pff ik vind je wel een beetje miepen hoor
Ik heb ook AC1 niet gespeeld en had even vlot het verhaal doorgelezen van deel 1 voordat ik begon.. helpt wel ietsjes, maar je pakt het verhaal snel op als je speelt hoor..je mist niks schokkends of mega-belangrijks..
Voor wat betreft die race.. ik moest in het begin ook even vogelen dus heb de eerste paar pogingen gewoon een muurtje opgeklommen om te kijken hoe die klim-controls werken en het is even een paar keer doen en je weet het..
Zoals al vaker is gezegd activeer je de free-run mode (dus klimmen etc) (ik heb een xbox 360 btw) met RT en A (voor jouw X).. zodra je aan het klimmen bent kan je X loslaten want dat is alleen maar ellende als je die ingedrukt houd.. RT ingedrukt houden zorgt ervoor dat je sneller klimt, en in principe als je aan een muur hangt heb je alleen maar je joystick nodig om te verplaatsen.. naar boven wijzen dan zoekt hij zelf een vastgrijp-punt.. als er niks is waar hij aan vast kan pakken blijft hij leip naar boven kijken.. zelfde werkt voor links/rechts/onder.. als je wilt springen gebruik je de X-knop weer en als je boven op een dak bent kan je X weer indrukken om te sprinten..
Ik had er een keer of 7 á 8 voor nodig en ik had die race gewonnen, daarna hoef je voorlopig niet te racen en kan je flink oefenen met klimmen
Verder raad ik je aan om vol te houden, want het wordt leuker, mooier, je kan meer, hoger, verder en noem het maar op.. succes