HTC Touch Diamond2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 91.943 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 14:43
Hoe vind ik eigenlijk het mac adres van wifi adapter op de TD2? Mac adres van BT heb ik wel al gevonden...
Nevermind...al gevonden.

[ Voor 18% gewijzigd door dafmay op 17-04-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 11:31
Crusader schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:29:
Verder is mijn ervaring tot nu toe erg positief, apparaat is erg snel t.o.v. de Diamond1, de aandelentab is fantastisch, en de vele kleine verbeteringen doen mij erg blij maken :)
Supertevreden tot nu toe en voor wie twijfelt of het de overstap waard is vanaf de Diamond 1: ik heb geen moment spijt en vind het de moeite waard.
Hmm ik twijfel nog, kan per 11 juni van mijn Hi af, gelukkig, want de dekking is belabberd in Limburg, maar weet niet of ik voor de Diamond 2 moet gaan of de Pre. Nadeel van de Pre is dat er geen TomTom voor zal komen.

Moet in de winkel de vertraging nog es testen met het overgaan, want dat is wat voor mij de Diamond 1 tot een flop heeft gemaakt. Ben blij als ie de prullenbak inkan en ik niet alleen van de Diamond 1 af ben maar ook van Hi...

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
CLB schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:47:
En nog een review van Jouwmobiel.nl

En die zeggen over de camera:
Zelfs in nachtelijke omstandigheden is de camera verbazingwekkend goed
en is er geen ruis op het scherm of zijn er vreemde verkleuringen.

{knip}

Zeer mooi review! Reviewer weet waar hij 't over heeft,
Ehm, mischien is het mijn (hobby) foto achtergrond, maar een dergelijke beeldchip gaat in het donker ECHT geen ruisarme, laat staan ruisvrije plaatjes maken. Als dat wel zo zou zijn dan zouden Canon, Nikon, Pentax, Olympus, Sony, en vele anderen NU bij HTC in de rij staan.

Reviewer die weet waar hij het over heeft? Nou op dit punt geloof ik er geen spreekwoordelijke drol van.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60111

@CLB: inderdaad veel tegenstrijdige berichten en dat maakt het er niet makkelijker op :p

Hier zijn ze bvb in de wolken over de batterij, zelfs als je de phone wat intensiever gebruikt. Ik weet niet welke conclusie je daar aan mag/kan koppelen.

http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/htc-touch-diamond2-532054/review
HTC's products have tended to be satisfactory on battery life but the company has made more of an effort with the Touch Diamond2.

The battery this time out is noticeably bigger than its predecessor and claims up to 340 minutes and 360 hours for GSM usage (300 minutes, 500 hours for WCDMA).

It only promises an extra ten minutes of talk time over the original Diamond, but in practise we found that it lasted significantly longer and gave us a good three days of regular use, including web browsing using Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paledo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 10:33
Nog even over de vette vingers. De titaniumkleurige delen lijken inmiddels verzadigd met het eerste vet. De vingerafdrukken zijn nu in ieder geval iets minder storend aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Laatst online: 06-06 20:27
Ik heb nu ook me Exchange mail erin staan en zie ook een extra emailmapje. Nu wil ik dit weg hebben, maar hoe verwijder ik in godsnaam dat account?

Edit: het is me gelukt via Windows Mobile Apparaatcentrum

[ Voor 17% gewijzigd door Pedr0 op 17-04-2009 22:13 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 11:44
Ronald schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:20:
[...]

Ehm, mischien is het mijn (hobby) foto achtergrond, maar een dergelijke beeldchip gaat in het donker ECHT geen ruisarme, laat staan ruisvrije plaatjes maken. Als dat wel zo zou zijn dan zouden Canon, Nikon, Pentax, Olympus, Sony, en vele anderen NU bij HTC in de rij staan.

Reviewer die weet waar hij het over heeft? Nou op dit punt geloof ik er geen spreekwoordelijke drol van.
Vanavond in een restaurant gezeten, schemerlicht, geen foto's kunnen maken. Camera is in schemerlicht absoluut ruk en niets waard. Als het al lukt heb je zeker een hoop ruis te pakken. Kortom, waardeloos in weinig-licht situaties.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:44

13art

Moderator Mobile
(jarig!)
Heb het topic aardig gevolgd maar ben deze vraag volgens mij nog niet tegen gekomen.
Hoe lang gaat de accu mee als je video kijkt? Dit bijv voor het kijken van video in trein, vliegtuig of waar dan ook.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe meer ik over die tabs nadenk, hoe spijtiger ik het vind dat ze bvb geen tasks tab voorzien hebben. Is toch iets wat veel mensen handig zouden vinden, denk ik. En als ik me niet vergis heeft de touch pro2 het wel?

Net nog op youtube filmpje gezien trouwens dat je bij sms messages bij het klikken op 'all messages' in windows mobile sms app terecht komt. Had hier toch ook een typisch finger-friendly touch-flo lijstjes verwacht. Of zou het niet de latest rom geweest zijn?

Vandaag in de mediamarkt nog eens met touch hd gespeeld (touch diamond2 was er nog niet) en gemerkt dat je de taal waarin je typt kan kiezen bij de toetsenbord settings. Dit was eigenlijk wat ik wou weten ivm EN of NL versie. Taal van OS maakt me niet zo uit, maar als je voornamelijk NL tekst typt en de phone stelt constant Engelse woorden voor, werkt dat niet echt super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En zijn er al mensen die Orb (www.orb.com) icm de Touch Diamond2 gebruikt hebben en hoe werkt 't? Ik heb Orb in de beginfase gebruikt en dat was al best nice.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:20:
[...]
Nou op dit punt geloof ik er geen spreekwoordelijke drol van.
Lekker quoten zo natuurlijk :+
Anoniem: 60111 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:20:
@CLB: inderdaad veel tegenstrijdige berichten en dat maakt het er niet makkelijker op :p
Inderdaad :)
Komt in de TS :)

For
>Great screen
>Improved camera
>Fantastic interface
>Solid casing
>Good battery life
>Best iPhone rival yet

Against
>Video not so hot
>WinMo is back

En dan zeggen ze weer dat de video 'not so hot' is... terwijl 't op andere sites weer geprezen wordt.
Uiteraard hebben reviews andere meningen, maar zoveel verschillen met 1 device heb ik nog nooit gezien :N

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Against
>Video not so hot
>WinMo is back
Ik vind dit toch echt wel gezanik worden hoor... vooral als je tegelijkertijd ">Fantastic interface" in de pro's hebt staan. Wat boeit het welk OS eronder draait als je er toch (haast) niets van ziet en er geen last van hebt...

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:36
Cheetah schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 05:15:
[...]
Ik vind dit toch echt wel gezanik worden hoor... vooral als je tegelijkertijd ">Fantastic interface" in de pro's hebt staan. Wat boeit het welk OS eronder draait als je er toch (haast) niets van ziet en er geen last van hebt...
+1 en nee. Het boeit me JUIST wel OS er onder draait. Persoonlijk moest ik wel een WiMo toestelletje. De integratie met VisualStudio 2k8 is weer subliem. Gister al was applicaties geschreven voor mijn Diamomd2. Dat werkd dankzij je grote hoeveelheid RAM echt snel!

Derhalve maakt het voor mij dus wel uit wat er voor OS gespeeld wordt op de telefoon ;)

Edit:

Ik snap ook niet wat mensen tegen MS/Windows hebben. Ze maken uitstekende software die vaak te goed in elkaar steekt en teveel checkt. Ik ben ook erg blij met de manier waarop MS zijn/haar software vlekkeloos met elkaar laat integreren en ook de ondersteuning voor alle OSen is uitstekend.

Ik denk dat deze review geschreven is door een Linux kereltje die meewerkt aan de ontwikkeling van de Embedded Linux variant voor op de smartphones >:)

[ Voor 24% gewijzigd door Matis op 18-04-2009 07:48 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Dik 4uur opgeladen....vannacht stekker eruit. En vanochtend al 2 streepjes eraf? Ik kan me niet voorstellen dat de Diamond1 nog sneller door de accu heen was! :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

toaomatis schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 07:46:
[...]

Persoonlijk moest ik wel een WiMo toestelletje. De integratie met VisualStudio 2k8 is weer subliem. Gister al was applicaties geschreven voor mijn Diamomd2. Dat werkd dankzij je grote hoeveelheid RAM echt snel!

Derhalve maakt het voor mij dus wel uit wat er voor OS gespeeld wordt op de telefoon ;)
Mogen we ook vragen welke apps je gemaakt hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pedr0 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:00:
Dik 4uur opgeladen....vannacht stekker eruit. En vanochtend al 2 streepjes eraf? Ik kan me niet voorstellen dat de Diamond1 nog sneller door de accu heen was! :S
Dat is dus wat ik vrees, zou een echte tegenvaller zijn! Batterij moet toch ten minste 1 dag kunnen overleven!
Wat heb je opstaan? WIFI, Bluetooth?

Wat is de ervaring van de andere eigenaren hier op het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bensjero
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:14

Bensjero

Ik ben het, Bensjero.

Pedr0 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:00:
Precies hetzelfde verhaal met mijn p4350, en de p4350 van mn kamaraad ook. De batterij indicatie verloopt namelijk soms wel goed, en soms slaat het nergens op.
Ik heb de laatste OTP touchflo3d rom erop geflashed, en sinds dien (geloofik) is het alleen maar slechter geworden, maar de accuduur is iets vooruitgegaan.

Vaak heb ik dat ik em in de oplader steek (omdat ie low batt aangeeft) en dan is ie na 10 min helemaal vol, maar na 30 min ook weer leeg ;)
Als ik em er 3 a 4 uur in laat is ie gewoon vol, en houdt de phone het een dag a 1,5 dag vol (zonder wifi of BT), maar de batterij indicatie geeft alles behalve het juiste weer... als je het toestel op nieuw opstart bijvoorbeeld staat de batterij indicatie dikwijls op geel (bijna leeg) wat onterrecht is op dat moment...

Ik kan niet wachten tot de voorbeeld toestellen op de muur staan bij saturn/mediamarkt. Ik ben overtuigd dat ik eerst zelf wil 'voelen' hoe het toestel is en typt voordat ik em koop.

@ Hieronder de batterij indicatie deugt inderdaad niet :P

[ Voor 10% gewijzigd door Bensjero op 18-04-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Anoniem: 60111 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 09:23:
[...]

Wat is de ervaring van de andere eigenaren hier op het forum?
Kan niet zo heel veel zinnigs zeggen, behalve dat ik de TD2 sinds gisteren heb, gisteravond het toestel met twee streepjes batterijlading heb neergelegd en vanmorgen diezelfde twee streepjes weer zag staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Kan het kwaad om hem b.v. de hele nacht op te laden? Wordt de batterij hier niet "lam" van?

Als de batterij bijna leeg is geeft hij hier een melding van "Laad op of gegevens kunnen verloren gaan"
Kunnen je gegevens echt verloren gaan als ik hem b.v. helemaal leeg laat lopen totdat hij zelf uitvalt?

[ Voor 53% gewijzigd door Pedr0 op 18-04-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Pedr0 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 10:43:
Kan het kwaad om hem b.v. de hele nacht op te laden? Wordt de batterij hier niet "lam" van?

Als de batterij bijna leeg is geeft hij hier een melding van "Laad op of gegevens kunnen verloren gaan"
Kunnen je gegevens echt verloren gaan als ik hem b.v. helemaal leeg laat lopen totdat hij zelf uitvalt?
De laadelectronica zorgt er voor dat de accu niet defect raakt, kan dus geen kwaad.
Alleen niet-opgeslagen gegevens (was je bijvoorbeeld net een mailtje aan het opstellen of een notitie aan het maken) gaan verloren bij een compleet lege accu. Heb je het al opgeslagen, dan is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 07:47

Shift

[] Dual crazy []

Ik heb vanaf vrijdag avond de TD2 in huis, ik moet zeggen dat dit toestel erg sleek uit ziet en aanvoelt. Ik ben overgestapt van N95. Als je ze met elkaar vergelijkt dan is N95 een baksteen. Toestel voelt metalic aan, knoppen en de rest voelt stevig aan. Omdat het een hoge resoultie scherm heeft heb ik wel moeite om teksten te lezen, even kijken of ik de letters wat groter kan maken.

Tevens heb ik wel interessen in de originele Pouch voor dit toestelletje zoals sommige reviewers hebben ontvangen. Dit toesten zonder hoesje in je zak stoppen lijkt me geen geod idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Op mijn Diamond2 maakt TomTom de zinnen niet af, maakt niet uit welke stem ik gebruik.
Ik hoor bijvoorbeeld alleen maar "na" als er "na 500 meter rechtsaf slaan" gezegd zou moeten worden. Ook bij het testen van de stem in het menu wordt er slechts één woord uitgesproken. De stemmen heb ik overgezet vanaf mijn Diamond1 waarop het wel goed werkte.
Hebben meer mensen met een Diamond2 hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Review (heel kleintje maar toch) van Knowyourmobile

Pros:
Full touchscreen mobile
Much improved from last model
microSD card slot

Cons:
Still gets messy with fingerprints
Could do with larger megapixel camera 7(8)7

Verdict: The HTC Touch Diamond2 is a good overall improvement on the last model, with a much better screen size, better integration of UI with Windows Mobile and the added bonuses of new features.

Maar er worden ook veel dingen niet behandeld en ik had 't zelf ook kunnen schrijven..
(lijkt net of ze gewoon allerlei reviews hebben uitgeplozen en er hun eigen review'tje van hebben gemaakt)

Review'tje van Mobiles.co
So in conclusion, the HTC Touch Diamond2 easily offers enough new features, tweaks and improvements to surpass its predecessor. Thanks to a larger and higher resolution screen, better camera and nicer design, the Diamond2 is an excellent upgrade for fans of the original. The other obvious comparison for the Diamond2 will be its bigger brother the Touch HD. Though the features included in both phones are almost identical, the Diamond2 does serve up as a worthy alternative for those who want a more pocket friendly Windows Mobile device over the larger Touch HD. The improved TouchFLO 3D user interface offers a far more immediate and, in my opinion, easier way to navigate the phones touchscreen and the new zoom bar offers a worthy alternative to the touchscreen method of zooming that was employed in the original which was hit and miss at times.

[ Voor 81% gewijzigd door CLB op 18-04-2009 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Crusader schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:05:
Op mijn Diamond2 maakt TomTom de zinnen niet af, maakt niet uit welke stem ik gebruik.
Ik hoor bijvoorbeeld alleen maar "na" als er "na 500 meter rechtsaf slaan" gezegd zou moeten worden. Ook bij het testen van de stem in het menu wordt er slechts één woord uitgesproken. De stemmen heb ik overgezet vanaf mijn Diamond1 waarop het wel goed werkte.
Hebben meer mensen met een Diamond2 hier last van?
Yep ik ook :( Zometeen even in realtime testen tijdens een ritje in de auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:55
Weet dr al iemand waar leuke accesoires te krijgen zijn? Zoals bijvoorbeeld een pouch? Ik zou mij TD2 graag netjes op willen bergen namelijk..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186920

Heb hem binnen :). Het wordt mijn eerste touch toestel dus zeker even wennen. Vind hem iig erg mooi er uit zien, en hij ligt lekker even z'n accu te vullen.
Zou er een verschil te merken zijn tussen:
pricewatch: Sandisk 8GB Mobile Ultra microSDHC
pricewatch: Sandisk 8GB microSDHC
Bij gewoon dagelijks gebruik muziek, wifi en ook wel tomtom af en toe. Welke versie van tomtom is nou geschikt hiervoor alleen 7 of ook evt 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
dafmay schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 12:51:
[...]

Yep ik ook :( Zometeen even in realtime testen tijdens een ritje in de auto..
iGo 8 doet het wel een stuk beter, eigenlijk perfect, alleen valt daarvan zo nu en dan de gps ontvangst een paar minuten weg om het daarna weer goed te doen. Heel vaag, dit had ik ook met de Diamond1.
Als iemand de registry setting weet om a-gps uit te zetten, heel graag. Met Google kom ik er niet achter, krijg alleen maar links naar die tweak tool voor de Diamond1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Wat betreft de batterij: vannacht om 02:00u eruit gehaald en nu (lees: 15:15u) is hij half leeg.

Wat heb ik gedaan?
-Ongeveer 15min WiFi aan gehad, daarna weer uit.
-Ongeveer 30min mee gespeeld
-3 gespreken gevoerd van gem. 3min per gesprek.
-Twee pop3 accounts die om de 3uur de mail checken.

Ik ga hem nu maar eens helemaal leeg laten lopen en vannacht of morgenvroeg hem weer 4 à 5uur aan de lader zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Even terugkomend op het TomTom probleem waarbij zinnen worden afgekapt of slechts één woord wordt gesproken, we zijn niet de enige. Op xda wordt hetzelfde beschreven, echter zonder oplossing.

TomTom (in elk geval versie 7.9) i.c.m. de Diamond2 levert dus problemen op met het uitspreken van de instructies. Misschien handig voor in de startpost als FAQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crazylegs schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 13:25:
Weet dr al iemand waar leuke accesoires te krijgen zijn?
HTC.com :) Anders even wachten, alle third party accesoire-makers zijn er mee bezig!
Neehoor, dat merk je niet :) (misschien alleen met overgooien van data) maar in het gebruik niet!
Crusader schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:26:
Even terugkomend op het TomTom probleem waarbij zinnen worden afgekapt of slechts één woord wordt gesproken, we zijn niet de enige. Op xda wordt hetzelfde beschreven, echter zonder oplossing.

TomTom (in elk geval versie 7.9) i.c.m. de Diamond2 levert dus problemen op met het uitspreken van de instructies. Misschien handig voor in de startpost als FAQ?
Staat vermeld in de TS! (kan voortaan ook via DM gemeld worden, ik lees niet alles in dit topic :+ )

En de TS heeft er weer wat bij, namelijk 'Uitvoeringen' waarin de verschillende versies van de HTC Touch Diamond2 aan bod komen. Momenteel is dat alleen nog de T-mobile Compact V, maar misschien komt er ook nog wel een Vodafone branded Touch Diamond2.. Time will tell..

Nu nog even de 'Geruchten' aanpakken (maar dat is vrij lastig om te coden)
En ik wil nog even een paar linkjes plaatsen naar foto's die gemaakt zijn met de TD2 (nog even kijken waar)

En voor de mensen die 'm hebben:
CLB schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 22:49:
En zijn er al mensen die Orb (www.orb.com) icm de Touch Diamond2 gebruikt hebben en hoe werkt 't? Ik heb Orb in de beginfase gebruikt en dat was al best nice.
En ik ben wel benieuwd naar de videokwaliteit (VGA-modus) van de Touch Diamond2.
Iemand die een filmpje kan maken en hem ergens kan uploaden? (liefst niet op YouTube icm kwaliteitsverlies)

EDIT @ Hieronder: Slecht leverbaar bij Vodafone? Of slecht leverbaar in 't algemeen?
Je kan je abonnement met Vodafone in elke telco afsluiten, hoeft echt niet perse in een Vodafonewinkeltje.
Je moet beseffen dat de software misschien standaard anders is op beide toestellen,
maar dat dit zelf aan te passen valt met tweaks, 3rd party software of andere ROM's..
Dus als de TD2 dat heeft en de HD niet, hoeft dat niet perse een +'je voor de TD2 te zijn zeg maar.
Verschillen tussen de Touch Diamond2 en de Touch HD kun je nog bekijken in de twee verschillende zeer uitgebreide topicstarts, in de PriceWatches van Tweakers.net of op gewoon op het wereldwijde internet ;)

[ Voor 24% gewijzigd door CLB op 18-04-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 14:48

Malarky

Wils voor wat ieder

Ik ben van plan ook een D2 te nemen maar ben over het surfen nog niet uit.
Hiervoor zijn natuurlijk belangrijk:
- snelheid van de telefoon
- internet bereik
- resolutie
- grootte scherm
- manier van typen

De TouchHD lijkt de betere keus door het 3.8" scherm, maar is er slecht leverbaar met Vodafone. Maar is de Diamond2 misschien niet betere op het gebied van snelheden en manier van typen, zodat het toch de betere keus is? Of moet je voor het bijvoorbeeld bijwerken van je Google Agenda op je mobiel echt voor de TouchHD gaan, wat HTC betreft? Het lijkt mij dus dat de TouchHD ook beter typt door het grotere scherm, maar omdat ik beide nooit in handne heb gehad weet ik echt niet of dat uit maakt, die paar inch.

De camera's van beide modellen zijn 5mp, zijn er verder geen verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 13:03

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Malarky schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:50:
De camera's van beide modellen zijn 5mp, zijn er verder geen verschillen?
beide zijn idd heel gelijkend, een paar verschillen:
de touch HD heeft:
- een 3,5mm audio out
- een iets grotere batterij (1350mAh tov 1100mAh bij TD2)
- een groter scherm (zoals je al aanhaalde)
- een iets oudere versie van TouchFlo3D
(bron: pdashop.be )
niet officiele punten:
- touchscreen was iets minder gevoelig/prettig dan TD2 (op basis van reviews, geen eigen ervaring)

Ik ben ook van plan de TD2 te nemen (ook al omdat ik de HD te duur vind en de TD2 juist goed is van prijs), De resolutie van de HD is dezelfde als die van de TD2 dus daar kan het al niet aan liggen, maar natuurlijk is het afgebeeld op een iets kleiner scherm

De vergelijking is natuurlijk hierop mooi te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/205d215.jpg
Touch HD, Touch Diamond2, Touch Diamond, Touch Pro
(zoals eerder al gezegd)

[ Voor 20% gewijzigd door FRD op 18-04-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

vandaag ook maat een diamond2 gekocht. *O*

screenprotector zat er wel bij echter geen 8bg kaartje -O-

moet nog eens ff precies uitzoeken wat je met dat ding allemaal kan, maar ben er al wel achter dat het gaatje om je hoesje (die er ook niet bij zit) aan te maken verrekte iritant is om het koordje doorheen te krijgen is, een speld, geduld en een paar scheldwoorden is echter wel nodig om hem doorheen te halen.

in tegenstelling tot mijn ipod wil hij echter WEL opladen via mijn G15. *O*
laad ie ook wat langzamer op en leeft de accu ook stukkie langer denk ik zo. :+

eerst nu maar eens GoT doorspitten voor de leuke+handige trucs en tweaks. O-)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

FRD schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 17:12:
[...]

beide zijn idd heel gelijkend, een paar verschillen:
de touch HD heeft:
- een 3,5mm audio out
- een iets grotere batterij (1350mAh tov 1100mAh bij TD2)
- een groter scherm (zoals je al aanhaalde)
- een iets oudere versie van TouchFlo3D
(bron: pdashop.be )
niet officiele punten:
- touchscreen was iets minder gevoelig/prettig dan TD2 (op basis van reviews, geen eigen ervaring)

Ik ben ook van plan de TD2 te nemen (ook al omdat ik de HD te duur vind en de TD2 juist goed is van prijs), De resolutie van de HD is dezelfde als die van de TD2 dus daar kan het al niet aan liggen, maar natuurlijk is het afgebeeld op een iets kleiner scherm

De vergelijking is natuurlijk hierop mooi te zien:

[afbeelding]
Touch HD, Touch Diamond2, Touch Diamond, Touch Pro
(zoals eerder al gezegd)
omdat het scherm iets kleiner is en de resolutie hetzelfde is de TD2 iets scherper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0n
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:56
CLB schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:39:
[...]

Neehoor, dat merk je niet :) (misschien alleen met overgooien van data) maar in het gebruik niet!
Merk je wel met foto's laden hoor. De 1ne is een Class 2 kaart, de andere Class 6 kaart.
Van wiki:
* Class 2: 2 MB/s - 13x
* Class 4: 4 MB/s - 26x
* Class 6: 6 MB/s - 40x

edit:
En het prijsverschil is 5 euro, dan zou ik zeker voor die class 6 kaart gaan.

editedit:
en bij die class 2 zit geen reader, dus als je die thuis niet hebt, moet je er nog 1 kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door Bart0n op 18-04-2009 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me dat de Touch Diamond2 de beperkende factor is hierin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0n
touch diamond "1" kan al 9mb/s schrijven. Class 6 is 6 mb/s. Lijkt me niet dat de diamond 2 langzamer wegschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Heeft iemand schermrotatie al aan de praat gekregen, dus een TF3D in landscape en een Opera die meekantelt met het draaien van het toestel?
Dacht dat dat out-of-the-box gewoon zou moeten werken...

[ Voor 21% gewijzigd door Crusader op 18-04-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102013

heeft iemand de HTC RC E100 gebruikt icm met de diamond2?

ben benieuwd of de afstandsbediening werkt op de diamond2

Afbeeldingslocatie: http://www.mobielbereikbaar.nl/afbeeldingen/producten/MW36199086_0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298734

Crusader schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:38:
Heeft iemand schermrotatie al aan de praat gekregen, dus een TF3D in landscape en een Opera die meekantelt met het draaien van het toestel?
Het viel me op dat hij dat niet deed. Het leek wel te werken in enkele filmpjes die ik al eerder had gezien op Youtube...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart0n schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:35:
touch diamond "1" kan al 9mb/s schrijven.
Class 6 is 6 mb/s. Lijkt me niet dat de diamond 2 langzamer wegschrijft
Ahaa okee, dind't knew that! (Wanneer schrijf je zoveel data weg eigenlijk? Foto'tje niet.. Filmpje misschien?)
Heeft iemand schermrotatie al aan de praat gekregen, dus een TF3D in landscape en een Opera die meekantelt met het draaien van het toestel? Dacht dat dat out-of-the-box gewoon zou moeten werken...
Blijkt wat consternatie over te zijn, omdat het 'op YouTube wel zo was'.
Helaas is van die bronnen moeilijk te achterhalen op welke ROM ze draaien..
Als het een customized ROM is met allerlei tweaks en registeraanpassingen is 't dus niet 'out-of-the-box'
Anoniem: 102013 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:39:
heeft iemand de HTC RC E100 gebruikt icm met de diamond2?
Werkt gewoon via ExtUSB, dus moet gewoon compatible zijn met de Touch Diamond2!

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 18-04-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart0n
CLB schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 18:58:
[...]

Ahaa okee, dind't knew that! (Wanneer schrijf je zoveel data weg eigenlijk? Foto'tje niet.. Filmpje misschien?)
Schrijven inderdaad met filmpjes. Maar ik denk dat bijv. TomTom ook wat leessnelheid vraagt, hij moet telkens nieuwe stukjes map laden van je sd kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ik twijfel tussen deze twee adapters/houders....iemand hier ervaring mee?

http://www.pdashop.nl/pro...r-htc-touch-diamond2.html
http://www.pdashop.nl/pro...universal-car-holder.html (hier heeft iemand zeker ervaring mee denk ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Jammer van die landscape mode. Het wachten is dan maar op een ROM die dat wel ondersteunt. Op zich mis ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik wil ff een test video op mijn TD2 plaatsen. Wat is nu kwalitatief het beste formaat ?

Uit TS...Video: WMV, ASF, MP4, 3GP, 3G2, M4V, AVI

Moet een videoclip ook nog aan bepaalde voorwaarden voldoen? Omdat een Xmen3 .avi zojuist niet kon worden afgespeeld...

En een andere vraag mbt connecties. Iemand enig idee waar je voorkeuren kunt aangeven welke connectie automatisch te gebruiken? Ik zou graag zodra ik thuis ben altijd via wlan connectie hebben, maar buitenshuis standaard gprs/hsdpa.

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 18-04-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Crusader schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:26:

Inderdaad, vandaag een testrit gemaakt. Iedere keer "ga na...." en verder niets. De uiteindelijke zin "sla nu linksaf" werkt gelukkig wel! Dat is tenminste nog iets...Overigens doen de zelf ingelezen flitspalen het ook prima. Mooi navigatiepakket...ik had nog niet eerder met v7 gewerkt, slechts met v6.

Erg jammer dat er blijkbaar (nog) geen oplossing voor is.

Edt : oh en gps werkt zeer goed op de TD2 _/-\o_ Binnen no-time een fix en verbinding blijft 100%.

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 18-04-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
dafmay schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:36:
[...]

Inderdaad, vandaag een testrit gemaakt. Iedere keer "ga na...." en verder niets. De uiteindelijke zin "sla nu linksaf" werkt gelukkig wel! Dat is tenminste nog iets...Overigens doen de zelf ingelezen flitspalen het ook prima. Mooi navigatiepakket...ik had nog niet eerder met v7 gewerkt, slechts met v6.

Erg jammer dat er blijkbaar (nog) geen oplossing voor is.

Edt : oh en gps werkt zeer goed op de TD2 _/-\o_ Binnen no-time een fix en verbinding blijft 100%.
offtopic:
Hevig offtopic, sorry daarvoor maar ik wil het je toch even melden: als je de kans hebt, probeer dan zeker eens iGo 8. Ziet er veel beter uit, spreekt de straatnamen uit (Text-To-Speech) en instrueert efficiënter. Dus niet zoals met TomTom "verderop linksaf" waardoor je geneigd bent de eerste linksaf te slaan terwijl ie linksaf na 800 meter bedoelt, maar bijvoorbeeld "bereid u voor op links". Ik vind persoonlijk iGo 8 stukken beter, als ie z'n fix maar blijft houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Crusader schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:04:
[...]

offtopic:
Hevig offtopic, sorry daarvoor maar ik wil het je toch even melden: als je de kans hebt, probeer dan zeker eens iGo 8. Ziet er veel beter uit, spreekt de straatnamen uit (Text-To-Speech) en instrueert efficiënter. Dus niet zoals met TomTom "verderop linksaf" waardoor je geneigd bent de eerste linksaf te slaan terwijl ie linksaf na 800 meter bedoelt, maar bijvoorbeeld "bereid u voor op links". Ik vind persoonlijk iGo 8 stukken beter, als ie z'n fix maar blijft houden.
[Off-topic] thanks...ik ga 'm eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

CLB schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:52:

Het is echter géén magnetische ’sucking stylus’ zoals de eerdere Touches Diamond, Pro en HD hebben.
Er is dus ook geen stylus sensor welke een actie uitvoert bij het uittrekken/terugstoppen van de stylus.

In de review van Tweakers is het juist wel weer een magnetische stylus..
Ook werd er eerder gezegd dat er tijdens een gesprek, een notitie kan worden genoteerd als de stylus uit het toestel wordt getrokken.. Kan iemand die de Touch Diamond2 al heeft, dit even voor ons testen? Alvast bedankt!
in dit filmpje spreken ze wel over een magnetische stylus en 'when you pull the stylus out, it does turn the device on'

en geen leather case in de officiele release.. :?

re-unboxing met een officiele doos:
http://mobilitysite.com/2...iamond2-unboxing-video-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-06 16:04
Ik heb MSN nog steeds niet aan de praat gekregen en het probleem is nu groter, dacht ik stel mm'n live account nog een x in, maar krijg nu steeds een fout in services.exe dus ik kan nu helemaal niks meer met windows live. Ben dus al weer genoodzaakt om een hard reset te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
@paragon, indien Vodafone gebruiker, misschien dat je de proxy even uit moet zetten zodat msn het gaat doen.

@FRD: 100% zeker is het géén magnetische stylus, tenminste, niet om 'm op z'n plaats te houden. Hij klikt in het toestel (vandaar die inkeping in de stylus)

[ Voor 4% gewijzigd door Crusader op 18-04-2009 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

FRD schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:32:
[...]

in dit filmpje spreken ze wel over een magnetische stylus en 'when you pull the stylus out, it does turn the device on'

Het is geen magnetische stylus, je drukt hem er in en hij klemt vast waarbij je een klikje voelt wanneer hij vast zit. Echter zit er wel een sensor in, zodra je de stylus uit het apparaat haalt gaat deze aan. Nee, er zit geen pouch, hoesje of case of hoe je het wil noemen bij. Ook geen 8GB kaartje zoals in sommige reviews staat, wat ik overigens jammer vind. Voor HTC betreft dat enkele euro qua inkoop, dat had op de prijs niet veel uitgemaakt. Jammer maar helaas.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hoe zit het eigenlijk met Voip op de TD2? Het zal helaas waarschijnlijk niet mogelijk zijn om direct vanuit contacts een sip-nr te kiezen...zoals op bijv de Nokia N95 zo enorm handig was.

Edit : Fring reeds geinstalleerd, werkt prima...ook op speakerphone, maar geluidskwaliteit is niet fantastisch (zowel via wlan als hsdpa).

[ Voor 33% gewijzigd door dafmay op 18-04-2009 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
Pedr0 schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 19:21:
Ik twijfel tussen deze twee adapters/houders....iemand hier ervaring mee?

http://www.pdashop.nl/pro...r-htc-touch-diamond2.html
http://www.pdashop.nl/pro...universal-car-holder.html (hier heeft iemand zeker ervaring mee denk ik?)
Ik had toevallig al wat zitten zoeken... de adapt houder is voor sommige toestellen iig wat gammel volgens wat pdashop reviews... De anders moet je zelf nog een stekker in de foon frutten voor ie stroom krijgt, ook niet handig...

Ik vond wel positieve ervaringen over het spul van Carcomm (.nl); maar die hebben nog geen cradle voor de diamond 2 ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

mss nog een goede link voor in de TS is deze:
http://www.4winmobile.com...uch-diamond-2-living.html
Het wordt dagelijks aangevuld met de bevindingen van die dag over de TD2 (en mooie afbeeldingen), eveneens met een globale score :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Op deze foto zie je die "sleeve"
http://www.4winmobile.com/tg/Diamond2/DSCF1120-large.jpg

Iemand die weet waar je deze kan kopen? Ik zoek namelijk zo'n sleeve en niet een (echt) tasje/pouch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pedr0 schreef op zondag 19 april 2009 @ 11:51:
Op deze foto zie je die "sleeve"
http://www.4winmobile.com/tg/Diamond2/DSCF1120-large.jpg

Iemand die weet waar je deze kan kopen? Ik zoek namelijk zo'n sleeve en niet een (echt) tasje/pouch.....
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zie geen sleeve op die foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
ik ook niet, volgens mij zie jij de accu voor een sleeve aan Pedr0...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Vrijdag even met die van een vriend van me gespeeld, en die doet dat wel (iig in Opera). Je moet ergens bij instellingen eerst de bijbehorende sensor calibreren, daarna werkt het volgensmij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ColdSTone schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:05:
[...]

Vrijdag even met die van een vriend van me gespeeld, en die doet dat wel (iig in Opera). Je moet ergens bij instellingen eerst de bijbehorende sensor calibreren, daarna werkt het volgensmij gewoon.
Bij opera en sms/email en album enzo doet hij het wel, maar wanneer het startscherm er is dan doet hij het niet meer.Het is dat wat we bedoelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Oneliners dumpen zonder zelf inzet te tonen houden we hier niet van.

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 19-04-2009 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52473

Ik probeerde net TomTom te installeren, maar dat is mij niet gelukt. De installatie loopt vast. Wel blijft het vierkantje (zandlopertje) draaien in beeld. Ik heb de juiste installatie toegepast en minuten lang gewacht... maar helaas, het wil niet lukken. Heb in ieder geval geen last van het "spraak probleem" van TT :+
Ben benieuwd of TomTom iets gaat maken voor de TD2. Voorlopig maar even gebruik maken van de ingebakken Google Maps 8)7 .

Verder een prima vervanger voor mijn HTC Cruise.

Edit:
Na een hard-reset is het wel gelukt TT te installeren. Wel heb ik nu last van het spraak probleem :X .
TT-home geeft ook een error wanneer ik de pda wil koppelen aan mijn e-mail. Heb na wat googelen gevonden dat dit probleem ook speelde bij de HTC HD. Probleem is toen na enkele weken verholpen door TomTom.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 52473 op 19-04-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FRD schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:32:
Was al bekend...
Misschien per land andere accesoires bijgeleverd? Is dat wel eens eerder bij HTC voorgekomen?
De 'Rumors' zijn aangepast, met daarbij de goede antwoorden
FRD schreef op zondag 19 april 2009 @ 10:59:
mss nog een goede link voor in de TS is deze:
http://www.4winmobile.com...uch-diamond-2-living.html
Het wordt dagelijks aangevuld met de bevindingen van die dag over de TD2 (en mooie afbeeldingen), eveneens met een globale score :)
Is een leuke! Komt in het 'Review'gedeelte!
Anoniem: 52473 schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:52:
Ben benieuwd of TomTom iets gaat maken voor de TD2.
Denk 't niet aangezien dat dan wel vooraf ingebakken zou zijn in de ROM, maar dat is mijn opinie...

En zijn er mensen die het toetsenbord van pagina 88 uit de handleiding al uitvoerig gebruikt hebben?
Op m'n PDA's wat nu weer 2 jaar geleden is gebruikte ik altijd qwerty icm de stylus, maar daar heb ik nu geen zin meer in.. Zodoende zou ik willen weten of het 'phonekeyboard' lekker werkt op de Touch Diamond2?
(staat trouwens ook nog een stuk onvertaalde handleiding op in het Engels)

EDIT @ Hieronder: _O-

[ Voor 20% gewijzigd door CLB op 19-04-2009 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Anoniem: 298734 schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:07:
[...]

Bij opera en sms/email en album enzo doet hij het wel, maar wanneer het startscherm er is dan doet hij het niet meer.Het is dat wat we bedoelen :)
Zelfs daar doet ie het bij mij niet, heb al eens gecalibreerd, maar werkt dus nog niet. Ik ga wel effe wat klooien.

Edit: aargh... ik kantelde het toestel steeds de verkeerde kant op, laat maar |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Crusader op 19-04-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Anoniem: 52473 schreef op zondag 19 april 2009 @ 13:52:
[...]
Ik heb nu ook (nog) een Touch Cruise, wil je voor mij de verschillen in ervaring posten?
De specs kan ik natuurlijk zelf wel vergelijken, maar wat vind je ten opzichte van de TC voor/nadelen tijdens gebruik?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Ik vind de manier van je toestel unlocken maar onhandig voor gebruik met je vingers, de knoppen zijn groot genoeg maar na het inkloppen van je code moet je nog eens op 'unlock' drukken. Wat bij iemand met grote handen resulteert in het feit dat je ook 'CLR' indrukt.

Bij mijn oude toestel met WM5 werd hij automatisch unlocked na het invoeren van de juiste code, kan dit ook bij de TD2? Ik kon in het topic van de Diamond niets vinden, maar het lijkt me niets meer dan een registry setting. Iemand een idee?

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299404

Ik heb de TD2 en ik heb nog een cd liggen van Route66, zou die er op kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186920

Het lukt me op de een of andere manier niet om via Wifi een connectie te maken met het internet. Ik heb hier Wanadoo internet, en als ik via het Wifi menu het selecteer en daar de Webkey invul van Wanadoo dan kan hij niet verbinden. Iemand enig idee wat ik fout doe.
Ik krijg het nu ook niet meer voor elkaar om de key aan te passen omdat hij nu gewoon steeds blijft proberen te verbinden met het netwerk wat dus niet lukt. Kan er in de gebruiksaanwijzing ook niet veel wijzer uit worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 186920 op 19-04-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 186920 schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:48:
Het lukt me op de een of andere manier niet om via Wifi een connectie te maken met het internet. Ik heb hier Wanadoo internet, en als ik via het Wifi menu het selecteer en daar de Webkey invul van Wanadoo dan kan hij niet verbinden. Iemand enig idee wat ik fout doe.
Beveiliging op mac adres misschien? Betekent dat je op de router het mac adres van de wlan adapter vd TD2 moet opgeven als bevoegd voor connectie. Op de TD2 ga je naar Instelingen, linksonder...Meer...tabblad Verbindingen...Wifi...Wifi inschakelen...Geavanceerd...tabblad Geavanceerd...MAC...dit adres op je router toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Anoniem: 299404 schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:07:
Ik heb de TD2 en ik heb nog een cd liggen van Route66, zou die er op kunnen ?
Wat is dat nou voor vraag? Probeer het en je weet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik krijg het nu ook niet meer voor elkaar om de key aan te passen omdat hij nu gewoon steeds blijft proberen te verbinden met het netwerk wat dus niet lukt. Kan er in de gebruiksaanwijzing ook niet veel wijzer uit worden.
Als je een livebox hebt ,moet je daar ook een( register geloof ik) knop indrukken om te connecten.
Lampje van je wlan op je livebox gaat dan knipperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Gebruik hoofdletters voor de key, mocht dat niet lukken gebruik dan kleine letters. Let ook op dat je geen MAC-lijst gebruikt, of anders moet je m toevoegen...

Edit:
Anders kun je door je 3D naar instellingen slepen. Dan daar meer linksonder dan het tabblad verbindingen en dan WiFi.

Daar kun je je key verwijderen/aanpassen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Matis op 19-04-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Ik las hier ergens over de app Memmaid. Zojuist v2.30 geinstalleerd en het werkt perfect. Je kunt ook als je wilt Memmaid QuickClean programmeren onder "Knop1" (Instellingen > Meer > Persoonlijk > Knoppen). Dan kun je door de beltoets (knop1) ingedrukt te houden, het RAM-geheugen opschonen...erg handig!

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 19-04-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299417

Hey,

Ik heb nu een paar dagen de HD2 en hij bevalt me erg goed. Maar weet iemand of het mogelijk is om spraak opdrachten bij mijn contacten te zetten?
Ik kan nu niet de voicedailing functie van mijn carkit gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 299417 op 19-04-2009 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226158

Hallo,

Ik heb nu 2 dagen de TD2. Nu valt mij op dat als ik mn gsm op stil of trillen heb en dan een smsje krijg, hij niet trilt.

Ik heb de handleiding al door gelezen, maar kan er niet acher komen hoe ik dit zegmaar 'aan' zet.

Kan iemand me hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52473

Laatste tab van de touchflo > linksonder meer > tab persoonlijk > geluiden en meldingen > tab meldingen > gebeurt.: Berichten: nieuwe tekstber. > vinkje aanzetten bij trillen.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Anoniem: 226158 schreef op zondag 19 april 2009 @ 20:34:
Hallo,

Ik heb nu 2 dagen de TD2. Nu valt mij op dat als ik mn gsm op stil of trillen heb en dan een smsje krijg, hij niet trilt.

Ik heb de handleiding al door gelezen, maar kan er niet acher komen hoe ik dit zegmaar 'aan' zet.

Kan iemand me hier mee helpen?
Ja, dat komt omdat je m op belen hebt staan en niet op bellen en trillen... dit moet je aanzetten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 22:43

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

hier misschien de domste vraag ooit:)

Wat is het verschil tussen de NL en UK versie.. want waarom zijn die verschillend van prijs?
Neem aan dat het meer is dan alleen de taal? De taal kan je toch instellen naar welke je wilt prefereert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03
Dat is inderdaad het enige verschil.
De taal kan je namelijk niet zomaar instellen, daarvoor zal je een andere ROM moeten erop zetten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-06 22:43

Nickrsd

dan ga ik deze week de NL versie online bestelle, alleen waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nickrsd schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:12:
dan ga ik deze week de NL versie online bestelle, alleen waar?
Dat is een puur persoonlijke keuze. Maar in [ABO] HTC Touch Diamond2 levertijden en abonnementen topic kun je wel het een en ander aan informatie vinden om tot die keuze te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire69 schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:01:
Dat is inderdaad het enige verschil.
De taal kan je namelijk niet zomaar instellen, daarvoor zal je een andere ROM moeten erop zetten. :)
Als ik het goed voor heb kan je in de UK versie wel kiezen voor Nederlands als invoertaal, maar kan je de user interface inderdaad niet naar NL zetten, daarvoor is een andere ROM nodig.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
dafmay schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:41:
Ik las hier ergens over de app Memmaid. Zojuist v2.30 geinstalleerd en het werkt perfect. Je kunt ook als je wilt Memmaid QuickClean programmeren onder "Knop1" (Instellingen > Meer > Persoonlijk > Knoppen). Dan kun je door de beltoets (knop1) ingedrukt te houden, het RAM-geheugen opschonen...erg handig!
Wat is nou het nut van het opschonen van het geheugen? Ding heeft genoeg geheugen en wordt echt niet trager als ie op bijvoorbeeld 90% staat. Ik vind het persoonlijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Crusader schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:32:
[...]

Wat is nou het nut van het opschonen van het geheugen? Ding heeft genoeg geheugen en wordt echt niet trager als ie op bijvoorbeeld 90% staat. Ik vind het persoonlijk onzin.
Ik moet toegeven dat je daar wel een beetje gelijk in hebt. Maar het kan handig zijn als je veel apps hebt gebruikt en er steeds wat RAM blijft "hangen", en daardoor het RAM aan de lage kant is. Je kunt dan een probleem krijgen bij apps die veel geheugen pakken, zoals navigatie. Bijvoorbeeld die starten dan niet meer op en je zult de telefoon moeten resetten. Dat kan dan veel makkelijker met deze app.

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 19-04-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De belangrijkste zaken die me steeds opnieuw doen twijfelen of ik hem wel moet kopen zijn momenteel:
  • Batterijduur (en de onduidelijkheid errond helpt niet echt)
  • Problemen met TomTom (want hier wou ik hem wel voor gebruiken)
Verder vraag ik me af hoe "pocketable" hij is. Veel mensen vinden het spijtig dat hij gegroeid is tov TD1, maar ik heb nog niet echt harde uitspraken gezien over hoe handig/onhandig hij in je zak past.

Voor de rest ben ik zeker in de wolken over deze phone en heb ik natuurlijk geregeld zin om hem gewoon impulsief te kopen en even niet aan de minpunten/bedenkingen te denken. :)

De alternatieven die momenteel op de markt zijn spreken me trouwens niet meer aan dan de TD2, integendeel, dus voorlopig is het deze of wachten op een nieuwe lichting >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 21:49
Past prima in de zak, McGuider werkt als een trein, met wifi en bluetooth ingeschakeld, veel smsen en uur bellen al 2 dagen zonder op te laden. Een streepje over :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ephymerous schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:00:
Past prima in de zak, McGuider werkt als een trein, met wifi en bluetooth ingeschakeld, veel smsen en uur bellen al 2 dagen zonder op te laden. Een streepje over :)
Thanks! Het lijkt wel alsof je geluk moet hebben met je batterij :p

Dit neemt in principe mijn twijfels wel weg, behalve dat ik McGuider eigenlijk niet ken, alleen van naam. Ben een beetje een TomTom fan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 60111 schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:04:
[...]

Dit neemt in principe mijn twijfels wel weg, behalve dat ik McGuider eigenlijk niet ken, alleen van naam. Ben een beetje een TomTom fan...
Bij mij draait TT7 uitstekend. Installatie verliep soepel zonder issues. Zeer snelle fix, zelfs binnenshuis. Met de gps ontvanger van de TD2 zit het dus wel goed. Het enige minpuntje aan TT7 icm de TD2 is verderop in dit forum te vinden....navigatiestem wordt vroegtijdig afgebroken bij de melding "Ga na 300m..."...dit wordt "Ga na...". Maar ik kan daar mee leven. Alle overige aanwijzingen gaan goed. Flitspalen ingelezen en ook deze werken prima.

Edit : mijn batterij lijkt het ook erg goed te doen. De hele dag met navigatie (TT7 en iGo8) zitten spelen, instellingen getest, testritjes gemaakt. Nog 60% batterij over.

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 19-04-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op zondag 19 april 2009 @ 19:41:
Nice, ga ik onthouden!
Anoniem: 60111 schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:26:
Als ik het goed voor heb kan je in de UK versie wel kiezen voor Nederlands als invoertaal,
maar kan je de user interface inderdaad niet naar NL zetten, daarvoor is een andere ROM nodig.

Klopt dit?
Dit klopt wel en niet.. Standaard out-of-the-box zal een UK toestel geen NL ondersteunen qua invoertaal.
Dit is wel te fixen met behulp van .cab-files en aanpassingen, zodat je gewoon een NL T9 functie hebt :)
Anoniem: 60111 schreef op zondag 19 april 2009 @ 21:46:
maar ik heb nog niet echt harde uitspraken gezien over hoe handig/onhandig hij in je zak past.
Ben je een skater of een skinnyjeansdrager ;)
Je hebt toch wel mensen met 'n iPhone in je buurt:
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketinfo.nl/contentimages/htc_td2_iphone_570px.png

En de dummies zullen de winkels momenteel ook wel binnensijpelen, dus dan kun je 't zelf checken :)
dafmay schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:12:
Het enige minpuntje aan TT7 icm de TD2 is verderop in dit forum te vinden....
navigatiestem wordt vroegtijdig afgebroken bij de melding "Ga na 300m..."...dit wordt "Ga na...".
Neem aan dat dat wel opgelost wordt, zij het door TomTom zelf, zei het door Tweakers / XDA'ers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CLB schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:22:
[...]
Neem aan dat dat wel opgelost wordt, zij het door TomTom zelf, zei het door Tweakers / XDA'ers!
Ik heb v7.910. Er schijnt een nieuwere versie v7.915 te zijn, misschien dat de issue daar is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 08-06 11:31
Anoniem: 60111 schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:04:
[...]

McGuider is echt crap... ik heb echt alle software getest en vond iGo 8, McGuider en Navigon allemaal stuk voor stuk traag en onbetrouwbaar qua routes.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164260

2 vraagjes:

- kan het toetsenbord ook softwarematig in azerty geplaatst worden? (in de UK versie)
- waar vind je tomtom7 betalend voor pda/smartphone?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Anoniem: 164260 schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:39:
- waar vind je tomtom7 betalend voor pda/smartphone?
thanks
Niet, TomTom 7 wordt momenteel alleen voor geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03 12:59
@Phusebox: McGuider is allesbehalve crap, ik heb Sygic nu reeds een tweetal maand op men Samsung i8510 draaien en werkt als een gieter, snelle fix en goede routing, mooi uiterlijk en snel zat. Een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Indeed. En daar kan iedereen lezen dat routeberekening van McGuider soms verre van optimaal is...eind off topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-04 00:17
Voor mensen met Tom Tom (en andere programma's) gelieve de versie erbij te zetten.
Dan kunnen we zien welke werken en welke niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134417

Ik heb zojuist die review gekeken op pocketnow.
Paar dingen die jullie zo te zien nog moeten fixen via registry zoals facebook (als die er is) alsook enable landscape :)

Voor de rest zie ik eigenlijk niet veel voordeel tov de hd...Maar hij ziet er sowieso wel mooi uit zeg die d2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ Hierboven: Linkje?

Tadaa TV-out op je Touch Diamond2:
Afbeeldingslocatie: http://imagehost.vendio.com/a/32032443/aview/Touch_Diamond2_HTC_AV_Cable_xuk.jpg

Iemand die 'm even gaat testen?

Voor de rest staat er al erg veel TD2 muk op eBay zeg: Cradles, tasjes, opladers, hoesjes, tasjes...

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 19-04-2009 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299417

Iemand?

Hey,

Ik heb nu een paar dagen de TD2 en hij bevalt me erg goed. Maar weet iemand of het mogelijk is om spraak opdrachten bij mijn contacten te zetten?
Ik kan nu niet de voicedailing functie van mijn carkit gebruiken.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De prijzen- en levertijddiscussie mag in het volgend topic en dus niet hier.