[BBG Aanschaf] Multimediasysteem: htpc mei 2009

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04

[BBG Aanschaf] Multimediasysteem: htpc mei 2009

De BBG's zijn, na een tijdje discussieren, weer op de front-page geplaatst. Daarmee is de discussie eigenlijk zo goed als over en komt dit topic into play.

Wat is het doel van dit topic? Heb je zelf een BBG systeem als uitgangspunt genomen maar wil je toch een paar radicale veranderingen doorvoeren en kom je er niet helemaal meer uit? Dan is dit topic jouw uitkomst! Plaats hier jouw eigen BBG-systeem en vermeld wat je zoal veranderd hebt. Vergeet ook niet aan te geven waarom je er niet meer uit komt :). Voor een wat uitgebreidere uitleg lees je dit topic door.
Configuratie
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 55,75€ 55,75
1Antec Fusion Remote Zwart€ 123,58€ 123,58
1Corsair HX450W€ 68,56€ 68,56
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 76,85€ 76,85
1Hauppauge WinTV HVR-2200€ 106,85€ 106,85
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5/2G€ 21,-€ 21,-
1LG GGC-H20L€ 85,-€ 85,-
1Logitech Cordless Mediaboard Pro€ 35,30€ 35,30
1Scythe Ninja Mini€ 26,85€ 26,85
1Sitecom CN-523 Bluetooth USB 2.0 Micro Adapter€ 9,95€ 9,95
1Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB€ 78,40€ 78,40
ImporterenTotaal€ 688,09

http://tweakers.net/revie...ie-mei-2009-pagina-3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
Hebben jullie dit systeem daadwerkelijk in elkaar gezet en getest?
Zo ja, dan zou ik en misschien ook anderen wel graag willen weten wat deze setup verbruikt, zowel idle als load.

Ik ga in ieder geval dat toetsenbordje aanschaffen.
Maar ik had ergens in het HTPC topic gelezen dat de media toetsen niet functioneerden.
Dat maakt voor mij niet zo gek veel uit, er zit een afstandsbediening bij mijn Silverstone case.

[ Voor 40% gewijzigd door uname -r op 01-05-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-06 22:42
zeadope schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 20:42:
Hebben jullie dit systeem daadwerkelijk in elkaar gezet en getest?
Zo ja, dan zou ik en misschien ook anderen wel graag willen weten wat deze setup verbruikt, zowel idle als load.

Ik ga in ieder geval dat toetsenbordje aanschaffen.
Maar ik had ergens in het HTPC topic gelezen dat de media toetsen niet functioneerden.
Dat maakt voor mij niet zo gek veel uit, er zit een afstandsbediening bij mijn Silverstone case.
Niet meer dan 450 Watt :+

MVG, Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik weet van mijn htpc-systeem dat die idle 80W doet en iets van 120W on load. (uit de muur dus)

In dit systeem zit een zuiniger moederbord, 2 harde schijven minder, een zuinige harde schijf, geen losse gpu.
Dus ik schat zo'n 50-60W idle doet en maximaal zo'n 100W.
Misschien zelfs nog wel minder.

Systeem is dus niet getest.

[ Voor 4% gewijzigd door Quacka op 01-05-2009 20:49 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:29

jmk

Dit systeem lijkt me zonder meer geschikt als een upgrade systeem voor een vriend van mij. Die heeft nu een P4 met een aparte grafische kaart, en haalt niet meer uit zijn PC dan 720P, en dat is best zonde van zijn 1080P Philips Cineos.
Hij is erg tevreden over de looks van zijn kast, en daar zit een 300W voeding in, die je waarschijnlijk niet zomaar kan vervangen(volgens Alternate dan) Hopelijk geeft deze oude voeding geen problemen met het aansluiten van dit moderne alles-in-1 moederbord.
Dit worden dan de componenten die worden aangeschaft:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 56,26€ 56,26
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 76,10€ 76,10
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5/2G€ 21,-€ 21,-
1Scythe Ninja Mini€ 26,85€ 26,85
ImporterenTotaal€ 180,21

Heeft iemand nog iets zinnigs te zeggen over voeding/aansluiten op het moederbord?

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat is gewoon standaard atx, je kan beter even zeggen over welke voeding/kast van alternate het gaat. daar kunnen we veel meer mee.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Ik had nog wat foto's liggen. Het gaat om een voeding, die we dus het liefst laten zitten. De verhoudingen van de voeding lijkt wat af te wijken van een normale voeding. Daarom misschien moeilijk te vervangen. Sorry voor het vage plaatje van de achterkant kast.

foto1:Afbeeldingslocatie: http://members.tele2.nl/j.m.keur/t.net/foto%20voeding_sticker.png

foto2:Afbeeldingslocatie: http://members.tele2.nl/j.m.keur/t.net/foto_binnenkant_kast_compleet_beeld.png

foto3:Afbeeldingslocatie: http://members.tele2.nl/j.m.keur/t.net/foto_vaag_verhoudingen_voeding.png

[ Voor 89% gewijzigd door jmk op 02-05-2009 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
jmk schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 08:25:
Ik had nog wat foto's liggen. Het gaat om een voeding, die we dus het liefst laten zitten. De verhoudingen van de voeding lijkt wat af te wijken van een normale voeding. Daarom misschien moeilijk te vervangen. Sorry voor het vage plaatje van de achterkant kast.

foto1:[afbeelding]

foto2:[afbeelding]

foto3:[afbeelding]
Die voeding kan er niet gemakkelijk uit? Het is gewoon een normale ATX voeding die met 4 schroefjes vast zit. ;)
Voor de rest dit hoort eigenlijk in Welke voeding heb ik nodig? Deel 21
Maar het kan gemakkelijk btw. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nexxexium
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:29
Waarom er niet voor een 9400 geforce chipset gekozen wordt begrijp ik niet. Deze schijnt een stuk beter te zijn Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. Daarnaast kan de gekozen tv kaart geen HD afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Nexxexium schreef op zondag 03 mei 2009 @ 10:06:
Waarom er niet voor een 9400 geforce chipset gekozen wordt begrijp ik niet. Deze schijnt een stuk beter te zijn Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. Daarnaast kan de gekozen tv kaart geen HD afspelen.
Ja je moet dan wel een Intel CPU nemen, die zijn wat duurder.

Ik zag op de pricewatch trouwens maar 1 moederbord met een 9400 Gforce chipset. Je kan dus niet echt kiezen. Een goede zuinige CPU zou dan de Core 2 Duo E7200 worden. Die kan net zoals de AMD CPU FullHD afspelen zonder GPU ondersteuning(handig bij sommige codecs)

Gigabyte GA-E7AUM-DS2H € 123
Intel Core 2 Duo E7200 € 99
Boxed koeler € 0
TOTAAL € 222

AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition € 55,75
Gigabyte GA-MA78GM-UD2H € 76,85
Scythe Ninja Mini € 26,85
TOTAAL € 159,45

VERSCHIL: € 62,55

Valt op zicht best mee. Als ik het goed heb kan je de rest van het systeem gewoon hetzelfde laten he? Het overwegen waard. Vooral het HD geluid van de beste kwaliteit (8-channel LPCM) wordt ondersteund, en de game prestaties zijn beter, wat fijn is voor de casual gamer.

Hier staat trouwens een mooie review van de 9400 GForce chipset tov de 780G van AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:05
Anandtech stelt vast dat de 9400 op het niveau van de 3200-igp ligt. Destijds waren er ook veel kinderziektes. Ik zie niet in hoe/waarom die beter is. Tenzij je liever een spel op 13fps speelt ipv 11 of zo. Mijns inziens voldoet de 780g-chipset prima voor een htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Top-Rob
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 01:58
Ik had een vraagje over de TV-kaart vermeld in de BBG (Hauppauge WinTV HVR-2200):
ik wil in mijn HTPC graag ook een ATI Radeon HD 4770 erin zetten (voor af en toe een gamepje). Is er echter dan nog wel voldoende plaats in de systeemkast voor de -in de BBG- geadviseerde Hauppauge WinTV HVR-2200 (gezien deze PCI-e is)?

Ik heb namelijk ergens in de GOT-topics gelezen dat het moeilijk kan zijn om een PCI-e TV-kaart samen met een PCI-e videokaart in één kast te stoppen, en er werd toen door die gebruiker een algemeen advies gegeven om daarom v.w.b. de TV-kaart te kijken naar een PCI oplossing. Als meerdere mensen zoiets ervaren hebben hoor ik het graag, maar als dit echter niet nodig is ga ik liever voor de Hauppauge WinTV HVR-2200 omdat deze twee tuners aan boord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 16:36

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Eerlijkgezegd zou ik niet weten waarom het niet zou passen. Alles staat of valt met de layout van je mobo. De TV kaart gaat in het witte kleine slot aan de meest rechter kant. TV kaarten zijn gewoon single slot. De graka gaat in het lange, blauwe pci-e slot en heeft de koeler aan de linkerkant. Zou dus geen probleem mogen zijn.

Overigens kan een 4770 niet in CFX met deze IGP.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1234527605.jpeg

[ Voor 6% gewijzigd door Edmin op 04-05-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Top-Rob schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:26:
Ik had een vraagje over de TV-kaart vermeld in de BBG (Hauppauge WinTV HVR-2200):
ik wil in mijn HTPC graag ook een ATI Radeon HD 4770 erin zetten (voor af en toe een gamepje). Is er echter dan nog wel voldoende plaats in de systeemkast voor de -in de BBG- geadviseerde Hauppauge WinTV HVR-2200 (gezien deze PCI-e is)?

Ik heb namelijk ergens in de GOT-topics gelezen dat het moeilijk kan zijn om een PCI-e TV-kaart samen met een PCI-e videokaart in één kast te stoppen, en er werd toen door die gebruiker een algemeen advies gegeven om daarom v.w.b. de TV-kaart te kijken naar een PCI oplossing. Als meerdere mensen zoiets ervaren hebben hoor ik het graag, maar als dit echter niet nodig is ga ik liever voor de Hauppauge WinTV HVR-2200 omdat deze twee tuners aan boord heeft.
Het lijkt me niet zo'n probleem, aangezien de kaarten allebei erg plat zijn. Je hebt wel eens videokaarten die een deel van de koeling aan de 'verkeerde' kant hebben. Of tv-kaarten met uitsteeksels. Dan wordt het lastig.
Maar met deze kaarten moet het goed gaan. Hooguit kan de koeling wat slechter zijn. Ik denk niet dat dit echt een probleem oplevert.

HD4770 past niet in de gekozen fusion kast. Daar heb je een low profile-kaart voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Quacka schreef op maandag 04 mei 2009 @ 10:36:
[...]
HD4770 past niet in de gekozen fusion kast. Daar heb je een low profile-kaart voor nodig.
8)7 met hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Top-Rob
Echt waar? D*mn, ik ging er vanuit dat deze wel zou passen omdat:
1) De kaart vernoemd werd in de begeleidende tekst van de BBG
2) een Tweaker die een review van die kast heeft geschreven een Nvidia Geforce 9800GT in zijn kast had. Die is toch ook niet low-profile? Of maak ik nu een 'gevaarlijke' vergissing...?

Overigens heel erg bedankt voor jullie reacties.

Edit: Sorry, sorry... even wat langer Googlen en hij zal inderdaad een low-profile 9800GT bedoelt hebben. Zoals jullie al gemerkt hebben heb ik weinig ervaring met het rekening houden met weinig ruimte.
Dus als ik een normale videokaart ben ik verplicht een andere kast te nemen, hmm... steeds als ik denk er bijna te zijn.............. 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Top-Rob op 04-05-2009 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Top-Rob schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:00:
[...]

Echt waar? D*mn, ik ging er vanuit dat deze wel zou passen omdat:
1) De kaart vernoemd werd in de begeleidende tekst van de BBG
2) een Tweaker die een review van die kast heeft geschreven een Nvidia Geforce 9800GT in zijn kast had. Die is toch ook niet low-profile? Of maak ik nu een 'gevaarlijke' vergissing...?

Overigens heel erg bedankt voor jullie reacties.
productreview: Antec Fusion Remote Zwart review door eXisTa
Dat zegt hij inderdaad.
Op de Antec website staat echter:
Low profile desktop height to fit any environment
Maar de fans zijn wel 120mm, wat hem op het ook hoog genoeg zou moeten maken voor full height kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Ik zit er zelf ook over na te denken om er een videokaart in te plaatsen ivm de mogelijkheid om goed te kunnen gamen.
Mijn vraag, past een videokaart (zoals de Radeon HD4870 bv) in de Antec Fusion Remote Max?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Top-Rob
Nu heb ik nog een vraag waar ik niet echt een direct antwoord op heb kunnen vinden, maar is het zo dat een 'extra' videokaart een IGP nu eigenlijk overbodig maakt? Ik kan namelijk twee situaties verzinnen:

1) De 'extra' videokaart pakt de codec van de HD-film goed, en handelt 'zelfstandig alles' af.
2) De 'extra' videokaart pakt de codec van de HD-film *niet* goed. De CPU moet het overnemen.

Nu, in het tweede geval weet ik niet precies hoe dit in zijn werk gaat. Werkt de CPU dan nog wel samen met de GPU om het beeld op de TV te krijgen, of 'mag' de GPU -om de een of andere rare technische reden- niet meer meedoen aan het spelletje en heeft de CPU per se een IGP nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

als content niet door de pci-e graka afgehandeld kan worden, zal voor de IGP hetzelfde gelden. In het geval van een HD3k series grafische kaart, kan je gebruik maken van CrossfireX om de twee samen te laten werken. Het nut hiervan is echter beperkt. Als je een HD4k series grafische kaart hebt, is de IGP in principe overbodig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Top-Rob schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:59:
Nu, in het tweede geval weet ik niet precies hoe dit in zijn werk gaat. Werkt de CPU dan nog wel samen met de GPU om het beeld op de TV te krijgen, of 'mag' de GPU -om de een of andere rare technische reden- niet meer meedoen aan het spelletje en heeft de CPU per se een IGP nodig?
Nee hoor, dat hoeft niet.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287528

Zelf ben ik mij nu aan het orienteren op het samenstellen van een nieuwe pc, die puur voor muziek, film en studie gebruikt gaat worden (geen games dus). Is de geopperde Gigabyte GA-MA78GM-UD2H á € 76,85 hiervoor afdoende? Hij zal aan een samsung 24inch tft en aan een 32inch fullHD tv gehangen worden, kan ik inderdaad met dit moederbord probleemloos fullHD afspelen op mijn 32inch tv? Of heb ik nog een extra videokaart nodig?

De configuratie zoals hierboven beschreven bevalt mij zeer, gezien de praktische behuizing en de lage kosten (voor normaal muziek/office en internet heb je ook niet gek veel nodig), maar is deze configuratie ook stiller dan een "normale" pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat afspelen zal prima gaan. Stiller is hij ook, al heb je daar ook grotendeels zelf de hand in, de ventilatoren zou je zelf kunnen aanpassen bijvoorbeeld totdat je hem helemaal niet hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nur5588
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 31-05-2019
Multimediasysteem
Toevallig heb ik twee weken geleden dit Moederbord GA-MA78GM-UD2H gekocht bij Sallandauto. En met andere componenten dan in het Mei-Systeem vermeld een pc gebouwd. Bijv heb ik inplaats van 2x 1Gb DDR2 Kingston KVR800D2N5 de 2x 2Gb DDR2 Kingston KVR800D2N5K2 gekocht. (4 Gb is wat het moederbord maximaal bij een XP installatie ondersteunt. )
Installatie van XP is gelukt. Maar nu lukt het mij niet de PC te starten/booten als ik beide strips gebruik in DuoChannel Mode. (Al helemaal niet als ik beide strips op hetzelfde Channel zet). Slechts als ik 1 strip gebruik dus 2 Gb totaal, lukt het de PC te starten. Nu is mijn vraag of er iemand een idee heeft hoe dit te verhelpen want ik laat het liever met de volle 4Gb starten (het is een keer gelukt om het systeem te starten met beide strips en dat heeft een daadwerkelijke snelheids verbetering tot gevolg. Maar waarom de PC toen wel wilde starten met 2 strips ..weet ik niet.)

Een ander probleem is de Sata op het moederbord. Daarvoor moet eerst de driver voor de AHCI die op de bijgeleverde CD staat op een Floppy disk uitgepakt worden. (Bij een XP-installatie) In het boekje van het moederbord staat... "zip and transfer this driver file to the floppy disk" blz 79 van het User's Manual GA-MA78GM-UD2H. Dit klopt dus niet
Ik heb eerst een installatie van XP willen maken met een floppy met het ingepakte bestand... en toen werd het niet herkent... en dus einde installatie. Pas nadat ik de driver uitgepakt op de floppy gezet had en toen de installatie van XP begon... (F6 drukken in het begin van de installatie).... werden de drivers voor de AHCI
herkent en geïnstalleerd.

Maar het gekke is dat de installatie van XP en die AHCI drivers enkel lukt als in de Bios in het blad "Integrated Peripherals" de "Onchip Sata type op "Native IDE" staat..
En hoewel de drivers voor de AHCI dus zijn geaccepteerd... lukt het mij niet om de PC te starten als ik in de Bios de "OnChip Sata type" op "AHCI" zet... want dat zou dan de logische stap zijn.
Kortom ondanks die AHCI drivers... kan ik slechts het systeem laten functioneren met Sata type "Native IDE".

Op dit moederbord zit een audio syteem ook voor 5.1 en hoger.. Dit maakt een geluidskaart overbodig.

De installatie van XP is prima verlopen en ik zou met deze twee mankementen wel verder kunnen genieten van dit moederbord.. Maar mocht iemand een idee hebben dan graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Dat van het geheugen is misschien op te lossen door het voltage van de Northbridge iets te verhogen en/of het geheugen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 20:15
Vraagje:

Ik heb zelf een HTPC gebouwd, conform de specs van BBG oktober. Dat houdt eigenlijk in zoals deze nu is, echter dan nog met 1x 750 GB schijf en een 4850E proc. Ik heb er geen TV-kaart inzitten, aangezien ik daar toch geen gebruik van maak.

Nu is het zo dat bepaalde films van dusdanige kwaliteit waren, dat het afspelen ervan de processor dusdanig belastte, dat de film in eerste instantie niet meer sychroom liep (beeld en geluid), en als de belasting nog iets zwaarder werd, de film zelfs begon te haperen. Nu zit er bij de AMD-proc een handig tweak-programma, waarmee ik zomaar de proc. 14% hoger kan zetten. Daarmee is het grotendeels opgelost.

Toch blijf ik bepaalde films houden, die een dusdanige belasting met zich meebrengen (ca. 80%), dat de film wel afspeelt, echter lang niet altijd synchroom.

Nu heb ik slechts 2 programma's geinstalleerd:

Media player Classic met bepaalde codecs en nog een programma om DVD-5's mee te kijken (kan ff niet op de naam komen), maar die laatste geeft nooit problemen.

Het betreft altijd de kwalitatief hogere speelfilms die problemen kunnen geven.
Is het normaal dat een kwalitatief hogere speelfilm zulke belastingen met zich mee kan brengen?
Zitten jullie ook zo tegen die limiet aan?
Doe ik wellicht iets verkeerd?

Ik vraag het om dat ik serieus zit te overwegen om er nu een zwaardere proc. in te zetten met extra geheugen.

Daarbij de bonusvraag: mocht ik een andere proc. wensen, welke is de betere keuze:
Athlon 64 X2 5600+ 2.9GHz 1MB 65W AM2 Box
Athlon X2 7750 2.7GHz 3MB 95W AM2+ BE Box

EDIT: ik heb nog even terug gezocht, het gaat al om de HTPC samenstelling van mei 2008 met:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon X2 4850e
Kingston 2GB PC2-6400
Samsung SpinPoint F1 750 GB

Zit verder geen extra videokaart of tv-kaart in, werk dus met de onboard videokaart.

[ Voor 13% gewijzigd door plieshout op 05-05-2009 10:55 ]

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je kunt eerst ook nog proberen de CPU verder te overklokken vanuit het bios.
3GHz moet er wel in zitten. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zo te zien gebruik je je videokaart (welk moederbord heb je, een met 780G) niet voor de films. Niet elke videospeler kan hier mee overweg. Ik ken het fijne er niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plieshout
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-05 20:15
Heb m'n originele post even ge-edit met verdere specs en info erbij..

Hoi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

ik zou een andere speler eens proberen of andere x264 codecs. Als je cpu nog op 80% zit, zou je cpu niet de bottleneck mogen zijn volgens mij.

Probeer anders eens een andere video renderer, zoals overlay mixer oid. Moet je even zoeken in je programma waar je dat in kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:09
[...]

De HD4770 past degelijk wel in de fusion kast. Ik heb zelf deze kast en heb een HD4830 erin zitten en die is zelfs iets groter dan de HD4770

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als je niet gaat gamen maar wel een losse videokaart wilt, heeft een HD4770 dan nog wel meerwaarde?
Wat is er dan mis met bijvoorbeeld een H4550?
Minder postprocessing mogelijkheden? Kracht om te decoden heeft hij voldoende lijkt mij.

Deze is namelijk vele malen goedkoper en ook nog eens passief te krijgen. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:09
Gonadan schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:06:
Als je niet gaat gamen maar wel een losse videokaart wilt, heeft een HD4770 dan nog wel meerwaarde?
Wat is er dan mis met bijvoorbeeld een H4550?
Minder postprocessing mogelijkheden? Kracht om te decoden heeft hij voldoende lijkt mij.

Deze is namelijk vele malen goedkoper en ook nog eens passief te krijgen. :)
Puur voor de postprocessing is de HD4550 een ideale kaart. De HD4350 is net te zwak en doet minder postprocessing ivm zn sterkere broers.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Rainesh schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 11:25:
[...]
De HD4770 past degelijk wel in de fusion kast. Ik heb zelf deze kast en heb een HD4830 erin zitten en die is zelfs iets groter dan de HD4770
Dan klopt dus de info op de antec-site niet. :)
Daarom is het fijn dat er mensen zijn die de kast zelf hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Rainesh schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:19:
Puur voor de postprocessing is de HD4550 een ideale kaart. De HD4350 is net te zwak en doet minder postprocessing ivm zn sterkere broers.
Weet jij trouwens of er nog goede NVIDIA alternatieven zijn? Het lijkt wel alsof de gehele HTPC wereld zich op ATI gestort heeft, waarschijnlijk vanwege audio over HDMI.
Echter wil ik graag XBMC gebruiken op Linux, dan zit je al snel aan VDPAU anders wordt er helemaal geen GPU gebruikt. :D
Dus zal ik in dat geval naar NVIDIA moeten zoeken ben ik bang.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

-The_Mask- schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:36:
Moederbord met een 9300 of 9400 chipset? :)
Die hebben geen analoge TV-out helaas, en vaak ook veel minder kracht voor post processing, vandaar dat ik graag een losse videokaart wil. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 14:38:
[...]

Die hebben geen analoge TV-out helaas, en vaak ook veel minder kracht voor post processing, vandaar dat ik graag een losse videokaart wil. :)
Damn, steeds als ik denk dat ik eruit ben kom ik weer zo'n reactie tegen :-)
Wilde dit moederbord (met de 9400) bestellen met een E7200. Maar twijvel nu weer. Ook kon ik de E7200 niet meer vinden in webshops. Wat zou de logische opvolger zijn??
Of ga ik toch maar voor de AMD van dit topic...... Weet het niet meer AAHHHHHHH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88197

Ook heel handig topic: Home Theater PC (HTPC) Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ione schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:25:
[...]

Wilde dit moederbord (met de 9400) bestellen met een E7200. Maar twijvel nu weer. Ook kon ik de E7200 niet meer vinden in webshops. Wat zou de logische opvolger zijn??
E7200 en E7300 worden ook al een tijdje niet meer gemaakt. Ze zijn vervangen door de E7400 en E7500. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
HTPC topic volg ik ook al een tijdje. Maar steeds als ik denk 'nu weet ik welke config ik moet hebben' lees ik weer iets waardoor ik weer ga twijvelen.

Ok, dus mijn lijstje was sowieso al verouderd als de proc. niet meer wordt gemaakt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ione schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:07:
HTPC topic volg ik ook al een tijdje. Maar steeds als ik denk 'nu weet ik welke config ik moet hebben' lees ik weer iets waardoor ik weer ga twijvelen.

Ok, dus mijn lijstje was sowieso al verouderd als de proc. niet meer wordt gemaakt :-)
Ik heb ook iets besteld (nVidia 8300) wat volgens sommigen verouderd is, volgens sommigen niet, maar het draait hier als een zonnetje. Op een gegeven moment moet je gewoon de knop doorhakken.

Ik twijvel nooit, soms twijfel ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282934

OPGELET BIJ HET MULTIMEDIASYSTEEM!

Men doet er zeer verstandig aan om i.c.m. met de volgende 2 artikelen:

- Behuizing Antec Fusion Remote Zwart
- Koeler Scythe Ninja Mini

Niet voor de Optische drive LG GGC-H20L te gaan.

Dit komt door het feit dat de LG GGC-H20L zeer diep is en dat i.c.m. de koeler waardoor de aansluitingen (voeding en SATA) niet aangesloten kunnen worden!

Of men neemt een andere CPU koeler (succes met zoeken naar een kleiner formaat) of men neemt een andere optische drive (die dus minder diep is dan 20 cm!!).

Het omwisselen van het display/remote receiver met de optische drive is niet mogelijk, aangezien deze permanent bevestigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ione schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 17:25:
Waar twijfel je dan precies over?
Wil je per se het beste hebben?
Hoe ga je hem gebruiken?
ione schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 19:07:

Verouderd is wel overdreven, voor zover ik weet zijn ze nog prima te krijgen.
Een E7400 is wel een betere keuze, ook even wat sneller.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

1. Uit het verhaal van Nur5588 lees ik dat je een floppy-disk nodig hebt om Windows van een SATA HDD te installeren. Klopt dat? Of is dat alleen met XP? Zouden Win7 en Vista dat niet meer nodig hebben?

Als je sowieso een floppy nodig hebt moet dat ook in de BBG te staan vind ik. Is anders voor veel mensen een onaangename verassing.

2. Ik zie op het plaatje van het moederbord 2 rode, en 2 gele memory-banks. Als het moederbord met twee RAM reepjes wil vullen, moet je dan alleen rood vullen? of de onderste van rood met de onderste van geel?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1234527605.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
jmk schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:26:
1. Uit het verhaal van Nur5588 lees ik dat je een floppy-disk nodig hebt om Windows van een SATA HDD te installeren. Klopt dat? Of is dat alleen met XP? Zouden Win7 en Vista dat niet meer nodig hebben?

Als je sowieso een floppy nodig hebt moet dat ook in de BBG te staan vind ik. Is anders voor veel mensen een onaangename verassing.
Nee. Je kan ook een CD slipstreamen met drivers. Echter, verreweg de meeste (zo niet alle) moederborden kunnen in een compatibility stand waardoor het niet eens nodig is. Vista en Windows 7 hebben deze niet nodig in ieder geval omdat daar de drivers al in zitten. SATA is nieuwe als Windows XP zelf namelijk. Het hele verhaal geldt dan ook enkel voor XP en ouder. Als ik me niet vergis heb je normaalgesproken ook geen driver nodig bij XP (zie compatibility), enkel als je in RAID gaat draaien.
Nur5588 schreef op maandag 04 mei 2009 @ 20:55:
Maar het gekke is dat de installatie van XP en die AHCI drivers enkel lukt als in de Bios in het blad "Integrated Peripherals" de "Onchip Sata type op "Native IDE" staat..
En hoewel de drivers voor de AHCI dus zijn geaccepteerd... lukt het mij niet om de PC te starten als ik in de Bios de "OnChip Sata type" op "AHCI" zet... want dat zou dan de logische stap zijn.
Kortom ondanks die AHCI drivers... kan ik slechts het systeem laten functioneren met Sata type "Native IDE".
Oftewel, je kan hem gewoon installeren met Native IDE. Na installatie kun je gewoon de driver in Windows XP installeren en in de BIOS de optie omzetten. Enkel met een RAID setup moet je direct bij installatie werken met een floppy. Anders is het niet nodig. De 7750BE is een Phenom core met 2 memory controllers. Voor zo ver ik weet moet deze uiteindelijke "dual channel unganged mode" oid aangeven. Dit kun je ook checken met CPU-Z overigens (www.cpuid.com/cpuz.php)
2. Ik zie op het plaatje van het moederbord 2 rode, en 2 gele memory-banks. Als het moederbord met twee RAM reepjes wil vullen, moet je dan alleen rood vullen? of de onderste van rood met de onderste van geel?
Daarvoor heb je je handleiding... Het is ook nog eens verschillend per processor overigens. Ik denk dat de gekozen CPU een bankje in rood en 1 in geel moet hebben, maar ik kan het mis hebben. Hoe dan ook zal de BIOS aangeven dat het in dual channel staat of niet. Als dat niet zo is moet je het even omwisselen.

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 06-05-2009 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
GENETX schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 09:46:
Ik denk dat de gekozen CPU een bankje in rood en 1 in geel moet hebben,
Dat denk ik niet. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 08:51:
[...]

Waar twijfel je dan precies over?
Wil je per se het beste hebben?
Hoe ga je hem gebruiken?
Ik hoef op zich niet het beste van het beste. Ik wil wel een tijdje vooruit kunnen en dus nu wel een goed systeem hebben.
Ik twijfel nu nog of ik voor de config uit de OP moet gaan of voor een Intel-variant (moederbord met GF9400 chipset en een E7400). Rest van de config vind ik wel ok.
Ik ga het aansluiten op een 32" Samsung HD-ready TV. Verder niet op een receiver ofzo. Ik wil er de DVD-collectie op zetten zodat de kids niet steeds een schijfje hoeven te wisselen en dus ook minder krassen :-).
Verder wil ik er TV mee op kunnen nemen, mp3's afspelen etc.). Ook wil ik er films mee kijken. En dan wil ik dat alle (huidige gangbare) formaten goed kunnen worden afgespeeld en daarbij ook wel enigzins toekomstbestendig te zijn.
Hij moet verder stil zijn.
En misschien later nog wel eens wat op gamen (of die mogelijk hebben). Is het dan tzt voldoende om er een losse videokaart erbij te prikken? Kan je met de IGP's uit deze configs al wel een beetje gamen, of moet er dan echt een losse kaart bij?

Ik neig nu vanwege het kostenaspect een beetje nar de AMD-variant (zoals in de OP). Aan de ander kant denk ik dan ook weer, als ik er nu een ietsje meer voor uitgeef en voor de Intel-variant ga heb ik wel een beter systeem. Klopt dit ook? Is de Intel-variant inderdaan een beter systeem (of toekomstvaster?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dan hebben ze de lijnen en kleuren wellicht omgedraaid voor de Phenom processors. Of er worden andere trucjes gebruikt. Dat is namelijk wel de manier waarop mijn Gigabyte MA-MA790X-DS4 werkt:

pennenlikker in "Geheugen probleem GB MA790X-DS4 unganged..."
Zo te zien draait het wel in dual channel mode als je ze in de gele slots zet. Echter zal dat, als ik me niet vergis, in ganged mode zijn. Je zult meer performance krijgen met unganged mode en dan zal de configuratie net anders moeten. Tenminste, dat meende ik, maar dat komt hier weer niet duidelijk naar voren.

* GENETX zoeken gaat

pennenlikker in 'productreview: Gigabyte GA-MA790X-DS4 review door GENETX'
Hier dus ook een reactie van pennenlikker die mijn verhaal bevestigd. Hoe dan ook, houd dit in de gaten. Ik weet het fijne er niet van omdat ik zelf een oude 5600+ heb zonder deze trucjes met dubbele geheugencontroller.

[ Voor 23% gewijzigd door GENETX op 06-05-2009 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ione schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 10:35:
Ik hoef op zich niet het beste van het beste. Ik wil wel een tijdje vooruit kunnen en dus nu wel een goed systeem hebben.
Ik twijfel nu nog of ik voor de config uit de OP moet gaan of voor een Intel-variant (moederbord met GF9400 chipset en een E7400). Rest van de config vind ik wel ok.
De Intel variant is iets krachtiger maar dan ook duurder.
Ik ga het aansluiten op een 32" Samsung HD-ready TV. Verder niet op een receiver ofzo. Ik wil er de DVD-collectie op zetten zodat de kids niet steeds een schijfje hoeven te wisselen en dus ook minder krassen :-).
Verder wil ik er TV mee op kunnen nemen, mp3's afspelen etc.). Ook wil ik er films mee kijken. En dan wil ik dat alle (huidige gangbare) formaten goed kunnen worden afgespeeld en daarbij ook wel enigzins toekomstbestendig te zijn.
Later wel van plan om Full-HD te nemen en op de receiver aan te sluiten?
Let er wel op dat als je geen receiver aansluit je het geluid naar de TV wilt sturen.
Ik weet niet of jouw TV daar input voor heeft maar anders moet je een ATI kaart hebben om het geluid met de HDMI mee te kunnen sturen.
Hij moet verder stil zijn.
En misschien later nog wel eens wat op gamen (of die mogelijk hebben). Is het dan tzt voldoende om er een losse videokaart erbij te prikken? Kan je met de IGP's uit deze configs al wel een beetje gamen, of moet er dan echt een losse kaart bij?
Hangt van de game af, in principe is de IGP niet echt geschikt, kwaliteit zal op ruk moeten om het vloeiend te krijgen.
Een losse kaart kan je natuurlijk altijd bij prikken, echter zorgt dat er meestal wel voor dat je IGP niet meer gebruikt wordt en je dus alles op de nieuwe kaart moet aansluiten.
Ik neig nu vanwege het kostenaspect een beetje nar de AMD-variant (zoals in de OP). Aan de ander kant denk ik dan ook weer, als ik er nu een ietsje meer voor uitgeef en voor de Intel-variant ga heb ik wel een beter systeem. Klopt dit ook? Is de Intel-variant inderdaan een beter systeem (of toekomstvaster?).
"beter" en "toekomstvaster" zijn geheel afhankelijk van wat je in de toekomst gaat doen en aansluiten.
Nu een krachtigere CPU en later een goede losse kaart maken elk systeem "toekomstvast".

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Super, met dit soort info kan ik weer wat mee!
Gonadan schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:02:

Later wel van plan om Full-HD te nemen en op de receiver aan te sluiten?
Let er wel op dat als je geen receiver aansluit je het geluid naar de TV wilt sturen.
Ik weet niet of jouw TV daar input voor heeft maar anders moet je een ATI kaart hebben om het geluid met de HDMI mee te kunnen sturen.
Niet direct plannen hiervoor. En ik denk dat als dat gaat spelen de pc weer aan vervanging toe is :-)
Ik heb wel eens met m'n pc als test aangesloten op de tv. Geluid had ik toen gewoon met een minijack-kabel naar de TV geleid. Ook had ik er nog een speakersetje met woofer naast liggen (creative). Die had ik ook met zo'n kabeltje aangesloten. De GF9400 stuurt geen audio mee over HDMI, he.

Ik heb ook nog even aan de MSI-Diva zitten denken, maar daar weer vanaf gestapt...

Voor wat ik er nu mee zou willen is de AMD voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ione schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 11:16:
Voor wat ik er nu mee zou willen is de AMD voldoende?
Dat is toch het hele idee van de BBG?
Je kunt media afspelen op jouw HD-ready scherm met de BBG setup.
Mocht GPU ondersteuning niet lukken dan is de 7750 snel genoeg om het zelf te doen.

Of je post processing belangrijk vind kan ik niet inschatten, daarvoor heb je wel GPU ondersteuning nodig voor zover ik weet.
Ook zijn losse kaarten daar veel beter in, ik ben echter zelf nog aan het uitzoeken wat nu precies de ins en outs zijn want dat is niet makkelijk duidelijk te krijgen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nur5588
Reactie op jmk

(1. Uit het verhaal van Nur5588 lees ik dat je een floppy-disk nodig hebt om Windows van een SATA HDD te installeren. Klopt dat? Of is dat alleen met XP?)

Zover ik heb kunnen zien staat het moederbord ook de mogelijkheid van de usb toe. Maar dat heb ik niet uitgeprobeert. Ik heb begrepen dat de AHCI drivers standaard in de Windows Vista installatie zitten. Ik vermoed dat dit dan ook voor Win7 zal gaan gelden.

(2. Ik zie op het plaatje van het moederbord 2 rode, en 2 gele memory-banks. Als het moederbord met twee RAM reepjes wil vullen, moet je dan alleen rood vullen? of de onderste van rood met de onderste van geel?)

Dit moederbord ondersteunt Dual Channel DDR2 (blz 16 User's Manual) Om twee strips te gebruiken moeten ze of in enkel de gele memory-banks of alleen de rode memory-banks. Dan zit de ene op channel 0 en de andere op Channel 1.
Dus geen geel en rood gebruiken bij twee strips. Ik heb het een keer uitgeprobeert en kreeg toen een verwrongen beeld tijdens het booten.

In een eerder message schreef ik dat ik problemen had met
de 2 strips 2GB tegelijk gebruiken.
Gisteren heb ik de Memtest86 eens uitgeprobeert om te kijken
of er wat fout zat.
De controle van de ene strip leverde geen errors op.
Toen ik echter het systeem wilde starten en testen op enkel de
andere strip, kwam het systeem niet eens aan booten toe. Enkel
de fans draaiden.
Ik ga er nu van uit 1 strips uit mijn "Set van 2" gewoon
defect is. Dit zou veel van de problemen die ik had
voordat ik met installeren van XP begon verklaren.

Reactie op GENETX

Jouw reactie op mijn installatie van de AHCI drivers klinkt
logisch. Raid wilde ik niet. Ik heb maar 1 HD erin zitten. Maar in de User's Manual
wordt gedaan alsof voor de optie Raid en/of de optie AHCI gewoon hetzelfde
nodig is. blz 79 Users Manual "Making a SATA RAID/AHCI Driver Disketter for
Windows XP" De werkwijze die hier staat heb ik gevolgd. Beter wist ik niet.
Op blz 80 staat "Installing the SATA RAID/AHCI Driver and Operating System"
Dus ik heb braaf dit allemaal gevolgd.

Voor de liefhebbers.

Hieronder volgt de opbouw van mijn systeem

1 moederbord Gigabyte GA-MA78GM-UD3H
2 Processor AMD Phenom II x3 720 Black Edition 2.80 Ghz, 4000 Mhz, 3x 512kb, 6mb, Boxed
3 Geheugen Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB, PC6400, 800 Mhz, kit of 2
4 Voeding Antec Earthwatts 380 Watt, 20+ 24 Pins, 80 plus rating
5 Grafische Kaart XFX Radeon HD 4830 512 MB
6 Kast AOpen G528 Zwart, Geen Voeding
7 CDdrive Samsung SH-S223F S-ATA, Retail, Zwart
9 Harddrive WD HDD 500GB SATA 3,5 "WD5000AACS
(ook een floppydrive en een kaartlezer zitten erin)

De grafische kaart moet ik nog installeren.
Voorlopig moet ik eerst wachten totdat ik het nieuwe
geheugen geleverd krijg.

Het eerste wat me opviel toen het systeem
voor het eerst liep, is de stilte vergeleken bij
mijn oude pc. Het mooie van de Processor-Fan en
de System-Fan is dat ze harder of zachter draaien
naarmate er meer koeling nodig is of niet.
Dit zit standaard in het moederbord.
Als men de grafische kaart weglaat, kan men dit systeem
bouwen voor rond de 450 euro. Monitor niet meegerekend.

[ Voor 51% gewijzigd door Nur5588 op 07-05-2009 12:12 . Reden: efficientie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Tip: gebruik de quote functie en zet je antwoorden in 1 berricht, dat houdt het overzichtelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:56

Mystikal

It never hurts to help!

Nur5588 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:46:
Reactie op jmk

1. Uit het verhaal van Nur5588 lees ik dat je een floppy-disk nodig hebt om Windows van een SATA HDD te installeren.
Klopt dat? Of is dat alleen met XP?
Ik heb 2 weken geleden mijn htpc opnieuw ingericht (0,5Tera was overleden....) en heb geen floppy in mijn htpc zitten, maar heb wel 2 sata hd's erin hangen. Maar, ik besef me nu wel dat ik een een custom build xp light heb geinstalleerd, of daar de drivers ingebakken zaten weet ik niet.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Aan Nur5588
Frank Martin schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:30:
[...]

Tip: gebruik de quote functie en zet je antwoorden in 1 berricht, dat houdt het overzichtelijker :)
Tip 2: Gebruik de edit functie (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif). 3 posts achterelkaar is niet nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nur5588
GENETX schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:36:
Aan Nur5588

[...]

Tip 2: Gebruik de edit functie ([afbeelding]). 3 posts achterelkaar is niet nodig ;)
Ok, en hoe verwijder ik een message?

GENETX: Enkel moderators kunnen dat. Heb het even gefixed ;)

[ Voor 10% gewijzigd door een moderator op 07-05-2009 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Mystikal schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 15:30:
[...]

Ik heb 2 weken geleden mijn htpc opnieuw ingericht (0,5Tera was overleden....) en heb geen floppy in mijn htpc zitten, maar heb wel 2 sata hd's erin hangen. Maar, ik besef me nu wel dat ik een een custom build xp light heb geinstalleerd, of daar de drivers ingebakken zaten weet ik niet.
zoals ik het begrijp:
Het moederbord heeft een "lagacy" functie om met XP en ouder een installatie uit te kunnen voeren.
1. Dus in het blad "Integrated Peripherals" de "Onchip Sata type" op "Native IDE" zetten in de BIOS.
2. Nadat de installatie is gelukt, kan je de AHCI drivers installeren vanaf de moederbord-CD, gewoon vanuit windows.
3. Dan kan je de "OnChip Sata type" op "AHCI" zetten in de BIOS.
4. Boot windows weer op.

Je hoeft stap 2 en 3 misschien niet uit te voeren, maar je haalt mogelijk wel meer performance/monitor functies/etc uit je HDD. Misschien ook dingen die de duurzaamheid kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301383

Hey iedereen,

ik zit hier al een paar dagen alles op mij te laten inwerken
het is namelijk zo dat ik een gehele nieuwe pc nodig heb,
dus dan wil ik het wel ff goed doen.

ik heb al allerlei faq's gelezen
en ben ong bij deze keuze's terechtgekomen.

nu vraag ik eigenlijk aan jullie of jullie nog advies hebben

- Grafische kaart - Club 3D - ATI Radeon HD4870
- Processor - Intel Core 2 Duo E8400
- Voeding - Antec TruePower New Series TP-650W
- Fan's - Scythe Ultra Kaze 2000 (2x)
- Moederbord - Asus P5Q Pro
- Werkgeheugen - GeiL 4 GB DDR2-667 Kit - 4gb

dit is het zegmaar, verder nog een toren, harddisc en dvd-brander + lezer maar dat mag geen probleem zijn.

Naja ik hoop dat iemand nog advies heeft.

Groet Jurriaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:23
offtopic:
- oeps verkeerde topic - sorry mijn excuses.

[ Voor 135% gewijzigd door FireBladeX op 07-05-2009 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301383

FireBladeX schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:29:
[...]

Ik zou persoonlijk meer gaan voor Quad Core ipv Dual core verder zou het handig zijn als we weten waar voor je het computer gaat gebruiken :)
ik zal de pc als game-pc gaan gebruiken, maar op meerderesites krijg ik te lezen dat je aan dual core al genoeg hebt, of vergis ik me daar dan lelijk in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:23
Anoniem: 301383 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:35:
[...]
ik zal de pc als game-pc gaan gebruiken, maar op meerderesites krijg ik te lezen dat je aan dual core al genoeg hebt, of vergis ik me daar dan lelijk in?
Ik ben een wannabe tweakers dus veel verstand heb ik er niet van. Maar las op verschillende sites dat meer games Quad Core ondersteunen... dus vooral gericht in de toekomst kan het nog zeer handig zijn ^.^ ( GTA 4 ondersteunt het iig wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

FireBladeX schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:29:
[...]

Ik zou persoonlijk meer gaan voor Quad Core ipv Dual core verder zou het handig zijn als we weten waar voor je het computer gaat gebruiken :)

Ben zelf een tijdje opzoek naar een "game-pc" en heb besloten om dit ongeveer samen te stellen.

Intel Core i7 920 = 290
Zalman CNPS9500A LED = 45
Corsair 6 GB XMS3 TR3X6G1333C9 = 100
ASUS P5Q3,s775 = 130
WD 640GB,Caviar SE16 = 67
ASUS ENGTX260 TOP/HTDP/896M, 896 MB = 200
Cooler Master 690 (behuizing) = 70
Corsair 650W ATX PSU, CMPSU-650TX = 95
DVD-Brander = 25

Totaal = €1025,- (prijzen zijn van Mycom )

Mis ik hier iets? Is er een bottleneck? Andere suggesties? Ik hoor het graag :D
[BBG Aanschaf] Mainstream en high-end gamesysteem mei 2009
idem

[ Voor 6% gewijzigd door Edmin op 06-05-2009 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 12:11:
[...]

Dat is toch het hele idee van de BBG?
Je kunt media afspelen op jouw HD-ready scherm met de BBG setup.
Mocht GPU ondersteuning niet lukken dan is de 7750 snel genoeg om het zelf te doen.

Of je post processing belangrijk vind kan ik niet inschatten, daarvoor heb je wel GPU ondersteuning nodig voor zover ik weet.
Ook zijn losse kaarten daar veel beter in, ik ben echter zelf nog aan het uitzoeken wat nu precies de ins en outs zijn want dat is niet makkelijk duidelijk te krijgen. ;)
Ben eruit! Ik ga voor de Intel variant.
En dan de volgende config:

Antec Fusion Remote Black Zwart
GigaByte GA-E7AUM-DS2H
Intel Core 2 Duo E7400
Scythe Ninja Mini
Corsair CX400W 400 Watt
Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB
WD Caviar GP 1 TB, 5400 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300

Daarnaast moet ik nog even kijken voor een optische drive en misschien een FloppyDTV. En dan nog Vista erbij.

Gaat het passen met de cpu-koeler enzo in deze kast? Voeding ook ok/stil?

Iemand nog opmerkingen hierover?
Als dit eigenlijk in het HTPC-topic had gemoeten....excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Anoniem: 282934 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:33:
OPGELET BIJ HET MULTIMEDIASYSTEEM!

Men doet er zeer verstandig aan om i.c.m. met de volgende 2 artikelen:

- Behuizing Antec Fusion Remote Zwart
- Koeler Scythe Ninja Mini

Niet voor de Optische drive LG GGC-H20L te gaan.

Dit komt door het feit dat de LG GGC-H20L zeer diep is en dat i.c.m. de koeler waardoor de aansluitingen (voeding en SATA) niet aangesloten kunnen worden!

Of men neemt een andere CPU koeler (succes met zoeken naar een kleiner formaat) of men neemt een andere optische drive (die dus minder diep is dan 20 cm!!).

Het omwisselen van het display/remote receiver met de optische drive is niet mogelijk, aangezien deze permanent bevestigd is.
Heb jij nog een alternatief kunnen vinden? Ik heb straks hetzelfde probleem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ione schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:18:
[...]

Ben eruit! Ik ga voor de Intel variant.
En dan de volgende config:

Antec Fusion Remote Black Zwart
GigaByte GA-E7AUM-DS2H
Intel Core 2 Duo E7400
Scythe Ninja Mini
Corsair CX400W 400 Watt
Kingston ValueRam Dual Channel 4 GB
WD Caviar GP 1 TB, 5400 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300

Daarnaast moet ik nog even kijken voor een optische drive en misschien een FloppyDTV. En dan nog Vista erbij.

Gaat het passen met de cpu-koeler enzo in deze kast? Voeding ook ok/stil?

Iemand nog opmerkingen hierover?
Als dit eigenlijk in het HTPC-topic had gemoeten....excuses.
Ik heb iig die voeding + kast gelijk aan jou; prima voeding, ik hoor het hele zootje amper. En dat met een boxed koeler op mijn CPU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Anoniem: 88197 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:40:
[...]

Ik heb iig die voeding + kast gelijk aan jou; prima voeding, ik hoor het hele zootje amper. En dat met een boxed koeler op mijn CPU...
Ok, dus geen aparte cpu-koeler erbij?
Hoe zit jij dan met de afmetingen? De hierboven genoemde LG-speler zou niet passen icm de Ninja Mini. Zou het met de boxed koeler wel passen?

Edit... De combi kast/cpu en cpu-koeler (ninja mini) schijnt niet te passen volgens de winkel. Ze adviseren de Scythe Shuriken Rev.B Low Profile CPU Cooler
Is deze ook stil en goed te doen voor een HTPC?

Ik dacht echter dat anderen de combi van kast met de ninja mini ook hadden.
Of zijn er verschillende versies van deze kast?

Dit zou misschien wel weer het probleen met de te diepe optische drive oplossen.....

[ Voor 32% gewijzigd door ione op 08-05-2009 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:05
jmk schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:21:
[...]

zoals ik het begrijp:
Het moederbord heeft een "lagacy" functie om met XP en ouder een installatie uit te kunnen voeren.
1. Dus in het blad "Integrated Peripherals" de "Onchip Sata type" op "Native IDE" zetten in de BIOS.
2. Nadat de installatie is gelukt, kan je de AHCI drivers installeren vanaf de moederbord-CD, gewoon vanuit windows.
3. Dan kan je de "OnChip Sata type" op "AHCI" zetten in de BIOS.
4. Boot windows weer op.

Je hoeft stap 2 en 3 misschien niet uit te voeren, maar je haalt mogelijk wel meer performance/monitor functies/etc uit je HDD. Misschien ook dingen die de duurzaamheid kunnen verbeteren.
Wat is het verschil als je dit niet doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zoals gezegd wordt: Mogelijk performanceverlies. Je hebt hem in een compatibility modus om Windows te kunnen installeren. Dat zorgt ervoor dat er het een en ander moet gebeuren om het zover te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09-2023
Interessant, deze HTPC.

Ik heb wel een vraagje (kan een domme vraag zijn hoor, ik heb wel al een eigen computer in elkaar gestoken, maar nog geen HTPC): ik woon in België en kijk digitale TV via Telenet (met een HD digicorder, die ik ook kan gebruiken om televisie op te nemen). Hoe ziet de opstelling er dan uit met een HTPC? Huidige opstelling (bij surround kijken):

Kabel (distributie RF aansluiting) -> HD Digicorder -> via HDMI naar receiver -> via HDMI naar TV

Waar komt de HTPC dan tussen? Ik vermoed dat de kabel dan nog steeds binnenkomt in de digicorder en dat er dan een RF kabel en een HDMI kabel komt tussen de digicorder en de HTPC die dan via HDMI op de receiver wordt aangesloten?

Kan ik in die opstelling de HTPC gebruiken om televisie op te nemen op de digicorder EN op de HTPC?

Erg bedankt voor enige verduidelijking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik ben er niet zo in thuis. Maar ik meende dat het met enkele TV Tuners zo kon dat je de HD Digicoder de deur uit kan schoppen omdat die functionaliteit dan in je HTPC zit. Volgens mij moet dat kunnen wanneer er een smartcardreader in zit. Anders zou je volgens mij ook niet in HD kunnen opnemen. Als ik de verhalen goed begrijp:

Kabel -> HTPC -> Receiver (hdmi) ->V (hdmi)

Daar zou je bij je provider anders even moeten informeren naar de opties.

Verder kan je HTPC niet communiceren met de HD Digicoder, dus je HTPC de opdracht geven om op zowel de HTPC als de Digicoder op te nemen gaat nooit lukken. Het doel van een HTPC is dan ook dat deze alle taken omtrent multimedia vervult.

[ Voor 11% gewijzigd door GENETX op 12-05-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
Bedankt voor je antwoord, maar de digicorder eruit schoppen zal nooit lukken, want dan krijg ik van Telenet helemaal geen beeld meer (dit werkt nl. met een of andere kaart die bij Telenet moet geregistreerd staan, anders krijg je geen HD beeld en er is er ook geen interactieve televisie mogelijk).

Het is ook niet de bedoeling dat de HTPC een opdracht kan geven aan de digicorder: ik bedoelde gewoon dat ik nog steeds de keuze zou hebben om ofwel op de digicorder op te nemen ofwel op de HTPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
iomega schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:30:
Bedankt voor je antwoord, maar de digicorder eruit schoppen zal nooit lukken, want dan krijg ik van Telenet helemaal geen beeld meer (dit werkt nl. met een of andere kaart die bij Telenet moet geregistreerd staan, anders krijg je geen HD beeld en er is er ook geen interactieve televisie mogelijk).
Vandaar de smartcardreader ;) . Alleen zul je even moeten informeren naar de mogelijkheden. Ik heb wel eens gehoord dat het nog wel eens moeilijk kan liggen waardoor het niet wil...

Het probleem is anders dat je of analoog moet opnemen of je decoder op het kanaal moet instellen en dat is eigenlijk dus niet wat je wil. De decoder geeft maar 1 kanaal door via hdmi... Daarnaast weet ik niet in hoeverre men tegenwoordig hdmi-in op computers kan krijgen :X
Het is ook niet de bedoeling dat de HTPC een opdracht kan geven aan de digicorder: ik bedoelde gewoon dat ik nog steeds de keuze zou hebben om ofwel op de digicorder op te nemen ofwel op de HTPC.
Die keuze houd je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
GENETX schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:45:
[...]

Vandaar de smartcardreader ;) . Alleen zul je even moeten informeren naar de mogelijkheden. Ik heb wel eens gehoord dat het nog wel eens moeilijk kan liggen waardoor het niet wil...
Het kan bij mijn weten niet: Telenet is nogal monopolie-achtig in België en zonder digicorder of digibox is het noppes (ze verhuren die uiteraard ook zelf, waardoor ze extra gekant zijn tegen andere oplossingen).

IS HDMI naar een HTPC niet mogelijk? Oeps, dan heb ik wel een probleem denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Met die smartcardreader zat ik fout, ik bedoel een Floppy DTV: pricewatch: Digital Everywhere FloppyDTV C/CI

Hiermee kun je volgens reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2009 gecodeerde TV ontvangen. Maar het is dan de vraag of Telenet dit mogelijk maakt, of een systeem heeft dat incomaptible is met zo'n Floppy DTV. Het idee is dat je daar dus je kaart in steekt die nu in je Digicoder zit. Daarmee kun je dan Digitale TV op je HTPC ontvangen. Maar zoals aangegeven moet het zaakje wel compatible zijn.

Aan jou dus de taak om uit te zoeken of Telenet HD een HTPC met Floppy DTV accepteert om TV te laten ontvangen in plaats van de Digicoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
GENETX schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 16:04:
Met die smartcardreader zat ik fout, ik bedoel een Floppy DTV: pricewatch: Digital Everywhere FloppyDTV C/CI

Hiermee kun je volgens reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2009 gecodeerde TV ontvangen. Maar het is dan de vraag of Telenet dit mogelijk maakt, of een systeem heeft dat incomaptible is met zo'n Floppy DTV. Het idee is dat je daar dus je kaart in steekt die nu in je Digicoder zit. Daarmee kun je dan Digitale TV op je HTPC ontvangen. Maar zoals aangegeven moet het zaakje wel compatible zijn.

Aan jou dus de taak om uit te zoeken of Telenet HD een HTPC met Floppy DTV accepteert om TV te laten ontvangen in plaats van de Digicoder.
Dank voor je antwoord. Ik zal het eens navragen maar vrees dat het antwoord njet zal zijn (Telenet heeft het blijkbaar niet echt voor HTPC gebruikers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zoek ook vooral naar ervaringen van anderen via het web! Bedrijven willen maar al te graag njet zeggen terwijl het da hoort te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
Anoniem: 88197 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:40:
[...]

Heb mijn spullen inmiddels binnen.
Hoe heb jij de voeding in de kast geplaatst? Met de fan aan de bovenkant? En dan zit de voeding dus ondersteboven in de kast. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
ione schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:15:
[...]

Heb mijn spullen inmiddels binnen.
Hoe heb jij de voeding in de kast geplaatst? Met de fan aan de bovenkant? En dan zit de voeding dus ondersteboven in de kast. Klopt dit?
Hoezo ondersteboven? Je zult de schroefjes er maar op 1 manier in kunnen krijgen* ;)

* Uitzondering: Boormachine O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
GENETX schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:23:
[...]

Hoezo ondersteboven? Je zult de schroefjes er maar op 1 manier in kunnen krijgen* ;)

* Uitzondering: Boormachine O-)
Hmm volgens mij kon ik 'm ook met de fan naar beneden op de gaten uitlijnen (kan me ook vergissen, was al laat).
Maar met ondersteboven bedoel ik dat je dan aan de achterkant ziet dat de tekst ondersteboven staat. Aan de achterkant staat '400W' en 'power'. Deze staan dan ondersteboven. Niet dat het wat uitmaakt. Kijk daar toch niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
ione schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:45:
[...]

Hmm volgens mij kon ik 'm ook met de fan naar beneden op de gaten uitlijnen (kan me ook vergissen, was al laat).
Maar met ondersteboven bedoel ik dat je dan aan de achterkant ziet dat de tekst ondersteboven staat. Aan de achterkant staat '400W' en 'power'. Deze staan dan ondersteboven. Niet dat het wat uitmaakt. Kijk daar toch niet naar.
Zie je wel ;). Ondersteboven of niet hangt ook vande kast af. Kasten met openingen boven voor de voeding zullen de voeding automatisch door de schroefgaten andersom laten plaatsen in vergelijking met hoe jij hem moet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Niet online
GENETX schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 12:48:
[...]

Zie je wel ;). Ondersteboven of niet hangt ook vande kast af. Kasten met openingen boven voor de voeding zullen de voeding automatisch door de schroefgaten andersom laten plaatsen in vergelijking met hoe jij hem moet plaatsen.
Ik vat 'm :-)
Normaal zit de voeding boven in de kast en blaast de fan naar benden.... Bij deze kast is het anders. Stupid me.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200652

Ik hed een vraagje over een HTCP configuratie:

Past het hier besproken moederbord (Gigabyte GA-MA78GM-UD2H) in deze behuizing:

http://www.hardware.info/...am_Silent_Twister_ICSSBK/

En in combinatie met deze voeding:

http://www.hardware.info/...t_Straight_Power_E6_400W/

Ik ga mijn eerste pc bouwen en weet dus niet of een micro ATX kaart een een ATX behuizing past.. Stomme vraag voor jullie waarschijnlijk maar loop hier vast.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Stomme vragen bestaan niet, simpele opzoek vragen daarentegen wel. ;)

Een mATX mobo past in 99% van de gevallen in een ATX kast. :)
De rest past gewoon al is de voeding misschien wel wat overdreven, maar weet de rest van je systeem niet.

[ Voor 28% gewijzigd door -The_Mask- op 17-05-2009 14:49 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat er waarschijnlijk zo uitzien:

Behuizing:

Sunbeam Silent Twister, 40 Euro
http://www.hardware.info/...am_Silent_Twister_ICSSBK/

Moederbord:

Gigabyte GA-MA78GM-UD2H, 72 Euro
http://www.hardware.info/...t/Gigabyte_GAMA790XTUD4P/

Processor:

AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition, 55 Euro
pricewatch: AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition

Geheugen:

Kingston ValueRam 4GB DDR2-800 CL6 kit, 41 Euro
http://www.hardware.info/...0_CL6_kit_KVR800D2N6K24G/

Hardeschijf:

Samsung Spinpoint F2 EcoGreen 1TB SATA2, 68 Euro
http://www.hardware.info/...nt_F2_EcoGreen_1TB_SATA2/

Koeling:

Scythe Ninja Mini, 28 Euro
pricewatch: Scythe Mugen 2 - SCMG-2000

Voeding:

Be Quiet Straight Power E6 400W, 51 Euro
http://www.hardware.info/...t_Straight_Power_E6_400W/

Optische drive:

Samsung SH-S223F, 18 Euro
pricewatch: Samsung SH-S223F

Totaal: 373 Euro.

Wat vind je ervan? Tips en op/aan merkingen? Moet het te doen zijn om het in elkaar te zetten?

Wat zeg je van de behuizing? Hij is erg goedkoop en ziet er goed uit.. Misschien tips voor een behuizing die makkelijk is om in te sleutelen en met name erg stil is voor een zachte prijs?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Voeding is erg zwaar voor zo'n lichte PC. Verbruik zal waarschijnlijk niet eens de 100 Watt halen.
Maar goede voedingen van 200 Watt zijn er zo goed als niet. Dus misschien is deze wat:
pricewatch: be quiet! Pure Power 300W

Voor de rest neem ik aan dat je niet gaat overklokken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee overklokken: weet niet eens hoe het zou moeten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303254

Hoi! Ik zat met smart op deze bbg te wachten, aangezien mijn amd1700+ met gforce2 (auch ja ik weet het) al even geleden de geest heeft gegeven en ik het nu met de laptop van m'n vriendin moet doen.
De belastingteruggave komt er aan, ik ga eindelijk weer een mooi systeem aanschaffen. Ik ga de htpc voornamelijk gebruiken om 1080p af te spelen op mijn 40" full hd toshiba zf355d en icm met een mooi toetsenbord vanaf de bank te surfen. Daarnaast nog wat p2p uiteraard, niet heel veel veeleisends dus, geloof ik. Ergens hier las ik over een geschikt moederbord met hdmi (m'n tv heeft 1.3) wat me wel handig lijkt. Ik heb nog geen surround set, maar da's de volgende aankoop, ik heb al een mooie harmann kardon op t oog. Heeft iemand tips over wat ik kan aanschaffen? Daarnaast heb ik 2 linkerhanden, dus is er iemand die tzt tegen een vergoeding dit setje in elkaar wil bouwen voor mij in Amsterdam?
grtz Sander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303260

Ik heb een soortgelijke configuratie als donmilio samengesteld. Één van de weinige verschillen is dat ik geen aparte koeler heb genomen omdat ik zag staan dat de processor met een boxed koeler werd geleverd.

Is deze boxed koeler (in combinatie met deze de 12cm fan in deze kast: pricewatch: Cooler Master Elite 335 Zwart ) voldoende koeling voor mijn htpc?

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 303260 op 22-05-2009 16:27 . Reden: link werkte niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-03 10:54
verkeerde topic, sorry :/

[ Voor 97% gewijzigd door jojoba007 op 24-05-2009 14:14 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303454

Wil een nieuwe pc aanschaffen.
Had dit systeem in gedachten en wilde weten of goed is voor mij ?

Ik doe vooral : downloaden , bewerken van muziek en films , af en toe gamen ,dj op pc

Moederbord : Intel® GMA 3100
Processor : Intel Quadcorde Q9400
Fysiek Geheugen : DDR 2 , 4 GB
Videokaart : Asus En 9800 GT , 1 gb
Harde Schijf : 1TB
DVD-Rom Station : 2x LG DVR 22X DL LS IDE, Retail
Monitor Type : LG Electronics W2242 - 22 inches
Audio : Intel® GMA 3100
Voeding : Coolmaster 620 watt
Besturingssysteem : Windows Vista Home Premium Edition

Dit is me eerste post , dus als ik wat vergeten ben , zeg maar

Alsvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Quanta Costa?

Oftewel: "Wat kost het" in het Nederlands ;)
Op zich kunnen er wel dingen anders en ik zou die dingen ook anders doen. Maar gezien de specs gaat het om een kant en klaar systeem. Moederbord bestaat bv niet, maar dat is enkel de chipset igp die er op zit bijvoorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 16:19

B2

wa' seggie?

Anoniem: 303454 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 18:51:
Wil een nieuwe pc aanschaffen.

Ik doe vooral : downloaden , bewerken van muziek en films , af en toe gamen ,dj op pc

Moederbord : Intel® GMA 3100
Processor : Intel Quadcorde Q9400
Fysiek Geheugen : DDR 2 , 4 GB
Videokaart : Asus En 9800 GT , 1 gb
Harde Schijf : 1TB
DVD-Rom Station : 2x LG DVR 22X DL LS IDE, Retail
Monitor Type : LG Electronics W2242 - 22 inches
Audio : Intel® GMA 3100
Voeding : Coolmaster 620 watt
Besturingssysteem : Windows Vista Home Premium Edition

Dit is me eerste post , dus als ik wat vergeten ben , zeg maar

Alsvast bedankt
Ik denk (of weet eigenlijk wel zeker :) )dat je in het verkeerde topic zit... dit gaat specifiek over HTPC's.

Kijk hier of hier eens.

[ Voor 8% gewijzigd door B2 op 24-05-2009 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Anoniem: 303454 schreef op zondag 24 mei 2009 @ 18:51:
Geen idee of het goed is voor jouw, wat ik wel weet is dat ik echt alles anders had gedaan.
En dit lijkt me geen HTPC. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nur5588
-The_Mask- schreef op zondag 17 mei 2009 @ 15:56:
Voeding is erg zwaar voor zo'n lichte PC. Verbruik zal waarschijnlijk niet eens de 100 Watt halen.
Maar goede voedingen van 200 Watt zijn er zo goed als niet. Dus misschien is deze wat:
pricewatch: be quiet! Pure Power 300W

Voor de rest neem ik aan dat je niet gaat overklokken.
Het gekke is hier weer dat in de User's Manual van de GA-MA78GM-UD2H op blz 24 staat.
"To meet expansion requirements, it is recommended that a power supply that can withstand high power consumption be used (500W or greater) " Nu zal iets minder waarschijnlijk ook wel in orde zijn. Maar 200W lijkt mij toch wel erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nur5588 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 09:28:
[...]

Het gekke is hier weer dat in de User's Manual van de GA-MA78GM-UD2H op blz 24 staat.
"To meet expansion requirements, it is recommended that a power supply that can withstand high power consumption be used (500W or greater) " Nu zal iets minder waarschijnlijk ook wel in orde zijn. Maar 200W lijkt mij toch wel erg weinig.
Voor zijn PC was een goede 200 Watter echt wel genoeg. Zijn verbruik zal waarschijnlijk ook nooit voorbij de 150 Watt gaan. ;)

Die 500 Watt staan natuurlijk nergens op ze weten immers niet eens wat je op de PC aan sluit.
Met een goede 500 Watt voeding kun je een zelfs een AMD Phenom II X4 955 BE en een HD 4870X2 voeden met een HD en een DVD brander erbij. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15

Ibex

^^ met stom.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon 64 X2 7750 Black Edition€ 50,79€ 50,79
1Antec Fusion Remote Zwart€ 123,58€ 123,58
1Corsair HX450W€ 64,78€ 64,78
1Gigabyte GA-MA78GM-UD2H€ 69,17€ 69,17
2Kingston ValueRAM KVR800D2N5/2G€ 23,06€ 46,12
1LG GGC-H20L€ 85,-€ 85,-
1QNAP Turbo Station TS-219€ 342,-€ 342,-
1Scythe Ninja Mini€ 27,90€ 27,90
3Seagate Barracuda 7200.11 ST31000333AS, 1TB€ 77,-€ 231,-
ImporterenTotaal€ 1.040,34

Vanzelfsprekend gebaseerd op de htpc van mei '09.

Toegevoegd:
• QNAP TS219. Een degelijke NAS waarop de meeste data zal komen te staan voor alle computers in huis

Aangepast:
• Van de WD naar 3x Seagate 1TB. Eentje voor in de htpc, en de andere twee voor in de NAS. Ik ben nogal een fan van seagate, en ik las dat de QNAP problemen kan hebben met WD schijven (het auotmatisch in standby gaan lukt niet altijd)
• Van 2GB naar 4GB ram. Er zal Win7 64bit op komen te staan, dus dat zou moeten lukken. Bovendien kan een beetje extra ram niet kwaad.

Nog nodig:
• WLAN kaartje. Zeker b/g maar n is ook welkom met oog op de toekomst. Ik kan helaas niet eenvoudig bedraad netwerk leggen. 54Mbps zou zeker moeten voldoen voor normale divx'jes, maar ik twijfel voor HD rips, zou dat mogelijk zijn?

Verwijderd:
• TV Kaart. Ik kijk digitale tv en heb hiervoor reeds een decoder met HDD (Telenet HD Digicorder). Deze voldoet prima voor het opnemen van TV.

Extra vragen:
• Is dit een degelijke setup en voldoende om een Full HD scherm via hdmi vlotjes te kunnen volkleuren?
• Naast gewoon htpc gebruik om Blu-Rays op te bekijken wil ik ook graag moderne videogames kunnen spelen op deze pc. Geen die-hard gamer, maar nieuwe games moeten toch met voldoende gemak/framerates te spelen zijn op een resolutie die aangenaam kijkt op een Full HD tv. Volgende games zou ik graag vloeiend willen kunnen spelen: Sims 3 (ik heb een vriendin), UT3, AOE 3, en eventueel nog uit te komen games. Is deze pc hiervoor voldoende en/of kan ik in de toekomst gemakkelijk een nieuwe videokaart inprikken, zoals deze uit de highend gamepc - best buy guide?
• Ik lees hier en daar dat er bij de case al een voeding zit. Klopt dit en is de extra voeding uit de guide wel nodig?
• Ergens in dit topic hoor ik iemand schreeuwen dat de combinatie van de case+koeler en de Blu-ray speler niet mogelijk is omdat de speler te lang is. Iemand die dit kan verwerpen of bevestigen?

[ Voor 4% gewijzigd door Ibex op 31-05-2009 12:38 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Pagina: 1 2 Laatste