@ Metalbuster tnx
Ik vind dat het spel wel een klein beetje mooier wordt gemaakt dan het is namelijk:
Het geldsysteem dat in elke review maar terugkomt, omdat het zoveel toevoegt aan het spel , nadat je schatkist 3 x is gevuld + schatten die die tijdens het spelen vindt, kun je al je crip helemaal oppimpen. Daarna krijg je zoveel geld dat ik niet eens weet wat ik hiermee moet doen, dan behalve de goedheiligman spelen en het op straat te gooien voor de arme sloebers.
Jammer dat je tijdens het spelen je wapens niet inwisselen voor een ander wapen. Hiervoor moet je helemaal terug naar je villa/uitrustingsplek toe. Wat aan de andere kant wel leuk is, dat je wapens en gekochte schilderijen wordt tentoongesteld. Het zal beter zijn geweest als je bij de smid een ander wapen kon omruilen en hiermee verder kon spelen, desnoods voor 200 florijnen. Er zit zowat op elke hoek wel een winkel. Waar daar dan goed voor is?
De gevechten met de vijanden zelf, is te makkelijk gemaakt. Dit keer kun je wel wapens van je vijanden afpakken, dat is dan wel weer geinig. Ook staan je vijanden maar een beetje in de buurt te kutten en zullen ze bijna niet hun mede collega's een handje helpen, als je met hen in gevecht bent.
Misschien hoort het wel een eerlijk 1 op 1 gevecht

.
Dat de tussenfilmpjes qua grafisch niet helemaal top zijn, vind ik niet zo'n probleem. Daarvoor krijg je paar echte mooie filmische filmpjes voor terug. Het spel ziet er mooi uit. Veel detail en kleuren vullen de stad.
Ook lijkt het wel of je meer houvast hebt aan gebouwen, want waar je ook spring of klimt, er is bijna altijd wel iets waar je aan kunt vasthouden.
Tof dat je bij bekende gebouwen een korte beschrijving kunt ophalen, niet te lang en niet te kort. Alleen miste ik wel (of ik heb het gemist) de Brug der Zuchten nog. Of is deze later gemaakt?
De puzzels waren voor mij high skilled.. Op een gegeven moment heb ik maar google ingeschakeld. En zag gelukkig dat er ook vele andere waren die er niet uitkwamen.
De puzzels bij de graftombes waren speelbaar, mits de camerawerk vaak andersom was. Als je naar links wilde springen, moest je dan op rechts drukken. In het begin erg frustrerend. Maar dit biedt dan weer een extraatje aan.
Betreft de zijmissies, Dit zijn gewoon missies die in deel 1 van Ass Creed ook inzaten, alleen hebben ze deze missies los gemaakt van het verhaallijn en zijn het nu losse missies geworden. Leuke missies alleen lukte mij zelde om een echte mooie kill te maken. (te sneaken, zonder gezien te worden).
Het lijkt of ik nu het spel afkraak, maar dat is het niet.