[laptop] accu duurzaamheid

Pagina: 1
Acties:
  • 6.118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-09 15:24
ik heb een vraag wat is nu het best voor me 9cells dell accu.

- opladen en net zo lang gebruiken tot die goed leeg is en dan weer opnieuw.
- opladen, en onder spanning laten staan zodat die over gaat op net spanning.

van opladen / ontladen kan je accu kwaliteit achteruit gaan.
van onder spanning laten staan kan de accu "LUI" worden.

wat is de best manier om me accu zo lang mogelijk mee te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Mij is altijd geleerd, net als met mobieltjes, opladen als hij nagenoeg helemaal leeg is, en als je hem een tijdje niet gebruikt, schijnt het beter te zijn voor de accu als deze ongeveer voor de helft gevuld is. Dat laatste weet ik dus niet zeker.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
laptop accu's mag je nooit helemaal leeg laten lopen. Je hebt dan kans dat ze niet meer opladen omdat de spanning in dan te laag is.

als je hem een tijd niet gebruikt moet je hem 40% geladen weg leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
Lithium-Ion gaat kapot door ontladen te zijn, dus die hou je best constant in het stopcontact (mijn antieke 2e hands Compaq Evo N600c draait nog altijd 3 uur op zijn li-ion batterij, en hij zit bijna altijd in het stopcontact. Maar als het nodig is haalt ie weer zijn 3 uur op zijn sloffen, keeps going and going :+ ). Als hij niet helemaal ontladen is, steek je hem toch best weer in het stopcontact, hoe minder ver ontladen hoe beter. De eerste keer kan je wel best een volledige op- ont- en oplaadbeurt inplannen (meteen je batterij kalibreren), daarna gewoon zo volgeladen als mogelijk houden.
Ook voor mobieltjes geld dit, je batterij blijft in perfecte staat als ie elke nacht aan het stopcontact mag hangen, dan blijft ie jarenlang als nieuw presteren als je eens je lader bent vergeten ofzo.

Heb je nog Ni-MH's, dan kan je nog wat last hebben van die luiheid, maar ik denk niet dat je zo'n verouderde batterijen hebt. Dan moet je regelmatig eens volledig ontladen, maar dat is niet zo kritisch als de antieke Ni-Cd'jes (die moet je echt elke keer helemaal leeg doen voor je ze oplaad).
BredeP schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:30:
Mij is altijd geleerd, net als met mobieltjes, opladen als hij nagenoeg helemaal leeg is, en als je hem een tijdje niet gebruikt, schijnt het beter te zijn voor de accu als deze ongeveer voor de helft gevuld is. Dat laatste weet ik dus niet zeker.
Op school geleerd? Das verouderde informatie (plat laten lopen was van de Ni-Cd's), gecombineerd met niet helemaal leeg laten lopen van de moderne Li-Ions, en voor een stukje de snellere zelfontlading van Ni-MH's (die lopen heel snel terug, daarom dat je voor AB'en enzo die weinig slurpen beter wegwerpbatterijen gebruikt).

[ Voor 59% gewijzigd door naftebakje op 01-05-2006 22:41 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
accu is volgens de dell site
Smart" lithium-ion batterij met 9 cellen, 80 W/h
Bullet Geschatte levensduur van een batterij: 300 ontlaad-/oplaadcycli

300 ontlaad / oplaad klinkt weining aangezien ik hem eens in de2a 3 dagen oplaad.
2a3x per week is 100 weken zou de accu na 2 a 2.5 jaar dood moeten zijn :S

meestal laad ik heb bij nog 7a8% op ..
maar ja als die bij de 3% is gaat de laptop automatisch op slaapstand.
(probeer ik echter te voorkomen)

[ Voor 5% gewijzigd door wd200 op 01-05-2006 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
wd200 schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:38:
Geschatte levensduur van een batterij: 300 ontlaad-/oplaadcycli
Dat zijn dus "volledig laten leeglopen/volledig opladen"-laadcycli. Laat je ze maar tot 50% leeglopen, en laad je ze dan weer op, dan haal je 600 cycli (ik dacht zelfs dat het wat exponentieel verhoogde, dus nog veel meer cycli, maar dat ben ik niet zeker).
Dus die laadcycli mag je (kort door de bocht) delen door de gemiddelde ontlading (dus als je hem laat leeglopen tot er 70% energie weg is (nog 30% resterend), 300/0,7=428 cycli).

En inderdaad, bij heftig gebruik gaat die batterij niet zo erg lang mee, een auto verslijt ook van rondrijden hé. Warmte doet er ook geen goed aan de levensduur, en laat laptops nu meestal lekker warm zijn...

[ Voor 16% gewijzigd door naftebakje op 01-05-2006 22:50 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:31
denk dat mijn batterij het werk na een 6maand al kapot gaat zijn, dagelijks meer dan 10h laden/ontladen/laden... ook in auto etc.

Moet heel de dagen bij klanten langs, is niet echt gemakkelijk om in te schatten

Panasonic Toughbook :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
beont schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:49:
denk dat mijn batterij het werk na een 6maand al kapot gaat zijn, dagelijks meer dan 10h laden/ontladen/laden... ook in auto etc.

Moet heel de dagen bij klanten langs, is niet echt gemakkelijk om in te schatten

Panasonic Toughbook :/
Weet je wat dat beestje kost? Dat is geen consumenten laptop, daar zit wel een batterij in die wat heftiger is uitgevoerd, en dus (véél)langer meegaat dan een consumentenbatterij, die puur op goedkoop zijn is gericht. En wees gerust, je baas zal je wel een nieuwe geven als ie versleten is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
schopje wat is nu beter ? (zie TS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 07:42
Gewoon door blijven werken op accu spanning totdat deze bijna op is (zo'n 5%)en dan in een keer vol laden.
Tussendoor steeds kleine beetjes laden en ontladen is niet echt handig, kun je om de maand gaan kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
lithium (ion) accu iig NIET leeg laten lopen. de accu uit mn oude sagem my-x5 doet het ook nog steeds perfect, en die hing iedere avond aan de oplader... zo mijn SE k750i ook. maakt niet uit hoe vol die zit, hij gaat er altijd aan...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
Tha_Lord schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:20:
Gewoon door blijven werken op accu spanning totdat deze bijna op is (zo'n 5%)en dan in een keer vol laden.
Tussendoor steeds kleine beetjes laden en ontladen is niet echt handig, kun je om de maand gaan kalibreren.
dat beetje leeg en beetje opladen, is slecht ja dat is bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Inderdaad ik blijf het ook maar zeggen, never nooit leeg laten lopen. Ik laad mijn laptop accu rond de 30-35% weer op en dan blijft hij lekker zijn werk doen (of als ik hem echt nodig heb rond de 15%). Leegladen alleen om te calibreren en dat weer alleen als het nodig is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Tha_Lord schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 23:20:
wd200 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 23:10:
schopje wat is nu beter ? (zie TS)
Nog ff herhalen, omdat het blijkbaar niet doordringt: Li-Ion ZOVEEL mogelijk AAN de lader! Beetje op en ontladen is perfect voor Li-Ion, want die wil zoveel mogelijk zo volgeladen als mogelijk zijn, constant aan de lader is het beste voor je batterij.

Tha_Lord: dat kalibreren is bij mij geen enkel probleem, kheb nu al een tijdje te lui geweest om mijn lader uit te halen, 5 keer een half uur op mijn laptoppie gewerkt, geeft netjes de juiste tijd weer. En eens in de paar maanden herkalibreren (voor 3% afwijking moet je niet kalibreren) is een klein offer om de levensduur van je batterij een aantal keer te vermenigvuldigen.

[ Voor 9% gewijzigd door naftebakje op 04-05-2006 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje een noob vraag, maar wat houdt dat kalibreren van een accu/batterij precies in, en hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Even een vraagje tussendoor (is geen eigen topic waard)

Is het slecht voor een laptop om em constant aan de netstroom te hebben liggen ?

De laptop van mij gebruik ik veel voor het downloaden en dan staat ie constant aan met de voedingskabel er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Niet online
naftebakje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 17:03:
En eens in de paar maanden herkalibreren (voor 3% afwijking moet je niet kalibreren) is een klein offer om de levensduur van je batterij een aantal keer te vermenigvuldigen.
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar je zegt toch niet dat de werktijd van de accu vooruit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Gewoon volladen, en de accu eruit als je aan het net zit.
Als je je laptop uitzet en de volgende dag verder gaat, zie je ook dat de accu aan het opladen is, oftewel kost je weer wat capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn.
Ik had een Athlon XP-M notebookje met een Lion batterij erin en die draaide ik veelal continu op de batterij.

Dan ging die ongeveer 2 uur mee.

Zodra ik overging met het continu op netstroom werken en daarna even op de batterij ging werken was een uur oppeens de max wat ik uit de batterij kon persen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ Heb ik ook een beetje..

Als hij opgeladen is terwijl mijn notebook ook aan staat dan draait hij korter op de accu, dan wanneer hij is opgeladen terwijl hij uitstaat.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
[...]

[...]

Nog ff herhalen, omdat het blijkbaar niet doordringt: Li-Ion ZOVEEL mogelijk AAN de lader! Beetje op en ontladen is perfect voor Li-Ion, want die wil zoveel mogelijk zo volgeladen als mogelijk zijn, constant aan de lader is het beste voor je batterij.

Tha_Lord: dat kalibreren is bij mij geen enkel probleem, kheb nu al een tijdje te lui geweest om mijn lader uit te halen, 5 keer een half uur op mijn laptoppie gewerkt, geeft netjes de juiste tijd weer. En eens in de paar maanden herkalibreren (voor 3% afwijking moet je niet kalibreren) is een klein offer om de levensduur van je batterij een aantal keer te vermenigvuldigen.
dankje dat zocht ik ..

en ddat kaliberen wat is dat :S :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Kalibreren is een volledige ont- en oplaadcyclus, waardoor de interne electronica weet wanneer de batterij vol en plat is, waardoor de resterende tijd juist weergegeven wordt.
Ws een optie in het bios van je laptop. Eens per 3 maanden is méér dan genoeg in de meeste gevallen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

In de handleiding van mijn laptop staat het volgende:

U kunt de levensduur van de accu als volgt verlengen:

ontkoppel de computer ten minste eenmaal per maand van de netstroom en gebruik het systeem op accu-energie tot de accu totaal leeg is.

koppel de netadapter los wanneer de accu volledig is opgeladen. Te lang laden van de accu leidt tot oververhitting en verkort de levensduur van de accu.

koppel de netadapter los als e computer langer dan acht uur buiten gebruik blijft.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spacejam schreef op maandag 01 mei 2006 @ 22:33:
laptop accu's mag je nooit helemaal leeg laten lopen. Je hebt dan kans dat ze niet meer opladen omdat de spanning in dan te laag is.
Wat een onzin, een lion accu gaat pas kapot waneer de cell spaningen onder de 3,2volt komt. Maar het is haast onmogelijk om de cell spaningen daar er onder te krijgen omdat laptop accus dan allang heeft gezegt dat die 0% is en rond de cell spaning 3,5V springen de meeste laptops accus in savemode waardoor veder ontladen onmogelijk is.
De enige manieer omdat voor elkaar te krijgen is de accu ontladen tot 0% en hem dan een paar weken lang hem niet opladen.
Nog ff herhalen, omdat het blijkbaar niet doordringt: Li-Ion ZOVEEL mogelijk AAN de lader!
Nog eens dikke onzin.
1)laptops worden in het algemeen nogal warm, en laat dat nou net iets zijn waar accu slecht tegen kunne.
2) Lion accus kunne er erg slecht tegen waneer je hem langer dan 20 uur oplaad, wat een chemische proces voortbrengt wat als gevolg heeft capciteit verlies. (Vandaar dat drupeladers nogal tenboze zijn.)

Veder kwam uit een onderzoek van elektuur dat lion accus even hard slijten waneer je hem van 70 % naar 100% oplaad dan als van 0% naar 100%. Het advies er uit volgde, laad de lion accu zo min mogelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En voor de allereerste keer kan beter ook wachten totdat die helemaal leeg is en dan helemaal opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wat ik niet begrijp is dat er in de handleiding van een laptop staat dat je de accu er uit moet halen als ie helemaal opgeladen is omdat het slecht is dat hij nog meer opgeladen wordt als ie al vol is. Echter, nu heb ik mijn accu helemaal opgeladen en nu lijkt de accu niet verder opgeladen te worden omdat de laptop automatisch detecteert dat de accu vol is. Maar dan kun je de accu er toch gewoon in laten zitten lijkt me. Vreemde zaak.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb in mijn bios een battery refresh optie die ik om de drie maand is uitvoer, vraag mij niet wat er gebeurt maar mijn notebook gaat nog steeds 2.30 - 3u mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee,
1.durppelader (slechtse uitvinding ooit), de laptop blijft de accu bijladen om te verkomen dat de accu op den duur leeg is door de inwendige ontlading. In pratijk, lion accu heeft een zeer lage inwendige ontlading waarddoor de accu op deze maniet wordt overladen.

2. Warmte, accus kunnen slecht tegen hitte. Vandaar dat het beters is om hem uit de laptop ta helen waneer die niet wordt gebruikt aangezien een laptop elktijd heet/warm is waneer die aanstaat.

Mijn ervaring met dell insperin 6400 accu, na maand gebruik is de health nog steed 101% van zijn ontworpe capciteit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Volgens mij moet ik mijn accu kalibreren, want als ik naar mijn accu meter kijk, dan loopt hij binnen een half uur van 100 naar 0%. Maar nou heb ik ingesteld dat de laptop niet zelf uitschakelt, en dan gaat hij nog lange tijd door op die 0%.
Ik weet niet hoe ik 'm zou moeten kalibreren: in mijn bios zit niet zo'n optie en ik heb nou 2x mijn accu volledig ontladen (dus de pc laten crashen door te weinig stroom) en toen volledig opgeladen (tot het groene lampje brandde) en toen weer de stekker eruit gehaald. Maar na het aanzetten vertoonde de accumeter dezelfde kuren. Wat kan ik nog meer proberen?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik laat mijn accu meestal leeg lopen tot ongeveer 10-15% en dan laat ik hem direct helemaal op, meestal als hij vol is werk ik er ongeveer nog 2 a 3 uur mee op netstroom, is dat erg schadelijk voor mijn lithium-ion accu?

of is het verstandiger om hem snachts als hij uit staat op te laden?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:39

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Het opladen maakt niet uit, maar accu's houden niet van warmte, wat ze in notebooks toch wel worden. Ik heb sterk het vermoeden dat mijn vorige accu daaraan is overleden, de capaciteit van de huidige is sinds ik 'm er gewoon uittrek als 'ie vol is nog 100% :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik zo aan mijn accu voel istie niet warm, ik heb wel een vrij nieuw notebook, sony vaio n11s, zou t daar aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Laatst online: 17-09 20:50
Hij bedoelt dat de accu niet tegen warmte kan. Ofwel de accu is zozeer niet warm, je CPU, HDD en GFX in de buurt echter wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Inspiron 9400 met 9 cell accu en gebruik deze veel als DTR. Wat is het beste om te doen? In het topic staan veel tegenstrijdige berichten, moet ik mijn accu er helemaal uithalen? Hij zit constant aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, want het netstroom zit met stroomwisselingen, die worden dor je accu opgevangen, als die in je laptop komen heb je een groter probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 18:54:
ik laat mijn accu meestal leeg lopen tot ongeveer 10-15% en dan laat ik hem direct helemaal op, meestal als hij vol is werk ik er ongeveer nog 2 a 3 uur mee op netstroom, is dat erg schadelijk voor mijn lithium-ion accu?

of is het verstandiger om hem snachts als hij uit staat op te laden?

Manufacturers rate the lithium-ion battery at an 80% depth of discharge. Repeated full (100%) discharges would lower the specified cycle count. It is therefore recommended to charge lithium-ion more often rather than letting it discharge down too low. Periodic full discharges are not needed because lithium-ion is not affected by memory.
Bron: http://www.batteryuniversity.com/partone-16.htm

Je accu dus zo ver leegtrekken is dus niet aan te raden en geldt als een 'cycle'. Een accu heeft maar een beperkt aantal 'cycles' dat hij helemaal leeggetrokken en weer volgeladen kan worden.

Mijn li-ion accu heb ik nooit in de laptop thuis, ik drain hem tot 40% en berg hem dan op (dan blijft de accu in de beste conditie). Li-ion slijt sneller als hij continu op een 100% lading zit. Zie hier:
Limit the time at which the battery stays at 4.20/cell. Prolonged high voltage promotes corrosion, especially at elevated temperatures. (Spinel is less sensitive to high voltage than cobalt-based systems).

3.92V/cell is the best upper voltage threshold for cobalt-based lithium-ion. Charging batteries to this voltage level has been shown to double cycle life. Lithium-ion systems for defense applications make use of the lower voltage threshold. The negative is reduced capacity.
Bron: http://www.batteryuniversity.com/partone-12.htm

Als ik hem ga gebruiken, laad ik hem volledig op en gebruik hem tot ongeveer 30~40% (en dan ben ik al zo'n 3 uur verder, een zuinige laptop is fijn :) ). Dit dus om te voorkomen dat het als een hele 'cycle' geldt en je accu dus veel sneller slijt.

Zie voor alles wat je wilt weten over verschillende soorten batterijen en hoe je ze moet behandelen www.batteryuniversity.com :)

Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:09:
nee, want het netstroom zit met stroomwisselingen, die worden dor je accu opgevangen, als die in je laptop komen heb je een groter probleem
Dit lijkt me overigens niet echt zo? Als dat echt zo extreem zou zijn, dan zou al je apparatuur daar wel last van hebben. Laptops hebben gewoon een adapter met zekering erin, die door zal branden als er een te hoog voltage op komt.

Het is echt niet zo in Nederland dat je overal een UPS voor moeten hangen om je apparatuur wat te sparen lijkt me :)

[ Voor 12% gewijzigd door BoyGenius op 21-11-2006 22:25 ]

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
Verwijderd schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 22:09:
Met alle respect hoor, op andere vlakken ben je misschien een genie, maar dit is echt wel zever.
"Stroomwisselingen" bestaan niet als dusdanig, ik denk dat je spanningswisselingen (pieken en dalen, en hoogfrequentere storing) bedoelt. Deze worden ongeveer volledig door de netadapter weggewerkt (in- en uitgangsfilter), de weinige storingen die nog door de aansluitkabel kunnen worden opgepikt worden door een ingangsfiltertje in de laptop zelf weggewekt. Daar heeft je batterij niets mee te maken.

Ik heb me laten vertellen dat je Li-Ion het best zo opgeladen mogelijk houd, en daar heb ik geen enkel probleem mee, mijn oude 2e hands laptop gaat nog altijd 3 uur mee op een batterijlading (dat haalt ie nieuw ook, lees ik in reviews), en hangt bijna altijd aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoelde spanning idd, en dat andere had ik ergens gelezen dus... vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Laatst online: 11-09 11:47
Nou hoor ik hier telkens 2 tegenstrijdige berichten:

1. Laptop / telefoon continu aan de lader hangen, dan gaat de accu het langste mee.

2. Als de accu nog 40% vol is, eruit halen en gewoon op netstroom draaien, want dan gaat de accu het langste mee.

Wat is nou het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

punt 2 denk ik dan toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-06 16:35
"je moet niet denken, het leger denkt voor jou"

ofte ik weet het ook niet. heeft iemand al navraag gedaan bij fabrikanten van li-ion batterijen of ergens een onomstotelijk bewijs? want zolang iedereen hier z'n eigen meningen blijft spuien gaan we er ook geen deftig antwoord op krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een paar post hierboven staat,dat klopt!.Die accu's houden niet van warmte,dus al helemaal niet,om continu aan het stroom te hangen,en in een warme laptop te zitten.

Ik gebruik de accu erg weinig,ik de accu met 30% runtime over nweg gelegt,dat blijkt ook het beste te zijn voor de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:04
De accu in mijn asus a6va heeft na 1 jaar en 3 maanden een slijtage van 13% (was standaard al 4%) Dus dat is echt niet slecht. Ik heb juist het idee dat je Li-ion accu's lekker moet blijven gebruiken en ze niet maanden opgeladen of leeg moet laten staan. Ik heb hem nu ongeveer 5 a 6x gecalibreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 17:06
Mijn laptop (XXODD 570 TU) is nu ook dik een jaar oud en heeft een slijtage van 7% (had ook slijtage van 4% uit de doos) en ik heb hem eigelijk altijd aan de stroom hangen als ik hem gebruik.
Pagina: 1