HTC Touch Diamond2 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 91.946 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:47
Komende dinsdag hoop ik ook mijn HTC Touch Diamond 2 te ontvangen :) . Ik heb hem vandaag besteld bij Pdashop.nl en wil hem bij mij op werk laten bezorgen. Het liefst zou ik hem zo snel mogelijk willen gebruiken ;). Echter zoals bij menig pda/smartphone/gsm/mp3-speler, etc. dient de batterij eerst volledig opgeladen te worden. In de Snelstartgids uit de Topicstart las ik dat de batterij na ongeveer 3 uur is opgeladen. Kunnen degenen die de HTC Touch Diamond 2 al hebben dit beamen?

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 11:44
dafmay schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:26:
[...]

Ik heb v7.910. Er schijnt een nieuwere versie v7.915 te zijn, misschien dat de issue daar is opgelost?
Nee, die gebruik ik en heb hetzelfde probleem met afkappende zinnen.
Versie 7.915.9196 om precies te zijn :)
DPhoenix schreef op maandag 20 april 2009 @ 00:55:
In de Snelstartgids uit de Topicstart las ik dat de batterij na ongeveer 3 uur is opgeladen. Kunnen degenen die de HTC Touch Diamond 2 al hebben dit beamen?
Toevallig gisteren op zitten letten, expres de batterij vrijwel helemaal leeg laten lopen tot het moment dat ik twee waarschuwingen heb gekregen dat de batterij toch echt wel leeg was.
Daarna duurde het exact 2 uur en een kwartier om 'm weer volledig op te laden met de bijgeleverde lader. Over USB verwacht ik dat het iets langer duurt.

[ Voor 54% gewijzigd door Crusader op 20-04-2009 08:23 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 21:36
Ik had ook hetvolgende probleem met TomTom. Na het installeren van de .cab, welke WiMo automatisch in deze map zette:
"Computer\HTC Touch Diamond2 T5353\Opslagkaart\Programmabestanden\Navigator" kreeg ik de melding dat ie geen kaarten kon vinden.

De hele zwik gekopieerd naar de root van mijn SDkaartje en toen werkte het wel. Alleen zijn nu wel alle snelkoppelingen naar TomTom stuk :(

Weet iemand hoe ik een snelkoppeling kan toevoegen aan mijn Starten van TF3D?

Ik ga (moet!) nu via verkenner TomTom starten, beetje omslachtig :(

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-06 20:27
Werken alle Micro SD kaartjes in de TD2?
Deze b.v. http://www.kijkshop.nl/pr...kingston-micro-sdhc-card/

Ik heb namelijk nog Freebees, en dan kan ik deze gaat halen ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Pedr0 schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:08:
Werken alle Micro SD kaartjes in de TD2?
Deze b.v. http://www.kijkshop.nl/pr...kingston-micro-sdhc-card/

Ik heb namelijk nog Freebees, en dan kan ik deze gaat halen ;)
Ik heb deze Kingston Micro SD Card 8GB SDC4/8GB en werkt prima.

Alleen heeft hij maar 7558 MB :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03
toaomatis schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:31:
Ik had ook hetvolgende probleem met TomTom. Na het installeren van de .cab, welke WiMo automatisch in deze map zette:
"Computer\HTC Touch Diamond2 T5353\Opslagkaart\Programmabestanden\Navigator" kreeg ik de melding dat ie geen kaarten kon vinden.

De hele zwik gekopieerd naar de root van mijn SDkaartje en toen werkte het wel. Alleen zijn nu wel alle snelkoppelingen naar TomTom stuk :(

En waar had je je kaarten dan naartoe gekopieerd?
Want waar je TT eerst geinstalleerd was, da's echt wel de juiste plaats hoor.

Kaarten moeten in Myn Documenten of in de root van je SD-kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Fire69 schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:18:
En waar had je je kaarten dan naartoe gekopieerd?
Want waar je TT eerst geinstalleerd was, da's echt wel de juiste plaats hoor.

Kaarten moeten in Myn Documenten of in de root van je SD-kaartje.
Ja. Je hebt gelijk. Dat had ik in tweede instantie ook gedaan.

Ik heb nu eerste de kaarten naar de root gekopieerd en toen TomTom een herinstall gegeven. Nu werkt het allemaal prima.

Thanx anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134417

voila
Heb je dus ook filmpjes over unboxing, hardware en software tour.

Vind het imo jammer dat ze rotation en facebook niet default hebben staan :(
Facebook zou je dus kunnen - denk ik...ik heb geen d2 :p ) via je registery. Moet je ff zoeken (staat genoeg op xda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
toaomatis schreef op maandag 20 april 2009 @ 08:31:

had jij ook het probleem met de afkappende zinnen???? of is dat nog steeds niet opgelost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
firefighter2 schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:38:
had jij ook het probleem met de afkappende zinnen???? of is dat nog steeds niet opgelost??
Ik heb daar ook last van. Persoonlijk vind het gesproken navigatie erg lastig (ik schrik me meestal de tyfus als Eva weer begint te schreeuwen :P)

Daarnaast zal dit snel opgelost worden door TomTom hoop ik (verwacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
toaomatis schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:41:
[...]

Daarnaast zal dit snel opgelost worden door TomTom hoop ik (verwacht ik).
Dat betwijfel ik. Het schijnt dat dit probleem ook al voorkwam op de HTC TyTN II (niet bij het exemplaar dat ik ooit had gelukkig). Daarbij komt nog hetgeen in deze post staat:
vanaalten in "HTC Touch Diamond2"

Als TomTom officiëel niet verkrijgbaar is voor ons toestel, waarom zouden ze het dan fixen?

[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 20-04-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Crusader schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:47:
Als TomTom officiëel niet verkrijgbaar is voor ons toestel, waarom zouden ze het dan fixen?
Ja, daar hebben zij natuurlijk ook een punt :P Daarnaast waren ze oorspronkelijk van plan TomTom in de ROM van de Diamond te proppen, dus ze zien wel degelijk markt...

De tijd zal het leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Heeft iemand Navigon al geprobeerd te installeren op de TD2?
Werkt deze wel goed?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Wat ook vreemd is is het volgende:

Ik heb de Diamond2 (duhh) en die heb ik op twee verschillende PC's aangesloten.

De eerste was op Vista x64 (Eng, Business) en de tweede was op Vista x86 (NL, Business).

Natuurlijk heb ik op beide platformen Windows Mobile Device Center geïnstalleerd x64 Eng voor de PC en x86 NL voor de laptop.

Bij de eerste pakte hij mijn D2 perfect op. Ik krijg een fotootje van de D2 te zien en ik kan alles doen via het ActiveSync optie op mn D2.

Wanneer ik m aan mn laptop hang dan krijg ik op mn D2 ook de keuze wat wil je; ActiveSync, Geheugenstick, Modem. Maar wanneer ik voor ActiveSync ga dan ziet WMDC dus helemaal niets. (Geheugenstick modus werkt wel prima).

Ook een reboot van mn laptop mocht niet baten. Heb al diverse COM (USB) poorten geprobeerd, maar zonder succes. Beetje vreemd 8)7

Iemand dezelfde ervaringen/oplossingen?

Opgelost: toaomatis in "HTC Touch Diamond2"
EWK schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:57:
Heeft iemand Navigon al geprobeerd te installeren op de TD2?
Werkt deze wel goed?
Nee, dat heb ik niet en daarmee dus ook geen ervaringen.

offtopic:
Ik wil die fles dode pixels wel ruilen tegen een aantal random nummers ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Matis op 20-04-2009 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Is het trouwens iemand ook al opgevallen dat het glaasje voor de camera ontbreekt in het batterijdeksel?
Komt de foto's wel ten goede, maar de stofvorming in het toestel weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Crusader schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:03:
Is het trouwens iemand ook al opgevallen dat het glaasje voor de camera ontbreekt in het batterijdeksel?
Komt de foto's wel ten goede, maar de stofvorming in het toestel weer niet.
Nee niet opgevallen, wel vreemd. Maar het batterij deksel wip je er toch zo af?! Effe een beetje stoffen en klaar is kees ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Ja, dat is in de aller eerste reviews al aan bod gekomen. Voor de kwaliteit van de foto's is het inderdaad een vooruitgang!

Btw, ik heb nu minder last van de vingerafdrukgevoeligheid. Nu het metaal verzandigd is met mijn zweet, valt het minder op imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Pedr0 schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:24:
Ja, dat is in de aller eerste reviews al aan bod gekomen. Voor de kwaliteit van de foto's is het inderdaad een vooruitgang!

Btw, ik heb nu minder last van de vingerafdrukgevoeligheid. Nu het metaal verzandigd is met mijn zweet, valt het minder op imo.
Ja, de telefoon is nu bij mij ook mooi dof geworden. Op de voorkant zitten nog wel wat vette vingers, maar die brand ik er wel af met wat thinner. Ik had net ook weer iets moois.

Telefoon opgeladen (groene led), haal m van de USB af en stak m er direct weer in. Toen laadde hij nog een half uur door totdat ie weer groen sprong 8)7

Edit:

Ik denk dat de netadapter beter werkt dan via de USB op te laden..

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 20-04-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
toaomatis schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:29:
[...]

Ik denk dat de netadapter beter werkt dan via de USB op te laden..
Dat weet ik wel zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Ik had ook gekeken naar zo'n cradle. Dat lijkt me helemaal mooi, dan staat ie idd altijd netjes op je bureau. Helaas zijn ze bij PDAShop nog niet op voorraad/uitverkocht.

Heeft iemand ervaring met cradles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
toaomatis schreef op maandag 20 april 2009 @ 11:01:
Wat ook vreemd is is het volgende:

Ik heb de Diamond2 (duhh) en die heb ik op twee verschillende PC's aangesloten.

De eerste was op Vista x64 (Eng, Business) en de tweede was op Vista x86 (NL, Business).

Natuurlijk heb ik op beide platformen Windows Mobile Device Center geïnstalleerd x64 Eng voor de PC en x86 NL voor de laptop.

Bij de eerste pakte hij mijn D2 perfect op. Ik krijg een fotootje van de D2 te zien en ik kan alles doen via het ActiveSync optie op mn D2.

Wanneer ik m aan mn laptop hang dan krijg ik op mn D2 ook de keuze wat wil je; ActiveSync, Geheugenstick, Modem. Maar wanneer ik voor ActiveSync ga dan ziet WMDC dus helemaal niets. (Geheugenstick modus werkt wel prima).

Ook een reboot van mn laptop mocht niet baten. Heb al diverse COM (USB) poorten geprobeerd, maar zonder succes. Beetje vreemd 8)7

Iemand dezelfde ervaringen/oplossingen?
Opgelost.

TOAOMatis zal nooit meer via Remotedesktop naar zijn laptop gaan wanneer hij de telefoon op zn laptop aansluit |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:16
Crusader schreef op maandag 20 april 2009 @ 10:47:
[...]

Dat betwijfel ik. Het schijnt dat dit probleem ook al voorkwam op de HTC TyTN II (niet bij het exemplaar dat ik ooit had gelukkig). Daarbij komt nog hetgeen in deze post staat:
vanaalten in "HTC Touch Diamond2"

Je hebt een update gemist over dat onderwerp - zie deze post met interview met Tomtom-vertegenwoordiger. Ofwel, t.z.t. komt Tomtom los verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
vanaalten schreef op maandag 20 april 2009 @ 12:32:
[...]

Je hebt een update gemist over dat onderwerp - zie deze post met interview met Tomtom-vertegenwoordiger. Ofwel, t.z.t. komt Tomtom los verkrijgbaar.
Yep, die had ik gemist. Bedankt!
Dan is er nog wel hoop voor de TT7 fanaten die de gesproken teksten goed willen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dankje _/-\o_
Wat ikzelf uit de review haal en nog niet wist:

Witte icoontjes van de toetsen (ipv rood / groen)
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketnow.com/html/portal/reviews/0000001134/review/night_.jpg

Push Internet:
To save on data and battery, you can opt to have the Push function hibernate during the weekends or at night.

Bellen:
Then, when on a call with someone, you can this screen, which is new. For some reason, HTC shaded out some of the buttons on the screen unless you slide down the windows shade. This was probably done to prevent accidental presses.
Vind ikzelf ook erg jammer, mja 't zal wel.

Video:
Here I am watching an episode of The Office in glorious HD in CorePlayer. Video playback was smooth.
het gaat me om dat 'glorious HD'... Iemand al 720P'tjes geprobeerd >:)

http://www.pocketnow.com/...1134/review/VIDEO0001.mp4 ==> Video-sample!
Chapeu hoor ziet er goed uit! En het is de eerste HTC Device die op VGA-resolutie kan filmen :9

Die 'Deluxe' cradle is ook te koop eBay voor 32,- :)

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/02/!BQqtRTwB2k~$(KGrHgoH-CEEjlLl0us,BJ6IW71VFg~~_1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://i12.ebayimg.com/02/i/001/24/60/3f2e_1.JPG

Zelf vind ik ze niet zo heel mooi, doe mij maar de originele HTC cradle :)

EDIT @ Hieronder: Die 'Deluxe' versie heeft dat ook ;) Kijk maar naar plaatje 1, dan zie je een batterij :)

[ Voor 52% gewijzigd door CLB op 20-04-2009 13:21 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
CLB schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:01:
Die 'Deluxe' cradle is ook te koop eBay voor 32,- :)

Zelf vind ik ze niet zo heel mooi, doe mij maar de originele HTC cradle :)
Terugkomende op mijn reactie over het feit of dat er ook losse accu laders zouden komen. Ik zag laatst een cradle met een batterij-pack.

Misschien is dat nog een oplossing.

FF de post terugzoeken!

Gevonden:
Pedr0 in "HTC Touch Diamond2"

en het betrof deze cradle:

http://www.pdashop.nl/pro...t-htc-touch-diamond2.html

Als ik het zo nog een keer nalees krijg ik ineens de indruk dat het over gewone (AA AAA) batterijen gaat. 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Matis op 20-04-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Ik ben benieuwd naar het volgende.

Ik heb nu nog een N96 en wil dus gaan overstappen. In mijn huidige toestel heb ik een ruime hoeveelheid SMSjes staan welke ik allemaal wil bewaren.

Ik wil deze ook weer inlezen op mijn HTC. is dit mogelijk? en zoja, zal de diamond ze dan ook automatisch via de unified communications tab aan een persoon toewijzen? zou wel helemaal geweldig zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186920

dafmay schreef op zondag 19 april 2009 @ 18:55:
[...]

Beveiliging op mac adres misschien? Betekent dat je op de router het mac adres van de wlan adapter vd TD2 moet opgeven als bevoegd voor connectie. Op de TD2 ga je naar Instelingen, linksonder...Meer...tabblad Verbindingen...Wifi...Wifi inschakelen...Geavanceerd...tabblad Geavanceerd...MAC...dit adres op je router toevoegen.
Thanks :) . Ben nu verbonden. Maar wel irritant want dat betekent dus dat je vaak niet gewoon even van wifi gebruik kan maken met het wachtwoord alleen, maar dat je dus altijd via de mac adressen toegang moet gaan geven. Maar hoe weet ik nu zeker of hij het internet opgaat via wifi of via mobiel internet? Heb namelijk geen mobiel internet erbij. Als ik gewoon via tabblad internet op internet ga met wifi aan en verbonden doe hij dat dan automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Anoniem: 186920 schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:36:
[...]

Thanks :) . Ben nu verbonden. Maar wel irritant want dat betekent dus dat je vaak niet gewoon even van wifi gebruik kan maken met het wachtwoord alleen, maar dat je dus altijd via de mac adressen toegang moet gaan geven.
Geloof ik helemaal niets van. Ikzelf heb hier helemaal geen problemen mee!
Maar hoe weet ik nu zeker of hij het internet opgaat via wifi of via mobiel internet? Heb namelijk geen mobiel internet erbij. Als ik gewoon via tabblad internet op internet ga met wifi aan en verbonden doe hij dat dan automatisch?
Je kan in je verbindingen in het *Communicatie* menu de schuif voor gegevensverbinding op UIT zetten. AFAIK zal hij dan nooit verbinding via gprs/g3/hsdpa maken. Wanneer je wifi aanstaat zal hij (denk ik) verbinden via WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 19:38

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

pt0x schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:33:
Ik ben benieuwd naar het volgende.

Ik heb nu nog een N96 en wil dus gaan overstappen. In mijn huidige toestel heb ik een ruime hoeveelheid SMSjes staan welke ik allemaal wil bewaren.

Ik wil deze ook weer inlezen op mijn HTC. is dit mogelijk? en zoja, zal de diamond ze dan ook automatisch via de unified communications tab aan een persoon toewijzen? zou wel helemaal geweldig zijn natuurlijk.
Geen idee, dat toewijzen zal misschien niet zonder extra handeling gaan. De SMS berichten, zijn dat net als e-mail bestanden niet gewoon bestandjes die je met de verkenner heen en weer kunt schieten? Of Bluetoothen?

Ik heb nog nooit een SMS bewaard eigenlijk...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
BeQuietAndDrive schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:53:
Geen idee, dat toewijzen zal misschien niet zonder extra handeling gaan. De SMS berichten, zijn dat net als e-mail bestanden niet gewoon bestandjes die je met de verkenner heen en weer kunt schieten? Of Bluetoothen?

Om daar ff op in te haken. Ik had hiervoor de N73 MusicEdition (Die zwarte ja ;) ). Ik heb iig al mijn contactpersonen via BT van mijn Nokia naar mn HTC gekopieerd. Zonder problemen :)

Ik verwacht dat dit met smsjes wel zou moeten kunnen, maar weet niet of hij dat slikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SMS'jes oversturen via BlueTooth heb ik nog nooit van gehoord..
Ook zijn het twee verschillende OS'en. Misschien bestaat er iets als Nokia PC Suite?
Dan kun je ze op je PC zetten en dan proberen op je HTC Touch Diamond2 te zetten.. Denk niet dat 't gaat..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 19:38

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik lees in de paar posts waar het ding wordt genoemd, dat mensen hier tevreden zijn met de standaard screenprotector. Dat zou voor het eerst zijn bij HTC denk ik. Is hij echt beter of zijn er al mensen die een Brande besteld hebben?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
BeQuietAndDrive schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:25:
Ik lees in de paar posts waar het ding wordt genoemd, dat mensen hier tevreden zijn met de standaard screenprotector. Dat zou voor het eerst zijn bij HTC denk ik. Is hij echt beter of zijn er al mensen die een Brande besteld hebben?
Ik heb er (nog) geen screen protector opzitten (ik neem aan dat jij op dat stukkie plastic doelt). Het kutte daarvan is dat je m in een keer goed moet plaatsen (wat ik natuurlijk niet kan).

Screen protector is IMO een beetje overbodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235273

Na het uitblijven van de N97 ben ik overgstapt van de N95 op deze htc.
Moet tot op heden toch nog even wennen.
Vooral het geluid is aan de zachte kant (ben denk ik een beetje doof).

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de Bleutooth naam kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 235273 schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:40:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de Bleutooth naam kan veranderen?
De naam die men ziet via BlueTooth is de naam van je 'telefoon' :)
EDIT: Te vinden op pagina 206 van de handleiding ;)

En elke dag een stuk review van PDA-247:
http://www.pda-247.com/wo...diamond2-review-part-one/
http://www.pda-247.com/wo...review-part-two-software/

TouchFlo3D aan en TouchFlo3D uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.pda-247.com/wordpress/wp-content/uploads/2009/04/memory.png

[ Voor 47% gewijzigd door CLB op 20-04-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 08-06 14:43
toaomatis schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:46:
[...]
Je kan in je verbindingen in het *Communicatie* menu de schuif voor gegevensverbinding op UIT zetten. AFAIK zal hij dan nooit verbinding via gprs/g3/hsdpa maken. Wanneer je wifi aanstaat zal hij (denk ik) verbinden via WiFi.
Helaas werkt dit niet zoals je zou verwachten. Bij mij staat het gegevensverbinding schuifje standaard op "uit", maar zodra dataverbinding nodig is, dan wordt deze toch automatisch gemaakt. Het is wel zo dat wanneer het schuifje "gegevensverbinding" op "uit" staat, er niet continue een dataverbinding is...anders is dat namelijk wel het geval. Dat is het verschil.

Ik zou ook erg graag willen weten hoe het hier nu precies mee zit. En ook hoe je specifieke voorkeuren kunt aangeven...wanneer als 1e wifi verbinding (bijv thuis of werk), en wanneer dataverbinding (onderweg, in de auto). Vraag mij af of de TD2 zo uitgebreid is dat dit een standaard ingebouwde functionaliteit is, ben bang van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
dafmay schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:19:
[...]

Helaas werkt dit niet zoals je zou verwachten. Bij mij staat het gegevensverbinding schuifje standaard op "uit", maar zodra dataverbinding nodig is, dan wordt deze toch automatisch gemaakt. Het is wel zo dat wanneer het schuifje "gegevensverbinding" op "uit" staat, er niet continue een dataverbinding is...anders is dat namelijk wel het geval. Dat is het verschil.

Ik zou ook erg graag willen weten hoe het hier nu precies mee zit. En ook hoe je specifieke voorkeuren kunt aangeven...wanneer als 1e wifi verbinding (bijv thuis of werk), en wanneer dataverbinding (onderweg, in de auto). Vraag mij af of de TD2 zo uitgebreid is dat dit een standaard ingebouwde functionaliteit is, ben bang van niet...
Ohh, das niet zulk best nieuws. Wat ik niet weet is hetgeen jij in de tweede paragraaf beschrijft. Ik denk dat het vast wel ergens OF op het WWW staat OF in de handleiding (RTFM ;) ).

Ik ben er zelf nog niet tegenaan gelopen... Sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
toaomatis schreef op maandag 20 april 2009 @ 15:33:
[...]

Ohh, das niet zulk best nieuws. Wat ik niet weet is hetgeen jij in de tweede paragraaf beschrijft. Ik denk dat het vast wel ergens OF op het WWW staat OF in de handleiding (RTFM ;) ).

Ik ben er zelf nog niet tegenaan gelopen... Sorry!
Ach ja de manual...misschien er eens bijpakken :) Ik heb al jaren geen handleiding van een mobieltje gelezen, ik vind altijd alle functionaliteit...puur uit nieuwsgierigheid, en omdat ik alles uit het apparaat wil halen....

Ik vermoed echter toch dat dit niet in de standaard functionaliteit van de TD2 zit ingebakken. Het zal een externe app worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
BeQuietAndDrive schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:25:
Ik wou een Brando gaan bestellen, maar toen ik het toestel kreeg en de meegeleverde protector ben gaan gebruiken heb ik besloten het hierbij te laten. Ik wil meestal alleen het beste, maar die standaard protector voldoet voor mij prima. Verbaast mij ook moet ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Kan je op dit toestel ook 'nummerherkenning' uitzetten? Zoja, hoe in godsnaam....kan het echt niet vinden. :)

De (standaard) screenprotector is inderdaad super fijn en zeer 'clear' te noemen!

[ Voor 28% gewijzigd door Pedr0 op 20-04-2009 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Pedr0 schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:19:
Kan je op dit toestel ook 'nummerherkenning' uitzetten? Zoja, hoe in godsnaam....kan het echt niet vinden. :)

De (standaard) screenprotector is inderdaad super fijn en zeer 'clear' te noemen!
RTFM :P Ga naar instellingen, Communicatie, Telefoon, Telefoondiensten, Nummerweergave, Instellingen ophalen.......

TADAAAAAAAAAAAAA :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT @ Hierboven: Welke pagina van de handleiding? Kan het in de TS worden opgenomen!
Pedr0 schreef op maandag 20 april 2009 @ 16:19:
Door al je contacten aan te pasen :9
#31# voor het telefoonnummer is anoniem bellen
*31# is met nummerweergave, ook al is dit in je telefoon uitgeschakeld. Handig om je vrienden te programmeren als *31#0612345678 dus. Let wel op met smsen, want als je ze zo hebt geprogrammeerd
lukt dat niet. (Oplossing: 2 nummers aan de naam koppelen. 1 met *31# en 1 zonder)

Maar een vinkje bij 'nummer meezenden' ofzo kan ik ook nergens vinden in de handleiding :?

[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 20-04-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Oh ja...wie weet een manier om verjaardagen van contacten in de agenda te krijgen...in ieder geval een waarschuwingssignaal op de dag zelf zou handig zijn. Ben bang dat het een gevalletje sync-en met Outlook wordt en dat ie dan wel de verjaardag als agenda item ziet...of is er nog een eenvoudigere manier?

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 20-04-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

BeQuietAndDrive schreef op maandag 20 april 2009 @ 13:53:
[...]

Als je de nokia telefoon gaat browsen staan de smsjes zoals MP3's bij een Ipod verdeeld over verschillende mappen en files in paden zoals (bij mij althans) private\1000484b\Mail2\00001001_S\0

kan je niks mee. Ik heb wel een tool gevonden waarmee die mogelijk zou moeten zijn, Jeyo Mobile Extender ofzo. ga het wel even uitzoeken. volgende maand koop ik mijn HTC denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:48
Ben overal aan het rondzoeken geweest.

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/808/cradleinserttd2.jpg

Cradle insert voor CR G900, Model: 71H02841-00M, komt zo rond 12 mei uit. Meeste zijn websites uit de UK en zou zo rond de 7-8 pond moeten kosten. Dus voor mensen die al een mooie cradle hebben van TD1 kunnen deze gaan bestellen.

Verder heb ik nog nergens een origineel leren hoesje zoals voor de TD1 gezien. (zoals bij de meeste reviews op de foto stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paledo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 10:33
Ik heb de screenprotector er ook op zitten. Bij de HD lukte het voor geen meter en daarom heb ik nu de gok genomen om de schterkant van de screenprotector eerst met water te benevelen en daarna de screenprrotector te plaatsen. Nadat de screenprotector goed lag met een gladde doek van het midden uit glad gestreken waarbij ik de doek langs de randen hield om wat druppeltjes op te vangen. Ik had een paar bubbeltjes maar deze zijn inmiddels allemaal weg.
toaomatis schreef op maandag 20 april 2009 @ 14:28:
[...]

Ik heb er (nog) geen screen protector opzitten (ik neem aan dat jij op dat stukkie plastic doelt). Het kutte daarvan is dat je m in een keer goed moet plaatsen (wat ik natuurlijk niet kan).

Screen protector is IMO een beetje overbodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Een tip. Om alle data connecties te blokkeren, bijvoorbeeld tijdens vakantie om torenhoge rekeningen te voorkomen. Zie :

http://www.modaco.com/con.../new-free-utility-nodata/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 09:11
Heeft iemand ook al gemerkt dat er "iets los zit" boven in het toestel. Als je hem neerlegt of even met je vinger op de achterkant tapt dan rammelt er binnenin iets. Of is dit een of ander onderdeel dat hoort te rammelen???

Het is in elk geval niet de styles, accu, simkaart of sd card. Zelf zonder deze onderdelen rammelt er iets bovenin het toestel, ongeveer onder de camera.

Ben benieuwd of anderen dat ook hebben, misschien hoort het zo.

Tell me and I'll forget; show me and I may remember; involve me and I'll understand

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Is het balletje van Tweeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

gnor schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:31:
Heeft iemand ook al gemerkt dat er "iets los zit" boven in het toestel. Als je hem neerlegt of even met je vinger op de achterkant tapt dan rammelt er binnenin iets. Of is dit een of ander onderdeel dat hoort te rammelen???

Het is in elk geval niet de styles, accu, simkaart of sd card. Zelf zonder deze onderdelen rammelt er iets bovenin het toestel, ongeveer onder de camera.

niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
gnor schreef op maandag 20 april 2009 @ 19:31:

jep bij mij rammelt het ook. mijn toestal kraakt ook wat als ik hem aan de zijkanten vastpak.

Ik heb vandaag G-Config geinstalleerd. Nu kan ik extern bureaublad ook kantelen.
Je hebt wel .net 3.5 compact nodig.
Eerst .net 3.5 compact installeren, g-config installeren, G-config starten, add appicatie, extern bureaublad starten, inloggen, en dan je styles in het toestel klikken.
Een soft-reset en alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299404

Hoe kan je muziek verwijderen ?
Ik heb alles al geprobeerd maar het lukt niet

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 299404 op 20-04-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vertel dan ook even hoe! Handig voor anderen die zelfde probleem ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298734

Ik heb hetzelfde probleem als ik had met de diamond 1. Namelijk, wanneer ik een sms krijg dan flikkert het lampje, maar het geluid en het trillen gebeurt pas NADAT ik op de standby-knop heb geduwd en het scherm aan is... Best vervelend. Ik moet wel zeggen dat de batterij het een stuk langer vol houdt. De gsm heeft nog 3 blokjes wanneer ik kijk bij Energie, en staat toch al 58uren aan :) En in die 58 uur is er behoorlijk wat mee gesms`t en toch zeker een klein uurtje op wifi gezeten en natuurlijk veel meegespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298734 schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:28:
Ik heb hetzelfde probleem als ik had met de diamond 1. Namelijk, wanneer ik een sms krijg dan flikkert het lampje, maar het geluid en het trillen gebeurt pas NADAT ik op de standby-knop heb geduwd en het scherm aan is... Best vervelend. Ik moet wel zeggen dat de batterij het een stuk langer vol houdt. De gsm heeft nog 3 blokjes wanneer ik kijk bij Energie, en staat toch al 58uren aan :) En in die 58 uur is er behoorlijk wat mee gesms`t en toch zeker een klein uurtje op wifi gezeten en natuurlijk veel meegespeeld.
dat probleem met het smsgeluid heb ik ook af en toe: het lampje knippert en het geluid gaat pas af na het indrukken van de standby-knop. Maar niet constant maar af en toe. raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-twin
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-06 15:11
Ik ben nu vanaf vrijdagmiddag aan het "spelen" met mijn Diamond2, en hiervoor had ik een N73, dit is echt een fantastisch toestel maar de batterijduur valt me erg tegen, als ik hem 's nachts oplaasd en ik hem 's ochtends van de lader haal is smidags om 3 uur de batterij al half leeg. 2 dagen gaat hij dus never mee. Terwijl ik er wel op let dat b.v. bluetooth en wifi zoveel mogelijk uit staat, en aan push internet kan het ook niet liggen, die verversen om het uur.
Weet er overigens iemand hoe je kan switchen van programma zodat ik iets anders kan doen als er een internet pagina laad of zo, zoals alt tab in windows.

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 9 E-S, Boiler 300 L, Buffervat 50L. Husdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60111

P-twin schreef op maandag 20 april 2009 @ 22:42:
Weet er overigens iemand hoe je kan switchen van programma zodat ik iets anders kan doen als er een internet pagina laad of zo, zoals alt tab in windows.
Via de taskmanager (rechtsboven) moet dit wel lukken, denk ik. Veel andere opties heb je niet, vrees ik. Las dit toevallig onlangs in een artikel als één van de grootste verschillen tussen windows & zijn mobile versie, dat de laatste niet gemaakt is voor multitasking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ben nu paar daagjes aan het klooien ermee en heb gemerkt dat de mogelijkheid om de "gegevensverkeer" uit te zetten evengoed werkt als een airbag zetten in een F-16.

ik zet de mogelijkheid uit en druk als testje gewoon internet aan. (bij weer updaten krijg je wel een melding) en gaat ie gewoon uit zichzelf dataverkeer weer aanzetten en vrolijk internetten.

heb inmiddels al een programmaatje van 25kb gevonden die alles oplost: nodata.cab

supersimpek tooltje die in het register de verwijzingen voor gprs en al die onzin verwijdert/uitzet zodat niks meer online kan komen totdat je het met dat programmaatje weer aanzet.

mogelijk een handige tool voor in de TS, ik zit nu namelijk in duitsland en ik vertrouwde (terecht) windows voor geen meter met die simpele actie, zo simpel is het met windows namenlijk nooit. ik weet neit wat je bij vodafone moet lappen voor roaming dataverkeer maar goedkoop zal het niet zijn in elk geval....

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
flippy.nl schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 01:19:
heb inmiddels al een programmaatje van 25kb gevonden die alles oplost: nodata.cab
Dit klinkt net zo als een foute tellcell reclame.
Maar een goed alternatief, ziet er qua installatie iets eenvoudiger uit dan de versie die hier een aantal posts hoger stond.
============

Ook had ik wat vreemds, ik kon mijn mail niet meer syncen, heel de tijd een melding van sync mislukt.

Een reboot verhielp het probleem 8)7 (het blijft windows ;) )

Edit:
Ik hoop ook dat ze in een nieuwe ROM de batterij-leak wat aanpakken, jezus, na 1 dag is hij voor 75% leeg :s Bij IMO normaal gebruik, althans gebruik waar hij voor gemaakt is; Internet, bellen, mailen beetje software installeren...

[ Voor 17% gewijzigd door Matis op 21-04-2009 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Software installeren moet altijd met stroom eraan =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
CLB schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:42:
Dat meen je niet :o Toevallig zit hij met usb aan mn pc in dat geval ;)

Anyway, ik ben nu een beetje aan het programmeren op dat toestel, maar het werkt wel superfijn. Je kan zeggen wat je wilt van Windows/Microsoft, maar de integratie tussen VS2k8 en WiMo 6 (Prof) is gruwelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
flippy.nl schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 01:19:
...
Ja ik post (een aantal posts terug) de link natuurlijk niet voor de kat z'n.....

Het appje werkt wel lekker moet ik zeggen.

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 21-04-2009 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
CLB schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:42:
Want? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
toaomatis schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 08:18:
[...]
Ook had ik wat vreemds, ik kon mijn mail niet meer syncen, heel de tijd een melding van sync mislukt.

Een reboot verhielp het probleem 8)7 (het blijft windows ;) )
Handig om te weten...
Edit:
Ik hoop ook dat ze in een nieuwe ROM de batterij-leak wat aanpakken, jezus, na 1 dag is hij voor 75% leeg :s Bij IMO normaal gebruik, althans gebruik waar hij voor gemaakt is; Internet, bellen, mailen beetje software installeren...
Goh, dat is inderdaad wel erg mager. Ik heb tot nu toe een goede ervaring met de accu. Vanaf afgelopen vrijdag ben ik er eigenlijk continue (niet overdrijven hè) mee aan het spelen geweest, maar ik haal dan toch makkelijk 2 dagen. En dat is met relatief veel testen van navigatie software, dus gps connectie aan. Ook veel dataverkeer (browser, weer, aandelen, enz). Ook wifi toch veel aan gehad.

Al met al niet ontevreden over de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toaomatis schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:52:
Weet ik toch niet ;) Misschien ben je aan 't BlueToothen en installeren :)
Installatie van software slurpt je batterij leeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bovendien wil je niet dat tijdens de installatie je telefoon uitvalt. Lijkt me niet bevordelijk. Het is ook een soort veiligheid dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
toaomatis schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 09:52:
[...]
Overigens een tip, weet niet of het bekend is. Je kunt aangeven dat de telefoon NIET oplaadt als die aan de usb hangt. Maar waarom je dat zou willen...?

Zie Instellingen > Meer > Systeem > Energie.

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 21-04-2009 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:28:
[...]

Overigens een tip, weet niet of het bekend is. Je kunt aangeven dat de telefoon NIET oplaadt als die aan de usb hangt. Maar waarom je dat zou willen...?
als je bijvoorbeeld niet wilt dat hij de accu van je laptop leegtrekt als je onderweg bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 111759 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:33:
[...]
als je bijvoorbeeld niet wilt dat hij de accu van je laptop leegtrekt als je onderweg bent
Ah inderdaad, dat is een goeie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Anoniem: 111759 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:33:
Great minds think alike. ;) Edit: Spuit 11 alarm!

Momenteel draait alles super, na een imperfectie in de synchronisatie met Windows Live welke een reboot vereiste draait alles stabiel :)

Ik zal binnekort mijn telefoon eens als modem gaan gebruiken, kijken hoe snel dat dat gaat?!

Theoretisch kun je bij Vodafone 3,6 Mbit/S halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Weet je wat ik heel erg jammer vindt?!
Als je een nieuw mailtje hebt binnengekregen en je TD2 staat op standby, dan gaat je lampje niet knipperen ofzo. Je meot hem dus aanzetten om te kijken of je mail hebt.

Dat is wel een gemis imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Pedr0 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:46:
Als je een nieuw mailtje hebt binnengekregen en je TD2 staat op standby, dan gaat je lampje niet knipperen ofzo. Je meot hem dus aanzetten om te kijken of je mail hebt.

Dat geloof ik niet, maar ik zal het testen. Je kan alle gebeurtenissen tweaken in je instellingen. Denk hierbij aan timeouts voor het knipperen van de LED en het wel danwel niet trillen van de telefoon.

Ik heb nu een mailtje naar mezelf gestuurd.

Ik zal zien wat er gebeurt.

Edit:

Het LEDje knippert; I am the greatest! :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Matis op 21-04-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Pedr0 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:46:

Dit kun je (gelukkig!) allemaal instellen. Instellingen > Geluid > Geavanceerd > zie beide tabbladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
  • Laatst online: 08-06 22:05
Ik vraag mij af hoe de geluidskwaliteit is bij het luisteren naar muziek/films met een koptelefoon.
Heeft iemand hier er al ervaring mee hoe het klinkt met een eigen goede koptelefoon (dus niet de standaard headset)?

Vind het voor de rest met wat ik tot nu toe zie een goeie smartphone, vind alleen het ontbreken van een 3.5mm aansluiting en een verloopstekkertje een beetje matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
.lunatic schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 11:55:
Ik vraag mij af hoe de geluidskwaliteit is bij het luisteren naar muziek/films met een koptelefoon.
Heeft iemand hier er al ervaring mee hoe het klinkt met een eigen goede koptelefoon (dus niet de standaard headset)?
Nee nog geen ervaring, maar het standaard headsetje werkt voor mij goed genoeg.
Vind het voor de rest met wat ik tot nu toe zie een goeie smartphone, vind alleen het ontbreken van een 3.5mm aansluiting en een verloopstekkertje een beetje matig.
Dat ben ik zeker met je eens, beetje karig idd. Ik had graag een 3,5mm gat gezien en/of een GRATIS verloopje, maarja kennelijk dachten ze er bij HTC anders over :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
*bump*

dafmay in "HTC Touch Diamond2"

Ik wil ff een test video op mijn TD2 plaatsen. Wat is nu kwalitatief het beste formaat ?

Uit TS...Video: WMV, ASF, MP4, 3GP, 3G2, M4V, AVI

Moet een videoclip ook nog aan bepaalde voorwaarden voldoen? Omdat een Xmen3 .avi zojuist niet kon worden afgespeeld...

En een andere vraag mbt connecties. Iemand enig idee waar je voorkeuren kunt aangeven welke connectie automatisch te gebruiken? Ik zou graag zodra ik thuis ben altijd via wlan connectie hebben, maar buitenshuis standaard gprs/hsdpa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

avi is een container, dus dat zegt nog heel weinig over wat er zich in het videobestand bevindt. Ik zou iets proberen met een divx-codec, mp3-audio, met een resolutie die gelijk is aan die van het scherm. Dat werkt doorgaans altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
RoD schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:12:
avi is een container, dus dat zegt nog heel weinig over wat er zich in het videobestand bevindt. Ik zou iets proberen met een divx-codec, mp3-audio, met een resolutie die gelijk is aan die van het scherm. Dat werkt doorgaans altijd wel.
Oef ja zoiets was ik al "bang" voor. Betekent waarschijnlijk omzetten van een bestaand divx bestand naar de juiste 480x800 resolutie...dat kan nog moeilijk worden. Of heeft iemand heel toevallig daar een handige app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Als die resolutie te hoog is omdat het videobestand zelf bijvoorbeeld al een lagere resolutie heeft, dan zou ik het naar een lagere resolutie omzetten waarbij je wel dezelfde aspect ratio behoudt. Dat scheelt balken aan de zijkant danwel onderkant.

Wat betreft apps, er zijn gigantisch veel videoconverters. Pak de search er maar eens bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyi64001
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-01 11:18
Heeft iemand al een synchronisatie met exchange aan de praat gekregen? Op mijn vorige WM 6.5 toestel werkte dit perfect, maar wanneer ik deze configureer en probeer te synchroniseren breekt hij steeds na 1 seconde de synchronisatie af zonder foutmelding o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
RoD schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:18:
Als die resolutie te hoog is omdat het videobestand zelf bijvoorbeeld al een lagere resolutie heeft, dan zou ik het naar een lagere resolutie omzetten waarbij je wel dezelfde aspect ratio behoudt. Dat scheelt balken aan de zijkant danwel onderkant.

Wat betreft apps, er zijn gigantisch veel videoconverters. Pak de search er maar eens bij ;)
Ok, will do :) Ik heb wel eens een converter gebruikt maar dat was voor een Nokia symbian toestel, maar nu ik erover nadenkt...dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
xyi64001 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:19:
Heeft iemand al een synchronisatie met exchange aan de praat gekregen? Op mijn vorige WM 6.5 toestel werkte dit perfect, maar wanneer ik deze configureer en probeer te synchroniseren breekt hij steeds na 1 seconde de synchronisatie af zonder foutmelding o.i.d.
WiMo 6.5? Dat is nieuw voor mij :P

Bij mij werkt exchange prima (na een reboot). Misschien moet je m ff rebooten, daarnaast kun je synchroniseren beter doen via het standaard Windows menu (dus niet via TF3D), dan krijg je meestal wat meer info ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik zou een divx eerst gewoon zo proberen, resolutie van een SD-divx is lager dan het scherm.
Dus als hij geen moeite heeft met het decoderen, zal hij het wel zelf upscalen ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

dafmay schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:20:
[...]

Ok, will do :) Ik heb wel eens een converter gebruikt maar dat was voor een Nokia symbian toestel, maar nu ik erover nadenkt...dat mag de pret niet drukken.
Er zijn veel programma'tjes die een file zo bakken dat ze op het apparaat afspelen waar het programma voor bedoeld is. Het zijn echter vaak gewoon hele simpele instellingen, en vaak werkt het dan ook gewoon op een andere telefoon.

Programma wat ik trouwens vaak gebruik is SUPER. Simpel, en alles is zo'n beetje in te stellen.
Fire69 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:29:
Ik zou een divx eerst gewoon zo proberen, resolutie van een SD-divx is lager dan het scherm.
Dus als hij geen moeite heeft met het decoderen, zal hij het wel zelf upscalen ook. :)
Toch is het wel handig om sowieso de aspect ratio van het scherm aan te houden. Een lagere resolutie ziet er vaak nog wel ok uit, maar balken aan de zijkant en/of onderkant is toch een beetje vervelend, omdat je scherm toch al zo klein is (relatief gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Och, ik hou liever het originele formaat met balken ipv dat ik een stuk van het beeld moet croppen.
Elk zijn voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235273

Wie heeft er ervaring met de Htc en de Parrot ck3100?

Hoe krijg ik bluetooth contact?
Ze zien elkaar wel maar krijgen geen contact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Anoniem: 235273 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:57:
Wie heeft er ervaring met de Htc en de Parrot ck3100?

Hoe krijg ik bluetooth contact?
Ze zien elkaar wel maar krijgen geen contact!
Probeer het eens via de geavanceerd instelling van bluetooth, dus buiten tf3d om. Lees het meer op forums en was ook voor mij de oplossing. Gebruik zelf een parrot 3200+ color. Het contact is er wel alleen krijg je geen popup/scherm om de pincode in te toetsen.

[ Voor 9% gewijzigd door SneezyThunder91 op 21-04-2009 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
RoD schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:32:
[...]

Er zijn veel programma'tjes die een file zo bakken dat ze op het apparaat afspelen waar het programma voor bedoeld is. Het zijn echter vaak gewoon hele simpele instellingen, en vaak werkt het dan ook gewoon op een andere telefoon.

Programma wat ik trouwens vaak gebruik is SUPER. Simpel, en alles is zo'n beetje in te stellen.
[...]
Super...bedankt! :) Ga ik eens mee aan de slag vanavond.
Toch is het wel handig om sowieso de aspect ratio van het scherm aan te houden. Een lagere resolutie ziet er vaak nog wel ok uit, maar balken aan de zijkant en/of onderkant is toch een beetje vervelend, omdat je scherm toch al zo klein is (relatief gezien).
Ben ik persoonlijk niet met je eens. Ik ben er voor om altijd de originele aspect ratio aan te houden...ik houd niet van een uitgerekt beeld..
Fire69 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:29:
Ik heb 2 verschillende .divx videobestanden van Newzbin geplukt, maar beiden werden niet herkend op de TD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

dafmay schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 13:57:

Ben ik persoonlijk niet met je eens. Ik ben er voor om altijd de originele aspect ratio aan te houden...ik houd niet van een uitgerekt beeld..
Het wordt doorgaans niet uitgerekt, maar gewoon gecropped. Een fatsoenlijke converter weet er altijd wel een goed beeld van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
Dik een half uur geleden kon ik mijn HTC Touch Diamond 2 ook in ontvangst nemen van de koerier.
Ik heb hem gelijk (rond 14.00 uur) aan de netstroom gehangen om hem op te laden. Volgens de Snelstartgids duurt het ongeveer 3 uur. De batterij is immers volgens HTC niet helemaal leeg. Om 17.00 uur ga ik naar huis (zit nu op mijn werk). In pricipe zou hij dan volledig opgeladen moeten zijn.

Of adviseren jullie om hem nog langer aan de oplader te hangen? En hoe zie je of hij opgeladen is? Het lampje is nu oranje.

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DPhoenix schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:24:
En hoe zie je of hij opgeladen is? Het lampje is nu oranje.
Dat staat al vermeld in dit topic en ook in de handleiding. Groen ledje is opgeladen!
Pagina 23 uit de handleiding:
Het meldings-LED:
-Knippert groen als er nieuwe SMS-, MMS- of e-mailberichten, gemiste oproepen of herinneringen zijn.
-Brandt groen als het toestel is aangesloten op adapter of computer en de batterij volledig is opgeladen.
-Brandt oranje als de batterij wordt opgeladen.
-Knippert oranje als het resterend batterijniveau minder dan 10% bedraagt.

En part 3 van PDA-247: http://www.pda-247.com/wo...view-part-three-hardware/

Conclusion

This is the best Windows Mobile device I have reviewed to date. It is very well built, has all of the features you could possibly need and the extra software touches lift it to a new place in the Windows Mobile world. Physical keyboard lovers may struggle to see the appeal, but for everyone else the Diamond2 is good value for money and a super stylish all-rounder which, at this moment, is just ahead of the rest.
dafmay schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:10:
Ik wil ff een test video op mijn TD2 plaatsen. Wat is nu kwalitatief het beste formaat ?
Je kan het beste even TCPMP installeren, speelt elke videocontainer af (The Core Pocket Media Player)

EDIT @ Hieronder: Is toch wel handig hoor, staat zeer veel informatie in namelijk ;)
Ik heb er zelf ook nooit zin in en wil gelijk m'n device ontdekken, maar het kan gewoon te veel >:)

[ Voor 35% gewijzigd door CLB op 21-04-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
CLB schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:26:
[...]

Dat staat al vermeld in dit topic en ook in de handleiding. Groen ledje is opgeladen!
Pagina 23 uit de handleiding:
Het meldings-LED:
-Knippert groen als er nieuwe SMS-, MMS- of e-mailberichten, gemiste oproepen of herinneringen zijn.
-Brandt groen als het toestel is aangesloten op adapter of computer en de batterij volledig is opgeladen.
-Brandt oranje als de batterij wordt opgeladen.
-Knippert oranje als het resterend batterijniveau minder dan 10% bedraagt.

En part 3 van PDA-247: http://www.pda-247.com/wo...view-part-three-hardware/

Conclusion

This is the best Windows Mobile device I have reviewed to date. It is very well built, has all of the features you could possibly need and the extra software touches lift it to a new place in the Windows Mobile world. Physical keyboard lovers may struggle to see the appeal, but for everyone else the Diamond2 is good value for money and a super stylish all-rounder which, at this moment, is just ahead of the rest.
Bedankt. Ik ben wat te enthousiast dat ik de handleiding niet helemaal heb doorgeplozen :$

AULXJMHR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CLB schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 14:26:
[...]
Je kan het beste even TCPMP installeren, speelt elke videocontainer af (The Core Pocket Media Player)
Denk dat je gelijk hebt. Nu inmiddels diverse divx bestanden getracht af te spelen, media player blijft claimen dat het bestand niet kan worden afgespeeld...

Edit : Coreplayer geinstalleerd (dus niet tcpmp) en alle avi's worden nu perfect afgespeeld!

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 21-04-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-twin
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-06 15:11
xyi64001 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 12:19:
Ja ik heb exchange draaien via mijn werk, en doet het perfect. (misschien dat dat de batterij leegtrekt??? want die is na 1 dag leeg)

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 9 E-S, Boiler 300 L, Buffervat 50L. Husdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Exchange doet het bij mij ook prima. Batterij gaat bij mij wel wat langer mee, ik schat bij "normaal" gebruik 2 dagen. Dat is dan wel 24x7 bluetooth aan en een 3G dataverbinding open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Crusader schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:06:
Exchange doet het bij mij ook prima. Batterij gaat bij mij wel wat langer mee, ik schat bij "normaal" gebruik 2 dagen. Dat is dan wel 24x7 bluetooth aan en een 3G dataverbinding open.
Dat doe je leuk...24/7 in 2 dagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
dafmay schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 22:32:
[...]

Dat doe je leuk...24/7 in 2 dagen :P
LOL... wijsneus :P
Die batterij doet het echt niet zo slecht, gisteravond drie streepjes over, vanmorgen ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
Ja, ik heb wel wat vreemds. Als ik op mijn *homepage*( jeweetwel die TF3D pagina met de klok, agenda en oproepen) op de klok druk, dan staat er ALTIJD:

GMT +2 Windhoek
apr 22 (Lokaal)

Maakt niet uit hoeveel steden ik toevoeg en/of ik andere default zet. Zelfs als ik die klok verwijder komt hij weer terug.

Ik wil gewoon GMT + 1 Zomertijd (NL) of zoiets, maar dat hebben ze niet helemaal begrepen :s

Ook heb ik bij de Klok van WiMo Config Scherm zelf GMT + 1 Amsterdag gezet 8)7

Iemand nog meer last?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
Mijn batterij is ook elke avond leeg, en 's morgens om 07:00u haal ik hem van de oplader. En dan heeft hij de hele nacht opgeladen.

Ik ga er echt vanuit dat er memoryleaks in zitten. Want ik kan me niet voorstellen dat de Diamond1 nog sneller door de accu heen was? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 17:55
Pedr0 schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:34:
Mijn batterij is ook elke avond leeg, en 's morgens om 07:00u haal ik hem van de oplader. En dan heeft hij de hele nacht opgeladen.

Ik ga er echt vanuit dat er memoryleaks in zitten. Want ik kan me niet voorstellen dat de Diamond2 nog sneller door de accu heen was? :?
zelfde probleem hiero.. ik heb de hele dag HSDPA dr bij aan staan, ik ga nu is een dag proberen zonder.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De prijzen- en levertijddiscussie mag in het volgend topic en dus niet hier.