Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Kan iemand mij vertellen waarom ik geen update's of software kan installeren op mijn HD ?
Sinds ik windows 7 (64 bits) heb kan dit niet meer.
er zit en kan geen activesync op want hij gebruikt windows mobile apparaatcentrum en daar komt nergens in het menu "software installeren "voor, wel laat ie de bestaande software van de hd zien en kan ik weghalen.
Ook als ik op de exe dubbelklik gaat het niet en zegt ie dat het geen geldige win 32 toepassing is.
het zijn wel exe 's en geen cab.

doe ik iets verkeerd? :?

[ Voor 7% gewijzigd door scorpio op 13-12-2009 13:24 ]

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:44:
@bjkmemo

Laurentius 3.55 is de snelste ROM voor de touch HD en die heb ik heel lang gebruikt. Het is wel een WM6.1 ROM..
Wat? Laurentius 3.55 is toch WM6.5? :S

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 22:57
tdw schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:50:
[...]

Wat? Laurentius 3.55 is toch WM6.5? :S
Nee, Laurentius 3.55 is een WM6.1 ROM, degene die hij nu maakt ([ROM][Oct 22]L26HDLEOV3_WWE_WM6.5 21867 [Manila 2.5 /Twitter Tab]) is de WM6.5 ROM. Dit is de V3 ROM; er gaat nog een V4 komen, dit is echter wel de laatste die hij maakt voor de Blackstone, aangezien hij is overgestapt naar de HD2 en daar mee bezig is.
Volgens de beta-team zou dit een absolute topper moeten worden, en als je kijkt naar de oudere versies, dan ga ik daar ook wel van uit. Ik moet zeggen dat ik met V3 geen bugs heb meegemaakt en V4 zou alleen maar sneller en stabieler moeten zijn.

@bjkmemo
Ook tegen jouw zou ik zeggen dat je naar de V4 van Laurentius26 kan kijken, vanwege snelheid en stabiliteit. Deze ROM komt eind volgende week uit en zal de laatste ROM zijn voor de Blackstone die Laurentius26 zal maken. Ondersteuning blijft er wel, maar dat is dan meer door de reguliere gebruikers.

Wat betreft handige programma's die je er zelf bij moet installeren en dus niet worden meegeleverd bij de ROM, denk ik aan TomTom, S2U (lock-programma) en NoData (voor het geval de telefoon ook wordt meegenomen naar het buitenland en je niet gebruik maakt van je data-abbo).
Voor mij zijn dat toch wel de belangrijkste programma's. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

[ Voor 32% gewijzigd door Gopal op 13-12-2009 21:45 . Reden: Reactie voor bjkmemo ]

PSN-ID : Cenzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gopal schreef op zondag 13 december 2009 @ 15:17:
[...]

Nee, Laurentius 3.55 is een WM6.1 ROM, degene die hij nu maakt ([[url="][/url])
Linken naar alternatieve roms is hier niet toegestaan. Je mag verwachten dat je bericht snel aangepast gaat worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 20:57:
[...]

Linken naar alternatieve roms is hier niet toegestaan. Je mag verwachten dat je bericht snel aangepast gaat worden :)
Dank, het is aangepast, maar dan wel door mij :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik wacht eigenlijk ook op de Laurentius V4. Wil nog een mooie ROM erop zetten voordat ik de HD aan mijn vriendin geef (heb nu zelf een HD2).

Echter aangezien het Engels lezen bij mijn vriendin niet goed is, zou een Nederlandse ROM (WM6.5 bij voorkeur) zeer wenselijk zijn.

Is de Laurentius ROM Nederlands (of Nederlands te maken), of zijn er andere alternatieven die stabiel zijn ?

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
LPEspecial schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:13:
Ik wacht eigenlijk ook op de Laurentius V4. Wil nog een mooie ROM erop zetten voordat ik de HD aan mijn vriendin geef (heb nu zelf een HD2).

Echter aangezien het Engels lezen bij mijn vriendin niet goed is, zou een Nederlandse ROM (WM6.5 bij voorkeur) zeer wenselijk zijn.

Is de Laurentius ROM Nederlands (of Nederlands te maken), of zijn er andere alternatieven die stabiel zijn ?
De ROM van Laurentius26 is een WWE ROM, wat wil zeggen dat het in het Engels is. Dit kan je wel voor zo een 95% aanpassen door de registry editor te gebruiken (wordt meegeleverd bij de Laurentius26 ROM): HKEY CURRENT USER -> MUI -> Curlang. 1033 (standaard) is Engels en 1043 is Nederlands. Even rebooten en dan ben je klaar. Mocht dit niet werken, probeer dan de waarde te veranderen naar 413 (hexadecimaal) en opnieuw rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
LPEspecial schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:13:
En... is de HD2 veel fijner dan de HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@bjkmemo
Oke als ik tussen Laurentius 3.55 en Topix 3.2 moet kiezen, wordt het wel Topix 3.2
Die is namelijk wat meer up-to-date, vinger-vriendelijker (door WM6.5) en heeft de nieuwe HTC Sense 2.1 erop staan, en met dit alles is het toch nog een snelle ROM.
Wat ik je zéker afraad, is een ROM met HTC Sense 2.5 erop, deze is bedoeld voor de nieuwe HTC HD2 telefoon en die ROMs draaien vreselijk langzaam op de Touch HD, dan krijg je allemaal klagende werknemers :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaFreakR schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:38:
[...]

De Touch HD2 is geheel finger based heeft dus geen stylus meer.
In onderstaande startpost staan de verschillen
HTC HD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 00:51:
@bjkmemo
Oke als ik tussen Laurentius 3.55 en Topix 3.2 moet kiezen, wordt het wel Topix 3.2
Die is namelijk wat meer up-to-date, vinger-vriendelijker (door WM6.5) en heeft de nieuwe HTC Sense 2.1 erop staan, en met dit alles is het toch nog een snelle ROM.
Dit is natuurlijk niet helemaal een juiste vergelijking, omdat de ene WM 6.1 is en de andere (Topix) WM 6.5 is. Dus dan is het toch wel vanzelfsprekend dat de Topix ROM wat meer vingervriendelijk is :P.
Nee, wat mij betreft kan je dan beter Topix 3.2 vergelijken met Laurentius26 z'n V3, dat is allebei WM 6.5.

Was het trouwens niet zo dat Topix 3.2 wat kaler wordt geleverd, wat het dan wat sneller zou maken? Ik vraag mij dan af wat er gebeurt met de snelheid en stabiliteit van die ROM als je zelf wat programma's gaat installeren en een beetje gaat tweaken.
Ik gebruik op dit moment V3 van Laurentius26 en deze wordt geleverd met al aardig wat programma's en tweaks, en werkt snel en is stabiel. Zelf heb ik hierdoor weinig hoeven toe te voegen wat betreft programma's en dergelijk, wat mij het idee geeft dat 'ie dan ook snel blijft. Ik weet niet of jij andere ervaringen hebt hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
Even voor de volledigheid:

Er zijn twee windows versies in omloop 6.1 en 6.5
6.1 is iets sneller dan 6.5, maar een stuk minder vingervriendelijk. Het snelheidsverschil is zeker bij roms van kwabbernootje (kwbr op xda) nagenoeg nihil. Daarom is 6.5 tegenwoordig eindelijk aan te raden ten opzichte van 6.1

Er zijn drie Touchflo/Manila/Sense versies in omloop 2.0, 2.1 en 2.5
2.0 zit standaard op de HD en heeft weinig moois om het lijf (alles nog zwart-wit)
2.1 zit standaard op de TouchPro2 en is een stuk mooier kwa icoontjes e.d.
2.5 zit standaard op de HD2 en heeft ook nog extra icoontjes(quickmenu) op het homescreen.

Manila 2.0 en 2.1 draaien allebei zeer vloeiend op de HD, maar 2.5 draait op dit moment nog niet helemaal vloeiend (en waarschijnlijk zal dat nooit zo zijn), doordat deze gemaakt is voor de HD2. Deze heeft een stuk snellere processor en daarom lijkt het toch dat de HD het simpelweg niet aan kan.
Het meest hinderlijke probleem dat hierbij optreedt is dat in de messaging-tab de HD veel moeite heeft om alle smsjes te laden. Dit duurt gewoon enkele seconden en bij veel smsjes zelfs 5-10 seconden.

Het verschil in mogelijkheden tussen 2.1 en 2.5 ligt wat mij betreft in maar één ding, de kalender. In 2.1 wordt je na gebruik van de kalender-tab doorverwezen naar het windows nieuwe afspraak menu, terwijl in 2.5 je doorverwezen wordt naar een manila nieuwe afspraak menu, die gebruiksvriendelijker is.
2.0 beschikt in zijn geheel niet over een agenda/kalender-tab.

Als je de telefoon voor zakelijk gebruik wilt inzetten zou ik kiezen voor de zekerheid van een bugvrije mobiel met Topix 3.2, ipv de extra mogelijkheden van 2.5 (bijvoorbeeld Laurentius V4), want deze zal vaker te maken hebben met vertragingen en vastlopers.

Het blijft natuurlijk subjectief, maar het lijkt mij voor jou (bjkmemo) vooral van belang dat je werknemers zonder problemen er mee kunnen werken.

Mijn mening baseer ik op gebruik van vele roms. o.a.:
De WM6.5/Manila 2.1 roms van Miri, de WM6.5/Manila 2.5 roms en de WM6.5/Manila 2.1 roms van NRGZ (Energy), de WM6.1/Manila 2.1 roms en de WM6.5/Manila 2.1 roms van Kwbr (Topix) en de WM6.5/Manila 2.5 roms van Laurentius (V1, V2, V3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjkmemo8
  • Laatst online: 03-09 08:12
Smobbo schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:03:
Het blijft natuurlijk subjectief, maar het lijkt mij voor jou (bjkmemo) vooral van belang dat je werknemers zonder problemen er mee kunnen werken.

Mijn mening baseer ik op gebruik van vele roms. o.a.:
De WM6.5/Manila 2.1 roms van Miri, de WM6.5/Manila 2.5 roms en de WM6.5/Manila 2.1 roms van NRGZ (Energy), de WM6.1/Manila 2.1 roms en de WM6.5/Manila 2.1 roms van Kwbr (Topix) en de WM6.5/Manila 2.5 roms van Laurentius (V1, V2, V3).
Ik dank jou voor je advies en ik zal hem van harte aannemen, aangezien jij veel ervaring hebt met custom roms van hct HD. :D
Zoals ik al eerder zei schaf ik de HD's rond januari aan en daarbij zal ik mijn werknemers twee maanden de tijd geven om ermee te leren werken, dus ik zal er wel voor zorgen dat ze ervaren zijn voordat ze hem echt in mijn bedrijf gaan gebruiken.
Ik vraag mij af welke rom jij gebruikt, en zou je ook beredeneren waarom jij die gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

bjkmemo8 schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:42:
[...]

Ik dank jou voor je advies en ik zal hem van harte aannemen, aangezien jij veel ervaring hebt met custom roms van hct HD. :D
Zoals ik al eerder zei schaf ik de HD's rond januari aan en daarbij zal ik mijn werknemers twee maanden de tijd geven om ermee te leren werken, dus ik zal er wel voor zorgen dat ze ervaren zijn voordat ze hem echt in mijn bedrijf gaan gebruiken.
Ik vraag mij af welke rom jij gebruikt, en zou je ook beredeneren waarom jij die gebruikt.
Ik loop nu ook al lekker te flashen sinds februari dit jaar en heb nog maar 2 perfecte roms gevonden. de eerste is nu al wat ouder en is van laurentius (de final 6.1 release) en heb nu sinds een maand de wm6.5/manila 2.1 Energyrom van NRGZ erop staan en draait echt voortreffelijk. Manila is in te stellen in NL en in landscapemodus (makkelijk in auto) het loopt nooit vast, is snel en batterijgebruik is goed te noemen. Ik blijf bij deze rom todat ik een nieuwe mobiel heb. Manila 2.5 zal nl nooit soepel lopen er raadt ik je dan ook zeker af. succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
bjkmemo8 schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:42:
[...]

Ik werk zelf op dit moment met Topix 3.2.1. Er komen hier nog wel een aantal kleine updates voor uit, maar ik ga er vanuit dat in grote lijnen deze rom hetzelfde zal blijven tot januari. De Topix rom zit erg solide in elkaar, je kan er uitgebreid mee rotzooien zonder dat hij vast loopt!
Fitz schreef op maandag 14 december 2009 @ 15:26:
[...]

Ik loop nu ook al lekker te flashen sinds februari dit jaar en heb nog maar 2 perfecte roms gevonden. de eerste is nu al wat ouder en is van laurentius (de final 6.1 release) en heb nu sinds een maand de wm6.5/manila 2.1 Energyrom van NRGZ erop staan en draait echt voortreffelijk. Manila is in te stellen in NL en in landscapemodus (makkelijk in auto) het loopt nooit vast, is snel en batterijgebruik is goed te noemen. Ik blijf bij deze rom todat ik een nieuwe mobiel heb. Manila 2.5 zal nl nooit soepel lopen er raadt ik je dan ook zeker af. succes ;)
De WM6.5/Manila 2.1 van NRGZ is inderdaad ook een goede rom. Deze heeft wat meer persoonlijke aanpassingen van de maker. Hierdoor wordt hij door sommige als te vol beschouwt. Het batterij gebruik is bijvoorbeeld minder door de vele aanpassingen en programma'tjes die NRGZ erop gezet heeft. Toch is dit ook een erg goede rom.

Ik blijf nu bij Topix, aangezien deze in mijn ogen het vlotste werkt van de WM6.5/manila 2.1 roms die op dit moment beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
scorpio schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:23:
Kan iemand mij vertellen waarom ik geen update's of software kan installeren op mijn HD ?
Sinds ik windows 7 (64 bits) heb kan dit niet meer.
er zit en kan geen activesync op want hij gebruikt windows mobile apparaatcentrum en daar komt nergens in het menu "software installeren "voor, wel laat ie de bestaande software van de hd zien en kan ik weghalen.
Ook als ik op de exe dubbelklik gaat het niet en zegt ie dat het geen geldige win 32 toepassing is.
het zijn wel exe 's en geen cab.

doe ik iets verkeerd? :?
Sorry maar niemand die me kan vertellen hoe ?
Of heeft niemand windows 7 op de pc en een HD ?

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:39
Ik heb een Laurentius ROM erop staan maar mij valt bij foto`s maken op dat hij op camera modus alles op slaat in 512×256
en dan in App en de htc map.
En als je het via Footprins doet slaat ie op zoals ingesteld...
Terwijl hij bij instellingen 5MB heb staan en in de storage map opslaan.
Wie heb het antwoord want die kleine foto`s vind ik niets....

[ Voor 12% gewijzigd door bigpapa op 14-12-2009 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Ik was afgelopen week in Zweden en tot mijn verbazing deed de tomtom het daar niet, kreeg geen gps ontvangst. In Nederland deed hij het vervolgens weer perfect. Een paar maanden geleden in Londen deed hij het ook goed. Iemand enig idee waarom ik in Zweden geen gps ontvangst had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
scorpio schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:33:
[...]
Ik heb Windows 7 (de RC versie) en een HD. Vandaag nog een nieuwe ROM geflashed. Geen idee waar het bij jou wel aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 22:37
@bigpapa kijk effe op XDA developers; als je in het register wat waardes verandert (weet zo niet welke) dan kun je waarschijnlijk weer hogere resolutie foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaeger schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:06:
Ik was afgelopen week in Zweden en tot mijn verbazing deed de tomtom het daar niet, kreeg geen gps ontvangst. In Nederland deed hij het vervolgens weer perfect. Een paar maanden geleden in Londen deed hij het ook goed. Iemand enig idee waarom ik in Zweden geen gps ontvangst had?
Volgens mij had je QuickGPS niet in Zweden gebruikt. Dat moet je, als je in Zweden bent, ff updaten, zodat je telefoon ongeveer 'weet' waar de satellieten hangen. Je telefoon dacht waarschijnlijk dat je nog in Nederland was en zocht dus op de verkeerde plekken die satellieten, en dan kan het zeker wel een tijdje duren voordat je een GPS-fix hebt.
Londen ligt wat dichterbij dus had ie minder moeite met zoeken volgens mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:21:
[...]

Volgens mij had je QuickGPS niet in Zweden gebruikt. Dat moet je, als je in Zweden bent, ff updaten, zodat je telefoon ongeveer 'weet' waar de satellieten hangen. Je telefoon dacht waarschijnlijk dat je nog in Nederland was en zocht dus op de verkeerde plekken die satellieten, en dan kan het zeker wel een tijdje duren voordat je een GPS-fix hebt.
Londen ligt wat dichterbij dus had ie minder moeite met zoeken volgens mij 8)7
Zou je denken, ik heb hem sowieso meer dan half uur laten zoeken. Quickgps stond idd uit vanwege het dataverbruik maar lijkt me dan nog steeds slecht/sterk dat hij het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
[...]

Een probleem kunnen de drivers zijn, dit is namelijk wel een bekend probleem bij Vista en aangezien ze beiden wm apparaatcentrum gebruiken.
Zoek even op XDA naar de oplossing voor Vista driver problemen. Het staat volgens mij in de thread over 'flashen voor dummies' (uberhaupt een thread die iedereen die wil flashen gelezen moet hebben ;) )

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LPEspecial
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07-2024
DaFreakR schreef op zondag 13 december 2009 @ 23:38:
[...]

Veel sneller, iets groter, en batterij duur ongeveer gelijk. Ik ben er erg tevreden mee, maar ik kan me voorstellen dat iemand met kleine handen dit net iets te groot vindt.

LPEspecial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

[...]

Het lijkt erop dat je een "windows mobile .exe" wil openen en dat kan enkel op je blackstone. Haal van spbsoftwarehouse.com eens een trial van bijv. SPB Time (het installatie bestand, niet de .cab) en probeer het daar eens mee. Lukt het dan nog niet probeer dan eens de compatibiliteit van de .exe te veranderen naar windows xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
@DaFreakR: Het grootste voordeel van de HD2 tov de HD is de processor, die is namelijk ongeveer 2-2,5 keer zo snel als die van de HD. WinMo en vooral manilla draait daarom veel vlotter op de HD2 dan op de HD. Ook heeft de HD2 een capacitief scherm ipv een resistief scherm wat de HD heeft (wikipedia). Dit betekend dat je de HD2 niet met een (normale) stylus kan bedienen maar alleen met je vingers. het scherm van de HD2 is wel veel gevoeliger dan dat van de blackstone.

Ik ben vandaag gebeld door The Phone House. Mijn blackstone is gerepareerd onder de garantie en ik kan hem morgen komen ophalen :).

Als ik dit topic zo doorlees dan begrijp ik dat er geen roms zijn met manilla 2.5 die goed werken. Op dit moment twijfel ik dus tussen een snelle 2.1 rom (topix of een energyrom) en een clean wm6.5 rom (energyrom standard?) met spb mobile shell.. Kan iemand een snelle 6.5 rom zonder manilla aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
accountabc schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:52:
Als ik dit topic zo doorlees dan begrijp ik dat er geen roms zijn met manilla 2.5 die goed werken. Op dit moment twijfel ik dus tussen een snelle 2.1 rom (topix of een energyrom) en een clean wm6.5 rom (energyrom standard?) met spb mobile shell.. Kan iemand een snelle 6.5 rom zonder manilla aanraden?
De roms van Miri waren altijd vrij stock gehouden, hier is ook een versie zonder manila (en dus alleen met titanium) van beschikbaar. Ik denk dat dat wel een goede combinatie met spb mobile shell kan vormen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
ok, bedankt, dan ga ik die morgen als ik thuis kom maar eens flashen :). Eens kijken of ik SPB mobile shell fijner vind werken dan manilla 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipoBibrok5-108
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:56
accountabc schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 17:05:
ok, bedankt, dan ga ik die morgen als ik thuis kom maar eens flashen :). Eens kijken of ik SPB mobile shell fijner vind werken dan manilla 2.1
Ik zat er zelf ook aan te denken om dit te doen. Zou je je ervaring hier svp willen posten als het gelukt is? Bij voorbaat dank!

De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
Ik heb net HSPL 1.56 geflashed en ik ben op dit moment de nieuwste miri testrom (op basis van een 28011 build) aan het flashen. Daarop SPB mobile shell installeren. Als dit niet goed werkt dan flash ik een 21xxx build. Ik zal dalijk even posten hoe SPB mobile shell werkt ;)

Edit: heb net even zitten spelen met Mobile shell, en de eerste indruk die ik krijg is dat het prima werkt. vooral de 3D launcher ziet er erg leuk uit, vooral icm de beweginssensor - het schokt namelijk helemaal niet. tussen verschillende homescreens gaat redelijk vlot, alleen de animatie is niet 100% vloeiend. Verder vind ik de widgets wel fijn werken; het is best makkelijk om widgets toe te voegen of te verwijderen en ik vind het erg fijn dat ik alles helemaal naar eigen smaak kan inrichten. E-mailen/smsen vanuit de shell heb ik nog niet getest, en over de stabiliteit kan ik op dit moment nog niks zeggen (in het afgelopen uur is het niet gecrasht ;))

Ik ga denk ik wel een andere rom flashen met wat meer applicaties (ik probeer dadelijk de energyrom titanium)

[ Voor 60% gewijzigd door accountabc op 16-12-2009 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johansw
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-08 20:06
accountabc schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:58:
Ik heb net HSPL 1.56 geflashed en ik ben op dit moment de nieuwste miri testrom (op basis van een 28011 build) aan het flashen. Daarop SPB mobile shell installeren. Als dit niet goed werkt dan flash ik een 21xxx build. Ik zal dalijk even posten hoe SPB mobile shell werkt ;)

Edit: heb net even zitten spelen met Mobile shell, en de eerste indruk die ik krijg is dat het prima werkt. vooral de 3D launcher ziet er erg leuk uit, vooral icm de beweginssensor - het schokt namelijk helemaal niet. tussen verschillende homescreens gaat redelijk vlot, alleen de animatie is niet 100% vloeiend. Verder vind ik de widgets wel fijn werken; het is best makkelijk om widgets toe te voegen of te verwijderen en ik vind het erg fijn dat ik alles helemaal naar eigen smaak kan inrichten. E-mailen/smsen vanuit de shell heb ik nog niet getest, en over de stabiliteit kan ik op dit moment nog niks zeggen (in het afgelopen uur is het niet gecrasht ;))

Ik ga denk ik wel een andere rom flashen met wat meer applicaties (ik probeer dadelijk de energyrom
titanium)
Mag ik vragen hoe je dit gedaan hebt? want volgens mij heeft de 28011 rom onderin die balk die het gebruik van SPB verhindert.

• accountabc
Ik heb gewoon de rom geflashed en daarna de setup van mobile shell gerund en klaar ;). De 28011 build heeft inderdaad de grote menubar onderin, maar SPB mobile shell haalt de onderste menubar weg. Je raakt dan wel de startknop kwijt, maar het maakt verder denk ik niet uit of je een 21xxx, 23xxx of 28xxx build gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_gworjGYZeXQ/Snud60UXGQI/AAAAAAAABKw/VbTv5Pv4QtA/s400/Spb+Mobile+Shell+v3.0.0.png
(voorbeeldje)

Op dit moment draai ik Mobile Shell op de 21xxx standard build van de Energyrom (met de startknop bovenin dus) en dat vind ik ook wel aardig werken

[ Voor 7% gewijzigd door accountabc op 17-12-2009 08:37 ]

Verwijderd

Ik ben op zoek naar mijn device ID...
heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan niets vinden, alleen via TomTom. En dat heb ik niet.

(ik heb het eigenlijk wel nu nodig)
Alvast bedankt!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 11:39
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:23:
heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan niets vinden, alleen via TomTom. En dat heb ik niet.

Alvast bedankt!
Dat staat toch gewoon bij Settings, about, Device ID?

• johansw
  • Laatst online: 28-08 20:06
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 19:23:

Alvast bedankt!
snap er niets van bij mij zit die balk ervoor ik hen energy rom versie 23081 en sbp 3.5.1 versie 9687
en jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesvts
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-09 15:38
Gisteren de nieuwe laurentius V4 rom erop gezet..ziet er erg goed uit en loopt tot nu toe goed.
Nog ff een paar dagen mee spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

tiesvts schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 07:34:
Gisteren de nieuwe laurentius V4 rom erop gezet..ziet er erg goed uit en loopt tot nu toe goed.
Nog ff een paar dagen mee spelen..
Ik gisteravond ook, tot nu to echt de beste manila 2.5 rom en is er in 6 talen, waaronder t nederlands :)
Het voelde veel meer als een echte HD2 rom ipv een HD rom met manila 2.5, als jullie snappen wat ik bedoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Fitz schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:50:
Het voelde veel meer als een echte HD2 rom ipv een HD rom met manila 2.5, als jullie snappen wat ik bedoel :P
Niet helemaal eigenlijk. Maar ik zal de rom zo eens gaan proberen. Met versie 3 was ik eigenlijk al heel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
Hoe werkt het scrollen door foto's? en de music tab in landcsape? ik heb gisteren gespeeld met de nieuwste miri icm Sense 2.5 maar dat werkt toch echt te traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
accountabc schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:15:
Hoe werkt het scrollen door foto's? en de music tab in landcsape? ik heb gisteren gespeeld met de nieuwste miri icm Sense 2.5 maar dat werkt toch echt te traag...
Het scrollen door foto's werkt heel fijn, en dat deed het ook in V3. Dat is eigenlijk wel hetzelfde gebleven, voor mijn gevoel.
Wat betreft het scrollen door de music tab in landscape...tja, dat blijft traag werken vindt ik. Het is ietsjes sneller dan in V3, maar niet snel genoeg om het zo te blijven gebruiken. Dan kan je beter gebruik maken van de portrait view.
Over het algemeen is V4 wel heel goed om elke dag te gebruiken, het is snel, stabiel en werkt goed. Althans, dat zeg ik nu na 2 dagen gebruik :P. Maar ik heb er veel mee gespeeld (geklooid eigenlijk) en de telefoon crashte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BabyBrain
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-03 07:43

BabyBrain

Keep upgrading yourself!

Een goedemorgen medetweakers,

Ik heb deel 1 - 6 doorgelezen van deze mooie thread en heb sinds een week een Touch HD inbezit.
Ik vond de standaard rom een beetje saai en niet echt lekker werken, dus op zoek naar een goede kandidaat.
Ik zal te twijfelen over die V3 of V4 die hierboven werd genoemd en Topix. Maar omdat ik het voornamelijk zakelijk gebruik heb ik voor Topix gekozen.

Met een beetje gezonde spanning de HSPL naar 1.56 geupdate en daarna Topix 3.2.5 geinstalleerd.
Probleemloos binnen een 20 minuten alles up and running.

Ik moet toegeven van WM6.5 en sense 2.1 lekker werken op het toesten en ik heb nog een 51% vrij geheugen.
Daarnaast natuurlijk TCMP geinstalleerd voor m'n portable vermaak (vooral makkelijk bij het wachten op treinen de afgelopen dagen)

De overige roms heb ik nog geen ervaring mee, maar deze bevalt goed.

Grtz,
BabyBrain

XP 2000+ @ 1890 Mhz / 512 MB DDR/ 2x 80 Gig Striped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
Zo een dagje lopen spelen met V4 van Laurentius. De nieuwe icoontjes zijn wel even wennen, ben nog niet helemaal overtuigd. Paar kleine dingen die me opgevallen zijn: in de Nederlandse versie staat Muziek als MUZIEK in de tabbladen, klein foutje. Ook de standaard browser (IE) heb ik gewijzigd en wat programma's toegevoegd aan G-Config. Albums in landscape werkt inderdaad wat traag, maar gelukkig gebruik ik dat bijna nooit.

Verder erg mooie rom, zeker een aanrader. Hoewel V3 ook erg goed blijft en je daar standaard de 'vertrouwde' iconen-set hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BabyBrain schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 08:43:
Ik heb deel 1 - 6 doorgelezen van deze mooie thread en
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:36

martjah

Appel

evennn een vraagje of iemand dat hier heeft...

ik heb een tijdje max manila geprobeerd en daar zat iets leuks bij. Als je je telefoon op een bepaalde manier kantelde, dan ging de toetsenblokkering erop.

nou zoek ik bijv. iets dat als ik met het ding schut, dat ie dan bijv. sms opend ofzo.

weet iemand zoiets ?

ohja ik zeg het nog een keer dat shashimi een goeie aanrader is voor mensen die regelmatig flashen.
Bij mij worden alle cab's goed geinstalleerd en mijn gmail wordt automatisch ingesteld met de juiste instellingen.
Verder importeerd hij kleine regfiles waarvan ik het volgende al werkend heb:
Backlight instellingen
Beltoon instellingen
Bel instellingen (zoals licht uit als ik hem aan mijn oor houdt)
Solitaire instellingen (verslaven gewoon ;))
Handmatig netwerk selecteren op Vodafone
G-alarm registratie + wekkers
Eigenaar (bij windows settings)
Contact card in manila
Midomi 3g fix
Wallpaper
Locatie Eindhoven bij je home tab en het weer alleen van Eindhoven
nog wat kleine dingetjes...

wat ik nog aan het uitzoeken ben:
Proxy van vodafone live automatisch uit
De juiste manila tabs automatisch (kan zijn omdat ik manilla nog aan had staan toen ik de reg importeerde)
Regionale instellingen, valuta etc.
MMS verzenden via vodafone live
Manila snelkoppelingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
accountabc schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:52:Kan iemand een snelle 6.5 rom zonder manilla aanraden?
Je kunt manila / sense op iedere rom gewoon uitzetten en spb als standaard schil gebruiken >:)

xda Recognized Developer ,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~*´¨¯¨`*·~-.¸,.-~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
(soort van) vakantie, dus tijd om weer eens mijn telefoon te flashen.

Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek een snelle rom, en het zou leuk zijn als hij er ook nog leuk uitziet ;)
niet speciaal voor zakelijk gebruik, maar vind t wel irritant als hij traag reageert.
Iemand goede suggesties?

Overigens nog meer mensen last van het probleem dat als je gebeld wordt en je je telefoon uit je zak haalt je de halft van de tijd per ongeluk ophangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07 17:38
justinnn schreef op maandag 21 december 2009 @ 03:21:
(soort van) vakantie, dus tijd om weer eens mijn telefoon te flashen.

Helaas zie ik door de bomen het bos niet meer.
Ik zoek een snelle rom, en het zou leuk zijn als hij er ook nog leuk uitziet ;)
niet speciaal voor zakelijk gebruik, maar vind t wel irritant als hij traag reageert.
Iemand goede suggesties?

Overigens nog meer mensen last van het probleem dat als je gebeld wordt en je je telefoon uit je zak haalt je de halft van de tijd per ongeluk ophangt?
TOPIX rom (6.5 met manila 2.1) en S2U2 eroverheen om je zakprobleem op te lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
micheldenhaag schreef op maandag 21 december 2009 @ 09:20:
[...]

TOPIX rom (6.5 met manila 2.1) en S2U2 eroverheen om je zakprobleem op te lossen!
Eventjes wachten. Ik verwacht vanmiddag een nieuwe versie uit te brengen met de nodige updates :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
kwabbernootje schreef op maandag 21 december 2009 @ 09:34:
[...]

Eventjes wachten. Ik verwacht vanmiddag een nieuwe versie uit te brengen met de nodige updates :).
Komt dan Opera 9.7 ook weer terug? Of wil het fixen van de bookmarks nog niet lukken?
Ik vind 9.7 namelijk echt een stuk beter dan 9.5 :) Natuurlijk kan je 9.7 los installeren, maar vaak levert het toch problemen op om die dan via de registry default te maken... :P

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag
[...]

Vol verwachting klopt ons hart.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik hoop ook op een Opera 9.7 O-) En anders moet ik maar naar 3.2.5 flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneeuwt het op jullie HD ook zo traag? :p Ik gebruik nu topix 3.2.4 en ik wilde ff kijken hoe dat sneeuwen op de HD eruitziet. Ik beschouw het niet echt als een probleem ofzo, ik heb de weather animation meestal uitstaan, maar ik denk dat de sneeuwanimatie wel wat sneller mag gaan als het gemaakt is voor een 528MHz processor (Sense 2.1). Zou het aan de drivers kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THNX! Aan t flashen nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 08:34
V4 Laurentius geinstalleerd dit weekend. Eerste indrukken zijn goed, wel is het soms wat traag, zeker met animaties (weather). Voor de rest leuke programma's preinstalled e.d.

Jammer dat de location profiler of dergelijk geen fix kan vinden waar ik ook ben.
Het my location item werkt dus helaas niet, ondanks instellingen die je kan aanpassen.

Voor de rest tevreden, redelijke snelle ROM en veel features!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

heeft iemand ook de New Leather Case Pouch Skin for HTC Touch HD T8282 T-LC besteld uit hong kong via ebay? Zo ja hoe lang duurde de levering? Ik wacht nu al een anderhalve week op dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
wvkreg schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:56:
V4 Laurentius geinstalleerd dit weekend. Eerste indrukken zijn goed, wel is het soms wat traag, zeker met animaties (weather). Voor de rest leuke programma's preinstalled e.d.

Jammer dat de location profiler of dergelijk geen fix kan vinden waar ik ook ben.
Het my location item werkt dus helaas niet, ondanks instellingen die je kan aanpassen.

Voor de rest tevreden, redelijke snelle ROM en veel features!
My Location kan je volgens mij alleen updaten middels wifi. Zo heb ik het in ieder geval gedaan en dan werkt het gewoon.
Wat betreft de weather wallpaper, moet ik zeggen dat deze met "sneeuw" in ieder geval niet even snel is als een geanimeerde wallpaper. Voor de rest ben ik uiterst tevreden met deze ROM; zitten leuke programma's bij en het belangrijkste natuurlijk is dat deze ROM snel en stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheldenhaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:21
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:19:
Hallo iedereen,

heeft iemand ook de New Leather Case Pouch Skin for HTC Touch HD T8282 T-LC besteld uit hong kong via ebay? Zo ja hoe lang duurde de levering? Ik wacht nu al een anderhalve week op dat ding.
Ik verhandel veel producten uit China via Ebay, en ik hanteer meestal een levertijd van 3 weken. Rond de feestdagen is het altijd drukker, dus ik zou me nog maar geen zorgen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 07:53
Hmm op 1 of andere manier krijg ik het nooit voor elkaar om animated weather in de home screen te gebruiken.. Vooral bij jouw roms Kwabbernootje. Enig idee wat ik fout doe:? Bij Sense 2.5 heb ik hier nooit last van. Het gaat erom dat je met Manilla 2.1 de ''regen'' over het home screen ziet glijden etc...

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
ik probeer een nieuwe rom te flashen, maar hij haalt de huidige rom info niet op.

Ik neem aan dat ik dan beter niet verder kan gaan?

Hij geeft wel USB aan in de bootloader..
iemand een idee wat er mis is?

kan het komen doordat mijn htc automatisch als modem fungeert als USB erin gaat.
Kreeg hem daarvoor ook niet meer aan active sync gehangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Heb je de telefoon wel Hard SPLed ? of USPL gebruikt? Anders kan je de telefoon sowieso niet flashen naar een custom rom (indien je die wilt gebruiken)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
Vandaag de nieuwe Topix 3.2.7 geflashed (WM 6.5 en Manilla 2.1)
Afgelopen weekend de nieuwe Miri V15 met WM6.5 en Manilla 2.5

Mijn mening: Neem de Topix met Manila 2.1, want de Manila 2.5 versies zijn zo traag dat het de moeite niet waard is om een ingebouwde twitter client etc te hebben.

De windows marketplace zit trouwens niet standaard in de Topix Rom, maar die kun je hier als .cab downloaden
http://mobile.microsoft.com/windowsmobile/en-us/downloads/get-marketplace.mspx?l=nl,en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
ik heb 1.56.OliNex en ook al eerder geflasht

edit: flashen lijkt toch te werken.
Blijkbaar hoeft hij de huidige romversie niet op te kunnen halen.

Ik laat weten hoe het uitpakt

overigens een tip voor iedereen die per ongeluk heeft aangevinkt dat de telefoon automatisch een van de 3 usb connectie opties pakt:

ga naar settings --> all settings --> connections --> usb to pc

[ Voor 79% gewijzigd door justinnn op 21-12-2009 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
GVD volgens mij is mijn blackstone gebrigged!!!!!!!!

Ik wou net de nieuwste topix installeren. Echter bij 100% gaf hij de volgende melding: Error Rom update please try again. Vervolgens blijft hij alleen maar in het bootmenu hangen.... (de Rood groen blauwe)

Valt dit op te lossen? :( :( :(

edit: het lijkt erop dat de ROM van topix corrupt is? Ik heb nu de Laurentis rom erop gezet, en deze liep wel gewoon door:?

[ Voor 20% gewijzigd door Possible op 22-12-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
nieuwe topix rom werkt hier prima..

vraag me wel af hoe sommige mensen van die mooiere skins hebben? (zoals bv op http://www.thetouchhdsite.com/ daar rechts staat bij my current screen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Possible schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:05:

Ik wou net de nieuwste topix installeren. Echter bij 100% gaf hij de volgende melding: Error Rom update please try again. Vervolgens blijft hij alleen maar in het bootmenu hangen.... (de Rood groen blauwe)

edit: het lijkt erop dat de ROM van topix corrupt is? Ik heb nu de Laurentis rom erop gezet, en deze liep wel gewoon door:?
Het is gebrickt. ;)

En zolang je in het bootloader-scherm kan (rood/groen/blauw), heb je in principe geen probleem. :)
Zou me trouwens verwonderen dat die Topix corrupt is, het zal wel een probleem met je download geweest zijn. Probeer gewoon eens opnieuw.
justinnn schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:19:
nieuwe topix rom werkt hier prima..

vraag me wel af hoe sommige mensen van die mooiere skins hebben? (zoals bv op http://www.thetouchhdsite.com/ daar rechts staat bij my current screen )
Je Manilla kan je aanpassen met MaxTTM:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=493011

[ Voor 20% gewijzigd door Fire69 op 22-12-2009 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Possible schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:05:

Natuurlijk is je apparaat niet gebrickt :) Vanuit het tri-color scherm kun je altijd een rom flashen als spl er op staat of met een goldcard. Met topix is niets aan de hand. Kan een badflash zijn, gewoon opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Possible schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:27:
Hmm op 1 of andere manier krijg ik het nooit voor elkaar om animated weather in de home screen te gebruiken.. Vooral bij jouw roms Kwabbernootje. Enig idee wat ik fout doe:? Bij Sense 2.5 heb ik hier nooit last van. Het gaat erom dat je met Manilla 2.1 de ''regen'' over het home screen ziet glijden etc...
Bij mij werkt dit wel. Wifi moet wel aan staan en je moet de standaard achtergrond gebruiken. Sorry zit in manila 2.1 ingebakken en werkt inderdaad in manila 2.5 iets anders (krijg je wel animaties met een andere hometab achtergrond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb, nadat ik ziek werd van wat rare eigenschappen in de originele rom, me nu ook eens op het flashen gestort en dat bevalt goed. Vond Laurentius V4 een beetje traag en draai nu de laatste Topix en die is erg soepel. Waar ik nog wel van af zou willen is de onderste menubalk in WinMobile (onder de iconen, in het Home screen staan daar de opties 'Phone' en 'Camera'). Is er een optie om die eruit de slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
Zou ik zo ook niet weten, ik weet wel dat er niet meer camera staat bij de nieuwe topix (gelukkig, wat mijn camera stond belachelijk vaak aan zonder dat ik dat wilde, ook al zal dat met s2u2 welke in op aanraden hier ingeinstalleerd hebt (dank!) wel minder voorkomen).

Ik vraag me wel af hoe ik de Nederlandse xT9 bij de nieuwe topix geinstalleerd krijg.

Daarnaast maak ik blij gebruik van microsoft MyPhone (heerlijk makkelijk en veilig backuppen naar de MS servers, maar ik vraag me af of je er ook voor kan zorgen dat hij smsjes maar 1 kant op synct (alleen naar MS servers en niet terug naar mijn telefoon, want 6000+ smsjes maakt hem helaas onwerkbaar traag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwabbernootje
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:19:
Heb, nadat ik ziek werd van wat rare eigenschappen in de originele rom, me nu ook eens op het flashen gestort en dat bevalt goed. Vond Laurentius V4 een beetje traag en draai nu de laatste Topix en die is erg soepel. Waar ik nog wel van af zou willen is de onderste menubalk in WinMobile (onder de iconen, in het Home screen staan daar de opties 'Phone' en 'Camera'). Is er een optie om die eruit de slopen?
Daarvoor heb ik het progje softkeymanager in settings ingebakken. Wel even een vinkje zetten bij hTC Manila mode en je kunt een ander programma koppelen aan de softkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pksparks
  • Laatst online: 12-09 17:32
gm,

heb deze telefoon al een tijdje. krijg van mijn werk via exchange server wel via push mail mijn mail, calender etc van outlook 2007 binne, van mijn eigen pop mail en hotmail, moet ik steeds handmatig binnenhalen. nu heb ik gehoord van emoze (www.emoze.com). heeft iemand hier ervaring mee??

mvg
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwabbernootje schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:47:
[...]

Daarvoor heb ik het progje softkeymanager in settings ingebakken. Wel even een vinkje zetten bij hTC Manila mode en je kunt een ander programma koppelen aan de softkeys.
Dat is erg handig, het liefst had ik die menubalk helemaal niet meer, maar ja, het is even niet anders. Ik werd gisteren smakelijk uitgelachen door een vriend met een iPhone over de brij aan menubalken op mijn HD.

KWBR, is het ook ergens instelbaar om het screen automatisch te laten roteren bij mail? Nu doet'ie het wel bij Browsen, maar niet bij het tikken van mails of moeten we dan G-config of een ander progsel gaan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:33:
[...]

KWBR, is het ook ergens instelbaar om het screen automatisch te laten roteren bij mail? Nu doet'ie het wel bij Browsen, maar niet bij het tikken van mails of moeten we dan G-config of een ander progsel gaan installeren?
Als je de 'bellen' toets lang ingedrukt houdt dan draait het scherm. Om het automatisch te doen heb je volgens mij inderdaad een programma als gsen etc. nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
justinnn schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:36:
Zou ik zo ook niet weten, ik weet wel dat er niet meer camera staat bij de nieuwe topix (gelukkig, wat mijn camera stond belachelijk vaak aan zonder dat ik dat wilde, ook al zal dat met s2u2 welke in op aanraden hier ingeinstalleerd hebt (dank!) wel minder voorkomen).

Ik vraag me wel af hoe ik de Nederlandse xT9 bij de nieuwe topix geinstalleerd krijg.

Daarnaast maak ik blij gebruik van microsoft MyPhone (heerlijk makkelijk en veilig backuppen naar de MS servers, maar ik vraag me af of je er ook voor kan zorgen dat hij smsjes maar 1 kant op synct (alleen naar MS servers en niet terug naar mijn telefoon, want 6000+ smsjes maakt hem helaas onwerkbaar traag)
antwoord op mijn eigen (eerste) vraag, (2de vraag nog onbeantwoord)

Bij smsje typen op het pijltje naast het toetsenborgtekentje onderin klikken en dan en english aanklikken en dan dutch selecteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Checkeys schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:44:
Vandaag de nieuwe Topix 3.2.7 geflashed (WM 6.5 en Manilla 2.1)
Afgelopen weekend de nieuwe Miri V15 met WM6.5 en Manilla 2.5

Mijn mening: Neem de Topix met Manila 2.1, want de Manila 2.5 versies zijn zo traag dat het de moeite niet waard is om een ingebouwde twitter client etc te hebben.
^^Eensch
Naar aanleiding van je posting toch maar weer terug gegaan van 2.5 naar 2.1 en deze reageert echt véél beter.
De animaties gaan weer vlot en overschakelen naar een andere tab duurt geen 2 seconden meer maar staat er direct, thanks voor de tip! _/-\o_

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 06:34
Even 'n vraagje,

Ik krijg binnenkort een nieuwe GSM van m'n werk. Nu staan er op mijn Touch HD enkele smsjes die ik wil bewaren (zowel de verzonden als de ontvangen smsjes van die persoon).

Vroeger heb ik een SE gehad, hiervoor was een programma waarmee ik al deze smsjes kon opslaan in txt bestanden. Weet iemand of er ook een dergelijk programma is voor de Touch HD?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:33
Kurvers schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:20:
Even 'n vraagje,

Ik krijg binnenkort een nieuwe GSM van m'n werk. Nu staan er op mijn Touch HD enkele smsjes die ik wil bewaren (zowel de verzonden als de ontvangen smsjes van die persoon).
Daar is het mooie programma PPCPimBackup voor (versie 2.8) is de laatste !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Checkeys
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-04 22:41
the_nowhereman schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:53:
[...]

Daar is het mooie programma PPCPimBackup voor (versie 2.8) is de laatste !
Of Gebruik Microsofts Myphone (te instaleren via marketplace)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 11:18
of jeyo mobile companion (gratis te proberen voor 30 dagen ofzo), gebruik ik zelf al erg lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roynolf
  • Laatst online: 05-12-2023
M'n HTC HD speelt geen ringtone meer af bij inkomende oproepen.
Als ik het toestel op trillen en beltoon plaats dan trilt de smartphone maar krijg ik daarop geen geluid van inkomende oproep te horen.

Is dit een gekende bug?
Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Hoe verander ik de achtergrond van de Sense tabs? Dus niet de slider, maar dat alles wat erboven zit. Ik kan alleen een optie vinden om de animated wallpaper of de home tab wallpaper te veranderen. Die krijg ik dus wel aangepast, maar de achtergrond van de rest van de tabs blijft staan. Ik zit momenteel op Miri's WM6.5 Sense2.5 v15 ROM en de achtergronden zijn spuuglelijk (16-kleuren grijs ringen)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
sl1200 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:18:
Hoe verander ik de achtergrond van de Sense tabs? Dus niet de slider, maar dat alles wat erboven zit. Ik kan alleen een optie vinden om de animated wallpaper of de home tab wallpaper te veranderen. Die krijg ik dus wel aangepast, maar de achtergrond van de rest van de tabs blijft staan. Ik zit momenteel op Miri's WM6.5 Sense2.5 v15 ROM en de achtergronden zijn spuuglelijk (16-kleuren grijs ringen)
Die ringen geven een driver probleem aan, die je kan oplossen door NeoS2007 driverpack 3 te gebruiken. Dan heb je daar geen last meer van. Dit is via XDA.
Wil je daarnaast ook nog een andere wallpaper/background per tab, dan kan je via XDA even op zoek gaan naar een programma dat "Background for all tabs" heet (of iets in die trant). Ik moet er wel bij zeggen dat als je dit gebruikt dat sommige WM 6.5 ROMs er wel wat trager van worden, en dan vooral de tabslider.
Bij het gebruik maken van de driverpack wordt je ROM er niet langzamer op, alleen maar mooier :P.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
roynolf schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:07:
M'n HTC HD speelt geen ringtone meer af bij inkomende oproepen.
Als ik het toestel op trillen en beltoon plaats dan trilt de smartphone maar krijg ik daarop geen geluid van inkomende oproep te horen.

Is dit een gekende bug?
Iemand ervaring mee?

Alvast bedankt
Heb je toevallig de taal van Manila veranderd? Dit kan namelijk de oorzaak zijn, de geluidafspeel bestanden verwijzen namelijk naar de taal (standaard 1033 en Nederlands is 1043), als de chef dan niet alle geluidsbestanden in z'n rom gestopt heeft dan verwijst het dus naar een niet bestaand bestand.
Je moet dan dus een aantal bestanden toevoegen, ik heb ze in een rar-bestandje, dus als je wil dan kan ik die wel ff dmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Gopal schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:39:
[...]

Die ringen geven een driver probleem aan, die je kan oplossen door NeoS2007 driverpack 3 te gebruiken. Dan heb je daar geen last meer van. Dit is via XDA.
Wil je daarnaast ook nog een andere wallpaper/background per tab, dan kan je via XDA even op zoek gaan naar een programma dat "Background for all tabs" heet (of iets in die trant). Ik moet er wel bij zeggen dat als je dit gebruikt dat sommige WM 6.5 ROMs er wel wat trager van worden, en dan vooral de tabslider.
Bij het gebruik maken van de driverpack wordt je ROM er niet langzamer op, alleen maar mooier :P.

Hoop dat je er wat aan hebt.
Bedankt! Het is met die driver pack opgelost! :)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Net even snel mijn HD weer opgehaald na nog geen week kwijt geweest te zijn ivm reparatie. Ik had last van stof en vuil achter het scherm en de dames en heren hebben mijn toestel voorzien van een compleet nieuw scherm en nieuw front. Telefoon ziet er dus weer helemaal als nieuw uit. Ik kan alleen niet helemaal ontdekken of er nu af reparatiecentrum weer een nieuwe beschermfolie op het scherm zit. Het lijkt van wel, maar 100% zeker kan ik het niet zeggen.

Maar absoluut hulde aan HTC voor hun service en reparatieafhandeling. TOP!

Nu eindelijk snel weer laatste versie van Topix installeren :)

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Morgen goede foto's van mijn iPhone 3G maken die ik tijdelijk heb gekocht toen mijn HTC HD terug voor reparatie was (en net zoals bovenstaande reply netjes is gemaakt!!) en dan op marktplaats ermee. Nu alvast mijn HD voorzien van de HSPL en Topix (heb voorheen echt VEEL ROM's geprobeerd, maar nog nooit topix dus ben benieuwd :) ). Heeerlijk dat ik door HTC zijn service weer een krasvrij scherm heb. Het HTC beschermfolietje voor eerste gebruik heb ik er zelfs nog opzitten :P Morgen komt ook mijn brando ultra clean screenprotector binnen. Ik ga mezelf niet nog een keer aan dezelfde steen stoten :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 10:34

Dexter

d((o_o))b

Net Topix 3.2.8 geïnstalleerd. Damn wat is ie fijn zeg. Absoluut grote hulde aan kwbr! Had niet gedacht dat winmo 6.5 zo vlot zou lopen op de HD. De eerste topix winmo 6.5 (vanilla) vond ik toch nog wat aan de trage kant (vergeleken me de 3.1.2 serie), maar dit is toch wel erg prettig om mee te werken.

Keep it up kwbr!!

[ Voor 3% gewijzigd door Dexter op 23-12-2009 23:09 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik mag mijn abonnement weer gaan verlengen en kan hierbij kiezen tussen een Iphone 3GS en de HTC Touch HD2....

Wie kan me helpen met het maken van deze keuze?

Verwijderd

DaFreakR schreef op donderdag 24 december 2009 @ 10:07:
Ik mag mijn abonnement weer gaan verlengen en kan hierbij kiezen tussen een Iphone 3GS en de HTC Touch HD2....

Wie kan me helpen met het maken van deze keuze?
Diezelfde dilemma heb ik ook :(.. HD2 vind ik veel te groot, maar ik ben te verslaafd aan HTC om een andere telefoon te nemen. Verder zie ik geen andere smartphones met een redelijk OS/interface (dus iPhone of HD2).
Je moet zelf ff naar de telefoonboer gaan en ff vragen of je de HD2 in je handen mag, dat helpt in ieder geval wel. Vind je de grootte geen probleem, dan moet je zeker de HD2 nemen!

• accountabc
Dat hangt ervan af. Ikzelf zou voor de HD2 gaan, omdat ik het niet leuk vind dat bij de Iphone alles zo dichtgetimmerd zit. Voor de Iphone zijn wel veel meer leuke apps en spelletjes te krijgen, en het installeren van deze apps gaat veel makkelijker dan het installeren van programma's op de HD2. Iphone apps haal je zo uit de appstore, terwijl je voor de meeste Windows Mobile apps zelf een beetje op internet moet zoeken. Ook hebben alle Iphone apps een mooi interface en zijn ze vingervriendelijk, terwijl er voor Windows Mobile ook veel (wat oudere) programma's zijn die gemaakt zijn om met een stylus te gebruiken en moeilijker met de vingers zijn te bedienen.
De iphone werkt out-of-the-box erg fijn, alleen valt er weinig aan te passen. Zo zit je bijvoorbeeld vast aan het Homescreen van de Iphone, terwijl je met WM uit een heleboel Homescreens kan kiezen (denk aan Sense, SPB mobile shell, PointUI, WM titanium, enz). Ook is het (in theorie) mogelijk om Android of een andere linuxdistributatie op de HD2 te runnen, iets wat op de Iphone niet zomaar gaat lukken.

Van de week heb ik even met de HD2 mogen spelen, en ik vond het echt heel fijn werken. Alles reageert snel en, en door menu's scrollen gaat ook erg vloeiend. Vooral vergeleken met Sense 2.5 op de HD is het echt een wereld van verschilen. Ook reageert het scherm van de HD2 echt supergoed op aanrakingen, helemaal vergeleken met de HD. De aanraakgevoeligheid van de HD2 is vergelijkbaar met die van de Iphone. Filmpjes zien er op de HD2 beter uit dan op de Iphone, omdat de HD2 een scherm met een hogere resolutie heeft + een breedbeelscherm heeft(800x480 van de HD2 vs 480x360 van de Iphone)
De HD2 is ook origineler; iedereen heeft al een iphone, terwijl er nog niet zo veel mensen met een HD2 rondlopen ;)

Waar het op neer komt:
Wil je een telefoon met een supervloeiende GUI en makkelijk in gebruik? Haal de Iphone
Wil je een telefoon die je veel kan aanpassen en tweaken en waar je zelf mag bepalen wat je erop installeert? Haal de HD2

@hierboven. Het klopt dat de HD2 wat groter is dan de HD, maar eigenlijk merk je daar niet zoveel van als je hem in je broekzak doet. De HD2 loopt aan de zijkant namelijk schuin af (is dunner aan de zijkanten) waardoor je de extra grootte tov. de HD niet merkt (ik vond m in ieder geval niet merkbaar groter)

[ Voor 7% gewijzigd door accountabc op 24-12-2009 12:01 ]

Verwijderd

@accountabc

Alles wat je hierboven hebt geschreven klopt helemaal. De reden dat ik tot nu toe HTC's (WM) boven iPhone heb gekozen is dat alles zo customizable is.

Het klopt ook dat ie maar iets (een half centimetertje ofzo) groter is dan de HD of iphone, maar het oogt véél groter doordat de randen rondom het scherm erg dun zijn en dat maakt het een beetje een lomp toestel.

Ik denk dat ik binnenkort toch maar mn HD op marktplaats ga zetten en de HD2 ga kopen ;)

Trouwens, er worden al een paar belangrijke iPhone apps voor WM gemaakt: Nu.nl, Trein en binnenkort ook een normale Hyves-app (check m.mobilelayers.com). Het scrollen gaat nog niet helemaal vloeiend, alles is nog in beta-versie, maar het gaat in ieder geval de goeie kant op :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 14:58 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

iPhone kan ook leuk zijn als je hem jailbreaked. Ik heb een HD en een iPhone... moeilijke keus!
Ik denk dat ik toch wat meer gehecht ben aan mijn HD, gewoon omdat ROM's flashen en het klooien ermee net ff wat leuker is en je niet te moeilijk moet doen als je een keer 'ergens' tomtom vandaan haalt of zo en het erop wil zetten. Kan ook met een jailbreaked iPhone natuurlijk, maar dat gaat dan alsnog allemaal ff net wat minder lekker. Verder wel onwijs gaaf een jailbreaked iPhone.. kan gewoon via SSH beheerd worden dat ding, heb ik veel lol mee gehad (lees: andermans iPhone's >:) )

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• bjkmemo8
  • Laatst online: 03-09 08:12
Beste tweakers,

vandaag heb ik 12 htc HD's binnen gekregen :D , vorige week had ik er al over om ze te flashen met een custom rom. Nu zijn er aantal tweakers die hun ervaringen met mij gedeeld hebben en heb ik een kleine lijstje gemaakt van opties die ik moet overwegen, alleen weet ik nog niet voor welke rom ik ga kiezen.
Dit is de lijstje: Topix, Laurentius en Energyrom.
Misschien dat jullie mij kunnen helpen met het maken van mijn keuze!

MEMO

Verwijderd

bjkmemo8 schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:19:
Beste tweakers,

vandaag heb ik 12 htc HD's binnen gekregen :D , vorige week had ik er al over om ze te flashen met een custom rom. Nu zijn er aantal tweakers die hun ervaringen met mij gedeeld hebben en heb ik een kleine lijstje gemaakt van opties die ik moet overwegen, alleen weet ik nog niet voor welke rom ik ga kiezen.

MEMO
Topix: nieuw, Snel en weinig troep!

(Heb je trouwens nog een HD nodig ? O-) )

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Beste tweakers,

MEMO
Wow :) Ik lees iets in jouw posthistory over dat je ze gaat uitdelen aan medewerkers, right?
Ik moet zeggen, dat is goedkoper dan een BlackBerry-server incl licenties en toestellen en het werkt nog beter ook :) En ja, ik weet er iets van ;) Het BlackBerry OS op de mobieltjes zelf is wel erg stabiel en snel (indien icm juiste toestel), maar ik vind het te storingsgevoelig en als Exchange WinMo out of the box ondersteunt zit je toch gewoon goed met een Touch HD in je zak... :)

[ Voor 12% gewijzigd door DeMoN op 24-12-2009 16:35 ]

• Gopal
Beste tweakers,

MEMO
Heb je de ROMs zelf al uitgeprobeerd of ga je nu vanuit onze ervaring een keuze maken en dat eerst proberen?

Zelf maak ik gebruik van de nieuwe Laurentius ROM en dat vindt ik zelf zeer fijn werken. Het is WM6.5 in combinatie met Manilla 2.5 en het is snel, stabiel en ik vindt het persoonlijk fijn getweaked.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Gopal schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:43:
[...]

Heb je de ROMs zelf al uitgeprobeerd of ga je nu vanuit onze ervaring een keuze maken en dat eerst proberen?

Zelf maak ik gebruik van de nieuwe Laurentius ROM en dat vindt ik zelf zeer fijn werken. Het is WM6.5 in combinatie met Manilla 2.5 en het is snel, stabiel en ik vindt het persoonlijk fijn getweaked.
Lopen de weather animations 100% vloeiend?

• justinnn
DeMoN schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:34:
[...]

Wow :) Ik lees iets in jouw posthistory over dat je ze gaat uitdelen aan medewerkers, right?
Ik moet zeggen, dat is goedkoper dan een BlackBerry-server incl licenties en toestellen en het werkt nog beter ook :) En ja, ik weet er iets van ;) Het BlackBerry OS op de mobieltjes zelf is wel erg stabiel en snel (indien icm juiste toestel), maar ik vind het te storingsgevoelig en als Exchange WinMo out of the box ondersteunt zit je toch gewoon goed met een Touch HD in je zak... :)
Als hij ze gaat lopen rom upgraden lijkt me dat bedrijfsmatig niet zo slim (tenzij hij licenties ernaast gaat kopen voor nieuwe wimo enzo)
Pagina: 1 ... 23 ... 32 Laatste