Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 11:22
Ik ben geïnteresseerd geraakt in Triodos (of ASN-Bank). Beide banken welke investeren in groene en/of sociaal verantwoorde projecten.

Gevoelsmatig heeft Triodos mijn voorkeur, al heb ik hier geen bijzondere/specifieke argumenten voor.
Ik overweeg om over te stappen uit het oogpunt van de idealen welke deze banken nastreven én de lage kosten voor het hebben van een rekening.

Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met deze bank(en) ? Hier ben ik erg benieuwd naar !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:43
Heb je het hier nou over een baan die je daar kunt krijgen of over een spaarrekening wat echt duidelijk is dat niet. Want als het over spaarrekeningen gaat, dan kun je het beste hier verder gaan: Lage spaarrente, alternatieven?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanNL
Robkazoe schreef op zondag 17 mei 2009 @ 21:47:
Heb je het hier nou over een baan die je daar kunt krijgen of over een spaarrekening wat echt duidelijk is dat niet. Want als het over spaarrekeningen gaat, dan kun je het beste hier verder gaan: Lage spaarrente, alternatieven?
Sorry, ik heb het gewoon over de bank. Niet specifiek een spaarrekening, maar gewoon als bank, bankzaken, betaalrekening, spaarrekening. Kortom, de consumentenproducten die ze aanbieden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Ik heb een Triodos bank- en spaarrekening, wel als bijzaak trouwens, ABN Amro heeft mijn betaalrekening.
Nadeel is dat er maar 1 kantoor is, in Zeist. Voordeel is dat je eigenlijk alles wel via de site kunt regelen.

Als je verder nog vragen hebt, kom maar :)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:19

LED-Maniak

Bakkers klaar? Bakken maar!

Ervaring met de ASN-Bank en in de familie met de Triodos. Beide zijn in mijn ogen goed bezig en doen ook regelmatig informatie door de bus en eens per jaar heeft triodos een erg leuke meeting over duurzaamheid.

Appeltaart is lekker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:29
Ik ben van Rabo naar Triodos over gestapt, en heb er betaal-en spaarrekeningen (o.a. internetsparen en maand-sparen) nu daar lopen (Rabo Totaalpakket beeindigd).
Verder goede service telefonisch, en netjes verder. Zeer tevreden in elk geval! :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-05 22:52

Coffeemonster

div.message { margin: 150cm }

Ik heb al jaren verschillende rekeningen bij de ASN Bank en sinds vorig jaar ook een rekening bij Triodos. Met beide heb ik goede ervaringen. De ASN Bank heeft meer spaarproducten dan Triodos, en lijkt iets hogere rentes te hebben op hun spaarrekeningen. Beide banken geven een magazine uit, waarin onder meer staat wat ze doen met hun geld.

Ik zit nog te twijfelen om mijn betaalrekening ook bij een van deze banken onder te brengen, maar het internetbankieren van Postbank/ING bevalt me erg goed. Ik ben daar dus nog niet over uit.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanNL
Oké, bedankt voor de reacties ! Klinkt positief allemaal moet ik zeggen !

Wat ik me nog afvraag is hoe het internetbankieren (wat o.a. overzicht en gemak betreft) is in vergelijking met de bekende banken (zeg Rabobank/ABN Amro e.d.) ?

[Voor 9% gewijzigd door daanNL op 18-05-2009 18:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanNL
Coffeemonster schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:53:
Ik heb al jaren verschillende rekeningen bij de ASN Bank en sinds vorig jaar ook een rekening bij Triodos. Met beide heb ik goede ervaringen. De ASN Bank heeft meer spaarproducten dan Triodos, en lijkt iets hogere rentes te hebben op hun spaarrekeningen.
Ik heb het even bekeken en ASN Bank lijkt inderdaad hogere rentes te hebben ja. Wat vervolgens wel interessant is of er dan nog verschil zit in "duurzaamheid" tussen de banken. Zou je kunnen zeggen dat Triodos "beter" belegd ? of belegd ASN "slimmer" ? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ook hier goede ervaringen met ASN en Triodos. Mijn partner spaart al jaren via de ASN, en we zijn inmiddels voor de zakelijke betaalrekening van de Rabo naar de Triodos overgestapt. De overdracht verliep soepeltjes.

Bij de Rabobank voelde ik me gewoon niet meer thuis. Hoop gedoe als je verhuist en je zaken op een ander kantoor wilt laten regelen. Evenzo gedoe t.a.v. Wid, waarbij ze per sé je paspoort willen scannen voor weet ik veel wat voor überdatabase, dat terwijl de Triodos enkel een zwart/wit kopietje vraagt om in het dossier te bewaren. Ook heb je bij er bij de grote banken niet veel zicht op waar ze in investeren, of het moet in het nieuws komen (zoals betrokkenheid in de wapenhandel, of wanneer er een markt instort).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04

Brons

Fail!

Wat ik mij afvraag hoe 'goed' deze banken daadwerkelijk zijn. Ik kan mij namelijk voorstellen dat ze door wetgevingen hun geld op plaatsen moeten stallen, om hun portfolio in balans te houden, waardoor ze opeens niet meer zo 'goed' zijn.

Oh, en volgens mij hebben hun betaalrekeningen geen iDeal, dat zorgt er voor mij persoonlijk voor dat ik niet overstap.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• orejas
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 16:46

orejas

Omelette du Fromage

Brons schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:26:
Wat ik mij afvraag hoe 'goed' deze banken daadwerkelijk zijn. Ik kan mij namelijk voorstellen dat ze door wetgevingen hun geld op plaatsen moeten stallen, om hun portfolio in balans te houden, waardoor ze opeens niet meer zo 'goed' zijn.

Oh, en volgens mij hebben hun betaalrekeningen geen iDeal, dat zorgt er voor mij persoonlijk voor dat ik niet overstap.
Triodos biedt inderdaad niet de mogelijkheid om met iDeal te betalen. Nog niet, althans. Ze zijn namelijk wel bezig met de implementatie van iDeal en er kan dan ook in de loop van het jaar gebruik van gemaakt worden.

Verder. Er zijn geen wetten waar ik vanaf weet waardoor Triodos hun geld niet in duurzame ondernemingen zou mogen stallen, geheel of gedeeltelijk. Sterker nog, het Triodos Groenfonds biedt beleggers een belastingvoordeel van max. 2,5%. Dat is nog eens mooie wetgeving.

Stam + t

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanNL
Oké, ik ben eigenlijk wel overtuigd. Ik heb een betaalrekening met internetbankieren aangevraagd. Binnen twee weken krijg ik bericht van ze.
Zal later ook mijn ervaringen posten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04

Brons

Fail!

orejas schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:17:
Verder. Er zijn geen wetten waar ik vanaf weet waardoor Triodos hun geld niet in duurzame ondernemingen zou mogen stallen, geheel of gedeeltelijk. Sterker nog, het Triodos Groenfonds biedt beleggers een belastingvoordeel van max. 2,5%. Dat is nog eens mooie wetgeving.
Als financiële instelling moet je geld op een bepaalde manier verdelen, ze mogen niet alles in 2 of 3 sectoren steken. Zo kan het zijn dat ze bepaalde groepen obligaties moeten kopen waar bijvoorbeeld indirect wapen fabrikanten of 'evil' slechte chemische bedrijven voordeel aan hebben.

[Voor 3% gewijzigd door Brons op 19-05-2009 13:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Brons schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 13:35:
[...]

Als financiële instelling moet je geld op een bepaalde manier verdelen, ze mogen niet alles in 2 of 3 sectoren steken. Zo kan het zijn dat ze bepaalde groepen obligaties moeten kopen waar bijvoorbeeld indirect wapen fabrikanten of 'evil' slechte chemische bedrijven voordeel aan hebben.
Heb je daar toevallig een bron van? Ben erg benieuwd.

Stam + t

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
benoni schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:21:
Bij de Rabobank voelde ik me gewoon niet meer thuis.
Dat kan.
Hoop gedoe als je verhuist en je zaken op een ander kantoor wilt laten regelen.
Goede ervaringen mee, vanuit mijn kantoor naar huidig kantoor was binnen 2 dagen voor elkaar, merk je verder niks van behalve dat je even langs t nieuwe kantoor moet gaan om dit te regelen. Bij mn vriendin (andere vestiging) ging dit net zo vlekkeloos als bij mij.
Evenzo gedoe t.a.v. Wid, waarbij ze per sé je paspoort willen scannen voor weet ik veel wat voor überdatabase, dat terwijl de Triodos enkel een zwart/wit kopietje vraagt om in het dossier te bewaren.
Dus hoe dan ook hebben ze een kopie van je paspoort/id, ik mis je punt.
Ook heb je bij er bij de grote banken niet veel zicht op waar ze in investeren, of het moet in het nieuws komen (zoals betrokkenheid in de wapenhandel, of wanneer er een markt instort).
En hoe weet jij 100% waarin Triodos investeert? Ze kunnen een hoop beweren maar ik ben benieuwd of ze open genoeg zijn om jou (of een onafhankelijke partij) eens te laten snuffelen in de administratie, ik *denk* van niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• benoni
  • Niet online
Cartman! schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 19:26:
Goede ervaringen mee, vanuit mijn kantoor naar huidig kantoor was binnen 2 dagen voor elkaar, merk je verder niks van behalve dat je even langs t nieuwe kantoor moet gaan om dit te regelen. Bij mn vriendin (andere vestiging) ging dit net zo vlekkeloos als bij mij.
En dan nu met je bedrijf, als je je rekening courant met een stukje krediet wilt meenemen. Dan merk je best wel dat vrijwel elke vestiging van de Rabo een andere onderneming is, omdat je opnieuw de hele 'kennismakingsprocedure' door moet. Dus moet je allereerst langs je boekhouder voor een rapportje van de resultaten van de afgelopen jaren, enzovoort. Dan is het dus net zo makkelijk om meteen over te stappen naar een andere bank ;)
Dus hoe dan ook hebben ze een kopie van je paspoort/id, ik mis je punt.
Persoonlijk ben ik niet zo gediend van overdreven registratiedrift en het virtueel toegankelijk maken van persoonlijke documenten via databases (zonder toezicht van de klant). Wat de overheid met de Wet Identificatie bij Dienstverlening vraagt is het vastleggen van de aard, het nummer en de datum en plaats van uitgifte van het document met behulp waarvan de identiteitsvaststelling heeft plaatsgevonden. Dus helemaal geen kleurenscan die in een database wordt bewaard. Feitelijk mag je ook helemaal geen reproduceerbare kopie maken. Bij sommige andere banken kun je daarom ook gewoon het paspoortnummer laten overtikken. Maar bij de Rabobank was het de medewerkster verteld dat het verplicht was om het paspoort in te nemen en te scannen. Wat in de wet voorgeschreven was, was niet bespreekbaar. Toen heb ik 't dus maar geweigerd.
En hoe weet jij 100% waarin Triodos investeert? Ze kunnen een hoop beweren maar ik ben benieuwd of ze open genoeg zijn om jou (of een onafhankelijke partij) eens te laten snuffelen in de administratie, ik *denk* van niet.
Het staat anders wel erg duidelijk uiteengezet op de website. Als je er graag als onafhankelijke partij wat vragen over wilt stellen of steekproeven op wilt uitvoeren... ik zou zeggen, bel ze op, en post je verslag :)

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:48
NielsTn schreef op maandag 18 mei 2009 @ 10:19:
Ik ben van Rabo naar Triodos over gestapt, en heb er betaal-en spaarrekeningen (o.a. internetsparen en maand-sparen) nu daar lopen (Rabo Totaalpakket beeindigd).
Verder goede service telefonisch, en netjes verder. Zeer tevreden in elk geval! :)
Hoe zit het met iDeal betalingen, dit kan dan niet meer met Triodos neem ik aan ?

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

sverzijl schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 06:55:
[...]

Hoe zit het met iDeal betalingen, dit kan dan niet meer met Triodos neem ik aan ?
Een paar posts boven je:
orejas schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 08:17:
[...]

Triodos biedt inderdaad niet de mogelijkheid om met iDeal te betalen. Nog niet, althans. Ze zijn namelijk wel bezig met de implementatie van iDeal en er kan dan ook in de loop van het jaar gebruik van gemaakt worden.

Stam + t

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 13:31
Ook hier een hoop spaartegoeden bij ASN ondergebracht. Prettige ervaringen, makkelijk, snel, vriendelijk.

Ik heb wel de indruk, maar niet echt bewijzen, dat Triodos wat idealistischer is en ASN wat praktischer. Dat zou de verschillen in rente kunnen verklaren.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Cartman!
  • Niet online
benoni schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 22:16:
[...]
En dan nu met je bedrijf, als je je rekening courant met een stukje krediet wilt meenemen. Dan merk je best wel dat vrijwel elke vestiging van de Rabo een andere onderneming is, omdat je opnieuw de hele 'kennismakingsprocedure' door moet. Dus moet je allereerst langs je boekhouder voor een rapportje van de resultaten van de afgelopen jaren, enzovoort. Dan is het dus net zo makkelijk om meteen over te stappen naar een andere bank ;)
Daar heb ik geen ervaring mee, daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben. Maar over t algemeen gezien wissel je niet elk jaar van bank volgens mij. Die overstap naar de andere bank heb je ook weer moeite voor moeten doen.
Persoonlijk ben ik niet zo gediend van overdreven registratiedrift en het virtueel toegankelijk maken van persoonlijke documenten via databases (zonder toezicht van de klant). Wat de overheid met de Wet Identificatie bij Dienstverlening vraagt is het vastleggen van de aard, het nummer en de datum en plaats van uitgifte van het document met behulp waarvan de identiteitsvaststelling heeft plaatsgevonden. Dus helemaal geen kleurenscan die in een database wordt bewaard. Feitelijk mag je ook helemaal geen reproduceerbare kopie maken. Bij sommige andere banken kun je daarom ook gewoon het paspoortnummer laten overtikken. Maar bij de Rabobank was het de medewerkster verteld dat het verplicht was om het paspoort in te nemen en te scannen. Wat in de wet voorgeschreven was, was niet bespreekbaar. Toen heb ik 't dus maar geweigerd.
Goed punt, dat is erg raar dan.
edit: over die wet.... "Vervallen m.i.v. 1 augustus 2008"
Het staat anders wel erg duidelijk uiteengezet op de website. Als je er graag als onafhankelijke partij wat vragen over wilt stellen of steekproeven op wilt uitvoeren... ik zou zeggen, bel ze op, en post je verslag :)
Oh, het staat op internet dus is het waar 8)7 Serieus, hoevaak zijn er geen schandelen geweest in het bedrijfsleven? Ik vind het de moeite niet waard om erachter aan te gaan omdat ik tevreden ben met de Rabobank. Misschien hebben ze het echt ook geinvesteerd zoals ze beweren maar je gaat het nooit zeker weten.

• orejas

orejas

Omelette du Fromage

Cartman! schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:53:
Oh, het staat op internet dus is het waar 8)7 Serieus, hoevaak zijn er geen schandelen geweest in het bedrijfsleven? Ik vind het de moeite niet waard om erachter aan te gaan omdat ik tevreden ben met de Rabobank. Misschien hebben ze het echt ook geinvesteerd zoals ze beweren maar je gaat het nooit zeker weten.
Daar zijn jaarrekeningen toch voor? Als je het zeker wil weten, moet je zo'n ding erbij pakken.

Stam + t

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zit (onder andere) bij Triodos.
Ben er zeer tevreden mee, geen klachten.

Wel 1 puntjes van kritiek: Internetbankieren update niet zo snel, zit meestal een (paar) uur vertraging in het saldo. En daarnaast ondersteunen ze geen iDeal, iets wat ik een zeer groot gemis vind in de huidige tijd.

Maar behalve dat ben ik helemaal tevreden bij triodos :)

• benoni
  • Niet online
Cartman! schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:53:
edit: over die wet.... "Vervallen m.i.v. 1 augustus 2008"
Ach wat :P

Oh, ze hebben nu een andere wet die op hetzelfde neerkomt. Whatever :z

• posttoast
  • Laatst online: 23:46
daanNL schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 09:05:
Oké, ik ben eigenlijk wel overtuigd. Ik heb een betaalrekening met internetbankieren aangevraagd. Binnen twee weken krijg ik bericht van ze.
Zal later ook mijn ervaringen posten.
En, ben je inmiddels over? Ik zit nu bij de ING (voorheen Postbank) en ben het daar helemaal beu. Ik ben vooral benieuwd naar het internetbankieren.

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanNL
posttoast schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:38:
[...]

En, ben je inmiddels over? Ik zit nu bij de ING (voorheen Postbank) en ben het daar helemaal beu. Ik ben vooral benieuwd naar het internetbankieren.
Ja ik heb over. Ik heb er nu een internet betaal rekening. Sparen doe ik niet bij Triodos.
Tot nu toe moet ik zeggen dat de hele aanvraag-procedure foutloos en vlot is verlopen. De pinpas ziet er mooi uit (niet heel belangrijk maar toch leuk). Internetbankieren ziet er érg netjes en overzichtelijk uit. Kan zich wat mij betreft zéker meten aan die van de Rabobank. Ook een handige functie die ik bij ABN en Rabobank niet tegen ben gekomen is "restsparen". Hierbij wordt al het geld wat er meer dan een ingesteld bedrag op de rekening komt automatisch overgemaakt naar een zelf ingesteld rekeningnummer (bijvoorbeeld dus een spaarrekening). Wel duurt het over het algemeen een aantal uur voordat het internetbankieren overzicht is bijgewerkt. Bij de Rabobank was ik gewend dat dit per direct bijgewerkt was.

Ik moet zeggen, ik ben bijzonder tevreden en ik weet zeker dat het internetbankieren je niet tegen zal vallen.

Als je nog specifieke vragen hebt hoor ik het wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
Bedankt Daan :)

Ik heb wel alvast een specifieke vraag: hoe werkt de authenticicatie bij het internetbankieren? TAN codes per SMS of een randomreader-systeem?

omniscale.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
daanNL schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:20:
[...]
Wel duurt het over het algemeen een aantal uur voordat het internetbankieren overzicht is bijgewerkt.
Dát en het gebrek aan iDeal vind ik dé 2 minpunten voor Triodos.
(Verder ben ik een zeer tevreden klant :) )

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanNL
posttoast schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:31:
Bedankt Daan :)

Ik heb wel alvast een specifieke vraag: hoe werkt de authenticicatie bij het internetbankieren? TAN codes per SMS of een randomreader-systeem?
Het werkt met een random-reader systeem. In tegenstelling tot de Rabobank en ABN heb je hier je pin-pas niet voor nodig. Je krijgt namelijk een persoonsgebonden random-reader welke een uniek nummer heeft welke je in moet vullen op de internetbankieren-site. Vervolgens krijg je door je pincode op de randomreader in te vullen een unieke code waarmee je in kunt loggen.

Werkt erg prettig moet ik zeggen. Klein nadeeltje kan wel zijn dat je niet zo makkelijk "ff de randomreader van een vriend/vriendin" kunt gebruiken. Persoonlijk vind ik dit echter geen enkel probleem. Mede omdat ik maar weinig mensen persoonlijk ken die ook bij Triodos zitten ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• posttoast
Hmmm, TAN-smsjes zijn dan toch wel erg handig (omdat je altijd je telefoon bij je hebt). Misschien kunnen ze een iPhone app bouwen? ;)

Verder klinkt het goed, grootste nadelen zijn inderdaad gebrek aan iDeal (hopelijk binnenkort wel, ik zal ze maandag eens bellen) en het tragere overzicht online. Maar goed, dan heb je wel een bank die niet puur en alleen uit is op graaien, maar ook nog eens iets terug wil doen voor de samenleving. Klinkt zoetsappig, maar daar hecht ik wel waarde aan.

omniscale.nl

• daanNL
posttoast schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 22:09:
Hmmm, TAN-smsjes zijn dan toch wel erg handig (omdat je altijd je telefoon bij je hebt).
Dat is zeker waar. Daarentegen zijn random-readers weer veel veiliger.

Overigens meen ik gehoord/gelezen te hebben dat het niet lang meer duurt voor je met Triodos ook gebruik kunt maken van iDeal.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:26

FaceDown

Storende factor.

Grappig zo begon de Icesave topicreeks ook. Mensen doe gewoon normaal en blijf bij een Nederlandse bank. Maar ja dat riep ik toen ook al, en luisterde ook niemand :')

Groetjes, FaceDown.

• anandus
  • Niet online
FaceDown schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:21:
Grappig zo begon de Icesave topicreeks ook. Mensen doe gewoon normaal en blijf bij een Nederlandse bank. Maar ja dat riep ik toen ook al, en luisterde ook niemand :')
Mag ik je erop wijzen dat Triodos een van de weinig banken is die niet geraakt is door de crisis? :>

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

anandus schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:34:
[...]
Mag ik je erop wijzen dat Triodos een van de weinig banken is die niet geraakt is door de crisis? :>
Daar zet ik sowieso al een hoop vraagtekens bij. Een bank die niet geraakt wordt in een dergelijke crisis? Hoe betrouwbaar zijn die gegevens dan vraag ik me af.

Icesave was overigens ook superbetrouwbaar en goed volgens iedereen (om de vergelijking nog maar eens te maken).

En dan die achterlijke radioreclames waarin zo'n meurwijf sneue slogans als "mijn geld gaat goed" en "kom ook snel naar triodos punt nl" ( :O :O :O ), alleen daarom zou ik al niet naar zo'n bank gaan.

[Voor 44% gewijzigd door FaceDown op 10-07-2009 13:40]

Groetjes, FaceDown.

• anandus
  • Niet online
FaceDown schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:37:
[...]

Daar zet ik sowieso al een hoop vraagtekens bij.
Hoezo?
Ze handelen niet in 'ingewikkelde hypotheken' en financiële constructies.
Een bank wordt daar echt niet dubieuzer van ofzo :P

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

anandus schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:38:
[...]
Hoezo?
Ze handelen niet in 'ingewikkelde hypotheken' en financiële constructies.
Een bank wordt daar echt niet dubieuzer van ofzo :P
Maar ze investeren wel in andere ondernemingen natuurlijk en die hebben wel last van de crisis dus zij ook. Concluderen dat de crisis hun niet raakt is dus onzin. Wellicht raakt het ze minder omdat ze investeringen met minder risico gedaan hebben, dat zou kunnen. Maar ook daaraan zit weer een keerzijde, namelijk dat ook de winsten wanneer het beter gaat met de economie relatief minder goed zullen zijn en daar zul je als klant dan ook de 'dupe' van worden.

Groetjes, FaceDown.

• xtra
  • Laatst online: 01-06 07:24
[...]
Daar zet ik sowieso al een hoop vraagtekens bij. Een bank die niet geraakt wordt in een dergelijke crisis? Hoe betrouwbaar zijn die gegevens dan vraag ik me af.
Ook een benadering. Een bank die niet negatief in het nieuws komt is onbetrouwbaar want dan zullen ze wel wat verbergen.

• anandus
  • Niet online
FaceDown schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:45:
[...]

Maar ze investeren wel in andere ondernemingen natuurlijk en die hebben wel last van de crisis dus zij ook. Concluderen dat de crisis hun niet raakt is dus onzin. Wellicht raakt het ze minder omdat ze investeringen met minder risico gedaan hebben, dat zou kunnen.
Inderdaad, minder risicovolle investeringen (al kan je je afvragen of groene bedrijven meer of minder risicovol zijn dan normale bedrijven, natuurlijk).
Het is in ieder geval geen bank die een liquiditeitsprobleem kreeg door de crisis.
Maar ook daaraan zit weer een keerzijde, namelijk dat ook de winsten wanneer het beter gaat met de economie relatief minder goed zullen zijn en daar zul je als klant dan ook de 'dupe' van worden.
Ik zit niet bij Triodos voor de spaarrente, dus ik zal er niet 'de dupe' van worden :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:49
FaceDown schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 13:45:
[...]

Maar ze investeren wel in andere ondernemingen natuurlijk en die hebben wel last van de crisis dus zij ook. Concluderen dat de crisis hun niet raakt is dus onzin. Wellicht raakt het ze minder omdat ze investeringen met minder risico gedaan hebben, dat zou kunnen. Maar ook daaraan zit weer een keerzijde, namelijk dat ook de winsten wanneer het beter gaat met de economie relatief minder goed zullen zijn en daar zul je als klant dan ook de 'dupe' van worden.
Och van minder goede winsten lig ik niet wakker 8)7.

Ik heb zelf ook een Triodos betaalrekening, overgestapt van de Postbank. Werkt allemaal prima. Vind het gedoe met de calculator een stuk minder handig dan met het SMS-systeem van de postbank, want ik heb die calculator niet altijd bij me en m'n gsm wel. Het werkt verder prima en ook snel. Niets op aan te merken eigenlijk. Heb 1x een mailtje gestuurd met wat suggesties voor hun internetbankieren, kreeg daar dezelfde dag nog een persoonlijk antwoord op.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:59
Even voor de duidelijkheid: Triodos is een Nederlandse bank. Een hele normale, middelgrote bank met haar hoofdkantoor in Zeist die bepaalde principes heeft en daar voor staat. En dat al 25 jaar volhoudt. Compleet een andere situatie dan bij Icesave. Mensen die klant worden bij Triodos doen dat over het algemeen vanwege de principes die Triodos heeft, en niet vanwege de stuntrente. En die groei zie ik al jaren, dat is niet iets van de laatste tijd.

Disclosure: ik werk bij het bedrijf dat het bancaire systeem en het internetbankieren van Triodos heeft geschreven, verder geen relatie met Triodos.

• benoni
  • Niet online
En dan die achterlijke radioreclames waarin zo'n meurwijf sneue slogans als "mijn geld gaat goed" en "kom ook snel naar triodos punt nl" ( :O :O :O ), alleen daarom zou ik al niet naar zo'n bank gaan.
Ha :) Maar goed dat ik dat nooit gehoord heb, anders was ik misschien ook niet overgestapt.
Ze hebben er in ieder niet te veel geld aan opgemaakt zo te horen :+
Matthijs Bierman (directeur van Triodos Nederland) ontkent dat ook niet, hij schreef in het laatste nieuwsmagazine: 'ook onder de klanten van de Triodos Bank zijn er die geraakt worden'. Maar ik denk dat de bank het redelijk kan opvangen omdat er onderwijl een stroom van nieuwe klanten binnenrolt, met spaargeld. Matthijs ziet de crisis niet als een tijdelijke rimpeling in een eindeloze economische groei, maar voorziet een 'transitie naar een economie waar verstandiger met onze beperkte natuurlijke hulpbronnen wordt omgegaan'. Waar Triodos dan op probeert in te spelen door te investeren in duurzame, energiezuinige projecten. Samen met het feit dat Triodos veel investeert in de agrarische sector (samenwerking met Rabo Groenbank), lijkt me dat een geschikte strategie om zeepbel-toestanden te mijden. Maar goed, ik ben verder geen economisch expert, ik kijk gewoon naar wat in het echte leven altijd waarde zal hebben: grond, energie, voedsel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Duurzaam investeren betekent vaak niet meer dan het rendement maximaliseren over termijnen van 30 jaar of verder. Dat is een stuk veiliger dan je geld in een oude sok stoppen.

M'n werkgever is nu met Triodos bezig om nieuwbouw gefinancieerd te krijgen. Niet alleen is Triodos een van de weinige banken die nog in staat en bereid is dit soort ding te financieren, het betekent ook gelijk dat het neerzetten van een uiterst milieuvriendelijke pand zelfs een pre is voor de financier :)

* dion_b heeft zelf overigens spaarrekening lopen bij ASN, niet Triodos, maar dat komt vooral omdat m'n vriendin daar al zat

Wat me wel een beetje irriteert aan dit soort 'principiele' bank is dat ze één pakket aan "principes" bieden, take it or leave it. Als je dan kijkt welke dat zijn zitten er altijd een paar tussen waar je het mee eens bent, maar in veel gevallen ook andere waar je het niet mee eens bent. Zo ben ik groot voorstander van het duurzaam (=op lange termijn) investeren, het ondersteunen van projecten in andere delen van de wereld en bovenal het stimuleren van CO2-reductie. Maar ik kan me totaal niet opwinden over investeringen in wapenproductie en ben zelfs uitgesproken voorstander van GM en kernenergie. Uiteindelijk vind ik wat ASN doet op de dingen waar ik het mee eens ben belangrijker dat dat ze andere dingen waar ik sterk over voel vermijden, maar het zou veel mooier zijn als je zelf je ethisch pakket kon samenstellen voor je producten...

Soittakaa Paranoid!

• xtra
  • Laatst online: 01-06 07:24
dion_b schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 23:45:
... maar het zou veel mooier zijn als je zelf je ethisch pakket kon samenstellen voor je producten...
Maar ik kan me goed voorstellen dat dat niet gebeurt. Veel Triodosklanten zullen niet alleen kijken wat er met hun geld gebeurt maar ook wat hun bank doet. Draagt die bij aan iets waar men het niet mee eens is?
Bij een willekeurige andere bank heb je wat dat betreft al meer keuzevrijheid. (Al zijn er meer groene fondsen dan wapenfondsen.)

Je zou nog een omgekeerd effect kunnen krijgen: Iemand opent een beleggingsrekening en klikt duurzame landbouw uit en wapenproductie aan. Dan weet je zeker dat je geld voor 100% naar wapenproductie gaat ;)

• Aikon
  • Niet online
Wat bedoel je nou eigenlijk? ASN en Triodos zijn beide Nederlandse instellingen die alweer 49 resp. 29 jaar bestaan. :?

Zit zelf ook bij ASN, internetbankieren is vrijwel hetzelfde als bij de SNS. Bij ASN kan je echter ook met inlog en ww inloggen en alles doen (dus zonder digipas), bij de SNS kan je dan bijv. geen geld overschrijven naar derden. Ben er tevreden over, ze onderschrijven mijn idealen en beiden goede rente en service. Tja, wat wil je nog meer.
xtra schreef op woensdag 15 juli 2009 @ 01:03:
[...]

Je zou nog een omgekeerd effect kunnen krijgen: Iemand opent een beleggingsrekening en klikt duurzame landbouw uit en wapenproductie aan. Dan weet je zeker dat je geld voor 100% naar wapenproductie gaat ;)
Zeker een leuk idee dat je zelf kan kiezen, maar lijkt me erg lastig voor de bank om dat ook waar te maken. Sterker nog, stel dat kernenergie slecht in het nieuws komt (meltdown oid), groot deel van de klanten schakelt kernenergie uit, bank is verplicht dit dus te verkopen op een slecht moment. Met een beetje samenwerking kan je zo de bank flink onderuit halen.

• NielsTn
Even een update: zojuist post ontvangen van Triodos dat in 2010 de iDeal betaalfunctionaliteit beschikbaar gaat komen!

Da's goed nieuws!

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• anandus
  • Niet online
NielsTn schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:00:
Even een update: zojuist post ontvangen van Triodos dat in 2010 de iDeal betaalfunctionaliteit beschikbaar gaat komen!

Da's goed nieuws!
Yups, had ze in november een mailtje gestuurd met de vraag over iDeal:
Hartelijk dank voor uw e-mail. Triodos Bank is dit jaar gestart met de implementatie van iDEAL. Naar verwachting zal Triodos Bank iDEAL in het tweede kwartaal van 2010 kunnen aanbieden.
:)

• hterhofte
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-06 23:13
Ik zag ineens Triodos staan in het lijstje met iDEAL betaalmogelijkheden. Natuurllijk direct geprobeerd ... en het werkt! Het lijkt erg op een gewone overschrijving. Opvallend: betaling stond eerst enkele uren in mijn Triodos betaalrekening nog bij het lijstje 'in behandeling', een dag later pas bij het lijstje bij/af. De NS e-tickets waren al direct binnengekomen, dus wat de NS webshop betreft werkt alles ook prima.

Voor zover ik weet is het nog niet officieel aangekondigd dat Triodos nu ook iDEAL ondersteunt, maar dat zal vast niet lang meer op zich laten wachten...(edit 26 maart: Triodos heeft iDEAL officieel aangekondigd in haar support pagina's ).

Heb mijn laatste rekening bij de ING (hield ik nog aan voor iDEAL) nu ook opgezegd. Mijn geld gaat steeds beter...

[Voor 28% gewijzigd door hterhofte op 26-03-2010 00:49]

• NielsTn
hterhofte schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 00:30:
Ik zag ineens Triodos staan in het lijstje met IDEAL betaalmogelijkheden. Natuurllijk direct geprobeerd ... en het werkt! Het lijkt erg op een gewone overschrijving. Opvallend: betaling stond eerst enkele uren in mijn Triodos betaalrekening nog bij het lijstje 'in behandeling', een dag later pas bij het lijstje bij/af. De NS e-tickets waren al direct binnengekomen, dus wat de NS webshop betreft werkt alles ook prima.

Voor zover ik weet is het nog niet officieel aangekondigd dat Triodos nu ook IDEAL ondersteunt, maar dat zal vast niet lang meer op zich laten wachten...

Heb mijn laatste rekening bij de ING (hield ik nog aan voor IDEAL) nu ook opgezegd. Mijn geld gaat steeds beter...
ik ben benieuwd welke site je bezocht.. tot nu toe geeft iDeal geen uitsluitsel dat je NU al met triodos terecht kan, noch op de site van Triodos staat dit: "medio 2010 wordt het mogelijk" ... . maar nu nog even niet.... ;)

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
NielsTn schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 20:50:
ik ben benieuwd welke site je bezocht..
Gokje: www.ns.nl

• hterhofte
idd, eerst naar www.ns.nl gegaan, toen e-tickets besteld en bij betalen met iDEAL kon ik kiezen voor mijn bank, Triodos. Inmiddels heb ik ook bij printershop.nl met iDEAL van Triodos betaald. Bij cameranu.nl stond Triodos vanavond echter nog niet in de drop-down list. Kennelijk is het lijstje met iDEAL banken nog bij niet alle webshops c.q. hun internetkassa-provider aangepast. Misschien is dat een van de redenen dat de aankondiging van Triodos nog even op zich laat wachten...

• Aikon
  • Niet online
Waarschijnlijk een laatste (publieke) test.

• hterhofte
en nu ook officieel:
http://www.triodos.nl/nl/personal_banking/betalen/198125/overige/#faq11
"Vanaf heden kunnen Triodos Bank klanten ook online betalen met iDEAL. Momenteel is het nog niet bij iedere webwinkel mogelijk om met uw Triodos Internet Betaalrekening af te rekenen.
Onze verwachting is dat vanaf half april de meeste webwinkels een betaling van Triodos Bank accepteren."

• anandus
  • Niet online
Oh, dat is zeer zeker goed nieuws, zeg!

Tot nu toe had ik mijn geld verdeeld over mijn Triodos-rekening en mijn ING-rekening, puur voor iDeal.
Dat hoeft binnenkort dus helemaal niet meer :)

• NielsTn
gisteren via bol.com met iDeal betaald (van mijn triodos account): 't werkt ! :)

• pascoa341
  • Laatst online: 21:22
Sorry voor de topic-kick, maar ik vroeg me 2 dingen af. Ten eerste hoe op dit ogenblik de internetbankier omgevingen van ASN en Triodos zijn. Ik heb alleen de Rabobank als vergelijking maar dat bevalt me prima. Heeft iemand beide omgevingen gezien en zijn er verschillen?

Ten tweede staat in een andere topic dat Triodos mogelijk groener zou zijn dan ASN. Dat vermoeden heb ik ook, maar ik kan nergens echt publicaties vinden die dit zeggen. Zou het gewoon een vooroordeel zijn? Zelf neig ik nu naar ASN, aangezien Triodos zijn tarieven verhogen gaat per 2011, maar een goede internetomgeving vind ik wel belangrijk.

• NielsTn
Ik ben voormalig Rabo klant (met internetbankier ervaring).
Momenteel al weer ruime tijd Triodos klant (and proud of it :) ).

Functionaliteit is gelijk zover ik gemerkt heb.

mbt groen-vergelijk, wellicht de jaarverslagen van banken opvragen en daarin speuren/vergelijken?!

• pascoa341
  • Laatst online: 21:22
Interessant! Heb je je digireader nodig om bij je gegevens te komen bij triodos. Ik had ergens gelezen dat je bij ASN ook alles kan doen met een loginnaam en password en dat lijkt me niet al te veilig eerlijk gezegd.

• begintmeta
  • Niet online
De antroposofische achtergrond van de Triodos Bank komt nog wel een beetje terug in haar investeringsbeleid. Dat onderscheid haar ook nog wel wat van de ASN Bank. SNS/Reaal, het moederbedrijf van ASN is ook duidelijk niet het liefste jongetje van de klas, maar ook de aandeelhouders van de Triodos Bank zullen niet altijd even lief zijn.

Je kan naast concrete informatie te zoeken in jaarverslagen etc. ook altijd bijvoorbeeld op http://www.eerlijkebankwi...-u-doen/vergelijk-uw-bank kijken

[Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 26-11-2010 17:03]

• TheSeb
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 12:30
pascoa341 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 15:31:
Interessant! Heb je je digireader nodig om bij je gegevens te komen bij triodos. Ik had ergens gelezen dat je bij ASN ook alles kan doen met een loginnaam en password en dat lijkt me niet al te veilig eerlijk gezegd.
Als je alleen een spaarrekening hebt bij de ASN kan je inderdaad alles doen met je inlognaam en wachtwoord. Je kan dan alleen naar een vaste tegenrekening (je betaalrekening bij een andere bank) overboeken, of naar een andere ASN rekening op jouw naam.

Als je een betaalrekening bij de ASN hebt krijg je gewoon een digipas waarmee je kan inloggen. Dit is dus even veilig als bij de andere banken.

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 01:31
Ik heb bij beide banken een rekening lopen op het moment en ben over beide banken tevredener dan over de ING, de ABN/AMRO en de Fortis waar ik ook rekeningen heb lopen. Ze bieden (nog) niet een volledig dienstenpakket maar zijn veel klantgerichter en - heel belangrijk - duurzamer dan andere banken.

De Triodos heeft op het gebied van duurzaamheid mijn voorkeur. Ze zijn echt onafhankelijk (De ASN bank is nog altijd een dochteronderneming van SNS Reaal die het een stuk minder doet) en scoren ook het best. Ze zijn ook echt heel open over waar ze in beleggen. Maar het productaanbod is beperkt.
De ASN bank spreekt me qua diensten meer aan. Ze bieden meer producten, een hogere rente (ook over je betaalrekening) en zijn net iets goedkoper dan de Triodos.

Internetbankieren is wat lastiger. Functioneel zijn ze gelijk maar er zijn verschillen. Die van de Triodos bank is heel simpel, maar voldoet. Maar als het goed is wordt in de loop van volgend jaar een nieuwe versie uitgebracht. De ASN bank heeft een erg prettig werkende interface, vind ik zelf. Ze gebruiken allebei een digipass, maar bij de ASN bank heb je alleen een login met password nodig om in te loggen. Misschien minder veilig maar persoonlijk vind ik dat erg makkelijk. Je kunt zo heel snel je saldo checken.

Het is dus maar waar je voorkeur naar uit gaat. Door al die fusies de laatste tijd wordt het aanbod aan banken in Nederland steeds kleiner, dus alleen daarom al vind ik het goed dat er ook kleinere, alternatieve banken zijn als aanvulling op het aanbod (dat zei ik ook over de DSB bank toen ik daar een rekening opende :P )

• begintmeta
  • Niet online
jona schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:01:
... Ze zijn echt onafhankelijk (De ASN bank is nog altijd een dochteronderneming van SNS Reaal die het een stuk minder doet) en scoren ook het best. ...
Ze zijn natuurlijk redelijk onafhankelijk, maar hoe dan ook heeft ook de Triodosbank niet-duurzame aandeelhouders. Ik denk dat het belangrijkste is concreet te kijken naar het handelen&de plannen van de betreffende bank.

• jona
begintmeta schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:21:
Ze zijn natuurlijk redelijk onafhankelijk, maar hoe dan ook heeft ook de Triodosbank niet-duurzame aandeelhouders.
De Triodosbank heeft om haar onafhankelijkheid te waarborgen alle aandelen gecertificeerd en in een administratiekantoor geplaatst en is niet beursgenoteerd. Dit geeft de aandeelhouders minder rechten en verhandelbaarheid maar waarborgt wel de onafhankelijkheid. Met de certificaten mikken ze bovendien op particuliere beleggers en grote beleggers die voornamelijk voor de duurzaamheid gaan.

• begintmeta
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk dat niet-royeerbare certificaten enige zekerheid bieden (zeker met de extra waarborgen die zijn ingesteld door de Triodosbank), maar onafhankelijk van andere partijen wordt je daardoor niet. Hoe dan ook zijn door de Triodosbank uitgekeerde winsten of betaalde rentes of dividenden gegarandeerd niet lang meer groen zou ik denken.

Overigens heb ik ook een rekening bij de Triodos Bank omdat dat van de door mij bekeken banken ondanks wat minpuntjes in mijn ogen de duurzaamste/best gemanagede was. Mijn ervaring als klant is dat er wel eens wat administratiefs is misgegaan (geen jaaroverzicht gekregen) maar dat men dit dan ook snel en correct oplost.

[Voor 48% gewijzigd door begintmeta op 02-12-2010 16:26]

• jona
Klopt, honderd procent onafhankelijkheid is niet te garanderen. Vooral niet in de financiele wereld. Dat was ook de reden dat Triodos zo veel moeite had om geld op te halen. Maar voor zover mogelijk komen ze er dicht in de buurt.
begintmeta schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:06:
Hoe dan ook zijn door de Triodosbank uitgekeerde winsten of betaalde rentes of dividenden gegarandeerd niet lang meer groen zou ik denken.
Kan wel als je dit meteen terugstort op je Triodos spaar- of betaalrekening ;)

• begintmeta
  • Niet online
Je hebt denk ik ook gelijk, daarom heb ik zoals gezegd ook voor die bank gekozen.
jona schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:31:
...
Kan wel als je dit meteen terugstort op je Triodos spaar- of betaalrekening ;)
Dat gaan zeker Rabobank, Delta Lloyd, De Friesland Bank, het ABP etc niet massaal doen denk ik ;)

En ik ook niet.

[Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 02-12-2010 16:41]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:51
Weet iemand of er een (onofficiele) Android app bestaat voor Triodos internetbankieren? Dat is wat ik nog mis..

Heb laatst ontdekt dat het zelfs mogelijk is in de nieuwe internetbankieren om automatisch een variabel bedrag per maand te sparen. Dat had Rabobank (en andere banken?) niet.

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 23:10
Dat zit er al eent ijdje in hoor ;) Afstorten naar een andere rekening boven een bepaalde drempel.

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-06 22:50
Iemand op de hoogte van de mogelijke ontwikkeling van een applicatie voor smartphones van Triodos? Ben een tevreden gebruiken van de bank, voel me gesteund met de ideal mogelijkheden, maar een dergelijke applicatie zou een en ander wel erg vergemakkelijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:13
Een flinke kick, maar toch:
Ik overweeg m'n spaarrekening te verhuizen naar een bank die wat verantwoorder met spaargeld om gaat. Eigenlijk is de keuze nu tussen Triodos en ASN bank.

Een snel vergelijk:
  • Rente triodos 0.7%, ASN 1.8%. Aanzienlijk verschil.
  • Triodos is zelfstandig, ASN van SNS-Reaal. Dus bij ASN gaat het geld indirect toch naar een minder-verantwoorde-bank?
  • Volgens de bankwijzer scoort ASN beter op de meeste investeringsvlakken, met name op belasting&corruptie beleid.
  • Volgens diezelfde bankwijzer scoort Triodos beter qua bonusbeleid: zeer goed t.o.v. ASN 'goed'.
Ik heb zojuist nog een mailtje naar Triodos gestuurd met simpel gezegd de vraag "1.1% renteverschil, waarom zou ik voor Triodos moeten kiezen i.p.v. ASN?"

Maar zijn er hier mensen die die vraag kunnen beantwoorden? Ze lijken allebei hun plus- en minpunten te hebben, maar vooral het aanzienlijke renteverschil doet mij naar ASN neigen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-06 00:21
AFaIK : ASN leent veel aan haar moederbank SNS; deze SNS werkt nog stevig aan haar eigen vermogen en betaalt elders hogere rentes.
Triodos heeft genoeg eigen vermogen, en onvoldoende projecten waar ze geld insteken , dus geen geldvraag.
Rabobank vergoed ook weinig.
Alsof de meest solvable banken de laagste rente vergoeden...

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanaalten
Bedankt voor de link, interessant verhaal over wat er bij ASN met het geld gebeurd.

Wat rente betreft: ASN 1,8%; rabobank 1.3% en Triodos 0.7%. Nou wil ik sowieso naar een andere bank dan de rabo vanwege, juist, het verantwoord gebruik van spaargeld, maar om nou 1,1 procentpunt weg te geven (Triodos i.p.v. ASN) zonder duidelijke reden gaat mij wat ver. Het verhaal over dat SNS flink profiteert van ASN begint wel op een duidelijke reden te lijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:45
Als ik behoefte had om mijn spaargeld bij een 'verantwoorde' bank te stallen, zou ik automatisch gaan voor ASN en Triodos nog geen eens overwegen. Dat vanwege zulk soort gevallen: http://www.kwakzalverij.n...js_2010_voor_Triodos_Bank. Tenzij hun doel is overbevolking tegen te gaan vind ik weinig verantwoords aan dat gebruik van geld. Maar dan kan je weer net zo goed investeren in wapenfabrikanten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vanaalten
Hmmm... :(
Dit had ik een tijd geleden al eens ergens gelezen. Maakt het zo wel erg lastig om een goede keuze te maken, op zowel ASN als Triodos valt dus wel wat aan te merken.

Inhoudelijk wat dat artikel betreft: ik heb niets tegen alternatieve geneeswijzen in een 'rijke' samenleving, ik geloof dat er mensen echt wel beter door worden (placebo-effect...), maar in een 3e wereldland moet de prioriteit wat mij betreft wel bij de reguliere geneeskunde liggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 09:58
Sissors schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:32:
Als ik behoefte had om mijn spaargeld bij een 'verantwoorde' bank te stallen, zou ik automatisch gaan voor ASN en Triodos nog geen eens overwegen. Dat vanwege zulk soort gevallen: http://www.kwakzalverij.n...js_2010_voor_Triodos_Bank. Tenzij hun doel is overbevolking tegen te gaan vind ik weinig verantwoords aan dat gebruik van geld. Maar dan kan je weer net zo goed investeren in wapenfabrikanten.
Ach... als je een beetje het nieuws gevolgd hebt, dan weet je dat er voor vele behandelingen in de reguliere geneeskunde ook bijzonder weinig wetenschappelijk bewijs is. Veel medicijnen die de afgelopen jaren op de markt gekomen zijn, zijn nauwelijks onderzocht op effectiviteit. Een degelijke wetenschappelijke onderbouwing voor behandelingen is wat mij betreft heel belangrijk, maar je moet niet doen alsof de reguliere westerse geneeskunde zo'n goede trackrecord heeft op dat vlak. Dat staat me nogal tegen in de manier waarop de vereniging tegen kwakzalverij uitvaart tegen alternatieven en de reguliere geneeskunde zondermeer lijkt te verdedigen.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:19
^dat.
En daarbij, iedereen maakt zich enorm druk over de "slechtheid" van Triodos op dat vlak, maar het is dus wel prima dat de stinkbanken de gezondheid van mensen in die landen enorme schade toebrengen op ander vlak (chemisch afval, arbeidsomstandigheden in/vlakbij enorme vervuilingen etc. etc.).

Ik durf te beweren dat er meer doden vallen door die troep.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sissors
dcl! schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:15:
^dat.
En daarbij, iedereen maakt zich enorm druk over de "slechtheid" van Triodos op dat vlak, maar het is dus wel prima dat de stinkbanken de gezondheid van mensen in die landen enorme schade toebrengen op ander vlak (chemisch afval, arbeidsomstandigheden in/vlakbij enorme vervuilingen etc. etc.).

Die 'stinkbanken' zitten niet pretentieus te doen dat ze zo goed zijn voor mensen, om vervolgens oplichtingspraktijken te sponsoren waarbij doden vallen. Investeer dan gewoon in landmijnen ofzo.
Ach... als je een beetje het nieuws gevolgd hebt, dan weet je dat er voor vele behandelingen in de reguliere geneeskunde ook bijzonder weinig wetenschappelijk bewijs is. Veel medicijnen die de afgelopen jaren op de markt gekomen zijn, zijn nauwelijks onderzocht op effectiviteit. Een degelijke wetenschappelijke onderbouwing voor behandelingen is wat mij betreft heel belangrijk, maar je moet niet doen alsof de reguliere westerse geneeskunde zo'n goede trackrecord heeft op dat vlak.
Waar heb ik het ooit over reguliere geneeskunde gehad? (Waarbij uiteraard ook dingen fout gaan, we blijven mensen, maar over het algemeen hebben die het wel juist, terwijl homeopathie allemaal kwakzalvers zijn). Dat reguliere geneeskunde niet perfect is betekend niet dat je overbevolking in Afrika moet gaan bestrijden met nep-oplossingen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online
Sissors schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:48:
... Die 'stinkbanken' zitten niet pretentieus te doen dat ze zo goed zijn voor mensen, ....
Een korte blik op een paar 'normale' bankenwebsites geeft toch het beeld dat men zich toch graag presenteert als 'goed voor mensen'.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:42
dcl! schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:15:
^dat.

Eens. Zeker omdat Triodos wat mij betreft heel erg open is waar ze wel en niet in investeren. Via de Triodos-app kan ik zelfs zien in welke bedrijven dat exact is.

Trouwens, over de link die eerder geplaatst is: wat een hoog schreeuw-gehalte van de kwakzalversite zeg, zeker als ik de reactie op de reactie lees.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:30

XanderDrake

Build the future!

Ik ben gewoon blij met Triodos omdat het een middelgroot, stabiel bankje is wat zijn handen niet heeft vuil gemaakt aan leipe derivaten en al de andere ongein die de wereld in de rode cijfers heeft gedrukt.

Ik ben niet voor antroposofische geneeskunde (althans, zolang we het Placebo effect niet kunnen kanaliseren kunnen we net zo goed de antroposofische aanpak doen). Maar als je banken die geld stoppen in vastgoedfondsen voor antroposofische centra ERGER vindt dan banken die geld stoppen in clusterbom-fabrikanten....? :+

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:37
vanaalten schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:27:
Bedankt voor de link, interessant verhaal over wat er bij ASN met het geld gebeurd.

Wat rente betreft: ASN 1,8%; rabobank 1.3% en Triodos 0.7%. Nou wil ik sowieso naar een andere bank dan de rabo vanwege, juist, het verantwoord gebruik van spaargeld, maar om nou 1,1 procentpunt weg te geven (Triodos i.p.v. ASN) zonder duidelijke reden gaat mij wat ver. Het verhaal over dat SNS flink profiteert van ASN begint wel op een duidelijke reden te lijken.
Zolang je bij ASN 'zoveel' rente krijgt kun je je afvragen wie er van wie profiteert :)

Ben overigens ASN klant en erg tevreden zover, betalingen en sparen allemaal prima. Rente op je betaalrekening is natuurlijk leuk, maar ook als je spaargeld overmaakt naar je spaarrekening hebben ze wel eens acties waarbij jij niet iets extra's krijgt maar iemand anders. Recent vakantie geld overmaken naar spaarrekening kreeg een bejaarde een dagje uit via ASN - vond ik persoonlijk een leuke actie omdat veel ouden van dagen hun tijd maar een beetje uit zitten te zitten en weinig meer mee kunnen maken.

My prediction: we'll evolve into a digital form.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online
XanderDrake schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:14:
... Maar als je banken die geld stoppen in vastgoedfondsen voor antroposofische centra ERGER vindt dan banken die geld stoppen in clusterbom-fabrikanten....? :+
En je hoeft je daarnaast ook niet de illusie te maken dat het financieren van clusterbommen uit zou sluiten dat antroposofische centra, homeopatie etc gefinancierd zouden worden. Het lijkt me zelfs erg onwaarschijnlijk dat de financiering van de Schwabe Pharma's en Bioforce AGs en atroposofische centra van deze wereld volledig buiten de 'reguliere banken' om zou gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sissors
XanderDrake schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:14:
Maar als je banken die geld stoppen in vastgoedfondsen voor antroposofische centra ERGER vindt dan banken die geld stoppen in clusterbom-fabrikanten....? :+
Het resultaat is gelijk, het verschil is dat één niet hypocriet is over wat ze doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-05 09:58
Sissors schreef op maandag 08 juli 2013 @ 10:48:

[...]

Waar heb ik het ooit over reguliere geneeskunde gehad? (Waarbij uiteraard ook dingen fout gaan, we blijven mensen, maar over het algemeen hebben die het wel juist, terwijl homeopathie allemaal kwakzalvers zijn). Dat reguliere geneeskunde niet perfect is betekend niet dat je overbevolking in Afrika moet gaan bestrijden met nep-oplossingen...
Jij niet, maar de pagina van de vereniging tegen kwakzalverij waar je naar linkt heeft het daar wel over:
(...) men heeft inderdaad geen voorkeur voor de reguliere noch de alternatieve geneeskunde. Dat is een onbegrijpelijk en levensgevaarlijk standpunt, zeker als er sprake is van ernstige ziekten.
De verening is dus van mening dat het niet hebben van een voorkeur onbegrijpelijk en levensgevaarlijk is. Ofwel: als je niet onomwonden, volledig voor de reguliere geneeskunde kiest, ben je in hun ogen fout bezig. Zonder dat ze daarbij een kanttekening maken dat de reguliere geneeskunde ook behoorlijk last lijkt te hebben van onwetenschappelijkheid.

En ja, homeopathie in de zin van oneindig verdunnen en dan schudden is m.i. inderdaad onzin. Maar veel van wat als homeopatisch verkocht wordt, is in feite een middel op basis van plantenextracten zonder die verdunningsonzin. En die kunnen weldegelijk werken.

[Voor 42% gewijzigd door ATS op 08-07-2013 15:34]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:30

XanderDrake

Build the future!

Sissors schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:15:
Het resultaat is gelijk, het verschil is dat één niet hypocriet is over wat ze doen.
Ja vast... Netto gelijk. Zeg dat maar tegen de Libanese kindjes die speelde met die mooie gekleurde balletjes die vervolgens ontplofte in hun gezicht.

Maar goed. Zoals ik al zei, dat is niet de reden waarom IK bij Triodos zit. Ik denk -serieus- dat de schade van de risico's die banken hebben genomen en de nonsense producten die ze verkochten veel erger is dan zowel cluster munitie of homeopatie. Daar merken we met z'n alle nog de effecten van.
Deed Triodos daar aan mee?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online
ATS schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:30:
... De verening is dus van mening dat het niet hebben van een voorkeur onbegrijpelijk en levensgevaarlijk is. ...
Ik vond het ook wel teleurstellend dat ik niet terug kon vinden of 'normale banken' wel een voorkeur hebben
Sissors schreef op maandag 08 juli 2013 @ 15:15:
[...]

Dat valt ook wel weer mee, en of het resultaat gelijk is...

[Voor 32% gewijzigd door begintmeta op 08-07-2013 16:02]

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:30
Voorlopig sluiting aan/verkoop Triodos certificaten:
Triodos Bank heeft de mogelijkheid om Certificaten van aandelen Triodos Bank te kopen en te verkopen tijdelijk opgeschort vanwege de onzekerheid die de COVID-19 pandemie in de economie heeft gecreëerd. We zijn van plan de handel te hervatten zodra de impact van deze pandemie duidelijker is geworden. Lees meer op www.triodos.nl/sluitingcertificaten

[Voor 4% gewijzigd door U123456 op 19-03-2020 06:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:35

JAN-B

525 Wp op mijn dak

U123456 schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 06:31:
Voorlopig sluiting aan/verkoop Triodos certificaten:
Bedankt!
(knap dat je dit forum na bijna 7 ! jaar nog heb weten te vinden) _/-\o_

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:35

JAN-B

525 Wp op mijn dak

JAN-B schreef op zondag 22 maart 2020 @ 12:34:

Bedankt!
(knap dat je dit forum na bijna 7 ! jaar nog heb weten te vinden) _/-\o_
Ik kreeg deze week bericht dat er geen dividend wordt uitgekeerd op de Triodos certificaten :(

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 23:10
Alle banken zijn gevraagd door ECB om geen dividend uit te keren en het eigen vermogen te verbeteren.

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:13
Ik heb een rekening bij Bunq en las dat ruim 700.000 Nederlanders bankieren bij Triodos. Ben
voor duurzaamheid en dacht laat ik ook daar eens kijken, en heb een rekening daar geopend bij Triodos, voor 3,50 € per maand. Maar de rekening en app is erg basic. Geen snelle uitgaande Instant Payment overboekingen, betaalverzoeken kunnen sturen, Apple Pay ontbreekt, geen notificaties bij bijschrijven op je rekening en ook kunnen inloggen in de app met vingerafdruk ontbreekt. Is Triodos wellicht wat stil in de tijd (10 jaar?) blijven staan met de ontwikkeling en functionaliteiten in de app?

[Voor 13% gewijzigd door Datisraar op 11-04-2020 09:53]

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:00
JAN-B schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:35:
[...]
Ik kreeg deze week bericht dat er geen dividend wordt uitgekeerd op de Triodos certificaten :(
Net als Rabo staan ze daarin voor een voldongen feit. Er wordt 'gevraagd' om geen dividend uit te keren, naar in feite heb je weinig keus. Wat zou er immers met het vertrouwen in je bank gebeuren als je de 'adviezen' van de ECB in de wind zou slaan?

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:11
Datisraar schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:46:
Ik heb een rekening bij Bunq en las dat ruim 700.000 Nederlanders bankieren bij Triodos. Ben
voor duurzaamheid en dacht laat ik ook daar eens kijken, en heb een rekening daar geopend bij Triodos, voor 3,50 € per maand. Maar de rekening en app is erg basic. Geen snelle uitgaande Instant Payment overboekingen, betaalverzoeken kunnen sturen, Apple Pay ontbreekt, geen notificaties bij bijschrijven op je rekening en ook kunnen inloggen in de app met vingerafdruk ontbreekt. Is Triodos wellicht wat stil in de tijd (10 jaar?) blijven staan met de ontwikkeling en functionaliteiten in de app?
Hier baal ik ook van, ze gaan niet echt mee met huidige innovaties die kunnen. Betalen met smartphone mis ik, betaalverzoek ook inderdaad.

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Ik heb hier wel eens over gebeld. Het antwoord wat ik kreeg was dat ze een middelgrote bank zijn en daarom nog niet onderdelen zouden kunnen zijn van instant payments. Daarnaast zouden ze redelijk moeten focussen met hun ontwikkeltijd en dat ze een aantal dingen in de pipeline hadden zitten (zoals betalingsauthorisatie op basis van gezichtsherkenning oid) en dat ze nog niet zijn toegekomen aan dingen zoals betaalverzoeken. Toen ik zei dat ASN dat allemaal wel bood en goedkoper was, kwam het antwoord dat ik dan misschien niet hun doelgroep was omdat ze zich meer op de website richtte dan de app. Wat interessant was want eerder nog werd er gezegd dat ze 2 grote groepen klanten hadden, 30- en 65+... Sindsdien ben ik aan het twijfelen om over te stappen, maar moet eerlijk zeggen dat ik toch een beetje huiver voor al het gedoe er omheen.

• GoEV6
  • Laatst online: 19:46
Gropah schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:32:
Ik heb hier wel eens over gebeld. Het antwoord wat ik kreeg was dat ze een middelgrote bank zijn en daarom nog niet onderdelen zouden kunnen zijn van instant payments. Daarnaast zouden ze redelijk moeten focussen met hun ontwikkeltijd en dat ze een aantal dingen in de pipeline hadden zitten (zoals betalingsauthorisatie op basis van gezichtsherkenning oid) en dat ze nog niet zijn toegekomen aan dingen zoals betaalverzoeken. Toen ik zei dat ASN dat allemaal wel bood en goedkoper was, kwam het antwoord dat ik dan misschien niet hun doelgroep was omdat ze zich meer op de website richtte dan de app. Wat interessant was want eerder nog werd er gezegd dat ze 2 grote groepen klanten hadden, 30- en 65+... Sindsdien ben ik aan het twijfelen om over te stappen, maar moet eerlijk zeggen dat ik toch een beetje huiver voor al het gedoe er omheen.
Gedoe valt wel mee met de overstapservice van tegenwoordig

• Datisraar
Gropah schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:32:
Dat is inderdaad niet zo moeilijk met de overstap service. Je opent ergens anders een bankrekening bijvoorbeeld bij Asn bank en vraagt de overstap service aan bij je andere bank. Dan worden incasso’s en overboekingen automatisch doorgeleid voor 13 maanden. Je salaris of uitkering moet je wel zelf nog even doorgeven, want na 13 maanden houden de automatische doorboekingen op. En na de overstap service activatie kun je de oude rekening bij Triodos opheffen.

[Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 11-04-2020 12:17]

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:07

ericplan

5180 Wp PV

Datisraar schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:46:
Inloggen met vingerafdruk in de app (ios) is gewoon mogelijk.

A'dam ZonPHP PVOutput

• Datisraar
vandermark schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 10:28:
[...]

Hier baal ik ook van, ze gaan niet echt mee met huidige innovaties die kunnen. Betalen met smartphone mis ik, betaalverzoek ook inderdaad.
Ik vermoed dat onze 3,50€ per maand vrijwel allemaal naar de duurzame projecten gaan die je ook kunt zien in de app, dat is mooi. Maar dan gaat het duidelijk niet naar functionaliteiten en gebruiksgemak van je rekening en app, die alle andere banken al wel hebben.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22:00
Het is trouwens de vraag of de meerderheid van de 'doelgroep' er echt rouwig om is dat niet de meest nieuwe functionaliteit wordt geboden. Volgens mij zit je om andere redenen bij Triodos.

Overigens is hierin natuurlijk moeilijk met ASN te vergelijken, omdat die de hele volksbank infrastructuur achter zich heeft. Veel functionaliteit van het ene bankonderdeel komt daar vaak binnen afzienbare tijd ook bij de andere onderdelen.

• Datisraar
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 12:29:
Het is trouwens de vraag of de meerderheid van de 'doelgroep' er echt rouwig om is dat niet de meest nieuwe functionaliteit wordt geboden. Volgens mij zit je om andere redenen bij Triodos.

Overigens is hierin natuurlijk moeilijk met ASN te vergelijken, omdat die de hele volksbank infrastructuur achter zich heeft. Veel functionaliteit van het ene bankonderdeel komt daar vaak binnen afzienbare tijd ook bij de andere onderdelen.
Ben ik met je eens, dat veel Triodossers daar blijkbaar niet om geven en voldoende hebben aan zo'n basic app en alleen kiezen voor een duurzame bank en verder niets. Maar Nederlanders vinden een gratis of zo goedkope mogelijke bankrekening (1,50 p maand gemiddeld) belangrijk in een tijd waar alles duurder wordt. En Triodossers misschien op zien tegen overstappen van bank (wat dus helemaal niet zo is) . Bank Bunq rekent daar in tegen weer 8€ per maand wat niet weinig is, maar je juist veel functionaliteiten voor terug krijgt. Dan snap ik de prijsstelling 3,50€ die je bij Triodos moet betalen nog niet helemaal voor zo'n eenvoudige rekening.

[Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 11-04-2020 14:24]

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:07

ericplan

5180 Wp PV

Datisraar schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 14:19:
[...]
Dan snap ik de prijsstelling 3,50€ die je bij Triodos moet betalen nog niet helemaal voor zo'n eenvoudige rekening.
Die kosten worden natuurlijk opgebracht door veel minder rekeninghouders in vergelijking met de ING of Rabo.

A'dam ZonPHP PVOutput

Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee