Goed, ik zal 't is posten, misschien zal ik 't al is hebben gepost, maar als nog.
Als eerst heb ik voor een goeie & leuke processor gekozen, dit is uiteindelijk geworden de
X2 7750 @ 2.7GHz leuke processor die ik makkelijk op 3GHz kan zetten, altijd makkelijk om net die extra processen als mail op te halen niet als groten belasting te bezorgen.
Daarnaast komt natuurlijk ook nog een moederbord, hiervoor heb ik een
Asus M4A78 PRO gekozen, mooi met 1x PCI-E en 3x PCI, en 6x SATA (om 3x pci & 6x sata ging het mij vooral)..
Als boot schijf wordt gebruikt gemaakt van een
Hitachi Deskstar P7K500 250GB, 8MB, SATAII 250GB, genoeg voor programma files, enzo..
Daarnaast heb ik nog
2x Hitachi Deskstar 7K1000.B 1TB, 7200rpm, 16MB, SATA gekozen.. Genoeg ruimte om al mijn downloads & Files op te slaan..
Niet te vergeten heb ik nog voor
8GB werkgeheugen gekozen, vooral om te virtualiseren.

En bijvoorbeeld ook om alle processen te draaien, en dat ik hem ook nog 's een opdracht kan geven.
Uiteindelijk ben ik hiervoor op
2x Kingston HyperX 4GB(2x2GB) DDR2 PC2-8500, 1066MHz gekomen.
Natuurlijk mogen de netwerkkaarten niet vergeten, hiervoor heb ik gewoon voor 2 leuken dingetjes bij Alternate gekozen..
2x Netwerk PCI TP-LINK TG-3269 1 x RJ-45, PCI, 10/100/1000 Mbps.
Dit speeltje wordt gevoet door een
Corsair CMPSU-CX400W.
Dit speeltje krijg ik voor mijn verjaardag & rapport (ja ik zit in de 1é

)
Deze voeding is gekozen omdat ik misschien (ja, je gaat 't goed horen) tot 9 á 10 hardeschijven. Misschien niet genoeg aansluiten maar ik heb van Terw_Dan sata connectors aanbevolen gekregen, die moet ik alleen nog bestellen en op een oud molex kabeltje monteren (ook even iets aan elkaar solderen

) En dan heb ik een lange kabel waar mijn dvd drive & sata schijven aanhangen

Er is geen dvd drive meebestelt, ik heb hier nog eentje van IDE liggen. Ik moet alleen nog een kast aanpassing doen. Want die heb ik namelijk zelf getweakt ^^ Maar op mijn verjaardag komen er genoeg mensen die er verstand van hebben, want ik wordt 14
En misschien komt er ooit nog een NAS aan het netwerk om de server 1keer per week ofzo te backuppen. Maarja, zo'n nasje kost ook weer erg veel, tenminste voor mij dan.
Iemand nog op of aanmerkingen?
[
Voor 3% gewijzigd door
DJ-Visto op 15-06-2009 21:43
]