Xbox 360 Topic...
Vele discussies en ruzies zijn er al over geweest: X360 vs. PS3
Om te beginnen met wat rijtjes:
X360:
Voor:
Goedkoop, online gaming is erg goed.
Tegen:
RROD.., voor online gaming €60 per jaar..
PS3:
Voor:
Blu-Ray, PSN gratis. Grafisch miss. wat beter dan X360.
Tegen:
Kapotte lens, duur.
---------------------------------------------------------------
Over de GFX is ook al veel gepraat, feit blijft dat Killzone 2, Uncharted enz. er toch wel heel mooi uitzien. Het ligt er vooral aan hoe de ontwikkelaars het aanpakken, het programmeren voor de consoles is heel anders, X360 is qua GPU misschien wat sterker (igg heter). Maar de PS3 heeft weer een vernieuwende, maar ook moeilijk programmeerbare Cell-processor. Beide consoles hebben goede en leuke exclusives, PS3 is slecht begonnen qua exclusives, maar wordt steeds beter. Maar die RROD is toch wel echt een probleem: iedereen die ik ken heeft het al gehad. Het ligt niet aan de mensen die ik ken, maar aan de X360. Als je naar de E3 van dit jaar, komt de PS3 (op de prijs na) er wat beter uit. Er zijn meer exclusives. De X360 heeft dan wel weer Natal, maar de PS3 heeft ook meer met motion gedaan. De marketing van de beide bedrijven is erg verschillend: Sony heeft een wat moeilijker programmeerbare console. Hierdoor ‘moeten’ zij eigenlijk voor de beste spellen wel de studio’s kopen. De X360 heeft een wat makkelijker programmeerbare console op de markt gezet, maar hierdoor wordt er soms wel wat minder op de kwaliteit gelet. Ook kopen zij exclusives op, iets wat ik toch echt heel zielig vindt. Maar begrijp me niet verkeerd, ook de X360 is een fantastisch apparaat. Wel is het makkelijk op de PS3, dat je veel al bestaande (en miss al aangeschafte) apparatuur kan gebruiken. Al je USB en Bluetooth-apparaten werken.Zoals al vaker gezegd: uiteindelijk wint de consument. Je hebt voor (serieus) gamen op de console nu de keuze uit de X360 en de PS3.
Als je slim bent, ga je nu naar de winkel en koop je beide consoles.
Correct me if i’m wrong…
P.S. Dit stukje is bedoeld om na de E3 weer even de voors en tegens naast elkaar te zetten. Begrijp me niet verkeerd. Dit is niet bedoeld om te flamen, of om een fanboy te zijn. Discussieer met elkaar, maar blijf netjes en respectvol. Dit stukje staat in het X360 Topic, en in het PS3 Topic.
X360:
Games:
2 Exclusive Map Packs voor Modern Warfare 2.
Joyride (Gratis).
Shadow Complex. Game via Xbox Live Arcade.
Crackdown 2
Left 4 Dead 2
Splinter Cell: Conviction
Forza Motersport 3
Halo 3: Orbital Drop Shock Trooper. Met het kopen van deze game krijg je een Beta-Key voor Halo: Reach.
Halo: Reach. 2010.
Overig:
Last.fm streaming muziek.
Zune HD, ook verkrijgbaar in NL.
Facebook connection.
Twitter.
Project Natal: Met je lichaam gamen! Hoewel het nog moet blijken hoe precies deze manier van gamen is, is het zeker vernieuwend. Alleen is het waarschijnlijk niet bruikbaar voor alle genres…
Bron 1
Bron 2
Multi-Platform:
O.a.
The Beatles: Rock Band.
Tony Hawk: Ride. Met Skateboard als controller.
Call of Duty: Modern Warfare 2.
Final Fantasy XIII.
Alan Wake (X360, PC)
MGS: Rising
Assasin’s Creed 2. Gebruik van SixAxis v.d. PS3
Lost Planet 2
Bioshock 2
Fight Night Round 4
Tekken 6
Maffia 2
Batman
Colin McRae: Dirt 2
Brutal Legend
PS3:
Games:
Agent. Game van Rockstar.
Final Fantasy XIV Online
Uncharted 2. (Mooi…)
MAG. (256 online spelers)
Modnation Racers (LBP-achtig)
GT5 (wanneer, wanneer… *zucht*)
God of War 3
The Last Guardian (Trico)
Heavy Rain
Ninja Gaiden 2
Ratchet & Clank: A Crack in Time
inFamous
Overig:
Gamen met ‘Stokjes’.
Klik
PR-praat:
Er zouden volgens Sony 364 games voor de Playstation (Portable, 2, 3) aankomen. Volgens Jack Tretton zijn er in het afgelopen jaar 22 miljoen PS3’s verkocht. Er zouden 35 Exclusives aankomen.
Bron 1
Bron 2