• bjkmemo8
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-09 08:12
DeMoN schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:34:
[...]
Wow :) Ik lees iets in jouw posthistory over dat je ze gaat uitdelen aan medewerkers, right?
Ik moet zeggen, dat is goedkoper dan een BlackBerry-server incl licenties en toestellen en het werkt nog beter ook :) En ja, ik weet er iets van ;) Het BlackBerry OS op de mobieltjes zelf is wel erg stabiel en snel (indien icm juiste toestel), maar ik vind het te storingsgevoelig en als Exchange WinMo out of the box ondersteunt zit je toch gewoon goed met een Touch HD in je zak... :)
hahahaha, daarom doe ik het op deze manier ;) , en wat voor rom raadt jij mij aan uit mijn lijstje?
Gopal schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:43:
[...]
Heb je de ROMs zelf al uitgeprobeerd of ga je nu vanuit onze ervaring een keuze maken en dat eerst proberen?

Zelf maak ik gebruik van de nieuwe Laurentius ROM en dat vindt ik zelf zeer fijn werken. Het is WM6.5 in combinatie met Manilla 2.5 en het is snel, stabiel en ik vindt het persoonlijk fijn getweaked.
Ik vertrouw volledig op jullie ervaring, heb voorheen ook zo'n interactieve poll gehouden met de Qtek s100 en dat leidde tot zeer goede resultaten. Ik vraag mij af hoe WM6.5 i.c.m. Manilia 2.5 zeer soepel werkt! In deze forum wordt geconcludeerd dat die combo niet helemaal soepel werkt. Kun jij mij dat uitleggen?

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 22:57
DeMoN schreef op donderdag 24 december 2009 @ 20:05:
[...]

Lopen de weather animations 100% vloeiend?
Wat ik tot nu toe heb meegemaakt is alleen maar sneeuw, bewolking en opklaringen en dat wordt wel mooi aangetoond. Het is soms wel voorgekomen dat de animatie wat langzamer is, maar 9 van 10 keer loopt het vloeiend. Zodra de zon weer is goed gaat schijnen zal ik zien of dat ook is verholpen, want dat was meestal een euvel voor de HD om te nemen in combinatie met de weather animations.
bjkmemo8 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 22:17:
[...]

Ik vertrouw volledig op jullie ervaring, heb voorheen ook zo'n interactieve poll gehouden met de Qtek s100 en dat leidde tot zeer goede resultaten. Ik vraag mij af hoe WM6.5 i.c.m. Manilia 2.5 zeer soepel werkt! In deze forum wordt geconcludeerd dat die combo niet helemaal soepel werkt. Kun jij mij dat uitleggen?
Ik had de ROM van Miri een tijdje geleden geprobeerd en daar moet ik bij zeggen dat het ook niet soepel werkt, er zijn te veel glitches tijdens het reguliere gebruik. En het is niet dat na een tijdje gaat irriteren, maar eerder dat het gelijk gaat irriteren :P.
Bij de Laurentius ROM moet ik zeggen dat het gewoon vloeiend werkt, er is geen ander woord voor. Tuurlijk, bij sommige mensen zal het minder goed werken, maar soms treden dat soort flaws gewoon op. Zo kan het zelfs zijn dat als iedereen dezelfde ROM zou gebruiken er alsnog bij sommige bugs zullen optreden die de rest niet heeft. Waarom dat zo is, weet ik niet, maar het komt wel voor (zou misschien een hardwarematige fout kunnen zijn).
In ieder geval kan ik zeggen dat het soepel en snel werkt; bij mij dus.

PSN-ID : Cenzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eergisteren ook maar weer zitten flashen, ik heb Laurentius V4 geflashed, maar gelijk weer weggedaan omdat ik die icoontjes niet leuk vond. Ik wil dat alles close to stock ROM blijft, vandaar.
Heb nu ruim een dag de nieuwste ROM van XannyTech Grid Leo, Manila 2.5/WM6.5. Bij helder weer gaat de weather animation erg traag, maar de rest is oke. Ik begin me er wel steeds meer aan te irriteren, als ik bijv. muziek luister gaat alles al erg langzaam (scrollen e.d.), in tegenstelling tot Manila 2.1. Is dit bij Laurentius V4 ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 00:17:
...Bij helder weer gaat de weather animation erg traag...
Gelukkig woon je in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
Verwijderd schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 00:17:
Ik heb eergisteren ook maar weer zitten flashen, ik heb Laurentius V4 geflashed, maar gelijk weer weggedaan omdat ik die icoontjes niet leuk vond. Ik wil dat alles close to stock ROM blijft, vandaar.
Heb nu ruim een dag de nieuwste ROM van XannyTech Grid Leo, Manila 2.5/WM6.5. Bij helder weer gaat de weather animation erg traag, maar de rest is oke. Ik begin me er wel steeds meer aan te irriteren, als ik bijv. muziek luister gaat alles al erg langzaam (scrollen e.d.), in tegenstelling tot Manila 2.1. Is dit bij Laurentius V4 ook zo?
Nee, bij muziek blijft 'ie goed werken. Helder weer heb ik de afgelopen dagen niet meegemaakt, alleen in de avond en daar werkt de animatie wel goed. Bij helder en zonnig weer moet ik het nog meemaken.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik weather animation niet vaak gebruik, omdat ik een animated wallpaper leuker vindt, dus dan gebruik ik dat. En daar merk ik helemaal geen vertraging op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
bjkmemo8 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:19:
Beste tweakers,

vandaag heb ik 12 htc HD's binnen gekregen :D , vorige week had ik er al over om ze te flashen met een custom rom. Nu zijn er aantal tweakers die hun ervaringen met mij gedeeld hebben en heb ik een kleine lijstje gemaakt van opties die ik moet overwegen, alleen weet ik nog niet voor welke rom ik ga kiezen.
Dit is de lijstje: Topix, Laurentius en Energyrom.
Misschien dat jullie mij kunnen helpen met het maken van mijn keuze!

MEMO
Ik heb van alle drie de nieuwste een recente versie geprobeerd (Ik zie net dat Topix 3.3 uit is O-) ) . De Laurentius (V4) heb ik geflashed na positieve reacties die ik hier las, maar ik vond het toch wat traag werken (vooral als de telefoon al een tijdje aanstaat/ er een paar programma's open staan). Toen heb ik de 17dec 21xxx build van de Energyrom met Manilla 2.1 geflashed. Daar was ik opzich redelijk tevreden mee, er zit een leuke skin op en de snelheid is ook ok, maar ik wilde weer wat nieuws proberen. Ik las dat Topix een van de snelste WM 6.5 roms was dus heb ik die op mn HD gezet. Sinds gisteren heb ik de 3.2.8 versie van Topix draaien en ik moet zeggen dat het me tot nu toe goed bevalt. De weather op het homescreen (of iig de fog animatie :P ) loopt vloeiend. Er zit alleen een klein 'bugje' in; de 'Settings' shortcut in het startmenu verwijst naar de Settings tab in Manilla IPV het WinMo Settingsmenu. Opzich geen probleem maar ik vond het irritant. Gelukkig is het met een kleine registeraanpassing makkelijk aan te passen (er staat standaard een register editor op de Topix Rom)
(HKLM\Security\Shell\StartInfo\HideSettings veranderen van "1" naar"0")

Ik raad je soieso af om een Rom met Sense 2.5 te flashen; die willen nog wel eens vastlopen/ traag werken. als je een goede, stabiele rom wil zou ik voor Topix gaan, maar met de EnergyROM "Phoenix" series is ook niks mis.

@Arda4
Ik begrijp je helemaal; ik heb zelf ook genoeg Sense 2.5 Roms geflashed (Miri, LIA, Energyrom, Shelby, Laurentius), en ik ergerde me dood aan het trage scrollen in de music tab... Bij de Laurentius V4 gaat dit wel beter dan met de meeste andere Sense 2.5 Roms (vooral het scrollen werkt best goed), maar als ik op de fiets muziek luisterde wilde ie nog wel eens naar landscape gaan, en ik ergerde me dood dat ik dan weer 5 seconden moest wachten tot ie weer was teruggedraaid. Vandaar dat ik weer terug ben bij Manilla 2.1. Mocht je toch een Sense 2.5 Rom willen testen dan zou ik zeker voor de Laurentius gaan; Die is toch wel het minst langzaam ;)

[ Voor 15% gewijzigd door accountabc op 25-12-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
accountabc schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:34:
[...]

Ik heb van alle drie de nieuwste een recente versie geprobeerd (Ik zie net dat Topix 3.3 uit is O-) ) . De Laurentius (V4) heb ik geflashed na positieve reacties die ik hier las, maar ik vond het toch wat traag werken (vooral als de telefoon al een tijdje aanstaat/ er een paar programma's open staan). Toen heb ik de 17dec 21xxx build van de Energyrom met Manilla 2.1 geflashed. Daar was ik opzich redelijk tevreden mee, er zit een leuke skin op en de snelheid is ook ok, maar ik wilde weer wat nieuws proberen. Ik las dat Topix een van de snelste WM 6.5 roms was dus heb ik die op mn HD gezet. Sinds gisteren heb ik de 3.2.8 versie van Topix draaien en ik moet zeggen dat het me tot nu toe goed bevalt. De weather op het homescreen (of iig de fog animatie :P ) loopt vloeiend. Er zit alleen een klein 'bugje' in; de 'Settings' shortcut in het startmenu verwijst naar de Settings tab in Manilla IPV het WinMo Settingsmenu. Opzich geen probleem maar ik vond het irritant. Gelukkig is het met een kleine registeraanpassing makkelijk aan te passen (er staat standaard een register editor op de Topix Rom)

Ik raad je soieso af om een Rom met Sense 2.5 te flashen; die willen nog wel eens vastlopen/ traag werken. als je een goede, stabiele rom wil zou ik voor Topix gaan, maar met de EnergyROM "Phoenix" series is ook niks mis.
Okee, jij raadt mij dus Topix 3.2.8 in combo met Manilia 2.1 aan? Je zegt ook dat de Energeyrom goed is maar zoals je weet moet ik een keuze maken :P , Wel bedankt voor je advies, ik zal hem gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
accountabc schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:34:
Ik las dat Topix een van de snelste WM 6.5 roms was dus heb ik die op mn HD gezet. Sinds gisteren heb ik de 3.2.8 versie van Topix draaien en ik moet zeggen dat het me tot nu toe goed bevalt.

Er zit alleen een klein 'bugje' in; de 'Settings' shortcut in het startmenu verwijst naar de Settings tab in Manilla IPV het WinMo Settingsmenu. Opzich geen probleem maar ik vond het irritant. Gelukkig is het met een kleine registeraanpassing makkelijk aan te passen (er staat standaard een register editor op de Topix Rom)

Ik raad je soieso af om een Rom met Sense 2.5 te flashen; die willen nog wel eens vastlopen/ traag werken. als je een goede, stabiele rom wil zou ik voor Topix gaan.
Hoi, de shortcut naar de settings tab is geen bugje. Zo levert hTC de software aan in alle nieuwe roms voor HD2, Rhodium en Topaz :). Kwestie van smaak en inderdaad vrij makkelijk zelf aan te passen. De registry editor om dat te doen is al voorgeïnstalleerd in het mapje tools.

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:03

martjah

Appel

ik zei eerder dat ik goed te spreken was over de energyrom..

ik heb echter ook topix geprobeerd en ik zou voor je bedrijf toch zeker topix aanraden ipv energyrom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
@kwabbernootje
dat realiseerde ik me later pas; bij de stock HD2 rom is dat idd ook zo. het enige probleem is dat je zonder de normale settings niet bij nodata kan komen (ik kon het iig niet vinden), wat volgens de releasenotes in settings--> connections staat. standaard is dat dus niet zo, vandaar dat ik het als bugje omschreef.

@bjkmemo8
er is nu een nieuwe versie van Topix uit (versie 3.3, heb m vanmorgen zelf geflashed); die is grotendeels hetzelfde als 3.2.8, alleen is de built van WM geupdated. Die raad ik atm aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
Ik heb de laatste twee dagen, nu twee keer gehad dat mijn htc geen beeld meer geeft en ook nergens meer op reageert.
Hij lijkt gewoon uit te staan, alleen als ik er naar bel lijkt hij wel over te gaan (ik hoor hem bij de andere telefoon overgaan), maar de htc zelf blijft doodstil.

Ik heb de nieuwe versie van kwabbernootje.

Iemand bekend met deze bug?

Ik moet batterij eruit en erin om hem weer aan te krijgen.. (batterij is zeker niet leeg (95% vol zelfs de laatste keer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
justinnn schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 00:06:
Ik heb de laatste twee dagen, nu twee keer gehad dat mijn htc geen beeld meer geeft en ook nergens meer op reageert.
Hij lijkt gewoon uit te staan, alleen als ik er naar bel lijkt hij wel over te gaan (ik hoor hem bij de andere telefoon overgaan), maar de htc zelf blijft doodstil.

Ik moet batterij eruit en erin om hem weer aan te krijgen.. (batterij is zeker niet leeg (95% vol zelfs de laatste keer)
Je komt misschien van een van manila 2.5 custom roms? Naast de gebruikelijke hard reset na een flash is het volgens sommige gebruikers aan te raden eerst een stock rom te flashen.

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben momenteel de 6.5.3 van Energy aan het flashen, ben benieuwd hoe dat gaat werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
kwabbernootje schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 09:42:
[...]

Je komt misschien van een van manila 2.5 custom roms? Naast de gebruikelijke hard reset na een flash is het volgens sommige gebruikers aan te raden eerst een stock rom te flashen.
Ik kom van

Dutty's WM6.5 R4 Leo

Kan helaas niet zo 1 2 3 vinden welke manilla daar gebruikt wordt, maar zou goed 2.5 kunnen zijn.

Ik hard reset altijd 2x na een flash (altijd.. 2de keer dat ik flash ;) ).
Is mijn probleem een bekend probleem dan?
Kan ik die stock roms er ook gewoon op flashen met spl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leo is de HD2, dus Manilla is 2.5 :)

Stock kan je gewoon terugflashen via u/hspl, geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justinnn schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 00:06:

het zelfde probleem hier.....
nadat je de originele rom geflashd hebt blijf je dit probleem houden,je komt hier niet meer vanaf :-(

je kunt hem het beste bij htc inleveren en hopen dat ze een board swap doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 14:28:
[...]

nadat je de originele rom geflashd hebt blijf je dit probleem houden,je komt hier niet meer vanaf :-(

waarom zou je de originele rom nog gaan terugflashen??? het is er toch allemaal om begonnen om die vooral niet meer te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als test om te zien of hun probleem veroorzaakt werd door een custom rom? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Fire69 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:27:
Als test om te zien of hun probleem veroorzaakt werd door een custom rom? ;)
tjah... uhm... ik lees altijd eerst wat fora rond voordat ik ga gokken wat het kan zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie zegt er dat ze dat niet om een forum als oplossing aangedragen hebben gekregen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Fire69 schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:42:
Wie zegt er dat ze dat niet om een forum als oplossing aangedragen hebben gekregen? :)
ik niet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Medetweakers,

Ben de afgelopen dagen ook maar weer eens weze flashen.
Dutty's Holy Grail geprobeerd, maar had soms last van vastlopers.
EnergyROM Leo en de Leo (maxManilla), maar beide waren erg traag qua scrollen enz.
Voor het eerst MaryOne geprobeerd (de versie van 22 dec 2009) en die loopt best goed moet ik zeggen.
Ik draai het wel in combinatie met neuDynamicClock zodat de batterij niet zo snel leeg gaat (CPU draait op 256 mhz bij standby).
Met AdvancedConfig heb ik onder het tabje performance alles op "Advised" gezet en htcAddicts CleanRAM geinstalleerd.
En met GFXboost-service hou ik de rendering van het beeld op een laag pitje zodat mijn Touch HD de mooie plaatjes die van origine gemaakt zijn voor de HD2 toch nog behoorlijk vloeiend voorbij scrollen.

Moet zeggen dat het wel soepel loopt, ook de weeranimaties, wat best wel gaaf is (je loopt rond, kijkt op je telefoon hoe laat het is en laat je zien wat voor weer het is op de plek waar je bent. naar de lucht kijken is dus niet meer nodig!!!).

Ben nog een beetje op zoek naar goede tweaks die eyecandy combineren met souplesse.

Update: Na een nachtje slapen zag ik dat de batterij maar 3% achteruit is gegaan, maar alles ineens MEGA sloom liep. Blijkt dus dat een MaryOne rom prima werkt zodra je het net opgestart hebt, maar steeds meer vertraagt. Zelfs na een CleanRAM cleanup.
Ik ga verder zoeken naar een andere ROM :/

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2009 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micheldenhaag schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:26:
[...]

waarom zou je de originele rom nog gaan terugflashen??? het is er toch allemaal om begonnen om die vooral niet meer te gebruiken?
om bijv alles uit te sluiten....
om te checken of het zwarte scherm nog steeds terug komt ;-)

en als je hem terug stuurt naar htc lijkt mij het verstandig de hd in de originele staat retour te zenden.

doe je dit niet en laat je er een custom rom op staan hebben ze een rede om het niet te repareren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Verwijderd schreef op zondag 27 december 2009 @ 11:33:
[...]

om bijv alles uit te sluiten....
om te checken of het zwarte scherm nog steeds terug komt ;-)

en als je hem terug stuurt naar htc lijkt mij het verstandig de hd in de originele staat retour te zenden.

doe je dit niet en laat je er een custom rom op staan hebben ze een rede om het niet te repareren 8)
clear :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 14:28:
[...]

Ik wacht af of het nog een keer optreedt.
Wat kan heir de oorzaak van zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook Topix 3.3 geïnstalleerd en dat bevalt met goed!

Ik zit alleen nog met waarschijnlijk een klein onhebbelijkheidje. Ik kan geen shortcuts meer maken van een .exe file via de file-explorer. Voorheen was het de exe vasthouden en dan kwam er een popup met een optie van: "create shortcut to all programs folder". ik zie deze optie niet meer... waar gaat het mis? wat moet ik aan of uit zetten omdat niemand anders hierover klaagt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 00:37:
Ik heb sinds kort ook Topix 3.3 geïnstalleerd en dat bevalt met goed!

Ik zit alleen nog met waarschijnlijk een klein onhebbelijkheidje. Ik kan geen shortcuts meer maken van een .exe file via de file-explorer. Voorheen was het de exe vasthouden en dan kwam er een popup met een optie van: "create shortcut to all programs folder". ik zie deze optie niet meer... waar gaat het mis? wat moet ik aan of uit zetten omdat niemand anders hierover klaagt :/
heb je al een andere manier geprobeerd?
ik doe het altijd door erop te blijven drukken --> copy
dan naar de \windows\start menu\programs en vervolgens menu --> edit --> paste shortcut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een andere manier geprobeerd?
ik doe het altijd door erop te blijven drukken --> copy
dan naar de \windows\start menu\programs en vervolgens menu --> edit --> paste shortcut
Ik had graag ander opties willen proberen als ik ze wist. :) Afijn dit is wel wat ik zoek, dank hiervoor. Toch jammer dat de andere methode maar bij bepaalde roms ingebakken zit, een oude dutty-rom in mijn geval, ging toch veel vlotter dan nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 22:01
Verwijderd schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 20:46:
Ik ga verder zoeken naar een andere ROM :/
Ik zeg... TOPIX!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
toen ik vandaag wakker werd stond mijn telefoon uit.
Ik vond het al vrij apart, aangezien hij aan de oplader hing.

Toen ik hem aanzette bleek hij gereset te zijn (scherm moest opnieuw alignen, alle software/instellingen / contacten waren weg), maar bleek de accu wel 100% te zijn.

DIt met de nieuwe topix..

Meer mensen met dit probleem? of iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSB
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 15:03

CSB

:D

Even heel wat anders:
Onze vrinden van XDA hebben Android 2.01 draaien op de Blackstone. Het project heet BlackRoid en is al bij versie 0.3 beland. Deze versie is imho erg stabiel, met enige uitzondering dat de WiFi / GPRS verbinding wat problemen KAN opleveren. De devs zijn daar in ieder geval volop mee bezig.
De functionaliteit van deze laatste build is erg goed en ik kan het van harte aanbevelen ermee te spelen.
Zorg wel voor een backup of geformatteerde SD kaart voordat je eraan begint, Android doet soms nogal rare dingen op de achtergrond.

Ik durf bijna te zeggen dat deze versie van Android sneller is dan de laatste custom roms die op het zelfde forum te vinden zijn...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
ik heb hier ook de nieuwe topix draaien, en ik hij is tot nu toe iig nog niet gereset. Heb geen idee hoe het kan dat dit bij jou wel gebeurd.

Hoe werkt het installeren van Blackroid eigenlijk? Overschrijft ie de WinMo Rom of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Android moet je gewoon op je sd-kaart gooien en dan vanuit WinMo starten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
Beste Tweakers,
Hartelijk dank voor jullie hulp met het kiezen van de juiste custom rom! Ik heb gekozen voor de recenste TOPIX rom (versie 3.3). Nu heb ik een aantal vragen, ik heb 3 jaar geleden voor het laatst iets met custom roms gedaan, dat was met de Qtek s100. Dus ik moet het allemaal opnieuw ervaren.Hier komen de vragen:
1)De orginele rom van htc hd, wil ik bewaren voor als er iets mis is met het toestel dat ik het dan in de orginele staat aan htc kan geven zonder dat er problemen onstaan i.v.m garantie. Hoe pak ik dit aan?
2)Zit bij TOPIX 3.3 manilia 2.1 al voorgeinstalleerd?
3)Wat is de beste manier om de custom rom te flashen? Handleiding hoe te flashen zou handig zijn:P.
4)Is TOPIX automatische in het NL of moet ik de waarde veranderen?
5)Welke entertainment software raden jullie mij aan?

Groeten, MEMO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1) Download de originele rom vanop de htc-site :P
2) Yep :)
3) Ik gebruik altijd USPL, zo verander je je SPL niet, toch nog iets dat dan origineel blijft :+
4) Is in het Engels, weet niet direkt hoe je het moet aanpassen, zat ergens in de registry
5) Wat wil je er mee doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

justinnn schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:32:
[...]

Ik wacht af of het nog een keer optreedt.
Wat kan heir de oorzaak van zijn dan?
bij htc denken ze dat het een moederboard probleem is.
bij mij word deze nu voor de 2e keer vervangen.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjkmemo8 schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:19:
4)Is TOPIX automatische in het NL of moet ik de waarde veranderen?

Groeten, MEMO
Windows Mobile is in het Engels, dit kan je niet veranderen, maar de taal van Manila 2.1 kun je wel veranderen door via Regedit (dit programmatje zit al in de Topix Rom) naar HKCU (Current User) / MUI / CurLang te gaan, deze waarde van 409 naar 413 veranderen (decimaal aantikken eerst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag de HD2 en het werkt tot nu toe echt supersnel! Ik hoop dat de SMS-bug snel opgelost wordt. Ik zie jullie gauw op de HD2 forum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
Fire69 schreef op maandag 28 december 2009 @ 17:29:
1) Download de originele rom vanop de htc-site :P
5) Wat wil je er mee doen?
1)De orginele rom kan ik niet vinden op htc site, ik wil wel de NL rom, gewoon de huidige die ik heb! Kan je mij helpen om die te vinden?
5)alles wat mogelijk is op dit prachtige machine :D :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjkmemo8 schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:43:
[...]

1)De orginele rom kan ik niet vinden op htc site, ik wil wel de NL rom, gewoon de huidige die ik heb! Kan je mij helpen om die te vinden?
http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=179&cat=2&dl_id=533
Helemaal onderaan kan je het downloaden, de serienummer (S/N) van je device staat aan de binnenkant (batterij even weghalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 23:20:
[...]

http://www.htc.com/nl/Sup...?p_id=179&cat=2&dl_id=533
Helemaal onderaan kan je het downloaden, de serienummer (S/N) van je device staat aan de binnenkant (batterij even weghalen)
Dit is echter een upgrade !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjkmemo8 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 00:16:
[...]

Dit is echter een upgrade !!!!
Ja, die titel is een beetje misleidend, maar het is gewoon de laatste officiele ROM-versie. Download het maar en dan zul je zien dat het rond de 150MB is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat kom ik tegen in de Marketplace van Windows Mobile: applicatie Fortunatus... Bedrag €335,39... Je zou er maar per ongeluk op drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 18:57
Ik ga nu voor het eerst een topix rom flashen (3.3 uiteraard). Laurentius V4 liep bij mij om de haverklap vast, terwijl het de enige LEO rom was die kwa snelheid een beetje liep. Ik heb hiervoor een tijdje met plezier de Miri roms gebruikt met de titanium interface wat best goed beviel.
Hier nog andere titanium gebruikers? Zo ja welke addons hebben jullie aan het 6.5 titanium screen toegevoegd (weer/twitter etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Topix 3.3 geprobeerd en heb daarna toch een Dutty's Leo Holy Grail R0 geprobeerd.
De tweede loopt soepeler op een of andere manier :o

Radio 1.17.nogwat geïnstalleerd en mijn telefoon heeft maar 2% aan batterijruimte opgevreten afgelopen nacht :D terwijl ik em een paar keer heb gebruikt om te kijken hoe laat het was.
Ik denk dat ik nog maar eventjes by Dutty's spullen blijf, maar bedankt voor je tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 08:28:
[...]

Heb Topix 3.3 geprobeerd en heb daarna toch een Dutty's Leo Holy Grail R0 geprobeerd.
De tweede loopt soepeler op een of andere manier :o

Radio 1.17.nogwat geïnstalleerd en mijn telefoon heeft maar 2% aan batterijruimte opgevreten afgelopen nacht :D terwijl ik em een paar keer heb gebruikt om te kijken hoe laat het was.
Ik denk dat ik nog maar eventjes by Dutty's spullen blijf, maar bedankt voor je tip :)
Dutty is alleen ook overgestapt op de HD2, er komen geen nieuwe HD roms meer van hem uit. ;)

Eerste indruk van topix 3.3 (na paar minuten spelen), damn wat vliegt manilla over mijn scherm! Wat een verschil met de Leo roms!

Ben op XDA naar wat Titanium mods aan het zoeken, maar erg populair zijn ze geloof ik niet meer. Erg weinig recente topics te vinden, of de mods zijn om te janken zo lelijk! :P

Edit: Dat hele freeze gebeuren met sence 2.5 wordt hier: http://forum.xda-develope...hread.php?t=600499&page=2 uitgebreid besproken trouwens. Voorlopige conclusie is dat Neo's 3d driverpack problemen geeft met sence 2.5. Helaas is de ontwikkeling van die driverpack op zijn gat gegaan nu Neo geen tijd meer heeft. :(

[ Voor 14% gewijzigd door -TheNose- op 29-12-2009 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
aangezien ik mijn losse GPS muis beu ben met mijn stokoude HTC prophet (Qtek S200) dacht ik een tijdje geleden leuk een HTC P3300 aka artemis te kopen via Marktplaats.
Hier dan OziExplorer erop om wandelingen te tracken en te geocachen. Wat blijkt: In de artemis zit een SirFIII chip waarbij "static navigation" aanstaat. Dat wil zeggen dat er geen GPS data geleverd wordt bij snelheden onder de 4km/h. Daardoor is GPS gebruik bij een boswandeling dus knap waardeloos met dat toestel.
Zodoende leek het mij zinvol om te kijken naar een nieuw toestel, en mijn oog viel op de Touch HD. Natuurlijk is dan de ultieme vraag: Hoe gedraagt dit toestel zich bij zeer lage snelheden?

Gebruikt iemand OziExplorer op dit toestel? Reageert Ozi direct op een verplaatsing?

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Mistraller schreef op woensdag 30 december 2009 @ 00:02:
aangezien ik mijn losse GPS muis beu ben met mijn stokoude HTC prophet (Qtek S200) dacht ik een tijdje geleden leuk een HTC P3300 aka artemis te kopen via Marktplaats.
Hier dan OziExplorer erop om wandelingen te tracken en te geocachen. Wat blijkt: In de artemis zit een SirFIII chip waarbij "static navigation" aanstaat. Dat wil zeggen dat er geen GPS data geleverd wordt bij snelheden onder de 4km/h. Daardoor is GPS gebruik bij een boswandeling dus knap waardeloos met dat toestel.
Zodoende leek het mij zinvol om te kijken naar een nieuw toestel, en mijn oog viel op de Touch HD. Natuurlijk is dan de ultieme vraag: Hoe gedraagt dit toestel zich bij zeer lage snelheden?

Gebruikt iemand OziExplorer op dit toestel? Reageert Ozi direct op een verplaatsing?
Heb Google maps weleens te voet gebruikt, ging prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ga er ook vaak mee wandelen met de hond. Als tijdverdrijf heb ik dan iGO of Google Maps aanstaan. Werkt inderdaad heel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20

Hoi Mistraller,

Ik heb met dit toestel en oziexplorer afgelopen jaar geocaches gevonden op Kreta.
Dit werkte perfect!!! :P

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:39
Geocachen gaat helaas wat minder op deze telefoon. Ik heb er zelf ervaring mee, en op zich is de cache wel te vinden. Het duurt soms alleen eventjes als je vanuit stilstand een kant oploopt voordat je telefoon doorheeft welke kant dat is. Uiteindelijk is het wel te doen, maar het zal lang niet zo nauwkeurig zijn als met de echte geocache apparaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 09:38

Ik log de route ook wel eens als ik ga motorrijden. Op lage snelheden vind ik de lijn toch wel heel erg slingeren. Losse TomTom bluetooth gps met een Qtek s200 vond ik een betere log maken. Ik gebruik geen OziExplorer, maar een zelf geschreven simpel programmaatje.

There is no place like 127.0.0.1

• Gendo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-06 22:37
Ik ben de laatste tijd wat gaan rondkijken om een 6.5 rom op mijn HD te zetten. (Tot ik een HD2 kies bij abbo verlenging)
Echter word ik echt niet wijzer van al die flash guides, en de link naar deel 2 van de xda guide in post 2 van dit topic lijkt niet meer te werken.

Is er iemand die mij hier mee wil of kan helpen?(via msn bijv) Ik heb al een Rom van Miri gedownload (V16 met Manilla 2.5) maar nou kom ik dus niet echt verder. Ik lees van alles over radio versies enz maar echt begrijpen doe ik het niet :9

Als je denkt, goh ik help die arme jongen ff het jaar 2010 in met een verfriste mobiel, stuur me dan ff een DM ofzo :)
Simpelste methode (IHMO! :) ).
- Download USPL (link staat ergens in deze guide
- Open ActiveSync, ga naar Connection Settings en disable 'Allow USB Connections'
- Zet je telefoon uit
- Zet je telefoon aan, terwijl je volume - ingeduwd houdt
- Je komt nu in Bootloader (rood, groen, blauw scherm)
- Start USPL.exe op je PC en klik op 'Run SPL'
- Als alles goed gaat, zie je wat dingen passeren (overflowing stack en zo) en krijg je de melding dat USPL gelukt is
- Start nu BlackstoneRUUWrapper.exe die bij je ROM zat, en klik paar keer op Next en zet wat vinkjes.
- Et voila, je ROM wordt geflashed. :)

Vergeet na het flashen deze dingen niet:
- Activesync => 'Allow USB Connections' terug aanzetten
- Na het flashen minstens 1x je HD hard-resetten. Kan je direkt doen als het flashen gedaan is.
Gewoon een beetje opletten als hij bijna klaar is. Als je ziet dat hij reboot, direkt Vol Up en Vol Down ingedrukt houden en instructies volgen :)

• micheldenhaag
Fire69 schreef op donderdag 31 december 2009 @ 08:26:
Simpelste methode (IHMO! :) ).
- Download USPL (link staat ergens in deze guide
- Open ActiveSync, ga naar Connection Settings en disable 'Allow USB Connections'
- Zet je telefoon uit
- Zet je telefoon aan, terwijl je volume - ingeduwd houdt
- Je komt nu in Bootloader (rood, groen, blauw scherm)
- Start USPL.exe op je PC en klik op 'Run SPL'
- Als alles goed gaat, zie je wat dingen passeren (overflowing stack en zo) en krijg je de melding dat USPL gelukt is
- Start nu BlackstoneRUUWrapper.exe die bij je ROM zat, en klik paar keer op Next en zet wat vinkjes.
- Et voila, je ROM wordt geflashed. :)

Vergeet na het flashen deze dingen niet:
- Activesync => 'Allow USB Connections' terug aanzetten
- Na het flashen minstens 1x je HD hard-resetten. Kan je direkt doen als het flashen gedaan is.
Gewoon een beetje opletten als hij bijna klaar is. Als je ziet dat hij reboot, direkt Vol Up en Vol Down ingedrukt houden en instructies volgen :)
En om straks na het flashen niet al je data kwijt te zijn backup je eerst met PIMbackup even al je contacten, berichten etc in je oude rom. dit backupbestand sla je op je sd-kaart op (je sd kaart haal je tijdens het flashen uit je foon!). Na het flashen kan je met hetzelfde progje al je belangrijke data weer restoren!

Let erop dat 2.5 roms een hekel hebben aan honderden sms'jes. Als sms'en je hobby is, wordt dat in een 2.5 rom sowieso een frustratie. De interface is mooi, maar het inlezen van sms historie gaat erg traag (als het unberhaupt al gaat) en dat doet hij elke keer als je aan iemand een sms wil sturen!
Ik draai op de Holy Grail 2.5 van Dutty en heb daar de 'disable HTC sms.cab' van Zenyee op gedraaid. Dan beland je met je sms in een status zoals in manila 2.1 en die werkt wel goed en snel (alleen mms en andere vreemdsoortige berichten zijn dan niet meer mogelijk onder manila). Dit cabje is niet getest op iedere custom rom, dus of het werkt in de rom van jouw keuze weet ik niet.

Veel succes met flashen!

• -TheNose-
Echt niemand hier die sence links laat liggen en de titanium interface gebruikt?

• Gendo
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-06 22:37
Bedankt mensen, het is gelukt hoor :D

Ik draai nu: Miri WM 6.5 21887 :: MANILA 2.5 :: REV 16.0 en ik heb nu na een half uur al het gevoel dat alles soepeler draait :o

• LVGH
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 11:49
Ik heb een probleem met mijn HD. Het touchscreen reageert nergens meer op, de vier knoppen onderaan geven ook geen haptic feedback meer. Wel krijg ik af en toe opeens de snellijst in beeld, alsof ik de 'ophangen' knop ingedrukt houd. Lijkt wel of die knop 'hangt'/vastzit. Als de schermverlichting dimt en ik raak het scherm aan gaat de verlichting wel weer aan, gek genoeg. Maar niet als net op dat moment de snellijst in beeld is. Heeft iemand ervaring met dit probleem? Zou een hard reset evt. zin hebben? Ik draai geen custom roms oid.

• roynolf
  • Laatst online: 05-12-2023
Sinds kort 2.1 geinstalleerd met Topix WM 6.5

Het toestel viel soms helemaal uit zonder aanleiding. Alles moest dan opnieuw worden ingesteld.
Dit had ik vandaag ook terug voor. Ik heb de batterij moeten uithalen maar niets reageerde nog.

Nu wou ik alles nog eens opnieuw flashen om te kijken of het met een andere setup beter gaat.

Maar ik heb een probleem...
Telkens blijft mijn HTC HD hangen bij het witte scherm met de tekst "HTC quietly brillian". Ik kan dus ook geen verbinding maken met mijn pc om zo een nieuwe rom te installeren.
Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt

• martjah

martjah

Appel

roynolf schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:41:
Sinds kort 2.1 geinstalleerd met Topix WM 6.5

Het toestel viel soms helemaal uit zonder aanleiding. Alles moest dan opnieuw worden ingesteld.
Dit had ik vandaag ook terug voor. Ik heb de batterij moeten uithalen maar niets reageerde nog.

Nu wou ik alles nog eens opnieuw flashen om te kijken of het met een andere setup beter gaat.

Maar ik heb een probleem...
Telkens blijft mijn HTC HD hangen bij het witte scherm met de tekst "HTC quietly brillian". Ik kan dus ook geen verbinding maken met mijn pc om zo een nieuwe rom te installeren.
Is hier een oplossing voor?

Alvast bedankt
je kan toch met USPL in de bootloader komen, dan kan je er een andere rom op flashen.

• roynolf
  • Laatst online: 05-12-2023
martjah schreef op donderdag 31 december 2009 @ 14:45:
[...]

je kan toch met USPL in de bootloader komen, dan kan je er een andere rom op flashen.
Martjah ik ben er ook net achter :) Toch ebedankt

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
Pittie schreef op woensdag 30 december 2009 @ 10:24:
Geocachen gaat helaas wat minder op deze telefoon. Ik heb er zelf ervaring mee, en op zich is de cache wel te vinden. Het duurt soms alleen eventjes als je vanuit stilstand een kant oploopt voordat je telefoon doorheeft welke kant dat is. Uiteindelijk is het wel te doen, maar het zal lang niet zo nauwkeurig zijn als met de echte geocache apparaten!
Het gaat er inderdaad om dat je vanuit stilstand (vooral bij goed verstopte caches) even kan zien waar je exact staat, en of je dichterbij het nulpunt komt als je 2 meter loopt, of er juist vanaf gaat.
Als ik zo de ervaringen lees, dan is dat bij zo'n beetje alle interne HTC gps-sen niet zo best. Helaas bij de HD dus niet veel beter...

Mijn doel is om een enkel device te hebben wat gewoon alles kan. Zodat ik, als ik zin heb na het werk nog even een cache mee kan pikken, zonder andere zaken nodig te hebben.

Een losse gps (garmin of zo) is dan dus niet handig.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• justinnn
bah
zagg installeren lukt voor geen meter.

Er zitten grote bellen onder die ik er niet uit krijg en ik krijg hem er ook niet af om weer opnieuw erop te doen..
geprobeerd eraf te halen en nu zit er een grote vingerafdruk onder :S

Wellicht iemand die me van advies kan voorzien?

[ Voor 14% gewijzigd door justinnn op 31-12-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkevin
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 10:58
Ik gebruik nu sinds een paar maanden galarm.
Maar afgelopen week vroeg hij ineens weer om een verificatie code.
Die had ik toendertijd bij het installeren ingevoegd, maar hoe kan ik er nu weer aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

mrkevin schreef op vrijdag 01 januari 2010 @ 14:04:
Ik gebruik nu sinds een paar maanden galarm.
Maar afgelopen week vroeg hij ineens weer om een verificatie code.
Die had ik toendertijd bij het installeren ingevoegd, maar hoe kan ik er nu weer aankomen?
heb je de code officieel aangevraagd ? Deze zal toch nog wel ergens in je mail staan ?
als je hem onofficieel hebt, gewoon weer even zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
Vraagje:

Ik heb nog steeds de standaard ROM op mn HDtje staan (zowaar wel een keer de update er op geknald).
Ik gebruik mn HD icm SPB MS3.0 en dit bevalt mij erg goed. Alleen heb ik het idee dat ik enorm kan winnen op de snelheid als ik nu eens wel een andere ROM er op knal (vind hem soms irritant traag).

Nu wil ik wel SPB MS blijven gebruiken, dus heb ik geen zware ROM nodig wat betreft mooie interface.
Het gaat er mij om zo snel mogelijke ROM te hebben, zodat ik geen onnodige irritaties meer heb.

Wat raden jullie mij aan? Zie dat veel mensen toch erg positief zijn over de TOPIX roms.
Voor mij ook een goede keuze (en dan versie 3.3 of 3.2.1)??

Heb op mn huidige ROM genoeg programmaatjes geinstalleerd, die ik gewoon weer kan herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
-TheNose- schreef op donderdag 31 december 2009 @ 09:41:
Echt niemand hier die sence links laat liggen en de titanium interface gebruikt?
Hmmm, niemand dus blijkbaar. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
-TheNose- schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 08:48:
[...]

Hmmm, niemand dus blijkbaar. :(
Ik wel... maar de meeste ROMS zijn allemaal gebouwd tegenwoordig op de sense :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Don3k schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 09:22:
[...]

Ik wel... maar de meeste ROMS zijn allemaal gebouwd tegenwoordig op de sense :(
Dat is een kwestie van sence uitzetten of een rom van bijv Miri nemen die altijd van de stable branch een versie zonder manilla maakt. Sence 2.5 is mooi spul hoor, maar de HD komt daarvoor gewoon tekort blijkt.

Wat voor aanpassingen heb jij draaien voor het titanium today scherm? Voor je weerupdates bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik heb een paar maanden eerder mijn indrukwekkende newtonring gepost. Tot zojuist deed mijn scherm het nog uitstekend. Maar net van het ene op het andere moment reageert heel het scherm niet meer. Nog een paar keer met heel hard drukken en daarna helemaal niet meer. Opnieuw opstarten of soft reset werken ook niet. Heb een verse Topix v3.1.2 met radio v1.17 erop staan zonder andere programma's dus daar kan het niet aan liggen. Heb met MyMobile123 nog even geprobeerd of ik vanaf de pc kan besturen, maar de laatste keer stond de instelling op "automatisch internet delen" en daar heb je ActiveSync voor nodig. Andere manieren om nog wat smsjes te back-uppen zijn er zeker niet? Mijn contacts, calendar en mail zijn geen probleem want die syncen elke 10 minuten samen met Google en dat gaat nog gewoon allemaal door.

Een hard-reset is zeker mijn laatste mogelijkheid? Orginele ROM zet ik erop via de storage card en dan staat de standaard verbinding geloof ik weer op Active Sync dus dan kan ik toch alsnog succesvol HardSPL eraf krijgen? (garantie proberen)

[ Voor 11% gewijzigd door Malarky op 02-01-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

daar lijkt het wel op......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
je kunt de stock spl ook flashen door je blackstone handmatig in de bootloader mode te zetten en dan de RUU te runnen. heb ik laatst zelf ook moeten doen toen mn scherm ermee ophield. op xda staat verder ook een topic hoe het terugflashen van stock spl precies moet maar ik gok dat je dat al wist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Laatst online: 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik heb inderdaad hem in de bootloader gezet en zo even snel de originele ROM en RADIO en daarna de SPL terug gezet. Morgen nog even met de compressor erover en stevig poetsen en dan maandag maar is HTC bellen. Mogen ze gelijk mijn trilfunctie fixen. Was jij hem ongeveer 2 weken kwijt accountabc?

[ Voor 7% gewijzigd door Malarky op 02-01-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Het duurt idd ongeveer twee weken. Wie weet vervangen ze niet alleen je scherm, maar ook heel het binnenwerk. In dat geval krijg je ook een nieuwe IMEI, dat was bij mij iig het geval toen ie voor de 2e keer weg was (1e keer newtonring, 2e keer vage kleurweergave)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
-TheNose- schreef op zaterdag 02 januari 2010 @ 09:57:
[...]

Dat is een kwestie van sence uitzetten of een rom van bijv Miri nemen die altijd van de stable branch een versie zonder manilla maakt. Sence 2.5 is mooi spul hoor, maar de HD komt daarvoor gewoon tekort blijkt.

Wat voor aanpassingen heb jij draaien voor het titanium today scherm? Voor je weerupdates bijvoorbeeld?
Ja dat kan, maar Sence zit toch nog ergens in het systeem :P Nee, geef mij maar gewoon clean roms, zonder al die dingen erin. Verder geen aanpassingen, gebruik die dingen toch niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:10
moah,

ik had op me htc een cab geinstalleerd die meerdere agenda punten weer gaf op me achtergrond (touchflo) dus niet alleen van vandaag en morgen maar ook komende week (niet s2u2), maar die gaf toen wat fouten aan erin bv IDS_tomorrow en dan het agenda punt
nu was mijn vraag of uberhaupt iemand weet wat ik bedoel en of dr al een fix voor was gekomen? of een nieuwere versie?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 22:14
Kijk ff op XDA, er waren inderdaad wat van die aanpassingsapps in de omloop...

Mijn HD heeft ondertussen zoveel mankementen dat ik em op ga sturen voor garantie...
De bluetooth en FMRadio doet het niet, er zit een grote haar/vlek onder de lens waardoor de camera niet meer scherp kan stellen en nu doet de powerknop het tegenwoordig 9/10 keer niet...

Ik hoop dat ze me gewoon een nieuwe geven, maar ik ben benieuwd...

Sturen jullie em direct op naar de verzekeringsafhandelaar, of bellen jullie eerst met je provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 09:38
Dazzie schreef op zondag 03 januari 2010 @ 11:11:
moah,

ik had op me htc een cab geinstalleerd die meerdere agenda punten weer gaf op me achtergrond (touchflo) dus niet alleen van vandaag en morgen maar ook komende week (niet s2u2), maar die gaf toen wat fouten aan erin bv IDS_tomorrow en dan het agenda punt
nu was mijn vraag of uberhaupt iemand weet wat ik bedoel en of dr al een fix voor was gekomen? of een nieuwere versie?

gr
Ook gehad voor Manilla 2.0 maar voor 2.1 kregen ze het niet meer werkend om meer dan 1 dag vooruit te kijken :'(

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
gister viel mijn telefoon weer uit en nu ben ik t zat (moest weer een hard reset doen).

Ik wil hem terugflashen naar standaard en voor garantie gaan (heb hem meer dan een jaar, is dat een probleem?)

als ik het goed begrijp is dit het stappenplan:

1. originele rom downloaden van htc rom update deel
2. originele spl downloaden van xda (welke versie??)
3. rom terugflashen
4. spl terugflashen zoals op de (Reload this Page [HSPL]Hard-SPL Unlocker for Blackstone - Released for 1.56 ROMs too now ) xda site staat.

Bij mijn weten heb ik de radio nooit geflasht. Hoe zie ik dit voor de zekerheid?

alvast erg bedankt, word gek van mn tel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Garantie op HD is 2 jaar. Gaat gewoon via HTC op basis van serienummer. Zo was het in elk geval bij mij.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
dankje voor die informatie.

Ik ben nu de originele rom erop aan het zetten en zal daarmee een week aankijken of hij weer vastloopt.
Zo niet dat zal het wss aan de topix rom liggen, zo wel --> terugsturen

nog iemand tips over welke officiele spl versie ik moet kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
@Justinn
Ik heb laatst mijn spl ook teruggeflashed toen mijn scherm kaduuk was; de versie die ik heb gebruikt is de SPL 1.14 uit het Xda topic (zie hier)
Wat ik heb gedaan: originele rom flashen - SPL 1.14 flashen - Originele rom nog een keer flashen. Toen heb ik hem opgestuurd en hij is gewoon gerepareerd, dus ik denk dat ik het goed heb gedaan :P.

@Malarki
Ik ben mijn HD inderdaad ongeveer 2 weken kwijt geweest. Bij The Phone House vertelden ze me dat het ongeveer 3 weken ging duren, dus ik vond 2 weken best meevallen.

[ Voor 13% gewijzigd door accountabc op 04-01-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-06 17:36
Heb HDtje nu jaar of zo. Doe niet veel bijzonders maar ben best tevreden zo. Eigenlijk had ik maar 1 probleempje; sinds een week of twee is er echter een probleem bijgekomen dus ik probeer het eens hier :P

2e-probleem: Sinds week of twee werkt de AEX index op mijn Stock menu niet goed meer... De index is nu iets van 342 maar ik blijf steken op 312.88... Alle andere stock indices doen het prima en de rest van het apparaat ook... Heb al opnieuw opgestart maar dat helpt niets... iemand die hier ook last van heeft? Ik zou bijna denken dat er iets op de AEX-beurs gecrashed is wat deze info naar buiten stuurt (servertje of zo)...
(by-the-way... iemand die weet welk symbool ik nodig heb voor de olie-prijs? Nooit kunnen vinden... moet nu iets van 81 dollar zijn)

1e probleem... Ik gebruik TouchLock om systeem te vergrendelen (geen extra opties aangezet, gewoon uit=uit en als ik kort op de knop bovenop druk moet hij aangaan). Probleem is dat als er in mijn agenda een reminder opkomt het systeem TOCH 'wakker' wordt. Zit de boel dan in mijn binnenzak/jaszak dan is het natuurlijk bal en voor ik het weet bel ik iemand op omdat het schermpje ergens tegenaan tikt). Ben ik de enige die dit heeft? ZIjn er simpeler locks mogelijk? Moet gewoon altijd aan maar nergens op reageren totdat ik hem zelf aanzet door kort op aan/uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boer96
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-06-2024
ErikJan2 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:45:
Heb HDtje nu jaar of zo. Doe niet veel bijzonders maar ben best tevreden zo. Eigenlijk had ik maar 1 probleempje; sinds een week of twee is er echter een probleem bijgekomen dus ik probeer het eens hier :P

1e probleem... Ik gebruik TouchLock om systeem te vergrendelen (geen extra opties aangezet, gewoon uit=uit en als ik kort op de knop bovenop druk moet hij aangaan). Probleem is dat als er in mijn agenda een reminder opkomt het systeem TOCH 'wakker' wordt. Zit de boel dan in mijn binnenzak/jaszak dan is het natuurlijk bal en voor ik het weet bel ik iemand op omdat het schermpje ergens tegenaan tikt). Ben ik de enige die dit heeft? ZIjn er simpeler locks mogelijk? Moet gewoon altijd aan maar nergens op reageren totdat ik hem zelf aanzet door kort op aan/uit te drukken.
lockmelite installeren! Klein maar super functioneel progje. Downloaden via xda.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:21
ErikJan2 schreef op maandag 04 januari 2010 @ 20:45:
2e-probleem: Sinds week of twee werkt de AEX index op mijn Stock menu niet goed meer... De index is nu iets van 342 maar ik blijf steken op 312.88... Alle andere stock indices doen het prima en de rest van het apparaat ook... Heb al opnieuw opgestart maar dat helpt niets... iemand die hier ook last van heeft? Ik zou bijna denken dat er iets op de AEX-beurs gecrashed is wat deze info naar buiten stuurt (servertje of zo)...
(by-the-way... iemand die weet welk symbool ik nodig heb voor de olie-prijs? Nooit kunnen vinden... moet nu iets van 81 dollar zijn)
Heb ik ook last van. Ik gebruik Dutty 6.5 Leo R6. Vlak voor de kerst is hij blijven hangen.

Ik denk dat er bij Yahoo een foutje is (Volgens mij wordt vanaf daar de Stock-Exchange geupdated)

En ik ben ook benieuwd naar de olieprijs. Plus dat ik graag de euro/dollar prijs zou willen weten in plaats van alleen de dollar/euro prijs. (Ponden mag ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Euro <> Dollar koers info:

USDEUR=X

EURUSD=X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
oke, bedankt voor je reactie accountabc

ik wacht nog een week of hij met de originele rom ook crasht, zo niet dan ga ik hem opnieuw flashen met een custom rom en lag het wss aan de topix flash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04-2024
Waar kun je die codes vinden in godsnaam? Ik heb gezocht, maar kan weinig vinden. Ook zoeken met de applicatie zelf levert vrij weinig op. Ik kan de aex niet eens vinden, laat staan ING informatie technologie fonds...

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
Rob1106 schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:11:
Waar kun je die codes vinden in godsnaam? Ik heb gezocht, maar kan weinig vinden. Ook zoeken met de applicatie zelf levert vrij weinig op. Ik kan de aex niet eens vinden, laat staan ING informatie technologie fonds...
AEX kan je vinden door ^AEX in te tikken. En welke andere codes bedoel je? Die van de Euro - Dollar verhouding; want die heeft ErikJan2 al aangegeven, namelijk EURUSD=X, zo heb ik het ook toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikJan2
Gopal schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 14:41:
[...]

AEX kan je vinden door ^AEX in te tikken. En welke andere codes bedoel je? Die van de Euro - Dollar verhouding; want die heeft ErikJan2 al aangegeven, namelijk EURUSD=X, zo heb ik het ook toegevoegd.
De boel kom van Yahoo, heb daar net even gekeken (http://finance.yahoo.com/q?d=t&s=%5EAEX) en inderdaad staat de index daar ook stil. Ik heb geen Yahoo account dus kon ze niet emailen, wel net even emailtje naar de AEX gestuurd om ze erop te wijzen [Update: AEX heeft geantwoord en gaf aan dat ze contact zouden opnemen met de 'data provider' - Yahoo denk ik- leuk toch?]. Misschien kan iemand ook emailtje naar YaHoo finance sturen?

De quote noteringen komen ook van Yahoo, daar vind je bijvoorbeeld ook "^AEX", ik zoek nog wel steeds naar de olieprijs...

[ Voor 7% gewijzigd door ErikJan2 op 05-01-2010 19:20 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Heeft er iemand al wat ervaringen met de kwbr topix 3.4.2 ?
ik zag op xda een paar mensen waarbij de my location nog steeds niet werkte en dat ze niet gebeld konden worden. 3 vd 4 keer gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze cab-file zou het probleem moeten oplossen voor de My Location:
http://forum.xda-develope...hp?p=5277716&postcount=87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
Fire69 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 15:46:
thanks!

[ Voor 4% gewijzigd door micheldenhaag op 06-01-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dempie
  • Laatst online: 26-10-2023
werkt voor mij..

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIKDCC
  • Laatst online: 23:54
Gendo schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:50:
Bedankt mensen, het is gelukt hoor :D

Ik draai nu: Miri WM 6.5 21887 :: MANILA 2.5 :: REV 16.0 en ik heb nu na een half uur al het gevoel dat alles soepeler draait :o
Ik draai deze ROM ook 'n poosje en ben opzich tevreden, werkt redelijk soepel.
Echter soms werkt 'kinetic scrolling' in email ineens niet goed, dan opent ie de mail i.p.v. dat ie bladert. Bij sms gaat 't dan wel gewoon goed. Heeft iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

cab file werkt voor mij ook :) thnx!

nou doet mijn telefoon alles wat ik wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-08 10:16
Welke radio versie draaien jullie dan? Als ik de cab installeer heb ik helemaal geen ontvangst meer, phone is ook niet meer te enablen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

ik heb topix 3.2.5 en radio 1.17 draaien.

vlekkeloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-08 10:16
ik draai Miri (V33 geloof ik) en radio 1.14. Niet werken dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In de thread waar die cab uitkomt zijn er mensen die 1.13, 1.14 en 1.17 hebben.
Bij sommigen werkt het wel, bij anderen niet.
Ik vrees dat het een combo versie, rom, provider is of zo die bepaald of het werkt of niet...
Pagina: 1 ... 24 ... 32 Laatste