Geen idee of mijn systeem bij een High-End systeem zou behoren, dus als het verkeerd geplaatst is: mijn excuses!
in ieder geval heb ik volgende zaken samengesteld bij Azerty:
AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD --> 168.62€
ASRock NF6-GLAN --> 40.94€
Seriële ATA / SAS kabel - 7-pens (3x) --> 7,50
Samsung EcoGreen F1 DT HD103UI (4x) --> 301.36€
ASUS EAH4650/DI/1GD2 --> 54.38 €
Corsair XMS2 Xtreme Performance (4GB x 2) --> 118.60€
Antec Sonata Elite --> 86.06€
CoolerMaster Real Power M520 --> 69.65€
SubTotaal: 847.11€
Verzendkosten (naar belgie): 29.99€
Totaal: 877.10€
Ik heb voornamelijk voor die Mobo gekozen omwille van de max. RAM capaciteit voor evt. in de toekomst makkelijk te kunnen uitbreiden (maar 16GB is vrij kostelijk vindt ik om ineens aan te schaffen

).
Qua Harde Schijf heb ik de Green serie gekozen (ook beetje denken aan de natuur) maar alleen vraag ik me af of 4TB niet 'overkill' gaat zijn voor een thuis pc?
lees thuis pc als: Virtuele lab omgevingen, af en toe wat gaming (maar zeker niet lang of extreem zware spelen) en de dag dagelijkse zaken (internetten, mailen, office, .....) --> vooral het virtualisatie gedeelte is zeer belangrijk.
Om verder te gaan op de harde schijven, zouden jullie ook 4 schijven in RAID plaatsen of eerder gaan voor 1 schijf (evt. PATA) voor besturingssysteem en 3 SATA schijven in Raid waarvan 2 dienen voor data en 1 voor backups?
Wat betreft de grafische kaart heb ik totaaaaal geen idee of dit teveel is voor het geen ik zal nodig hebben? sowieso 2x DVI aansluiting, maar zoals eerder gezegd: geen zware spelen oid
en als laatste.... de voeding.... hier ken ik persoonlijk niets van, en weet dus niet of deze genoeg aansluitingen heeft voor de HD's etc..... (bv. nadien een SATA DVD-writer oid).
Wat is het voordeel van een modulaire voeding tov een 'gewone' voeding?
Grtz,
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.