Goed, ondanks wat ik heb gezegd, daar gaan we weer...

NMe schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:34:
[...]
Iets met een pot en een ketel. Nergens ga je inhoudelijk in op wat ik zeg en je begint met dingen te roepen als "de meerderheid vindt dat..." Nee, da's goed discussie voeren.
Ik was gestopt op het moment dat ik inzag dat dit geen discussie meer was. Iets wat jij als moderator juist zou moeten bevorderen. Is de taak niet aan jou een discussie ten einde te brengen wanneer deze niet meer rationeel is, en niet meer als discussie bestempeld kan worden of sla ik de plank weer eens volkomen mis?
[...]
Dat veel mensen klagen over het feit dat de enquête gaten heeft is heel wat anders dan dat wij fout gehandeld zouden hebben. We hebben al jaren dit beleid rondom het plaatsen van topics over enquêtes en ik zie ook nu geen reden om dat te wijzigen. En dat weet vast ook "het merendeel" van de mensen wel, diezelfde mensen die je er net zelf nog bij sleepte om jouw discussiepunt kracht bij te zetten.
Als jullie handboek zegt dat een enquete toegestaan kan worden, wil dat perse zeggen dat deze daadwerkelijk goed is? Bureaucratische fout, mijns inziens, gebeurt vaker tegenwoordig. En als ik over 'het merendeel' spreek, dan heb ik het dus niet over dit topic maar over het topic in kwestie.
[...]
Ik weet niet waarom ik inga op vraag die de afnemer beter kan beantwoorden, maar een paar voorbeeldjes van dingen die je zou kunnen proberen aan te tonen:
- Autochtonen downloaden meer warez dan allochtonen.
Geloof je 't zelf? Een Fransman (niet perse Marrokanen als voorbeeld nemen..) die in Den Haag woont, zal niet zo gauw zijn geboorteplaats opgeven als woonplaats, en ik zie niet staat dat er om een nationaliteit gevraagd wordt.. Bovendien kan je dit net zo goed in élke enquete vragen, "moet het rookverbod afgeschaft worden?", als er dan gevraagd werd om nationaliteit, dan zou jij het dus relevant vinden als driekwart van de allochtonen vóór afschaffing zou zijn? Slecht voorbeeld.
Wat zou daaruit moeten blijken, boeren -bijvoorbeeld- zijn slecht geïnformeerd en zouden Nu.nl moeten bookmarken?.. En bovendien, als uit het onderzoek blijkt dat
iedereen illegaal blijkt te downloaden, puur omdat er geen andere optie gegeven was, dan zou er nooit een dergelijke conclusie uit getrokken kunnen worden...
Uhm dit is al helemaal niet relevant gezien het feit de enquete gelimiteerd is tot personen van 24 jaar of jonger. Deze conclusie zou dus al helemaal niet valide zijn.
Die punten hoeven niet waar te zijn (en zijn dat in de meeste gevallen waarschijnlijk ook niet) maar het zijn wel dingen die je met de resultaten van dit onderzoek zou kunnen invullen.
Waarom zou je het resultaat van het 'onderzoek' in godsnaam willen invullen met gegevens die niet waar zijn?? Dan heb je tot bij voorbaat al een resultaat waar je niets aan hebt? En dat is het probleem, door toestemming te geven aan een dergelijk 'onderzoek' helpen jullie mee aan een 'onderzoek' dat gedoemd is onwerkelijke resultaten op te leveren. Of het nou wel of niet de bedoeling is dat jullie de enquete voorschotelen.
[...]
Ja, en we zijn dictators en we leggen altijd onze wil aan jullie op. We luisteren nooit naar wat onze gebruikers zeggen en doen al ruim 10 jaar gewoon onze eigen zin.

Tja, nu je het zelf zegt, jouw onderschrift suggereert anders wel het één en ander:
Watching you I am.
Tekenend.
Misschien moet je eens een kijkje nemen bij Geenstijl, daar telt mening van een 'reaguurder' niet mee, omdat daar ook populair genoeg zijn om zich dat te kunnen permitteren...
Verantwoordelijk is niet het goede woord denk ik, wat wel zo is, is dat jullie het niet
niet hebben toegestaan waardoor jullie wel degelijk in een zekere manier achter de enquete
stonden staan. Wat is anders de reden om onder het topic te vermelden dat er toestemming voor is gegeven door jullie...
Mijn punt is; ik zie GoT graag haar kwaliteit behouden, zie dit als een steun in de rug, of doe dat niet maar dan heeft het ook echt geen nut om in de verdediging te schieten tegen je eigen forumbezoekers. Klant is koning toch (om ons maar even als klant te beschouwen)? En anders moet je 't zelf maar weten...
[
Voor 3% gewijzigd door
VR46 op 12-05-2009 22:38
. Reden: Oh, moment, ik had nog meer gelijk dan ik dacht ]