• Fretzie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 15:33
Heb ook even de Topix rom geflashed. Op het eerste zicht tevreden mee. Werkt lekker snel en stabiel.
Wel redelijk sober qua vormgeving (ik kom van Laurentius), maar goed, heb er geen klagen over. :)

Wat ik wilde weten is hoe ik de toets linksonder, waar nu 'phone' staat, kan veranderen naar bv 'notes'. Heb alle settings al eens omgespit, maar kan het niet terugvinden. Ik weet dat dit bij Laurentius makkelijk te veranderen was, dus ik kijk er waarschijnlijk knal overheen. Iemand? :)

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is er ook een ROM die qua snelheid gelijk is aan stock? want welke ik ook flash, van Dutty tot NRGZ, ze zijn allemaal (aanzienlijk) langzamer dan de stock ROM.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:17

Nox

Noxiuz

Weet er nog iemand coole games? Ik heb nu xtrakt geinstalleerd staan en bevalt me wel. Maar ben benieuwd of er ook 3d games zijn die met de accelerometer werken.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Fretzie schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:28:
Heb ook even de Topix rom geflashed. Op het eerste zicht tevreden mee. Werkt lekker snel en stabiel.
Wel redelijk sober qua vormgeving (ik kom van Laurentius), maar goed, heb er geen klagen over. :)

Wat ik wilde weten is hoe ik de toets linksonder, waar nu 'phone' staat, kan veranderen naar bv 'notes'. Heb alle settings al eens omgespit, maar kan het niet terugvinden. Ik weet dat dit bij Laurentius makkelijk te veranderen was, dus ik kijk er waarschijnlijk knal overheen. Iemand? :)
In settings zul je softkey manager vinden. Wel een vinkje zetten bij "Manila mode".

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:14
Imperium schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:37:
Is er ook een ROM die qua snelheid gelijk is aan stock? want welke ik ook flash, van Dutty tot NRGZ, ze zijn allemaal (aanzienlijk) langzamer dan de stock ROM.
Sowieso moet het dan een WM6.1 rom zijn, Kwabbernootje heeft hier een goede voor (topix). Daar is al uitgebreid over geschreven in dit draadje (o.a. 1 pagina terug), dus je inlezen voor je dit vraagt kan geen kwaad...

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-10 00:02
Smobbo schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:33:
[...]

in active sync op je pc 'usb verbindingen toestaan' uit vinken
Hedb ik ook al gedaan maar helpt geen moer...
Nog een idee..

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 13:52

DeMoN

Pastafari

bigpapa schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:36:
[...]

Nog een idee..
Active sync in WM zelf ook al dat vinkje gevonden? Ik weet niet of dat invloed kan hebben op de bootloader, maar probeer het eens.
Probeer anders ook eens een andere PC, etc

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Smobbo
bigpapa schreef op maandag 15 februari 2010 @ 21:36:
[...]

Nog een idee..
Toevallig recent overgestapt naar Vista of Win7? De drivers die windows installeert werken niet met USPL (en misschien met HSPL, maar dat gebruik ik niet). Hierdoor werkt de bootloader bijvoorbeeld niet goed.
De dummies guide to flashing van Digital Outcast heeft de drivers in de openingspost staan.

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Imperium schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:37:
De WinMo 6.1 Topix ROM is zelfs sneller.

• Fretzie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 15:33
kwabbernootje schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:01:
[...]
In settings zul je softkey manager vinden. Wel een vinkje zetten bij "Manila mode".
Het vinkje aanzetten, dat was ik vergeten. ;(
Bedankt voor het antwoord.

Jammer genoeg heb ik vanochtend weer men eerste lockup gehad. Dit had ik ook met de Laurentius rom. Toch maar eens kijken naar de hier voorgestelde oplossing: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=600499

Nog iemand die hier last van heeft en dit opgelost kreeg?

• Smobbo
Fretzie schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 10:22:
[...]

Het vinkje aanzetten, dat was ik vergeten. ;(
Bedankt voor het antwoord.

Jammer genoeg heb ik vanochtend weer men eerste lockup gehad. Dit had ik ook met de Laurentius rom. Toch maar eens kijken naar de hier voorgestelde oplossing: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=600499

Nog iemand die hier last van heeft en dit opgelost kreeg?
Ze zijn bij XDA druk bezig met een aantal drivers. Het schijnt dat je met een aantal wel last van een lockup kan hebben, maar met een aantal andere niet.
Lees de laatste +/- 10 pagina's van dit draadje even: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=442712

• martijn1985
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:01
ik heb recent de topix rom geflashed, maar nu verdwijnt soms de hele menubalk (de regel van het startmenu zeg maar). Iemand enig idee hoe dat kan komen?

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Even ter jullie attentie;

Na zojuist een volledige scan te hebben gedraaid met Norton 360 v3.x is blac_uspl.exe / USPL GUI v2.5 (al geruime tijd geleden van xda getrokken) aangemerkt als Trojan. Naar alle waarschijnlijkheid een false positive maar ik dacht dat het toch even handig was om te vermelden.

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-10 10:08

Dexter

d((o_o))b

Ik moet mijn virusscanner altijd uitzetten voordat ik een USPL flash doe, want ook F-Prot denkt dat het een virus is. Moet het vooral blijven denken...ik weet wel beter :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-10 15:14
Dutty heeft een nieuwe Sense 2.5.2012 Rom gemaakt! Heb m net geflashed en tot nu toe werkt alles prima :). Heb na een half uurtje ermee spelen nog geen bugs gevonden, maar dat zegt natuurlijk niet zo veel. Kwa snelheid lijkt ie ongeveer even snel te zijn als Topix 3.5.4. De rom is te downloaden op htcpedia.com

• -TheNose-
Dacht dat Dutty gestopt was met de HD en opeens volledig overgegaan was op de HD2 :?
Ach Dutty's ROMs zijn altijd wel leuk opgezet, maar ik heb nog nooit een bug vrije gevonden van hem.

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:16
-TheNose- schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 16:29:
Dacht dat Dutty gestopt was met de HD en opeens volledig overgegaan was op de HD2 :?
Ach Dutty's ROMs zijn altijd wel leuk opgezet, maar ik heb nog nooit een bug vrije gevonden van hem.
Doe es wat liever voor onze romkoks...zonder gasten als Dutty zou je nu met een hopeloos bejaarde rom op je HD zitten spelen.

• kwabbernootje
  • Niet online
martijn1985 schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 21:14:
ik heb recent de topix rom geflashed, maar nu verdwijnt soms de hele menubalk (de regel van het startmenu zeg maar). Iemand enig idee hoe dat kan komen?
Waarschijnlijk een tweak die je er op hebt gezet :) Nooit eerder gemeld door gebruikers van de rom, en dat zijn er heel wat :D

• accountabc
@martijn
welke programma's heb je allemaal geinstalleerd?
Dat startmenuverdwijnprobleem heb ik ook wel eens gehad bij topix 3.5.3, maar weet niet meer precies hoe ik dat kreeg.. Had G-remote en de 2010 neos drivers geinstalleerd. Had verder niet met het register geklooid. Volgens mij crashte de boel als ik Gremote minimaliseerde, opera startte en dan op de homeknop drukte. G-remote werkt full screen en overwrite dus de menubalken boven en on onder, dus daar zal het in mijn geval wel mee te maken hebben gehad.
Het verdwijnen van de menubalk heb ik overigens al in meer roms voor elkaar gekregen, dus het is niet een probleem dat alleen in topix zit ;).

In Dutty's nieuwe rom zitten idd wat bugjes, maar geen hele grote. Wat ik tot nu toe heb gevonden:
- HTC volumecontrol werkt niet (is te fixen door de Touch-It Volumecontrol cab te installeren)
- het "Endkey" icoontje bij start --> settings --> system is er niet
- Bij opera in landscape zie je het bovenste gedeelte van de manilla flipclock ipv de menubar met het startmenu en de statusicoontjes

• bigpapa
IK heb even een vraag omtrent de agenda van htc.
Als je een nieuwe afspraak maakt dan zie je bij onderwerp vooraf ingezette teksten staan zoals: diner lunch bezoek etc.
Dit wil ik wissen en uitbreiden met mijn eigen teksten.
Dat kan wel maar hij slaat het niet op in onderwerp.
Allee locatie slaat hij op.
Is er iemand die weet hoe ik dat kan doen, dus onderwerp uitbreiden met teksten...
Ik heb de gewone rom van HTC er op.

• -TheNose-
micheldenhaag schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 19:55:
[...]

Doe es wat liever voor onze romkoks...zonder gasten als Dutty zou je nu met een hopeloos bejaarde rom op je HD zitten spelen.
Ik vind Dutty Roms gewoon altijd vol met bugs zitten, eigen ervaringen en ik ben een fanatieke flasher. Die mening mag ik best met je delen toch? Er zijn veel betere chefs naar mijn mening die ook hun kennis tenminste delen met anderen (Miri, Xanitech, Kwabber...).

Over bugs gesproken. Kwabber ik begin nu weer steeds vaker de bekende lockups te krijgen met je nieuwste sense 2.5 rom. Ik weet dat het probleem hoogst waarschijnlijk aan de NEO drivers ligt en dat het bij sommigen wel en sommigen niet voorkomt. Maar wat raadt jij me nu aan in dit geval? Drivers verwijderen en nieuwe drivers proberen?

• accountabc
TheNose, welke drivers heb je geinstalleerd? de Neos Driverpack 3 of de Neos 2010 drivers? je kunt ook de mikenificent drivers eens proberen, daarmee schijnen de lockups niet voor te komen

Ik heb het bij dutty's nieuwste trouwens weer voor elkaar gekregen om de top menubar kwijt te raken :P . Kwam door S2P deze keer. Het zou kunnen dat dit bij topix ook door S2P gebeurde... Ik ga topix maar weer flashen; Eens kijken of het me dan nog een keer lukt :+

• -TheNose-
accountabc schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 19:05:
TheNose, welke drivers heb je geinstalleerd? de Neos Driverpack 3 of de Neos 2010 drivers? je kunt ook de mikenificent drivers eens proberen, daarmee schijnen de lockups niet voor te komen

Ik heb het bij dutty's nieuwste trouwens weer voor elkaar gekregen om de top menubar kwijt te raken :P . Kwam door S2P deze keer. Het zou kunnen dat dit bij topix ook door S2P gebeurde... Ik ga topix maar weer flashen; Eens kijken of het me dan nog een keer lukt :+
Mijn topix Rom is nog helemaal zoals net na de flash. Nog niets extra's geinstalleerd.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

@ mensen met de nieuwste topix

Nog even over Sense 2.5 werkt dit nu vloeiend of vloeiender dan voorheen?
Indien toch wel vloeiend of zeer sterk verbeterd ten opzichte van de topix roms van 2 a 3 weken geleden ga ik denk ik toch weer flashen.. ik gebruik nu weer titanium omdat ik Sense 2.5 met een wat oudere topix rom gewoon kl*te vind draaien :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• accountabc
-TheNose- schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 22:33:
[...]

Mijn topix Rom is nog helemaal zoals net na de flash. Nog niets extra's geinstalleerd.
Raar.. ik dacht altijd dat die lockups door de neos drivers kwamen... In dat geval heb ik geen idee.

Mikenificent 8.0 is net uit. Veel mensen waren hier positief over 7.0 dus ik ben benieuwd. Ben hem nu aan het flashen :)

• -TheNose-
DeMoN schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 23:29:
@ mensen met de nieuwste topix

Nog even over Sense 2.5 werkt dit nu vloeiend of vloeiender dan voorheen?
Indien toch wel vloeiend of zeer sterk verbeterd ten opzichte van de topix roms van 2 a 3 weken geleden ga ik denk ik toch weer flashen.. ik gebruik nu weer titanium omdat ik Sense 2.5 met een wat oudere topix rom gewoon kl*te vind draaien :)
Als mede zoeker op het windows mobile front kan ik je melden...DOEN! Soepelste en meest bruikbare sense 2.5 ROM die ik tot nu ben tegengekomen!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-10 10:05
-TheNose- schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:42:
[...]

Ik vind Dutty Roms gewoon altijd vol met bugs zitten, eigen ervaringen en ik ben een fanatieke flasher. Die mening mag ik best met je delen toch? Er zijn veel betere chefs naar mijn mening die ook hun kennis tenminste delen met anderen (Miri, Xanitech, Kwabber...).

Over bugs gesproken. Kwabber ik begin nu weer steeds vaker de bekende lockups te krijgen met je nieuwste sense 2.5 rom. Ik weet dat het probleem hoogst waarschijnlijk aan de NEO drivers ligt en dat het bij sommigen wel en sommigen niet voorkomt. Maar wat raadt jij me nu aan in dit geval? Drivers verwijderen en nieuwe drivers proberen?
Ja kijk op XDA voor een fix, standaard driver en niet Neo gebruiken heeft die lockups voor mij volledig opgelost.

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Ik draai sinds vanacht versie 8.0 van Mikenificent. Helemaal bugvrij is ie volgens mij nog niet (G-senser kan ik niet ijken, Quick-GPS had weer de eerdere fix nodig), maar hij vliegt vooralsnog over het scherm. Inclusief E-book/twitter etc. tabs. Heel compleet.

Natuurlijk ook altijd wat te miepen...ik heb mijn skin het liefst altijd zo sober/zwart mogelijk. Dus daar moet ik misschien nog wat aan tweaken. Maar verder een aanrader. Zoals al eerder gezegd kan ik alleen maar ontzettend benieuwd zijn waar KWBR toe in staat is met een windows 6.5.5 rom.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

-TheNose- schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 07:46:
[...]

Als mede zoeker op het windows mobile front kan ik je melden...DOEN! Soepelste en meest bruikbare sense 2.5 ROM die ik tot nu ben tegengekomen!
Thanks, dan ga ik die proberen. Beetje druk atm, maar ik kom erop terug als ie erop staat :)

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:15
Vraagje,

het komt regelmatig voor dat ik mijn email even niet kan synchroniseren. Ik druk op verzenden/ontvangen en krijg dan de melding dat hij niet kan synchroniseren. Vaak lukt het wel weer naar een reset of gewoon als ik het een paar uur later nog eens probeer. Maar soms wil je op een bepaald moment even je mail inziet/controleren of het web op, maar dan krijg je dus deze melding.

Iemand een idee?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Juancho schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:23:
Vraagje,

het komt regelmatig voor dat ik mijn email even niet kan synchroniseren. Ik druk op verzenden/ontvangen en krijg dan de melding dat hij niet kan synchroniseren. Vaak lukt het wel weer naar een reset of gewoon als ik het een paar uur later nog eens probeer. Maar soms wil je op een bepaald moment even je mail inziet/controleren of het web op, maar dan krijg je dus deze melding.

Iemand een idee?
Heb je internet via Hi? (Hi heeft soms problemen) Zoja, doet ie t wel goed wanneer je op wifi zit?

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:15
Nee ik heb Vodafone. Het gaat om mijn hotmail account. Als ik wil controleren op nieuwe mail krijg ik soms de melding.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

• bigpapa
Ik heb darklord taskbar geinstalleerd maar nu geeft de batt maar 19% aan terwijl hij helemaal vol is.
Ik heb een softreset gedaan maar heeft niet geholpen.
Iemand een idee hoe dit kan..

Verwijderd

Zonet miri's sense 2.5 v21 geflashed.
Ik moet zeggen...de sense 2.5 builds voor topaz en rhodium = win :)

• Smobbo
Juancho schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:35:
Nee ik heb Vodafone. Het gaat om mijn hotmail account. Als ik wil controleren op nieuwe mail krijg ik soms de melding.
Heb je een custom rom erop gezet, bepaalde apps geinstalleerd, etc. etc.?
bigpapa schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:49:
Ik heb darklord taskbar geinstalleerd maar nu geeft de batt maar 19% aan terwijl hij helemaal vol is.
Zelfde vraag...

[ Voor 34% gewijzigd door Smobbo op 19-02-2010 20:32 ]

• accountabc
Dexter schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 11:05:
Ik draai sinds vanacht versie 8.0 van Mikenificent. Helemaal bugvrij is ie volgens mij nog niet (G-senser kan ik niet ijken, Quick-GPS had weer de eerdere fix nodig), maar hij vliegt vooralsnog over het scherm. Inclusief E-book/twitter etc. tabs. Heel compleet.

Natuurlijk ook altijd wat te miepen...ik heb mijn skin het liefst altijd zo sober/zwart mogelijk. Dus daar moet ik misschien nog wat aan tweaken. Maar verder een aanrader. Zoals al eerder gezegd kan ik alleen maar ontzettend benieuwd zijn waar KWBR toe in staat is met een windows 6.5.5 rom.
Ik had 8.0 ook tot zonet draaien, maar ik vond hem toch een beetje traag in vergelijking met Topix en de nieuwe dutty. Ik moet wel zeggen dat ie redelijk bugvrij is. Heb nu Miri's V21 en ik heb het idee dat die toch wat sneller dan Mikenificent 8.0.
Ik heb ook wel eens om een 6.5.5 rom van kwbr gevraagd, maar kwabbernootjes antwoord was dat de 6.5.5 builds te buggy en instabiel en ook nog eens trager dan 6.5 zijn dus daarom maakt hij geen 6.5.5 roms. Jammer, maar wel begrijpelijk dat hij geen zin heeft om al die bugs op te gaan lossen.

Edit: nieuwe Topix is uit. Gelijk maar weer even flashen. 3e rom in 24 uur :+

[ Voor 3% gewijzigd door accountabc op 20-02-2010 11:56 ]

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 10:19
Ik heb één ding waar ik nog niet uitkom met mijn Touch HD (nieuwste stock ROM).
Wanneer ik Opera gebruik en een link wil openen van een website, moet ik die link altijd in een nieuwe TAB openen (wat ik in de meeste gevallen niet wil). Bekend probleem of doe ik iets fout?

Tweede vraagje. Ik ben van plan snel mijn eerste custom ROM (Miri of Topix) te gaan installeren. Is Manilla 2.5 en Sense 2.5 nu hetzelfde of is daar een verschil? Iemand die weet of in één van die twee ook IE ingebakken zit naast Opera?

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

kwbr, suc6 met je hdd crash, kon je echt de disk niet meer benaderen? balen en zonde van de kitchen :(
bobsnl schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:58:
Ik heb één ding waar ik nog niet uitkom met mijn Touch HD (nieuwste stock ROM).
Wanneer ik Opera gebruik en een link wil openen van een website, moet ik die link altijd in een nieuwe TAB openen (wat ik in de meeste gevallen niet wil). Bekend probleem of doe ik iets fout?
Ga in opera naar de website about:config misschien dat je het daar tussen kan vinden, verder geen idee
Tweede vraagje. Ik ben van plan snel mijn eerste custom ROM (Miri of Topix) te gaan installeren. Is Manilla 2.5 en Sense 2.5 nu hetzelfde of is daar een verschil? Iemand die weet of in één van die twee ook IE ingebakken zit naast Opera?
Ja IE zit er zover ik weet in. Manila 2.5 en Sense 2.5 is het zelfde. Manila is de codenaam van TouchFLO3D

[ Voor 80% gewijzigd door DeMoN op 20-02-2010 13:57 ]

• PJzzz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:12
Wil absoluut geen WM6.5 maar graag een tip welke rom gebaseerd op WM6.1 in het Nederlands ik zou kunnen testen of het iets is voor mij.
Bijna alle WM6.5's zijn imho te traag en te buggy.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

PJzzz schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:54:
Wil absoluut geen WM6.5 maar graag een tip welke rom gebaseerd op WM6.1 in het Nederlands ik zou kunnen testen of het iets is voor mij.
Hmmm 6.1 en NLD. Heb even gezocht, maar zag zo snel idd niks.
WM6.5 is bij mij echt niet zo heel traag hoor! Misschien dat je Sense 2.5 traag vindt.. ?
En welke bugs loop jij tegenaan dan? Ik echt zelden tegen dingen die gewoon echt niet werken of zo en als het al zo is is dat meestal iets met HTC software en niet native WM.

• Smobbo
PJzzz schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:54:
Zoek ff op XDA...
Volgens mij heeft kwbr een vanilla serie uitgebracht die gebaseerd was op 6.1 (toch?;)).
De nieuwe generatie wm6.5 roms van o.a. kwbr zijn trouwens gewoon net zo snel als de stock 6.1 roms.

• PJzzz
Smobbo schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:00:
[...]

Zoek ff op XDA...
Volgens mij heeft kwbr een vanilla serie uitgebracht die gebaseerd was op 6.1 (toch?;)).
De nieuwe generatie wm6.5 roms van o.a. kwbr zijn trouwens gewoon net zo snel als de stock 6.1 roms.
Maar niet in het NL en ik wilde gewoon een tip adhv gebruikerservaringen hier op Tweakers voor een goede 6.1 NL Rom

• johansw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-10 15:13
PJzzz schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:48:
[...]

Maar niet in het NL en ik wilde gewoon een tip adhv gebruikerservaringen hier op Tweakers voor een goede 6.1 NL Rom
Waarom moet hij Nederlands zijn? Ik draai nu met de Topix 3.5 WM6.1 Manila 2.1 Sense weather heb manilla verandert in Nederlands, en is naar mijn mening nog altijd de snelste rom. En heb toch naar ik schat enkele 10 tallen roms geprobeerd. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat Kwbr's laatste 6.5 3.5.5 Sense 2.5 rom akelig dicht bij de WM 6.1 komt kwa snelheid. Maar ik denk dat je ze gewoon moet uittesten.

Kwbr heeft trouwens deze ROM NLD Sep.26 Dutch Topaz port Vanilla Series Topaz OS 5.2.21042 gemaakt, en is volledig Nederlands

• kwabbernootje
  • Niet online
DeMoN schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:53:
kwbr, suc6 met je hdd crash, kon je echt de disk niet meer benaderen? balen en zonde van de kitchen :(
Ja, was lullig want wilde een diskclone maken met software die niet geschikt was voor win7 x64. De originele schijf was niet meer benaderbaar, alleen nog na een repair. Twee dagen werk en de boel is weer up en running. Voordeel is dat de keuken weer heerlijk schoon is :D
PJzzz schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 15:48:
[...]

Ik heb een nl topaz port gemaakt die draait op wm6.1. Even zoeken, staat misschien ook wel op celogeek.
Fitz schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 14:27:
[...]

Heb je internet via Hi? (Hi heeft soms problemen) Zoja, doet ie t wel goed wanneer je op wifi zit?
Ik zit ook bij Hi (nog niet zo lang) en heel af en toe heb ik ook een niet werkende data verbinding op mijn HD2. Is dit een bekend probleem op het HI/KPN netwerk?
bigpapa schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:49:
Dat is altijd moeilijk te zeggen tenzij je weet wat het cabje installeert

[ Voor 83% gewijzigd door kwabbernootje op 20-02-2010 22:10 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

kwabbernootje schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 22:01:
[...]
Ja, was lullig want wilde een diskclone maken met software die niet geschikt was voor win7 x64. De originele schijf was niet meer benaderbaar, alleen nog na een repair. Twee dagen werk en de boel is weer up en running. Voordeel is dat de keuken weer heerlijk schoon is :D
Top!
Ik draai nu trouwens sinds enkele uren je nieuwste ROM, Topix 3.5.5, ik moet zeggen, ik gebruik Sense 2.5 weer! Wat heerlijk zeg, Sense 2.5 is eindelijk vrij normaal te gebruiken op de Touch HD. Komt goed uit, want ik ben sinds gister ook een 'Twitteraar' en dus kan ik HTC Peep (Twittertab) nu heerlijk gebruiken. Goed werk!

Hoe komt dat nou, dat Sense 2.5 sinds 3.5.4 schat ik ineens zoveel meer bruikbaar is geworden? Ook de weather animations lijken vloeiender te lopen en op de hometab sliden naar die shortcuts toe lijkt beter te lopen. Wat heb je gevonden wat de vertraging veroorzaakte vraag ik me dan af, HTC Messaging lijkt ook minder te laggen :)
edit: zal het aan de NEO-gfx-drivers liggen? maar dat verklaart niet dat htc messaging beter loopt

[ Voor 4% gewijzigd door DeMoN op 21-02-2010 01:08 ]

• WeaselADHD
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05 14:59

Ik zit ook bij Hi (nog niet zo lang) en heel af en toe heb ik ook een niet werkende data verbinding op mijn HD2. Is dit een bekend probleem op het HI/KPN netwerk?
Naar mijn weten zijn er meerdere mensen met deze problemen, waaronder ik. Mijn dataverbinding wordt steevast elke dag of anderhalve dag plots gestopt waardoor ik ineens geen mail of weer-updates kan binnenhalen. Ik moet dan naar mijn verbindings instellingen en de data uit en dan weer aan zetten. Daarna werkt alles weer perfect…voor een dag.
Bellen en sms-en gaat prima, geen problemen daarmee. Het is net of er een soort time-out periode op mijn dataconnectie zit.

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-09 21:00
Hm, sinds gisteravond kan ik niet meer SMS'en. :S
Het heeft altijd goed gewerkt (heb de telefoon nu bijna een jaar), maar nadat ik gisteravond m'n simkaart eruit en weer erin heb gedaan werkt het niet meer.
Als ik wat wil versturen dan krijg ik deze melding:
"Uw SMS-bericht kan niet worden verzonden. Controleer onder Instellingen het adres van uw servicecentrum en probeer het bericht opnieuw te verzenden."
Als ik dat probeer (Start -> Instellinen -> Telefoon -> Services -> Voicemail en SMS-berichten -> Instellingen ophalen...) , dan krijg ik:
"Kan instellingen van het netwerk niet lezen. Probeer de instellingen later weer te geven of verbreek de gegevensverbinding en probeer het opnieuw."
Voor de andere dingen die er staan kan ik wel gewoon "Instellingen ophalen..." kiezen, en dat werkt ook gewoon dan.

De telefoon opnieuw opstarten werkt niet.
Als ik deze simkaart in een andere telefoon doe dan werkt het wel, als ik een andere simkaart in mijn HTC Touch HD dan werkt het ook gewoon...

Op sommige forums lees ik dat een nieuwe simkaart kan werken. Het vreemde is dat deze simkaart nauwelijks een jaar oud is (even oud als de telefoon), en dat het bij een simkaart van > 3 jaar oud wél gewoon werkt. Ook raar dat het INEENS niet meer werkt.........

Weet iemand wat ik kan doen hieraan?
Weet iemand of ik ergens (in het register ofzo) het nummer van het service center kan aanpassen?
('t Gaat om de Touch HD, niet HD2 ofzo)

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10 13:13
Kwabbernootje... die Topix 3.5.5 is fantastisch! Eindelijk een Sense 2.5 die werkbaar is. Helemaal top!

• kwabbernootje
  • Niet online
Lennardnl schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:50:
Hm, sinds gisteravond kan ik niet meer SMS'en. :S
Het heeft altijd goed gewerkt (heb de telefoon nu bijna een jaar), maar nadat ik gisteravond m'n simkaart eruit en weer erin heb gedaan werkt het niet meer.
Als ik wat wil versturen dan krijg ik deze melding:
"Uw SMS-bericht kan niet worden verzonden. Controleer onder Instellingen het adres van uw servicecentrum en probeer het bericht opnieuw te verzenden."
Als ik dat probeer (Start -> Instellinen -> Telefoon -> Services -> Voicemail en SMS-berichten -> Instellingen ophalen...) , dan krijg ik:
"Kan instellingen van het netwerk niet lezen. Probeer de instellingen later weer te geven of verbreek de gegevensverbinding en probeer het opnieuw."
Voor de andere dingen die er staan kan ik wel gewoon "Instellingen ophalen..." kiezen, en dat werkt ook gewoon dan.

De telefoon opnieuw opstarten werkt niet.
Als ik deze simkaart in een andere telefoon doe dan werkt het wel, als ik een andere simkaart in mijn HTC Touch HD dan werkt het ook gewoon...

Op sommige forums lees ik dat een nieuwe simkaart kan werken. Het vreemde is dat deze simkaart nauwelijks een jaar oud is (even oud als de telefoon), en dat het bij een simkaart van > 3 jaar oud wél gewoon werkt. Ook raar dat het INEENS niet meer werkt.........

Weet iemand wat ik kan doen hieraan?
Weet iemand of ik ergens (in het register ofzo) het nummer van het service center kan aanpassen?
('t Gaat om de Touch HD, niet HD2 ofzo)
Het kan aan de radio versie liggen die je gebruikt. Je zou eens een andere radio kunnen flashen en kijken of dat helpt. Wel vreemd dat het zo ineens niet meer werkt. Het SMS service center e.d. kun je overigens ook handmatig configureren. Even bij je provider kijken wat de juiste instellingen zijn.

• Lennardnl
Waar kan ik hem dan handmatig configureren? Ik kan het enkel automatisch vinden, en dat werkt juist niet.

Radio flashen zal ik bekijken, dankjewel. :)

• kwabbernootje
  • Niet online
Lennardnl schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:26:
Waar kan ik hem dan handmatig configureren? Ik kan het enkel automatisch vinden, en dat werkt juist niet.

Radio flashen zal ik bekijken, dankjewel. :)
Settings->Phone->Voice Mail and Text Messages werkt bij mij wel :?

[ Voor 3% gewijzigd door kwabbernootje op 21-02-2010 12:32 ]

• Lennardnl
Ja maar daar kan ik niets bewerken ofzo... De enige knop die daar zit is bij mij (NL versie): "Instellingen ophalen...", en dan krijg ik juist die foutmelding.

edit:
Als ik een oude simkaart hier erin doe dan werkt dat ook inderdaad, maar met deze niet...
Ik heb zojuist een nieuwe simkaart besteld, maar ik heb dit nog wel graag werkend, omdat het vast nog wel een week duurt voordat die nieuwe simkaart er is.

[ Voor 44% gewijzigd door Lennardnl op 21-02-2010 12:34 ]

• kwabbernootje
  • Niet online
Lennardnl schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:33:
Ja maar daar kan ik niets bewerken ofzo... De enige knop die daar zit is bij mij (NL versie): "Instellingen ophalen...", en dan krijg ik juist die foutmelding.

edit:
Als ik een oude simkaart hier erin doe dan werkt dat ook inderdaad, maar met deze niet...
Ik heb zojuist een nieuwe simkaart besteld, maar ik heb dit nog wel graag werkend, omdat het vast nog wel een week duurt voordat die nieuwe simkaart er is.
Even googlen en ik zie dat htc voor bepaalde regio's een patch het uitgebracht: Hotfix to help add or edit Text messages service center for HTC Touch HD. Ik heb deze wel eens bekeken en volgens mij is dit inderdaad "gewoon" een radio rom update die eea moet fixen.

• PJzzz
[...]
Ik heb een nl topaz port gemaakt die draait op wm6.1. Even zoeken, staat misschien ook wel op celogeek.
Ben dus sinds een paar dagen maar weer eens aan 't testen met de diverse 6.5"s en loop tegen het probleem aan dat de meeste rom's niet stabiel zijn. Het merendeel van deze rom's geeft er na een nachtje standby de brui eraan en laat zich alleen door een hard-reset(batterij eruit) opnieuw opstarten.
(En ik flash volgens de aangewezen methodes, dus dat is het probleem niet)
Ik vind de bediening ook niet soepel verlopen, het is stroperig en verloopt niet vloeiend.
IMHO is de portering van rom's naar de HD niet optimaal en loop je daardoor continu tegen bug(jes) aan die ervoor zorgen dat je HD niet betrouwbaar te gebruiken is.

Ik gebruik mijn HD om te bellen, sms'en, navigeren met IGO en als dat al problemen oplevert zie ik de meerwaarde van de geporteerde rom's niet in.
Ik ga niet voor het blingbling gehalte maar voor degelijke bruik/werkbaarheid.

Ik vind persoonlijk dat de stock rom's, en de afgeleide daarvan, nog steeds het stabielst, snelst en daardoor meest bruikbaar zijn en dat is mijn optiek doorslaggevend.
Dit alles is absoluut geen verwijt naar de diverse rom porteerders maar een persoonlijke mening mbt het testen van de meeste non standaard-rom's.
Daarom mijn conclussie dat het voor mij beter is om zo dicht mogelijk bij de stock rom's te blijven.

• kwabbernootje
  • Niet online
PJzzz schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:21:
[...]

Ben dus sinds een paar dagen maar weer eens aan 't testen met de diverse 6.5"s en loop tegen het probleem aan dat de meeste rom's niet stabiel zijn. Het merendeel van deze rom's geeft er na een nachtje standby de brui eraan en laat zich alleen door een hard-reset(batterij eruit) opnieuw opstarten.
Ik vind de bediening ook niet soepel verlopen, het is stroperig en verloopt niet vloeiend.
IMHO is de portering van rom's naar de HD niet optimaal en loop je daardoor continu tegen bug(jes) aan die ervoor zorgen dat je HD niet betrouwbaar te gebruiken is.

Ik gebruik mijn HD om te bellen, sms'en, navigeren met IGO en als dat al problemen oplevert zie ik de meerwaarde van de geporteerde rom's niet in.
Ik ga niet voor het blingbling gehalte maar voor degelijke bruik/werkbaarheid.

Ik vind persoonlijk dat de stock rom's, en de afgeleide daarvan, nog steeds het stabielst, snelst en daardoor meest bruikbaar zijn en dat is mijn optiek doorslaggevend.
Dit alles is absoluut geen verwijt naar de diverse rom porteerders maar een persoonlijke mening mbt het testen van de meeste non standaard-rom's.
Daarom mijn conclussie dat het voor mij beter is om zo dicht mogelijk bij de stock rom's te blijven.
Tja, dan moet je vooral bij de stock rom blijven. Helemaal niets mis mee. Ik begrijp alleen niet waarom je de vraag dan stelt. Ik durf gerust te zeggen dat in mijn roms doorgaans geen schokkende bugs zitten, niet meer dan in de standaard roms van hTC. Vaak zijn bugs zelfs eerder opgelost dan hTC dat doet :D

P.s. de manier van flashen is ook belangrijk. Zorg eerst voor een "schoon" geheugen door mtty te gebruiken of een stockrom te flashen (veiliger en dus aan te raden). Flash de custom rom, hard reset en voila. Meeste problemen kun je zo voorkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door kwabbernootje op 21-02-2010 14:48 ]

• PJzzz
kwabbernootje schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:46:
[...]
Tja, dan moet je vooral bij de stock rom blijven. Helemaal niets mis mee. Ik begrijp alleen niet waarom je de vraag dan stelt. Ik durf gerust te zeggen dat in mijn roms doorgaans geen schokkende bugs zitten, niet meer dan in de standaard roms van hTC. Vaak zijn bugs zelfs eerder opgelost dan hTC dat doet :D

P.s. de manier van flashen is ook belangrijk. Zorg eerst voor een "schoon" geheugen door mtty te gebruiken of een stockrom te flashen (veiliger en dus aan te raden). Flash de custom rom, hard reset en voila. Meeste problemen kun je zo voorkomen.
Zoals aangegeven
Het zij ook geen schokkende bugs maar net voldoende buggy om het naar mijn maatstaven niet betrouwbaar te vinden >:)

Heb nu je Kwbr_Topaz_NLD_26_09_2009 draaien en wacht maar eens een paar dagen af hoe deze zich houdt.Tot nu toe geen bugjes ;) gevonden.

• Lennardnl
M'n SMS-probleem is nu opgelost. :) Ik gebruik 'Kwbr_Topix_3.5.5_Sense2.5_WM6.5' en het lijkt weer te werken.
Nu nog kijken of ik kan vinden hoe ik er voor zorg dat de mailcliënt een kopie op de server bewaart...

• -TheNose-
PJzzz schreef op zondag 21 februari 2010 @ 15:50:
[...]

Zoals aangegeven

[...]

Het zij ook geen schokkende bugs maar net voldoende buggy om het naar mijn maatstaven niet betrouwbaar te vinden >:)

Heb nu je Kwbr_Topaz_NLD_26_09_2009 draaien en wacht maar eens een paar dagen af hoe deze zich houdt.Tot nu toe geen bugjes ;) gevonden.
Toch blijft het erg vreemd dat jij custom roms (alle die je getest hebt) niet stabiel genoeg vind en er weet ik veel hoeveel users zijn, die van nog meer functionaliteit gebruikmaken dan jij die geen problemen met crashes hebben. :?

• PJzzz
-TheNose- schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:12:
[...]

Toch blijft het erg vreemd dat jij custom roms (alle die je getest hebt) niet stabiel genoeg vind en er weet ik veel hoeveel users zijn, die van nog meer functionaliteit gebruikmaken dan jij die geen problemen met crashes hebben. :?
Vrijdagmiddag HD'tje? :P

Of ik behoor bij de naar mijn schatting 1/2 van de forumleden op XDA met custom rom bugjes, postend in de diverse topics aldaar.

• dempie
  • Laatst online: 26-10-2023
kwbr, ben je nog van plan een NLD rom uit te brengen van de huidige 2.5 sense ROM (bv. 3.5.5.)? zou echt super zijn... alleen manila in NLD is al fijn, maar totale ROM in NLD zou nog beter zijn :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

dempie schreef op zondag 21 februari 2010 @ 22:58:
kwbr, ben je nog van plan een NLD rom uit te brengen van de huidige 2.5 sense ROM (bv. 3.5.5.)? zou echt super zijn... alleen manila in NLD is al fijn, maar totale ROM in NLD zou nog beter zijn :)
Ik vraag me wel eens af wat mensen moeten met een NL OS. Engels is toch prima te lezen en NL heeft vaak zeer kromme vertalingen :S

• Lennardnl
Mja misschien als je Engels niet al te best is ofzo, alhoewel je dan weer niet snel met custom roms enzo begint...

Er moet trouwens ergens (in windows mobile) een optie zijn om bij gebruik van POP3 een kopie van de opgehaalde mails op de server te bewaren. Vroeger met m'n originele rom had ik die volgens mij in ieder geval, maar nu kan ik hem nérgens meer vinden. :S

Iemand een idee waar ik die vind?
Google weet het ook al niet. :'(

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Lennardnl schreef op zondag 21 februari 2010 @ 23:39:
Mja misschien als je Engels niet al te best is ofzo, alhoewel je dan weer niet snel met custom roms enzo begint...

Er moet trouwens ergens (in windows mobile) een optie zijn om bij gebruik van POP3 een kopie van de opgehaalde mails op de server te bewaren. Vroeger met m'n originele rom had ik die volgens mij in ieder geval, maar nu kan ik hem nérgens meer vinden. :S

Iemand een idee waar ik die vind?
Google weet het ook al niet. :'(
Ik raad je sterk aan over te gaan op IMAP als je die mogelijkheid hebt :)

Verwijderd

Zijn er mensen die problemen hebben met het uitvallen van de telefoon tijdens het bellen? Ik vind het erg vervelend. Vaak wordt de verbinding verbroken omdat het scherm uitvalt.

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-10 16:42

martjah

Appel

Dat hoort normaal toch niet. Ik heb al veel verschillende roms gehad en nog nooit gehad dat mijn verbinding wegviel als mijn scherm uitging.

• dempie
heeft iemand een cabje voor nederlandse t9 die werkt op custom win 6.5 roms? heb hem per ongeluk verwijderd en kan hem op het internet niet weer vinden (geen werkende iig)

• PJzzz
Even terug komend op de bug dat je HD niet wil opstarten na ontwaken.
Dit is 1 van de bugs waardoor ik de 3.5.5 niet bruikbaar vind en ik ben terug gegaan naar de
Dutch Kwbr_Topaz_NLD_26_09_2009.
Igo8 werkt ook niet lekker op de 3.5.5 , het loopt schokkerig en is niet meer fullscreen.

[ Voor 0% gewijzigd door PJzzz op 22-02-2010 19:38 . Reden: taal ]

• kwabbernootje
  • Niet online
PJzzz schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:11:
Even terug komend op de bug dat je HD niet wil opstarten na ontwaken.
Dit is 1 van de bugs waardoor ik de 3.5.5 niet bruikbaar vind en ik ben terug gegaan naar de
Dutch Kwbr_Topaz_NLD_26_09_2009.
Igo8 werkt ook niet lekker op de 3.5.5 , het loopt schokkerig en is niet meer fullscreen.
Ik heb alternatieve screendrivers online gezet die al maanden zonder problemen hebben gewerkt in voorgaande topix releases. In de laatste versie gebruik ik de signed driver pack 2010 van Neo. Vreemde is dat deze drivers voor de meeste devices probleemloos lijken te werken.

• PJzzz
kwabbernootje schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:30:
[...]
Ik heb alternatieve screendrivers online gezet die al maanden zonder problemen hebben gewerkt in voorgaande topix releases. In de laatste versie gebruik ik de signed driver pack 2010 van Neo. Vreemde is dat deze drivers voor de meeste devices probleemloos lijken te werken.
Zou maar zo kunnen dat er diverse revisies van de HD's in omloop zijn.
Ik heb er 1 vanaf het eerste begin.

Ben nog een keer je WWE 3.5.5 aan 't flashen en had graag ivm neo's driverpack een cabje met drivers van de 3.5.5 zodat ik wisselend kan testen welke de 2 geen wake-up lock-up geeft.

[ Voor 15% gewijzigd door PJzzz op 22-02-2010 22:51 . Reden: Toevoeging ]

• wvkreg
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:32:
Zijn er mensen die problemen hebben met het uitvallen van de telefoon tijdens het bellen? Ik vind het erg vervelend. Vaak wordt de verbinding verbroken omdat het scherm uitvalt.
T-Mobile je provider?

• wvkreg
kwabbernootje schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:30:
[...]
Neodrivers zorgden bij mij (Laurentius ROM V4) voor freezes. De telefoon kwam niet uit standby.
Ofwel hij ging wel aan als ik op de knop drukte, maar ik kreeg geen beeld. De standaard driver gebruikt van XDA en problem solved. Voor de rest merk ik geen verschil.

• dempie
wvkreg schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 11:28:
[...]

Neodrivers zorgden bij mij (Laurentius ROM V4) voor freezes. De telefoon kwam niet uit standby.
Ofwel hij ging wel aan als ik op de knop drukte, maar ik kreeg geen beeld. De standaard driver gebruikt van XDA en problem solved. Voor de rest merk ik geen verschil.
welke driver van XDA heb je gebruikt om dit probleem op te lossen?

Verwijderd

Ik heb al een paar custom ROM's geprobeerd, oa Laurentius, Mikenificent en Energy; zo mogelijk in de uitvoering WM6.5 met Sense 2.5. De laatste die nu draait is de Energy.
Op zich redelijk tevreden, zij het dat ze niet heel erg snel zijn; maar dat is wellicht ook begrijpelijk gezien het feit dat die oorspronkelijk voor de HD2 bedoeld is.

Mijn vraag is nu: in hoeverre zou het kwaad kunnen om een HD2 ROM op de gewone HD te flashen?
Stel dat ie niet werkt, kun je dan gewoon daarna weer een HD-versie erop zetten?

Ik werk overigens met HSPL 1.56 Olinex

• accountabc
een HD2 rom gaat niet werken op de HD. De HD2 heeft namelijk hele andere hardware dan de HD. Als je graag de de HD2 "feel" wil hebben dan moet je even op XDA-developers kijken en een rom met manilla/sense 2.5 flashen ;). Ik kan je Topix 3.5.5 aanraden, dat is een stabiele, snelle Rom met Manilla 2.5

• kwabbernootje
  • Niet online
Niet doen! Gaat niet werken en de kans bestaat dat je je device bricked. De HD2 rom heeft drivers die niet zullen werken op de Touch HD.

• B___MAN
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:33:
De laatste die nu draait is de Energy.
Op zich redelijk tevreden, zij het dat ze niet heel erg snel zijn; maar dat is wellicht ook begrijpelijk gezien het feit dat die oorspronkelijk voor de HD2 bedoeld is.
Dan moet je zeker de Topix 3.5.5 rom een flashen. Lekker snel & sence 2.5.

• dempie
Beertjeman schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:30:
[...]

Dan moet je zeker de Topix 3.5.5 rom een flashen. Lekker snel & sence 2.5.
alleen heeft die wel vaak te maken met LOCK-ups

• kwabbernootje
  • Niet online
dempie schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:37:
[...]

alleen heeft die wel vaak te maken met LOCK-ups
En daarom staan er alternatieve drivers online :)

• B___MAN
dempie schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:37:
[...]alleen heeft die wel vaak te maken met LOCK-ups
Nog niet meegemaakt.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-10 20:24

SgtStrider

Fractal Switchover!

kwabbernootje schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 22:05:
[...]
Niet doen! Gaat niet werken en de kans bestaat dat je je device bricked. De HD2 rom heeft drivers die niet zullen werken op de Touch HD.
Als je niets met de SPL doet is er niets aan de hand. Maar inderdaad, gaat waarschijnlijk niet werken.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• kwabbernootje
  • Niet online
In 4 dagen tijd zo'n 1600 keer gedownload en in de thread zo'n 4 meldingen van gebruikers met lockups. Het is waarschijnlijk een combinatie van hardware en de screendrivers die alleen in enkele gevallen problemen oplevert. Ik heb daarom ook screendrivers als cab beschikbaar gesteld die gegarandeerd zonder problemen werken.

• dempie
kwabbernootje schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:44:
[...]
In 4 dagen tijd zo'n 1600 keer gedownload en in de thread zo'n 4 meldingen van gebruikers met lockups. Het is waarschijnlijk een combinatie van hardware en de screendrivers die alleen in enkele gevallen problemen oplevert. Ik heb daarom ook screendrivers als cab beschikbaar gesteld die gegarandeerd zonder problemen werken.
sorry, was me nog niet bewust van de fix die er is.. super!
alleen is htc messaging erg traag vind ik.. spatie's komen vaak later dan wanneer je hem aanklikt, waardoor je niet snel kunt smsen.. :O

• kwabbernootje
  • Niet online
dempie schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:02:
[...]

sorry, was me nog niet bewust van de fix die er is.. super!
alleen is htc messaging erg traag vind ik.. spatie's komen vaak later dan wanneer je hem aanklikt, waardoor je niet snel kunt smsen.. :O
Ik heb er zelf nog geen last van gehad maar ik hoor dit meer van mensen die veel smsjes bewaren. Dit heeft te maken met de manier waarop hTC de gebruikte database opbouwt. Helaas niets aan te doen (behalve efficienter programmeren door hTC). Ik wacht nog op een nieuw scherm voor mijn HD en een van de eerste dingen die ik wil doen als ik het apparaat heb gerepareerd is hTC messaging er uit slopen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door kwabbernootje op 24-02-2010 19:30 ]

• dempie
kwabbernootje schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:29:
[...]
Ik heb er zelf nog geen last van gehad maar ik hoor dit meer van mensen die veel smsjes bewaren. Dit heeft te maken met de manier waarop hTC de gebruikte database opbouwt. Helaas niets aan te doen (behalve efficienter programmeren door hTC). Ik wacht nog op een nieuw scherm voor mijn HD en een van de eerste dingen die ik wil doen als ik het apparaat heb gerepareerd is hTC messaging er uit slopen ;)
Heel goed idee! ik bewaar mn smsjes nooit.. (althans ik neem ze nooit mee naar een nieuwe rom..)
dus aan de hoeveelheid smsjes zal het niet liggen.. heb na het installeren van de FIX trouwens nog steeds last van LOCK-ups.. maar het zou heel goed kunnen dat het door HTC messaging komt idd, heb het volgens mij nog niet gehad bij een rom zonder HTC messaging.
kwbr, zou je misschien ook een NLD rom kunnen maken van de 3.5.5... alleen manila in NLD is leuk, maar niet genoeg.. je moet natuurlijk wel je taal de eer doen ;) mocht je hulp nodig hebben met vertalen.. ik hou me aanbevolen..

• kwabbernootje
  • Niet online
dempie schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:48:
[...]

Heel goed idee! ik bewaar mn smsjes nooit.. (althans ik neem ze nooit mee naar een nieuwe rom..)
dus aan de hoeveelheid smsjes zal het niet liggen.. heb na het installeren van de FIX trouwens nog steeds last van LOCK-ups.. maar het zou heel goed kunnen dat het door HTC messaging komt idd, heb het volgens mij nog niet gehad bij een rom zonder HTC messaging.
kwbr, zou je misschien ook een NLD rom kunnen maken van de 3.5.5... alleen manila in NLD is leuk, maar niet genoeg.. je moet natuurlijk wel je taal de eer doen ;) mocht je hulp nodig hebben met vertalen.. ik hou me aanbevolen..
Wat ik wel zonder apparaat kan doen is een versie maken die niet de signed 2010 drivers van Neo gebruikt. Ik weet haast wel zeker dat jouw apparaat daar last van heeft. Daarvoor gebruikte ik mijn eigen driverset en hadden gebruikers nooit last van lockups. Stuur mij anders even een pm op xda als je dit zou willen testen.

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

kwbr: just curious. Heb je plannen om voor de HD eventueel een TOPIX met windows 6.5.3 of 6.5.5 te maken?

• dempie
kwabbernootje schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:07:
[...]
Wat ik wel zonder apparaat kan doen is een versie maken die niet de signed 2010 drivers van Neo gebruikt. Ik weet haast wel zeker dat jouw apparaat daar last van heeft. Daarvoor gebruikte ik mijn eigen driverset en hadden gebruikers nooit last van lockups. Stuur mij anders even een pm op xda als je dit zou willen testen.
gedaan... thnx

• wvkreg
dempie schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 15:11:
[...]

welke driver van XDA heb je gebruikt om dit probleem op te lossen?
Kan de link niet zo snel vinden op XDA maar het heet: mnet Blackstone stock 3d driver

[ Voor 3% gewijzigd door wvkreg op 25-02-2010 12:50 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb de HTC nu al bijna 1 jaar. Sinds 1 maand heb ik het volgende zeer irritant probleem:

continu verschijnt de melding "WAARSCHUWING: stroom wordt uitgeschakeld....". Het mooie eraan is dat ik nooit het power knopje indruk! En dit gebeurt regelmatig: bij het smsén, internetten, bellen, zelfs als het scherm uit is. Als ik het wegdruk dan komt het na 1 á 2 seconden weer terug. Hij schakelt zichzelf niet uit, pas als ik op JA druk. En als ik op JA druk, dan herstart hij vanuit zichzelf, terwijl hij eigenlijk gewoon POWER OFF moet zijn.

Nog iets: als mijn accu leeg is, dan schakelt de tel zichzelf uit. Normaliter blijft deze dan POWER OFF, maar bij mij niet, nee, bij mij herstart hij zich continu! Totdat de accu helemaaal leeg is (na een x of 10). Dit is echt niet leuk als ik aan het autorijden ben en de tel is mijn broekzak en ik voel om de 30 seconden iets trillen daar!

Dit heeft gevolgen voor mijn batterijduur, waar ik eerst 2 dagen op een volle accu deed is het nu een paar uur. Mijn tel is 2x gevallen, alleen treedt dit probleem pas na een paar maanden voordat deze voor het laatst gevallen was op, dus dat lijkt me geen hoofdoorzaak. Het lijkt erop alsof het POWER knopje vastzit, ik heb al geprobeerd deze een beetje omhoog te trekken maar geen resultaat.

Heeft iemand hier ooit van gehoord en/of oplossing?

• amoi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-10 10:34
ik heb een vraagje misschien dat iemand het antwoord erop weet, ik heb laatst een htc hd gekocht, en als ik kijk bij het programma beheer, dan staat er dat er 195mb ram voor programma's is, maar hoort dat geen 288mb te zijn zoals aangegeven in de specificaties.

bij instellingen en dan de systeem eigenschappen staat dan wel dat er 288mb aan wezig is maar dat er 195, er voor beschikbaar is.

kan iemand mij hier uitleg over geven?

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

amoi schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:44:
ik heb een vraagje misschien dat iemand het antwoord erop weet, ik heb laatst een htc hd gekocht, en als ik kijk bij het programma beheer, dan staat er dat er 195mb ram voor programma's is, maar hoort dat geen 288mb te zijn zoals aangegeven in de specificaties.

bij instellingen en dan de systeem eigenschappen staat dan wel dat er 288mb aan wezig is maar dat er 195, er voor beschikbaar is.

kan iemand mij hier uitleg over geven?
WIndows mobile 6.1/6.5 neemt zelf ook ruimte in beslag. :>

Iemand de nieuwe Energy Rom 24 feb sense 2.5 al geprobeerd? Bij mij gaat ie lekker :D de nieuwe sense voor de touch pro2 zit erin dus loopt een stuk sneller (echter geen footprint/e-book/documents tab) Daarnaast geen HTC messaging en heb nog geen crashes gehad. Geheugenverbruik is echter wel iets hoger...

• hugoxboss69
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

Ik gebruik al een poosje naar volle tevredenheid de rom van kwabbernootje _/-\o_ , Topix 3.5 (wm6.5, sense 2.1). Echter heb ik drie dingetjes waar ik niet uitkom, en jullie mischien wel.
  • als ik muziek luister, gaat dat prima, totdat ik op het power knopje druk ( om het display uit te schakelen), dan houd mijn muziek ook op met spelen. Dit vind ik jammer, is hier een tweak voor? }:O
  • het geanimeerde weer werkt alleen met de standaard wallpaper (deze vind ik gewoon niet zo heel mooi)
  • om de animatie van het weer te zien, moet ik altijd eerst op start drukken, en ververvolgens de thuis knop indrukken. Is er ook de mogelijkheid, dat ik die animatie direct zie als ik bijvoorbeeld alleen maar het homescreen zie, na het aandrukken van het scherm?

Lekker snel, dacht et wel

• kwabbernootje
  • Niet online
hugoxboss69 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 11:27:
Ik gebruik al een poosje naar volle tevredenheid de rom van kwabbernootje _/-\o_ , Topix 3.5 (wm6.5, sense 2.1). Echter heb ik drie dingetjes waar ik niet uitkom, en jullie mischien wel.
  • als ik muziek luister, gaat dat prima, totdat ik op het power knopje druk ( om het display uit te schakelen), dan houd mijn muziek ook op met spelen. Dit vind ik jammer, is hier een tweak voor? }:O
  • het geanimeerde weer werkt alleen met de standaard wallpaper (deze vind ik gewoon niet zo heel mooi)
  • om de animatie van het weer te zien, moet ik altijd eerst op start drukken, en ververvolgens de thuis knop indrukken. Is er ook de mogelijkheid, dat ik die animatie direct zie als ik bijvoorbeeld alleen maar het homescreen zie, na het aandrukken van het scherm?
Gebruik je een headset om muziek af te spelen? Het is bekend dat zonder headset de muziek stopt als het scherm in standby gaat.

Voor een andere standaard animated achtergrond kun je de volgende keys instellen
[HKEY_CURRENT_USER\Software\HTC\Manila]
"DefaultHomeBackgroundPath"="\\My Documents\\My Wallpapers\\JE_EIGEN.png"
"HomeBackgroundPath"="\\My Documents\\My Wallpapers\\JE_EIGEN.png"

• hugoxboss69
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-03 17:36

hugoxboss69

Kawasaki ZX-10R

kwabbernootje schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 14:55:
[...]
Gebruik je een headset om muziek af te spelen? Het is bekend dat zonder headset de muziek stopt als het scherm in standby gaat.

Voor een andere standaard animated achtergrond kun je de volgende keys instellen
[HKEY_CURRENT_USER\Software\HTC\Manila]
"DefaultHomeBackgroundPath"="\\My Documents\\My Wallpapers\\JE_EIGEN.png"
"HomeBackgroundPath"="\\My Documents\\My Wallpapers\\JE_EIGEN.png"
Kwabbernootje, je bent mijn held! _/-\o_

Ik luisterde idd naar de muziek zonder dat er een headset inzat, ik zal thuis gelijk kijken of dat idd het probleem oplost.

EDIT
Ik heb als achtergrond even een "je_eigen.JPG" aangepast in de registry. Echter een JPG wil die niet animeren met het weer, jammer, of doe ik nu nog iets niet goed?

EDIT2
Na een verse start, animeerd mijn htc nu ook netjes de JPG! Heel blij wordt ik hiervan!
Helaas moet ik nog wel naar het Homescreen gaan met het home knopje voordat ie geanimeerd word, maar ja dat is niet anders denk ik

[ Voor 23% gewijzigd door hugoxboss69 op 26-02-2010 16:52 ]

Lekker snel, dacht et wel

• kwabbernootje
  • Niet online
hugoxboss69 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:05:
[...]

Kwabbernootje, je bent mijn held! _/-\o_

Ik luisterde idd naar de muziek zonder dat er een headset inzat, ik zal thuis gelijk kijken of dat idd het probleem oplost.

EDIT
Ik heb als achtergrond even een "je_eigen.JPG" aangepast in de registry. Echter een JPG wil die niet animeren met het weer, jammer, of doe ik nu nog iets niet goed?

EDIT2
Na een verse start, animeerd mijn htc nu ook netjes de JPG! Heel blij wordt ik hiervan!
Helaas moet ik nog wel naar het Homescreen gaan met het home knopje voordat ie geanimeerd word, maar ja dat is niet anders denk ik
Je, je moest idd sense even aan en uitzetten of een reboot uitvoeren. Het tonen van de animatie is gecodeerd in de manila scripts door hTC. Ik schakel het standaard altijd uit in mijn roms omdat het de boel vertraagt en batterij kost. De meeste instellingen in de rom hebben een reden :D

Verwijderd

heren, sinds gisteren blijft mijn schermverlichting aktief, wanneer ik de aan/uitknop druk, gaat het scherm een milliseconde uit en vervolgens weer aan........wat kan het zijn?!
bvd :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:12:
heren, sinds gisteren blijft mijn schermverlichting aktief, wanneer ik de aan/uitknop druk, gaat het scherm een milliseconde uit en vervolgens weer aan........wat kan het zijn?!
bvd :)
een progje die nog op de achtergrond draait (igo) ?

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-10 22:39
hallo

ik heb nu een 8 gig kaartje erin zitten maar tot hoeveel gig kan er in de hd touch ??

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-10 16:42

martjah

Appel

Dazzie schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:26:
hallo

ik heb nu een 8 gig kaartje erin zitten maar tot hoeveel gig kan er in de hd touch ??
klik

• mr_mister2004
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-04-2023
kwabbernootje schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:07:
[...]
Kwabbernootje,

Ik zou zelf ook wel die versie uit willen proberen want ik heb de zelfde problemen.
Ik zag je eerste reactie met die fix en toen heb ik weer een schone instal gedaan met daarna die fix.
Daarna dacht ik dat het aan de radio rom lag en daarna weer een schone gedaan.
Maar dat heeft niet kunnen helpen. ik zit nu op de laatste officiele rom van HTC. Maar dat is ook waardeloos. :'(

Wel vind ik je ROMS 1 van de betere die mijn voorkeur hebben. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Bij voorbaat dank

A Specialist is Someone Who is Called at the Last Moment to Share the Blame

Pagina: 1 ... 27 ... 32 Laatste