Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(heb gezocht maar niets bruikbaars gevonden....)

Ik ben op zoek naar een vinger-vriendelijke agenda app. voor mn HD
Iets als in de iPhone zit.....
Iemand suggesties?? :?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeWee63
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:34
thumbcal............perfect!
Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:11:
(heb gezocht maar niets bruikbaars gevonden....)

Ik ben op zoek naar een vinger-vriendelijke agenda app. voor mn HD
Iets als in de iPhone zit.....
Iemand suggesties?? :?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
bjkmemo8 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:50:
Ey tweakers, heb vorige week topix 3.0.2 geflashd. Hij is ongelooflijk snel :D ben er tevreden mee. Hier kom de maar gedeelde :P, als ik mijn scherm uit doe en weer aan dan springt de klok heen naar de tijd wat het nu is, je ziet die bladen draaien en dat duurt best land :P. Als ik bijvoorbeeld snel tijd wil checken moet ik 5 seconden wachten tot hij op de juiste tijd zit. Is hier wat aan te doen?
There you go ;)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=583161

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:12
Ik baal baal heel heel erg, KWBR gaat ermee stoppen , ik heb daar begrip voor, mensen zijn soms zo ondankbaar en apprecieren niet de tijd en werk die KWBR in zijn roms heeft gestoken. Ik wachtte al een tijdje op de nieuw 6.1 rom, hij zei een week geleden dat die boven aan zijn lijstje stond, maar helaas mag het niet baten. Bij deze BEDANKT KWBR VOOR JE SNELLE EN STABIELLE ROMS, ik hoop echt dat je roms blijft koken. gr, MEMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Ai, dat is inderdaad een tegenvaller, was een grote Topix-fan. Toevallig vorige week net besloten een (kleine) donatie te doen omdat ik nu al een half jaar op zijn ROM's draai.

Naja, voorlopig ben ik nog erg tevreden met 3.1.2. Dus daar zal ik nog wel even gebruik van blijven maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor oa Mr. BIG en MAzale: Wat betreft koersfondscodes: ING groep = INGA.AS

Zelf ben ik nog op zoek naar de juiste code voor Philips (dus de gewone flippen).
Dus als iemand die weet, graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:57
Kwabber! Wat doe je nou? Jouw ROMS maken mijn HD nog een beetje te hachelen (draai nu nieuwste winmo 6.5 topix met titanium interface, super snel).
Ik snap het wel hoor. De sfeer is kut, een hoop chefs maken meer ROMs voor hun eigen ego dan echt dingen delen, zo is het forum niet bedoelt. In de android threads is er ook zoveel gebitch geweest. :(
Misschien een idee om je ROMs alleen nog voor je grote vrienden van GoT te bakken? :>

Kan je ook iets van support nog leveren? In je laatste topix kan ik de site van hattrick (www.hattrick.org) niet normaal bekijken. Kan niet inloggen en de site wordt in het spaans weergegeven. 8) Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 18:44
-TheNose- schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:28:
Kan je ook iets van support nog leveren? In je laatste topix kan ik de site van hattrick (www.hattrick.org) niet normaal bekijken. Kan niet inloggen en de site wordt in het spaans weergegeven. 8) Thx!
Dit kan te maken hebben met het feit dat in de Topix roms Opera de telefoon als een ander toestel herkend. Ik weet niet of dit bewust gedaan is, maar je kunt bijvoorbeeld ook GoogleMaps niet downloaden, aangezien die dan 'niet beschikbaar voor uw toestel' is.
De oplossing staat in de openingspost van dit draadje!
Je kunt namelijk in opera:config je toestel instelling veranderen!

Ik verwacht dat het hier aan ligt, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Heb veel ROMS geprobeerd door het jaar heen. Dutty, Miri, Laurentis, ... ROM's door de grotere chef's. Maar sinds 2 maanden draai ik pas Topix en ik vind het oprecht het best werken. Er is over veel nagedacht en met name de kleine dingetjes (scherm kantelen door bellen-knop ingedrukt te houden, etc).
Jammer dat je stopt kwbr :) Toch bedankt voor je goede ROM's!

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Smobbo schreef op maandag 25 januari 2010 @ 12:41:
[...]

Dit kan te maken hebben met het feit dat in de Topix roms Opera de telefoon als een ander toestel herkend. Ik weet niet of dit bewust gedaan is, maar je kunt bijvoorbeeld ook GoogleMaps niet downloaden, aangezien die dan 'niet beschikbaar voor uw toestel' is.
De oplossing staat in de openingspost van dit draadje!
Je kunt namelijk in opera:config je toestel instelling veranderen!

Ik verwacht dat het hier aan ligt, succes!
Mijn opera versie is hoger dan de aanpassing die daar genoemd wordt, de openingspost fixt het niet voor mij.
In eerste instantie geeft hij ook gewoon de engelse hattrick site, maar als ik dan in probeer te loggen dan krijg ik opeens de spaanse(?) site en ben ik nog steeds niet ingelogd. Vage shit.

[ Voor 12% gewijzigd door -TheNose- op 25-01-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mansour
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-07-2024
he jongens,

ik had een vraagje. Zou een htc touch hd ook werken met htc sense ( windows mobile versie ) en met wm6.5 en zo ja waar kan ik de instructies vinden om het te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Hallo mansour. Welkom. Heb je de openingpost al gelezen, daar staat namelijk uitgebreid uitgelegd hoe het zit met de custom ROM's en waar je meer informatie kan vinden.

IceEyz in "Het HTC Touch HD "Blackstone" Topic - De..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand bekend met woordenboeken voor windows mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
-TheNose- schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:28:
Kwabber! Wat doe je nou? Jouw ROMS maken mijn HD nog een beetje te hachelen (draai nu nieuwste winmo 6.5 topix met titanium interface, super snel).
Ik snap het wel hoor. De sfeer is kut, een hoop chefs maken meer ROMs voor hun eigen ego dan echt dingen delen, zo is het forum niet bedoelt. In de android threads is er ook zoveel gebitch geweest. :(
Misschien een idee om je ROMs alleen nog voor je grote vrienden van GoT te bakken? :>

Ik zal dit fixen. Omdat ik voor dagelijks gebruik mijn HD2 gebruik niet opgemerkt :)

Je kunt dit zelf doen door de volgende registry key te wijzigen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Opera\Prefs\User Prefs]
"Custom User-Agent"="HTC_Touch_HD_T8282 Opera/9.7 (Windows NT 5.1; U; en)"

Nieuwe 6.1 voor HD komt er echt nog wel en is via xs4all te downen.

[ Voor 18% gewijzigd door kwabbernootje op 26-01-2010 20:59 ]

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:44:
Iemand bekend met woordenboeken voor windows mobile?
Algemene vraag.
Daar is een software topic voor
Het Windows Mobile Software Topic - Deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:34
mansour schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 07:05:
he jongens,

ik had een vraagje. Zou een htc touch hd ook werken met htc sense ( windows mobile versie ) en met wm6.5 en zo ja waar kan ik de instructies vinden om het te installeren
www.laurentius26.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emperor66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:53
sms probleem:
Sinds enige tijd heb ik problemen met het versturen van sms berichten. Berichten komen niet aan.
Als ik zelf het gsm nummer intoets dan gaat het wel goed, gebruik ik mijn contactpersonenen dan gaat het mis. De nummers bij de contactpersonen staan in deze notatie: +31 (06) xxxxxxxx
De oplossing is om bij alle contactpersonen de notatie te wijzigen in +31 (6) xxxxxxxx, maar dat moet niet nodig zijn.
Wie heeft een betere/snellere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
kwabbernootje schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:56:
[...]
Ik zal dit fixen. Omdat ik voor dagelijks gebruik mijn HD2 gebruik niet opgemerkt :)

Je kunt dit zelf doen door de volgende registry key te wijzigen:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Opera\Prefs\User Prefs]
"Custom User-Agent"="HTC_Touch_HD_T8282 Opera/9.7 (Windows NT 5.1; U; en)"

Het werk! Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
kwabbernootje schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:56:
[...]
EEEY dankje wel :D ik zat daar echt op te wachten, ik ben jou heel dankbaar voor je roms, mijn 12 werknemers genieten van jou rom (versie 3.4.3), ik daarin tegen van 3.0.2, vindt die persoonlijk beter draaien. Ik wil jou graag bedanken, een kratje bier misschien? :P
Kan je ons hier op tweakers laten weten wanneer ie klaar is?
Nogmaals bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
Ik vind het ook jammer dat je stopt met koken voor de HD, kwbr. Jouw Roms zijn vrijwel altijd top, en ik heb nooit grote bugs kunnen ontdekken. Ik wil je in ieder geval bedanken voor alle tijd en moeite die je in je Roms hebt gestopt :). Bedankt, kwabbernootje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook jammer dat je stopt met koken voor de HD, kwbr. Jouw Roms zijn vrijwel altijd top, en ik heb nooit grote bugs kunnen ontdekken. Ik wil je in ieder geval bedanken voor alle tijd en moeite die je in je Roms hebt gestopt :). Bedankt, kwabbernootje _/-\o_
Weet je dat wel zeker ;) Kijk maar is op het xda forum in de Topix Thread. :)

Onze meesterkok is terug!!

Thx kwabbernootje, voor al je perfecte roms! dat je nog lang door mag gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
bjkmemo8 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 03:43:
[...]

EEEY dankje wel :D ik zat daar echt op te wachten, ik ben jou heel dankbaar voor je roms, mijn 12 werknemers genieten van jou rom (versie 3.4.3), ik daarin tegen van 3.0.2, vindt die persoonlijk beter draaien. Ik wil jou graag bedanken, een kratje bier misschien? :P
Kan je ons hier op tweakers laten weten wanneer ie klaar is?
Nogmaals bedankt :D
Dit vind ik nou heel leuk om te horen! Ben wel heel benieuwd welk bedrijf de roms gebruikt, misschien kun je op xda een pm'tje achter laten? Nieuwe topix 3.5 versies voor wm6.1 en wm6.5 zullen vanavond online zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:39

martjah

Appel

hmm ik dacht dat ik gestopt was met flashe..maar nu kwbr verdergaat, kan ik ook weer verder gaan met flashe =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
kwabbernootje schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:01:
[...]
Dit vind ik nou heel leuk om te horen! Ben wel heel benieuwd welk bedrijf de roms gebruikt, misschien kun je op xda een pm'tje achter laten? Nieuwe topix 3.5 versies voor wm6.1 en wm6.5 zullen vanavond online zijn.
Dit vind ik leuk te horen! Waar komen deze versies online te staan Kwabber? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekkoper
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een HTC Touch HD, tweedehands van iemand gekocht.
Hij ziet er nog perfect uit en werkt goed.
Het enige probleem is dat er geen geluid uit de speaker komt.
Ringtones, mediaplayer, meldingen, allemaal geen geluid.

Wanneer ik de headset erin doe, hoor ik daar doorheen wel gewoon alles.

Als de headset er niet inzit, zie ik GEEN headset-icoontje bovenin. Dus ik vermoed dat het daar niet aan ligt.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!
Eduard

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij werkt goed, maar je hebt geen geluid? :?

Wist je dit al toen je hem kocht? Anders zou ik gewoon mijn geld terugvragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
dat klinkt als een kapotte 3,5mm koptelefoonaansluiting... er zou namelijk zeker een headseticoontje in de taskbar moeten komen als je oortjes inprikt. Ik zou ook even teruggaan naar degene van wie je hem hebt gekocht. Het zou ook kunnen dat een of andere driver ofzo niet meer werkt
Je zou even de nieuwste romupdate van de htc site halen en die flashen. Is het probleem er nog steeds, dan weet je zeker dat het een hardwarematig defect is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekkoper
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-11-2024
Ik zie WEL het headset-icoontje als ik de headset erin doe (zoals het hoort)
maar niet als hij er niet inzit (zoals het hoort)

Dit heb ik vermeld omdat ik op andere fora las dat de headset-ingang geregeld beschadigd is, maar dat lijkt me dus niet het geval als ik zie ervaar..

Ik heb de verkoper gemaild over het defect.
Ik wil 'm niet meteen beschuldigen als ik nog niets zeker weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:08
ekkoper schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:16:
Hallo,

Als de headset er niet inzit, zie ik GEEN headset-icoontje bovenin. Dus ik vermoed dat het daar niet aan ligt.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!
Eduard
Is dat niet zo'n zelfde probleem als destijds bij de prophet? (HTC S200)

Daar was het probleem dat het contactje in de jackplug soms bleef hangen. Dat contactje schakelt de interne speaker uit. (daarom heb ik altijd al met een BT stereo koptelefoon rondgelopen :))

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
ekkoper schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 20:16:
Hallo,

Iemand een idee?

Alvast bedankt!
Eduard
Dat is balen. Waarschijnlijk een hardware probleem. Jacket of aansluiting op het moederbord. Nu is het zo dat hTC fabrieksgarantie geeft afhankelijk van de leeftijd van je apparaat. Ik geloof dat er zo'n 2 jaar garantie wordt gegeven. Ik heb ook wel eens een 2de hands toestel via de telco (toen t-mobile) op laten sturen. Toestel werd kostenloos gerepareerd door het moederbordje te vervangen omdat het scherm af en toe uitviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LenNerd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 07:50
Hallo Tweakers,
Ik weet niet of ik deze vraag nu hier of op een macbook draadje kwijt moet maarrr...

Hoe krijg ik mijn HTC Touch HD zover om internet te delen over USB met mijn nieuw Macbook? Dit werkte fantastisch op vorige laptops (Win Vista en Win 7) maar niet op Macbook (OS X 10.6). Ik heb al vele searches achter de rug maar geen oplossing gevonden.

Iemand een idee?

C2D E6300, Scythe Ninja fanless, ASRock ConroeXfire, 2GBDDR2, GeForce 7600GS, M-audio Delta1010LT, Antec Solo, 2x Samsung Spinpoint 250GB, 2x PVR 150MCE, Dell 2007WFP, Win7 Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:21
Hallo,

Sinds dit weekend ben ik overgestapt op Ubuntu (9.10) wegens een informatica project van school. Omdat ik inzie dat dit toch wel aardig werkt, wil ik voorlopig hierop blijven werken.

Nu is mijn vraag of iemand de synchronisatie van de Touch HD onder Ubuntu werkend heeft gekregen, en zoja; met welke programma's?

Alvast bedankt,

Marc

ps. Opzich geen probleem als het niet werkt, heb altijd nog een triple boot XP/Vista/7 achter de hand, maar het zou natuurlijk mooi zijn als....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

@ kwbr: first of all wil ik je zeker ook laten weten dat ik heel blij ben dat je toch je ROMs blijft maken, want ze zijn, zoals al zovaak gezegd, de beste.

Ik heb zojuist 3.5 (WM6.5) TOPIX geflashed en hij bevalt als vanouds weer prima. Maar er is één dingetje dat ik echt mis ten opzichte van de voorgaande versie en dat is de battery-indicate in procenten in de taskbar. Is er een manier om die snel weer te installeren?

En kan ik eventueel zelf een eigen background in het LOCK-screen installeren? Ik was wel gecharmeerd van die blurry-foto-vage-kleurtjes :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraag mbt agenda posten bij gebruik spb 3.5 sense:
In spb mobile shell 3.5 kan je bv een agenda-widget op een scherm plaatsen
Je kan vervolgens diverse skins er op los laten om de layout naar wens aan te passen
Bij de afspraken welke verschijnen (aantal dus afhankelijk van de gekozen skin) wordt het onderwerp, de dag en het tijdstip van de afspraak weergegeven, de datum van de afspraak echter niet.... (althans ik krijg het niet voor elkaar)
Het maakt geen verschil welke agenda app ik integreer in spb (in mijn geval gebruik ik thumbcal), de datum van de afspraak verschijnt niet....

doe ik iets niet goed, is dit een oneffenheid of is het in te stellen op de 1 of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Dexter schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:06:
@ kwbr: first of all wil ik je zeker ook laten weten dat ik heel blij ben dat je toch je ROMs blijft maken, want ze zijn, zoals al zovaak gezegd, de beste.

Ik heb zojuist 3.5 (WM6.5) TOPIX geflashed en hij bevalt als vanouds weer prima. Maar er is één dingetje dat ik echt mis ten opzichte van de voorgaande versie en dat is de battery-indicate in procenten in de taskbar. Is er een manier om die snel weer te installeren?

En kan ik eventueel zelf een eigen background in het LOCK-screen installeren? Ik was wel gecharmeerd van die blurry-foto-vage-kleurtjes :)
Ik kan het zo niet bekijken op de Touch HD maar op mijn HD2 kan ik het achtergrondje afzonderlijk instellen (lockscreen wallpaper). Regkey staat in
[HKCU\Software\Microsoft\Today]
Wall

De cab voor battery indicatie in procenten moet wel ergens in de thread staan. Is een aantal keren gepost door jigners als ik het goed heb. Anders even de vraag stellen in de thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

HELD!

Voor anderen: hier is de betreffende post:

http://forum.xda-develope...?p=5092845&postcount=5007

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Dexter, ik had trouwens bijna het dexter theme als wma ringtone ingebakken in de laatste versies. Heeft het op het laatste moment niet gehaald in de finale release vanwege de 3.5MB :)
P.s. zal em even in de thread posten.

[ Voor 4% gewijzigd door kwabbernootje op 01-02-2010 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Kwabber ik ben vreemd gegaan en heb een sence 2.5 ROM (zoveelste poging) geinstalleerd. Vanavond gaat Topix 3.5 er weer op, mijn excuses.

Btw: Denk jij dat sence 2.5 ooit goed gaat werken op de HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Of windows 6.5.3 in TOPIX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:09:
Je kan vervolgens diverse skins er op los laten om de layout naar wens aan te passen
Bij de afspraken welke verschijnen (aantal dus afhankelijk van de gekozen skin) wordt het onderwerp, de dag en het tijdstip van de afspraak weergegeven, de datum van de afspraak echter niet.... (althans ik krijg het niet voor elkaar)
Het maakt geen verschil welke agenda app ik integreer in spb (in mijn geval gebruik ik thumbcal), de datum van de afspraak verschijnt niet....

doe ik iets niet goed, is dit een oneffenheid of is het in te stellen op de 1 of andere manier?
In de rebount..... B)
(wil het graag zsm opgelost hebben als het mogelijk is)

Iemand een suggestie?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-TheNose- schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 10:12:
Kwabber ik ben vreemd gegaan en heb een sence 2.5 ROM (zoveelste poging) geinstalleerd. Vanavond gaat Topix 3.5 er weer op, mijn excuses.

Btw: Denk jij dat sence 2.5 ooit goed gaat werken op de HD?
Nofi, ik heb je er al enkele keren subtiel op gewezen, maar moet het wat duidelijker doen blijkbaar... het is sense, niet sence!! :)

Ik betwijfel het trouwens, Sense lijkt me gewoon te zwaar voor de HD (waarschijnlijk door het zware onderliggende WM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
Ook al loopt sense 2.5 in de nieuwste Roms al een stuk beter dan bij de eerdere roms, en ik denk dat er ook nog wel meer verbeteringen zullen komen die Sense 2.5 sneller laten werken op onze HD. Toch denk ik niet dat het ooit echt vloeiend gaat werken, of in ieder geval niet zo vloeiend als op de HD2.
Ik heb nu de nieuwste 2.5.2011 Manilla van de Topaz draaien, en opzich werkt Manilla best vlot... totdat er meer dan 1 programma in de achtergrond actief is. Dan wordt alles namelijk nogal traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjef_Arie
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03:30
Ik draai nu de laatste energyrom met sense, en dat draait heerlijk hoor:P
Hiervoor ook al sense, maar dan een oudere energyrom, en dat was inderdaad vrij traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KWBR gaat er mee stoppen?

NOOOOOOOOOO :(
De ROM die ik nu heb (3.4.2 volgens mij) is de stabielste ROM die ik heb gehad na de stock ROM, en ik heb flink wat ROM's versleten op mijn HD'tje.

Jammer, maar je zult daar je redenen voor hebben.
Je werk is fenomenaal en heb diep respect voor je kunsten.

@Sense topic:
Heb inmiddels ook verschillende Sense ROMS gebruikt en het blijft inderdaad traag werken, zelfs als je overschakelt naar Titanium (dus dan werk je zonder Sense) zelfs dan loopt alles nog wat trager dan als je een WinMo6.5 hebt draaien met Manilla. Sense is gemaakt voor de HD2, aangezien dat beest gewoon heel wat krachtiger is en meer intern geheugen heeft.

@Enclair 2 topic:
In combinatie met de "Shiny theme" is Andriod best wel leuk: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=624808. Het loopt iets trager, maar tjah, deze Andriod builds gebruik je niet full time denk ik. Daar is het nog te onstabiel en buggy voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:21
Ik heb de telefoon nou bijna 3/4 jaar en heb verder nog niets aan upgrades etc. gedaan. Dus ik zal binnenkort maar eens stuk voor stuk de nieuwe Roms downloaden.

Ik merk toch bijv. het het toestel soms traag is met reageren (soms wil ik bijv. sneller sms'en dan het kan).

Wat me overigens wel erg tegenvalt is het internetten. Ten eerste is de snelheid echt heel erg traag. Ik kan bijv. via het speciale Youtube onderdeel geen filmpje bekijken omdat het bufferen zo ontzettend traag is. Daarnaast zijn zowel Opera als IE gewoon ruk als browsers. Het slecht vormgeven van een website, het niet kunnen klikken op hyperlinks met vinger of stokkie.

Dus hopelijk dat dit na het installeren van de roms wat beter gaat.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:30
Ik ben eigenlijk een beetje zat van mijn Touch HD, maar ik heb nog 11 maanden abonnement over...:(

'k Zit te denken om voor de overige tijd een HTC Magic aan te schaffen en m'n Touch HD te verkopen. Het lijkt me een leuk toestel en niet al te prijzig. Zijn er hier toevallig mensen met zowel ervaring met een Touch HD en een Magic? Ik weet het, het is deels appels en peren vergelijken, Win. Mob. vs Android, andere resoluties, etc. Maar misschien zijn er toch nog mensen die vanuit ervaring wat nuttigs kunnen melden? Zou ik tof vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Net even een upgrade gedaan, maar nu mijn HD voor het eerst weer opgestart is krijg ik de melding dat ik moet uitlijnen. Geen probleem natuurlijk, maar nu heb ik zeker al 100x zo'n uitlijnrondje gemaakt en hij blijft maar terugkomen pfff.

Kan ik dit niet skippen? Ik kan de telefoon iig niet uitzetten door de aan/uit knop ingedrukt te houden. En een harde reset lijkt me toch ook niet de bedoeling. Net als immens vaak dat uitlijnen te doorlopen, erg irritant!

Iemand tips?

Edit: al gelukt, met het stokkie ging het binnen 2x goed...

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 03-02-2010 22:53 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je deed een scherm-calibratie met je vingers? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja hoe moet ik weten dat dat niet de bedoeling is? Er staat zelfs een melding in het scherm "Druk op alle delen van het scherm". Bij drukken denk ik aan een vingerdruk aangezien het een volledig touch telefoontje is….. Maargoed, hij werkt nu. Komende dagen de rest van de updates maar even installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:39
Ff een rom upgrade gedaan, omdat ik af en toe het toestel tegen de grond wilde gooien.
Na dat ik hem met de Laurentius2 had geflasht ging het beter als met de originele, maar toch bleef hij haperen.
Tot ik vannacht ff wakker was, en niet kon slapen heb ik de stoute schoenen aangedaan en 3 verschillende roms erop gedaan.
En nu heb ik de Mikenificent 7.0 erop staan, maar wat is dit een wereld rom.
Geen haperingen meer, vloeiende schermen, NL, scherm werkt heel vlot,Youtube filmpjes laden veel maar dan ook veel sneller en kan nu ook zonder haperingen uitzending gemist kijken. Kan nog wel ff doorgaan, maar dit is een rom waar jeje toestel weer gaat waarderen.
En nu is ie bezig met een 8.0. Nou kan het nog beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(niet onaardig beoeld :*) ....)
ongetwijfeld heele interessante stof mbt die ROMs; er lijkt bijna niks anders meer besproken te worden (en dan mis ik vast en zeker een heleboel), maareh.... toch nog iemand wellicht die mijn 'probleem' kan helpen oplossen? :? :? :?
Desalniette+ alvast bedankt !
Verwijderd schreef op maandag 01 en dinsdag 02 februari 2010 @ 16:08:
[...]

quote:
bootje32ft schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:09:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In de rebount..... B)
(wil het graag zsm opgelost hebben als het mogelijk is)

Iemand een suggestie?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 09:18:
(niet onaardig beoeld :*) ....)
ongetwijfeld heele interessante stof mbt die ROMs; er lijkt bijna niks anders meer besproken te worden (en dan mis ik vast en zeker een heleboel), maareh.... toch nog iemand wellicht die mijn 'probleem' kan helpen oplossen? :? :? :?
Desalniette+ alvast bedankt !

[...]
Hoewel ik het nut van de datum niet direct inzie (de dag vind ik handiger) kan SPB mobile shell het idd niet laten zien, wanneer je er op klikt zie je de datum echter wel. Als je het echt in 1 oogopslag wilt zien raad ik je S2U2 aan, die geeft wel direct de datum weer in het gelockte scherm. Bovendien ziet het er erg gelikt uit en werkt het perfect nu (nooit vastlopers oid) Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
bigpapa schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 08:47:
En nu heb ik de Mikenificent 7.0 erop staan, maar wat is dit een wereld rom.
Geen haperingen meer, vloeiende schermen, NL, scherm werkt heel vlot,Youtube filmpjes laden veel maar dan ook veel sneller en kan nu ook zonder haperingen uitzending gemist kijken. Kan nog wel ff doorgaan, maar dit is een rom waar jeje toestel weer gaat waarderen.
En nu is ie bezig met een 8.0. Nou kan het nog beter....
Ik ben absoluut geen kenner en vind het zelfs best “eng” om zo’n ROM update erop te zetten, dus zou ik mogen vragen of je wellicht even kunt uitleggen hoe je deze 7.0 en/of 8.0 ROM installeert en wat je verder eventueel nodig bent? Ik zit bijv. namelijk ook met ontzettende trage youtube beelden, geen beginnen aan.

Thanks!

Edit: deze? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=544993

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 04-02-2010 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Juancho schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:06:
[...]

Ik ben absoluut geen kenner en vind het zelfs best “eng” om zo’n ROM update erop te zetten, dus zou ik mogen vragen of je wellicht even kunt uitleggen hoe je deze 7.0 en/of 8.0 ROM installeert en wat je verder eventueel nodig bent? Ik zit bijv. namelijk ook met ontzettende trage youtube beelden, geen beginnen aan.

Thanks!

Edit: deze? custom roms mogen hier niet volgens mij
Volgens mij is dit in de afgelopen delen al meerdere keren aanbod geweest, maar kijk in ieder geval op XDA (waar je de rom ook vond) en daar staat een 'dummies guide to flashing' van Digital Outcast. Deze legt het in simpele bewoording uit.
Ik zou trouwens kiezen voor de USPL methode, aangezien dat minder gezeik geeft mocht je onverhoop ooit terug moeten naar de stockrom.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Net even zitten spelen met de eerder genoemde Mikenificent 7.0 ROM. Ik kan me maar één ding wensen. Dat kwbr een 6.5.3 ROM uitbrengt met de speed-stabiliteit-lichtheid die we van zijn TOPIX ROMs gewend zijn. Volgens mij heb je dan (hoewel smaken verschillen) voor de HD een prima combinatie. Toegegeven, 6.5.3 draait niet zo snel als TOPIX 3.1.2, maar ik moet zeggen...het valt me niet tegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
Is het misschien een idee om een deel 7 te beginnen? Langzamerhand begint het overzicht ook een beetje kwijt te raken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Kwabber! Ik zie dat je eindelijk een senSe 2.5 ROM gemaakt hebt! Vanavond gelijk maar even proberen. ;)

Edit: aan het downloaden via 3G @ Work. :>

[ Voor 18% gewijzigd door -TheNose- op 09-02-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
A.s. weekend ga ik naar Londen en ik wil toch wel mijn HTC meenemen. Maar nu heb ik uiteraard geen zin om onbewust flinke internetkosten te maken. Kortom, hoe kan ik mijn telefoon het beste voorbereiden zodat hij in Engeland geen automatische verbinding maakt en ik me scheel betaal terwijl ik het niet eens door heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer

Syzzer

Prutser

Uit de startpost:
Aanbevolen software:
  • NoData - Voorkom Internetgebruik in het Buitenland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 14:24

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Ik gebruik nu de laatste Energy "Phoenix 2" 23519 ★Feb 4★Titanium ROM. Werkt erg snel, stabiel, veel geheugen vrij en goed zelf aan te passen. Voor mij geen Manilla 2.1/2.5 meer :) ActiveSync werkt ook perfect icm Ubuntu 9.10.

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://img713.imageshack.us/img713/4678/screenshot1lu.th.jpg

Wel een vreemd probleempje en ik kan me niet herringenen dat het eerder voorkwam. Ik heb nummers opgeslagen met +31 er voor. Nu herkent de dailer de nummers niet meer wanneer ik gewoon begin met 0 en dan de rest van het nummer. Zie ik een instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
[b][message=33443147,noline]

Wel een vreemd probleempje en ik kan me niet herringenen dat het eerder voorkwam. Ik heb nummers opgeslagen met +31 er voor. Nu herkent de dailer de nummers niet meer wanneer ik gewoon begin met 0 en dan de rest van het nummer. Zie ik een instelling over het hoofd?
Dat probleempje heb ik altijd al, dacht eigenlijk dat het zo hoorde .. Bedankt voor de tip over de Titanium NRG rom, ben hem nu aan het binnen trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
Gisteren eindelijk voor het eerst een ROM geflashed. Had na bijna een jaar nog steeds de originele rom er op staan (wel SPB MS 3.5 en de update geinstalleerd) :o
Nu fijn topix 3.1.2 er op gezet. Kwabbernootje bedankt!

Ik heb nu alleen een probleem met lockmelite. Als ik gebeld ben dan blijft dit continu in het lockmelite scherm staan als je het telefoonscherm aan zet (zie foto). Dit probleem had ik eerder niet. Het gaat pas weg wanneer ik een softreset doe. Best irritant.

Iemand een oplossing??

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdump.nl/uploads/owr48hes_screensh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik heb van meer mensen vernomen dat het verwijderen van de HTC taskmanager een boost in performance geeft in winmo 6.5 senSe 2.5 roms. Maar hoe verwijder je de HTC taskmanager? :P

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

nu aan het flashen van kwbr 3.2.8 -> 3.5.1 (wm 65, sense 2.5)
-TheoNose-, hoe draait de ROM tot nu toe bij jou?

HTC taskmanager verwijderen "You just go to Start - Settings - System - Task Manager and select the Button tab. Uncheck all boxes."

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• MaZeLe
black_eye schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:36:
Ik gebruik nu de laatste Energy "Phoenix 2" 23519 ★Feb 4★Titanium ROM. ActiveSync werkt ook perfect icm Ubuntu 9.10.
Mag ik u vragen hoe u dit voor elkaar gekregen hebt? Heeft u misschien een goede tutorial?

Bij voorbaat dank,

• kwabbernootje
  • Niet online
-TheNose- schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:30:
Ik heb van meer mensen vernomen dat het verwijderen van de HTC taskmanager een boost in performance geeft in winmo 6.5 senSe 2.5 roms. Maar hoe verwijder je de HTC taskmanager? :P
Probeer deze registrykey eens te verwijderen:
[HKEY_CURRENT_USER\Software\HTC\BootLauncher\Services\TaskManager]

• kwabbernootje
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 10:03:
A.s. weekend ga ik naar Londen en ik wil toch wel mijn HTC meenemen. Maar nu heb ik uiteraard geen zin om onbewust flinke internetkosten te maken. Kortom, hoe kan ik mijn telefoon het beste voorbereiden zodat hij in Engeland geen automatische verbinding maakt en ik me scheel betaal terwijl ik het niet eens door heb?
NoData installeren, al heeeel vaak genoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye

black_eye

MaZeLe schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:56:
[...]

Mag ik u vragen hoe u dit voor elkaar gekregen hebt? Heeft u misschien een goede tutorial?

Bij voorbaat dank,
Geen probleem, ik haal het uit de history van de terminal.

In de terminal:

sudo gedit /etc/apt/sources.list

Vul dit in:

deb http://ppa.launchpad.net/synce/ubuntu karmic main
deb-src http://ppa.launchpad.net/synce/ubuntu karmic main

Save en dan verder in de terminal:

gpg --keyserver hkp://subkeys.pgp.net --recv-keys B152F042D246C25D
sudo gpg --export --armor "B152F042D246C25D" | sudo apt-key add -
sudo apt-get update
sudo apt-get install synce-hal librra-tools librapi2-tools

(sluit nu je HD aan)

synce-pls (hiermee controleer je of je een verbinding hebt en ik moest Enable faster data Synchronisation uitzetten. Settings/System/USB to PC/vinkje onder ActiveSync)

sudo apt-get install synce-gvfs
sudo apt-get install synce-trayicon

(hiermee kan je browsen in je HD en krijg je een tray icon te zien, te vergelijken met het verkennen in ActiveSync)

Screenshot met rechtsonder de info van de HD en rechtsboven naast de bluetooth icon, de icon om door je telefoon te bladeren e.d.:

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/7016/screenshotyn.png

Ik gebruik het vooral om bestanden te kopiëren naar het SD kaartje. Je selecteert je optie ActiveSync wanneer je de HD aansluit op je PC. Daar door is het SD kaartje ook beschikbaar wanneer je b.v. alleen je telefoon wilt opladen/ ff snel de bestanden bekijken en ook wilt dat de programma's die op de SD kaart zijn geïnstalleerd moeten blijven doordraaien. Ik sync Evolution niet in Ubuntu, maar met de Exchange optie van gmail voor de pushmail. Wil je dat wel dan werkt de onderstaande link:

http://stream-recorder.co...-ubuntu-t5373.html?t=5373

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
DeMoN schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 00:29:
nu aan het flashen van kwbr 3.2.8 -> 3.5.1 (wm 65, sense 2.5)
-TheoNose-, hoe draait de ROM tot nu toe bij jou?

HTC taskmanager verwijderen "You just go to Start - Settings - System - Task Manager and select the Button tab. Uncheck all boxes."
Eigenlijk niet zo goed, helaas. Zelfs de topix roms met de "test software" die sense heet is niet bug vrij. Heb freezes in de phonecanvas gehad (alleen bovenste deel zichtbaar), onderste menubalk die regelmatig verdwijnt (of een kwartier later opeens weer verschijnt). Youtube applicatie die opeens niet meer reageert en als belangrijkste vastlopers als hij in "deep sleep" is, reset via button noodzakelijk dan.

Ik ga hem er dus maar weer afhalen. Titanium only bevalt me ook niet, dus ik weet niet zo goed wat ik nu zal doen. Blijf maar klootzakken met dat windows mobile. Zit er zelfs aan te denken de 6.1 Topix ROM te installeren met SPB mobile shell of zo, aangezien die 6.1 ROMS echt ziekelijk snel zijn en je niet voor niets een stylus bij je HD hebt gekregen natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

ik heb sinds gister de topix 3.5.1 draaien op mijn telefoon met wat standaard extra programma's en fixes(delay fix, geen weather animation in homescreen) en deze bevalt me echt prima. Nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
@Kwabber: Komt er dit weekend een update van je sense 2.5 ROM uit? Dan sla ik 3.5.2 even over namelijk en rommel ik even verder met 3.5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Ja die zit er aan te komen met een ce os update en o.m. opera 9.7 update, googlemaps 4.0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
-TheNose- schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:45:
[...]

Eigenlijk niet zo goed, helaas. Zelfs de topix roms met de "test software" die sense heet is niet bug vrij.
Da's op zich wel vreemd omdat topix sense 2.5 deze week zeker meer dan 1000x is gedownload en deze problemen door niemand worden genoemd. Flash eerst een stock rom en vervolgens de custom rom (voor een goede format van het geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
kwabbernootje schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 15:31:
[...]
Da's op zich wel vreemd omdat topix sense 2.5 deze week zeker meer dan 1000x is gedownload en deze problemen door niemand worden genoemd. Flash eerst een stock rom en vervolgens de custom rom (voor een goede format van het geheugen).
Het is wel 3-4 flashes geleden dat ik een stock ROM geflashed heb, dus zou best kunnen dat dat het probleem is. Ik heb sowieso wel besloten bij jouw roms te blijven aangezien jij stabiliteit en snelheid hoog op je lijstje hebt staan, ipv een shitload aan features die ik toch niet gebruik.

Ik zal van het weekend als TOPIX 5.5.3 op XDA staat eerst een stock ROM flashen dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Even een vraagje over het terug flashen van een stock rom. Moet dit een 'oude' versie zijn, of mag dit ook een nieuwere (na 1.56) zijn? Aangezien je met zo'n oude ook waarschijnlijk terug moet naar stock spl?
Is dit nodig, of kan ik gewoon een stock 1.56 (bijvoorbeeld een WWE) downloaden? Dat zou namelijk nogal wat gedoe schelen ;).

Ik draai nu namelijk al enkele dagen de beta M2.5 van Topix, maar daar zitten nog wat gekke foutjes in (het alarm knopje dat na indrukken niet meer groot wordt enzo... :| ). Een updateje naar de aanstaande 3.5.3 lijkt me dus wel handig, maar dan met een stock rom flash er tussendoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Gewoon de nieuwste officiele rom van de website van HTC halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi,
ik heb een aantal liedjes op me geheugenkaart staan en die wil ik verwijderen, omdat ik er nieuwe erop wil doen.
maar hoe verwijder ik ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:38
Windows Verkenner?

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheNose- schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:00:
Gewoon de nieuwste officiele rom van de website van HTC halen...
niet zomaar doen,eerst goed checken of jij een branded phone hebt.

is dit het geval,ff checken welke versie er mee geleverd is vanuit jou provider.

branded phone kan niet geupdate worden via htc site!
lever jij je phone in ter reparatie en er sttaat een andere versie op,kunnen er belletjes gaan rinkelen O-)

geen slapende hondjes wakker maken is mijn motto 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

-TheNose- schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 11:45:
[...]

Eigenlijk niet zo goed, helaas. Zelfs de topix roms met de "test software" die sense heet is niet bug vrij. Heb freezes in de phonecanvas gehad (alleen bovenste deel zichtbaar), onderste menubalk die regelmatig verdwijnt (of een kwartier later opeens weer verschijnt). Youtube applicatie die opeens niet meer reageert en als belangrijkste vastlopers als hij in "deep sleep" is, reset via button noodzakelijk dan.

Ik ga hem er dus maar weer afhalen. Titanium only bevalt me ook niet, dus ik weet niet zo goed wat ik nu zal doen. Blijf maar klootzakken met dat windows mobile. Zit er zelfs aan te denken de 6.1 Topix ROM te installeren met SPB mobile shell of zo, aangezien die 6.1 ROMS echt ziekelijk snel zijn en je niet voor niets een stylus bij je HD hebt gekregen natuurlijk. ;)
Ik zit met hetzelfde, ik blijf ook aankloten. En hoe goed kwabber ook is, dat Sense 2.5 blijft te traag. De functionaliteiten zijn gewoon geweldig!! Maar... het is te traag om lekker mee te werken.. frustrerend!

Titanium is ook zo moeilijk aan te passen (niet moeilijk, maar omslachtig), gewoon irritant.
Wat ik klote vind aan een wm6.1 ROM is dat smooth scrolling, dat is er niet. Irriteer is me mateloos aan, daarom altijd wm 6.5.
wm 6.1 met manila 2.1 van een goede chef is denk ik toch het best voor de HD1...
Binnenkort maar weer een andere rom flashen waar wel fatsoenlijk snel mee valt te werken, dit is gewoon irritant.

Weet iemand anders een 100% clean ROM, gewoon alleen maar snelheid? Dan toch maar met Titanium alleen erop (wm 6.5 dus) en dan installeer ik zelf wel wat cab'jes die ik echt nodig heb. Ben nu echt toe aan wat meer snelheid!

[ Voor 6% gewijzigd door DeMoN op 13-02-2010 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus de tel via een usb kabel verbinden en dan lukt het?
is er geen andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

onder het motto: domme vragen bestaan niet.

windows verkenner op je telefoon, onder het knopje "Start"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
DeMoN schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:38:
[...]

Ik zit met hetzelfde, ik blijf ook aankloten. En hoe goed kwabber ook is, dat Sense 2.5 blijft te traag. De functionaliteiten zijn gewoon geweldig!! Maar... het is te traag om lekker mee te werken.. frustrerend!

Titanium is ook zo moeilijk aan te passen (niet moeilijk, maar omslachtig), gewoon irritant.
Wat ik klote vind aan een wm6.1 ROM is dat smooth scrolling, dat is er niet. Irriteer is me mateloos aan, daarom altijd wm 6.5.
wm 6.1 met manila 2.1 van een goede chef is denk ik toch het best voor de HD1...
Binnenkort maar weer een andere rom flashen waar wel fatsoenlijk snel mee valt te werken, dit is gewoon irritant.

Weet iemand anders een 100% clean ROM, gewoon alleen maar snelheid? Dan toch maar met Titanium alleen erop (wm 6.5 dus) en dan installeer ik zelf wel wat cab'jes die ik echt nodig heb. Ben nu echt toe aan wat meer snelheid!
Een Titanium only werkt ook weer niet naar tevredenheid, dat gaat ook enorm iriteren. Ik ben ook bang dat een HD1 het meest gebaat is bij een clean 6.1 rom, maar de Touchflo versies die daarbij meegeleverd worden suxorz hard. Ik heb heel minimalistische roms gebruikt in het begin, van onkolog en nog iemand. Die Roms waren zo belachelijk snel, maar misten veel features wat een hoop gedoe was om die weer toe te voegen.

Voorlopig blijf ik maar bij sense 2.5 van Kwabber, dan maar wat trager maar met veel handige features. Voor mij is het eigenlijk wachten op de volwassenheid van Android op de HD. Heb er al aardig wat mee gespeeld. Ze gaan het zeker voor elkaar krijgen, alleen ben ik bang dat het nog wel een half jaartje gaat duren en tegen die tijd kan ik bijna een nieuwe telefoon uitzoeken. ;)

Kwabber, ik installeer zo 3.5.4 na een stock rom flash zodat alles weer clean is. Als er problemen zijn meld ik het wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:41:
[...]

dus de tel via een usb kabel verbinden en dan lukt het?
is er geen andere optie?
Je kunt ook je geheugenkaart eruit halen en in een kaartlezer stoppen, maar via usb aansluiten is makkelijker. Je kunt dan gewoon in windows verkenner op je pc bestanden (liedjes) verwijderen of toevoegen net als met een usbstickje. Ook kun je de file explorer op je telefoon zelf gebruiken om bestanden te verwijderen (selecteer het bestand dat je wilt verwijderen en druk op delete)

Ik heb nu topix 3.5.3 met sense 2.5 draaien, en ik moet zeggen dat de snelheid al een stuk beter is dan eerst. zolang er geen programma's open staan werkt sense redelijk vloeiend en werkt het omhoog schuiven op de hometab erg goed (in vroegere roms schokte dat altijd nogal erg). Ik irriteer me er alleen behoorlijk aan dat sense zo traag wordt als je een paar progjes open hebt staan... Maar ja, als ik terug ga naar manilla 2.1 dan mis ik toch vooral de homescreen shortcuts erg. Heb ook al een beetje zitten klooien met Titanium, maar ik irriteer me eraan dat ik dan wordt opgescheept met IE en WMP die allebij nogal crappy werken... Dan is er ook nog SPB mobile shell. Heb ik ook even geprobeerd, maar op de een of andere manier vind ik dat ook niet fijn werken :P. Ik blijf voorlopig maar even met topix Sense 2.5 klooien denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Net klaar met flashen van Topix 3.5.4, eerst stock geflashed zoals beloofd kwabber.

Eerste indruk: man man, sense vliegt over mijn scherm! HULDE!

meer later... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
-TheNose- schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 23:37:
Net klaar met flashen van Topix 5.3.4, eerst stock geflashed zoals beloofd kwabber.

Eerste indruk: man man, sense vliegt over mijn scherm! HULDE!

meer later... ;)
Topix 5.3.4 ? :X bestaat ie al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
bjkmemo8 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 02:49:
[...]

Topix 5.3.4 ? :X bestaat ie al?
:? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Nou ben ik een best doorgewinterde rom-flasher en denk ik er zelf aardig wat van te weten, maar kan iemand mij eens uitleggen waarom tussen cooked roms door af een toe een stock rom flashen goed zou zijn voor het 'geheugen'? Het hele flashgeheugen wordt toch gewoon overschreven?

Meteen nog maar een vraag, waarom wordt het aangeraden na een flash een hard reset te doen? het is voor de performance, maar waarom dan technisch gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 20:31
Na precies 1 jaar is mijn volume knop onder helemaal gebroken, het oranje stukje plastic is er af en ook het kleine metaal deeltje dat contact maakt met de pinnen is eruit gevallen. Helaas werkt de volume knop beneden niet meer. Hoe kan ik nou toch in USPL komen zonder volume knop, iemand tips? Hoe lang hebben we garantie, ik neem aan van 2 jaar. Dit is werkelijk een drama voor mij want ik flash mijn telefoon wel elke week een keer!? Het is natuurlijk ook heel zonder dat de volume niet meer omlaag kan (eerst boven volume indrukken en dan op het scherm verlagen is enige optie)..... :(

Op XDA staat er een lijstje met common issiues en daar staat ook inderdaad het probleem met de volume knoppen die snel afbreken, maar er staat geen oplossing bij, alléén dat het wél onder de garantie valt.

[ Voor 10% gewijzigd door Alper587 op 14-02-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie91
  • Laatst online: 01-01 14:17
Hallo, ik had een vraag, ik heb deze telefoon pas kort en merk dat me prepaid tegoed snel opgaat, is er een mogelijk om te zorgen dat hij allen via wifi internet connectie kan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

nodata is de oplossing, staat in alle blackstone topics al meerdere keren vermeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:39
Wil mijn hd ff terug flashen naar de originele rom omdat hij terug moet voor reperatie.
Maar als ik dat wil kan hij in boatloader de usb niet vinden.
Terwijl hij in normale modus gewoon usb kan vinden.
Iemand idee...hoe ik dit kan oplossen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
bigpapa schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:27:
Wil mijn hd ff terug flashen naar de originele rom omdat hij terug moet voor reperatie.
Maar als ik dat wil kan hij in boatloader de usb niet vinden.
Terwijl hij in normale modus gewoon usb kan vinden.
Iemand idee...hoe ik dit kan oplossen..
in active sync op je pc 'usb verbindingen toestaan' uit vinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Alper587 schreef op zondag 14 februari 2010 @ 21:13:
Na precies 1 jaar is mijn volume knop onder helemaal gebroken, het oranje stukje plastic is er af en ook het kleine metaal deeltje dat contact maakt met de pinnen is eruit gevallen. Helaas werkt de volume knop beneden niet meer. Hoe kan ik nou toch in USPL komen zonder volume knop, iemand tips? Hoe lang hebben we garantie, ik neem aan van 2 jaar. Dit is werkelijk een drama voor mij want ik flash mijn telefoon wel elke week een keer!? Het is natuurlijk ook heel zonder dat de volume niet meer omlaag kan (eerst boven volume indrukken en dan op het scherm verlagen is enige optie)..... :(

Op XDA staat er een lijstje met common issiues en daar staat ook inderdaad het probleem met de volume knoppen die snel afbreken, maar er staat geen oplossing bij, alléén dat het wél onder de garantie valt.
Op XDA staat ergens een programmatje om je bootloader te starten vanaf je mobiel. Dan kan je iig weer de stockrom erop flashen, maar een hard-reset kan dan nog steeds niet. Misschien is dit niet nodig om em binnen garantie gerepareerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
DeMoN schreef op zondag 14 februari 2010 @ 20:57:
Nou ben ik een best doorgewinterde rom-flasher en denk ik er zelf aardig wat van te weten, maar kan iemand mij eens uitleggen waarom tussen cooked roms door af een toe een stock rom flashen goed zou zijn voor het 'geheugen'? Het hele flashgeheugen wordt toch gewoon overschreven?

Meteen nog maar een vraag, waarom wordt het aangeraden na een flash een hard reset te doen? het is voor de performance, maar waarom dan technisch gezien?
Volgens mij wordt er bij het flashen van een cooked rom niet alles verwijderd/gereset. Een stock rom is een meer grondige opschoning. Als je veel verschillende cooked roms flasht dan kan het zijn dat er spul door elkaar gerommeld wordt.
Ik heb zelf mijn mobiel in het eerste jaar veel geflashed zonder stock rom tussen door. Hierbij had ik nooit problemen. Nu heb ik em recent opgestuurd naar htc om em te laten maken, hierbij is het binnenwerk vernieuwt, nu heb ik sindsdien pas een keer of 10 een nieuwe rom geflashed, maar ik had al last van gekke problemen. Een stockrom tussendoor flashen heeft dit voor mij opgelost.

Volgens mij is de hardreset nodig om er voor te zorgen dat er niet flarden van oude geinstalleerde of ingestelde dingen blijven zitten, maar hier weet ik verder ook het fijne niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 20:31
Smobbo schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:37:
[...]

Op XDA staat ergens een programmatje om je bootloader te starten vanaf je mobiel. Dan kan je iig weer de stockrom erop flashen, maar een hard-reset kan dan nog steeds niet. Misschien is dit niet nodig om em binnen garantie gerepareerd te krijgen.
Ja, ik weet al waar je het over hebt, alleen moet ik dan volgens mij Hardspl gebruiken ipv Uspl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Even zoals beloofd een update over mijn ervaring met de 3.5.4 sense 2.5 ROM van Kwabber.
Ge-wel-dig! Geen issues kunnen vinden, alles loopt snel, reageert snel en dat terwijl ik gebruik maak van mail/twitter/weather etc wat allemaal regelmatig update. Dit zorgde er voorheen voor dat alles alsnog ubertraag werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25
-TheNose- schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:41:
Even zoals beloofd een update over mijn ervaring met de 3.5.4 sense 2.5 ROM van Kwabber.
Ge-wel-dig! Geen issues kunnen vinden, alles loopt snel, reageert snel en dat terwijl ik gebruik maak van mail/twitter/weather etc wat allemaal regelmatig update. Dit zorgde er voorheen voor dat alles alsnog ubertraag werd.
Klinkt goed, is zo'n rom nou sneller dan stock of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye

black_eye

DRAFTER86 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 12:04:
[...]

Klinkt goed, is zo'n rom nou sneller dan stock of niet?
Nope, dan kan je beter een Topix 6.1 rom nemen. Is echt veel sneller dan een 6.5 versie. Zelf vind ik de snelheid van een 6.5 rom ook goed, alleen bevallen Manilla 2.1 en 2.5 me niet.. Vandaar dat er een stabiele 6.5 rom met Titanium op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Smobbo schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:41:
[...]

Volgens mij wordt er bij het flashen van een cooked rom niet alles verwijderd/gereset. Een stock rom is een meer grondige opschoning. Als je veel verschillende cooked roms flasht dan kan het zijn dat er spul door elkaar gerommeld wordt.
Ik heb zelf mijn mobiel in het eerste jaar veel geflashed zonder stock rom tussen door. Hierbij had ik nooit problemen. Nu heb ik em recent opgestuurd naar htc om em te laten maken, hierbij is het binnenwerk vernieuwt, nu heb ik sindsdien pas een keer of 10 een nieuwe rom geflashed, maar ik had al last van gekke problemen. Een stockrom tussendoor flashen heeft dit voor mij opgelost.

Volgens mij is de hardreset nodig om er voor te zorgen dat er niet flarden van oude geinstalleerde of ingestelde dingen blijven zitten, maar hier weet ik verder ook het fijne niet van.
Hmm thanks, zal ook eens proberen een stock tussendoor te flashen :)
Alper587 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 10:51:
[...]

Ja, ik weet al waar je het over hebt, alleen moet ik dan volgens mij Hardspl gebruiken ipv Uspl.
Hard Reset kan je ook doen vanuit het Windows settings menu onder 'clear data' :)

Pagina: 1 ... 26 ... 32 Laatste