Live tv, instellingen en dan ouderlijk toezicht op 18 zetten.Verwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:27:
Weet iemand hoe je dat ouderlijk toezicht bij MobielTV uit kunt zetten? Elke keer als je een 12+ programma wilt kijken moet je de blokkeringscode invoeren. Ik weet van mezelf wel dat ik ouder als 12 ben dus weet iemand hoe je dit uit kan zetten?
Ik vind deze persoonlijk erg fijn, url invoeren en het youtube filmpje wordt automatisch geconverteerd.Verwijderd schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 13:56:
Weet iemand een goed programma, waarmee je Youtubefilmpjes vanaf je computer kunt converteren naar mp4, zodat het ook op de N96 afgespeeld kan worden.
Ik heb zo'n 3/4 jaar geleden een trial van een dergelijk programma gehad, maar ik heb inmiddels een andere computer en weet niet meer hoe dat programma heet.
Ik zie wel veel programma's die Youtube naar mp4 iPhone bestanden omzetten, maar dat speelt de N96 niet af.
Liefst gratis programma.
Overigens zie ik mensen in de N96 reeks wel eens klagen over de 'krakende' navigatietoets. Dit was bij mij ook het geval, echter na een aantal maanden gebruik heb ik hier geen last meer van.
Iemand trouwens ervaring met de Playstation 3 headset en de N96? Ben wel benieuwd of ie ook op m'n telefoon werkt dan is 't wel een leuke aankoop namelijk.
Verwijderd
Ik ga dat programmaatje vanavond even uitproberen.Dix0r schreef op maandag 11 mei 2009 @ 12:57:
[...]
Ik vind deze persoonlijk erg fijn, url invoeren en het youtube filmpje wordt automatisch geconverteerd.
Overigens zie ik mensen in de N96 reeks wel eens klagen over de 'krakende' navigatietoets. Dit was bij mij ook het geval, echter na een aantal maanden gebruik heb ik hier geen last meer van.
Ging het gekraak vanzelf over dan?
Waaah!
Ik werd net gebeld door KPN over mijn klachtbrief n.a.v. de problemen met MobielTV! Eerst een verhaal dat ie slechts 3,5 maand abo geld kon terugstorten en dingen als reiskosten, belkosten etc. niet. Ik dus even uitgelegd hoe ik behandeld ben en dat ik dat niet accepteerde. Meneer was erg vriendelijk en heeft me het volgende terug gestort; 4 maanden abo geld, reiskosten en belkosten. Ook gaat ie proberen voor mij een excuusbrief te regelen van de manager van het Business Center te Son maar hij kon me niet garanderen dat ik die echt zou krijgen. De mensen die mij steeds heen en weer gestuurd hebben krijgen van KPN een tik op de vingers (althans, dat zeggen ze tegen mij). Nou krijg m'n pa het geld terug maar damn!!
Ik heb m'n recht behaald.
Hee, goed om te horendjpdjpnl schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:14:
Waaah!Ik werd net gebeld door KPN over mijn klachtbrief n.a.v. de problemen met MobielTV! Eerst een verhaal dat ie slechts 3,5 maand abo geld kon terugstorten en dingen als reiskosten, belkosten etc. niet. Ik dus even uitgelegd hoe ik behandeld ben en dat ik dat niet accepteerde. Meneer was erg vriendelijk en heeft me het volgende terug gestort; 4 maanden abo geld, reiskosten en belkosten. Ook gaat ie proberen voor mij een excuusbrief te regelen van de manager van het Business Center te Son maar hij kon me niet garanderen dat ik die echt zou krijgen. De mensen die mij steeds heen en weer gestuurd hebben krijgen van KPN een tik op de vingers (althans, dat zeggen ze tegen mij). Nou krijg m'n pa het geld terug maar damn!!
Ik heb m'n recht behaald.
Ja het duurt een tijd voor dat ze je brieven in behandeling nemen maar dan doen ze het ook goed! Netjes
Ik had in mijn brief staan (die per e-mail moest want KPN heeft geen klachten-adres blijkbaar) dat ik binnen vijf werkdagen reactie wenste. Kreeg ik drie werkdagen later een mail terug dat er 20 werkdagen voor stonden en dat ik maar geduld moest hebben.Upbeat schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:26:
[...]
Hee, goed om te horen
Ja het duurt een tijd voor dat ze je brieven in behandeling nemen maar dan doen ze het ook goed! Netjes

Ik heb nu FW versie 20.050.098.1
Hoe kan ik FW versie 20.050.205.7 (KPN variant met aangepaste TV software) erop krijgen
Hoe kan ik FW versie 20.050.205.7 (KPN variant met aangepaste TV software) erop krijgen
Productcode wijzigen naar die van KPN?Alternative schreef op maandag 11 mei 2009 @ 17:43:
Ik heb nu FW versie 20.050.098.1
Na een uurtje internetradio luisteren word het toestel best warm.
Heb je via Mobiel internet geluisterd? Ik heb dat ook wel eens, maar niet wanneer ik wifi gebruik....Artwido schreef op maandag 11 mei 2009 @ 18:57:
Na een uurtje internetradio luisteren word het toestel best warm.
Weer een nieuwe browser: Ozone. Ik ga em zo eens proberen. benieuwd wat jullie ermee ervaren?
http://www.o3mobi.com/
Jep.
Ik wil nu updaten via Nokia PC Suite. Krijg helaas een melding dat ik de bestanden nsl_host_process.exe en nsu_ui_client.exe niet kan downloaden i.v.m. firewall instellingen of een slechte verbinding. Beide is echter niet het geval. Straks nog eens proberen..
Zometeen ff de N96 volledig resetten en alles formatteren. Wordt regelmatig tijdelijk onbruikbaar en doet soms raar. Hoop dat het opgelost wordt :-)
Verwijderd
Ik ben er ook al dagen mee bezig met firewall aan of uit, hij komt niet goed binnen.Dix0r schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:06:
[...]
Jep.
Ik wil nu updaten via Nokia PC Suite. Krijg helaas een melding dat ik de bestanden nsl_host_process.exe en nsu_ui_client.exe niet kan downloaden i.v.m. firewall instellingen of een slechte verbinding. Beide is echter niet het geval. Straks nog eens proberen..
@upbeat
Productcode wijzigen naar die van KPN?
Oke, dan heb ik twee vragen.
1. Ik heb productcode 0573749 welke zou dat moeten worden ?
2. Hoe verander ik die code ?
Ik heb een abo van kpn en het toestel los gekocht
Productcode voor KPN N96 toestellen is 0569617.Alternative schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:47:
@upbeat
Hoe je je productcode verandert kan je vinden op google, mag (dacht ik) hier niks over gepost worden
Wat de agenda functie betreft, ik heb vorige week het volgende naar nokia gestuurd en heb daarop antwoord gekregen:
vraag: ik heb sinds gisteren de nieuwe firmware voor mijn n96. Mijn telefoon doet het verder prima, afgezien dat nu maar 1 agenda item wordt weergegeven op de active standby, ongeacht of ik mijn email laat zien of niet. Mijn vraag is, hoe kan ik instellen dat ik meer agenda items wil zien op mijn active standby en/of komt dat in een volgende update?
antwoord: In verband met deze meldingen (Plug ins), deze zijn niet aan te passen in N-serie toestellen, alleen in de E-serie toestellen. Ik kan wel voor u hierover een feedback dossier maken voor een volgende softwareupdate.
En ik heb 6 maanden teveel betaald voor hi eindeloos online. Heb een brief(papier) gestuurd naar de klantenservice, werd een maand later terug gebeld en geld wordt teruggestort, prima geregeld dus.
vraag: ik heb sinds gisteren de nieuwe firmware voor mijn n96. Mijn telefoon doet het verder prima, afgezien dat nu maar 1 agenda item wordt weergegeven op de active standby, ongeacht of ik mijn email laat zien of niet. Mijn vraag is, hoe kan ik instellen dat ik meer agenda items wil zien op mijn active standby en/of komt dat in een volgende update?
antwoord: In verband met deze meldingen (Plug ins), deze zijn niet aan te passen in N-serie toestellen, alleen in de E-serie toestellen. Ik kan wel voor u hierover een feedback dossier maken voor een volgende softwareupdate.
En ik heb 6 maanden teveel betaald voor hi eindeloos online. Heb een brief(papier) gestuurd naar de klantenservice, werd een maand later terug gebeld en geld wordt teruggestort, prima geregeld dus.
Wat een bagger zooi van die agenda. weet je hoe irritant. En in de vorige firmware was het wel goed! Ook als je Internet Radio luistert word hij niet op het standby menu weergegeven. Ook zo irritant. Terwijl FM-radio er wel op staat. De firmware lijkt me niet echt uitgebreid getest....Megupe schreef op maandag 11 mei 2009 @ 22:27:
Wat de agenda functie betreft, ik heb vorige week het volgende naar nokia gestuurd en heb daarop antwoord gekregen:
Gelukt, heel stuk sneller! Kijken voor hoelang.Masis schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:19:
Zometeen ff de N96 volledig resetten en alles formatteren. Wordt regelmatig tijdelijk onbruikbaar en doet soms raar. Hoop dat het opgelost wordt :-)
Wel vreemd, heb hem via *, 3, groene knop gereset en de MassMem geformatteerd. Bij het opnieuw installeren van de toepassingen, waaronder Hyves, logde hij automatisch in zonder mijn gegevens te vragen! Dus er blijft toch wel iets opgeslagen, ook na het resetten.....
@upbeat
Bedankt,...het is geluk.
Ik heb nu fw versie 20.050.205.7 maar wat daar nou beter aan moet zijn
Ik heb nu een knop links onder voor mobiel tv....en me ontvangst is nu juist minder dan hiervoor
Zie ik wat over het hoofd ?
Of kan ik beter terug naar me (oude) 20.50.098.1
Bedankt,...het is geluk.
Ik heb nu fw versie 20.050.205.7 maar wat daar nou beter aan moet zijn
Ik heb nu een knop links onder voor mobiel tv....en me ontvangst is nu juist minder dan hiervoor

Zie ik wat over het hoofd ?
Of kan ik beter terug naar me (oude) 20.50.098.1
Er staat trouwens een foutje in de startpost. Er staat dat de N96 optische zoom heeft. Dit is natuurlijk niet zo. Hij heeft digitale zoom (2x)
Misschien dat de volgende Nokia wel optische zoom gaat krijgen:

Misschien dat de volgende Nokia wel optische zoom gaat krijgen:

Bedankt,Artwido schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 08:37:
Er staat trouwens een foutje in de startpost. Er staat dat de N96 optische zoom heeft. Dit is natuurlijk niet zo. Hij heeft digitale zoom (2x)
Misschien dat de volgende Nokia wel optische zoom gaat krijgen:![]()
[afbeelding]
Het is aangepast
Dit is idd wel erg naar, een van mijn eisen toen ik overschakelde van Windows Mobile naar Nokia was toch wel dat ik op mijn today/standby scherm kon zien welke afspraken en taken ik voor de komende dagen heb ingeplant. Maar als ik het goed begrijp is dit overzicht dus alleen nog maar voor één agenda item mogelijk.MarkoAlmelo schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:13:
[...]
Wat een bagger zooi van die agenda. weet je hoe irritant. En in de vorige firmware was het wel goed! Ook als je Internet Radio luistert word hij niet op het standby menu weergegeven. Ook zo irritant. Terwijl FM-radio er wel op staat. De firmware lijkt me niet echt uitgebreid getest....
Wil graag updaten naar de nieuwe firmware, maar als deze functionaliteit niet meer wordt toegepast dan blijf ik bij v12.
[ Voor 7% gewijzigd door Dix0r op 12-05-2009 10:36 ]
Download Nokia Software Updater hier handmatigVerwijderd schreef op maandag 11 mei 2009 @ 21:34:
[...]
Ik ben er ook al dagen mee bezig met firewall aan of uit, hij komt niet goed binnen.
Vreemd, mijn productcode is 0569617 als ik naar de achterkant van me mobiel kijk. Maar ik heb dus firmware versie: 20.050.098.1 . Ik heb de productcode niet veranderd. Of zal de monteur bij de kpn business center mijn code hebben veranderd?
Ik denk dat ze bij het Business Center per ongeluk de standaard Nokia firmware hebben opgezet van v12 waardoor je nu van v20 de niet-KPN versie hebtMegupe schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 10:45:
Vreemd, mijn productcode is 0569617 als ik naar de achterkant van me mobiel kijk. Maar ik heb dus firmware versie: 20.050.098.1 . Ik heb de productcode niet veranderd. Of zal de monteur bij de kpn business center mijn code hebben veranderd?
Iemand ervaring hoe ik de N96 in de auto kan optimaliseren voor ontvangst?
Momenteel gebruik ik middels Bluetooth de carkit (Nokia CK7W), maar merk tijdens gebruik
dat verbinding hapert, of soms wegvalt. Mijn gevoel zegt dat de auto als een kooi van Faraday werkt, en dus het de verbinding stoort.
Ik zoek dus ervaringen/tips om de N96 in de auto tekunnen gebruiken. Welke houder heb je nodig waar ik ook evt. een externe antenne aan kan koppelen? Of moet ikwachten op de firmware update, die door T-mobile nog niet is vrijgegeven?
Heb al wat afge-google-d... maar nog niets gevonden.
Momenteel gebruik ik middels Bluetooth de carkit (Nokia CK7W), maar merk tijdens gebruik
dat verbinding hapert, of soms wegvalt. Mijn gevoel zegt dat de auto als een kooi van Faraday werkt, en dus het de verbinding stoort.
Ik zoek dus ervaringen/tips om de N96 in de auto tekunnen gebruiken. Welke houder heb je nodig waar ik ook evt. een externe antenne aan kan koppelen? Of moet ikwachten op de firmware update, die door T-mobile nog niet is vrijgegeven?
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Als ik wil updaten via Nokia Software Updater krijg ik deze melding: Nokia Software Updater has lost its connection with your device. Follow these steps to help reconnect your device: ...
Hij download eerst wel v20.050 (130mb?) maar wanneer hij begint met updaten krijg ik dus deze melding.
Heb dit geprobeerd omdat Firmware Over The Air ook niet werkte, maar dit blijkt dus niet de oplossing te zijn. Heb me telefoon van Hi en me productcode is 0569617.
Iemand een oplossing?
Groetjes,
Bob.
Hij download eerst wel v20.050 (130mb?) maar wanneer hij begint met updaten krijg ik dus deze melding.
Heb dit geprobeerd omdat Firmware Over The Air ook niet werkte, maar dit blijkt dus niet de oplossing te zijn. Heb me telefoon van Hi en me productcode is 0569617.
Iemand een oplossing?
Groetjes,
Bob.
Firmware 20 lijkt dit probleem te hebben opgelost, ik heb nu 3 keer een gesprek van 5 minuten of meer gevoerd in de auto en hij is niet meer weggevallen.NielsTn schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:11:
Even geduld totdat deze beschikbaar voor je is dus
Check op je telefoon of de firmware neit toch succesviol geinstalleerd is, ik had ook dat soort meldingen en kreeg uiteindelijk een bericht dat de installatie mislukt was maar had wel mooi v20 op mijn telefoon staan intussen.Bobskee schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:01:
Als ik wil updaten via Nokia Software Updater krijg ik deze melding: Nokia Software Updater has lost its connection with your device. Follow these steps to help reconnect your device: ...
Iemand een oplossing?
Groetjes,
Bob.
[ Voor 31% gewijzigd door @r!k op 12-05-2009 15:12 ]
Een hele rij microsoft certificeringen.
Voor allen kabel en batterij op ebay gekocht zie link:
Zoek in ebay op het volgende:
USB CHARGER Data Cable for Nokia 5300 6120 E71 N96 8 GB
of zoek op "310138577221"
Verder voor de batterij:
1450mAh BL-5F Battery 4 Nokia 6290 E65 N95 N93i N96
of zoek op "370185127353"
Hoelang duurde het voordat je de baterry binnen had?. en werkt ie goed?...
blazer480 ???
USB CHARGER Data Cable for Nokia 5300 6120 E71 N96 8 GB
of zoek op "310138577221"
Verder voor de batterij:
1450mAh BL-5F Battery 4 Nokia 6290 E65 N95 N93i N96
of zoek op "370185127353"
Hoelang duurde het voordat je de baterry binnen had?. en werkt ie goed?...
blazer480 ???
Verwijderd
Als je goed zou hebben gelezen ging het niet over de software updater, maar over de nieuwe versie van PC-suite.
Verwijderd
Ik heb zelf ook de CK-7W en had er ook last van, maar na de software update geen haperingen meer, tenminste tot nu toe.NielsTn schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 13:11:
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:17:
[...]
Als je goed zou hebben gelezen ging het niet over de software updater, maar over de nieuwe versie van PC-suite.
Waar denk je dat NSU voor staat....?Dix0r schreef op maandag 11 mei 2009 @ 20:06:
[...]
Helaas staat nogsteeds 12.043 op mijn telefoon@r!k schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:11:
[...]
Check op je telefoon of de firmware neit toch succesviol geinstalleerd is, ik had ook dat soort meldingen en kreeg uiteindelijk een bericht dat de installatie mislukt was maar had wel mooi v20 op mijn telefoon staan intussen.

Zal het nogmaals proberen..
Staat weer dat de verbinding is verbroken (USB), terwijl ik er niet aan kom en ze aan beiden kanten gewoon aangesloten zijn. Frustrerend als iets niet wil werken haha.
Screentje:
http://i40.tinypic.com/24dh5zo.jpg
Screentje:
Euhm, volgens mij hoort dat en het staat zelfs onderin het venster van de Nokia Updater dat de verbinding weg kan vallen.Bobskee schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:29:
Staat weer dat de verbinding is verbroken (USB), terwijl ik er niet aan kom en ze aan beiden kanten gewoon aangesloten zijn. Frustrerend als iets niet wil werken haha.
Screentje:
Ja klopt maar even daarna kreeg ik steeds de melding: "Nokia Software Updater has lost its connection with your device. Follow these steps to help reconnect your device: ..."
Maar is nu na 4 keer proberen goedgegaan haha.
Ehm, nu nadat ik v20.050 erop heb gezet heb ik op mijn 'Desktop' van me'n mobiel nu wat nieuwe kopjes erbij staan.
- Zkopdr.: Internet en Mijn inhoud
- (Kalender) Geen items vandaag
- @ Hotmail .. + (Laatst ontvangen mailtje)
- WLAN-scan uit
- Online delen
Hoe verwijder/pas ik deze kopjes aan?
Ehm, nu nadat ik v20.050 erop heb gezet heb ik op mijn 'Desktop' van me'n mobiel nu wat nieuwe kopjes erbij staan.
- WLAN-scan uit
- Online delen
- Zkopdr.: Internet en Mijn inhoud -> Kan niet verwijderd wordenBobskee schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:11:
Ja klopt maar even daarna kreeg ik steeds de melding: "Nokia Software Updater has lost its connection with your device. Follow these steps to help reconnect your device: ..."
- WLAN-scan uit
- Online delen
- (Kalender) Geen items vandaag -> Aanpassen door kalender items te plaatsen
- @ Hotmail .. + (Laatst ontvangen mailtje) -> Te verwijderen door de emailmedling op uit te zetten
- WLAN-scan uit -> Kan niet verwijderd worden
- Online delen -> Idem
Jammer kan met Nokia e-mail nog steeds mijn hotmail niet bekijken. Weer WLM downloaden.
Anders probleem, heb in het berichten menu Hotmail staan. Maar als ik erop ga staan en ik druk op opties of de "c"van verwijderen krijg ik direct een foutmelding...
Iemand mischien een oplossing of suggestie?
Moet wel zeggen dat de gewone ontvangst iets minder is geworden sinds ik de v20 erop heb gezet.
Anders probleem, heb in het berichten menu Hotmail staan. Maar als ik erop ga staan en ik druk op opties of de "c"van verwijderen krijg ik direct een foutmelding...
Iemand mischien een oplossing of suggestie?
Moet wel zeggen dat de gewone ontvangst iets minder is geworden sinds ik de v20 erop heb gezet.
[ Voor 14% gewijzigd door Bongoarnhem op 12-05-2009 18:07 ]
is de nieuwe firmwire ook uit voor de tt-mobile toestel
zo nee wanneer komt die uit voor de t-mobile klanten
Verwijderd
Online delen kan wel verwijderd worden... Zie deel 2 van het nokia n96 topicUpbeat schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:39:
[...]
- Zkopdr.: Internet en Mijn inhoud -> Kan niet verwijderd worden
- (Kalender) Geen items vandaag -> Aanpassen door kalender items te plaatsen
- @ Hotmail .. + (Laatst ontvangen mailtje) -> Te verwijderen door de emailmedling op uit te zetten
- WLAN-scan uit -> Kan niet verwijderd worden
- Online delen -> Idem
Bel t-mobile en vraag het ze, het is t-mobile die de software goed moet keuren dus alleen zij weten wanneer dat is.Omnia love schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:05:
is de nieuwe firmwire ook uit voor de tt-mobile toestel
Een hele rij microsoft certificeringen.
Oja, dan moet je de nieuweste versie downloaden, Share Online 4.3Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:37:
[...]
Online delen kan wel verwijderd worden... Zie deel 2 van het nokia n96 topic
Verwijderd
Sinds de nieuwe firmware update het volgende probleem:
De bluetooth-verbinding met mijn parrot ck3100 valt continu uit! Wel verbinding / geen verbinding ... enz!
Met de vorige firmware werkte het vlekkeloos!
Iemand anders hetzelfde probleem=
De bluetooth-verbinding met mijn parrot ck3100 valt continu uit! Wel verbinding / geen verbinding ... enz!
Ik las dat de N96 eindelijk een update had....ik blij want dit toestel heeft de muren al regelmatig van dichtbij gezien.
-t Begon met gebeld worden, hoor hem niet eens overgaan, zie ik dat ding knipperen gemiste oproep??
terwijl dat ding voor me ligt op bureau, hoor soms niet zo best , maar doof ben ik nog niet.
-Sygic gaf telkens unexpected error... terwijl ik precies een afrit moest hebben...leuk als je ergens bent waar je nooit bent geweest
-Toen mocht ik me smsjes ineens niet meer lezen..krijg bericht.
druk op open zie staan inbox zie alleen niks, moest ik tel uit aan zetten wou ik weer in komen.
allemaal van dat soort fratsen, out of the blue.
alsof er ineens een virus in zat ofzo, en net op punt dat ik me N95 8gig weer uit kast wou pakken ziet ik deze update.
En waarempel alles werkt weer naarbehoren, en heb nieuwe themas en dat slide geluidje vind ik wel stoer hehe.
Zou wou ik effe kwijt
alleen moet ik vaker op pagina 1 kijken, zie ineens staan voor hard reset afgeraden code ... te gebruiken,
had ik dus al gedaan... maar weer sygic terug zetten hahah
-t Begon met gebeld worden, hoor hem niet eens overgaan, zie ik dat ding knipperen gemiste oproep??
terwijl dat ding voor me ligt op bureau, hoor soms niet zo best , maar doof ben ik nog niet.
-Sygic gaf telkens unexpected error... terwijl ik precies een afrit moest hebben...leuk als je ergens bent waar je nooit bent geweest
-Toen mocht ik me smsjes ineens niet meer lezen..krijg bericht.
druk op open zie staan inbox zie alleen niks, moest ik tel uit aan zetten wou ik weer in komen.
allemaal van dat soort fratsen, out of the blue.
alsof er ineens een virus in zat ofzo, en net op punt dat ik me N95 8gig weer uit kast wou pakken ziet ik deze update.
En waarempel alles werkt weer naarbehoren, en heb nieuwe themas en dat slide geluidje vind ik wel stoer hehe.
Zou wou ik effe kwijt
alleen moet ik vaker op pagina 1 kijken, zie ineens staan voor hard reset afgeraden code ... te gebruiken,
had ik dus al gedaan... maar weer sygic terug zetten hahah
Vind het wel jammer dat met de nieuwe firmware het submenu wat je krijgt als je de gallerij kiest niet sneller danwel verdwenen is.
Het is zo tergend langzaam, het lijkt wel of dat ie elke x alles opnieuw inleest vanaf de kaart.
Jammer dat daar weinig verbetering in zit.
Het is zo tergend langzaam, het lijkt wel of dat ie elke x alles opnieuw inleest vanaf de kaart.
Jammer dat daar weinig verbetering in zit.
Oh ja , wat ik even niet zo snel kon vinden in dit forum....dacht mischien kunnen jullie het antwoord hierop geven
Waarom duurd het maken van een Fix in Sygic minuten (lijkt eeuwen)...en google maps in Secondes..
wat doet maps anders als sygic...
ik had die voor de gein erop gezet, en was stom verbaasd hoe snel ik een fix had.
Deed hem aan en echt binnen 10/15 sec Boem fix...
..terwijl ik met sygic toch altijd moet wachten, zoniet liefst buiten staan heb ik idee..
Alleen praat maps niet... helaas, dus heb nix aan
Waarom duurd het maken van een Fix in Sygic minuten (lijkt eeuwen)...en google maps in Secondes..
ik had die voor de gein erop gezet, en was stom verbaasd hoe snel ik een fix had.
..terwijl ik met sygic toch altijd moet wachten, zoniet liefst buiten staan heb ik idee..
Waar precies kan ik die emailmelding uitzetten? Ben nu al een tijdje aan het zoeken maar kan het niet vinden, zal er wel weer overheen hebben gelezen?Upbeat schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:39:
[...]
Bedankt voor de eerdere reacties
Bij mij was dat juist andersom.Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:10:
Althans, heb zojuist geupdate, ff kijken of die het nog steeds doet..
Verwijderd
Ik had daar ook last van maar ik heb het opgelost door in Sygic te gaan naar "instellingen" - " GPS Hardware" - "COM-poort" - Assisted GPS kiezen.Roberto538 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:36:
Oh ja , wat ik even niet zo snel kon vinden in dit forum....dacht mischien kunnen jullie het antwoord hierop geven
Ik heb nu ook binnen een paar seconden een fix. Laat maar weten of het werkt.
Goede tip!!Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:48:
[...]
Ik had daar ook last van maar ik heb het opgelost door in Sygic te gaan naar "instellingen" - " GPS Hardware" - "COM-poort" - Assisted GPS kiezen.
Ik heb nu ook binnen een paar seconden een fix. Laat maar weten of het werkt.
Ik stelde het in... ging naar recente besteming om gelijk even te testen en hij had direct binnen een seconde een fix!
Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus > E-mailmelding > Zichtbaarheid > UitBobskee schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 22:13:
[...]
Waar precies kan ik die emailmelding uitzetten? Ben nu al een tijdje aan het zoeken maar kan het niet vinden, zal er wel weer overheen hebben gelezen?![]()
Bedankt voor de eerdere reacties
Yup, of gewoon in het StandBy menu op de mail-plugin gaan staan en op 'C' drukkenUpbeat schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 23:30:
[...]
Menu > Instrumenten > Instellingen > Algemeen > Persoonlijk > Standby-modus > E-mailmelding > Zichtbaarheid > Uit
Dit komt omdat Google Maps eerst gaat kijken met welke (KPN) antenne je telefoon is verbonden, het zogenaamde CELL-ID. Google Maps weet waar die CELL-ID's zich bevinden op de kaart. Hierna begint die pas met de GPS-Fix, dit gaat stukken sneller omdat die nog alleen maar hoeft te kijken waar je je bevind in die CELL-ID.Roberto538 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:36:
Handig truukje dus, navigatiesoftware ondersteund dit jammer genoeg (nog) niet. Je toestel slaat meteen de laatste gegevens van je fix op en zodra je bijvoorbeeld Sygic opstart weet deze meteen een GPS-Fix te leggen.
[ Voor 14% gewijzigd door MitchellOnline op 13-05-2009 01:12 ]
Verwijderd
dat is bij mij ook zo. Met oude ck3100 (vorige auto) viel ie telkens weg....update voor de ck3100...toen deed ie het weer.Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:10:
Nieuwe ck3100 in nieuwe auto deed het prima tot vorige week......pffffff......maar er is nog geen nieuwe update voor de ck3100
Hier met de Parrot CK3200 exact hetzelfde probleem. Bluetooth verbinding valt weg en maakt na een paar seconden vanzelf weer contact, dit functioneerde voor de update nog prima! CK3200 heeft de laatste firmware en heb ook al op het Parrot forum gezocht maar daar nog niets kunnen vinden.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 04:52:
[...]
dat is bij mij ook zo. Met oude ck3100 (vorige auto) viel ie telkens weg....update voor de ck3100...toen deed ie het weer.
Nieuwe ck3100 in nieuwe auto deed het prima tot vorige week......pffffff......maar er is nog geen nieuwe update voor de ck3100
Voor A-GPS heb je een internetverbinding nodig. Je haalt volgens mij twee dingen door elkaar. Je hebt dus Assisted GPS en op basis van het netwerk (deze bepaalt aan de hand van de telefoonpalen ongeveer wat je positie is maar is niet nauwkeurig.2coowl4you schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 01:09:
[...]
Dit komt omdat Google Maps eerst gaat kijken met welke (KPN) antenne je telefoon is verbonden, het zogenaamde CELL-ID. Google Maps weet waar die CELL-ID's zich bevinden op de kaart. Hierna begint die pas met de GPS-Fix, dit gaat stukken sneller omdat die nog alleen maar hoeft te kijken waar je je bevind in die CELL-ID.
Handig truukje dus, navigatiesoftware ondersteund dit jammer genoeg (nog) niet. Je toestel slaat meteen de laatste gegevens van je fix op en zodra je bijvoorbeeld Sygic opstart weet deze meteen een GPS-Fix te leggen.
Verwijderd
Ik heb Nokia Messaging gesinstalleerd, en dit werkte met hotmail. Nu kreeg ik een paar dagen terug een mail dat de service niet meer beschikbaar was en als ik nu opnieuw probeer in te stellen dan geeft het programma aan niet met de provider (hotmail) te werken.. Erg jammer want het heeft twee dagen prima gewerkt..
Iemand enig idee of dit oplosbaar is? Meer mensen met hetzeflde probleem?
Iemand enig idee of dit oplosbaar is? Meer mensen met hetzeflde probleem?
Zijn er toevallig meer mensen die last hebben van spontane reboots na de update?
na het bellen, of gewoon zomaar in 1 keer...
na het bellen, of gewoon zomaar in 1 keer...
Tha
Heb toch maar de update naar V20 uitgevoerd (kon het niet laten, ondanks dat er maar één agenda item zichtbaar is in V20). Tijdens het update proces kreeg ik de melding van Nokia Software Updater dat mijn telefoon de verbinding zou hebben verbroken. Kreeg het ff warm aangezien mijn N96 simlockvrij is gemaakt
Na een aantal keer op de 'retry' button geramt te hebben, is het proces uiteindelijk toch succesvol voltooid.
Wat me als eerste opviel is de nieuwe Muziekspeler, ook lijkt het toestel iets vlotter te reageren. Ik heb geprobeerd om via videofeeds YouTube filmpjes te bekijken, dit lukte helaas niet. Alleen als ik YouTube filmpjes via de browser bekijk gaat dit goed.
Wat me als eerste opviel is de nieuwe Muziekspeler, ook lijkt het toestel iets vlotter te reageren. Ik heb geprobeerd om via videofeeds YouTube filmpjes te bekijken, dit lukte helaas niet. Alleen als ik YouTube filmpjes via de browser bekijk gaat dit goed.
[ Voor 4% gewijzigd door Dix0r op 13-05-2009 10:27 ]
Ik heb wel eens een youtube filmpje kunnen bekijken maar het lukt me niet meer. Zowel met de standaardbrowser als met Opera niet. Hij blijft verbinding zoeken. heel vreemd.
Ik ben wel heel blij nu met de nieuwe FW dat wanneer ik muziek luister en er een SMSje binnenkomt hij niet meer vast loopt maar ik gewoon de muziek op pauze kan zetten, het smsje kan lezen en daarna gewoon weer verder kan luisteren. Dat was vóór de nieuwe FW echt niet mogelijk.
Ik ben wel heel blij nu met de nieuwe FW dat wanneer ik muziek luister en er een SMSje binnenkomt hij niet meer vast loopt maar ik gewoon de muziek op pauze kan zetten, het smsje kan lezen en daarna gewoon weer verder kan luisteren. Dat was vóór de nieuwe FW echt niet mogelijk.
Verwijderd
Few, ben blij dat ik niet de enige ben!Scorpio_King schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 07:52:
[...]
Hier met de Parrot CK3200 exact hetzelfde probleem. Bluetooth verbinding valt weg en maakt na een paar seconden vanzelf weer contact, dit functioneerde voor de update nog prima! CK3200 heeft de laatste firmware en heb ook al op het Parrot forum gezocht maar daar nog niets kunnen vinden.
Denk echt dat Parrot niet overweg kan met de nieuwe firmware.
In mijn andere auto zit een Pioneer met geïntegreerde Bluetooth-handsfree. En die werkt nog steeds vlekkeloos. Ook na de firmware update
Verwijderd
Nog en probleem, het lijkt alsof de muziekspeler mijn muziek niet meer kan vinden.. Zodra ik de muziekbibliotheek wil vernieuwen, blijft ie oneindiglang zoeken.. Komt dit doordat er zoveel muziek op staat dat het gewoon erg lang duurt of is er iets anders?
Het programma Powermp3 vind wel mn mp3's (snel ook) alleen gebruik ik liever de standaard mp3 speler (ben ook erg benieuwd naar de nieuwe versie..
Het programma Powermp3 vind wel mn mp3's (snel ook) alleen gebruik ik liever de standaard mp3 speler (ben ook erg benieuwd naar de nieuwe versie..
werkt bij mij niet meer... bij iemand anders wel?Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 19:37:
[...]
Online delen kan wel verwijderd worden... Zie deel 2 van het nokia n96 topic
Dit probleem had ik toen ik mijn N96 in september net uit de doos had en er wat muziek op had gezet. Bij mij kwam het door een filesystem error in het Massageheugen (E:). Ff een 'scandiskje' vanuit windows er overheen of een format en dan alles weer terugzetten lostte bij mij de problemen op.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 10:40:
Nog en probleem, het lijkt alsof de muziekspeler mijn muziek niet meer kan vinden.. Zodra ik de muziekbibliotheek wil vernieuwen, blijft ie oneindiglang zoeken.. Komt dit doordat er zoveel muziek op staat dat het gewoon erg lang duurt of is er iets anders?
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Idem dito.Scorpio_King schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 11:50:
Ik ben na de firmware upgrade opeens alle afbeeldingen bij mijn contacten kwijt. Als ik via PC Suite kijk zie ik ze nog wel maar ze worden niet meer weergegeven als ik gebeld wordt of door het adresboek blader.
Zijn er meer mensen die dit hebben?
Heeft iedereen dit met v20?
Ja dit had ik ook... Ik heb de afbeeldingen meteen geupdate en ze komen nu full screen in beeld
Verwijderd
Ik heb eigenlijk maar weinig goeds over deze update, voorheen met versie 12 was die vele malen stabieler en sneller.
Hij is echt een stuk trager geworden en wat betreft het sneller op starten van Mobieltv is bij niet van toepassing,
Hij hapert nu veel, wat hij voorheen nooit deed, hebben hier meer mensen last van?
En bij het open en dicht schuiven geeft die een of ander irritant geluidje, maar goed, dat is vast wel uit te zetten
Hopelijk komen ze snel weer met een nieuwe, want met deze ben ik zeker niet te vreden
Hij is echt een stuk trager geworden en wat betreft het sneller op starten van Mobieltv is bij niet van toepassing,
Hij hapert nu veel, wat hij voorheen nooit deed, hebben hier meer mensen last van?
En bij het open en dicht schuiven geeft die een of ander irritant geluidje, maar goed, dat is vast wel uit te zetten
Hopelijk komen ze snel weer met een nieuwe, want met deze ben ik zeker niet te vreden
Heb zelf nog geen crashes gehad. Waar hapert je n96 vooral?Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:17:
Ik heb eigenlijk maar weinig goeds over deze update, voorheen met versie 12 was die vele malen stabieler en sneller.
Heb nog geen optie gevonden om het slider geluidje specifiek uit te zetten, alleen als je de optie 'waarschuwingstonen' in je geselecteerde profiel uitzet heb je er geen last meer van.
Je kunt het geluid van de slider uitzetten: Menu > Instrumenten > Instellingen >Algemeen > Persoonlijk > Thema's >Audiothema's > Tel.funct.gebeurtenissen > vervolgens bij schuif openen en sluiten op stil zettenDix0r schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:30:
[...]
Heb zelf nog geen crashes gehad. Waar hapert je n96 vooral?
Heb nog geen optie gevonden om het slider geluidje specifiek uit te zetten, alleen als je de optie 'waarschuwingstonen' in je geselecteerde profiel uitzet heb je er geen last meer van.
Ik denk dat je het zelf door elkaar aan het halen bent, ik heb het geen een keer over A-GPS gehad, heb alleen de techniek uitgelegd hoe Google Maps je positie bepaald.TVL schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:12:
[...]
Voor A-GPS heb je een internetverbinding nodig. Je haalt volgens mij twee dingen door elkaar. Je hebt dus Assisted GPS en op basis van het netwerk (deze bepaalt aan de hand van de telefoonpalen ongeveer wat je positie is maar is niet nauwkeurig.
Google doet dit aan de hand van de locatie van de GSM masten. Elke GSM mast heeft een eigen ID (cell-id). Vanuit een applicatie op een mobiele telefoon zijn deze Cell Ids te lezen. Op nog niet geheel duidelijke wijze verzamelt Google in eigen beheer de locaties van deze GSM masten.
De reden dat je een een internet verbinding nodig hebt, is dat google zijn kaart moet downloaden en zijn cell-id database dient te raadplegenSteve Lee(Product Manager Google Maps Mobile) omschrijft het als volgt: ” The technology was developed within Google and it uses mobile towers to approximate location. Mobile towers are placed by operators throughout an area to provide coverage for their users. Each of these towers has its own individual coverage area, usually split into three nonoverlapping sections known as “cells.” These cells come with identification numbers, but no location information. Google takes geo-contextual information and associates this information with the cell at that location to develop a database of cell locations. With this information, Google uses various algorithms to approximate a user’s handset location relative to the cells nearest to him or her. The accuracy of this information depends on how big an individual cell is.”
[ Voor 4% gewijzigd door MitchellOnline op 13-05-2009 15:57 ]
Verwijderd
Bedankt!2coowl4you schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:55:
[...]
Ik denk dat je het zelf door elkaar aan het halen bent, ik heb het geen een keer over A-GPS gehad, heb alleen de techniek uitgelegd hoe Google Maps je positie bepaald.
Google doet dit aan de hand van de locatie van de GSM masten. Elke GSM mast heeft een eigen ID (cell-id). Vanuit een applicatie op een mobiele telefoon zijn deze Cell Ids te lezen. Op nog niet geheel duidelijke wijze verzamelt Google in eigen beheer de locaties van deze GSM masten.
[...]
De reden dat je een een internet verbinding nodig hebt, is dat google zijn kaart moet downloaden en zijn cell-id database dient te raadplegen
Bij het bekijken van mobieltv, ik heb dit eerder gehad (net na een software update) en toen zei de klantenservice van update hem even opnieuw. Voordat ik het wist startte die niet meer op en was ik hem 4 weken kwijt.Dix0r schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:30:
[...]
Heb zelf nog geen crashes gehad. Waar hapert je n96 vooral?
Echt super irritant aangezien ik het veel in de trein gebruik.
Mischien een beetje simpel en dom hoor maar heb je em gautoriseerd om automatisch verbinding te maken?Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:10:
Bij mij werkt ie sinds de firmware update namelijk stukken beter vooral tijdens lange gesprekken.
Heb weinig klachten over de nieuwe firmware, alleen dat bij het opnemen in bluetooth parrod modus duurt het opnemen soms enkele seconden....das niet goed.
[ Voor 0% gewijzigd door Bongoarnhem op 13-05-2009 18:53 . Reden: grammatica foutje ]
Verwijderd
Misschien moet je eens een harde reset proberen.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:17:
Ik gebruiks zins een week Nokia mail. kan alleen nergens wat uitleg vinden. ik krijg niet meerder acounts erop ik heb 2 mail adressen en hotmail adres dus totaal 3 acount moet dat kunnen?.
en als ik bij verzonde mail kijk staat daar niks terwijl ik vandaag 2 mailtjes heb verstuurd. kan bij instellingen ook nisk vinden iemand?.
en als ik bij verzonde mail kijk staat daar niks terwijl ik vandaag 2 mailtjes heb verstuurd. kan bij instellingen ook nisk vinden iemand?.
Verwijderd
Dit werkt niet in firmware 20.050? hij vraagt: terugzetten naar fabrieksinstellingen doe ik ja en toets ik die code in.MarkoAlmelo schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:31:
[...]
Hoe een hard reset uit te voeren, staat in de openingspost:
Voor firmware's 11.101 & 12.043:
- Eerst *#7780# > Ja > 12345 > OK
- Vervolgens *#7370# > Ja > 12345 > OK
Voor de firmware 20.050:
1.Eerst *#7780# > Ja > 12345 > OK
2.Telefoon uitzetten
3.Groen telefoontje + de ster (*) en nummer 3 ingedrukt houden. En tegelijk het toestel aanzetten. (Vulcan death grip).
4. Als de animatie van Nokia verschijnt, kun je de toetsen los laten
Dan gaat die opnieuw opstarten en toets ik die Vulcan death grip in. De animatie van Nokia verschijnt en alles staat er nog op wat doe ik verkeerd?
PS.
Merk dat me navigatiewieltje weer kraakt blijkbaar hebben ze hem niet vervangen maar er iets anders mee gedaan.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 19:40 ]
Na de soft reset moet je wachten tot ie weer opgestart is, en dan weer uitzetten en pas de v.d.g. doen denk ikVerwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:25:
[...]
Dit werkt niet in firmware 20.050? hij vraagt: terugzetten naar fabrieksinstellingen doe ik ja en toets ik die code in.
Dan gaat die opnieuw opstarten en toets ik die Vulcan death grip in. De animatie van Nokia verschijnt en alles staat er nog op wat doe ik verkeerd?
Verwijderd
Tnx deze methode werkt.Upbeat schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:32:
[...]
Na de soft reset moet je wachten tot ie weer opgestart is, en dan weer uitzetten en pas de v.d.g. doen denk ik
Voor de firmware 20.050:
1.Eerst *#7780# > Ja > 12345 > OK
2.Telefoon uitzetten nadat hij is opgestart met terug naar fabrieksinstellingen.
3.Groen telefoontje + de ster (*) en nummer 3 ingedrukt houden. En tegelijk het toestel aanzetten. (Vulcan death grip).
4. Als de animatie van Nokia verschijnt, kun je de toetsen los laten
Hij vraagt om regio voer regio in / Geheugenkaart voorbereiden / datum / tijd / telefoon is leeg.
Back up nu via PC suite installeren.
Update:
Na het uitvoeren van de back-up zit de fout er weer in. Toch maar weer resetten, klopt het dat deze reset me geheugenkaart niet leegmaakt?
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2009 21:33 ]
Als je naar je accountpagina. gaat dan kun je meerdere email accounts instellen.basvanhees schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:14:
Ik gebruiks zins een week Nokia mail. kan alleen nergens wat uitleg vinden. ik krijg niet meerder acounts erop ik heb 2 mail adressen en hotmail adres dus totaal 3 acount moet dat kunnen?.
https://netac6.vie.hosting.nokia.com/
update: link gefixed
[ Voor 5% gewijzigd door Artwido op 14-05-2009 11:34 ]
Volgens mij zijn er weinig meer officiële Nokia winkels en zijn het nu Points geworden in een bijvoorbeeld BelCompany of PhoneHouse.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:25:
[...]
PS.
Merk dat me navigatiewieltje weer kraakt blijkbaar hebben ze hem niet vervangen maar er iets anders mee gedaan.Dit is duidelijk een product dat niet functioneert naar behoren. Dan maar weeeeeeeeeeer naar zo`n kut servicepoint alsof ik niets anders te doen heb
. Vorige keer heb ik hem aan Vodafone afgeleverd maar die stuurt hem toch gewoon door naar Nokia? Weet iemand waar een officiële Nokia point zit voor dit soort zaken? Als ik bij hun op die site zoek krijg ik allemaal andere bedrijven of zijn dan een soort van servicepoints van Nokia?
Nee een reset maakt je geheugenkaart niet leeg.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:43:
[...]
Update:
Na het uitvoeren van de back-up zit de fout er weer in. Toch maar weer resetten, klopt het dat deze reset me geheugenkaart niet leegmaakt?
Hier kun je de adressen vinden.Upbeat schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 00:25:
[...]
Volgens mij zijn er weinig meer officiële Nokia winkels en zijn het nu Points geworden in een bijvoorbeeld BelCompany of PhoneHouse.
oke thanks moet dat via je tel of gewoon via de pc?. die link werkt nietArtwido schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:11:
[...]
Als je naar je accountpagina. gaat dan kun je meerdere email accounts instellen.
[url]https://netac6.vie.hostin...ount/manageAccount.action[/url]
Ik ben er nog steeds niet achter wat dat navigatiewieltje is en kan doen.Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:25:
[...]
PS.
Merk dat me navigatiewieltje weer kraakt blijkbaar hebben ze hem niet vervangen maar er iets anders mee gedaan.Dit is duidelijk een product dat niet functioneert naar behoren. Dan maar weeeeeeeeeeer naar zo`n kut servicepoint alsof ik niets anders te doen heb
. Vorige keer heb ik hem aan Vodafone afgeleverd maar die stuurt hem toch gewoon door naar Nokia? Weet iemand waar een officiële Nokia point zit voor dit soort zaken? Als ik bij hun op die site zoek krijg ik allemaal andere bedrijven of zijn dan een soort van servicepoints van Nokia?
Wat betekent het aan- en uitzetten? Waarmee kan ik het gebruiken? Waar zit het wieltje?
Iemand dit "WIEL" uitgevonden?
Domme vraag wellicht maar ik ben er nog steeds niet achter.
link gefixed:basvanhees schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:06:
[...]
oke thanks moet dat via je tel of gewoon via de pc?. die link werkt niet
https://netac6.vie.hosting.nokia.com/
gaat via die site.
[ Voor 3% gewijzigd door Artwido op 14-05-2009 11:34 ]
Met 'navigatiewieltje' wordt de button in het midden bedoeld (omringt door zilver). De button waarmee je bijvoorbeeld navigeert door het menu. Valt niet te missenBarock schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:47:
[...]
Ik ben er nog steeds niet achter wat dat navigatiewieltje is en kan doen.
Wat betekent het aan- en uitzetten? Waarmee kan ik het gebruiken? Waar zit het wieltje?
Iemand dit "WIEL" uitgevonden?
Domme vraag wellicht maar ik ben er nog steeds niet achter.
Dat begrijp ik, maar hoe werkt het in welke applicaties en zo? Je kan toch alleen in vier richtingen het knopje indrukken? Of zie ik iets over het hoofd?Dix0r schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:36:
[...]
Met 'navigatiewieltje' wordt de button in het midden bedoeld (omringt door zilver). De button waarmee je bijvoorbeeld navigeert door het menu. Valt niet te missen
JaBarock schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:42:
[...]
Dat begrijp ik, maar hoe werkt het in welke applicaties en zo? Je kan toch alleen in vier richtingen het knopje indrukken? Of zie ik iets over het hoofd?
je gebruikt het bijvoorbeeld in je browser of bij een spel.
Verwijderd
Hoe simpel kan het zijn, he?Artwido schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:56:
[...]
JaDat is toch genoeg.
je gebruikt het bijvoorbeeld in je browser of bij een spel.
Verwijderd
5 richtingen.i.p.v 4Barock schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:42:
[...]
Dat begrijp ik, maar hoe werkt het in welke applicaties en zo? Je kan toch alleen in vier richtingen het knopje indrukken? Of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd
Hoi kan iemand mij uitleggen hoe ik mail for exchange moet instellen? Wat moet ik bijv bij domeim zetten snap het niet helemaal.
Verwijderd
Ik probeer mijn KPN N96 van V12.043 te updaten naar V20.* zonder tussenkomst van PC Suite, maar na het vinden van de nieuwe FW krijg ik (herhaaldelijk) een foutmelding bij het downloaden. Dan maar via PC Suite, krijg ik een foutmelding bij de Software Updater (ook na enkele nieuwe installaties)! Goed, toch maar weer via de GSM, las immers dat het anderen na enkele pogingen wel is gelukt. Krijg ik plots de melding dat er geen updates beschikbaar zijn
!
Na een lange klachtenprocedure van ruim 50(!) dagen kreeg ik vandaag een dame van KPN aan de telefoon. Deze laatste V20.* zou uitkomst bieden voor mijn problemen. Ik lees dan ook voornamelijk positieve berichten. Maar dan moet ik 'm wel kunnen downloaden en installeren...
Help
Na een lange klachtenprocedure van ruim 50(!) dagen kreeg ik vandaag een dame van KPN aan de telefoon. Deze laatste V20.* zou uitkomst bieden voor mijn problemen. Ik lees dan ook voornamelijk positieve berichten. Maar dan moet ik 'm wel kunnen downloaden en installeren...
Help
Begin eens met te vertellen wat de exacte omschrijving is van de foutmeldingenVerwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:29:
Ik probeer mijn KPN N96 van V12.043 te updaten naar V20.* zonder tussenkomst van PC Suite, maar na het vinden van de nieuwe FW krijg ik (herhaaldelijk) een foutmelding bij het downloaden. Dan maar via PC Suite, krijg ik een foutmelding bij de Software Updater (ook na enkele nieuwe installaties)! Goed, toch maar weer via de GSM, las immers dat het anderen na enkele pogingen wel is gelukt. Krijg ik plots de melding dat er geen updates beschikbaar zijn!
Help
Verwijderd
Via Nokia Software Updater V1.6.11np
"Ontbrekende software
Er ontbreken essentiële softwareonderdelen. Installeer opnieuw."
Bovenstaande nadat het progje blijft hangen in het opstartscherm. Ik gebruik overigens Vista.
Via Apparaatbeheer op N96
"Geen updates beschikbaar"
Vanmorgen vond hij via apparaatbeheer (of *#0000#) nog wel een update naar V20.* via apparaatbeheer
. Echter bij het downloaden verscheen meermalen een foutmelding die aangaf dat e.e.a. qua softwareupdate opnieuw moest worden opgestart (exacte tekst weet ik niet meer).
Ik heb beide tig keren geprobeerd en ik heb ook de Software Updater meermalen opnieuw geïnstalleerd. Alles zonder enig succes.
Mijn N96 is van KPN, productcode 0569617
Overigens kon ik vanmorgen voordat ik over wilde naar V20.* nog wel een update naar V12.043 doen. Die heb ik al die tijd uitgesteld omdat er zoveel klachten waren. Maar om V20.* te installeren, moest ik eerst deze wel 'draaien'.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen...
"Ontbrekende software
Er ontbreken essentiële softwareonderdelen. Installeer opnieuw."
Bovenstaande nadat het progje blijft hangen in het opstartscherm. Ik gebruik overigens Vista.
Vanmorgen vond hij via apparaatbeheer (of *#0000#) nog wel een update naar V20.* via apparaatbeheer

Ik heb beide tig keren geprobeerd en ik heb ook de Software Updater meermalen opnieuw geïnstalleerd. Alles zonder enig succes.
Mijn N96 is van KPN, productcode 0569617
Overigens kon ik vanmorgen voordat ik over wilde naar V20.* nog wel een update naar V12.043 doen. Die heb ik al die tijd uitgesteld omdat er zoveel klachten waren. Maar om V20.* te installeren, moest ik eerst deze wel 'draaien'.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2009 15:35 ]
Verwijderd
Hij kan nu opeens wel weer via *#0000# V20.050 vinden. Als ik dan op accepteren druk begint 'ie te downloaden, maar dan krijg ik na zo'n 5 á 10 seconden het volgende bericht:Verwijderd schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 15:27:
Vanmorgen vond hij via apparaatbeheer (of *#0000#) nog wel een update naar V20.* via apparaatbeheer. Echter bij het downloaden verscheen meermalen een foutmelding die aangaf dat e.e.a. qua softwareupdate opnieuw moest worden opgestart (exacte tekst weet ik niet meer).
"Telefoonupdates: Er is een fout opgetreden. Software-update moet opnieuw worden gestart"
Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat het navigatiewieltje zou werken als een clickwheel op een iPod. Dus snel door menu's en lijsten scrollen. Maar op de N96 zou deze functie niet te gebruiken zijn ofzo.Barock schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:42:
[...]
Yep, heb ik ook gelezen en gezien op Youtube. Dit schijnt alleen geweest te zijn bij het prototype, en bij het productiemodel weggelaten. Jammer.DoubleD1980 schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 17:33:
[...]
Volgens mij heb ik ooit ergens gelezen dat het navigatiewieltje zou werken als een clickwheel op een iPod. Dus snel door menu's en lijsten scrollen. Maar op de N96 zou deze functie niet te gebruiken zijn ofzo.
Morgen gaat mn N96 naar een NSP voor het schuifmechanisme
[ Voor 6% gewijzigd door Masis op 14-05-2009 17:46 ]
Bij een vriend die erg ontevreden is met zijn N96 is de firmware versie nog 10.x. Hier kon ik weinig over vinden. 20.5 klinkt een stuk nieuwer. Is ergens een changelog beschikbaar?
In ieder geval vind Nokia update 12.0.43 als laatste versie... (N96 model RM-247 (Vodafone))
In ieder geval vind Nokia update 12.0.43 als laatste versie... (N96 model RM-247 (Vodafone))
[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 14-05-2009 18:55 ]