Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar de kans dat AM3 een wat langere levensduur heeft dan AM2+ lijkt aannemelijk. Daarnaast hoef je het voor de 3 tientjes prijsverschil niet echt te laten, maar het valt of staat met je upgradegedrag.
Aan de andere kant, 3 tientjes extra levert je ook een X4 940 op... tja, keuzes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04-2023
vorda schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:39:
[..]

500w lijkt me wel voldoende ja, maar je zou jezelf wel de vraag moeten stellen of je kosten aan AM3/DDR3 wilt doen. Je zou al moeten upgraden in de komende 1-2 jaar (ofzo?) om gebruik te kunnen maken van je duurder mobo/ram.
Bedankt, ik vroeg me zelf ook al af of AM3 ipv AM2+ het waard was. Echter heb ik wel een vraag bij je post. Wat bedoel je met "Je zou al moeten upgraden in de komende 1-2 jaar (ofzo?) om gebruik te kunnen maken van je duurder mobo/ram."? Bedoel je een upgrade na deze upgrade, of dat ik mijn huidige systeem binnen nu en 1-2 jaar moet upgraden om de voordelen van AM3 te benutten? Ik volg je even niet. :)

EDIT: Nu ik de post van Ed_L hierboven lees krijg ik de neiging om met AM2+ / DDR2 en een X4 940 te gaan in plaats van AM3 / DDR3 / X3 920. Als het toch maar enkele euro's scheelt.. welke combinatie zou dan de meeste performance geven? Ik neem aan dat het de eerste is.

[ Voor 16% gewijzigd door Gojira op 24-05-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:40:
[...]

Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar de kans dat AM3 een wat langere levensduur heeft dan AM2+ lijkt aannemelijk. Daarnaast hoef je het voor de 3 tientjes prijsverschil niet echt te laten, maar het valt of staat met je upgradegedrag.
Aan de andere kant, 3 tientjes extra levert je ook een X4 940 op... tja, keuzes...
Nou Bulldozer heeft sowieso een andere socket nodig en de CPU's die hiervoor nog komen zullen waarschijnlijk nog een DDR2 geheugencontroller hebben. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:15:
Waarom geen AM3 bordje met DDR3 geheugen? Ben je wel meer kwijt maar is makkelijker te upgraden in de toekomst.
Waarschijnlijk ga ik niet upgraden in de nabije toekomst, het systeem moet voor mij zeker 2 jaar meekunnen en dan gooi ik misschien tegen die tijd wel nieuwe spullen erin.

Wat vinden jullie van de triple core processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 19:26
Mike Post schreef op zondag 24 mei 2009 @ 14:52:
[...]

Bedankt, ik vroeg me zelf ook al af of AM3 ipv AM2+ het waard was. Echter heb ik wel een vraag bij je post. Wat bedoel je met "Je zou al moeten upgraden in de komende 1-2 jaar (ofzo?) om gebruik te kunnen maken van je duurder mobo/ram."? Bedoel je een upgrade na deze upgrade, of dat ik mijn huidige systeem binnen nu en 1-2 jaar moet upgraden om de voordelen van AM3 te benutten? Ik volg je even niet. :)

EDIT: Nu ik de post van Ed_L hierboven lees krijg ik de neiging om met AM2+ / DDR2 en een X4 940 te gaan in plaats van AM3 / DDR3 / X3 920. Als het toch maar enkele euro's scheelt.. welke combinatie zou dan de meeste performance geven? Ik neem aan dat het de eerste is.
AM3/DDR3 zou je kopen omdat je van plan bent om nog voor de Bulldozer versie uitkomt een nieuwe CPU te kopen. Dat is een kans waar ik persoonlijk niet op speel, dan koop ik liever een systeem dat iets krachtiger is nu, en als ik de volgende keer upgrade doe ik het weer netjes als er mooie technologische veranderingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompson
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-02-2023
Hallo tweakers,

Ik ben nieuw hier wel al redelijk veel gelezen en weer veel geleerd.
Ik ben van plan om mijn eerste zelfbouw computer te kopen en aangezien dit de eerste is wil ik toch even kijken of alles wel in orde is. Ik heb hier al een tijdje rond zitten kijken en heb het volgende samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Nine Hundred Two Zwart€ 104,01€ 104,01
1Corsair TX750W€ 103,91€ 103,91
1Gigabyte GA-EX58-UD4P€ 201,63€ 201,63
1Intel Core i7 920€ 245,-€ 245,-
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1333LV6GK€ 79,75€ 79,75
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 199,-€ 199,-
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
1Western Digital Caviar Black WD7501AALS, 750GB€ 77,38€ 77,38
ImporterenTotaal€ 1.042,92

Ik wil graag een systeem waarmee ik een goeie tijd vooruit kan. Ik ga het het gebruiken vooral om te gamen en wil misschien later is wat proberen in de programmeer hoek.

Ik wil in de toekomst misschien dit systeem uitbreiden met nog een videokaart en een SSD. Mijn grootste twijfel zit hem bij de voeding, is deze sterk genoeg om dit systeem met de mogelijke uitbreidingen en misschien overclocked draaiende te houden?

Als iemand nog suggesties of andere opmerkingen heeft hoor ik die graag :)

Tompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel een PC aan het samenstellen voor mijn broertje. Het is de bedoeling dat hij voor een redelijk lage prijs toch de meeste nieuwe games aan kan. Ik ben er bijna uit maar ik heb nog een vraagje over het geheugen: maken de snelheid en de timings van het geheugen genoeg uit om hier 10 euro meer aan uit te geven? (ik weet het, 10 euro is niet veel maar het gaat even om de prijs/prestatie verhouding ;) ).
Het gaat om deze geheugen modules (of gelijke varianten van een ander merk):

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston HyperX KHX6400D2LLK2/4G€ 51,95€ 51,95
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 51,95€ 51,95
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 42,49€ 42,49
ImporterenTotaal€ 146,39

Dus mijn vraag is: is het prestatie verschil groot genoeg om voor één van de duurdere geheugen modules te kiezen? En zo ja, wordt het dan ddr2 800 cl4 of toch ddr2 1066 cl5? :p

De rest van het systeem ziet er als volgt uit:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 119,95€ 119,95
1Antec Three Hundred Zwart€ 49,94€ 49,94
1Cooler Master Real Power M520€ 61,90€ 61,90
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 92,37€ 92,37
1Samsung SH-S223F€ 18,-€ 18,-
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 70,75€ 70,75
1XFX Radeon HD 4770 HD-477A-YDLC€ 89,95€ 89,95
ImporterenTotaal€ 502,86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompson
-The_Mask- schreef op zondag 24 mei 2009 @ 18:42:
De voeding is zelfs overkill voor een extra HD 4890 en overklok van de CPU. ;)
Bedankt voor de snelle reactie, de 650 W zal dus genoeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zondag 24 mei 2009 @ 19:18:
Verschil zal misschien 1 frame zijn in een game. :p

Maar wat vind je hiervan?
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Three Hundred Zwart€ 49,94€ 49,94
1Asus EAH4870/HTDI/1G€ 154,82€ 154,82
1Corsair CX400W€ 44,82€ 44,82
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 67,65€ 67,65
1Samsung SH-S223F€ 18,-€ 18,-
ImporterenTotaal€ 568,42
Dat ziet er ook zeker leuk uit. Wel een paar vraagjes: wat is precies het verschil tussen de moederborden en waarom de keuze voor de Gigabyte GA-MA78GM-UD2H? Zover ik krijg gevonden is dat een m-ATX board (ik neem aan dat hier geen problemen van komen i.v.m. te weinig ruimte op het board?), heeft het geen ondersteuning voor Crossfire maar wel een onboard videokaart. Verder krijg ik niet echt veel verschil gevonden. Ik neem aan dat het prijsverschil dan ook voornamelijk in de Crossfire ondersteuning zit?

En nog een vraagje over de voeding: ik neem aan dat hij deze configuratie wel moet trekken, maar is hij ook bestendig tegen een evt. overclock? (niet veel aangezien er een stock koeler op zit, maar ik heb het gevoel dat ik het gewoon niet kan laten om hem toch iets over te clocken :P).

Ps. Ik heb net aan mijn broertje gevraagd of hij in de toekomst nog van plan was om zijn PC te gaan upgraden. Hier moest hij nog wel even over nadenken dus misschien wordt het alsnog de keuze voor een Crossfire board met een 4770. Maarrrr... aangezien hij zelf weinig van PC's weet, ook nog een DSi wil kopen en niet veel geld heeft zie ik dit maar somber in O-) :p

Ps2. Ik zie net dat ik een foutje heb gemaakt bij het vorige lijstje. Het geheugen stond niet in de lijst maar was wel opgeteld bij het totaal bedrag : O-) . Ik heb het nu even aangepast. De ~25 euro extra van jou configuratie voor de aanzienlijk betere prestaties van de 4870 zijn trouwens niet zo'n groot probleem ;).

Edit: Ik heb toch maar besloten om voor een iets duurder systeem zonder goede upgrade mogelijkheden te gaan. Het wordt dus een systeem vergelijkbaar met wat The Mask adviseerde. Als de vragen uit deze post beantwoord zijn ben ik er hopelijk uit :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:04:
[...]

Dat ziet er ook zeker leuk uit. Wel een paar vraagjes: wat is precies het verschil tussen de moederborden en waarom de keuze voor de Gigabyte GA-MA78GM-UD2H? Zover ik krijg gevonden is dat een m-ATX board (ik neem aan dat hier geen problemen van komen i.v.m. te weinig ruimte op het board?), heeft het geen ondersteuning voor Crossfire maar wel een onboard videokaart. Verder krijg ik niet echt veel verschil gevonden. Ik neem aan dat het prijsverschil dan ook voornamelijk in de Crossfire ondersteuning zit?
Grote 'gemis' is idd CrossFire als je dat niet gaat gebruiken zie ik geen reden voor een duurder mobo. ;)
En nog een vraagje over de voeding: ik neem aan dat hij deze configuratie wel moet trekken, maar is hij ook bestendig tegen een evt. overclock? (niet veel aangezien er een stock koeler op zit, maar ik heb het gevoel dat ik het gewoon niet kan laten om hem toch iets over te clocken :P).
Kleine overklok zou geen enkel probleem mogen zijn voor de voeding. :)
Ps. Ik heb net aan mijn broertje gevraagd of hij in de toekomst nog van plan was om zijn PC te gaan upgraden. Hier moest hij nog wel even over nadenken dus misschien wordt het alsnog de keuze voor een Crossfire board met een 4770. Maarrrr... aangezien hij zelf weinig van PC's weet, ook nog een DSi wil kopen en niet veel geld heeft zie ik dit maar somber in O-) :p
CrossFire is niet echt een upgrade. ;)
Als je bijvoorbeeld over een jaar wilt upgraden is er waarschijnlijk al weer een hele nieuwe reeks videokaarten. Met DirectX 11 en nog veel meer optimalisaties, dan stelt de HD 4770 niks meer voor en zal de nieuwprijs ook veel te hoog zijn. Over een jaar is de videokaart nog maar zo'n 35 euro waard, omdat die gewoon zwaar verouderd is.
Een tweede kaart toevoegen na een jaar is gewoon nutteloos, dus of je moet vanaf het begin CrossFire gaan draaien of gewoon na een jaar upgraden na iets beters imo. ;)
Ps2. Ik zie net dat ik een foutje heb gemaakt bij het vorige lijstje. Het geheugen stond niet in de lijst maar was wel opgeteld bij het totaal bedrag : O-) . Ik heb het nu even aangepast. De ~25 euro extra van jou configuratie voor de aanzienlijk betere prestaties van de 4870 zijn trouwens niet zo'n groot probleem ;).
Zag het idd ook.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hartstikke bedankt voor de hulp :D.
Het wordt hoogstwaarschijnlijk het systeem wat jij in gedachten had, misschien met nog een kleine aanpassing.
Ik moet zeggen... ik wordt wel een beetje jaloers nu ik dit allemaal zie en met de gedachte dat het niet voor mij is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:47:
Ik heb een vraagje over de kast die in mijn komende systeem komt. Systeem wordt:

Phenom II 955
Gigabyte 790XT-UD4P
OCZ Platinum PC12600 2x2GB x2
Club3D HD4770 x2
Seagate 7200.12 500GB
Samsung SH-S223F x2

Antec Nine Hundred Two
Mugen II
Scythe Slip Stream 800RPM x6
Nexus DiskTwin 2300B
Zalman FanMate

Zoals je kunt zien wil ik dus een kast met zo veel mogelijk koelvermogen voor zo weinig mogelijk geluid. Eisen zijn eigenlijk:
Minimaal 4x 120mm plaats
Stoffilters
Kabelmanagement
Stevig en goed bouwkwaliteit
Mooi uiterlijk
(uitneembaar mobotray zou leuk zijn).

De P182/P183 heb ik niet genomen omdat deze alsnog een heethoofd blijkt te zijn, tevens heeft de 902 ook wel kabelmanagement dus ik zie het nut niet in van de duurdere P kasten.
HAF932 vergelijkbaar met de 902, wat lelijker en geen stoffilters.
Stackers zijn te duur.
Dus het lijkt erop dat de 902 de beste keus is, alleen maak ik me dus zorgen over resonantie/luchtturbulentie, of ik met die 800rpms alsnog veel geluid zal horen omdat de kast zelf niet voor stilte is gemaakt.

Vragen:
- heeft iemand andere suggestie?
- helpt dempingsmateriaal genoeg om de prijs te rechtvaardigen?
- zijn er al (goede/passieve) koelers voor die 4770 uit?
- zijn er kleine ledjes te modden op de nieuwe fans die ik haal, aangezien dat juist de 902 zo mooi maakt? of zijn er andere fans met blauwe leds vergelijkbaar met de slip streams (30+ cfm, 20- dba)?
Ook al heb ik totaal geen gelijkgezinden hier :X , als je kiest voor een Mugen II koop dan a.u.b. een tube Artic Silver erbij. Volgens diverse reviews is die koelpasta die standaard met de Mugen II geleverd wordt bout. (zie mijn post een paar pagina's terug)

Zogauw ik zelf die Artic Silver heb zal ik het verschil posten. :*)

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

AS-5 of Ceramic moet de zichzelf respecterende tweaker standaard in huis hebben imho. Ik had het ook onder mijn Mugen (1) zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor de liefhebbers van 'gaming'-cases hier een aardige review:
http://www.bit-tech.net/h...olermaster-scout-review/1
Komt erg sterk uit de bus en is niet echt duur.
pricewatch: Cooler Master Scout Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
Zijn er eigenlijk modellen die de prijs kwaliteit verhouding van zulk een case hebben maar dan minder.. 'gamer'? Ik heb momenteel voor een cm690 gekozen, maar vind hem nu niet echt mooi.

Iets vrij afgeleind, goede kwaliteit, goede koeling en geen 'supercool' window als het even kan dus :)

Ps: eerste forumpost vanop men iPhone, morgen toch maar terug met de laptop vanuit bed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:46

Matis

Rubber Rocket

vorda schreef op maandag 25 mei 2009 @ 02:21:
Zijn er eigenlijk modellen die de prijs kwaliteit verhouding van zulk een case hebben maar dan minder.. 'gamer'? Ik heb momenteel voor een cm690 gekozen, maar vind hem nu niet echt mooi.

Iets vrij afgeleind, goede kwaliteit, goede koeling en geen 'supercool' window als het even kan dus :)
Weet niet wat je budget is, of dat je een big of midi tower wilt, maar anders moet je toch voor een midi/tower zonder het *gamer* uiterlijk deze linkjes checken!

http://tweakers.net/price...27=178&f29=0&d28=&x=4&y=9

En dan niet de Nine Hundred (heb ik :)), Nine Hundred Two of de Skelleton. De rest is redelijk strak van design en zonder al te veel poespas en window ;)

Edit: De P182 heeft sws een compartimenten behuizing (gezien bij een vriend), voeding met schijven onderin en afgeschermd. Ook zitten overal klepjes voor kabels, maar ik raad je aan om toch ff een blik in een pc winkel te werpen. Niet iedereen vind de P182 mooi (ik bijvoorbeeld :P)
Ps: eerste forumpost vanop men iPhone, morgen toch maar terug met de laptop vanuit bed :p
Kan niet hè, gamen op een iPhone?! _O-

[ Voor 22% gewijzigd door Matis op 25-05-2009 08:22 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:14

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Edmin schreef op zondag 24 mei 2009 @ 23:31:
AS-5 of Ceramic moet de zichzelf respecterende tweaker standaard in huis hebben imho. Ik had het ook onder mijn Mugen (1) zitten.
De reviews zeggen dat MX-2 iets beter is, maar hoeveel graden dat uitmaakt. dunno!

edit-
http://www.tweaktown.com/...thermal_paste/index3.html . Niet veel dus, zal voor de (extreme) overclocker misschien wat uitmaken.
Edmin schreef op maandag 25 mei 2009 @ 00:46:
Voor de liefhebbers van 'gaming'-cases hier een aardige review:
http://www.bit-tech.net/h...olermaster-scout-review/1
Komt erg sterk uit de bus en is niet echt duur.
pricewatch: Cooler Master Scout Zwart
idd, ik hoor er veel goeds over! Ik wacht nog meerdere reviews ff af. Naar de HAF serie kijk ik ook, schijnt ook een goede kast te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door XTREEMRaGE op 25-05-2009 08:52 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

MX-2 heeft geen break-in tijd, itt AS-5. Daarom wordt het meer gebruikt in reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oude P4 3.2 + all in wonder x600 gaat de deur uit om plaats te maken voor een nieuwe systeem. Randapparatuur dat ik heb zal ik bewaren (extra info over de scherm het is een 19" LCD Philips)

Budget is rond 600-650 euro incl verzendkosten en zal voornamelijk gebruikt worden om de hedendaagse spellen te spelen (bijv. crysis, red alert 3, unreal 3, maar ook nog css source en team fortress 2). Daarnaast zal ik het ook voor office applicaties gebruiken en mogelijk kleine video montages doen.

Op basis van wat ik gelezen heb op het forum, heb ik het volgende opgesteld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 56,91€ 56,91
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 107,29€ 107,29
1OCZ Gold OCZ3G13334GK€ 54,-€ 54,-
1Samsung SH-S223F€ 17,50€ 17,50
1XFX Radeon HD 4770 HD-477A-YDFC€ 89,95€ 89,95
ImporterenTotaal€ 610,49

Hebben jullie hierover nog op of aanmerkingen dan hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:21
Nope prima systeem. Je zou nog kunnen overwegen om een goedkoper bord met DDR2 te nemen en dan een HD 4870 er in te zetten voor meer videoperformance. The Mask heeft in dit topic die samenstelling wel een aantal keer neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd heb de samenstelling van TheMask gezien, alleen had ik me twijfels erover. Ben sinds feb hier alles aan het lezen en veel discussies zijn er voorbij gegaan in hoeverre iets futureproof is keuze tussen DDR2 of DDR3.
Keuze voor mij om een AM3 board te kiezen is dat ik misschien in de toekomst (ong 2jr) een nieuwe processor/graka/scherm zal halen bijv wanneer direct11 uitkomt.

Daarnaast had ik begrepen dat de HD4870 te goed voor een 19" scherm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een HD 4870 met 1GB werkgeheugen zal idd weinig voordeel bieden tegenover een HD 4870 met 512MB geheugen. Maar een HD 4870 512MB hoeft niet te goed hoor is maar net wat je eisen zijn. Sommigen willen beslist 60 FPS minimaal hebben met 8xAA en 16xAF en dan is zelf de HD 4870 1GB is sommige games veel te traag. ;)
Tenminste als je beeldscherm een resolutie van 1440x900 heeft of 1280x1024. Als je later nog een beeldscherm wilt kopen met een hogere resolutie zou ik wel voor de HD 4870 1GB gaan.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@The Mask
Ik weet niet echt wat mijn eisen zijn met betrekking op AA of AF nooit meegewerkt. Denk niet dat me all-in- wonder x600 256mb dat heeft gehad. Weet wel dat ik voor css en team fortress 2 minimaal 60 fps op 1280x1024 (max resolutie van me 19") wil hebben. Andere spellen ben ik niet echt mee bekend wat de minimale fps is om normaal te kunnen spelen.

Je vergelijking van HD4870 512mb met 1G begrijp ik niet helemaal? Ik heb in me lijstje gekozen voor de HD4770 512mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 14:51:
@The Mask
Ik weet niet echt wat mijn eisen zijn met betrekking op AA of AF nooit meegewerkt. Denk niet dat me all-in- wonder x600 256mb dat heeft gehad.
Volgens mij wel, maar weet het niet zeker hoor. ;)
Weet wel dat ik voor css en team fortress 2 minimaal 60 fps op 1280x1024 (max resolutie van me 19") wil hebben.
Dat lijkt me geen enkel probleem.
Andere spellen ben ik niet echt mee bekend wat de minimale fps is om normaal te kunnen spelen.
Nou bij Crysis heb je (gelukkig) al genoeg aan veel minder FPS. ;)
Je vergelijking van HD4870 512mb met 1G begrijp ik niet helemaal? Ik heb in me lijstje gekozen voor de HD4770 512mb.
Nou je zegt dan een HD 4870 te goed is voor een 19 inch scherm.
Dat hoeft niet natuurlijk. Het ligt er helemaal aan welke instellingen je gaat gebruiken. ;) Wat ik duidelijk probeerde te maken is dat de 1GB versie weinig voordeel bied met jouw beeldscherm tegenover de 512MB versie. En dat niet de HD 4870 per definitie overkill is. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap hem helemaal. Zal nog even gaan brainstormen tussen welke graka het gaat worden. Bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi. :)
Zal nog even gaan brainstormen tussen welke graka het gaat worden. Bedankt voor het meedenken
Als je voor een AM2+, DDR2 en HD 4870 gaat kun je zelf goedkoper uit zijn dan jouw AM3, DDR3 en HD 4770. Als je tenminste een iets goedkoper voeding neemt. ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 56,90€ 56,90
1Corsair CX400W€ 43,55€ 43,55
ImporterenTotaal€ 605,85

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 55,43€ 55,43
1XFX Radeon HD 4770 HD-477A-YDFC€ 97,43€ 97,43
ImporterenTotaal€ 619,39

Ik zou het dus wel weten. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 25-05-2009 16:00 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b1nk
  • Laatst online: 10-02-2022
@ Tompson

Waarom 1333 geheugen nemen als je cpu en mobo veel meer aankan?
Ik zou dan eerder voor 1600-1800-2000 kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b1nk schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:38:
@ Tompson

Waarschijnlijk omdat de snelheidswinst zo goed als 0 is en prijs verhoging veel meer is. ;)

Welkom op GoT trouwens. :w ;)

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 25-05-2009 15:43 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De PW is trouwens een beetje vervuild vwb DDR3. Het OCZ Gold dat -The_Mask- in zijn setup heeft geplaats, is alleen voor die prijs (slecht) verkrijgbaar bij Pixmania. Andere shops zijn allemaal een stukje duurder.

[ Voor 25% gewijzigd door een moderator op 05-06-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
Mijn beurt dan maar :)
Ik ben van plan om deze te bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 940 Black Edition€ 172,45€ 172,45
1Gigabyte GA-MA790X-UD4P€ 98,90€ 98,90
2XFX Radeon HD 4770 HD-477A-YDFC€ 97,43€ 194,86
ImporterenTotaal€ 739,95

Allemaal vrij standaard dus. Mijn scherm is een 1920x1080 23 inch full HD ding.

Wat ik me vooral dus nog afvraag is of mijn keuze van GPU op die resolutie wel goed is. (ben beetje bang dat het niet genoeg vram gaat hebben?)
Ook vraag ik me af hoeveel snelheidswinst een tweede F1 in raid 0 zou geven, en of het de prijs waard is als je er vanuit gaat dat ik toch stilaan op men budget zit.

Andere opmerkingen zijn altijd welkom natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:49:
De PW is trouwens een beetje vervuild vwb DDR3. Het OCZ Gold dat -The_Mask- in zijn setup heeft geplaats, is alleen voor die prijs (slecht) verkrijgbaar bij Pixmania. Andere shops zijn allemaal een stukje duurder.
Dat was niet mijn config, maar die van Sporty, maar heb het toch maar even speciaal voor jouw aangepast. :>

[ Voor 14% gewijzigd door een moderator op 05-06-2009 19:32 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vorda schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:59:
Mijn beurt dan maar :)
Ik ben van plan om deze te bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-MA790X-UD4P€ 98,90€ 98,90
2XFX Radeon HD 4770 HD-477A-YDFC€ 97,43€ 194,86
ImporterenTotaal€ 739,95

Allemaal vrij standaard dus. Mijn scherm is een 1920x1080 23 inch full HD ding.

Wat ik me vooral dus nog afvraag is of mijn keuze van GPU op die resolutie wel goed is. (ben beetje bang dat het niet genoeg vram gaat hebben?)
Ook vraag ik me af hoeveel snelheidswinst een tweede F1 in raid 0 zou geven, en of het de prijs waard is als je er vanuit gaat dat ik toch stilaan op men budget zit.

Andere opmerkingen zijn altijd welkom natuurlijk.
Je hebt natuurlijk wel een hoge resolutie en dan kan 1GB geheugen van pas komen.
En als je een pricewatch: Club3D HD 4890 1024MB GDDR5 neemt hoef je natuurlijk ook geen mobo te kopen met CrossFire ondersteuning. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:03

ride277

Cooled by Noctua

Ligt eraan wat je wil met je RAID. Volgens mij is het alleen maar sneller als je veel kopieert. Daarnaast sluit ik me aan bij het bovenstaande bericht van The_Mask. Mocht je meer vergelijkingsmateriaal willen, kijk even op tomshardware in de nwe GPU 2009 charts. Daar kan je ook selecteren op resolutie :)

| system specs |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Koopgids van mei op Tom's:
http://www.tomshardware.c...raphics,review-31583.html

en die is heel wat beter dan de (iets recentere) graka test die ze daar hebben gedaan. Dat was me toch een draak van een review :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind je 8)7. Zonder dolle vind het moeilijk om een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 16:48:
[...]

Vind je 8)7. Zonder dolle vind het moeilijk om een keuze te maken.
Extra prestaties voor minder geld wie wil dat nu niet. :p

Rekening houden met de toekomst zou ik sowieso niet doen want te weet niet wat er gaat komen. Alleen als het prijsverschil niks is dan zou ik er wel rekening mee houden, maar nu kun je gewoon een veel betere videokaart erin stoppen en ook nog totaal goedkoper uit zijn. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
Ik ga toch voor 2 4770's gaan denk ik. Van wat ik gezien heb kan geen enkele vd kaarten (een 4890 of 4870 bv) een speelbaar resultaat neerzetten op de eigenschappen (1920x1080, 4x AA, etc) waar het extra vram verschil begint te maken.

Bedankt voor de links btw, ze hebben veel geholpen :)

[ Voor 10% gewijzigd door vorda op 25-05-2009 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik ben het met je keuze eens, maar ik heb zowel de 4870 1GB als de 4890 1GB gehad en beide spugen op 1920*1200 voldoende frames uit met AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Voeding vraagje:

Ik wil een core i7 920 + 2x HD 4890 bestellen.
Moet ik hiervoor: CoolerMaster Real Power M700 Modular, ATX12V hebben?
Of raden jullie toch meer Watt aan? (CoolerMaster Real Power M850 Modular, ATX12V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompson
b1nk schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:38:
@ Tompson

Heb hier iets gevonden erover
http://techreport.com/articles.x/15967/3

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK€ 92,95€ 92,95
ImporterenTotaal€ 172,70

Het is dus beter om voor die 1600 te gaan ook als je wilt gaan overclocken of maakt het niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Felke schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:20:
Voeding vraagje:

Ik wil een core i7 920 + 2x HD 4890 bestellen.
Moet ik hiervoor: CoolerMaster Real Power M700 Modular, ATX12V hebben?
Of raden jullie toch meer Watt aan? (CoolerMaster Real Power M850 Modular, ATX12V)
Welke voeding heb ik nodig? Deel 22 ;)
Tompson schreef op maandag 25 mei 2009 @ 19:40:
[...]

Heb hier iets gevonden erover
http://techreport.com/articles.x/15967/3

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK€ 92,95€ 92,95
ImporterenTotaal€ 172,70

Het is dus beter om voor die 1600 te gaan ook als je wilt gaan overclocken of maakt het niet zoveel uit?
Dat gaat over een een Intel Core i7 CPU, bij een AMD CPU is het verschil nog kleiner.
En reallife ga je er niks van merken, de games zijn getest met de laagste resolutie om zo nog iets zichbaar te maken op normale instellingen is het verschil helemaal te verwaarlozen. ;)

Zelf in wat jezelf aanhaalt op een andere bladzijde http://techreport.com/articles.x/15967/7 zie je dat het verschil zo klein is dat je het nog een meetfout kunt noemen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 25-05-2009 20:30 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
-The_Mask- schreef op maandag 25 mei 2009 @ 17:04:
[...]
Rekening houden met de toekomst zou ik sowieso niet doen want te weet niet wat er gaat komen. Alleen als het prijsverschil niks is dan zou ik er wel rekening mee houden, maar nu kun je gewoon een veel betere videokaart erin stoppen en ook nog totaal goedkoper uit zijn. :)
* GENETX haakt even in:

Onze enige echte karmakeizer TERW_DAN (sorry voor de schreeuwende tekst, maar je weet wat er gebeurd als ik het met kleine letters typ.. ;) ) heeft aangegeven dat het Core i7 socket zo goed als dood is: TERW_DAN in 'nieuws: Intel Core i5 op 2,66GHz getest'

Hij heeft wel wat banden met GigaByte en zijn verhaal klinkt wel logisch. De Core i7 laat zijn tanden zien, maar is eigenlijk niet veel meer dan een server CPU die eerst even mag "proefdraaien" bij de consumenten. Dus het is maar de vraag hoelang men dit platform gaat ondersteunen. Klinkt niet bepaald meer futureproof als AMD's AM3.

/briefing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik moet zeggen dat het feit dat de i5 HT ondersteunt (donderslag bij heldere hemel imho) dat des te aannemelijker maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClementL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-08 19:22
Ik zou graag willen weten of DDR3 het geld waard is. Mijn limiet staat eigenlijk op €600,- daarom wil ik graag weten of ik waar voor mijn geld krijg. Dit is de configuratie die ik anders neem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus X70€ 16,04€ 16,04
1Cooler Master Elite 334 Zwart€ 29,99€ 29,99
1Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G€ 53,65€ 53,65
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 70,90€ 70,90
1Sapphire VAPOR-X HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 106,-€ 106,-
1Sony Alpha AD-5200S (zwart)€ 18,24€ 18,24
ImporterenTotaal€ 578,47

En dit zou de DDR3 configuratie zijn:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 215,54€ 215,54
1Asus M4A78T-E€ 113,51€ 113,51
1OCZ Gold OCZ3G16004GK€ 68,-€ 68,-
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 70,90€ 70,90
1Sapphire VAPOR-X HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E€ 106,-€ 106,-
1Sony Alpha AD-5200S (zwart)€ 18,24€ 18,24
ImporterenTotaal€ 665,73

Het is uitgezocht zodat het allemaal bij azerty besteld kan worden, want daar kan ik het zelf ophalen.
Als iemand eventueel betere opties(zoveel mogelijk binnen budget heeft) zijn die welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als het zwaarste wat je gaat doen met de PC gamen is zou ik voor de bovenste config gaan.
Maar met een paar veranderingen, zoals CPU koeler, DVD brander en videokaart. De HD 4850 is z'n geld niet meer waard imo. De HD 4770 is ongeveer even snel maar kost veel minder. Dan zou of voor een HD4870 gaan of dus voor de HD 4770. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClementL
Hmm, nu ik in de archieven rondscharrel zie ik het. :)

EDIT: het enige nadeel eraan is dat het een erg slechte levertijd heeft.

[ Voor 41% gewijzigd door ClementL op 25-05-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gojira
  • Laatst online: 12-04-2023
-The_Mask- schreef op maandag 25 mei 2009 @ 15:05:
[...]
Nou bij Crysis heb je (gelukkig) al genoeg aan veel minder FPS. ;)
Zo gauw je onder de 30 of 40 fps komt vind ik het niet meer optimaal voor shooters, hehe. :) Maar goed, die 4870 heeft genoeg power, en online zou ik sowieso niet alles op het hoogste hebben staan. Daarnaast heb ik nog een vraag over Crysis. Het is waar dat Crysis nou niet bepaald geoptimaliseerd is voor multi cores en de nieuwere videokaarten, right? Waarom word Crysis dan nog steeds zoveel gebruikt om kaarten met elkaar te vergelijken?
[...]
Wat ik duidelijk probeerde te maken is dat de 1GB versie weinig voordeel bied met jouw beeldscherm tegenover de 512MB versie. En dat niet de HD 4870 per definitie overkill is. :)
Klopt, de 1GB versie is vooral op de hogere resoluties (1680x1050, 1920x1200, et cetera) een mooie vooruitgang op de 512MB dankzij de fillrate. De 1GB versie zou zoals -The_Mask- schrijft hoogstwaarschijnlijk geen gigantische voordelen bieden tegenover de 512MB versie, op de resolutie die je nu gebruikt.

[ Voor 45% gewijzigd door Gojira op 25-05-2009 21:52 . Reden: Laatste deel van post was niet bijgevoegd. :? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zouden jullie zeggen van deze setup ? Gamming pc

ASRock M3A790GXH/128M 109 euro
mugen 2 2000 35 euro
AMD Phenom II X3 720 Black Edition 139 euro
2 x Sapphire Radeon HD 4770 198 euro
Cooler Master Real Power M520 69 euro
Cooler Master CM 690 Zwart 59 euro
of
Cooler Master Elite 330 39 euro
-------------
609 euro of 589 euro

heb alleen geen idee van geheugen.

is het enig sins een goede setup ? zou graag wat reacties hierop zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClementL
Ik weet wel, dat als je wat langer met je moederbord wilt, je geen asrock moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat als ik inplaats van die asrock dit bordje gebruikt? GigaByte GA-MA790XT-UD4P 119 euro

maar het gaat my er om of dit een goede gamming setup is voor die prijs :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je die Mugen2 wilt gebruiken, kan de sidepanelfan van de CM690 helaas niet gebruikt worden.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 119,50€ 119,50
1Arctic Cooling MX-2 Thermal Compound€ 4,90€ 4,90
1Asrock M3A790GXH/128M€ 100,08€ 100,08
2Club3D HD 4770 512MB GDDR5€ 79,21€ 158,42
1OCZ Platinum OCZ3P13334GK€ 59,-€ 59,-
1Samsung Spinpoint F1 DT HD642JJ, 640GB€ 54,-€ 54,-
ImporterenTotaal€ 590,04

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Fatal1ty OCZ2F8004GK€ 39,-€ 39,-
ImporterenTotaal€ 590,56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ClementL
-The_Mask- schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:18:
Als het zwaarste wat je gaat doen met de PC gamen is zou ik voor de bovenste config gaan.
Maar met een paar veranderingen, zoals CPU koeler, DVD brander en videokaart. De HD 4850 is z'n geld niet meer waard imo. De HD 4770 is ongeveer even snel maar kost veel minder. Dan zou of voor een HD4870 gaan of dus voor de HD 4770. ;)
Ok, dank je voor het advies
Mischien over 1,5/2 jaar nog eens proberen :P
Ik ga voor een DH4870. Koeler komt later wel een keer. Beter dan, dan nu geld te verspillen aan prut. En wat er met de DVD brander mis is weet ik niet, hij kan RW branden en daar gaat het me om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2de setup ziet er ook goed uit alleen jammer dat die 2 x 4770 niet op dat bordje passen van gigabyte :( moet denk ik zeker 2 pcie sloten hebben of zit ik fout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Sorry, epic fail van mij... momentje

done
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 615,28

Ik had beide bordjes in mijn winkelmand staan, maar klikte de verkeerde weg 8)7

BTW, ook voor jouw configs kun je gewoon de RML gebruiken vanuit de PW.

[ Voor 99% gewijzigd door Edmin op 25-05-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat begrijp ik alleen hoe ik het heb neergezet zijn de prijzen van winkels dat voor mij haalbaar is, en pricewatch geeft my niet het budget wat ik wil :) pricewatch geeft het goedkoopste aan maar om nou stad en land af te reizen voor onderdelen ,+ als je geen stad en land wil afreizen ben je toch aangewezen op winkels waar je geen 2.5 uur reizen aan nodig heb. maar die setups van jouw zijn leuk maar valt niet in het budget :)

ps niet om te katten ofzo hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:35:
dat begrijp ik alleen hoe ik het heb neergezet zijn de prijzen van winkels dat voor mij haalbaar is, en pricewatch geeft my niet het budget wat ik wil :) pricewatch geeft het goedkoopste aan maar om nou stad en land af te reizen voor onderdelen ,+ als je geen stad en land wil afreizen ben je toch aangewezen op winkels waar je geen 2.5 uur reizen aan nodig heb
In de PW kan je ook gewoon een winkel zoeken die het naar je opstuurt.
. maar die setups van jouw zijn leuk maar valt niet in het budget :)
Ik was vergeten dat je geen HDD nodig hebt. Haal die eruit en het is al beter. Verder heb ik in mijn eerste systeem exact jouw onderdelen gebruikt, alleen geheugen toegevoegd.

edit:
ik heb net de MX-2 en de HDD uit mijn mandje gehaald. Azerty heeft dan alles op voorraad voor €598.

[ Voor 6% gewijzigd door Edmin op 25-05-2009 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit daar verzend kosten all in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dan kom ik op €606,66

Echter, zit er nog geen case bij. Wil je ook nog een case en moet je die €600 halen, dan moet je een X3 720 erin stoppen.

[ Voor 74% gewijzigd door Edmin op 25-05-2009 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 21:53:
wat zouden jullie zeggen van deze setup ? Gamming pc

ASRock M3A790GXH/128M 109 euro
mugen 2 2000 35 euro
AMD Phenom II X3 720 Black Edition 139 euro
2 x Sapphire Radeon HD 4770 198 euro
Cooler Master Real Power M520 69 euro
Cooler Master CM 690 Zwart 59 euro
of
Cooler Master Elite 330 39 euro
-------------
609 euro of 589 euro

heb alleen geen idee van geheugen.

is het enig sins een goede setup ? zou graag wat reacties hierop zien.
Ik heb hier een systeem samengesteld maar wel met HD en DVD-RW erbij want die mis je in je eigen config als je ze niet nodig hebt kunnen ze er uiteraard uit. ;)
Edit: Zie net dat je die niet hoeft dus zal het even aanpassen. :)
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 536,91

Als je op importeren drukt, kun je eronder zien hoeveel het kost bij elke winkel trouwens. :)

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 25-05-2009 23:08 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hij had al eerder aangegeven geen optical en HDD nodig te hebben.
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 536,91

zonder die twee kom ik op €565 bij Databyte.

[ Voor 95% gewijzigd door Edmin op 25-05-2009 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit een goeie gamingbuild
-The_Mask- schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:12:
[...]

Dan hebben we nu dit:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 120,80€ 120,80
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 59,95€ 59,95
1Corsair CX400W€ 44,82€ 44,82
1OCZ Gold OCZ2G10664GK€ 44,95€ 44,95
ImporterenTotaal€ 492,99
of deze?
Edmin schreef op maandag 25 mei 2009 @ 22:24:
Sorry, epic fail van mij... momentje

done
#ProductPrijsSubtotaal
ImporterenTotaal€ 615,28

Ik had beide bordjes in mijn winkelmand staan, maar klikte de verkeerde weg 8)7

BTW, ook voor jouw configs kun je gewoon de RML gebruiken vanuit de PW.
het is ook echt alleen om goeie hoge spellen te spelen niet die ouwe troep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze zijn alle 2 goed maar er zit natuurlijk wel een groot prijsverschil in. ;)

Ik zou eerder gaan kijken naar de bovenste in jouw quote en het systeem wat ik hierboven heb staan. ;)
En daar een keuze tussen maken. :)

[ Voor 48% gewijzigd door -The_Mask- op 25-05-2009 23:17 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zijn de nog niet aangepaste natuurlijk dit is gewoon om een geheel plaatje te krijgen welke systeem goed is . en die cool pasta kan er gewoon inblijven :) dan zou ik geen cooler master eleite willen maar een cm 690 :) die is 59.95 bij data bite die kan er nog wel af :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ed zou je in dat winkel mandje effe ook nog die coolpasta kunnen doen en die elite behuizen veranderen voor een cm 690 en dan het eind bedrag en verzend kosten aub als ik alles bij databyte kan halen of laten bezorgen zou ideaal wezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit alles is van databyte right :) nevermind importeren hehe

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:41:
dit alles is van databyte right :)
Als je op importeren drukt en je scrollt dan iets naar onder zie je welke winkels welke onderdelen kunnen leveren.
Geen 1 winkel kan alles leveren. De goedkoopste 3 winkel die bijna alles kunnen leveren zijn Databyte, Azerty en Coolprices deze winkels kunnen alleen de koelpasta niet leveren. Maar dit wordt ook geleverd bij de koeler al schijnt het niet de beste te zijn in zijn soort. :)

[ Voor 0% gewijzigd door -The_Mask- op 25-05-2009 23:52 . Reden: Eerder dan Ed-L >:) kan ik eindelijk gerust slapen. :z ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, die pasta hebben ze niet bij databyte. Dat kan je overigens ook zelf zien. Linksonderin de lijst staat 'Importeren'. Als je daarop klikt wordt het in je winkelmandje gezet en ga je er heen. Scroll naar beneden en je ziet precies bij welke winkels de spullen te koop zijn.
edit: pwnd by a mask...

[ Voor 4% gewijzigd door Edmin op 25-05-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt zag het al maar dat maakt niet uit :) ik kom op dit zo.n beetje :) of is het niet wijs om 8gig memory te hebben met 64 bit ofcourse . of is die exta 4k nutteloos :)

#ProductPrijsSubtotaal
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 42,49€ 84,98
ImporterenTotaal€ 606,31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik heb 8GB, maar alleen om de coolfactor. Je hebt er geen ruk aan. (Ok, een VM is wel lekker te doen nu, maar wie doet dat nou thuis...)

Maar ook bij 4GB moet je een 64 bit OS hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe oke dan laat ik die extra geheugen wel weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel alleen spellen jo dus zou het niet weten of het nodig is :S en ik bestel het niet ik rij wel gewoon naar databyte veellll goedkoper hehe 40 kilometer hier vandaan dus te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

extra hegeugen kan ik altijd nog kopen np :) thx for all de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Mja, het is nu nog wel goedkoop. De prijzen zullen stijgen als DDR2 er uit gaat.

* GENETX heeft ook 8GB, ja het is overkill, maar 6 maanden geleden was 30 euro voor 4GB wel zo goedkoop dat ik het nooit weer zo goedkoop kon uitvoeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ance
  • Laatst online: 14-12-2024
Heel erg bedankt voor alle info die ik hier kon vinden. _/-\o_

Ik heb uiteindelijk dit aangeschaft:

Behuizing Antec Three Hundred Zwart
Voeding Enermax Liberty ECO 620W (680W peak)
Moederbord Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P
Processor AMD Phenom II X4 955 BE
Koeler Scythe Mugen 2 - SCMG-2000
Koelpasta Arctic Silver 5 (3.5gr)
Geheugen OCZ OCZ3G13334GK
Videokaart Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E
Optische drive Samsung SH-S223F zwart retail
Harde schijf Western Digital Caviar Black 640GB
Monitor Samsung Syncmaster 2443BW

Wanneer ik weer centen heb komt er misschien een extra HD 4890 bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataBass
  • Laatst online: 29-08 13:58
Ik ben ook nog altijd een beetje de kat uit de boom aan het kijken in afwachting van het proces betreffende mijn overleden gaming laptop dus het systeem heb ik nog altijd niet gekocht. Blij toe want de crossfire 4770 optie had ik dan mooi misgelopen eveneens als de melding in dit topic die mij attendeerde op de CM Scout kast die ik erg interessant vind! ;)
Hier de setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 215,54€ 215,54
1Cooler Master Real Power M620€ 79,-€ 79,-
1Cooler Master Scout Zwart€ 80,68€ 80,68
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 55,43€ 55,43
1Samsung SH-S223F€ 16,95€ 16,95
1Samsung Syncmaster 2433BW€ 225,-€ 225,-
1Western Digital Caviar Black WD6401AALS, 640GB€ 60,99€ 60,99
ImporterenTotaal€ 1.031,54

Bijzonderheden:

GPU: Crossfired HD4770, Volgens Tom's hardware Mei de beste keuze by far voor 200 dollar pricerange, in de pricewatch komt dit op zo'n 160 euro voor een configuratie die de duurdere 4890 uit het veld slaat, tevens is het mogelijk een van de 4770's eruit te halen zodra dx11 er is en te vervangen voor een dx11 kaart en de andere hd4770 erin te laten voor HAVOK. Is het echter wel toereikend voor het scherm?
CPU: AMD PhII X4 955 BE, Zwaarste AMD quad en te overlocken, daarom ook een mugen2 in de lijst meegenomen.
PSU: CM RP M620, 620 Watt zou genoeg moeten zijn voor een Overclock op het gehele systeem naar mijn weten, zelfs als ik een van de 4770's vervang voor een DX11... Of heb ik een rekenfout gemaakt?
MoBo: UD4P, Voor crossfire, naar mijn weten voldoet 1x 16x en 1x 8x voor crossfireX ?

Sorry dat ik zo lang blijf plakken in deze topics en nog altijd geen pc heb besteld ...
Het proces met de laptop duurt veel langer dan ik had verwacht.

Alvast bedankt en sowieso many thanks voor de hulp voor me vorige versies van de setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik zie geen flaws in je setup. Ook het vervangen van je 2 HD4770's voor een high-end 58xx kaart, zal geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In je omschrijving staat een UD4P, maar in je pricewatch tabelletje zie ik een UD5P? Maakt verder niets uit, de UD5P heeft een aantal extra features.

Edit 8)7 Nevermind, zatde setup van de poster boven je te lezen. Goede setup verder :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DataBass schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 02:31:
Zwaarste AMD quad en te overlocken, daarom ook een mugen2 in de lijst meegenomen.
Je zet overklokken erbij als het iets bijzonders is, maar ik kan me geen CPU herinderen die niet kan overklokken.
PSU: CM RP M620, 620 Watt zou genoeg moeten zijn voor een Overclock op het gehele systeem naar mijn weten, zelfs als ik een van de 4770's vervang voor een DX11... Of heb ik een rekenfout gemaakt?
Als de HD 5870 X2 niet inmens veel gaat verbruiken, moet die normaal gesproken ook nog wel werken. :)
MoBo: UD4P, Voor crossfire, naar mijn weten voldoet 1x 16x en 1x 8x voor crossfireX ?
Tijdens CrossFire worden het trouwens 2 PCIe 2.0 sloten die de beschikbaarheid hebben over 8 lanes.

Wat betreft Havok ik weet niet zeker of je wel een losse kaart hier voor kunt inzetten, zoals bij PhysX nu.
En als het kan dan is het waarschijnlijk ook de minst efficiente manier. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:14

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

-The_Mask- schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:48:
[...]

Als je op importeren drukt en je scrollt dan iets naar onder zie je welke winkels welke onderdelen kunnen leveren.
Geen 1 winkel kan alles leveren. De goedkoopste 3 winkel die bijna alles kunnen leveren zijn Databyte, Azerty en Coolprices deze winkels kunnen alleen de koelpasta niet leveren. Maar dit wordt ook geleverd bij de koeler al schijnt het niet de beste te zijn in zijn soort. :)
De azerty kan wel de MX-2 koelpasta leveren: http://www.azerty.nl/8-10...ng-mx-2-thermal-comp.html .

Deze staat waarschijnlijk alleen niet in de pricewatch
Edmin schreef op maandag 25 mei 2009 @ 23:58:
Ik heb 8GB, maar alleen om de coolfactor. Je hebt er geen ruk aan. (Ok, een VM is wel lekker te doen nu, maar wie doet dat nou thuis...)
* XTREEMRaGE O-)

[ Voor 21% gewijzigd door XTREEMRaGE op 26-05-2009 09:26 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Nou, ben klaar om te bestellen, loop alleen tegen een ding aan.
Ik heb gekozen voor 'OCZ Gold OCZ3G13334GK' geheugen. Nu is dat er alleen in twee varianten zo het schijnt.

Deze:
DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 - CL9 - 1.7 V -

En deze:
DIMM 240-pins - DDR3 - 1066 MHz / PC3-8500 - CL7 - 1.5 - 1.6 V -

Enig idee wat het beste is voor een "GigaByte GA-MA790XT-UD4P" moederbord met een Phenom II X4 955 processor?

Never mind. Ga natuurlijk voor 1333Mhz geheugen,.

[ Voor 6% gewijzigd door Bart© op 26-05-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
Had ik hier nu ergens gelezen dat de mugen2 niet samengaat met een CM690? In dat geval ga ik wel voor een scout denk ik.. nog steeds zo'n stom window, maar tenminste stiller dan een nine hundred/nine hundred two, correct?

Als ik een extra casefan koop voor die scout voor in het zijpaneel (die zit er standaard niet bij), past die dan nog bij een Mugen2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart© schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:33:
Nou, ben klaar om te bestellen, loop alleen tegen een ding aan.
Ik heb gekozen voor 'OCZ Gold OCZ3G13334GK' geheugen. Nu is dat er alleen in twee varianten zo het schijnt.
Nou er is maar 1 van de 2 1333MHz geheugen, dus hoe kom je erbij dat OCZ Gold OCZ3G13334GK ook 1066MHz kan zijn terwijl in de naam gewoon 1333MHz staat?
Deze:
DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 - CL9 - 1.7 V -

En deze:
DIMM 240-pins - DDR3 - 1066 MHz / PC3-8500 - CL7 - 1.5 - 1.6 V -

Enig idee wat het beste is voor een "GigaByte GA-MA790XT-UD4P" moederbord met een Phenom II X4 955 processor?
Het beste bestaat niet. De ene heeft strakke timings met minder MHz, de andere juist anders om.
Waarschijnlijk wil het 1066MHz geheugen ook wel op 1333MHz lopen als je de timings gewoon ook veranderd naar het andere geheugen.
Dus gewoon de goedkoopste nemen. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Volgens mij staat er in de review van de scout dat hij voor grotere koelers is gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Typte het product-nummer in op de Azerty-site en kreeg die twee typen modules terug. Prijs is identiek.

ennehh, hoe krijg je zo'n winkelmandje-lijst makkelijk in een post?

[ Voor 28% gewijzigd door Bart© op 26-05-2009 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart© schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:52:
Typte het product-nummer in op de Azerty-site en kreeg die twee typen modules terug. Prijs is identiek.
Nou als je wilt weten welk geheugen je het beste kunt overklokken moet je opzoeken welke chips erop zitten.
Ga je het geheugen niet overklokken of weet je niet eens hoe je timings, geheugensnelheid en voltages moet aanpassen dan zou ik voor het 1333MHz geheugen gaan. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorda schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:38:
Had ik hier nu ergens gelezen dat de mugen2 niet samengaat met een CM690? In dat geval ga ik wel voor een scout denk ik.. nog steeds zo'n stom window, maar tenminste stiller dan een nine hundred/nine hundred two, correct?

Als ik een extra casefan koop voor die scout voor in het zijpaneel (die zit er standaard niet bij), past die dan nog bij een Mugen2?
Het gaat wel, alleen krapjes. De bovenste side-fan en de linker top-fan kan je niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorda
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:45:
[...]

Het gaat wel, alleen krapjes. De bovenste side-fan en de linker top-fan kan je niet gebruiken.
De bovenste side fan snap ik, maar ben je zeker dat de top fan aan de achterkant (boven je mobo connecties dus) niet bruikbaar is? Heb net wat afmetingen en reviews bekeken.
In deze gebruiken ze de NH-C12P en spreken ze enkel van problemen op de top fan: http://www.hardwarecanuck...-tower-case-review-9.html .

Als we dan even afmetingen bekijken zien we dat de NH-C12P in de hoogte (laten we vanuit orientatie vd case spreken, dus hoogte = bovenkant case) zo'n 152mm is en in de diepte (dus richting de fan die volgens jou problemen geeft) 126mm. Nu is de mugen in hoogte natuurlijk veel kleiner (boeit ook niet, die fan was al geen probleem), en in de diepte 130mm.

Naar wat ik op deze foto kan zien moet die extra 4mm toch geen problemen kunnen geven: http://images.hardwarecan...scout/cm_scout_inst11.jpg
Of heb ik ergens iets verkeerd uitgeteld?

edit: crap, ik dacht dat je aan het commenten was over de scout. Excuses :)

[ Voor 3% gewijzigd door vorda op 26-05-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het zelf niet, heb het ergens gelezen. Van de side-fan weet ik het wel zeker, en ik heb ook plaatjes gezien waar de rechter top-fan (boven het RAM) er gewoon in past. Ik heb zelf een Mugen2 + CM690 besteld dus ik kan het je (hopelijk) eind volgende week zelf vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Mugen 1 past er gewoon in mijn CM690. De fans in de deur heb ik allemaal er uit, boven in 2x 14cm fan, onder in 1x12 en 1x 12 bij de hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataBass
  • Laatst online: 29-08 13:58
-The_Mask- schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 09:23:
[...]
Je zet overklokken erbij als het iets bijzonders is, maar ik kan me geen CPU herinderen die niet kan overklokken.

[...]
Als de HD 5870 X2 niet inmens veel gaat verbruiken, moet die normaal gesproken ook nog wel werken. :)

[...]
Tijdens CrossFire worden het trouwens 2 PCIe 2.0 sloten die de beschikbaarheid hebben over 8 lanes.

Wat betreft Havok ik weet niet zeker of je wel een losse kaart hier voor kunt inzetten, zoals bij PhysX nu.
En als het kan dan is het waarschijnlijk ook de minst efficiente manier. ;)
Het overclocken, ik heb dat nog nooit gedaan en nou schijnt dat met black editions heel makkelijk te gaan en ook heel hoog te kunnen met minder gedoe dus vandaar ;) Ik noemde het dus eigenlijk vooral omdat het een BE cpu is van AMD.

Wat berteft je vooroordeel op HAVOK's efficientie vergeleken met PhysX nu ... Dat is koffiedik kijken voor zover ik weet... Zal wel nog altijd effectiever zijn dan die 5870 dat zelf te laten afhandelen naast zn "gewone" taken toch? Lijkt mij dat het minder stress oplevert door dat te splitsen zoals je ook nu ziet met PhysX... Zag pas nog een systeem met een HD4870X2 en een GTX250 voor PhysX in 1 systeem ... dus daar werkt het ook... Lijkt me een grove tekortkoming als AMD daar geen rekening mee houdt.

Maar het systeem in zijn geheel, geen flaws dus? Dat is wel fijn te horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Geen idee of mijn systeem bij een High-End systeem zou behoren, dus als het verkeerd geplaatst is: mijn excuses!

in ieder geval heb ik volgende zaken samengesteld bij Azerty:

AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD --> 168.62€
ASRock NF6-GLAN --> 40.94€
Seriële ATA / SAS kabel - 7-pens (3x) --> 7,50
Samsung EcoGreen F1 DT HD103UI (4x) --> 301.36€
ASUS EAH4650/DI/1GD2 --> 54.38 €
Corsair XMS2 Xtreme Performance (4GB x 2) --> 118.60€
Antec Sonata Elite --> 86.06€
CoolerMaster Real Power M520 --> 69.65€

SubTotaal: 847.11€
Verzendkosten (naar belgie): 29.99€
Totaal: 877.10€

Ik heb voornamelijk voor die Mobo gekozen omwille van de max. RAM capaciteit voor evt. in de toekomst makkelijk te kunnen uitbreiden (maar 16GB is vrij kostelijk vindt ik om ineens aan te schaffen :) ).

Qua Harde Schijf heb ik de Green serie gekozen (ook beetje denken aan de natuur) maar alleen vraag ik me af of 4TB niet 'overkill' gaat zijn voor een thuis pc?

lees thuis pc als: Virtuele lab omgevingen, af en toe wat gaming (maar zeker niet lang of extreem zware spelen) en de dag dagelijkse zaken (internetten, mailen, office, .....) --> vooral het virtualisatie gedeelte is zeer belangrijk.

Om verder te gaan op de harde schijven, zouden jullie ook 4 schijven in RAID plaatsen of eerder gaan voor 1 schijf (evt. PATA) voor besturingssysteem en 3 SATA schijven in Raid waarvan 2 dienen voor data en 1 voor backups?

Wat betreft de grafische kaart heb ik totaaaaal geen idee of dit teveel is voor het geen ik zal nodig hebben? sowieso 2x DVI aansluiting, maar zoals eerder gezegd: geen zware spelen oid

en als laatste.... de voeding.... hier ken ik persoonlijk niets van, en weet dus niet of deze genoeg aansluitingen heeft voor de HD's etc..... (bv. nadien een SATA DVD-writer oid).

Wat is het voordeel van een modulaire voeding tov een 'gewone' voeding?

Grtz,

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Pagina: 1 ... 7 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.