Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 12:43
JeroenE schreef op maandag 7 februari 2022 @ 09:49:
[...]
iDin is toch helemaal geen vereiste om een hypotheek af te kunnen lossen?
Jawel.
Vanuit rabobank krijg je de keuze: of weer een rekening daar openen en dan telebankierend aflosbedrag boeken, of via papieren weg een aflosverzoek/nota aanvragen…

Als je tussen 2 banken wilt aflossen op snelle manier dan is iDIN daar oa voor inzetbaar.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
J0kerNL schreef op zondag 6 februari 2022 @ 21:57:
[...]

Houd er wel rekening mee dat ASN ook nog geen Apple Pay ondersteunt.
Apple pay is voor mij geen gemis. YMMV

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@NielsTn Ik begrijp het probleem nog steeds niet helemaal. Je kan altijd vanuit een andere bank een bedrag overboeken als je dat wil. Waarom zou dat niet kunnen?

Ik kan me wel voorstellen dat je sneller een aflosnota kan aanvragen via iDin, maar dat maakt het verder dus toch niet onmogelijk? Alleen iets sneller. Bovendien lijkt me dat een keuze van de instelling waar je hypotheek nu is ondergebracht.

Iedere dag dat je meer rente betaald is er natuurlijk 1, maar voor een nieuwe hypotheekakte moet je ook naar een notaris en dat is meestal niet in 1 dag te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
JeroenE schreef op maandag 7 februari 2022 @ 10:46:
@NielsTn Ik begrijp het probleem nog steeds niet helemaal. Je kan altijd vanuit een andere bank een bedrag overboeken als je dat wil. Waarom zou dat niet kunnen?

Ik kan me wel voorstellen dat je sneller een aflosnota kan aanvragen via iDin, maar dat maakt het verder dus toch niet onmogelijk? Alleen iets sneller. Bovendien lijkt me dat een keuze van de instelling waar je hypotheek nu is ondergebracht.

Iedere dag dat je meer rente betaald is er natuurlijk 1, maar voor een nieuwe hypotheekakte moet je ook naar een notaris en dat is meestal niet in 1 dag te regelen.
Aflossen op hypotheek bij Rabobank gaat niet via triodos internetbankieren, omdat triodos idin heeft afgestoten.

Idin is nodig bij (oa) rabobank om op het hypotheekbedrag direct af te kunnen losse , ter wille van een stukje idententificatie.

De “keuze” is ontstaan door outsourcings zaken van de Rabobank, gecombineerd door een aantal samenloop van omstandigheden (slechte Rabo ervaringen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@NielsTn Een bank mag jouw niet verplichten gebruik te maken van iDin om af te kunnen lossen. Niet iedere Europese bank heeft iDin. Zoals je zelf al gemerkt heeft is dat nog niet eens zo voor iedere Nederlandse bank.

Waarom kan je niet "gewoon" een overschrijving invoeren van een willekeurige bank naar het juiste rekeningnummer van de Rabobank onder vermelding van iets als "aflossing hypotheek XYZ ten name van NielsTn"? Ongetwijfeld zal er dan wel naar de herkomst van het geld gevraagd kunnen worden, maar dat is met iDin natuurlijk niet anders. Ook al is dan al wel bekend wie het geld heeft overgemaakt moet je de herkomst nog steeds kunnen aantonen.

Wellicht is het zo dat je via iDin gelijk een aflossingsnota online kan aanvragen bij de Rabobank, maar dit moet ook mogelijk zijn op een andere manier. Dat maakt het dus niet onmogelijk om het zonder iDin te doen, alleen langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
JeroenE schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:31:
@NielsTn Een bank mag jouw niet verplichten gebruik te maken van iDin om af te kunnen lossen. Niet iedere Europese bank heeft iDin. Zoals je zelf al gemerkt heeft is dat nog niet eens zo voor iedere Nederlandse bank.

Waarom kan je niet "gewoon" een overschrijving invoeren van een willekeurige bank naar het juiste rekeningnummer van de Rabobank onder vermelding van iets als "aflossing hypotheek XYZ ten name van NielsTn"? Ongetwijfeld zal er dan wel naar de herkomst van het geld gevraagd kunnen worden, maar dat is met iDin natuurlijk niet anders. Ook al is dan al wel bekend wie het geld heeft overgemaakt moet je de herkomst nog steeds kunnen aantonen.

Wellicht is het zo dat je via iDin gelijk een aflossingsnota online kan aanvragen bij de Rabobank, maar dit moet ook mogelijk zijn op een andere manier. Dat maakt het dus niet onmogelijk om het zonder iDin te doen, alleen langzamer.
Overboeking zoals je aangeeft wordt niet geaccepteerd. Lang leve de Rabo processen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
NielsTn schreef op maandag 7 februari 2022 @ 12:22:
Overboeking zoals je aangeeft wordt niet geaccepteerd. Lang leve de Rabo processen.
Ik blijf het toch een bijzonder verhaal vinden. Dat iemand een proces zo inricht betekent niet dat dit klopt of dat ze ten onrechte zaken vertellen die niet kloppen. Er zijn allerlei (Europese) regels voor betalingen en die kan een bank niet zo maar buitenspel zetten.

In de algemene voorwaarden kan ik ook helemaal niet terug vinden dat je niet gewoon een betaling aan een bankrekening mag doen. In hoofdstuk 2 onderdeel 1 en 3 wordt er ook helemaal met geen woord over iDin gesproken.

Heb je al eens naar het Kifid gebeld? Wellicht kunnen die zo vertellen wat er aan de hand is en anders kan je daar een klacht indienen. Voor consumenten is dat gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
JeroenE schreef op maandag 7 februari 2022 @ 13:23:
[...]
Ik blijf het toch een bijzonder verhaal vinden. Dat iemand een proces zo inricht betekent niet dat dit klopt of dat ze ten onrechte zaken vertellen die niet kloppen. Er zijn allerlei (Europese) regels voor betalingen en die kan een bank niet zo maar buitenspel zetten.

In de algemene voorwaarden kan ik ook helemaal niet terug vinden dat je niet gewoon een betaling aan een bankrekening mag doen. In hoofdstuk 2 onderdeel 1 en 3 wordt er ook helemaal met geen woord over iDin gesproken.

Heb je al eens naar het Kifid gebeld? Wellicht kunnen die zo vertellen wat er aan de hand is en anders kan je daar een klacht indienen. Voor consumenten is dat gratis.
Kifid niet benaderd. Banken mogen beter nadenken over wat ze afbouwen, of wat de (meer)waarde voor consument is/kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@NielsTn Je redeneert nu toch wel verkeerd om. Het hele concept van iDin is nergens verplicht om een lening af te lossen; dat kan ook helemaal niet omdat normale betalingen onder Europese regelingen valt en iDin is een beperkt Nederlands feestje.

Dat jij bij een geldlener zit die je alleen wil laten aflossen met iDin is niet de fout van Triodos (en eigenlijk ook niet van iDin), maar van die geldlener.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsTn
JeroenE schreef op maandag 7 februari 2022 @ 17:16:
@NielsTn Je redeneert nu toch wel verkeerd om. Het hele concept van iDin is nergens verplicht om een lening af te lossen; dat kan ook helemaal niet omdat normale betalingen onder Europese regelingen valt en iDin is een beperkt Nederlands feestje.

Dat jij bij een geldlener zit die je alleen wil laten aflossen met iDin is niet de fout van Triodos (en eigenlijk ook niet van iDin), maar van die geldlener.
Let’s agree to disagree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@NielsTn Ik snap niet waarom jij het niet eens bent met een Europese regeling die het recht op vrije keuze voor je bankzaken geeft, maar als je dat graag wil zijn vind ik het prima.

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenE op 08-02-2022 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:12
JeroenE schreef op maandag 7 februari 2022 @ 11:31:

Waarom kan je niet "gewoon" een overschrijving invoeren van een willekeurige bank naar het juiste rekeningnummer van de Rabobank onder vermelding van iets als "aflossing hypotheek XYZ ten name van NielsTn"? Ongetwijfeld zal er dan wel naar de herkomst van het geld gevraagd kunnen worden, maar dat is met iDin natuurlijk niet anders.
Grote verschil is dat met de idin controle zeker is dat het ook jouw geld betreft. En het goed traceerbaar is. Vanwege de wetten tegen witwassen en fraude moeten ze bij grote bedragen (waar het bij aflossen in de regel over gaat) kunnen nagaan waar het geld vandaan komt en dat het niet van een louche derde partij komt. Met idin staat vast dat het jouw geld betreft van een andere rekening van jezelf. Daarmee komt de controle waar dat geld oorspronkelijk vandaan komt bij die andere bank te liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
@Rubbergrover1 Het zal vast de controle makkelijker maken, maar dat mag dus geen reden zijn om een geldige betaling te weigeren. Je mag immers ook best bankieren bij een bank uit Zweden, Oostenrijk of Portugal. Die banken hebben echt geen iDin in hun pakket zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ga vertrekken bij Triodos, ben er klaar mee. Kosten gewoon te hoog ivm wat je krijgt. Continu laagste rentes van NL. Nieuwe website is minder goed dan de vorige. Geen credit cards, geen apple pay. En dan die hele aanfluiting met die certificaten die duizenden geeft gedupeerd.

Sta nu op punt dat de kinderen rekeningen moeten gaan openen dus prima komende om de handdoek in de ring te gooien bij Triodos. Zie er wel tegenop, maar moet maar even.

Ik ga verder bij ASN, doen toch wat meer innovatie, scoren beter bij eerlijke wijzer en het kost de helft.

[ Voor 18% gewijzigd door Okasha op 07-05-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Okasha schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 16:43:
Ik ga verder bij ASN, doen toch wat meer innovatie, scoren beter bij eerlijke wijzer en het kost de helft.
Eventuele innovatie lijkt me niet direct een argument voor ASN. Daar blinken zij ook niet in uit. Ze zijn inderdaad wel beduidend goedkoper en scoren goed op de bankenwijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:57

ericplan

5180 Wp PV

Erg snel gaat het allemaal niet.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
ericplan schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:01:
Erg snel gaat het allemaal niet.
[Embed]
Nee en als je dan dat website project kijkt.. Man man man, veel bombarie aangekondigd, er viel zelfs functionaliteit weg. Enige wat je nu hebt is een website waarop alles zo groot is dat je het bijna niet meer ziet. Ik heb al een app, op de computer/website wil ik gewoon een scherm vol info, niet hunter-proof touch screen knoppen.

En ondertussen betaal ik dus 4 euro per maand voor 2 simpele internet spaarrekeningen en 8 euro per maand voor de E/O rekening met 2 pinpassen. Totale jaarkosten 144 euro per jaar. Bij ASN krijg je zowaar nog wat rente (0.00001% maar ok) op je spaarrekening en kost de spaarrekening niets. Besparing minimaal 96 euro per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:27
Okasha schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 16:43:
Ik ga vertrekken bij Triodos, ben er klaar mee. Kosten gewoon te hoog ivm wat je krijgt. Continu laagste rentes van NL. Nieuwe website is minder goed dan de vorige. Geen credit cards, geen apple pay. En dan die hele aanfluiting met die certificaten die duizenden geeft gedupeerd.

Sta nu op punt dat de kinderen rekeningen moeten gaan openen dus prima komende om de handdoek in de ring te gooien bij Triodos. Zie er wel tegenop, maar moet maar even.

Je kunt ook beide banken doen, minimaal twee rekeningen van twee verschillende banken is sowieso wel een goed idee voor eenieder.

Qua kosten ben je wel weer hoger uit, als het je daar om te doen is moet je sws zsm weg bij Triodos.

Tenslotte is SNS mogelijk ook nog een optie en valt onder hetzelfde moederbedrijf.
Ik zou zeggen dat je dan net zo ' duurzaam ' bezig bent als bij ASN, alleen heb je dan het volledige pakket van de bank.
ASN is namelijk in feite een uitgekleed merk/pakket van SNS.
En dat zit heus niet enkel in het feit dat SNS nog fysieke filialen heeft en ASN niet, maar ook qua service(tijden) en mogelijkheden; ze doen gewoon minder voor je en/of bepaalde dingen kunnen alleen telefonisch geregeld voor je worden, terwijl SNS makkelijke online formulieren hiervoor heeft.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Okasha
  • Niet online
JohanNL schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 21:58:
[...]

Je kunt ook beide banken doen, minimaal twee rekeningen van twee verschillende banken is sowieso wel een goed idee voor eenieder.

Qua kosten ben je wel weer hoger uit, als het je daar om te doen is moet je sws zsm weg bij Triodos.

Tenslotte is SNS mogelijk ook nog een optie en valt onder hetzelfde moederbedrijf.
Ik zou zeggen dat je dan net zo ' duurzaam ' bezig bent als bij ASN, alleen heb je dan het volledige pakket van de bank.
ASN is namelijk in feite een uitgekleed merk/pakket van SNS.
En dat zit heus niet enkel in het feit dat SNS nog fysieke filialen heeft en ASN niet, maar ook qua service(tijden) en mogelijkheden; ze doen gewoon minder voor je en/of bepaalde dingen kunnen alleen telefonisch geregeld voor je worden, terwijl SNS makkelijke online formulieren hiervoor heeft.
Ja ik heb sns nog wel even bekeken maar wil toch wel echt het duurzaamheidssignaal afgeven, ook binnen zo'n groep de specifieke keuze maken. Een groep certificaathouders heeft trouwens eerder dit jaar ook voorgesteld om triodos aan de volksbank te verkopen. Fuseren met asn en gaan 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Okasha schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:13:
[...]

Ja ik heb sns nog wel even bekeken maar wil toch wel echt het duurzaamheidssignaal afgeven, ook binnen zo'n groep de specifieke keuze maken. Een groep certificaathouders heeft trouwens eerder dit jaar ook voorgesteld om triodos aan de volksbank te verkopen. Fuseren met asn en gaan 😅
De Volksbank volgt als geheel het duurzaamheidsbeleid van ASN, maar een keuze voor ASN lijkt me wel een signaal inderdaad.

Ik vraag me af of de producten van ASN en SNS verschillen. Ik kreeg de indruk dat het (inmiddels) vrijwel hetzelfde was, maar weet dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Biedt Triodos Bank betalen met je mobiel aan?

Het is bij Triodos nog niet mogelijk om te betalen met je mobiel, zoals bijvoorbeeld met Apple Pay. Het op een klantvriendelijke en veilige manier aanbieden van Apple Pay vergt een aanzienlijke investering vanuit Triodos Bank. Aangezien we van verschillende klanten horen hoe belangrijk Apple Pay voor hen is, onderzoeken we momenteel de mogelijkheden voor een lancering. We verwachten Apple Pay in 2023 te introduceren.
FAQ heeft nu een jaartal als verwachting…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Get!em schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:12:
[...]
FAQ heeft nu een jaartal als verwachting…
Ze zeggen dat jaar ook al maanden op Twitter.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

ericplan schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:39:
[...]

Ze zeggen dat jaar ook al maanden op Twitter.
[Embed]
I know, maar FAQ is toch weer stapje verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:43
De voorwaarden wijzigen per 1-7-2023.

De app mag niet meer i.c.m. rooten:
De Mobiel Bankieren app mag niet worden gebruikt op een apparaat waarvan de beveiligingsmaatregelen zijn omzeild (ook wel 'jailbreaken' of 'rooten' genoemd).
https://www.triodos.nl/voorwaarden

OV-pay wordt mogelijk, maar alleen met de ''nieuwe' betaalpas: https://www.triodos.nl/ve...r-vervoer?id=6b5ad91f3dbd

Winkeliers met een (Triodos) pincontract moeten creditcards accepteren:
Moet mijn betaalautomaat betalingen met een creditcard accepteren?
Nee, op dit moment nog niet. Vanaf eind 2024 is iedereen met een betaalautomaat wel verplicht om alle kaarten van Mastercard en Visa te accepteren
https://www.triodos.nl/ve...oegevoegd?id=f71e3a163322

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01:22
Even positieve ervaring delen met Triodos. Onlangs heb ik een camera overgenomen van een mede tweaker voor een bedrag van € 2000+. De tweaker stuurde me ter plekke een betaalverzoek vanuit Bunq. Na meerdere pogingen lukte het me niet om het geld over te boeken vanaf mijn Triodos rekening. Na poging drie werd ik gebeld door iemand van Triodos. Ze hadden de betalingen geblokkeerd en vroegen zich af of alles goed was. Bij mijn bevestiging gaven ze aan dat de volgende betaling wel zou slagen. En dat was inderdaad ook zo.

Ze zitten dus bovenop fraude en phishing opsporing, maar dan wel met gewoon menselijk persoonlijk contact.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ah well, mijn ervaring is juist weer zeer ouderwets: volgens diezelfde Witwas en KYC processen kreeg ik vorige maand een pak papier. Die moest ik invullen en een geprinte kopie van mijn paspoort bijvoegen. En weer per post opsturen

Het is echt jaren geleden dat ik ooit zoiets nog heb moeten doen voor een bank. De meesten zitten tegenwoordig op online validatie en formulieren.

Alhoewel ik voor Regio bank zelfs nog fysiek op kantoor moest komen voor hetzelfde, 3 jaar terug (in corona tijd zelfs..)

Overigens ben ik er wel blij mee dat de authenticator apparaatje is afgeschaft. Dom klein ding dat met mijn vingers niet goed te bedienen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

CurlyMo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:17:
Even positieve ervaring delen met Triodos. Onlangs heb ik een camera overgenomen van een mede tweaker voor een bedrag van € 2000+. De tweaker stuurde me ter plekke een betaalverzoek vanuit Bunq. Na meerdere pogingen lukte het me niet om het geld over te boeken vanaf mijn Triodos rekening. Na poging drie werd ik gebeld door iemand van Triodos. Ze hadden de betalingen geblokkeerd en vroegen zich af of alles goed was. Bij mijn bevestiging gaven ze aan dat de volgende betaling wel zou slagen. En dat was inderdaad ook zo.

Ze zitten dus bovenop fraude en phishing opsporing, maar dan wel met gewoon menselijk persoonlijk contact.
Ik zit er enkel met onze hypotheek (en verduurzamingsdepot), maar het menselijke en persoonlijke kan ik absoluut beamen. Ja het is misschien niet super efficiënt en gestroomlijnd, maar je voelt je klant en absoluut geen nummer. Als ik bel met een vraag krijg ik vrijwel direct iemand aan de lijn met verstand en kennis zonder dat ik door dertig menuutjes heen moet om een specifiek skilled medewerker te spreken.

edit: Overigens wel een nadeel dat MFA enkel met een SMS lijkt te werken, dit is niet mijn favoriet.

[ Voor 4% gewijzigd door True op 24-05-2023 10:47 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Get!em schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:34:
Overigens ben ik er wel blij mee dat de authenticator apparaatje is afgeschaft. Dom klein ding dat met mijn vingers niet goed te bedienen is.
Behalve dan dat je geen makkelijke niet-invasieve manier hebt om je Triodos app mee te activeren. Dat kon ooit met dat apparaatje, nu moet je een kopie paspoort maken en een video van jezelf. Dan vind ik dat apparaatje een stuk prettiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
True schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:41:
[...]
Ja het is misschien niet super efficient en gestroomlijnd, maar je voelt je klant en absoluut geen nummer.
Voor wie efficiënt ;)

Het telefonische contact voelde voor mij een heel stuk efficiënter dan dat ik allerlei stappen had moeten doorlopen n.a.v. een mail of sms. Nu kon ik direct aangeven dat alles goed was en was het ook direct geregeld.

Wij zitten er met onze hypotheek en betaalrekening. Ook de Rabobank en ASN vind ik prettig in telefonisch contact. Bunq is daarentegen een hel. Maar goed, die hebben dan weer een hoge spaarrente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

CurlyMo schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:42:
[...]

Behalve dan dat je geen makkelijke niet-invasieve manier hebt om je Triodos app mee te activeren. Dat kon ooit met dat apparaatje, nu moet je een kopie paspoort maken en een video van jezelf. Dan vind ik dat apparaatje een stuk prettiger.
Goed punt, ik heb de app nog niet opnieuw gedaan. Dus als dat proces moeilijker is gemaakt en ingewikkelder is dat wel een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-05 10:52
Get!em schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:04:
[...]

Goed punt, ik heb de app nog niet opnieuw gedaan. Dus als dat proces moeilijker is gemaakt en ingewikkelder is dat wel een ding.
Na een eerder bericht dat ik automatisch (ongevraagd) over werd gezet naar "mobiel bevestigen" (dus geen identifier meer nodig), kreeg ik afgelopen zondag de bevestiging dat ik was omgezet en verder niets meer hoefde te doen. Dat bleek totaal niet te kloppen; nadat ik even in de app wilde kijken of er nu iets veranderd was, werd ik uitgelogd met de reden dan mijn identifier niet meer geldig was.. 8)7 Wel kon ik me opnieuw aanmelden via het nieuwe proces, wat inderdaad een scan van het paspoort + gezicht is. Om vervolgens te zien dat dit tot 2 dagen kan duren (en je al die tijd dus niet kan inloggen, immers de identifier werkt niet meer...). Gelukkig was het een uurtje later goedgekeurd en keek ik puur uit nieuwsgierigheid, maar als ik daadwerkelijk iets gedaan wilde hebben, had ik dus kunnen wachten.. En aangezien het zondagochtend was, kon ik ook niet bellen.. |:(
Mocht iemand dat eerste bericht hebben ontvangen, zou ik aanraden alvast die verificatie te doen, zodat je tegen die tijd daar niet tegenaan loopt. De omzetting kwam zonder vooraankondiging van een datum en was dus een verrassing.

Overigens eerder ook super goede ervaringen met het oversluiten van de hypotheekrente destijds waar de medewerkster echt meedacht en zelfs uit eigen beweging met haar manager ging overleggen om bepaalde kosten (we wisselden tegelijk van annuïtair naar lineair) te voorkomen _/-\o_ .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dat mobiel bevestigen heb ik dus wel geactiveerd gekregen, maar ben niet uitgelogd. Alles werkt zoals voorheen. Heb geen paspoort scan oid gedaan.

Maar zou me niet verbazen dat ze dat straks alsnog doen, nu ik voor KYC een paspoortkopie heb moeten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balken07
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-05 15:03
Eerst zien dan geloven, maar het is ondanks de vertraging wel iets concreter. Als het niet weer op de lange baan geschoven zal worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEPjCQ6AqmQm4aJ9giRsRs8Dg0E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HzevtYoMSEp7friLdRpxbCCh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

foutje

[ Voor 199% gewijzigd door Get!em op 10-10-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cymbeline
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-04 19:49
Mijn partner en ik hebben een betaalrekening bij Triodos Bank. Mijn partner heeft al een tijdje de nieuwe betaalpas van Visa Debit. Pinnen met deze nieuwe betaalpas lukt bij meerdere winkels niet en dat al weken lang. Triodos reageert dat zij het erg vervelend vinden, maar dat de pas het wel zou moeten doen. Tot zover de service van de Triodos Bank.

Ik heb zelf de nieuwe betaalpas nu ook ontvangen, maar ik ga deze niet activeren, zolang de pas van mijn partner geweigerd blijft worden. Wij overwegen over te stappen naar een andere bank.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-02 02:03
Ik denk dat je beter bij de winkel kan klagen, want andere banken gaan ook binnenkort over op Mastercard debit of Visa debit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:48
Dat is inderdaad een probleem bij de acquirer, degene die de betalingen verwerkt voor de winkelier. Kan zijn dat de terminals opnieuw geco figureerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
Cymbeline schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:19:
Mijn partner en ik hebben een betaalrekening bij Triodos Bank. Mijn partner heeft al een tijdje de nieuwe betaalpas van Visa Debit. Pinnen met deze nieuwe betaalpas lukt bij meerdere winkels niet en dat al weken lang. Triodos reageert dat zij het erg vervelend vinden, maar dat de pas het wel zou moeten doen. Tot zover de service van de Triodos Bank.

Ik heb zelf de nieuwe betaalpas nu ook ontvangen, maar ik ga deze niet activeren, zolang de pas van mijn partner geweigerd blijft worden. Wij overwegen over te stappen naar een andere bank.
Hier precies dezelfde situatie. Partner heeft de oude pas direct na ontvangst nieuwe volgens instructies van Triodos weggegooid. Ik niet. Ik kan gelukkig vooralsnog beide passen naast elkaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

CurlyMo schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:41:
[...]
Hier precies dezelfde situatie. Partner heeft de oude pas direct na ontvangst nieuwe volgens instructies van Triodos weggegooid. Ik niet. Ik kan gelukkig vooralsnog beide passen naast elkaar gebruiken.
Ik heb behalve Triodos ook nog een rekening bij ASN. Destijds geregeld vanwege de slome invoering van Apple Pay bij Triodos, maar nu wel handig om twee verschillende passen (en Apple Pay) te hebben. Nog geen weigering gehad overigens met de nieuwe pas.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:28

H-W

Ik heb sinds enkele maanden ook de nieuwe pas van Triodos Bank en dat werkt prima vanaf dag 1. Het zal toch aan de andere kant liggen. Nog nergens problemen gehad ermee te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

balken07 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:53:
Eerst zien dan geloven, maar het is ondanks de vertraging wel iets concreter. Als het niet weer op de lange baan geschoven zal worden.

[Afbeelding]
:') ongelooflijk hoe belabberd triodos nederland is in het ondersteunen van dit soort technieken. Ben aan de ene kant blij dat er nu iets meer duidelijkheid is over apple pay. Ik was zelf al bezig met het rondkijken om over te stappen wegens het ontbreken ervan. Nu wacht ik het nog eventjes af.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17:55
Fietsbel schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:50:
[...]

:') ongelooflijk hoe belabberd triodos nederland is in het ondersteunen van dit soort technieken. Ben aan de ene kant blij dat er nu iets meer duidelijkheid is over apple pay. Ik was zelf al bezig met het rondkijken om over te stappen wegens het ontbreken ervan. Nu wacht ik het nog eventjes af.
Ik heb al alternatief voor m’n ING rekening, nu een Triodos betaal rekening geopend om te kijken of het wat is.

Gunstig: openen gaat snel via de app.

Ik mis echter:
- Apple Pay
- geen attentie seintje inkomende (salaris) betalingen
- betaalverzoek
- widget Iphone betaalrekening (minder belangrijk maar toch)

Ik schrik hiervan, misschien heb ik te snel aangevraagd. Maar 5€ per maand voor een eenvoudige en weliswaar ideële bankrekening…
Wordt dit hopelijk in 2024 nog verder ontwikkeld?

[ Voor 6% gewijzigd door Datisraar op 18-03-2024 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Datisraar schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:32:
[...]

Ik heb al alternatief voor m’n ING rekening, nu een Triodos betaal rekening geopend om te kijken of het wat is.

Gunstig: openen gaat snel via de app.

Ik mis echter:
- Apple Pay
Staat al heel lang op ieders verlanglijst. Huidige management zet er een nieuwe sfeer met toch wel meer IT gerichte aanpak en zou Apple Pay dit jaar publiek willen hebben

https://www.nu.nl/uit-and...-relevanter-dan-ooit.html

(workaround, gebruik bijv Curve)
- geen attentie seintje inkomende (salaris) betalingen
Nope, helaas.
- betaalverzoek
Nope.

Workaround: gebruik Tikkie en registreer je Triodos rekening als tegenrekening.
- widget Iphone betaalrekening (minder belangrijk maar toch)
Nee, daar loopt ING in voor.
Ik schrik hiervan, misschien heb ik te snel aangevraagd. Maar 5€ per maand voor een eenvoudige en weliswaar ideële bankrekening…
Er zijn nog wel meer dingen die je mogelijk als beperking tegen zal komen.
Instant Payment was er tot vorig jaar niet, en huidige implementatie zie ik nog wel eens dat het niet lukt met andere bankrekeningen, en tevens is het maximale bedrag lager dan bij andere banken.

Er is geen backup voor initiele verificatie bij de app, zoals bijv de identifier, dus dat kan in sommige gevallen betekenen dat het alsnog via post moet (telefoon verliezen...)

Restsaldo sparen zelf instellen gaat bijv ook niet. (scenario: als het bedrag op betaalrekening op moment t hoger is dan x, maak dan bedrag y over, zodat er minimaal z overblijft op de betaalrekening)

Betaalrekeningminimum aanvullen zelf instellen, gaat ook niet (scenario: als bedrag op betaalrekening op willekeurig moment lager is dan x, maak dan y geld over van spaar naar betaalrekening)

Laatste twee kan wel via servicedesk + pdf + email. Beide procedures zaten wel in oude webinterface, maar zijn nooit ontwikkeld in de nieuwe interface/webapp/app. Zijn momenteel ook niet in de nieuwe FAQ te vinden (maar nog wel in de oude). Van beide zijn wel notities gemaakt voor het ontwikkelteam.
Wordt dit hopelijk in 2024 nog verder ontwikkeld?
Onbekend, gezien resultaten uit het verleden vooral beloftes waren die geen opleverdatum bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Get!em schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:38:
[...]

Staat al heel lang op ieders verlanglijst. Huidige management zet er een nieuwe sfeer met toch wel meer IT gerichte aanpak en zou Apple Pay dit jaar publiek willen hebben

https://www.nu.nl/uit-and...-relevanter-dan-ooit.html

(workaround, gebruik bijv Curve)

[...]

Nope, helaas.

[...]

Nope.

Workaround: gebruik Tikkie en registreer je Triodos rekening als tegenrekening.

[...]

Nee, daar loopt ING in voor.

[...]

Er zijn nog wel meer dingen die je mogelijk als beperking tegen zal komen.
Instant Payment was er tot vorig jaar niet, en huidige implementatie zie ik nog wel eens dat het niet lukt met andere bankrekeningen, en tevens is het maximale bedrag lager dan bij andere banken.

Er is geen backup voor initiele verificatie bij de app, zoals bijv de identifier, dus dat kan in sommige gevallen betekenen dat het alsnog via post moet (telefoon verliezen...)

Restsaldo sparen zelf instellen gaat bijv ook niet. (scenario: als het bedrag op betaalrekening op moment t hoger is dan x, maak dan bedrag y over, zodat er minimaal z overblijft op de betaalrekening)

Betaalrekeningminimum aanvullen zelf instellen, gaat ook niet (scenario: als bedrag op betaalrekening op willekeurig moment lager is dan x, maak dan y geld over van spaar naar betaalrekening)

Laatste twee kan wel via servicedesk + pdf + email. Beide procedures zaten wel in oude webinterface, maar zijn nooit ontwikkeld in de nieuwe interface/webapp/app. Zijn momenteel ook niet in de nieuwe FAQ te vinden (maar nog wel in de oude). Van beide zijn wel notities gemaakt voor het ontwikkelteam.

[...]

Onbekend, gezien resultaten uit het verleden vooral beloftes waren die geen opleverdatum bevatten.
Super bedankt voor je uitvoerige reactie hierboven. Bij ASN zie ik net dat Apple Pay daar al wel werkzaam is. Bankrekening daar 2,70€ per maand en eerste 3 maanden gratis. Bij ASN zal ik dat qua andere punten, eerst daar bij ze opvragen. Ik ga er even over nadenken of ik Triodos niet te snel heb afgesloten en het alsnog opzeg. Nogmaals, bedankt 🙏

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ASN heeft Apple Pay, saldo en bij-/afschrijving alerts (email en/of SMS, niet in de app, alleen in te stellen via de website), saldo widget (1 en max 3 rekeningen, daarnaast widgets voor veelgebruikte acties) en betaalverzoeken.

Nu iets meer dan een jaar klant daar, werkt (voor mijn gebruik) allemaal prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 18-03-2024 13:59 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
Herko_ter_Horst schreef op maandag 18 maart 2024 @ 13:49:
ASN heeft Apple Pay, saldo en bij-/afschrijving alerts (email en/of SMS, niet in de app, alleen in te stellen via de website), saldo widget (1 en max 3 rekeningen, daarnaast widgets voor veelgebruikte acties) en betaalverzoeken.

Nu iets meer dan een jaar klant daar, werkt (voor mijn gebruik) allemaal prima.
Dank voor je feedback. Het zijn allebei groene banken, maar ASN is wel de helft goedkoper qua abonnement maandkosten en heeft meer (app) functionaliteiten in het gebruik van dagelijks bankieren voor mij. Dan zeg ik Triodos wel op en stap over naar ASN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Mijn ervaring met Volksbank/SNS zijn op zijn zachtst gezegd matig (als in, heeft me duizenden euro’s gekost), dus daar ga ik nooit weer naar terug. En ASN is onderdeel van hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
Get!em schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:52:
Mijn ervaring met Volksbank/SNS zijn op zijn zachtst gezegd matig (als in, heeft me duizenden euro’s gekost), dus daar ga ik nooit weer naar terug. En ASN is onderdeel van hetzelfde.
Okay, als je daar geen goed gevoel bij hebt in het geheel kan ik me iets bij voorstellen. Maar bij elke bank is wel wat, ook bij de grootbanken bijvoorbeeld. Het gaat er om wat je zelf het prettigst vindt om ergens te bankieren. Maar handige mogelijkheden binnen een app of Apple Pay is voor mij weer erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@Datisraar Je kunt ook SNS doen, heb daar recentelijk ook een rekening geopend ter vervanging van Knab.
SNS is net zo ' groen ' en ' duurzaam ' als ASN, maar heeft meer functionaliteiten en service met o.a. eigen filialen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Get!em schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 12:52:
Duizenden euro's? Wat is er precies fout gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

JohanNL schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:29:
[...]

Duizenden euro's? Wat is er precies fout gegaan?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 37% gewijzigd door Get!em op 19-03-2024 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
JohanNL schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 17:28:
@Datisraar Je kunt ook SNS doen, heb daar recentelijk ook een rekening geopend ter vervanging van Knab.
SNS is net zo ' groen ' en ' duurzaam ' als ASN, maar heeft meer functionaliteiten en service met o.a. eigen filialen.
Okay, keuze stress dus als je ipv alleen groen wil bankieren bij Triodos, versus groen én ook heel erg mét extra functionaliteiten zoals Apple Pay, anno 2024 wil bankieren bij SNS en/of ASN.
Ik denk qua spaargeld toch aan mijn centjes door het merendeel bij Santander België te stallen voor 3,60% spaarrente en een klein deel voor 1,70% spaarrente ideeel bij Triodos, dat kan wel gratis aangehouden worden. Overigens de Triodos bankrekening zelf opzeggen gaat niet zo makkelijk; bij mij is die mogelijkheid in de app niet aanwezig en moet ik een opzegformulier gaan invullen en opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Datisraar schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:31:
…Overigens de Triodos bankrekening zelf opzeggen gaat niet zo makkelijk; bij mij is die mogelijkheid in de app niet aanwezig en moet ik een opzegformulier gaan invullen en opsturen.
Misschien niet helemaal van deze tijd maar ook weer niet teveel moeite toch? Voor hele generaties is dat redelijk normaal 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
In principe moet je diensten waaronder een bankrekening op dezelfde wijze kunnen opzeggen als dat je hem ook afsloot.
Ik gok zo dat zelfs Triodos ook wel zover is dat je een rekening via hun website, via een online formulier of aanmeldproces kunt openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Formulier gewoon mailen naar info@triodos.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
Triodos Bank naar de beurs met geplaagde certificaten
Beleggers kunnen binnenkort op de beurs in Amsterdam handelen in de certificaten van Triodos Bank. Daarmee hoopt de bank een einde te maken aan de slepende onmin tussen certificaathouders en de bank zelf.
https://nos.nl/l/2520394

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Apple Pay weer uitgesteld bij Triodos. Ze nemen de tijd ervoor.
nieuws: Triodos Bank stelt contactloos betalen via Apple Pay en Google Pay uit

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnArts
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-04 14:18
Ik heb mijn Triodos betaalpassen toegevoegd aan Curve en kan nu (indirect, maar zonder tussenbank) met Google Pay betalen vanaf mijn rekening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:18
-opgelost-

[ Voor 105% gewijzigd door LED-Maniak op 02-08-2024 22:08 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Apple Pay lijkt dichtbij:

Apple Pay komt eraan

Deze zomer betaal je met Apple Pay bij Triodos Bank. Je ontvangt bericht van ons zodra je Apple Pay kunt activeren. Houd hiervoor je e-mail en de Triodos Mobiel Bankieren app in de gaten.

https://www.triodos.nl/se...ulieren/betalen/apple-pay

Edit: de tekst is zojuist gewijzigd dat het vanaf nu te gebruiken is:

Apple Pay is er

Deze zomer betaal je met Apple Pay bij Triodos Bank. Vanaf vandaag kun je Apple Pay activeren. Hieronder lees je hoe je dat doet.

[ Voor 27% gewijzigd door AtHomer op 20-08-2024 12:11 ]

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

AtHomer schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:06:
Apple Pay lijkt dichtbij:

Apple Pay komt eraan

Deze zomer betaal je met Apple Pay bij Triodos Bank. Je ontvangt bericht van ons zodra je Apple Pay kunt activeren. Houd hiervoor je e-mail en de Triodos Mobiel Bankieren app in de gaten.

https://www.triodos.nl/se...ulieren/betalen/apple-pay

Edit: de tekst is zojuist gewijzigd dat het vanaf nu te gebruiken is:

Apple Pay is er

Deze zomer betaal je met Apple Pay bij Triodos Bank. Vanaf vandaag kun je Apple Pay activeren. Hieronder lees je hoe je dat doet.
Jup, kreeg de melding in de app. Meteen geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Get!em schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 12:12:
[...]

Jup, kreeg de melding in de app. Meteen geactiveerd.
Dito

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Triodos Bank heeft een overeenkomst gesloten met ontevreden beleggers. Daarmee hoopt de bank juridische stappen te voorkomen.

De bank trekt 101 miljoen euro uit om de gedupeerden te compenseren voor hun ‘teleurstellende ervaring’.

De financiële compensatie is beschikbaar voor iedereen die op 28 juni 2023 een Triodos-certificaat bezat. Zij krijgen dus 10 euro per certificaat.
Bron:
https://www.volkskrant.nl...-te-compenseren~b66a420e/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Google Pay is nu ook beschikbaar: https://www.triodos.nl/se...lieren/betalen/google-pay

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Pagina: 1 2 3 Laatste