Shuvit schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:08:
[...]
Goreriders!
[...]
Op een of andere manier gaat Diablo2 in full screen bij mij ook laggy reageren. Daarom speel ik ook in window mode, waar het wel beter aan voelt maar nog niet helemaal 100% gladjes gaat. Nadeel is wat ik met window mode vind is als je gaat teleporten en vervolgens buiten het venstertje klikt en daarna dood bent omdat je net tussen Stygian's geland was

Zo'n vermoeden had ik al ja, dan is guillaumes zoals ik zei wel handig als je smite veel gebruikt
Haha zoals vic al zegt heb ik dat ook geregeld, hoe hoger de fcr hoe vaker het me gebeurd

Het kan wel maar met externe programmatjes, moet je even dit topic door zoeken.
Trouwens was dat wel een groot voordeel van d2loader die had een commandline parameter -nohide om d2 on top te houden maarja dat zou ik nu niet meer gebruiken
Trouwens hier een Classic faq van Vic en mij, staat ook op igot
Gathering of Tweakers - Classic Faq
Index:
1 - Voorwoord
2 - Classic?
3 - Leveling
4 - Builds
5 - Veel gestelde vragen
1 - Voorwoord
Vicarious en ik kwamen op het idee om een Classic Faq te maken omdat die er nog niet is en dit is wel handig voor mensen die classic willen gaan spelen of die wat handige informatie zoeken. Bijna alle info komt voort van onze ervaringen met classic tot nu toe en daar heeft iedereen wel wat aan.
Moet er info bij, aangevuld worden of worden verbeterd laat het me even weten dan kan ik er wat aan doen!
2 - Classic?
Wat heeft classic te bieden ten opzichte van LoD en wat maakt het zo aantrekkelijk/leuk.
Classic biedt een hele andere spelervaring dan LoD zoals de meesten spelen.
Het is in feite iets lastiger omdat het item aanbod een stuk kleiner is.
Zo zul je er alleen maar normal uniques en een enkele exceptional unique kunnen vinden, zijn er geen charms en geen runes/runewords.
Je zult hierbij dus vooral op rares moeten vertrouwen en het beperkte aanbod uniques die veelal erg slecht zijn.
Ook zul je het met een act minder moeten doen evenals de bijbehorende vertrouwde quests zoals Larzuk en Anya.
Deze spelervaring lijkt misschien minder leuk maar wij kunnen je verzekeren dat dat echt onzin is.
Je zult anders moeten spelen en het is zeker op hell wat moeilijker dan op LoD ook omdat je langzamer leveled (zie Leveling)
Ben je echter wat vertrouwd met Classic dan zijn er ook zeer veel voordelen aan verbonden omdat je je classic char naar LoD kan converten.
Classic sorceress:
- Rushes zonder te buggen
- Rushes voor hellforge quests
- Rushes voor larzuk quests
- Rushes voor imbue quests
- Mules op hell
Converten(!): Pas in Act3 hell converten anders kom je in Act1 Lod normal uit!
3 - Leveling
Hier maak ik een onderscheid tussen 2 typen leveling namelijk a. untwinked b. rushing.
Beide typen is het heel anders levelen, zo heb ik ervaring in allebei al kan het untwinked voor elke char iets anders uitpakken.
Doordat er geen Act5 in het spel zit zijn er al een handvol quests minder maar ook zijn er een aantal minder nuttig.
Quests die wel handig/verplicht zijn:
- A1: 1, 5, 6
- A2: 1, 2, 3, 4, 5, 6
- A3: 1, (,3) 4, 5, 6
- A4: 1, 3
Degene die er niet tussen staan kun je doen maar zijn erg overbodig en kun je het beste overslaan omdat je er niks aan mist.
a. untwinked
Dit is mijn ervaring met een orbsorc, het kan dus iets anders vallen voor chars die het niet aan kunnen.
Veel spots heb ik toen solo geprobeerd maar deze spots werkten voor mij het beste!
Normal:
20-25 | Temples
20-25 | Cs
Nightmare:
30-35 | Trist
30-40 | Tamoe
35-45 | Temples
45-50 | Cs
Hell:
50-55 | Trist
56-65 | Cata
60-70 | Lost
b. rushing
Als je gerushed wordt is de ervaring met levelen al heel anders en al helemaal als je het vergelijkt met LoD.
CSruns op hell zal het niet worden als je <50-60 bent, nou hebben we heel wat uitgeprobeerd maar de guide die vic op internet vond werkt nog wel het beste en is dus zeer aan te raden!
Leveling guide classic:
01-15 | Act1
15-20 | Normal tombs
20-25 | Normal Cows
25-30 | Nightmare cows
30-60 | Nightmare CSruns
60-?? | Hell CSruns
4 - Builds
Classic Rusher Orb
Est. Level: 70++
Stats:
Strenght: 50
Dexterity: 25
Vitality: Rest
Energy: 150
Skills:
Cold - Maxed: Frozen Orb, Cold Mastery | 1pt: prereq, Frozen Armor
Fire - Maxed: Warmth
Light - Maxed: Teleport (10pt) | 1pt: prereq, Static Field
Tactiek:
Cold Immunes laat ik gewoon gaan en met genoeg mana + manaregen kan ik lekker veel tpen en orbs spammen.
Classic Rusher FbOrb
Est. Level: 70++
Stats:
Strenght: 50
Dexterity: 25
Vitality: Rest
Energy: 150
Skills:
Cold - Maxed: Frozen Orb, Cold Mastery (12pt) | 1pt: prereq, Frozen Armor
Fire - Maxed: Fire Ball, Meteor (8+) | 1pt: Warmth, Fire Mastery
Light - Maxed: Teleport (8pt) | 1pt: prereq, Static Field
Tactiek:
Cold Immunes pak je met de Fb en de rest met de Orb, mix van beide dus boet je iets dmg in van je Orb.
Ideale Sorc Gear:
Helm: Iratha's Coil
Weapon: Spectral Shard
Shield: Ward -- Shield 3x 'Pdia'
Armor: Twitchthroe
Gloves: Iratha's Cuff
Boots: Tearhaunch -- Frw res Boots
Belt: Iratha's Cord
Left Ring: FCR ring -- Manald
Right Ring: FCR ring -- Manald
Amulet: Iratha's Collar
5 - Veel gestelde vragen
V. Zijn er rushprotecties zoals Arreat?
A. Nee, die zijn er niet en dus kun je zo doorstomen naar hell
V. Zitten er nadelen aan classic chars converten?
A. Nee, die zijn er niet enige wat ik kan bedenken is dat je geen assa of druid kan rushen
V. Zit er op static een restrictie?
A. Nee, op classic is er geen static restrictie