AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
Ik het een i975 op 3,8 Ghz.
6 GB DDR op 888 Mhz.
Een gtx 295 en 4 SSD's in RAID 0.
Maar het spel blijft maar springen tussen 30 en 60 fps.
Meestal heb ik 60 maar soms springt het naar 30.
Met vsync of schommelt het tussen de 45 en de 60.
Hoger dan 60 gaat het niet. Dus daar zit ergens een cap op wat echt klote is.
Op zicht draait het redelijk. Maar het kon soepeler.
En met mijn pc is alles in orde.
Het enige wat ik nog even ga doen is de laatste NVIDIA drivers afhalen.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W
(i5 750, 5770)
Netwerkverbinding maken ... ogenblik geduld.
Iemand een oplossing?
Nog een paar keer proberen, ik heb het ook soms.Awsom schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:35:
Mijne blijft nu steken bij '
Netwerkverbinding maken ... ogenblik geduld.
Iemand een oplossing?
Ik heb qua GFX nergens last van eigenlijk, tenzij dat lijken vanzelf verdwijnen - maar dat is een programmatorische overweging en geen grafisch probleem. Hier een 8800GT (niet te recent nochtans) op 1920x1080. Framerate is vloeiend al heb ik niet gekeken hoeveel FPS het werkelijk is.Guidooow schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:06:
Wat vinden jullie van de graphics, en dan vooral de schaduwen? Bij mij bewegen en verspringen deze de hele tijd, dat terwijl alle eyecandy op maximaal staat, voor schaduwen is dat 3. Van de framerate heb ik weinig last, wel ben ik teleurgesteld door de gebleven matige collision detection, de manier waarop soms personen/objecten uit het niets tevoorschijn springen en het feit dat de game 16:9 is, terwijl de resolutie op 1920x1200 staat. Gelukkig heb ik nog geen last gehad van connectie problemen!
(i5 750, 5770)
Ik heb precies hetzelfde qua graphics en dat viel mij ook tegen. Alles op max en toch zoveel popups e.d.Guidooow schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:06:
Wat vinden jullie van de graphics, en dan vooral de schaduwen? Bij mij bewegen en verspringen deze de hele tijd, dat terwijl alle eyecandy op maximaal staat, voor schaduwen is dat 3. Van de framerate heb ik weinig last, wel ben ik teleurgesteld door de gebleven matige collision detection, de manier waarop soms personen/objecten uit het niets tevoorschijn springen en het feit dat de game 16:9 is, terwijl de resolutie op 1920x1200 staat. Gelukkig heb ik nog geen last gehad van connectie problemen!
(i5 750, 5770)
[ Voor 5% gewijzigd door Dreanor op 07-03-2010 00:02 ]
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
Daar heb ik ook last van. Tenminste als je de randen van deze schaduwen bedoeld. Maar wellicht dat het een videokaart issue is, want ik heb meerdere games waar ik er last van heb. Mocht geintereseerd zijn, in mijn sig staat een linkje naar mijn spec-pagina. Ik draai de game op 1680x1050, alle settings op max en AA op 2x.Guidooow schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:06:
Wat vinden jullie van de graphics, en dan vooral de schaduwen? Bij mij bewegen en verspringen deze de hele tijd, dat terwijl alle eyecandy op maximaal staat, voor schaduwen is dat 3.
[ Voor 7% gewijzigd door Zeror op 07-03-2010 00:08 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik heb 30 min gespeeld, het wordt te laat, wat ik tot nu toe gezien heb is erg goed. Ik vond AC 1 een redelijk goede spel, deze lijkt beter te zijn. Ziet er allemaal goed uit (alles op max zonder AA) en het draait lekker.
/edit: ik kom er gewoon niet in. Morgen breng ik hem terug denk ik. Dit is echt niet te doen.
[ Voor 19% gewijzigd door jelbo op 07-03-2010 14:57 ]
Verwijderd
Overigens heb ik ook een versie van anno 1404 gekocht vorig jaar en daar was het zelfde probleem, de servers van ubisoft lagen er om de haverklap uit. Alleen kon je dan teminste nog verder spelen met het spel waar je al mee begonnen was.
Eerlijk is eerlijk, gelijk heb je. Je koopt iets en dan kan je het niet spelen vanwege DRM!jelbo schreef op zondag 07 maart 2010 @ 15:14:
Geen idee, maar dit is toch belachelijk? Is het weekend, denk je te kunnen gamen, werkt het niet omdat ubisoft z'n servers niet op orde heeft. Dit hebben ze zeker niet kunnen zien aankomen? Ik voel me gewoon bedonderd nu en ben het helemaal zat met dit drm-gedoe. Morgen breng ik hem terug en moet de winkel het maar met ubisoft oplossen met de key.
De launcher/inlog is ook fail want je kan niks doen als hij verbinding zoekt, je kan hem niet op een normale manier afsluiten. Daarbovenop komt dat het spel dan automatisch start als je 1, 2 of meer minuten zit te wachten dus in de tussentijd kan je niet ff een film of deel van een film kijken want dan draai je 2 dingen door elkaar.
Ik ben blij dat ik vandaag enkel 1 keer niet kon inloggen en verder nog geen last gehad hebt.
PS. stuur ook een mail naar Ubisoft, dat ga ik ook doen hoe belachelijk deze vorm van DRM is.
Gelukkig zijn er tig andere games die me ondertussen even kunnen vermaken
Ik baal hier toch wel van. Ik ging er vanuit dat, indien je zelf gewoon een redelijke connectie hebt, er geen probleem zou zijn, maar vandaag toch niet kunnen spelen.
Leukste is ook nog dat je gewoon niet kunt alt-tabben (tenminste, dan kan ik dus niets meer doen @win7) en je dus iedere keer dat je weer opnieuw wil proberen te connecten weer die introductie en disclaimer meuk moet afwachten...
Ik twijfelde al of ik hem zou kopen, maar uiteindelijk toch gedaan omdat ik AC1 zo tof vond, maar dat doen we bij AC3 ook maar niet weer.
Raku
Best grappig eigenlijk. Als de connectie verbroken wordt krijg je eigenlijk een schermpje te zien. Maar als je aan het free-runnen bent heb je je vinger constant op de knop. Dat wordt gezien als input, dus bam meteen sluit het spel zich af. Welke idioot bedenkt zoiets.
[ Voor 24% gewijzigd door mister_S op 07-03-2010 17:28 ]
Ik verkoop auto's, nieuwe auto's.
- Jij koopt bij mij een auto, echter krijg je de sleutels niet mee. Je mag de auto voor de deur zetten maar de sleutels moet je bij mij komen ophalen als je gebruik van de auto wilt maken.
Ben ik niet thuis, pech kan jij niet rijden.
- Had jij diezelfde auto bij mij gestolen, dan kon je erin rijden wanneer het jou uit komt, zonder eerst sleutels op te moeten halen, zonder problemen als ik niet thuis ben etc.
Zo belachelijk is deze vorm van DRM eigenlijk ...

Kan dus gewoon die game niet spelen nu.
Toms Hardware heeft er al over geschreven: http://www.tomshardware.c...erlastet,news-244093.html
Overigens kan je Silent Hunter 5 (ook een Ubisoft spel) ook niet spelen zonder crack. Het is belachelijk dat de piraten een spel wel kunnen spelen maar de betalende klanten niet

"Game can now be continued from the exact same point when connection is restored."
Dus we kunnen nog steeds niet verder spelen als Ubisoft down is, als mijn internet hapert of als mijn WIFI zwak is.
Als ze nu eens elk kwartier checken, dan fix je al veel frustratie. Dan mag internet ff uitvallen, dan mag je PC proberen te reconnecten met WIFI zonder dat je er last van hebt. Nee, dit is nog geen oplossing natuurlijk.
Afijn, heb de game helaas net uitgespeeld, de storyline dan, moet nog 80 feathers, flink schilderijen/schatkisten/statues/glyphs/viewpoints/etc verzamelen en bezoeken.
Heb heel veel baat gehad bij het pistool, voor die missie waarbij je 9 officieren moet omleggen heb ik hier dankbaar gebruik van gemaakt door simpelweg vanaf de daken wat Thieves alle Templar Archers om te laten leggen, en vervolgens mezelf dichtbij genoeg positioneren en een dodelijk schot te lossen, heerlijk
Het einde mag voor zich spreken: dat er een deel III komt is vrijwel zeker, ik kan in ieder geval niet wachten tot die uitkomt
Verwijderd
Het hebben van een villa en het kopen van wapens/medicijnen/schilderijen/armor is wel een leuke bijkomstigheid wat het spel toch wat meer inhoud geeft. Geld kom je echter wel erg makkelijk aan als je eenmaal je villla een beetje geupgrade hebt. Smoke-bombs zijn ook erg goed te gebruiken in combinatie met je hidden blades. Net een army van 10 brutes gesloopt (binnen de 1:00 wat nodig was
Tijdmissies vind ik zelf meestal niet leuk want een klein foutje en je kan opnieuw beginnen, maar gelukkig heb je eigenlijk altijd wel tijd genoeg.
Het ziet er ook allemaal wel OK uit en speelt voor mij beter dan AC1. De schaduwen zijn wel wat vreemd en je zien een duidelijk pop-up effect, maar hinderlijk is het niet.
De puzzels die je tussendoor hebt met de glyps vind ik ook erg leuk gevonden. Het tegenkomen van bekende historische namen en andere dingen is er leuk bijgetrokken. Waar het alleen past in het verhaal moet ik nog achter komen
De DRM is wel wat jammer weer, zoals hier ook eerder gezegd is een check van om de 15 min. veel beter dan constante connecties. Heb zelf ook al gehad dat hij ineens geen connectie had, maar ik kon nog wel gewoon browsen e.d. ... dus problemen bij Ubisoft. Wie het alleen verzonnen heeft om dan ook maar meteen automatisch de knop "exit to windows" te selecteren die mogen ze ook ontslaan, 1x een disconnect en je bent lekker bezig en je selecteert automatisch de knop en *poef*, zit je ineens naar je desktop te staren
Hoe speelt iedereen het eigenlijk hier? Ik speel het zelf met een X360 controller, het is er eenmaal toch voor gemaakt en speelt toch erg lekker weg. Soms springt Eizo toch de verkeerde kant op, maar dat is sporadisch.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2010 21:14 ]
Dat was deze morgen rond 10 uur. De ubisoftlauncher wou maar niet inloggen en de savegames laden verschrikkelijk traag. Uiteindelijk na 15 minuten kwam ik toch in het spel.
Dus toch server problemen. Ik dacht dat het aan mij lag.
Dit is ook waar ik bang voor ben.
Dat boze gamers of crackers of mensen die een hekel aan die DRM hebben op de servers van Ubisoft een DDOS uitvoeren. En dan kan niemand spelen.
Het is maar beter dat het spel snel gekraakt word. Want Ubisoft gaat dan misschien een patch uitbrengen waarna het niet langer nodig is om via internet verbonden te zijn.
GIVE US A GUIDE, HOW DO YOU DO IT!!!SNDRT schreef op zondag 07 maart 2010 @ 22:24:
Blijf het bijzonder vreemd vinden dat 9 van de 10 mensen hier niet kunnen inloggen omdat de server bij Ubisoft problemen zou hebben, waarom lukt het mij dan wel, al 3 dagen lang?
Ik kan eigenlijk ook drie dagen AC spelen, echter vandaag heb ik echt bij inloggen langer moeten wachten (dus meer dan 4 seconden die het normaal kost, zelfs meer dan 4 minuten).
Er is vandaag iets aan de hand bij Ubisoft, kan de server het niet aan, worden ze gehacked, zeg het maar ik weet het niet.
En de stats van mijn gtx 295 log met GPU-Z ...... dat de game niet meer dan 25% GPU load gebruikt !
En dan toch de hele tijd switchen tussen 30 en 60 frames !!!
Ongelooflijk. Ok, het speelt vrij vloeiend maar af en toe als de frames droppen dan merk ik toch wel het verschil hoor. Waarom is er een cap van 60 fps op het spel gezet ??
Als je een PIII met een GTX295 draait, heb je namelijk inderdaad een lage FPS.
Als je toch een goede CPU hebt, neem ik mijn woorden uiteraard terug
Da's een cpu van 800 euro. Nog altijd een van de snelste en met een vrije multiplier.
Ik draai 140 x 27.
[ Voor 54% gewijzigd door Splinter Cell op 08-03-2010 00:29 ]
Omdat je kennelijk niet op zondagmiddag gamed?SNDRT schreef op zondag 07 maart 2010 @ 22:24:
Blijf het bijzonder vreemd vinden dat 9 van de 10 mensen hier niet kunnen inloggen omdat de server bij Ubisoft problemen zou hebben, waarom lukt het mij dan wel, al 3 dagen lang?
Ik heb gisteren het spel ontvangen (PC) en kon gewoon spelen, vanmiddag kwam ik er niet doorheen. Leuk dat het jou altijd nog gelukt is maar daar heeft de rest niets aan.
Toen ik terug kwam van de kerkdienst ben ik 5 uur lang ACII gaan spelenMadMarky schreef op maandag 08 maart 2010 @ 00:56:
[...]
Omdat je kennelijk niet op zondagmiddag gamed?
Ik heb hem zaterdag gehaald en gisteren al een aantal uurtjes gespeeld.SNDRT schreef op maandag 08 maart 2010 @ 07:26:
[...]
Toen ik terug kwam van de kerkdienst ben ik 5 uur lang ACII gaan spelen
Ik vindt hem een stuk makkelijker te spelen dan deel 1. Soms zelfs belachelijk makkelijk. In AC1 kon ik 1 gast uitschakelen met mijn hidden blade en vervolgens moest ik mijn zwaard trekken voor de rest. In AC2 kan ik 4 man uitschakelen met de hidden blade terwijl andere kereltjes er gewoon naar staan te kijken.
Advanced sheep-counting strategies
Komt het dan toch op een gevecht uit dan doe ik het met de blote vuist, ontwapenen en wegvluchten.
Maar dat is mijn speel stijl. Ook loop ik verschrikkelijk veel gewoon beneden door de straten. Beetje tussen het publiek blenden, af en toe iemand zakken rollen en met regelmaat een dikke takedown maken op een willekeurige voorbijgangen (je weet wel, zo'n rugby tackel, geweldig!
en dat terwijl er anderen zijn die het op het moment lekker aan het spelen zijn...
Way to go Ubisoft, can't wait for the crack.
Verwijderd
Ik heb wel eens dat ik een gekraakt gedownload spel zo goed vind dat ik hem koop om de ontwikkelaar te ondersteunen (en het doosje nieuw in de kast zet), maar deze gasten krijgen echt niks van me door die grappen.
Is dat bijna aan het einde van de game? Ik ben nu daar mee bezig... op dezelfde manier inderdaadSNDRT schreef op zondag 07 maart 2010 @ 19:17:
spoiler:Heb heel veel baat gehad bij het pistool, voor die missie waarbij je 9 officieren moet omleggen heb ik hier dankbaar gebruik van gemaakt door simpelweg vanaf de daken wat Thieves alle Templar Archers om te laten leggen, en vervolgens mezelf dichtbij genoeg positioneren en een dodelijk schot te lossen, heerlijk
[ Voor 3% gewijzigd door Alsatian op 08-03-2010 17:08 ]
Ook ik heb helaas sinds vanochtend problemen om te kunnen spelen.jelbo schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:55:
Spel teruggebracht en geld terug ontvangen. Ik zal UbiSoft nog laten weten dat z'n m'n key van m'n account mogen halen.
Ik heb wel eens dat ik een gekraakt gedownload spel zo goed vind dat ik hem koop om de ontwikkelaar te ondersteunen (en het doosje nieuw in de kast zet), maar deze gasten krijgen echt niks van me door die grappen.
Ik heb de downloadable versie bij Ubisoft zelf gekocht en aangezien de Ubisoft site zo ongeveer onbereikbaar is kan ik zelf geen poging ondernemen om mijn geld terug te krijgen.
Eigenlijk kan het mij helemaal niet schelen hoe erg beveiligd een product is, want dat ze het misbruik willen voorkomen kan ik mij goed voorstellen. Maar.... zodra beveiliging ten koste gaat van gebruikersgemak of zelf zo beveiligd is dat legale versies last hebben van speelbaarheidsissues dan vind ik dat te ver gaan.
Aangezien ik een groot voorstander ben van vrije keuzes vind ik dat het aan mij is om te bepalen waneer en waar ik mij legaal gekochte spel speel.
Xbox Live: Ofthewell NL

Dit begint erg vervelend te worden.

Advanced sheep-counting strategies
Precies hetzelfde hier.BrammeS schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:59:
Okay, ik kan er nu ook niet meer in. Krijg de hele tijd wrong username/password meldingen.
Dit begint erg vervelend te worden.

Ik heb nooit getwijfeld om een Ubigame te kopen, omdat het altijd wel snor zit. Nu ga ik écht twijfelen.
Dacht dat het aan mij lag, lekker bezig bij Ubisoft, kom net thuis van mijn werk, wil voor het eerst 'serieus' AC2 spelen, krijg je deze zeik weer.DeX schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:01:
[...]
Precies hetzelfde hier.
Dit werkt toch TEGEN je trouwe klantenkring?
Ik heb nooit getwijfeld om een Ubigame te kopen, omdat het altijd wel snor zit. Nu ga ik écht twijfelen.
Hier komt ooit nog wat te staan..
PS: Ubi nieuws op frontpage al gelezen?
nieuws: Nieuwe pc-games Ubisoft niet speelbaar door problemen drm-servers - update
nieuws: Ubisoft: weinig spelers hadden last van aanval op drm-servers
Yeah... "we apologize. We are being hacked."..dr_dreey schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:15:
Dezelfde Wrong Password melding hier, grr...
PS: Ubi nieuws op frontpage al gelezen?
nieuws: Nieuwe pc-games Ubisoft niet speelbaar door problemen drm-servers - update
nieuws: Ubisoft: weinig spelers hadden last van aanval op drm-servers
Blame the pirates... Sure..
[ Voor 4% gewijzigd door PuddingNL op 08-03-2010 19:33 ]

Edit: nu kan ik helemaal niet meer inloggen. Wordt steeds leuker.
[ Voor 31% gewijzigd door mister_S op 08-03-2010 19:43 ]
Ubisoft kennende zullen ze dit gewoon doordrammen, ook al kunnen we AC2 een week lang niet meer spelen. De kans dat deze DRM wordt vervangen acht ik zeer klein. Ze zullen het hooguit iets aanpassen.Dreanor schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:42:
Hopelijk betekend dit de eerste en laatste keer dat DRM op deze manier gedaan wordt. Epic Fail. Ik had niet moeten uitloggen voor het avond eten, kan nu niet meer spelen ...
Informatie voorziening is ook nul komma nul. Het minste is dat je even wat mails stuurt of een update op je webopage plaatst. Ze hebben wel een forum, maar daar krijg je nietszeggende antwoorden in de trend van "we weten dat er een probleem is, we werken eraan". Nou bedankt dan

[ Voor 22% gewijzigd door mister_S op 08-03-2010 19:46 ]
Is nu al bijna een uur!
Dan maar boycotten ook al heb ik graag naast mijn AC1 dvd doosje AC2 staan, ik heb geen 40 euro betaald voor een doosje.
Gisteren ACI uitgespeeld, blijft ook een geniaal spel
Verwijderd
Ik heb hem zelf denk ik bijna uitgespeeld, ben nu in Venetië en net laatste stuk van de stad unlocked. Venetië is echt wel mooi gemaakt, je ziet ook echt verschil tussen de verschillende steden / areas.
Was even aan het googlen naar een oorzaak en kwam hier terecht. Enerzijds blij dat ik de oorzaak weet, maar goed, ik was liever nu aan het spelen geslagen
taste and see that the Lord is good
YARRRRR!
Ik ga wel een ander spel spelen, tot dit weer fatsoenlijk werkt.
[Aylin]
Het laatste plaatje van de Assassin's Creed 2 versie had moeten zijn:

zo triest dat piraten op deze manier hun punt moeten bewijzen...
@ hierboven, omdat we een bedrijf supporten door hun game te kopen zijn we opeens buytfags? kom op zeg, kinderachtig geleuter.
[ Voor 28% gewijzigd door Verderf op 09-03-2010 00:27 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Ik heb de game ook gekocht dus ik ben ook een buyfag.
edit:
servers zijn weer up
[ Voor 26% gewijzigd door Verderf op 09-03-2010 00:53 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Meldingen als deze werken natuurlijk wel als een rode lap op een stier denk ik zo...We're happy to say ACII & SH5 are withstanding the efforts to crack them.We see the rumors but still confirm no valid cracked versions exist
God does not play dice
Ik heb het spel sinds afgelopen donderdag. Het eerste dat ik dacht was echt heel positief, nog steeds, wat een fantastisch spel. Ze maken het meer dan waar goed ten opzichte van deel 1. Wat ik persoonlijk ook een goed spel vond alleen was het allemaal wat hetzelfde.
Gister mijn eerste aanvaringen gehad met de DRM fail van Ubisoft. De servers waren aangevallen waardoor ze overbelast werden. Verder vind ik het eigenlijk wel een grappig systeem. Alle savegames komen op de server van Ubisoft en lokaal. Dus als ik elders inlog worden de savegames gesynchroniseerd en kan ik vrolijk verder waar ik gebleven was. Tot op de meter nauwkeurig.
Nu heb ik wel het gevoel dat het hoofdverhaal te snel gaat. Toen ik las dat er 13 sequences waren die elk onderverdeeld zijn in meerdere memories dacht ik dat het hoofdverhaal lekker lang zou zijn.
Echter ben ik nu al bij sequence 8.
Gelukkig zijn er nog sidequesten.
Verder alles in de villa gerestaureerd en geopend op maximaal en krijg nu een leuk inkomen van 11.141 florijnen per 20 minuten.
Voor de rest een prachtig verhaal en hij zal nog wel een tijd op mijn pc blijven staan!
Ik heb dit ding ook gewoon gekocht, maar ik geloof eerlijk gezegd niet dat het een probleem met een DDOS attack is. Dat beweert Ubi, ja. Maar dat kan net zo goed aan een gebrek aan servercapaciteit liggen, maar op dit moment zou ik niet zomaar Ubi op z'n woord geloven, eerlijk gezegd.Verderf schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:24:
Tuurlijk, Ubi de schuld geven dat hun servers plat gedossed worden, nee das logisch natuurlijk
zo triest dat piraten op deze manier hun punt moeten bewijzen...
@ hierboven, omdat we een bedrijf supporten door hun game te kopen zijn we opeens buytfags? kom op zeg, kinderachtig geleuter.
Wat heb jij als klant te maken met de problemen van Ubisoft? Ubisoft implementeert een dom DRM systeem (dat dit zou gebeuren zag 'het internet' al maanden geleden aankomen) en de klant kan zijn singleplayer spel niet spelen. Wat maakt het voor de klant dan uit dat Ubisoft een DDoS aanval te verduren krijgt? Hij heeft gewoon een overeenkomst met Ubisoft, niet met de crackers.Verderf schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 00:24:
Tuurlijk, Ubi de schuld geven dat hun servers plat gedossed worden, nee das logisch natuurlijk
In het bedrijfsleven kan je ook niet aankomen met de smoes dat je systeem een aanval te verduren heeft. Daar hebben je klanten geen enkele boodschap aan en zullen dan ook snel vertrekken (nadat ze een boete geïncasseerd hebben).
Overigens is het ook maar de vraag of Ubisoft überhaupt een DDoS te verduren heeft. Ze liegen ook over het aantal mensen dat last heeft van de problemen en of Assassins Creed 2 en Silent Hunter 5 gekraakt zijn. Dat zijn ze namelijk beide.
Verwijderd
Het zal vast wel gekraakt worden, maar als het voor Ubisoft meezit zal het net zolang duren als SplinterCell 3.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2010 12:19 ]
Misschien is er echt een DDoS gaande, maar die zal vrij klein zijn. Het echte probleem is dat al die spelers gewoon constant bandbreedte slurpen, ook nog na het inloggen. Dat is gewoon een fundamentele fout in deze DRM, je hebt in feite een eindeloze hoeveelheid bandbreedte nodig. Ik denk niet dat Ubisoft dat vol kan houden. Misschien is het spel over een half jaar speelbaar, als de menigte 't (ondanks de problemen) al heeft uitgespeeld.
Het enige wat er over de verbinding naar de Ubisoft server heen en weer word gestuurd is.
-inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord
-eventueel synchro van save games (je toetsenbord instellingen worden dan weer niet gesynct, vind ik nogal stom)
-dan als je een missie laad word de missie gedecrypteerd met een key die je van de ubisoft server afhaalt
-terwijl het spelen word er elke zoveel tijd een check gedaan of je online bent en verbonden met Ubisoft
- als je een checkpoint haalt word er eventueel gesynchroniseerd met de Ubisoft server
Dit is allemaal vrij weinig bandbreedte.
Ik heb met netlimiter eens gekeken hoeveel MB er verstuurd en ontvangen word na een uur spelen.
Resultaat. Verstuurd = 129 kb Ontvangen = 2845 kb
Dit was inclusief savegames.
Games zoals Wow verbruiken veel veel meer.
Games zoals TF2 of counterstrike ook.
Dus dat game servers dit niet aankunnen is bullshit of Ubisoft moet wel heel weinig servers beschikbaar hebben.
Er is gewoon een DDOS geweest en dat veranderd de zaak natuurlijk.
Mag ik je eraan herinneren dat een tijdje geleden Tweakers en geenstijl en FOK daar ook last van hadden ?
Tegen woordig zijn er blijkbaar scriptkiddies met botnetten en als je met een paar miljoen pc's die Ubisoft servers begint te flooden met data vind ik het nog knap dat er niet meer mensen last hebben gehad.
Zelfs als er een ddos plaats gevonden heeft is het nog niet duidelijk wie er achter zaten en blijft het de verantwoordelijkheid van Ubisoft om een werkende game af te leveren. De goedkoopste en makkelijkste manier om dit te garanderen is door het systeem eruit te halen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
wat ik voor zover begrijp van alles is dat ze authentication servers hebben en voor het ingame gedeelte weer andere servers - gisteravond bijv lag de login eruit maar ik kon gewoon blijven spelen en werd niet gedisconnect.Kain_niaK schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 13:11:
Multiplayer games hebben veel meer bandbreedte nodig.
Het enige wat er over de verbinding naar de Ubisoft server heen en weer word gestuurd is.
-inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord
-eventueel synchro van save games (je toetsenbord instellingen worden dan weer niet gesynct, vind ik nogal stom)
-dan als je een missie laad word de missie gedecrypteerd met een key die je van de ubisoft server afhaalt
-terwijl het spelen word er elke zoveel tijd een check gedaan of je online bent en verbonden met Ubisoft
- als je een checkpoint haalt word er eventueel gesynchroniseerd met de Ubisoft server
Dit is allemaal vrij weinig bandbreedte.
Ik heb met netlimiter eens gekeken hoeveel MB er verstuurd en ontvangen word na een uur spelen.
Resultaat. Verstuurd = 129 kb Ontvangen = 2845 kb
Dit was inclusief savegames.
Games zoals Wow verbruiken veel veel meer.
Games zoals TF2 of counterstrike ook.
Dus dat game servers dit niet aankunnen is bullshit of Ubisoft moet wel heel weinig servers beschikbaar hebben.
Er is gewoon een DDOS geweest en dat veranderd de zaak natuurlijk.
Mag ik je eraan herinneren dat een tijdje geleden Tweakers en geenstijl en FOK daar ook last van hadden ?
Tegen woordig zijn er blijkbaar scriptkiddies met botnetten en als je met een paar miljoen pc's die Ubisoft servers begint te flooden met data vind ik het nog knap dat er niet meer mensen last hebben gehad.
bij het afsluiten kreeg ik dan wel de melding dat mn save game niet gesynced kon worden, maar hij slaat hem toch lokaal op
"May our framerates be high and our temperatures low."
Ik speel hem zelf op de Xbox 360, en hoef niet zo nodig te weten dat je om de 5 minuten niet kunt inloggen en dan 5 minuten later weer wel.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Ja, eigenlijk wel. Maar dit topic zal wel snel sluiten gezien de hoeveelheid berichten en we hebben (hopelijk) de ergste fase gehad.Maikel64 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 15:01:
Is het geen idee om een appart topic te openen voor alle problemen met de DRM of de Ubisoft servers?
Ik speel hem zelf op de Xbox 360, en hoef niet zo nodig te weten dat je om de 5 minuten niet kunt inloggen en dan 5 minuten later weer wel.
Zelf heb ik zojuist Memory 8 ofzo uitgespeeld en ik ben al best wat uurtjes zoet met deze game dus qua lengte zit het zeker goed met AC2. Afgezien van Ubisoft's DRM en dat het iets te duidelijk een console poort is is het een goed spel.
Alles bij elkaar heb ik hetzelfde gevoel als bij L4D2: eigenlijk was AC1 de beta van AC2. Meer van hetzelfde, maar beter uitgewerkt.
Verwijderd
Geen problemen ook met de DRM vandaag, opstarten deed ie in 5 sec. Ziet er naar uit dat ergste al weer over is.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Heb sinds het weekend geen ACII meer gespeeld, ben benieuwd of ik nu ook de dupe ben van een falende connectie met de Ubi servers.
Edit: Ook ik blijf nu hangen bij de Establishing Network Connection melding, fijn
Edit: Kan nu weer spelen, iemand anders hier die het ook gelukt is, of ben ik weer de enige?
[ Voor 29% gewijzigd door Statiegeld op 09-03-2010 21:14 ]
Verwijderd
beetje jammer dat hij aleen niet klopt
dit ook niet
Ach ja, Shamus draaft over het algemeen erg door over DRM, en ik ben inderdaad ook nog geen crack tegengekomen, maar die server downtime is wel erg lachwekkend. Ik vraag me af of 5% reeel is als je verschillende forums naleest.
Ook zet ik mijn vraagtekens bij de verklaring van Ubi dat het ging om een aanval op de servers die voor de problemen zorgde. Iemand die anno 1404 heeft gespeeld weet dat het vaak misging met de connectie. Een continue contact van nog veel meer spelers doet dit volgens mij geen goed.
http://www.youtube.com/watch?v=87pevh2Q0hg#t=3m30s
Embedding met een starttijd werkt helaas niet op GoT
Ipv je betalende klanten te straffen moet je gewoon een goed product leveren.