Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:53

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

ThePupD schreef op maandag 14 december 2009 @ 01:34:
Nou vandaag voor het eerst AC2 gespeeld... maar ik kom zelf van de supernintendo af, en ik weet niet echt of dit wel een goede koop was. Ik ben het na een half uur al zat, beetje vage filmpjes over dat blijkbaar zijn opa die kerel was en dat ie in de tijdmachine als hem kan spelen... mjah ok, grafisch prachtig.
Ja, stel je voor dat een game een verhaal heeft! Het is toch van de zotte 8)7

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Bart ® schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:01:
[...]
Ja, stel je voor dat een game een verhaal heeft! Het is toch van de zotte 8)7
Ja nee niks mis mee... maar als je AC niet hebt gespeeld is het helemaalniet boeiend om te zien (vind ik) blijkbaar was er al heel veel gebeurd en dat moet je als nieuwe speler van AC2 maar dan gewoon accepteren ofzo. Het is alsof je het einde van een deel echt in een paar seconde te zien krijgt. Denk dat je heus wel kan begrijpen dat het daarom niet echt boeiend is.

Maar goed zal vanmiddag het nog eens proberen.
Heb niet echt zin om AC te kopen om zo AC2 erna te spelen, weet op het moment nieteens of het een boeiend spel voor mij is omdat ik zo'n spel gewoon echt niet gewend ben.
Zijn er meer mensen die AC niet hebben gespeeld of is dit eigenlijk wel de bedoeling. (in ieder geval zou t beter zijn)
Het zou fijn zijn geweest als ze een soort oefen level zouden maken dat je ze al je moves leren of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ThePupD schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:46:
[...]
Maar goed zal vanmiddag het nog eens proberen.
Heb niet echt zin om AC te kopen om zo AC2 erna te spelen, weet op het moment nieteens of het een boeiend spel voor mij is omdat ik zo'n spel gewoon echt niet gewend ben.
Zijn er meer mensen die AC niet hebben gespeeld of is dit eigenlijk wel de bedoeling. (in ieder geval zou t beter zijn)
Ik ben een van de weinigen die AC wél uitgespeeld heeft, het spel zelf hoef je niet te spelen, maar ik raad je aan om iig het verhaal even door te lezen (staat wel ergens een link in het topic, anders google), dan wordt ineens een boel duidelijk.
Het zou fijn zijn geweest als ze een soort oefen level zouden maken dat je ze al je moves leren of iets dergelijks.
Die begint zodra je in de animus bent gestapt. Daarvoor is het gewoon wat op knoppen drukken.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 11-09 14:18
Hoe komt het dat je soms als je een guard disarmed van wapen switcht (hij gooit het zwaard wat ik had geequiped weg) en soms gewoon je huidige wapen houdt? Ook al is het wapen van een guard wel een wapen wat ik gewoon kan equippen, in theorie (geen speer ofzo)

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:05
Sinds gisteren AC2 uitgespeeld, prachtig spel!
De statues heb ik allemaal gevonden, ik moet nog 2 truth files en nog een flink aantal veren.
Nu ik alle schatkaarten heb ga ik ook alle schatkisten nog ff opzoeken, dat wordt nog een flink karwei..

Ik ben alleen de
spoiler:
achievement van Leonardo's vliegmachine
"vergeten". Ik kon het zo even niet terugvinden in dit topic, maar kan ik nu gewoon terug gaan naar die herinnering om de achievement te halen en later weer terug gaan naar waar ik gebleven was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yorroy schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:29:
De statues heb ik allemaal gevonden, ik moet nog 2 truth files en nog een flink aantal veren.
Nu ik alle schatkaarten heb ga ik ook alle schatkisten nog ff opzoeken, dat wordt nog een flink karwei..

Ik ben alleen de
spoiler:
"vergeten". Ik kon het zo even niet terugvinden in dit topic, maar kan ik nu gewoon terug gaan naar die herinnering om de achievement te halen en later weer terug gaan naar waar ik gebleven was?
Nope, dan moet je opnieuw beginnen. Zelf niet ondervonden (ben daar nog niet eens) maar heb ik dat vaker gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
yorroy schreef op maandag 14 december 2009 @ 16:29:

Ik ben alleen de
spoiler:
waarom zou je alle schatkisten willen opzoeken? is dat ook een achievement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik verzamel alle schatkisten om een zo hoog mogelijk saldo te hebben bij het einde :P Heb alle truth files en daarmee dus eindelijk de film in 1 keer kunnen bekijken. Er zitten wel een paar :? momenten in. Zoals..

spoiler:
Adam&eva rennen met the apple of eden weg uit een lab van asterbergo? Wtf willen ze daar nu weer mee insinueren? Dat die asterbergo (en daarmee dus de templars) lui dus adam & eva gevangen hielden in een eigen gemaakt paradijs / afgesloten van het echte paradijs?

Heb nu ook 30 codex pages dus kan weer verder zodra ik terug ben bij de villa. Moet nu nog enkel die spaniard voor goed uit de weg ruimen, want zijn handlangers zijn al aan de beurt geweest. Ohja, het boek van Claudia geeft aan dat ik 1 wapen mis, welke is dat dan? Een dolk van altaïr? Want bij de blacksmith in Florence/Toscane/Venetië/Forli noch in het dorp bij de villa kan ik nieuwe wapens halen. Item already owned staat er dan. En de models heb ik nu ook gezien, had ze idd allebei al :)

Enfin. Zodra ik het verhaal uitgespeeld heb kan ik op zoek naar 59 pokkeveertjes. Dat wordt nog een tijddodend karwei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:44:
Heb nu ook 30 codex pages dus kan weer verder zodra ik terug ben bij de villa. Moet nu nog enkel die spaniard voor goed uit de weg ruimen, want zijn handlangers zijn al aan de beurt geweest. Ohja, het boek van Claudia geeft aan dat ik 1 wapen mis, welke is dat dan? Een dolk van altaïr? Want bij de blacksmith in Florence/Toscane/Venetië/Forli noch in het dorp bij de villa kan ik nieuwe wapens halen. Item already owned staat er dan. En de models heb ik nu ook gezien, had ze idd allebei al :)

Enfin. Zodra ik het verhaal uitgespeeld heb kan ik op zoek naar 59 pokkeveertjes. Dat wordt nog een tijddodend karwei.
Laatste wapen kan je pas kopen als je minimaal 50 veren in de kist hebt gedaan.

Deze site/guide heeft videos waar alle veren te vinden zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Ike. op 14-12-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forza me
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-01-2024
Je moet er nog flink voor dokken ook, je verwacht toch dat achievements gratis zijn, niet dus.

[ Voor 44% gewijzigd door Forza me op 14-12-2009 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:41
Ik speel dit spel nu enkele dagen op de Xbox. Ziet er zeer mooi uit en speelt ook lekker weg. :)
Toch heb ik één ergernis waar ik maar niet van af kom...
Tijdens een gevecht dan krijg ik iedere keer dat wapen keuze menu tussendoor. Dit gebeurd volgens mij vooral als ik tegen meerdere vijanden tegelijk moet vechten.
Hoort dit of is dit een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Artwido schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:15:
Ik speel dit spel nu enkele dagen op de Xbox. Ziet er zeer mooi uit en speelt ook lekker weg. :)
Toch heb ik één ergernis waar ik maar niet van af kom...
Tijdens een gevecht dan krijg ik iedere keer dat wapen keuze menu tussendoor. Dit gebeurd volgens mij vooral als ik tegen meerdere vijanden tegelijk moet vechten.
Hoort dit of is dit een instelling?
Dat hoort niet. Tenminste, ik heb het nooit gehad. Je drukt niet per ongeluk op RB in het heetst van de strijd?
Forza me schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:23:
Je moet er nog flink voor dokken ook, je verwacht toch dat achievements gratis zijn, niet dus.
Gratis (wel popup onder Windows):
http://www.gamesradar.com...de/a-20091120161944695091
http://www.gamesradar.com...de/a-20091118131317820094

[ Voor 27% gewijzigd door Hoedje op 14-12-2009 21:22 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Hoedje schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:20:
[...]

Dat hoort niet. Tenminste, ik heb het nooit gehad. Je drukt niet per ongeluk op RB in het heetst van de strijd?
Nee dat weet ik zeker.
Ik gebruik linker trigger om een vijand vast te zetten en gebruik hoofdzakelijk de X button om te vechten.
Zal eens de andere controller proberen. Misschien ligt het wel aan de controller.

[ Voor 10% gewijzigd door Artwido op 14-12-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

pffff... kan die vroer nog steeds niet verslaan... wel bijna... soms.
Maar hij klimt gewoon traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
ThePupD schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:02:
RT ingedrukt houden. Te allen tijde.

A indrukken om tegen een muur op te lopen (hoef je dat stuk niet te klimmen) en als je moet springen. Je hoeft het overigens niet te timen, als je wilt kun je A gewoon ingedrukt houden tijdens het rennen springen en klauteren.

[ Voor 31% gewijzigd door HarmoniousVibe op 14-12-2009 23:13 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

LB06 schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:11:
[...]

RT ingedrukt houden. Te allen tijde.

A indrukken om tegen een muur op te lopen (hoef je dat stuk niet te klimmen) en als je moet springen. Je hoeft het overigens niet te timen, als je wilt kun je A gewoon ingedrukt houden tijdens het rennen springen en klauteren.
A?
heb een ps3...
weet niet wat A dan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueice85
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:55
de x knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Artwido schreef op maandag 14 december 2009 @ 21:22:
[...]

Nee dat weet ik zeker.
Ik gebruik linker trigger om een vijand vast te zetten en gebruik hoofdzakelijk de X button om te vechten.
Zal eens de andere controller proberen. Misschien ligt het wel aan de controller.
Een vriend van me had exact hetzelfde, bij hem was de controller gaar (PS3 versie).
Kwam bij hem doordat die knop ook de sprint-knop is in Fifa 10, wordt dus veel gebruikt --> gaar :+

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
ThePupD schreef op maandag 14 december 2009 @ 23:02:
pff ik vind je wel een beetje miepen hoor ;)

Ik heb ook AC1 niet gespeeld en had even vlot het verhaal doorgelezen van deel 1 voordat ik begon.. helpt wel ietsjes, maar je pakt het verhaal snel op als je speelt hoor..je mist niks schokkends of mega-belangrijks..

Voor wat betreft die race.. ik moest in het begin ook even vogelen dus heb de eerste paar pogingen gewoon een muurtje opgeklommen om te kijken hoe die klim-controls werken en het is even een paar keer doen en je weet het..
Zoals al vaker is gezegd activeer je de free-run mode (dus klimmen etc) (ik heb een xbox 360 btw) met RT en A (voor jouw X).. zodra je aan het klimmen bent kan je X loslaten want dat is alleen maar ellende als je die ingedrukt houd.. RT ingedrukt houden zorgt ervoor dat je sneller klimt, en in principe als je aan een muur hangt heb je alleen maar je joystick nodig om te verplaatsen.. naar boven wijzen dan zoekt hij zelf een vastgrijp-punt.. als er niks is waar hij aan vast kan pakken blijft hij leip naar boven kijken.. zelfde werkt voor links/rechts/onder.. als je wilt springen gebruik je de X-knop weer en als je boven op een dak bent kan je X weer indrukken om te sprinten..

Ik had er een keer of 7 á 8 voor nodig en ik had die race gewonnen, daarna hoef je voorlopig niet te racen en kan je flink oefenen met klimmen :)

Verder raad ik je aan om vol te houden, want het wordt leuker, mooier, je kan meer, hoger, verder en noem het maar op.. succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-09 10:08

MeagaShira

MeagaShira_NL

(jarig!)
Weet iemand waar ik de glyph kan vinden in Ventie bij die brug....??? waar die gondels onder door gaan...Ponte nog wat heet ie.
Ik heb me de pleuris gezocht. Onder de brug bij de huisjes maar kan hem niet vinden... :(

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:11
MeagaShira schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:02:
Weet iemand waar ik de glyph kan vinden in Ventie bij die brug....??? waar die gondels onder door gaan...Ponte nog wat heet ie.
Ik heb me de pleuris gezocht. Onder de brug bij de huisjes maar kan hem niet vinden... :(
Als je die bij de Rialto brug bedoeld, moet je onder de brug zwemmen en dan zit hij links of rechts (afhankelijk van welke kant je komt) tegen de kade.

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 01:11
Heb gelukkig die achievement met dat vliegen maar meteen gehaald (nadat ik had gelezen dat je die later niet meer kon halen), en nu wil ik nog die 2 achievements van 10 guards neerleggen zonder zelf een healthbar eraf te krijgen en 5 soldaten onderuithalen met een lange speer. Die 2 zijn toch wel lastig. (was het nu dat je 2 x op X moet drukken wil je met je speer over de grond kunnen slepen zodat ze vallen?)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Timocos schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:56:
(was het nu dat je 2 x op X moet drukken wil je met je speer over de grond kunnen slepen zodat ze vallen?)
Nee, X even inhouden en dan loslaten. Deze 2 achievements kun je het beste in Venetië doen op het plein voor de San Marco, daar zijn veel guards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

(jarig!)
peeth schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:29:
[...]

Als je die bij de Rialto brug bedoeld, moet je onder de brug zwemmen en dan zit hij links of rechts (afhankelijk van welke kant je komt) tegen de kade.
Ja die bedoelde ik......hmmzz heb dus blijkbaar met mijn neus gekeken.....zal vanavond wel weer eens even checken....
Thnx m8..

....Research your own experience; absorb what is useful, reject what is useless and add what is essentially your own....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
ijskonijn schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:00:
[...]

Nee, X even inhouden en dan loslaten. Deze 2 achievements kun je het beste in Venetië doen op het plein voor de San Marco, daar zijn veel guards.
Yup, je moet overigens wel eerst die move kopen bij je instructor in Monteriggioni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Laatst online: 06-02 11:12
die 10 mensen zonder geraakt te worden is makkelijker dan je denkt.

Ga idd naar het plein voor san marco , verzamel een stuk of 14 man (zodat de guards niet wegrennen als je dichtbij 10 bent) en gebruik je smoke bombs en maak ze 1 voor 1 (het liefst 2 tegelijk wanneer mogelijk)dood met je hidden blades.... let goed op wanneer de smoke bomb niet meer werkt en gooi de volgende smoke bomb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat met die smokebombs al een paar keer geprobeerd maar het is me nog niet gelukt. Die pijltjes moeten weer boven de hoofden van de guards komen voordat je weer een bomb gooit toch? Binnenkort nog maar eens een paar keer proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07
Timocos schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 10:56:
Heb gelukkig die achievement met dat vliegen maar meteen gehaald (nadat ik had gelezen dat je die later niet meer kon halen), en nu wil ik nog die 2 achievements van 10 guards neerleggen zonder zelf een healthbar eraf te krijgen en 5 soldaten onderuithalen met een lange speer. Die 2 zijn toch wel lastig. (was het nu dat je 2 x op X moet drukken wil je met je speer over de grond kunnen slepen zodat ze vallen?)
Ik had hem ook gelezen, hoop dat ik hem ga halen. Ik hobbel al een tijdje in Venetie rond dus hij zal wel een keer komen. No way dat ik dat hele spel nog een keer ga doen voor 1 archievement ;)
Verder vind ik het spel niet erg moeilijk. Soms krijg ik een opdracht waarbij ik van tevoren denk dat hij wel pittig kan zijn (5 boogschiets op het dak slopen en daarna kasteel in bijv.) maar in praktijk heb je alle tijd en kun je herrie schoppen wat je wil. Dat hoef je bij bijv. GTA niet te proberen ;)

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik ben nu ff bezig met die Glyphs, maar serieus, dit is echt onmogelijk! Volgens mij is deze game bijna niet zonder internethulp te spelen, want sommige puzzels zijn niet logisch, vooral waar je die 3 cijferige code moet oplossen met hints.. Zelfs met oplossing zie ik de sleutel niet!

Ook erg irrirant dat als je locaties hebt ontdekt ze alleen in je database komen te staan, en je dat niet even kan aangeven op je map ofzo. Ik zoek een glyph bv. in Venetië, ben het gebouw al eens tegengekomen maar kan het echt niet meer vinden.

En ik blijf het doodzonde dat je die speer niet tot je standaard equipment kan laten horen. Echt awesome counters heeft dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Laatst online: 06-02 11:12
SemperFidelis schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:34:
Ik ben nu ff bezig met die Glyphs, maar serieus, dit is echt onmogelijk! Volgens mij is deze game bijna niet zonder internethulp te spelen, want sommige puzzels zijn niet logisch, vooral waar je die 3 cijferige code moet oplossen met hints.. Zelfs met oplossing zie ik de sleutel niet!

Ook erg irrirant dat als je locaties hebt ontdekt ze alleen in je database komen te staan, en je dat niet even kan aangeven op je map ofzo. Ik zoek een glyph bv. in Venetië, ben het gebouw al eens tegengekomen maar kan het echt niet meer vinden.

En ik blijf het doodzonde dat je die speer niet tot je standaard equipment kan laten horen. Echt awesome counters heeft dat ding.
Ik vond de puzzels juist interessant en behalve de "vrouwen in een rare positie" schilderijen puzzel kon ik ze allemaal oplossen zonder hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Over welke puzzels hebben jullie het? Ik wil zo graag puzzelen :P Maar ik zie niks op mijn map ofzo.. moet ik daar iets speciaals voor doen of ben ik nog niet zo ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

(jarig!)
Je moet glyphs vinden.....Op het moment dat je langs een belangrijk iets loopt zie je een pop-up in je scherm, als hier een rood oogje bij staat dan betekent het dat er een glyph ergens zit. Activeer je eagle vision en ga zoeken.....De glyph zal rood oplichten, ga er voor staan/hangen what ever en je truthfile word geactiveerd......nu moet je een raadsel puzzel of wat dan ook oplossen. Deze glyphs zitten in elke stad verborgen......suc6.

Ik heb een vraag over dat zand gooien......
Kan je dit op elk moment in het spel al doen......je mag dus geen wapen geactiveerd hebben en dan gewoon bij een paar guards gaan staan knokken....? gooi je dan vanzelf wat zand...?

Ook mensen vloeren met een speer.....waar hebben jullie dat gedaan...????
Moet je ze ook allemaal in 1x tegelijk vloeren of mogen ze ook achter elkaar?

[ Voor 10% gewijzigd door MeagaShira op 16-12-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Thrilled schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:51:
[...]

Voor wat betreft die race.. ik moest in het begin ook even vogelen dus heb de eerste paar pogingen gewoon een muurtje opgeklommen om te kijken hoe die klim-controls werken en het is even een paar keer doen en je weet het..
haha ja ik heb ook heel wat pogingen moeten doen eer ik deze race eindelijk won. Daarna zijn de opdrachten eigenlijk a piece of cake.
Ik vind dit echt een top spel. Het ziet er grafisch erg mooi uit, er is veel te doen en te zien en het speelt lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

MeagaShira schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:35:
Ik heb een vraag over dat zand gooien......
Kan je dit op elk moment in het spel al doen......je mag dus geen wapen geactiveerd hebben en dan gewoon bij een paar guards gaan staan knokken....? gooi je dan vanzelf wat zand...?
Dit doe je door X (op de PS3 vierkantje) in te houden als je met je blote vuisten aant vechten bent (dus geen wapen geselecteerd), dan verzamel je zand en als je m daarna loslaat gooi je het zand.
Ook mensen vloeren met een speer.....waar hebben jullie dat gedaan...????
Moet je ze ook allemaal in 1x tegelijk vloeren of mogen ze ook achter elkaar?
Dit moet in 1 keer voor die achievement, dus in 1 "zwiep" van de speer. Zelfde als zand oprapen: X/vierkantje even inhouden en daarna loslaten.

Beide moves moeten eerst geunlockt worden door ze te kopen bij die gevechts-trainer bij de villa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Emersion schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:07:
[...]

Ik vond de puzzels juist interessant en behalve de "vrouwen in een rare positie" schilderijen puzzel kon ik ze allemaal oplossen zonder hulp.
Yup, je moet goed patronen kunnen herkennen of je moet simpelweg goed kijken of naar een piep luisteren die harder en frequenter wordt als je in de buurt komt. En het is sowieso wel leuk als je Latijn en/of oud-Grieks hebt gedaan dan weet je ook een beetje het verhaal achter de schilderijen en foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Thrilled schreef op woensdag 16 december 2009 @ 14:23:
Over welke puzzels hebben jullie het? Ik wil zo graag puzzelen :P Maar ik zie niks op mijn map ofzo.. moet ik daar iets speciaals voor doen of ben ik nog niet zo ver?
Nou, bij die Tesla shit moest ik toch echt even googlen. Ik had de sleutel zelf gevonden (2 = ||..), maar daarna volgde er nog iets wat ik niet snapte.
Heb ze bijna allemaal, ben toch wel benieuwd wat het uiteindelijke filmpje is. De puzzels zelf zijn echt vaaaaaaag... Tesla die zijn shit in Kroatië heeft gevonden? Volgens mij moet ik er niet zoveel betekenis aan hechten, maar ik wil zulke dingen gewoon weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij wordt het gebied helemaal ten zuiden van Firenze vrijgesteld bij een eventuele DLC. Kan me anders niet voorstellen waarom ze dat deel van de stad heel duidelijk op de map zetten, maar het gebied wel afschermen! Evenals het feit dat er nog een mooi stuk stad ligt te wachten ten oosten van Venetië!

Weet iemand al iets van DLC?

Edit: Oohja... en de nog ontbrekende geheugen sequenties! In januari en februari komen er 2 DLC...
http://www.gamer.nl/doc/5...nt-in-januari-en-februari
Edit2: Alles is al bekend: http://www.gamersnet.nl/n...ssassins_creed_ii_bekend/
http://www.playstationpur...de-Assassins-Creed-II-DLC

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 22:14:
Volgens mij wordt het gebied helemaal ten zuiden van Firenze vrijgesteld bij een eventuele DLC. Kan me anders niet voorstellen waarom ze dat deel van de stad heel duidelijk op de map zetten, maar het gebied wel afschermen! Evenals het feit dat er nog een mooi stuk stad ligt te wachten ten oosten van Venetië!

Weet iemand al iets van DLC?

Edit: Oohja... en de nog ontbrekende geheugen sequenties! In januari en februari komen er 2 DLC...
http://www.gamer.nl/doc/5...nt-in-januari-en-februari
Edit2: Alles is al bekend: http://www.gamersnet.nl/n...ssassins_creed_ii_bekend/
http://www.playstationpur...de-Assassins-Creed-II-DLC
Aan het einde van sequence 11 vertellen Lucy & co waar hij in die jaren allemaal is geweest. Ik denk dat we ervan uit mogen gaan dat dat gaat terugkomen in de DLC. Ze hadden het in ieder geval over een battle in Forli.

edit: oh je weet het al

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

(jarig!)
ijskonijn schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:01:
[...]

Dit doe je door X (op de PS3 vierkantje) in te houden als je met je blote vuisten aant vechten bent (dus geen wapen geselecteerd), dan verzamel je zand en als je m daarna loslaat gooi je het zand.

[...]

Dit moet in 1 keer voor die achievement, dus in 1 "zwiep" van de speer. Zelfde als zand oprapen: X/vierkantje even inhouden en daarna loslaten.

Beide moves moeten eerst geunlockt worden door ze te kopen bij die gevechts-trainer bij de villa.
Ah ok ik zal vanavond wel eens even kijken of ik dat zand gooien kan unlocken. Heb alle dingen namelijk gekocht bij de gevechts-trainer en heb daar geen zand gooien bij gehad. Thnx voor de info..!!!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

MeagaShira schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:38:
[...]

Ah ok ik zal vanavond wel eens even kijken of ik dat zand gooien kan unlocken. Heb alle dingen namelijk gekocht bij de gevechts-trainer en heb daar geen zand gooien bij gehad. Thnx voor de info..!!!
Zand hoef je ook helemaal niet voor te betalen, dat wordt bij de gewone gratis lessen al uitgelegd.

Cunning linguist.

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Bart ® schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:23:
[...]

Zand hoef je ook helemaal niet voor te betalen, dat wordt bij de gewone gratis lessen al uitgelegd.
Oke dan laat mijn geheugen me in de steek, sorry.
Dan werkt het gewoon van begin af aan al, dus gewoon X inhouden als je unarmed bent

• Joosie200
  • Niet online
Zo, uitgespeeld :) De aftiteling vond ik top. Schitterend om net nadat je de onthulling gehad hebt dan nog even de knokploeg van een oude bekende onklaar mag maken :D Wat er tijdens die onthulling verteld werd biedt genoeg moois om in deel 3 te stoppen. Lijkt mij dus stug dat deel 3 ergens gedurende een historische periode in 1 land zich afspeelt. Want dat staat haaks op wat er op het eind in deel 2 verteld wordt. Er zijn namelijk meerdere dingen om te bezoeken nietwaar?

spoiler:
Die tempels heb ik het dus over van de allereerste beschaving zeg maar

Die zwiep vijf vijanden in 1 haal neer heb ik binnen, maar vijf stuks zand in de ogen strooien niet. Mij lukt het om drie tegelijkertijd zand in de ogen te strooien, maar dan staan er altijd twee of meer met de rug naar je toe waardoor die niks in het gezicht krijgen. Zelfs niet wanneer ik een paar rookbommen gebruik. Afijn, nu nog 9 veertjes binnen halen voor het laatste wapen en dan vind ik het wel best. Om dan nog eens 50 stuks te gaan opsporen is mij teveel gedoe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb hem ook net uitgespeeld, zit op 805G van 1000. Ga denk ik niet heel erg actief de rest halen, heb namelijk Fly Swatter al gemist. Heel handig dat je sequences niet meer opnieuw kunt doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Ben nu ook een beetje begonnen met spelen, nu totaal een uur gespeeld ofzo, beetje de stad ontdekken en opdrachten doen. Die vader zit nu in de gevangenis en moet zijn kist leeghalen. Dus noge cht het begin ja,
Opzich wel een leuk spel, maar ik dnek dat het pas echt tof wordt als je assassin wordt en wapens hebt. Dus ik ben benieuwd. In de kerstvakantie maar gaan spelen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Ike. schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:50:
[...]

Laatste wapen kan je pas kopen als je minimaal 50 veren in de kist hebt gedaan.
Dat is niet waar, ik heb alle wapens al en pas 90 veren, de laatste wapens kun je na het carnival halen geloof ik.
ijskonijn schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:01:
[...]

[...]

Dit moet in 1 keer voor die achievement, dus in 1 "zwiep" van de speer.
Nee hoeft niet in 1 keer, ik had gewoon 5 guards op de grond geknald met 3 snelle sweeps (die je doet voor je de grote oplaad), zolang er maar 5 tegelijk op de grond liggen krijg je de trophie/achievement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1shot1kill schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:49:
[...]

Dat is niet waar, ik heb alle wapens al en pas 90 veren, de laatste wapens kun je na het carnival halen geloof ik.
pas 90 veren?

als je 50 veren in je kist hebt dan komt je oom met een verhaal hij vertelt over een nieuw wapen, daarna kan je pas dat wapen kopen, deze is niet eerder in een winkel te vinden en is alleen bij de villa shop te koop

[ Voor 15% gewijzigd door Ike. op 19-12-2009 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 10:51
Tja het hangt er natuurlijk van af hoe je het spel speelt waneer en wat je laatste wapen is
spoiler:
zo kan ik ook zeggen dat altairs zwaard het laatste wapen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ik ben nu bij het gedeelte dat ik Emilio moet doden.

Afbeeldingslocatie: http://guidesmedia.ign.com/guides/14302493/images/assacreed2_b07_526.jpg Afbeeldingslocatie: http://guidesmedia.ign.com/guides/14302493/images/assacreed2_b07_528.jpg

Maar hij is watervlug en er zijn veel bewakers die in de weg lopen. :)
Heb wel rookbommen gebruikt dat schakelt de bewakers tijdelijk uit maar ik heb nu al drie keer over nieuw moeten spelen, ff een break nou. :)

Als je nog een duidelijke walktrough met afbeeldingen nodig hebt dan kun je die hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrHill
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:29
Exorcist schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 17:46:
Ik heb hem ook net uitgespeeld, zit op 805G van 1000. Ga denk ik niet heel erg actief de rest halen, heb namelijk Fly Swatter al gemist. Heel handig dat je sequences niet meer opnieuw kunt doen...
Ik zag in een van de aankondigingen voor de DLC dat Ezio weer met een vliegmachine aan de gang was. Dus misschien dat je daar een tweede kans krijgt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:43
Robbert1 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 23:16:
[...]

Ik zag in een van de aankondigingen voor de DLC dat Ezio weer met een vliegmachine aan de gang was. Dus misschien dat je daar een tweede kans krijgt ...
Dat zou wel geweldig zijn, heb hem uitgespeeld, en dat is de enige trofee die ik mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
als je langs een gebouw komt met een trophy krijg je je er een melding van.
Ik heb er in het begin een aantal van genegeerd, helaas.
Krijg je deze meldingen weer als je er langs komt of waren ze eenmalig. Zonder die melding is het anders niet meer te vinden IMO :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
gnauw schreef op zondag 20 december 2009 @ 09:23:
als je langs een gebouw komt met een trophy krijg je je er een melding van.
Ik heb er in het begin een aantal van genegeerd, helaas.
Krijg je deze meldingen weer als je er langs komt of waren ze eenmalig. Zonder die melding is het anders niet meer te vinden IMO :(
Als het goed is staan die gebouwen gewoon in je database en er staat altijd een foto bij. Wat je kan doen is in de betreffende stad langs alle "grote" gebouwen gaan (vaak kerken of paleizen). Je zult ze snel genoeg van de foto herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

echt bijzonder irritant, net begonnen aan AC2 (PS3) en nog in het aller begin moet je Leonardo helpen met het tillen van een doos.. Hij pakt hem dus gewoon niet op.. Memory al gerestart, opnieuw gebrobeert.. Niets werkt.. En ja ik hou rondje langere tijd ingedrukt, het enige dat Edzio doet is zijn wegduw move... Iemand bekend met dit probleem? Google gaf mij zo geen oplossing..

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

inXs schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:30:
echt bijzonder irritant, net begonnen aan AC2 (PS3) en nog in het aller begin moet je Leonardo helpen met het tillen van een doos.. Hij pakt hem dus gewoon niet op.. Memory al gerestart, opnieuw gebrobeert.. Niets werkt.. En ja ik hou rondje langere tijd ingedrukt, het enige dat Edzio doet is zijn wegduw move... Iemand bekend met dit probleem? Google gaf mij zo geen oplossing..
je moet het niet lang indrukken maar heel snel achter elkaar...
that'l do the trick ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 11:55

inXs

known as inXs

ThePupD schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:51:
[...]

je moet het niet lang indrukken maar heel snel achter elkaar...
that'l do the trick ;)
aaaahh dat doet het em..... Dank u

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
Weet niet of het al eerder gepost was, maar verplicht kijkvoer voor AC2 spelers:

Assassins Creed: Lineage

Film deel 1
Film deel 2
Film deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:57

JK

Artwido schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 22:55:
Ik ben nu bij het gedeelte dat ik Emilio moet doden.
Maar hij is watervlug en er zijn veel bewakers die in de weg lopen. :)
Heb wel rookbommen gebruikt dat schakelt de bewakers tijdelijk uit maar ik heb nu al drie keer over nieuw moeten spelen, ff een break nou. :)
Heel simpel, zodra je kan vechten direct je lock van een gewone guard afhalen en direct achter 'm aan sprinten en 'm even doorklieven met je hidden blade. Niet het gevecht aan gaan met die wachters. Ik had 'm direct in 1x. Maar de moeilijkheidsgraad van AC2 valt dan ook behoorlijk mee (en dat vind ik helemaal niet erg, want ik speel voor het verhaal, als het te moeilijk wordt en ik een onderdeel elke keer niet red, leg ik een spel vaak weg).

Rookbommen gebruik ik alleen bij hele sterke vijanden die je echt met counters moet doden. Om het te versnellen gewoon een bommetje en een hidden blade. >:)

Heb nu denk ik zo'n 20 uur gespeeld en heb het idee dat ik het einde wel nader... prachtig spel. Vanmiddag liep ie wel vast, eerst het geluid weg en 10 sec. later een keiharde vastloper. Kon alleen nog de powerknop ingedrukt houden op de console zelf om 'm uit te krijgen. Daarna weer lekker doorspelen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
JK schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:41:
[...]

de moeilijkheidsgraad van AC2 valt dan ook behoorlijk mee (en dat vind ik helemaal niet erg, want ik speel voor het verhaal, als het te moeilijk wordt en ik een onderdeel elke keer niet red, leg ik een spel vaak weg).
Bedankt voor de tip. :)
En ik heb precies hetzelfde. Als ik een onderdeel te vaak over moet doen dan heb ik het wel gezien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
Zo...... gisteren de verhaallijn uitgespeeld en vandaag de 1000 archievement punten vol gemaakt. Wel blij dat ik in dit topic had gelezen dat je maar 1 kans hebt om je archievement, waarbij je moet vliegen, te halen. Puzzels die bij de glyphs (of hoe die dingen heten) horen heb ik zonder internethulp gehaald. Had bij een paar wel de hint nodig die verschijnt als je lang met 1 puzzel aan het knoeien bent.
De locatie van alle glyphs en veren heb ik wel met behulp van youtube gevonden. Zonder hulp zitten er echt een paar onmogelijke tussen 8)7 Ik baalde wel toen ik dacht dat ik klaar was maar toch nog 2 veren mistte. Uiteindelijk toch de laatste 2 ook nog vrij snel kunnen vinden door ff hard na te denken op welk punt ik de video's wat minder nauwkeurig had bekeken :P

Al met al een erg leuk spel, heb er dagelijks ook meer tijd aan besteed dan bij andere spellen. Vind het ook niet erg dat de opdrachten vrij simpel te halen waren, de verhaallijn maakt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
Ik vind het echt irritant dat je niet later terug kan gaan naar belangrijke locaties. Ik heb alle Glyph locaties al gevonden in mijn Database, maar kan dat nooit meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Van het weekend ook uitgespeeld. 92% van de trophy's gehaald.
Ik moet nog de zwiep 5 mannetjes trophy, de gooi 5 mannetjes zand in de ogen trophy, en de pickpocket trophy. En 100 veren. En dan nog een wapen (de auditore cape??) bij 50 of 100 veren. En dus de auditore cape trophy in alle steden. Ik weet niet of ik deze dingen nog ga halen.
Het verhaal voor dit deel is ten einde, en heb geen zin om nog een paar uur te spelen om al die veertjes te gaan halen.

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:57

JK

Die glyph locaties als je er al langs bent geweest, heel goed kijken naar het plaatje en omliggende gebouwen. En anders gewoon op internet de locaties zoeken. Ik moet nog 2 of 3 glyphs vinden in Venetie en dan hoop ik het filmpje bij elkaar te hebben. Wat je wel kunt doen is alvast de glyph opzoeken, en dan de puzzel niet meteen oplossen. Dan kan je later als je tijd hebt, altijd via het optiemenu het filmmenu naar voren halen incl. de nog op te lossen puzzels. Hiervoor hoef je niet terug naar die glyph, want die werkt toch maar 1x.

Edit; Zo, alle glyphs gevonden + filmpje in z'n geheel gezien. Nu nog 1 codex pagina en dan is dat ook klaar.
Direct een 2e vastloper gehad. Bloed irritant. geluid valt weg en een paar tellen later een vastloper. Beide keren rondom de carnavals muziek op de achtergrond. Hele PS3 uitzetten en dan weer aanzetten lost het op.. ik zal toch niet de enige zijn? :)

[ Voor 25% gewijzigd door JK op 21-12-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:21
Ik heb de Xbox versie helemaal uitgespeeld incl. alle 1000 achievementpunten, maar ik heb geen enkele vastloper gehad :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Een beetje algemen vrg over AC2. Tijdens het verhaal kan je ook overige dingen verzamelen (veren etc) dit maakt voor het verhaal en uitspelen toch niks uit. Want ik zie er het nut niet van in om via youtube uit te vinden waar al die dingen zitten als ik er toch niks aan heb. Omdat ik las dat sommige dat hier deden maar ik vind het niet heel boeiend om via youtube gewoon te zien waar je wat moet doen.
Dus, heeft dit nog nut of gaat t meer om het idee "leuk dat je dingen kan verzamelen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veren wel of niet zoeken heeft geen invloed op het verhaal.

je krijgt een extra wapen als je er 50 hebt (niet bijzonder, altair's zwaard is veel beter) en als je alle 100 gevonden hebt krijg je een cape.

[ Voor 26% gewijzigd door Ike. op 21-12-2009 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Zo, 2de gedeelte van Venetië opengespeeld. Aangekomen bij de missie waar je mag gaan vliegen. Tot nu toe alle veren, glyphs, treasures gevonden en alle sidemissies gedaan alvorens verder te gaan met het verhaal. Erg makkelijk, gezien je dan A. kan bijhouden waar je alles al gevonden hebt en B. je er wat langer de speeltijd door creeerd en C. je de map wat beter leert kennen alvorens je te storten op het moorden :P

Ik vind toch een aantal dingen wel jammer aan AC 2:

• Besturing blijft crap. Soms reageert Ezio te gevoelig of juist helemaal niet. Andere keren gaat Ezio een richting op die ik toch echt niet aangeef.
• NPC's lopen (voorhaal in het verhaal) vaak klem in een muur of vallen per ongeluk van een dak waardoor je de missie weer opnieuw kan gaan doen
• Map heeft vaak glitches, waaroor er rode gebieden of rode markers in de map blijven staan of je zelfs blijven volgen totdat je het spel reload. Had bij een assasination missie op een gegeven moment 5 rode markers om mijn marker op de map zitten. Elke keer als ik iemand vermoorde kwam die marker erbij.....

Verder is het echt wel een leuk spel en geeft het veel voldoening om mensen te kunnen air-assisinaten :9

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Hoedje schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:22:
Ik heb de Xbox versie helemaal uitgespeeld incl. alle 1000 achievementpunten, maar ik heb geen enkele vastloper gehad :)
Ik ook niet, ook de Xbox 360 versie. Een vriend van me heeft de PS3 versie en ook hem hoor ik wel eens klagen over vastlopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Wat maakt het eigenlijk uit als je doodgaat in AC2?
Ik heb nu 2 keer gehad dat ik doodging... maar dan lijkt er verder niks aan de hand.
Ik had net op die hoge toren een kerel gekilled wat de opdracht was. En toen na het filmpje was ik klaar en moest ik van de toren af maar ik viel helemaal naar beneden... dan kom je weer in dat timewarp ding terecht en toen was ik gewoon weer in de stad. Niks aan de hand...

dus. wat is de straf als je doodgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
niets. Spel autosaved zo vaak dat je eingelijk niets verliest als je doodgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Ike. schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:49:
niets. Spel autosaved zo vaak dat je eingelijk niets verliest als je doodgaat.
Ok thanks. Omdat ik nu elke keer medicijnen haal (niet dat die nou zo duur zijn) maar idd, die twee keer toen ik doodging leek er wel of er niks gebeurde. Dat is dus ook zo.
Dan weet ik dat ook weer.

Ik ben nu al flink wat uurtjes aan het spelen, en kende het verhaal van AC niet, maar heb beetje gegoogled om t verhaal beter te snappen alleen het is lastig googlen want ik wil niet dat er iets van AC2 wordt onthuld.

Als ik het goed heb, ben je Desmond Miles, een dude uit 2012 die in deel 1 was gevangen genomen om zo via zijn dna info te vinden over zijn voorouders. Via een apparaat kon hij zelf in die machine en herinneringen herbeleven en zo kon men meer te weten komen. Maar wat was precies het plot van deel 1?
Want in deel twee wordt hij dus bevrijd maar gaat hij alsnog met die chick mee in datzelfde apparaat om weer terug te gaan. Dus ik snap de logica niet helemaal waarom hij gevangen is genomen, ontsnapt is en nu weer dat apparaat ingaat. Wat boeit het hem nou wat er 600 jaar geleden is gebeurd en wat het verschil is met toen hij gevangen was en nu.

Hopelijk kan iemand mij wat duidelijkheid hierover geven, want wil t niet te veel googlen zonder info over AC2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Er waren gekke oude artifacten, waarmee je mensen kan controleren. Het is in oude tijden verloren geraakt, maar Desmonds voorouders hebben er contact mee gehad, en dus hoopt men uit die herinneringen op te kunnen maken waar die objecten zich bevinden.
In deel 1 wilden de nakomelingen van de Knights Templar dat weten, zodat ze zogenaamd vrede kunnen stichten (oftewel zo'n artefact aan een satelliet binden en de aarde zombificeren en overheersen). Het artefact in deel 1 was dacht ik vernietigd, maar er zijn er dus meer. Hoe het in deel 2 precies in elkaar steekt weet ik niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Amanoo op 22-12-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edit: zie hierboven :P

[ Voor 90% gewijzigd door Ike. op 22-12-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

marco.meijer schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:58:
Er waren gekke oude artifacten, waarmee je mensen kan controleren. Het is in oude tijden verloren geraakt, maar Desmonds voorouders hebben er contact mee gehad, en dus hoopt men uit die herinneringen op te kunnen maken waar die objecten zich bevinden.
In deel 1 wilden de nakomelingen van de Knights Templar dat weten, zodat ze zogenaamd vrede kunnen stichten (oftewel zo'n artefact aan een satelliet binden en de aarde zombificeren en overheersen). Het artefact in deel 1 was dacht ik vernietigd, maar er zijn er dus meer. Hoe het in deel 2 precies in elkaar steekt weet ik niet.
Ok heel duidelijk.
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 16:14
Uitgespeeld! Een van de vetste games die ik gespeeld heb op Fallout 3 na. Daar heb ik echt zolang vermaak mee gehad.

Kan niet wachten op de DLC van AC2.

Het gaafste vond ik nog wel:
spoiler: title
Dat in het laatste stuk van de game die dame tegen JOU aan het praten is, tegen Desmond dus, ipv Ezio, En Ezio wordt verteld dat hij slechts het medium is om de boodschap door te geven. Wat dus aangeeft dat er ook een deel 3 komt om de ondergang van de aarde tegen te gaan. Heb dit spel dus net uit en kan niet wachten tot deel 3 dan komt. Overduidelijk is dat. Vind het echt een heel sterk verhaal voor een game. En dat het Adam en Eva epos helemaal naar eigen inzicht omgegooid is. Lekker veel mysterie. Dikke 10 deze game! _/-\o_ _/-\o_

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

ThePupD schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:51:
Hopelijk kan iemand mij wat duidelijkheid hierover geven, want wil t niet te veel googlen zonder info over AC2.
Wikipedia: Assassin's Creed

Cunning linguist.

• MeagaShira

MeagaShira

MeagaShira_NL

(jarig!)
Zo gister weer even lekker gespeeld en ik had even geen behoefte om met de verhaallijn verder gaan want ik had niet te veel tijd......... :'(
Dus ik ging maar even op trophy en glyph hunt........ >:)
Zand in ogen gooien van 4 guards lukte me al in 2 keer en met de lange stok in 3 keer....... :9
Had verwacht dat het me meer moeite zou kosten...... 8)7
Morgen maar weer verder met de verhaallijn......bijna uitgespeeld volgens mij :*) .....Super spel.
En mensen van dit topic thnx voor de tips m.b.t. het zandgooien en stok zwiepen....

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Blijven die guards nou weg als je ze gekilled hebt of komen ze later gewoon weer terug? :O
fr3z schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:28:
Blijven die guards nou weg als je ze gekilled hebt of komen ze later gewoon weer terug? :O
komen weer terug na een tijdje

• fr3z
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-08-2024
Damn, want in Venetie wordt ik helemaal gestoord van ze.

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 22:57
fr3z schreef op donderdag 24 december 2009 @ 16:32:
Damn, want in Venetie wordt ik helemaal gestoord van ze.
Je zou toch snel zonder tegenstanders zitten als ze niet meer terug zouden komen :P. Maar het zijn er inderdaad best veel in Venetië, echter als je goed aan het rennen bent over de daken, dan zijn ze al dood voordat ze jouw in de gaten hebben.

Ik verheug mij trouwens op de DLC (PS3) en vond de stukken in Forlì eigenlijk te kort, dus ben blij dat we daar weer terug kunnen gaan.

PSN-ID : Cenzer

• ThePupD

ThePupD

Ik ben nu al wat daagjes redelijk wat tijd met dit spel aan het besteden. Vind het best wel een spel waarin je veel uren moet stoppen (en dat is goed) want ik heb het idee dat ik al een eeuwigheid aan het spelen ben en dat ik best veel moet doen. Ik ben zelf geen veren aan het verzamelen en heb in het begin ook wat dingen niet gekocht (schilderijen etc) kan ik als ik het spel heb uitgspeeld alsnog door de steden heen om die spullen te kopen en die side missions te doen (geheime locaties met opdrachten) Want ik wil liever eerst het spel uitspelen voordat ik dat doe. Of is het zodra je het uitgespeeld hebt, klaar is kees?
Als je het spel/verhaal hebt uitgespeeld kan je nog gewoon verder spelen.

Je kan alles halen/kopen nadat je het spel hebt uitgespeeld. alles behalve 1 trophy/achievement.

[ Voor 28% gewijzigd door Ike. op 24-12-2009 19:16 ]

• ThePupD

ThePupD

Ike. schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:15:
Als je het spel/verhaal hebt uitgespeeld kan je nog gewoon verder spelen.

Je kan alles halen/kopen nadat je het spel hebt uitgespeeld. alles behalve 1 trophy/achievement.
Ok alweer bedankt alwetende AC2 tovenaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Intussen bij DNA sequence 9 aangekomen. Erg vermakelijk spel! Deel 1 kon me nooit echt bekoren en heb ik nooit uitgespeeld maar hier hebben ze echt bijna allen minpunten uit het eerste deel gefixed. 's Nachts rennen over de daken van Venetie en nietsvermoedende guards uitschakelen blijft tof om te doen. Mooie muziek van Jesper Kyd ook trouwens.

Wel jammer dat de cutscenes er erg matig uitzien, met name de characters. Lijkt wel gerushed ofzo. Die van Gears of War uit 2006 zien er al een stuk gedetailleerder uit, jammer.

Ben ook heel benieuwd naar de ontknoping en of er nog iets gaat gebeuren in de hideout :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 09-09 23:45
ThePupD schreef op donderdag 24 december 2009 @ 19:35:
[...]

Ok alweer bedankt alwetende AC2 tovenaar _/-\o_
Dit was ook mijn vraag thnx! Ik speel het spel nog niet erg lang (uur of 3/4), maar kan je ook in het spel zien welke sidemissies, achievements etc nog open staan? Vind het namelijk allemaal nog wat onoverzichtelijk in de menu's enzo en ben eigenlijk vanaf het begin alleen bezig geweest met de hoofdmissies...

[ Voor 17% gewijzigd door Monda op 25-12-2009 11:34 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
achievements/trophies kan je niet terug vinden in het spel zelf.
Welke side missions je wel of niet hebt gedaan word niet bijgehouden, je moet dus op je map kijken welke je nog moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 09-09 23:45
Ike. schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:49:
achievements/trophies kan je niet terug vinden in het spel zelf.
Welke side missions je wel of niet hebt gedaan word niet bijgehouden, je moet dus op je map kijken welke je nog moet doen.
Ik wist dus niet eens dat alle sidemissies ook op de map aangegeven stonden. Bedankt, ik ga er mee aan de slag!
edit: Ik zag net alleen dat bepaalde schatkistjes weer niet op de map staan?

[ Voor 8% gewijzigd door Monda op 26-12-2009 09:49 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
Monda schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 11:57:
[...]

Ik wist dus niet eens dat alle sidemissies ook op de map aangegeven stonden. Bedankt, ik ga er mee aan de slag!
edit: Ik zag net alleen dat bepaalde schatkistjes weer niet op de map staan?
Misschien moet je dan voor dat gedeelte van de stad nog een kaart kopen bij een kunsthandelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Ok nou heb het spel uitgespeeld. Zal niks zeggen over het einde voor diegene die het nog spelen.
Al met al een erg verslavend spel, en aangezien ik nog wat veren moet vinden en side misses moet doen zal ik dat zeker dan ook nog gaan doen. Maar ben stiekem wel blij dat ik het heb uitgespeeld, was gewoon te verslavend om niet te weten wat er ging gebeuren en nu dan eindelijk klaar.
Wel fijn dat je gewoon ook weer verder kan spelen en de losse missies kan gaan spelen...

Al met al, leuk spel, heb er van genoten.

Ik heb nog wel 1 noob vrg:
Wie is Altair? ja het hoofdpersonage uit AC1, maar omdat ik deel 1 niet heb gespeeld weet ik niet wie hij is in betrekking tot Ezio en Desmond. Waarom ben je in deel 2 ezio en waar is altair? stomme vrg misschien maar ik weet het niet.

[ Voor 20% gewijzigd door ThePupD op 26-12-2009 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Damn! :( Ik was gebleven bij sequence 10 wil ik verder aan het spel is het opslagbestand beschadigd. :'(

Ik ben maar weer opnieuw begonnen. Je gaat nu wel makkelijker door de levels heen nu je weet hoe alles werkt. De race tegen mijn broer had ik nu in één keer gewonnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

ThePupD schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 18:50:
Ok nou heb het spel uitgespeeld. Zal niks zeggen over het einde voor diegene die het nog spelen.
Al met al een erg verslavend spel, en aangezien ik nog wat veren moet vinden en side misses moet doen zal ik dat zeker dan ook nog gaan doen. Maar ben stiekem wel blij dat ik het heb uitgespeeld, was gewoon te verslavend om niet te weten wat er ging gebeuren en nu dan eindelijk klaar.
Wel fijn dat je gewoon ook weer verder kan spelen en de losse missies kan gaan spelen...

Al met al, leuk spel, heb er van genoten.

Wie is Altair? ja het hoofdpersonage uit AC1, maar omdat ik deel 1 niet heb gespeeld weet ik niet wie hij is in betrekking tot Ezio en Desmond. Waarom ben je in deel 2 ezio en waar is altair? stomme vrg misschien maar ik weet het niet.
Altaïr is waar het allemaal mee begonnen is met Desmond Miles. Dit was ook een voorvader van hem, Ezio het vervolg erop. Hij is ook de voorzetter geweest voor de Creed zoals deze beschreven wordt in AC II. Hij heeft in deel 1 het tegen zijn groot meester moeten opnemen die opzoek was naar the piece of Eden en deze wilde gebruiken voor de gebruikelijk world domination and crap

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThePupD schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 18:50:

Er word bijna iedere week wel gevraagd wat er in deel 1 gebeurd :+

Google!

Wikipedia: Assassin's Creed

[ Voor 3% gewijzigd door Ike. op 26-12-2009 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Notna schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 20:33:
[...]

Altaïr is waar het allemaal mee begonnen is met Desmond Miles. Dit was ook een voorvader van hem, Ezio het vervolg erop. Hij is ook de voorzetter geweest voor de Creed zoals deze beschreven wordt in AC II. Hij heeft in deel 1 het tegen zijn groot meester moeten opnemen die opzoek was naar the piece of Eden en deze wilde gebruiken voor de gebruikelijk world domination and crap
Ok dan is dat ook duidelijk, dacht eerst namelijk dat het dezelfde was als in het eerste deel.

@Ike.
Dat wikipedia verhaal had ik allang gelezen en ook al gegoogled, maar zoals ik al aangaf was ik bang dat ik al dingen zou lezen over het filmpje (wat op youtube dus het geval is) en de precieze relatie tussen Altair, Ezio en Desmon werd naar mijn mening niet zo duidelijk beschreven als Notna net aangeeft,
Maar ik wist ook niet precies waar ik moest zoeken. Hoe dan ook, het is mij duidelijk en ben nog steeds blij dat ik het heb uitgespeeld (dit is het eerste grote spel dat ik heb uitgespeeld sinds Goleneye op dek N63 dus dat zegt heel wat,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Kun je ergens zien hoever je in het spel bent? Ik ben nu net(nouja 1 opdracht gedaan) in Venetië.

Moet zeggen dat ik het een erg leuk spel vind! Had vooraf even wat twijfels maar dat is echt onterecht, zit goed in elkaar en weet te boeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tom schreef op zondag 27 december 2009 @ 01:23:
Kun je ergens zien hoever je in het spel bent? Ik ben nu net(nouja 1 opdracht gedaan) in Venetië.

Moet zeggen dat ik het een erg leuk spel vind! Had vooraf even wat twijfels maar dat is echt onterecht, zit goed in elkaar en weet te boeien :)
Weet niet zeker: (kan in de war zijn met een ander spel :+ )
Als je bij je save files kijkt en die van AC2 selecteert krijg je te zien hoeveel % je bent.

In het spel zelf kan je niet zien hoever je al bent met het verhaal. Er zijn 12 sequences misschien helpt je dat een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Ike. schreef op zondag 27 december 2009 @ 01:35:
[...]

Weet niet zeker: (kan in de war zijn met een ander spel :+ )
Als je bij je save files kijkt en die van AC2 selecteert krijg je te zien hoeveel % je bent.

In het spel zelf kan je niet zien hoever je al bent met het verhaal. Er zijn 12 sequences misschien helpt je dat een beetje.
Het zijn er 14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

12, gezien sequence 12 en 13 DLC zijn in 2010. Het zijn er zelfs maar 11, als je de sequence niet meetelt die je krijgt als je alle codex pages hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notna schreef op zondag 27 december 2009 @ 09:45:
[...]

12, gezien sequence 12 en 13 DLC zijn in 2010. Het zijn er zelfs maar 11, als je de sequence niet meetelt die je krijgt als je alle codex pages hebt ;)
Dat bedoelde ik. Ik rekende 12/13 niet mee omdat je deze niet speelt.
de DLC zal niet sequence 12 en 13 zijn. zijn eigenlijk wat grotere sidemissions.

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 27-12-2009 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ike. schreef op zondag 27 december 2009 @ 10:38:
[...]

Dat bedoelde ik. Ik rekende 12/13 niet mee omdat je deze niet speelt.
de DLC zal niet sequence 12 en 13 zijn. zijn eigenlijk wat grotere sidemissions.
nieuws: Extra content Assassin's Creed II zat oorspronkelijk in de game - update
De downloadable content voor Assassin's Creed II vult twee ontbrekende hoofdstukken in, waarvan oplettende gamers al direct inzagen dat daar stukken gameplay ontbraken. De dlc-pakketten 'Battle of Forli' en 'Bonfire of the Vanities' verschijnen respectievelijk in januari en februari. Ubisoft heeft nog geen prijzen in euro's vrijgegeven, maar afgaande op de Amerikaanse prijzen zullen de pakketten ongeveer vier en vijf euro gaan kosten.
http://www.gamersnet.nl/n...pronkelijk_al_in_de_game/

http://www.xboxonly.nl/ni...js_Assassins_Creed_2_DLC/
Nieuws | 16 december 2009 - Het viel al op dat je in de storyline van Assassin's Creed II na Sequence 11 meteen naar Sequence 14 overging en daar is nu dus een verklaring voor gekomen. Sequence 12 en 13 zullen namelijk beschikbaar worden via downloadbare content.

Sequence 12: Battle of Forli

Deze DLC zal tegen het einde van januari beschikbaar worden voor de prijs van 3,99 dollar, maar zowel de Europes prijs als de benodigde Microsoft Points zijn nog niet bekend. Hierin moet je Macchiavelli en Sforza te hulp schieten en ervoor zorgen dat een piece of eden niet in slechte handen valt. Verwacht hier ook gebruik te kunnen maken van de vliegmachine van Leonard da Vinci.

Sequence 13: Bonfire of the Vanities

Deze DLC zal tegen het einde van februari beschikbaar worden voor de prijs van 4,99 dollar, maar zowel de Europese prijs als de benodigde Microsoft Points zijn nog niet bekend. Hierin zul je een monnik van zijn boosaardige plannen moeten afhelpen door al de invloedrijke personen die hem steunen uit te schakelen in meer dan 10 missies. Je zult dit moeten doen in een nieuw deel van Firenze en Ezio zal van een gloednieuwe move gebruik kunnen maken: de spring-jump.
Zijn dus wel de ontbrekende sequences ;)

Anyway, Ik heb tot nu toe alles gedaan en mis nog maar 4 achievements: 10 guards killen in open conflict, en complete sequence 11 en 14 en escape the hideout. Dan ben ik er mee klaar :P

Wat een klus lol

[ Voor 24% gewijzigd door Notna op 27-12-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan was mijn bron incorrect. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Ike. op 27-12-2009 13:57 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste