het is niet makkelijk om duurzame projecten te vinden om te financieren die voldoen aan Triodos z'n eisen én lucratief is. Rabo en andere hypotheekverstrekkers kunnen bij wijze van spreken wapenindustrie en kolenmijnen financieren welke hoger rendement hebben. Daarnaast is de algemene rente vaak negatief, dus kost het Triodos geld om het geld te stallen vóórdat ze het kunnen investeren. Dat probleem heeft elke bank.

Het is een keuze richting duurzaamheid en ethisch bankieren, maar inderdaad, het is zuur dat je je spaarcenten daarvoor moet opofferen...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:52
XanderDrake schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:27:
[...]
Het is een keuze richting duurzaamheid en ethisch bankieren, maar inderdaad, het is zuur dat je je spaarcenten daarvoor moet opofferen...
Ik heb er vooral problemen mee dat ze in dit specifieke geval alle klanten gelijkwaardig behandelen. We hebben al geaccepteerd dat we die meerprijs betalen door onze hypotheek bij Triodos te laten lopen. Ik had dus een pakketkorting netjes gevonden. Hoe meer producten je bij Triodos afneemt hoe minder je betaald: Hypotheek / Beleggingen / Betaalrekening / Spaarrekening.

Ook gaven ze aan binnenkort met spaarpotjes te gaan werken. Zodat je binnen één spaarrekening toch het geld kan verdelen over verschillende doelen. Dat doen we nu over drie fysieke spaarrekeningen. Had die spaarpotjes dan eerst ingevoerd. Dan was er een redelijk alternatief geweest voor de meerdere spaarrekeningen aanhouden. Of had gezegd, we rekenen gewoon € 2,- voor het hebben van spaarrekeningen i.p.v. per spaarrekening.

[ Voor 25% gewijzigd door CurlyMo op 03-09-2020 09:47 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:55
@CurlyMo Ik twijfel ook om sinds 2005 weg te gaan: 1 betaalrekening en 1 spaar, maar wel en/of dus de kosten x2.
De grootbanken zijn al tijden bezig om hun portefeuilles maatschappelijk te vergroenen.

Ik heb bewust gekozen iets minder rendement te accepteren op mijn spaargeld ten gunste van projecten maar de kosten slaan wel wat door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Tijdelijke opschorting aan- en verkooporders Certificaten van Aandelen Triodos Bank

Sinds de heropening van de handel op 13 oktober 2020, na een eerdere periode van opschorting, is er een handelspatroon ontstaan ​​waarbij het aantal verkooporders het aantal kooporders overstijgt.

Deze trend doet zich voor ondanks de financiële gezondheid van de bank; de kapitaal- en liquiditeitsratio’s van Triodos Bank blijven ruim boven de voorgeschreven minimumniveaus.

De aanhoudende onzekerheid rond de coronapandemie en de economische effecten hiervan op langere termijn zijn niet verdwenen. Integendeel. Wereldwijd worden nieuwe lockdowns en andere verregaande beperkingen waargenomen.

Dit roept de vraag op welke maatregelen kunnen worden genomen om tot een evenwichtige handel te komen, aangezien herstel van eerdere handelspatronen niet binnen afzienbare tijd te verwachten valt
https://www.triodos.nl/pe...van-aandelen-triodos-bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Heeft weinig te maken met hoe de bank zelf het doet en hoe het als klant is (de bank staat er ook financieel prima voor), maar meer met de manier waarop de certificaten gewaardeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:35
Blijft toch een beetje vreemd dat zij de handel in hun certificaten zomaar kunnen stopzetten.
Het staat er toch eigenlijk ook letterlijk, maar dan in andere woorden: Wij vinden het niet leuk dat er meer certificaten verkocht dan gekocht worden, dus staken wij de handel.
Het eerste dat in mij opkomt is dat je hier héél, héél ver vandaan moet blijven.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
JohanNL schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:09:
Blijft toch een beetje vreemd dat zij de handel in hun certificaten zomaar kunnen stopzetten.
Het staat er toch eigenlijk ook letterlijk, maar dan in andere woorden: Wij vinden het niet leuk dat er meer certificaten verkocht dan gekocht worden, dus staken wij de handel.
Het eerste dat in mij opkomt is dat je hier héél, héél ver vandaan moet blijven.
Wat deze certificaten betreft ben ik het met je eens
Maar dat heeft weinig te maken met hoe de bank verder voor de klanten is. Ik vind het enigszins vergelijkbaar met de perikelen rond de Rabo certificaten afgelopen jaar. Dat er gedoe met die certificaten was, staat ook los van de verdere ervaringen die je als klant hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:46
Heeft iemand ervaring met Triodos zakelijk?
Ik overweeg namelijk een rekening te openen voor mijn BV. Kosten 12,50 per maand en de pas 20 euro per jaar. Bij ASN en de andere Volksbank consorten willen ze voor mij geen rekening openen, te ingewikkeld voor een BV met 2 bestuurders.
Mijn vraag is, heb ik voor het internet bankieren en/of Android app eigenlijk de bankpas nodig?
Ik zal toch nooit pinnen, dus kan ik 20 euro besparen.
Bij de meeste banken heb je toch een bankpas nodig voor bijv. instellen van de app of voor inloggen op de PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• antidote
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:34
@Wenzel hier hebben we een paar jaar geleden de zakelijke bankpas stopgezet. Internetbankieren werkt prima zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Even ventileren.....

Triodos instant payments, waarom is dat nu gelimiteerd tot € 250.
Erg onhandig.

Betalingen via mobiel, waarom krijg ik random de mogelijkheid om dat met PIN te doen en dan ineens weer met de Identifier. Zelfde betaling, zelfde bedrag, ander moment. Ik kan de limieten en of voorwaarden hiervoor niet vinden. Maar het is bijzonder onhandig als die identifier weer ergens anders ligt.

Al met al ben ik daardoor nu al 2 dagen bezig met een bedrag overmaken van €1000 naar een rabo rekening. En ik verwacht dus nu pas morgen dat het bedrag daar beschikbaar is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Je mag 1000 euro per dag overmaken vanuit de app. Boven 250 inderdaad geen instant payment meer. App vliegt er ook constant uit op iPhone. Vind het ook erg waardeloos allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Nog nooit problemen gehad met de app hier. De limiet die je instelt is natuurlijk een totaal per dag, niet per transactie. Ook nog nooit een reader nodig gehad behalve als ik boven die limiet kwam.

In het verleden stonden overschrijvingen naar de Rabobank ook zo goed als direct er op. Tenminste nog nooit langer dan een paar uur geduurd.

[ Voor 12% gewijzigd door Philip Ross op 01-06-2021 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Get!em schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:22:
Even ventileren.....

Triodos instant payments, waarom is dat nu gelimiteerd tot € 250.
Erg onhandig.

Betalingen via mobiel, waarom krijg ik random de mogelijkheid om dat met PIN te doen en dan ineens weer met de Identifier. Zelfde betaling, zelfde bedrag, ander moment. Ik kan de limieten en of voorwaarden hiervoor niet vinden. Maar het is bijzonder onhandig als die identifier weer ergens anders ligt.

Al met al ben ik daardoor nu al 2 dagen bezig met een bedrag overmaken van €1000 naar een rabo rekening. En ik verwacht dus nu pas morgen dat het bedrag daar beschikbaar is....
Volgens mij heb je bij iedere bank verschillende limieten voor het bedrag per betaling en het bedrag per dag of per week. En soms ook nog verschillend voor bekende rekeningnummers en onbekende rekeningnummers. Zo kan het dus gebeuren dat je moeiteloos een paar honderd euro naar je spaarrekening kunt overmaken, maar dat je vervolgens voor het overmaken van twee euro naar een onbekend rekeningnummer wel de extra controles hebt.

Maar in het algemeen kun je die wel op de site of in de app terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

In dit geval twee keer dezelfde bekende rekening bij andere bank (in adresboek), waarbij het bedrag bij beide betalingen gelijk was.

[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 01-06-2021 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Hoeveel kan ik maximaal overmaken met de Triodos Mobiel Bankieren App?

Met de app kun je tot maximaal 1000 euro per dag overmaken. Maak je meer dan 1000 euro over via de app, dan heb je je identifier nodig.
https://www.triodos.nl/ve...ieren-app?id=485318ae761e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ja, had het ook net gevonden. Ook weer duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Get!em schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:26:
In dit geval twee keer dezelfde bekende rekening bij andere bank (in adresboek), waarbij het bedrag bij beide betalingen gelijk was.
Dat kan dus als je met die tweede betaling over de daggrens of weekgrens heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Triodos biedt zoals bekend geen Applepay of Android pay.
Nu kwam ik er echter achter dat bij de UK versie van de FAQ een heel uitgebreide uitleg staat en bij NL 2 regels. Toen ben ik verder gaan kijken, en wat blijkt: in Duitsland biedt Triodos wel Apple Pay aan, via de MasterCard.

https://www.triodos.de/apple-pay

Dat lijkt dus mogelijkheden te hebben. Iemand met een MasterCard van Triodos in NL dit al eens uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Get!em schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 21:22:
Triodos biedt zoals bekend geen Applepay of Android pay.
Nu kwam ik er echter achter dat bij de UK versie van de FAQ een heel uitgebreide uitleg staat en bij NL 2 regels. Toen ben ik verder gaan kijken, en wat blijkt: in Duitsland biedt Triodos wel Apple Pay aan, via de MasterCard.

https://www.triodos.de/apple-pay

Dat lijkt dus mogelijkheden te hebben. Iemand met een MasterCard van Triodos in NL dit al eens uitgeprobeerd?
Ik heb weleens op Twitter gelezen dat zij in Duitsland een andere verwerker gebruiken voor alle betalingen en dat die standaard Apple Pay biedt. Vandaar dat het in Duitsland wel gaat.

• U123456
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen:
Triodos Bank zoekt naar nieuwe manieren om aan kapitaal te komen en sluit daarvoor een beursgang niet uit.

De op duurzame investeringen gerichte bank werd groot door speciale certificaten uit te geven. Maar de vraag naar die stukken – een soort alternatief voor aandelen – is tijdens de crisis ingestort, waarna het financiële concern zich genoodzaakt zag om de handel op te schorten.

CEO Jeroen Rijpkema rekent er niet meer op dat er voor het einde van het jaar weer kan worden gehandeld in de certificaten
https://www.trouw.nl/econ...problemen-geven~bfe89046/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
En ik maar denken dat ze teveel kapitaal hadden en daarom hun rekeninghouders weg wilde jagen door ineens 7 euro per maand te vragen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:35
Ramon schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:29:
En ik maar denken dat ze teveel kapitaal hadden en daarom hun rekeninghouders weg wilde jagen door ineens 7 euro per maand te vragen?
Dat geld mogen ze juist niet als hun eigen kapitaal rekenen.
Van die certificaten waren dan ideaal want dan mocht het wel en de houders ervan hebben 0,0 rechten, zoals we bij de Rabobank hebben gezien.
Echter heb je twee dingen met die certificaten: je lokt eigenlijk voornamelijk maar ( nietsvermoedende en niet goed geïnformeerde ) particulieren die mogelijk niet een heel groot bedrag opbrengen.
Dan zit je nog met dat je de certificaathouders ergens mee moet paaien, een ' mooie hoge rente ', zoiets.
Dat geeft uiteindelijk op de lange termijn ook weer mogelijk problemen zoals het niet kunnen voldoen aan deze ' mooie hoge rente ', waardoor je de particuliere beleggers moet teleurstellen en hun vertrouwen verliest, die tevens vaak ook je klanten zijn.
Dat je duidelijk als bank hebt aangegeven eigenlijk geen rechten te hebben bij dit product doet er niet toe, want Piet Particulier leest dat niet, zoals we bij dat Rabobank fiasco hebben gezien.

Een beursgang is mogelijk dan interessanter want dan valt er waarschijnlijk ( veel ) meer geld op te halen en is het ook duidelijker voor iedereen.
Je kunt dan een stukje Triodos kopen, deelt mee in de winst die het bedrijf maakt en hebt een stukje zeggenschap/stemrecht.
Triodos kan via deze weg dan ook vaker en makkelijker nieuw kapitaal aantrekken.
Echter, tja, ze krijgen temaken met anderen die mogelijk met hun bedrijfsvoering gaan bemoeien en moeten ( financiële ) inzage bieden.
Dát kan een enorm minpunt zijn van een beursgang.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Beetje vergelijkbaar met de problemen die er in het verleden waren met gesloten en open beleggingsfondsen. Volgens mij leverde dat met name bij onroerend goed fondsen wel eens problemen op, omdat het fondshuis die certificaten dan moest inkopen, terwijl de beleggingen die daar tegenover stonden behoorlijk illiquide waren. De meeste zijn daarom overgestapt, zodat de certificaten in principe alleen nog maar via de beurs te verhandelen zijn en ze niet meer ingekocht zouden hoeven te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Iemand achtergrond over de technische problemen bij het overzetten van fondsen, is dat gerelateerd aan de problemen met de certificaten? Van https://www.triodos.nl/zoeken?q=overzetten :
Hoe zet ik mijn aandelen over?

Vanwege technische problemen is het tijdelijk niet mogelijk om de volgende fondsen over te zetten:

Triodos Fair Share Fund
Triodos Groenfonds
Triodos Multi Impact Fund
Triodos Energy Transition Europe Fund
Aan de telefoon kreeg ik niet veel duidelijkheid, iets met technische problemen bij de partij die dat voor hun regelt. Echter, dit speelt al vele maanden en ze gaven aan dat het ook nog eens maanden kon duren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Bekendmaking oplossing handel in certificaten Triodos: https://www.triodos.nl/pe...ilateral-trading-facility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbootster
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik ben nu bezig om voor mij en mijn vriendin over te stappen van Rabobank+ABN naar Triodos. Na het lezen van dit topic, app reviews, en situatie omtrent certificaten ga ik toch twijfelen. Overstappen is al een administratief puzzelwerkje waar ik eigenlijk weinig zin in heb dus ik wil dat niet doen zonder er goed over na te denken.
Beleid & ethisch bankieren, daar zeg ik volop ja tegen en wat extra kosten heb ik daar voor over. We willen 4 rekeningen nemen bij Triodos, wat neerkomt op zo'n 240 euro per jaar. Maargoed, op ons jaarinkomen is dat een zeer laag bedrag. En onze huidige rekeningen kosten ook geld.
Wat ik vervelender vind om te zien is dat de mobiele app relatief lage scores krijgt. Als dat duidt op achterlopen in digitalisering vind ik dat wel een slechte zaak.
Wat vast niet meehelpt is dat een grote twijfelaar ben ;) Ik denk dat we wel verder gaan met overstappen, maar ik krijg het gevoel dat Triodos er iets minder goed voor staat dan ik dacht.

[ Voor 6% gewijzigd door mrbootster op 11-01-2022 09:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
mrbootster schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 09:07:
Ik ben nu bezig om voor mij en mijn vriendin over te stappen van Rabobank+ABN naar Triodos. Na het lezen van dit topic, app reviews, en situatie omtrent certificaten ga ik toch twijfelen. Overstappen is al een administratief puzzelwerkje waar ik eigenlijk weinig zin in heb dus ik wil dat niet doen zonder er goed over na te denken.
Beleid & ethisch bankieren, daar zeg ik volop ja tegen en wat extra kosten heb ik daar voor over. We willen 4 rekeningen nemen bij Triodos, wat neerkomt op zo'n 240 euro per jaar. Maargoed, op ons jaarinkomen is dat een zeer laag bedrag. En onze huidige rekeningen kosten ook geld.
Wat ik vervelender vind om te zien is dat de mobiele app relatief lage scores krijgt. Als dat duidt op achterlopen in digitalisering vind ik dat wel een slechte zaak.
Wat vast niet meehelpt is dat een grote twijfelaar ben ;) Ik denk dat we wel verder gaan met overstappen, maar ik krijg het gevoel dat Triodos er iets minder goed voor staat dan ik dacht.
Vind de app persoonlijk beter werken dan die van de Rabobank. Maar gebruik ook weinig anders dan normaal overboeken en Ideal. Betaalverzoeken stuur ik via Tikkie app.

De app van de Triodos is echt heel stabieler dan die van de Rabobank. Loopt minder vaak vast e.d.

Dus kijk vooral welke functies je veel gebruikt en of die er in zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Meest onhandige bij triodos is de Identifier. Die is zo klein, dat ik regelmatig fouten maak bij intypen. En bovendien zijn de in te voeren codes best lang. De Rabo scanned gewoon die gegevens met die 1MP camera en bovendien zijn de toetsen makkelijk. Punt dat ik die identifier noem, is dat je die dus ook bij mobiel bankieren nodig hebt als je de drempelwaardes overschrijd. Bovendien is hij persoonlijk (wel veiliger), maar je kunt dus niet even die van een andere triodos gebruiker lenen (zoals bij rabo wel kan, onveiliger), effectief moet je dat kleine ding dus meenemen als je (on)verwacht dat je iets moet doen.

Verder moet je er rekening mee houden dat instant-pay nog beperkt werkt en met limieten (lees topic verder), en dat extra rekeningen (spaar) en en/of rekening je ook extra geld kost. Tevens is er geen Apple/Android Pay en ook niet in het vooruitzicht vziw.

De discussie met certificaten staat overigens los van het bankieren zelf, bank stabiliteit, of eventuele fondsen van Triodos.

Qua vergelijk met Rabo app (op iOS):
Ik zie het verschil niet zo. Stabiliteit met beide gelijkwaardig. Bij Rabo kun je betaalverzoeken maken, bij Triodos niet. Bij beide kun je Ideal QR codes scannen (dus op je laptop/pc winkelen, en dan betalen met je mobiel). Bij beide kun je de app gebruiken om op je laptop/pc in te loggen op Internetbankieren (met steed meer (maar nog steeds beperkte) functionaliteit, voor volle moet je bij beide inloggen met je identifier/scanner). Bij rabo zijn er veel meer service-zaken in het menu geïntegreerd (bijv aanvragen extra zaken). Maar bij rabo is het dan ook meer een schil om een website. Bij Triodos weet ik niet of het een schil is, het werkt gewoon soepel iig.

Ohja, ook eerder genoemd: je kunt geen triggers aanmaken voor meldingen van binnenkomende of uitgaande overschrijvingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 11-01-2022 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:31
Ik ga Triodos verlaten, het gebrek aan iDIN functionaliteit maakt het lastig (zo niet onmogelijk) om een hypotheek bij een andere bank af te lossen.

De functie was er wel, maar is erg lukraak afgebouwd/gestopt half 2021.

Nu maar verder met ASN bank als duurzame opvolger, met iDIN.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@NielsTn Wat kost de combinatie betaalrekening en spaarrekening bij ASN per maand? Zit ook te denken aan een overstap, vooral vanwege kosten in relatie tot de aangeboden diensten. Met name het gedoe rond Apple Pay irriteert. De Duitse Triodos heeft wel Apple Pay en is goedkoper per maand.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• falconxp
  • Laatst online: 27-04 12:42
Spaarrekeningen zijn gratis bij ASN. Ik betaal 2,20 voor mijn normale rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

falconxp schreef op zondag 6 februari 2022 @ 20:30:
Spaarrekeningen zijn gratis bij ASN. Ik betaal 2,20 voor mijn normale rekening
Bij Triodos is het €5,- per maand voor de betaalrekening, €2,- per maand voor een spaarrekening.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0kerNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-04 22:38
ericplan schreef op zondag 6 februari 2022 @ 19:35:
@NielsTn Wat kost de combinatie betaalrekening en spaarrekening bij ASN per maand? Zit ook te denken aan een overstap, vooral vanwege kosten in relatie tot de aangeboden diensten. Met name het gedoe rond Apple Pay irriteert. De Duitse Triodos heeft wel Apple Pay en is goedkoper per maand.
Houd er wel rekening mee dat ASN ook nog geen Apple Pay ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
NielsTn schreef op zondag 6 februari 2022 @ 18:49:
Ik ga Triodos verlaten, het gebrek aan iDIN functionaliteit maakt het lastig (zo niet onmogelijk) om een hypotheek bij een andere bank af te lossen.
iDin is toch helemaal geen vereiste om een hypotheek af te kunnen lossen?
Pagina: 1 2 3 Laatste