Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 22:20

Pjoek

Of niet...

Kan iemand hier bevestigen of de combinatie Gigabyte GA-MA790XT-UD4P + OCZ OCZ3G13334GK (of de platinum variant) stabiel draait?

Ik heb op dit moment namelijk een hoop gezeik om de combinatie Gigabyte GA-MA790X-UD4 + OCZ Platinum Dual Channel OCZ2P10664GK op twee identieke systemen stabiel te krijgen :(. Beide setjes geheugen gaan dan ook terug naar de webshop om ze om te ruilen voor Kingston HyperX KHX8500D2K2/4G.

Daarnaast de vraag of iemand een review weet waarin ze de HD4890 CF vergelijken met de HD4870X2. De HD4890 is in CF sneller dan de HD4870X2 toch? Ik neig naar de HD4870X2, omdat die iets goedkoper is en niet alle games ondersteunen (dacht ik) CF, maar ik krijg niet helder hoe groot de verschillen tussen de HD4890 CF en HD4870X2 zijn. Van Google en diverse sites wordt ik niet veel wijzer...

[ Voor 3% gewijzigd door Pjoek op 11-05-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motogp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:13
http://www.google.nl/sear...+vs+4870x2&meta=&aq=f&oq=

De 4890 CF is denk ik in het algemeen wel iets sneller, maar zelf neig ik ook naar de 4870x2. momenteel zal je het verschil in games niet echt merken maar wil je in de toekomst een upgrade uit voeren kan je er dan waarschijnlijk voor een stuk minder geld een 2e 4870x2 bij prikken ipv 2 nieuwe of 1 dure high end kaart.
+ het feit dat het nu ook al een tientje of 7 scheeld. :)

En voor dat geheugen als eens een mem test gedraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over een tijdje een extra HD4870X2 erbij is meestal nutteloos.
Ten eerste Quad CrossfireX schaalt maar goed in een enkele game.
Ten tweede als je meer GPU power nodig gaat hebben is de HD4870X2 een verouderd beestje.
En heb je dus veel meer aan een nieuwe DirectX 11/12 videokaart. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-06 08:43
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 55,-€ 55,-
1Cooler Master Real Power M620€ 77,25€ 77,25
1Gigabyte GA-EX58-UD5€ 233,30€ 233,30
1Intel Core i7 920€ 235,-€ 235,-
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK€ 85,09€ 85,09
1Point of View GeForce GTX 275€ 221,25€ 221,25
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 73,40€ 73,40
1Scythe Mugen 2 - SCMG-2000€ 32,24€ 32,24
ImporterenTotaal€ 1.012,53

Soort systeem: game-systeem.
Budget: niet echt een budget, goeie prijs / kwaliteit.

Paar dingen twijfel ik nog een beetje over:

Mooie en stille behuizing zoeken viel niet mee, de 590 vind ik mooier dan de 690 alleen weet ik niet als hier de processor met koeler in past. Ook is de 590 stiller, dit is redelijk belangrijk omdat de computer een meter van me bed staat en soms wel weken achter elkaar aan staat.

Moederbord net iets nieuwer dan de: Gigabyte GA-EX58-UD4P, die ik in eerste instantie wou nemen.

Voeding, moet het wel trekken zo, uit ervaring zal er bijv. nooit een 2de videokaart in komen.

Ik zit ook nog een beetje te kijken om een videokaart gtx 295 te kopen maar misschien is het dan wel een overkill in me systeem?

Misschien dat jullie nog tips hebben? Mogelijk heb ik wat over het hoofd gezien of is er een betere optie.
Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
-The_Mask- schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:38:
Als het een game-systeem moet worden met goede prijs/kwaliteit verhouding.
Waarom dan geen AMD/ATi systeem zorgt meestal voor betere prestaties in games of is goedkoper. :)
Een goede prijs / kwaliteit systeem met voorkeur voor een i7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:22

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

kaat17 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:32:

kaat17 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:40:
[...]

Een goede prijs / kwaliteit systeem met voorkeur voor een i7 ;)
:S

Mooie en stille behuizing zoeken viel niet mee, de 590 vind ik mooier dan de 690 alleen weet ik niet als hier de processor met koeler in past. Ook is de 590 stiller, dit is redelijk belangrijk omdat de computer een meter van me bed staat en soms wel weken achter elkaar aan staat.
De koeler moet erin passen, deze kast werd ook in maart geadviseerd icm de mugen 2.
Moederbord net iets nieuwer dan de: Gigabyte GA-EX58-UD4P, die ik in eerste instantie wou nemen.

Voeding, moet het wel trekken zo, uit ervaring zal er bijv. nooit een 2de videokaart in komen.

Ik zit ook nog een beetje te kijken om een videokaart gtx 295 te kopen maar misschien is het dan wel een overkill in me systeem?
Waarom niet de UD4P? De voeding trekt het wel, kan zelfs wat minder. Als je eigenlijk al een voorkeur hebt, waarom wil je nog advies over prijs/prestatie? Of wil je weten of alles bij elkaar past?

Het zelfde geldt voor je vid-kaart, waarom zou jij een gtx295 in je rig. willen hebben? Als je het antwoord hebt en je hebt het geld er voor over dan moet je het vooral doen ;).

-edit
DVD writer zit er niet bij?

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
XTREEMRaGE schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:55:

[...]

Waarom niet de UD4P? De voeding trekt het wel, kan zelfs wat minder. Als je eigenlijk al een voorkeur hebt, waarom wil je nog advies over prijs/prestatie? Of wil je weten of alles bij elkaar past?

Het zelfde geldt voor je vid-kaart, waarom zou jij een gtx295 in je rig. willen hebben? Als je het antwoord hebt en je hebt het geld er voor over dan moet je het vooral doen ;).

-edit
DVD writer zit er niet bij?
UD5 n.a.v. http://tweakers.net/revie...den-bekeken-pagina-7.html.

Ik dacht dat de gtx295 mogelijk niet helemaal tot zijn recht komt in dit systeem.

DVD writer, beeldscherm, 5.1 set, toetsenbord, muis heb ik hier nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
De conclusie van het artikel dat Madrox postte:

It took dual-core chips falling below $200 to start increasing their prevalence in the market, and today only one of our standard CPU tests won't see a performance increase from a dual core chip. I believe we're at the beginning of that same transition for quad-core CPUs. Many of our tests show a benefit from having four cores over two but in the next two years that should change significantly. The advent of GPU computing and the impending release of Larrabee will both bring about more focus on multi-threaded development. In the coming years a new group of applications that can run on both GPUs and multi-core CPUs will cement the transistion from applications that struggle to stress more than two cores to applications that scale to a virutally infinite number of cores.

The sheer affordability of quad-core processors today is impressive; $180 - $190 will buy you a Core 2 Quad Q8400 (2.66GHz/4MB L2), a Core 2 Duo E8500 (3.16GHz/6MB L2) or a Phenom II X4 940 (3.0GHz). Whether you go dual or quad is really a personal choice depending on the types of apps you run. If you look at our SYSMark 2007 results you’ll see that the E8500 is a better choice overall. Personally I’d opt for the quad core but that’s because when I’m most performance constrained it’s in applications that scale well to four cores, but if you don't do any 3D rendering or video encoding (or heavy multitasking between two multithreaded apps) then a fast dual-core may make the most sense for you today. If you're buying for a system that you plan on keeping for 3 - 5 years however, I suspect that quad-core is the way to go.

Between the Q8400 and the Phenom II X4 940, at stock clock speeds, the 940 is the way to go unless you're very concerned about power consumption or happen to be running applications that are very well optimized for Intel's Core architecture. Update #2: Intel has just confirmed that the Core 2 Quad Q8400 does support Intel's VT-x from the start, so the update below is incorrect. The Q8300, E5400, E5300, E7500 and E7400 will also end up transitioning to versions with VT-x support as well but only the Q8400 supports it from launch. Update: As many readers have pointed out, the Q8400 does not support Intel's VT for hardware accelerated virtualization. Honestly it's silly that Intel is attempting to use VT as a profit driver at this point. Not supporting VT on any quad-core CPU just doesn't make sense. The Phenom does support AMD's hardware virtualization AMD-V, and thus gives it a tremendous leg up if you care about the feature.

If you plan on doing some light overclocking, the Q8400 has more inherent potential. Start bumping up core voltages and the Phenom II X4 940 regains strength as it's able to increase the clock speed advantage once more. Throw overclocking into the mix and the comparison isn't quite as clean cut, both AMD and Intel trade blows in their advantages. I'd say AMD would probably have more wins in our applications but at the expense of much greater power consumption.

It's good to see that there's competition here, but Intel's profit margin advantage on the Q8400 is ridiculous. AMD has to sell something Nehalem sized for under $200 to remain relevant today. I'm far less concerned about who pulls ahead while overclocked and far more concerned about AMD's health at the end of all of this. Maybe the right way of looking at this isn't by talking about a 6% performance advantage, but instead talking about whether or not you want there to be a real competitor to Intel in the future. Maybe the Phenom II X4

mmm inmiddels weer een pagina verder :P

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-06 20:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hehe. Leuk dat je dat ook even laat weten. De conclusies die ze trekken zijn gebaseerd op de algemene, totale prestaties. We kijken hier vooral naar het gamers aspect. Dat is wel een verschil.

Multi-core is zeker de toekomst, al was het maar omdat ze de cpu's niet oneindig kunnen blijven opklokken.
kaat17 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 07:30:
[...]

Ik dacht dat de gtx295 mogelijk niet helemaal tot zijn recht komt in dit systeem.

Zolang je geen "echte" SLI gaat draaien, doet de GTX295 het op elk moederbord goed. Daar heb je geen SLI moederbord voor nodig.

[ Voor 45% gewijzigd door Madrox op 12-05-2009 09:58 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAM1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 10:24
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 55,-€ 55,-
1Gigabyte GA-EX58-UD5€ 233,30€ 233,30
1Intel Core i7 920€ 235,-€ 235,-
1OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK€ 85,09€ 85,09
1Point of View GeForce GTX 275€ 221,25€ 221,25
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 73,40€ 73,40
ImporterenTotaal€ 1.012,53

Soort systeem: game-systeem.

Paar dingen twijfel ik nog een beetje over:

Misschien dat jullie nog tips hebben? Mogelijk heb ik wat over het hoofd gezien of is er een betere optie.
Ben erg benieuwd.
Heb zelf een vrijwel gelijk systeem aangeschaft vorige week. Ik het als moederbord de Gigabyte GA-EX58-UD4P en die bevalt erg goed, duidelijk kwa installeren en voldoende aansluitmogelijkheden, het prijsverschil is niet al te groot maar ik kan je de UD4P aanraden, wel heeft de UD5 bijvoorbeeld meer SATA aansluitingen dus als je veel apparatuur gaat inbouwen wellicht iets om rekening te houden (ik heb er nu 6 in gebruik).

Ik heb op dit moment een 19" scherm en een gtx275 en dat is inderdaad overkill. Echter, ik wil er weer een paar jaar mee vooruit dus toch deze videokaart aangeschaft. Verder behaalde hij goede scores in vergelijk met de 4890 en gtx260 in een vergelijk hier op tweakers ( reviews: GTX275 vs HD 4890 vs GTX260 ).

Voeding lijkt me ruim voldoende als je geen sli gaat draaien.

Tot slot het geluid/kast. Ik ben zelf uitgekomen bij een Cooler Master Cosmos 1000, ben er helemaal kapot van, makkelijk kwa bouw van de computer (was mijn eerste keer dat ik alles zelf heb samengesteld en in elkaar gezet) en absoluut stil. Maar goed, de prijs van de kast is dan ook wel wat anders als een Centurion 590... Ben overigens ook erg te spreken over de Scythe Mugen koeler, hoewel ik mijn cpu nog niet aan een stresstest heb onderworpen oid vind ik hem wel bijzonder stil. Kast icm cpu koeler is in ieder geval een zeer stille combinatie geworden, bevalt geweldig goed, computer is nauwelijks hoorbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134818

De review hier van tweakers is niet een al te beste. Lees het commentaar ook aan het einde. De Nvidia komt er te goed van af. Daarbij is de GTX 275 nog steeds geen slechte kart hoor, alleen presteert de HD4890 en GTX 275 ongeveer op het zelfde niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

kaat17 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 07:30:
[...]

Heb je ook reviews opgezocht van de UD4(P), heb je ook vergeleken wat het verschil is tussen UD5 en UD4(P)? Want wat denk je zelf dat het verschil zal zijn? http://www.gigabyte.com.t...?ProductID=2988,2986,2958

Kijk daarna een paar reviews erop na, want ze zullen helemaal niet veel verschillen van elkaar. En als het verschil het geld waard is, dan pas zal de UD5 tot zijn recht komen in jouw rig.

Ga je ook nog overclocken of niet? Anders kan je een 520W voeding nemen, volgens mij heb je dan nog genoeg ruimte om je rig een beetje op te schroeven.

Waarom wilde je eigenlijk de i7, want de 955 zal er heus niet voor onderdoen, qua gaming experience :). Als je bij i7 wilt blijven moet je dat zeker doen, maar je rig wordt alleen een gaming systeem. Dus denk er goed over na of je het geld er voor over hebt ;).

-edit
Zoals Madrox zegt, als je geen SLI/Cross wilt gaan draaien, hoef je ook niet zo'n boord te hebben ;). Btw waarom zal de gtx295 niet tot z'n recht komen? Wat voor scherm heb je eigenlijk?

Voeding:
i7: 130W
GTX275: 150W
HDD/DVD: 20W
Reserve: 40W
Je huidige setup zal ~340W kunnen verbruiken, is ~28A die over 12v lijntjes moet kunnen trekken. En dan zal een (A-merk) 5XXW voeding het niet verkeerd doen.

Source: Welke voeding heb ik nodig? Deel 22

[ Voor 15% gewijzigd door XTREEMRaGE op 12-05-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Pjoek schreef op maandag 11 mei 2009 @ 23:05:
Kan iemand hier bevestigen of de combinatie Gigabyte GA-MA790XT-UD4P + OCZ OCZ3G13334GK (of de platinum variant) stabiel draait?
Helaas is deze vraag nog niet beantwoord. Ik ben ook op zoek naar goed geheugen i.s.m dat gigabyte bordje. Helaas id het ddr3 geheugen uit de bbg niet op vooraad bij Azerty. (daar wil ik al mijn onderdelen tegelijk bestelle). Als ik het egrnes ander bestel kan ik door de verzenkosten net zo goed voor dd3-1600 gaan bij azerty.

Maar iemand hier die het bordje zelf ook in bezit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat het wel gaat werken. OCZ + Gigabyte was naar mijn weten alleen met S775 een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
heb besloten om voor KVR1333D3N9K2 van Kingston te gaan, dit is CL9 op 1,5 v. Aangeizen mijn pa toch niet voor zijn lol zit te benchen, zal dit wil goed zijn.

Ook schijn je in real-life niet veel te kunnen merken van het verschil met ddr-1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Twanjo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:44:
heb besloten om voor KVR1333D3N9K2 van Kingston te gaan, dit is CL9 op 1,5 v. Aangeizen mijn pa toch niet voor zijn lol zit te benchen, zal dit wil goed zijn.

Ook schijn je in real-life niet veel te kunnen merken van het verschil met ddr-1600
Dit zal je idd in real-life niet merken, tenzij je echt met overclocken bezig houdt kan het handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
KarlMarX schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 16:40:
[...]

Het zou leuk zijn als Tweakers een review doet met een round up van AM3 borden onder de 130 euro.
Dus met de Asus M4A78T-E, de MSI 790GX-G65 en de Gigabyte GA-MA790XT-UD4P. Dan weten we daarna wellicht welke gewoon de beste van de drie is en welke in een eventueel volgend BBG kan.
Yep dat zou inderdaad leuk zijn. Wilde vandaag eigenlijk mijn systeem bestellen maar na de reviews begin ik toch weer te twijfelen

M4A78T-E klik
Conclusion
At first, numerous issues that we faced throughout the en tire test session wouldn’t let us adequately experience the benefits of the Asus M4A78T-E mainboard. Luckily, it turned out that the mainboard has nothing to do with most of these issues, and is overall a very good product. Asus M4A78T-E boasts very convenient design and sufficient functionality. It will be a good basis for a power-efficient and very quiet system if used with an integrated graphics card, or high-performance system if used with a powerful discrete one. There are only two issues that prevent the board from reaching the top of its ability:

Incorrect operation of the “CPU overvoltage” function, which sends dangerously high voltage to the CPU;
The so-called “FSB Hole” between 258MHz and 270MHz, when the board cannot work properly.
If Asus engineers manage to eliminate these issues in their upcoming BIOS versions, we will have an excellent, almost universal mainboard. If not, then Asus M4A78T-E will just remain a good board, working stably in nominal mode, but capable of modest CPU overclocking.

MA790XT-UD4P [url="http://http://www.xbitlabs.com/articles/mainboards/display/gigabyte-ma790xt-ud4p.html"]klik[/url]

Despite numerous critical comments we made about Gigabyte MA790XT-UD4P mainboard, there is nothing serious that you should be concerned about. I can even say that the board barely has any drawbacks at all: it is very well built, has excellent PCB layout and technical characteristics, works impeccably in nominal mode and overclocks CPUs very well. If we add here a number of Gigabyte’s brand name functions and technologies, the board will be almost ideal. Unfortunately, the word “almost” is still there. There are no serious drawbacks, but numerous little issues do spoil the remarkable impression from this solution a little bit.

Let’s sum up all the little things we have pointed out throughout the review of Gigabyte MA790XT-UD4P:

No connector for the rear system case fan;
No power LEDs;
Some BIOS settings are hidden behind Ctrl-F1 key combination;
HyperTransport bus frequency needs to be calculated manually;
“CPU NB VID Control” voltage is not displayed anywhere;
No parameter to increase the HyperTransport bus voltage;
Insufficient functionality of the EasyTune6 utility in terms of voltage control;
All memory timings will need to be adjusted manually, even if you only need to change one of them;
The loaded BIOS settings profile will usually kick in only on second try;
Limited QFlash functionality;
The board doesn’t report resetting the parameters or switching to reserve BIOS chip;
Insufficient and inexact information about the POST status;
Clearing CMOS resets date and time.
Frankly speaking, I feel awkward listing small things like that. I am sure you will agree that these are not real drawbacks. These are small issues and imperfections that can cause minor inconveniences, but will not develop into anything serious. Of course, but why are there so many of them? I could probably compare this mainboard to a chair: it is big, beautiful, reliable, and pretty comfortable at first glance, but it is not sanded and lacquered, so the splinters…

Numerous “splinters” like that, which we have encountered during our work with Gigabyte MA790XT-UD4P mainboard do not let us award it with a winning title. We would rank it as B+ (with A high), or A- at best. And if we disregarded all small issues we found, the board would be a real beauty.
Al met al dus niet slecht, maar toch zeker wel een paar minpunten. Zelf wilde ik in eerste instantie voor de gigabyte gaan, vanwege de TI firewire chip. Het systeem is namelijk bedoeld voor lichte videobewerking, dus dat hebben nodig. Ook heeft hij een iets betere audio codec, maar we hebben net besloten dat er toch een losse m-audio kaart in komt. Dus dat maakt ook al niet veel meer uit. Verder wilde ik voor een passief gekoelde 4650 gaan.

Nu denk ik toch weer heel hard om voor de asus te gaan. Dan kan ik die 4650 nog even achterwege laten, kan altijd nog.

Ook heb ik net verschillende forums doorgespit waar problemen waren met ma790xt-ud4p en ocz repen.

Kortom zijn er hier nog gebruikers van deze planken die ervaring kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 14:37
Ik heb de Asus zelf inmiddels en deze bevalt goed. Mijn geheugen is momenteel helaas in RMA, dus ik heb nog niet heel uitgebreid kunnen testen (tot hoever ik kan overclocken e.d.) maar het maakt een goede indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
KarlMarX schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 20:20:
Ik heb de Asus zelf inmiddels en deze bevalt goed. Mijn geheugen is momenteel helaas in RMA, dus ik heb nog niet heel uitgebreid kunnen testen (tot hoever ik kan overclocken e.d.) maar het maakt een goede indruk.
Ben natuurlijk wel benieuwd, wat voor geheugen je hebt. En wat de problemen waren?
No connector for the rear system case fan
En hoe los je dat op? Waar hang je die fan dan aan?

[ Voor 13% gewijzigd door Twanjo op 12-05-2009 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Twanjo schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 21:56:
Verloop stekkertje? Of zelf solderen/in elkaar zetten, is niet zo moeilijk ;)

btw we gaan wel heel erg off-topic

[ Voor 22% gewijzigd door XTREEMRaGE op 13-05-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
Ik wil binnenkort een nieuw systeem kopen, aangezien ik momenteel alles op me netbook doe en dat toch wel een beetje tekort schiet bij dagelijks gebruik.

Ik ben eigenlijk niet een onwijze gamer, het meeste speel ik spellen op de DS, maar als ik een nieuwe computer koop wil ik daar natuurlijk wel de nieuwste games mee kunnen spelen. Voor mij hoeft dat alleen niet perse op de hoogste settings.
Ik weet zelf echt bijna niks van hardware, naar mijn idee komt er elke week wel weer een nieuwe videokaart of cpu uit. Veel te veel gedoe om dat allemaal bij te houden :)
Naast af en toe gamen gebruik ik de computer vooral voor alledaagse taken en code-kloppen. Daar heb je dus niet zoveel brute kracht voor nodig.
Ik draai normaal ook Ubuntu, maar volgens mij maakt ati/nvidia tegenwoordig niet zo veel meer uit.

Aan de hand van de BBG heb ik het volgende systeem samengesteld/gekopieerd. Ik vind het eigenlijk net iets te duur want ik wil onder de 900 euro blijven en ik vraag me af of ik met een mindere pc ook niet prima uit de voeten kan.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 155,-€ 155,-
1Cooler Master CM 690 Zwart€ 59,95€ 59,95
1Cooler Master Real Power M520€ 64,41€ 64,41
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 112,40€ 112,40
1Logitech Value Keyboard€ 6,37€ 6,37
1OCZ OCZ3G13334GK€ 53,-€ 53,-
1Samsung SH-S223F€ 17,68€ 17,68
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 70,90€ 70,90
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 245,-€ 245,-
1Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E€ 199,-€ 199,-
ImporterenTotaal€ 983,71

Ik vind zelf de videokaart wel erg duur in verhouding tot hoe veel gebruik ik ervan zal gaan maken. Daar zou ik waarschijnlijk beter af zijn met een goedkopere. Ik heb alleen geen idee welke..
Het scherm zou misschien ook iets kleiner kunnen, maar een 24" is natuurlijk wel erg chill :)

Misschien hoort dit bericht beter thuis in het Basissysteem topic, maar aangezien dit gebaseerd was op het gamesysteem plaats ik het hier maar.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Een aantal zaken die je kan doen:
Coolermaster CM 590 ipv de 690
DDR2 moederbord ipv DDR3 moederbord
DDR2 geheugen ipv DDR3 geheugen
4870 1024MB of GTX260 ipv de 4890 (of zelfs de 4850 1024MB)
Voor een lijst met goedkopere monitoren klik hier Dan kan je zelf het beste even kijken wat je belangrijk vind en wil. Als je niet echt een gamer bent maakt het niet heel erg veel uit. Je hebt al een 22 inch voor 100 euro. Tis maar hoe duur je het zelf wil maken :)

Waar het op neer komt. Als je onder de 900 euro wil uitkomen zal je een stapje terug moeten doen met je huidige opstelling. Ja dit gaat ten koste van prestaties. Nee dit ga je niet heel erg merken wanneer je casual gamed en je pc ook nog voor andere zaken gebruikt die geen hoge eisen stellen.

[ Voor 16% gewijzigd door thewizard2006 op 13-05-2009 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 15:13

artificial_sun

Mazda Rx7

[...]

Ben natuurlijk wel benieuwd, wat voor geheugen je hebt. En wat de problemen waren?

[...]

Ik gebruik Buffalo geheugen en ben gewoon tevreden. Als ik ga overklokken komt er een reviewtje :)

En het Gigabyte Ga-MA790XT bord heeft 4 fanheaders maar er zit geen system fan header dicht bij de plaats voor een fan in de kast (behalve de cpu header dan) dus met een beetje kabel ben je er ook.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
ozzie:
http://www.azerty.nl/wink...5D=1&product%5B90496%5D=1

Zo bijv. En dan heb ik nog gekozen voor de 920-processor. Met de 720 kom je nog goedkoper uit.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou wel een stevige basis houden qua moederbord. Dat is dan wel weer persoonlijk. Je hebt hoe dan ook de verkerde 720 gepakt. Er is ook 1 die je 30 euro minder kost ;)

Ergo, nog iets boven de 900 euro, maar geen verlies in prestaties:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 123,70€ 123,70
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 93,35€ 93,35
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 42,49€ 42,49
1Samsung SH-S223F€ 16,86€ 16,86
ImporterenTotaal€ 922,03

Andere optie is jou setup met de goede 720BE en een HD 4770 CF setup
#ProductPrijsSubtotaal
2Club3D HD 4770 512MB GDDR5€ 80,48€ 160,96
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 112,40€ 112,40
ImporterenTotaal€ 913,55

En uiteindelijk die 2 gecombineerd:
#ProductPrijsSubtotaal
2Club3D HD 4770 512MB GDDR5€ 80,48€ 160,96
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 93,35€ 93,35
ImporterenTotaal€ 883,99

[ Voor 64% gewijzigd door GENETX op 13-05-2009 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
[...]
[...]
Ik had OCZP1333 4GB kit. Dit werkte goed met het moederbord, alleen was één van de modules niet helemaal goed.
Er zitten in totaal 4 fan headers op het moederbord, ééntje zit dicht bij de achterkant van de case, dus geen probleem.
Als je meer over het bord wilt weten, kan je me misschien beter even PM'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister-Mark
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-06 13:45
Ozzie schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 01:15:
Ik wil binnenkort een nieuw systeem kopen, aangezien ik momenteel alles op me netbook doe en dat toch wel een beetje tekort schiet bij dagelijks gebruik.

Ik ben eigenlijk niet een onwijze gamer, het meeste speel ik spellen op de DS, maar als ik een nieuwe computer koop wil ik daar natuurlijk wel de nieuwste games mee kunnen spelen. Voor mij hoeft dat alleen niet perse op de hoogste settings.
Ik weet zelf echt bijna niks van hardware, naar mijn idee komt er elke week wel weer een nieuwe videokaart of cpu uit. Veel te veel gedoe om dat allemaal bij te houden :)
Naast af en toe gamen gebruik ik de computer vooral voor alledaagse taken en code-kloppen. Daar heb je dus niet zoveel brute kracht voor nodig.
Ik draai normaal ook Ubuntu, maar volgens mij maakt ati/nvidia tegenwoordig niet zo veel meer uit.

[...]
Ik draai zelf ook Ubuntu, momenteel versie 9.04. Ati is goed bezig tegenwoordig met de drivers sinds het over genomen is door AMD. Maar de nieuwe drivers daarbij is ondersteuning voor de ATI r300 tot r500 gestopt. Maar dat is hier niet aan de orde. Wat wel aan de orde is met een evt CF 4770 setup is dat ATI nog geen ondersteuning voor CrossFire bied in Linux. Tevens biedt ATI ook nog geen ondersteuning voor Hardware matige HD processing op de GPU. Ze zijn wel hard bezig maar de vraag is wanneer deze ondersteuning wel komt.
Nvidia geeft in Linux al wel ondersteuning voor HD processing VDPAU in zijn drivers en ook voor SLI.
Kortom de Nvidia drivers zijn voor Linux nog altijd aan de betere hand, hoewel ATI hard aan zijn Linux Drivers werkt zijn ze nog niet op het niveau van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-07 22:32
Na mijn eerste systeem wat aangepast te hebben hier de tweede versie.

Toepassingen: werk pc (office/internet/mail/msn/mp3/etc) en games (GTA4/COD/soortgelijke FPS). Games hoeven niet op de bruutste instellingen te draaien, wel wil ik met fatsoenlijk detail kunnen gamen op 26" 1920*1200. Budget: 1000 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 220,09€ 220,09
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 111,90€ 111,90
1Lian Li PC-A05B Zwart€ 89,-€ 89,-
1Logitech G51€ 109,-€ 109,-
ImporterenTotaal€ 979,24

Vragen:
  • Zou het lukken om er met deze voeding en een licht overgeklokte 955 een tweede 4890 bij te gooien? Dit voor in de toekomst, als ze wat goedkoper zijn. (Ik ga er niet van uit, maar zou mooi meegenomen zijn)
  • Past de hele mikmak (incl de grote Mugen) in de lian li kast? Gezien de form factor natuurlijk wel, maar de videokaart en koeler zijn natuurlijk niet de kleinsten.
  • Zijn er nog dingen aan deze setup die niet kloppen of niet handig zijn. Ik wil het vandaag/morgen bestellen. En voor ik bestel zou ik graag jullie mening nog even willen horen O-)
  • Edit: Ik zie dat het mobo 1 PCI-E 16x en 1 PCI-E 8x heeft. (wel support voor CF). Bij de specs van de 4890 staat PCI-E 16x. Dit levert geen problemen op? (me is n00b in dit soort dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zou het lukken om er met deze voeding en een licht overgeklokte 955 een tweede 4890 bij te gooien? Dit voor in de toekomst, als ze wat goedkoper zijn. (Ik ga er niet van uit, maar zou mooi meegenomen zijn)
Zal wel gaan. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209607

Clock schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:26:
• Zou het lukken om er met deze voeding en een licht overgeklokte 955 een tweede 4890 bij te gooien? Dit voor in de toekomst, als ze wat goedkoper zijn. (Ik ga er niet van uit, maar zou mooi meegenomen zijn)
• Past de hele mikmak (incl de grote Mugen) in de lian li kast? Gezien de form factor natuurlijk wel, maar de videokaart en koeler zijn natuurlijk niet de kleinsten.
• Zijn er nog dingen aan deze setup die niet kloppen of niet handig zijn. Ik wil het vandaag/morgen bestellen. En voor ik bestel zou ik graag jullie mening nog even willen horen O-)
• Edit: Ik zie dat het mobo 1 PCI-E 16x en 1 PCI-E 8x heeft. (wel support voor CF). Bij de specs van de 4890 staat PCI-E 16x. Dit levert geen problemen op? (me is n00b in dit soort dingen)
[/list]
1: Lijkt me geen probleem gezien de voeding
2: Ik denk dat je krap gaat uitkomen (ook met koeling). Ik zou kijken naar de Antec Three Hundred. Deze ga ik zelf kopen en heb niets dan goeds erover gehoord. Hier heb je zeker genoeg ruimte aangezien je HDD onderin de kast kan, waar de GPU niet in de weg zit. Ik heb de Lian Li kast echter niet IRL gezien dus ik kan het moeilijk zeggen.
3: Lijkt me een goed gebalanceerde setup met genoeg mogelijkheden voor upgrades/overclock. Lijkt ook wel erg veel op het systeem dat ik wil gaan kopen :P
4: Nee, de meeste mobo's lopen in crossfire/SLI op 8x/8x. De twee PCI-e slots deleten de bandbreedte. Gebruik je ze allebei lopen ze allebei op 8x. In de performance ga je dit vooralsnog niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Anoniem: 209607 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 15:48:
[...]

1: Lijkt me geen probleem gezien de voeding
2: Ik denk dat je krap gaat uitkomen (ook met koeling). Ik zou kijken naar de Antec Three Hundred. Deze ga ik zelf kopen en heb niets dan goeds erover gehoord. Hier heb je zeker genoeg ruimte aangezien je HDD onderin de kast kan, waar de GPU niet in de weg zit. Ik heb de Lian Li kast echter niet IRL gezien dus ik kan het moeilijk zeggen.
3: Lijkt me een goed gebalanceerde setup met genoeg mogelijkheden voor upgrades/overclock. Lijkt ook wel erg veel op het systeem dat ik wil gaan kopen :P
4: Nee, de meeste mobo's lopen in crossfire/SLI op 8x/8x. De twee PCI-e slots deleten de bandbreedte. Gebruik je ze allebei lopen ze allebei op 8x. In de performance ga je dit vooralsnog niet merken.
Jammer, ik had gehoopt dat het lekker zou passen. De Three Hundred is zeker niet lelijk, maar ik vind de Lian Li toch net even strakker met dat gebrushte aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan het niet met zekerheid zeggen, zoals gezegd heb ik de kast nog nooit gezien. Misschien wat reviews opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
KarlMarX schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 09:04:
[...]

Als je meer over het bord wilt weten, kan je me misschien beter even PM'en.
Jij had toch de M4A78T-E ? En niet de gigabyte.

Tja ik moet de keuze toch zelf maken. De plussen en minnen voor mij zijn:

Asus

+ Ingebouwde video (heb voor videobewerking helemaal geen andere kaar nodig eigenlijk)
+ Dus goedkoper, als de gigabyte ud4p + videokaart.
- Via chipset voor firewire. Dat schijn nogal eens problemen op te leveren, dus gebruik ik altijd TexasInstruments chips.

Gigabyte

+ Toch allemaal net wat beter afgewerkt
+ Beter audio chip, alleen komt er toch een losse geluidskaart in dus maakt dat niks uit.
+Ti chip voor firewire
- Esata d.m.v. bracket, heb het liever zonder kabels.

Verder vraag ik me nog steeds sterk af of het am3 platform met b.v. een x3 720 wel een beetje stabiel is voor (lichte) videobewerking. Kan ook nog steeds een 2e hands q9550 van iemand overnemen met een asus p5q-e en 4gb ocz, voor 300 euro. Met nog 4 maanden garantie bij azerty.

Voordeel van amd/am3 is dat ik dan nieuwe spullen heb en het meer futureproof is. Socket 775 loopt op ziojn eind. Echter is de q9550 wel vele malen sneller dan de x3 720. Echter kan ik die laatste, altijd nog upgraden, mocht de boel niet snel zat zijn.

Toch vraag ik me af , of dat het hele am3 platform wel iets is voor desktop toepassingen, omdat het zo gamers gericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Als je geen extra videokaart nodig hebt, dan zou ik zeker voor de Asus gaan. Lekker makkelijk, zuinig en voordelig.
Ik zie niet wat er beter afgewerkt is aan de Gigabyte? De Asus is ook gewoon heel netjes. Firewire doe ik zelf niet veel mee, dus daar kan ik niet veel over zeggen, maar voor de rest is het een prima bord.

Volgens mij is het AM3 platform ook prima geschikt voor desktop toepassingen. In de meeste reviews wordt ook naar die aspecten gekeken. De prijs/kwaliteit blijft gewoon erg goed en inderdaad futureproof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf - een weliswaar ouder - ASUS bord en kan inderdaad beamen dat de VIA firewire controller niet erg stabiel werkt. Mijn FloppyDTV werkt alleen stabiel op de externe connectors, de interne mobo firewire header werkt de helft van de tijd niet. Gaat daarbij om een A8V S939 mobo dus in feite nvt. op current-gen.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 209607 op 13-05-2009 19:16 . Reden: firefire... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Heb tot nu toe dit :

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One P183 Zwart€ 122,50€ 122,50
1Arctic Silver 5 (3.5gr)€ 4,03€ 4,03
1Logitech Media Keyboard€ 10,71€ 10,71
1Logitech RX300 Premium Optical Mouse€ 9,-€ 9,-
2Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 70,90€ 141,80
1Sony 3,5" Diskette Drive 1,44MB€ 6,09€ 6,09
1Western Digital My Book Essential WDG1U5000 500GB Zwart€ 75,-€ 75,-
ImporterenTotaal€ 695,40

Hier komt nog een m-audio audiophile 2496 geluidskaart bij en M-audio av40 monitor speakers. Samen ongeveer 200 euro.

Systeem is bedoeld voor desktop werk (office) en lichte videobewerking (sd materiaal& magix video deluxe)

Wat zouden jullie erbij steken?

X3 720 BE 124euro
M4A78T-E 121.21 euro
Kingston KVR1333D3N9K2 4gb 60 euro
=305 euro / Totaal = 1200.40

X3 720 BE 124 euro
MA790XT-UD4P 117.36 euro
Clubd 3d passieve 4650 60 euro
Kingston KVR1333D3N9K2 4gb 60 euro
= 361 /Totaal = 1256
Bovengenoemde spullen, allemaal nieuwprijs. Andere optie is

Q9550
Asus p5q-e
oc platinum 4gb

300 euro , is 2e hands met garantie + Clubd 3d passieve 4650(nieuw) = 360 /totaal = 1255

Budget was 1250 euro

Eventuele andere op of aanmerkingen ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De laatste. Alhoewel lastiger up te graden wel veel sneller en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil je later nog kunnen upgraden naar bijvoorbeeld een CPU met 6 cores dan de X3 720 BE met het Asus moederbord. Het Gigabyte moederbord met HD4650 heeft immers weinig voordeel is alleen maar duurder.
Anders Intel. :)

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 13-05-2009 19:50 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Dat laatste is toch niet goedkoper??? :? 1255 is nog altijd meer dan 1200.40 volgens mij. :+

Ik zou voor de eerste optie gaan. Dat is bijna hetzelfde als mijn systeem en dat bevalt goed tot nu toe. Bovendien steek je dan 55 euro in je zak en bespaar je nog wel wat energie. Een losse kaart gebruikt toch aanzienlijk meer stroom dan de ingebouwde. Die schijnt bijna geen extra stroom te trekken.
Het geld dat je uitspaart kan je gebruiken om in de toekomst een X6 te kopen (samen met de opbrengst van je X3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ehrm, dat eerste systeem mist wel een videokaart. Dat verklaart direct het hele verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Los daarvan, als je voor 4 euro onboard video kan hebben, dan moet je dat altijd doen. Stel je grafische kaart gaat defect. Een RMA kost gauw minimaal een week en als je pech heb heel veel langer. Een oude AGP kaart die je nog ergens heb slingeren gaat in dit geval ook niet helpen, dus dan zit je flink met de gebakken peren. Met die onboard kan je dan tenminste nog praktisch alles doen.
Ook heeft het een meerwaarde als je het moederbord later in een servertje wilt gebruiken o.i.d.

Iemand zei hier eerder dan onboard video een nadeel is omdat het ten koste zou gaan van je achter aansluitingen. Dat valt ook wel mee de Asus met onboard heeft evenveel aansluitingen als de Deluxe 790FX versie zonder onboard. Bij de mijne met onboard zit nog genoeg ruimte voor meer aansluitingen, maar daar kiest Asus blijkbaar bewust niet voor (kosten?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
KarlMarX schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:00:
Dat laatste is toch niet goedkoper??? :? 1255 is nog altijd meer dan 1200.40 volgens mij. :+

Ik zou voor de eerste optie gaan. Dat is bijna hetzelfde als mijn systeem en dat bevalt goed tot nu toe. Bovendien steek je dan 55 euro in je zak en bespaar je nog wel wat energie. Een losse kaart gebruikt toch aanzienlijk meer stroom dan de ingebouwde. Die schijnt bijna geen extra stroom te trekken.
Het geld dat je uitspaart kan je gebruiken om in de toekomst een X6 te kopen (samen met de opbrengst van je X3).
Hier heb je een punt. Maar mijn gevoel zij in eerste instantie ook de q9550.

Maar die 2e hands set (q9550) is ondertussen verkocht onder voorbehoud :( .

Ik ben maar wat bang dat die x3 720 kracht te kort gaat komen. Het is een hele goede "game" processor. Benchmarks met single-core games, laten zien dat hij niet veel onder doet voor een i7 920. Maar mijn vader is geen gamerd.

Van de andere kant. Zit hij nu nog steeds met een Pentium 3 te werken en w98 :) dus zal een x3 720 al een hele vooruit gang zijn.

Ik weet het ff niet meer. Heb al weer zitten kijken naar een intel p45 + Q8200. Of misschien radicaal bezuinigen op onderdelen en dan een i7 920. Al lijkt me dat weer een beetje overkill. Wil gewoon een pc bij hem neerzetten waar hij +/- 4 jaar mee vooruit kan.

ps. Even voor de goede orde. Ik werk zelf ook nog steeds met oud spul, namelijk een P4 3,2 ghz HT. Hoeveel is zo'n x3 720 dan sneller in real life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alles alle kracht optimaal benut wordt is de 720 zo'n 6x zo snel. Real life zal het op 3-4x zo snel zijn, maar er is dus nog wat ruimte die in de toekomst kan worden benut.

Een andere optie is om DDR3 de deur uit te doen en een Phenom II X4 920 te halen. Kost ongeveer evenveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
-The_Mask- schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:52:
Anders neem je dit toch?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 920€ 159,90€ 159,90
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 72,05€ 72,05
ImporterenTotaal€ 274,44
Scheelt een x4 920 echt veel in real life met een x3 720? Want hier moet natuurlijk nog wel een videokaar á 50/60 euro bij . Dit is wel op te lossen met een MSI DKA790GX Platinum (kost 133 euro). sorry ik was te snel

Maar we gooien dan wel het am3 platform dicht. Waar denk ik nog wel snellere processors voor gaan komen dan de (snelste) 955 op dit moment.

Maar als het echt vlee scheelt in real life, dan is het inderdaad misschien de moeite wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twanjo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:04:
[...]

Scheelt een x4 920 echt veel in real life met een x3 720? Want hier moet natuurlijk nog wel een videokaar á 50/60 euro bij . Dit is wel op te lossen met een MSI DKA790GX Platinum (kost 133 euro). sorry ik was te snel

Maar we gooien dan wel het am3 platform dicht. Waar denk ik nog wel snellere processors voor gaan komen dan de (snelste) 955 op dit moment.

Maar als het echt vlee scheelt in real life, dan is het inderdaad misschien de moeite wel waard.
Omdat AM3 processoren ook in een AM2+ socket gaan. Diezelfde 955 werkt ook in het gekozen bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twanjo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:04:
[...]

Scheelt een x4 920 echt veel in real life met een x3 720?
Een extra core voor videobewerking lijkt me toch wel handig en het past in de prijs.
Want hier moet natuurlijk nog wel een videokaar á 50/60 euro bij . Dit is wel op te lossen met een MSI DKA790GX Platinum (kost 133 euro).
Waarom moet er een ander moederbord komen of een videokaart erbij?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Anoniem: 209607 schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 16:24:
Ik kan het niet met zekerheid zeggen, zoals gezegd heb ik de kast nog nooit gezien. Misschien wat reviews opzoeken?
Gezien deze configs moet het allemaal wel passen:
- http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cm9xY51ik2id/view/
- http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmxxZ51nkw/view/

En kijkend naar deze foto is de airflow nog best leuk. De casefan zit op 3 cm afstand van de Mugen2 en daar in het verlengde van zit de CPU fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
-The_Mask- schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:08:
[...]

Een extra core voor videobewerking lijkt me toch wel handig en het past in de prijs.
[...]

Waarom moet er een ander moederbord komen of een videokaart erbij?
Srry was een foutje. Dacht dat het een mombo zonder vga was.
Omdat AM3 processoren ook in een AM2+ socket gaan. Diezelfde 955 werkt ook in het gekozen bord.
Om even de discussie op gang te houden :) . Die 955 gaat nog wel passen ja. Maar ik doelde meer op de toekomst. Hoop dat de six-core modellen ook nog gaan passen op am3. Die gaan denk ik (zeker) niet werken op am2+. Dus die optie gooi je dan dicht.

Wat ik ook nog gewoon kan doen is nu meteen een 955 erin. Kan die zoch ongeveer meten met een Q9550? Volgens de benchmarks wel toch.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 220,09€ 220,09
1Asus M4A78T-E€ 115,85€ 115,85
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 49,50€ 49,50
ImporterenTotaal€ 385,44

Prijs is wel erg optimistich. Bij azerty kom ik op 415 uit. Voor 577 euro heb ik een compleet i7 920 + gigabyte ud4 + 3gb triplle + 4650. Maargoed dat is toch weer 160 euro duurder. En overkill voor mijn pa denk.

Het mooiste was natuurlijk die q9550.

Eerst een x3 720 en dan kijken hoe het loopt is natuurlijk ook nog een verstandige oplossing. Misschien dat we over een tijdje een 955 voor weinig op kunnen rapen( 2e hands). Of dat de prijzen nog gaan zakken.

Ik ga er eens een nachtje over slapen. Bedankt voor de input allemaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Leuk low-budget bordje voor AM3 (alleen de levertijd...):
http://www.azerty.nl/prod...ata-gigabit-ethernet.html

Zover ik weet het 1e moederbord onder de 100 euro voor AM3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Ik mag van jou wel verwachten dat je begrijpt dat ik het over een echt am3-moederbord heb en niet over am2-moederborden waar een am3-processor op kan...

pricewatch: MSI 770-C35
Is nog goedkoper, maar das wel een oud chipsetje... En deze staat er al een tijd in en is nog nauwelijks leverbaar.

http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=M3A780GXH/128M

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quacka schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:04:
Ik mag van jou wel verwachten dat je begrijpt dat ik het over een echt am3-moederbord heb en niet over am2-moederborden waar een am3-processor op kan...
Tuurlijk de MSI is er toch 1. :D

Maar je had gelijk keek niet helemaal goed, bijna alle mobo's onder de 100 euro werken met DDR2. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twanjo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:31:
Om even de discussie op gang te houden :) . Die 955 gaat nog wel passen ja. Maar ik doelde meer op de toekomst. Hoop dat de six-core modellen ook nog gaan passen op am3. Die gaan denk ik (zeker) niet werken op am2+. Dus die optie gooi je dan dicht.
En waarom denk je dat? De Istanbul (dat is de 6-core) komt voorlopig enkel voor servers uit en die hebben nog steeds DDR2 geheugen. Verder is het maar de vraag of jou vader ooit gaat upgraden als hij nu nog op een P3 werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
GENETX schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:26:
[...]

En waarom denk je dat? De Istanbul (dat is de 6-core) komt voorlopig enkel voor servers uit en die hebben nog steeds DDR2 geheugen. Verder is het maar de vraag of jou vader ooit gaat upgraden als hij nu nog op een P3 werkt...
Tja daar heb ik inderdaad geen harde feiten voor , dat denk ik gewoon. Denk jij niet dat er nog snellere processor's voor am3 gaan komen?

En vinden jullie de 100euro meer prijs van de 955 t.o.v. de x3 720 verantwoord voor mijn vader, op dit moment? Dus voor desktop gebruik en het bewerken van sd materiaal?

Die x3 720 raakt hij over een half jaar misschien voor 50 euro kwijt. Als dan een 955 nog 150 euro kost is het 123 (x3 720) - 50 (retour) +150 (955) = 223 euro. Ofwel bijna gelijk aan de nieuwprijs van de 955 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302147

Hoi mensen,

Ik zou graag even mijn setup laten nakijken door jullie.

Het gaat dus om het volgende systeem:

Behuizing: Antec Sonata III
CPU: AMD Phenom II X4 940
Voeding: Inclusief behuizing (EarthWatts 500 Watt power supply)
Moederbord: GigaByte MA790X-UD4
Graka: ATI HD4890
RAM: OCZ DIMM 4 GB DDR2-1066 Kit
HD: Samsung HD103UI 1 TB
DVD-brander: Samsung SH-S223F

Waar ik vooral mee zit: gaat de voeding goed genoeg zijn? Te weten dat alles standaard gaat blijven. Ik ga dus niks overklokken of wat dan ook.

Alvast enorm bedankt voor de hulp iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
je bedoelt de standaard voeding die in de sonata III zit? 500watt moet voldoende zijn voor jou systeem dat je niet gaat overklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Twanjo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:34:
[...]

Tja daar heb ik inderdaad geen harde feiten voor , dat denk ik gewoon. Denk jij niet dat er nog snellere processor's voor am3 gaan komen?

En vinden jullie de 100euro meer prijs van de 955 t.o.v. de x3 720 verantwoord voor mijn vader, op dit moment? Dus voor desktop gebruik en het bewerken van sd materiaal?

Die x3 720 raakt hij over een half jaar misschien voor 50 euro kwijt. Als dan een 955 nog 150 euro kost is het 123 (x3 720) - 50 (retour) +150 (955) = 223 euro. Ofwel bijna gelijk aan de nieuwprijs van de 955 nu.
Eerlijk gezegt niet. Denk dat je Pa heel tevreden gaat zijn met een X3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Twanjo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 19:41:

Systeem is bedoeld voor desktop werk (office) en lichte videobewerking (sd materiaal& magix video deluxe)
Je zegt het zelf al, lichte videobewerking en desktop werk. Ik proef uit je comments dat het wel mee valt qua, encoding/deconding van filmpjes. Dan zal de X3 voldoen, als je niet echt aan upgraden denkt, dan kan de Q9550 ook. Maar ik denk dat de i7 een overkill wordt, want je vader zal volgens mij niet alles gaan benutten, van z'n toenkomstige rig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twanjo schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 23:34:
Jij leest het niet goed ;). Ja ik denk ook dat er nog snellere processoren voor AM3 komen. Echter, en dit is het belangrijkste, werken AM3 processoren ook in AM2+ moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-The_Mask- schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 21:52:
Anders neem je dit toch?

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 920€ 159,90€ 159,90
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 72,05€ 72,05
ImporterenTotaal€ 274,44
Voor desktop gebruik maakt het niet uit, maar voor endcoding decoding toch quad core. Waarom niet dit wat the mask voorstelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-The_Mask- schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:43:
[...]

Beter gezegt: Behouden de toekomstige AM3 CPU's de DDR2 controller. :>
Maar dat is hetzelfde als: "Welke AM3 CPU's komen er nog uit?".

Je weet het gewoon niet, maar ik draag al een punt aan, de Shanghai met DDR2, dat de kans groot is. Maar zekerheid kan niemand geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
GENETX schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:40:
[...]

Jij leest het niet goed ;). Ja ik denk ook dat er nog snellere processoren voor AM3 komen. Echter, en dit is het belangrijkste, werken AM3 processoren ook in AM2+ moederborden.
Kan ik daaruit concluderen dat jij me probeert te vertellen dat alle toekostige am3 cpu's nog gaan passen om am2+? Dat zou dan inderdaad mooi zijn. Maar als hetzelfde gebeurd wat zich nu afspeelt zou het b.v. kunnen zijn dat er een am4 cpu komt in de toekomst, die ook nog op am3 past, en niet in am2+. Maar waarschijnlijk is dit niet het geval want Buldozer komt op een ander socket.

Anyway ik ben toch voor het am3 platform gegaan, en heb het volgende besteld bij Azerty

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 123,08€ 123,08
1Antec Performance One P183 Zwart€ 122,50€ 122,50
1Arctic Silver 5 (3.5gr)€ 4,03€ 4,03
1Asus M4A78T-E€ 114,93€ 114,93
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 49,50€ 49,50
1Logitech Media Keyboard€ 10,71€ 10,71
1Logitech RX300 Premium Optical Mouse€ 9,-€ 9,-
1Samsung SH-S223F€ 17,68€ 17,68
2Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 70,90€ 141,80
1Samsung Syncmaster 2443BW€ 249,55€ 249,55
1Sony 3,5" Diskette Drive 1,44MB€ 6,09€ 6,09
1Western Digital My Book Essential WDG1U5000 500GB Zwart€ 75,-€ 75,-
ImporterenTotaal€ 988,28

+ 20 euro voor pixelgarantie, was ik 1060 kwijt.

Voeding is een beetje overkill, maar dan is die ook maarvast futere proof. Wilde wel een degelijke kast hebben en de p183 was volgens mij maar 2euro duurder als de p182. Hij schijnt wel iets minder stil te zijn, maar wel wat meer inbouw gemak te hebben t.o.v 182

Keuze voor het moederbord is afwachten of het de juiste is. Uit de reviews maak ik op dat de Asus wat makkelijker te bedienen is dan de Gigabyte (bios), en aangezien we toch niet gaan overclocken. Verder natuurlijk de geintregeerde video chipset is een plus. Echter zit ik misschien wel met een gare firewire controller(via) en moet ik toch nog 25 euro uitgeven voor een goede TexasInstruments kaart. Gigabyte heeft wel TI fire wire chipset maar dan moet ik duws wel een extra videokaart kopen , en ben ik nod duurde uit ook al moet ik een extra firewire kaart kopen voor die asus. Mocht de geintregeerde video chipset niet genoeg zijn voor lichte videobewerking , en het 24 inch scherm aan te sturen dan heb ik inderdaad de verkeerde keuze gemaakt. Dan had ik liever Gigabyte gehad. Maar ik zit denk te veel met de mening Terw_Dan in mijn hoofd, door zijn uitgebreide revieuws (en voorkeur) voor gigabyte :) Laat ik die Asus een kans geven.....

ps
Mocht die q9550 vanavond niet afgehaald worden bij de verkoper, dan pak ik die en anuleer ik mombo+cpu+geheugen bij azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twanjo schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 12:08:
[...]

Kan ik daaruit concluderen dat jij me probeert te vertellen dat alle toekostige am3 cpu's nog gaan passen om am2+? Dat zou dan inderdaad mooi zijn. Maar als hetzelfde gebeurd wat zich nu afspeelt zou het b.v. kunnen zijn dat er een am4 cpu komt in de toekomst, die ook nog op am3 past, en niet in am2+. Maar waarschijnlijk is dit niet het geval want Buldozer komt op een ander socket.
AM3 heeft wel pinnen over, dus het kan zijn dat AM4 of AM3+ er wel in kan. Maar ook daar, ik kan niet in de toekomst kijken. Daar ligt hem ook het punt: Waarom op de toekomst kijken als je niets zeker weet? Je weet niet welke processoren gaan komen, je kunt hooguit wat gaan voorspellen. Je kunt er best een beetje rekening mee houden, maar op de toekomst richten en daar garanties over gaan eisen is non sense.

Maar ik denk dat alle K10.5 (Phenom II) processoren nog op AM2+ gaan passen. AMD houd de controller er lekker in en waarom ook niet:

1) "Don't fix it if it aint broken" en zo duur zijn die extra transistoren ook niet. Ze moeten de hele boel weer in de war gooien.
2) AMD probeert juist die upgradeability te promoten itt Intel waar men juist meer aparte sockets gaat introduceren. Een belangrijk selling point dus.
3) Met Bulldozer krijgen we ook processoren met igp en dergelijke. Die kanalen moeten ook naar buiten en gaat hoe dan ook niet werken op een AM3 socket
4) Enkel de high-end bulldozers zonder igp zouden een kleine kans hebben op compability
5) Tripple channel backwards compability is volgens mij ook met AM3 compability (en zit er niet aan te komen)

Ik zie weinig redenen waarom AM2+ niet ondersteund zou worden over de gehele K10.5 looptijd. De volgende generatie zal toch enkel optimaal kunnen werken op een nieuw socket. AM3 biedt weinig ruimte voor echte uitbreidingen naar buiten toe. HT bus is backward compatible, de geheugencontroller ook al en er zijn geen pinnen in het socket over om eventueel meer lanes te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Oke duidelijk verhaal _/-\o_ . Het blijf inderdaad giswerk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Clock schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:21:
[...]

Gezien deze configs moet het allemaal wel passen:
- http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cm9xY51ik2id/view/
- http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmxxZ51nkw/view/

En kijkend naar deze foto is de airflow nog best leuk. De casefan zit op 3 cm afstand van de Mugen2 en daar in het verlengde van zit de CPU fan.
Okay, dat ziet er inderdaad wel goed uit ja. Plaatjes die ik in eerste instantie had gezien leek hij wat klein, maar valt idd wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
@ Twanjo

Goede keuze. Ik heb zelf ook de P183 en bevalt goed.
Ik heb vandaag nieuw geheugen van OCZ teruggekregen (OCZP1600LVAM4GK gekregen in plaats van OCZP13334GK) en de Asus M4A78T-E is echt een lekker bord. Mijn X3 720 loopt op 3,6 Ghz @ stock voltage nu al anderhalf uur stabiel met prime95. En dat met een Mugen 2 zonder fan :+

Ik kan dus nogmaals het Asus bord van harte aanbevelen.

Verder is het OCZ3P1600LVAM4GK (of de 1333 variant) ook een aanrader voor een eventueel komend BBG systeem. Dit is speciaal AM3 geoptimaliseerd geheugen wat maar 1,65v nodig heeft in plaats van 1,8v voor het "normale" OCZ Platinum geheugen. Maar het is nog niet in de winkel te krijgen, dus ik weet niet of het een beetje betaalbaar blijft.

[ Voor 6% gewijzigd door KarlMarX op 14-05-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-07 22:25
KarlMarX schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:40:
@ Twanjo

Ik heb vandaag nieuw geheugen van OCZ teruggekregen (OCZP1600LVAM4GK gekregen in plaats van OCZP13334GK) en de Asus M4A78T-E is echt een lekker bord. Mijn X3 720 loopt op 3,6 Ghz @ stock voltage nu al anderhalf uur stabiel met prime95. En dat met een Mugen 2 zonder fan :+

Ik kan dus nogmaals het Asus bord van harte aanbevelen.

Verder is het OCZ3P1600LVAM4GK (of de 1333 variant) ook een aanrader voor een eventueel komend BBG systeem. Dit is speciaal AM3 geoptimaliseerd geheugen wat maar 1,65v nodig heeft in plaats van 1,8v voor het "normale" OCZ Platinum geheugen. Maar het is nog niet in de winkel te krijgen, dus ik weet niet of het een beetje betaalbaar blijft.
Ik heb hier nog naar gevraagd een paar dagen terug in het ocz forum en ze zijn op dit moment deze plankjes aan het distribueren. Hopelijk worden ze de komende weken leverbaar. Dat lagere voltage is een stuk beter voor deze borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
KarlMarX schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 20:40:
@ Twanjo

Leuk om te horen. Is hij ook een beetje still? En hoe zit het met de looks in real life? Heb nog zitten te twijfelen om toch nog naar de p182 te switchen voor de clean look. Maar valt het mee met die luchthappers? Trekt dat veel stof aan?

Verder vind ik het erg jammer dat de powerknop achter een deurtje zit, als azerty niet senl kan leveren switch ik misschien naar een lian li pc-a17. Daar past alleen geen floppy drive meer in.

Heb je het moederbord ge-update met floppy? Of gewoon windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Floppy? Je kunt je bios sinds een aantal jaren gewoon flashen met een USB drive hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik gebruik zelf inderdaad geen floppy drive meer. Ik heb het bios gewoon in windows geupdate, maar met usb stick kan ook.

De kast is redelijk stil, stiller dan dat ik ooit heb ervaren, maar ik kan het niet vergelijken met een P182. Er zitten stoffilters aan de voorzijde, dus hij zal niet meer stofhappen dan de P182, aangezien die ook gewoon zijn intake voor heeft. Ik vind de nieuwe gaten wel stijlvol. Ik vond de P182 ook mooi, daar niet van. Maar de P183 was niet duurder en heeft toch weer ene paar kleine verbeteringetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
KarlMarX schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 08:28:
Ik gebruik zelf inderdaad geen floppy drive meer. Ik heb het bios gewoon in windows geupdate, maar met usb stick kan ook.

De kast is redelijk stil, stiller dan dat ik ooit heb ervaren, maar ik kan het niet vergelijken met een P182. Er zitten stoffilters aan de voorzijde, dus hij zal niet meer stofhappen dan de P182, aangezien die ook gewoon zijn intake voor heeft. Ik vind de nieuwe gaten wel stijlvol. Ik vond de P182 ook mooi, daar niet van. Maar de P183 was niet duurder en heeft toch weer ene paar kleine verbeteringetjes.
Oke, dacht dat ik ergens tegen was gekomen dat het alleen met floppy ging.

En wat vind jij van de powerbutton achter het deurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Twanjo schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:01:
[...]

Oke, dacht dat ik ergens tegen was gekomen dat het alleen met floppy ging.
Vroegah idd ;)
Twanjo schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:01:
[...]

En wat vind jij van de powerbutton achter het deurtje?
Ik heb zelf de P182, en hier is de powerbutton ook achter het deurtje. Maar dit heb ik niet als vervelend ervaren of iets dergelijks. Maar voor jouw is dit een obstakel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Ik ben nu nog druk aan het tunen en moet wel eens een harde reset doen met de power knop enzo. ;)

Maar bij normaal gebruik gebruik ik alleen de sleep functie en haal ik mijn pc uit zijn slaapje door een druk op het toetsenbord. Ik gebruik de power button dan praktisch nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
Mijn uiteindelijke bestelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 220,95€ 220,95
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 112,75€ 112,75
1Lian Li C-02B€ 9,81€ 9,81
1Lian Li CR-36B€ 20,85€ 20,85
1Lian Li PC-A05N€ 87,90€ 87,90
1OCZ Gold OCZ3G13334GK€ 54,-€ 54,-
1Samsung SH-S223F€ 18,-€ 18,-
1Scythe Kaze Server 5.25" Fan Controller Zwart€ 32,14€ 32,14
ImporterenTotaal€ 935,79

Upgradeopties die ik qua prijs afwacht tot ze het goedkoopst zijn:
  • 4GB DDR3 geheugen (zal rond de 40 euro kosten gok ik)
  • Een tweede 4890 (gaat richting de 100 euro voor ie verdwijnt?)
  • Een SSD. Deze wordt steeds goedkoper, en over een tijdje zoek ik een goede en goedkope uit.
Bedankt voor jullie hulp en de BBG voor het samenstellen van deze setup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302464

Ik heb altijd complete systemen gekocht, maar na rondsurfen ga ik toch eens kijken voor en zelfbouw systeempje. Ik heb geen superhoge eisen, maar wil gewoon lekker kunnen gamen op normale settings. Crysis COD 4 etc. Geluid vind ik niet super belangrijk.

Ik heb zelf niet zoveel verstand van welke onderdelen ik nodig heb, dus daarom hoop ik dat jullie mij hierin kunnen assisteren,

Ik heb geen monitor, dvd brander/speler en keyboard en muis nodig.

Wat eventueel nog gebruikt kan worden.
Ik heb nog een Geforce 9600GT 650M 512MB DDR3 liggen.
En nog 3 gig DDR2 geheugen.

Mijn budget is 600 eurie. Het kan nog wat gerekt worden maar liever niet. Kunnen jullie hier wat mee?

Alvast bedankt

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Laatst online: 08-07 19:47

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X3 720 Black Edition€ 155,-€ 155,-
1Asus EAH4870/HTDI/1G€ 154,82€ 154,82
1Cooler Master Centurion 590 Zwart€ 59,58€ 59,58
1Cooler Master Real Power M520€ 61,90€ 61,90
1Gigabyte GA-MA790X-UD4€ 93,90€ 93,90
1OCZ Gold OCZ2G10664GK€ 44,90€ 44,90
1Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB€ 59,95€ 59,95
ImporterenTotaal€ 630,05

Geen idee wat die 3GB DDR2 is die je al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 302464

Edmin schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 01:53:

Geen idee wat die 3GB DDR2 is die je al hebt.
Hoi Ed,

Bedankt voor je input.

het zijn 2 losse 1gb PC2-4300 DDR2-553
En 2 losse 512 kaartjes PC2 4300

En mijn 9600GT videokaart is niet meer bruikbaar?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 302464 op 16-05-2009 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Het geheugen kan je beter maar vervangen, het is voor de nieuwe systemen te traag. De videokaart is ook niet erg rap. Is het wel PCie ?

[ Voor 24% gewijzigd door Madrox op 16-05-2009 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyclad
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 11:45
Heb mijn nieuwe PC binnen, maar hij werkt nog niet :/

Krijg de volgende error:

You have not connected one of your video card power connectors to the power supply.

Echter beide zitten aangesloten.

Vrees dat ik dus nog even niet ermee kan spelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbastijn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07 11:55
Graag jullie mening over de volgende setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 220,95€ 220,95
1Gigabyte GA-MA790XT-UD4P€ 112,75€ 112,75
1Logitech Cordless Mediaboard Pro€ 35,30€ 35,30
1Logitech MX518€ 30,90€ 30,90
2Nexus Real Silent D12SL-12, 120m€ 5,11€ 10,22
1OCZ Alchemy Elixir€ 24,-€ 24,-
1OCZ Gold OCZ3G13334GK€ 54,-€ 54,-
1Samsung SH-S223F€ 18,-€ 18,-
1Scythe Kaze Server 5.25" Fan Controller Zwart€ 32,14€ 32,14
1Sweex CR005V2 internal card reader all-in-1 USB 2.0 black€ 6,52€ 6,52
ImporterenTotaal€ 984,12

Even de uitleg erbij:
  • Ik weet dat ik 2 toetsenborden heb, ik wil er 1 'gewoon' en 1 voor op de bank een stukje verder. :)
  • Voeding is misschien een beetje overkill, maar ik wil er misschien nog een andere 4890 bij plaatsen als ze later goedkoper worden. Ik zit iig goed voor de toekomst ;)
Punten waar ik nog een beetje mee zit:
  • De kast. Ik wil een strakke kast hebben (geen Nine Hundred iod dus) die goed koelt en handig is in het gebruik. De P182 & P183 vind ik erg mooi, maar ga ik iets van dat (grote) verschil in prijs merken? Ik las een paar posts eerder iets over de P183 en ik weet dat er mensen zijn die bij de Antec spullen zweren, maar scoren deze kasten ook daadwerkelijk beter op bovenstaande punten?
  • Fans in de kast + fancontroller. Ik vind het belangrijk dat de computer stil is, vooral tijdens idle / internetten / film kijken. Niet echt stress-condities dus, en dan is het handig als je de fans wat stiller kan zetten lijkt me? Ik heb nog nooit met fancontrollers gewerkt, maar deze ziet er erg mooi uit dus als het nog enig nut dient is dat mooi meegenomen ;)
    Verder 2 stille casefans erbijgedaan, is dat nodig (hangt van de case af natuurlijk) en is 2 stuks genoeg?
Alvast bedankt voor de input!

There's so much comedy on television. Does that cause comedy in the streets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhunter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-01 20:40
Graag jullie mening over de volgende setup....

Asus GeForce GTX 275
pricewatch: Asus GeForce GTX 275

Intel Core i7 920
pricewatch: Intel Core i7 920

Gigabyte GA-EX58-UD5
pricewatch: Gigabyte GA-EX58-UD5

OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK
pricewatch: OCZ Platinum XTC OCZ3P1600LV6GK

Scythe Mugen 2 - SCMG-2000
pricewatch: Scythe Mugen 2 - SCMG-2000

Cooler Master HAF 932 - Fulltowermodel - uitgebreide ATX
pricewatch: Cooler Master HAF 932

Ongeveer zo´n 950 Euri. :9~
Gebruik: gamen, draaien van leuke progs als fotosoep ed.

Intern... nog twijfelend over 3 of 6 GB geheugen. Geen zin om 64bit te gaan draaien eigenlijk...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xhunter schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 16:32:
Intern... nog twijfelend over 3 of 6 GB geheugen. Geen zin om 64bit te gaan draaien eigenlijk...
8)7
Waarom niet? Waarschijnljk zul je over 2 jaar je ram willen uitbreiden en dan zit je met een 32-bit OS waar je niets aan hebt... Zéker programma's als photoshop maar ook games profiteren van 4+ RAM, 6GB is een mooie hoeveelheid.

Je moet ook oppassen met de i7, je zult de voordelen pas echt gaan merken als je processor-intensieve taken zoals video encoding/decoding in HiDef gaat doen. Voor games en Photoshop kan je een Phenom II met 4GB ram nemen, ben je nog een stuk goedkoper uit ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhunter
Ik hekel de compatibiliteit van sommige programma's onder 64bit... En hoe zit 't met de oudere games?
Dan lekker alvast 6GB erin... misschien eens een try out doen... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xhunter schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 18:41:
Ik hekel de compatibiliteit van sommige programma's onder 64bit... En hoe zit 't met de oudere games?
Dan lekker alvast 6GB erin... misschien eens een try out doen... ;-)
De meeste programma's werken prima (zelfs die programma's die "x86" zijn. Volgens mij werken de meeste games ook wel, en voor oude games zijn er vaak mods of tools waarbij het te doen is. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij kan een 64-bit OS ook 32-bit instructies aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhunter
Dus toch maar eens proberen............ >:)

Wil er nog een mooie solide kast omheen doen... Wel een waarin ik een goede airflow kan creeëren, zat voor mezelf te denken aan twee opties:

Cooler Master HAF 932 - Fulltowermodel - uitgebreide ATX
pricewatch: Cooler Master HAF 932

OF

Antec Performance One P183
pricewatch: Antec Performance One P183 Zwart

Waarbij in de review van de cooler master het ding er mooi uit ziet, maar op me overkomt als een beetje fragiel. 8)7 De tweede vind ik een strakke kast, geen reviews helaas...

Wat vinden jullie, en hebben jullie nog meer/betere opties? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Iemand in dit topic heeft wel ene p183, misschien hem/haar ff pm'n. Ik zelf heb de P182, wat een 'upgrade/verbetering' is van de P180. Zo is volgens mij ook de P183 een verbetering van de P182.

-edit
http://benchmarkreviews.c...ask=view&id=314&Itemid=61
abbastijn schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 15:43:
Even de uitleg erbij:
  • Voeding is misschien een beetje overkill, maar ik wil er misschien nog een andere 4890 bij plaatsen als ze later goedkoper worden. Ik zit iig goed voor de toekomst ;)
Remember, zoals Ed_L vaak zegt: SLI/CF is geen upgrade path!
abbastijn schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 15:43:
Punten waar ik nog een beetje mee zit:
  • De kast. Ik wil een strakke kast hebben (geen Nine Hundred iod dus) die goed koelt en handig is in het gebruik. De P182 & P183 vind ik erg mooi, maar ga ik iets van dat (grote) verschil in prijs merken? Ik las een paar posts eerder iets over de P183 en ik weet dat er mensen zijn die bij de Antec spullen zweren, maar scoren deze kasten ook daadwerkelijk beter op bovenstaande punten?
  • Fans in de kast + fancontroller. Ik vind het belangrijk dat de computer stil is, vooral tijdens idle / internetten / film kijken. Niet echt stress-condities dus, en dan is het handig als je de fans wat stiller kan zetten lijkt me? Ik heb nog nooit met fancontrollers gewerkt, maar deze ziet er erg mooi uit dus als het nog enig nut dient is dat mooi meegenomen ;)
    Verder 2 stille casefans erbijgedaan, is dat nodig (hangt van de case af natuurlijk) en is 2 stuks genoeg?
Alvast bedankt voor de input!
Misschien heb je hier wat aan: http://benchmarkreviews.c...ask=view&id=314&Itemid=61 . De p182 is een stille kast (als de standaard fans op low staan :P) en zal geen mis koop zijn. De fans hebben een fancontrollers, dus die kan je makkelijk instellen(P182). Op de laagste stand zijn de standaard fans heel erg stil, gaan ze hoger, dan hoor je dat ook(helaas). Deze fans zijn ook te vervangen, maar dan verlies je de fancontroller, alhoewel je de zelfde controller kan gebruiken als je niet vies bent van solderen :P.

Ow btw op de laagste stand is de airflow meestal voldoende, maar dat kan voor jou anders zijn. Dus laat de fans achterwege als je de P* serie neemt, ben je niet tevreden met het geluid, neem dan de fans erbij.

[ Voor 71% gewijzigd door XTREEMRaGE op 16-05-2009 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
XTREEMRaGE schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:42:
[...]

Iemand in dit topic heeft wel ene p183, misschien hem/haar ff pm'n. Ik zelf heb de P182, wat een 'upgrade/verbetering' is van de P180. Zo is volgens mij ook de P183 een verbetering van de P182.
Ik had ook een P183 besteld. Heb hem net geannuleerd en een Lian Li PC-A17B besteld.

reden,

-Lian li ziet er nog strakker uit
-Geen deurtje
-Top panel met , E-sata, Firewire , Usb en audio. (Antec heeft fire wire voor weggelaten uit de p183, p182 heeft dat wel)

Verder is deze kast veel lichter omdat hij van aluminium is(5,8 kg zo uit mijn hoofd). Die antec weegt 14,5 kg. Dus die antec is wel zeer degelijk, op een forum kwam ik tegen dat hij wel iets minder stil was dan zijn voorganger (182). Er was een gast die had ze alledrie (p180,p182,p183) maargoed misschien had hij wel verschillende hardware.... Denk de Lian-Li niet onderdoet qua kwaliteit doordat hij lichter is. Dit komt gewoon door het materiaal (Aluminium) en ze hebben ook een stille reputatie.Dat de Lian-Li "deur-loos" was, gaf voor mij de doorslag. Denk dat het beide topkasten zijn ! Voor de goede orde , ik heb de P183 dus nooit real-life gezien.

ps De lian LI is er ook in grijs/wit

Edit : En als je toch een bigtower wilt dan is de ATCS 840 van Coolermaster ook een aanrader. Schijnt echt een super kast te zijn . Kom je wel in een andere prijsklasse

[ Voor 20% gewijzigd door Twanjo op 17-05-2009 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xhunter
Thanks voor de input.... Vind die deur juist wel leuk op de P183... Maar zo heeft ieder zijn voorkeuren...
Gaat mij erom een stille mooie stabiele kast te hebben. Ga mezelf eens verder verdiepen.

Ander vraagje, hoe bestellen jullie je harde waren? Gewoon goedkoopste zoeken via pricewatch, of een andere tactiek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Twanjo schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 22:45:
[...]

Ik had ook een P183 besteld. Heb hem net geannuleerd en een Lian Li PC-A17B besteld.

reden,

-Lian li ziet er nog strakker uit
-Geen deurtje
-Top panel met , E-sata, Firewire , Usb en audio. (Antec heeft fire wire voor weggelaten uit de p183, p182 heeft dat wel)

Verder is deze kast veel lichter omdat hij van aluminium is(5,8 kg zo uit mijn hoofd). Die antec weegt 14,5 kg. Dus die antec is wel zeer degelijk, op een forum kwam ik tegen dat hij wel iets minder stil was dan zijn voorganger (182). Er was een gast die had ze alledrie (p180,p182,p183) maargoed misschien had hij wel verschillende hardware.... Denk de Lian-Li niet onderdoet qua kwaliteit doordat hij lichter is. Dit komt gewoon door het materiaal (Aluminium) en ze hebben ook een stille reputatie.Dat de Lian-Li "deur-loos" was, gaf voor mij de doorslag. Denk dat het beide topkasten zijn ! Voor de goede orde , ik heb de P183 dus nooit real-life gezien.

ps De lian LI is er ook in grijs/wit

Edit : En als je toch een bigtower wilt dan is de ATCS 840 van Coolermaster ook een aanrader. Schijnt echt een super kast te zijn . Kom je wel in een andere prijsklasse
De lian li die jij nu juist gaat halen vindt ik persoonlijk niet de mooiste, maar lian li maakt idd goeie kasten :D. Btw wat de ATCS 840 meer doet dan jouw lian li en of de P182/183 is het geld niet echt waard imo. Als ik de reviews mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200652

Met behulp van hardware.info en de tweakers best buy guide. Ik wil een stil en snel systeem. Heb nu het volgende samengesteld.

Ik ga hem gebruiken voor:

2 keer een 24 inch screen met een resolutie met 1900*1200 via HDMI
Bekijken van HD gedownloade films
Geen zware games (Football Manager 2009)
En op een gegeven moment wil ik er een digitale TV kaart inbouwen voor opname etc.

Behuizing:
Sunbeam Silent Twister, 40 Euro

http://www.hardware.info/...am_Silent_Twister_ICSSBK/

Moederbord:

Gigabyte GA-MA790XT-UD4P, 113 Euro

http://www.hardware.info/...t/Gigabyte_GAMA790XTUD4P/

Processor:

AMD Phenom II X3 720, 110 Euro

http://www.hardware.info/..._II_X3_720_Black_Edition/

Geheugen:

4 GB OCZ Gold OCZ3G13334GK, 54 Euro

pricewatch: OCZ Gold OCZ3G13334GK

Hardeschijf:

Samsung Spinpoint F2 EcoGreen 1TB SATA2, 68 Euro

http://www.hardware.info/...nt_F2_EcoGreen_1TB_SATA2/

Videokaart:

MSI N9500GT-MD512Z, 53 Euro

http://www.hardware.info/...GTMD512Z_N9500GTMD512ZD2/

Koeling:

Scythe Mugen 2, 35 Euro

pricewatch: Scythe Mugen 2 - SCMG-2000

Voeding:

Cooler Master Real Power M520, 62 Euro

pricewatch: Cooler Master Real Power M520

Totaal: 535 Euro.

Verder wordt dit mijn eerste PC die ik in elkaar ga zetten..

Zit nog met 2 vraagtekens:

- Het geluid wat de ecogreen 5200 rpm hardeschijf produceert tov de snellere 7200 rpm.
- Kan deze passief gekoelde videokaart in dit systeem en met name, is hij compatible omdat het geen GDDR5 gebruikt maar DDR2 geheugen heeft?

Hebben jullie verder nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-11-2020

TLM

The Laughing Man

Ik sta ook op het punt om mijn pc te vervangen. (Amd 3500, 6600gt)
Ik ben geen grote gammer op de pc, het meeste gamen doe ik tegenwoordig op mijn ps3.

Het belangerijkste van deze nieuwe pc is dat ik er natuurlijk op voorruit moet gaan. Dat zal dan ook wel lukken. Volgende punt is dat het nog upgrade baar is voor de toekomst.

Wat doe ik zoal met mijn pc. Vooral internetten, downloaden. Verder moet hij zonder problemen overweg kunnen met 1080P content. En dan ook in samenwerking met ps3 media server voor bv het transcoden van mkv files.

Ik heb de BBG lichtelijk aangepast. Muis, toetsenbord, lcd en boxen zijn niet nodig.

AMD Phenom II X3 720 Black Edition € 155,-

Gigabyte GA-MA790XT-UD4P € 112,75

Cooler Master Real power M520 € 65,00

Cooler Master CM 690 Zwart € 65,00

OCZ Gold OCZ3G13334GK € 54,-

Samsung SH-S223F € 18,-

Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB € 70,90

Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E € 199,-

Scythe Mugen 2 - SCMG-2000 € 32,24

Azerty ongeveer 766,-

Mijn vraag is of dit aan mijn eisen voldoet. Het is een hoop geld. En ik wil er wel tijdje mee voort.

Stand Alone Agent (GITS SAC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:46
Verder moet hij zonder problemen overweg kunnen met 1080P content.
Bluray content of gedownloade content? Bij gedownloade MKV's loop je het risico dat er een aantal L5.1 H264's tussenzitten ipv <= L4.1 H264's, en die gaat je 4890 niet afspelen. Via de processor gaat gewoon wel en die moet er krachtig genoeg voor zijn.

Verder, als je niet echt een PC-gamer bent, is een 4890 dan nodig? 4770/4850 zou dan ook moeten voldoen.
Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.