3210 | 3650 | 6230i | HTC Wizard | HTC Touch Diamond2 | HTC Sensation | Proline 2 M-936
Zijn allemaal opgenomen in de TS
TS is bijna vol qua grootte, dus deel 2 zal een TS hebben die:
- Of bestaat uit twee posts, zodat de grootte er niet meer toe doet
- Of waarin alle 'conclusies' en 'verdicts' van de reviews niet letterlijk zullen bevatten (kost nogal veel bytes)
Opgenomen in de TS!mayen schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:30:
Oplossing voor de afgekapte aanwijzingen in TomTomNavigator 7:
Speel een stille MP3 af, zorg ervoor dat ie blijft herhalen.
Start TTN7 op en... voila, alle aanwijzingen worden volledig uitgesproken![]()
Er zwerft ook een cab (mortscript+mp3) rond waarmee je dit automatisch uit kunt voeren.
Is dat bij het afspelen op de Touch Diamond2 zelf of op de computer?attack schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:32:
Meer mensen last van het feit dat beeld en geluid bij een video opgenomen met de Diamond2 vreselijk out of sync is? Kan ik dat ergens fixen? Is zo niet om aan te zien. Geluid komt een stuk later dan het beeld. Schat zeker een seconde.
Want als ik dit zie: http://www.pocketnow.com/...1134/review/VIDEO0001.mp4 is 't
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Anoniem: 298734
Anoniem: 223266
Fijn dat er een oplossing is voor het "spraak" probleem in tomtom. Maar...mayen schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:30:
Oplossing voor de afgekapte aanwijzingen in TomTomNavigator 7:
Speel een stille MP3 af, zorg ervoor dat ie blijft herhalen.
Start TTN7 op en... voila, alle aanwijzingen worden volledig uitgesproken![]()
Er zwerft ook een cab (mortscript+mp3) rond waarmee je dit automatisch uit kunt voeren.
Credits: Helmut en Eugene7 @ xda-developers.com
Google is je vriend
Is het dan de bedoeling dat je elke keer voordat je tomtom wilt gebruiken een stil mp3tje moet af laten spelen?
Anoniem: 223266
Inderdaad een erg mooie achterkant. Mat zwart vind ik een stuk mooier dan de glanzende variant. Maar zoals je in het onderschrift bij de foto kunt lezen praten ze over $35. Voor die prijs mogen ze hem houden, echt duur voor alleen een achterkantjeAnoniem: 298734 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:17:
Die mat backcover vind ik persoonlijk een stuk mooier als die wat er nu op zit. Zodra ik die kan vinden gaat er zo eentje op
Ben bang van welAnoniem: 223266 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:31:
[...]
Fijn dat er een oplossing is voor het "spraak" probleem in tomtom. Maar...
Is het dan de bedoeling dat je elke keer voordat je tomtom wilt gebruiken een stil mp3tje moet af laten spelen?

Er is dus wel een fix te vinden op xda-developers, maar die is gemaakt voor de Kaiser...
Heb de fix zelf nog niet getest op m'n TD2, want ik zit serieus te denken om over te stappen op Igo8, ziet er nl. ook erg mooi uit en werkt ook goed.
Misschien iemand anders?
3210 | 3650 | 6230i | HTC Wizard | HTC Touch Diamond2 | HTC Sensation | Proline 2 M-936
Hmm...het is een fix, maar nou niet echt een erg handige imo.
iGo8 kan ik beamen...werkt uitstekend op de TD2. Ps Gisteren ook McGuider 7.71 geinstalleerd en ook die werkt perfect! Met ook nog eens TT7 op m'n TD2 kan ik niet echt meer verkeerd rijden dacht ik zoEr is dus wel een fix te vinden op xda-developers, maar die is gemaakt voor de Kaiser...
Heb de fix zelf nog niet getest op m'n TD2, want ik zit serieus te denken om over te stappen op Igo8, ziet er nl. ook erg mooi uit en werkt ook goed.
Misschien iemand anders?
[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 06-05-2009 21:45 ]
Aan dat voorbeeld kun je niet zien of beeld en geluid synchroon lopen.CLB schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:02:
[...]
Is dat bij het afspelen op de Touch Diamond2 zelf of op de computer?
Want als ik dit zie: http://www.pocketnow.com/...1134/review/VIDEO0001.mp4 is 't
Het doet zich voor bij afspelen op pc en op de Diamond2 zelf.
De $ staat laag, maar ben met je eens...het blijft duur voor een stukkie plastic. Maar we weten...accessoires voor mobiele telefoons zijn nu eenmaal aan de dure kant, men weet...de klant koopt het toch wel.Anoniem: 223266 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:36:
[...]
Inderdaad een erg mooie achterkant. Mat zwart vind ik een stuk mooier dan de glanzende variant. Maar zoals je in het onderschrift bij de foto kunt lezen praten ze over $35. Voor die prijs mogen ze hem houden, echt duur voor alleen een achterkantje
Ik moet zeggen, ja!
Hier de power info gegevens:
Last full charge: 7.30 uur dinsdag 5 mei 2009
Standby time: 36.17 uur
talk time: 27 min
Device usage: 2.26 uur
Sinds ik een N95 heb moest ik eigenlijk noodgedwongen een andere navigatieprogramma gebruiken en sindsdien wil ik alleen maar McGuider.dafmay schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:44:
[...]
Hmm...het is een fix, maar nou niet echt een erg handige imo.
[...]
iGo8 kan ik beamen...werkt uitstekend op de TD2. Ps Gisteren ook McGuider 7.71 geinstalleerd en ook die werkt perfect! Met ook nog eens TT7 op m'n TD2 kan ik niet echt meer verkeerd rijden dacht ik zo
Ga in Mei mijn abbonement verlengen en neem de MDA Compact V, is hetzelfde toestel als de HTC Touch Diamond 2, maar ik vind dat het zwarte stukje onder toetsen mooier dan het grijze van de HTC model. Jammer dat t-mobile er altijd zoveel meuk op zet
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Je ziet idd geen lipsync, maar als hij over 'n bloemetje praat zie je die ook in beeldattack schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:46:
Aan dat voorbeeld kun je niet zien of beeld en geluid synchroon lopen.![]()
Het doet zich voor bij afspelen op pc en op de Diamond2 zelf.
En die is allang officieel uit, maar niet los verkrijgbaar, wat die (voorlopig) ook nog lang niet is...abusimbal schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:46:
Je kan ook wachten tot TomTom 7 officieel uitkomt i.p.v. met illegale versies te werken.
En wat betreffende die cover, $35,- is een adviesprijs.. Is omgerekend 26,- en die zal wel weer zakken...
En ach, als je een beetje mooi en exclusief wil zijn betaal je daar toch voor, TD2 met 'n $2 cover is
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
ik kijk naar aanleiding van je bericht even naar hoe mijne het momenteel doet en dan zie ik:r.vd.essenburg schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 22:27:
Ik zou nog even bericht doen als ik mijn TD2 weer zou gaan opladen, om aan te geven of er al verbetering in zit.
Ik moet zeggen, ja!De accu is nu 14% en ik heb nu 2 dagen vol kunnen spelen enz.. Ik verwacht dat het de komende ladingen nog beter gaat worden. Dit wordt nu de 3e keer dat k hem oplaad.
Hier de power info gegevens:
Last full charge: 7.30 uur dinsdag 5 mei 2009
Standby time: 36.17 uur
talk time: 27 min
Device usage: 2.26 uur
last full charge: 2:20, dinsdag 14 april 2009
standy time: 9h54m
device usage: 530u52m !!!!!!

volgens mij heb ik 'm ongeveer 3 uur gebruikt, de batterij is nu @ 45%
[ Voor 4% gewijzigd door Tk55 op 06-05-2009 23:05 ]
13 uur navigeren achter elkaar met iGO8 gaat vlekkeloos. In Frankrijk heeft NoData het uitstekend gedaan, dus dat programma is ook te vertrouwen. Op de vakantiebestemming heb ik bluetooth en wifi uitgeschakeld. De batterij gaat dan waanzinnig lang mee, na 24 uur waren er twee groene blokjes van de batterijmeter in de systeeminstellingen afgesnoept. Volgens een snelle inschatting komt dat op ca. 5 dagen standby tijd. Vind ik netjes.
Verder geen opmerkelijke zaken te melden, behalve dan dat deze telefoon de upgrade vanaf de Diamond1 dubbel en dwars waard is!
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Die twee streepjes in 24u zegt niet zoveel, hoeveel heb je ermee gebeld etc in die periode?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Mijn hoofdaccu staat nu nog op 3 groene streepjes met de volgende informatie:
Ik heb daarbij Direct Push, Gegevensverbinding en Telefoon aanstaan en ik heb een beetje internet gedaan, sms en bellen, ook wat mailtjes verwerkt en een beetje muziek geluisterd.Laatst volledig opgeladen: 15:34, dinsdag 5 mei 2009
standby-tijd: 39 uren, 17 minuten
Gesprekstijd: 0 uren, 11 minuten
Toestelgebruik: 2 uren, 27 minuten
Al met al is er nu nog ruim 30% over voor de batterij
Edit: *as we speak* valt er een blokje van mn batterij af
[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 07-05-2009 09:24 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Je hebt gelijk, in die tijd 5 minuutjes internet over een Edge verbinding, maar verder helemaal niets.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:18:
Leuke vakantie gehad?![]()
Die twee streepjes in 24u zegt niet zoveel, hoeveel heb je ermee gebeld etc in die periode?
Ik wou er mee zeggen dat ie 5 dagen standby zou kunnen staan als je er verder helemaal niets mee doet
Prima vakantie gehad, prachtig weer
Een hardware toetsenbord heb ik niet nodig en maakt het toestel alleen maar dikker wat weer afdrukken ten gevolge heeft in/op je spijkerbroek terhoogte van broekzak.
Dat er nu meer een eigen HTC jasje om het WM OS zit lijkt mij bij dit toestel minder iritant dan bij de TyTN; het toestel is gladder, groter beeldscherm en nog belangrijker: beeldscherm ligt niet verzonken.
Dit hele verhaal is bij mij ook ong. van toepassing. Zet jij hem 's nachts ook uit?toaomatis schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 09:23:
Goed nieuws:
Mijn hoofdaccu staat nu nog op 3 groene streepjes met de volgende informatie:
[...]
Ik heb daarbij Direct Push, Gegevensverbinding en Telefoon aanstaan en ik heb een beetje internet gedaan, sms en bellen, ook wat mailtjes verwerkt en een beetje muziek geluisterd.
Al met al is er nu nog ruim 30% over voor de batterij
Edit: *as we speak* valt er een blokje van mn batterij af
Anoniem: 181175
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 181175 op 07-05-2009 13:45 ]
Nee hoor, 's nachts (00 - 07) staat hij gewoon aan in standby zeg maar. En als ik hem wegstop zet ik m zelf altijd al op standby.r.vd.essenburg schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:11:
Dit hele verhaal is bij mij ook ong. van toepassing. Zet jij hem 's nachts ook uit?
Zal geen probleem moeten zijn... er was ook geen verschil in flashen met de Touch Diamond en MDA compact IV.Vectrox schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:38:
T-Mobile heeft nu ook de Diamond2 onder de naam MDA Compact V. Is deze toestel qua specificaties hetzelfde als de Diamond2? Kan ik hiermee de HardSPL flashen als deze uit komt en nieuwe roms in bakken?
Anoniem: 225332
[ Voor 94% gewijzigd door RoD op 07-05-2009 13:45 ]
op mijn D2 heb staan. Als ik dus naar TouchFlo ga dan zie ik helemaal rechtsbovenaan een leeg vakje zeg maar. Hoe krijg ik deze weer terug?
[ Voor 14% gewijzigd door P.E.No.1 op 07-05-2009 14:51 ]
PSN id: PENo1
mijn vodafone abbo gaat pas over 1 maand in, en heb nu dus nog 1 maand Tele2, zonder internet bundel. Dus ik wil nu echt niet op internet gaan, want dat kost vrij veel.
nu staat er wel bovenin me scherm een G, is dat internet? ik hoop het niet
doe eens een search in dit topic voor "nodata"....Bart0n schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:21:
vandaag eindelijk mijn toestel binnen. en gelijk al een vraag
mijn vodafone abbo gaat pas over 1 maand in, en heb nu dus nog 1 maand Tele2, zonder internet bundel. Dus ik wil nu echt niet op internet gaan, want dat kost vrij veel.
nu staat er wel bovenin me scherm een G, is dat internet? ik hoop het niethoe kan ik er voor zorgen dat hij gewoon deze maand niet op internet gaat?
NoData is inderdaad een goede, en ik zou ook even alle internetinstellingen veranderen / verwijderen
Dus 44 uur standby (wel met directpush. muziek) en 3,5 uur gebruik (internet, spelletjes) en 30 min beltijd moest hij er toch aan geloven
Haal je makkelijk!! Ik heb laatst voor de lol in bed een filmpie gekeken en dat was 1 streepje.Anoniem: 181175 schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 12:41:
Ik vlieg binnenkort naar San Francisco, CA. Het lijkt mij aardig onderweg een filmpje op de TD2 te kijken om de tijd van oversteek Atlantische Oceaan wat te doden. Wellicht 2 filmpjes. Maar... gaat de accu dit trekken? Ik kan dit natuurlijk van te voren even testen maar misschien heeft iemand al een volledige film op zijn TD2 gekeken en kan mij dan vertellen hoeveel accu-inhoud dit kost? Dat ik niet met een lege accu arriveer...
| Losing my religion |
Zo makkelijk kun je dat nu ook weer niet extrapoleren. Dat er na één uur maar één streepje af is wil niet zeggen dat je na twee uur twee streepjes kwijt bent.tzeunis schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 16:50:
Haal je makkelijk!! Ik heb laatst voor de lol in bed een filmpie gekeken en dat was 1 streepje.
Natuurlijk kun je er gemakshalve wel vanuit gaan dat je de tweede film ook kan kijken, maar het ontladingsvermogen van een accu verloopt exponentieel.
Past precies en netjes afgewerkt. Sluiting door middel van een magneet drukken die goed past. Verder de case als gegoten eromheen en is het scherm prima te bedienen. Op de achterzijde is een bevestigingspunt om de bijgeleverde beltclip te monteren.
Hier wat pics:

[ Voor 63% gewijzigd door tzeunis op 07-05-2009 17:30 . Reden: Pic linkjes toegevoegd! ]
| Losing my religion |
Vind dit altijd zo zonde van de looks van het toesteltzeunis schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:10:
Ik heb mijn leather Case van PDair binnen. Vorige week besteld in Hong Kong via Ebay en vandaag al in huis. Zeer snel. Kostte mij 20 euri inc verzenden. Daar krijg je ze hier nergens voor!
Past precies en netjes afgewerkt. Sluiting door middel van een magneet drukken die goed past. Verder de case als gegoten eromheen en is het scherm prima te bedienen. Op de achterzijde is een bevestigingspunt om de bijgeleverde beltclip te monteren.
Hier wat pics:
Inderdaad.. ik ben er altijd erg zuinig op... wil um ook weer goed verkopen over een jaartje... en ivm met mijn werk is zon case geen overbodige luxeFacundo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:52:
[...]
Vind dit altijd zo zonde van de looks van het toestel. Maarja over een jaar heb jij een mooier toestel dan degene die 'm zonder case bij zich dragen. Keuzes hè
| Losing my religion |
Gaaf hoesje, ik ga hem ook bestellen zodra ik mijn abbonement heb verlengd :dtzeunis schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:10:
Ik heb mijn leather Case van PDair binnen. Vorige week besteld in Hong Kong via Ebay en vandaag al in huis. Zeer snel. Kostte mij 20 euri inc verzenden. Daar krijg je ze hier nergens voor!
Hier wat pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Bij de TD1 was het bijzonder schel en was de handsfree eingelijk niet te gebruiken.
Is het bij deze versie beter/goed?
Burp
Anoniem: 181175
Dank voor jullie reacties. Ik ga dus twee films van pak-hem-beet 2 uur speelduur per stuk op mijn SD laden en dan zie ik wel waar ik en de batterij zich na de eerste film bevinden. En anders de tweede bewaard voor de terugreis!toaomatis schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 17:00:
[...]
Zo makkelijk kun je dat nu ook weer niet extrapoleren. Dat er na één uur maar één streepje af is wil niet zeggen dat je na twee uur twee streepjes kwijt bent.
Natuurlijk kun je er gemakshalve wel vanuit gaan dat je de tweede film ook kan kijken, maar het ontladingsvermogen van een accu verloopt exponentieel.
Ik zag op de site van Pdaplus dat er een adapt extra accu is. Ik geloof 1800am en die kan je dan weer gebruiken om je tel op te laden. Gewoon met een mini USBCLB schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:17:
Anders even zorgen voor 'n 2e batterij... Ik heb ze nu nog niet gezien, maar die zullen binnenkort wel verschijnen!
| Losing my religion |
Anoniem: 178298
Ik kan niet meer pannen. Als ik cirkels maak wordt in of uit gezoomd terwijl de pagina eigenlijk verschoven zou moeten worden. Scrollen lukt dus niet meer.
Ik heb het toestel al herstart, alle mogelijke boosdoende software verwijderd, maar toch blijft het probleem.
Ik heb opera 9.51b2 gedownload en geïnstalleerd en daarin heb ik hetzelfde probleem.
alle andere software op de D2 lijkt correct te werken.
Ik zie niks hoor: http://www.pdaplus.nl/cat...ond-c-131_747_1481.html.. Misschien ander model?tzeunis schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:21:
Ik zag op de site van Pdaplus dat er een adapt extra accu is.
Ik geloof 1800am en die kan je dan weer gebruiken om je tel op te laden. Gewoon met een mini USB
@ icecream: Je hoeft toch geen cirkels te maken, maar je moet 'swipen'? Pagina 138 uit de handleiding!
WellusCLB schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 01:07:
[...]
Ik zie niks hoor: http://www.pdaplus.nl/cat...ond-c-131_747_1481.html.. Misschien ander model?
@ icecream: Je hoeft toch geen cirkels te maken, maar je moet 'swipen'? Pagina 138 uit de handleiding!
| Losing my religion |
Anoniem: 126540
Ik geef je geen linkje, want in dit topic staat DUIDELIJK vermeld waar het gevonden kan worden en er mag niet gelinkt worden naar die site.Anoniem: 126540 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:49:
Heeft iemand zo'n stil mp3 tje in de aanbieding om die oplossing van de afbrekende TomTom teksten te proberen (linkje svp)?
Ik stel voor om een bericht of 30 omhoog te lezen en dan opzoek te gaan naar "Helmut en Eugene7".
Misschien wordt het eens tijd voor een deel twee?

[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 08-05-2009 09:15 ]
En om even terug te komen op het antwoord van toaomatis over het accu verbruik. 48 uur is wel op zn max, met BT en een HSDPA verbinding constand aan, langer krijg ik hem ook niet werkend. Ik bel diverse keren per dag en sms'en komt ook vaak genoeg voor op een dag. Al met al moet ik zeggen dat dit voor mij wel voldoende is.
Ik moet wel zeggen dat op sommige plekken het ontvangst met mijn oude telefoon beter was dan met mijn TD2. Ik weet niet of dit software bepaald is, maar waarschijnlijk komt er nog wel een update rom uit waarbij kleine euvels wel verbeterd zullen worden.
Ajaa maar dat is geen batterij, dat is via via via je TD2 opladen. En dat kan ook met 40 andere soortgelijke systemen!tzeunis schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 08:13:
[...]
WellusAlleen niet onder de diamond2 sectie: http://www.pdaplus.nl/catalog/adapt-adp1800-p-3278.html
O neehoor, wees maar gerusttoaomatis schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:11:
offtopic:
Misschien wordt het eens tijd voor een deel twee?
Anoniem: 180439

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 08-05-2009 11:13 ]
Zie dafmay in "HTC Touch Diamond2"
Edit : ik zal later vanavond nog een paar foto's plaatsen...
[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 08-05-2009 11:06 ]
Goed om te horen! Ik ga hem gelijk bestellen. Zoals je weet wachte ik immers op jouw bevindingendafmay schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:05:
Ik heb inmiddels de PDair pouch ontvangen en ik ben zeer tevreden. Het hoesje is van uitstekende kwaliteit, mooi afgewerkt (wit stiksel) en ziet er prachtig uit. Ook sluit de pouch erg goed om de TD2, zodat ie lekker stevig zit. Een aanrader!
Zie dafmay in "HTC Touch Diamond2"
Edit : ik zal later vanavond nog een paar foto's plaatsen...
AULXJMHR
Met eigen leersoort, eigen kleuren, eigen tekst, eigen initialen enzovoort.. Zitten erg mooie tussen!
InderdaadDPhoenix schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:14:
[...]
Goed om te horen! Ik ga hem gelijk bestellen. Zoals je weet wachte ik immers op jouw bevindingen
De prijs is nu ongeveer 23 euro incl. verzendkosten. Tja, de koersen hedafmay schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:22:
[...]
InderdaadMaar echt, je kunt 'm meteen bestellen want de kwaliteit, en dat voor eur 21,-- incl verzenden, is uitstekend! Ik had het eigenlijk niet verwacht....
[ Voor 12% gewijzigd door DPhoenix op 08-05-2009 11:51 ]
AULXJMHR
nieuws: Microsoft presenteert Facebook-software voor Windows Mobile
Inderdaad.... mijn excuses.Anoniem: 180439 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:10:
[mbr]Je weet best dat dit niet de bedoeling is[/]
Maar wat ik zei wat dus wel "legaal" was: Igo8 werkt prima op de DM2.
| Losing my religion |
koop gewoon class 6tzeunis schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:58:
Heeft iemand hier al een Sandisk 16GB (class 4) ultra kaartje erin zitten? Ik heb nu mijn trage 8GB class 2. ben nog aant het overwegen om deze te bestellen. Iemand ervaringen?
geen 2 of 4
Er is geen 16GB class 6.... dat is t probleem!
| Losing my religion |
Ownee?tzeunis schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:13:
[...]
Er is geen 16GB class 6.... dat is t probleem!
Hoi!
Is toch gewoon te lezen op de FrontPagedafmay schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 11:36:
Was dit hier eigenlijk al bekend?
nieuws: Microsoft presenteert Facebook-software voor Windows Mobile
Just my thoughts, wat ik hier toen ook aankaartte. Zou nodig zijn voor 't wegschrijven van de VGA-filmpjes en TomTom.. Zelf denk ik dat alle kaartjes ruimschoots voldoen en de TD2 de beperkende factor zal zijn.RoD schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:18:
Het enige verschil met die classes is de snelheid. Waarom denk je de snelste nodig te hebben? Wat ga je erop zetten dat je zo'n transfersnelheid nodig hebt? Ik kan het me voorstellen dat wanneer je veel video's erop en eraf gaat halen via de pc, dat je dan een hoge snelheid wilt.. maar zo niet, dan zou ik niet voor een snelle en duurdere kaart gaat.
Nee! Deze heeft een class 6 rating, maar wanneer deze kaart getest wordt, blijkt het ook maar een class 4 te zijn! Gast op XDA vermeldt dit ook en op google staan er verschillende testen over.
Ik heb zojuist de Sandisk Ultra 16GB class4 besteld voor 60 euri. Leek me een mooie prijs.
PS: bedankt voor de antwoorden op mn vraag.
[ Voor 4% gewijzigd door tzeunis op 08-05-2009 13:44 . Reden: PS toegevoegd ]
| Losing my religion |
Draaien er geen programma's oid op de achtergrond? Ik merkte namelijk wel dat opera soms nog gewoon blijft lopen en dan staat ie NIET bij de taskmanager! Ik weet niet of het veel is, mijne is gisteren opgeladen om 19uur; regelmatig mee gebeld, wifi, etc en nu nog geen streepje eraf; hele balk is groen.P.E.No.1 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:20:
Nu binnen 6 uur een vermindering van de batterij van 10%. Vanmorgen na een hele nacht opladen erafgehaald en vandaag twee telefoontjes van 4 minuten gehad en voor de rest ligt ie stand-by op mn buro (ben aan t werk). Is dit normaal? Vindt het toch aardig wat energieverbruik voor alleen twee telefoongesprekken. Ik heb hem vannacht met opzet de hele nacht laten opladen ( hij stond ook nog uit) omdat ik hem gister ook had opgeladen omdat ie na 1 dag al compleet dood was. Moet ik me zorgen maken om de batterij of nog niet? Wordt het nu beter of niet? Ik dacht het dus zelf van wel maar het lijkt nu toch sneller te gaan dan ik dacht met de batterij....
| Losing my religion |
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Nee, er draait niets op de achtergrond. Zit in Mobile Shell 3.0 en daar zie ik de batterij indicator op dit moment dus 90% aangeven.tzeunis schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:40:
[...]
Draaien er geen programma's oid op de achtergrond? Ik merkte namelijk wel dat opera soms nog gewoon blijft lopen en dan staat ie NIET bij de taskmanager! Ik weet niet of het veel is, mijne is gisteren opgeladen om 19uur; regelmatig mee gebeld, wifi, etc en nu nog geen streepje eraf; hele balk is groen.
In Deel 2 die hopelijk vandaag nog gestart wordt (ik ben weekendje weg, ben zondagmiddag weer terug)
ga ik ook een 'accesoires' sectie plaatsen.. Liefst alleen HTC accesoires, maar anders ook goede 3rd party muk!
Heeft iemand die Deluxe Cradle al? Lijkt me erg mooi, en ook handig ivm 2e batterij opladen..
En zijn er mensen die al games hebben geprobeerd op de Touch Diamond2 en zoja welke en hoe werken ze?
Worms ofzo? Of dat ene Red Alert achtige spel... pff ben de naam kwijt.. Speelde dat uren op m'n Qtek S200.
[ Voor 37% gewijzigd door DaannO op 09-05-2009 00:28 ]
In 6 uur, 10% er af. Zou dus kunnen betekenen dat hij het 6*10=60 uur, dus 2 1/2 dag vol houdt.P.E.No.1 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:20:
Nu binnen 6 uur een vermindering van de batterij van 10%. Vanmorgen na een hele nacht opladen erafgehaald en vandaag twee telefoontjes van 4 minuten gehad en voor de rest ligt ie stand-by op mn buro (ben aan t werk). Is dit normaal? Vindt het toch aardig wat energieverbruik voor alleen twee telefoongesprekken. Ik heb hem vannacht met opzet de hele nacht laten opladen ( hij stond ook nog uit) omdat ik hem gister ook had opgeladen omdat ie na 1 dag al compleet dood was. Moet ik me zorgen maken om de batterij of nog niet? Wordt het nu beter of niet? Ik dacht het dus zelf van wel maar het lijkt nu toch sneller te gaan dan ik dacht met de batterij....
Lijkt me verder niet heel schokkends voor een telefoon met zoveel functies.
Verder maakt het niet uit of hij nou uit aan de lader ligt, of aan staat.
Edit:
De 'deluxe cradle'? Heb deze uit China (ebay) laten komen:CLB schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:53:
Heeft iemand die Deluxe Cradle al? Lijkt me erg mooi, en ook handig ivm 2e batterij opladen..

[ Voor 13% gewijzigd door EWK op 08-05-2009 14:59 ]
Hoi!
[...]
Lees 't topic eens door, gebruik de search, lees de reviews...
Alle vragen die je stelt zijn echt te simpel en allang uitgebreid beantwoord.
[...]
Het gaat mij erom of meerdere mensen dezelfde ervaringen hebben met de batterij..sorry hoor
Dat is de 'deluxe' inderdaad (zo noemen ze 'm hier om 'm maar voor 40,- te kunnen verkopen)EWK schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:54:
De 'deluxe cradle'? Heb deze uit China (ebay) laten komen:
[afbeelding]
Hoe bevalt die? Ziet die er mooi uit, matched die met de TD2? Wat kun je er allemaal mee? Audio-out?
Er komt wel steeds meer 3rd party muk op eBay zeg:
Screenprotectors / usb kabeltjes / sillicone cases / autoladers / tasjes / stylussen / opladers..
Waarvan meer dan de helft natuurlijk universeel is, en helemaal niet speciaal voor de Touch Diamond2
Wat me nog een beetje tegenvalt zijn de third party batterijen / cradles.. Vind 't vrij lang duren

Hmm wel originele 100mAh batterij gevonden: http://www.pdashop.nl/pro...ch-diamond2-1100-mah.html
Staat toch allemaal in dit topic en is makkelijk te vinden met behulp van de 'searchfunctie' Sorry hoeft niet hoorP.E.No.1 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:01:
Het gaat mij erom of meerdere mensen dezelfde ervaringen hebben met de batterij..sorry hoor
EDIT @ Hieronder: Ajaa you're right, ik vind 'm wel 'luxe' door de batterij-adapter maar idd qua naamstelling klopt 't niet
[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 08-05-2009 15:27 ]
Dit is dus niet de Deluxe cradle maar de standaard uitgebreid met bat.chargerCLB schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:11:
[...]
Dat is de 'deluxe' inderdaad (zo noemen ze 'm hier om 'm maar voor 40,- te kunnen verkopen)
Hoe bevalt die? Ziet die er mooi uit, matched die met de TD2? Wat kun je er allemaal mee? Audio-out?
.....
De Deluxe heeft een glimmende afwerking.
Alles is terug te redeneren naar 4
Ik heb een class 2 kaartje zover ik weet, Sandisk 16gb. Deze doet toch al zo'n 4.5mb/s zie niet in waarom je meer nodig zou hebben. tenzij je elke dag gigabytes aan data veranderd..RoD schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 13:18:
Het enige verschil met die classes is de snelheid. Waarom denk je de snelste nodig te hebben? Wat ga je erop zetten dat je zo'n transfersnelheid nodig hebt? Ik kan het me voorstellen dat wanneer je veel video's erop en eraf gaat halen via de pc, dat je dan een hoge snelheid wilt.. maar zo niet, dan zou ik niet voor een snelle en duurdere kaart gaat.
Ik heb een Kingston kaartje van 8 Gb volgens mij, werkt prima hoor. Snelheid is goed genoeg en zoals Pt0x al zegt, ik zie het voordeel niet.pt0x schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:23:
Ik heb een class 2 kaartje zover ik weet, Sandisk 16gb. Deze doet toch al zo'n 4.5mb/s zie niet in waarom je meer nodig zou hebben. tenzij je elke dag gigabytes aan data veranderd..
De processor/FSB is toch niet snel genoeg om de theoretische maximum snelheid te halen.
Mijn 3gbps sata-poort schijf haalt ook maar 500mbps
[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 08-05-2009 15:35 ]
AULXJMHR
Ik heb mijn toestel vanaf vanochtend 9 uur aan staan, daarvoor volledig opgeladen. Nu, 8 uur later, heb ik pas 4% verbruikt van de accu. Batterij indicator staat nu dus op 96%.P.E.No.1 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 14:20:
Wat staat bij mij uit :
- wifi
- BT
- push internet
- automatisch ophalen emails
- automatisch ophalen weerbericht
Wat staat aan :
- Gegevensverbinding (3G icoontje)
Vandaag heb ik totaal zo'n 15 minuten gebeld en verder eigenlijk niets gedaan...
Om dat allemaal in de telefoon aan te passen is nog al een gedoe. Is het ook mogelijk om met activesync je contacten aan te passen?
edit: al gevonden, gewoon aanpassen in outlouk en klaar
7 uur standbytijd, en 2 uur toestelgebruik. Zit nu op 50% van accu ( gister binnegehad dus zit nog mee te spelen ) dat is wel redelijk lijkt mij ?
[ Voor 7% gewijzigd door Bart0n op 08-05-2009 17:39 ]
Let wel, de "zichtbaarheidsmodus uitschakelen" staat op "nooit".
Nefit EnviLine IDU Monoblock E 9 E-S, Boiler 300 L, Buffervat 50L. Husdata.
Ja ik las het ook en voelde me een beetje genaaid, niet dat ik zo heel vaak muziek luister op mn tellie, maar een 3,5 mm plug was IMO beter geweest. Immers heb ik puike oortjesCLB schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:35:
Ik lees net op de FP dat WM6.5 in September uitkomt en dat er nog een TD2 versie aankomt van HTC zelf, maar dan met 3,5mm aansluiting... Hmmm...
Dan pak je toch een 3rd party converter? Heb ik ook gedaan voor mijn oude phone... Die dingen kosten een paar euro.toaomatis schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:10:
[...]
Ja ik las het ook en voelde me een beetje genaaid, niet dat ik zo heel vaak muziek luister op mn tellie, maar een 3,5 mm plug was IMO beter geweest. Immers heb ik puike oortjesNja we zien wel
[ Voor 5% gewijzigd door NLCJ op 08-05-2009 19:19 ]
Lopen of scrollen op de map word op die manier onmogelijk of erg moeilijk gemaakt. AOE1 en Simcity 2000 zijn er nog wel op te spelen (lopen goed!
My point exactly, vooral dat eerste. Ik dacht ergens in de beschrijving gelezen te hebben dat de TD2 ook een 3,5mm plug zou krijgen, maar dit blijkt dus de versie 2 (oid) te worden.RoD schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 19:16:
Ja, maar dan moet er dus weer per se zo´n converter tussenhangen. Imo behoorlijk irritant. En daarnaast vind ik het belachelijk dat dé standaard wat betreft geluid op portable devices niet ondersteund wordt. Elke telefoon die geen 3,5mm-aansluiting heeft, is imo per definitie achterhaald.
Het gaat me ook niet om het geld, maar wel weer een ellendig blokje wat er tussen komt! Nja we zien wel waar het schip strandt, ik wacht iig met smart op de nieuwe WiMo en een nieuwe ROM van HTC, want er zitten nog best wat torren in mijn tellie!
Anoniem: 178298
Het probleem was dat er niets gebeurde als ik swipte en normaal zou er niet gezoomd mogen worden bij het maken van cirkels en dat gebeurde dus wel.CLB schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 01:07:
[...]
Ik zie niks hoor: http://www.pdaplus.nl/cat...ond-c-131_747_1481.html.. Misschien ander model?
Ik heb gewoon backup genomen, het toestel naar fabrieksinstellingen teruggebrach, backup terug en toen kon ik terug verder zonder problemen.
Zie mijn post dafmay in "HTC Touch Diamond2"

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 08-05-2009 22:14 ]
Loop nu nog zonder bescherming rond en dat heeft z'n tol al geëist. Ik zoek zo'n dunne pouch zoals voor de TD1, maar dit ziet er ook erg mooi uit.
Anoniem: 301664
Ik wilde graag een telefoon waar ik met een draadloze stereo headset muziek kon luisteren zonder lastige draadjes de W800I Sony-Ericson die ik hiervoor had kon dat niet.
Ben vanavond nog een leuk pakket tegen gekomen en meteen gekocht met als inhoud:
- HTC auto oplader
- screen protector
- Leather case voor de HTC Diamond II
Koste me 29.95. Het was verkrijgbaar bij Bel-company en is ook te bezichtigen
op de site http://www.adapt-mobile.com/mobile/detail.php?p_id=505
Binnenkort ga ik een Brando screenprotector bestellen, die krassen niet zo snel.
Ben benieuwd of die lader ook voldoende stroom levert voor opladen tijdens navigeren. Minstens 1A moet zo'n ding wel kunnen leveren. 500 mA is te weinig.Anoniem: 301664 schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:48:
Ben vanavond nog een leuk pakket tegen gekomen en meteen gekocht met als inhoud:
- HTC auto oplader
- screen protector
- Leather case voor de HTC Diamond II
Koste me 29.95. Het was verkrijgbaar bij Bel-company en is ook te bezichtigen
op de site http://www.adapt-mobile.com/mobile/detail.php?p_id=505
[ Voor 35% gewijzigd door Crusader op 08-05-2009 23:51 ]
Anoniem: 301664
Input:12-24VDC
Output: 5.0OVDC.1.0A
Crusader schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 23:49:
[...]
Ben benieuwd of die lader ook voldoende stroom levert voor opladen tijdens navigeren. Minstens 1A moet zo'n ding wel kunnen leveren. 500 mA is te weinig.
Dit topic is gesloten.
De prijzen- en levertijddiscussie mag in het volgend topic en dus niet hier.