Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:30
Shuvit schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:34:
[...]

Door een hoger level te hebben dan 2? :o

Ik heb die ook met Fireballs plat gekregen, wel eerst static charge gebruikt om hem op 50% te krijgen. Meestal lukt dat net voordat je merc plat gaat :)

Met cold zou het wel lukken maar denk dat het wel een eeuw gaat duren dan. Je kan altijd anderen vragen of ze je effe met die boss willen helpen.
sorry moest 23 zijn hahaha dacht al ..

normaal speel ik met een Barb maar dit is wel wat anders en me geld vlieg er ook door heen doormiddel van die potjes :(

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef123
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-12-2024

Steef123

Luchtfotograafje

Duriel is vrij resist tegen cold. Als je sterk genoeg bent tegen de andere beesten daar, zou ik iemand vragen om hem te killen of in de tombs te blijven lvl'en tot je zelf sterk genoeg bent. Ik hoop alleen niet dat je echt level 2 bent? Ik neem aan ergens in de 20? Anders vraag ik me ook af hoe je tot daar bent gekomen ;)

Als sorc is het trouwens niet echt de bedoeling dat je slaat met je wapen, alleen in het aller- allereerste begin als je mana op is. Je moet het hebben van je spells. En duriel is vrij resist tegen cold, dus daar heb je inderdaad een probleempje. Fire of lightning zou makkelijker zijn. Ik zou iemand vragen om hem te killen mits je zelf sterk genoeg bent om de rest aan te kunnen; dan kan je gewoon verder in Act 3 op eigen houtje.

Edit: spruit 12... Trouwens, nu ik je stats zie: je hebt wel weinig puntjes in Vitality, zeker als je het vergelijkt met je Dexterity. Dexterity is voor een sorc -vrijwel- nutteloos, terwijl Vitality van levensbelang is (zoek de woordspeling ;) )

Edit 2: nog even een tip: Duriel en een hele hoop andere monsters zijn op de hogere difficulty levels immuun voor Cold. Daarom is het handig om, als je altijd single player of gewoon alleen speelt, een tweede 'discipline' zegmaar te hebben, om de cold resists aan te kunnen. Maar helaas kan ik je nu al zeggen: als je single player speelt en eerlijk, kan je nooit Hell helemaal aan met een Sorceress.

[ Voor 51% gewijzigd door Steef123 op 02-08-2009 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shuvit schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:31:
Is er iemand die een Mal rune heeft en die wil ruilen voor een Ist rune? :)
Helaas heb ik geen runes meer kan je dus niet verder helpen met sanctuary ;)
ravw schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:32:
Hoe krijg ik in Tal Rasha's die eind level baas dood
ik ben een Sor van level 2 wat ik ook probeert met magie niets helpt op dat ding
Ik ben ben alleen gespec in ICE :( maar bevriezen hoe maar van dat ding en ik heb denk ik veel te weinig slagkracht met me wapens

wat en hoe moet ik hem met een Sor verslaan dit is de eerste keer dat ik met een Sor speel .
Ehh.. als je normaal speelt dan vraag ik me af hoe je Andy ooit dood heb gekregen als level 1...
Als je een rush heb gehad ga dan eerst even in Den wat levels pakken en daarna wat tristruns.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
ik had een 3 vergeten mensen het moest zijn 23 level . ach mij toetsendoord is weer aan vervanging toe zie ik niet alles wil pekken .

Systeem: Ryzen 7 7800X3D,RTX 4070Ti ,64GB,ASUS TUF GAMING X670E , Windows 11 Pro 64bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ravw schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:37:
[...]

sorry moest 23 zijn hahaha dacht al ..

normaal speel ik met een Barb maar dit is wel wat anders en me geld vlieg er ook door heen doormiddel van die potjes :(
Denk al daar klopt iets niet..
Steef123 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:37:
Duriel is vrij resist tegen cold. Als je sterk genoeg bent tegen de andere beesten daar, zou ik iemand vragen om hem te killen of in de tombs te blijven lvl'en tot je zelf sterk genoeg bent. Ik hoop alleen niet dat je echt level 2 bent? Ik neem aan ergens in de 20? Anders vraag ik me ook af hoe je tot daar bent gekomen ;)

Als sorc is het trouwens niet echt de bedoeling dat je slaat met je wapen, alleen in het aller- allereerste begin als je mana op is. Je moet het hebben van je spells.

Edit: spruit 12... Trouwens, nu ik je stats zie: je hebt wel weinig puntjes in Vitality, zeker als je het vergelijkt met je Dexterity. Dexterity is voor een sorc -vrijwel- nutteloos, terwijl Vitality van levensbelang is (zoek de woordspeling ;) )
Precies ipv een scythe te nemen kan je beter een staff pakken krijg je nog wat skills.
Dex zou ik niet doen zeker niet je geen schild draagt want dan is het sowieso verspilling, str genoeg voor gear en het liefst de rest vita maar ik zie dat je al flink wat in ene hebt gepompt. Opzich niet heel groot probleem maar potjes mana in het begin is goedkoper dan later life problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Op normal kun je hem helemaal weg staticcen, voorbij de 50% zelfs. De laatste paar hits doe je dan met je sterkste skill van dat moment.

Als je 24 wordt heb je zelfs blizzard, daarmee moet je hem helemaal makkelijk kapot krijgen, zeker als je hem al helemaal leeg gestatict hebt.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicarious schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:46:
Op normal kun je hem helemaal weg staticcen, voorbij de 50% zelfs. De laatste paar hits doe je dan met je sterkste skill van dat moment.

Als je 24 wordt heb je zelfs blizzard, daarmee moet je hem helemaal makkelijk kapot krijgen, zeker als je hem al helemaal leeg gestatict hebt.
Dat heb ik nog nooit gemerkt, is dat een bug of hoe zit dat omdat je alleen op classic zover kan staticcen :)
Ja met blizzard moet het een eitje zijn zeker als je de rest van je skills een beetje goed heb geskilled!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

psychoclown schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:52:
[...]

Dat heb ik nog nooit gemerkt, is dat een bug of hoe zit dat omdat je alleen op classic zover kan staticcen :)
Ja met blizzard moet het een eitje zijn zeker als je de rest van je skills een beetje goed heb geskilled!
oh, ik dacht dat je op normal verder kon staticcen en dat dat op nightmare/hell pas beperkingen had?

edit: Static Field will not take a monster below 33% health in Nightmare and 50% in Hell. Bron: http://classic.battle.net...ghtning.shtml#staticfield

[ Voor 16% gewijzigd door Vicarious op 02-08-2009 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicarious schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:11:
[...]

oh, ik dacht dat je op normal verder kon staticcen en dat dat op nightmare/hell pas beperkingen had?

edit: Static Field will not take a monster below 33% health in Nightmare and 50% in Hell. Bron: http://classic.battle.net...ghtning.shtml#staticfield
ja precies, op normal static je ook bosses helemaal tot 1% kapot, dan hoef je hem alleen nog een paar keer met firebolt/ icebolt te raken om hem dood te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steef123 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:37:
Edit 2: nog even een tip: Duriel en een hele hoop andere monsters zijn op de hogere difficulty levels immuun voor Cold. Daarom is het handig om, als je altijd single player of gewoon alleen speelt, een tweede 'discipline' zegmaar te hebben, om de cold resists aan te kunnen. Maar helaas kan ik je nu al zeggen: als je single player speelt en eerlijk, kan je nooit Hell helemaal aan met een Sorceress.
Jawel hoor maar moet je wel geduld hebben en flink wat mfen dan lukt het prima zeker als je bijv een meteorb maakt :)
Vicarious schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 18:11:
[...]

Hmm dan ben ik dat waarschijnlijk vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-06-2024
Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/784/sanct.jpg
Koste wel effe moeite, maar hij is uiteindelijk echt mooi geworden :)

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netjes jammer van de lage roll maarja je kan niet alles hebben he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
psychoclown schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:04:
Netjes jammer van de lage roll maarja je kan niet alles hebben he ;)
Hehe helaas niet, maar doel heeft hij iig wel gehaald en dat is de 100 resist. Ik zit nu met pally aan max resists op Hell, nu de andere 2 items nog en hij is bijna zo goed als klaar :)

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shuvit schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:09:
[...]

Hehe helaas niet, maar doel heeft hij iig wel gehaald en dat is de 100 resist. Ik zit nu met pally aan max resists op Hell, nu de andere 2 items nog en hij is bijna zo goed als klaar :)
had je dan niet net zo goed griswolds shield met 3x um kunnen doen? das 111 all res

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shuvit schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:09:
[...]

Ja wel stijl zo precies 100@ :)
Trouwens bedenk me net dat ik wel wat leuke zeal rare helms heb waarvan ik er 2 op mijn mld zealer gebruikte.
Ook nog veel ar adds charms dus als je voor je zealer iets wilt moet je het maar even roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
Dalyxia schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 22:53:
[...]

had je dan niet net zo goed griswolds shield met 3x um kunnen doen? das 111 all res
Had gekund, maar die mist natuurlijk de andere stats die er bij kwamen. In de toekomst zal ik de schild wel opnieuw socketten. En dan hopen op hogere rolls, maar hij heeft nu iig het minimale wel gehaald.
psychoclown schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 00:25:
[...]

Ja wel stijl zo precies 100@ :)
Trouwens bedenk me net dat ik wel wat leuke zeal rare helms heb waarvan ik er 2 op mijn mld zealer gebruikte.
Ook nog veel ar adds charms dus als je voor je zealer iets wilt moet je het maar even roepen.
Hoger was natuurlijk mooier geweest :P
De helm dat ik eigenlijk wil hebben is Guillaume's Face (Deadly strike + CB). Tenzij iemand beter weet dan deze :)

[ Voor 39% gewijzigd door Shuvit op 03-08-2009 09:32 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:26
psychoclown schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 12:42:
[...]

[...]

Hmm dan begin ik te twijfelen of dit wel aan de connectie ligt.. zelf krijg ik bijv. hevige lag als er een torrent klaar is en gaat 'controleren'. Misschien kunnen jullie daar eens op letten, dus op enige hdd activiteit en van Vic kan ik wel de bevindingen krijgen.
Hm, zal er eens op letten, maar volgens mij hadden we beiden niets aan staan. Een spel zoals Demigod gaat bijvoorbeeld prima, maar Diablo voelt altijd wat laggy aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Shuvit schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:29:
[...]
De helm dat ik eigenlijk wil hebben is Guillaume's Face (Deadly strike + CB). Tenzij iemand beter weet dan deze :)
Die heb ik wel voor je liggen. Voor een zealer/smiter is er eigenlijk nauwelijks beter, crushing blow ownt simpelweg :D +skills heb je niet nodig, dus ik zou alleen nog Vampire Gaze overwegen voor dual leach en damage reduction, of een brute rare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shuvit schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:29:
Ligt er totaal aan wat je voor boots draagt vind ik altijd :)
Alleen niet rekening gehouden dat je ook 1pt smiter was ja, dan is ~50% CB wel erg leuk.
Guillaumes heb ik nog genoeg dus mocht je erom verlegen zitten klop gerust aan :P
RemCOW schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:34:
[...]

Hm, zal er eens op letten, maar volgens mij hadden we beiden niets aan staan. Een spel zoals Demigod gaat bijvoorbeeld prima, maar Diablo voelt altijd wat laggy aan.
Mja met Vic wil het ook niet lukken dus erg vreemd.
Owja schiet me precies nu te binnen, spelen jullie toevallig fullscreen? Dat lagged als een malle door een fpscap van 60 met random fpsdrops..

Hier trouwens een aantal rares wat ik nog heb liggen, oa. die helms behalve de 2 die ik op mijn mld zealer had (geloof ik).

Belts
• Lvlreq 63: 24FHR 30ed 27str 24lres 10pres ~ 5fg
• Lvlreq 56: 24FHR 4str 73EG ~ 2fg
• Lvlreq 63: 24FHR 43ed 25str 4repl 10cres 22fres ~ 5fg
• Lvlreq 34: 24FHR 15str 30Life 17mana 19cres ~ 8fg
• Lvlreq 9: 17FHR 5Life 13cres 8lres ~ 5fg
• Lvlreq 18: 24FHR 45ed 32Life 6mana 8cres ~ 10fg

Circlets/Helms
• Rare circlet: 2 Druid 5ML 48ed 20str 2socks ~ offer

• Rare coronet: 2 Nec 7dex 10ene 80mana 9@ ~ offer
• Rare coronet: 2 Barb 30FRW 95ar 57ed 30str psnred 50% ~ 20fg
• Rare coronet: 2 Sorc 20FCR 44Life 27cres Bspirit charges ~ 7fg
• Rare coronet: 2 Ama 20FCR 24ed 17@ ~ 5fg

• Rare tiara: 2 Martial 20FCR 19dex 16Life 30mana 14@ ~ 15fg

• Rare diadem: 2 Nec 1%ar/clvl 27str 34Life 33cres ~ offer

• Magic tiara: 3 Martial 84Life 0socks ~ 5fg!
• Magic tiara: 2 Druid 30FRW 0socks ~ 5fg
• Magic circlet: 2 Druid 99Life 0socks ~ 5fg
• Magic coronet: 3 Ele 20FCR 0socks ~ 10fg
• Magic coronet: 3 Ele 20FCR 0socks ~ 10fg

• Rare Mask Lvlreq 28: 10FHR 1%ar/lvl 29fres ETH+Selfrepair ~ 10fg
• Rare Grand Crown Lvlreq 46: 10FHR 1%ar/lvl 72ed 29Life 6pres ETH ~ 10fg
• Rare Bone Helm Lvlreq 27: 10FHR 1%ar/lvl 87ed 13Life 18cres 25psnred ~ 5fg

• Totemic Mask Lvlreq 43: 2 Ele 30ar 3 Nado 178ed 5Life 28lres 3lradius ~ 10fg

Weapons
• Rare Wrist Sword: 2 Traps 74ed 3max 253ar 2 LS 2 Shadow Master ~ offer

• Magic Balrog Blade: 299ed 18max ETH 1socks ~ offer
• Magic Colossus Sword: 269ed 26max 0socks ~ offer
• Rare Balrog Blade: 30IAS 277ed 55ar 21pdmg 7LL 0socks ~ offer

• Magic orb: 3 Fire 3 Fb 43Life 0/2s ~ offer

• Rare Matriarchal Bow Lvlreq 48: 2 Bow 296ed 2max 4ML 10pres ~ offer

• Rare Divine Scepter Lvlreq 48: 30IAS 298ed 197ar +2 Vengeance 10str selfrepair ~ offer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
Ik speel inderdaad altijd fullscreen. Net even windowed gedaan, maar volgens /fps heb ik nog steeds framerate van 25 oid met 25 framedrops of iets dergelijks. Als ik op escape druk heb ik wel een fps van 600 oid.. Zowel in Directdraw als D3d in 800x600

[ Voor 8% gewijzigd door RemCOW op 03-08-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RemCOW schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:19:
Ik speel inderdaad altijd fullscreen. Net even windowed gedaan, maar volgens /fps heb ik nog steeds framerate van 25 oid met 25 framedrops of iets dergelijks. Als ik op escape druk heb ik wel een fps van 600 oid..
Op SP kom ik ook niet verder met 33fps maar geen framedrops.
Bnet daarentegen geeft me een 300+fps en ook zonder framedrops..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemCOW
psychoclown schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:25:
[...]

Op SP kom ik ook niet verder met 33fps maar geen framedrops.
Bnet daarentegen geeft me een 300+fps en ook zonder framedrops..
Hm als ik een multiplayer game maak is mijn framerate 500+ zonder drops. wel typisch dat mijn ping dan al 30/40 is af en toe zonder dat iemand gejoined is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik speel altijd windowed. Ik zal eens kijken of Direct3d of Directdraw nog een verschil maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
psychoclown schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:04:
[...]

Ligt er totaal aan wat je voor boots draagt vind ik altijd :)
Alleen niet rekening gehouden dat je ook 1pt smiter was ja, dan is ~50% CB wel erg leuk.
Guillaumes heb ik nog genoeg dus mocht je erom verlegen zitten klop gerust aan :P
Goreriders!

+160-200% Enhanced Defense (varies)
30% Faster Run/Walk
10% Chance Of Open Wounds
15% Chance Of Crushing Blow
15% Deadly Strike
Requirements -25%
+20 Maximum Stamina

15% CB dum dum dum! Open wounds is ook wel lekker :9
RemCOW schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:34:
[...]

Op een of andere manier gaat Diablo2 in full screen bij mij ook laggy reageren. Daarom speel ik ook in window mode, waar het wel beter aan voelt maar nog niet helemaal 100% gladjes gaat. Nadeel is wat ik met window mode vind is als je gaat teleporten en vervolgens buiten het venstertje klikt en daarna dood bent omdat je net tussen Stygian's geland was :P

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Shuvit schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:08:
[...]

Goreriders!

+160-200% Enhanced Defense (varies)
30% Faster Run/Walk
10% Chance Of Open Wounds
15% Chance Of Crushing Blow
15% Deadly Strike
Requirements -25%
+20 Maximum Stamina

15% CB dum dum dum :9

[...]

Op een of andere manier gaat Diablo2 in full screen bij mij ook laggy reageren. Daarom speel ik ook in window mode, waar het wel beter aan voelt maar nog niet helemaal 100% gladjes gaat. Nadeel is wat ik met window mode vind is als je gaat teleporten en vervolgens buiten het venstertje klikt en daarna dood bent omdat je net tussen Stygian's geland :P
Dit zijn echt bekende gegevens uit mijn HC leven van vroeger :D

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hehe psychoclownkyozu heeft dat dagelijks wel een paar keer :P Op HCL zou je met teleport inderdaad serieus moeten overwegen om fullscreen te spelen, of te zorgen dat je diablo window always on top is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
Vicarious schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 13:59:
Hehe psychoclownkyozu heeft dat dagelijks wel een paar keer :P Op HCL zou je met teleport inderdaad serieus moeten overwegen om fullscreen te spelen, of te zorgen dat je diablo window always on top is.
Is er een methode om dat ding altijd on top te houden, want zodra je er naast klikt klapt gelijk het venster in de taakbalk *vaak gevolgd door een nasty exp+gold/char verlies*

Edit:
Note though that it is impossible to get D2 to stay 'always on top' when it is in window mode. It takes some getting used to before you stop clicking outside the screen while tele-ing around or fighting and suddenly minimizing D2 on yourself. I died more than once from doing that at first.
Niet dus 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Shuvit op 03-08-2009 14:03 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shuvit schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:08:
[...]

Goreriders!

[...]

Op een of andere manier gaat Diablo2 in full screen bij mij ook laggy reageren. Daarom speel ik ook in window mode, waar het wel beter aan voelt maar nog niet helemaal 100% gladjes gaat. Nadeel is wat ik met window mode vind is als je gaat teleporten en vervolgens buiten het venstertje klikt en daarna dood bent omdat je net tussen Stygian's geland was :P
Zo'n vermoeden had ik al ja, dan is guillaumes zoals ik zei wel handig als je smite veel gebruikt :)

Haha zoals vic al zegt heb ik dat ook geregeld, hoe hoger de fcr hoe vaker het me gebeurd :D
Shuvit schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:02:
[...]

Is er een methode om dat ding altijd on top te houden, want zodra je er naast klikt klapt gelijk het venster in de taakbalk *vaak gevolgd door een nasty exp+gold/char verlies*

Niet dus 8)7
Het kan wel maar met externe programmatjes, moet je even dit topic door zoeken.
Trouwens was dat wel een groot voordeel van d2loader die had een commandline parameter -nohide om d2 on top te houden maarja dat zou ik nu niet meer gebruiken :P

Trouwens hier een Classic faq van Vic en mij, staat ook op igot

Gathering of Tweakers - Classic Faq

Index:
1 - Voorwoord
2 - Classic?
3 - Leveling
4 - Builds
5 - Veel gestelde vragen

1 - Voorwoord
Vicarious en ik kwamen op het idee om een Classic Faq te maken omdat die er nog niet is en dit is wel handig voor mensen die classic willen gaan spelen of die wat handige informatie zoeken. Bijna alle info komt voort van onze ervaringen met classic tot nu toe en daar heeft iedereen wel wat aan.

Moet er info bij, aangevuld worden of worden verbeterd laat het me even weten dan kan ik er wat aan doen!

2 - Classic?
Wat heeft classic te bieden ten opzichte van LoD en wat maakt het zo aantrekkelijk/leuk.

Classic biedt een hele andere spelervaring dan LoD zoals de meesten spelen.
Het is in feite iets lastiger omdat het item aanbod een stuk kleiner is.
Zo zul je er alleen maar normal uniques en een enkele exceptional unique kunnen vinden, zijn er geen charms en geen runes/runewords.
Je zult hierbij dus vooral op rares moeten vertrouwen en het beperkte aanbod uniques die veelal erg slecht zijn.
Ook zul je het met een act minder moeten doen evenals de bijbehorende vertrouwde quests zoals Larzuk en Anya.

Deze spelervaring lijkt misschien minder leuk maar wij kunnen je verzekeren dat dat echt onzin is.
Je zult anders moeten spelen en het is zeker op hell wat moeilijker dan op LoD ook omdat je langzamer leveled (zie Leveling)
Ben je echter wat vertrouwd met Classic dan zijn er ook zeer veel voordelen aan verbonden omdat je je classic char naar LoD kan converten.

Classic sorceress:
- Rushes zonder te buggen
- Rushes voor hellforge quests
- Rushes voor larzuk quests
- Rushes voor imbue quests
- Mules op hell

Converten(!): Pas in Act3 hell converten anders kom je in Act1 Lod normal uit!

3 - Leveling
Hier maak ik een onderscheid tussen 2 typen leveling namelijk a. untwinked b. rushing.
Beide typen is het heel anders levelen, zo heb ik ervaring in allebei al kan het untwinked voor elke char iets anders uitpakken.

Doordat er geen Act5 in het spel zit zijn er al een handvol quests minder maar ook zijn er een aantal minder nuttig.
Quests die wel handig/verplicht zijn:
- A1: 1, 5, 6
- A2: 1, 2, 3, 4, 5, 6
- A3: 1, (,3) 4, 5, 6
- A4: 1, 3
Degene die er niet tussen staan kun je doen maar zijn erg overbodig en kun je het beste overslaan omdat je er niks aan mist.

a. untwinked
Dit is mijn ervaring met een orbsorc, het kan dus iets anders vallen voor chars die het niet aan kunnen.
Veel spots heb ik toen solo geprobeerd maar deze spots werkten voor mij het beste!

Normal:
20-25 | Temples
20-25 | Cs
Nightmare:
30-35 | Trist
30-40 | Tamoe
35-45 | Temples
45-50 | Cs
Hell:
50-55 | Trist
56-65 | Cata
60-70 | Lost

b. rushing
Als je gerushed wordt is de ervaring met levelen al heel anders en al helemaal als je het vergelijkt met LoD.
CSruns op hell zal het niet worden als je <50-60 bent, nou hebben we heel wat uitgeprobeerd maar de guide die vic op internet vond werkt nog wel het beste en is dus zeer aan te raden!

Leveling guide classic:
01-15 | Act1
15-20 | Normal tombs
20-25 | Normal Cows
25-30 | Nightmare cows
30-60 | Nightmare CSruns
60-?? | Hell CSruns

4 - Builds

Classic Rusher Orb
Est. Level: 70++

Stats:
Strenght: 50
Dexterity: 25
Vitality: Rest
Energy: 150

Skills:
Cold - Maxed: Frozen Orb, Cold Mastery | 1pt: prereq, Frozen Armor
Fire - Maxed: Warmth
Light - Maxed: Teleport (10pt) | 1pt: prereq, Static Field

Tactiek:
Cold Immunes laat ik gewoon gaan en met genoeg mana + manaregen kan ik lekker veel tpen en orbs spammen.

Classic Rusher FbOrb
Est. Level: 70++

Stats:
Strenght: 50
Dexterity: 25
Vitality: Rest
Energy: 150

Skills:
Cold - Maxed: Frozen Orb, Cold Mastery (12pt) | 1pt: prereq, Frozen Armor
Fire - Maxed: Fire Ball, Meteor (8+) | 1pt: Warmth, Fire Mastery
Light - Maxed: Teleport (8pt) | 1pt: prereq, Static Field

Tactiek:
Cold Immunes pak je met de Fb en de rest met de Orb, mix van beide dus boet je iets dmg in van je Orb.

Ideale Sorc Gear:
Helm: Iratha's Coil
Weapon: Spectral Shard
Shield: Ward -- Shield 3x 'Pdia'
Armor: Twitchthroe
Gloves: Iratha's Cuff
Boots: Tearhaunch -- Frw res Boots
Belt: Iratha's Cord
Left Ring: FCR ring -- Manald
Right Ring: FCR ring -- Manald
Amulet: Iratha's Collar

5 - Veel gestelde vragen
V. Zijn er rushprotecties zoals Arreat?
A. Nee, die zijn er niet en dus kun je zo doorstomen naar hell

V. Zitten er nadelen aan classic chars converten?
A. Nee, die zijn er niet enige wat ik kan bedenken is dat je geen assa of druid kan rushen

V. Zit er op static een restrictie?
A. Nee, op classic is er geen static restrictie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Mijn comments staan op het GotDiablo forum. Doe anders in de OP van dit topic een link naar dat topic op GotDiablo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vicarious schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 14:42:
Mijn comments staan op het GotDiablo forum. Doe anders in de OP van dit topic een link naar dat topic op GotDiablo :)
Owja stom dat idee had ik gisteravond maar was ik vergeten :)
Zet ik de UT faq er ook meteen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

On a side note, kwam wel een geinig plaatje tegen:

Afbeeldingslocatie: http://i5.photobucket.com/albums/y156/No_Remorse/BlizzardsBow.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die kende ik nog niet maar zijn wel meer van dat soort plaatjes, wel grappig :)

-edit-
Haha deze finds dan, van een topic op diii.net:
Diablo II BETA screenshots
Afbeeldingslocatie: http://diablo2.judgehype.com/screenshots/historiqued2/screenshots/acte1_avril99/Acte1409.jpg
Afbeeldingslocatie: http://diablo2.judgehype.com/screenshots/historiqued2/screenshots/acte1_avril99/Acte1410.jpg
Afbeeldingslocatie: http://diablo2.judgehype.com/screenshots/historiqued2/screenshots/acte3_mai99/Acte3502.JPG

[ Voor 73% gewijzigd door psychoclown op 03-08-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RemCOW schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 11:38:
[...]

Hm als ik een multiplayer game maak is mijn framerate 500+ zonder drops. wel typisch dat mijn ping dan al 30/40 is af en toe zonder dat iemand gejoined is.
ping heeft niks te maken met fps drops

probeer is de "visuele thema's" van windows uit te schakelen, helpt bij mij iig enorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
*hoest*
Afbeeldingslocatie: http://img150.imageshack.us/img150/582/jahoor.jpg

8)7

Edit: de gaze is 6/7/16 niet erg goed, maar wel droog weer dit..

[ Voor 28% gewijzigd door Shuvit op 03-08-2009 17:04 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Niet slecht die drop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
Woot, ik heb een goede dag vandaag met MF. Zo vind je niets en zo heb ik al een Vamp gaze, Shako en nu ook nog een SoJ gevonden :D

Het lijkt er op dat ik grief sneller ga krijgen dan ik dacht hehe :)

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shuvit schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:54:
Woot, ik heb een goede dag vandaag met MF. Zo vind je niets en zo heb ik al een Vamp gaze, Shako en nu ook nog een SoJ gevonden :D

Het lijkt er op dat ik grief sneller ga krijgen dan ik dacht hehe :)
Oei zeer netjes.. ik deed er een aantal maand over om mijn eerste soj te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Ik heb nog nooit een SoJ gevonden in al die tijd dat ik speel :') Maar gefeliciteerd enzo. Als je Grief eventjes wil lenen om te testen kan dat trouwens, heb er eentje op mijn zerker barb waar ik weinig mee speel. Zou zonde zijn als blijkt dat het niet zoveel verschil maakt terwijl je er een fortuin aan hebt uitgegeven.

[ Voor 20% gewijzigd door Vicarious op 04-08-2009 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
Vicarious schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 00:55:
Ik heb nog nooit een SoJ gevonden in al die tijd dat ik speel :') Maar gefeliciteerd enzo. Als je Grief eventjes wil lenen om te testen kan dat trouwens, heb er eentje op mijn zerker barb waar ik weinig mee speel. Zou zonde zijn als blijkt dat het niet zoveel verschil maakt terwijl je er een fortuin aan hebt uitgegeven.
Als dat kan zou het vet zijn. Ik wil eerst de reste v.d. gear ook nog effe gefixed hebben, jij had toch een Guillaume's Face liggen he? Die wil ik wel met je traden, noem maar wat je nodig hebt (hehe nee ik heb de jade nog niet gevonden :P).

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

How about gewoon gratis? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Hoeveel dmg moet een wapen hebben voor een barbarian om een beetje te kunnen meedoen in Hell? Ik heb nog geen skillpoints gedaan in een mastery, dat wilde ik doen als ik een redelijk wapen vond.

Ik heb dit weekend een bonesnap gevonden, maar heb gelezen dat weapon speed belangrijk is voor whirlwind (en die bonesnap is nogal langzaam :P). Ik heb ook geen idee of die damage hoog genoeg is.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Marv schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:32:
Hoeveel dmg moet een wapen hebben voor een barbarian om een beetje te kunnen meedoen in Hell? Ik heb nog geen skillpoints gedaan in een mastery, dat wilde ik doen als ik een redelijk wapen vond.

Ik heb dit weekend een bonesnap gevonden, maar heb gelezen dat weapon speed belangrijk is voor whirlwind (en die bonesnap is nogal langzaam :P). Ik heb ook geen idee of die damage hoog genoeg is.
Het is een aardig wapen, niet zo duur en aardig wat dmg maarervan uitgaande dat je LoD speelt is dat nog erg low. Beter koekeloer je naar een Thundermaul, Ogre maul of een elite polearm omdat die veelal een lage dex req hebben (of geen) en je daar dus niet of nauwelijks punten hoeft in te stoppen.
Zou proberen een Larzuks Quest over te houden mocht je een lekkere rare oid vinden want dan kan je hem socketen en er een shael in stoppen voor 20ias.

Zelf zou ik nu bonesnap nemen, mace mastery maxen (als je de rest al gemaxed hebt) en ondertussen alles wat met 2h elite maces te maken heeft oppakken (ook magics).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Zie ook mijn D2 Classic build in de Classic FAQ: http://gotdiablo.forum2go...ers-classic-faq-t627.html

Weapon speed is bij Whirlwind wel een beetje van belang, maar niet heel erg. Je moet vooral veel dmg doen en liefst ook een grote range hebben. Een hogere weapon speed betekent dat er vaker een "hit check" wordt gedaan. Echter, de eerste twee hit checks zijn ONGEACHT je weapon speed ALTIJD op frames 4 en 8. Als je dus een lage weapon speed hebt, zorg je dat je je whirlwinds heel kort houdt, zodat je dat nadeel nauwelijks merkt. Let wel: weapon speed uit overige items (gloves etc.) helpen je niets. Het gaat puur om Weapon IAS. Bron: http://classic.battle.net...batskills.shtml#whirlwind

edit: altijd voor Mace Mastery gaan met Whirlwind, tenzij je per se een shield wil. Maces hebben namelijk geen dex requirement. Als je voor je dikke wapen al veel STR moet pompen wil je niet ook nog eens DEX pompen, aangezien dat allemaal ten koste gaat van VIT, en dan ben je zo dood :P

[ Voor 16% gewijzigd door Vicarious op 04-08-2009 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
psychoclown schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 09:38:
[...]

Het is een aardig wapen, niet zo duur en aardig wat dmg maarervan uitgaande dat je LoD speelt is dat nog erg low. Beter koekeloer je naar een Thundermaul, Ogre maul of een elite polearm omdat die veelal een lage dex req hebben (of geen) en je daar dus niet of nauwelijks punten hoeft in te stoppen.
Zou proberen een Larzuks Quest over te houden mocht je een lekkere rare oid vinden want dan kan je hem socketen en er een shael in stoppen voor 20ias.

Zelf zou ik nu bonesnap nemen, mace mastery maxen (als je de rest al gemaxed hebt) en ondertussen alles wat met 2h elite maces te maken heeft oppakken (ook magics).
Speel idd LoD. Tnx voor de tips, ik zie dat het overeen komt met de tips van Vicarious ;)
Vicarious schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:04:
Zie ook mijn D2 Classic build in de Classic FAQ: http://gotdiablo.forum2go...ers-classic-faq-t627.html

Weapon speed is bij Whirlwind wel een beetje van belang, maar niet heel erg. Je moet vooral veel dmg doen en liefst ook een grote range hebben. Een hogere weapon speed betekent dat er vaker een "hit check" wordt gedaan. Echter, de eerste twee hit checks zijn ONGEACHT je weapon speed ALTIJD op frames 4 en 8. Als je dus een lage weapon speed hebt, zorg je dat je je whirlwinds heel kort houdt, zodat je dat nadeel nauwelijks merkt. Let wel: weapon speed uit overige items (gloves etc.) helpen je niets. Het gaat puur om Weapon IAS. Bron: http://classic.battle.net...batskills.shtml#whirlwind

edit: altijd voor Mace Mastery gaan met Whirlwind, tenzij je per se een shield wil. Maces hebben namelijk geen dex requirement. Als je voor je dikke wapen al veel STR moet pompen wil je niet ook nog eens DEX pompen, aangezien dat allemaal ten koste gaat van VIT, en dan ben je zo dood :P
De hit checks op frames 4 en 8 had ik gelezen in een barbarian FAQ. Jammer dat de weapon speed uit overige items niet werkt (heb Sigons Gage Gauntlets en Sigons Sabot Greaves = 30% Increased Attack Speed :P).
En: Partial Set Bonus +10% Life Stolen Per Hit (2 Items) dus best aardig.

Ik ga m'n skills in Mace Mastery doen, en hopen dat ik een goeie mace vind, tnx voor de tips _/-\o_ (ga ook je build guide even bekijken, alhoewel dat wat aan de late kant is... m'n barb is al level 65 :P).

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:10
Ik ben zelf ook begonnen met een barb te maken.
Twijfel nu alleen of ik er een melee barb of een crybarb van zal maken.

Heb ooit een crybarb gemaakt, maar weet eigenlijk niet meer of deze potten kon breken op hell.

Is er iemand met meer recentere kennis hierover?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan het wel degelijk. heel veel potten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Pheno79 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 13:54:
Dat kan het wel degelijk. heel veel potten.
Het word een MF barb, kan ik bijv mephi solo'en?
Met genoeg mana en + skill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

DNS666 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 11:25:
Ik ben zelf ook begonnen met een barb te maken.
Twijfel nu alleen of ik er een melee barb of een crybarb van zal maken.

Heb ooit een crybarb gemaakt, maar weet eigenlijk niet meer of deze potten kon breken op hell.

Is er iemand met meer recentere kennis hierover?
Geen ervaring, wel kennis.

Warcry doet op lvl 20 150-160 dmg. 30 skills is wel realistisch, dus dan zit je op 230-240 dmg.

Dan de synergies:
Howl: +6% Damage Per Level
Taunt: +6% Damage Per Level
Battle Cry: +6% Damage Per Level

Stel dat je alle vier de skills maxt. Dan doe je +360% dmg +828 dmg = ~1k dmg per war cry, en dat is physical dmg. Nadeel is dat je als barb relatief traag cast en er dus geen crushing blow of andere effecten bij hebt. Ofwel: je hebt nog een attack skill nodig. Voor de hand ligt dan Frenzy. Die heeft namelijk ook Taunt als synergie. Alleen de synergie van Dual Swing mis je dan.

Het lijkt mij een do-able build, maar niet bepaald een cookie cutter. Als dat is waar je naar op zoek bent zou ik het zeker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Ik snap wat je probeert te zeggen.
Maar wat ik me herriner (wel 4/5jaar terug), is dat hij echt spammed als je genoeg FC hebt.
Er zat volgens mij geen delay op het nogmaals gebruiken van warcry.

Verder klopt je berekening niet helemaal, je gaat uit van 360% ED van de 3 synergy's.
Maar even daarvoor zeg je dat +10skill niet heel lastig te halen moet zijn.
360% is maar +20skill ipv +30

Verder is de skill zoals je al zei physical en dacht dus eerder aan Berser(1punt en wat overblijft) als 2e attack skill.
Voor Frenzy blijven gewoonweg niet genoeg punten over.
20 voor BO,WC,BC,Taunt,Howl + pre req en de overige skills waar 1punt in gaat (zoals nat res)

De damage van warcry is inderdaad laag, maar de ingebouwde stun maakt het minder erg dat het wat langer duurt.
1000dam op lvl30 is trouwens redelijk beroerd.
Maar op zich target je wel alle monsters tegelijk.

Als party build, is crybarb sowieso super lijkt mij.
Zeker als je ook nog eens Battle cry cast.

[ Voor 43% gewijzigd door Sinned123 op 04-08-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

DNS666 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:11:
Ik snap wat je probeert te zeggen.
Maar wat ik me herriner (wel 4/5jaar terug), is dat hij echt spammed als je genoeg FC hebt.
Er zat volgens mij geen delay op het nogmaals gebruiken van warcry.

Verder klopt je berekening niet helemaal, je gaat uit van 360% ED van de 3 synergy's.
Maar even daarvoor zeg je dat +10skill niet heel lastig te halen moet zijn.
360% is maar +20skill ipv +30
Mjah, maar alleen de punten die je er hard in stopt tellen mee als synergie, dus volgens mij klopt het wel. En inderdaad, met veel FCR kun je vrij snel casten. Daarbij komt ook dat je alles stunned, dus het is redelijk safe ook nog. Eventueel kun je Frenzy erbij nemen als skill om de laatste paar monstertjes dan te killen :) Lijkt mij wel een geinige build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
oei, even geen rekening mee gehouden.
+skill op items voor synergy's tellen niet mee.
Dat is behoorlijk jammer.
Dan is een +3wc +3bo helm dus beter dan een +2skill helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

DNS666 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:51:
Als het doel is voor hogere warcries te gaan wel ja :) Daarentegen heb je weer minder skills in andere skills als natural resistance etc. Het is maar net wat je nodig hebt, het een is niet per definitie "beter" dan het ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In principe is het zeer viable maar je moet wel op een aantal dingen letten.

Skills
Maxed: Taunt, Howl, Battle Cry, War Cry
1pt: prereqs, Iron Skin, Natural Resistance, Shout, Battle Order, Battle Command (BBSho :P) en Berserk

Frenzy is niet slim om te doen door een aantal redenen:
- te weinig punten, je hebt alleen al 86 nodig voor bovenstaand.
- synergies van Berserk zijn al maxed (Shout en Howl)
- physical dmg, dat wil je juist voorkomen

Dingen om op te letten/naar toe te werken zijn:
- 105fcr bp
- 86fhr bp

Gear
Is allemaal zeer makkelijk te halen als je gear een beetje slim kiest..
- Circlet: 2Barb 20fcr adds (Life/Strenght(als je geen eni neemt)/Res), Rune erin wat handigst/nodigst is
- Amu: 2Barb 10fcr adds (Life/Strenght(als je geen eni neemt)/Res_ of 3WC 10fcr
- Eni of iets anders waar je je goed bij voelt
- Spirit Monarch 35fcr
- Rare sword of Runeword
- Magefist
- Arach
- 2x Soj
- 2x Bo sticks op switch
- Rare Boots: fhr triple res of Treks of WWs zo hoog mogelijke life
- Inventory: Anni, torch, fhr (adds) scs, misschien wat clean WC sks

Nou is dat natuurlijk wel de wat duurdere build meteen maar het kan ook cheap nog steeds hellproof zijn lijkt me, je hebt immers de kans op super veel life als barb. Enige waar je dan op zult moeten inboeten is waarschijnlijk fcr maar dat kan ook met een lagere bp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je hebt gelijk, Berserk is slimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Volgens mij word de mana een beetje vergeten.
Met elke +skill, word warcry duurder.
30mana op lvl20 en 40 op lvl30.
Ik dacht sowieso aan een wizzy als main weapon.
Voornamelijk voor de mana/fc en all res.

met 2wizzy's blijft er trouwens nog maar 5% over om bij te krijgen.
En hoef je voor de andere items minder consessie's te doen.

Zodat je misschien ook nog enige vorm van DR kan krijgen op je kleding.
Bijv Shako + verdungo's belt (max 40vit + max 15% DR)

[ Voor 77% gewijzigd door Sinned123 op 04-08-2009 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

DNS666 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:21:
Neehoor, die wordt niet vergeten. Maar met BO heb je al flink wat extra mana. Tel daarbij op de Spirit, Sojs en Arachnid, en je zou niets meer tekort moeten komen. Eventueel kan je ook nog Frostburns als gloves nemen, al lever je dan wel FCR in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DNS666 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 15:21:

met 2wizzy's blijft er trouwens nog maar 5% over om bij te krijgen.
En hoef je voor de andere items minder consessie's te doen.

Zodat je misschien ook nog enige vorm van DR kan krijgen op je kleding.
Bijv Shako + verdungo's belt (max 40vit + max 15% DR)
Niet helemaal maar ik moet zeggen het moet zeker niet onderschat worden.
Zelf heb ik een char probeerd met hero editor.. weliswaar lvl 99 maar had geen zin om er zelf eentje weer helemaal goed te zetten qua stats etc.
Heb op 20punten in dex na (voor ebotd colossus sword) alles in vita gedaan,10pt berserk, 10pt bo maar is dus wat minder omdat je niet toch 99 komt :)
Ook 7 sks erbij en perfect anni + torch (hier moet je dus bedenken dat het random gaat zijn), leuke diadem (wel realistisch) en realistische amu maar ik kan je vertellen ondanks de 36bo en sojs etc ben je binnen 10s door je ~800mana heen dan hebben de travi gasten allemaal een kwart leven eraf.
Speelt wel erg leuk en is bijna niet dood te krijgen en ook de max res op hell heb je super simpel, kon me diadem met 15@ 2skills en 7fhr 15@ jewel afdoen en had je 71fres ipv 80.. mana is alleen dus wel een probleem.

Wizzy's is niet al te slim dan doe je met berserk erg weinig dmg en true dat je dan andere items kan nemen maar waar zou je dat aan besteden? DR is leuk maar heb je vrijwel niet nodig, meer life is aardig maar je probleem zoals gezegd is de mana :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychoclown schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:01:
[...]

Niet helemaal maar ik moet zeggen het moet zeker niet onderschat worden.
Zelf heb ik een char probeerd met hero editor.. weliswaar lvl 99 maar had geen zin om er zelf eentje weer helemaal goed te zetten qua stats etc.
Heb op 20punten in dex na (voor ebotd colossus sword) alles in vita gedaan,10pt berserk, 10pt bo maar is dus wat minder omdat je niet toch 99 komt :)
Ook 7 sks erbij en perfect anni + torch (hier moet je dus bedenken dat het random gaat zijn), leuke diadem (wel realistisch) en realistische amu maar ik kan je vertellen ondanks de 36bo en sojs etc ben je binnen 10s door je ~800mana heen dan hebben de travi gasten allemaal een kwart leven eraf.
Speelt wel erg leuk en is bijna niet dood te krijgen en ook de max res op hell heb je super simpel, kon me diadem met 15@ 2skills en 7fhr 15@ jewel afdoen en had je 71fres ipv 80.. mana is alleen dus wel een probleem.

Wizzy's is niet al te slim dan doe je met berserk erg weinig dmg en true dat je dan andere items kan nemen maar waar zou je dat aan besteden? DR is leuk maar heb je vrijwel niet nodig, meer life is aardig maar je probleem zoals gezegd is de mana :)
mja, die mana is lastig, zelf met meditation aura merc heb je nog mana tekort

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalyxia schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:30:
[...]

Daar heb ik niet eens aan gedacht maar die regen zal met 17 medi nog niet genoeg zijn denk ik inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
2 wizzy's op main slot.
En dan berserk 2hander oid op slot2.
Dan maar geen extra BO op second slot.
Of snel wapen wisselen, kost ook maar 15sec oid.
En BO is toch wel iets van 5min actief.

Dan word mana al gauw minder snel een probleem.
Verder dan frosty's boven magefist en shako boven +2 circlet.
Of je moet een circlet vinden met lekker veel mana er op.
En misschien wat mana sc's.
Punten in energy is sowieso zonde.
Ook BO maxen ipv Berserk, helpt ook voor een groot deel.
Niet dat lvl99 haalbaar is.

Of warcry laag houden(max lvl20) en dan door synergy's damage omhoog krijgen.
Hou je weer 10punten over voor BO.
Lever je wel een pukkel damage in.
Maar casten is dan 25% goedkoper per cast en je hebt meer mana door hogere BO.

Jammer dat ML niet werkt, het is immers Physical Damage.

[ Voor 38% gewijzigd door Sinned123 op 04-08-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
DNS666 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 14:51:
Ik heb nog een leuke Demonhorn's Edge liggen 3/3/3/6% mag je wel hebben want die ligt toch stof te happen :)

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
aardig aangeboden en inderdaad prima voor mijn build.
Maar ik speel helaas HCL :p

Met de nieuwe patch ga ik weer SCL spelen.

Alsnog bedankt voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DNS666 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:03:
2 wizzy's op main slot.
En dan berserk 2hander oid op slot2.
Dan maar geen extra BO op second slot.
Of snel wapen wisselen, kost ook maar 15sec oid.
En BO is toch wel iets van 5min actief.

Dan word mana al gauw minder snel een probleem.
Verder dan frosty's boven magefist en shako boven +2 circlet.
Of je moet een circlet vinden met lekker veel mana er op.
En misschien wat mana sc's.
Punten in energy is sowieso zonde.
Ook BO maxen ipv Berserk, helpt ook voor een groot deel.
Niet dat lvl99 haalbaar is.

Of warcry laag houden(max lvl20) en dan door synergy's damage omhoog krijgen.
Hou je weer 10punten over voor BO.
Lever je wel een pukkel damage in.
Maar casten is dan 25% goedkoper per cast en je hebt meer mana door hogere BO.

Jammer dat ML niet werkt, het is immers Physical Damage.
Mja dat kan ook inderdaad en heb je waarschijnlijk minder mana problemen, nadeel is dan wel weer dat je een stuk minder dmg doet.

Dat heeft geen zin want hoe wil je WarCry dan meer dmg laten doen als je sowieso al maxed synergies hebt? Alleen zoals ik al zei, met 43WarCry (50mana/cast) deed ik met 844mana 1/4e dmg bij travi lui. Later ook nog eens CS geprobeerd maar dat was ook nog erg zwaar en moest ik alsnog gaan berserken.
Neem je dus bijv. een 23WarCry (32mana/cast) doe je de minder dan de helft dmg van 43WarCry en kost het dus in verhouding meer mana omdat je ruim 2x zoveel moet casten om 1/4e dmg bij de travi lui te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Mana vult wel weer sneller aan als je meer mana hebt toch?
Dus stel dat je op 1500mana weet te komen, dan kan het best zijn dat je het wel red met die hoeveelheid mana?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DNS666 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:07:
Mana vult wel weer sneller aan als je meer mana hebt toch?
Dus stel dat je op 1500mana weet te komen, dan kan het best zijn dat je het wel red met die hoeveelheid mana?
Klopt maar of dat genoeg is vraag ik me af, misschien icm 17medi.
Ga ik eens uitproberen ben ik wel benieuwd naar namelijk (wel zo hoog mogelijke War Cry).

Met bovenstaande items, diadem zonder fcr en 79mana (andere stats gelijk) en ipv 6x5fhr 11res 6x 5fhr 17mana scs kwam ik op 15xx mana en icm 17medi aura is het met lvl 40 WarCry zeer goed te doen :)
Alleen als je in Cs rondloopt en je merc gaat eraan merk je wel hoe erg je die merc nodig hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door psychoclown op 04-08-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
grr ben nu weer met een nieuwe char bezig (SOR ) en weer kom ik niet door die Adriel heen :( Fire en IcE ) geprobeerd maar steeds ben ik binnen 2 klappen dood ..

hier mijn Stat Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Screenshot004.jpg

er moet toch een manier zijn omdat ding te mollen met eens Sor ...

met een Bar doe ik het met een veel lager level al.
En daarbij ik loop die levels monsters die ik nu heb zonder moeite van a naar b alleen ja die Adriel :(

[ Voor 12% gewijzigd door ravw op 04-08-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zie dat je geen merc hebt? Zoals (volgens mij) eerder al gesuggereerd neem een A2 merc en geef hem wat ll en hoge def spul en het moet een eitje zijn. Laat je merc tanken, ondertussen staticcen en dan nog laatste beetje wegknallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
Ik zie bovendien alleen maar health potions in je belt.
Kan me niet voorstellen dat je op lvl22 al kan spammen als een gek.
De 1e 10sec even static gebruiken, zodat hij onder de 10% met zijn life zit.
Dan heb je hem zo dood.

Eventueel je merc laten tanken terwijl je dat doet.

Op zich is lvl22, zelf lichtelijk hoog dacht ik voor duriel.
Aangezien je dan al bijna geen exp meer krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door Sinned123 op 04-08-2009 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dalyxia schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 16:30:
[...]

Er zijn verdomd veel blauwe drankjes te koop voor die momenten dat je echt niet kan wachten op de regeneration. Dat werkt echt heerlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DNS666 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 21:51:
Ik zie bovendien alleen maar health potions in je belt.
Kan me niet voorstellen dat je op lvl22 al kan spammen als een gek.
De 1e 10sec even static gebruiken, zodat hij onder de 10% met zijn life zit.
Dan heb je hem zo dood.

Eventueel je merc laten tanken terwijl je dat doet.

Op zich is lvl22, zelf lichtelijk hoog dacht ik voor duriel.
Aangezien je dan al bijna geen exp meer krijgt.
Mja vergeet niet als sorc heb je weinig life dus beter laat je een A2 merc tanken zoals ik zei dan gaat het al een stuk makkelijker :)
Pheno79 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 22:04:
[...]

Er zijn verdomd veel blauwe drankjes te koop voor die momenten dat je echt niet kan wachten op de regeneration. Dat werkt echt heerlijk :P
Geloof me ik was met die build die ik daar poste in notime door mijn pots heen, beetje kutbuild als je voor alles een row pots nodig hebt om te killen met je mainskill ;)
2e buidl werkt wel zoals gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Allemaal niet het echte probleem. Als ik zijn energy zie weet ik wel waarom het zo lastig is ;P 3 klappen en je ligt met zo weinig vital en zoveel energy :P

Koop een grotere belt dat je 3 rijen potions kan als je dat nog niet hebt, sowieso een vullen met mana potions. slaan wil je zoveel mogelijk voorkomen bij Duriel als je een caster bent. Zoals iedereen al zegt een mercenary kopen in act2 en niet vergeten deze aan te kleden.
Misschien een beetje zoeken naar een stokje met bleeding voor um.
Je Barb komt er een stuk beter en sneller door omdat die veel meer life krijgt per level + punt Vitality en waarschijnlijk ook meer defense.

Stukje voor stukje met je mercenary dan :D teleport open flink casten, laat je merc klappen vangen, en optijd terug rennen door je teleport en je merc weer tot leven wekken en door.
Je damage lijkt ook erg aan de lage kant, hoe heb je je punten verveeld?

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
oei nu zie ik het pas 83energy.
Dat heb je vast punten in gestopt.
Die had je helaas in vitality moeten stoppen.
Met goede gear hoef je nooit punten in mana te stoppen.
Het is soms behelpen, maar als je af en toe een armor verkoopt kan je zat pots aanschaffen.

Je fireball dam is inderdaad nogal laag.
Hopelijk heb je niet her en der punten zitten strooien.
Dan heb je eigenlijk je sorceres namelijk wel een klein beetje verpest.
Die skill punten heb je namelijk later hard nodig.

Is mij de 1e paar keer ook overkomen, om dan vervolgens tig builds te bouwen die niet werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
De build dat mijn sorc heeft is Orb/Fireball, best een effectieve build. Toen ik mijn sorc begon te levelen heb ik eerst gezorgd dat ik vijanden goed neer kon maaien met Fireball. Wat erg helpt is dat je een 2 socket staff koopt bij de staff merchant in Lut. Een goede methode is te zorgen dat je een game met de ingang/uitgang vlak naast deze vendor zodat je erg snel zijn verkoop table kan verversen en hij telkens andere staves aan bied.

Zoek naar een staff die bijvoorbeeld Fireball/Firebolt of enige andere synergies voor je Fireball skill bevat. Gooi er zodra je een mooie 2 socket staff hebt de runeword "Leaf" er in. Je hebt er een Tir + Ral voor nodig, runes die ik iig in overvloed heb en je wel mag hebben. Deze staff geeft extreem goede stats voor low levels. Hij zou daarom zoiezo tot level 30 meegaan :)

Tijdens levelen is het makkelijkste om te zorgen dat je wat punten in Fire Bolt hebt totdat je Fireball kan krijgen en ongeveer de meeste vijanden kan 1~2 shotten tot je Orb hebt.

Mijn skills heb ik verdeeld in:
1 Warmth
20 Fire bolt (Fireball Synergy)
20 Fire ball
1 Fire mastery

15 Ice Bolt (Frozen Orb synergy)
20 Frozen Orb
12 Cold Mastery (-75% cold resistance, werkt natuurlijk niet op cold immumes)
1 Frozen Armor
1 Shiver Armor

1 Static Charge
1 Telekenesis
5 Teleport

Daarna kan je zelf kiezen of je de resterende punten nog in Ice Bolt of in Fire Mastery wilt spenderen. Zorg er wel voor dat voordat je level 30 haalt iig punten zover ingedeeld hebt zodat je Orb gelijk kan gebruiken @ 30. Zodra je orb kan, alles in Orb daarna zorgen dat Cold mastery op 12 komt + Ice Bolt op 15 en je bent klaar. Je zult merken dat Nightmare een eitje is, en tegen de tijd dat je naar hell gaat ook al voldoende skills in je Fire tree hebt :)

Momenteel haal ik met orb ongeveer 630dmg en met Fireball 3200+. En voor stats, het beste is punten in Strength zetten tot je het gewenste gear kan dragen en de rest in Vita (Dit heb ik zelf ook een beetje verprutst, omdat ik de gear niet had gooide ik ook wat punten in Energy). Mephisto, Baal, PiT runs, kortom alles is wel mogelijk met deze build :)

Ow en voor een beginnende sorc, mananana potions en veel blauwe gems in je gear, hopelijk heb je wat aan deze informatie ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Shuvit op 05-08-2009 09:10 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shuvit schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 00:39:
Daarna kan je zelf kiezen of je de resterende punten nog in Ice Bolt of in Fire Mastery wilt spenderen. Zorg er wel voor dat voordat je level 30 haalt iig punten zover ingedeeld hebt zodat je Orb gelijk kan gebruiken @ 30. Daarna zul je merken dat Nightmare een eitje is.
Hier wil ik even inhaken, Fire Mastery zou ik niet doen want Meteor geeft een hogere dmg als synergie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
psychoclown schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 00:55:
[...]

Hier wil ik even inhaken, Fire Mastery zou ik niet doen want Meteor geeft een hogere dmg als synergie :)
Hmm dan kan het zijn dat de talent calc er naast zit?

Dit is met de rest in Fire mastery: http://tinyurl.com/qr3m8n
Dit is met punten richting Meteor: http://tinyurl.com/p893ez

Meteor geeft op Fireball 14% extra damage per level. Als je punten in de pre-skills moet zetten hou je er 5 over, dus 5x14% = 70% meer fire damage.

Fire Mastery kan je dan 9 punten in zetten dus 86%. Lijkt me dan meer toch :?

Edit:
Ah nvm, ik zie al waar ik verkeerd ga. Met +skills komt Meteor uiteindelijk hoger uit, dus idd zou ik daar dan de punten in smijten.

Maar +skills werken niet mee aan Synergys dus uiteindelijk kan ik meer damage met mijn build halen uit fire mastery :)

[ Voor 21% gewijzigd door Shuvit op 05-08-2009 08:33 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
ben er nu wel dor heen en die jungle level gaat wel heel makkelijk nu loop er als een gek door heen 3 questen al af :)

zo nu loop ik er zo bij :)

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v652/ravw/GAMES/Screenshot006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Shuvit schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 01:06:
[...]

Meteor geeft op Fireball 14% extra damage per level. Als je punten in de pre-skills moet zetten hou je er 5 over, dus 5x14% = 70% meer fire damage.

Edit:
Ah nvm, ik zie al waar ik verkeerd ga. Met +skills komt Meteor uiteindelijk hoger uit, dus idd zou ik daar dan de punten in smijten.

Maar +skills werken niet mee aan Synergys dus uiteindelijk kan ik meer damage met mijn build halen uit fire mastery :)
Jouw build is dan ook anders dan die van mij. Ik ben voor deze gegaan (in het kort):

20 Fireball
20 Meteor
20 Firebolt
1 Fire Mastery

20 Orb
1+ Cold Mastery (restpunten allemaal hierin)

De Fire Mastery geeft met het eerste punt 30% extra fire damage, met de +skills komt dat wel rond de 100%. De synergies geven echter 14% per stuk. Als ik 20 punten in Meteor doe levert me dat dus 20*14 = 280% extra dmg op. Fire Mastery levert 7% per level op, dus in totaal 140% extra damage. Het gevolg is dan ook dat ik zo'n 8k fireball dmg doe en iets van 15k meteor dmg.

Ik ben dan ook vooral een firesorc met Orb als support. Met fireball kill ik vele malen sneller, orb is in grote hellgames gewoon te zwak. Zelfs als ik Cold Mastery gemaxed zou hebben (heb ik vroegah ook wel geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
Yep, mijn build is ook voornamelijk voor solo MF. Reden dat ik fireball heb is voor de Cold Immumes in Pit runs. 3.2k fireballs zijn daarom ook meer dan voldoende voor act1 cold immume mobs. En voor Baal runs zijn mijn orbs meer dan voldoende damage.

Bij mij is het dus net anders om, Orb is mijn main skill en fireball als support.

@Vicarious: Grief is echt een ziek wapen, ik ga er zeker 1 maken/traden nu :9

[ Voor 24% gewijzigd door Shuvit op 05-08-2009 09:10 ]

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Hehe nouja, toch fijn dat je het eerst ff hebt kunnen testen. Van mij mag je hem lenen tot je er een gemaakt/getrade hebt hoor. Het is niet alsof ik hem vaak zal gebruiken.

Over de sorc: mijn bedoeling was om hem zo allround mogelijk te maken. Ik kan in principe alles aan met die sorc. De reden dat ik vooral fire ben gegaan en orb als support is voornamelijk omdat de cold immunes over het algemeen meer hitpoints hebben dan fire immunes (Lister Pack bij Baal uitgezonderd). Bovendien is fire dmg generfed op hell waardoor je er meer van moet doen om er ook wat mee te kunnen :P

Maargoed, dat zijn gewoon keuzes en voorkeuren. In jouw geval was Fire Mastery misschien iets handiger, in die van mij duidelijk meteor. Meteor functioneert namelijk ook prima als bosskiller als mijn merc/party hem kan tanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuvit
Ik ga zoiezo nog een nieuwe sorc maken, eentje die ik ga twinken. Mijn huidige sorc had dus last van het "geen gear" verhaal, sinds ik er nu de gear voor heb zijn er dus meer mogelijkheden. Zit te denken aan een Full MF build, inclusief War travelers. Dus met de nieuwe sorc zal ik geen punten in energy spenderen en het minimaal benodigde in Str zodat ik de rest in Vit kan pompen :)

void

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shuvit schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 01:06:
[...]

Edit:

Mja daar heb je gelijk in had er niet aan gedacht dat je een andere vorm hebt.

Het nieuwe deeltje is er: Diablo 2 Classic/LoD: Deel 53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.