Volgens mij is het ook zo:
NTSC gebied - PAL gebied
Master Edition - White Edition
Black Edition - Black Edition
Ik wacht op mijn normale exemplaar van AC 2. Wie weet ga ik later nog tweedehands een black edition op de kop tikken. Want ik vond het verschil tussen normale editie en speciale editie behoorlijk fors. Goed, dat een paar NLse winkels je voor hetzelfde bedrag de white edition kreeg is leuk. Maar dan denk ik van: als je toch 60 euro neer legt, niet importeert, koop dan meteen de volledige limited edition aka black edition.
Ik vond de 30 euro meerprijs voor de black edition bij bol.com het niet waard. (60 euro adviesprijs normale editie, 90 euro black editie) Bij play.com kon je dat verschil terugbrengen naar 18 euro (omgerekend 90 pond maakt 78 euro) maarja, gezien de reputatie van play hield ik het dus bij een normale editie. En zonder extra's erbij heb ik geen zin die in NLse winkels te kopen, dus die komt uit Canada overvliegen. Vind overigens de extra's, zoals action figure, conspiracy book e.d, wel tof maar niet voor zo'n meerprijs t.o.v. normaal exemplaar.
En dat ik AC2 nog niet heb kunnen spelen, ach ik heb wel geduld voor die paar daagjes dat het duurt tot er is. Bovendien ben ik druk met studie, dus hoop van het weekend ermee aan de slag te kunnen gaan. Heb genoeg gelezen, genoeg video's bekeken bovendien beviel AC1 mij uitermate. Verwacht daarom niks anders dan een mooi vervolg maar ben wel razend benieuwd naar het achterliggende verhaal van Assassin's Creed. Hoe het eindigt weten we natuurlijk pas met deel 3, maarja dat duurt vanaf nu ook weer 2 jaar