duimp schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 07:19:
He mensen,
graag wil jullie mening weten over onderstaande systeem, zit alleen te twijfelen of er geen zwaarder voeding in moet.
Hoor het graag en alvast bedankt
Martin
JBXVP1 Grafische kaart (PCIe) Asus ENGTX260/HTDP
HPHI47 Processor Intel® Core™ 2 Duo E8400 TN4M24
Voeding Cooler Master ExtremePower 460W
TQXM12 Behuizing Cooler Master Centurion 5
CEANBW DVD-Brander Sony Optiarc AD-7201A
GPEAF5 Moederbord Asus P5Q SE
A9BW64 Harddisks (SATA) Western Digital WD5002ABYS ICIE7Q
Geheugen Kingston HyperX 4 GB DDR2-1066 Kit
Dit is geen slechte PC, maar normaal gesproken kun je veel goedkoper uitzijn bij dezelfde prestaties.
Dus wat is je budget? Op wat voor beeldscherm game je? Resolutie dus.

Ik wel als ik meerdere tabbladen open heb en niet elke keer op F5 ram.

dj_vibri schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 15:46:
Geen idee of mijn systeem bij een High-End systeem zou behoren, dus als het verkeerd geplaatst is: mijn excuses!
in ieder geval heb ik volgende zaken samengesteld bij Azerty:
AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD --> 168.62€
ASRock NF6-GLAN --> 40.94€
Seriële ATA / SAS kabel - 7-pens (3x) --> 7,50
Samsung EcoGreen F1 DT HD103UI (4x) --> 301.36€
ASUS EAH4650/DI/1GD2 --> 54.38 €
Corsair XMS2 Xtreme Performance (4GB x 2) --> 118.60€
Antec Sonata Elite --> 86.06€
CoolerMaster Real Power M520 --> 69.65€
SubTotaal: 847.11€
Verzendkosten (naar belgie): 29.99€
Totaal: 877.10€
Ik heb voornamelijk voor die Mobo gekozen omwille van de max. RAM capaciteit voor evt. in de toekomst makkelijk te kunnen uitbreiden (maar 16GB is vrij kostelijk vindt ik om ineens aan te schaffen

).
Maar het is wel een verouderd chipset en het is echt niet het enige mobo die 16GB aan kan.

Qua Harde Schijf heb ik de Green serie gekozen (ook beetje denken aan de natuur) maar alleen vraag ik me af of 4TB niet 'overkill' gaat zijn voor een thuis pc?
Dat hoef je ons niet te vragen, geen idee wat jij er mee gaat doen natuurlijk.
lees thuis pc als: Virtuele lab omgevingen, af en toe wat gaming (maar zeker niet lang of extreem zware spelen) en de dag dagelijkse zaken (internetten, mailen, office, .....) --> vooral het virtualisatie gedeelte is zeer belangrijk.
Dan is de CPU wel belangrijk, maar die staat er maar half.
Om verder te gaan op de harde schijven, zouden jullie ook 4 schijven in RAID plaatsen of eerder gaan voor 1 schijf (evt. PATA) voor besturingssysteem en 3 SATA schijven in Raid waarvan 2 dienen voor data en 1 voor backups?
Een goede optie zou bijvoorbeeld 1 losse voor het OS zijn.
En 2 in RAID 0 voor extra snelheid.
En de andere in een externe behuizing voor back-up, want ik neem aan dat er belangrijke dingen op de PC komen te staan die je niet kwijt wil.

Wat betreft de grafische kaart heb ik totaaaaal geen idee of dit teveel is voor het geen ik zal nodig hebben? sowieso 2x DVI aansluiting, maar zoals eerder gezegd: geen zware spelen oid
De HD 4650 met 1GB is een beetje nutteloos imo, zou eerder gaan voor de HD 4670 met 512MB geheugen.
en als laatste.... de voeding.... hier ken ik persoonlijk niets van, en weet dus niet of deze genoeg aansluitingen heeft voor de HD's etc..... (bv. nadien een SATA DVD-writer oid).
Wat is het voordeel van een modulaire voeding tov een 'gewone' voeding?
Voeding is meer dan voldoende, voordeel van een modulaire voeding is dat die modulair is natuurlijk.

Dus dat de connectors met draden eraf kunnen worden geklikt die je niet nodig hebt.