ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Mijn vader zit nl ook naar een nieuw mobiel te kijken met WinMo en ik wil hem niet echt belasten met het spelen met roms, hij moet eerst een beetje bekender zijn met het mobiel voor hij daar echt mee gaat beginnen.
wie is nou welke?Cheetah schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:50:
Hij is trouwens wel een wat merkbaarder stukkie groter dan de reguliere Diamond dan ik had verwacht:
[afbeelding]
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
Touch HD - Touch Diamond 2 - Touch Diamond - Touch Pro
edit:
net te laat...
[ Voor 6% gewijzigd door Nixweerd op 16-04-2009 17:07 ]
- sommige dingen gewoon niet te bedienen zonder stylus, omdat het beeldscherm niet gevoelig genoeg is of de knopjes priegelig klein
- vertraging tussen het moment waarop de oproep binnenkomt en je telefoon gaat 'rinkelen' een dikke 3-4 seconden schat ik
- regelmatige vastlopers
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Was toch ook al te zien in de TS: HTC Touch Diamond2Cheetah schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:50:
Hij is trouwens wel een wat merkbaarder stukkie groter dan de reguliere Diamond dan ik had verwacht:
Op de andere foto's van die site lijkt hij een gouden gloed te hebben (komt denk door de steentjes / licht):

Zou hem niet eens misstaan eerlijk gezegd.. Twee versies, zilver en goud..
nieuws: HTC brengt Touch Diamond2 uit, maar dat wisten we allang
Regelmatige vastlopers bij een toestel wat mensen misschien enkele uurtjes in hun bezit hebben...Phusebox schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:14:
Kan iemand al wat zeggen of de dingen waar ik me bij de TD1 al bijna een jaar aan stoor zijn opgelost? Anders wacht ik fijn verder op de Palm Pre.
- sommige dingen gewoon niet te bedienen zonder stylus,
omdat het beeldscherm niet gevoelig genoeg is of de knopjes priegelig klein
- vertraging tussen het moment waarop de oproep binnenkomt en je telefoon gaat 'rinkelen'
- regelmatige vastlopers
EDIT @ Hieronder:
In de TS staan wat reviews genoemd, die het uiteraard ook over de batterijduur hebben.. GSM-helpdesk zegt:
Beter uithoudingsvermogen: Doordat de HTC Touch Diamond 2 is uitgerust met een 1100 mAh accu, weet het toestel ook beter te presteren. Het toestel haalde tijdens onze uitgebreide test moeiteloos het einde van de dag, bij normaal gebruik zou twee tot drie dagen dus zeker geen probleem moeten zijn.
@ Cheetah: Dan weet je nu dat je dat wel moet doen
[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 16-04-2009 17:47 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Vastlopers zijn natuurlijk een dooddoener ongeloofelijk........
Burp
Excuse, missed that. Stond er nog niet toen ik de TS voor 't eerst las en heb daarna niet nogmaals gekekenCLB schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:14:
Was toch ook al te zien in de TS: HTC Touch Diamond2
ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz
Anoniem: 261453
Anoniem: 102013

[ Voor 64% gewijzigd door pven op 16-04-2009 18:07 ]
Signature?
Anoniem: 298734
http://www.pocketpc.ch/ht...amond2-kamera-bilder.html
Anoniem: 298734
Foto`s zien er heel goed uit eigenlijk... Had er eerlijk gezegd minder van verwachtrobertwebbe schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:52:
En hier nog wat meer foto's die ik vandaag zelf heb geschoten.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Maar op zich, bij m'n i8510 heb ik ook geen geweldige foto's als het donker is.
Niet echt, dit is het maximale wat ik kon krijgen. Als ik nog dichterbij kwam, kreeg ik problemen met de focus.DjWannaB2002 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:03:
Zit er ook een macro functie op eigenlijk? Zo ja goed goed is die?
Laatste foto van robbertwebbe is trouwens wel 'macro-modus' genoeg voor mij, maar dat terzijde.
Kan er nog 1 foto'tje worden gemaakt van een A4'tje met tekst erop (lettertype XX / grootte 12 ofzo)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Een vraag. op die PocketPC.ch filmpjes is geen tilt te zien. maar neem aan dat je ook gewoon een qwerty tobo in landscape kan krijgen? anders moet je wel kleine vingers hebben, of met de stylus werken.
Wat zie ik over het hoofd??
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
XXXVI
In je synchronisatie centrum kun je zien of de synchronisatie lukt. En je kunt er ook instellen wat je wilt synchroniseren, dus zorg dta daar je contacts aan staan gevinktPedr0 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:34:
Ik krijg me contacts vanuit Outlook niet gesynced? Ze staan netjes in Outlook (v2007) nu en de synchronisatie lijkt het te doen. Echter ik zie vervolgens geen contacten op de TD2?
Wat zie ik over het hoofd??
Daarnaast kan het zijn dat je de contacts lijst in je toestel zo filtert dat hij alleen simcard contacten laat zien? Dan moet je dat ook even checken.
[ Voor 32% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 16-04-2009 21:55 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik vraag me af wanneer de TD2 in mediamarkt / saturn / phone house achtige winkels verschijnt als dummy of als werkend exemplaar. Ik wil gewoon even voelen hoe het typt voordat ik het toestel aanschaf...
[ Voor 25% gewijzigd door Bensjero op 16-04-2009 21:57 ]
Ik zie overigens op internet diverse vermeldingen naar een NL versie maar ook naar een WWE versie. Heeft iemand enig idee wat dit precies is?
Maar nog altijd iets kleiner dan mijn huidige P3300Cheetah schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:50:
[afbeelding]
Dus wat dat betreft zou ik zelf er op vooruit gaan
WWE is World Wide English.dafmay schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:44:
Mijn TD2 is onderweg, vandaag om 18u verstuurd![]()
Ik zie overigens op internet diverse vermeldingen naar een NL versie maar ook naar een WWE versie. Heeft iemand enig idee wat dit precies is?
[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 16-04-2009 22:46 ]
Even groot maar dunner dan mijn huidige Samsung Innov8...en 30gr lichter...een fikse vooruitgang dusDjWannaB2002 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:45:
[...]
Maar nog altijd iets kleiner dan mijn huidige P3300![]()
Dus wat dat betreft zou ik zelf er op vooruit gaan
Thanks...had ik kunnen bedenken[...]
WWE is World Wide English.

Ha leuk... mocht je de innov8 en de diamond2 toevallig nog even allebei hebben, dan zou me het wel leuk lijken om even een camera shootout te houden... want de camera van de htc lijkt me het toch erg goed doen...dafmay schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:49:
[...]
Even groot maar dunner dan mijn huidige Samsung Innov8...en 30gr lichter...een fikse vooruitgang dus
[...]
Thanks...had ik kunnen bedenken
Oh ja goed plan, zal ik zeker doen. Ik ben namelijk toch ook wel benieuwd na de positieve berichten over de camera. Heb jij persoonlijk de kwaliteit van de camera aan de tand gevoeld?Anoniem: 261453 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 22:58:
[...]
Ha leuk... mocht je de innov8 en de diamond2 toevallig nog even allebei hebben, dan zou me het wel leuk lijken om even een camera shootout te houden... want de camera van de htc lijkt me het toch erg goed doen...
XXXVI
Valt je mee hoor, ik vind echt dat het virtuele toetsenbord van HTC perfect werkt! Ik kan heel gemakkelijk met mijn vingers SMSen ermee (op mijn Diamond, op de Diamond2 zou het dus nog beter moeten kunnen.pt0x schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:58:
Potentiele vervanger mijn N96 hmmm... en misschien volledige overstap op zowel touchscreen als Wmob. Ik wil wacht nog wel even afMaar nokia's faal acties en mijn positieve bevindingen over de nieuwere generaties HTC's zetten me hard aan het denken!.
Een vraag. op die PocketPC.ch filmpjes is geen tilt te zien. maar neem aan dat je ook gewoon een qwerty tobo in landscape kan krijgen? anders moet je wel kleine vingers hebben, of met de stylus werken.
Ik vind het nu wel weer jammer dat de opvolger zo snel komt, mijn abo is nou eenmaal nog niet afgelopen maar ik wil die Diamond2 wel heel graag "^^
Maakt de Diamond2 trouwens wel gebruik van de kantelsensor om het beeld in alle apps mee te draaien? Ik vond het best apart (vond de halve wereld volgens mij) dat de Diamond dat niet kon, en die Screen Rotator app(s) werken ook niet perfect.
[ Voor 11% gewijzigd door GekooktEi op 17-04-2009 00:00 ]
Bij mij hielp het om de geavanceerde netwerkfunctionaliteit uit te schakelen. Vraag mij niet waarom, misschien was het toeval.JensinatoR schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:56:
Ik had bij mijn oude toestel (4350) altijd problemen dat de contactenlijst (2007) niet als contacts werden gezien in outlook, alleen wanneer ik het importeerde. Misschien heb je je telefoonboek niet als standaard ingesteld in outlook? (dat je die lijst meteen ziet zonder dingen te hoeven inporteren?)
Ik vraag me af wanneer de TD2 in mediamarkt / saturn / phone house achtige winkels verschijnt als dummy of als werkend exemplaar. Ik wil gewoon even voelen hoe het typt voordat ik het toestel aanschaf...
Je kunt in elke winkel die het toestel verkoopt vragen of je hem mag uitproberen. Doe ik ook altijd voordat ik een toestel koop. Ik wil wel weten wat ik koop, het is er duur genoeg voor.[b][message=31812604,noline]Ik vraag me af wanneer de TD2 in mediamarkt / saturn / phone house achtige winkels verschijnt als dummy of als werkend exemplaar. Ik wil gewoon even voelen hoe het typt voordat ik het toestel aanschaf...
Zulke zaken worden hier niet besproken eigenlijk.JensinatoR schreef op donderdag 16 april 2009 @ 21:56:
Ik vraag me af wanneer de TD2 in mediamarkt / saturn / phone house achtige winkels verschijnt als
dummy of als werkend exemplaar. Ik wil gewoon even voelen hoe het typt voordat ik het toestel aanschaf...
Zoals BeQuietAndDrive kun je gewoon testen in een 'goede' winkel.
Probeer 't dan wel even over een weekje als ze goed leverbaar zijn
(als men voor jou een doos opent, omdat jij 'm wil testen, is hij daarna niet meer
te verkopen met verzekering als 't goed is. En ik zou ook geen open doos willen hebben)
Komt in de TS!Pedr0 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:10:
Hij kan dus wel WPA2 en WPA2-PSK. dit staat niet in de handleiding!
Is externe (navigatie) software als ik me niet vergis..?ephymerous schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:46:
Ik vind het vervelend dat niet altijd het beeld mee draait, zoals met bijv. sygic.
Al een poosje aan het zoeken, iemand hier een idee?
Uit de handleiding:
- Staat een foutje op pagina 57... Rechtsonder is een zin afgekapt.
- Afbeeldingengalerij van alle mensen is echt heel gaaf, zal wel veel werk kosten, maar ga ik zeker doen!!
- Mailaccounts die genoemd worden zijn Yahoo! , Plus Mail en AOL.
Kunnen Hotmail/ Gmail ook gewoon worden ingesteld en als ik daar een email op ontvang zie ik 'm op de HTC!?
- Dat 'Push Internet' is dat gewoon in te stellen per minuut / per kwartier / per uur?
- Staat een foutje op pagina 73... Tik op Nieuw.als u een afspraak voor vandaag maakt.
- 'Een album als favoriet instellen' en dan? Wat kan je daarmee, hoe zie je dat?
En lees morgen wel weer verder vanaf pagina 85 'Hoofdstuk 4, Tekst invoeren'
Wel heel handig zo'n online manual, die ik nu lees voordat ik de TD2 eventueel krijg, anders doe ik 't niet
EDIT @ Hieronder: Als je niks vind, online je verbruik bekijken..?
[ Voor 27% gewijzigd door CLB op 17-04-2009 00:42 ]
Klopt, en in het menu kan je het scherm draaien ben ik achter. Nu nog een goed programma vinden om de belkosten bij te houden en ik ben helemaal gelukkigCLB schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:16:
Is externe (navigatie) software als ik me niet vergis..?
XXXVI
Omdat ik ook een Touch HD heb is het redelijk goed te vergelijken met de TD2.
Ik heb er extra opgezet: Coreplayer, een testversie van TT7, Skype, Evernote, NOS mobiel, Changescreen, G-Alarm, HD tweak.
Coreplayer: werkt soepeler dan op de HD
TT7: werkt perfect
Evernote: werkt even prettig
NOS mobiel: werkt ook erg goed, zowel op HSDPA als WiFi
Changescreen: werkt uitstekend alleen in het lock-screen roteren toch de onderste en bovenste bars
HDtweak: werkt niet.
G-Alarm: werkt
Software
Ten opzichte van de HD mis ik wel een aantal programma's helaas.
- WorldCard Mobile (voor inscannen visitekaartjes): gebruik ik steeds vaker op de HD
- JETCET PRINT 5 (printen via het netwerk of BT): zeer groot gemis!!
- MP3 trimmer: nooit gebruikt op de HD
- ZIP: nog nooit gebruikt op de HD maar zal wel gebruikt worden om bestanden te zippen.
De TD2 is duidelijk minder op de zakelijke markt gericht.
Geheugen gebruik op de TD2 ligt standaard tussen de 50% en 60% terwijl de HD tussen de 35% en 50% ligt. De TD2 is zo als eerder gezegd op het eerste gezicht iets sneller dan de HD met officiële ROM.
De icoontje zijn weer wat mooier.
Opera is op de TD2 iets sneller dan op de HD maar de zoombar van de TD2 biedt geen meerwaarde t.o.v. de onscreen zoombar van de HD. Sterker nog bij de onscreen zoombar heb je zicht op hoeveel je ingezoomd hebt.
De Agenda tab vind ik een verademing. Wat is dat een groot gemis bij de HD!
Het zijn allemaal maar korte eerste indrukken. De TD2 bevalt mij uitstekend. De mix van de HD en TD2 lijkt mij ideaal. De TF3D van de TD2 met de extra software van de HD en ik kan voorlopig weer even vooruit.
Mocht er legale downloads zijn voor met name WorldCard Mobile en CETJET PRINT 5 en hoor ik het graag. ;-)
WorldCard MobilePaledo schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:45:
Mocht er legale downloads zijn voor met name WorldCard Mobile en CETJET PRINT 5 en hoor ik het graag. ;-)
Hoe ervaar je het scherm verschil t.o.v. Touch HD?Paledo schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:45:
Even en kort overzicht:
Omdat ik ook een Touch HD heb is het redelijk goed te vergelijken met de TD2.
- Typen (vaker mis?)
- Webbrowsen (meer inzoomen?)
- Touchscreen (harder of minder hard drukken)
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Wel was m'n batterij vanochtend al leeg?
Nu heb ik natuurlijk wel erg veel zitten spelen met het apparaat, dus dat zou wel kunnen ja.
Dit is al eerder aan bod gekomen. Lees het topic even door zou ik zeggencrazylegs schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:16:
Tot hoeveel GB ondersteund het toestel eigenlijk, wat betreft de SDHC-kaart?
[ Voor 28% gewijzigd door Pedr0 op 17-04-2009 08:32 ]
Maar tijdens de eerste keer overgaan licht me TD2 al wel op!
Edit: @hieronder, ja dus....2 à 3 sec vertraging ja. Ik zie het probleem niet?

[ Voor 47% gewijzigd door Pedr0 op 17-04-2009 09:17 ]
Ok dus die vertraging is er nog gewoon, een 3-4 seconden?Pedr0 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:52:
Net ff getest voor jou....ik bel en hoor hem 1x overgaan. Vervolgens gaat me TD2 over.
Maar tijdens de eerste keer overgaan licht me TD2 al wel op!
Anoniem: 60111
Kwam vandaag de tweakers.net review online?
Zou die nog wel eens willen doorlezen voordat ik tot aankoop over ga
Mooie verhaal, bedankt!Paledo schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 00:45:
Het zijn allemaal maar korte eerste indrukken. De TD2 bevalt mij uitstekend. De mix van de HD en TD2 lijkt mij ideaal. De TF3D van de TD2 met de extra software van de HD en ik kan voorlopig weer even vooruit.
Maar als je een TD2 en een HD wilt combineren voor ideaal gebruik, kun je dan niet beter een PDA + los toestel nemen? Als je dan toch met twee apparaten loopt...
Ik twijfel zelf nog tussen de HD en TD2. Ik neig nu wel naar de TD2, maar waarom vervang jij je HD nu al als ik vragen mag? Beviel die toch niet goed misschien?
[ Voor 24% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 17-04-2009 09:08 ]
Denk eerder dat die bedoelde dat het meeste ideale apparaat een combinatie van die twee zou zijn. Niet dat hij nu met twee toestellen gaat rondlopen.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 09:06:
Maar als je een TD2 en een HD wilt combineren voor ideaal gebruik, kun je dan niet beter een PDA + los toestel nemen? Als je dan toch met twee apparaten loopt...
Ja dus, dat is ook snel zeg.. Ben benieuwd
[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 17-04-2009 09:56 ]
*kijkt op de redactieplanning*Kwam vandaag de tweakers.net review online?
Zou die nog wel eens willen doorlezen voordat ik tot aankoop over ga
Ja
Typen is even iets wennen omdat de toetsen wat kleiner zijn, maar gaat eigenlijk net zo goed.Hoe ervaar je het scherm verschil t.o.v. Touch HD?
- Typen (vaker mis?)
- Webbrowsen (meer inzoomen?)
- Touchscreen (harder of minder hard drukken)
Bij het webbrowsen gebruik ik de zoom niet meer dan op de HD. Mijn ogen zijn nog goed en de resolutie is gelijk. Misschien dat ik hen iets dichterbij houd maar daar heb ik nog niet op gelet.
De push-pagina’s zijn wel een handige feature. Met het thuisfront hebben we een gezamenlijke online agenda en die heb ik als push-pagina ingesteld zodat ik direct de agenda’s kan zien.
Touchscreen is gevoeliger. Ik hoef minder hard te drukken dan op de HD. Op de HD had ik al een stukje software gezet voor haptic feedback en dat was zeer welkom. De TD2 heeft standaard haptic feedback die prettig aanvoelt.
Het is inderdaad de combinatie van de twee die ideaal zou zijn. Hardware van de TD2 en TF3D is net weer een stapje beter, maar de software van de HD mis ik wel. De HD is mijn zakelijke toestel en de TD2 mijn privé/andere bedrijfje. De HD neem ik zelden mee als ik privé dingen doe en daar vind ik hem ook net iets te groot voor. Voor zakelijk gebruik maakt dat niet veel uit, de telefoon zit of in de tas achterin de auto of ligt op het bureau ipv binnenzaken of broekzak.Maar als je een TD2 en een HD wilt combineren voor ideaal gebruik, kun je dan niet beter een PDA + los toestel nemen? Als je dan toch met twee apparaten loopt...
Accuduur kan ik nog weinig zinnigs over zeggen. De telefoon heeft geregeld aan de PC gehangen voor de installatie van software, synchroniseren en overzetten van content. Bluetooth staat natuurlijk altijd aan, WiFi heb ik een paar keer aangehad en TT7 ongeveer 20 minuten in de auto aangehad. De accu is nu nog voor 70% vol. Ik heb wel het scherm vast op 30% verlichting staan ipv automatisch aanpassen. Voor films is 30% te weinig maar voor het overige gebruik meer dan voldoende.
Als ik de prijzen moet vergelijken dan wordt het prijsverschil van € 100,- met de HD wel wat kleiner. Voor JETCET PRINT en WorldCardMobile ben je toch ongeveer 40 euro kwijt, 8Gb kaart voor 20 euro en een hoesje voor 10-15 euro.
Nee, standaard wordt niet iedere app gekanteld bij draaien. Voor schermrotatie gebruik ik op de TD2 Changescreen en op de HD GSen. Werken beiden primaMaakt de Diamond2 trouwens wel gebruik van de kantelsensor om het beeld in alle apps mee te draaien? Ik vond het best apart (vond de halve wereld volgens mij) dat de Diamond dat niet kon, en die Screen Rotator app(s) werken ook niet perfect.
[ Voor 12% gewijzigd door Paledo op 17-04-2009 10:08 ]
Ligt nu op de lader achter me op het werk, vanavond maar even er mee spelen.
Het lijkt me handig/leuk om in de ts een lijst met handige programmas op te nemen.
Scheelt straks denk ik heel veel vragen.
- Er wordt bijgehouden wanneer je voor het laatst je batterij volledig opgeladen hebt. Daarbij is ook te zien hoe lang je telefoon sindsdien standby heeft gestaan en hoe lang je hem daadwerkelijk gebruikt hebt. Het lijkt erop dat de batterij een stuk langer mee gaat dan met mijn Diamond1, maar dat kan ik nog niet met zekerheid zeggen. Ik gebruik pushmail en na een aantal uur staat m'n batterij nog op bijna 100%.
- De nieuwe internet explorer is snel maar vind ik niet altijd even handig: De vroegere 'one column' weergave is verdwenen. Er is wel een keuze voor desktop of mobiel, maar bij veel websites ontstaan er horizontale scrollbars in beide modes. Opera was ik al nooit zo'n fan van, maar ik heb wel gemerkt dat ook deze goed werkt op de Diamond2. Ik heb gelukkig nog een cab van de oude IE, dus die komt er weer op denk ik :-)
- De nieuwe Touchflo vind ik stukken beter dan de vorige, ook fijn dat er nu een calender in zit die goed met een finger te bedienen is en er bovendien mooi uitziet.
Softwarematig vind ik hem dus beter, al had ik wel wat tweakjes nodig. De snelheid is prima in orde.
Hardwarematig is hij ook wel wat beter:
De aan- en uitknop vind ik beter werken dan bij de D1. Het grote scherm is ook fijn.
Wel is het nu iets moeilijker om snel bovenin het scherm met m'n duim het kruisje in te drukken.
De zoombar had er voor mij niet op hoeven zitten omdat ik Opera niet echt gebruik.
Misschien dat daar nog een andere functie aan te geven valt door een eigen programma van iemand, bijvoorbeeld scrollen in IE.
Dat kan inderdaad, maar aangezien het gewoon Windows Mobile is en daar al genoeg over gezegd wordt in andere Windows Mobile PDA topics en in een speciaal topic: Het Windows Mobile Software Topic - Deel 1, was ik niet van plan om dat te gaan implementeren, tevens omdat er geen speciale Touch Diamond2 applicaties zijn.Tito129 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:57:
Het lijkt me handig/leuk om in de ts een lijst met handige programmas op te nemen.
Vanmiddag / later op de dag ga ik 'versies' toevoegen aangezien er ook een T-mobile versie van komt:

De T-mobile Compact V, gaat die heten en zal dus 'branded' zijn!
Van een VodaFone versie heb ik nog niks vernomen...
Leuke feature van dat 'bijhouden' en klinkt goed!Fraggar schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:02:
Ik heb hem ondertussen al bijna een dag in gebruik en ben over het algemeen positief erover:
- Er wordt bijgehouden wanneer je voor het laatst je batterij volledig opgeladen hebt. Daarbij is ook te zien hoe lang je telefoon sindsdien standby heeft gestaan en hoe lang je hem daadwerkelijk gebruikt hebt. Het lijkt erop dat de batterij een stuk langer mee gaat dan met mijn Diamond1, maar dat kan ik nog niet met zekerheid zeggen. Ik gebruik pushmail en na een aantal uur staat m'n batterij nog op bijna 100%.
Dat is gelukkig allemaal aanpasbaar! Een 'one column' weergave is natuurlijk wel een gemis (denk ik)- De nieuwe internet explorer is snel maar vind ik niet altijd even handig: De vroegere 'one column' weergave is verdwenen. Er is wel een keuze voor desktop of mobiel, maar bij veel websites ontstaan er horizontale scrollbars in beide modes. Opera was ik al nooit zo'n fan van, maar ik heb wel gemerkt dat ook deze goed werkt op de Diamond2. Ik heb gelukkig nog een cab van de oude IE, dus die komt er weer op denk ik :-)
Is ook te gebruiken in foto's / berichten en dergelijke... En zal wel weer getweaked worden denk ikDe zoombar had er voor mij niet op hoeven zitten omdat ik Opera niet echt gebruik.
Misschien dat daar nog een andere functie aan te geven valt door een eigen programma van iemand, bijvoorbeeld scrollen in IE.
EDIT @ Hieronder: Offtopic, gebruik: [ABO] HTC Touch Diamond2 levertijden en abonnementen topic
@ Pedr0: Beetje Googlen / Tweakers rondstruinen doet denk wel wonderen. Het is gewoon
Windows Mobile en niet specifiek Touch Diamond2, dus al die software-vragen.. hoeven hier niet perse.
[ Voor 5% gewijzigd door CLB op 17-04-2009 11:29 ]
Pocketirc werkt niet goed en ik heb verders geen ervaring met andere versies......
Laat misschien jouw mening ook eens weten als je het toestel hebt.
Mijn grootste zorg is en blijft de batterij aangezien de reacties hierover uiteenlopend zijn. Natuurlijk is de intensiviteit qua gebruik bij iedereen verschillend en hangt veel ook af van de dekking in je buurt.
Ik dacht dat hier specifieke testen voor bestonden en hoopte dat in de review terug te vinden. Om op die manier een neutrale mening over de batterijduur te kunnen krijgen adhv relevant cijfermateriaal.
Precies, hier hetzelfde. Ook zoek ik een achterdeur naar het ouderwetse "Instellingen" menu van WM6.stijn1309 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:46:
Ik dacht dat de touchflow3d ook in landscape mode kon maar hoe ik mijn telefoon ook hou hij gaat daar echt niet in....
* Crusader gaat de handleiding er eens bijpakken...
If it ain't broken, play with it till it breaks.
In de review lees ik bvb:
Maar in de handleiding staat hierrond:Heel hinderlijk is dat in de Home-tab nog steeds precies twee afspraken worden weergegeven, die bovendien allebei uiterlijk één dag in de toekomst mogen plaatsvinden. Het aantal weergegeven afspraken kan niet worden aangepast. Wie zijn agenda voor de rest van de week wil zien, zal daarom naar de Agenda-tab moeten navigeren.
Door dit te doen zou bvb de klok kleiner moeten worden, dit dacht ik zelfs in een youtube preview-filmpje al gezien te hebben.Ga omhoog op het scherm om meer afspraken te zien.
Ik weet wel dat dit misschien soepeler instelbaar kon gemaakt worden, maar zoals ik het lees vermoed ik dat je wel meer dan die 2 items kan zien. Ik vermoed alles van vandaag & morgen dan of zo? Maar kan dit uiteraard niet uittesten zonder toestel...
Het is natuurlijk ook logisch dat je daar niet gans je agenda kan raadplegen, maar hiervoor moet doorsteken naar de agenda app. Lijkt me niet echt een negatief punt te zijn.
Wat is de standaard implementatie qua locken van het scherm & keys? Is er iets voorzien? Of is er enkel de standby door kort op de on/off knop te drukken?
Zoiets als slide2unlock zal wel via installeren van specifieke app hiervoor moeten, dacht ik. Maar wat doet de phone out-of-the-box?
De review is wmb heel afgewogen. Ja, er zijn verbeteringen, maar het is zeker geen revolutie en er blijft veel te wensen over. Ik sluit me aan bij Guilly: het hangt ervan af hoe zwaar je weegt aan de minpunten van zo'n toestel en hoe je die 'weg wil werken': je kunt ook een 3rd party calendar gebruiken als je die van Touchflo niet vindt voldoen; hetzelfde geldt voor het toetsenbord. En er zal vast ook wel een grotere accu voor komen.Wie een nieuw toestel zoekt en de keuze heeft tussen de oude en de nieuwe versie, is met de Diamond2 in elk geval beter af. De Diamond2 is ondanks zijn tekortkomingen een elegant en fijn toestel, dat het in de winkel zeker niet slecht zal doen.
@Crusader: Instellingen in TouchFlo, dan Alle Instellingen/All Settings klikken (softkey linksonder)
Maar ik kan wel gewoon internetten en goolge maps bezoeken..
Heb de handleiding van google gebruikt..
Hmm proxy uitschakelen is de oplossing..
Moet ik 2 verbinden maken 1 met proxy en 1 zonder?
Wat is het verschil, merk ik het?
[ Voor 20% gewijzigd door Tito129 op 17-04-2009 14:34 ]
Ik kwam het ook al in de review tegen, thanksarnoudwokke schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:57:
[...]
@Crusader: Instellingen in TouchFlo, dan Alle Instellingen/All Settings klikken (softkey linksonder)
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
[/quote]
Een simpele vraag die ik me nog stelde:
Wat is de standaard implementatie qua locken van het scherm & keys? Is er iets voorzien? Of is er enkel de standby door kort op de on/off knop te drukken?
Zoiets als slide2unlock zal wel via installeren van specifieke app hiervoor moeten, dacht ik. Maar wat doet de phone out-of-the-box?
[/quote]
Dan gaat ie in keylock ja...dre-nl schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:57:
de ophangknop paar sec ingedrukt houden.....
Maar dan wordt mn mail nog niet ontvangen
Iemand van jullie al een WinMO 6.5 rom ergens gezien? Of werkt de rom voor de diamond ook op dit toestel?
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Ik dacht dat push mail alleen voor exchange server gebruik was. Om de 15 minuten email ophalen is geen push mail functie. Bij push mail heb je je UMTS of GPRS verbinding constant aan staan. Als er mail komt in je mailbox dan weet de server jouw smartphone ip address en stuurt het email direct naar je phone en naar je mailbox. Zo krijg je dus een push mail binnen.toaomatis schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:55:
Yes, ik heb hem vandaag ook binnen gekregen. Mijn eerste HTC btwIk heb alleen een probleempje met die push-email. Ik heb mijn liveaccount aangemeld en ingesteld dat ie bij iedere binnekomst moet syncen. Alleen dat doet hij dus niet. Ik heb al een zwik mailtjes naar mezelf gestuurd, maar die komen dus niet binnen. Heb m nu op 15 mins staan. Eens kijken of ze dan wel binnenkomen...
- Supplemental -
Blijkbaar kan je met hotmail ook push mail gebriken. Check even hier.
http://blogs.msdn.com/may...d-windows-mobile-6-0.aspx
[ Voor 11% gewijzigd door Shift op 17-04-2009 15:17 ]
Ja, dat had ik al gelezen (eik deze link), maar dat werkt dus niet bij mijn hotmail adres enzo. Daarnaast moet ik (wanneer ik iets op mn telefoon gelezen heb) weer op verzenden en ontvangen meppen voordat het daadwerkelijk op de server veranderd. Dit moet ook met verwijderen enzo van berichten.Shift schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:13:
Ik wil dan b.v. een extra batterij erbij kopen. Als de een leeg is, de andere erin, en de lege weer opladen and so on......
Ik ben bang van niet, immers is HTC niet zo happig op dat soort meuk.Pedr0 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:30:
Is er ook (of komt er ook) een soort van externe batterij oplader?
Ik wil dan b.v. een extra batterij erbij kopen. Als de een leeg is, de andere erin, en de lege weer opladen and so on......
Daarnaast wil ik nog weten of bij jullie (wanneer push mail wel werkt) Er nog programma's op de achtergrond draaien; Zoals "Windows Live" bijvoorbeeld.
Ik sluit dat telkens af via taskmanager, misschien is dat niet de bedoeling!
http://www.windowsphone.nl/viewtopic.php?t=26&f=9
De TD2 komt er erg goed uit. Geduld is een schone zaak zegt men, maar oh oh wat is het toch zwaar wachten totdat de man van tnt aanbelt...
[ Voor 52% gewijzigd door dafmay op 17-04-2009 15:55 ]
Hotmail/Live werkt inderdaad met pushmail. Dat had ik ook op mijn S200 met WinMo 5.0.
Ik zie niet goed in wat het voordeel zou zijn van TF3D in landscape. Op de TouchPro2 kan ik mij er wat bij voorstellen maar op de TD2 heeft dat geen meerwaarde.
//offtopic: verbruikt Push Mail veel data via UMTS/GPRS/HSDPA als je deze continue open hebt staan? Of staat deze min op meer op idle totdat er nieuwe mail binnenkomt?Shift schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:13:
[...]
Ik dacht dat push mail alleen voor exchange server gebruik was. Om de 15 minuten email ophalen is geen push mail functie. Bij push mail heb je je UMTS of GPRS verbinding constant aan staan. Als er mail komt in je mailbox dan weet de server jouw smartphone ip address en stuurt het email direct naar je phone en naar je mailbox. Zo krijg je dus een push mail binnen.
- Supplemental -
AULXJMHR
Na een reboot is het weer netjes 43%

Heb ik dan MemMaid nodig ofzo?
[ Voor 13% gewijzigd door Pedr0 op 17-04-2009 16:21 ]
ja, ik zie elke minuut een % ram erbij komenPedr0 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:58:
Na wat spelen en alles weer afgesloten te hebben, blijft me geheugen op 71% hangen. Hoe kan ik dit "cleanen"?
Heb ik dan MemMaid nodig ofzo?
Als ik mijn email elke 15 mins op laat halen werkt t wel.
Volgens mij valt dat wel mee. Hij wordt zeg maar wakker geschud vanaf de server. Hoeft zelf niet te pollen oid!DPhoenix schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:58:
//offtopic: verbruikt Push Mail veel data via UMTS/GPRS/HSDPA als je deze continue open hebt staan? Of staat deze min op meer op idle totdat er nieuwe mail binnenkomt?
Ja bij mij ging bij dat proces ook het licht uit. Ik zal mn telefoon eens ordinair rebootenPaledo schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:07:
Ik kreeg zojuist wel wat meldingen over problemen met tmail.exe. Ik begrijp dat dit iets met third party software te maken kan hebben. De enige software die anders is tov de HD is Changescreen. Morgen maar kijken of het daar aan ligt.
Vanochtend heb ik hem namelijk opgeladen en nu heb ik nog maar twee streepjes. Ik heb aanzienlijk minder gedaan als gisteren?!
Ik heb aanzienlijk minder gedaan dan gisteren?!Pedr0 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:19:
Als de batterij zegt dat ie vol is (lees: groen ledje), is ie dan ook echt vol ofniet?
Vanochtend heb ik hem namelijk opgeladen en nu heb ik nog maar twee streepjes. Ik heb aanzienlijk minder gedaan als gisteren?!
Ik heb zo'n beetje het idee dat dat groene ledje niet helemaal juist is. Ik haalde m outofthebox vanochtend en binnen een half uur al een groen ledje. Net ff 10 mins in mn broek gehad en toen weer aan de lader. Na een uur was ie nog steeds oranje. Beetje vreemd idd
@ Hierboven; Ook na een reboot werkt pushmail helaas niet. Misschien moet ik bij VF nog wat instellen om dit werkend te krijgen!
Hierbij een foto van vanmiddag. De instelling staat op 5Mb staat en SUPERFIJN.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MC8C4IEC.jpg
[ Voor 38% gewijzigd door Paledo op 17-04-2009 16:40 ]
Ga sowieso ergens "MemMaid" en dat "Advanced Tools" app vandaan toveren
Yeah nice, hier is m'n reactie op de review te vinden:RoD schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:48:
Daar is dan review van T.net: reviews: HTC Touch Diamond2: hetzelfde, en toch anders
CLB in 'reviews: HTC Touch Diamond2: hetzelfde, en toch anders'
Wordt zometeen in de TS opgenomen!
Jahoor, maar dat mag hier niet besproken wordenDenniZ schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:09:
Iemand van jullie al een WinMO 6.5 rom ergens gezien? Of werkt de rom voor de diamond ook op dit toestel?
Zal een 3rd party accesoire moeten worden, zoals toaomatis al zegt is HTC zelf niet zo happig op zulke muk.Pedr0 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:30:
Is er ook (of komt er ook) een soort van externe batterij oplader?
Komt uiteraard ook in de TS!dafmay schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 15:46:
Hier nog een uitgebreide review, vandaag geplaatst:
http://www.windowsphone.nl/viewtopic.php?t=26&f=9
Daar wordt weer gezegd:
Het is echter géén magnetische ’sucking stylus’ zoals de eerdere Touches Diamond, Pro en HD hebben.
Er is dus ook geen stylus sensor welke een actie uitvoert bij het uittrekken/terugstoppen van de stylus.
In de review van Tweakers is het juist wel weer een magnetische stylus..
Ook werd er eerder gezegd dat er tijdens een gesprek, een notitie kan worden genoteerd als de stylus uit het toestel wordt getrokken.. Kan iemand die de Touch Diamond2 al heeft, dit even voor ons testen? Alvast bedankt!
Telefoonfunctie wordt hierin ook behandeld en moet erg goed zijn, toch wel handig
Ze zijn ook even verder ingegaan op de 'haptic feedback':
Het is niet zo dat de Diamond2 bij ALLE aanrakingen trilt, maar er wordt feedback gegeven bij het touchscreen toetsenbord, en bij het aanraken van de TouchFLO 3D tabs, de tabjes voor de YouTube applicatie en in de Opera Mobile webbrowser. De feedback bij deze aanrakingen is desgewenst uit te schakelen.
GPS ging wel stuk sneller dan hier bij Tweakers:
Natuurlijk aanwezig, met assistentie van het mobiele netwerk (AGPS) in de vorm van HTC’s eigen beroemde QuickGPS applicatie. De chip betreft de Qualcomm GPSone uit eerdere modellen als de Touch Pro en TyTN II. De koude fix (TomTom Navigator 7) was er in 44 seconden, warm in 7 en heet in 2.
Internet Explorer browser zit er ook nog steeds op, wist ik niet
Vond 't al raar dat ik daar nog niks over gelezen had.
De ingebouwde luidspreker geeft een verrassend goed geluid.
Bij Tweakers.net juist weer niet... Denk dat ik zelf maar is moet gaan oordelen

Dedicated filmpje over het afspelen van filmpjes op de TD2:
Nou daar doe ik 't wel voor hoor
Valt mij persoonlijk ook op dat ik het geluid uit de speaker best te pruimen vind..
EDIT @ Hieronder:
@ E2TK: Denk dat je je HTC moet registreren via HTC.com ofzo en 'm dan straks als download aangeboden zal gaan krijgen. Maar als iemand hier al het correcte antwoord op heeft hoor ik 't graag!
*knip* Laat dat eens.
[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 17-04-2009 17:49 ]
Kan iemand me vertellen hoe de update straks gaat naar windows mobile 6.5?
Zit er een voucher in de doos?
[ Voor 81% gewijzigd door RoD op 17-04-2009 17:50 ]
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Het zal waarschijnlijk zo zijn dat je op de site van HTC je serial# invult, waarna je de upgrade kan downloaden. Zo gaat dat met normale updates ook, dus ik heb het idee dat het ook zo zal zijn met de winmo upgrade.E2TK schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 16:54:
Moet zeggen dat ik de foto's voor een 'simpele' camera op een telefoon wel redelijk vind.
Kan iemand me vertellen hoe de update straks gaat naar windows mobile 6.5?
Zit er een voucher in de doos?
Pin mij er niet op vast
PSN-ID : Cenzer
Enige minpunt tot nu toe is live messenger geen verbinding wilt maken.
Mwah ik heb nu al bijna 14 jaar een gsm en nog nooit een verzekering nodig gehad, ook niet met touchscreen toestellen. Gewoon normaal er mee omgaan en screenprotector erop, dan kan er niet veel gebeuren.paragon schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:10:
Zo heb er net ff een gehaald. Eerste indruk is goed. Hoe kwetsbaar is dat scherm eigenlijk, in de winkel deden ze overkomen dat een verzekering echt een must was ivm het scherm.
Enige minpunt tot nu toe is live messenger geen verbinding wilt maken.
Edit: daarbij nogmaals de vraag hoe ik het voor elkaar krijg om via bluetooth foto's te versturen. Pas namelijk met de Touch HD zitten spelen, en daarbij kon ik het niet zomaar vinden...
[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 261453 op 17-04-2009 17:34 ]
Post liever als je wat inhoudelijks te melden hebt. Hier heeft niemand wat aan.
[ Voor 33% gewijzigd door RoD op 17-04-2009 17:52 ]
En die zeggen over de camera:
Zelfs in nachtelijke omstandigheden is de camera verbazingwekkend goed
en is er geen ruis op het scherm of zijn er vreemde verkleuringen.
En er zit een equalizer'tje op wat ik niet wist:
De audiobooster zorgt ervoor dat de MP3-speler nog beter klinkt.
Deze speciale equalizer verbetert de audioweergave. Helaas heeft deze geen invloed op de FM-radio
Minpunten:
Onderhuids blijft het Windows Mobile met al zijn beperkingen
Kras- en vlekgevoelig, wel minder dan de Touch Diamond
Waar is het ingebouwde navigatiesysteem?
Design niet zo aansprekend als Touch Diamond
Toetsen op toetsenbord in lengterichting net wat te klein
Pluspunten:
Uitstekende opvolger Touch Diamond
TouchFLO 3D sterk doorontwikkeld
Toetsenbord in lengterichting
Groter 3.2-inch touchscreen
Goede belkwaliteit
Uitstekende internetbrowser
Ingebouwde GPS-ontvanger
Verrassend goede (video-) camera inclusief touchfocus
Video-opname in VGA-resolutie
Verbeterde batterijtijd
Zeer mooi review! Reviewer weet waar hij 't over heeft,
vergelijkt 't met andere apparaten en geef uiteindelijk een fucking 9,0 aan deze Touch Diamond2..
EDIT @ Hieronder: Tweakers.net zegt dat 't net weer op een luchtalarm leek..
Zo zijn er nogal wat verschillen(de meningen) in reviews:
- Camerakwaliteit wordt slecht tot zeer goed genoemd
- Geluid uit de speaker wordt mooi helder of blikkerig en schel genoemd
- TouchFlo3D wordt stroperig genoemd of lekker snappy en snel
- Batterijduur wordt slecht genoemd of sterk verbeterd tot goed
[ Voor 77% gewijzigd door CLB op 17-04-2009 18:03 ]
Anoniem: 111759
Het is dat ik niet weet hoe ik dat a-gps zonder tweak-progsels uit kan zetten, dus loop ik hier nog even mee rond.
Ik vind de Diamond2 ook erg snel vette vingers vangen.
Verder is mijn ervaring tot nu toe erg positief, apparaat is erg snel t.o.v. de Diamond1, de aandelentab is fantastisch, en de vele kleine verbeteringen doen mij erg blij maken
Supertevreden tot nu toe en voor wie twijfelt of het de overstap waard is vanaf de Diamond 1: ik heb geen moment spijt en vind het de moeite waard.
Dit topic is gesloten.
De prijzen- en levertijddiscussie mag in het volgend topic en dus niet hier.