Is deze Home Server Zuinig?

Pagina: 1
Acties:
  • 460 views

• sowbener
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-11-2021
Het gaat hier om deze home server die ik volgende week wil gaan kope ik zit alleen wat te twijfelen of het stroom verbuik.

Hoeveel denkt u/jij dat deze pc verbreukt en wat zullen ongeveer de kosten er van zijn in idle/heave load mode?

Ik vraag dus wat u denkt dat het zal gaan verbuiken tenzij je deze server natuurlijk thuis hebt en het al weet;)

Ik zou graag willen dat u deze volgorde gebruikt

Idle stroomverbuik:
HeavyLoad stoomverbuik:
Suggestie(niet noot zakelik)

Kosten
Per maand:
Per jaar:

En natuurlijk die link naar de home server voor de specs

http://www.alternate.nl/h...at1=040&cat2=099&cat3=067

Alvast bedankt *O*

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
En wat krijgt de winnaar van deze gokwedstrijd?
Ik bedoel: als ik moet gaan gokken, dan wil ik wel wat kunnen winnen >:)

edit:
Harddisk 500 GB bruikbaar, SATA2 / 7200rpm / 16MB Cache
liever een 5400rpm-schijf

Optische drives DVD-Brander
dvd-brander verbruikt stroom

Cardreader CF I, CF II, MD, SD, MMC, MS, MS Duo
Verbruikt volgens mij ook wel wat, al weet ik niet of het noemenswaardig is

[ Voor 53% gewijzigd door Quacka op 23-04-2009 17:34 ]

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

@Quacka:
Als je niets zinnigs/opbouwends te zeggen hebt, laat het dan.

Hij is veel te duur, als ik jou was zou ik wachten op de BBG energiezuinige home server die uitkomt op 1 mei.

[BBG] Zuinige Home Server Special mei 2009

Daar staat hij al onder huidig voorstel. Haal een goedkopere data-schijf en je hebt ook 400 euro uitgegeven, maar dan wel écht een energiezuinige. Dan moet je het OS niet vergeten aan te schaffen overigens!

Over het systeem wat jij wil kopen is niets zinnigs te zeggen, zonder dat je weet wat voor voeding en moederbord erin zit. Mijn glazen bol zegt dat je op ongeveer 30 watt uit komt. Idle of load zal niet heel veel uitmaken, aangezien er geen componenten op standby gaan waarschijnlijk.

Hoeveel dat is in euro's mag je zelf uitrekenen ;)

:w reinman

[ Voor 7% gewijzigd door Hooglander1 op 23-04-2009 17:32 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Hij gaat redelijk zuinig zijn, gezien de specs. LE 1640 op een 690G. Maar volgensmij kan je beter zelf een maken. Die gaat veel zuiniger zijn. Wat wil je er mee gaan doen.

Verwijderd

ik denk dat je idle rond de 90 watt gebruikt en load misschien 150 watt. aan de andere kant zit er wel een voeding van 300 watt in. cpu is zuinig in ieder geval (45 watt). onboard graka gebruikt ook niet veel stroom.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Voeding is heel belangrijk, een efficiente voeding (Pico PSU) zal veel minder stroom verbruiken dan een standaard pruts voeding die de 80% niet eens haalt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:32:
ik denk dat je idle rond de 90 watt gebruikt en load misschien 150 watt. aan de andere kant zit er wel een voeding van 300 watt in. cpu is zuinig in ieder geval (45 watt). onboard graka gebruikt ook niet veel stroom.
Waar haal jij die cijfers vandaan? en dan met name het verschil van 60 watt tussen idle en load? De TDP is zelfs maar 45W of zo bij die proc.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:32:
Nee man, echt niet. Dit systeem gaat idle zon 40/50 watt doen. Er zit maar 1 schijf in en die LE heeft gewoon C&Q en de 690G is niet zon stroom slurper.

• sowbener
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:31:
Hij gaat redelijk zuinig zijn, gezien de specs. LE 1640 op een 690G. Maar volgensmij kan je beter zelf een maken. Die gaat veel zuiniger zijn. Wat wil je er mee gaan doen.
het word voornamelijk data opslag af en toe filmpje streamen backups and mischien af en toe wat downloaden

Verwijderd

In dat geval kan je makkelijk af met een Atom. Hell volgensmij nog beter met een NAS.

Je kan bij Picco wel Pico PSU's krijgen.
http://www.picco.nl/index...45823c72f677f443fb5cf0c42

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 17:41 ]

• sowbener
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:39:
In dat geval kan je makkelijk af met een Atom.

Je kan bij Picco wel Pico PSU's krijgen.
http://www.picco.nl/index...45823c72f677f443fb5cf0c42
dat zou een optie zijn die ik eventueel kan neme maar het gaat er voornamelijk om dat die server geen 1000 eurie per jaar gaat kosten :'(

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En dan een makkelijke in gebruik (die ik dan ook heb, dus ik ben biassed) zijn bijvoorbeeld de Synology DS-209(j).

Makkelijk te installeren en doet alles wat jij wilt.

En kost ook nog minder :)

• sowbener
Nas heb ik al vaker voor gekeke maar ik vind de opties toch te veel limited voor bijv teamspeak servertje of een java servertje en die cpu is toch meesteal echt de bottleneck bij die dingen met extra apps en sommige zo als Ts/Java gaan niet lukke Java is te zwaar en Ts niet compiled voor die cpu heb ik begrepen.

Verwijderd

Ik vraag wat je er op gaat doen, moet je niets weg gaan laten.

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 17:50 ]

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dan is inderdaad een home server wel een goed plan. Maar dan nog zou ik hem niet zo voorgeconfigureerd kopen, je betaalt relatief erg veel en je hebt geen idee wat er voor onderdelen in zitten.

• sowbener
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:46:
Ik vraag wat je er op gaat doen, moet je niets weg gaan laten.
excuses

• sowbener
Hooglander1 schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:47:
Dan is inderdaad een home server wel een goed plan. Maar dan nog zou ik hem niet zo voorgeconfigureerd kopen, je betaalt relatief erg veel en je hebt geen idee wat er voor onderdelen in zitten.
als je bedoelt dat ik allemaal losse onderdelen moet kope zoals kast/cpu/ram etc en dat in elkaar zetten om een werkende home server te maken dat zal mij niet lukke idd... een nieuw ram stickie of een nieuwe cpu dat lukt mij nog wel maar een heel systeem als eens eerder geprobeer en slechte ervaringen aan over gehouden is er niet een andere home server dat jullie weten die ik eventueel kan kope die mischien nog beter of goedkooper voor de energie is?

Verwijderd

Waar haal jij die cijfers vandaan? en dan met name het verschil van 60 watt tussen idle en load? De TDP is zelfs maar 45W of zo bij die proc.
ik heb het via de antec power supply calculator uitgerekend. Bij nader inzien klopt het idd niet, ik kom bij mijn huidige systeem op ruim 400 watt uit, en dat lijkt mij ook veel minder. sorry voor mijn post. :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 17:53 ]

• sowbener
Verwijderd schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:51:
ik heb het via de antec power supply calculator uitgerekend. Bij nader inzien klopt het idd niet, ik kom bij mijn huidige systeem op ruim 400 watt uit, en dat lijkt mij ook veel minder. sorry voor mijn post. :)
dat maakt helemaal niks uit hoor;)

Verwijderd

http://azerty.nl/8-741-10...n-valueram-geheugen-.html

Heb je dus 2TB aan een Atom 330, met 2GB geheugen op een 150watt (externe?)voeding.

Ben je dus voor 300 exlusief WHS klaar :). Wel een stuk beperkter dan de home server die in de BBG staat.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2009 18:10 ]

• sowbener
bedankt voor de snelle reacties ik zal verder kijken wat ik ga doen

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:45
Welkom op GoT!

Helaas zijn dergelijke topics in losse vorm niet toegestaan, lees hiervoor CSL Beleid en Wat is er, in 2009, anders in CSL? eens door.

Echter is er wel ruimte voor advies omtrent de aankoop van systemen en laptops. Hiervoor hebben we echter centrale topics aangemaakt om zo te voorkomen dat de CSL dicht groeit met "boodschappenlijstjes". Ik adviseer je om vooral *LET OP* - Wat moet ik kopen? eens door te nemen.

Je kan advies vragen in een van de topics genoemd in *LET OP* - Wat moet ik kopen?. Probeer echter eerst wel wat componenten uit te zoeken met behulp van reviews en benchmarks. Een goede start daarvoor is het doorlopen van HOWTO: Hoe stel ik een systeem samen?. Ook de BBG (te vinden op tweakers.net) geeft een idee in welke richting je moet kijken qua componenten.

Ik wens je veel succes met het zoeken van een goed systeem. Dit topic sluit ik echter, maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.