Ik had gisteren en vandaag vreemde problemen met de Diamond 2. Nadat ik een backup programma erop had gezet en het programma een backup had gemaakt, ging de telefoon automatisch resetten. Op zich niets vreemd aan.. intussen was ik ook bezig met run gps (mooi programma om te gebruiken voor hardlopen, fietsen, hiken e.d. een aanrader!). Maar ik kon binnen dit programma met geen mogelijkheid een gps fix krijgen, wat ik ook probeerde.
Dus tomtom gestart en daar eens gekeken hoe het met de gps was en ook daar geen enkele fix, beter gezegd er kon geen gps signaal gevonden worden

terwijl ik 's middags nog met het toestel had genavigeerd.
Vanaf toen was het googlen geblazen, op verschillende forums gezeten met problemen met gps in combinatie met htc diamond toestellen. Van alles geprobeerd en daar ook gpstest voor gebruikt (op zich ook een mooi programma om even snel te testen of alles wel goed gaat). Maar helaas pindakaas niets hielp *slik*.
Vandaag maar eens een harde reset uitgevoerd (nadeel dus dat alles kwijt was maar gelukkig "ik had de backup nog"). Wat bleek het werkte weer..... niet
Vanaf dat moment had ik zoiets misschien ligt het aan de backup programma maar hoe dat weet ik niet precies. Dus stap voor stap de mobiel weer 'opbouwen' en opnieuw een backup laten uitvoeren (spb backup) en ja hoor dag dag gps, grrrrrrr.
Goed weer opnieuw van voren af beginnen.. ondertussen een boze moeder de vrouw die vroeg of ik niets beters te doen had dan te spelen met de telefoon, ik heb er maar niet op gereageerd
Effin weer van voren af dus, maar nu maar eens een andere backup-programma uitgeprobeerd (Sprite backup). Ook dit programma moest een reset uitvoeren en je raadt het nooit weer geen gps
een 'niet al te vriendelijk woordje verliet toen wel even mijn mond'
In eerste instantie wou ik weer van voren af beginnen maar ben toch zelf aan het rommelen gegaan met de instellingen van de externe gps, eerst het vinkje weggehaald van automatisch door windows laten beheren, reset en.. niets. Daarna andere com poort 1 ingesteld en gereset en... niets, daarna op com poort 7 gezet, gpstest gestart, laten zoeken naar de gps...niets. Daarna handmatig in dit programma op com poort 7 laten zoeken en zie daar, er zit leven in de gps
Daarna google maps gestart en gps instellingen op com poort 7 gezet en... niets euh?!?!
Reset, gps instellingen op automatisch gezet, google maps gestart en ineens weer allemaal goed, heel logisch toch?
Ik denk uiteindelijk dat in de reset die gedaan is door het backup programma, alle verbindingen zijn 'uitgezet' alvorens de backup kon beginnen (op zich wel logisch) maar dat na die tijd de telefoon niet in staat was de gps weer op te starten. Via genoemd geklungel is het gelukkig toch weer gelukt maar pffff frusterend is het wel.
Kortom enorm zitten rommelen vandaag met de telefoon en misschien dat iemand anders hier ook binnenkort mee te maken gaat krijgen (hoop dit uiteraard niet voor iemand anders).
Mocht iemand een ander idee hebben waardoor het kwam en/of hoe je het sneller, beter kunt oplossen dan verneem ik het graag.