guys zou deze behuizingen beter zijn Antec Three Hundred/Ultimate Gamer Case no PSU dan de CoolerMaster 690 PC-Chassis Tower black (no-PSU) (RC-690) omdat er 3 fans inzitten maar je verliest er 2 met de mugen 2 ? of is er een andere kast waar de mugen 2 niet in de weg zit ?
http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cm5xZp1ok2ad/view/
Volgens dit verlies je geen fans behalve de bovendste window/panel fan uit een CM690.
edit: zoals je hier kan zien is het nipt, maar het gaat dus: http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cm5xZp1ok2ad/photo/4/
Volgens dit verlies je geen fans behalve de bovendste window/panel fan uit een CM690.
edit: zoals je hier kan zien is het nipt, maar het gaat dus: http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cm5xZp1ok2ad/photo/4/
[ Voor 29% gewijzigd door vorda op 27-05-2009 23:37 ]
pricewatch: Cooler Master Scout Zwart
Maar ik begrijp dat er wat levertijd op zit.
edit: niet waar: http://tweakers.net/ext/l...ocation=tnet&type=pwclick
Maar ik begrijp dat er wat levertijd op zit.
edit: niet waar: http://tweakers.net/ext/l...ocation=tnet&type=pwclick
[ Voor 39% gewijzigd door Edmin op 28-05-2009 00:02 ]
Even een vraag tussen door, waarom kiest iedereen voor deze:
Scythe Mugen 2 - SCMG-2000
Ik ben van plan vandaag een systeem te bestellen bij een website die hem ook gelijk in elkaar kan zetten voor een paar tientjes. Een paar pagina's terug staat de setup die ik misschien wil gaan aanschaffen (heb hem in deze post nog eens geplaatst), maar ik weet niet of het wel goed genoeg is. Kan iemand een eindoordeel plaatsten, aan de hand daarvan kan ik beslissen
Alvast bedankt! Dit systeem past ongeveer in het budget van 850 euro (incl. monitor)
Wat ik ermee wil gaan doen:
-Downloaden
-Games spelen
-Photoshoppen, (Af en toe 3D renders maken)
AMD Phenom X3 720 2.8GHz HT 7.5MB Black AM3 Box € 131.00
Asus Videokaart PCI-e Radeon HD4870 DK 1GB DDR5 2xDVI/HDCP € 171.50
Cooler Master Midi Tower Elite 334 ATX No PSU (zwart) € 32.00
Cooler Master Voeding Real Power M520 520W Modular € 71.50
Gigabyte GA-MA780G-UD3H AMD 780G, SATA2 RAID € 79.00
LG DVD-/+/RAM GH22NS30 22x/22x/12x Bulk (zwart) € 21.00
LG TFT Monitor W2261V-PF 22", DVI, HDMI (zwart) € 166.50
OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Reaper € 48.00
Western Digital 640GB SATA300 16MB, WD6400AAKS € 58.00
Zalman Casefan ZM-F3 120mm € 7.10
De videokaart geven mij wat twijfels, evenals de processor. Ik wil niet gaan upgraden voorlopig, maar wel een jaartje of 2 vooruit kunnen.
Ik ben van plan vandaag een systeem te bestellen bij een website die hem ook gelijk in elkaar kan zetten voor een paar tientjes. Een paar pagina's terug staat de setup die ik misschien wil gaan aanschaffen (heb hem in deze post nog eens geplaatst), maar ik weet niet of het wel goed genoeg is. Kan iemand een eindoordeel plaatsten, aan de hand daarvan kan ik beslissen
Wat ik ermee wil gaan doen:
-Downloaden
-Games spelen
-Photoshoppen, (Af en toe 3D renders maken)
Asus Videokaart PCI-e Radeon HD4870 DK 1GB DDR5 2xDVI/HDCP € 171.50
Gigabyte GA-MA780G-UD3H AMD 780G, SATA2 RAID € 79.00
LG TFT Monitor W2261V-PF 22", DVI, HDMI (zwart) € 166.50
OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 Reaper € 48.00
De videokaart geven mij wat twijfels, evenals de processor. Ik wil niet gaan upgraden voorlopig, maar wel een jaartje of 2 vooruit kunnen.
Systeem is verder prima, dus enkel over de koeler. Het doel? Voor 4 tientjes een goede koeler er op zetten om de 720BE op 3,6-4,0GHz te laten lopendarkdesign schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:19:
Even een vraag tussen door, waarom kiest iedereen voor deze:
Dat klinkt allemaal heel leuk, maar is dat niet slecht voor de computer zelf, gaat hij daar niet van kapot? En die hoge snelheid, is dan mijn geheugen wel goed genoeg?GENETX schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:44:
[...]
Systeem is verder prima, dus enkel over de koeler. Het doel? Voor 4 tientjes een goede koeler er op zetten om de 720BE op 3,6-4,0GHz te laten lopen
Het systeem zal het dan waarschijnlijk worden, nu nog de vraag of ik er zo'n erorm stuk ijzer op zal laten zetten
[ Voor 20% gewijzigd door darkdesign op 28-05-2009 12:53 ]
Verwijderd
Ik heb nog wel wat punten
. Voor een paar euro meer heb je ook PC8500 geheugen. De winst is niet spectaculair maar als je een goedkoop setje kan vinden, dan is het relatief aan de winst.
Ik weet niet precies welke versie je neemt, maar neem de 640GB Black edition. Die is toch een stukkie rapper.
Ik weet niet precies welke versie je neemt, maar neem de 640GB Black edition. Die is toch een stukkie rapper.
Eens even kijken hoeveel dat PC8500 mij meer gaat kosten, lijkt me wel wat beter inderdaad.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:55:
Ik heb nog wel wat punten. Voor een paar euro meer heb je ook PC8500 geheugen. De winst is niet spectaculair maar als je een goedkoop setje kan vinden, dan is het relatief aan de winst.
Het liefst zou ik een 1TB schijf hebben, eens kijken of ze die ook in black edition hebben.
Edit:
-OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC8500 CL5.0 Reaper €63
Een goede keus?
Ik open net mijn winkelwagentje op 4launch en zie dat de prijs van de videokaart met 30 euro omhoog is gegaan, en de prijs van het geheugen 20 euro bijna, en de monitor ook 10 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door darkdesign op 28-05-2009 13:24 ]
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | OCZ Gold OCZ2G10664GK | € 44,95 | € 44,95 |
1 | Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB | € 86,- | € 86,- |
Importeren | Totaal | € 130,95 |
Vwb de koeler: kijk ook in de BBG zelf waarom de keuze hiervoor gemaakt wordt (op de frontpage!). Mocht je interesse hebben in overclocken, dan raad ik je aan dit soort topics door te lezen: Overclocking & Tweaking FAQ
Nee, niet echt slecht zolang je het maar met beleid doet. Dwz, niet ineens op 4GHz zetten en er 1 volt bij gooien. Maar stapje voor stapje je multiplier omhoog zetten. Start je systeem niet, of crashed hij (kun je goed testen met orthos) dan kun je zeggen: Dit is mooi, of er een klein beetje meer spanning (stapjes van 0,05v oid) er bij gooien en kijken of dat dan wel werkt.darkdesign schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 12:52:
[...]
Dat klinkt allemaal heel leuk, maar is dat niet slecht voor de computer zelf, gaat hij daar niet van kapot? En die hoge snelheid, is dan mijn geheugen wel goed genoeg?![]()
Het systeem zal het dan waarschijnlijk worden, nu nog de vraag of ik er zo'n erorm stuk ijzer op zal laten zetten
Je geheugen speelt iig niet mee in dit verhaal.
Ok duidelijkGENETX schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 13:28:
[...]
Nee, niet echt slecht zolang je het maar met beleid doet. Dwz, niet ineens op 4GHz zetten en er 1 volt bij gooien. Maar stapje voor stapje je multiplier omhoog zetten. Start je systeem niet, of crashed hij (kun je goed testen met orthos) dan kun je zeggen: Dit is mooi, of er een klein beetje meer spanning (stapjes van 0,05v oid) er bij gooien en kijken of dat dan wel werkt.
Je geheugen speelt iig niet mee in dit verhaal.
4Launch Hardware installatie (assemblage) € 39.00
Asus M3A78 PRO AMD 780G, SATA2 RAID, VGA, GLAN € 81.50
LG TFT Monitor W2261V-PF 22", DVI, HDMI (zwart) € 172.00
MSI Videokaart PCI-e Radeon HD4890 OC 1GB DDR5 2xDVI/HDCP € 215.00
OCZ 2x2GB DDR2 SDRAM PC8500 CL5.0 Reaper € 63.00
[ Voor 7% gewijzigd door darkdesign op 28-05-2009 14:13 ]
toch niet de black caviar met 32mb cache?
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Omdat ik een HTPC wilde bouwen. Had ik de mogelijkheid om of mijn gamepc (E8400 + 4GB + gigabyte ep45 ds3p) over te zetten naar een HTPC kast, en voor mijn gamepc nieuwe hardware te kopen. De andere mogelijkheid was om de E8400 in te blijven zetten als gamepc, en simpele meuk in de HTPC te schroeven.
De 1e optie leek mij de beste! :-)
Zojuist verzonden door Azerty:
- AMD II x4 955 BE
- 4GB OCZ Platinum Dual Channel PC12800
- Gigabyte GA-MA790XT-UD4P
De 4870 1 GB heb ik nog liggen.
Na drie generaties intel, maar eens AMD proberen. Ik ben erg benieuwd hoe dat bevalt!
Voor de HTPC een thermaltake DH101 + IMON VFD + AB voor € 50 euro weten te scoren.
Mijn lol kan dus niet op dit pinksterweekend!
- AMD II x4 955 BE
Na drie generaties intel, maar eens AMD proberen. Ik ben erg benieuwd hoe dat bevalt!
Voor de HTPC een thermaltake DH101 + IMON VFD + AB voor € 50 euro weten te scoren.
Mijn lol kan dus niet op dit pinksterweekend!
[ Voor 13% gewijzigd door Lumics op 28-05-2009 15:02 ]
* GENETX geeft mcsluis een koekjeLumics schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:00:
Omdat ik een HTPC wilde bouwen. Had ik de mogelijkheid om of mijn gamepc (E8400 + 4GB + gigabyte ep45 ds3p) over te zetten naar een HTPC kast, en voor mijn gamepc nieuwe hardware te kopen. De andere mogelijkheid was om de E8400 in te blijven zetten als gamepc, en simpele meuk in de HTPC te schroeven.
- AMD II x4 955
Na drie generaties intel, maar eens AMD proberen
Welcome to the darkgreen side

Synoniem voor: Goede keuze, al zou ik nog wel een koeler erbij doen om hem lekker op te voeren
Omdat ik deze week teveel geld uit heb gegeven, is het budget er niet meer voor een koeler. Dus nog twee weken stock koeler en dan een andere.GENETX schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:03:
[...]
* GENETX geeft mcsluis een koekje
Welcome to the darkgreen side![]()
Synoniem voor: Goede keuze, al zou ik nog wel een koeler erbij doen om hem lekker op te voeren![]()
Nou vooruit, nog een koekje omdat je op de kruimels moet letten 
A.K.A. Niets op aan te merken
A.K.A. Niets op aan te merken
even voortbordurend op jou reactie op mijn post (Giordino in "[BBG Aanschaf] Mainstream en high-end ga...")
mijn idee Core i7 920 + gtx285 jouw idee PhII 955+XFX 4890 1ghz:
)
Wat betreft videokaart is die 4890 @ 1ghz zeker interesant.. nadeel van die XFX vind ik dat die een stock koeler heeft waar een MSI gtx285 superpipe OC dus stukken betere koeling heeft (als ik me goed herriner 36db bij een lichte oc waar die gtx285 oc van zotac, hoewel hoger geclocked ruim 50 db produceert). Zodra er 1ghz 4890's komen met een betere koeling zal dat de winnende kaart worden. Maar dat is dan ook weer afhankelijk van wat prijzen gaan doen.
Die XFX lijkt qua prijs te skyrocketen, sure staat ie in de pricewatch atm nog wel voor 240 als goedkooptse. maar by azerty (waar ik hem vandaan wil halen) staat ie al op 262. Kijk in de pricewatch bijv eens naar dat grijze balkje van gemiddelde prijs. Dan nog istie goedkoper dan 320 voor die MSI gtx285 Superpipe, maar het prijsverschil is dan al gereduceerd tot "slechts" 60 euro.
Alles met alles nog even afwachten wat er uitkomt qua videokaarten en wat ze qua prijzen gaan doen. Mischien jammer dat ik niet eergisteren besteld heb, anderzeids komt het me ook beter uit nog ff tot half juni te wachten qua andere uitgaven
mijn idee Core i7 920 + gtx285 jouw idee PhII 955+XFX 4890 1ghz:
Na wat wikken en wegen denk ik dat ik die 100 euro voor een Core i7 wel over heb. (qua proc reken ik nagenoeg geen verschil tussen 955BE en i7 920, moederbord is grofweg 100 eu duurder, geheugen ook wat mischien maar dan dus ook sneller geheuden en tripple channel) Zoals eerder gezegd komt het wel van pas bij het virtualiseren, encoden, maar vooraal ook bij mn studie informatica. Het lijkt me best interesant om de algoritmes die ik moet kennen te optimaliseren voor 8 threads (divide 'n conquer-The_Mask- schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 00:16:
[...]
Het is geen slechte PC maar hij is imo wel wat duur voor de prestaties die je krijgt.
Neem nu de videokaart die kost meer dan 300 euries en dat terwijl een HD 4890 OC die met 1GHz op de GPU, even snel is en soms zelfs sneller dan een standaard GTX285. En dat voor maar zo'n 220 euro uit m'n hoofd.
Dus is het de prijs waard om zo'n 100 euro meer te betalen voor dat kleine beetje extra.![]()
Wat betreft de CPU die kan veel sneller zijn dan bijvoorbeeld de AMD Phenom II 955, maar dan moet je wel de goede programma's draaien. De Intel Core i7 is niet voor niks eigenlijk een server CPU.

Wat betreft videokaart is die 4890 @ 1ghz zeker interesant.. nadeel van die XFX vind ik dat die een stock koeler heeft waar een MSI gtx285 superpipe OC dus stukken betere koeling heeft (als ik me goed herriner 36db bij een lichte oc waar die gtx285 oc van zotac, hoewel hoger geclocked ruim 50 db produceert). Zodra er 1ghz 4890's komen met een betere koeling zal dat de winnende kaart worden. Maar dat is dan ook weer afhankelijk van wat prijzen gaan doen.
Die XFX lijkt qua prijs te skyrocketen, sure staat ie in de pricewatch atm nog wel voor 240 als goedkooptse. maar by azerty (waar ik hem vandaan wil halen) staat ie al op 262. Kijk in de pricewatch bijv eens naar dat grijze balkje van gemiddelde prijs. Dan nog istie goedkoper dan 320 voor die MSI gtx285 Superpipe, maar het prijsverschil is dan al gereduceerd tot "slechts" 60 euro.
Alles met alles nog even afwachten wat er uitkomt qua videokaarten en wat ze qua prijzen gaan doen. Mischien jammer dat ik niet eergisteren besteld heb, anderzeids komt het me ook beter uit nog ff tot half juni te wachten qua andere uitgaven
Verwijderd
Is er bij iemand, via de "bekende kanalen" als iets bekend over de levering van de Saphire 4890 ATOMIC? dat lijkt me voor nu de ideale kaart namelijk
Toch maar gekozen voor een 32mb cache. En een ander moederbord omdat die wel op voorraad is.thewizard2006 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:57:
Asus M3A78 PRO AMD 780G, SATA2 RAID, VGA, GLAN
Maar hoe kan ik zien of hij de processor herkent? Want er staat bij dat je kans hebt dat de bios geupdate moet worden als er een triple core ingezet wordt. Word dat dan gedaan als ik hb gekozen voor "4launch hardware instalatie"?
Of is deze ook goed genoeg?
Asus M4N78 SE nForce 720D, SATA2 RAID, GLAN
[ Voor 6% gewijzigd door darkdesign op 28-05-2009 18:53 ]
+1Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:00:
Is er bij iemand, via de "bekende kanalen" als iets bekend over de levering van de Saphire 4890 ATOMIC? dat lijkt me voor nu de ideale kaart namelijk
maar danwel als het prijsverschil met gtx285 OC boven de 50 eu in het voordeel van die Saphire 4890 ATOMIC's zijn. Word dat verschil nogminder dan ga ik denk ik toch voor die paar euros voor die MSI superpipe OC. zeker dat daar ook nog wel wat ruimte om verder te clocken in zit.
Nu heb ik ook last van een erg warme broeikas-kamer waardoor die MSI gtx285 Superpipe OC interesanter is dan zotac's 285 OC die welliswaar standaard hoger geclocked is (waar je dus ook voor betaald) , maar wel richting de max van zijn potentieel gaat. Datlaatste geld denk ik ook voor die XFX 4890 @ 1ghz met stock koeler.
Verwijderd
Ik zou geen nForce 720 nemen. Maar gigabyte heeft nog wel meer borden dan die UD3 hoor....darkdesign schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:50:
[...]
Toch maar gekozen voor een 32mb cache. En een ander moederbord omdat die wel op voorraad is.
Asus M3A78 PRO AMD 780G, SATA2 RAID, VGA, GLAN
Maar hoe kan ik zien of hij de processor herkent? Want er staat bij dat je kans hebt dat de bios geupdate moet worden als er een triple core ingezet wordt. Word dat dan gedaan als ik hb gekozen voor "4launch hardware instalatie"?
Of is deze ook goed genoeg?
Asus M4N78 SE nForce 720D, SATA2 RAID, GLAN
Gigabyte GA-MA770-UD3 AMD 770, SATA2 RAID, GLANVerwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:17:
[...]
Ik zou geen nForce 720 nemen. Maar gigabyte heeft nog wel meer borden dan die UD3 hoor....
Ik vraag me alleen af of die processor gaat werken in deze.
Edit: Hmm ook UD3 zie ik net
[ Voor 4% gewijzigd door darkdesign op 28-05-2009 19:31 ]
Verwijderd
Of die werkt? Gewoon naar de website gaan en zoeken naar de lijst met suported cpu's...... De 770 is anders dan de 780G hoor.
[b][
Maar weer een mailtje gestuurd of ik hem nog voor de oude prijs kan krijgen, Ik hoop het voor ze, anders gaat het feest niet door

Denk het niet want hun moeten hem ook voor meer inkopen bij de leverancier, had je zelf eerder moeten zijn.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Ik hoop het vooral voor JOU indd, maar ben bang dat ook jij dan een dag te laat bent, zulke webshops werken toch met dagprijzen. Mocht het niet lukken dan raad ik ook jou aan nog even af te wachten.. Wil je dat niet dan nog is die xfx 4890 BE met zn 60 eu voordeel VANDAAG nog wel de betere keuze boven die MSI gtx285.motogp schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:51:
[...]
Ja idd lekker, gisteren een mailtje gestuurd naar azerty of ze de kaart die ik besteld heb konden veranderen in de XFX. Krijg ik vandaag een mailtje dat dat wel kon, maar nu dus wel voor de nieuwe prijs. Scheeld bijna 30 euro met gisteren..
Maar weer een mailtje gestuurd of ik hem nog voor de oude prijs kan krijgen, Ik hoop het voor ze, anders gaat het feest niet door
persoonlijk wacht ik liever nog even af
M'n maat heeft vandaag twee 4770's van XFX gehaald bij Computerland te Den Bosch.. ik vraag me nu echter iets af mbt PCI-e. Als slot één in CrossFire 8x is en slot twee is 16x, dan schakelen beide slots terug naar 8x, right? Dit heeft natuurlijk gevolgen voor de bandbreedte van de kaarten, maar hindert het de kaarten echt? Met andere woorden, zouden de 4770's tegen de limiet aan lopen?
Nee, het zijn trouwens ook PCIe 2.0 sloten dus dubbele bandbreedte als een PCIe 1.0a/1.1 slot. 
Tenminste als we het hebben over een mobo met een 790X chipset.
Tenminste als we het hebben over een mobo met een 790X chipset.
AMD Nieuwsdiscussie
The Mask is zo goed geweest je te antwoorden, maar deze vraag is al meerdere keren hier voorbij gekomen. We zijn met zijn allen nooit te beroerd om alle vragen te beantwoorden, maar de laatste pagina's worden er regelmatig oude koeien uit de sloot gehaald.Mike Post schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:05:
Dit heeft natuurlijk gevolgen voor de bandbreedte van de kaarten, maar hindert het de kaarten echt? Met andere woorden, zouden de 4770's tegen de limiet aan lopen?
Verzoek aan iedereen: gebruik ook hier de zoekfunctie en lees het topic door voor je post!
Excuse me if i'm wrong.. maar voor zover ik snap is zo'n 16x PCI-E slot voor een gtx 295 (wat dus ongeveer 2 videokaarten op 1 is), of een 4870x2 (zelfde verhaal).. Beide "videokaarten" (ookal zitten ze op 1 slot) hebben dus elks "8x" bandbreedte wat dan in totaal "16x" bandbreedte is op 1 slot.Mike Post schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:05:
M'n maat heeft vandaag twee 4770's van XFX gehaald bij Computerland te Den Bosch.. ik vraag me nu echter iets af mbt PCI-e. Als slot één in CrossFire 8x is en slot twee is 16x, dan schakelen beide slots terug naar 8x, right? Dit heeft natuurlijk gevolgen voor de bandbreedte van de kaarten, maar hindert het de kaarten echt? Met andere woorden, zouden de 4770's tegen de limiet aan lopen?
Maar als je een single gpu kaart in een 16x slot duwt gebruikt deze toch never nooit nietmeer dan"8x" bandbreedte. dus als je 2 single gpu's videokaarten in in een 16x en 8x slot duwt schakelen ze inderdaad "terug" naar 8x en 8x, maar het is niet dat die ene kaart in dat 16x slot uberhaupt die "overbodige" 8x bandbreedte KAN gebruiken.
Daarom hebben moederborden vaak maar 1 x16 slot. (2keer een 2xgpu kaart KAN wel met een mobo met 2 x16 sloten, maar heeft vaak geen zin omdat je dan teveel overhead hebt) en nog 1 of 2 8x sloten. zodat er uiteindelijk wel 1,2 of 3 single gpu kaarten in kunnen in either crossfire of SLI
Het zou voor mij idd erg jammer zijnGiordino schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:00:
[...]
Ik hoop het vooral voor JOU indd, maar ben bang dat ook jij dan een dag te laat bent, zulke webshops werken toch met dagprijzen. Mocht het niet lukken dan raad ik ook jou aan nog even af te wachten.. Wil je dat niet dan nog is die xfx 4890 BE met zn 60 eu voordeel VANDAAG nog wel de betere keuze boven die MSI gtx285.
persoonlijk wacht ik liever nog even af
Ik had in eerste instantie voor de normale 4890 gekozen maar was berijd om die 30 euro extra toch uit te geven.
Het is wel een order van 1100 euro.
Maarja wel zullen wel zien, zo niet heb ik gewoon pech
Mijn excuses, Ed. Ik had haast en heb eerlijk gezegd voordat ik postte snel even de laatste pagina's bekeken. Ik heb verschillende discussies/vragen over videokaarten gezien, maar niet over de PCI-e 8x/16x "issue". Ik heb er zo snel over heen gekeken denk ik. Bedankt, The Mask.Edmin schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:14:
[...]
The Mask is zo goed geweest je te antwoorden, maar deze vraag is al meerdere keren hier voorbij gekomen. We zijn met zijn allen nooit te beroerd om alle vragen te beantwoorden, maar de laatste pagina's worden er regelmatig oude koeien uit de sloot gehaald.
Verzoek aan iedereen: gebruik ook hier de zoekfunctie en lees het topic door voor je post!
Niet goed? Want daar wou ik er ook tweee van in RAID 0thewizard2006 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 14:57:
Dit heb ik als wens:
Cooler Master HAF932-KKN1-GP 129,-
Cooler Master Real Power M850 149,
Asus M4A79T Deluxe 179,-
AMD Phenom II X4 955 Black Edition 239,-
Scythe Mugen 2 SCMG-2000 (Retail) 35,-
2x OCZ 4 GB DDR3-1600 Kit (OCZ3RPR16004GK, Reaper HPC) 75,-
2x Western Digital WD1001FALS 1TB 99,-
2x XFX HD4890 Black Edition 249,-
LG GGW-H20LRB Blu-Ray 159,-
Totaal 1736,-
Duur maar wel stevig toch?
EDIT: Aangepast
[ Voor 56% gewijzigd door chim0 op 28-05-2009 20:54 ]
Jawel, de WD Caviar Black is een prima HDD. thewizard bedoelt echter te vragen waarom hij die niet gekozen heeft 
edit: @ Mike Post. np
edit: @ Mike Post. np
[ Voor 10% gewijzigd door Edmin op 28-05-2009 20:23 ]
ik denk niet dat azerty byzonder opkijkt voor een order van 1100 eu (hoewel ik begrijp dat het voor jou, en ieder ander individu, een rib uit je lijf kan zijn). je zou gelijk hebben als je daadwerkelijk de order op die dag dat het zoveel koste gedaan had.motogp schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:18:
[...]
Het zou voor mij idd erg jammer zijnmaar zou het wel heel netjes van ze vinden als ze het zouden doen. ik zie het hetzelfde alsof ik hem gisteren besteld heb. dus stel ik hem gewoon via de shop besteld dan kunnen ze de volgende dag toch ook niet in eens een nieuwe factuur sturen toch?
Ik had in eerste instantie voor de normale 4890 gekozen maar was berijd om die 30 euro extra toch uit te geven.
Het is wel een order van 1100 euro.
Maarja wel zullen wel zien, zo niet heb ik gewoon pech
Het verschil zit hem echt in dat je een dag later een mail verstuurde met verzoek tot weiziging.
Begrijp goed dat ook zij bij azerty de hele dag zitten te bellen voor de nieuwste prijzen. Zelfs voor hun was het zo dat ze gisteren/een dag eerder. goedkopere inkoopprijzen te horen kregen dan de dag erna.. Dus je moet maar rekenen dat zodra ze jouw mail lazen, uit gingen zoeken wat het zou kosten om dan ook daadwerkelijk NU te bestellen en zo tot die meerprijs kwamen.
gezien de stijging is het best mogelijk dat het morgen NOG duurder is.. then again zal dat zich volgende week wel stabaliseren en dan langzamer weer zakken.
hmm..
Daarbij vraag ik me wel af.. zal azerty (hun leverancier) die kaarten hebben uit de eerste batch van 100?. heb zo 123 ff niet de link naar dat bericht maar wat ik begreep zou XFX slechts 100 kaarten leveren voor alleen europa, de 2e batch, 2 weken later zou wereldwijd gaan.
vandaaruit gok ik dus dat die prijzen nog wel wat omhoog gan komende dagen. om over 2 a 1.5 week weer gestaag te dalen. (zo zie ik dat salland en coolprices.nl vandaag hun levertijden al geupped hebben naar 5/8 dagen)
Veel te zware (en dure) voeding.chimo schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:20:
[...]
Niet goed? Want daar wou ik er ook tweee van in RAID 0
Dit heb ik als wens:
Cooler Master HAF932-KKN1-GP 129,-
Cooler Master Real Power M 1000W 189,-
Asus M4A79T Deluxe 179,-
AMD Phenom II X4 955 Black Edition 239,-
Zalman CNPS9900 LED 55,-
OCZ 6 GB DDR3-1600 Tri-Kit Reaper 109,-
2x Western Digital WD1001FALS 1TB 99,-
2x XFX HD4890 Black Edition 249,-
LG GGW-H20LRB Blu-Ray 159,-
Totaal 1755,-
Duur maar wel stevig toch?
Erg duur mobo.
Dure en matig presterende CPU koeler.
6GB Tri-kit op een AM3 platform dat alleen dual channel ondersteunt?
Prijzen moet je niet naar kijken, ik koop altijd bij dezelfde winkel.Edmin schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:36:
[...]
Veel te zware (en dure) voeding.
Erg duur mobo.
Dure en matig presterende CPU koeler.
6GB Tri-kit op een AM3 platform dat alleen dual channel ondersteunt?
Voeding te zwaar? Waarom? Ik heb sowieso 4x 6 pins PCI-e nodig. Kan ook voor een 850 gaan maar meer vermogen is nooit verkeerd toch? Plus er kunnen later extra onderdelen bij komen, harde schijven bijv.
Bedankt voor je, dat bedoelen ze dus met "One DIMM per channel only"! Heb me rot gezocht naar wat ze daarmee bedoelen, het staat in alle manuals van moederborden. Dat is zonde zeg, daarmee valt dit hele plan in het water.
En volgens een review is die koeler goed, beter dan z'n voorganger de 9700.
EDIT: Dan wordt het geheugen deze 2x OCZ 4 GB DDR3-1600 Kit (OCZ3RPR16004GK, Reaper HPC) 75,-
[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 28-05-2009 20:51 ]
Dat is een keuze die je zelf moet maken. Ik zou het zonde geld vindenchimo schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:41:
[...]
Prijzen moet je niet naar kijken, ik koop altijd bij dezelfde winkel.
Dit systeem kan in principe door een M620 gedraaid worden onder load, met OC. Bovendien worden er molex -> PCI-e verloopjes waarschijnlijk bij je graka geleverd. Goede alternatieven voor je voeding zal ik zometeen eens posten.Voeding te zwaar? Waarom? Ik heb sowieso 4x 6 pins PCI-e nodig. Kan ook voor een 850 gaan maar meer vermogen is nooit verkeerd toch? Plus er kunnen later extra onderdelen bij komen, harde schijven bijv.
Je moet op zoek naar 4GB 1333MHz CL7 geheugen.Bedankt voor je, dat bedoelen ze dus met "One DIMM per channel only"! Heb me rot gezocht naar wat ze daarmee bedoelen, het staat in alle manuals van moederborden. Dat is zonde zeg, daarmee valt dit hele plan in het water.
En dat was ook al geen hoogvlieger. De Mugen2 schopt de Zalman zijn billen en kost ruim ~€20 minder. Zit alleen geen kek ledje op.En volgens een review is die koeler goed, beter dan z'n voorganger de 9700.
Vast wel beter de 9700 was ook slecht imo.chimo schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:41:
En volgens een review is die koeler goed, beter dan z'n voorganger de 9700.
Voeding is idd dikke overkill en veel te duur en als geld niet uitmaakt had ik beter merk voeding genomen.
AMD Nieuwsdiscussie
Check nog eens, heb het aangepast.
Waarom ander merk voeding? Heb bijzonder goede ervaring met CM voedingen.
En waarom 1333MHz geheugen? Die Reaper is trouwens ook CL7 maar dan 1600MHz
Waarom ander merk voeding? Heb bijzonder goede ervaring met CM voedingen.
En waarom 1333MHz geheugen? Die Reaper is trouwens ook CL7 maar dan 1600MHz
Die 1100 verdien ik helaas niet elke week neeGiordino schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:33:
[...]
ik denk niet dat azerty byzonder opkijkt voor een order van 1100 eu (hoewel ik begrijp dat het voor jou, en ieder ander individu, een rib uit je lijf kan zijn). je zou gelijk hebben als je daadwerkelijk de order op die dag dat het zoveel koste gedaan had.
Het verschil zit hem echt in dat je een dag later een mail verstuurde met verzoek tot weiziging.
Begrijp goed dat ook zij bij azerty de hele dag zitten te bellen voor de nieuwste prijzen. Zelfs voor hun was het zo dat ze gisteren/een dag eerder. goedkopere inkoopprijzen te horen kregen dan de dag erna.. Dus je moet maar rekenen dat zodra ze jouw mail lazen, uit gingen zoeken wat het zou kosten om dan ook daadwerkelijk NU te bestellen en zo tot die meerprijs kwamen.
Maar had ik direct (gisteren dus) voor die kaart gekozen haden zij hem vandaag dus ook duurder moeten inkopen, want ze haden hem niet op voorraad..(levertijd 2a3 dagen).
Maarja zoals ik al zij we zullen wel zien, heb immer nog geen bericht terug dus we lopen misschien wel een beetje op de zaken voorruit

Doen ze het wel

Doen ze het niet

Laten we maar weer ONtopic gaan,
reviews: Twee HD 4890's in CrossFire versus de GTX295
Hier kun je lezen wat een systeem met 2 HD4890's en een i7 920 OC verbruikt....600W tijdens Furmark en 500W tijdens andere benchmarks.
Als je voor het idee toch iets meer power wilt, zijn hier wat opties:
De laatste heeft mijn voorkeur, maar is moeilijk te krijgen.
Hier kun je lezen wat een systeem met 2 HD4890's en een i7 920 OC verbruikt....600W tijdens Furmark en 500W tijdens andere benchmarks.
1 | Cooler Master Real Power M700 | € 94,90 | € 94,90 |
1 | Corsair TX750W | € 103,91 | € 103,91 |
1 | OCZ ModXStream Pro 700W | € 80,31 | € 80,31 |
1 | Silverstone Strider 700W | € 96,68 | € 96,68 |
[ Voor 7% gewijzigd door Edmin op 28-05-2009 21:09 ]
Ik had zelf dit:chimo schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 20:55:
Check nog eens, heb het aangepast.
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 215,95 | € 215,95 |
1 | Cooler Master Scout Zwart | € 80,68 | € 80,68 |
1 | Corsair TX750W | € 103,91 | € 103,91 |
1 | Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P | € 148,- | € 148,- |
2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 55,43 | € 110,86 |
1 | LG GGW-H20L | € 154,50 | € 154,50 |
1 | Samsung SH-S223Q | € 20,54 | € 20,54 |
2 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 70,90 | € 141,80 |
1 | Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 | € 32,24 | € 32,24 |
2 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | € 239,95 | € 479,90 |
Importeren | Totaal | € 1.488,38 |
Lijkt er wel wat op.
Zijn wel leuk, maar zijn echt veel betere en die 1000 Watt was gewoon dikke overkill. Zonder overklokken moet het ook wel met een 600 Watt voeding gaan.Waarom ander merk voeding? Heb bijzonder goede ervaring met CM voedingen.
Omdat het snelheids verschil niet merkbaar is. Alleen meetbaar met bijvoorbeeld SuperPi.En waarom 1333MHz geheugen? Die Reaper is trouwens ook CL7 maar dan 1600MHz
AMD Nieuwsdiscussie
De Silverstone Strider's en hoog wattage CoolerMaster Real Power Pro worden alle twee gemaakt door Enhance.Edmin schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:06:
# Product Prijs Subtotaal 1 Cooler Master Real Power M700 € 94,90 € 94,90 1 Silverstone Strider 700W € 96,68 € 96,68
Mijn voorkeur gaat uit naar de Corsair want dat is een Seasonic of CWT.

[ Voor 3% gewijzigd door -The_Mask- op 28-05-2009 22:17 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Ik verzin het niet zelf
:
http://www.tomshardware.c...view,review-31381-24.html
In die test zit ook een M500.
De Corsair is ook erg goed:
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3445&p=9
http://icrontic.com/articles/corsair_tx750_review/4
http://www.hardwarecanuck...ower-supply-review-6.html
http://www.techwarelabs.c...rsair-tx750/index_3.shtml
http://www.phoronix.com/s...ge=article&item=926&num=4
en de lijst gaat door...
Jammergenoeg geen cablemanagement en ik begrijp dat de TX itt de HX serie niet van Seasonic komt, maar van Channel Well Tech.
http://www.tomshardware.c...view,review-31381-24.html
In die test zit ook een M500.
De Corsair is ook erg goed:
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3445&p=9
http://icrontic.com/articles/corsair_tx750_review/4
http://www.hardwarecanuck...ower-supply-review-6.html
http://www.techwarelabs.c...rsair-tx750/index_3.shtml
http://www.phoronix.com/s...ge=article&item=926&num=4
en de lijst gaat door...
Jammergenoeg geen cablemanagement en ik begrijp dat de TX itt de HX serie niet van Seasonic komt, maar van Channel Well Tech.
[ Voor 91% gewijzigd door Edmin op 28-05-2009 21:44 ]
Interesant, vertel eens? ik had zelf de CM 700watt silent pro in gedachten. Beetje naief gekozen voor "omdat zo mooi bij die CM690 kast past. Waarom toch liever die corsair 750?-The_Mask- schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:14:
[...]
Mijn voorkeur gaat uit naar de Corsair want dat is een Seasonic.![]()
![]()
Meerdere reden ook persoonlijke voorkeur trouwens. 
Maar de Silent Pro series zijn beter dan de RealPower Pro series imo.
Maar de Silent Pro series zijn beter dan de RealPower Pro series imo.
Ik weet dat sommigen voedingen van Corsair idd worden gemaakt door CWT maar hoe weet jij dat dat de HX serie is? Bron, lijkt me leuk om te weten.Edmin schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:31:
[ Voor 60% gewijzigd door -The_Mask- op 28-05-2009 21:56 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Silent Pro 700 is ook erg prettig:
http://www.overclock3d.ne...nt_pro_700w_modular_psu/5
http://tech-reviews.co.uk...s/showdoc.aspx?i=3402&p=9
en nog eens..
Punt is dat al deze voedingen goed zijn, maar het is helaas moeilijk om onderlinge vergelijkingen te vinden, ook omdat in de USA een aantal merken op de schappen liggen die we hier niet kennen.
edit:
Nee, de TX serie is van HWT... de HX van Seasonic. Ik zoek het even op.
edit2:
edit3:
http://www.overclock3d.ne...nt_pro_700w_modular_psu/5
http://tech-reviews.co.uk...s/showdoc.aspx?i=3402&p=9
en nog eens..
Punt is dat al deze voedingen goed zijn, maar het is helaas moeilijk om onderlinge vergelijkingen te vinden, ook omdat in de USA een aantal merken op de schappen liggen die we hier niet kennen.
edit:
Nee, de TX serie is van HWT... de HX van Seasonic. Ik zoek het even op.
edit2:
http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=3445&p=1Corsair power supplies come from two different ODMs, Seasonic and Channel Well (CWT). Both are very good manufacturers for high-end products, but Seasonic tends to be a more conservative company that doesn't want to grow their business too fast whereas CWT is kind of the opposite and is interested in selling a large number of power supplies through many different companies. Corsair blurs the boundaries between these ODMs, letting the two manufacturers produce different wattages for the same series.
edit3:
http://www.hardwarecanuck...-power-supply-review.htmlSome of you may be wondering if the move away from Seasonic as an OEM for the TX750 is a wise thing to do. Considering the high quality we are seeing with the current crop of Channel Well built power supplies, I would say that Corsair made a good decision. On the other hand, they have not completely ditched Seasonic since the HX-series continues to be built by them along with the VX450 and TX650. The VX550 as well as the TX750 are made by Channel Well (CWT).
[ Voor 122% gewijzigd door Edmin op 28-05-2009 22:09 ]
Als nieuwkomer hier, dit topic maar eens doorgeworsteld en onderstaand systeem samengesteld. Omdat ik een redelijke leek ben, graag advies.
Eisen:
- komende jaren vooruit kunnen
- downloaden van muziek, films etc.
- af en toe gamen (voorkeur voor racegames)
- Office, Sketchup, Photoshop etc.
Kan ik onderstaand systeem zonder problemen bestellen? De graka is niet leverbaar dus eerst even de onboard gebruiken totdat ie weer in de winkel licht. Wil het complete systeem bij Azerty bestellen omdat ik het dan kan afhalen. Of ik het moet laten monteren of zelf moet doen ben ik nog niet uit. Nooit eerder gedaan dus of het aan te bevelen is die 60 euro uit te sparen.......
Heb een 22 inch scherm gekozen. Heb nu een 17 inch tft van Samsung. Is een 22 inch echt zinvol of zouden jullie dit geen prioriteit geven?
Eisen:
Kan ik onderstaand systeem zonder problemen bestellen? De graka is niet leverbaar dus eerst even de onboard gebruiken totdat ie weer in de winkel licht. Wil het complete systeem bij Azerty bestellen omdat ik het dan kan afhalen. Of ik het moet laten monteren of zelf moet doen ben ik nog niet uit. Nooit eerder gedaan dus of het aan te bevelen is die 60 euro uit te sparen.......
Heb een 22 inch scherm gekozen. Heb nu een 17 inch tft van Samsung. Is een 22 inch echt zinvol of zouden jullie dit geen prioriteit geven?
1 | AMD Phenom II X3 720 Black Edition | € 119,50 | € 119,50 |
1 | Club3D HD 4770 512MB GDDR5 | € 79,57 | € 79,57 |
1 | Cooler Master Elite 334 Zwart | € 29,99 | € 29,99 |
1 | Cooler Master Real Power M520 | € 61,90 | € 61,90 |
1 | Gigabyte GA-MA78GM-UD2H | € 68,26 | € 68,26 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G | € 42,49 | € 42,49 |
1 | Samsung SH-S223F | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 70,90 | € 70,90 |
1 | Samsung Syncmaster T220 | € 165,- | € 165,- |
Importeren | Totaal | € 655,11 |
Mooi systeem zelf zou ik alleen een scherm nemen met een hoge pixel dichtheid. Dus een 20 inch scherm inplaats van 22 inch en dan wel met dezelfde resolutie.
Bespaart ruimte en scheeft scherper beeld en toch past er evenveel op.
Voeding zou ook wel wat lichter kunnen trouwens.
AMD Nieuwsdiscussie
Kan allemaal met dit systeem.Civic09 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:19:
Als nieuwkomer hier, dit topic maar eens doorgeworsteld en onderstaand systeem samengesteld. Omdat ik een redelijke leek ben, graag advies.
Eisen:
JaKan ik onderstaand systeem zonder problemen bestellen?
€60 is een hoop geld. Ik zou het lekker zelf doen. Leer je ook nog eens wat van en als je je een beetje gedraagd, kan er niets fout gaan.De graka is niet leverbaar dus eerst even de onboard gebruiken totdat ie weer in de winkel licht. Wil het complete systeem bij Azerty bestellen omdat ik het dan kan afhalen. Of ik het moet laten monteren of zelf moet doen ben ik nog niet uit. Nooit eerder gedaan dus of het aan te bevelen is die 60 euro uit te sparen.......
Dat is een postzegel.Heb een 22 inch scherm gekozen. Heb nu een 17 inch tft van Samsung. Is een 22 inch echt zinvol of zouden jullie dit geen prioriteit geven?
Neem die 22"; het voegt zo ontzettend veel toe aan je race-ervaring...
Voeding zou idd ook een VX400 kunnen zijn.-The_Mask- schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:27:
Mooi systeem zelf zou ik alleen een scherm nemen met een hoge pixel dichtheid. Dus een 20 inch scherm inplaats van 22 inch en dan wel met dezelfde resolutie.
Ik ben het niet echt eens met de opmerking over het scherm. Ik zit behoorlijk dicht op mijn 24" (bijna gelijke dotpitch) en merk geen fluit van een gebrek aan scherpte. Het grotere scherm vind ik juist fijn (bioscoopgevoel).
Civic09, ga eens naar een scherm kijken op je bureau-afstand om te kijken of het bevalt!
[ Voor 23% gewijzigd door Edmin op 28-05-2009 22:32 ]
Verwijderd
hmm welke voeding zou je voor dit moeten gebruiken ? XFX HD4890 Black Edition (Retail, 2x DVI, TV-Out)
Bedankt voor de reacties!
Dus de Corsair VX400 W zou ook goed kunnen, scheelt toch weer wat qua prijs. Zal morgen eens wat schermen bekijken. Heb nu 17inch en dat is net wat aan de kleine kant. Misschien is 20 inch wel voldoende hoor maar wil niet weer dezelfde fout maken door een te klein scherm te nemen.
Een goed compromis voor de 4770 is er niet echt he? Een 4890, is deze nog een flink stuk krachtiger of is dat het prijsverschil niet waard en moet ik gewoon even geduld hebben?
Dus de Corsair VX400 W zou ook goed kunnen, scheelt toch weer wat qua prijs. Zal morgen eens wat schermen bekijken. Heb nu 17inch en dat is net wat aan de kleine kant. Misschien is 20 inch wel voldoende hoor maar wil niet weer dezelfde fout maken door een te klein scherm te nemen.
Een goed compromis voor de 4770 is er niet echt he? Een 4890, is deze nog een flink stuk krachtiger of is dat het prijsverschil niet waard en moet ik gewoon even geduld hebben?
reviews: Radeon HD 4890: AMD's opgevoerde HD 4870 getestVerwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:47:
hmm welke voeding zou je voor dit moeten gebruiken ? XFX HD4890 Black Edition (Retail, 2x DVI, TV-Out)
Hier zie je dat het met een goede 400W al kan. De meeste mensen houden echter van een beetje headroom en zullen voor een 500W gaan, als de M520.
Er staat scherper, niet dat een 22 inch niet scherp is.Edmin schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:28:
Ik ben het niet echt eens met de opmerking over het scherm.
Ik had eerst een 22 inch scherm met 16:10 verhouding nu een 22 inch scherm met 16:9 verhouding, dus de breedte van een 24 inch scherm, is me toch wel wat te breed. Als ik dat had geweten had ik een beter 20 inch scherm gekocht vind dat wel groot genoeg.Ik zit behoorlijk dicht op mijn 24" (bijna gelijke dotpitch) en merk geen fluit van een gebrek aan scherpte. Het grotere scherm vind ik juist fijn (bioscoopgevoel).
Ik zei trouwens ook wat ik had gedaan niet dat het beter was.
Geen idee wat is de rest van de PC jij veranderd elke dag.Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:47:
AMD Nieuwsdiscussie
Dat was ook mijn gedachte toen ik mijn 19" wilde vervangen. Ik wilde eigenlijk een 22" kopen, maar ben toch voor de 24" gegaan, omdat ik het niet over een jaar te klein wilde vinden.Civic09 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:51:
Misschien is 20 inch wel voldoende hoor maar wil niet weer dezelfde fout maken door een te klein scherm te nemen.
AMD heeft een prijsverlaging van de 4850 aangekondigd, maar die is nog niet doorgevoerd in de lokale verkoopkanalen. Verder is er inderdaad geen echt alternatief. De 4770 is ernstig sterk in dat segment.Een goed compromis voor de 4770 is er niet echt he? Een 4890, is deze nog een flink stuk krachtiger of is dat het prijsverschil niet waard en moet ik gewoon even geduld hebben?
Daarom adviseer ik Civic09 ook om zelf eens naar een scherm te gaan kijken (IRL), om de afmeteing te bekijken, tuttebel-The_Mask- schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 22:59:
Ik zei trouwens ook wat ik had gedaan niet dat het beter was.
Zo beter?-The_Mask- schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:02:
Wil jij voortaan even je bericht editten in plaats van onnodig kicken van het topic.
Ik moet aan mijn postcount werken, anders nemen ze mijn rode kleurtje af...
[ Voor 33% gewijzigd door Edmin op 28-05-2009 23:05 ]
Wil jij voortaan even je bericht editten in plaats van onnodig kicken van het topic.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
lol alleen vid card rest blijft het zelfde vroeg me eigen alleen af want die kloksneheid enzo is wel bruut
van de XFX HD4890 Black Edition (Retail, 2x DVI, TV-Out)
Zou dan voor een voeding van zo'n 500 Watt gaan.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
was gewoon benieuwd heb all 2 x hd 4770 met cf brug besteld bij alternate ga morgen ophalen
Met CrossFire brug? Die zit als het goed is bij elke ATi kaart.
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
heb het na gevraagt en die gast zei van niet lol
vraag het morgen avond wel als ik er ben
als het er al bij zit dan hoef ik ook geen 9 euro te spenderen
vraag het morgen avond wel als ik er ben
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2009 23:26 ]
Die zit er zeker bij. Ik kreeg zelf een 2 en 3 CF kabel erbij!Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 23:24:
heb het na gevraagt en die gast zei van niet lol
vraag het morgen avond wel als ik er benals het er al bij zit dan hoef ik ook geen 9 euro te spenderen
LEUGENS: Triple CF gaat natuurlijk via 2 x 2 kabels
Ik was abuis met de triple SLI connectors!
Maar er zit sws bij elke ATI kaart een CF kabel
[ Voor 19% gewijzigd door Matis op 28-05-2009 23:29 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Verwijderd
lol bij alternate 83,19 gister waren ze nog 99 euro
Sapphire HD4770 (Retail, TV-Out, 2x DVI, CrossFireX)
Je haalt ze morgen toch pas op? 
Ik zie het trouwens niet staan.
Ik zie het trouwens niet staan.
[ Voor 35% gewijzigd door -The_Mask- op 28-05-2009 23:50 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Dat is idd ook een mooie setup. Toen ik bij Mycom werkte, verkochten we zowel Corsair als CM en die Corsair voedingen hadden toch vaak gekke trekjes, startten niet op of vielen uit, of voltages waren niet stabiel en we hadden goede TD'ers met ervaring, weten wel waar ze het over hebben. CM daarintegen waren veel stabieler. Maar goed dat was "onze" ervaring! Ik heb dus hun advies opgevolgd en een CM voeding gekocht maar ongetwijfeld dat er betere voedingen zijn. Ten tweede vind ik het mooi als je hetzelfde merk kast en voeding hebt.-The_Mask- schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 21:06:
[...]
Ik had zelf dit:
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition € 215,95 € 215,95 1 Cooler Master Scout Zwart € 80,68 € 80,68 1 Corsair TX750W € 103,91 € 103,91 1 Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P € 148,- € 148,- 2 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 55,43 € 110,86 1 LG GGW-H20L € 154,50 € 154,50 1 Samsung SH-S223Q € 20,54 € 20,54 2 Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 70,90 € 141,80 1 Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 € 32,24 € 32,24 2 XFX Radeon HD 4890 Black Edition € 239,95 € 479,90 Importeren Totaal € 1.488,38
Lijkt er wel wat op.
[...]
Zijn wel leuk, maar zijn echt veel betere en die 1000 Watt was gewoon dikke overkill. Zonder overklokken moet het ook wel met een 600 Watt voeding gaan.
[...]
Omdat het snelheids verschil niet merkbaar is. Alleen meetbaar met bijvoorbeeld SuperPi.
Anyway, momenteel heb ik een CM SilentPro 700W op zich super voeding maar 2x 6 pins PCI-e en ik wil er toch eentje met 4x
OK, misschien is 1000W overkill, misschien toch maar een 850 ofzo.
Het geheugen wilde ik ook wat beter omdat ik nu ook Kingston Valueram heb maar wil toch een beetje gaan overklokken enzo.
Ja, ik vind je setup mooi alleen die links zijn puur ter informatie neem ik aan? Neem aan dat je niet zo gaat bestellen, alles los bij 10 verschillende winkels?
Iemand al enig nieuws wanneer de 4770 weer goed beschikbaar komen bij de webshops? Zie ze overal met rode vrachtwagentjes staan. Heb het idee dat ze de kaarten puur in het assortiment hebben staan om klanten te lokken want dit is nu al meerdere weken hetzelfde beeld.
Komen er uberhaupt wel kaarten binnen.
Dan bedoel ik bijv de Club 3d van 80-85 euro. Bij alternate staan er wel kaarten voor 100 euro maar dat vind ik te duur (wil CF draaien). En dat scheelt je gelijk 30-40 euro.
En ja ik heb het artikel gelezen dat ze een slechte yield hebben
Komen er uberhaupt wel kaarten binnen.
Dan bedoel ik bijv de Club 3d van 80-85 euro. Bij alternate staan er wel kaarten voor 100 euro maar dat vind ik te duur (wil CF draaien). En dat scheelt je gelijk 30-40 euro.
En ja ik heb het artikel gelezen dat ze een slechte yield hebben
[ Voor 19% gewijzigd door thewizard2006 op 29-05-2009 08:01 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Het lijkt mij niet dat jullie een osciliscoop aan de voedingen hangen om te kijken of de voltages wel stabiel zijn (met een multimeter is dat normaal gesproken niet te meten), al kan ik niet stabiele voltages mij niet voorstellen zelfs Sweex, Qtec, Trust en X-Gear hebben stabiele voltages. Ze ontploffen alleen als je ze vol belast. De rest kan natuurlijk wel, anderen zullen wellicht andere ervaringen hebben.chimo schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 00:58:
[...]
Dat is idd ook een mooie setup. Toen ik bij Mycom werkte, verkochten we zowel Corsair als CM en die Corsair voedingen hadden toch vaak gekke trekjes, startten niet op of vielen uit, of voltages waren niet stabiel en we hadden goede TD'ers met ervaring, weten wel waar ze het over hebben. CM daarintegen waren veel stabieler. Maar goed dat was "onze" ervaring! Ik heb dus hun advies opgevolgd en een CM voeding gekocht maar ongetwijfeld dat er betere voedingen zijn. Ten tweede vind ik het mooi als je hetzelfde merk kast en voeding hebt.
Vooral veel oude CoolerMaster voeding waren imo crap, tegenwoordig zijn ze al veel beter.
Als je niet gaat overklokken heb je genoeg aan een 600 Watt voeding, dus wel overklokken is een 750 Watt voeding ook meer dan genoeg en die hebben ook 4 keer een 6/8 pins PCIe connector.Anyway, momenteel heb ik een CM SilentPro 700W op zich super voeding maar 2x 6 pins PCI-e en ik wil er toch eentje met 4x
OK, misschien is 1000W overkill, misschien toch maar een 850 ofzo.
Daar heb je geen sneller geheugen voor nodig. Dat is gewoon een kwestie van multiplier verhogen en voor de rest veranderd er niks.Het geheugen wilde ik ook wat beter omdat ik nu ook Kingston Valueram heb maar wil toch een beetje gaan overklokken enzo.
Nee want dan worden de verzendkosten extreem hoog.Ja, ik vind je setup mooi alleen die links zijn puur ter informatie neem ik aan? Neem aan dat je niet zo gaat bestellen, alles los bij 10 verschillende winkels?
Als je op importeren drukt en je scrolt dan iets naar onder zie je welke winkels wat kunnen leveren en welke winkel alles kan leveren.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik zeg het nog maar een keer: verlopjes molex -> PCI-e! Dan heb je helemaal geen 4 connectors nodig.chimo schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 00:58:
Anyway, momenteel heb ik een CM SilentPro 700W op zich super voeding maar 2x 6 pins PCI-e en ik wil er toch eentje met 4x
De reviews laten zien dat het inclusief OC met 600W kan. Een 700W is al met marge om jezelf gerust te stellen. Waarom dan toch aan een (alweer veel te zware) 850W blijven hangen?OK, misschien is 1000W overkill, misschien toch maar een 850 ofzo.
Ook met KVR kan je prima OC'en, afhankelijk van de specs.Het geheugen wilde ik ook wat beter omdat ik nu ook Kingston Valueram heb maar wil toch een beetje gaan overklokken enzo.
* Edmin vraagt zich soms af of mensen wel op andere gedachten gebracht willen worden.
Ok ok, de de boodschap is duidelijk. 
Het klinkt overdreven maar ik heb altijd gevoelsmatig als je toch high-end gaat, dat alles high-end moet, ook al is het overkill. Dat siert het systeem en staat netter, vind ik. Nu heb je een mooie processor, BE, maar wel weer Value geheugen en een voeding waar je met verloopstekkertjes moet werken voor de videokaarten ipv dat het rechtstreeks aan de voeding kan. Dat soort dingetjes, snap je wat ik bedoel?
Anyway, het is nog lang niet zover dus je eindeloos doorgaan met wat wel en wat niet.
BTW: Een i7 systeem met Nvidia is aantrekkelijker qua prestaties maar financieel gaat het een beetje te ver. Wat ik bedoelde met niet naar pijzen kijken, was bij die winkel. Ik koop het toch daar. Niet omdat ik eindeloos geld heb, want dat heb ik niet.
Het klinkt overdreven maar ik heb altijd gevoelsmatig als je toch high-end gaat, dat alles high-end moet, ook al is het overkill. Dat siert het systeem en staat netter, vind ik. Nu heb je een mooie processor, BE, maar wel weer Value geheugen en een voeding waar je met verloopstekkertjes moet werken voor de videokaarten ipv dat het rechtstreeks aan de voeding kan. Dat soort dingetjes, snap je wat ik bedoel?
Anyway, het is nog lang niet zover dus je eindeloos doorgaan met wat wel en wat niet.
BTW: Een i7 systeem met Nvidia is aantrekkelijker qua prestaties maar financieel gaat het een beetje te ver. Wat ik bedoelde met niet naar pijzen kijken, was bij die winkel. Ik koop het toch daar. Niet omdat ik eindeloos geld heb, want dat heb ik niet.
Gevoel is een emotie en dus niet rationeel.chimo schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:36:
Ok ok, de de boodschap is duidelijk.
Als Kingston op hetzelfde DIMM'etje een sticker met ULTRA had geplakt ipv VALUE, dan had je er al anders over gedacht.
Een i7 wellicht wel, maar ik denk niet dat NVidia een antwoord heeft op 2 HD4890's op 1GHz in CF heeft.Anyway, het is nog lang niet zover dus je eindeloos doorgaan met wat wel en wat niet.
nieuws: Asus voorziet aangepaste GTX295 van betere gpu's en 4GB geheugenEdmin schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:42:
Een i7 wellicht wel, maar ik denk niet dat NVidia een antwoord heeft op 2 HD4890's op 1GHz in CF heeft.
2 hiervan of te wel 4 keer een GTX285.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik ga niet af op een stickertje hoorEdmin schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:42:
[...]
Gevoel is een emotie en dus niet rationeel.
Als Kingston op hetzelfde DIMM'etje een sticker met ULTRA had geplakt ipv VALUE, dan had je er al anders over gedacht.
[...]
Een i7 wellicht wel, maar ik denk niet dat NVidia een antwoord heeft op 2 HD4890's op 1GHz in CF heeft.
Heb er geen ervaring mee maar 2x GTX295 tegen 2x 4890? Ik weet het nog zo net niet maar ik heb een donkerbruin vermoeden

4x HD 4870X2, of werkt dat niet? (kan niets vinden helaas)-The_Mask- schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 09:45:
[...]
nieuws: Asus voorziet aangepaste GTX295 van betere gpu's en 4GB geheugen
2 hiervan of te wel 4 keer een GTX285.
[ Voor 3% gewijzigd door GENETX op 29-05-2009 09:56 ]
QuadCF, anyone?
Maar goed. Je verliest efficientie door mindere scaling bij meer dan 2 GPU's. Die opties zijn dus eigenlijk allemaal compleet nutteloos.
Maar goed. Je verliest efficientie door mindere scaling bij meer dan 2 GPU's. Die opties zijn dus eigenlijk allemaal compleet nutteloos.
Maar even wat naar [BBG Aanschaf] Workstation: 3d-systeem mei 2009 verplaatst
Ik heb hier een weekje terug de vraag gesteld over watvoor systeem bij mijn wensen past. Ik heb inmiddels een systeem samengesteld bij alternate (lekker eenvoudig alles bij 1 winkel bestellen
). Dit is het uiteindelijk geworden:
en idd er mist nog wat
Namelijk de cpu koeler, ik zie dat de mugen erg goed scoort hier maar ik weet niet of deze in de kast past met 2 HD4770s in crossfire.
Weet iemand of dit kan? En zijn er nog dingen verder op aan te merken? Ik vraag me af of het geheugen niet wat beter kan, bijvoorbeeld een OCZ setje. Ik zie ook veel 6gb setjes staan op alternate, is dit sneller?
1 | Antec Nine Hundred Zwart | € 89,95 | € 89,95 |
1 | Cooler Master Real Power M620 | € 78,94 | € 78,94 |
1 | Gigabyte GA-MA790XT-UD4P | € 110,- | € 110,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 55,43 | € 55,43 |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 70,90 | € 70,90 |
2 | Sapphire HD 4770 512MB GDDR5 PCI-E | € 87,14 | € 174,28 |
Importeren | Totaal | € 699,- |
en idd er mist nog wat
Weet iemand of dit kan? En zijn er nog dingen verder op aan te merken? Ik vraag me af of het geheugen niet wat beter kan, bijvoorbeeld een OCZ setje. Ik zie ook veel 6gb setjes staan op alternate, is dit sneller?
* GENETX doet een illegale schop omhoog
Zo te zien is iemand me net voor met een legale reden om het topic omhoog te schoppen 
Update omtrent de HD 4770
nieuws: Powercolor stelt HD 4730 officieel voor
AMD heeft blijkbaar moeite met de yields. Iets dat al eerder gespeculeerd was hier. In plaats daarvan gaat AMD gewoon lekker de prijs van de HD 4850 verlagen zodat dat een waardig alternatieve deal is.
AMD heeft blijkbaar moeite met de yields. Iets dat al eerder gespeculeerd was hier. In plaats daarvan gaat AMD gewoon lekker de prijs van de HD 4850 verlagen zodat dat een waardig alternatieve deal is.
Ik weet zo niet waarom niet eigenlijk, maar ik heb er ook weinig ervaring mee.Proqzor schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:21:
en idd er mist nog watNamelijk de cpu koeler, ik zie dat de mugen erg goed scoort hier maar ik weet niet of deze in de kast past met 2 HD4770s in crossfire.
6GB is bedoeld voor de tripple channel voor de Core i7. 4GB is goed genoeg.Weet iemand of dit kan? En zijn er nog dingen verder op aan te merken? Ik vraag me af of het geheugen niet wat beter kan, bijvoorbeeld een OCZ setje. Ik zie ook veel 6gb setjes staan op alternate, is dit sneller?
[ Voor 48% gewijzigd door GENETX op 29-05-2009 13:24 ]
hmm is het dan misschien niet handig om even te wachten en 2x de 4850 in crossfire te gooien? of zie ik nu iets over het hoofd?GENETX schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:21:
* GENETX doet een illegale schop omhoogZo te zien is iemand me net voor met een legale reden om het topic omhoog te schoppen
EnergieverbruikProqzor schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:24:
[...]
hmm is het dan misschien niet handig om even te wachten en 2x de 4850 in crossfire te gooien? of zie ik nu iets over het hoofd?
Sowieso is de HD 4890 (enkele kaart) ook een goede optie.
mwa waar kijk je dan naar wat betreft energieverbruik? 20 euro op jaarbasis?GENETX schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:25:
[...]
Energieverbruik
Sowieso is de HD 4890 (enkele kaart) ook een goede optie.
Ja dat is ook een goeie optie, heb ik ook aan gedacht en dan met name met betrekking tot upgrades. Als je nu 1 4890 koopt dan kan je over een jaartje of 1,5 altijd nog een kopen en deze in crossfire zetten. De cpu trekt het bij spellen meestal wel alleen gpu wordt wat minder. Of heb ik het mis?
Hallo tweakers,
Ik ben van plan naast mijn laptop een pc te kopen voor games. Randapperatuur is niet nodig. Ik ga vooral voor prestaties / prijs in plaats van enkel prestaties. Ik game op een res. van 1680x1050, toch wil ik wel de weg naar een hogere vrij houden. Ik speel vooral WoW, maar heb het wel graag als ik toch ook de wat nieuwere games kan doen, met een mooi beeld. Ook ben ik niet bang voor een OC'tje.
Daarbij heb ik dit samengesteld:
Heb gekozen voor de 4890 omdat de 4770 CF niet goed leverbaar is. Ik heb begrepen dat een 520 watt voeding genoeg is voor mijn setup. Is er nog wat op dit systeem aan te merken?
Ik ben van plan naast mijn laptop een pc te kopen voor games. Randapperatuur is niet nodig. Ik ga vooral voor prestaties / prijs in plaats van enkel prestaties. Ik game op een res. van 1680x1050, toch wil ik wel de weg naar een hogere vrij houden. Ik speel vooral WoW, maar heb het wel graag als ik toch ook de wat nieuwere games kan doen, met een mooi beeld. Ook ben ik niet bang voor een OC'tje.
1 | Antec Three Hundred Zwart | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Cooler Master Real Power M520 | € 61,90 | € 61,90 |
1 | Gigabyte GA-MA790XT-UD4P | € 110,- | € 110,- |
1 | OCZ Gold OCZ3G13334GK | € 54,29 | € 54,29 |
1 | Samsung SH-S223F | € 18,- | € 18,- |
1 | Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E | € 196,40 | € 196,40 |
1 | Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 | € 32,24 | € 32,24 |
1 | Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB | € 86,- | € 86,- |
Importeren | Totaal | € 728,23 |
Heb gekozen voor de 4890 omdat de 4770 CF niet goed leverbaar is. Ik heb begrepen dat een 520 watt voeding genoeg is voor mijn setup. Is er nog wat op dit systeem aan te merken?
Maar vooral ook meer warmte -> meer herrieProqzor schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:30:
[...]
mwa waar kijk je dan naar wat betreft energieverbruik? 20 euro op jaarbasis?
Dan koop je toch liever een DX11 kaart die in zijn eentje beter is dan 2x HD 4890Ja dat is ook een goeie optie, heb ik ook aan gedacht en dan met name met betrekking tot upgrades. Als je nu 1 4890 koopt dan kan je over een jaartje of 1,5 altijd nog een kopen en deze in crossfire zetten. De cpu trekt het bij spellen meestal wel alleen gpu wordt wat minder. Of heb ik het mis?
Geen aanmerkingen.Cvan schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:36:
Hallo tweakers,
# Product Prijs Subtotaal 1 AMD Phenom II X3 720 Black Edition € 119,50 € 119,50 1 Antec Three Hundred Zwart € 49,90 € 49,90 1 Cooler Master Real Power M520 € 61,90 € 61,90 1 Gigabyte GA-MA790XT-UD4P € 110,- € 110,- 1 OCZ Gold OCZ3G13334GK € 54,29 € 54,29 1 Samsung SH-S223F € 18,- € 18,- 1 Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E € 196,40 € 196,40 1 Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 € 32,24 € 32,24 1 Western Digital Caviar Black WD1001FALS, 1TB € 86,- € 86,- Importeren Totaal € 728,23
[ Voor 74% gewijzigd door GENETX op 29-05-2009 13:47 ]
Verwijderd
Ziet er verder goed uit hoor. Je zou denk ik voor dat geld ook kunnen gaan voor een 940 met DDR2. Ligt er maar net aan wat je zelf wil. Voor WoW maakt het weinig uit. Voor de toekomst ook niet zoveel. DDR3 heeft niet zo veel winst en de extra core ook niet. Toekomst gerichtheid is hetzelfde.
De 940 is toch weer zo'n 50 euro duurder. De prijs van het geheugen verschilt bijna niets. Welk mobo zou je dan adviseren voor ddr2?Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:48:
Ziet er verder goed uit hoor. Je zou denk ik voor dat geld ook kunnen gaan voor een 940 met DDR2. Ligt er maar net aan wat je zelf wil. Voor WoW maakt het weinig uit. Voor de toekomst ook niet zoveel. DDR3 heeft niet zo veel winst en de extra core ook niet. Toekomst gerichtheid is hetzelfde.
Dan komt men vaak op pricewatch: Gigabyte GA-MA78GM-UD2H
Dan heb je dus geen CF, maar blijft de totaalprijs wel gelijk.
Dan heb je dus geen CF, maar blijft de totaalprijs wel gelijk.
Ik wilde net men vorige setup (ddr3) bestellen by azerty, blijkt dat dat geheugen niet leverbaar is binnen 14 dagen. Ze hebben wel OCZ Reaper HPC OCZ3RPR13334GK Dit past toch gewoon op het mobo?
Ps. bedankt voor de ddr2 tips en mobo, maar ik ga toch voor dd3.
Ps. bedankt voor de ddr2 tips en mobo, maar ik ga toch voor dd3.
[ Voor 10% gewijzigd door Cvan op 29-05-2009 14:57 ]
Ja hoor 
Nog een update overigens
nieuws: 'Core i5-processors arriveren op 1 september'
Blijkbaar gaan P55 moederborden, ondanks de geintegreerde northbridge in de Core i5, duur worden. Samen met de al genoemde prijzen is het absoluut geen reden om een eventuele Core i5 kat uit de boom te kijken dus.
TERW_DAN en ik hebben er een discussie, Intel helpt AMD zo wel in het zadel. Wachten op de Core i5 gaat je waarschijnlijk een Phenom II X4 965 oid opleveren
Nog een update overigens
nieuws: 'Core i5-processors arriveren op 1 september'
Blijkbaar gaan P55 moederborden, ondanks de geintegreerde northbridge in de Core i5, duur worden. Samen met de al genoemde prijzen is het absoluut geen reden om een eventuele Core i5 kat uit de boom te kijken dus.
TERW_DAN en ik hebben er een discussie, Intel helpt AMD zo wel in het zadel. Wachten op de Core i5 gaat je waarschijnlijk een Phenom II X4 965 oid opleveren
[ Voor 96% gewijzigd door GENETX op 29-05-2009 15:02 ]
Dat wordt wel frommelen op het mobo. De reapers hebben namelijk naar boven uitstekende heatpipes, wat in de weg kan gaan zitten met de Mugen2. Je zou mogelijk alleen van slots 2 en 4 gebruik kunnen maken, maar dat mag geen problemen opleveren. Ik zou Azerty even vragen of ze kunnen garanderen dat het op die manier past.
[ Voor 13% gewijzigd door Edmin op 29-05-2009 15:01 ]
Idd. Ik weet uit ervaring dat het ook past met de verhoogde Dominator heatsinks BTW.
Of je kan kijken naar 4850x2 variant?Proqzor schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 13:24:
[...]
hmm is het dan misschien niet handig om even te wachten en 2x de 4850 in crossfire te gooien? of zie ik nu iets over het hoofd?
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Die is helaas alleen als Sapphire met herrie koeler te krijgen.
AMD Nieuwsdiscussie
WTF, ik dacht eerst: ooh, grappig: Die krengen zijn toch prijs/prestatie-wise oninteressant.
BREAKING NEWS
pricewatch: Sapphire HD 4850 X2 1G GDDR3 PCI-E
En zo te zien ga je hem voor 166 euro ook wel krijgen
Voor wie in de herrie wil zitten blijkbaar
[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 29-05-2009 15:10 ]
Dat is alleen wel bij Pixmania.
AMD Nieuwsdiscussie
Bedankt heren!-The_Mask- schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:01:
Of deze hebben minder grote heatsinks.
http://azerty.nl/8-749-10...r-xms3-geheugen-4-gb.html
Zojuist besteld met deze geheugen module
true, maar de 1gig variant is wel interessant.-The_Mask- schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 15:08:
[...]
Die is helaas alleen als Sapphire met herrie koeler te krijgen.
En de herrie is waarschijnlijk idd niet te harden, maar dan heb je nog aftermarket coolers ;x
[ Voor 16% gewijzigd door XTREEMRaGE op 29-05-2009 15:25 ]
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Dit topic is gesloten.