Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
Dit is de mijne:
http://eu.wowarmory.com/c...xml?r=Trollbane&n=Druidax
Ik ben vanaf level 1 boomkin geweest aangezien 2 balance druids gemakkelijker zijn te boxen dan feral druids en ik vind het persoonlijk erg leuk om te spelen vanwege de verschillende mogelijkheden die je hebt. Battle ressen, healers innervaten en offhealen indien nodig. Nu heb ik echter het idee dat er steeds meer classes zijn die me facerollend in dps voorbij komen terwijl ik toch echt me best moet doen. Nu krijg je dan als commentaar maar ja jij bent hybrid dus er word niet van je verwacht dat je top dps doet. Dit vind ik zelf een beetje onzin, ik krijg een spot als dps dus dan wil ik er echt alles uit halen. Ik ben nu dus een beetje aan het spelen met mijn gear en talent build, ik heb o.a Idol of the Shooting Star en Signet of the Malevolent in mijn bank liggen.
Dus nu mijn vragen aan alle andere balance druids: (als ze er nog zijn
-Welke talent build gebruiken jullie om nax25 en ulduar 10/25 te raiden?
-Welke eclipse rotaties en idol gebruiken jullie daar?
-Welke glyphs gebruiken jullie?
Hopelijk weet ik met wat tips en suggesties mijn dps wat verder op te krikken en sterven boomkins niet uit. Van vele boomkins die ik ken zijn er al te veel gererolled naar iets anders. Zover wil ik het gelukkig niet laten komen!
http://wotlabs.net/eu/player/GJP
sorry niet goed opgelet.Dricus schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:37:
[...]
"deze spec"? Als dat een verwijzing is naar mijn spec dan zit je mis. Ik heb niet in Conflag gespecced (dat zou 0/40/31 zijn).
Trouwens, wordt de (vermeende?) OP'ness van Conflag vandaag ook gefixed?
how wordt die OPness generfd dan? heb je daar een bron van? of doel je op de hotfix van afgelopen donderdag?
This is the Way.
Anoniem: 236827
Een paar pagina's zijn net wat Boomkin rotaties besproken. Ik zou zeggen, blader wat terug en kijk of je er wat uit kunt halenGJP80 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:46:
Boomkin verhaal
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Zie Bokkie in "Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel...". Aha, die is afgelopen donderdag dus al geweest, nevermind then.NoTimeRemains schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:50:
[...]
sorry niet goed opgelet.
how wordt die OPness generfd dan? heb je daar een bron van? of doel je op de hotfix van afgelopen donderdag?
[ Voor 8% gewijzigd door Dricus op 22-04-2009 10:56 ]
Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...
omg, nuken****
Meh zin klopt sowieso van geen kant, zie ik net half naar leraar luisteren terwijl je forum post typed werkt niet

[ Voor 26% gewijzigd door DefLite op 22-04-2009 11:02 ]
Als je de dailies consequent doet dan zit daar ook vaak leuke begin gear naarmate je rep krijgt. In combinatie met wat crafted gear kun je dan zo de andere hc's in.-BB- schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:07:
[...]
Dat bedoelde ik met "ik hield het niet vol met mijn harige kont"Wij zitten maar net op herioc VH qua gear. De rest is heel erg pittig of haast nog niet te doen omdat we gewoon nog te weinig normals volledig hebben gedaan voor betere gear.
Als je daarnaast de nogal slechte aanwezigheid van levels daarbij neemt dan is het niet zo gek dat ik na de 7e/8e keer wegrennen het niet meer hield. En de healer ook behoorlijk drained was btw
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Hoe gaat het met zijn mana regen in 10 en 25 mans instances? Is dat vol te houden of ga je rap oom?NMe schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:54:
Wij hebben best een goeie boomkin. Hij is meestal onze op 1 na hoogste caster en zo te zien gebruikt hij Wrath tot Eclipse proct en daarna Starfire. Glyphs, idol en spec kun je op armory wel zien.
http://wotlabs.net/eu/player/GJP
Duidelijk iets waar we nog aan moeten werken.
blup
Probleem met dailies is het consequent deelNitai schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:01:
Als je de dailies consequent doet dan zit daar ook vaak leuke begin gear naarmate je rep krijgt. In combinatie met wat crafted gear kun je dan zo de andere hc's in.
Ben ondertussen wel bezig zoveel mogelijk BiS crafted gear te verkrijgen zodat ik in ieder geval goed voorbereid instances in ga, normals of heriocs.
Zo heb ik afgelopen weekend de Trollwoven Girdle en Trollwoven Spaulders in mijn bezit gekregen en dat hielp al een heel eind
Ik kom er wel, duurt alleen langer dan de gemiddelde speler hier
When all else fails, resurrect and start over
Goede tip. Ik zal die plug-in vanavond downloaden. Kan ook nu nog gebruikt worden, ik heb zojuist mijn huidige tree van de Armory kunnen downloaden. Althans ik hoop toch dat die templates hetzelfde zijn. Guild Wars kon dat ook, dus mag dat in WoW ook geen probleem zijn.-BB- schreef op woensdag 22 april 2009 @ 06:44:
[...]
Talented
Met deze addon kun je eerst templates maken en deze naderhand toepassen. Als je dan een reset krijgt waarbij de boom niet veranderd, dan kun je deze gewoon meteen weer toepassen
Heb je nu niets meer aan omdat het ondertussen woensdagochtend is, maar voor de volgende keer dan maar.
Proof is the idol before whom the pure mathematician tortures himself. (Sir Arthur Eddington)
Geen idee, nooit geprobeerd of je een template kan importeren. Ik vond het eigenlijk ook pas nuttig worden toen dual specs erin kwamen. Dan kon ik rustig allebei doen voordat ik ze er echt in ging zetten. Voor die tijd deed ik het gewoon op Wowhead o.i.d.LazySod schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:19:
Goede tip. Ik zal die plug-in vanavond downloaden. Kan ook nu nog gebruikt worden, ik heb zojuist mijn huidige tree van de Armory kunnen downloaden. Althans ik hoop toch dat die templates hetzelfde zijn. Guild Wars kon dat ook, dus mag dat in WoW ook geen probleem zijn.
Maar dat werd me een beetje te gortig met de algehele refund
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Ja, maar dan moet je nog steeds nadenken over wat je wil gaan speccen na een talent point refund zoals vandaag weer gebeurt.Bokkie schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:26:
Je weet dat je sinds 3.1 in je interface opties kan selecteren dat je eerst je hele talents wil indelen voordat je ze 'zet' zeg maar he.
In 25-mans heeft 'ie niet echt problemen voor zover ik zie. Mana regen in onze raids is best aardig, genoeg mensen met replenishment en vaak een dubbele mana tide.GJP80 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:06:
[...]
Hoe gaat het met zijn mana regen in 10 en 25 mans instances? Is dat vol te houden of ga je rap oom?
[ Voor 34% gewijzigd door NMe op 22-04-2009 11:30 ]
Ik vind het erg fijn om alle trees naast elkaar te zien, veel prettiger voor het overzicht. In het standaard scherm kun je niet eens een enkele tree in zijn geheel zien zonder te hoeven scrollen.
Leuke spec heeft ie ookNMe schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:54:
Wij hebben best een goeie boomkin. Hij is meestal onze op 1 na hoogste caster en zo te zien gebruikt hij Wrath tot Eclipse proct en daarna Starfire. Glyphs, idol en spec kun je op armory wel zien.

Wij tankten alles in de arena in 1 groep in het midden. De champion moesten als eerste neer en de rest gewoon aoe'en. We waren eerst verspreid en dat werkte net goed. Toen wij stacked up gingen staan ging het ineens stukken beter. Misschien een tip.eendje schreef op woensdag 22 april 2009 @ 11:08:
Doing good in Ulduar. Freya neer, en een hoop tries gehad op Thorim. Freya was eigenlijk best makkelijk als je de adds onder controle hebt, alleen is Thorim nog lastig. De arena groep word snel overlopen door adds (en selectief iets tanken is er helemaal niet bij) en de gauntlet groep kreeg ook slaag.
Duidelijk iets waar we nog aan moeten werken.
No guts, no glory!
Trash is op 10 man toch ook super easy? Vind die trash voor de stairs van Kolo lastiger dan die van Auriaya.Teunis schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:44:
Gisteren 4 Bosses down in Ulduar 10
(Assembly of Iron,Kologarn,Auriaya,Ignis the Furnace Master)
Of onze gear is maakt een hoop goed (25 man) of de Bosses na x002 zijn makkelijker
7 Bosses in 10, 2 in 25, beetje langzaam zeker x002 heeft aardig wat problemen veroorzaakt met zeer strake engrage timer. Maar tja er 2 weken compleet door heen walsen zoals naxx is ook niet alles.
Wel jammer dat sommig trash moeilijker is dan boss zelf (Auriaya)
Bnet pindle#2913
Handiger reply ook zonder verdere input

Anoniem: 236827
Haha inderdaad.. blijft mooi, mensen met 71 punten in 1 tree zien
@ NMe,
Zelf ik kan nog een beter een betere build maken.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 236827 op 22-04-2009 12:05 ]
Gisteravond was het tijd om Gaybot neer te leggen. We misten een paar goede dps, maar de groep synergie was een stuk beter dan de vorige keer. All-in-all zou hij dus neer moeten gaan. Het was geen feestje, de controle die we zondag het tweede deel van de raid hadden was volledig weg. Tijdens de heart phases deden we aanzienlijk minder damage, er kwamen wel minder/ geen scrapbots door. Na een poging of 6 hadden we eindelijk een goede try waar iedereen netjes in leven bleef... tot ongeveer 7%, toen iedereen als een kip zonder kop begon rond te rennen. De try erna lag hij eindelijk, en dat gaf voldoening! Op naar Razorscale.
Deze hadden we nog niet aangeraakt in 25mans, al wel dood op 10mans. Triggerhappy dps zorgde voor veel chaos de eerste paar trys, ook leek blauw vuur mensen aan te trekken. Op de 5de try kregen we hem op 23%. Er waren al een aantal dpsers vrij snel dood en ook was er nog maar 1 tank in leven (heel even). Dit gevecht lijkt een stuk simpeler dan XT-002, we missen alleen nog een stukje mechanics of het gevecht was bugged, het volgende gebeurde namelijk:
Na de eerste landing spawnen er een hele tijd geen adds, hierdoor verlies je behoorlijk veel tijd met simpelweg wachten tot hij weer naar beneden komt, tegen de tijd dat hij voor de tweede keer landde werden we overspoeld door adds. Missen we iets? Is dit een bug? Of is het gevecht zo ontworpen (dit kan ik me amper voorstellen)?
Anyway, de focus was weg, mensen waren moe, donderdag gaat hij neer! Het is leuk om weer echte uitdagingen aan te gaan. Je kunt duidelijk merken dat sommige mensen lui zijn geworden en in slaap zijn gesust door Naxx, tijd om wakker geschud te worden en progress te maken!
Naja, ik hoef hoop ik niet uit te leggen dat blond al je talentpoints in 1 tree gooien nou niet echt de slimste zet is.
Verder is 58/0/13 algemeen geaccepteerd de hoogste Moonkin-DPS-spec, maar daar mag je guildie lekker Elitistjerks voor napluizen.
Edit: bleh te traag internet op het werk. Werd afgebroken dus zag alles 0 talentpoints
[ Voor 61% gewijzigd door UdiBenLudi op 22-04-2009 12:15 ]
Hem kennende heeft 'ie het niet blind gedaan en hij respect regelmatig om te kijken wat voor zijn gear beter werkt. Zoals je zelf ook wel zal weten is er niet altijd een perfecte spec en is die vaak gear-afhankelijk. Met zijn gear werkt deze spec blijkbaar beter voor 'em.SMulTiE schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:08:
[...]
Naja, ik hoef hoop ik niet uit te leggen dat blond al je talentpoints in 1 tree gooien nou niet echt de slimste zet is.
Hangt er maar net vanaf wat je wil doen. Single target kun je best eens gelijk hebben maar deze spec heeft misschien wel iets te maken met het feit dat hij wat meer AoE damage wil doen en de adds op XT-002 gisteren op afstand wilde kunnen houden.Verder is 58/0/13 algemeen geaccepteerd de hoogste Moonkin-DPS-spec, maar daar mag je guildie lekker Elitistjerks voor napluizen.
Wat ik kan zien aan 58/0/13 is dat het voornamelijk gericht is op damage en stats increase. Zijn spec doet iets meer aan mana preservance en AoE damage. 't Is maar net wat je wil/nodig hebt.
Goed, klinkt redelijk plausibel, maar neem dan een "AoE-build" en een "boss-build". Ik neem niet aan dat hij ook tijdens de raid respecced (en hij heeft geen dual-build)...NMe schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:15:
[...]
Hem kennende heeft 'ie het niet blind gedaan en hij respect regelmatig om te kijken wat voor zijn gear beter werkt. Zoals je zelf ook wel zal weten is er niet altijd een perfecte spec en is die vaak gear-afhankelijk. Met zijn gear werkt deze spec blijkbaar beter voor 'em.
[...]
Hangt er maar net vanaf wat je wil doen. Single target kun je best eens gelijk hebben maar deze spec heeft misschien wel iets te maken met het feit dat hij wat meer AoE damage wil doen en de adds op XT-002 gisteren op afstand wilde kunnen houden.
Wat ik kan zien aan 58/0/13 is dat het voornamelijk gericht is op damage en stats increase. Zijn spec doet iets meer aan mana preservance en AoE damage. 't Is maar net wat je wil/nodig hebt.
Is maar een voorbeeldje natuurlijk, maar helemaal blond is het zeker niet.
Ik heb met mijn hunter ook eerst alles in BM gestopt totdat ik daar alles had wat ik wilde hebben. Daarna ben ik pas voor extra's gaan kijken in de MM tree. Is puur mijn voorkeur, niet omdat ik volgens de "geleerden" de hoogste damage o.i.d. wil halen.
[ Voor 0% gewijzigd door -BB- op 22-04-2009 12:38 . Reden: volgends? ]
Hij wist van tevoren dat we XT-002 gingen doen en we waarschijnlijk niet ver gingen komen. Toen we de boss neer kregen heeft 'ie inderdaad niet gerespect maar voor een kennismakingstry op The Assembly of Iron 5 minuten voor raid end hoeft dat wat mij betreft ook niet.SMulTiE schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:22:
[...]
Goed, klinkt redelijk plausibel, maar neem dan een "AoE-build" en een "boss-build". Ik neem niet aan dat hij ook tijdens de raid respecced (en hij heeft geen dual-build)...
En toch is Dual-spec handig ^^NMe schreef op woensdag 22 april 2009 @ 12:45:
[...]
Hij wist van tevoren dat we XT-002 gingen doen en we waarschijnlijk niet ver gingen komen. Toen we de boss neer kregen heeft 'ie inderdaad niet gerespect maar voor een kennismakingstry op The Assembly of Iron 5 minuten voor raid end hoeft dat wat mij betreft ook niet.
XT-002 blijft een hectisch gevecht op het eind. Maar toch zonder al te veel problemen (pech met lightbombs en earthquakes tegelijk) toch vrij snel down.
Ik moet zeggen dat deze patch erg fijn is voor een warlock
41/30/0 ?
je ne sais cacques
Ik gok dual spec
ene spec: 0/41/30 en de andere een affliction spec
"Don't let your dreams be memes"
Anoniem: 270238
Deze week moet dus anders en we beginnen daar vanavond mee. Het is nu echt rotte appels vervangen en tactics aanpassen zodat de groep hem kan uitvoeren. Oh en ik ben 3 weken geleden gererolled naar hunter omdat het qua raidleaden slecht te doen was vanuit de positie als rogue. Mis het spelen op een rogue wel enorm, want het blijft mijn favoriete class ingame, maar uit progressoogpunt is dit waarschijnlijk een betere keuze.
Zelfde als altijd:Maduth schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:24:
Weet iemand een plek waar ik de complete patch alvast lost kan downloaden, moet me PC opnieuw installeren. Dat zet ik hem zo alvast ff aan
http://www.wowwiki.com/Patch_mirrors
Anoniem: 23522
Wat een vreemd iets... ik zie niet in waarom raidleaden slecht gaat als rogue t.o.v. een andere class. Kun je dat uitleggen?Anoniem: 270238 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:29:
Oh en ik ben 3 weken geleden gererolled naar hunter omdat het qua raidleaden slecht te doen was vanuit de positie als rogue.
Minder overzicht in het algemeen omdat je korter op je tegenstander staat als rogue.Anoniem: 23522 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:36:
[...]
Wat een vreemd iets... ik zie niet in waarom raidleaden slecht gaat als rogue t.o.v. een andere class. Kun je dat uitleggen?
Ik heb als tank eigenlijk nooit problemen met raid leaden.UdiBenLudi schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:39:
[...]
Minder overzicht in het algemeen omdat je korter op je tegenstander staat als rogue.
minder overzicht neem ik aanAnoniem: 23522 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:36:
[...]
Wat een vreemd iets... ik zie niet in waarom raidleaden slecht gaat als rogue t.o.v. een andere class. Kun je dat uitleggen?
spuit 11
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Kost ook een deel van je aandacht. Onze RL is ook een restodruid, en z'n healingoutput is alleen daarom al gewoon lager.UdiBenLudi schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:39:
Minder overzicht in het algemeen omdat je korter op je tegenstander staat als rogue.
Spataderen, yuck.ImdaMned schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:50:
Alleen de enkels bekijken van een boss is ook niet alles : )
[ Voor 23% gewijzigd door Hydra op 22-04-2009 13:50 ]
https://niels.nu
Anoniem: 23522
Ik neem aan dat dit puur voor progressie fights is... farms weet iedereen wel wat ze moeten doen. Overigens hoeft in mijn optiek een raidleader niet alles zelf uit te zoeken. Healers kunnen na een wipe aangeven wat er mis ging, tanks en dps idem (eventueel via class of role leaders). Lijkt me handiger dan 1 iemand die maar het overzicht op alles moet houden (en daarmee, zeker als je alles goed moet overzien, zijn eigen taken wat minder aandacht kan geven). Een raidleader moet daarna zeggen "dit proberen we nu zus en zo". Maar goed, misschien strookt mijn visie op wat een raidleader moet doen niet met die van andere mensen, maar vandaar dat ik mijn vraag stelde.thewizard2006 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:45:
[...]
minder overzicht neem ik aan
spuit 11
Overzicht? daar heb je raidframes en andere zaken voor
RL overleggen sowieso met de tank, healer en DPS groups. De RL is niet een know-it-all. Raidleaders die denken alles zelf te weten falen ook hard IMHO. Wij hebben na wipes gewoon ff een overleg sessie in onze healer channel, en informatie wordt aan de rest van de raid doorgegeven door de RL. Als iedereen z'n zegje gaat doen wordt het een chaos.Anoniem: 23522 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:50:
Ik neem aan dat dit puur voor progressie fights is... farms weet iedereen wel wat ze moeten doen. Overigens hoeft in mijn optiek een raidleader niet alles zelf uit te zoeken. Healers kunnen na een wipe aangeven wat er mis ging, tanks en dps idem (eventueel via class of role leaders). Lijkt me handiger dan 1 iemand die maar het overzicht op alles moet houden (en daarmee, zeker als je alles goed moet overzien, zijn eigen taken wat minder aandacht kan geven). Een raidleader moet daarna zeggen "dit proberen we nu zus en zo". Maar goed, misschien strookt mijn visie op wat een raidleader moet doen niet met die van andere mensen, maar vandaar dat ik mijn vraag stelde.
Dank uNMe schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:31:
[...]
Zelfde als altijd:
http://www.wowwiki.com/Patch_mirrors
Hetzelfde bij ons. Degene die healing assignments doet is ook een officer dus die communicatie doen we gewoon in officer chat. DPS met speciale taken kunnen wat er fout gaat in whispers aan me doorgeven en mijn medetanks gebruiken ons tanking channel. Uiteindelijk overleg ik met een collega-officer die wat meer ervaring heeft met het bedenken van tactics dan ik en daar baseren we dan de tactics op. Het verdere raidleaden is meestal niet meer dan het opsommen van de raidwarnings op Vent en af en toe om een battle rez vragen. En achteraf aanwijzen wat goed/fout ging natuurlijk.Hydra schreef op woensdag 22 april 2009 @ 13:52:
[...]
RL overleggen sowieso met de tank, healer en DPS groups. De RL is niet een know-it-all. Raidleaders die denken alles zelf te weten falen ook hard IMHO. Wij hebben na wipes gewoon ff een overleg sessie in onze healer channel, en informatie wordt aan de rest van de raid doorgegeven door de RL. Als iedereen z'n zegje gaat doen wordt het een chaos.
Voordeel is ook dat je sneller iets mis ziet gaan en kan ingrijpen.!
Toen ik mt was en raidleider ging het een stuk lastiger en langzamer, ook als healer vond ik het niet geweldig om te leiden.
Anoniem: 270238
Gelukkig heb ik genoeg mensen er verder nog omheen die met goede tips/ideeen komen zodat we uiteindelijk wel een solide tactic hebben.
Ik ben het dan ook helemaal eens met de stelling dat een raid niet om een raidleader draait, maar om de prestatie van 25 mensen die als een groep functioneren.
Had alleen afgelopen week 1 dieptepunt en dat was toen ik de mages vroeg iets te sheepen. En ze vervolgens niet wisten hoe
...
Anoniem: 63072
zeggen ze ok gewoon hoogste DKP krijgt de scrap... Dus op deze manier gaat het 30x4 duren voordat iemand um heeft.. Er zijn 4 dedicated healers in onze guild (die dus echt altijd healen).
Gevolg: Onze holy priest heeft evenveel dkp als onze holy palla. Zeg RL ok rollen.. Dus de palla wint roll. Echter heeft de holy priest al 1,5 maand voordat 3.1 uit kwam gezegd dat ie al zijn DKP wilt uitgeven alleen voor die 30 scraps. Officers niets mee gedaan.. MAaargoed hij leaved de raid dus.. Naja grote onvrede in Gchat.
Hoe doen jullie die verdeling?
je ne sais cacques
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
We hebben gekeken wie er sinds WotLK overall de meeste DKP verdiend heeft (direct evenredig aan het aantal uren geraid dus) en diegene krijgt de eerste 30 shards. Hij betaalt 25 DKP voor de eerste (gelijk aan ongeveer 6 uur raiden) en 25 DKP voor de laatste, dus 50 DKP in totaal. Als hij zijn shards bij elkaar heeft gaat de volgende shards (en de 29 shards die daarop volgen) naar degene die dan de meeste DKP heeft. We geven dus de volledige mace weg, niet iedere shard op zich.Schaapmed schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:16:
Nee, het is gewoon stom dat die officers er niet over nagedacht hebben. Natuurlijk krijg je scheve gezichten op deze manier, zeker als je moet gaan rollen. Da's gewoon zuur.
[ Voor 21% gewijzigd door NMe op 22-04-2009 15:22 ]
Er staat inderdaad een heel raidteam achter de raidleader, de voornaamste taak is toch wel spirit hoog houden, tempo aangeven en ‘verbeterpunten’ communiceren naar de raid.
Voor sommige gevechten gebruiken we verschillende mensen om op trilo waarschuwingen/ instructies te geven. Werkt prima!
Heb door dit topic gelijk weer zin om te raiden! Vanavond misschien toch maar eens kijken of ik mee kan naar de 10mans Ulduar run!
Degene die het meeste DKP over heeft voor de eerste shard krijgt in principe voorrang op alle komende shards net zolang tot hij de mace heeft. Voor elke shard betaalt hij vervolgens 5 dkp (1/3 van ons minimum bid op een item – dus daarna nog 145 dkp in totaal voor hij zijn mace compleet heeft).
[ Voor 16% gewijzigd door hulkie op 22-04-2009 15:27 . Reden: legendary ]
Bij ons werden alle actieve healers genoteerd en mochten we in het begin van de 1e ulduar raid meteen rollen.
Ik werd zelf 4e dus die zie ik voorlopig niet
Als namelijk nr 1 er niet is gaan de shards naar nr 2
Vooral dat eerste en laatste is erg belangrijk inderdaad. Het tempo aangeven op trash laat ik liever over aan whoever die avond de main tank is, op bosses bepaal ik het wel. Ik merk ook dat het me steeds makkelijker afgaat om inderdaad mensen te motiveren. Als mensen eenmaal inzien dat het inderdaad tóch wel allemaal haalbaar is gaat het ineens zoveel lekkerder.hulkie schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:21:
Er staat inderdaad een heel raidteam achter de raidleader, de voornaamste taak is toch wel spirit hoog houden, tempo aangeven en ‘verbeterpunten’ communiceren naar de raid.
Ik speel sinds kort WotLK, eigenlijk sinds 2 maanden voordat de expansion uitkwam. Ik vind mezelf een casual, al vindt me vriendin dat ik verslaafd ben
Mijn main is een resto druid, en als dual spec feral dps. In beide rollen ben ik altijd nummer 1 op de meters, als dps doe ik rond de 4k. Nou vraag ik me af of dat dat komt omdat ik me guildies outgear, of kitty OP is(wat ik eigenlijk absoluut niet geloof) of dat ze niet alles uit hun spec halen, of een combinatie van
Aangezien ik de enige resto druid ben in de guild, vraag ik me af of er dingen zijn die ik kan verbeteren. Zo twijfel ik bijvoorbeeld aan mijn 18/0/53 build, aangezien ik die bijna nergens tegenkom. Ik raid meestal met een Boomkin en resto Shaman, waardoor ik een GCD van 1 seconde heb met de huidige specc, vandaar dat ik ervoor gekozen heb. Ik hoop dan ook dat er hier mede resto druids rond hangen die mijn spec kunnen bekijken en eventueel van commentaar willen voorzien. Let hierbij alsjeblieft niet op mijn resto glyphs, want ik moet de lifebloom en innervate glyph nog vervangen door de wild growth en nourish glyph.
Sinds de patch is mijn healing style veranderd. In plaats van LB rollen op meerdere personen rol ik het nu alleen op de MT(en OT wanneer nodig). Voor de rest gebruik ik een enkele lifebloom indien er weinig raiddamage plaatsvind aangezien dit het minste mana kost. Voor de rest WG zodra die off cd is, en RJ waar nodig(altijd op MT though icm RG ticks, zodat ik kan switmenden en mijn nourish gebuffed is). Ik ben eigenlijk nooit MT healer, meer een MT buffer, vandaar dat ik ook geen punten in Living Seed heb, want ik ben een raid healer en gebruik vooral hots.
Ik hoop dat er mensen zijn die me wat advies kunnen geven
Zal hier zeker vaker komen in de toekomst
Wat ik bedoel is dat nu mensen denken dat het gevecht zoals Vael is, terwijl dat totaal niet het geval is. De "respawn" mechanics lijken op die van Nefarian (daar moest je weet ik hoeveel uur wachten tussen tries, hier heb je 1 uur totaal dus het is alsnog anders).Little_captain schreef op woensdag 22 april 2009 @ 10:41:toon volledige bericht
@schaapmed
Behalve het standaard, iedereen flasken/foodbuff. Zorg dat heroism word gebruikt tijdens een heartphase voor max dps, alle ranged op adds en melee laten doornuken.
[...]
Het "vage" gerucht is wel confirmed door een GM >.<
[...]
[...]
Bron
Ook zie je zo vaak "omg blue said something about next patch, maybe it will come this week??"-achtige posts op MMO staan, terwijl als je vaak de daadwerkelijke blue post leest je daar 0,0 van kan opmaken of de patch daadwerkelijk deze week komt. Vervolgens zie je elke tard daarna van de daken schreeuwen "OMG patch deze week jongens, stond op MMO!" en vervolgens gaan ze whinen als ie dan toch niet komt. Conclusie: die dude die het nieuws op MMO zet moet eens gaan werken aan z'n journalistieke skills.
Ben 't met Laylah eens dat RLen minder handig is vanuit een melee positie, omdat die in de meeste gevallen niks zien (behalve de boss en de MT met mazzel). Ja je kunt camera draaien etc, ik vind RLen vanuit een ranged dps of healer PoV toch echt een heel stuk makkelijker en efficienter.
Bnet pindle#2913
http://www.wowwiki.com/Patch_1.6.1Thijs schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:33:
[...]
Wat ik bedoel is dat nu mensen denken dat het gevecht zoals Vael is, terwijl dat totaal niet het geval is. De "respawn" mechanics lijken op die van Nefarian (daar moest je weet ik hoeveel uur wachten tussen tries, hier heb je 1 uur totaal dus het is alsnog anders).
Ook zie je zo vaak "omg blue said something about next patch, maybe it will come this week??"-achtige posts op MMO staan, terwijl als je vaak de daadwerkelijke blue post leest je daar 0,0 van kan opmaken of de patch daadwerkelijk deze week komt. Vervolgens zie je elke tard daarna van de daken schreeuwen "OMG patch deze week jongens, stond op MMO!" en vervolgens gaan ze whinen als ie dan toch niet komt. Conclusie: die dude die het nieuws op MMO zet moet eens gaan werken aan z'n journalistieke skills.
lolwut?The timer for Vaelastrasz the Corrupt is now more persistent. You can no longer reset the one-hour time limit for beating him by leaving the instance. Also, Vaelastrasz the Corrupt will not respawn for 12 hours if he has not been beaten when the timer expires.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Ja idd das best stom.... Maja die holy priest is zeg maar al sinds vanilla in de guild en altijd healing geweest. Die palla natuurlijk niet omdat er in vanilla geen palla waren bij horde. Maar heeft in TBC getanked en WotLK ook tijdje retri geweest en is pas sinds paar weken holy. Dan lijkt het mij dat ze gewoon lekker moeten bekijken wie het meeste commitment heeft met de guild.... Maja ik ben ookal bijna zover dat ik ga stoppen weer met wow want ik vind die zon toch lekkerNMe schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:21:
[...]
[...]
Nee, het is gewoon stom dat die officers er niet over nagedacht hebben. Natuurlijk krijg je scheve gezichten op deze manier, zeker als je moet gaan rollen. Da's gewoon zuur.
je ne sais cacques
Ehm nee, het lijkt meer op Vael dan Nefarian, als je whiped op Algalon kan je nog steeds meteen erna nog een keer proberen, na 1 uur teleport hij gewoon weg net als Vael toentertijd.Thijs schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:33:
[...]
Wat ik bedoel is dat nu mensen denken dat het gevecht zoals Vael is, terwijl dat totaal niet het geval is. De "respawn" mechanics lijken op die van Nefarian (daar moest je weet ik hoeveel uur wachten tussen tries, hier heb je 1 uur totaal dus het is alsnog anders).
Waar nog eens bijkwam, dat Nefarian verdween voor een bepaalde tijd was een bug en nooit intended.
Verdeelt onder de officers ofcSchaapmed schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:16:
gister n og drama over ons eerste legendary scrap.. Was niet door de officers van te voren bepaald hoe dit zou worden verdeeld.
zeggen ze ok gewoon hoogste DKP krijgt de scrap... Dus op deze manier gaat het 30x4 duren voordat iemand um heeft.. Er zijn 4 dedicated healers in onze guild (die dus echt altijd healen).
Gevolg: Onze holy priest heeft evenveel dkp als onze holy palla. Zeg RL ok rollen.. Dus de palla wint roll. Echter heeft de holy priest al 1,5 maand voordat 3.1 uit kwam gezegd dat ie al zijn DKP wilt uitgeven alleen voor die 30 scraps. Officers niets mee gedaan.. MAaargoed hij leaved de raid dus.. Naja grote onvrede in Gchat.

Nah , wij hebben puur gekeken naar de inzet en attandance van onze healers , daar hebben we 3 uit gekozen (niet toevallig zitten die ook sinds t4 al in guild ^^ )
In eerste instantie zou het naar onze holy priest gaan als eerste , zij was er niet toen de eerste shard dropte dus de Shaman heeft die gehad.
Elke volgende shard is nu voor de shammie , is hij er niet gaat het naar de priest , anders naar een van onze pala's.
Als er een een ander inhaalt op shards dan gaat de prio naar diegene.
Geen dkp , geen rolls, geen votes maar gewoon gebaseerd op wat het beste voor de guild is en totaal geen drama in de guild over gehad

Op onze realm is wel gisteren een andere 'top' guild opgeblaast door de shards

[ Voor 3% gewijzigd door dontcare op 22-04-2009 15:55 ]
.Quod me nutrit me destruit.
Ok ok selfowned.Bokkie schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:37:
[...]
http://www.wowwiki.com/Patch_1.6.1
[...]
lolwut?
Al eerder verteld, maar nog maar een keertje: bij ons is vastgesteld wie er allemaal als 'full time' healers golden, en dat zijn dan mensen die niet af en toe holy speccen maar normaal DPS zijn. van de full time healers (stuk ofSchaapmed schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:16:
De healers op die lijst mochten blind naar een officer PMen met 2 votes voor 2 healers, dus iedereen behalve jezelf. Vanuit die votes is een lijst gemaakt met wie de pieces als 1e en 2e enzo krijgt. RL is healer, en staat vanzelfsprekend op 1, shammy met vrijwel 100% attendance staat op 2e. Dus het is gewoon een lijst gebaseerd op blinde votes van alle healers.
Vind op zich niks mis met je build. Je hebt alle belangrijke talents. Living seed vind ik tot nu toe vrij waardeloos. Heb zelf nog niet geraid maar m'n RL heeft met Living Seed talents iets van 0.5-0.8% healing van living seed. Verwaarloosbaar dus.Roxors schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:31:
Aangezien ik de enige resto druid ben in de guild, vraag ik me af of er dingen zijn die ik kan verbeteren. Zo twijfel ik bijvoorbeeld aan mijn 18/0/53 build, aangezien ik die bijna nergens tegenkom. Ik raid meestal met een Boomkin en resto Shaman, waardoor ik een GCD van 1 seconde heb met de huidige specc, vandaar dat ik ervoor gekozen heb. Ik hoop dan ook dat er hier mede resto druids rond hangen die mijn spec kunnen bekijken en eventueel van commentaar willen voorzien. Let hierbij alsjeblieft niet op mijn resto glyphs, want ik moet de lifebloom en innervate glyph nog vervangen door de wild growth en nourish glyph.
Idem. Heb de talents nog wel, maar er is een dikke kans dat ik er uit ga speccen. Die 3% spellhaste van celestial focus ziet er nl. best fijn uit.Sinds de patch is mijn healing style veranderd. In plaats van LB rollen op meerdere personen rol ik het nu alleen op de MT(en OT wanneer nodig). Voor de rest gebruik ik een enkele lifebloom indien er weinig raiddamage plaatsvind aangezien dit het minste mana kost. Voor de rest WG zodra die off cd is, en RJ waar nodig(altijd op MT though icm RG ticks, zodat ik kan switmenden en mijn nourish gebuffed is). Ik ben eigenlijk nooit MT healer, meer een MT buffer, vandaar dat ik ook geen punten in Living Seed heb, want ik ben een raid healer en gebruik vooral hots.
[ Voor 48% gewijzigd door Hydra op 22-04-2009 16:16 ]
Daarom hebben wij dus geen vote systeem gedaan. We wilden niet dat de eerste mace zomaar naar een officer zou gaan omdat mensen het vote systeem misbruiken om te slijmen bij de officers. Toen hebben we een ander systeem uitgezocht (zie hierboven) waar diezelfde officer uit kwam als winnares, maar zij heeft gepast voor de volgende op de lijst. De volgende mace zal, gezien haar DKP-management skills, wel naar haar gaan.Hydra schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:11:
[...]
De healers op die lijst mochten blind naar een officer PMen met 2 votes voor 2 healers, dus iedereen behalve jezelf. Vanuit die votes is een lijst gemaakt met wie de pieces als 1e en 2e enzo krijgt. RL is healer, en staat vanzelfsprekend op 1, shammy met vrijwel 100% attendance staat op 2e. Dus het is gewoon een lijst gebaseerd op blinde votes van alle healers.
Bij ons een lijst door de officers opgesteld van healers waarvan wij vinden dat die recht zouden hebben op de mace. Die personen mogen zelf zeggen of ze er wel of niet op horen. Anderen mogen ook hun zegje doen waarom zij vinden dat ze erop horen (nog geen reacties van gezien). De uiteindelijk overgebleven lui hebben gerolled. Persoon met hoogste roll krijgt als eerste de splinters. Als die er niet is, of de eerste heeft ze allemaal, krijgt de volgende de splinters. Etc etc etc.Hydra schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:11:
[...]
Al eerder verteld, maar nog maar een keertje: bij ons is vastgesteld wie er allemaal als 'full time' healers golden, en dat zijn dan mensen die niet af en toe holy speccen maar normaal DPS zijn. van de full time healers (stuk ofmocht iedereen aangeven of 'ie op de lijst wou. 1 healer heeft aangegeven dat 'ie dat niet wou, omdat hij wwaarschijnlijk binnenkort veel minder gaat raiden.
De lijst is vrij kort en iedereen is al vanaf het begin bij de guild en is actief healer. Andere lui komen voorlopig niet op de lijst erbij. Daarnaast is geen enkele van deze lijst een officer dus heeft op geen enkele manier invloed gehad op de samenstelling
[ Voor 3% gewijzigd door redfoxert op 22-04-2009 16:21 ]
Je feral spec + glyphs is iig (imo) de perfecte kitty dps build. Combineer dit met gear en de goede rotatie (dat laatste kan best pittig zijn voor kitties) dan is 4k dps goed te doen.Roxors schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:31:
als dps doe ik rond de 4k. Nou vraag ik me af of dat dat komt omdat ik me guildies outgear, of kitty OP is(wat ik eigenlijk absoluut niet geloof) of dat ze niet alles uit hun spec halen, of een combinatie van
Ik zou kitties ook zeker niet OP noemen. Denk wel dat 3.1 een (klein) buffje is geweest.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Agree ferals deden het al best goed, als het goeie warenSeraphin schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:24:
[...]
Je feral spec + glyphs is iig (imo) de perfecte kitty dps build. Combineer dit met gear en de goede rotatie (dat laatste kan best pittig zijn voor kitties) dan is 4k dps goed te doen.
Ik zou kitties ook zeker niet OP noemen. Denk wel dat 3.1 een (klein) buffje is geweest.
Heb ook het idee dat rogues harder gaan sinds de patch of lijkt dat maar zo?
Bnet pindle#2913
Ze groot als WoW is, zo slecht is die helpdesk.
Telefoon leuk melden ze gewoon dat ze storing hebben en nemen het gesprek niet aan al meer dan een week is dit algaande teminste ik probeer ze al een week te benaderen waarschijnlijk is dit al langer gaande.
Op E-mails reageren ze niet.

En dat zit je hier met 3 actieve betalende accounts maar hulp van die ....... helpdesk ho maar
3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0
Geen kwestie van slijmen. De RL is vaste healer, heeft ongeveer een attendance van 100%, regelt alle raids en is gewoon een goeie RL. Als er iemand als eerste recht heeft op die mace is die persoon het wel. Komt nog eens bij dat je dan die mace ook nog eens bij elk progression gevecht hebt. Als die mace door random rolls naar mij zou gaan, heb je 'em maar op de helft van de raids (ik kan woensdags niet raiden vanwege training).NMe schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:20:
Daarom hebben wij dus geen vote systeem gedaan. We wilden niet dat de eerste mace zomaar naar een officer zou gaan omdat mensen het vote systeem misbruiken om te slijmen bij de officers.
Een guildie van mij heeft gisteren nog telefonisch contact met ze gehad via het nummer dat ze vermelden op de website. En ik heb nog nooit problemen gehad met Blizzard's service. Op welke tijdstippen bel je?napp schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:35:
Weet iemand soms een telefoon nummer om in contact tekomen met de helpdesk van hun en dan bedoel ik niet dat ^%$^%$&^ tel die ze vermelden op hun website.
Telefoon leuk melden ze gewoon dat ze storing hebben en nemen het gesprek niet aan al meer dan een week is dit algaande teminste ik probeer ze al een week te benaderen waarschijnlijk is dit al langer gaande.
Op E-mails reageren ze niet.![]()
![]()
En dat zit je hier met 3 actieve betalende accounts maar hulp van die ....... helpdesk ho maar
Er zijn gegarandeerd ook mensen die dat zouden doen om te slijmen. Of jij die in je guild hebt kan ik niet zien natuurlijk, maar in onze guild waren we er bang voor.Hydra schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:39:
[...]
Geen kwestie van slijmen. De RL is vaste healer, heeft ongeveer een attendance van 100%, regelt alle raids en is gewoon een goeie RL. Als er iemand als eerste recht heeft op die mace is die persoon het wel. Komt nog eens bij dat je dan die mace ook nog eens bij elk progression gevecht hebt. Als die mace door random rolls naar mij zou gaan, heb je 'em maar op de helft van de raids (ik kan woensdags niet raiden vanwege training).
Als je A) niet zegt welk nummer je belt ennapp schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:35:
Weet iemand soms een telefoon nummer om in contact tekomen met de helpdesk van hun en dan bedoel ik niet dat ^%$^%$&^ tel die ze vermelden op hun website.
![]()
Staat hier: http://eu.blizzard.com/support/article.xml?articleId=23210 niet iets tussen?
Misschien is je engels niet zo best of bel je het verkeerde nummer. Maar de melding is niet dat ze storing hebben, maar dat het te druk is. Gewoon blijven proberen, want hun queue is over het algemeen vrij kort. Als je erdoor bent ben je binnen 10 minuten meestal aan de beurt.napp schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:35:
![]()
Anoniem: 127642
rogues gaan uber atmporn* schreef op woensdag 22 april 2009 @ 16:32:
[...]
Agree ferals deden het al best goed, als het goeie waren
Heb ook het idee dat rogues harder gaan sinds de patch of lijkt dat maar zo?
ik heb sinds gisteren een probleem met WoW, het spel werk gewoon met de uitzondering van 2 zaken: ik zie nergens text en de character models zijn voor mij onzichtbaar (ik kan gewoon inloggen, maar dan zie ik wel de helm, wapens en schouders van chars, maar de rest van de chars niet). Doordat ik geen text zie, noch in de menu´s noch in de tooltips kan ik niet spelen.
Screenshot van t login menu:
http://www.uploadgeek.com/share-1A37_49ED8FE3.html
Ik heb een WoW repair gedaan, opnieuw gepatched en drivers opnieuw geinstalleerd (Raedon9800pro). Zonder resultaat. Op t forum van WoW zelf lijken ze er ook niet echt uit te komen, dus ik hoop dat iemand van jullie een tip heeft.
Alvast bedankt,
Darksidius (lvl 78 Belf prot pala, Terrokkar)
Anoniem: 227550

Dit topic is gesloten.