[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 9 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 97.503 views

Onderwerpen

Alle 94 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:25

BeaM-R

Powerrrrr

Uit dit stukje blijkt dat er 3 versies van de 1005HA in omloop zijn.

I recently reviewed the Asus Eee PC 1005HA, and one of my only real complaints is that the netbook has a glossy, reflective display. This can be a problem if you’re outdoors or in a brightly lit area where the screen turns into a bit of a mirror. But as it turns out, there are three versions of the 1005HA. Two have glossy screens, while one has a matte display. Unfortunately, the Eee PC 1005HA-M with a matte display isn’t currently available in the US. But it is shipping in Europe, and French site Blogeee recently snapped a few photos of the matte-screen version of this netbook.

De 1005HA-M is er dus met een mat en glossy display, de 1005HA-H alleen met glossy display.

En de type nummers:
1005HA-WHI015X - 1005HA-M White - N270, 6cel accu 4400mAh, webcam 0,3MP
1005HA-BLK017X - 1005HA-M Black - N270, 6cel accu 4400mAh, webcam 0,3MP
1005HA-WHI014X - 1005HA-H White - N280, 6cel accu 5600mAh, webcam 1,3MP, bluetooth
1005HA-BLK016X - 1005HA-H Black - N280, 6cel accu 5600mAh, webcam 1,3MP, bluetooth

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Philflow schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:26:
[...]

Volgens http://www.woordenboek.eu/vertaling/Engels/: glare = glans

Ik ben benieuwd of Asus met een glimmend anti-reflectie scherm uitkomt :) voor zover ik weet staat bij Asus glare voor glanzend en anti-glare voor mat.
Ehm nee. In dit context wordt met glare staat toch echt voor spiegeling. (en google translate geeft dat ook aan ;) ) Dat je nog kan lezen, al schijnt er een lamp erop.

Voor glanzend scherm wordt bij laptops altijd aangetoond met glossy en mat met matte.

Dat mat meestal ook goed werkt tegen schitteringen is alleen mooi meegenomen.

[ Voor 8% gewijzigd door kmf op 23-07-2009 09:35 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

kmf schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 09:34:
[...]
Voor glanzend scherm wordt bij laptops altijd aangetoond met glossy en mat met matte.
Philflow gaat het uitzoeken. U hoort nog van mij. ;)

Edit: ik denk toch echt dat ik gelijk heb:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=5118289
Wikipedia: Glossy display

[ Voor 39% gewijzigd door Philflow op 23-07-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
kmf schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 08:45:
Voor de topicstart. pricewatch: Kingston ValueRAM KVR800D2S5/2G werkt ook goed met de T91. Gisteren erin gepropt.
Toegevoegd.

Verder kwam ik deze nog tegen: InsideHW - ASUS Eee PC 1004DN review

Tevens zal ik eens beginnen met een nieuw deel van de TS, maar dan verspreid over 2 posts en alle nieuwe modellen er ook in en nog meer reviews die er nu allemaal niet inpassen vanwege ruimtegebrek.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Philflow schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:25:
[...]

Philflow gaat het uitzoeken. U hoort nog van mij. ;)

Edit: ik denk toch echt dat ik gelijk heb:
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=5118289
Wikipedia: Glossy display
Dat is nog geen uitsluitsel... Het is allemaal een kwestie van interpretatie.

We hebben nu over 2 soorten schermen.
1) glossy, glanzend/spiegelend.
2) matte. Matte schermen.

Matte schermen zijn sowieso niet glanzend, dus heeft deze ook anti-spiegeling effect. Dat is simpel.
Dan komen de glossy schermen.
Most glossy LCDs use an optical coating to reduce the amount of external light reflecting from the surface without affecting light emanating from the screen.[3] Their shiny surfaces still reflect more light than matte displays, but are less reflective than an uncoated glossy display would be;
Dus als een fabrikant een glossy LCD maakt en er een anti-reflective coating op gooit, dan kan hij deze verkopen als anti-glare. Immers, de goedkopere model zonder de coating reflecteert meer. Dat had ik dus met een oude laptop van mij gehad. Deze was beschikbaar in twee modellen. Beide hadden een glanzend scherm, alleen de duurdere was minder reflectief en koste ook 1000 HKdollar meer (niet alleen voor het scherm trouwens)

Oftewel, met de termen glosse en matte weet je zeker wat je in huis neemt.
Met de termen glare en anti-glare dan kan je als fabrikant zijnde sjoemelen. Dat ze in de praktijk tegenwoordig vrijwel gelijk aan elkaar gesteld kunnen worden, betekent niet dat ze door elkaar gebruikt moeten worden.

(ik denk trouwens dat een fabrikant zelf nooit een scherm zal promoten met "glare"-screen. Heeft toch een veel negatievere gevoel dan "glossy")

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

kmf schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 11:05:
[...]
Dat is nog geen uitsluitsel... Het is allemaal een kwestie van interpretatie.
Tja ik blijf er toch echt bij dat in de engels taal glare voor glossy schermen gebruikt wordt en anti-glare voor matte schermen. Natuurlijk hoef je mij niet te geloven maar zo zie ik het en zo zul je het ook overal terug vinden.

Edit: Zojuist is de 1101HA review gepubliceerd door Notebookjournal.de. Het blijkt dat mijn eerdere inschattingen klopten: contrast en brightness zijn de grootste minpunten.
http://www.notebookjourna...et/asus-eee-pc-1101ha-955

De display is een: AUO205C, WXGA, glare. Zelfde als bij de mijne. Ook Acer 751 heeft dit scherm maar bij Acer is ie feller.

[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 23-07-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:46

Stoney3K

Flatsehats!

Voxxie schreef op dinsdag 21 juli 2009 @ 22:38:
[...]

I heb windows 7 erop gezet,
maar blijft single touch.

Mogelijk een andere driver proberen.

Als het je gelukt is laat me even weten hoe.
Ik denk dat we dat pas definitief weten als iemand een schroevendraaier in de T91 heeft kunnen zetten en het type controller heeft kunnen vergelijken met de 'multitouch' T91 die binnenkort uit gaat komen. Goed kans dat er met een gehackte driver meer succes is, en dat multitouch opzettelijk uitgezet is voor bepaalde modellen controllers.

Windows 7 wordt vanaf volgende week aan de OEMs verspreid, dus het kan goed zijn dat de multitouch T91(A) series binnenkort de markt op gaan.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Zojuist terugkoppeling op mijn vraag naar 4launch gehad:
Onze leveranciers hebben aangegeven dat wij de versie met een 63 W/h accu leveren. Het betreft overigens de versie met Windows XP Home, en niet met Linux
Nu dan maar wachten tot die blauwe leverbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Die 1005HA's hebben wel een issue met de USB poorten :/

Ze kunnen geen mechanise devices aan als deze alleen van bus-power gebruik maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckwhisperer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-08 08:48
Mijn 1005HA-M is zojuist toegekomen!
Hij hangt al aan de stroom.
Maar mijn vraag is nu: mag ik er direct op werken of moet hij eerst VOLLEDIG opgeladen zijn (ook al hangt hij aan de stroom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maynar
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:57
Ik heb vandaag me ASUS EEE 1005HA-H binnen. (Het heeft een glossy scherm, de M heeft een mat scherm)
Er zit gelukkig een 63Wh batterij in; ik kreeg ook nog een mail van asus en 4launch om dit te bevestigen.

Windows geeft aan dat hij in optimale omstandigheden 10 uur mee kan.

Power saving mode geselecteerd
WLAN uit
Bluetooth uit
Camera uit
Scherm brightness laag (3e streepje)

Zie het plaatje

Afbeeldingslocatie: http://tom.newanz.com/stuff/battery.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckwhisperer
En heb jij hem meteen gebruikt als hij aan de stroom was aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Duckwhisperer schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:12:
Mijn 1005HA-M is zojuist toegekomen!
Hij hangt al aan de stroom.
Maar mijn vraag is nu: mag ik er direct op werken of moet hij eerst VOLLEDIG opgeladen zijn (ook al hangt hij aan de stroom)?
Ik heb hem eerst helemaal laten laden todat het lampje groen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Duckwhisperer schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:12:
Volgens mij maakt dat niet uit. Ik laat hem wel extra lang op, en dan 2x helemaal op gebruiken.
Maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maynar
Duckwhisperer schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 19:23:
En heb jij hem meteen gebruikt als hij aan de stroom was aangesloten?
Ja terwijl hij de XP image uitrolde was hij aan het stroom en daarna windows update etc. dat kan je gebruik noemen

ik maak hem eerst nu op en dan ga ik hem weer 100% opladen.

btw.. heeft iemand toevallig nog een idee voor een via USB opstartbaar backup/imaging programma?
En ik denk aan qparted om mijn hardeschijf aan te passen. maar dan wil ik eerst een backup maken voordat ik het mol.

deze netbook heeft natuurlijk geen cd/dvd speler, wat eigelijk alleen maar beter is, maar is er wel genoeg software die via usb werkt ondertussen...(ohjah.. ik heb geen externe cd speler)

[ Voor 43% gewijzigd door Maynar op 23-07-2009 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je kunt vanuit windows ook een image maken, maar je zou de tools die je normaal op een cd brand nu naar een bootable usb-stick kunnen kopiëren en kijken of het vanaf daar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 20:29
Ik heb mn 1005ha inmiddels ook binnen en ben tot nu toe zeer tevreden, schitterend ding! Wil er nu Windows 7 op gaan zetten (dual boot) en ben een beetje met de partities aan het spelen. Zie dat er naast C en D nog 2 partities zijn: PE van 5GB (recovery?) en None van 47MB. Iemand enig idee waar die laatste voor is? Denk dat ik de recovery er ff op laat staan, die 5GB heb ik niet zon moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 22:12

996

buttonfreak85 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 09:51:
Ik heb mn 1005ha inmiddels ook binnen en ben tot nu toe zeer tevreden, schitterend ding! Wil er nu Windows 7 op gaan zetten (dual boot) en ben een beetje met de partities aan het spelen. Zie dat er naast C en D nog 2 partities zijn: PE van 5GB (recovery?) en None van 47MB. Iemand enig idee waar die laatste voor is? Denk dat ik de recovery er ff op laat staan, die 5GB heb ik niet zon moeite mee.
Beide zijn nodig om een recovery te kunnen doen. 5GB en 47MB is ook niet zoveel dus lekker handhaven toch? Ruimte zat om Win 7 op D te zetten (bij mijn 1000HE waren er standaard al twee bruikbare partities Cen D). Of je verkleint C en D en maakt een derde partitie voor Win7, zo heb ik het gedaan:
Dualboot:
C = win xp
D = data etc
E = win 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers van de maandelijkse Bios update…

Versie 2102 (1000H/XP) is te installeren met het Asus update programma.

(Update EC Firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
kan iemand voor mij checken of de 1005HA-M ook WOL ondersteunt?
bvd

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Iemand al een 1101HA genomen? Ik ben wel benieuwd hoe die bevalt.
Ik heb de mijne terug gestuurd, display was me te donker en Eeectl werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
996 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:18:
[...]

Beide zijn nodig om een recovery te kunnen doen. 5GB en 47MB is ook niet zoveel dus lekker handhaven toch? Ruimte zat om Win 7 op D te zetten (bij mijn 1000HE waren er standaard al twee bruikbare partities Cen D). Of je verkleint C en D en maakt een derde partitie voor Win7, zo heb ik het gedaan:
Dualboot:
C = win xp
D = data etc
E = win 7
Dat was ook mijn plan, alleen lukt het me om de een of andere reden niet om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb nu C en D als primary partities voor XP en Win 7 en nog een unallocated deel, welke ik voor data wil gebruiken. Het lukt me echter niet om hier een nieuwe logical partitie van te maken. Ik heb zowel partition magic als Acronis Disk Director Suite geprobeerd, maar van beide mag ik geen nieuwe partitie aanmaken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-09 22:12

996

buttonfreak85 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:48:
[...]

Dat was ook mijn plan, alleen lukt het me om de een of andere reden niet om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb nu C en D als primary partities voor XP en Win 7 en nog een unallocated deel, welke ik voor data wil gebruiken. Het lukt me echter niet om hier een nieuwe logical partitie van te maken. Ik heb zowel partition magic als Acronis Disk Director Suite geprobeerd, maar van beide mag ik geen nieuwe partitie aanmaken :?
Klopt, had ik ook, je moet eerst een uitgebreide partitie (met daarin een logisch station) erbij maken. Er kunnen max 4 partites in de primaire partitie. (C, D en PE en de "none")

[ Voor 3% gewijzigd door 996 op 24-07-2009 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maynar
Wiethoofd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 22:20:
Je kunt vanuit windows ook een image maken, maar je zou de tools die je normaal op een cd brand nu naar een bootable usb-stick kunnen kopiëren en kijken of het vanaf daar werkt.
Niet echt.. Acronis rescue disk herkent hij niet. Ik krijg "Missing operating system". Kan niks verder laden.
Dus moet rebooten om terug te komen in XP. Dus dat werkt niet. Heb boot booster etc uit en ben door ESC te drukken in het boot menu gekomen.

Ik kan wel gewoon acronis draaien (in XP) etc, maar als ik wil restoren.. hoe kan ik dat dan doen?

Heeft iemand wel een succesvolle methode waarmee hij/zij backups kan maken en restoren zonder externe CD/DVD speler?

Hoeft niet per se windows gerelateerd te zijn.

edit: Na wat googlen kwam ik gelukkig op deze site terecht: http://www.purviancecs.com/acronis.htm
daar heb ik een image gedownload, uitgeroldt op mijn usb stick en nu start hij wel op... irritant.

[ Voor 14% gewijzigd door Maynar op 24-07-2009 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 18:04
Maynar schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 14:01:
[...]

Niet echt.. Acronis rescue disk herkent hij niet. Ik krijg "Missing operating system". Kan niks verder laden.
Dus moet rebooten om terug te komen in XP. Dus dat werkt niet. Heb boot booster etc uit en ben door ESC te drukken in het boot menu gekomen.

Ik kan wel gewoon acronis draaien (in XP) etc, maar als ik wil restoren.. hoe kan ik dat dan doen?

Heeft iemand wel een succesvolle methode waarmee hij/zij backups kan maken en restoren zonder externe CD/DVD speler?

Hoeft niet per se windows gerelateerd te zijn.

edit: Na wat googlen kwam ik gelukkig op deze site terecht: http://www.purviancecs.com/acronis.htm
daar heb ik een image gedownload, uitgeroldt op mijn usb stick en nu start hij wel op... irritant.
Werkt het ook niet als je je usb formateert als "opstart diskette" en daarna acronis erop zet ?
Dit was ook noodzakelijk voor mijn Win7 installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckwhisperer
Ik probeer er windows 7 op te zetten (op mijn 1005HA-M) via een externe harde schijf.
Fat32 geformatteerd, alles van de dvd op gekopieerd.
Ook als boot device mijn externe bovenaan gezet.

En het enige wat ik krijg is een zwart scherm met een wit pinked streepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maynar
Duckwhisperer schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 17:38:
Ik probeer er windows 7 op te zetten (op mijn 1005HA-M) via een externe harde schijf.
Fat32 geformatteerd, alles van de dvd op gekopieerd.
Ook als boot device mijn externe bovenaan gezet.

En het enige wat ik krijg is een zwart scherm met een wit pinked streepje.
Ik dacht dat, dat bij mij ook genoeg zou zijn, maar ik moet nog een MBR record ergens vandaan "toveren". De manier die Voxxie met de opstartdiskete op de vorige pagina beschreef zou kunnen werken. Als je ESC drukt tijdens opstarten kan je het opstart device kiezen, probeer dat anders ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:30
ben sinds gisteren de bezitter van een eeepc type 1101HA 11,6".

specs fabrikant http://eeepc.asus.com/global/product1101ha-spec.html

eerste indruk is zeer goed,

bouw kwaliteit is prima in orde, heb geen zwakke of flexibele plekken gevonden.
toetsen bord tikt erg prettig (geen flex zoals bij de acer one 751) 1 toets indrukken is 1 toets indrukken en niet dat dan het halve toetsenbord mee veert.
uiterlijk is redelijk (heb de zwarte) hij ziet er goed uit, maar je ziet alles erop en hij glimt als een spiegel.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EdHG1D7UlARdB8c2xPnSrC3Y/thumb.jpg

je krijgt er een sleeve bij en een schoonmaak doekje (geen overbodige luxe).

netbook plus adapter en net snoer passen in de sleeve.

batterij is een 6cell 48Wh, deze steekt niet of nauwelijks uit de behuizing.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fKvxZiVq45eW5iQGpvBwlu3u/thumb.jpg

volgens de website van asus moet je hier 9 a 9,5 uur mee kunnen doen. (dit moet ik nog testen)

touchpad is wat kleiner dan ik gewend ben (had een 17" laptop) maar na een avondje met de netbook gestoeid te hebben ben ik er wel enigzins aan gewend.

pluspunten zijn wireless N,bluetooth en een 11,6" scherm.
minpunt is de zwarte glimmende behuizing (je ziet echt alles erop).

(je hebt nog 3 ander kleuren, roze (niet mijn kleur),glimmend blauw (zelfde effect als met de zwarte) & een witte (is ook niet mijn kleur), dus bleef de zwarte over mij en moet ik dat glimmende maar op de koop toe nemen)

heb alle 11,6" varianten/merken in mijn handen gehad (acer one 751 en de packard bell dot.nl/200) en die waren het net niet en ik had deze asus gezien in de pricewatch en ik liep gistern in amersfoor bij de paradigit naar binnen voor een klein ander ding en zag hem daar staan en heb dus even gevraagd of ik hem in mijn handen mocht houden en er even op mocht tikken en verder even mocht bekijken ( wat dus mocht) en dit was meer wat ik wilde dan de andere 2 (acer/packard bell) wireless n en bluetooth (hebben acer en packard bell niet) batterij die niet uitsteekt (acer steekt erg uit is wel hogere capaciteit, packard bell steekt volgens mij ook iets uit en is ook een hogere capaciteit).

scherm is goed (led 11,6" resolutie 1366 x 768, glimmend) geen dode pixels en de leesbaarheid is op alle brightness levels prima.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Hc9oPUFBiGnvwIOM8fgCHnaB/thumb.jpg

heb er nog windows xp home opstaan en ik moet zeggen werkt prima voor de normale dingen.
de hoeveelheid voorgeinstalleerde crap viel reuze mee (office 2007 trial en works en parental control en skype en norton internet security (ongeinstalled)) allen dus verwijderd.
heb er symantec antivirus enterprise opgezet en office 2003.
verder alle asus tools voor eeepc waren uiteraard voorgeinstalled.
deze werken ook prima even met asusupdate de nieuwste bios(08/07/2009) geflashed en met live update de verdere asus update's binnen gehaald.

muziek klinkt redelijk over de interne speakers.

heb wat 720p tv afleveringen afgespeeld,dit gaat niet helemaal vloeiend,maar moet de instellingen nog een beetje tweaken en dan zal het wel goed komen.

al met al dus tevreden

zal binnekort proberen om een complete review te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

eppo666 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 09:35:
heb wat 720p tv afleveringen afgespeeld,dit gaat niet helemaal vloeiend,maar moet de instellingen nog een beetje tweaken en dan zal het wel goed komen.
720p en 1080p H264 kunnen vloeiend gaan d.m.v. Cyberlink Power DVD codec. Die kan de hardware acceleratie gebruiken van de GMA500.

PS. Ik weet niet of je het al ontdekt heb maar hij heeft een overclocking functie in de bios. leuk om mee te spelen, wel je temps in de gaten houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 25-07-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
@philflow:

heb het gelezen in de handleiding maar heb in de bios de overklok functie niet kunnen vinden.

en powerdvd codec zal ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

eppo666 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:16:
heb het gelezen in de handleiding maar heb in de bios de overklok functie niet kunnen vinden.
da's vreemd. de mijne had het wel. op de tweede of derde baldzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
Philflow schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 10:27:
[...]

da's vreemd. de mijne had het wel. op de tweede of derde baldzijde.
@philflow:

staat in de handleiding op pagina 3-7 en zou op het 2e blad in de bios staan onder cpu configuration.

en daar staat bij mij in de bios dus niets.

zal anders asus er wel een email over sturen.

is jammer maar maakt niet zo bar veel uit.

en hoe speel jij die 720p files af met powerdvd codec.

mijn 720p files zijn .mkv files (tvseries zoals the closer,burn notice enz. gedownload via torrent.)

en dat krijg ik powerdvd codec ook niet voor elkaar in media player classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

eppo666 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:19:
[...]
en daar staat bij mij in de bios dus niets.
Wellicht heeft jouwe de latere bios die zou het niet meer ondersteunen.
en hoe speel jij die 720p files af met powerdvd codec.
ik deed het op een acer 751 die technisch gelijk was. ik gebruikte ook de cyberlink power dvd player.
mijn 720p files zijn .mkv files (tvseries zoals the closer,burn notice enz. gedownload via torrent.)
Ja dat is meestal H264.
en dat krijg ik powerdvd codec ook niet voor elkaar in media player classic.
Probeer dan eens deze guide: http://www.danielandrade....y-high-definition-videos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
Philflow schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:30:
[...]

Wellicht heeft jouwe de latere bios die zou het niet meer ondersteunen.

[...]

ik deed het op een acer 751 die technisch gelijk was. ik gebruikte ook de cyberlink power dvd player.

[...]

Ja dat is meestal H264.

[...]

Probeer dan eens deze guide: http://www.danielandrade....y-high-definition-videos/
@philflow:

heb over die overklok functie asus een email gestuurt.
(in de originele bios stond die functie niet en in de nieuw geflashte ook niet)
wacht wel af wat ze zeggen.

ga het straks proberen via de info in het door jouw gegeven linkje.
in ieder geval bedankt hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ eppo666, je hebt er toch geen 2GB in gedaan he? het schijnt dat de overklok functie dan verdwijnt.

Mocht die guide niet lukken heb ik nog 1 andere aanpak. Laat maar horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
Philflow schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 11:59:
@ eppo666, je hebt er toch geen 2GB in gedaan he? het schijnt dat de overklok functie dan verdwijnt.

Mocht die guide niet lukken heb ik nog 1 andere aanpak. Laat maar horen.
ik heb er idd 2GB in gedaan ja.

dan zal dat het zijn idd.

zal anders nog wel eens kijken met 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 09:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

Een tijdje terug was het scherm van de eee pc stuk gegaan door een stom ongelukje. Bij het werkend maken van de pc (zonder scherm) is het scherm gedisconnect en dat kabel van het scherm naar het mobo weggegooid. Nu dus een nieuw scherm binnen via ebay, maar datkabeltje is natuurlijk nergens te vinden. De miep die ik bij asus sprak zei dat ze geen spullen verzenden, maar dat ik de laptop maar op moet sturen (duur!). De persoon van ebay zei dat hij helaas die kabels ook niet verkocht en ik ben nog geen winkel hier in NL tegengekomen die zo'n kabeltje verkoopt. Weten jullie misschien nog een plek waar ik die vandaan kan halen, want op dit moment is het enige wat mist een kabeltje van een paar cent..
Solderen is trouwens echt niet te doen, het zijn net iets teveel te kleine pinnetjes, dat wordt echt het allerlaatste wat ik wil proberen, want ik acht de kans heel klein dat het gaat werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Quarin op 25-07-2009 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

eppo666 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:00:
[...]
ik heb er idd 2GB in gedaan ja.
Onder XP moet je wel hele gekke dingen doen wil je wat van 2GB merken. 1.73Ghz v.s 1.33Ghz ga je daarentegen wel merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Philflow schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:21:
Onder XP moet je wel hele gekke dingen doen wil je wat van 2GB merken. 1.73Ghz v.s 1.33Ghz ga je daarentegen wel merken.
Pagefile uitschakelen en 8 tabs in Firefox open hebben is niet heel erg gek maar kan al wel je 1GB bijna helemaal volzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Quarin schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:11:
Dat connectortje van het scherm naar het mobo weggegooid, weten jullie misschien nog een plek waar ik die vandaan kan halen, want op dit moment is het enige wat mist een stekkertje van een paar cent..
Solderen is trouwens echt niet te doen, het zijn net iets teveel te kleine pinnetjes, dat wordt echt het allerlaatste wat ik wil proberen, want ik acht de kans heel klein dat het gaat werken.
Heb je een voorbeeld van zo'n connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
Philflow schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:21:
[...]

@ philflow:

was van plan om er win 7 op te gaan zetten.

en dan is idd 2gb wel aan te raden.

maar idd in xp merk je het niet direct.

maar het heeft idd te maken met de 2gb,heb de 2gb eruit gehaald en de 1gb er weer in gezet en daar is de overklok functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wiethoofd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:27:
[...]
Pagefile uitschakelen en 8 tabs in Firefox open hebben is niet heel erg gek maar kan al wel je 1GB bijna helemaal volzetten :P
Dat mag wel zijn maar dat betekent niet dat het op die manier sneller is dan 1GB met normale instellingen. Als je benchmarks hebt om het aan te tonen zie ik ze graag :) Misschien is het beter dat ik eens zelf wat benchmarks ga draaien zodat ik dit misverstand voor goed de wereld uit kan helpen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Philflow schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:52:
Dat mag wel zijn maar dat betekent niet dat het op die manier sneller is dan 1GB met normale instellingen. Als je benchmarks hebt om het aan te tonen zie ik ze graag :) Misschien is het beter dat ik eens zelf wat benchmarks ga draaien zodat ik dit misverstand voor goed de wereld uit kan helpen :P
Ik heb zelf ook nog een 512MB en de originele 1GB DIMM liggen ik zal eens een rijtje tests doen:
• Opstarttijd
• Opstarten Firefox na verse boot
• SuperPi 1M
• 3DMark06
• PCMark05
• HDTune (read/write)
Let wel dat ik een EEE PC 900 heb met de Celeron M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

i2Paq schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:28:
[...]

Heb je een voorbeeld van zo'n connector?
Op het scherm:

http://img139.imageshack.us/i/img1829h.jpg/

En op het mobo, connector rechtsboven http://jkkmobile.googlepages.com/Img_0659.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Wiethoofd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 14:12:
[...]
Ik heb zelf ook nog een 512MB en de originele 1GB DIMM liggen ik zal eens een rijtje tests doen:
Helaas is dat ook het enige dat ik kan testen. Ik heb geen 2GB dimm liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
@philflow:

wat voor besturingssysteem draai jij op je netbook.

ik heb dus zoals eerder vermeld er nog xp staan (origneel).

ga dus binnenkort win 7 erop zetten en misschien wel eeebuntu.

eerst me eigen even inlezen en dan misschien wel allebei eerst proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

eppo666 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:35:
wat voor besturingssysteem draai jij op je netbook.
Altijd XP. start het snelste, hibernate het snelste en werkt perfect met 1GB. (van Win7 , Vista, OS X).
Met linux heb ik overigens geen ervaring.

Wat trouwens ook heel lekker werkt op netbooks is Chrome. Veel lichter en sneller dan Firefox, en meer ruimte op het scherm.

Ik heb trouwens wel een 1GB dimmetje gevonden. Ik ga aan de slag met benchmarken :)

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 25-07-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 1005 HA-H is er dan... Meteen aangezet na het laden, en hij begon vrijwel meteen met een symantec-foutmelding. Na een OK maar lekker laten ratelen, en nu staat 'ie al een tijdje op een zwart scherm met een knipperend wit streepje. Weinig actie meer te beleven. Ben er niet heel de tijd bijgebleven, dus weet ook niet wat 'ie wel en niet gedaan heeft. Is dit normaal en moet ik gewoon geduld hebben? Lijkt me niet, maar echt veel verstand heb ik er ook weer niet van... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
Philflow schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:44:
[...]

Altijd XP. start het snelste, hibernate het snelste en werkt perfect met 1GB. (van Win7 , Vista, OS X).
Met linux heb ik overigens geen ervaring.

Wat trouwens ook heel lekker werkt op netbooks is Chrome. Veel lichter en sneller dan Firefox, en meer ruimte op het scherm.

Ik heb trouwens wel een 1GB dimmetje gevonden. Ik ga aan de slag met benchmarken :)
ok thanx voor de info.

chrome had ik idd al geinstalled.

en na idd het 1 en ander gelezen te hebben wat het prettigste werkt op een netbook,
ga ik idd toch twijfelen of win 7 wel nut heeft.

daarentegen hoor en lees ik wel goede dingen over eeebuntu, dus dat ga ik idd misschien nog wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Philflow schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 15:44:
Firefox heeft addons >:) En met de juiste plugins heb je net zoveel ruimte op je scherm als in Chrome al dan niet meer :P
Zodra ik weer thuis ben zal ik eens de DIMMetjes uit de kast halen, misschien maar eens een review er omheen knutselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Nou hier zijn de resultaten:

Testbed: Asus A6G Pentium M 1.6GHz 160GB
Alle benchmarks uitgevoerd met Firefox op de achtergrond, 6 addons, 10 tabjes, diverse websites.

512MB
Hibernate: 13,10
Wake: 21, 23
Boot: 41, 41
Super PI 512K: 21, 21
Zzip 72MB: 1:23
AV scan 3,16GB: 40,39

1024MB
Hibernate: 18,15
Wake: 23, 22
Boot: 41, 41
Super PI 512K: 21, 21
Zzip 72MB: 1:21
AV scan 3.16GB: 40,38
(bovenstaande tests ook uitgevoerd met pagefile aan en uit, geen significante verschillen)

Conclusie: systeem wordt niet/nauwelijks sneller bij dit soort gebruik, en door het extra geheugen gaat hibernaten langzamer.
Wiethoofd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:01:
[...]
Firefox heeft addons >:) En met de juiste plugins heb je net zoveel ruimte op je scherm als in Chrome al dan niet meer :P
Dat weet ik. Maar Chrome is out of the box al klein. En met al die addons wordt Firefox nóg trager :P

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 25-07-2009 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik ben even kwijt wat je zoekt?

Een connector of zo'n flat-cable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Quarin schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 13:11:
Weten jullie misschien nog een plek waar ik die vandaan kan halen, want op dit moment is het enige wat mist een stekkertje van een paar cent..
www.asusparts.eu, die hebben zowat elk onderdeel dat je los kan kopen en je eigen EEE in elkaar kan zetten :9, op de site moet je wel goed zoeken want de zoekfunctie laat niet alles zien helaas...

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ok... volgens de waarschuwing mag ik het niet over levertijden hebben, mag ik wel aangeven dat ik baal dat MyCom de 1101HA nog steeds niet kan leveren...? (waarom MyCom: geeft 3 jaar garantie en dacht dat dit de meerprijs wel waard was...)

Maar goed, over de 1101HA: heeft iemand hem al kunnen testen? Ik heb hem even in mijn handen gehouden bij Computerland en keek op van de puntjes op het touchpad. Leek op een mini-spijkerbed, werkt dit een beetje?

En most important: wat is er waar van de accuduur? Volgens Asus 11+ uur, mocht dat uiteindelijk 7,8 uur met WiFi zijn ben ik nog zeer tevreden. Zijn hier al ervaringen mee?

(en nu maar hopen dat ik soon zelf mijn ervaring kan delen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

hemiparo schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:57:
Maar goed, over de 1101HA: heeft iemand hem al kunnen testen? Ik heb hem even in mijn handen gehouden bij Computerland en keek op van de puntjes op het touchpad. Leek op een mini-spijkerbed, werkt dit een beetje?
Ik heb hem even gehad. Touchpad was prima. Hele afwerking was trouwens mooi. Wat ik niet zo mooi vond: fangeluid en scherm. Fangeluid was op te lossen met Eeectl. Scherm was niet op te lossen. Contrast was matig, brightness was genoeg voor binnen maar niet meer dan dat.

Een uitgebreide review is te vinden op www.notebookjournal.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatix
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:17
hemiparo schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 18:57:
Ok... volgens de waarschuwing mag ik het niet over levertijden hebben, mag ik wel aangeven dat ik baal dat MyCom de 1101HA nog steeds niet kan leveren...? (waarom MyCom: geeft 3 jaar garantie en dacht dat dit de meerprijs wel waard was...)
Volgens mij had mijn leverancier (waar ik werk) deze ook nog niet op voorraad :) Zou het dinsdag wel ff kunnen checken.
Heb momenteel helaas alleen de 1005HA-M nog maar in handen gehad. Zou eind deze week de 1005HA-H ook nog krijgen maar dit is helaas vertraagd. Kan er helaas niet te uitgebreid mee spelen maar als de drukte wat weg is zal ik wel wat hands-on foto's schieten voor de liefhebbers.

Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Philflow schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 19:12:
[...]

Wat ik niet zo mooi vond: fangeluid en scherm. Fangeluid was op te lossen met Eeectl. Scherm was niet op te lossen. Contrast was matig, brightness was genoeg voor binnen maar niet meer dan dat.

Een uitgebreide review is te vinden op www.notebookjournal.de
Heb even gelezen en kwam idd niet overal evengoed uit... weet je misschien wel iets over de accu? Enne... betekend dit dat ik buiten helemaal niet kan werken? Zag idd ook even de MSI Wind U115 003EU maar is dat nog wel een leuke prijs voor een netbook?

Ben nu erg aan het twijfelen of de 1101HA iets voor mij is: zoek een handzaam ding voor mail, internet en wat desktopdingetjes wat ook makkelijk mee te nemen en te gebruiken is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

hemiparo schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 20:32:
[...]
Enne... betekend dit dat ik buiten helemaal niet kan werken?
Zolang de zon niet schijnt gaat het net.
Zag idd ook even de MSI Wind U115 003EU maar is dat nog wel een leuke prijs voor een netbook?
Die is duur door de hybride HDD/SSD. Wel 13.5 uur battery life. You get what you pay for.
Ben nu erg aan het twijfelen of de 1101HA iets voor mij is: zoek een handzaam ding voor mail, internet en wat desktopdingetjes wat ook makkelijk mee te nemen en te gebruiken is...
Als jij genoeg hebt aan een scherm van 130 nits is het een prima koop. De display van de 1005 kan met behulp van Eeectl veeel feller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quarin

Quarin

Ondertitel... wasda?

i2Paq schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 17:24:
[...]

Ik ben even kwijt wat je zoekt?

Een connector of zo'n flat-cable?
Sorry, niet helemaal duidelijk geweest. Ik bedoel dus alleen die flat cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Philflow schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 21:07:
[...]

Zolang de zon niet schijnt gaat het net.

[...]

Die is duur door de hybride HDD/SSD. Wel 13.5 uur battery life. You get what you pay for.

[...]

Als jij genoeg hebt aan een scherm van 130 nits is het een prima koop. De display van de 1005 kan met behulp van Eeectl veeel feller.
Hmmm... dus bij gewoon daglicht buiten kan niet...? Da's toch niet logisch? En de 1005... bedoel je dan de 1005HA-M? Is die accu ook een beetje te doen dan? Verder volgens mij redelijk gelijk met de 1101HA toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

hemiparo schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:07:
[...]
Hmmm... dus bij gewoon daglicht buiten kan niet...?
Als de zon schijnt wordt het gewoon lastig. 130 nits is echt niet meer van deze tijd. Kijk de reviews er maar op na, het komt bijna niet meer voor dat laptops minder dan 150 nits hebben.

Bij de 1005HA is het standaard ook niet goed maar met Eeectl kun je het flink opkrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Dan is de 1005HA misschien net zo'm goede keuze... en goedkoper en direct te leveren. Nog even voor de zekerheid om welke 1005 het gaat of maakt dat niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

De een schijnt een glossy scherm te hebben de andere niet geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Laatst online: 13:37
Wiethoofd schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 16:01:
[...]

[...]
Welke plugin is dat dan? :?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Philflow schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:45:
De een schijnt een glossy scherm te hebben de andere niet geloof ik.
Nogmaals:

1005HA-WHI014X - 1005HA-H White - N280, 6cel accu 5600mAh, webcam 1,3MP, bluetooth
1005HA-BLK016X - 1005HA-H Black - N280, 6cel accu 5600mAh, webcam 1,3MP, bluetooth

De 1005HA-M is er met mat en glossy scherm, de HA-H alleen met glossy scherm.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik doe het met: Hide Caption, Hide Menu, Autohidestatusbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Classic Compact voor een minder ruimtevullend thema.
Tiny Menu om de hoeveelheid menu-items bovenin te verminderen zodat m'n URL-balk in de menubalk past.
Uitschakelen van je statusbalk en als addon Fission om de info uit je statusbalk in je url-balk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

hemiparo schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:28:
Dan is de 1005HA misschien net zo'm goede keuze... en goedkoper en direct te leveren. Nog even voor de zekerheid om welke 1005 het gaat of maakt dat niks uit?
Ik heb de 1005HA-H, en zoals Philflow zegt en zoals ik zelf getest heb geeft het scherm met gebruik van de Eeectl zo'n bak licht dat het prima werken is.

De 1005HA-H bevalt mij super goed, heb er 2Gb in zitten en draai Office2007 naast IE en nog diverse andere zaken prima.
Natuurlijk "reageerd" hij wat trager als een programma opstart maar als je daar niet op let dan zul je er erg blij mee zijn.
Ik heb wel veel pre-installed shit eraf gegooid zoals Skype, Norton en nog wat andere zaken die eerder (pag. 33 of 34) ook al genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

@Wiethoofd

Is het een idee om de topicstart bij te werken met de zaken over de 1005HA? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door i2Paq op 26-07-2009 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
i2Paq schreef op zondag 26 juli 2009 @ 13:23:
@Wiethoofd Is het een idee om de topicstart bij te werken met de zaken over de 1005HA? ;)
Wiethoofd schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 10:42:
Tevens zal ik eens beginnen met een nieuw deel van de TS, maar dan verspreid over 2 posts en alle nieuwe modellen er ook in en nog meer reviews die er nu allemaal niet inpassen vanwege ruimtegebrek.
Ik heb nu te weinig ruimte in 1 enkele posts, als ik nu iets toe wil voegen moet ik mazzel hebben dat het niet het maximum aantal regels van een post overschrijdt. In Deel 10 komen de T91, T101, 1101HA, 1005HA en elk ander nieuw model keurig in de TS er bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 17-09 22:39

Smarron

The bend

De grote helderheid van Eeectl werkt perfect op de 1000HE. Gisteren relaxed op het balkon kunnen internetten. Dit zouden ze ook moeten hebben voor andere merken.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Smarron schreef op zondag 26 juli 2009 @ 14:01:
De grote helderheid van Eeectl werkt perfect op de 1000HE. Gisteren relaxed op het balkon kunnen internetten. Dit zouden ze ook moeten hebben voor andere merken.
Inderdaad een handig tooltje. Bij Acer hebben ze ook een tooltje alleen weet ik niet of die de helderheid kan verhogen. Verder zijn er enkele merken die standaard een hoge helderheid hebben zoals MSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
Ik heb een wat uitgebreidere review geschreven over de 1101HA

pricewatch: Asus Eee PC 1101HA Zwart

met dank aan philflow, daar ik zijn layout geleend heb van zijn review van de acer aspire one 751.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
BeaM-R schreef op zondag 26 juli 2009 @ 09:33:
[...]

Nogmaals:

IK wil wel graag bluetooth erbij dus ik zit sowieso aan het glossy scherm vast :) Denk dat ik de 1005HA-H dan toch verkies boven de 1101-HA... twijfels, twijfels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

eppo666 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 17:14:
met dank aan philflow, daar ik zijn layout geleend heb van zijn review van de acer aspire one 751.
grappig om te zien. enkele zinnen komen me ook bekend voor :)

PS. Als je hem nog wil uitbreiden zou je die overklok tabellen er in kunnen zetten, dat zou wel mooi zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 26-07-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:35
De 1101HA is bijna perfect voor wat ik zoek..
Ik mis alleen nog een snellere proc en 2 gb aan geheugen!
Iemand die weet of er binnenkort zo'n versie aan zit te komen met verder dezelfde spec's als de 1101HA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
Philflow schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:38:
[...]

grappig om te zien. enkele zinnen komen me ook bekend voor :)

PS. Als je hem nog wil uitbreiden zou je die overklok tabellen er in kunnen zetten, dat zou wel mooi zijn.
@philflow:

bedankt voor het linkje.
heb linkje in de review geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 12:20
BeaM-R schreef op zondag 26 juli 2009 @ 09:33:
[...]

Kun je bij de M-versie dan kiezen tussen mat en glossy ??? ;)
Lijkt me toch sterk. Volgens mij is de M-versie mat en de H-versie glossy...

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Maatje schreef op maandag 27 juli 2009 @ 08:41:
[...]

Kun je bij de M-versie dan kiezen tussen mat en glossy ??? ;)
Lijkt me toch sterk. Volgens mij is de M-versie mat en de H-versie glossy...
Volgens deze link zijn er toch wel degelijk 2 versies.

Maar misschien heb je wel gelijk, het is allemaal niet echt duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
J_Velsink schreef op zondag 26 juli 2009 @ 18:53:
De 1101HA is bijna perfect voor wat ik zoek..
Ik mis alleen nog een snellere proc en 2 gb aan geheugen!
Iemand die weet of er binnenkort zo'n versie aan zit te komen met verder dezelfde spec's als de 1101HA?
1 GB extra is zo duur ook niet meer... was ook aan het twijfelen voor de 1101HA, heb nu toch gekozen voor de 1005HA-H, vooral de opmerking over het verschil in schermlicht tussen de 1101 en 1005 heeft me laten kiezen voor de laatste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Velsink
hemiparo schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:24:
[...]

1 GB extra is zo duur ook niet meer... was ook aan het twijfelen voor de 1101HA, heb nu toch gekozen voor de 1005HA-H, vooral de opmerking over het verschil in schermlicht tussen de 1101 en 1005 heeft me laten kiezen voor de laatste...
Belangrijk punt waardoor ik de 1005 versie niet wil is de scherm resolutie, de 1101 heeft een max resolutie van 1366x768..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
J_Velsink schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:41:
Belangrijk punt waardoor ik de 1005 versie niet wil is de scherm resolutie, de 1101 heeft een max resolutie van 1366x768..
Dan heb je nog niet zoveel opties. Acer heeft de 751 met die resolutie op 11.6". Dell (Mini 10) en HP (Mini 110 XP) hebben 10.1" netbooks met 1366x768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
J_Velsink schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:41:
[...]
Klopt... alleen heb je daar buiten niet zo heel veel aan, dat is mijn voornaamste reden om de 1101 te laten liggen...

Mijn netbook is ondertussen verzonden dus als het goed is kan ik morgen een review geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Velsink
catchingfire schreef op maandag 27 juli 2009 @ 15:55:
[...]

Dan heb je nog niet zoveel opties. Acer heeft de 751 met die resolutie op 11.6". Dell (Mini 10) en HP (Mini 110 XP) hebben 10.1" netbooks met 1366x768.
Nee klopt, ik denk dat ik nog even moet wachten totdat er nieuwe modellen verschijnen met die resolutie..
hemiparo schreef op maandag 27 juli 2009 @ 16:02:
[...]

Klopt... alleen heb je daar buiten niet zo heel veel aan, dat is mijn voornaamste reden om de 1101 te laten liggen...

Mijn netbook is ondertussen verzonden dus als het goed is kan ik morgen een review geven!
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R

BeaM-R

Powerrrrr

Kijk eens naar de waarschuwing hieronder }:|

[ Voor 102% gewijzigd door GENETX op 28-07-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buttonfreak85
Heeft iemand eeectl al werkend gekregen met Windows 7 of moet ik gewoon nog even geduld hebben totdat dat ondersteund wordt? :z

EDIT: Ik heb het al gevonden, je moet hem runnen als administrator :+

[ Voor 22% gewijzigd door buttonfreak85 op 29-07-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-09 06:18

Ryan1981

Je ne sais pas

Ik zie net dat de roze 1005HA-PIK047 (X) bij verschillende webshops te bestellen is. Hopelijk is de blauwe er ook snel want Roze is toch net niet mijn kleur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Watermerk (W7) verwijderen van je bureaublad?

(Evaluation Copy bla bla bla...)

http://deepxw.blogspot.co...k-v03-build-20081210.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag een ASUS eee Pc 1000HE meteen ook maar 2GB ram meegebracht :).

Toen ik thuis kwam heb ik meteen het ram vervangen en heb ik een dagje zitten werken op windows xp home, en dat beviel me zeer goed. Maar al snel verlangde ik naar windows 7 omdat ik dit gewoon ben van op men desktop. Ik men externe hdd van 160 gb die op usb werkt, snel even ingesteld zodat ie bootable was en zodat ik windows 7 kon installeren. Ik was geschokkeerd door de snelheid dat windows 7 werd geinstalleerd. Overigens waren er al heel veel drivers aanwezig, ik moest enkel men touchpad en nieuwere drivers van men intel gma 950 installeren en asus zijn programma's zo dat alles werkte.

Ondertussen draai ik zelfs solidworks op deze netbook en draait perfect. Ik ben echt verrast door de power dat zo een klein dingke heeft. En als ik mij bedenk dat de netbook + ram mij maar 350 euro heeft gekost ben ik nog meer tevreden :).

(ga nu beetje verder warcraft 3 spelen vanachter in men tuin (a).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 17-09 22:39

Smarron

The bend

buttonfreak85 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 22:52:
Heeft iemand eeectl al werkend gekregen met Windows 7 of moet ik gewoon nog even geduld hebben totdat dat ondersteund wordt? :z
Met de 1000HE gaat het prima, maar ik ga er vanuit dat je een ander type hebt ?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Nieuws

Nieuwe 2.5 HDD

WD Scorpio Blue 1 TB

http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=685

De vraag is : Past deze in onze EeePC's ?!

Important: 750 GB and 1 TB models are 12.5 mm high and may not be compatible with all notebook systems. Consult system specifications for maximum allowable drive height before attempting to install.

Greetz, ow en er is een nieuwe Bios versie voor de 1000x serie.
Ook ben ik bezig met GMA Drivers voor de 950 door het omzetten van 965 naar 950
Mocht iemand zeggen ja dat wil ik ook ? Dan kan ik als het mag van de admin hier als het klaar is een link zetten met mijn aangepaste drivers.

Het zijn dus video drivers van de 965 serie die ik gemod heb om te werken op de 950 serie.
Waarom? Geen idee, vond het leuk en het lijkt net of alles beter loopt? Het menu is beter en er lijken ook meer opties te zijn.
Ik probeer ook de serie 4 chipset om te zetten naar 950 etc maar dat valt tegen, dus nog effe wachten.

Maar ik wil die 1 TB drive ! Waar is ie te koop :P Ow, en past ie wel Hmzz

... 12.5 mm high

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica