Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Dit is echt te erg voor woorden!!!!
Heb ik een nieuwe Xbox gekocht kan ik alleen mijn nieuwe game installeren op mijn 60 gig schijf als ik fu@#$ng betaald heb voor internet WTF! Vind ik echt niet kunnen, wat heb ik dan in hemelsnaam aan mijn schijf waar ik wel voor betaald heb.
Echt heel erg teleurstellend dit. De Xbox gekocht voor ons op het kantoor om alleen maar splitscreen tegen elkaar te kunnen racen in de pauze.................
Slechte move Microsoft had ik toch ps3 moeten kopen lekker gratis op internet......... maar die is dan toch weer net iets te duur....

Echt heel erg teleur gesteld en boos!

(of ik zie wat over het hoofd dan heb ik niks gezegd :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

dreamwalker schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:42:
Heb ik een nieuwe Xbox gekocht kan ik alleen mijn nieuwe game installeren op mijn 60 gig schijf als ik fu@#$ng betaald heb voor internet WTF! Vind ik echt niet kunnen, wat heb ik dan in hemelsnaam aan mijn schijf waar ik wel voor betaald heb.
Echt heel erg teleurstellend dit. De Xbox gekocht voor ons op het kantoor om alleen maar splitscreen tegen elkaar te kunnen racen in de pauze.................
Slechte move Microsoft had ik toch ps3 moeten kopen lekker gratis op internet......... maar die is dan toch weer net iets te duur....

Hoe kom je erop, installeren op HDD heeft NIETS met je membership te maken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Ik weet niet wat je klaagt? Maar volgens mij zie je heel veel dingen over het hoofd? Als je op internet komt met een silver abbo (dus gratis) krijg je ook een update van het dashboard. Dan kun je gewoon spellen installeren.

Als je dus in het vervolg gewoon eerst zelf bekijkt hoe het werkt en daarna de 360 en MS helemaal afzeikt...

En dan ga je toch lekker de ps3 kopen als je nu al ongegrond gaat klagen...

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 20:09
wimpie007 schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 14:02:
[...]

Tja dan zou ik of proberen of ie niet gewoon op Live kan en het zo een tijd uit te zingen,(maatje van me kan al 2 jaar zonder problemen op Live met een gemodde xbox) of om safe te zijn de firmware terug te flashen. Dan moet je wel de drivekey uit de gemodde firmware zien te toveren en die in een originele firmware zetten en flashen maar door alle spookverhalen twijfel ik nu aan de banredenen. Kan ook maar zo dat je offline games gespeeld hebt voor de release datum en ie daardoor de eerste keer connecten op live gelijk toedeloe zegt ;-) ook al heb je hem terug geflasht
Je kunt hem altijd terugflashen want je kunt je key altijd nog achterhalen uit de geflashde firmware, maar ik zou zeggen laat hem zou hij nu is en speel alleen originele games, want MS kan de firmware niet uitlezen ze kunnen alleen zien welke games je er op gespeeld hebt, en een verkeerde versie van internet geplukt zorgt er dan uiteindelijk voor dat je geband word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:24

BM

Moderator Spielerij
uchiha tijntje schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:46:
[...]

Ik weet niet wat je klaagt? Maar volgens mij zie je heel veel dingen over het hoofd? Als je op internet komt met een silver abbo (dus gratis) krijg je ook een update van het dashboard. Dan kun je gewoon spellen installeren.

Als je dus in het vervolg gewoon eerst zelf bekijkt hoe het werkt en daarna de 360 en MS helemaal afzeikt...

En dan ga je toch lekker de ps3 kopen als je nu al ongegrond gaat klagen...
Wat ik denk wat het probleem is:
Hij heeft een 360 gekocht, maar die is nog voorzien van het oude dashboard, en omdat ie niet aan i-net hangt kan ie niet updaten.

Als dat zo is: volgens mij kun je NXE ook los downloaden en installeren. Als dat niet kan, hang je je xbox even ergens aan een netwerk :z

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09
trouwens, als je je game installeert moet hij er nog steeds inzitten, dus ik snap niet waar je je zo enorm druk over maakt. Wat een post, die is pas te erg voor woorden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buran
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-12-2024
BM schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:53:
[...]

Hij heeft een 360 gekocht, maar die is nog voorzien van het oude dashboard, en omdat ie niet aan i-net hangt kan ie niet updaten.

Als dat zo is: volgens mij kun je NXE ook los downloaden en installeren. Als dat niet kan, hang je je xbox even ergens aan een netwerk :z
Ja, dat kan. Het is vrij simpel: bestand downloaden, uitpakken, op een disc of usb-stick zetten, in je xbox doen en opstarten.
http://www.xbox.com/en-US...console/systemupdates.htm
Het kan ook zijn dat de update al bij nieuwe spellen ingebakken zit, maar dat weet ik niet zeker.

If you can't be a good example, then you'll just have to be a horrible warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Dream on...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

BM schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 21:53:
[...]

Wel, ik heb heel veel problemen om dreamwalker zijn bericht te ontcijferen, maar ik denk ook iets in die aard, hoewel ik het dan nog niet snap...zijn er dan games die de nieuwe dashboard EISEN voor offline gaming en indien ja, staat die dan niet gewoon mee op de disc?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022

mijn interpretatie:
Ik ben zeer ontevreden over het volgende:
Ik heb een nieuwe xbox gekocht, vervolgens wilde ik mijn nieuwe spel installeren op de harde schijf van 60GB. Ik kan echter niet gebruik maken van die optie, ik moet eerst betalen voor xbox live.
Dit vind ik schandalig, ik heb op deze manier namelijk niets aan mijn spel waar ik voor betaald heb.
Ik ben echt ontdaan. De xbox was aangeschaft met het doel in de pauze middels splitscreen tegen elkaar een racespel te spelen.
Ik vind dit alles erg slecht geregeld. Ik had een PS3 moeten kopen, hiermee kan je nameijk gratis op internet.
Maar deze kan ik niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik gok dat je gewoon een Silver abonnementje moet hebben om spellen te kunnen installeren. In tegenstelling tot bij de PS3 is installeren niet verplicht, dus ik snap echt niet waar je je zorgen over maakt :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Boeboe schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 00:19:
[...]

Wel, ik heb heel veel problemen om dreamwalker zijn bericht te ontcijferen, maar ik denk ook iets in die aard, hoewel ik het dan nog niet snap...zijn er dan games die de nieuwe dashboard EISEN voor offline gaming en indien ja, staat die dan niet gewoon mee op de disc?
Nee, men verwacht dat je gewoon zelf je Dashboard gaat updaten. Iets wat niet onbegrijpelijk is, het merendeel van de huishouden heeft een breedbandaansluiting.

Het is niet zozeer voor offline gaming, maar de nieuwe versie van Dashboard zorgt ervoor dat je games kan kopiëren naar je HDD. Dien je wel de betreffende game in de DVD-drive te stoppen om te gamen. Dit is ter verificatie, anders kun je met iedereen games sharen en richting HDD kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Boeboe schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 00:19:
[...]

Ja, deze wordt dan meegeleverd met de disc :)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 11:39
Mmmm sorry jongens en meisjes had me niet zo moeten leiden door mijn emoties.

Maar vroeger was het allemaal zo heerlijk overzichtelijk, game console aan, cardridge erin en gaan met die banaan! Heerlijk die out of the box experience. In principe is dat nu nog steeds zo maar toch net niet helemaal. Wil je de game experience vergroten zoals kortere laad tijden en dergelijken moet je toch net wat extra dingetjes doen. Maar bedankt voor jullie reacties en ga me vandaag maar eens echt verdiepen in hoe en wat.
Ik heb weer wat hoop gekregen naar jullie hartverwarmende reacties ;)

Ik hoop in ieder geval dat jullie mijn excuses willen aanvaarden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Excuus aanvaard hoor :). Ik heb in elk geval even hartelijk kunnen lachen :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:06

Vrijdag

De Zwarte

Zolang je nog niet gaat smijten met je controllers is er nog niks aan de hand ;) :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YES!! Kheb nu eindelijk ook een xbox 360. Ik ben jarig geweest en mijn aardige vrienden hebben er 1 voor mij gekocht, de elite resident evil 5 pack :D Meteen allemaal demo's zitten downloaden en uitproberen enzo en ik vemaak me er prima mee.

Nu heb ik alleen 1 heel klein puntje. Ik heb er een controller bij gekocht, en die de joysticks en de rechtertrigger piepen een beetje bij het bewegen. De controller die bij de xbox zat is wel gewoon 'soepel' zeg maar. Het is een kleinigheidje en op internet vind ik meer mensen met hetzelfde 'probleem'. Is dit normaal of zeggen jullie ga terug en vraag om een nieuwe? Wellicht dat de controller 'ingespeeld' moet worden? Ik heb hem bij de media markt gehaald trouwens. Ik vind het zelf op zich niet heel erg, maar liever niet natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 01:21:
YES!! Kheb nu eindelijk ook een xbox 360. Ik ben jarig geweest en mijn aardige vrienden hebben er 1 voor mij gekocht, de elite resident evil 5 pack :D Meteen allemaal demo's zitten downloaden en uitproberen enzo en ik vemaak me er prima mee.

Nu heb ik alleen 1 heel klein puntje. Ik heb er een controller bij gekocht, en die de joysticks en de rechtertrigger piepen een beetje bij het bewegen. De controller die bij de xbox zat is wel gewoon 'soepel' zeg maar. Het is een kleinigheidje en op internet vind ik meer mensen met hetzelfde 'probleem'. Is dit normaal of zeggen jullie ga terug en vraag om een nieuwe? Wellicht dat de controller 'ingespeeld' moet worden? Ik heb hem bij de media markt gehaald trouwens. Ik vind het zelf op zich niet heel erg, maar liever niet natuurlijk.
Moet ingespeeld worden :P Als je het na een week nog hebt (of echte mankementen krijgt) dan zou ik hem ruilen :) 1 van mijn controllers deed dat namelijk ook maar dat was vrij snel voorbij.

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-07 05:57
Hallo mensen op het Xbox 360 ervaringen topic,

Dank voor de uitstekende startpost! Dat verduidelijkt een hoop.
Ik overweeg namelijk ook om een Xbox 360 aan te schaffen.
Naast gamen vind ik de 'extender' optie voor Media Center ook erg interessant.

Nu heb ik daarover al enige informatie opgedaan. Er zijn een aantal (on)mogelijkheden die erbij komen kijken maar een vraag waarop ik niet duidelijk antwoord kan vinden is het volgende:
Werkt uitzendinggemist (dat onder online media in de media center zit) op het extendergedeelte?
Dat vind ik namelijk een zeer interessante optie aangezien lui vanaf de bank uitzendingen terugzien wel een grote verrijking van de televisie-ervaring zou zijn! _/-\o_ 8)
Ik hoop dat iemand het hier weet.
B.v.d.!

[ Voor 13% gewijzigd door ekko op 22-05-2009 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Laatst online: 25-01 12:49
CodeCaster schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 09:20:
Ik gok dat je gewoon een Silver abonnementje moet hebben om spellen te kunnen installeren. In tegenstelling tot bij de PS3 is installeren niet verplicht, dus ik snap echt niet waar je je zorgen over maakt :P
Het installeren van games op de PS3 is niet per definitie verplicht. Het kan best zijn dat er een spel is, waar geen keuze optie in zit om wel of niet een deel van de data op de HD te kunnen installeren en die wel een deel installeert.

Echter, er zijn genoeg games, die zonder HD-installatie gespeeld kunnen worden (hierbij de demo's achter beschouwing gelaten) en games waar je als extra optie nog enkele GB's aan data kan laten installeren. Deze laatste optie vind ik erg mooi, dan kan je zelf kiezen (extra ruimte vrij, of snellere laadtijden en spaarzaam omgaan met de blu-ray laser :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
ToFast schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 01:38:
[...]

Het installeren van games op de PS3 is niet per definitie verplicht. Het kan best zijn dat er een spel is, waar geen keuze optie in zit om wel of niet een deel van de data op de HD te kunnen installeren en die wel een deel installeert.

Echter, er zijn genoeg games, die zonder HD-installatie gespeeld kunnen worden (hierbij de demo's achter beschouwing gelaten) en games waar je als extra optie nog enkele GB's aan data kan laten installeren. Deze laatste optie vind ik erg mooi, dan kan je zelf kiezen (extra ruimte vrij, of snellere laadtijden en spaarzaam omgaan met de blu-ray laser :P)
Bij de meeste games is het wel verplicht. Maar op de ps3 is hdd ruimte imo een non-issue, ten eerste: je hebt echt genoeg.
Ten tweede, vergeleken met het xbox platform, voor de prijs van 1 jaar xboxlive heb je een extra 320GB hdd, voor de prijs van anderhalf jaar xboxlive zelfs 500GB. Dan is het al helemaal een non issue.
Als laatste; je kan de hdd tenminste gebruiken. Films, muziek, foto's; je kan het allemaal naar de harde schijf kopieren, bij de xbox kan dit niet.
Ik zou al deze punten (ps3) niet willen missen, als ik ervoor terugkreeg dat games niet verplicht installatie-files gebruiken (360).
Maar eerlijk is eerlijk, als je xbox voordelen zou moeten noemen dan is het niet hoeven installeren van games wel een erg groot voordeel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan op de X360 echt wel muziek naar de HD kopiëren. Hoe? Plaats een muziek cd (je weet wel, zo'n audio cd) en kies cd kopiëren. Films kan je downloaden. Je kan natuurlijk ook een externe HD aansluiten en zo de rest van je muziek/films bekijken/beluisteren. Alleen is een homebrew enabled Wii / XBOX (1) dan beter :p (Tenzij je zoveel geeft om HDTV upscaling)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2009 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 08:40:
Je kan op de X360 echt wel muziek naar de HD kopiëren. Hoe? Plaats een muziek cd (je weet wel, zo'n audio cd) en kies cd kopiëren. Films kan je downloaden. Je kan natuurlijk ook een externe HD aansluiten en zo de rest van je muziek/films bekijken/beluisteren. Alleen is een homebrew enabled Wii / XBOX (1) dan beter :p (Tenzij je zoveel geeft om HDTV upscaling)
Klopt inderdaad, ik was vergeten dat je cd's kan rippen.
Je kan ze toch zelfs tijdens het spelen beluisteren? weer een pluspunt in dat geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Faust schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 09:17:
[...]

Klopt inderdaad, ik was vergeten dat je cd's kan rippen.
Je kan ze toch zelfs tijdens het spelen beluisteren? weer een pluspunt in dat geval :)
Niet altijd, ik geloof dat een spel daarvoor "custom soundtracks" moet ondersteunen. Ik kanin elk geval niet vanaf mijn stick muziek luisteren terwijl ik bijvoorbeeld Halo 3 of Gears 2 speel. Racegames hebben die optie vaker geloof ik.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik ben eigenlijk nog geen enkel spel tegengekomen waarin ik NIET naar mijn eigen muziek kan luisteren ipv de ingame soundtrack ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

custom soundtracks betekend dat je nieuwe soundtracks kan downloaden via Live. Maar kan je niet gewoon in het Guide menu naar de libary gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Woei, vanaf vandaag ligt UFC Undisputed in de schappen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaZo schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:26:
Woei, vanaf vandaag ligt UFC Undisputed in de schappen. :D
werd eergister al verkocht hoor in verschillende winkels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Hmm, misschien doe ik dan iets fout want als ik muziek luister en dan een spel opstart wordt de muziek afgesloten. Nu heb ik tijdens het spelen en dan naar de player te gaan nog niet geprobeerd eigenlijk.
Misschien maar eens proberen. Gears 2 met de vier jaargetijden van Vivaldi op de achtergrond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
TroonStaal schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:37:
Hmm, misschien doe ik dan iets fout want als ik muziek luister en dan een spel opstart wordt de muziek afgesloten. Nu heb ik tijdens het spelen en dan naar de player te gaan nog niet geprobeerd eigenlijk.
Misschien maar eens proberen. Gears 2 met de vier jaargetijden van Vivaldi op de achtergrond :P
Wat ik altijd doe is via de Guide knop naar mn Network PC te gaan en vandaar mijn muziek te selecteren. Ik gebruik het vooral als ik Skate 2 speel. Werkt echt makkelijk.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik gebruik het vooral als ik ergens aan het grinden ben in rpg's en dergelijke. Guide open, naar netwerklocatie navigeren en muziekje op. Veel beter dan de ingame muziek die je na 50 uur ZO beu geraakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Ik ga het vanmiddag eens proberen, thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoarma kip
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 18:22

Shoarma kip

IceDFire

Voeg je de nummers wel toe aan je playlist? Misschien is het een rare vraag, maar als je ze er niet in zet speelt hij ze niet af :P

Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 09:13
Boeboe schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 11:54:
Ik gebruik het vooral als ik ergens aan het grinden ben in rpg's en dergelijke. Guide open, naar netwerklocatie navigeren en muziekje op. Veel beter dan de ingame muziek die je na 50 uur ZO beu geraakt :p
Infinite Undiscovery, Hard, Seraphic Gate, Bihar Mines :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

lol :)
Ik had het vooral met Blue Dragon. Characters EN Shadows naar lvl 99 levelen voor de achievements (en de optionele bazen uberhaupt te kunnen doden) is niet grappig meer 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 22-05-2009 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 17:10
Dus. Dynasty Warriors: Gundam 2 besteld. Had niet eens door dat die game uit was 7(8)7 .

Soundwave is het soort persoon die maar Dynasty Warriors games blijft kopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, dit is wel heel erg sneu:

Too Human ~7.25 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 18:03:
Zo, dit is wel heel erg sneu:

Too Human ~7.25 euro
Die heb ik laatst nog bij de Dynabyte gehaald voor €12,- :9

En net uit de MM Sega Superstar Tennis meegenomen. Tja, voor €4,99 kon ik het niet laten liggen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:50
net ninja blade zitten spelen :D echt wat een vette game is dat zeg. en was effe beetje aan het klooie en voila weer een uur verder. Heb er spijt van dak zolang niet op me 360 heb gespeeld. ben van plan weer flink te spelen. liggen nog aardig wat games op me te wachten. zelfs gta 4 heb ik nog maar beetje gespeeld :P

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik wil hier geen hdmi kabel discussie starten, maar ik vroeg me toch af wat het hoe groot het signaal van een xbox 360 is. Ik heb ooit voor 12 euro twee kabels gekocht en die hadden een bepaalde capaciteit. Maar zijn dat echt dingen waar je nou op moet letten of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:08

OMX2000

By any means necessary...

Boeboe schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 10:19:
Ik ben eigenlijk nog geen enkel spel tegengekomen waarin ik NIET naar mijn eigen muziek kan luisteren ipv de ingame soundtrack ;)
SF IV??

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashayungi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Ik vraag het me toch af... Als ik sommige games doe, zoals NFS Undercover (ja, rukspel) en vervolgens op de Guide-knop druk, dan blijft het spel op de achtergrond hangen (soort pauze). Betekent dit dan, dat die spellen voor één kern zijn geschreven of dat ze een speciale modus hebben om naar het pauze-menu over te schakelen, want bij GTA IV is dit niet het geval en gaat het spel gewoon door. =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronwiel schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:50:
Ik wil hier geen hdmi kabel discussie starten, maar ik vroeg me toch af wat het hoe groot het signaal van een xbox 360 is. Ik heb ooit voor 12 euro twee kabels gekocht en die hadden een bepaalde capaciteit. Maar zijn dat echt dingen waar je nou op moet letten of niet?
kijk hier eens ;) http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1197971

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 23:47
Mashayungi schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:56:
Ik vraag het me toch af... Als ik sommige games doe, zoals NFS Undercover (ja, rukspel) en vervolgens op de Guide-knop druk, dan blijft het spel op de achtergrond hangen (soort pauze). Betekent dit dan, dat die spellen voor één kern zijn geschreven of dat ze een speciale modus hebben om naar het pauze-menu over te schakelen, want bij GTA IV is dit niet het geval en gaat het spel gewoon door. =/
Lijkt me dat dit de keuze van de developer is. Waarschijnlijk een instelling die je kan zetten in je code voor 360 games. Bij gears of war kan je dat goed zien: Speel je coop de storymode online, dan krijg je volgens mijn een pauze. Speel je multiplayer tegen elkaar uiteraard niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
ronwiel schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 19:50:
Mja, er zijn mensen die beweren dat er geen verschil is tussen hdmi en component. Vraag me niet waarom, maar ze beweren het.
Je kan dus gewoon de gratis xbox component kabel gebruiken, want er is geen zichtbaar verschil kennelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:22
Zo, na alle vragen hier over de firmware (had de orginele nog) vandaag lekker COD4 zitten spelen. Hoe heb ik ooit zonder Live gekunt :??

Ik vind het echt geweldig :).

Het is jammer dat ik zo verschrikkelijk hard suck in het spelen met de controller, hoop dat het snel went. Ik had net COD4 op easy uitgespeeld. Op de PC altijd dikke scores (ook jaren UT gespeeld op hoog niveau). Ondertussen heb ik al een paar keer een radar gehad, een helikopter nog nooit. En dan dat levellen... Op de PC had je die headshot (25, 50, 100) en kills (25, 50, 100) binnen no-time. Dat is nu echt behoorlijk pittig! Ik moet meerdere potjes per wapen spelen om de eerste set van 25 kills per wapen te halen o_O.

Van de week gaat ik ook eens kijken naar L4D en heb Bad Company in bestelling staan. Zijn er nog meer aanraders?

Nu alleen nog even een goedkope NL shop zoeken met 1 jaar lidmaatschap voor circa 35~40 euro.

Ps. Als ik geband zou zijn met die omgebouwde, zou ik dan al geband zijn, of gebeurt dat bij specifieke banrondes (zoals dinsdag, patchdag)? Want anders koop ik dadelijk al mijn games legaal + live abo en dan word je gebanned op iets ouds (zoals die was gekocht).
Faust schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 20:42:
[...]
Mja, er zijn mensen die beweren dat er geen verschil is tussen hdmi en component. Vraag me niet waarom, maar ze beweren het.
Dat was er toch niet toch :o ? Ik draai namelijk nog component, maar heb ook nog een HDMI kabel.

[ Voor 12% gewijzigd door Woodsy op 22-05-2009 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Naja component blijft analoog en hdmi digitaal :). Maar ondanks mijn bovenstaande post zou ik ook nooit meer dan 10 euro per kabel uitgeven. hdmi is hdmi :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 09:13
Boeboe schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 13:49:
lol :)
Ik had het vooral met Blue Dragon. Characters EN Shadows naar lvl 99 levelen voor de achievements (en de optionele bazen uberhaupt te kunnen doden) is niet grappig meer 8)7
Klopt, gelukkig kon je met Blue Dragon gewoon een field barrier aanzetten en een uurtje later terug komen :) Vandaag anderhalf uur in de seraphic gate rond gebanjerd, alle bazen tot de cobasna timberlands verslagen en vervolgens kom ik een paar Mandragoras tegen, paralyze en mijn hele party afgeslacht voordat ik ook maar iets kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkt het gewoon in SF 4 hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doris-h
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-03-2020
Hallo,

Ik heb geen idee of dit het goede topic is om dit te vragen/vertellen, maar ik wist niet zo snel waar het anders moest.

Ik heb sinds gister een 20 meter lange kabel naar m'n xbox360 (ook ps3) liggen.
Die kabel moet zo lang zijn, oud huis, en modum/kastje ding staat beneden dus die kabel moet helemaal naar boven.
Het probleem is nu dus, als ik de internetkabel in mn xbox360 steek, geeft de xbox360 nog steeds dat die kabel disconnected is?

Waar kan dit aan liggen.. en wat moet ik er aan doen?
Op m'n ps3 heb ik overigens wel internet, maar als ik inlog op psn, dan duurt dat eeuwen en is me nog niet gelukt..

Alvast bedankt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Doris-h schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:16:
Hallo,

Ik heb geen idee of dit het goede topic is om dit te vragen/vertellen, maar ik wist niet zo snel waar het anders moest.

Die kabel moet zo lang zijn, oud huis, en modum/kastje ding staat beneden dus die kabel moet helemaal naar boven.
Het probleem is nu dus, als ik de internetkabel in mn xbox360 steek, geeft de xbox360 nog steeds dat die kabel disconnected is?

Op m'n ps3 heb ik overigens wel internet, maar als ik inlog op psn, dan duurt dat eeuwen en is me nog niet gelukt..

Alvast bedankt =)
Klinkt alsof die kabel niet zo heel jofel is.

Toevalig een kabeltester in de buurt waarmee je kunt kijken of alle lijntjes goed werken?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doris-h
Een kabeltester..? Nouja, ik snap wel wat het inhoud, maar ik heb niet heel toevallig zo'n ding liggen..

Maar het probleem ligt dus bij de kabel denk jij.. De kwaliteit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Doris-h schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:36:
Een kabeltester..? Nouja, ik snap wel wat het inhoud, maar ik heb niet heel toevallig zo'n ding liggen..

Maar het probleem ligt dus bij de kabel denk jij.. De kwaliteit ofzo?
Kabeltester heeft idd niet iedereen liggen, was een long shot zeg maar :)
Kun je de kabel misschien proberen op een pc ofzo?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doris-h
Hmm, nee kan niet, ja of een keertje pc naar boven doen. Maar boven staat geen pc en er is geen laptop hier in huis. =P lastig.

Maar ik snap niet dat mn ps3 wel internet heeft, daarmee kan ik gewoon allerlei dingen doen. Kijk over snelheid heb ik het dan niet, maar het is er wel.. Da's toch heel gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Laatst online: 10-09 17:30
Gisteren Eternal Sonata gehaald, ben nu in dat fort, net nadat je Viola krijgt. Tot nu toe vind ik het een geweldig spel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashayungi
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 23:00
Doris-h schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:46:
Hmm, nee kan niet, ja of een keertje pc naar boven doen. Maar boven staat geen pc en er is geen laptop hier in huis. =P lastig.

Maar ik snap niet dat mn ps3 wel internet heeft, daarmee kan ik gewoon allerlei dingen doen. Kijk over snelheid heb ik het dan niet, maar het is er wel.. Da's toch heel gek?
Toevallig wireless network geactiveerd op je PS3?

Ik weet wel dat het erg zuigt om een kabel van beneden, via de hal en trap naar je kamer toe te moeten laten lopen. :P Fijne is dan wel, dat je huisdieren die kabel meesleuren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Welke (HD) resolutie gebruiken de mensen met een full hdtv hier? De 1080p of 720p? (En klopt het nog steeds dat 98% van de games in 720p wordt gerenderd en daarna geupscaled naar 1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

720p en ja. Bijna alle spellen worden in 720p gerenderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Doris-h schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 18:46:

Heb je die kabel zelf gemaakt? En hoe heb je de pinnetjes en kleuren gedaan? Als je die alleen "aan beide stekkers hetzelfde" hebt gedaan, haalt een kabel vaak wel 10, maar geen 100mbit. Kan zijn dat de ps3 terugschakelt en het daarm wel haalt. Zie de FAQ in het netwerforum om de goede pin/kleurvolgorde te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

JvS schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:44:
Ik zag bij de Mediamarkt een fullhd tv voor €444,- Dat vind ik op zich wel een mooie aanbieding (binnenkort vakantiegeld) maar een hd-ready tv zou dus net zo goed kunnen?

* Vrijdag is zich, ondanks zijn afkeer voor tv's toch stiekem een beetje aan het oriënteren voor een full-hd tv omdat die 15+jaar oude bbtv nu ook niet echt je van het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:41

KoffieNT

banaan

TroonStaal schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:51:
[...]

Ik zag bij de Mediamarkt een fullhd tv voor €444,- Dat vind ik op zich wel een mooie aanbieding (binnenkort vakantiegeld) maar een hd-ready tv zou dus net zo goed kunnen?

* KoffieNT is zich, ondanks zijn afkeer voor tv's toch stiekem een beetje aan het oriënteren voor een full-hd tv omdat die 15+jaar oude bbtv nu ook niet echt je van het is
Als je een tv zoekt voor de komende 3-4-5 jaar (met een max budget van 500 euro bv en een maat van 32" of 37"), dan is een hd-ready zeker nog genoeg, ik heb zelf een 42" (full hd)plasma-tv en ik heb het gevoel dat full-hd pas echt nut heeft bij 50"+.

Wel effe kijken of de MM de goedkoopste is met die tv he?

Reviews lezen op internet (kieskeurig.nl/tweakers.net).
Stuk of 5 tvs op internet uitzoeken waarvan je denkt dat ze interessant zijn.
In de winkel gaan kijken of ze ook echt echt mooi zijn. (qua tv zelf en qua beeld)
(web)winkel uitzoeken waar hij het goedkoopst is/beste garantie heeft/etc etc.
:)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
Ondanks dat het een hele (te) mooie prijs lijkt, zou ik me toch eerst enigszins verdiepen in de kwaliteiten van het apparaat. Ik neem aan dat je het hebt over de TV van het merk "Level"? Er is vrij weinig over bekend en het is met 42" Full HD voor die prijs op z'n zacht gezegd verdacht. Vooral omdat het een totaal onbekend merk is.

Ik oordeel verder niet over die TV maar ik zou hem eerst goed bekijken/testen/vergelijken waarna je waarschijnlijk zal concluderen dat die €200,- meerprijs die je betaald voor een degelijk/bekend merk (nofi t.o.v. onbekende merken verder :)) het dubbel en dwars waard is.

Full HD is heel kort gezegd alleen voordelig vanaf een bepaalde kijkafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

@ KoffieNT en 2dope:
Het gaat idd om de "Level" tv. Ik heb 'm gisteren even gezien bij de MM en nu is dat natuurlijk niet een ideale opstelling maar toch. Voor het geld krijg je toch best een flink scherm oppervlak.
Heb ook gekeken naar schermen van de bekendere merken (Pana, Sony, Samsung) maar die zitten met hun prijzen vele malen hoger terwijl ze kleiner zijn of hd-ready. Het gaat mij ook puur om het aansluiten van mijn consoles (Xbox360, Xbox en PS2) en af en toe even snel een dvd'tje kijken. Tv kijken doe ik namelijk niet (heb geen kabelaansluiting of digitenne) en films gooi ik op de beamer, die ook vervangen moet worden door een full-hd ergens later dit jaar.
Ook zit ik er hooguit 2,5 meter vanaf, niet zo ver dus.

Om het niet helemaal OT te laten gaan vroeg ik me dus af of zo'n tv niet wat overkill is voor mijn 360 en dat ik net zo goed een hd-ready kan nemen van hetzelfde formaat maar dan van een gerennomeerd merk? Aangezien de panelen toch meestal van dezelfde fabrikant afkomen?
Deze tv is het trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-07 21:42
TroonStaal schreef op zondag 24 mei 2009 @ 13:23:
@ KoffieNT en 2dope:
Het gaat idd om de "Level" tv. Ik heb 'm gisteren even gezien bij de MM en nu is dat natuurlijk niet een ideale opstelling maar toch. Voor het geld krijg je toch best een flink scherm oppervlak.
Heb ook gekeken naar schermen van de bekendere merken (Pana, Sony, Samsung) maar die zitten met hun prijzen vele malen hoger terwijl ze kleiner zijn of hd-ready. Het gaat mij ook puur om het aansluiten van mijn consoles (Xbox360, Xbox en PS2) en af en toe even snel een dvd'tje kijken. Tv kijken doe ik namelijk niet (heb geen kabelaansluiting of digitenne) en films gooi ik op de beamer, die ook vervangen moet worden door een full-hd ergens later dit jaar.
Ook zit ik er hooguit 2,5 meter vanaf, niet zo ver dus.

Om het niet helemaal OT te laten gaan vroeg ik me dus af of zo'n tv niet wat overkill is voor mijn 360 en dat ik net zo goed een hd-ready kan nemen van hetzelfde formaat maar dan van een gerennomeerd merk? Aangezien de panelen toch meestal van dezelfde fabrikant afkomen?
Deze tv is het trouwens
Op die afstand is het verschil tussen FHD en HDR op 42" nauwelijks merkbaar. Bovendien worden de X360 games naar mijn weten allemaal (paar uitzonderingen daargelaten) gescaled naar 720p waar HD-Ready dus even geschikt voor is.

Ik heb voor mijn X360 een Panasonic 46" G10 Full HD en mijn kijkafstand is precies hetzelfde. Ik heb mijn X360 gewoon op 720p staan en heb aangesloten via component. Is zoiets niets voor je? Ik zou iig niet voor kleiner gaan dan 42", ik zit nu met 46" en had van mij ook prima 50" mogen zijn. hier nog een kleine review van mijn TV, met een gedeelte over consolegaming :) .

[ Voor 6% gewijzigd door 2dope op 24-05-2009 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik sluit me aan bij 2dobe. Zefde setup, zelfde instellingen (ik heb mijn htpc zelfs op 720p staan).

Je kan jezelf afvragen: Heb je liever goed beeld of een 'full hd' stickertje op je doos? Maar volgens mij Troonstaal vooral bevestiging aan het zoeken dat het een goede keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Nee, ik zoek geen bevestiging hoor ;) Vroeg me alleen af wat nou een goede aankoop is. Mijn ervaring is dat goedkoop meestal duurkoop is bij dit soort dingen en als hd-ready net zo'n goed beeld geeft.

Misschien maar eens rondzoeken naar een tweedehands, of zo'n witte Samsung, dat vind ik ook wel mooi en staat ook goed bij de Box natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 15:51
Ik heb een Xbox 360 en een HD Ready TV met een resolutie van 1360*768.

Ik heb een Component kabel, en een VGA kabel.

Welke kan ik het beste gebruiken?

De VGA kabel heeft toch als enig voordeel dat hij DVD's kan upscalen? Of worden spellen er ook beter op met een VGA kabel?

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 24-05-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThinkPadd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:41:

De VGA kabel heeft toch als enig voordeel dat hij DVD's kan upscalen? Of worden spellen er ook beter op met een VGA kabel?
component heb je het beste beeld mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

ThinkPadd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:41:

ik zou het proberen. Bij mij is theorie bijzonder vaak geen praktijk bij dit soort zaken. HDMI vs component bleek ook anders dan verwacht.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 16:51:
[...]

component heb je het beste beeld mee.
Component is theoretisch een wat 'robuuster' signaal, maar dan heb ik het over lange afstanden. VGA en component (en hdmi) is op korte afstanden evengoed. In alle gevallen worden dvd's geupscaled en als je xbox het niet doet, doet je TV het zelf wel (upscaling is ongeveer het meest overhypte effect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 15:51
Net even geprobeerd, Component vind ik mooier.

VGA is minder scherp en rood overheerst heel erg in mijn geval (kan ook aan de TV liggen natuurlijk)

Hebben jullie trouwens ook, dat de toslink kabel niet lekker vastpakt in de AV kabels van Microsoft?

Ik heb het met 2 verschillende Toslink kabels geprobeerd, bij m'n Component kabel en bij m'n VGA kabel, en bij allebei zit hij er losjes in, en als je er een klein tikje tegenaan geeft dan valt hij er al zowat uit.

Hij klikt niet vast zoals bij andere apparaten met een Toslink ingang of uitgang.

[ Voor 60% gewijzigd door ThinkPad op 24-05-2009 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
ThinkPadd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 21:41:

Hebben jullie trouwens ook, dat de toslink kabel niet lekker vastpakt in de AV kabels van Microsoft?

Ik heb het met 2 verschillende Toslink kabels geprobeerd, bij m'n Component kabel en bij m'n VGA kabel, en bij allebei zit hij er losjes in, en als je er een klein tikje tegenaan geeft dan valt hij er al zowat uit.
Jep. Het hoort een beetje bij de afwerking. Ik heb apart een setje gekocht bij de MM, inclusief toslink kabel (merk was geloof ik joytech? ) En die klikt zoals het hoort :) Ik denk dat MS een eigen ontwerpje heeft bedacht om zo onder licentiekosten uit te komen? Dat, of de build quality is ondermaats.

edit: http://www.freepatentsonline.com/6442325.html
lijkt erop ja. Daarom zit er fysiek op geen enkele xbox een toslink aansluiting, op die manier zouden ze wel moeten betalen. Geniepig, maar slim: de xbox is hierdoor goedkoper en dat is voor ons fijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door Faust op 24-05-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie raden nooit wat ik vandaag op mijn rekening gestort kreeg!

Ten eerste mijn vakantiegeld en loon. Dat is al heel leuk natuurlijk, maar ik heb ook eindelijk de 50 euro van de cashback-actie van Microsoft gekregen. Het duurde even, maar dan heb je wel een Elite voor zo'n beetje 200 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 22:42

Player1S

Probably out in the dark

JvS schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:44:
Ik heb 'em zelf op 1080i staan. Mijn HD-Ready slikt 1080p niet.
Ook even een keer oop 720p geprobeerd maar voor mijn gevoel was 1080i scherper.
Of moet ik even langs de oogarts? :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1080i is het zelfde aantal pixels als 1080p het enige verschil is interlaced vs progressive scan. 720i/p heeft minder pixels en zal dus ook minder scherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

1080i = je tv moet zelf deinterlacen (slecht voor snel bewegende beelden)
720p = je tv moet zelf upscalen (slecht bij stilstaande beelden).

In het geval van actiegames is het om die reden beter om voor 720p te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Boeboe schreef op maandag 25 mei 2009 @ 13:17:
1080i = je tv moet zelf deinterlacen (slecht voor snel bewegende beelden)
720p = je tv moet zelf upscalen (slecht bij stilstaande beelden).

In het geval van actiegames is het om die reden beter om voor 720p te gaan.
Correct, al klopt dat "deinterlace is slecht voor bewegende beelden" niet helemaal meer.
Het stamt uit een tijd waar deinterlacers (zeker op 1920*1080 resoluties) inderdaad slecht waren, je kreeg dan duidelijk een kam effect bij snelle bewegingen.
Nu zijn de technieken uiteraard verbeterd, en gaat het deinterlacen erg goed, het verschil is minimaal.
En het verschil wat er al is, wordt bijna altijd opgeheven door de bewegings'blur' die altijd bij lcd's aanwezig is.
Als je echter een slechte scaler hebt dan helpt het zeker om gewoon de 720p optie te selecteren. Uit ervaring weet ik dat het per tv kan verschillen, een recent model is geen garantie voor een goede deinterlacer. Het beste probeer je dus welke optie voor jouw en je ogen het prettigst is :)

Om terug te komen op L1nt;
Ik weet uit ervaring dat BD er beter uitziet in 1080i op een 720p set, dat komt echter omdat de ps3 in 720p blu ray modus erg slecht downscaled. Misschien is het daarom op 1080i scherper?

[ Voor 3% gewijzigd door Faust op 25-05-2009 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 23:53

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Doris-h schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 17:16:
Hallo,

Alvast bedankt =)
Is het een eigen gemaakte kabel?
Zo ja dan zou ik hem even doormeten.
Ik ga er even van uit dat je gewoon standaard UTP (netwerk)kabel bedoeld?
Dan is 20 meter geen probleem.

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Ik had eerst problemen met mijn xbox 360 via hdmi aan te sluiten. Bleek te kabel te zijn... of toch niet?

Als ik mijn Xbox 360 Pro Edition via een high quality hdmi kabel aansluit op mijn Panasonic TX-P42G10E plasma tv, zie ik circa 3 tot 4 minuten perfect beeld, xbox startscherm, dashboard, laad de game(fable 2) gewoon. Lijkt niks aan de hand te zijn. Opeens valt het beeld weg en gaat op zwart. Er verschijnt een soort van flikkering van wel beeld/geen beeld en er verschijnt soms een gedeelte beeld met een soort van groene strepen. En vervolgens gaat het beeld op zwart voor een paar minuten en dan begint de show weer opnieuw(lees 2 zinnen terug). Overigens is er als er beeld is wel geluid en als er geen beeld is ook geen geluid.

Het beeld blijft zwart wat ik ook probeer. Ik heb geprobeerd:
- Verschillende Kabels allemaal onder de 2m lang (monster kabels tot 5euro kabels)
- Verschillende ingangen op mijn tv, waar andere hdmi-apparaten wel werkten(PS3, Dvd speler, PC) en op verschillende tv's.
- Verschillende Games(Fable 2, Top Spin 3, Gears of war 2)
- Xbox horizontaal opgesteld en verticaal opgesteld.
- via de meegeleverde scart kabel werkt de xbox 360 wel. Maar geen 1080p weergave.

Er is geen foutmelding, de xbox 360 gaat niet uit, het lijkt mij de hdmi uitgang. De xbox is 2 weken oud en nooit gevallen of gestoten. De xbox is wel geflasht.(1.51)

Iemand zelfde geval of ervaring mee gehad? ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 12:29
Hm wel apart ik had een tijd (2 jaar?) geleden, een xbox 360 met een 3rd party vga kabel op een 19 inch IBM scherm. Goed beeld, erg mooi en scherp (1280 x 1024) naar mij mening.

Nu heb ik weer een xbox 360, ook met een 3rd party vga kabel op een 24 inch tft scherm, en beeld is minder goed dan destijds op mijn ibm, blurry en spellen zijn minder mooi.
Dus heb ik maar een officiele vga hd av kabel gekocht en het beeld is nu wel heel strak (1900 x 1080)..

Kan het zijn dat de kwaliteit van vga kabels invloed kan hebben op de resolutie, dus stel 3rd party vga kabel (goedkoper) ziet er op 1280 x 1024 goed uit maar kan bij 1900 x 1080 minder mooi uitzien.. (zoiets van bij hogere resolutie zijn de signalen gevoeliger voor slechte kwaliteit van kabel) Of zeg ik iets wat technisch onmogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45

Snippertje

Light up your life

Ik kan nu bij bartsmit een X-Box pro kopen voor 194 euro met 3 spellen (2bagger maar ook burnout paradise 3-1). Is dit een goede deal?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Is dat niet de arcadeversie? Ik dacht dat de Pro (met Halo 3 en Halo Wars) nu in de aanbieding voor €224,- daar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

TroonStaal schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:25:
Is dat niet de arcadeversie? Ik dacht dat de Pro (met Halo 3 en Halo Wars) nu in de aanbieding voor €224,- daar is.
Nope, kijk maar:

code:
1
2
3
4
5
360 Pro Special Bundel 60 GB + 3 spellen 194,00 1 194,00   

Verzendkosten*:  2,95 + 
    BTW 19% (€ 30,97)     
    Totaal: € 196,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

@ chiii Het kan natuurlijk ook zijn dat je nu anders bent gewend. De films op mijn oude tv waren nl. ook super, maar nu 3 jaar later kan ik er echt niet meer naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Snippertje schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 11:28:
[...]

Nope, kijk maar:

code:
1
2
3
4
5
360 Pro Special Bundel 60 GB + 3 spellen 194,00 1 194,00   

Verzendkosten*:  2,95 + 
    BTW 19% (€ 30,97)     
    Totaal: € 196,95
Ohja, nu zie ik het op de site :) Is wel een goede deal toch? Het hangt er alleen af of je die spellen leuk vind, Triviant en Burnout. Ik vond zelf Halo 3 en Halo Wars interessanter, het scheelt drie tientjes en voor dat geld heb je hooguit óf Halo 3 óf Halo Wars. Qua hardware zijn de bundels identiek, het hangt dus alleen af van de bijgeleverde spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 12:29
Arcade Lips pakket ofzo is bij de MediaMarkt in Rdam maar 149 euro :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Liep net even de bartsmit in en daar staat die ook. Maar ik heb nu een x-box met halo pack voor iets minder dan 190 op de kop weten te tikken :) Dus dat is ook mooi. Kan ik me nu ook aansluiten bij de X-Box mensen ;)

Overigens weet ik dat je bij de PS3 kan importeren. Maar de X-box heeft regio lock, zijn er nog wel sites waar je pal games goedkoop kan importeren? (En eventueel hardware zoals battery packs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=31999543,noline]
Overigens weet ik dat je bij de PS3 kan importeren. Maar de X-box heeft regio lock, zijn er nog wel sites waar je pal games goedkoop kan importeren? (En eventueel hardware zoals battery packs).
Voor de Xbox kun je ook gewoon NTSC-games spelen (niet allemaal). Alle games via www.gamehubs.com kun je bijvoorbeeld spelen. Kijk ook eens op www.budgetgaming.nl voor de goede deals :)

Gefeliciteerd met je Xbox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 mei 2009 @ 12:56:
1080i is het zelfde aantal pixels als 1080p het enige verschil is interlaced vs progressive scan. 720i/p heeft minder pixels en zal dus ook minder scherp zijn.
Ja maar op een hd-ready tv maakt dat toch niks uit? als je 1080i pixels op een 720p tv gooit krijg je een 720p beeld. Dan kun je toch beter meteen de juiste output kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

De Mediamarkt Rijswijk heeft nu wel een leuke tv in de aanbieding, ziehier. Misschien wat kleiner en geen full-hd zoals de tv van vorige week maar wel goedkoper en in elk geval van een bekende fabrikant :)

Weet er iemand misschien nog een leuke arcade racer/crasher die je splitscreen kan spelen? Ik zat te denken aan Burnout of Flatout, maar die zijn beiden niet splitscreen te spelen, alleen via internet of pass-the-controller. Heb wel gekeken naar Forza en PGR maar dat is weer zo "realistisch". Ik wil mijn bankgenoten lekker in de vangrail kunnen beuken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Snippertje schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:09:
Bij de 360 kan je ook gewoon importeren. Zie startpost daarvoor:
Gaan de games region-locked zijn?
Sommigen wel, anderen niet. Microsoft biedt het mechanisme aan en het is aan de publishers om te beslissen voor welke games ze er gebruik van maken. Voor wie het onbegrijpelijk vindt dat ze zo onredelijk gepest worden door de grote boze publishers, lees deze post even. DVD's afspelen gaat ook alleen met R2 vanzelfsprekend.

Overigens zijn voor de 360 veruit de meeste titels regiovrij. Dit betekend ook dat een spel aangeschaft in Australie, gewoon werkt als je op Live gaat spelen.
Dat wil dus niet zeggen dat overal regio lock op zit. Ik ben zelf nog geen spellen tegen gekomen die regio lock hebben.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:37:
[...]

Ja maar op een hd-ready tv maakt dat toch niks uit? als je 1080i pixels op een 720p tv gooit krijg je een 720p beeld. Dan kun je toch beter meteen de juiste output kiezen?
Veel HD-ready televisies hebben geen 1280x720 fysieke pixels, maar 1368x768, zoals je kunt zien is dat ietsje meer. Elk 720p signaal zal dus een klein beetje worden geupscaled.
Het is mogelijk dat een 1080i, mits goed ge-deinterlaced, meer unieke pixels laat zien op je hd-ready tv dan een puur 720p signaal. Dit verschilt echter per televisie.

Ook zijn haast alle xbox games intern op 720p of lager gerendered, in dat geval maakt de output resolutie niet veel uit, je hebt altijd maar 1280x720 pixels, ook al worden deze geupscaled naar een hogere resolutie.

Hier zijn een aantal links die wellicht handig zijn voor jou:
Wikipedia: HD ready
http://forum.beyond3d.com...php?p=1113344&postcount=3 < hier kan je zien of het nut heeft om de xbox op 1080i te laten uitvoeren, 1280*720 of lager heeft geen nut, er is geen zichtbaar verschil dan.
Succes met de informatie!

edit @ sanderev66:
Voor 7 euro heb je bij de MM (spam :P) een rgb-scart kabel. Ik heb me hiermee toch heel erg goed vermaakt! Dat is de tip van een generatie (ps2 tijdperk), mocht je nog niet in zo een kabel geïnvesteerd hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Faust op 26-05-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ja, ik Xbox nog altijd op 480i (PAL 60Hz), niks mis mee :p (Beter kan mn TV niet aan)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2009 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

TroonStaal schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:55:
Weet er iemand misschien nog een leuke arcade racer/crasher die je splitscreen kan spelen? Ik zat te denken aan Burnout of Flatout, maar die zijn beiden niet splitscreen te spelen, alleen via internet of pass-the-controller. Heb wel gekeken naar Forza en PGR maar dat is weer zo "realistisch". Ik wil mijn bankgenoten lekker in de vangrail kunnen beuken :+
Burnout Revenge, is wel al een iets ouder spel, eerste Burnout die op de 360 verschenen is, die heeft wil split-screen multiplayer. Is al voor 20 euro te vinden, moet je even kijken op Budgetgaming.nl.

[ Voor 10% gewijzigd door ijskonijn op 26-05-2009 13:58 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

ijskonijn schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 13:56:
[...]

Burnout Revenge, is wel al een iets ouder spel, eerste Burnout die op de 360 verschenen is, die heeft wil split-screen multiplayer. Is al voor 20 euro te vinden, moet je even kijken op Budgetgaming.nl.
Ah tof, volgens mij heb ik die ook voor de oude Xbox. Ik zal eens rondzoeken naar die titel, vond het wel leuk op de Xbox. Keihard crashen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

TroonStaal schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:05:
[...]

Ah tof, volgens mij heb ik die ook voor de oude Xbox. Ik zal eens rondzoeken naar die titel, vond het wel leuk op de Xbox. Keihard crashen :9
Je kunt ook de Xbox versie spelen, die is toch backwards compatible, maar volgens mij is de 360 versie geoptimaliseerd (Betere graphics enzo)

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Verwijderd schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 12:15:
[...]

Voor de Xbox kun je ook gewoon NTSC-games spelen (niet allemaal). Alle games via www.gamehubs.com kun je bijvoorbeeld spelen. Kijk ook eens op www.budgetgaming.nl voor de goede deals :)

Gefeliciteerd met je Xbox!
Ik wil graag forza kopen hier: http://www.videogamesplus...nfo.php?products_id=11699. Maar die moet dan gewoon werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borgoth
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04-2023

Borgoth

De botte lul.

Snippertje schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:17:
[...]

Ik wil graag forza kopen hier: http://www.videogamesplus...nfo.php?products_id=11699. Maar die moet dan gewoon werken?
Kom op, een beetje zelf zoeken kan toch wel? Forza2 is in ieder geval niet regio vrij. Ik weet verder niet of canada (canadese site toch) dezelfde regiocode geeft als nederland. (dat mag je zelf gaan uitzoeken) Maar volgens mij geld dit alleen voor azië en amerika.

[ Voor 7% gewijzigd door Borgoth op 26-05-2009 14:27 ]

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot.
Verstand op nul en nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Borgoth schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:26:
[...]

Kom op, een beetje zelf zoeken kan toch wel? Forza2 is in ieder geval niet regio vrij. Ik weet verder niet of canada (canadese site toch) dezelfde regiocode geeft als nederland.
canada is vaak zelfde als US.
Europa heeft Australie erbij, maar dan heb je het gehad kwa Pal regio meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Borgoth schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 14:26:
[...]

Kom op, een beetje zelf zoeken kan toch wel? Forza2 is in ieder geval niet regio vrij. Ik weet verder niet of canada (canadese site toch) dezelfde regiocode geeft als nederland. (dat mag je zelf gaan uitzoeken) Maar volgens mij geld dit alleen voor azië en amerika.
Sorry, ik zoch niet op regiovrij ;) Zal beter zoeken :$

Canada valt volgens mij ook onder de VS. Jammer, maar helaas.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.