HTC Touch Diamond2 [part deux] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 86.718 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

FRD schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:26:
[...]

Het zal waarschijnlijk niet zo veel verschil zijn want het huidige versienummer van de ROM is 1.39.404.1 en het versienummer van de nieuwe ROM is 1.39.404.3
De ROM is aan het binnenkomen, 125 MB aan 50kbps gaat niet zo vlug :)
Bij HTC Europe2 trek ik hem binnen met 1.0MB/s.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:08
Vanavond ook maar 'ns proberen. Helaas aan de bestandsnaam te zien geen nieuwe radio versie...
RUU_Topaz_HTC_NLD_1.39.404.3_Radio_Signed_Topaz_61.20t.25.10_3.43.25.19_Ship.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 13:03

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

EWK schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:32:
[...]

Bij HTC Europe2 trek ik hem binnen met 1.0MB/s.
jup, ik zit ook op Europe2,
maar het ligt aan mij hoor, ik zit momenteel op een traag studentenlijntje :) ik had het er inderdaad moeten bij zeggen :)

en al changes gemerkt? of is hij nog niet geupgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

FRD schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:53:
en al changes gemerkt? of is hij nog niet geupgrade?
Nee, doe ik morgenochtend wel even. Eerst ff alles backupen met PIM, en morgen Rom update.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

CLB schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:27:
Zal waarschijnlijk gelijk een hotfix ingebakken zitten?
juist geupgrade en de hotfix zit er niet in, dat kleine lijntje dat tekort is is er nog altijd :)
op het eerste zicht zie ik geen verschil maar als ik iets merk zal ik het wel melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:15
FRD schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 18:09:
[...]

juist geupgrade en de hotfix zit er niet in, dat kleine lijntje dat tekort is is er nog altijd :)
op het eerste zicht zie ik geen verschil maar als ik iets merk zal ik het wel melden :)
...we wachten in spanning af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
Trouwens .. wanneer ik het bestandsnaam vergelijk met de informatie van mijn D2.... RUU_Topaz_HTC_NLD_1.39.404.3_Radio_Signed_Topaz_61.20t.25.10_3.43.25.19_Ship.exe dan is deze Radio-version gelijk...

Enige verschil is .3 in de software versie..

Maar wat is er dan veranderd????????

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-09 17:08
bureno schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 17:50:
Vanavond ook maar 'ns proberen. Helaas aan de bestandsnaam te zien geen nieuwe radio versie...
RUU_Topaz_HTC_NLD_1.39.404.3_Radio_Signed_Topaz_61.20t.25.10_3.43.25.19_Ship.exe
Bedoel je hiermee dat er een versie zit aan te komen met een verbeterde radio functionaliteit erin? Al dat eraan zou komen, zou dit prima zijn want de radio is momenteel echt prut op de telefoon (en dat is net wat ik elke dag zeker gebruik op dit toestel, ik weet alleen nog steeds niet of het komt door de bijgeleverde headset of door het toestel zelf)

Voor CLB hieronder: een leermoment voor mij! bedankt ervoor :)

[ Voor 4% gewijzigd door Retir op 26-05-2009 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radio roms zijn niet voor de radio zelf, maar oa voor het voeren van gesprekken ;)

Basically, the radio rom is the firmware that runs the phone, wireless and bluetooth
portions of the phone. Newer versions are likly to improve performance or fix bugs.

[ Voor 53% gewijzigd door CLB op 26-05-2009 20:39 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
Ik wacht de ervaringen eerst af met de nieuwste romversie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Na mn TD2 weer weer volledig gepersonaliseerd te hebben en al mn app's geinstallt merk ik toch geen verschil met de vorige versie..
maar doordat dit zo'n minor release was (aan het verschil van de versienummers te zien) zal deze release wss een paar verbeteringen hebben gelijkend aan die vorige hotfixen, waarmee ik wil zeggen: 'details' (zoals het lijntje die tekort was in de comm manager dat ook o zo goed zichtbaar is :+ , die 'bug' is btw dus nog niet gefixt in de nieuwe rom :? )

het enige dat ik niet zeker ben als het nieuw is, is dat het toestel nu een klein biepje maakt als je op de hometoets (decline-call toets) drukt, ik ben niet 100% zeker als dit in de vorige versie ook zo was (of als ik het direct uit gezet heb, maar ik vind nu niet direct een manier om het uit te zetten)

het kan natuurlijk zijn dat ik ergens over kijk hé :) maar qua standaard gebruik zie ik persoonlijk niet veel verschil

Edit: dat biepje was er voordien ook en is uit te schakelen door de tonen van het toetsenblok af te zetten :)

[ Voor 6% gewijzigd door FRD op 27-05-2009 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosto
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 07:37
Radio-ROM is inderdaad alleen voor GSM/GPRS/UMTS/HSDPA etc gebeuren... Moet zeggen dat dat wel beter kan. Heb Hi abbo maar mijn touch dual lijkt toch beter bereik te hebben...

Ik wacht het ook nog even af...

Stay young forever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokidoki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-07 21:15
Hallo gebruikers, ook ik heb me laten verleiden tot een diamond2 en het ziet er leuk uit. Het is wel wennen om de juiste dingen te vinden. Ik heb jullie hulp nodig om de settings van active sync te verwijderen.
Ik was aan het proberen om te syncen via gmail, gaat dus via de datalink en moet daarvoor een aantal active sync instelling doen volgens de gmail site. Nu werkte het wel een beetje, verbinding is ok, data synct niet goed genoeg (Is ook beta volgens gmail). Nu wil ik de active sync weer verwijderen maar dat lukt me niet. Ik kan het wel modificeren maar niet killen. Hoe doe ik dat? (ik sync nu weer via active synv en dat werkt prima).

thks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Wat wel positief is na het upgraden naar de nieuwe ROM, is dat mijn contactpersonen nu WEL worden herkend in de TouchFLO berichten-viewer (in tegenstelling tot hiervoor waarbij enkel hun telefoonnummer kwam en ik naar de threaded view moest gaan om te weten wie het was)
maar ik denk wel dat dit met een gewone hard reset ook wel in orde ging gekomen zijn :) maar nu had ik toch een goede reden om te 'hard resetten'

Dus voor iedereen die problemen heeft met het niet herkennen van de contactpersonen bij smsen/bellen, upgraden die handel :) (of hard reset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

_Christiaan_ schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:35:
[...]

Mwoah, er staat "roaming in HK", dus misschien toch wel toepasselijk voor sommigen :P

Hoe vinden jullie het toetsenbord trouwens op de Diamond 2? Uit de reviews kan ik weinig nuttigs halen (de ene is positief, de andere negatief) en ik heb zelf te kort met het toestel kunnen spelen om er iets zinnigs over te zeggen.

Dus dan heb ik het over het sms'jes typen enzo. Welke invoermethode gebruiken jullie (qwerty of 1234), en is dat een beetje handig. Ik heb nu een good old hard toetsenbord met cijfers (altijd al gehad), de N85.

Ik heb wel iets langer met de Touch HD kunnen spelen, en het invoeren ging daarop matig. Maar ik heb em ook niet lang kunnen gebruiken. Is het typen op de Diamond 2 na een langere periode feilloos?
Ik denk dat als je zo'n SMS bundel van 500 berichten per maand-grootverbruiker bent, je dan geen touch screen toestel moet nemen. Volgens mij wordt het nooit zo snel als een normaal toetsenbord. Het hangt er vooral van af hoe snel het on screen toetsenbord reageert. Dat is bij de iPhone bijvoorbeeld erg goed, en bij de TD2 ook eigenlijk wel, maar toch.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-08 21:39
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:21:
[...]

Ik denk dat als je zo'n SMS bundel van 500 berichten per maand-grootverbruiker bent, je dan geen touch screen toestel moet nemen. Volgens mij wordt het nooit zo snel als een normaal toetsenbord. Het hangt er vooral van af hoe snel het on screen toetsenbord reageert. Dat is bij de iPhone bijvoorbeeld erg goed, en bij de TD2 ook eigenlijk wel, maar toch.
imho kwestie van gewenning..als je zoveel smst heb je genoeg tijd om te wennen, haha. Maar daarnaast heb je ook wel een puntje dat 't nooit echt zo snel kan zijn dan met een normaal toetsenbord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
Wow wat blijft dit toch een mooie phone. Zeker na wat meer recensies gelezen te hebben (eerste die ik las waren toch gematigd positief). Alleen die prijs.... Nog net even te hoog om mijn goed werkende maar wel iets gehavende P3300 te vervangen. Hopelijk gaat de prijs iets omlaag of zijn er binnenkort leuke aanbiedingen op marktplaats oid....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Een leuk programma (my mobiler) om je mobiel over te nemen met je pc, gratis dus dat is altijd prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn TD2 nu een dag of 3 en hij bevalt me prima. Wat me opviel bij het doorlezen van de twee topics over de TD2 dat er wordt gesproken over hoe lang je toestel standby etc heeft gestaan, Dit tabblad bij energie functioneert echter niet bij mij, ik krijg bij laatst volledig opladen de melding : niet vast te stellen ook alle andere tellers staan op 0. Ik heb het toestel nu ca 2x 100 uur aan de lader gehad ... Enig idee waarom hij geen waardes geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:18
Normaal gesproken krijg je bij het aansluiten van de USB kabel de vraag hoe je wilt verbinden, Activesync, Diskdrive of Gedeeld internet. Nou heb ik één keer gedeeld internet gekozen en sindsdien vraagt ie nooit meer wat ik wil, maar start steeds gedeeld internet. Het vinkje bij "dit niet meer vragen" heb ik absoluut niet aangezet.

Bij Instellingen -> USB aan pc stond al aangegeven dat ie mij steeds moet vragen hoe te verbinden. Maar toch vraagt ie er niet meer om. Toestel heb ik al uit- en aangezet en ook een softreset hielp niet. Ik heb geen idee hoe ik dit nou weer moet fixen. Iemand hier ervaring mee?

edit:
Fixed. In plaats van Gedeeld Internet steeds weer af te sluiten, dit keer gewoon doorgegaan met het maken van een verbinding. Op het moment dat de status "Verbonden" is, het Gedeeld Internet weer afgesloten. Hierna vroeg het toestel weer als vanouds om het type verbinding bij het aansluiten van de USB kabel.

[ Voor 20% gewijzigd door Crusader op 27-05-2009 10:58 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langhe
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07 17:40
Zijn er ook van die leren hoesjes te koop zoals die ook bij de eerste diamond zit? ;)
Alles wat ik nu tegen kom is zo'n sok of een hoesje met gesp. :(

Ik ben bang dat er anders veel krassen op komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Crusader schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:09:
Normaal gesproken krijg je bij het aansluiten van de USB kabel de vraag hoe je wilt verbinden, Activesync, Diskdrive of Gedeeld internet. Nou heb ik één keer gedeeld internet gekozen en sindsdien vraagt ie nooit meer wat ik wil, maar start steeds gedeeld internet. Het vinkje bij "dit niet meer vragen" heb ik absoluut niet aangezet.

Bij Instellingen -> USB aan pc stond al aangegeven dat ie mij steeds moet vragen hoe te verbinden. Maar toch vraagt ie er niet meer om. Toestel heb ik al uit- en aangezet en ook een softreset hielp niet. Ik heb geen idee hoe ik dit nou weer moet fixen. Iemand hier ervaring mee?
Dit zit hem vast in de registry. Weet niet precies waar je op moet zoeken, maar dat is misschien wel via google te achterhalen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 16:40
Langhe schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:12:
Zijn er ook van die leren hoesjes te koop zoals die ook bij de eerste diamond zit? ;)

Dafmay en ik hebben deze:

afbeelding

afbeelding

Zonder gesp en niet te dik, goed afgewerkt leer.
Via een bedrijf op eBay besteld. Heb het adres niet zo snel bij de hand. Zal hem vanavond voor je opzoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door DPhoenix op 27-05-2009 10:33 ]

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Langhe schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:12:

Zie daarvoor: Accessoires voor de HTC Touch Diamond2 ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:15
DPhoenix schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:31:
[...]

Dafmay en ik hebben deze:

afbeelding

afbeelding

Zonder gesp en niet te dik, goed afgewerkt leer.
Via een bedrijf op eBay besteld. Heb het adres niet zo snel bij de hand. Zal hem vanavond voor je opzoeken.
...en bevalt nog steeds zeer goed. Hier kun je 'm bestellen :

http://cgi.ebay.com/PDair...8&_trksid=p3286.m20.l1116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
ActiveSync maakt zeker geen backups van smsjes?

waar kun je ze dan wel mee backuppen?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:43
Zojuist is er een ROM update op de frontpage geplaatst in de Meuk:
meuk: HTC Touch Diamond 2 NL ROM 1.39.404.3

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dezelfde dus als die gisteren al was vermeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
CLB schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:07:
Dezelfde dus als die gisteren al was vermeld :)
Klopt, maar nu staat ie ook op de frontpage, misschien dat daar ook wat bevindingen gepost kunnen worden :)

Edit: Wel jammer dat ik mn telefoon moet uitzetten voor het uitlezen van mn SN. Kan dat niet middels een *#06# oid.

[ Voor 18% gewijzigd door Matis op 27-05-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

JarlSX schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:00:

Microsoft MyPhone, een online dienst die pas in beta uitgekomen is.

ik heb het gisteren getest en werkt correct, hij heeft wel maar 20 van de 123 smsjes teruggesynct toen ik het myphone programmatje opnieuw draaide op nieuwe ROM, maar ik denk dat dit op de site ook te regelen is (door de functie manage>restore to phone te doen (ik heb engelse browser, maar kan ook in nederlands gezet worden :) )

doordat het voor mij niet echt nodig was dat ik al mijn smsen terugzette (doordat ze dus online ook bereikbaar zijn moest ik echt iets terug willen zoeken), heb ik niet meer moeite gedaan om alles ter restoren, maar het zou dus mogelijk moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

toaomatis schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:10:
[...]

Klopt, maar nu staat ie ook op de frontpage, misschien dat daar ook wat bevindingen gepost kunnen worden :)

Edit: Wel jammer dat ik mn telefoon moet uitzetten voor het uitlezen van mn SN. Kan dat niet middels een *#06# oid.
ja, idd, ik vond dit ook zo stom, ik heb ook geprobeerd via die code maar dan kom je het IMEI nummer uit, en niet het serienummer.. en andere nummers ken ik ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 02:11:
[...]

Over de berichten: geen idee. Je contacten kun je gewoon synchroniseren met Outlook, dat werkt het snelst. Een andere optie is om ze te kopieren naar je simcard misschien.
Oke, misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik heb dus op geen enkele computer Outlook geinstalleerd. Ik vind het namelijk een verschrikkelijk programma. De simcard is in no time vol. Maar ik heb nu ontdekt dat met PIM backup je wel de SMSjes en mailtjes en contactprogramma's op de micro SD kaart kunt zetten. Als dat PIM dat ergens vandaan haalt moet er ook een manier zijn om die map te wijzigen en de smsjes standaard naar de micro SD kaart op te slaan. Via registry edit ofzo. Ik weet dat je PIM backup kunt instellen om geregeld backups te maken, maar ik heb liever gewoon direct naar de micro SD.
JarlSX schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:00:

Met PIM backup kun je je smsjes, contactpersonen en mail en nog meer opslaan naar je micro SD kaart.
Je kunt het instellen dat ie geregeld backups maakt. Het is hier verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:03
FRD schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:15:

Microsoft MyPhone, een online dienst die pas in beta uitgekomen is.
...
doordat het voor mij niet echt nodig was dat ik al mijn smsen terugzette (doordat ze dus online ook bereikbaar zijn moest ik echt iets terug willen zoeken), heb ik niet meer moeite gedaan om alles ter restoren, maar het zou dus mogelijk moeten zijn :)
Heb die dienst ook gebruikt om alle data van mijn HTC Touch Cruise naar mijn nieuwe HTC Touch Diamond 2 over te zetten. Werkte perfect, alleen door de nieuwe interface dacht ik dat ik ook maar 25 smsjes had, maar in de touchflo laat die er sowieso maar 25 zien. Door onderaan op "meer" te drukken zag ik (nadat ik dat gekke groeperen uitgezet heb) dat al mijn smsjes erin stonden.

Tot nu toe meer dan log voor de Microsoft MyPhone service. Enig nadeel wat ik heb kunnen ontdekken zijn afspraken met een periodiek voorkomen, deze zijn in de webinterface niet goed in te stellen voor zover ik weet.

Heb gisteren trouwens op pdaplus de brodit actieve houder met brodit clip besteld, hopelijk past het allemaal zoals het zou moeten 8)

[ Voor 6% gewijzigd door dvdheiden op 27-05-2009 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Rosto schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 22:51:
Radio-ROM is inderdaad alleen voor GSM/GPRS/UMTS/HSDPA etc gebeuren... Moet zeggen dat dat wel beter kan. Heb Hi abbo maar mijn touch dual lijkt toch beter bereik te hebben...

Ik wacht het ook nog even af...
Vind het bereik icm Hi ook niet super, heb meestal 1 a 2 streepjes. Met m'n SE K810 had ik altijd voluit. Weet zo ook niet waar 'm dat in zit. Hoop dat ze daar ooit nog es een update voor uitbrengen

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
Ik kom van T-mobile en ben ook naar HI gegaan. Moet zeggen dat voor mij het bereik alleen maar verbeterd is, dus durf niet te zeggen hoe het met het bereik van de touch diamond 2 zit...

Overigens zegt de telefoon zelf volhardend dat die op het KPN netwerk zit, maar dat schijnt "te kloppen" (zo zou telfort dat bijv. ook geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Je contactpersonen kun je het besten backuppen met de Windows Mobile Center neem ik aan.

Verder is die MyPhone wel ideaal :) Thnx voor de tip :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
Ook je contacten kan je backuppen met de Myphone service hoor, ook dat werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Vraagje, ik krijg binnenkort de t-mobile versie.

Ik kan toch gewoon een rom update van de HTC site erop gooien, of kan/mag dat alleen maar via t-mobile?

Of kunnen er door de rom update andere problemen ontstaan?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

SamPatterson schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:19:
[...]

Oke, misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik heb dus op geen enkele computer Outlook geinstalleerd. Ik vind het namelijk een verschrikkelijk programma.
Tja, de/een kracht van een Windows Mobile toestel vind ik toch wel het moeiteloos synchroniseren met je PC via activesync. En Outlook wordt nu eenmaal veel gebruikt. Al mijn afspraken, notities, tasks, mail, contacts zijn op de PC te beheren en elke wijziging wordt automatisch op je toestel doorgevoerd, en dat is toch ideaal.

Ook na een eventuele harde reset: gewoon toestel aankoppelen en je hebt alles er weer in staan. Behalve inderdaad SMS berichten, maar dat is voor mij niet echt belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wii4all schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:49:

Ik kan toch gewoon een rom update van de HTC site erop gooien, of kan/mag dat alleen maar via t-mobile?

Mag alleen via T-mobile! Kunnen is 'n ander verhaal, daarvoor moet je
(illegaal) je ROM flashen, maar daar mag hier niet over worden gesproken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Hoe heet het nu als je een nieuwe rom update op je HTC zet is dat meteen flashen?

Of is dat flashen iets heel anders? (ik hoe niet te weten hoe het moet hoor, ik wil graag het verschil weten)

[ Voor 24% gewijzigd door Wii4all op 27-05-2009 13:13 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Wii4all schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:49:

Je zal een T-Mobile ROM nodig hebben voor je branded toestel, HTC ROMS kan je niet eens flashen voor zover ik weet.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
mmm das wel minder.

Ik denk dat HTC veel sneller rom updates op het internet zet dan dat hij bij t-mobile online komt, of valt dat in de praktijk mee?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Wii4all schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:13:
Hoe heet het nu als je een nieuwe rom update op je HTC zet is dat meteen flashen?

Of is dat flashen iets heel anders? (ik hoe niet te weten hoe het moet hoor, ik wil graag het verschil weten)
Ja dat is flashen. Oude rom eruit, nieuwe erop.
Als hebben ze het eerder over upgraden als je op een HTC toestel een HTC rom zet, van T-Mobile naar HTC heb je het weer eerder over flashen. Ten minste dat is mijn persoonlijke ervaring/visie ;)
Wii4all schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:26:
mmm das wel minder.

Ik denk dat HTC veel sneller rom updates op het internet zet dan dat hij bij t-mobile online komt, of valt dat in de praktijk mee?
Valt wel mee volgens mij. Alleen T-Mobiel zal iets trager zijn aangezien ze de rom is weer branded moeten maken.

[ Voor 25% gewijzigd door 13art op 27-05-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

SamPatterson schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:19:
[...]
Oke, misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik heb dus op geen enkele computer Outlook geinstalleerd. Ik vind het namelijk een verschrikkelijk programma.
ik kan zeker je mening volgen, ik vind outlook ook een verschrikkelijk programma voor mail (daarom gebruik ik windows live mail, veel lichter en heeft alles wat je nodig hebt)
maar je kan outlook wel perfect gebruiken voor contactpersonen, agenda, taken.. zonder dat je daarvoor je email moet instellen, dit is hoe ik het gedaan heb. Gewoon in die wizard in het begin zeggen dat je geen email wilt instellen en vanaf dan is het gewoon een programma voor je contactpersonen en agenda enz te organiseren en backuppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
HackZois schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:30:
Ook je contacten kan je backuppen met de Myphone service hoor, ook dat werkt prima!
Dat kan ik niet, omdat Windows Live mijn contacten (email) al synct via ActiveSync.

Zelfde geldt voor agenda en taken (Google)

In My Mobile zijn ze daarom grijs en niet aanvinkbaar :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 27-05-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Is het al iemand gelukt om de agenda te syncen met google agenda?
het zou prettig zijn, of moet ik hiervoor een 3rd party tool voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
koelkast schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:45:
Werkt gewoon hoor:

Active Sync --> server adres: m.google.com (SSL aan) --> gebruikersnaam + ww --> agenda aanvinken --> done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

toaomatis schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:39:
[...]

Dat kan ik niet, omdat Windows Live mijn contacten (email) al synct via ActiveSync.

Zelfde geldt voor agenda en taken (Google)

In My Mobile zijn ze daarom grijs en niet aanvinkbaar :'(
Zo raar, ik sync mijn contactpersonen, agenda en taken ook via activeSync naar outlook en kan dit ook via My Phone doen, dus bij mij zijn ze wel dubbel gesynct
koelkast schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:45:
ik gebruik OggSync, een super programma waarbij je kan zeggen welke agenda's (als je er meerdere hebt in je google agenda) je wilt syncen via wifi en hij kan dit ook 2 way of single way. Het enige nadeel is dat dit programma niet gratis is
Als je een gratis programma wilt kun je dit vinden bij GMobileSync, ik had dit in het begin getest maar vind het jammer dat je niet kon kiezen welke agenda's je wou syncen, hij syncte ze gewoon allemaal, maar het was nog een beta dus kan het zijn dat dit nu opgelost is

Edit @ hierboven:
Ah, ik wist niet dat dit ook rechtstreeks kon :o maar dan is dit wel via de PC als tussenpersoon en deze programmas werken gewoon rechtstreeks via het internet op de telefoon :) maar ik ga daar dan toch ook eens voor kijken hoe het via activesync werkt :)

[ Voor 8% gewijzigd door FRD op 27-05-2009 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12-2024
[b][message=32005798,noline]Je zal een T-Mobile ROM nodig hebben voor je branded toestel, HTC ROMS kan je niet eens flashen voor zover ik weet.
Jawel hoor, iedere apparaat is te flashen.
Maar als je niet goed weet wat je doet, kun je een dure baksteen overhouden, het zg bricken.
En daarbij is het illegaal, dus mag hier niet besproken worden.

Dus: Kan wel, Mag niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
FRD schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 13:57:
Edit @ hierboven:
Ah, ik wist niet dat dit ook rechtstreeks kon :o maar dan is dit wel via de PC als tussenpersoon en deze programmas werken gewoon rechtstreeks via het internet op de telefoon :) maar ik ga daar dan toch ook eens voor kijken hoe het via activesync werkt :)
Nee hoor, synct gewoon via telefoon (internet) zonder PC ertussen.

Ik kan mijn contacten ook niet syncen via ActiveSync, want ik heb (en wil ook) geen Outlook.

Staan die contacten niet als bestand op je telefoon ergens? Of zijn er programma's welke een snapshot maken van je systeem (instellingen e.d.) en die je dan later weer na een update terug kan plaatsen.
Net als bij de update van mijn Nokia N73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
toaomatis schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:03:
Staan die contacten niet als bestand op je telefoon ergens? Of zijn er programma's welke een snapshot maken van je systeem (instellingen e.d.) en die je dan later weer na een update terug kan plaatsen.
De mail, contacts, afspraken en taken staan in de root van je device in PIM.vol
Daar kun je niets mee.
Je hebt wel een gratis util PIMbackup waarmee je deze (en SMS'jes) kunt backuppen en restoren.
Misschien is dat wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
ronh schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:13:
De mail, contacts, afspraken en taken staan in de root van je device in PIM.vol
Daar kun je niets mee.
Je hebt wel een gratis util PIMbackup waarmee je deze (en SMS'jes) kunt backuppen en restoren.
Misschien is dat wat je zoekt?
Thnx, ik gaat hem proberen! Ik laat het nog wel horen!

Edit:
Ondanks dat de laatste update al weer bijna 1,5 jaar oud is, installeerde hij prima.

De eerste backup ging fout, maar dat kwam omdat ik niet Opslagkaart maar MemoryCard had staan als folder :p Alles lijkt nu te zijn backupt.

[ Voor 20% gewijzigd door Matis op 27-05-2009 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
toaomatis schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:16:
[...]
De eerste backup ging fout, maar dat kwam omdat ik niet Opslagkaart maar MemoryCard had staan als folder :p Alles lijkt nu te zijn backupt.
Let op dat de naam van het backup bestand niet helemaal overeenkomt met wat ie in het programma aangeeft.
Heel vreemd, ik heb zo ook geen voorbeeld bij de hand, maar er zat een kleine afwijking in.
Ik heb de util al verschillende keren gebruikt om mijn SMS'jes over te zetten.
(als ik weer een nieuw toestel had. :o )

[ Voor 11% gewijzigd door ronh op 27-05-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

ronh schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:02:
[...]

Jawel hoor, iedere apparaat is te flashen.
Maar als je niet goed weet wat je doet, kun je een dure baksteen overhouden, het zg bricken.
En daarbij is het illegaal, dus mag hier niet besproken worden.

Dus: Kan wel, Mag niet. ;)
Er kan zoveel, en wat jij zegt kan idd ook. Maar niet iedereen heeft zin om met z'n garantie te spelen. :)

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Wat ik me ook nog afvroeg is als je veel updates via die 'windows update' binnenkrijgt bij windows mobile
Ik ben een nieuwe WinMo user sinds de aankoop van mijn TD2 dus lange ervaring met het OS heb ik niet :) en zo te merken zijn er nog geen updates geweest sinds mijn aankoop iets meer dan een maand terug

misschien dat iemand die al jaren ervaring heeft met WinMo hierop kan antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCJ
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:19
Ik heb zojuist de hoesjes ontvangen, ik zal er later foto's van maken en erop zetten.
Twee minpuntjes, een stiknaad is niet goed afgewerkt (er stak een draadje uit, nadat ik die eraf knipte ziet het er goed uit! :)). Ten tweede, ik heb dus wél een zwarte en een witte (ik heb er ook nadrukkelijk om gevraagd) maar de witte lijkt voor de Touch Diamond dus is het moeilijker om het apparaat erin te doen, verder zeer tevreden behalve over de screenprotecters die met krassen en al aankomen... :( Maarja, daarvoor had ik het niet besteld! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Zo te zien heeft Verwijderd gevonden wat de changlog van de ROM is (geen idee van waar hij dit heeft, op de HTC site staat nog niets)

Improved Functions and Fixes

1. Fixed auto-reboot issue after enabling WLAN.

2. Added the control panel to the action panel after taking a picture in theme mode.

3. Improved QuickGPS updating through ActiveSync, Wi-Fi and GPRS.

4. Enhanced Opera’s browsing performance while running other applications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Ik heb zojuist de nieuwe rom geïnstalleerd en heb nu al twee bevindingen.

Het lijk er op dat de verbinding nu makkelijker HSDPA kiest. Meestal op mijn werkplek had ik namelijk 3G verbinding en nu geeft deze al sinds de update H aan met 3 streepjes waar dit er eerst twee waren.

Verder lijkt het nu wel alsof de hotfix1 niet geïnstalleerd is. in de settingstab heb ik namelijk nu wel het probleem dat tekst niet helemaal wordt weergegeven, en in de albums tab van de music player hetzelfde verhaal.

met de oude rom had ik zonder hotfix dit probleem niet.

[edit]
LOL!

Heb net de eerste hotfix geïnstalleerd en het probleem is opgelost.

Krijg trouwens ook niet meer in de telefoon het keuze scherm voor Activesync/ Gegevensoverdracht/ Gedeeld internet als ik de kabel aansluit. Hij komt nu gewoon met een explorer scherm in windows (op de pc) met twee schijven. Telefoon geheugen en SDkaart.

[ Voor 23% gewijzigd door pt0x op 27-05-2009 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 19:04
FRD schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:34:
Zo te zien heeft Verwijderd gevonden wat de changlog van de ROM is (geen idee van waar hij dit heeft, op de HTC site staat nog niets)

...
http://www.htc.com/europe...spx?dl_id=537&news_id=142

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
NLCJ schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:25:
Ik heb zojuist de hoesjes ontvangen, ik zal er later foto's van maken en erop zetten.
Twee minpuntjes, een stiknaad is niet goed afgewerkt (er stak een draadje uit, nadat ik die eraf knipte ziet het er goed uit! :)). Ten tweede, ik heb dus wél een zwarte en een witte (ik heb er ook nadrukkelijk om gevraagd) maar de witte lijkt voor de Touch Diamond dus is het moeilijker om het apparaat erin te doen, verder zeer tevreden behalve over de screenprotecters die met krassen en al aankomen... :( Maarja, daarvoor had ik het niet besteld! :P
Dit mag in Accessoires voor de HTC Touch Diamond2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdheiden
[b][message=32006635,noline]3. Improved QuickGPS updating through ActiveSync, Wi-Fi and GPRS.
Hier had ik inderdaad al last van, als ik 'm aan m'n pc hing, update QuickGPS perfect, maar via GPRS kreeg ik een verbindingsprobleem. Toch maar eens de nieuwe rom binnen hengelen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Dit is toch de changelog van de Touch 3G ROM? is dit niet een ander toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCJ
Klopt, maar aangezien dit hoesje al een gesprek was in dit topic dacht ik dat ik hier maar een bericht zou plaatsen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door NLCJ op 27-05-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCJ
pt0x schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:39:
Ik heb zojuist de nieuwe rom geïnstalleerd en heb nu al twee bevindingen.

Het lijk er op dat de verbinding nu makkelijker HSDPA kiest. Meestal op mijn werkplek had ik namelijk 3G verbinding en nu geeft deze al sinds de update H aan met 3 streepjes waar dit er eerst twee waren.

Verder lijkt het nu wel alsof de hotfix1 niet geïnstalleerd is. in de settingstab heb ik namelijk nu wel het probleem dat tekst niet helemaal wordt weergegeven, en in de albums tab van de music player hetzelfde verhaal.

met de oude rom had ik zonder hotfix dit probleem niet.

[edit]
LOL!

Heb net de eerste hotfix geïnstalleerd en het probleem is opgelost.

Krijg trouwens ook niet meer in de telefoon het keuze scherm voor Activesync/ Gegevensoverdracht/ Gedeeld internet. Hij komt nu gewoon met een explorer scherm in windows (op de pc) met twee schijven. Telefoon geheugen en SDkaart.
Welke ROM?

EDIT:
Laat maar, ik heb het al gevonden op de Nederlandse site. ;)

EDIT2:
Hoe heb jij een backup gemaakt? Zijn er goed merkbare veranderingen?

[ Voor 6% gewijzigd door NLCJ op 27-05-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

NLCJ schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:59:
[...]

Welke ROM?

EDIT:

EDIT2:
Leer eens verder terug te lezen en al je vragen zijn plots beantwoord.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

NLCJ schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:59:
[...]

Welke ROM?

EDIT:

EDIT2:
Backup gemaakt met PIM Backup 2.8 (alleen je standaard dingen zoals contacten/sms/mail/agenda/etc)
Doet helaas geen telefoon settings zoals je background zoals nokia bijv.

Merkbare veranderingen niet veel, alleen het ontvangst lijkt iets beter. maar nog echt mee gespeeld.

Ennuh FRD heeft wel een beetje gelijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door pt0x op 27-05-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

FRD schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:25:
Wat ik me ook nog afvroeg is als je veel updates via die 'windows update' binnenkrijgt bij windows mobile
Ik ben een nieuwe WinMo user sinds de aankoop van mijn TD2 dus lange ervaring met het OS heb ik niet :) en zo te merken zijn er nog geen updates geweest sinds mijn aankoop iets meer dan een maand terug

misschien dat iemand die al jaren ervaring heeft met WinMo hierop kan antwoorden :)
Nou, over dat Windows update zou ik mij niet zo druk maken.
Die gaat je geen updates geven, (wellicht als winmo 6.5 uit is, maar dan denk ik nog dat je die van de HTV website moet laagladen.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCJ
Sorry, had moeten lezen. :X Ik heb 2 pagina's geskipped, dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist dit mooie apparaatje besteld, ik hoop hem binnen enkele dagen thuis te hebben. Ik heb hier en daar al wat gelezen in dit topic over TomTom. Er schijnt een fix voor nodig te zijn om geluid uit Eva te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
Heeft iemand al tmc uitgeprobeerd samen met IGO 8? En zo ja werkt het? Je moet dan de aanpassing draaien die te vinden is op het xda forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:48:
zojuist dit mooie apparaatje besteld, ik hoop hem binnen enkele dagen thuis te hebben. Ik heb hier en daar al wat gelezen in dit topic over TomTom. Er schijnt een fix voor nodig te zijn om geluid uit Eva te krijgen?
Daar is al behoorlijk wat over geschreven in dit topic. Even doorlezen/doorzoeken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
Retir, ik wil het wel even uitproberen, maar waar vind ik die aanpassing?
xda forum is niet echt makkelijk door te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
JarlSX schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:46:
*kuch*

en

*hoest*

[ Voor 13% gewijzigd door Crusader op 27-05-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JarlSX schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 19:46:
Sorry hoor 8)7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0JxqEpJFydVnTDbumkySaoSw/full.jpg
Ga terug naar de inhoudsopgave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Heb gisteren met mijn TD2 MS Myphone geprobeerd, merk alleen op dat ik een backup kan maken van de Outlook contactpersonen. Is er geen mogelijkheid om ook de simcontacten mee te nemen in de online backup?

[ Voor 3% gewijzigd door bluecupra op 27-05-2009 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik weet niet of iemand hetzelfde heeft opgemerkt.

Als ik naar de Telefoonpad (dailer/phone) ga, dan staat daar een lijstje met laatst gebelde nummers. Wanneer ik dan op de naam druk komt de mededeling "Opdracht wordt niet ondersteund" naar vore toe.

Weet iemand wat niet ondersteund wordt?

Edit

Zoeken, zoeken & zoeken!

Thnx to CLB een mooie zoek link naar mensen met dezelfde ervaringen. Oorzaak vooralsnog niet bekend.

[ Voor 31% gewijzigd door Tidaku op 27-05-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tidaku schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:24:
Weet iemand wat niet ondersteund wordt?
Yes! Zoeken in deel 1 en je ervaart 't zelfde als vele anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
@CLB: errr, hoezo haal je sound clipping aan, ik wil die tmc aanpassing proberen

inmiddels gevonden en aan het proberen dit aan de gang te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aan de hand van:
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 18:48:
Waaruit ik concludeerde dat bij hem de stemmen 't niet deden ;) Ik lees niks over TMC :+

EDIT@ Hieronder: Ach kan gebeuren! Maar je bent dus niet de enige!

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 27-05-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
CLB schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:26:
[...]

Yes! Zoeken in deel 1 en je ervaart 't zelfde als vele anderen!
Oeps :$

Had wel Part Deux en xda gehad. Stiekem en per ongeluk deeltje 1 overgeslagen.

my bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
TMC werkt op de Diamond2 uitstekend met iGo 8.
Heb het in één keer zonder problemen aan de praat gekregen volgens de handleiding op xda.
Sky Radio heb ik gebruikt als TMC bron. Meer zenders die TMC uitzenden vind je hier:
http://www.navigatiehosting.nl/tmc/zenders/

oh ja, natuurlijk wel de headset aansluiten, die fungeert als antenne. USB kabel werkt niet als antenne.

[ Voor 57% gewijzigd door Crusader op 27-05-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Hier het antwoord van Tomtom over versie 7.
Op dit moment is TomTom NAVIGATOR 7 alleen beschikbaar op de speciaal geselecteerde apparaten waarbij de software wordt meegeleverd. Er is nog niet bekend op welke apparaten de software nog meer zal worden meegeleverd. Via de onderstaande link komt u op onze website, waar wij de apparaten welke compatibel zijn met NAVIGATOR 7 weergeven.
Erg, waarom lezen die mensen nou niet wat ik bedoel.
Ik had al langer gezien dat op een paar smartphones versie 7 voor geïnstalleerd staat.
De vraag was enkel wanneer en of er een losse versie komt. |:(

Maar goed. Er is nog altijd Navigon navigator 7.4 en Nav n go Igo8.
Hoor veel goeds over iGo 8 zoals hierboven. Weet iemand of er een test versie is ?

Hoe ironisch tweakers verbied illigale dingen maar iedereen heeft wel een illigale versie op zijn HTC zo te zien :? (of toch de meerderheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
abusimbal schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 21:23:
Hoe ironisch tweakers verbied illigale dingen maar iedereen heeft wel een illegale versie op zijn HTC zo te zien :? (of toch de meerderheid)
Tsjaa vind ik ook vrij dubieus, als er maar geen linkjes staan naar illegale software is alles goed :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Crusader schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 20:40:
TMC werkt op de Diamond2 uitstekend met iGo 8.
Heb het in één keer zonder problemen aan de praat gekregen volgens de handleiding op xda.
Sky Radio heb ik gebruikt als TMC bron. Meer zenders die TMC uitzenden vind je hier:
http://www.navigatiehosting.nl/tmc/zenders/

oh ja, natuurlijk wel de headset aansluiten, die fungeert als antenne. USB kabel werkt niet als antenne.
Update: een eerste keer krijg je TMC aan de praat, daarna niet meer. Ook niet na soft reset. TMC hardware wordt wel gevonden, maar iGo 8 blijft zeggen dat er geen TMC signaal wordt gevonden.
Is bekend issue, ik zie meerdere mensen met dit probleem. Ben er mee bezig... schijnt een workaround te zijn in de vorm van HGPS_Switch.exe (even zoeken op xda).

Got it!
In SYS.TXT moet je het volgende hebben staan:
code:
1
2
3
4
5
[tmc]
saved_config_available=0
saved_config_classname=NMEA_GPSTMC_ROYALTEK
saved_config_portname=COM
saved_config_port=9

met name de saved_config_available=0 is belangrijk, hiermee forceer je dat je iedere keer in iGO 8 eerst de TMC hardware moet detecteren. Zonder hardwaredetectie krijg je de TMC niet aan de praat.

Dan kun je HGPS_Switch.exe starten, welke op zijn beurt de driver laadt, iGO 8 start en na afsluiten van iGO 8 de driver weer ontlaad. Voortaan iGO 8 starten met HGPS_Switch.exe dus. Hoe je HGPS_Switch.exe precies aan de praat krijgt moet je even zoeken op xda. Is niet moeilijk, maar je moet het even uitvoeren.
Ook de headset eerst aansluiten voordat je HGPS_Switch start.

Dit is voor mij de enige juiste manier om TMC aan de praat te krijgen i.c.m. iGO 8 op de Diamond2. Andere toestellen hebben minder moeite heb ik de indruk.

[ Voor 41% gewijzigd door Crusader op 27-05-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
yeah die instellingen had ik gelukkig wel meteen gevonden, beta 3 doet het bij mij dus ook

alleen jammer dat de headset erin moet, ff zoeken naar een antenne oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokidoki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-07 21:15
Weten jullie of het mogelijk is om je dataverbruik op de phone te zien? Ik kan geen log file vinden en in de handleiding vind ik het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
zou ik zo niet weten, kwam wel Spb Wireless Monitor tegen, die kan alle traffic van alle soorten connecties monitoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:35
Sinds zondag ben ik in het bezit van de TD2. Super telefoon! Werkelijk waar.
De Touchflow schil doet heel veel met WM. Met de Omnia kon ik niet overweg, maar met de TD2 zeker wel!

Ik heb echter 1 probleem:
Vanavond ontving ik meerdere smsjes. Echter bij 2 smsjes ontving ik ze pas als ik het scherm uit standby haalde middels de aan/uit-knop te gebruiken boven op het toestel.
Bijv. 21:30 haalde ik het scherm uit de standy stand, het geluid van een nieuwe sms liet zich horen en de sms was om 21:15 al ontvangen.

Hebben meer mensen hier last van? En zo ja hoe kan ik dit verbeteren c.q. wat kan ik instellen?
Ben niet zo thuis in het hele WM gebeuren.

Groeten

PS: Zoek leverde in beide delen niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roodey schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 23:35:
PS: Zoek leverde in beide delen niets op.
Zoeken op de juiste termen wel :)
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 08:48:
Ik heb nu met Diamondtweak voor elkaar dat het toestel bij SMS berichten uit de slaapstand springt. Mooi! Maar hoe kan ik dat met reminders uit de agenda ook voor elkaar krijgen?
P.E.No.1 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:44:
Hoe stel ik in die advanced configuration tool dat mn telefoon aangaat bij een sms. Heb gezien in dit topic of in het vorige dat je da advanced configuration tool kon gebruiken om de telefoon een wake up on sms te laten doen? Welke optie is dat? Want ik heb ook dat de tel. pas aangaat als je op de powerknop drukt. En dit lijkt mij dan de meest makkelijke optie.
VanRoyal schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 12:51:
Het is al eerder ter sprake gekomen, maar tot nu toe heb ik nog geen echte oplossing gevonden:

Ik krijg pas de melding dat er nieuwe email is als ik mijn toestel uit standby haal. Dit is echter, voor zover ik heb kunnen bepalen, compleet random. Soms geeft hij wel een melding in standby, soms niet. Ik gebruik de volgende instellingen:

Instellingen -> Geluiden en meldingen -> Tab 'Geluiden' :

Gebeurtenissen (AAN), Programma's (AAN), Meldingen (AAN), Schermtikken (UIT), Hardwareknoppen (UIT)

Instellingen -> Geluiden en meldingen -> Tab 'Meldingen':

Berichten: Nw. email. Geluid (AAN), Bericht in scherm (UIT), Lampje (AAN, geen limiet), Trillen (AAN)

Mis ik nog iets? Moet ik nog iets anders aan of uit zetten?

Edit: Vooralsnog heb ik het probleem kunnen oplossen door 'Wake up on new SMS' op 'Enabled' te zetten met Diamond Tweak.

Edit 2: Blijkbaar was dat maar eenmalig, want nu krijg ik weer geen melding :( Als iemand een definitieve oplossing heeft hoor ik dat graag...
FRD schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 01:34:
mss omdat niemand het weet..?
Ik heb het dus bij ontvangen smsen maar dan heel zelden (heb het mss al 4 of 5 keer gehad in de tijd dat ik mijn TD2 nu al heb, nl meer dan een maand, en ik heb toch al een 100tal smsen gekregen) en het kwam ook heel random op :s geen enkel idee waarom het op die momenten niet goed ging

ik heb half zitten denken dat het mss ligt aan het feit dat je je toestel zelf op standby zet met de power knop tegenover de momenten dat hij zelf in standby gegaan was,
ik dacht in dat laatste geval dat dit de keren waren dat hij niet wakker werd uit standby (maar dan ook niet altijd), dit kan dus zeker ook toeval zijn.. :)
ik probeer hem dus zo veel mogelijk manueel op standby te zetten en mss is het drm dat ik het niet veel tegenkom

Doordat het dus zo zelden is heb ik er niet veel last van, maar een oplossing is altijd welkom :) want betrouwbaar is het dus niet echt..

Edit (@ 2 posts hier onder)
Afkortingenlijst: :P
-mss = misschien
-nl = namelijk
-drm = daarom
VanRoyal schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 09:10:
Na wat googelen ben ik er achter dat het probleem met geen geluid bij berichten in standby zich ook voordoet / deed bij de Diamond 1. Het enige wat daar wordt voorgesteld en ik nog niet heb geprobeerd is een harde reset, maar volgens mij reset ik het toestel dan naar de fabrieksinstellingen (of heb ik dit mis?) en daar heb ik nu eigenlijk even geen tijd voor / zin in. Zal ook eens bellen met de HTC support, misschien dat zij iets zinnigs kunnen zeggen.
En dit was alleen in deel 2! In Deel 1 is 't ook al vaker besproken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie. Ik heb denk ik de verkeerde zoekwoorden gebruikt.
Hetzelfde geldt voor het installeren van programma's.

Het lukt me maar niet! Ik wil simpele programma's installeren, maar de .cab wil hij openen in Opera Mini.
Moet ik iets van een mobiele versie van winrar installeren op mijn TD2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Roodey schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 00:34:
Hartelijk dank voor je uitgebreide reactie. Ik heb denk ik de verkeerde zoekwoorden gebruikt.
Hetzelfde geldt voor het installeren van programma's.

Het lukt me maar niet! Ik wil simpele programma's installeren, maar de .cab wil hij openen in Opera Mini.
Moet ik iets van een mobiele versie van winrar installeren op mijn TD2?
vreemd dat hij die CAB's wil openen in Opera Mobile, normaal herkent Windows Mobile zelf de cab's als installatiebestanden en je moet ze dus gewoon aanklikken en de installatie begint (na het kiezen van een locatie), een programma zoals winrar is dus helemaal niet nodig

als hij al zo'n rare dingen begint te doen en je toch maar pas begonnen bent met installeren (veronderstel ik), zou je beter eerst een hard reset doen, zodat je met een clean install zit
allé, dat is mijn mening :)

Edit:
ik zie in je vorige post dat je je TD2 al van zondag hebt, dus je hebt hem al langer dan ik dacht ;) je moet zelf overwegen als je een hard reset ziet zitten :)

misschien moet je eens met een programma zoals Advanced Config kijken naar de file associations (na het opstarten van het programma naar menu gaan, dan more settings en daar zie je file associations), normaal moet er bij .cab staan: wceload.exe "%1" /nodelete

Ook een tip om cab's te installeren is CABviaActiveSync! Dit eenvoudig programma zet zich in het contextmenu van je windows pc en je kan dan gewoon rechts klikken op de cab en dan CABviaActiveSync aanklikken. Dan gaat hij zelf via de ActiveSync link (die natuurlijk al geconnect moet zijn met je device) de cab installen zonder dat je hem zelf manueel moet kopieren op je TD2. Een tip bij dit programma voor de windows 7 gebruikers (eventueel vista ook), geef dit programma administratorrechten anders doet het raar :)

[ Voor 40% gewijzigd door FRD op 28-05-2009 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Bedankt FRD.

Cab via ActiveSync werkt niet.
Ik krijg het volgende (zie screenshot), kun je meteen zien of ik wel de juiste bestanden hebt want ik begin het vrij vreemd te vinden:

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/6775/foutmeldingu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLCJ
Roodey schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 07:44:
Bedankt FRD.

Ik krijg het volgende (zie screenshot), kun je meteen zien of ik wel de juiste bestanden hebt want ik begin het vrij vreemd te vinden:

[afbeelding]
Je moet de .cab niet openen met WinRAR. Gewoon dicht laten zitten, op de telefoon zetten en daar aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 10:02:
Ik heb mijn TD2 nu een dag of 4 en hij bevalt me prima. Wat me opviel bij het doorlezen van de twee topics over de TD2 dat er wordt gesproken over hoe lang je toestel standby etc heeft gestaan, Dit tabblad bij energie functioneert echter niet bij mij, ik krijg bij laatst volledig opladen de melding : niet vast te stellen ook alle andere tellers staan op 0. Ik heb het toestel nu ca 3x 10 uur aan de lader gehad ... Enig idee waarom hij geen waardes geeft?
Niemand die dit ook heft gehad en het heeft kunnen fixen of een fix weet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ga dit weekend de nieuwe ROM eens proberen. Ik hoop dat ze het probleem hebben opgelost met vaste IP nummers op WIFI (als je dat gebruikt, stopt je mobiele internet verbinding met werken, dikke bug). Je bent nu gedwongen om DHCP te gebruiken op WIFI, of nooit mobiel internet gebruiken.

Ik hou jullie op de hoogte of dit gefixt is. Ik las ook van iemand dat hij iets betere GSM ontvangst had. Dat valt me af en toe ook wel tegen (minder streepjes dan op mijn vorige toestel), zijn er nieuwe-ROM-gebruikers die dit al kunnen bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
@BeQuietAndDrive

Ik weet niet hoeverre dit ook geldt met de touch diamond 1, maar daar was ook een nieuwe rom van en sinds ik die heb geinstalleerd is de ontvangst veel beter in rotterdam eo. had ik G verbinding en nu continue H, maar dat kan misschien ook te maken hebben met het feit dat tmobile zn netwerk aan het verbeteren is?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tidaku schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 16:52:
[...]

Ik heb geen oplossing gevonden. Heb op een gegeven moment maar een harde reset gedaan om het op te lossen. Weer het zelfde probleem. Weer een hard reset en toen was het opgelost. Het viel me wel op dat Messenger ook niet werkte, en na de hard reset wel weer. Komt dat bekend voor?

Als ik nu synchroniseer met SyncMT laat ik eerste de contacten een keer pushen naar de telefoon, daarna gewoon synchroniseren. Als ik het op deze manier doe heb ik geen problemen meer.
Een hard reset van de gsm of van outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Roodey schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 07:44:
Bedankt FRD.

[afbeelding]
NLCJ schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 07:58:
[...]

Je moet de .cab niet openen met WinRAR. Gewoon dicht laten zitten, op de telefoon zetten en daar aanklikken.
Zoals NLCJ zegt moet je idd de cab niet openen! maar het op de telefoon zetten hoeft dus ook niet als je met CABviaActiveSync werkt :)
gewoon op het cab bestand zelf rechts klikken en CABviaActiveSync aanklikken en al de rest gebeurt vanzelf :) je moet eigenlijk nooit een cab zelf openen, laat windows mobile daar maar in kijken ;)

Die uitzondering kreeg ik btw ook als het programma geen administratorrechten had in windows7, hij geeft de error dus gewoon als hij niet weet wat hij moet doen met het bestand, en in dit geval is dit omdat het geen CAB is (extentie moet .cab zijn dus)
Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:19:
[...]

Niemand die dit ook heft gehad en het heeft kunnen fixen of een fix weet ?
Ik dacht wel dat hij pas gereset werd op het moment dat: EN de batterij volledig opgeladen is, EN de oplader er nog in zit, EN het toestel aan staat, maar ik denk dat je dan waarschijnlijk ook wel zo gedaan hebt als je hem al zo lang in zitten hebt
verder zou ik niet direct weten wat het probleem kan zijn
haal anders eens gewoon de oplader er uit en werk er mee tot dat hij ontladen is, en laad hem dan opnieuw op, misschien lukt het niet de eerste keer ofzo :)

[ Voor 32% gewijzigd door FRD op 28-05-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:57
Even inhaken op Microsoft MyPhone, handige dienst. Echter een nadeeltje: Ik synchroniseer mijn agenda/email via Exchange server. Contactpersonen/Taken niet, helaas maakt MyPhone daar geen onderscheid in en weigert deze items te synchroniseren, omdat deze 'al met Exchange Server' gesynct worden.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het bespreken van accessoires mag hier
Het bespreken van abonnementen en levertijden mag hier